[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 9.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

André

Analytics dude

Genoil schreef op 16 maart 2004 @ 14:18:
[...]

zoals ik al had gereplyed gaf ik toe dat ik wat kort door de bocht was gegaan met m'n soep-vork metafoor, en dat ik de discussie "is DHTML geschikt voor games" liever hier niet wil voeren. ik wil em best voeren hoor als jullie willen :P
Kom maar op, dan zulllen we je afbranden tot op de grond ;) :P geintje
the_Emperor schreef op 16 maart 2004 @ 14:20:
[...]

toch maar weer een spel dan ? :D
Hmm, ik zit ook weer die kant op te denken, maar iets anders lijkt me ook wel weer wat. Misschien een 5k contest ofzo, of een 2k contest. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
the_Emperor schreef op 16 maart 2004 @ 14:20:
[...]

toch maar weer een spel dan ? :D
als je goed bent in wiskunde is de kans groter dat je ook mooiere/betere spellen kunt maken.

@Andre: als DHTML de tool is voor kleine webbased games, dan durf je vast de ActionScripters en Lingo-ers ook wel uit te nodigen voor de contest ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Genoil op 16-03-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Genoil schreef op 16 maart 2004 @ 14:29:
[...]

als je goed bent in wiskunde is de kans groter dat je ook mooiere/betere spellen kunt maken.

@Andre: als DHTML de tool is voor kleine webbased games, dan durf je vast de ActionScripters en Lingo-ers ook wel uit te nodigen voor de contest ;)
ik doe ook veel met actionscript en ik vin javascript eigen leuker :X omdat je niet aan flash vast zit...

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genoil schreef op 16 maart 2004 @ 14:29:
[...]

:) I get your point. :P

Zolang ze maar geen gebruik maken van een plugin mogen ze meedoen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

is er dan niemand die het leiderschap opzich wil nemen ?

:'(

nou hier dan maar vast een poll van van wat het onderwerp moet zijn:

Poll: Welke onderwerp moet de nieuwe DHTML contest hebben?
Weer een game
Een demo filmpje
Iets anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7763&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Ik heb 'iets anders' gestemd, maar dat komt door mijn persoonlijke voorkeur voor een GoT 5k (oid) contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 17 maart 2004 @ 09:37:
Ik heb 'iets anders' gestemd, maar dat komt door mijn persoonlijke voorkeur voor een GoT 5k (oid) contest :)
Met een 5k contest (of 3k) ben je wel lekker vrij in wat je gaat maken. Dus ik ben daar eigenlijk wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Bosmonster schreef op 17 maart 2004 @ 09:37:
als de meeste mensen ook iets anders willen maken we wel weer nieuwe poll :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

the_Emperor schreef op 17 maart 2004 @ 10:26:
[...]
als de meeste mensen ook iets anders willen maken we wel weer nieuwe poll :+
Er zijn al zat mensen en het *K idee zie ik ook wel zitten. Als ik een keer niet te lui ben om mn homesite aan te slingeren en een leuk dingetje ga maken.

Maar bij deze dus.
Poll: Hoe groot gaan we de uitdaging maken?
1K
2K
3K
4K
5K
6K
7K
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7765&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

3K lijkt me wel heeeeel weinig :+ wel stoer enzo, maar 't mag wel leuk blijven ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

dan ben ik voor 5k er moet natuurlijk wel wat te scripten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:57
Damn... 5K... ik had alvast lopen brainstormen over een game, maar die ideeen kunnen zo de prullenbak weer in... Vraag me af wat voor nuttigs/leuks ik in 5K zou kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

een game van 5k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
shit ik heb ineens een cool idee...nou maar hopen dat ik het in 5K kan proppen :/

overigens wordt beoordeling wel lastig met de compacte code die waarschijnlijk gemaakt gaat worden. misschien alvast een idee om ivm met het "techniek cijfer" van vorig jaar ook te vragen om een versie die over de 5K mag, waar de code netjes geindent is, variabelen een zinnige betekenis hebben en van evt. comments voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

En dat is inclusief images >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
André schreef op 17 maart 2004 @ 11:51:
[...]

En dat is inclusief images >:)
5120 bytes dan he :P

maareh, zijn we er dan zo'n beetje uit qua wat de DHTML-contest van 2004 wordt? Misschien is het dan maar het beste zsm een deadline te zetten en de aftrap te doen, anders is het minder eerlijk. Dit vanwege het feit dat sommigen van jullie al aan het nadenken zijn geslagen of stiekem zelfs al begonnen zijn (Genoil B) ). Of moet er eerst een animo/inschrijf-topic komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

crisp

Devver

Pixelated

pumpkins in 5k? mwa, eitje >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Afbeeldingslocatie: http://www.lemon64.com/giana/downloads/great_giana_sisters_cover.jpg

Wat een mooie cover, eerste keer dat ik m eigenlijk zie. En 5k..... hmm dat word improviseren dus :+

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Amras schreef op 17 maart 2004 @ 10:49:
Damn... 5K... ik had alvast lopen brainstormen over een game, maar die ideeen kunnen zo de prullenbak weer in... Vraag me af wat voor nuttigs/leuks ik in 5K zou kunnen schrijven.
Als mensen een hele 3D shooter in 5K kunnen schrijven kun jij vast ook wel wat voor elkaar krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een groot nadeel van zo'n 5K wedstrijd is dat de code uitzonderlijk onleesbaar wordt. Alle variabelen worden 1 letter groot. Alle whitespace word eruit gesodemieterd. Een \n? Weg ermee. ;)

We hebben hier toch een opvoedende waarde?

[ Voor 13% gewijzigd door Sendy op 17-03-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
het compact maken van code is ook leuk. maar zoals ik al voorstelde, kun je altijd een versie maken met uitgebreide source om te showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 13:32
Mja, ik vind eigenlijk wel dat Sendy deels gelijk heeft .. Goede kwalitatieve code heeft meer waarde dan een zo kleine mogelijke code. Misschien leuk alternatief om juist (gezien wat Sendy zegt "opvoedende waarde"). Wie de netste code maakt:
- duidelijke indeling
- commentaar
- duidelijke en logische structuur
- technisch goede opzet (zoals laatst discussietje over gebruik van prototypes)
- ingenieus/creatieve coding
- w3 en/of crossbrowser
- etc.

Bedoel het alternatief.. Niet dat het andere niet leuk is ofzo, maar ik zie Sendy's punt wel beetje in eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 15-05 17:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Of dus 7k en dan kun je die extra 2k voor de mooie opmaak gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

r0bert schreef op 17 maart 2004 @ 22:32:
Bedoel het alternatief.. Niet dat het andere niet leuk is ofzo, maar ik zie Sendy's punt wel beetje in eigenlijk..
Mja, ik heb net even gekeken hoeveel het scheelt. En dat is zeker wat. Maar wat je kan doen is gewoon leesbare code maken (script ook handiger ;)) en een versie maken die crap geregex is zodat hij binnen de 5k zit ;)

Btw best moeilijk toch om giana sisters te maken. Ik zit te denken en te denken over dat springen man.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ook een leuke opdracht voor de contest scrhijf een script dat andere scripts convert naar zo klein mogelijke code :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

the_Emperor schreef op 18 maart 2004 @ 09:25:
ook een leuke opdracht voor de contest scrhijf een script dat andere scripts convert naar zo klein mogelijke code :D.
Da's geen probleem... Maar moet de code daarna ook nog functioneren? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
the_Emperor schreef op 18 maart 2004 @ 09:25:
zeker een goed idee, ik had het nl. gisteren ook al :+ . Punt met DHTML is bijvoorbeeld, dat het zetten van style properties met javascript doorgaans de nodige karakters vereist. 1 keer o.style.langePropertyNaam = v; is nog wel te doen, maar als dat je veel vaker moet doen, is:

code:
1
style(o,p,v){eval("o.style."+p+"="+v)};

op den duur efficienter (en het kan nog veel efficienter met wat extra truucjes). het is idd de vraag of dit soort grappen nog leuk wordt om te beoordelen, laat staan of dit soort gerommel gestimuleerd dient te worden.

tevens merk ik (ben dus stiekem al beetje begonnen met de "engine" voor wat ik wil maken) dat ik geen zin heb om variabelen netjes te declareren met "var", hetgeen me al zeker een uurtje "huh rare bug"-zoeken heeft gekost. anderzijds is het ook wel weer erg leuk om dingen op te schrijven als:

code:
1
2
z=z<d?z+0.01:0;m=parseInt(z);
for(y=m;y<d;y++)if(x&1<<y)break;

zijn toch dingen die je anders niet doet omdat het niet echt hoeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genoil schreef op 18 maart 2004 @ 10:00:
[...]

code:
1

op den duur efficienter (en het kan nog veel efficienter met wat extra truucjes).
:r EVAL :r

Dat is dus NIET efficient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:57
Dat wordt pas leuk als je daar 100 regels van onder elkaar hebt staan en je merkt dat er een foutje in zit. Is het niet veel handiger om het eerst netjes te schrijven en als het werkt pas in 5K te gaan proppen met dat soort constructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Genoil schreef op 18 maart 2004 @ 10:00:
[...]

code:
1

op den duur efficienter (en het kan nog veel efficienter met wat extra truucjes). het is idd de vraag of dit soort grappen nog leuk wordt om te beoordelen, laat staan of dit soort gerommel gestimuleerd dient te worden.
aaarghh, doe dan
code:
1
2
3
function style(o,p,v) {
 o.style[p]=v;
}

edit ->insert spuit 11 emoticon<-

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 18-03-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Anoniem: 9542 schreef op 18 maart 2004 @ 10:12:
[...]
aaarghh, doe dan
code:
1
2
3
function style(o,p,v) {
 o.style[p]=v;
}
* Genoil -> schamen in hoekje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Genoil schreef op 18 maart 2004 @ 10:27:
[...]

* Genoil -> schamen in hoekje :X
En blijf :P
Amras schreef op 18 maart 2004 @ 10:10:
Dat wordt pas leuk als je daar 100 regels van onder elkaar hebt staan en je merkt dat er een foutje in zit. Is het niet veel handiger om het eerst netjes te schrijven en als het werkt pas in 5K te gaan proppen met dat soort constructies?
Maar je moet wel weten of je met je gecomprimeerde code nog onder de 5k zit, dus je zult al eerder de zooi in elkaar moeten proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wat ik vorige keer gedaan heb met 5K is dat ik gewoon code schrijf zo efficient mogelijk en daarna pas alle functie/variabele namen ga renamen etc. Anders is het schrijven ook een ramp :)

Een functienaam als style() is dan al 4 karakters te veel overigens :P

eval moet je dus juist in dit stadium niet gebruiken, want met eval zou je vervolgens juist een leuk compressie-algoritmetje kunnen schrijven voor de rest van je code :) Al heb je daar in 5K denk ik al niet eens meer ruimte voor.

Als laatste heb ik gekeken hoeveel ruimte ik nog overhad en die heb ik tot bijna de laatste byte gebruikt voor graphics.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 18-03-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het mooie van graphics is dat je terug gaat naar van die 8-bits troep :P, je maakt eerst je ding op 20 bij 20 pixels en stretched hem dan naar 200 bij 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 15-05 17:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

André schreef op 18 maart 2004 @ 10:39:
Het mooie van graphics is dat je terug gaat naar van die 8-bits troep :P, je maakt eerst je ding op 20 bij 20 pixels en stretched hem dan naar 200 bij 200.
Hehe, of geen images, maar met css zooi....kijken of je dan kleiner uit bent....

Maar 5k lijkt uit de poll te komen....lets begin then? :+
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste