[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. pacman is ook weer geupdate.
Alleen jammer dat er nu wat bugs in zitten en dat 't heel erg traag loopt op langzamere computers. Ik ga me nu concentreren op het verbeteren van de code, deze is nu wel een beetje een zooitje geworden. (besturing: pijltjestoetsen&wasd, map:m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

André schreef op 12 August 2003 @ 12:41:
[...]

En dan post ik direct ook maar een WIP (het is al eigenlijk geen wip meer). Ik ben ook nog bezig met een ander spel en ik weet niet welke ik ga inleveren. En let vooral niet op de graphics, want vormgeven kan ik niet:

http://www.nobellaan.nl/astris/astris.html
Ziet er niet zo slecht uit hoor :) Alleen hij werkt niet onder Mozilla (1.4) :? Toch jammer....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37

Pelle

🚴‍♂️

Idd, netjes André :)

2 opmerkinkjes:
* vaak reageert een vallend blokje te snel.. kort aanraken van een pijltjestoets levert dan 2 of meer plaatsen verschuiving op, in plaats van de gewenste 1 plek
* roteren is precies verkeerd om ;) tenminste, ik ben het precies de andere kant om gewend.. misschien leuk om zelf aan te kunnen geven welke kant je op wilt roteren :)

Verder werkt het prima :)

oh ja, bevels en dropshadows zijn uit ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Spider.007 schreef op 12 augustus 2003 @ 16:54:
[...]

Ziet er niet zo slecht uit hoor :) Alleen hij werkt niet onder Mozilla (1.4) :? Toch jammer....
Hij werkte wel in Mozilla, weet ook al wat het probleem is en dat is zo verholpen.
Pelle schreef op 12 augustus 2003 @ 17:06:
Idd, netjes André :)

2 opmerkinkjes:
* vaak reageert een vallend blokje te snel.. kort aanraken van een pijltjestoets levert dan 2 of meer plaatsen verschuiving op, in plaats van de gewenste 1 plek
Hmm, dat is een kwestie van het fine-tunen van sommige setTimeout's ;)
* roteren is precies verkeerd om ;) tenminste, ik ben het precies de andere kant om gewend.. misschien leuk om zelf aan te kunnen geven welke kant je op wilt roteren :)
Dat dacht ik ook al, maar nu weet ik het zeker :P
Verder werkt het prima :)

oh ja, bevels en dropshadows zijn uit ;) :+
tja, wat moet ik anders....

[ Voor 57% gewijzigd door André op 12-08-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Martijn22:
Nee, het is niet origineel hoor. Ik ben gewoon schaamteloos aan het jatten van een of ander oud badminton NES game.
Iets dergelijks had ik wel geconcludeerd door de gfx, maar ik vind toch het idee heel goed. Ik denk bij retro-games toch niet gauw aan een badminton spelletje :) In die zin denk ik dat er meer zijn als ik en dat het dus een originele inzending gaat worden in de zin van "je was de enige met dat idee" :)
Een echt origineel spel schrijven lijkt me trouwens pas echt moeilijk.
true :)

edit:
Oh ja, André > Et tu ganz geil :P Ik zou, zoals Pelle al oppert, wat meer configureerbaar maken zodat je bijvoorbeeld met het knopje naar beneden ook gewoon sneller naar beneden kan bewegen ipv direct "droppen". Dat ben ik namelijk gewend :)

Verder keep up the good work :)

edit:
Ik vind het achteraf toch verbazend van welk niveau de inzendingen lijken te worden. Waarom zijn niet alle topics in W&G van dat niveau? :+

[ Voor 29% gewijzigd door drm op 12-08-2003 17:28 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Spider.007 schreef op 12 augustus 2003 @ 16:54:
[...]

en onder 1.5 dus ook niet, wat vrij logisch is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel, Crisp. Ik had me er, eerlijk gezegd, ook niet erg in verdiept. Ik kwam niet verder dan Cancelbubble, en dat werkte dus niet. Ik was dus gewoon lui.

Mooi gedaan Andre, ook de graphics zijn erg mooi.

Die van Tjabber is ook waanzinnig.

Ooit nog eens kijken naar de code die al dit moois veroorzaakt.
Ik vind het achteraf toch verbazend van welk niveau de inzendingen lijken te worden. Waarom zijn niet alle topics in W&G van dat niveau?
Mhoooeeewaaaaahhhhh!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan post ik direct ook maar een WIP (het is al eigenlijk geen wip meer). Ik ben ook nog bezig met een ander spel en ik weet niet welke ik ga inleveren. En let vooral niet op de graphics, want vormgeven kan ik niet:

Erg cool. Buiten de opmerkingen die Pelle al plaatste:
De spatiebalk de optie geven die nu "naar beneden" heeft. Dus het blokje gelijk helemaal laten vallen :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, eerste speelbare teaser, bij mij tenminste, hij zou best wel eens snel uit kunnen vallen bij snelle pc's, maar ja, da's dan je eigen schuld

nja, ik ben verder aan het werken iig, ik heb net de hele engine voor een groot deel verbouwd, dus features die ik al klaar had moet ik nog even aanpassen (punten wegsnoepen, staart afbijten, teleporteren, nuken)

anyways: probeer maar eens wie het meeste punten te halen (zonder te cheaten uiteraard)

http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm

owja, het werkt volgens het linksaf/rechtsaf principe, dus 2 pijltjestoetsen
misschien effe wennen voor sommigen, maar dat wordt uiteindelijk wel handiger als je 2 snakes tegelijk moet gaan besturen in het frenzy level >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:18:
ok, eerste speelbare teaser, bij mij tenminste, hij zou best wel eens snel uit kunnen vallen bij snelle pc's, maar ja, da's dan je eigen schuld

nja, ik ben verder aan het werken iig, ik heb net de hele engine voor een groot deel verbouwd, dus features die ik al klaar had moet ik nog even aanpassen (punten wegsnoepen, staart afbijten, teleporteren, nuken)

anyways: probeer maar eens wie het meeste punten te halen (zonder te cheaten uiteraard)

misschien effe wennen voor sommigen, maar dat wordt uiteindelijk wel handiger als je 2 snakes tegelijk moet gaan besturen in het frenzy level >:)
Jammer, onspeelbaar snel....
WinXP, IE6
P3 933
384mb Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik z voor langzamer, x voor sneller en laat me eens weten welke timeout net speelbaar is. (uiteindelijk moet deze feature eruit natuurlijk) hier speelt ie lekker op een athlon 1200 265Mb ie6 win98 en hij kan sneller, dus hij knijpt 'm niet af.

mozilla zal waarschijnlijk wel nog niet werken (niet getest)

edit: ook op een athlon 1800+ win98 ie6 265Mb geen speelproblemen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 19:47:
gebruik z voor langzamer, x voor sneller en laat me eens weten welke timeout net speelbaar is. (uiteindelijk moet deze feature eruit natuurlijk) hier speelt ie lekker op een athlon 1200 265Mb ie6 win98 en hij kan sneller, dus hij knijpt 'm niet af.

mozilla zal waarschijnlijk wel nog niet werken (niet getest)

edit: ook op een athlon 1800+ win98 ie6 265Mb geen speelproblemen
Ik krijg niet eens de kans de z te gebruiken; in 90% van de gevallen staat het rode blokje al in een hoek op het moment dat ik 'm zie en is het al game-over.

Paar tips:

1) maak je veld groter (niet qua aantal vakjes, maar gewoon groter)
2) preload je images, en laat je veld pas zien als de hele pagina ingeladen is
3) zet dan pas je snake erin
4) zorg dat je snake niet 1 vakje van de rand terecht komt en meteen richting de rand gaat; begin liever in een hoek en ga de 'lange kant' op

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Snake. Ik vind dat besturen met 2 pijltjes maar niks hoor. aak daar anders een optie van o.i.d. Zeker als je gewoon snake bent is dit super irritant, als je naar benden gaat moet je ineens op links drukken om naar rechts te gaan. Maak misschien ook een optie om automatisch de besturing om te laten draaien, als je naar beneden gaat worden links en rechts dus automatisch omgedraaid. Dan heb je meteen wat origineels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestureing omdraaien gebeurd als je een verkeerd blokje eet, komt nog

@crisp: ik krijg de indruk dat je hem al de muur instuurt voordat ie begonnen id :P effe voor de test een alert ingeduwt, dan kan je wachten tot alles geladen is, hij wacht 1 sec nadat je op ok drukt

hij begint linksboven, ik kan me niet voorstellen dat ie meteen rechts zit eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 20:09:
bestureing omdraaien gebeurd als je een verkeerd blokje eet, komt nog

@crisp: ik krijg de indruk dat je hem al de muur instuurt voordat ie begonnen id :P effe voor de test een alert ingeduwt, dan kan je wachten tot alles geladen is, hij wacht 1 sec nadat je op ok drukt

hij begint linksboven, ik kan me niet voorstellen dat ie meteen rechts zit eigenlijk...
Hmmm in mozilla is ie niet ge besturen; IE geeft slechts een script error :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 17:25
@Martijn22: Ik zou hier mee doorgaan, geweldig en heeeel origineel. Je moet jezelf niet zo wegvegen want aan dit spel kun je nog heel wat dingen verbeteren en dan heb je een gaaf badmintonspel.

Ziet er erg netjes uit :) Werkt ook goed, eigenlijk maar twee kleine kanttekeningen;

Waarom kan je de blokken maar twee kanten opdraaien?
Waarom als je naar 'beneden' drukt, licht hij er direct al, ipv dat hij sneller gaat?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Nu online
ja in mozilla werkt de besturing niet, dus ook niet de x en z, gaat bovendien zo snel op athelon 1400 xp/512mb dat het blokje al aan de rand is voordat ik de besturing beter kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, mozilla werkt nu wel, was effe de keyevents goedzetten, voor de rest had ik dus wel goed gescript :P

hij loopt niet helemaal smooth overigens in mozilla, maar het werkt iig en is ook zeker niet te snel hier. Ik heb vanmiddag ook op m'n werk getest en dat ging ook prima, dus of jullie zijn zelf sloom of er is iets geks aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
André schreef op 12 augustus 2003 @ 12:41:
@Martijn22: Ik zou hier mee doorgaan, geweldig en heeeel origineel. Je moet jezelf niet zo wegvegen want aan dit spel kun je nog heel wat dingen verbeteren en dan heb je een gaaf badmintonspel.

Loopt hier goed :) Alleen jammer dat ie gelijk aan de bodem zit als je hem laat vallen. Je hoort hem dan juist nog te moeten kunnen corrigeren (tikkie links/rechts). M.a.w. vallen moet een versnelling zijn niet een instant-drop.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 19:18:

Zodra ik op OK druk van die alert is m'n spelletje al voorbij ongeveer :P Gloof niet dat ik ooit iets heb kunnen besturen... Geen idee wat je precies doet.. maar een setTimeout of setInterval is toch een vaste tijd/refreshrate... dus op snelle computers loopt ie zoals je het programmeert :) Op langzamere computers kan die de timeout wel eens niet halen... Maar om je dan daarop te gaan focussen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 12-08-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat zou dus maken dat ie bij mij de timeout niet haalt, maar ik kan 'm wel sneller laten lopen door de timeout te verkleinen.

de delay (van de settimeout) staat op 60, da's te klein als ik effe reken, 200 zou leuker zijn (5 stapjes per seconde), maar dan gaat ie hier heel traag

maar goed, ik heb hem effe langzamer gezet, loopt ie zo bij jullie wel?

als ie te langzaam gaat kan ie met x sneller, kan je in de (ie) statusbalk zien wat de delay is, wat werkt lekker op jullie 1337 systemen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik had net een vastlopertje in je game, ik ging naar rechts toe en drukte 2x snel achter elkaar op links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 21:10:
ja, dat zou dus maken dat ie bij mij de timeout niet haalt, maar ik kan 'm wel sneller laten lopen door de timeout te verkleinen.

de delay (van de settimeout) staat op 60, da's te klein als ik effe reken, 200 zou leuker zijn (5 stapjes per seconde), maar dan gaat ie hier heel traag

als ie te langzaam gaat kan ie met x sneller, kan je in de (ie) statusbalk zien wat de delay is, wat werkt lekker op jullie 1337 systemen?
Hij werkt zo lekker ja :) (bij je eerste versie zat hij bij mij al meteen rechtsbovenin - Win2k - IE6 - AMD XP2000)
maar het blijft priegelig klein

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 21:10:

hier op mijn niet 13373 bak (350 mhz p2 @ the moment ivm crash 1.6ghz bak)
loopt ie lekker, beetje te traag misschien van mij mag ie wel íets sneller :P

Afbeeldingslocatie: http://razorblade.kicks-ass.net/snake.gif

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Bij mij loopt ie zo perfect op beginstand (P4-2.53). Wat je zegt.. waarschijnlijk iets van 5 stapjes per seconde. Je kunt hem altijd sneller laten lopen als je een verkeerde bonus pakt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

drm schreef op 12 August 2003 @ 17:25:Ik vind het achteraf toch verbazend van welk niveau de inzendingen lijken te worden. Waarom zijn niet alle topics in W&G van dat niveau? :+
Omdat de gene die hulp nodig hebben niet op dit niveau zitten :P
de mensen met een hoog niveau die geven juist hulp :D

enne iedereen die nu een wip heeft uitgebracht _/-\o_
ze zijn geweldig ga zo door :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dank allen voor de tips enzo, nu kan ik weer verder met het ontwikkelen van de tetris. Ik ben sowieso van plan om de tetris helemaal af te maken, maar of het mijn inzending word hangt van mijn andere spel af.

En ik wil trouwens nog meer WIP's zien, het enige wat we nu gezien hebben is van 6 man als ik het goed heb: Coubertin119, Bosmonster, crisp, mophor, Tjabber en André.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Lemmings bug:

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/lemerror.gif

ze bouwen dus door muren heen en kunnen er dan in vast komen te zitten, door bouwen om ze dan weer te bevrijden werkt trouwens wel ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CrashOne schreef op 13 August 2003 @ 02:43:
Lemmings bug:

[afbeelding]

ze bouwen dus door muren heen en kunnen er dan in vast komen te zitten, door bouwen om ze dan weer te bevrijden werkt trouwens wel ;)
Is mij al bekent :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Even mijn tetris weer bijgewerkt, het kleine probleem met Mozilla is weggewerkt en roteren gaat nu met z en x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Nu online
ja hij werkt nu ziet er goed uit zeg, heel gelikt. Alleen is het nog steeds zo dat als je op naarbeneden drukt het blokje in eenkeer beneden is. Ga je dat nog veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

breadje schreef op 13 August 2003 @ 12:54:
ja hij werkt nu ziet er goed uit zeg, heel gelikt. Alleen is het nog steeds zo dat als je op naarbeneden drukt het blokje in eenkeer beneden is. Ga je dat nog veranderen?
Op veler verzoek ga ik dat nog veranderen ja. Veelgevraagde features moet je altijd inbouwen om het publiek tevreden te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Nog bugje: Bouw en soort van vertraging in in het links/rechts bewegen.. als ik nu m'n knop indruk schiet ie meestal 2 hokjes verder ipv 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 13 August 2003 @ 13:24:
Nog bugje: Bouw en soort van vertraging in in het links/rechts bewegen.. als ik nu m'n knop indruk schiet ie meestal 2 hokjes verder ipv 1...
Heeft Pelle ook genoemd, en ik ben me er van bewust. Dat is puur nog een kwestie van het finetunen van een paar setTimeouts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 12 August 2003 @ 20:00:
[...]
1) maak je veld groter (niet qua aantal vakjes, maar gewoon groter)
[...]
maar het blijft priegelig klein
speciaal voor jou: de crispmode, nu ook featuring teleporters en clusterblokjes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 18:11:
[...]
speciaal voor jou: de crispmode, nu ook featuring teleporters en clusterblokjes
woei! speciaal naar mij vernoemd! _O_
Speelt stukken beter zo :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@mophor: kan die achtergrond misschien nog iets lichter, na een tijdje word ik er iig een beetje gek van.

voor de rest, erg netjes _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Nu online
eh mopher in mozila staat het spel tussen scrolbalkjes helemaal links in het hoekje das wat vreemd. ik zie dus alleen de linker hoek van het veld. de rest zit verborgen en helaas ben ik niet zo snel dat ik kan scrollen en de slang besturen tegelijk. Overigens lijkt de snelheid wel goed nu.

Verwijderd

Dat lemmingspel was vet! Het tricky level lukte continue niet en uiteindelijk dacht ik zelfs dat het gewoon onmogelijk was.. tot ik de knop ontdekte waarmee je meer lemmings kunt laten spawnen |:( , toen was 100% redden ez :D

Jammer dat het tricky maar 1 level is, maar het is zekers cool. Erg goed werk!.

Het enige wat ik nog irri vind is het feit dat het zo sloom gaat als er pak weg 70 lemmings of meer lopen.. (xp 2700+ 1GB ddr)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 03:50 ]

Verwijderd

de achtergrond blijft voorlopig helaas zwart (lees: wordt ook zwart in moz :P), dit omdat er meer grafisch georienteerde levels aankomen. Sowieso moet alle garfische shit nog aangepast worden, maar dat komt later wel, ik wil eerst een paar levels maken en wat verschillende features introduceren

die scrollbalkjes zijn het resultaat van css prutswerk mijnerzijds, helaas kan ik ff niet op m'n server tot vrijdagavond ofzo, maar het probleem is op zich al opgelost

ik heb trouwens crisp z'n level decompress functie er nu inzitten, dat scheelt bijzonder veel aan data. Ik heb 'm wel wat aangepast omdat er bij mij meer dan 10 verschillende mogelijkheden zijn voor een tile, dus bestaat de cijfercode ervoor uit 2 cijfers.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 08:52:
[...]
ik heb trouwens crisp z'n level decompress functie er nu inzitten, dat scheelt bijzonder veel aan data. Ik heb 'm wel wat aangepast omdat er bij mij meer dan 10 verschillende mogelijkheden zijn voor een tile, dus bestaat de cijfercode ervoor uit 2 cijfers.
Je kan ook letters gebruiken, dan moet je niet \d gebruiken maar bijvoorbeeld \w of [0-9A-F]; moet niet al te moeilijk zijn dacht ik :)

Intentionally left blank

Verwijderd

36 is ook wat aan de krappe kant ;)

hm, ik zie net dat de parseInt functie ook met een 36 tallig stelsel overweg kan >:) (36 tallige stelsels roelen), dat maakt het wel heel simpel om de boel te verhogen naar 1296 mogelijkheden ipv 100.

Voorlopig genoeg combinaties dus :P als iemand nog ideeen heeft voor functionaliteiten van tiles, dan zijn die welkom (tenminste als dat niet van m'n originaliteitsbeoordeling af gaat :P)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 09:28 ]

• evaarties
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

@Crisp:

Ga je ook nog een minioverzicht van het level plaatsen?

Heb ook nog een nieuwe bug gevonden, in level 2 van fun was de 1e lemming doodgegaan en de rest had ik gesaved. Het level blijft echter doorlopen, zonder dat er nog lemmings zijn.

Update: Hmmz, vreemd ik ging hem op snel zetten en er komt nu om de zoveel tijd een lemmings uit de entrance. Ook al staat de tijd nu op 0.

Update2: Het blijkt in meerdere levels te gebeuren, ook als je de lemmings opblaast voordat er 1 gesaved is stopt het level niet.

Update3: Heb nog een foutje gevonden in de loopsnelheid van de lemmings. In het volgende level:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/lemmings_dhtml_bug2.gif

Hoor je ook een lemming op de plaats van de pijl een bomber te kunnen maken, hij loopt dan net ver genoeg om op de plaats van de cirkel te ontploffen.

Update4: Toen ik de 1e level tricky wilde spelen, viel me op dat de lemmings alleen een blocker kunnen worden gemaakt als ze genoeg horizontale pixels onder zich hebben. Zit er net 1ntje hoger tussen, dan worden ze heel kort blocker en lopen ze weer door. O ja, ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat 100 lemmings wel op tijd moeten kunnen vallen in 4 minuten.

PS: Crisp, het is evaarties ;)

[ Voor 144% gewijzigd door evaarties op 14-08-2003 10:23 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Lemmings hebben ook weer een upgrade gehad. Veel dingen onder de motorkap die later van belang zullen zijn voor volgende levels:

-hergebruik van de verschillende animaties
-support voor meerdere in- en uitgangen
-support voor '1-way bashable' objects
-support voor meer death-scenes (verdrinken, verbranden)
-animaties zijn aan- en uit te schakelen met toets 3 en 4 (nb: niet je numpad)
-functie-toets support voor het kiezen van lemmings
-sommige lemmings verbeterd (sommigen hebben nog wat bugs)
-realtime verandering van release-rate mogelijk
-performance verbeterd (als het goed is)
-cheat mode (zoek maar op :P )

@evaartjes: mini-level wordt denk ik echt veel te zwaar
dat met die lemmings die blijven komen zal ik even onderzoeken :)

edit: bij de speedup wordt onbedoeld functie morelemmings() aangeroepen waardoor er 1 extra komt. Je kunt het level echter wel beeindigen door de lemmings te nuken (2x F12 of dubbelklikken op het atoombommetje)

hier trouwens een overzicht van de toetsen:

F1: increase lemming release rate
F2: decrease lemming release rate
F3-F10: kies lemming type
F11: pause
F12: nuke (2x achter elkaar indrukken)
ESC: verlaat level (geen punten)
3: animaties uit
4: animaties aan
1 en 2 zijn bedoelt voor muziek uit/aan, ik weet echter nog niet of ik dat ga inbouwen :)

kan ik hier trouwens nog problemen mee krijgen ivm copyrights enzo? (Sony is tegenwoordig copyrighthouder van lemmings)

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 14-08-2003 11:21 ]

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

breadje schreef op 13 August 2003 @ 21:19:
eh mopher in mozila staat het spel tussen scrolbalkjes helemaal links in het hoekje das wat vreemd. ik zie dus alleen de linker hoek van het veld. de rest zit verborgen en helaas ben ik niet zo snel dat ik kan scrollen en de slang besturen tegelijk. Overigens lijkt de snelheid wel goed nu.
Dit probleem heb ik ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.spider007.net/GoT/snake.jpg

Speelt wat moeilijk :+
crisp schreef op 14 August 2003 @ 10:05:
kan ik hier trouwens nog problemen mee krijgen ivm copyrights enzo? (Sony is tegenwoordig copyrighthouder van lemmings)
Ik zou zeggen stuur ze ff een mailtje :) Dat is tegenwoordig heel snel gedaan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 14-08-2003 11:32 ]

---

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Nog een bugje gevonden in Lemmings:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9219/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9220/thumb.jpg

Het is me gelukt om meer lemmings te redden, dan dat er ge-released zijn. :)
(En zelfs reproduceerbaar)

Stappenplan:
1. Wacht tot de 1e lemming een klein stukje naar rechts is gelopen en laat hem graven.
2. Verhoog de drop-rate naar 99.
3. Fast-Forward.
4. En klaar is * Nazgul Voor de rest echt toppie. :)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op 14 August 2003 @ 11:29:
[...]

Dit probleem heb ik ook:

[afbeelding]

Speelt wat moeilijk :+
lijkt me een overflow / width probleempje ;)
[...]

Ik zou zeggen stuur ze ff een mailtje :) Dat is tegenwoordig heel snel gedaan ;)
heet dat geen 'slapende honden wakker maken'?
Nazgul schreef op 14 augustus 2003 @ 11:38:
Nog een bugje gevonden in Lemmings:

[afbeelding]
[afbeelding]

Het is me gelukt om meer lemmings te redden, dan dat er ge-released zijn. :)
(En zelfs reproduceerbaar)

Stappenplan:
1. Wacht tot de 1e lemming een klein stukje naar rechts is gelopen en laat hem graven.
2. Verhoog de drop-rate naar 99.
3. Fast-Forward.
4. En klaar is * Nazgul Voor de rest echt toppie. :)
bekend:
crisp schreef op 14 August 2003 @ 10:05:
edit: bij de speedup wordt onbedoeld functie morelemmings() aangeroepen waardoor er 1 extra komt. Je kunt het level echter wel beeindigen door de lemmings te nuken (2x F12 of dubbelklikken op het atoombommetje)

[ Voor 52% gewijzigd door crisp op 14-08-2003 11:40 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 08:52:
[..]
die scrollbalkjes zijn het resultaat van css prutswerk mijnerzijds, helaas kan ik ff niet op m'n server tot vrijdagavond ofzo, maar het probleem is op zich al opgelost
[..]
:z

zouden schietende blokjes trouwens een extra dimensie geven aan snake? en allerlei vallende rotzooi? /me denkt een beetje in termen van vikings

ik denk dat ik 2 soorten maak: 1tje die je staart voor een deel kan wegschieten (positief opzich) en eentje die heel je snake verengelt.

@crisp: ik krijg een hele bende invalid arguments bij level 5

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 11:51:
[...]
@crisp: ik krijg een hele bende invalid arguments bij level 5
:? al toevallig een volledige refresh gedaan? cache leeggegooid? zit je niet achter een proxy toevallig die de boel cached?
en anders: welke regel, welk js bestand? wat voor browser?

vragen, vragen.... ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

ie6 lemmings.html line 506 (wat een hoop regels ;)) voor zover ik weet heb ik geen proxy of cache proplemen (pin me er niet op vast)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 13:14:
ie6 lemmings.html line 506 (wat een hoop regels ;)) voor zover ik weet heb ik geen proxy of cache proplemen (pin me er niet op vast)
Dat zou de level preloader moeten zijn (in control.js - handig dat IE dat niet even aangeeft). Het lijkt er dan toch op dat je een oude versie van de level 5 js file ergens gecached hebt staan...

Intentionally left blank

Verwijderd

Dat lemmings is echt ubercool (had ik al gezegd). Ik hoop dat er snel meer levels komen :)

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 20:28:
Dat lemmings is echt ubercool (had ik al gezegd). Ik hoop dat er snel meer levels komen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nobellaan.nl/got/modbreak.gif

En zijn er nog steeds niet meer mensen met een wip? :)

Verwijderd

André schreef op 14 augustus 2003 @ 21:33:
[...]

[afbeelding]

En zijn er nog steeds niet meer mensen met een wip? :)
Ach als een blijk van waardering ook al niet meer mag :|
Misschien moet ik er voortaan wel 100 _/-\o_ bijzetten, dat schijnt wel altijd goed gekeurd te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 22:37:
[...]

Ach als een blijk van waardering ook al niet meer mag :|
Misschien moet ik er voortaan wel 100 _/-\o_ bijzetten, dat schijnt wel altijd goed gekeurd te worden..
offtopic:
bij voorbaat sorry dat het nu zo offtopic gaat

_/-\_ heeft er niets mee te maken.
Er is een aantal posts geleden al door crisp verteld dat hij een apart topic in de HK heeft hiervoor. Dus posts als "Crisp je lemmings rewlen" zijn niet gewenst (ook al zijn ze waar ;))
quote: Mophor
zouden schietende blokjes trouwens een extra dimensie geven aan snake? en allerlei vallende rotzooi? * mophor denkt een beetje in termen van vikings

ik denk dat ik 2 soorten maak: 1tje die je staart voor een deel kan wegschieten (positief opzich) en eentje die heel je snake verengelt.
Klinkt erg gaaf, ik wil het resultaat wel is zien.

hmm worden het dan eigenlijk niet 2 aparte spellen?

[ Voor 2% gewijzigd door Wolfboy op 15-08-2003 01:38 . Reden: foutje, [/quote] vergeten 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update: http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm

er zijn nu 2 levels, zoals je ziet dwaalt het af van de standaard snake, maar da's wel grappig vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Nu online
ah Hij werkt nu goed in mozila, bovendien is de timing nu ook goed bij mij. Het maakt dus ook niet meer uit of hij in "crisp mode" of in normal mode staat. Ik vind dat het er leuk begind uit te zien (hoewel ik door de twee toetsen besturing vaak als prutser wordt uitgescholden :P)

[ Voor 5% gewijzigd door breadje op 15-08-2003 12:47 . Reden: rare zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crispmode is voor dubbel zo groot, alleen werkt de css zoom niet in moz, dus voorlopig nog effe een ie only feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 10:51:
update: http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm

er zijn nu 2 levels, zoals je ziet dwaalt het af van de standaard snake, maar da's wel grappig vind ik :D
Ziet er leuk uit, ook al word ik ook erg vaak prutser genoemd. Heeeeeeeeeeeeeeeeel klein puntje van kritiek, het is opnieuw of over maar niet overnieuw.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

WvdWest schreef op 15 augustus 2003 @ 12:52:
Heeeeeeeeeeeeeeeeel klein puntje van kritiek, het is opnieuw of over maar niet overnieuw.
:?
http://www.vandale.nl/opz...boek/?zoekwoord=overnieuw

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Klopt wel wat WvdWest zegt, overnieuw is een contaminatie (samenvoeging) van over en opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik lurk al weer een aardig tijdje mee van GOT en kijk vooral in deze groep naar de fabelachtige kunsten. Ik ben erg onder de indruk van het niveau wat ik hier voorbij zie komen.

Over snake:
Ik heb een klein bugje gevonden in je spel. Je kunt voordat je op de p hebt gedrukt (De P van start 8)7) al een sequence van links en rechts ingeven, deze wordt direct na de p uitgevoerd.

Verder iedereen succes, zelf kom ik nog niet verder dan een paar tabelletjes en het W3C compliant krijgen van ene paar simpele pagina's. :o

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Opeens krijg ik allemaal mail van over de hele wereld over mijn lemmings spelletje; dat is vanmiddag begonnen, dus blijkbaar wordt ik ergens gelinkt maar ik ben er nog niet achter waar.
Daarbij zat ook een aanvraag van bnn.nl of ze het op hun site mochten gebruiken. Hoe staat de wedstrijdleiding daar tegenover?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

crisp:
Hoe staat de wedstrijdleiding daar tegenover?
Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n punt, zolang het de stemming niet beinvloedt :) Dus liever geen referenties aan dit topic.

Maar wat belangrijker is: hoe staan de copyright-houdenden daar tegenover? Wel iets wat je uit moet zoeken, gok ik :)

Ik weet niet wie wedstrijdleiding is, btw :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 15 August 2003 @ 19:02:
[...]
Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n punt, zolang het de stemming niet beinvloedt :) Dus liever geen referenties aan dit topic.

Maar wat belangrijker is: hoe staan de copyright-houdenden daar tegenover? Wel iets wat je uit moet zoeken, gok ik :)
Referenties naar dit topic heb ik in mijn laatste versie (waar een FAQ en handleiding bij zit) er al uitgehaald :)
Het blijft work-in-progress waar ik nog dagelijks aan werk, dus linken zou beter zijn, maar ik denk niet dat XS4ALL daar blij mee is...

wat betreft copyright: ik weet daar niet alle ins en outs van. Ik heb puur screencaptures gebruikt om alles te maken; de code is 100% van mezelf en in de FAQ noem ik Psygnosis en Sony Entertainment als copyrighthouders van het origineel. Ik hoop dat dat genoeg is...
Ik weet niet wie wedstrijdleiding is, btw :P
HunterPro en Cheatah ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opeens krijg ik allemaal mail van over de hele wereld over mijn lemmings spelletje; dat is vanmiddag begonnen, dus blijkbaar wordt ik ergens gelinkt maar ik ben er nog niet achter waar.
http://www.aquarionics.com/journal/2003/08/15/Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 15 August 2003 @ 18:54:
Daarbij zat ook een aanvraag van bnn.nl of ze het op hun site mochten gebruiken. Hoe staat de wedstrijdleiding daar tegenover?
http://amiga.org/modules/...hp?topic_id=10430&forum=6

daar iig.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat xs4all op hun abbo's een soort van cpanel ofzo hebben. Maar anders zou je er voor de grap een netstat countertje op kunnen zetten. Is toch leuk om te zien hoe de links naar jouw site/spel als paddestoelen uit de grond schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 00:08:
[...]

Ik denk niet dat xs4all op hun abbo's een soort van cpanel ofzo hebben. Maar anders zou je er voor de grap een netstat countertje op kunnen zetten. Is toch leuk om te zien hoe de links naar jouw site/spel als paddestoelen uit de grond schieten.
Ik heb wel wat statistieken, maar die beperken zich tot aantal hits per dag en dataverkeer, maar geen referrers. Ik zou natuurlijk in de preloader een link naar een PHP scriptje op mijn eigen webserver kunnen zetten die de referrers opslaat in een database. Misschien van het weekend eens naar kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp:: je staat nu ook gelinkt op Milov.nl en naar mijn weten wordt zijn site door een heleboel mensen bekeken, dus dat zou ook weer meespelen aan al je aanvragen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

OMFG! zat ik normaal dagelijks rond de 30/35MB aan dataverkeer op mijn XS4ALL homepage, de 15e tot 20.00 uur zit ik al op 770MB! Ik ben bang dat mijn homepage er binnen een paar dagen uitligt zo (limiet van 5GB / maand). Gelukkig heb ik nog wel wat hosting adresjes achter de hand :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@Mophor, volgens mij is ie in IE een heel stuk makkelijker.
Hij draait daar volgens mij iets langzamer en ook wat vloeiender.
Ook crispmode helpt daarbij ;)

@Crisp, is het goed als ik links plaats naar je spelletje?
ik weet nog wel een leuk forum om hem te posten (heeft wel ongeveer 25.000 leden dus misschien nogal veel hits :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op 16 August 2003 @ 02:02:
[...]
@Crisp, is het goed als ik links plaats naar je spelletje?
ik weet nog wel een leuk forum om hem te posten (heeft wel ongeveer 25.000 leden dus misschien nogal veel hits :P)
Hou je maar niet meer in hoor, mijn site doorgaat op dit moment toch al een soort /. effect :P

ik zit uiteindelijk op 1.5GB voor de 15e

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 16-08-2003 02:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

zullen we hem direct maar op /. submitten?
kijken hoeveel dataverkeer je dan krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op 16 August 2003 @ 03:11:
zullen we hem direct maar op /. submitten?
kijken hoeveel dataverkeer je dan krijgt :P
ach doe maar, ik zit nu al op 2.6GB dus dat kleine beetje kan er nog wel bij :P
(ws veel mensen die hun caching niet op 'automatic' hebben staan)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

crisp: ik zie overal op de links opmerkingen dat ze geluid missen. misschien een idee :? ;)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Papa Eend schreef op 16 August 2003 @ 19:15:
crisp: ik zie overal op de links opmerkingen dat ze geluid missen. misschien een idee :? ;)
was ik al mee bezig :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
crisp: ik kan het rustig op een 1MB/up plaatsje zetten als je wil. (Unlimited traffic).

Maar ik zou het niet /. aangezien je dan direct Sony Entertainment op je dak gaat krijgen (mensen met alle copyrights van Lemmings). Ik weet dit omdat ik in een kunstwerk ook een deel van de graphics (ie 2 cycles) heb gebruikt. Ze hebben me hier na een poos over gecontacteerd, gelukkig waren ze schappelijk omdat a) het een kunstwerk was, b) niet echt bekent was :) c) niet echt de gameplay volgde. d) omdat ik al geprobeert had de DMA mensen te bereiken (nooit gelukt - uiteindelijk getsrand op een nooit reply van een Sony Attorney). Omdat je het spel echt aan redesignen bent zullen ze minder schappelijk zijn. (Tzijn geen creatieve mensen dus echt ze gaan niet zeggen - well done! How did you, nee das gewoon voor hun - unconrolled use op property ;( )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het is niet te geloven, ook nog geluid? Ik denk wel dat dat een optie moet zijn omdat het anders veels te zwaar word.

Oh ja, de link naar AsTris is veranderd vanwege mijn nieuwe site:
http://www.nobellaan.nl/astris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 16 August 2003 @ 19:45:
Het is niet te geloven, ook nog geluid? Ik denk wel dat dat een optie moet zijn omdat het anders veels te zwaar word.

Oh ja, de link naar AsTris is veranderd vanwege mijn nieuwe site:
http://www.nobellaan.nl/astris/
Uiteraard word dat optioneel, net als de ani-gifjes :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dit is trouwens een WIP van mijn andere spelletje, het is nog wel in de beginfase:

http://www.nobellaan.nl/chopper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
André schreef op 16 August 2003 @ 19:59:
Dit is trouwens een WIP van mijn andere spelletje, het is nog wel in de beginfase:

http://www.nobellaan.nl/chopper/
Erg leuk 'spelletje', en vooral origineel :)

Alleen beweegt hij soms wat schokkerig over de kaart (IE, 1,33 gigaherz athlon 512 mb ram :))

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Simon schreef op 16 August 2003 @ 20:13:
[...]

Erg leuk 'spelletje', en vooral origineel :)

Alleen beweegt hij soms wat schokkerig over de kaart (IE, 1,33 gigaherz athlon 512 mb ram :))
Hier op een AMD 850, 768 ram loopt hij soepel.....dus dat begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
je staat in ieder geval op volkomenkut sinds kort
http://www.volkomenkut.com/archives/00001600.htm#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
André schreef op 16 August 2003 @ 20:19:
[...]

Hier op een AMD 850, 768 ram loopt hij soepel.....dus dat begrijp ik niet helemaal.
Hmm, het is ook niet zo 'heel' schokkend, maar ik zie hem gewoon een beetje 'haperen', dus niet vloeiend..

En helaas werkt hij nog niet in mozilla :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

bandbreedte probleem opgelost nu ik mijn lemmings op tweakers mag hosten _O_ :)

oh ja, wel je speakers aanzetten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Gaaf zeg :) Je wordt nog beroemd met je lemmings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp, kun je van die self-destruct niet beter een animated gif maken? Het kost momenteel redelijk wat rekenkracht van de processor :)
I may be infringing some of their copyrights with this version of their game, but they haven't answered my emails as of yet.
whehe, je hebt zeker ook geen emails gestuurd :D

[ Voor 41% gewijzigd door Spider.007 op 17-08-2003 11:32 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

hobbit_be schreef op 16 augustus 2003 @ 19:38:
crisp: ik kan het rustig op een 1MB/up plaatsje zetten als je wil. (Unlimited traffic).

Maar ik zou het niet /. aangezien je dan direct Sony Entertainment op je dak gaat krijgen (mensen met alle copyrights van Lemmings). Ik weet dit omdat ik in een kunstwerk ook een deel van de graphics (ie 2 cycles) heb gebruikt. Ze hebben me hier na een poos over gecontacteerd, gelukkig waren ze schappelijk omdat a) het een kunstwerk was, b) niet echt bekent was :) c) niet echt de gameplay volgde. d) omdat ik al geprobeert had de DMA mensen te bereiken (nooit gelukt - uiteindelijk getsrand op een nooit reply van een Sony Attorney). Omdat je het spel echt aan redesignen bent zullen ze minder schappelijk zijn. (Tzijn geen creatieve mensen dus echt ze gaan niet zeggen - well done! How did you, nee das gewoon voor hun - unconrolled use op property ;( )...
Aha, da's minder...

@crisp: Ik geloof dat TalonSoft nu alle rechten heeft op Lemmings, http://www.talonsoft.com/ met deze site naar Lemmings Revolution: www.talonsoft.com/lemmings

Tevens zit hier ook www.take2games.com bij betrokken. http://www.take2games.com...es&title=lmmingsrvolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

't is eigenlijk niet echt meer een wip, maar meer een beta waar nog een aantal hardnekkige bugs in zitten, maar ik ben dus met deze game (Rotatix) bezig.

't is een soort kruising tussen tetris, singleplayer tetrinet met pest-powerups zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/games/rotatrix/images/bonus_rotleft.gif en Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/games/rotatrix/images/bonus_left.gif
Die het hele speelveld laten draaien. zwarte powerups zijn handig, rode meestal niet, en oranje kan je sparen en zelf gebruiken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op 18 augustus 2003 @ 01:08:
't is eigenlijk niet echt meer een wip, maar meer een beta waar nog een aantal hardnekkige bugs in zitten, maar ik ben dus met deze game (Rotatix) bezig.

't is een soort kruising tussen tetris, singleplayer tetrinet met pest-powerups zoals:
[afbeelding] en [afbeelding]
Die het hele speelveld laten draaien. zwarte powerups zijn handig, rode meestal niet, en oranje kan je sparen en zelf gebruiken.
Ziet er weer super-gelikt uit! Origineel ook nog eens; heel leuk bedacht!
Kortom: _O_

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Ook een retegave game Clay! Ik word alleen helemaal gek als dat spel rond gaat draaien 8)7 Maar het loopt hier erg soepel :)

Enige jammere is is dat als je een blokje onder een ander blokje wilt schuiven dat die dan omhoog vliegt en alsnog bovenop komt te liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Clay _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
damn wat is die mooi geworden

André, best gaaf dat chopper spelletje maar wat is het nut ervan?
topografie leren ofzo? * Wolfboy haat topografie
en die andere game van je werkt ook best lekker.

Crisp: ik hem toch maar niet op /. gepost, dat zou t.net denk ik ook niet prettig vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Clay schreef op 18 augustus 2003 @ 01:08:

Hoe verzin je het zeg :S... onwijs gaaf gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op 18 August 2003 @ 01:54:[...]
Crisp: ik hem toch maar niet op /. gepost, dat zou t.net denk ik ook niet prettig vinden ;)
ik ben bang dat dat slechts een kwestie van tijd is; het zou wel mooi zijn als ik wat meer levels heb voor die tijd.... (ik tel nu 240 domeinen waar ik vandaan gelinkt wordt)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clay: dikke hulde, mooi concept en een dikke 10 voor de grafische utvoering. Zwaar verslavend en bloedje irritant dat draaien :D

/me gaat gauw verder aan z'n snake.
Qua irritantheid moet het verwisselen van de controls toch wel redelijk in de buurt komen van dat roteergebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

whoa, Clay :9~ Je overtreft qua grafix + animatie echt m'n stoutste verwachtingen. Hoe smooth :o

André » Vind het wel lollig, 't landkaartje :P Moet je verkopen aan basisscholen, ja idd voor Topografie :D

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Clay schreef op 18 August 2003 @ 01:08:

Heel mooi gedaan, maar volgens mij zit er een bug in :( en wel de volgende.

Zodra je een blokje naar links (rechts niet geprobeerd) drukt terwijl dit eigenlijk niet kan omdat daar een ander blokje zit. Dan wordt het blokje omhoog geduwd en bovenop de andere blokjes gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Het spelletje Chopper haalt bij mij leuke herinneringen naar boven van het spelletje Topografie op de Commodore 64. Dus niet zo orgineel als iedereen denkt, maar wel erg leuk uitgevoerd door André!
Als we dan toch oude (Nederlandse) C64 klassiekers uit de kast halen... Wie maakt Tempo Typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

:) bedankt :D
Zodra je een blokje naar links (rechts niet geprobeerd) drukt terwijl dit eigenlijk niet kan omdat daar een ander blokje zit. Dan wordt het blokje omhoog geduwd en bovenop de andere blokjes gezet.
klopt, staat op de lijst. De collision is wa slordig gedaan op zich :) het komt er nu een soort van op neer dat het heel moeilijk is om te bepalen vanuit welke richting de collision kwam als die optreedt.
Enige jammere is is dat als je een blokje onder een ander blokje wilt schuiven dat die dan omhoog vliegt en alsnog bovenop komt te liggen :?
Ligt een beetje in het verlengde van de vorige, maar het kan wel, je moet alleen ff wachten tot het blokkie stil ligt, dan heb je namelijk iets van een halve sec. oid om hem nog ergens onder te schuiven. roteren kan dan niet meer (hoewel het ook grandioos fout kan gaan als je heel laat nog roteert)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Zwaar gaaf! Zoiets was ik dus ook van plan te maken, maar dat wou niet echt lukken en was me zeker nooit zo goed gelukt! Ziet er prachtig uit, speelt gaaf en lekker verslavend.. Ik had alleen een bugje dat er een blok bleef zweven :? Ik weet niet hoe het kwam, misschien doordat ik spatie drukte en toen ie stilstond op een ander blok ik snel nog op zij drukte, maar was iig behoorlijk vaag =) Verder helemaal vét!!!!! =)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste