[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

crisp schreef op 03 August 2003 @ 22:11:
[...]

Getest, en is inderdaad zo'n 20% sneller :)

* crisp gaat zijn code weer eens overhoop gooien
Vet :D

Die post hoorde onder mijn naam b.t.w. Kix stond nog ingelogd bij mij |:( dat zie ik nu pas.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Papa Eend schreef op 04 augustus 2003 @ 09:08:
[...]

Vet :D

Die post hoorde onder mijn naam b.t.w. Kix stond nog ingelogd bij mij |:( dat zie ik nu pas.
Het scheelt ook weer vele kilobytes aan plaatjes, maar wel wat extra code omdat je nu een containing div hebt met daarin geclipped het plaatje.

Ik ben nu met deze bezig:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crisp/lemmings/img/lemming_mine_r.gif

:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

crisp:
Het scheelt ook weer vele kilobytes aan plaatjes, maar wel wat extra code omdat je nu een containing div hebt met daarin geclipped het plaatje.
Waarom heb je een containing div nodig? Je kunt het plaatje zelf toch direct clippen?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 04 August 2003 @ 09:26:
[...]
Waarom heb je een containing div nodig? Je kunt het plaatje zelf toch direct clippen?
Containing div met overflow: hidden en daarbinnen enkel de left positie van het plaatje aanpassen is sneller dan plaatje clippen en herpositioneren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

crisp:
Containing div met overflow: hidden en daarbinnen enkel de left positie van het plaatje aanpassen is sneller dan plaatje clippen en herpositioneren :)
Logisch ... :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad logisch ja. Bedankt, Crisp, dat moest ik dan ook maar gaan doen. (gebruik tot nu toe clip en left)
Wat ook nog mogelijk is, is om het als een achtergrondplaatje van de div te zetten en dan de positie van de backgroundImage aan te passen. Ik weet niet of dat sneller is. Het zou denk ik niks hoeven uit te maken, omdat je in beide gevallen maar een property aanpast, maar ik weet het niet. Het ligt er ook een beetje aan hoe de browser de boel intern verwerkt.

edit:
net getest, en het lijkt in IE allemaal niet zoveel uit te maken, maar ik geloof dat Mozilla dit misschien wel 3 keer zo snel afhandelt.
Het viel me al een keer vaker op: toen ik een plaatje over een ander plaatje heen liet schuiven, ging dat verschrikkelijk traag in Mozilla. Toen ik van het ene plaatje een background-image maakte ging het opeens een stuk sneller.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

Backgroundimages worden in IE (6) automagisch gereload als je ze verplaats, ongeacht cache instellingen of wat dan ook. Voor animaties is dat dus (helaas) onbruikbaar. Daarom ging de eerder geposte snake ook zo traag, IE was steeds meer images aan het reloaden naarmate de snake langer werd.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai, dat wist ik niet. Dat is erg jammer, want het zou voor Mozilla wel veel voordeel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op http://www.countertrack.com/pacman/ staat weer de bijgewerkte versie.. misschien niet echt een zichtbaar verschil, maar deze werkt geloof ik nu ook goed in Mozilla. Ook draait ie nu iets sneller op tragere computers. (70ms per repaint op 500mhz tot 10-20ms op 2.4 Ghz). Het oppakken van de stipjes zit er nog niet in, dat is het volgende waar ik aan ga werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40
Damn Tjabber... dat ziet er vet uit.. ongeacht andere inzendingen heb je bij mij al een plaats in de top3 van techniek verdiend ;)

Alleen jammer van die afrondings (?) fouten.. dat er regelmatig gaten/foute balken gerenderd worden in de muren. Daar moet voor zo'n programmeerwonder als jij toch wel wat aan te doen zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mmmz, mijn page op xs4all heeft in de afgelopen paar dagen enkele honderden MB's aan dataverkeer gegenereerd; blijkbaar hebben veel mensen caching uitstaan in hun internet explorer :(
Anyway, met de huidige versie zou dat probleem al grotendeels opgelost moeten zijn...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

crisp schreef op 04 August 2003 @ 14:06:
mmmz, mijn page op xs4all heeft in de afgelopen paar dagen enkele honderden MB's aan dataverkeer gegenereerd; blijkbaar hebben veel mensen caching uitstaan in hun internet explorer :(
Anyway, met de huidige versie zou dat probleem al grotendeels opgelost moeten zijn...
welke devver werkt er nou níet met z'n caching uit :P

Mocht je ruimte nodig hebben, geef me dan een gil.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 13:23:
op http://www.countertrack.com/pacman/ staat weer de bijgewerkte versie.. misschien niet echt een zichtbaar verschil, maar deze werkt geloof ik nu ook goed in Mozilla. Ook draait ie nu iets sneller op tragere computers. (70ms per repaint op 500mhz tot 10-20ms op 2.4 Ghz). Het oppakken van de stipjes zit er nog niet in, dat is het volgende waar ik aan ga werken.
Zo te zien geldt dat background/ie6 probleem ook voor jou, als ik me ronddraai slaat de muis (en de lucht) helemaal aan het knipperen van het laden. Verder petje af hoor _o_ :) erg bruut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai ook IE 6 (win2k) en daar heb ik helemaal geen last van die IE-bug. Welk OS draai jij?
Ook net getest op IE 6.0 op winxp en daar had ik er ook geen last van.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Papa Eend schreef op 04 August 2003 @ 14:25:
[...]

Ruimte is niet het probleem (die gifjes zijn maar een paar honderd bytes per stuk), alleen als elk gifje 20.000 keer opgevraagd wordt dan heb je een kleine DDos en veel dataverkeer. Gelukkig las ik net dat ik tot 5GB per maand mag genereren, en hoeft de huidige versie niet zo vaak meer images te swappen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bosmonster 't is gelukt hoor :) als 't goed is worden de muren nu goed getekend. Ook kan je nu de stipjes oppakken. Volgende stap is de spookjes loslaten in 't doolhof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 15:32:
Ik draai ook IE 6 (win2k) en daar heb ik helemaal geen last van die IE-bug. Welk OS draai jij?
Ook net getest op IE 6.0 op winxp en daar had ik er ook geen last van.
Oh nee. ben aan het zwammen :) cache stond uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ben mijn game aan het restylen ;) Ipv topdown wordt het nu sideview en een iets andere setting :P Ben de code ook redelijk aan het opnieuw maken omdat ik toch wel redelijk wat geleerd heb sinds ik ben begonnen.

Eerste concept art om het zo maar eens te noemen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/sheep.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

crisp schreef op 04 August 2003 @ 14:06:
Ik heb eerlijk waar caching aan staan O-)

@Tjabber, ziet er goed uit en het werkt ook lekker
Ik heb ze allemaal op 1tje na te pakken kunnen krijgen :)

@Koetjeboe: Waarom zo'n groot groen vlak erbij?
had je dat niet weg kunnen knippen?
Btw de plaatjes zien er wel LOL uit :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Papa Eend schreef op 04 augustus 2003 @ 14:25:
[...]

Deze devver. Ik zie namelijk liever wat een 'normale' gebruiker ziet. Dan weet ik tenminste waar ik caching moet forceren of juist disablen voor de gebruiker. Met caching disabled schiet ik als 'devver' dus geen zak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Eindelijk mijn concept klaar. Het wordt ook een remake van een arcade-spel. ;)

Alleen weet ik de titel niet meer :'(. Ik ga dus ff op zoek en laat het wel weten zodra ik de titel heb.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

updateje, eens kijken wie er al verslaafd wordt :D

http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mophor: Misschien moet je een handleiding erbij zetten. Bij mij gebeurt er namelijk helemaal niets (ik gebruik Mozilla 1.4.2 op Debian GNU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik vat 'm geloof ik ook nog niet helemaal; uiteindelijk met de pijltjestoetsen gaat 'ie wel een andere kant op (hoewel het niet echt logisch aanvoelt), en toen hij tegen het groene blokje aanbotste kreeg ik een JS error (Object doesn't support this property or method) :?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, mozilla zal 't ook nog wel niet doen, en ik zie idd dat het groene blokje nog niet geimplementeerd is, de blauwe, grijze en rode gelukkig wel :D

en het werkt idd met de pijltjestoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:06:
jah, mozilla zal 't ook nog wel niet doen, en ik zie idd dat het groene blokje nog niet geimplementeerd is, de blauwe, grijze en rode gelukkig wel :D

en het werkt idd met de pijltjestoetsen
test hem dan eens met een beetje rappe pc; op mijn AMD XP2000 is het niet te doen! ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Nog wel een beetje vreemde toetsen hoor, waarom niet alle 4 de pijltjes gebruiken ipv 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 05 August 2003 @ 19:08:
[...]

test hem dan eens met een beetje rappe pc; op mijn AMD XP2000 is het niet te doen! ;)
lamer :P

nja, als je echt niet capabel bent om te snaken heb ik de z-toets voor je geintroduceerd :D, maar echte helden gebruiken de x

@evaarties: kwestie van smaak :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 05 augustus 2003 @ 19:08:
[...]

Ik heb ook last van Michael Snakemacher .. veel te snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32
Beetje raar dat snake door zichzelf kan :)

En idd erg vervelend dat nie gewoon de 4 arrow keys het doen :)

Speel hier trouwens op XP 2400+@2315Mhz en is idd snel maar wel te doen hoor :)

[ Voor 28% gewijzigd door Albinoraptor op 05-08-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

hier is het ook maar net te doen, (celly 1200 lap :P)
het werkt wel maar is het misschien niet prettiger om gewoon boven onder links rechts te doen dan moeten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is geiniger (vind ik dan, misschien maak ik nog wel een feature), zeker als ik m'n bombermanstyle ziektes erin ga verwerken (knoppen ineens omgedraaid >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 16:54

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 19:43:
dit is geiniger (vind ik dan, misschien maak ik nog wel een feature), zeker als ik m'n bombermanstyle ziektes erin ga verwerken (knoppen ineens omgedraaid >:))
Daar gaan je punten voor de gameplay :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mijn lemmings zitten ook niet stil; inmiddels heb ik er ook een miner en een floater inzitten, en wordt de engine steeds beter (hoewel er nog wat tekortkomingen zijn, maar die ken ik).
Veel voorkomende zaken heb ik tot methods gemaakt van mijn lemming-object wat alweer een shitload aan code scheelde zonder dat ik echt performance-verlies heb gemerkt. Een rappe PC blijft echter wel raadzaam om het een beetje lekker te kunnen spelen en op < 2GHZ is de fast forward nog steeds niet aan te raden.

Vandaag de hele avond bezig geweest de animatie voor de basher in elkaar te zetten; 30 frames per richting, da's heel wat pixelneuken :P Morgen kijken of ik 'm ook in kan bouwen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
crisp schreef op 06 August 2003 @ 00:33:
Mijn lemmings zitten ook niet stil; inmiddels heb ik er ook een miner en een floater inzitten, en wordt de engine steeds beter (hoewel er nog wat tekortkomingen zijn, maar die ken ik).
Veel voorkomende zaken heb ik tot methods gemaakt van mijn lemming-object wat alweer een shitload aan code scheelde zonder dat ik echt performance-verlies heb gemerkt. Een rappe PC blijft echter wel raadzaam om het een beetje lekker te kunnen spelen en op < 2GHZ is de fast forward nog steeds niet aan te raden.

Vandaag de hele avond bezig geweest de animatie voor de basher in elkaar te zetten; 30 frames per richting, da's heel wat pixelneuken :P Morgen kijken of ik 'm ook in kan bouwen :)
in de oude lemmings was het zo dat als een lemming een 'plutje had gebruikt, deze 'op' was. Bij jou 'recyclet' ie 'm voor bij een volgende drop :) bugje, vergeten, of bedoeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

HunterPro schreef op 06 August 2003 @ 00:49:
[...]

in de oude lemmings was het zo dat als een lemming een 'plutje had gebruikt, deze 'op' was. Bij jou 'recyclet' ie 'm voor bij een volgende drop :) bugje, vergeten, of bedoeld? :)
Zo hoort het ook (in het origineel), als een lemming een plu heeft kan die hem overal en meerdere keren gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

HunterPro schreef op 06 augustus 2003 @ 00:49:
[...]

Dat is 1 van die dingetjes die ik nog wou uitzoeken in het origineel, is eenvoudig aan te passen door na de val het type op 'walker' te zetten in plaats van alleen de animatie :)

Zo heb je allemaal van dat soort kleine dingetjes; een climber blijft bijvoorbeeld wel een climber, maar een digger, miner of basher doen het ook maar 1 keer :)

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 06-08-2003 00:55 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

In die lemmings zit een bugje met de tijd. Als ik hem sneller laat lopen, dan gaat de tijd in verhouding sneller dan de lemmings. Dus kan het zijn dat als ik iets doe dat met het sneller gaan van de tijd er nog geen 1 lemming binnen is en als ik exact hetzelfde doe met de normale tijd, alle lemmings binnen komen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Tis voor die game denk ik ook wel handig om 1 globale renderer te nemen die 30x per seconde bijvoorbeeld het scherm update.. ipv ieder dingetje z'n eigen routine te geven.. zo weet je tenminste zeker dat alles synchroon loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 06 August 2003 @ 16:04:
Tis voor die game denk ik ook wel handig om 1 globale renderer te nemen die 30x per seconde bijvoorbeeld het scherm update.. ipv ieder dingetje z'n eigen routine te geven.. zo weet je tenminste zeker dat alles synchroon loopt.
Daar ben ik dan ook al mee aan het experimenteren; met een FPS van 25 lijkt het allemaal nog wel soepeltjes te lopen hier op een 350 Mhz bak, dus het is zeker een optie :)

edit: al weer een stuk verder; animatie nu in 1 timer, en dat loopt een stuk flitsender :)
verder heb ik mijn test-level in de prullenbak gesmeten en ben nu bezig met originele levels. Daarvoor is het formaat van het speelveld iets veranderd en is het scrollbaar waardoor grotere levels nu ook mogelijk zijn :)
Met een PHP scriptje kan ik de achtergrond van een level vertalen naar een gecomprimeerd grid voor mijn scripts. Helaas moet ik nog veel sleutelen aan de animatie-engine, en mis ik nog diggers en climbers, dus nog even geen nieuwe WIP... (hopelijk morgen)

[ Voor 37% gewijzigd door crisp op 07-08-2003 00:40 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

kleine kick voor een nieuwe wip :)
Ik had er meer levels in willen stoppen, maar ben daar nog niet aan toe gekomen; het perfectioneren van de animaties kost toch erg veel tijd, en ook de scroller ben ik nog niet 100% tevreden over (waarom een echte scrollbar pakken als je aan het DHTML-en ben :P )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp: klein foutje als ik het zo zie.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rwoudsma/GoT/crisp_lemmings_fout.png

Om de een of andere reden blijft het eindstation bovenin zweven...

[ Voor 3% gewijzigd door Woudloper op 08-08-2003 09:28 . Reden: Image grote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 08 August 2003 @ 09:22:
crisp: klein foutje als ik het zo zie.

[afbeelding]

Om de een of andere reden blijft het eindstation bovenin zweven...
Doe even een full refresh, je hebt nog oude meuk in je cache staan :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp schreef op 08 augustus 2003 @ 09:24:
Doe even een full refresh, je hebt nog oude meuk in je cache staan :)
Raar, ik heb nu alle ofline content alsmede de history gecleared, maar om de één of andere reden blijft het toch bovenin zweven...

/edit: heb de .zip maar ff gedownload en ja echt meesterlijk hoe dit eruit ziet... Ik ben ook zeer benieuwd naar de andere inzendingen van de overige deelnemers...

[ Voor 23% gewijzigd door Woudloper op 08-08-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 16:00

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

crisp schreef op 08 August 2003 @ 09:16:
kleine kick voor een nieuwe wip :)
Ik had er meer levels in willen stoppen, maar ben daar nog niet aan toe gekomen; het perfectioneren van de animaties kost toch erg veel tijd, en ook de scroller ben ik nog niet 100% tevreden over (waarom een echte scrollbar pakken als je aan het DHTML-en ben :P )
Meesterlijk :) Wel beetje een simpel lvl maar toch erg nice om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Koetjeboe:
Meesterlijk :) Wel beetje een simpel lvl maar toch erg nice om te zien :)
't Is toch gewoon level 2 uit de originele lemmings?

En crisp: als je nou niet kapt hiermee, of je niet een ongelooflijke bug ontwikkelt ofzo, dan ga ik helemaal niks meer maken :/ :P

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 08 augustus 2003 @ 09:31:
[...]

Raar, ik heb nu alle ofline content alsmede de history gecleared, maar om de één of andere reden blijft het toch bovenin zweven...

/edit: heb de .zip maar ff gedownload en ja echt meesterlijk hoe dit eruit ziet... Ik ben ook zeer benieuwd naar de andere inzendingen van de overige deelnemers...
Zit je achter een proxy of zo?
drm schreef op 08 augustus 2003 @ 09:37:
[...]
't Is toch gewoon level 2 uit de originele lemmings?

En crisp: als je nou niet kapt hiermee, of je niet een ongelooflijke bug ontwikkelt ofzo, dan ga ik helemaal niks meer maken :/ :P
Het is een origineel level ja; ik kan nu vrij snel nieuwe levels toevoegen. Ik heb echter niet alle levels voorhanden (ik heb een shareware versie van lemmings) dus weet niet of dit het 1e of 2e level is.

Ik zal eens nadenken over een ongelooflijke bug, kijken hoe die lemmings daarop reageren :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp schreef op 08 August 2003 @ 10:01:
Zit je achter een proxy of zo?
Ja, dus dat zal wel de reden zijn (daar had ik ff niet aan gedacht..)
Het is een origineel level ja; ik kan nu vrij snel nieuwe levels toevoegen. Ik heb echter niet alle levels voorhanden (ik heb een shareware versie van lemmings) dus weet niet of dit het 1e of 2e level is.
Als je ff gaat [google=lemmings level screenshots] dan vind je naar mijn idee alle screenshots op alle verschillende OS'en die er bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

drm: toch een bug gevonden! :) door een typo crashed de game als je alle lemmings nuked terwijl er nog lemmings uit het luik komen vallen.

In Mozilla knippert de tijd ook heel erg, dat heb ik nu opgelost door ipv innerHTML childNodes[0].nodeValue te gebruiken. Vanavond upload ik sowieso even een nieuwe versie :)
Woudloper schreef op 08 August 2003 @ 10:20:
[...]

Als je ff gaat [google=lemmings level screenshots] dan vind je naar mijn idee alle screenshots op alle verschillende OS'en die er bestaan...
klopt, ik heb er ook al een heleboel, maar vaak zijn dat maar gedeeltes van het level. Ach, anders verzin ik zelf wel een paar levels :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp schreef op 08 August 2003 @ 10:41:
klopt, ik heb er ook al een heleboel, maar vaak zijn dat maar gedeeltes van het level. Ach, anders verzin ik zelf wel een paar levels :)
Deze pagina is wel mooi, daar staan alle walkthrough's voor alle 30 levels die er zijn (met screenshots), die van jou staat er ook tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 08 augustus 2003 @ 10:44:
[...]

Deze pagina is wel mooi, daar staan alle walkthrough's voor alle 30 levels die er zijn (met screenshots), die van jou staat er ook tussen...
_O_

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
'K heb net eff dat teasertje van je gespeeld: TOP!

Het enige wat opvalt: het trekt 100% CPU bij mij (P4 2,26G, 512MB). Bij 5 Lemmings eruit, zit 'ie al op de 100% en gaat het niet al te soepel meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Croccifixio op 08-08-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

dat kan niet in IE zijn, met een amd 1100 zit die met 10 buiten hier op 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al een grafische level -editor :? Dan helpen we wel ff bouwen :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Clay schreef op 08 augustus 2003 @ 11:28:
Jawel, IE 6.0, W2K SP2. :? Vaag.

[ Voor 3% gewijzigd door Croccifixio op 08-08-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik heb kunnen testen is mijn ervaring met P4's dat die er veel meer moeite mee hebben dan AMD's. Toch vreemd...
Spider.007 schreef op 08 augustus 2003 @ 11:39:
[...]
Heb je al een grafische level -editor :? Dan helpen we wel ff bouwen :P
Kort door de bocht: gewoon een plaatje soepen van 320 pixels hoog bij max 3000 pixels breed (note: lemmings is 2x2 pixel tile-based); aangeven waar de ingang en uitgang zijn, hoeveel van welke soort lemmings je hebt en je hebt een level. Ik heb een scriptje om het plaatje om te zetten naar code voor de grid :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 08-08-2003 11:49 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

crisp:
drm: toch een bug gevonden! :) door een typo crashed de game als je alle lemmings nuked terwijl er nog lemmings uit het luik komen vallen.
:o \o/ ;)

Afbeeldingslocatie: http://gerard.yoursite.nl/img/bug.gif
8)7

Clay:
@AMD 1.6 GHz, 1 GB RAM hier met IE op ca. 25% als ik ze allemaal tegelijk op diggen zet, en in Mozilla maar 8%. Mozilla lijkt hier dus zelfs beter geoptimaliseerd te zijn dan IE :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Een paar tests met Mozilla 1.2.1:

Als ik het hele spel op normale snelheid speel, zit de CPU continu tussen de 0 en 2% te springen.

Als ik het spel vanaf het begin op 'fast forward mode' zet, dan zit de CPU op maximaal 49% en dat alleen zolang er nog gegraven wordt. Als het graven is afgelopen dan zit de CPU tussen de 4 en 11% te springen.

Leve Mozilla!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Woudloper schreef op 08 August 2003 @ 10:44:
[...]

Lol, da's mijn site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Da's toevallig :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

je hebt zeker niet stil gezeten crisp
wat is ie geweldig mooi zo _/-\o_

edit:
Ik lees weer is niet goed

[ Voor 45% gewijzigd door Wolfboy op 08-08-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

as promised versie 1.11. Bugjes gesquished, 3 levels, en een preloader voor de levels.
Proof of Concept en trailer status ben ik nu wel voorbij, dus ik noem het nu maar gewoon een demo :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is echt subliem!!!
Ben je vast wel een paar minuutjes mee druk geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

crisp schreef op 09 augustus 2003 @ 00:27:
as promised versie 1.11. Bugjes gesquished, 3 levels, en een preloader voor de levels.
Proof of Concept en trailer status ben ik nu wel voorbij, dus ik noem het nu maar gewoon een demo :P
_O_ MASTER _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Er zijn nu zoveel reply's geweest over het lemmings spel, dat André al bijna zeker weet dat crisp met de eer gaat strijken. Zoveel uren als daar al in zitten is niet normaal meer, en de techniek is gewoon goed. Evenals de gameplay die het originele spel al bewezen heeft.

Ik zendt mijn inzendingen wel in puur voor de strijd om de 4de tot laatste plaats, maar daar is ook alles mee gezegd. Crisp, Blues, Clay en eventueel een andere gaat toch iets neerzetten dat op 1 tot 3 komt.

Maar vooruit, de contest heeft iedereen wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

crisp > Hij is echt VET echt meesterlijk!!!

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

crisp > Je moet even kijken naar de overgang van de animaties van walker naar vallende lemming. Daar zit een rare "verspringing" in :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Zijn er al meer mensen met een playable teasertje? (die verder gevorderd zijn dan een aantal pagina's terug)

crisp: hijs echt vet!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15:45
CrashOne schreef op 09 August 2003 @ 10:02:
Zijn er al meer mensen met een playable teasertje? (die verder gevorderd zijn dan een aantal pagina's terug)

crisp: hijs echt vet!
Kan er niet iemand even een lijstje met links naar 'béta's' maken?

Ennuh crisp _/-\o_

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp you rule!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 09 August 2003 @ 09:34:
crisp > Je moet even kijken naar de overgang van de animaties van walker naar vallende lemming. Daar zit een rare "verspringing" in :)
Da's voor zover ik heb kunnen zien alleen in Mozilla, en op de een of andere manier krijg ik dat er maar niet uit :(

Verder wil ik iedereen verzoeken offtopic replies over lemmings niet hier meer te plaatsen. In de HK loopt ook een lemming-draadje waar dat soort opmerkingen meer op hun plaats zijn --> Wie wil er met mijn lemmings spelen? :)

* crisp hoopt ook binnenkort wat teasertjes van anderen te zien :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
crisp schreef op 09 August 2003 @ 00:27:
Ge-wel-dig :9~.
[edit]
Sorry, ik was dus al bezig met mijn post voordat ik jouw bericht zag.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis op 09-08-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Laatst online: 30-07 02:32
Wanneer heb je toegang tot die HK dan ? Robert kan er namelijk niet in komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

r0bert schreef op 09 August 2003 @ 12:29:
Wanneer heb je toegang tot die HK dan ? Robert kan er namelijk niet in komen :?
Lees MED eens: [rml]***[ HK] Belangrijk nieuws voor users met ID 1-35.000***[/rml] :)
thanks, maar dit soort replies wou ik hier dus eigenlijk voorkomen verder.... :|

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Klein bugje in lemmings: na het pauzeren blijft de status bar op "Game Paused" staan.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CrashOne schreef op 09 August 2003 @ 13:51:
Klein bugje in lemmings: na het pauzeren blijft de status bar op "Game Paused" staan.
thanks, zal het fixen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Even een halve copy van m'n post uit de HK voor die mensen die geen toegang hebben voor Crisp en zijn lemmings:

Bug1 : Kreeg net nog een bug in level 4. Hij is niet uit te spelen, de miner kan climber worden gemaakt, maar hij gaat nooit klimmen. De volgorde (eerst climber, dan minen of andersom) maakt niet uit.

Bug2? : Als je de lemmings sneller laat vallen, dan gebeurt dit pas nadat je de muis heb losgelaten van het plusje. Volgens mij gebeurt dit origineel realtime, weet niet of dit mogelijk is. Tevens klopt de tijd tussen het vallen niet met het origineel geloof ik, wel bij 99 maar ervoor zit er teveel tijd tussen.

Bug3: Als de miner in de rechterhoek begint, dan neemt hij niet de hele linkerkant van de muur mee. Dit is te zien in het plaatje, normaal zou dit geen probleem moeten zijn want de paar pixels die wel weg zijn laten lemmings door (in het originele spel). Bij deze versie gebeurt dit echter ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/lemmings_dhtml_bug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

evaarties schreef op 11 August 2003 @ 00:10:
Even een halve copy van m'n post uit de HK voor die mensen die geen toegang hebben voor Crisp en zijn lemmings:
[...]
Is dat voor anderen interessant dan? :P

anyway, thanks. Ik ga er naar kijken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Voor zover ik heb kunnen testen is mijn ervaring met P4's dat die er veel meer moeite mee hebben dan AMD's. Toch vreemd...
Zoals beloofd crisp: ik heb thuis even gekeken, hier doet ie het hartstikke snel, ook bij 10 lemminkjes die het niet meer zien zitten :)
Hoogste cpu percentage: 22 procent

Dit is onder xp, ie 6.0 (plus alle fixes natuurlijk...). Als ik morgen tijd heb, zal ik even verder gaan testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

crisp:
- Als je een level hebt gehaald staat er nog steeds boven in de titelbalk "Game Over!".

Verder is het echt een super spel, heel erg netjes!

// EDIT: Browsertest... op me werk;
- Pentium 600MHz (volgens mij)
- 300-zoveel MB geheugen
- Windows 2000 (+ SP1)

IE:
- Als je het level scrolled wordt de achtergrond blauw. :?

Opera:
- Hier zie ik de loading balk ook echt 'vollopen', bij Mozilla FB en IE staat die er opeens.

Netscape:
- Hier zie ik de loading balk ook echt 'vollopen', bij Mozilla FB en IE staat die er opeens.

ALL:
- De optie om levels te scrollen is super, maar er zit naast elk level een groot zwart vlak links en rechts. Is dat de bedoeling, of.. ? Zo is het in het origineel dus ook :)

[ Voor 82% gewijzigd door OkkE op 11-08-2003 12:24 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

OkkE schreef op 11 augustus 2003 @ 11:09:

ALL:
- De optie om levels te scrollen is super, maar er zit naast elk level een groot zwart vlak links en rechts. Is dat de bedoeling, of.. ?
Dat hoort zo, check het origineel maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

het word wel een crisp only topic geloof ik :P

anyway wanneer zien we wips/demos/of iets anders van de andere deelnemers?

lemmings is al geweldig goed maar ik zit me toch echt af te vragen hoe het zit met het landertje van bosmonster en de pacman van tjabber.
kom op, we willen meer zien :P

ook alle anderen die ik niet heb opgenoemd, laat is wat zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geduld, binnenkort is iig een update van mijn snake te verwachten, d'r zitten ondertussen wat wijzigingen in, ben nu effe bezig met de hele grafische tuli er omheen, maar dalijk als ie af is rocked ie crisp zo omver (lemmings eten kan ie al >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het ligt bij mij al een tijdje stil... Weet nog niet precies wat ik ermee ga doen.. ben zelf niet echt een grafisch wonder ofzo om levels te bouwen.. Dus misschien dat ik maar heel wat anders ga maken op de valreep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Mijn PC is kapoet, mijn enigste hoop ligt nog in mijn harde schijf of de cache van andere mensen :). Iedereen met een contest.html in z'n cache mag die geven aan mij :p.

Ik was ook van plan om een Rush Hour na te bouwen, maar als mijn kraak-de-code niet afgeraakt zal er ook niet veel Rush Hour zijn :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
* Bosmonster streept Rush Hour door op zijn lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Laatst online: 30-07 02:32
Ik had eerst wel zin om mee te doen, maar met dit weer ben ik niet van plan uren achter mijn pc door te brengen.. Ik had wel alvast een begin gemaakt, maar na al het enthousiasme over Crisps games, ben ik niet meer van plan er zoveel tijd in te steken, wetende dat de kans om te winnen namelijk erg klein zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

r0bert schreef op 12 August 2003 @ 11:02:
Ik had eerst wel zin om mee te doen, maar met dit weer ben ik niet van plan uren achter mijn pc door te brengen.. Ik had wel alvast een begin gemaakt, maar na al het enthousiasme over Crisps games, ben ik niet meer van plan er zoveel tijd in te steken, wetende dat de kans om te winnen namelijk erg klein zal zijn ;)
Het was niet mijn bedoeling anderen af te schrikken hoor :'(
Dat is eigenlijk ook de reden dat ik mijn hele code nu al beschikbaar stel, ik draaf echter meestal nogal door met dit soort projectjes...
Bosmonster schreef op 12 August 2003 @ 09:03:
Het ligt bij mij al een tijdje stil... Weet nog niet precies wat ik ermee ga doen.. ben zelf niet echt een grafisch wonder ofzo om levels te bouwen.. Dus misschien dat ik maar heel wat anders ga maken op de valreep :P
Ik ben ook absoluut geen grafisch wonder, echter is het niet allemaal ripwerk wat ik doe. Gisteravond ben ik de hele avond bezig geweest om de animatie van het ijswater in level 5 in elkaar te stampen. De eerste keer dat ik met layers heb gewerkt in paintshop :)
hier heb ik trouwens het PHP script dat ik gebruik om de levelcode te genereren van een plaatje.

Ik zie trouwens net dat de layout van mijn laatste versie in Mozilla nog niet helemaal goed is, vanavond ff fixen (plus nog wat bekende bugs) :)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 12-08-2003 11:40 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet mijn bedoeling anderen af te schrikken hoor :'(
Heb je wel gedaan :'(

Ik schiet eigenlijk voor geen meter op met mijn spel, en het kan niet eens in de schaduw van de schaduw van Crisp zijn spel kruipen, maar hierbij toch maar een WIP:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/bad/bad7.htm
Don't shoot me, please.
Geen bugreports a.ub., het zijn er toch teveel om op te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 11:52:
[...]

Ik schiet eigenlijk voor geen meter op met mijn spel, en het kan niet eens in de schaduw van de schaduw van Crisp zijn spel kruipen, maar hierbij toch maar een WIP:
Don't shoot me, please.
Leuk!!! :) Best wel origineel eigenlijk, hier zou ik nooit op zijn gekomen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Martijn22 > _O_ man! :) Origineel idee ook.

Dit is heel andere stuff dan dat van crisp, maar echt niet van minder niveau hoor :) Keep up the good work :)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ crisp: vind je het erg als ik je levelcompressie en decompressie techniek jat? ik zal wel effe in de source vermelden dat de credits naar jou moeten :P

@rest: is bovenstaande erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 12:07:
@ crisp: vind je het erg als ik je levelcompressie en decompressie techniek jat? ik zal wel effe in de source vermelden dat de credits naar jou moeten :P

@rest: is bovenstaande erg?
Als je het overtypt dan is het niet geript maar 'geinspireerd door' :P

van mij mag je (is eigenlijk een heel simpel algo, maar wel redelijk effectief) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15:45
Martijn22 » dat ziet er echt prachtig uit _o_ maar, doordat je 'alt' gebruikt voor slaan, gaat ie naar zijn menu, waardoor ik de hele tijd verlies :)

En ga je de jump ook limiteren qua hoogte?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
alt is geen slaan.. je slaat automatisch als die op je landt. Ik vind het persoonlijk erg sterk iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22
Simon schreef op 12 August 2003 @ 12:12:
En ga je de jump ook limiteren qua hoogte?
lol

je kunt inderdaad het spel uitspringen... wel leuk gedaan hoor!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 11:52:
[...]

Don't shoot me, please.
Leuk spel! Toch een paar bugs :P

• Het is mogelijk om naast het speelveld te spelen (je kunt voorbij het net; dit zou gestopt moeten worden)
• De intelligentie van de computer is nogal slecht
• Wat zijn de knoppen die je kan gebruiken? Wellicht een intro met toetsen vooraf?

Succes ermee!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle vragen kan ik in een keer beantwoorden. Het is nog work in progress (hopelijk heb ik een bespeelbare versie voor eind augustus, als het weer meezit).
Alle fouten die je dus er nu in ziet zitten moeten er nog uitgehaald worden.
Wat ik dus wil zeggen is, dat ik (nog) geen bugreports nodig heb, omdat ik zelf nog wel genoeg fouten zie (niet onaardig bedoeld hoor)

Ik wou alt gebruiken, omdat die lekker bereikbaar was, maar inderdaad hij gaat automatisch naar het menu, dus ik moet maar de ctrl knop gebruiken denk ik.
Ik wou iets met de combinatie ctrl-pijltje toets = slaan op een bepaalde manier doen.
Martijn22 > man! Origineel idee ook.
Nee, het is niet origineel hoor. Ik ben gewoon schaamteloos aan het jatten van een of ander oud badminton NES game.
Een echt origineel spel schrijven lijkt me trouwens pas echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

@Martijn22: Ik zou hier mee doorgaan, geweldig en heeeel origineel. Je moet jezelf niet zo wegvegen want aan dit spel kun je nog heel wat dingen verbeteren en dan heb je een gaaf badmintonspel.

En dan post ik direct ook maar een WIP (het is al eigenlijk geen wip meer). Ik ben ook nog bezig met een ander spel en ik weet niet welke ik ga inleveren. En let vooral niet op de graphics, want vormgeven kan ik niet:

http://www.nobellaan.nl/astris/astris.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 12:40:
[...]
Ik wou alt gebruiken, omdat die lekker bereikbaar was, maar inderdaad hij gaat automatisch naar het menu, dus ik moet maar de ctrl knop gebruiken denk ik.
Ik wou iets met de combinatie ctrl-pijltje toets = slaan op een bepaalde manier doen.
Alt kan je gewoon gebruiken hoor, net als functietoetsen (althans in IE, in Mozilla krijg ik het event niet gecancelled bij functietoetsen - bij alt wel):

edit: deze werkt ook in Mozilla voor functietoetsen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
function getkey(e) {

if (!e) e = event;

var key = e.which || e.keyCode;

alert(key);

if (e.preventDefault) {
    if (e.cancelable) e.preventDefault();
  } else {
    e.keyCode = 0;
    e.returnValue = 0;
    e.cancelBubble = false;
  }

return false;

}

en dan met:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
  if (document.all) {  // IE
    document.onkeydown = getkey;
    document.onhelp = function() { return false; }  // disable help on F1
  } else {  // Mozilla
    document.onkeypress = getkey;
  }

je moet er dan wel rekening mee houden dat e.which andere waarden terug kan geven dan e.keyCode - voor functietoetsen zijn de waarden echter gelijk :)

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 12-08-2003 15:57 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste