[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

crisp: je performance is idd nog niet helemaal optimaal, op mn 1.9ghz p4 met 256mb @ work 'stottert' het spel nogal als alle lemmings 'buiten' zijn.

Voorderest _o_ werk.

My bet's still on Clay }>

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Clay schreef op 29 July 2003 @ 09:12:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.node {
   ...
   background-image: url(images/snakeNode20.gif);
}

Dat komt daardoor. IE(6) herlaadt background images van elementen nadat ze verplaatst zijn, daarom blijft die ook laden, ook met cache op auto (had knipperende "laad" cursor)
8)7 natuurlijk, dat wist ik, stom van me. Baie dankie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64462

ben ook al weer iets verder..
http://www.countertrack.com/pacman/
de dots staan nu volgens mij op de goede plaats, ook kunnen ze half achter een muur staan. Source is nu nog een puinhoop, ga ik ook mee aan de slag om iets op te schonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 16:56
Onder Mozilla is het nog wel vrij drama overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64462

dat ie in mozilla klote werkt merkte ik pas toen in 'm net geupload had :(
Op de een of andere manier gaat er daar iets fout met de z-index.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 15:26

Tim Schuhmacher

abasios

@mophor: ik was jouw snake (en ook de anderen aan het testen) maar hij jouw spel crashte de hele pc (winxp, ie6). Voor het eerste heb ik in xp een blauw scherm gehad! Ik weet niet of anderen er ook problemen mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal wel aan de load liggen, heb wel vaker berichten gehoord van systeem crashes omdat ie de hele tijd bkg plaatjes aan het laden was.

Heb ondertussen dat probleem opgelost, ben bezig met collission detection en het toevoegen van allerlei functionaliteiten aan blokjes die je kan eten (lees snake met gun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Vandaag getest op een pIII 550 oid en mijn spel was nog best speelbaar eigenlijk :) Wel IE natuurlijk :X

Je lemmings draait hier trouwens ook perfect crisp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:55

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 29 July 2003 @ 10:32:
Ben benieuwd hoe je het graven e.d. gaat implementeren :) Daar blijven toch gaten over dan ofzo die je zult moeten 'zien' in de hittest.
Ben alweer druk geweest. In de eerste plaats was ik niet tevreden over de manier waarop ik mijn level beschreef; 64K is echt way too much voor een simpel level, dus heb ik een gecomprimeerde manier bedacht die ik met een regexp weer uit elkaar trek :)
Het voordeel van het hebben van een 2D array met verschillende codes voor het soort materiaal is dat je dus ook makkelijk een regio van materiaal kan laten veranderen (slopen en bouwen). Een gedeeltelijk transparant gifje erover met de juiste z-index doet dan de rest :)
Zo heb ik nu dus exploderende lemmings die een gat slaan waar de rest doorheen valt :) (enkel het explosie effect zelf moet ik nog wat op verzinnen...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben een eind op weg. Een WIP is hier te zien.

Ik ben nu zover dat ik de bommen random kan plaatsen. Ik moet nog de nummers gaan bepalen en vervolgens zorgen dat je ook echt kan spelen. Ik heb nog niet in Mozilla getest maar dat komt nog als ik alles in IE werkend heb.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WvdWest schreef op 30 July 2003 @ 00:37:
Ik ben een eind op weg. Een WIP is hier te zien.

Ik ben nu zover dat ik de bommen random kan plaatsen. Ik moet nog de nummers gaan bepalen en vervolgens zorgen dat je ook echt kan spelen. Ik heb nog niet in Mozilla getest maar dat komt nog als ik alles in IE werkend heb.
tip: zet width en height voor je images; dan hoeft het niet nog eens allemaal te resizen nadat alles geladen is :)
Ziet er leuk uit verders!

Ik heb zelf net even mijn lemmings in Opera 7 getest, en het lijkt goed te werken behalve de events op mijn lemmings zelf :(
Ook zie ik dat Opera nogal moeite heeft met de animated gifs; na een onclick event stoppen ze allemaal met animeren, ook na een image-swap...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
crisp schreef op 30 July 2003 @ 00:41:
[...]

tip: zet width en height voor je images; dan hoeft het niet nog eens allemaal te resizen nadat alles geladen is :)
Ziet er leuk uit verders!

Ik heb zelf net even mijn lemmings in Opera 7 getest, en het lijkt goed te werken behalve de events op mijn lemmings zelf :(
Ook zie ik dat Opera nogal moeite heeft met de animated gifs; na een onclick event stoppen ze allemaal met animeren, ook na een image-swap...
Bedankt voor de tip. Had ik natuurlijk moeten weten 8)7

Ik ben erg onder de indruk van jouw lemmings. :9~ Ik wacht met smart op het vervolg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@Crisp, er zitten nog een paar foutjes in het spelletje
1: Als ik een ventje zelfmoord wil laten plegen dan loopt de teller vanaf 0 door to in de min, ik heb hem maar gestopt toen ie bij -45 zat :P
edit: nu deed ie het opeens wel goed maar ik kreeg wel een script fout :)
regeltje 166
"lem[...][...].length" is null of geen object
[edit] probleem gevonden, als ze ontploffen of als ze de selfdestruct functie krijgen terwijl ze in de lucht zitten dan krijg je een fout :)

2: Volgens mij werkt dat highspeed gedoe nog niet helemaal goed, de ventjes lopen dan opeens erg dicht op elkaar ipv wat ruimte ertussen.

Voor de rest, gaaf gedaan ik had nooit verwacht dat je dit kan maken met dhtml _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfboy op 30-07-2003 01:09 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op 30 July 2003 @ 01:07:
@Crisp, er zitten nog een paar foutjes in het spelletje
1: Als ik een ventje zelfmoord wil laten plegen dan loopt de teller vanaf 0 door to in de min, ik heb hem maar gestopt toen ie bij -45 zat :P
edit: nu deed ie het opeens wel goed maar ik kreeg wel een script fout :)
regeltje 166
"lem[...][...].length" is null of geen object
[edit] probleem gevonden, als ze ontploffen of als ze de selfdestruct functie krijgen terwijl ze in de lucht zitten dan krijg je een fout :)

2: Volgens mij werkt dat highspeed gedoe nog niet helemaal goed, de ventjes lopen dan opeens erg dicht op elkaar ipv wat ruimte ertussen.

Voor de rest, gaaf gedaan ik had nooit verwacht dat je dit kan maken met dhtml _/-\o_
@1: zelf reeds ook ondervonden en opgelost :)
@2: highspeed werkt alleen goed als je echt een snelle machine hebt; mischien moet ik wel een faktor 5 sneller gaan toepassen ipv een faktor 10...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55
crisp schreef op 29 juli 2003 @ 10:08:
Neuh, je hebt gewoon een trage pc :P Op mijn AMD XP2000 vliegen de lemmings naar binnen in fastmode en hou ik nog ruim een minuut over.
Was het niet het idee bij de oorspronkelijke Lemmings dat je de hele tijd versnelt, en dus ook de klok? Waardoor je in fast mode dus wel het spel kon laten opschieten (als je alle lemmings al had staan waar je wilde) maar dus geen verschil kreeg in mogelijke score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
crisp schreef op 30 juli 2003 @ 01:15:
[...]

@1: zelf reeds ook ondervonden en opgelost :)
@2: highspeed werkt alleen goed als je echt een snelle machine hebt; mischien moet ik wel een faktor 5 sneller gaan toepassen ipv een faktor 10...
Of misschien een aantal gradaties.. het HOEFT geen 100% kopie te zijn natuurlijk ;)
Was het niet het idee bij de oorspronkelijke Lemmings dat je de hele tijd versnelt, en dus ook de klok? Waardoor je in fast mode dus wel het spel kon laten opschieten (als je alle lemmings al had staan waar je wilde) maar dus geen verschil kreeg in mogelijke score?
Yup.. twas volgens mij alleen maar om niet te hoeven wachten tot je 100 lemmings binnenwaren die nog het hele veld door moesten lopen terwijl je de hele koers al klaar had :P

Alles moet dus sneller, ook de countdowns voor de bommen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 30 July 2003 @ 09:30:
[...]
Of misschien een aantal gradaties.. het HOEFT geen 100% kopie te zijn natuurlijk ;)
Ik vind het ook geen showstopper; lage prioriteit om op te lossen dus :P
[...]
Yup.. twas volgens mij alleen maar om niet te hoeven wachten tot je 100 lemmings binnenwaren die nog het hele veld door moesten lopen terwijl je de hele koers al klaar had :P

Alles moet dus sneller, ook de countdowns voor de bommen :P
Als het goed is gebeurd dat ook, maar ws heb je een 3Ghz pc nodig om het dan nog soepel te laten lapen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

crisp schreef op 30 July 2003 @ 09:46:
[...]

Ik vind het ook geen showstopper; lage prioriteit om op te lossen dus :P

[...]

Als het goed is gebeurd dat ook, maar ws heb je een 3Ghz pc nodig om het dan nog soepel te laten lapen :P
waarom skip je dan bijvoorbeeld niet een paar animatie frames bijvoorbeeld? zie je toch niet zo erg als het veel sneller gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Kan je niet een "game speed" var gebruiken die default op 1 staat, waarmee alles wat met tijd te maken heeft vermenigvuldigd wordt? als je dan ffwd aanzet gaat alles N keer zo hard, synchroon, en met dezelfde fps ... ?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op 30 July 2003 @ 10:57:
Kan je niet een "game speed" var gebruiken die default op 1 staat, waarmee alles wat met tijd te maken heeft vermenigvuldigd wordt? als je dan ffwd aanzet gaat alles N keer zo hard, synchroon, en met dezelfde fps ... ?
Dat heb/had ik ook, probleem is dat bij ffwd de klok elke 100 ms wordt geupdate, maar de lemmings elke 10 ms; ik moet dus zorgen dat de klok ook op 10 ms gaat lopen dan.
Ik ben nu aan het testen met een echt ontplof effect (40 2x2 pixeltjes die ik vanuit het midden van de lemming in een eliptische baan alle kanten op laat vliegen), alleen als ik dat hier op een 350 Mhz bak doe met 20 ontploffende lemmings trekt 'ie het echt niet meer :+

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

De update tijden hoeven toch niet te verschillen per mode? Ik doel dus op iets ala dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
<html>
    <head>
    <title> test </title>

<script type="text/javascript"> 
    function Engine() {
        this.gameSpeed = 1;
        this.frame = 0;
        this.fps = 25;
        this.ele = document.getElementById('count');

this.pos = 0;
        this.speed = 0.05;

var self = this;
        this.timer = setInterval(function(){
            self.update();
        }, 1000/this.fps);
    }

Engine.prototype = {
        update:function() {
            this.frame += this.gameSpeed;
            this.seconds = Math.floor(this.frame / this.fps);
            this.tick();
        },

tick:function() {
            this.pos += (this.speed * this.gameSpeed);
            var y = -Math.sin(this.pos) * 200 + 250;
            this.ele.style.top = y + 'px';
            this.ele.innerHTML = this.seconds
        },

setSpeed:function(speed) {
            this.gameSpeed = speed;
        }
    }

window.onload = function() {
        test = new Engine();
    }
    </script>
</head>

<body>
    <a href="javascript:test.setSpeed(5)">fast</a> | 
    <a href="javascript:test.setSpeed(1)">slow</a>

<div id="count" style="position:absolute; left:20px;">*</div>
</body>
</html>

Een vaste update, met een variabele gamespeed, dan loopt alles synchroon. Afhankelijk van hoeveel er gebeurt kan een seconde wel langer worden dan een seconde, maar zo erg is dat ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

@crisp:
Het kan aan mij liggen, maar waarom ga ik Game Over als ik 18 lemmings gered heb?

[ Voor 43% gewijzigd door OkkE op 31-07-2003 15:54 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

OkkE schreef op 30 July 2003 @ 14:40:
@crisp:
Het kan aan mij liggen, maar waarom ga ik Game Over als ik 18 lemmings gered heb?
[afbeelding]
Snelle cursus lemmings:
Je hebt 20 lemmings -->
2 blaas je er op -->
18 redden het tot de uitgang -->
Game over :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

Net als sega, die zingen ook altijd `GAME OVER, YEAH!!!!` als je net een onwijs record heb gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

crisp schreef op 30 July 2003 @ 14:42:
[...]

Snelle cursus lemmings:
Je hebt 20 lemmings -->
2 blaas je er op -->
18 redden het tot de uitgang -->
Game over :)
Maar omdat er staat "Save 10 of 20 Lemmings" ...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

OkkE schreef op 30 juli 2003 @ 16:11:
[...]

Maar omdat er staat "Save 10 of 20 Lemmings" ...
Dat heb je dus gered; desalniettemin is het 'Game Over' omdat er gewoon niet meer is (nog) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

je kan er ook 19 redden :P prutz0rs ;)

nog een bugje trouwens; je kan 2x dezelfde aanklikken met de bom, en dat kost je je 2e bom, en de teller van de eerste blijft in de lucht stilhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op 30 July 2003 @ 16:26:
je kan er ook 19 redden :P prutz0rs ;)

nog een bugje trouwens; je kan 2x dezelfde aanklikken met de bom, en dat kost je je 2e bom, en de teller van de eerste blijft in de lucht stilhangen.
In mijn devversie niet; daar overleven ze de val niet meer :P
En idd, 2 keer een type toe kunnen wijzen is nog een bugje :)

Ik moet zeggen dat hoewel het allemaal heel leuk is ik voor steeds meer problemen kom te staan, waarvan performance niet op de laatste plaats...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

crisp schreef op 30 juli 2003 @ 16:31:
[...]

In mijn devversie niet; daar overleven ze de val niet meer :P
En idd, 2 keer een type toe kunnen wijzen is nog een bugje :)

Ik moet zeggen dat hoewel het allemaal heel leuk is ik voor steeds meer problemen kom te staan, waarvan performance niet op de laatste plaats...
daar leer je van, en daz goed toch ? :)

* SchizoDuckie hoopt dat ie de volgende contest eindelijk tijd heeft om ook mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-06 10:12

André

Analytics dude

En houden we nu eens op met het tipgeven aan crisp, wacht daar maar mee tot na de contest >:) , anders plaats ik mijn volledige spel ook zodat jullie kunnen bughunten. ;)

Maar oke, toegegeven, het is een knaap staaltje DHTML wat je daar neerzet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op 30 July 2003 @ 19:21:
En houden we nu eens op met het tipgeven aan crisp, wacht daar maar mee tot na de contest >:) , anders plaats ik mijn volledige spel ook zodat jullie kunnen bughunten. ;)

Maar oke, toegegeven, het is een knaap staaltje DHTML wat je daar neerzet. _/-\o_
Ik noem het ook geen WIP meer, maar een teaser :P

Anyway, check mijn laatste versie met explosie-effect (wel erg zwaar op tragere pc's), te pletter vallende lemmings en een mooi game-over schermpje :Y)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 23:05

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hehe, vet effect man, alleen als ik ze nuke dan wordt het ook voor mijn pc te zwaar :P 1 tegelijk trekt ie nog wel ;)

Athlon 1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp: voor dhtml ziet het er veel belovend uit zeg. Maar er zijn (gelukkig) zo het er nu naar uitziet zo'n 28 deelnemers in totaal, dus dat mag nog wel wat beloven voor wat we allemaal voorbij zullen zien komen...

Nog één maand deelnemers en de einddatum is dan bereikt. Bijf dit topic zekers in de gaten houden....

mophor, Koetjeboe, Tjabber: blijft het bij het speelveld of bouwen jullie zoals crisp, clay er ook nog een console omheen???

crisp: ga je een echte lemming kloon bouwen of ga je nog een eigen puntensysteem introduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Woudloper schreef op 31 July 2003 @ 08:52:
[...]
crisp: ga je een echte lemming kloon bouwen of ga je nog een eigen puntensysteem introduceren?
Weet ik nog niet; eerst heb ik sowieso een complete engine nodig, en daar zal nog wel veel tijd in gaan zitten. Ook om het performance-technisch op orde te krijgen.
Mogelijk komen er wel opties in om aan te geven of je een snelle pc hebt of niet, en pas ik daar de animaties dan op aan.
Of ik af ga wijken van het origineel ligt er dus aan hoeveel tijd ik nog over hou :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay is eigenlijk al klaar :P

Maar ik heb al weer een ander idee, dus daar ga ik gewoon aan beginnen, en dan zie ik wel war het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
crisp schreef op 31 July 2003 @ 08:59:
[...]

Weet ik nog niet; eerst heb ik sowieso een complete engine nodig, en daar zal nog wel veel tijd in gaan zitten. Ook om het performance-technisch op orde te krijgen.
Mogelijk komen er wel opties in om aan te geven of je een snelle pc hebt of niet, en pas ik daar de animaties dan op aan.
Of ik af ga wijken van het origineel ligt er dus aan hoeveel tijd ik nog over hou :)
Voor een directe kopie moet je ook niet teveel creativiteit-punten verwachten natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Woudloper: ik ga wel iets eromheen doen, maar niet veel (puntentelling, wat instellingen, levelkeuze misschien) want een snake draait toch voornamelijk om het speelveld. Wel wil ik allerlei functionaliteiten aan blokjes gaan toevoegen zodat de snake wat meer kan dan standaard in het spelletje. (schieten, nuken, lemmings eten, door muren beuken, z'n staart inkorten, sneller, langzamer, rupsje worden, stuiteren, etc) daar ben ik nog volop mee bezig.

edit: grafisch wordt de boel natuurlijk wel nog opgeleukt, maar dat bewaar ik voor het laatst.

@crisp: kan je die explosie niet beter doen door een transparant animated gifje tijdelijk over je lemming te leggen? lijkt me wel sneller, zeker als je ze allemaal opblaast.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 31-07-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
@ Crisp:
De huidige versie geeft hier op NT4.0 IE 5.0 bij het laden de volgende error:
Line: 156
Char: 1
Error: Object expected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Koetjeboe schreef op 31 July 2003 @ 08:13:
Hehe, vet effect man, alleen als ik ze nuke dan wordt het ook voor mijn pc te zwaar :P 1 tegelijk trekt ie nog wel ;)

Athlon 1400
Hier doet ie het ook niet echt goed, met een P4 1300 :P
crisp
Neuh, je hebt gewoon een trage pc Op mijn AMD XP2000 vliegen de lemmings naar binnen in fastmode en hou ik nog ruim een minuut over.
Bij mij heb ik nog ongeveer 1:20 over na het redden.

dacht ik net een leuke manier gevonden te hebben om er 19 te laten ontsnappen, vallen ze allemaal te pletter :(
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rickvh/lemmings.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 31 July 2003 @ 09:27:
[...]
Voor een directe kopie moet je ook niet teveel creativiteit-punten verwachten natuurlijk :P
De uitvoering is toch creatief :P
En misschien kom ik nog wel met hele creatieve levels :)
Anoniem: 9542 schreef op 31 July 2003 @ 10:25:
[...]
@crisp: kan je die explosie niet beter doen door een transparant animated gifje tijdelijk over je lemming te leggen? lijkt me wel sneller, zeker als je ze allemaal opblaast.
Vind ik persoonlijk minder mooi, en dat is geen echte DHTML meer :P
Ik verzin er nog wel wat op :)
WvdWest schreef op 31 July 2003 @ 10:38:
@ Crisp:
De huidige versie geeft hier op NT4.0 IE 5.0 bij het laden de volgende error:
Line: 156
Char: 1
Error: Object expected
Kan heel goed; ik gebruik een non-greedy modifier in de regexp om het speelveld te decompressen, dat wordt pas vanaf IE5.5 ondersteund - upgraden dus of Mozilla gebruiken :)
Wolfboy schreef op 31 July 2003 @ 10:46:
[...]
Hier doet ie het ook niet echt goed, met een P4 1300 :P
neptweaker :P
dacht ik net een leuke manier gevonden te hebben om er 19 te laten ontsnappen, vallen ze allemaal te pletter :(
[afbeelding]
*splut* >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
crisp schreef op 31 July 2003 @ 11:25:
[...]

Kan heel goed; ik gebruik een non-greedy modifier in de regexp om het speelveld te decompressen, dat wordt pas vanaf IE5.5 ondersteund - upgraden dus of Mozilla gebruiken :)
Ik kan hier op mijn werk niet upgraden. Ik meldde het alleen zodat je wet dat deze error kan voorkomen met deze configuratie. Blijkbaar wist je dit dus al ;) Verder niets dan lof voor jouw creatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:36
de oplossing voor het saven van 19 lemmings:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=232783

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

stik, d'r heeft er al één een compleet lemmings-spel gebouwd (_O_ ;)) en ik moet nog beginnen met uberhaupt een idee 8)7

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Even een vraag tussendoor, hoe roep ik het 'parentobject' aan binnen een object. Ik zal het even met een voorbeeld verduidelijken:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function oA()
{
  this.B = new oB();
  this.waarde = "bla";
}

function oB()
{
  alert(this.parent.waarde);
}

A = new oA();

Die alert moet "bla" geven. Maar parent werkt niet, en parentnode ook niet. En als ik alert(this.constructor) doe laat de functie zichzelf zien en niet zijn constructor.

[ Voor 6% gewijzigd door André op 31-07-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Andre: Hij heeft toch helemaal geen parent? Je maakt alleen een instantie van een ander object als property van het ene object. Op die relatie na is er verder geen relatie. Volgens mij is dit in JS ook niet mogelijk, dus zul je zoiets moeten doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function oA()
{
  this.children.push (new oB(this)); // oid om een children array te krijgen
}

function oB(_parent)
{
    this.parent = _parent;
}

A = new oA();

Zo maak ik meestal een soort van hierarchie dan :)

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 31-07-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 31 juli 2003 @ 15:24:
Andre: Hij heeft toch helemaal geen parent? Je maakt alleen een instantie van een ander object als property van het ene object.
Daar heb je gelijk aan, het woord parent is ook niet op zijn plaats hier. Ik bedoel dan eigenlijk van welke object dat object een property is.

Maar de methode die jij geeft heeft me op de goede weg geholpen, ik maak een instantie aan van object b met daarin this. En in object b kan ik dan zien van welk object hij een property is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

je kan je ook afvragen of de sub zijn parent wel moet kennen. 't is misschien puristisch, maar als de sub zijn parent moet kennen wil je dus vanuit die sub iets met de parent doen, maar daarmee maak je de sub afhankelijk van die parent (van specifiek object type x), en zal die als los object niet meer "werken".

Ook lijkt me de code niet duidelijker worden als je zo van de ene naar de andere plek springt. Stel een parent roept vanuit zijn update een x aantal subs aan die wat moeten gaan doen. Tijdens die loop roepen de subs weer parent functies aan, en daar ben je eigenlijk de draad al kwijt; tegen de tijd dat de subs vanuit die eerste parent loop hun ding hebben gedaan kunnen er al tig sub-parent functies uitgevoerd zijn, en dan vraag je je af waar die performance toch gebleven is ;)

* Clay doet het zelf overigens ook gewoon :P
Ben niet puristisch genoeg denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Clay schreef op 31 July 2003 @ 15:48:
je kan je ook afvragen of de sub zijn parent wel moet kennen. 't is misschien puristisch, maar als de sub zijn parent moet kennen wil je dus vanuit die sub iets met de parent doen, maar daarmee maak je de sub afhankelijk van die parent (van specifiek object type x), en zal die als los object niet meer "werken".

Ook lijkt me de code niet duidelijker worden als je zo van de ene naar de andere plek springt. Stel een parent roept vanuit zijn update een x aantal subs aan die wat moeten gaan doen. Tijdens die loop roepen de subs weer parent functies aan, en daar ben je eigenlijk de draad al kwijt; tegen de tijd dat de subs vanuit die eerste parent loop hun ding hebben gedaan kunnen er al tig sub-parent functies uitgevoerd zijn, en dan vraag je je af waar die performance toch gebleven is ;)

* Clay doet het zelf overigens ook gewoon :P
Ben niet puristisch genoeg denk ik ;)
Het enige waarvoor ik het gebruik is het aanmaken van divjes met createElement. Op deze manier kan ik als target het element van de 'parent' aangeven. Voor andere dingen word het niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
MWah.. tis een soort van simulatie voor werkelijke OO.. Daar extend je ook classes en roept constructors van de parent aan... daar zou je dit voor kunnen gebruiken.

Het blijft een beetje knutselen dat OO in JS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 31 July 2003 @ 15:58:
MWah.. tis een soort van simulatie voor werkelijke OO.. Daar extend je ook classes en roept constructors van de parent aan... daar zou je dit voor kunnen gebruiken.

Dat kun je wel zeggen ja, het is dan ook eigenlijk OB (object based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik meestal doe om eigen objecten aan elkaar te hangen is het nadoen van de DOM. ik maak een functie createElement() die een pointer teruggeeft, en ik maak alles descendant van een standaard Node die een method appendChild(obj) heeft. in die method set ik de parent, previous en nextsibling van de het obj en de first- en lastChild van this. en ik vul de childNodes[] array bij. Ook zitten er in die standaard node wat functies als hasChildren(), cloneNode(), removeChild() etc.

Alleen echt handig als je complexe structuren gaat bouwen, ik gebruik het ook niet in m'n spelletje, maar wel in een ander project

je kan dan dus doen:
PHP:
1
2
3
function obj2 {
  this.iets = this.appendChild(createElement('obj1'));
}

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 31-07-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
* drm vindt dat als je zulke ranzige OO wilt maken je het al helemaal geen OO meer mag noemen.
't Kan dan ook veel netter: is wel interessant
extenden van classes bedoel ik dan, niet dat verwijzen naar de instantiator ;)
Vind ik reuze meevallen :) Syntax is hier en daar een beetje "vreemd", maar da's opzich een andere discussie :)

edit:

mophor: en ik maak alles descendant van een standaard Node
Misschien dan ook wel een ideetje om dat gewoon een method van Object te maken :)
JavaScript:
1
2
3
4
5
Object.prototype.woei = function () { alert ( 'woei' ); }

function o () { }
s = new o ();
s.woei ();

[ Voor 18% gewijzigd door drm op 31-07-2003 16:25 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, dit wil je niet met simpele objecten, daar is het niet nodig en zo gebruikt het geheugen, en dat vind ik niet netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
drm schreef op 31 July 2003 @ 16:22:
[...]
Vind ik reuze meevallen :) Syntax is hier en daar een beetje "vreemd", maar da's opzich een andere discussie :)
Op een 'workaround' manier van inheriten middels het kopieren van prototypes na ondersteunt JS GEEN OO-eigenschappen :)

Tis dan ook niet Class-based, maar zoals mophor als zei object-based of liever prototype-based. Meer dan een instantie van een object maken kun je niet (en zelfs dat is eigenlijk gewoon een functie, vandaar ook de naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Hoezo ondersteunt JS geen OO-eigenschappen? Volgens mij kun je wel de meest essentiele eigenschappen van OO talen produceren in JS:

• Abstractie
• Encapsulation
• Modularity
• Inheritance

Toegegeven, de syntax is ongebruikelijk vergeleken met talen zoals Java of C++, maar JS ondersteunt wel degelijk OO-eigenschappen.

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
Op een 'workaround' manier van inheriten middels het kopieren van prototypes na ondersteunt JS GEEN OO-eigenschappen :)
Mwah. Kun je hoog en laag over discussieren, maar ik vind dat JS best aardig aan 't volgende lijstje voldoet:
7 "Elements of the Object Model"; 4 major and 3 minor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  Major:
    Abstraction
    Encapsulation
    Modularity
    Hierarchy  (Inheritance)
  Minor:
    Typing
    Concurrency
    Persistence
Maar then again is dat ook niet de enige definitie die er bestaat van OO ;) Anyhoet vind ik dat ik mijn js-code best wel op objecten kan orienteren :P

edit:
Hm, anders moet ik de volgende keer m'n reply venster niet zo lang open laten staan 8)7. * drm het dus met oh,when? eensch isch

maar om daar nou dit topic voor te verzieken ... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door drm op 31-07-2003 17:19 ]

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De meeste eigenschappen zijn wel te 'simuleren' ja.. maar imho heb je dan nog geen echte OO-taal :)

Dat bedoel ik ook met knutselen.. jij noemt het 'ongebruikelijke syntax' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Er bestaat niet zoiets als een OO-taal imo, een taal biedt mogelijkheden om OO te programmeren. Als jij mij een voorbeeld kan geven van een OO-taal of een definitie van wat jij OO vindt, dan kunnen we daarop verder borduren.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

vandaag wat performance verbeteringen doorgevoerd, en de lemmings doen het nu zelfs in Opera 7!

Iedereen bedankt trouwens voor het melden van bugs; ik heb nu een stabiele basis om mee verder te gaan :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 19:19
Trouwens crisp, waarom blijven als al die lemmings lopen toch zoveel plaatjes bezig met laden? Ik neem aan toch dat je animated-gifjes gebruikt voor de bewegingen of heb ik dat fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

ddc schreef op 01 August 2003 @ 00:07:
Trouwens crisp, waarom blijven als al die lemmings lopen toch zoveel plaatjes bezig met laden? Ik neem aan toch dat je animated-gifjes gebruikt voor de bewegingen of heb ik dat fout :?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het geen animated gifs zijn :)
weet alleen niet meer waar :X

[ Voor 6% gewijzigd door Rickets op 01-08-2003 00:21 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ddc schreef op 01 August 2003 @ 00:07:
Zet je caching op automatic, dat zou moeten helpen. Alleen de buttons zijn animated gifjes, de lemmings zelf zijn allemaal losse plaatjes :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

crisp schreef op 01 augustus 2003 @ 00:27:
de lemmings zelf zijn allemaal losse plaatjes :)
hoeveel dan als ik het mag vragen?

* Wolfboy is te lui om de source te doorzoeken >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfboy op 01-08-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 10:09

BitByter

Prutst dit forum

Anoniem: 32071 schreef op 25 juli 2003 @ 12:18:
Sorry, verkeerd begrepen, maar je ging nog een voorbeeldje maken die aangeeft dat Mozilla setinterval niet goed afhandelt? Lijkt me interessant om te zien waar het aan ligt. Kan je evt. ook een bugrapport opsturen.

Ik had zelf nog een simpel spelletje gemaakt met setinterval erin. Bij mij werkt de setinterval wel goed iig in Mozilla:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/bad/slang.htm
Afbeeldingslocatie: http://stefkes.net/ronald/images/valsspeler.jpg

wtf is dat met valsspeler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als je boven de 1000 punten komt dan word je valsspeler genoemt, stond ergens een paar pagina's terug :)

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if (teller<100)beoordeling='Kan je nog slechter spelen? Afdeling superkneus';
if ((teller>100)&&(teller<200))beoordeling='Mijn oma is nog beter dan jij';
if ((teller>200)&&(teller<300))beoordeling='Superslecht!';
if ((teller>300)&&(teller<400))beoordeling='Slecht hoor';
if ((teller>400)&&(teller<500))beoordeling='Blijf oefenen';
if ((teller>500)&&(teller<600))beoordeling='Nog een beetje oefenen en je wordt echt goed';
if ((teller>600)&&(teller<700))beoordeling='Je begint het te leren';
if ((teller>700)&&(teller<800))beoordeling='Knap hoor';
if ((teller>800)&&(teller<900))beoordeling='Heel goed';
if ((teller>900)&&(teller<1000))beoordeling='Fantastisch!';
if (teller>1000)beoordeling='Valsspeler!!!';

[ Voor 79% gewijzigd door Wolfboy op 01-08-2003 00:58 . Reden: code toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 10:09

BitByter

Prutst dit forum

had heel het topic doorgelezen :?
bereken eerst maar 's hoeveel vakjes je hebt waar sterretjes inkunnen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32071

Voel je niet aangesproken hoor. Ik had het spel vrij snel in elkaar gezet, en ik kwam zelf niet zo ver boven de 1000. Jij duidelijk wel. Jij hebt waarschijnlijk een snelle computer, niet? (zelf werk ik op een duron 600).
Het viel me op dat het leek alsof het slang-spelletje op een snelle computer langzamer (maar soepeler) ging dan op een langzame computer, hoewel het misschien ook aan de grote monitor kon liggen.

Verder schiet ik niet erg op met mijn badmintonspel. Ik ben de graphics aan het jatten van een of ander oud NES-spel. Het wordt waarschijnlijk wel (pseudo-)3-d.

Crisp, ik heb nog niet gezegd dat je spel er ontzettend goed uitziet. Bij deze :) (hoewel ik eigenlijk altijd een hekel had aan lemmings, zo ingewikkeld). En ook je code ziet er erg gestructureerd en duidelijk uit. Ik zag alleen nog ergens een stukje IE4 specifieke code. Die mag er geloof ik wel uit., sinds het niet eens meer werkt in IE5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

BitByter schreef op 01 August 2003 @ 01:00:
had heel het topic doorgelezen :?
Ach het is inmiddels al een 3 pagina lang topic (ja ik heb andere settings ;))
dus het is begrijpelijk dat je ergens overheen leest :)

oh en het zijn 3200 tekens (nee ik heb het niet met de hand geteld :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op 01 August 2003 @ 00:38:
[...]

hoeveel dan als ik het mag vragen?

* Wolfboy is te lui om de source te doorzoeken >:)
Een lopende lemming bestaat uit 8 plaatjes, en dat is nog maar 1 kant op.
Ik heb inmiddels voor de verschillende animaties (walker, exploder, blocker, builder) en special effecten zo'n 98 plaatjes en dan zit ik pas op de helft qua animaties :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 32071 schreef op 01 August 2003 @ 01:25:
[...]
Crisp, ik heb nog niet gezegd dat je spel er ontzettend goed uitziet. Bij deze :) (hoewel ik eigenlijk altijd een hekel had aan lemmings, zo ingewikkeld). En ook je code ziet er erg gestructureerd en duidelijk uit. Ik zag alleen nog ergens een stukje IE4 specifieke code. Die mag er geloof ik wel uit., sinds het niet eens meer werkt in IE5.
Uiteindelijk heb ik het toch anders gedaan met die events op de lemmings; in eerste instantie had ik de DOM methode (addEventListener) en de IE methode (attachEvent) gebruikt (en inderdaad als fallback ook gewoon l.onmouseover = ), maar het wou alleen maar werken in opera als ik gewoon de laatste methode gebruikte.
Aangezien dat ook gewoon werkt in IE en Moz heb ik de DOM en IE specifieke event models maar aan de kant gezet :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja gek is dat met die Opera he. Het zegt dat het alles kan, (if document.attachEvent - true, if document.addEventListener - true, if netscape - true) maar in de praktijk ho maar. Daarom negeer ik die browser maar het liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Wolfboy schreef op 01 August 2003 @ 00:57:
JavaScript:
1
2
3
4
if (teller<100)beoordeling='Kan je nog slechter spelen? Afdeling superkneus';
if ((teller>100)&&(teller<200))beoordeling='Mijn oma is nog beter dan jij';
<knip>if ((teller>900)&&(teller<1000))beoordeling='Fantastisch!';
if (teller>1000)beoordeling='Valsspeler!!!';
En wat als ik nu precies 200, 300, 400, etcetera punten heb? Dan ben ik "niets"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 19:19
Waarom gebruik je geen animated gifjes dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Soultaker schreef op 01 August 2003 @ 02:01:
[...]

En wat als ik nu precies 200, 300, 400, etcetera punten heb? Dan ben ik "niets"? :P
Tja ut is mijn code niet maar ik denk ook dat <= beter op zijn plaats zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
ddc schreef op 01 augustus 2003 @ 02:20:
Waarom gebruik je geen animated gifjes dan :?
Dat heb ik in het HK-draadje ook gevraagd:
Soultaker schreef op 29 July 2003 @ 02:02:
[...]

Prachtig! Maar waarom animeer je ze handmatig? Is een animated GIFje niet veel makkelijker?
Dit was het antwoord:
crisp schreef op 29 July 2003 @ 08:41:
[...]

makkelijker ja, maar minder mooi omdat je de animatie van een ani-gif niet kan controleren qua snelheid. Voor bijvoorbeeld de buttons maakt dat niet uit, maar een lopende lemming die 2 stappen zet maar op het scherm maar 1 stap vooruitgaat is een beetje een raar gezicht :)
Ik vind het ook nog niet helemaal logisch (zeker niet zonder het "rare gezicht" zelf gezien te hebben) maar ik kan me er iets bij voorstellen als je moeite hebt de boel realtime te laten draaien (zoals nu al duidelijk het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wolfboy schreef op 01 augustus 2003 @ 02:54:
[...]
Tja ut is mijn code niet maar ik denk ook dat <= beter op zijn plaats zou zijn :P
Syntactisch niet helemaal correct (een case-label hoort statisch te zijn, maar in javascript kan het):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
switch (true) {

case (teller < 100):
    beoordeling='Kan je nog slechter spelen? Afdeling superkneus';
    break;
  case (teller < 200):
    beoordeling='Mijn oma is nog beter dan jij';
    break;
  case (teller < 300):
    beoordeling='Superslecht!';
    break;
  case (teller < 400):
    beoordeling='Slecht hoor';
    break;
  case (teller < 500):
    beoordeling='Blijf oefenen';
    break;
  case (teller < 600):
    beoordeling='Nog een beetje oefenen en je wordt echt goed';
    break;
  case (teller < 700):
    beoordeling='Je begint het te leren';
    break;
  case (teller < 800):
    beoordeling='Knap hoor';
    break;
  case (teller < 900):
    beoordeling='Heel goed';
    break;
  case (teller < 1000):
    beoordeling='Fantastisch!';
    break;
  default:
    beoordeling='Valsspeler!!!';

}

je zou eventueel ook de beoordelingen in een array kunnen zetten en dit kunnen doen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
if (teller < 1000) {
  beoordeling = arBeoordeling[Math.floor(teller/100)];
} else {
  beoordeling='Valsspeler!!!';
}

:)
Soultaker schreef op 01 August 2003 @ 04:12:
[...]
Ik vind het ook nog niet helemaal logisch (zeker niet zonder het "rare gezicht" zelf gezien te hebben) maar ik kan me er iets bij voorstellen als je moeite hebt de boel realtime te laten draaien (zoals nu al duidelijk het geval is).
Moonwalkende lemmings?

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 01-08-2003 09:07 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens, niet te lang naar mijn code kijken, dan zul je ook geen fouten ontdekken! ;) (toch bedankt)
Het was gewoon een spelletje dat ik toch ooit wou maken en nu even tussendoor in elkaar flanste, omdat ik de balen kreeg van mijn badmintonspelletje.

Bedankt voor de tips Crisp, dat was nuttige informatie. Ik wist niet dat dat mocht in Javascript met switch statements, daarom heb ik dat nog nooit gebruikt. Alle voorbeelden op internet maken er geen melding van.
Maar de laatste tip is nog het meest praktische. Zo had ik het ook eigenlijk moeten doen.
In dit geval maakt het niet uit (omdat je aan het einde van het spel bent), maar switch statements schijnen sneller te werken dan if statements, dus gebruik ik die liever in mijn badmintonspelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Anoniem: 32071 schreef op 01 August 2003 @ 09:39:
maar switch statements schijnen sneller te werken dan if statements, dus gebruik ik die liever in mijn badmintonspelletje.
Klopt: lees hier maar:
http://home.earthlink.net...t/jsOptMain.html#switchvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

volgens dat testje is het een verschil van ongeveer 10 procent.

Het lijkt me dat je dat niet zo snel zou merken maar sneller is natuurlijk altijd beter *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Wolfboy schreef op 01 August 2003 @ 15:08:
[...]

volgens dat testje is het een verschil van ongeveer 10 procent.

Het lijkt me dat je dat niet zo snel zou merken maar sneller is natuurlijk altijd beter *D
Als jij in een spel iets aan het amimeren bent en hij moet elke 25ms iets doorlopen is het toch heel hard meegenomen dat hij 10% sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:54
crisp schreef op 01 August 2003 @ 01:34:
[...]

Een lopende lemming bestaat uit 8 plaatjes, en dat is nog maar 1 kant op.
Ik heb inmiddels voor de verschillende animaties (walker, exploder, blocker, builder) en special effecten zo'n 98 plaatjes en dan zit ik pas op de helft qua animaties :)
om het aantal plaatjes omlaag te brengen zou je gebruik kunnen maken van windows 'bitmap style' animations. dus verschillende 'frames' / plaatjes boven elkaar. Deze kan je in 1x inladen, en door dan te spelen met clip en de position van het plaatje kan je telkens een ander frame inladen :)
Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kix@$$ schreef op 02 August 2003 @ 00:33:
[...]
om het aantal plaatjes omlaag te brengen zou je gebruik kunnen maken van windows 'bitmap style' animations. dus verschillende 'frames' / plaatjes boven elkaar. Deze kan je in 1x inladen, en door dan te spelen met clip en de position van het plaatje kan je telkens een ander frame inladen :)
Misschien een idee?
Ik denk niet dat het wisselen van de plaatjes voor het performance verlies zorgt; het is eerder de logica van de lemming om zijn omgeving in de gaten te houden (kan ik hier doorlopen? moet ik vallen? moet ik klimmen?)
Maar misschien is het handig om een testcase op te zetten om eens te kijken :)

Inmiddels heb ik trouwens ook builders geimplementeerd :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
crisp schreef op 02 August 2003 @ 01:24:
[...]

Ik denk niet dat het wisselen van de plaatjes voor het performance verlies zorgt; het is eerder de logica van de lemming om zijn omgeving in de gaten te houden (kan ik hier doorlopen? moet ik vallen? moet ik klimmen?)
Maar misschien is het handig om een testcase op te zetten om eens te kijken :)

Inmiddels heb ik trouwens ook builders geimplementeerd :)
Het wordt echt steeds mooier. Wat me wel opviel is dat een "stopper" op de brug van de builder niemand tegenhoudt. De lemmings lopen gewoon langs hem alsof hij er niet staat ;) Ik weet echter niet of dat normaal is in lemmings.

Mijn minesweeper in nu bijna volledig speelbaar in IE. Ik worstel alleen nog met de lege vakjes. Als je deze opent moet er een kettingreactie komen en dat is vrij lastig om netjes en snel te doen. Dit weekend zal ik ws de nieuwe versie online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

WvdWest schreef op 02 August 2003 @ 02:16:
[...]
Het wordt echt steeds mooier. Wat me wel opviel is dat een "stopper" op de brug van de builder niemand tegenhoudt. De lemmings lopen gewoon langs hem alsof hij er niet staat ;) Ik weet echter niet of dat normaal is in lemmings.
ik heb het net aangepast, maar het is nog niet helemaal wat het zijn moet; daarvoor moet ik eerst weer wat spelletjes spelen om 'm goed te kunnen bestuderen :)
Mijn minesweeper in nu bijna volledig speelbaar in IE. Ik worstel alleen nog met de lege vakjes. Als je deze opent moet er een kettingreactie komen en dat is vrij lastig om netjes en snel te doen. Dit weekend zal ik ws de nieuwe versie online zetten.
recursie of stacken; iets soortgelijks heb ik gedaan in de display method van Down 'n Out (je klikt 1 vakje en de aangrenzende vakjes worden ook geselecteerd) :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-08-2003 02:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wow ik heb net Lemmings gespeeld _O_ Ik neem aan dat alle creaties straks op 1 webspace te downloaden / spelen zijn? Ik heb evt nog wel webspace over :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Spider.007 schreef op 02 augustus 2003 @ 14:38:
wow ik heb net Lemmings gespeeld _O_ Ik neem aan dat alle creaties straks op 1 webspace te downloaden / spelen zijn? Ik heb evt nog wel webspace over :)
Ik was van plan binnenkort ff een siteje maken waar de final entries op komen en waar we tegen die tijd ook kunnen gaan stemmen en automatisch de juiste rankings uit zullen komen (rekening houdende met de 50% jury-kracht :P).

Edit:
Tis echter natuurlijk geen doen om iedereen zijn WIP's te laten updaten ergens, dus dat houden we maar even bij de persoon zelf en links in het topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 02-08-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Je mag toch ook 2 inzendingen doen? Er schiet me net een spel te binnen dat ik vroeger op de zx-spectrum gespeeld heb, dat spelletje ga ik namaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
André schreef op 02 August 2003 @ 19:12:
Je mag toch ook 2 inzendingen doen? Er schiet me net een spel te binnen dat ik vroeger op de zx-spectrum gespeeld heb, dat spelletje ga ik namaken.
ehh.. dat lijkt me niet de bedoeling :?
Anoniem: 88332 schreef op 02 August 2003 @ 19:27:
[...]
Hahaha :) goeie ;)

Ik vroeg me af als jullie met de wedstrijd klaar zijn, ik een paar mooie spelletjes kon gebruiken voor een website van me :? Want ik word gek van die standaart gratis java games enz enz :'(
Dat zul je tezijnertijd toch echt met de maker van het betreffende spelletje op moeten nemen ;) Er is geen vrijbrief om alles te gebruiken ofzo in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 02 August 2003 @ 19:34:
[...]

ehh.. dat lijkt me niet de bedoeling :?
Wat niet? 2 inzendingen of dat spelletje namaken?

Met namaken bedoel ik natuurlijk niet dat ik het spel letterlijk na ga maken, maar het idee word hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
André schreef op 02 August 2003 @ 19:51:
[...]

Wat niet? 2 inzendingen of dat spelletje namaken?

Met namaken bedoel ik natuurlijk niet dat ik het spel letterlijk na ga maken, maar het idee word hetzelfde.
twee inzendingen bedoelt hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ja twee inzendingen :) Lijkt me gewoon niet helemaal eerlijk. Stuur je beste inzending in voor de contest. Of je er voor jezelf 10 maakt moet jezelf weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 02 August 2003 @ 21:22:
Ja twee inzendingen :) Lijkt me gewoon niet helemaal eerlijk. Stuur je beste inzending in voor de contest. Of je er voor jezelf 10 maakt moet jezelf weten :P
Maar of ik nu 1 of 10 inzendingen doe maakt toch niets uit :? . Ik heb daardoor niet meer of minder kans op de winst.

Deze contest word gehouden om je skills te kunnen laten zien en om er wat van te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Eh.. maar hoe moeten we je in hemelsnaam behoordelen op creativiteit/techniek/gameplay als je 10 inzendingen doet? :P Daarom 1 inzending per persoon waarop iedereen beoordeeld wordt. Want hoe weten we welke inzending jouw 'echte' is waarop we je moeten vergelijken met anderen? Ik heb geen idee hoe je dit voor je ziet ZONDER in het voordeel te zijn.

Als je wilt laten zien wat je kunt en graag ziet dat anderen daarvan leren kun je het gerust online zetten en posten.. maar ik zie niet in waarom dat dan perse een inzending zou moeten zijn. Anders hadden we wel gewoon een groot DHTML topic kunnen maken ipv een contest met een einddatum.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 02-08-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Over inzendingen: voor zover ik het zie blijven de copyrights bij de maker, dus kan niemand het zomaar gebruiken zonder toestemming van de maker. Met het inzenden gaat echter de maker wel akkoord met publicatie vanuit de wedstrijdleiding.
Ik zelf publiceer mijn code onder GPL license trouwens...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

crisp schreef op 02 August 2003 @ 23:19:
Ik zelf publiceer mijn code onder GPL license trouwens...
Wat houd dan precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Is het niet GNU Public License?

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kix@$$ schreef op 02 August 2003 @ 00:33:
[...]
Misschien een idee?
Getest, en is inderdaad zo'n 20% sneller :)

* crisp gaat zijn code weer eens overhoop gooien

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

UDuckling5 schreef op 03 August 2003 @ 15:16:
Is het niet GNU Public License?
nope, het is GNU General Public License
Dus GNU + General *D
André schreef op 02 augustus 2003 @ 19:12:
offtopic:
psst registreer snel een extra naam erbij, kan je toch 2 games posten ;)
Je kunt ook gewoon allebij de spelletjes maken en daarna beslissen welke beter is (en evt vragen aan anderen)
Dat lijkt me de beste oplossing voor je.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste