[DHTML] Contest 2003

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 9.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64462

Ik ben hier gisteren aan begonnen. Wel heb ik ooit eens in Java een raycaster gemaakt.. code kon ik dus voor een bepaald gedeelte hergebruiken. Dat de code onleesbaar is weet ik. Daar doe ik nu nog niks aan, komt wel bij de final versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Anoniem: 64462 schreef op 23 July 2003 @ 16:52:
Ik ben hier gisteren aan begonnen. Wel heb ik ooit eens in Java een raycaster gemaakt.. code kon ik dus voor een bepaald gedeelte hergebruiken. Dat de code onleesbaar is weet ik. Daar doe ik nu nog niks aan, komt wel bij de final versie :)
Ok.. leesbare code heb je zelf toch geen zak aan, das alleen maar voor ons :P

Ik zet je ff op de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

that's it...dit doet het hem....onder voorbehoud ga ik ook meedoen...ik ga vanavond iig ff heftig coden...owen joins the battle! :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 14:55

André

Analytics dude

Anoniem: 2935 schreef op 23 July 2003 @ 16:51:
[...]

Dit is alleen een hele andere oplossing. Het raycasten werkt hetzelfde, denk ik, maar W5K rendert een XBM-image en update die telkens. Zo te zien lost Tjabber het met een grote tabel op waarvan elke cel een pixel is. Heel slim, had niet gedacht dat dat zo goed zou werken!
_/-\o_
Dan kun je nog heel veel performance halen als je ipv die tabel layers gaat gebruiken.

En je bent met deze contest niet gebonden aan 5k, dan kun je ook ipv ray-casten gaan ray-tracen, is veel mooier :P 8)7

Vooruit een teaser kan altijd:

Afbeeldingslocatie: http://www.nobellaan.nl/astris.gif

[ Voor 19% gewijzigd door André op 23-07-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Volgens mij zijn het al layers, stroken van layers met border top en bottom? ofniet? :)

* Clay post ook wat,
Geen wip, maar een mini teaser:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/dhtml.jpg

verder zeg ik nog niets, behalve dat ik een lekker werkend prototype heb. :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clay heeft 't inderdaad bij 't rechte eind :)
't is een tabel met 60 columns met daarin een div die elke 50 ms van grootte en kleur verandert. Om de performance op te schroeven zal ik bepaalde berekeningen die veel gedaan worden iets aanpassen. Als 't echt heel erg traag loopt kan ik ook nog 40 ipv 60 lijnen tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 64462 schreef op 23 July 2003 @ 19:05:
Clay heeft 't inderdaad bij 't rechte eind :)
't is een tabel met 60 columns met daarin een div die elke 50 ms van grootte en kleur verandert. Om de performance op te schroeven zal ik bepaalde berekeningen die veel gedaan worden iets aanpassen. Als 't echt heel erg traag loopt kan ik ook nog 40 ipv 60 lijnen tekenen.
Of maak het instelbaar.. want bij mij loopt het in huidige staat als een trein :)

@Clay: WTF is dat voor spel :P Ziet er wel strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
* McVirusS is trouwens bezig met soort van BreakOut cloon, maar de moed zakt me behoorlijk in de schoenen als ik al dit DHTML geweld zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

* Anoniem: 2935 heeft een puzzle game in petto, maar verwacht ook niet heel hoog te scoren na deze WIPs en teasers te zien.
Ik hou het trouwens voorlopig nog even voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

crisp

Devver

Pixelated

* crisp moet nog beginnen :o

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:11

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle wil meedoen
* Pelle heeft geen tijd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

* André snapt niet dat mensen geen tijd hebben...

Met de vorige contest had je weinig tijd, maar nu zo'n beetje 1,5 maand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

* Anoniem: 2856 stort zich in een veelste moeilijk avontuur en hoopt dat hij uiteindelijk iets speelbaars heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:46
André schreef op 24 juli 2003 @ 02:24:

Sommige mensen werken, of hebben andere dingen te doen dan meedoen aan een GOT contest? Is dat zo vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 02-05 16:11

Pelle

🚴‍♂️

André schreef op 24 July 2003 @ 02:24:

Fulltime baan, en veel andere dingen te doen?
Trouwalbum in elkaar zetten voor vrienden, weekendjes weg, concert, voetbal, squash, karate, terrasje pakken, etc... en de avonden die ik wel thuis ben, breng ik liever op de bank door met een dvd'tje of het tour-journaal ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, vooruit. Eén teasertje dan...
klik
Performance is nog niet helemaal lekker, maar daar werk ik aan.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 2935 schreef op 24 July 2003 @ 10:54:
klik
;)
:r Zo... Ik had wel meer verwacht van jouw kennis verwacht!

:P :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

André schreef op 24 juli 2003 @ 02:24:
* oh,when? heeft gelukkig ook een social life... :+ ( sort of dan ;) )

en die andere entry had ik in een paar uurtjes snachts in elkaar geknald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Anoniem: 2935 schreef op 24 July 2003 @ 10:54:
klik
;)
Gaaf, loopt het nu al een beetje? Leuke graphics zo te zien, daar zit wel een paar uur werk in.

IMO kun je leuk meekomen met de andere mensen....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Afgaand op Blues' inzending van vorig jaar ben ik eigenlijk best wel benieuwd waar die echt mee bezig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clay schreef op 24 July 2003 @ 13:31:
Afgaand op Blues' inzending van vorig jaar ben ik eigenlijk best wel benieuwd waar die echt mee bezig is :P
Don't get your hopes up. Ik heb ook nog een bruiloft te organiseren :P
Zoals ik al zei: een puzzle game. Niet spectaculair, wel verslavend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dit heb ik weer dus, de inzending moet ook werken in Mozilla 1.4. Dus ik geef mijn modem een schop naar www.mozilla.org om dat even te downloaden. 2 uur later is de browser binnen maar werkt de installatie niet :( , dus nog weer een 2 uur verder heb ik eindelijk een goede installatie :) . Vol spanning installeren we Mozilla, en starten we de pc even opnieuw op.

Voor dat ik mijn game open, open ik eerst even de javascript console om te zien welke problemen er verholpen moeten worden :P . Ik had zo'n 10 tot 15 problemen verwacht, maar niets. Ik ga een rustig potje spelen totdat ik gameover ga en speel hem dan nog eens. Weer terug naar de JS console, maar die is nog steeds leeg 8)7 .

Ik bedoel, hoe makkelijk is het om x-browser te scripten? Zonder dat ik het wist had ik alles x-browser gemaakt. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Kheb er tot nu toe ook geen moeite voor hoeven doen :)

Enige probleem dat ik had was met setInterval dat in Mozilla buggy is (vervangen door setTimeout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 25 July 2003 @ 10:00:
Kheb er tot nu toe ook geen moeite voor hoeven doen :)

Enige probleem dat ik had was met setInterval dat in Mozilla buggy is (vervangen door setTimeout).
Leg dat eens uit, heb je url's?

Ik geloof je inderdaad direct, want ik heb nu een animatie gemaakt, maar als ik tijdens die animatie keihard mijn muis beweeg gaat die veel sneller en soepeler 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik had eerst een 'renderer' die mn speelveld iedere 30ms update dmv setInterval. In IE werkte dit prima, maar in Mozilla 'verslapte' die na een seconde ongeveer en schoot ie naar iets dat meer leek op een interval van 60ms.

Dit klopte ook wel, want als ik het interval verhoogde naar 15ms bijvoorbeeld, dan liep het in IE veel te rap en ook on Mozilla de eerste seconde, maar vervolgens ging die zoals die had moeten zijn bij 30ms :P

Er lijkt dus een vreemde bug te zitten in de setInterval van Mozilla.. kan er niks over vinden in Bugzilla iig... Ik maak er zo wel ff een voorbeeldje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 25 July 2003 @ 10:14:
Ik had eerst een 'renderer' die mn speelveld iedere 30ms update dmv setInterval. In IE werkte dit prima, maar in Mozilla 'verslapte' die na een seconde ongeveer en schoot ie naar iets dat meer leek op een interval van 60ms.

Dit klopte ook wel, want als ik het interval verhoogde naar 15ms bijvoorbeeld, dan liep het in IE veel te rap en ook on Mozilla de eerste seconde, maar vervolgens ging die zoals die had moeten zijn bij 30ms :P

Er lijkt dus een vreemde bug te zitten in de setInterval van Mozilla.. kan er niks over vinden in Bugzilla iig... Ik maak er zo wel ff een voorbeeldje van.
Dus eigenlijk zou je dit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
setInterval("Bla()", 50);

function Bla()
{
  //bla bla
}

Moeten vervangen door:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
setTimeout("Bla()", 50);

function Bla()
{
  //bla bla
  setTimeout("Bla()", 50);
}

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
yup.. die eerste setTimeout is niet echt nodig. Ik doe meestal zoiets:

code:
1
2
3
4
function _iterate () {
    // doe je ding
    setTimeout ('_iterate()', 30);
}  _iterate();

oid.. timeout kun je eventueel opvangen om later te kunnen clearen, maar is in principe niet nodig als je de setTimeout middels een conditie aanroept (bijvoorbeeld if(!crash) setTimeout :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 25 July 2003 @ 10:48:
yup.. die eerste setTimeout is niet echt nodig. Ik doe meestal zoiets:

code:
1
2
3
4
function _iterate () {
    // doe je ding
    setTimeout ('_iterate()', 30);
}  _iterate();

oid.. timeout kun je eventueel opvangen om later te kunnen clearen, maar is in principe niet nodig als je de setTimeout middels een conditie aanroept (bijvoorbeeld if(!crash) setTimeout :P)
Hele belangrijke informatie dit. Ik ga de intervals die ik gebruik (3 stuks) direct vervangen door timeouts.

Andere vraag:
Als ik zit te kijken naar www.gravlabs.com, dan vraag ik me af: "hoe krijgt die vent dat zo verschrikkelijk vloeiend op het scherm?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Andere vraag:
Als ik zit te kijken naar www.gravlabs.com, dan vraag ik me af: "hoe krijgt die vent dat zo verschrikkelijk vloeiend op het scherm?"
Hij ondersteunt iig geen Mozilla ;)

Verder gebruikt hij een enkele 'renderer' waar ik het ook over had. Een enkel proces dat je scherm update. Die berekent a.d.v. al je objecten, snelheden, etc nieuwe coordinaten voor alle objecten en past die toe. Das efficienter dan ieder object z'n eigen 'proces' te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32071

Gravlabs gebruikt setInterval. Dat Mozilla niet wordt ondersteund is geen ramp, want ongetwijfeld was de snelheid van de animatie toch bedroevend laag geweest. In IE verstookt die al heel wat CPU-kracht.

Maar begrijp ik nu uit jullie laatste posts dat setTimeout sneller is dan setInterval?
Ik had altijd geleerd dat je voor dingen die zich steeds herhalen setInterval moet gebruiken en voor dingen die alleen een pauze nodig hebben setTimeout.
Ik raak weer in de war.

Hmm, wat testjes op het internet lijken inderdaad aan te geven dat setTimeout inderdaad wat sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Gaat niet om snelheid.. dat maakt niet of nauwelijks uit. Gaat erom dat setInterval dus buggy is in Mozilla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, verkeerd begrepen, maar je ging nog een voorbeeldje maken die aangeeft dat Mozilla setinterval niet goed afhandelt? Lijkt me interessant om te zien waar het aan ligt. Kan je evt. ook een bugrapport opsturen.

Ik had zelf nog een simpel spelletje gemaakt met setinterval erin. Bij mij werkt de setinterval wel goed iig in Mozilla:
http://home.hccnet.nl/m.wargers/bad/slang.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

En even tussendoor voor de jurering:

Hoe plaats ik mijn comments, en tot hoe ver moet ik gaan? Ik heb nu voor de functies een kort verhaaltje staan wat die functie doet, en waarom die dat zo doet. Moet ik nu in de functie achter de regels ook nog commentaar geven om uit te leggen wat ze doen? Of kan ik er vanuit gaan dat de code alleen door DHTML-kenners word bejureerd.

PS. ik heb nu 639 regels code :P
Anoniem: 32071 schreef op 25 July 2003 @ 12:18:
Sorry, verkeerd begrepen, maar je ging nog een voorbeeldje maken die aangeeft dat Mozilla setinterval niet goed afhandelt? Lijkt me interessant om te zien waar het aan ligt. Kan je evt. ook een bugrapport opsturen.

Ik had zelf nog een simpel spelletje gemaakt met setinterval erin. Bij mij werkt de setinterval wel goed iig in Mozilla:
Dat spel is ook buggy is mozilla, beweeg je muis maar eens en de slang schiet er vandoor, in IE is dit ook zo maar toch minder.

[ Voor 43% gewijzigd door André op 25-07-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 02-05 18:01
Anoniem: 32071 schreef op 25 juli 2003 @ 12:18:

Dat gaat dus veel te snel :P zo ben ik altijd een superkneus (klopt wel emt de realiteit ;))

Verder ziet zoiets er netjes uit :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
Anoniem: 32071 schreef op 25 July 2003 @ 12:18:

hij zegt dat ik vasl speel...
is niet zo... ik had 17** score
(op het einde van de muur snel op onder en link/recht drukken)
ik heb een screenshot als je wil, (die is heel groot want heb geen photoshop, ben de cd kwijt :X dus heb alleen PAINT!!!!!!!! _O_ <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53025

SLANGENSPEL

Ik wil die Oma wel eens ontmoeten! :) })

bdw als je snel op o.a. de pijl-naar-benden-toets drukt dan vlieg je het scherm uit. zonder dat het spel eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties.
Dit spelletjeheb ik vroeger - ik denk wel zo'n 15 jaar geleden - gespeeld op een Schneider PC (dat ding had geloof ik niet eens een harde schijf).
Het was een spelletje in een soort basic (ik weet niet eens meer wat voor variant, niet gemaakt door mij hoor)
Het leek me gewoon eens leuk om te maken. Als iemand nog wat over dat spelletje weet, dan hoor ik het graag.
Op een of andere manier vond ik het verdraaid verslavend.

Neem die opmerkingen over de uitslag niet te serieus, die heb ik er gewoon snel in gezet.
Als je hoger dan 1000 haalt, dan noem ik je een valsspeler, maar dat hoeft niet zo te zijn hoor.

Dat van dat naar beneden scrollen in Mozilla bij pijltje naar beneden, dat wist ik al.
Die andere fout van dat snel op pijltje drukken na de start, dat wist ik niet.
Misschien ga ik er toch weer verder mee aan de slag, hoewel ik eigenlijk verder moet met dat badmintonspel, maar dat ben ik eigenlijk al een beetje zat.
Dat spel is ook buggy is mozilla, beweeg je muis maar eens en de slang schiet er vandoor, in IE is dit ook zo maar toch minder.
Maar dat lijkt me toch (min of meer) gewenst gedrag van Mozilla?
Volgens mij kan Mozilla het uitvoeren van de functies niet snel genoeg aan en loopt die achter. Op een gegeven moment haalt hij het weer in. Met setInterval zet je echt een vaste periode waarin die functies moeten plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb http://www.countertrack.com/pacman/ ook weer bijgewerkt.. Helaas merkte ik wel een enorm verlies van performance. Dit komt omdat er nu elke keer moet worden berekend waar ten opzichte van de speler de blokjes staan. Helemaal perfect werkt 't nog niet...
Door de enorme vertraging vraag ik me eigenlijk wel af of dit nog redelijkerwijs nog wel mogelijk is.. iemand een cool spelidee? behalve 3ddoolhof dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Werkt ook niet echt optimaal.. hoe dichter ik bij het blokje kom hoe kleiner die wordt :? Bovendien zie ik ze vaak door een muur heen :)

En ik kan ze ook niet pakken.. ga er gewoon doorheen...

Performance trouwens prima hier.. geen enkel probleem.. en dit is maar een p4-1.6 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 07:49
Bij mij valt 't ook allemaal enorm goed mee, alleen klopt er echt geen zak van die blokjes :p. En soms zitten er gaten in de hoeken van muren, maar dat zal wel bij iedereen zijn denk ik :).

PIII 1ghz met 384mb ram trouwens.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die blokjes verplaats ik nu alleen nog maar over de x-as.. kleiner worden is waarschijnlijk gezichtsbedrog :)
De gaten in de muren krijg ik niet beter, zal wel met afrondingen te maken hebben. De blokjes moeten later ook groter en kleiner worden als je er naartoe loopt.. das 't moeilijkste niet, moeilijker is 't om die dingen op de goede plaats te tekenen en goed te clippen.
Op m'n notebook (P2.4Ghz)doet alles 't ook prima, ik testte 'm net even op een P500 daar was 't niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06-2020
5 fps op mijn dual 400 :). ook krijg ik soms gele rechthoekjes. Toch wel knap hoor :) Utter pointless maar wel knap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 02-05 13:44

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Count me in :)
Ben gister door dit topic begonnen 'dhtml' te 'leren' (ooit wel eens fragmenten van javascript gebruikt :P) en het schiet nog best op ook nu.

Alleen een irri probleempje met mozilla nu maar dat los ik nog wel op :P

Teaser: :+ (check de naam, al weer 4x geedit :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/screen4.gif

[ Voor 30% gewijzigd door Koetjeboe op 26-07-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dus je bent gister DHTML gaan leren en hebt nu al een shooter gebouwd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Hmmm iedereen lijkt al wel aardig op weg. Ik ben nog steeds bezig een goed idee te verzinnen voor een game. Het voor mezelf nu twee opties. Moderne versie van kolonisten met gezichtspunt dat je drugsdealer of iets dergelijks bent. Of een soort 'verover de speeltuin' met het gezichtpunt van een peuter/kleuter. Ben er alleen nog niet uit hoe in iets dergelijks dan weer mooie DHTML actie moet komen... maar dat komt nog wel als ik er de tijd voor kan vinden :)

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

vandaag ook wat tijd gevonden om wat te doen :)

wipje

toch maar vragen of ik niet de rest van de maand vrij kan krijgen... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
crisp schreef op 26 juli 2003 @ 18:24:
vandaag ook wat tijd gevonden om wat te doen :)

wipje

toch maar vragen of ik niet de rest van de maand vrij kan krijgen... ;)
Hoe kan ik unpause doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Bosmonster schreef op 26 July 2003 @ 17:30:
Dus je bent gister DHTML gaan leren en hebt nu al een shooter gebouwd :?
Voordeel is misschien dat ik al vaker games heb gebouwd in c++/vb/etc (en dit type spel bouw ik meestal als ik ff een opfrisser in een taal wil :+) Collision checking en de basis datastructuur enzo kun je wel hetzelfde opzetten...

En gister dus aan het spel begonnen, zeg om 16:00 uur ofzo, daarna bijna non stop zitten prutsen tot 01:00 (toen had ik de sterren achtergrond + schip beweging af (ja, daar deed ik lang over :+ Kreeg de basis niet werkend)). Vandaag hele dag af en toe aan gewerkt (ask Switch :Y))

En css had ik toch ook al aardig onder de knie, dus in princiepe gewoon met w3schools ernaast geprutst...

[ Voor 6% gewijzigd door Koetjeboe op 26-07-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

was een reactie op Koetjeboe, maar nu niet meer boeiend :P

*zucht* had ik maar iets meer tijd dan zou ik misschien ook mee doen
ik krijg toch nooit een leuk idee, en jatten das ook weer zo lullig :P

[ Voor 168% gewijzigd door Wolfboy op 26-07-2003 19:22 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

zmn schreef op 26 juli 2003 @ 18:38:
[...]

Hoe kan ik unpause doen :?
Een wip is natuurlijk wat anders dan een compleet werkende demo ;)
Ik wil eerst de interface afmaken voordat ik mijn lemmings erin los ga laten :P

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 26-07-2003 19:29 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

het moet eerst mooi zijn, en dan pas ga je coden :+

naja zo doe ik het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Graphics voor games maken is leuk :+ En sterfscenes van spaceships maken kan ook een leuke afwisseling zijn :Y)

In principe kan ik meerdere van die 'wolken' (nebulas) tegelijk laten zien alleen ik krijg ze niet mooi als ze overlappen (transparante gifs)...had eerst het idee om er een soort 'raster' uit te knippen maar dan overlapt het niet leuk (als ze precies verkeerd over elkaar vallen krijg je soms een heel raar eindresultaat enzo :/ En de nebula gaat langzaam over in zwart maar als dat dan over een blauwe andere nebula gaat steekt het weer heel erg af)...iemand nog ideeen hiervoor?

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/screen5.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Koetjeboe op 26-07-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

je kan evt transparante png's gebruiken, en dan in IE een filter htc toepassen, die stond een keer op webFx. Maar das wel een beetje vies ergens :)
Ik denk dat je het beter zo kan maken dat nebula's elkaar niet mogen overlappen oid :{

[ Voor 3% gewijzigd door Clay op 26-07-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ja, nog een probleem was trouwens dat ze ook op verschillende snelheid bewegen dus als ze dan dmv een raster gaten hebben dan overlapt de 'onderste' nebula met zijn kleuren soms net in de gaten van een andere en soms niet waardoor het gaat knipperen, nog leuker :P

Ik denk dat ik het voorlopig bij 1 nebula hou, ziet er ook leuk uit :) Maybe kom ik later nog op een mooie oplossing (bijv wat jij zei, checken op overlapping en zo ja opnieuw spawnen...maar dan mogen ze weer helemaal niet in elkaars baan zitten voor de snelheids verschillen...en door de grote ben je dan bijna verplicht aan vaste x coords...)

[ Voor 3% gewijzigd door Koetjeboe op 26-07-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. graphics maken vind ik het minst boeiende.. kzit nu ook zo goed als zonder graphics.. misschien dat m'n vriendin ff wat in elkaar zet voor interface enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien kan je deze truc gebruiken om de nebulas mooi te laten overlappen.. http://www.milov.nl/iambald/72.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86146

Bosmonster> kan je mij ook nog even op de lijst zetten?

Ik denk dat de kans klein is dat ik win, maar ik wil toch meedoen.

Ik zag dat disjfa ook al een Sokoban spel had gemaakt (niet voor deze contest), het is niet erg als ik toch gewoon een sokoban maak toch, ik weet toch niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ok je staat erbij... en tja.. met bijna 30 deelnemers zullen er vast wel een aantal dezelfde concepten bijzitten (al betwijfel ik of iedereen uiteindelijk wat inlevert.. zitten aantal 'one-posters' bij zeg maar :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 26 July 2003 @ 22:39:
(al betwijfel ik of iedereen uiteindelijk wat inlevert.. zitten aantal 'one-posters' bij zeg maar :P).
wat je niet ziet aankomen kun je zeker niet negeren..

>:) 8)

* oh,when? is nog steeds bezig om te kijken of zijn idee het qua performance gaat trekken...heb al wat dingetjes getest maar die zijn niet echt heel positief..kan ik geen flash inleveren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Anoniem: 64462 schreef op 26 July 2003 @ 20:42:
misschien kan je deze truc gebruiken om de nebulas mooi te laten overlappen.. http://www.milov.nl/iambald/72.html
Denk niet dat dat bij mijn nebula's gaat werken, zijn wel heel ander soort plaatjes :P

Mozilla probleem gefixed, slordig css foutje van mijn kant :) En net ff perfomance gechecked en IE gebruik is erg aan te raden boven mozilla en je moet het momenteel ook niet op een 400mhz pc gaan proberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

teaser :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/game.gif

Qua performance is IE denk ik trouwens ueberhaupt vaker aan te raden. Wat dat betreft is IE wel goed. Moz gaat al gauw stotteren helaas :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Koetjeboe schreef op 26 July 2003 @ 20:08:
Graphics voor games maken is leuk :+ En sterfscenes van spaceships maken kan ook een leuke afwisseling zijn :Y)

In principe kan ik meerdere van die 'wolken' (nebulas) tegelijk laten zien alleen ik krijg ze niet mooi als ze overlappen (transparante gifs)...had eerst het idee om er een soort 'raster' uit te knippen maar dan overlapt het niet leuk (als ze precies verkeerd over elkaar vallen krijg je soms een heel raar eindresultaat enzo :/ En de nebula gaat langzaam over in zwart maar als dat dan over een blauwe andere nebula gaat steekt het weer heel erg af)...iemand nog ideeen hiervoor?

Voorbeeld:
[afbeelding]
Css alpha
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
img {
    filter: Alpha(Opacity=75);  /* Internet Explorer */
    -moz-opacity: 75%;          /* Mozilla */
}
dat werkt altijd ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Morgen een paar lemmings loslaten in mijn 1e level, verder ga ik niet qua wip; de rest houd ik lekker voor mezelf! :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
crisp schreef op 28 juli 2003 @ 01:51:
Morgen een paar lemmings loslaten in mijn 1e level, verder ga ik niet qua wip; de rest houd ik lekker voor mezelf! :P
Ge-wel-dig!!! :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op 26 juli 2003 @ 22:39:
ok je staat erbij... en tja.. met bijna 30 deelnemers zullen er vast wel een aantal dezelfde concepten bijzitten (al betwijfel ik of iedereen uiteindelijk wat inlevert.. zitten aantal 'one-posters' bij zeg maar :P).
* BtM909 voelt zich aangesproken :(

:+

Idee en concept is al uitgewerkt, ik heb alleen weinig tijd om te gaan coden.... Maar ik heb nog een maandje, dus dat moet goedkomen :Y)

btw: crisp, ziet er erg goed uit. Grappig die animated buttons :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

heeft er iemand ervaring met meerdere masks op 1 bitmap? Wat ik wil is eigenlijk 1 grote bitmap masken maar dan 40 keer. Heb een testje gedaan maar IE chocked al bij 3 masks.. :|

Het gaat hier om een image van 1000 x 1000 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Wolfboy schreef op 27 July 2003 @ 21:56:
[...]

Css alpha
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
img {
    filter: Alpha(Opacity=75);  /* Internet Explorer */
    -moz-opacity: 75%;          /* Mozilla */
}
dat werkt altijd ;)
Werken doet het :+ Alleen snelheidsgewijs is het niet helemaal ok :X

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/screen7.gif
En oops, volgens mij ergens een foutje gemaakt ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

Okido, ik wil me ook graag inschrijven

over het concept zal ik nog even niet veel onthullen, behalve dat het een op snake gebaseerd spel is. Binnenkort de eerste teasers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Ik ga dan ook maar 's teasers posten, let op, deze beelden kunnen schokkend zijn.
http://users.pandora.be/p...eakers/DHTML-screen-1.jpg
*klikken onder voorbehoud :+ *

Hij is dus nu nog oersaai, maar de achterliggende code werkt perfect, dus nu is 't tijd om de implementatie van de leukere dingen :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 17:07

Skef

Ik scheer.me

crisp schreef op 28 juli 2003 @ 01:51:
crisp, als die eenmaal volledig werkt, kon dat nog wel eens een van m'n online favo's worden! Erg strak!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Niet online
Bosmonster schreef op 26 July 2003 @ 22:39:
Ook ik voel me hierdoor aangesproken. Ik heb vol bewondering de WIP's bekeken in dit topic. Ik heb uiteindelijk maar besloten een bestaand spel na te maken. Ik ben gewoon niet creatief genoeg om zelf een spel te bedenken.

Ik ben begonnen met Minesweeper. Zodra er iet speelbaars te tonen is zal ik het hir posten.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

voorlopig laatste wip
en ga nou niet zeuren dat die lemmings niet vallen; als ik een compleet werkend spel ga showen is het geen WIP meer! ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
hmm zag er leuk uit maar bij mij blijft ie constant die walk gifjes downloaded zodat ik eigenlijk alleen maar 'no image' blockjes zie...

Blues: idd. Sorry crisp ;)

OS = W2K pro, Browser = IE 6.0.26, dual cellie 400Mhz. TNT2 'gpu'

[ Voor 30% gewijzigd door hobbit_be op 28-07-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hobbit_be schreef op 28 July 2003 @ 17:20:
hmm zag er leuk uit maar bij mij blijft ie constant die walk gifjes downloaded zodat ik eigenlijk alleen maar 'no image' blockjes zie...
Met wat browser+OS info erbij was het een hele nuttige post geweest voor Crisp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Bij mij precies hetzelfde probleem als hobbit_be...
Browser: IE6.0

De eerste lemming die er uit komt, zie ik wel, de rest zijn allemaal zwart (dit bedoel ik niet als in negroïde :+ )...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

crisp schreef op 28 July 2003 @ 16:28:
voorlopig laatste wip
en ga nou niet zeuren dat die lemmings niet vallen; als ik een compleet werkend spel ga showen is het geen WIP meer! ;)
Werkt perfect hier, alleen vallen die lemmings niet >:) Geen problemen met zwarte lemmings or so...
Winxp Pro
IE 6

Wel een klein 'foutje' probleempje, whatever in Moz 1.3, als ik op die + knop druk blijft hij volgens mij ingedrukt zodat uiteindelijk 99 boven als nummer staat en dat knippert enzo :P Nogmaals drukken en het daalt enorm snel naar 10 en dan gaan die cijfertjes weer knipperen :P (knipperen = dat ie nog steeds geupdate wordt alleen omdat het 10 blijft gaat het knipperen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

hobbit_be schreef op 28 juli 2003 @ 17:20:

Blues: idd. Sorry crisp ;)

OS = W2K pro, Browser = IE 6.0.26, dual cellie 400Mhz. TNT2 'gpu'
Bij Bosmonster's WIP hadden mensen daar ook last van; ik weet niet wat dat is met IE en niet willen cachen; hier heb ik nergens last van.

Btw, de lemmings vallen nu wel :)
Koetjeboe schreef op 28 juli 2003 @ 17:55:
[...]

Werkt perfect hier, alleen vallen die lemmings niet >:) Geen problemen met zwarte lemmings or so...
Winxp Pro
IE 6

Wel een klein 'foutje' probleempje, whatever in Moz 1.3, als ik op die + knop druk blijft hij volgens mij ingedrukt zodat uiteindelijk 99 boven als nummer staat en dat knippert enzo :P Nogmaals drukken en het daalt enorm snel naar 10 en dan gaan die cijfertjes weer knipperen :P (knipperen = dat ie nog steeds geupdate wordt alleen omdat het 10 blijft gaat het knipperen denk ik)
ga ik even naar kijken (nog niet getest in Moz) :)

[ Voor 40% gewijzigd door crisp op 28-07-2003 18:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
En jullie hebben wel je IE cache op automatic staan en daarna ff gerefreshed? :P

Want zonder dat is er geen enkele DHTML animatie die echt soepel gaat lopen.

Geen enkel probleem hier met IE6 met deze settings.

@crisp: Bij mij hielp het ook behoorlijk om wijzigingen van images via de src van een gepreloade img op te roepen. Om een of andere reden ziet IE dan beter dat het een reeds geladen img is in die pagina.

[ Voor 82% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 28 July 2003 @ 18:34:
[...]
@crisp: Bij mij hielp het ook behoorlijk om wijzigingen van images via de src van een gepreloade img op te roepen. Om een of andere reden ziet IE dan beter dat het een reeds geladen img is in die pagina.
Dat doe ik dus ook :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Bosmonster schreef op 28 July 2003 @ 18:34:
En jullie hebben wel je IE cache op automatic staan en daarna ff gerefreshed? :P

Want zonder dat is er geen enkele DHTML animatie die echt soepel gaat lopen.
Hmmmz, that fixed the problem...

Hij is nu al wat meer playable, heb level 1 reeds uitgespeeld :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
crisp: nu met cache op automatic gaat ie lekker hoor! - mooi !!! en al zo ver werkend - cudo's! Nu nog een lawsuit van Sony winnen en je kan verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wipje:

http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm

druk op q, en zie dat de performance nogal inzakt bij een langere snake. Iemand ideeen hoe dat komt? wellicht door de eerder besproken setInterval wellicht?

nog niet getest onder moz overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Het probleem met niet laden van images doet zich voor, doordat images gedefinieerd via innerHTML of adjacentHTML niet uit de cache worden gehaald, maar vanaf de server wordt opgevraagd, ondanks dat ze in de cache zitten.

Ik heb hier helaas veel ervaring mee :P (als: treeview control in dhtml dat freezed vanwege teveel requests)

Oja, bij draggen van een lemming krijg ik een foutmelding op line 279 :) ovv invalid argument.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 28-07-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
setInterval zou onder IE geen problemen moeten geven, alleen Mozilla heeft daar wat performance problemen mee.

Ik zie wel dat je een interval gebruikt van 10ms :P das 100 fps.. dat kan al /3 :) 30ms ofzo zou al wat betere performance moeten geven :)

@crisp: Ze vallen! :D

Geweldig man! Nooit gedacht dat zoiets mogelijk zou zijn in DHTML :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 28-07-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 14124 schreef op 28 juli 2003 @ 19:14:
Het probleem met niet laden van images doet zich voor, doordat images gedefinieerd via innerHTML of adjacentHTML niet uit de cache worden gehaald, maar vanaf de server wordt opgevraagd, ondanks dat ze in de cache zitten.

Ik heb hier helaas veel ervaring mee :P (als: treeview control in dhtml dat freezed vanwege teveel requests)

Oja, bij draggen van een lemming krijg ik een foutmelding op line 279 :) ovv invalid argument.
Ik gebruik createElement om images toe te voegen; so far heb ik daar nog geen problemen mee ondervonden :)
En error bij draggen is fixed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op 28 July 2003 @ 20:32:
setInterval zou onder IE geen problemen moeten geven, alleen Mozilla heeft daar wat performance problemen mee.

Ik zie wel dat je een interval gebruikt van 10ms :P das 100 fps.. dat kan al /3 :) 30ms ofzo zou al wat betere performance moeten geven :)
die 10 ms limiteert niet. zelfs als ik de interval op 50 ms zet heb ik dezelfde performance. Het uitvoeren van een step kost dus zelfs meer tijd dan 50 ms. En dat vind ik veel. Ik heb eigenlijk geen idee tot wat voor dingen js in staat is qua snelheid. Wat een stap doet is niet veel meer dan een array met posities doorschuiven en styles aanpassen

eens kijken waar ik wat kan schnabbelen. Een idee is al niet de posities in het array steeds door te schuiven, maar een indexje er langs te laten lopen.

* Anoniem: 9542 gaat even diep nadenken en slim zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mophor: 1 tip; stop de referenties naar je elementen in een global array in plaats van elke keer een document.getElementById te moeten doen. dus:

JavaScript:
1
2
3
4
var el = new Array();
el['divje'] = document.getElementById('divje');

el['divje'].style.left = '10px';

edit: mmz, ik zie toch geen element-lookups. Dan moet het probleem dus ergens anders zitten...

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 28-07-2003 23:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt ook het style object aanroepen, maar of dat nog extra snelheidswinst oplevert weet ik niet. Het kan iig nooit kwaad.
Dus:
code:
1
2
3
var el = new Array();
el['divje'] = document.getElementById('divje').style;
el['divje'].left = '10px';

edit: ja hallo, komt die daar nu mee :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32071 op 28-07-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 32071 schreef op 28 juli 2003 @ 23:49:
Je kunt ook het style object aanroepen, maar of dat nog extra snelheidswinst oplevert weet ik niet. Het kan iig nooit kwaad.
Dus:
code:
1
2
3
var el = new Array();
el['divje'] = document.getElementById('divje').style;
el['divje'].left = '10px';

edit: ja hallo, komt die daar nu mee :)
neuh, dat maakt weinig uit; het is de lookup zelf die tijd kost; een property uitvragen kost bijna niks...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Is er trouwens nog een soort 'minimum specs' oid waar ik de performance op kan richten? Kan ik daar rekening mee houden met het ontwerpen van de lvls (bijv minder 'vijanden' maar wel sterker oid)

[ Voor 8% gewijzigd door Koetjeboe op 29-07-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Koetjeboe schreef op 29 July 2003 @ 00:03:
Is er trouwens nog een soort 'minimum specs' oid waar ik de performance op kan richten? Kan ik daar rekening mee houden met het ontwerpen van de lvls (bijv minder 'vijanden' maar wel sterker oid)
Da's wel een goeie ja; ik denk dat vrij veel inzendingen echte performance-vreters zullen zijn.
Ik zit zelf meer te denken aan moeilijkere levels in plaats van veel actie zodat het speelbaar blijft op tragere pc's. Maar mensen met een PII moeten gewoon niet zeuren vind ik >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op 29 July 2003 @ 00:18:
[...]

Da's wel een goeie ja; ik denk dat vrij veel inzendingen echte performance-vreters zullen zijn.
Ik zit zelf meer te denken aan moeilijkere levels in plaats van veel actie zodat het speelbaar blijft op tragere pc's. Maar mensen met een PII moeten gewoon niet zeuren vind ik >:)
Ja hee het is wel lemmings he en dat speelde ik op een 286 ofzo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Anoniem: 9542 schreef op 28 July 2003 @ 19:10:
wipje:

http://www.rikkertkoppes.com/snake/snake.htm

druk op q, en zie dat de performance nogal inzakt bij een langere snake. Iemand ideeen hoe dat komt? wellicht door de eerder besproken setInterval wellicht?

nog niet getest onder moz overigens.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.node {
   ...
   background-image: url(images/snakeNode20.gif);
}

Dat komt daardoor. IE(6) herlaadt background images van elementen nadat ze verplaatst zijn, daarom blijft die ook laden, ook met cache op auto (had knipperende "laad" cursor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Pff.. ik weet wel dat ik qua performance iig geen rekening ga houden met Mozilla.. wat een trage shit :P En zo onregelmatig.. het hort en stoot en loopt voor geen meter. Soms gaat ie ineens een seconde goed en dan ineens weer langzaam... zelfs met setTimeout.. en ik doe echt niks bijzonders..

Dan mag IE wel wat features ontbreken, het blijft tenminste snel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 29-07-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat het in Mozilla Firebird wel beter draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Wow Crisp! Vrienden van mij hebben vroeger Lemmings op de Commodore 64 gemaakt, wat daar voor niet voor mogelijk werd gehouden. Ik had hetzelfde idee bij DHTML, maar zo te zien gaat het jou helemaal lukken. Te gek! Je legt hiermee de lat wel erg hoog voor de anderen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Het lijkt een heel klein ietsie beetje sneller te gaan maar verschil is zo klein dat ik het niet durf te garanderen :P

Owja, nog een klein screentje tussendoor O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/screen9.gif
Bullet emmiters kunnen nu aan vijanden gekoppeld worden (met andere woorden, ze kunnen nu schieten :+ Verder kunnen ze nu ook kapot :P Owja, en verschillende schiet modes voor de player gemaakt (zie hier een met 3 bullets tegelijk :+)

[ Voor 62% gewijzigd door Koetjeboe op 29-07-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
crisp: ik heb niks ervaring met Lemmings oid, dus als ik wat doms zeg, niet kwaad worden :p.

Maar als ik gewoon, op de normale manier probeer mijn 18 Lemmings (ik snap niks van 't spel, dus geblokte lemmings laten lopen lukt me niet :p) in dat deurtje te krijgen lukt mij dat perfect binnen de tijd, maar als ik 't op net dezelfde manier doe in de Fast Forward mode krijg ik er maar 6 oid binnen, omdat de tijd dus sneller gaat dan de Lemmings :), bugje?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

coubertin119 schreef op 29 July 2003 @ 09:55:
crisp: ik heb niks ervaring met Lemmings oid, dus als ik wat doms zeg, niet kwaad worden :p.

Maar als ik gewoon, op de normale manier probeer mijn 18 Lemmings (ik snap niks van 't spel, dus geblokte lemmings laten lopen lukt me niet :p) in dat deurtje te krijgen lukt mij dat perfect binnen de tijd, maar als ik 't op net dezelfde manier doe in de Fast Forward mode krijg ik er maar 6 oid binnen, omdat de tijd dus sneller gaat dan de Lemmings :), bugje?
Neuh, je hebt gewoon een trage pc :P Op mijn AMD XP2000 vliegen de lemmings naar binnen in fastmode en hou ik nog ruim een minuut over.
Ik heb trouwens nog niets geoptimaliseerd, dus misschien kan ik nog wel een en ander qua snelheid verbeteren :)
En geblokte lemmings kan je alleen maar weer laten lopen door er een gat onder te graven. In dit geval moet je ze gewoon opofferen - vanavond wil ik ontploffende lemmings gaan maken om dat wat te vergemakkelijken >:)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ben benieuwd hoe je het graven e.d. gaat implementeren :) Daar blijven toch gaten over dan ofzo die je zult moeten 'zien' in de hittest.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste