eMule opensource eDonkey, deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

The Third Man

The Third Jellyfish

Mmm, bedoel je dat het grappig is dat het lijkt alsof ik vraag of andere mensen last zouden hebben gehad van dat ik mijn max connects (/sec) heb teruggeschroefd of bedoel je dat het grappig is dat ik zelf al een (mogelijke) oplossing aandraag?

Iig kan ik nu helemaal niks meer, mijn proc is er opeens mee opgehouden (toen hij werd vervangen door een Duron 900 deed alles het weer dus zegt genoeg lijkt me). Misschien ga ik nog wel online met die Duron 900 maar omdat allemaal zo traag gaat denk ik dat ik maar een avondje emule oversla :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

komen er meer corrupte files op eMule of niet? vandaag animatrix en bruce almighty binnen gehaald. beiden hebben groen beeld met allemaal blokken :( iemand anders dit ook gehad?

heb die nieuwste xvid geinstalleerd :/

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 10:47
Download iedereen hier meer dan 4x zo veel als hij upload ofzo? :? Veel verder dan 3x lukt me echt niet :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

sh4d0wman schreef op 04 August 2003 @ 21:33:
komen er meer corrupte files op eMule of niet? vandaag animatrix en bruce almighty binnen gehaald. beiden hebben groen beeld met allemaal blokken :( iemand anders dit ook gehad?

Kijk met dit http://www.headbands.com/gspot/ programmatje welke codec je film gebruikt, en dan kan je gelijk kijken of het wel de goede is.

Nog een opmerking: die groene blokken kunnen er ook op duiden dat je te veel codecs geinstallerd hebt staan.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Morphnext doet het weer prima.

Bij het opstarten van eMule heb ik het ZZ ratio system uitgeschakeld en heb hem nu 6 uur draaien. Momenteel heb ik een UL:DL ratio van 1:5.11 en het blijft stijgen. Ik ben weer tevreden :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Geurt-kun schreef op 04 August 2003 @ 15:31:
[...]

Stond ik in de "On Queue"of in de "Known Clients" list?
Als het in de On Queue lijst was zou het kunnen zijn omdat ik meerdere bestanden van je download.
Anders zou ik het echt niet weten. :?
nee, als known clients, en omdat ik zonder al te veel nadenken ook mensen met [GoT] die de community file d/l als friend add stond je er daar dus ook geloof drie keer in voordat het me opviel. Vond het ook erg vreemd, heb je misschien voor een paar dagen terug verschillende mods geinstalleerd ofzo?

Alhoewel die bij mij toch steeds keurig aangeeft friend zus en zo heeft zijn naam verander -> nw. naam is nu friendje... 7(8)7

Heb helaas geen screenshot gemaakt voordat ik ze er allemaal uitknikkerde...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ... nou dat ZZ systeem werkt niet zo bij mij ... of toch wel? Naja ik upload met 40kb en download met 125 ... terwijl mijn connection's speed maar 1024/512 is ... je begrijpt wel dat ik niets te klagen heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

hufkes schreef op 04 August 2003 @ 22:28:
[...]

nee, als known clients, en omdat ik zonder al te veel nadenken ook mensen met [GoT] die de community file d/l als friend add stond je er daar dus ook geloof drie keer in voordat het me opviel. Vond het ook erg vreemd, heb je misschien voor een paar dagen terug verschillende mods geinstalleerd ofzo?

Alhoewel die bij mij toch steeds keurig aangeeft friend zus en zo heeft zijn naam verander -> nw. naam is nu friendje... 7(8)7

Heb helaas geen screenshot gemaakt voordat ik ze er allemaal uitknikkerde...
Hiervoor had ik de Morph 8f (draaide weken) en nu de Next, sinds een paar dagen.
Ik snap er echt niks van. :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je dat het grappig is dat ik zelf al een (mogelijke) oplossing aandraag?
Dat dus. Je gaf het antwoord al op je eigen vraag. Althans dat werkte voor mij... (is jammer van je cpu, maar wel een goed excuus om weer up te graden nietwaar? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 23:25:
[...]

Dat dus. Je gaf het antwoord al op je eigen vraag. Althans dat werkte voor mij... (is jammer van je cpu, maar wel een goed excuus om weer up te graden nietwaar? ;))
Ik zit nu weer op een Duron 950 te werken, lekker snel hoor 8)7 Upgraden ga ik wel doen denk ik als ik geen garantie op mijn proc krijg, ookal lijkt me dat onlogisch (hij is wel ouder dan 1 jaar, maar wel binnen de te verwachten levensduur).

Ik hoop dat mijn voorlopige oplossing gaat helpen; anders moet ik maar eens gaan sparen voor Fast ADSL denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal, een Duron 900 is toch snel zat om te internetten en om eMule te draaien. Op welke internetverbinding zit je nu op dit moment? Ik heb hier in MorphNext de MAXIMUM CONNECTIONS op 200 staan, en NEW CONNECTIONS / 5 SEC staat op 10 (2 connecties per seconde dus.) Het loopt hier echt lekker, al een hele tijd.

Het ZZ ratio systeem biedt vooral voordelen voor mensen die in een bepaalde tijd zeer veel uploaden, maar niet downloaden. Zij kunnen hun downloadsnelheid "bij elkaar sparen", en op volle snelheid downloaden, ook als ze onder de 10 kB/s upload hebben ingesteld. Aangezien ik ook bijna altijd download als ik upload, zit ik snel op 1:4. Ik heb geen zin (meer) om steeds mijn downloads te moeten aanpassen, om onder de 1:4 te blijven. Nu eens kijken wat het uitschakelen van ZZ doet. Wel heb ik Smart Upload aangezet, met een minimum van 6 kB/s. Tot nu toe gaat alles lekker. Ik denk dat dit allemaal anders is voor anderen, afhankelijk van de downloadtijden, sessielengten, verbindingstype, en wat al niet meer. Ieder zal voor zichzelf moeten uitproberen wat voor hem het beste werkt.

Op het moment zijn dit al mijn instellingen:
@Home breedband, 2 Mbit down, 128 kbit up
Max Connections: 200
Max new connections/5sec: 10
Upload: 10 kB/s
Download: 0 (onbeperkt)
Smart Upload: Aan, minimum 6 kB/s
ZZ Ratio: Uit

Huidige stand:
UL/DL ratio is 1:4.01
Upload: 8.5 kB/s
Download: schommelt tussen 30 en 60 kB/s
Gemiddelde download: Sessie en Cumulative liggen beiden rond de 38 kB/s.

Daarnaast heb ik echt het idee dat veel dingen veel sneller gaan sinds ik MorphNext draai, zeker zeldzame bestanden. Ik weet het eigenlijk wel zeker; sommige bestanden met maar 3 tot 10 sources zijn binnen 1 dag binnen. Vroeger duurde dat echt wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 00:00:
Lekkere Kwal, een Duron 900 is toch snel zat om te internetten en om eMule te draaien. Op welke internetverbinding zit je nu op dit moment? Ik heb hier in MorphNext de MAXIMUM CONNECTIONS op 200 staan, en NEW CONNECTIONS / 5 SEC staat op 10 (2 connecties per seconde dus.) Het loopt hier echt lekker, al een hele tijd.
Nou, snel is anders hoor (ik ben op zich wel een poweruser, doe veel dingen tegelijk), maar het werkt allemaal wel, dus wel voldoende om te wachten totdat ik een nieuwe proc heb. Mijn inetverbinding staat in mijn specz: Xs4all Basic ADSL (dus 768/256). Ik ga nu ff om te testen een linux kernel binnen leechen, post ik zometeen of hij onderweg gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Xs4all bacis is 128kb upload

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
sh4d0wman schreef op 04 August 2003 @ 21:33:

Zijn duidelijk geen corrupte files. gewoon je codex fout geinstalleerd. Meestal duiden die groene vlekken op conflict tussen xvid en ffdshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Waterlelie schreef op 05 August 2003 @ 00:53:
Xs4all bacis is 128kb upload
Oeps ja, is waar (ik ben ook zo'n patser 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legolas82 schreef op 05 August 2003 @ 00:54:
[...]

Zijn duidelijk geen corrupte files. gewoon je codex fout geinstalleerd. Meestal duiden die groene vlekken op conflict tussen xvid en ffdshow
Soms heb ik in films ook flitsen van groene vlekken, maar ik heb FDDSHOW niet geïnstalleerd. Wel heb de laatste versies van DivX en XviD. Zijn daar problemen mee bekend? (Wat is trouwens het verschil? XviD speelt in elk geval mijn DivX niet achterstevoren af :X )

Hoe kun je codecs eigenlijk fout installeren? Je hoeft toch alleen maar de setup te draaien, of is er ook nog een bepaalde volgorde die wordt aangeraden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik kwam er ook achter dat de moderne codecs niet mijn antieke videoclipjes in een of ander obscuur DivX formaat kunnen afspelen. Indertijd deed alles het prima toen ik het ging capturen (ergens in 2001), maar nu zie ik bij sommige clipjes rare groene strepen langs de randen. Ik gebruik overigens het K-Lite Codec Pack en het Gordian Knot Codecpack als enige codecpacks.

EDIT
Ff met GSpot gekeken, het zijn clipjes in DivX 3 Fast-Motion die door de nieuwste ffdshow MPEG-4 Video Decoder blijkbaar niet goed kunnen worden gedecodeerd (overigens doen sommigen het wel prima).

[ Voor 22% gewijzigd door The Third Man op 05-08-2003 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vreet een bezem hier...

Daarstraks heb ik een bestand van zo'n 600 MB aangezet met eMule; wel een redelijk populaire, getuige de 250+ sources die zijn gevonden. Dat was rond half twaalf. Nu heb ik een tijdje zitten gamen, en net ging even zien hoe alles ervoor staat, voordat ik naar bed ga. Wat schetst mijn verbazing... het bestand is al bijna binnen, op een kleine 100 MB na. Vandaag zijn ook nog 4 andere bestanden gecompleteerd, en die waren veel minder wijd verspreid. da's zeker lekker! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Lekkere Kwal schreef op 03 August 2003 @ 14:04:
[...]
Ik zal niet over je heen vallen, maar slechts mijn hoofdreden noemen waarom ik niet mijn shared files laat zien: omdat dan auteurs- en kopieerrecht beschermende instanties dat dan als bewijs kunnen gebruiken. Het aanbieden van beschermd materiaal is strafbaar, daarom wil ik liever stilletjes meedoen met het helpen van andere mensen om dingen binnen te krijgen, dan om het open en bloot te doen.
Zou het [GoT]Mol_1337 zijn? >:)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:11

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 01:16:
[...]
Soms heb ik in films ook flitsen van groene vlekken, maar ik heb FDDSHOW niet geïnstalleerd. Wel heb de laatste versies van DivX en XviD. Zijn daar problemen mee bekend? (Wat is trouwens het verschil? XviD speelt in elk geval mijn DivX niet achterstevoren af :X )

Hoe kun je codecs eigenlijk fout installeren? Je hoeft toch alleen maar de setup te draaien, of is er ook nog een bepaalde volgorde die wordt aangeraden?
dit probleem komt me bekend voor. Ik heb het ook een hele tijd gehad. Maar sinds ik de SLD codec pack heb geïnstalleerd heb ik nergens meer last van.

Uninstall wel van te voren ff alle andere codecs.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 00:00:
Het ZZ ratio systeem biedt vooral voordelen voor mensen die in een bepaalde tijd zeer veel uploaden, maar niet downloaden. Zij kunnen hun downloadsnelheid "bij elkaar sparen", en op volle snelheid downloaden, ook als ze onder de 10 kB/s upload hebben ingesteld. Aangezien ik ook bijna altijd download als ik upload, zit ik snel op 1:4. Ik heb geen zin (meer) om steeds mijn downloads te moeten aanpassen, om onder de 1:4 te blijven. Nu eens kijken wat het uitschakelen van ZZ doet. Wel heb ik Smart Upload aangezet, met een minimum van 6 kB/s. Tot nu toe gaat alles lekker. Ik denk dat dit allemaal anders is voor anderen, afhankelijk van de downloadtijden, sessielengten, verbindingstype, en wat al niet meer. Ieder zal voor zichzelf moeten uitproberen wat voor hem het beste werkt.
Aha dat verklaart een heleboel :D.

Mega systeem _/-\o_, van mijn part mogen ze dit er wel inbouwen zonder een mogelijkheid tot uitschakelen. Als je >4x download dan upload is dat imo bijna gelijk aan leechen.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
ondertussen sta je er wel al tussen hoor geloof ik :p

Wat betreft die ratios en zo...

Ik zet m'n uploadlimiet in emule namelijk op 12k. Met m'n adsl hier heb ik een uploadsnelheid van 12k, dus die staat op het maximum. Met een extern programmaatje echter beperk ik de uploadspeed van emule naar 10k.
Zo slibt mijn verbinding niet dicht, share ik dus maximaal volgens m'n mogelijkheden en wordt mijn download er niet door beperkt.
Dit programma is echter geen hack of mod voor emule, grijpt zelfs niet in IN emule zelf, enkel van buitenaf, waardoor het niet gedetecteerd wordt als leechmod of zo

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 29-09 15:02
sorry hoor maar als je je upload op max 12 zet en daarna verlaagt naar 10, kan je toch net zo goed in emule de max op 10 zetten?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Idd, vanaf 10Kb/sec kun je al ongelimiteerd dowloaden :).

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 05-08-2003 12:02 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon je netlimiter / netpeeker uit zetten, en bij emule gewoon 10 instellen werkt toch ook?

(terwijl netlimiter toch wel een handing prog is voor andere dingen zoals bij bittorent)

edit: ik ben weer eens te laat met die stomme kabel hier, ben blij als ik eindelijk dat 512 / 256 abbo heb (wat voor sommige nog weinig is :Y) maar voor mij niet :+ )

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanacht heb ik pech gehad met downloaden. Helemaal niks. :/ Ik heb wel 9 uur lang met 10 kB/s ge-upload, waardoor mijn UL/DL ratio is teruggezakt naar 1.68:1.

Nou ja, hier is dus het ZZ ratio systeem voor uitgevonden. Ik heb veel ge-upload, dus ik krijg straks voorrang in nieuwe queue's, en ik kan dan onbeperkt snel downloaden, zelfs als mijn upload overdag maar 5 kB/s is. Ik laat dat ZZ ratio maar aanstaan; het lijkt wel goed uit te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee ik was het zat dat ik steeds met mensen connecte, maar dat hij maar 0,0 kb/s aangaf om me vervolgens weer 'achteraan' te zetten. Het gebeurde te vaak de laatste tijd maar gelukkig heb ik het antwoord gevonden:

Alle eer gaat naar Zocor btw:
Dit is de mod BAN-List zoals ie nu reeds is geïmplementeerd in de anti leeche mods.
============================================================
Een lijst van bekende en verboden mod's van het eMule opensource Project. Sommige
had je het nooit van verwacht echter de reden wordt verderop hoop ik wat verduidelijkt
uitgelegd, maar eerst de bann lijst:

-...S.I.B...:=-
-.:Funeral:.
--=NOS=-
-Athlazan
-BlackMule
-Boost
-Brainkiller
-Brasil Mod
-BuzzFuzz
-Chiefcooker
-Cryptum
-D-Unit
-Dagos15
-DaReDeVil
-DarkMule Ultra
-Deadlake
-Dodge This
-eChanblard
-eD@sevil
-eDevil
-eErdhörnchen
-Egomule
-Element x.x
-eSladevil Mod
-element
-Energy Faker
-eVortex
-eVortex AcidStorm
-Freeza
-FriendMod Don
-Friendshare Mod bis Version 0.3
-FunSter
-Fusion
-Hardmule
-Hardware
-Herki
-Highjet
-Hunter
-Imperator
-Icemule
-Korsan
-Leecher
-Legolas
-LoRe
-Lovelace
-Mega Mod
-Merrek
-Miciolino
-Mison
-mortimer
-Omega
-Overmuli
-P&N
-Pharao
-Powermule
-Premium
-Pyrix
-Radikal
-Raffgier
-Rammstein
-Rasmoe
-ryaKigaM
-ryKigaM
-Sherlok
-Sivka
-Speedfighter
-Speedmanager
-Speedmule
-Storm
-Stufftown
-Supaleecher
-Thubb&Stinger
-The G@m3r´s Edition
-Tornisemule
-Torni ArGo
-toXMule
-Tritant
-v0.30
-X-Crash
-X-Mule Plus Edition
-Xtreme

Hier is de link naar de tread zelf, echter wel op een Duitstalig forum:
http://www.gamerfun.de/emuleworld/ptopic,7...,7068.html#7068

Hier is de link waar de dicussies plaatsvinden over alle gebannde mod's e.d.:
http://gamerfun.de/emuleworld/topic,1068.html

Lijst met slechte (leecher) functies voor het netwerk, aldus het eMule opensource project.
====================================================================
De functies hieronder beschreven zijn reden gebanned te worden, sommige mods worden dat ook daadwerkelijk,
anderen veranderen snel dit soort functies zodat ze aan de gestelde eisen voldoen en niet gebanned worden.
De functies wisselen echter zo snel van mod naar mod dat uiteindelijk een ban niet kan uitblijven.
De functies waarover gesproken wordt zijn (al lijkt het soms niet zo en wordt er vaak lacherig over gedaan)
regelrechte Leecher en hacker functies.

Door eMule opensource project verboden functies in verschillende mod's:
=========================================================

0-Upload-Blocker
3000 search results
56kb/s voor 56k-Modems
Bann-Bug verwijderd
Credit-Hack (uitschakelbaar)
Community gaat voor op normale Nick
CPU-gebruik verlaagd
Creditsysteem uitschakelbaar
DebugLine fixed
Enkele kleine bug fixes
Friendshare-Ban
Hash-Filter (uitschakelbaar)(om niet eMule Hashes te filteren)
Hash-Hack
Complete Chunks uoloaden ALTIJD aktief
Leecher user boost [Leecher] (alle gebruikers van dezelfde leecher Mod vliegen supersnel door de upload queue)
Low ID fix
Gemodificeerde Selektie-Boost (uitschakelbaar)
Nieuwe statistieken disign
Nickname met minder dan sources 300 alleen zichtbaar
Nick-Thief (uitschakelbaar)
Nick-Thief (nieuwe versie- community strings wordenn automatisch aan de naam gekoppeld)
QueueListCrtl fixed
QR-Faker-Kick
QR 1 Faker krijgt geen Upload
Ratio aangepast. Voorbeeld: >= 8 overschreden, 4-7 x Faktor 7, 1-3 x Faktor 3
Ratio aangepast. Voorbeeld: 1:10 6=onbeperkt (6kb's up is onbeperkt down)
Sneller Creditsysteem
Score- en Uploadbeheer
Selectie Boost (je geeft alleen nog uploads aan clients die iets voor jou hebben)
some bugfixes
Search hoelveelheid verhoogd
unlimited Friendslots
Uploadbegrenzing (laagst bekende niveau 1,2 MB)
Upload alleen aan gedefinïeerde User (Friends, Community, User bij wie je in de wacht staat en die aan bepaalde criteria voldoen)
Uploadslots instelbaar
Upload beheer verder verbetert (aktualiserings-drop), Userkick
Veranderingen voor meer snelheid
Wachtrij begrenzing: >100

Deze functies die vaak als verbetering ingebouwd zijn in de mod's zijn veelal misleidingen en zijn eigenlijk een soort
van Leecher functie, en zijn daardoor niet goedgekeurd door het eMule Opensource Project.

Definities van toevoegingen in mod namen.
===============================

Omdat intussen ook Sivka en Lovelace op de lijst staan, hier de functies waarvoor deze mod's en alle op deze mod's
gebaseerde andere mod's op de lijst staan:

ACA Anti-/Community Array [Hunter/Sivka]

= Community Credits worden gepushed met 2x en Anti-Community Credits verminderd met 2x
= AntiCommunity user don't get reward of Credits
= now you can push multiple Communities
= you can separate Communities with "|"
= allowed max 255 characters

Beschrijving van Athlazan:

Om een user score te halveren in je upload queue met de community naam die gebruikt wordt, kun je dezelfde
community naam in de community en anti community zetten om een user een puch te geven van 2x. Toegestaan zijn
255 caracters dus communities geschijden door "|", als je dus goed leest zie je dat users hun score gehalveerd
worden. Er is geen enkele reden te verzinnen om dit te doen en het is niet volgens de richtlijnen. De user wacht
netjes op zijn beurt, zonder faking queue posities... misschien heeft hij zelfs naar jou iets geupload en wordt
daardoor min of meer gestraft door zijn positie in de queue met de helft terug te zetten naar waar hij eerst stond.

P&K Push&Kick [Sivka/Tritant]

Originele beschrijving door Tritant

--(ADD) Push client. Possibilité de choisir un client dans
la file d'attente et de le propulser dans la file d'upload
(clic droit : ajouter à la liste d'upload) [Tritant]

--(ADD) Possibilité de supprimer un client de la file d'upload.
(click droit, Retirer de la liste d'upload) [Tritant]

Als je geen Frans leest, spreekt of begrijpt, dit betekend dat er twee mogelijkheden zijn, enwel de volgenden:

-puch elke client die je zelf wilt en negeer alle credits en wacht functies van eMule en eDonkey.

-kick elke client in je queue ... en negeer wederom alles dat door de makers van eMule en eDonkey bedoeld was.

Dit zijn de slechtste Leecher opties die ik ooit heb gezien tot nu toe, en zijn nog gemener dan alle Leecher opties die
momenteel de ronde doen en dus in bovenstaande lijst staan. Deze functies zijn zeer slecht voor het netwerk en zeker
niet zo bedoeld door de makers.

CMC Community Mimic[Sivka/Tritant]

Community strings worden door een aantal mod's nu nog gebruikt. Als je een community string in je Nick hebt staan wordt je gepuched in hun queue. Dit betekend dat deze mod's geen gelijke rechten geven aan alle clients (die dezelfde upload aan je geven).

Dit is waarom Lovelace en Morph mod's geen community sharing meer toepassen. De community immitatie optie probeerd jou community Nick te vinden en immiteerd deze waarna hij zich voordoet als jou client om zo in de community gepuched te worden. Maar deze mod zelf geeft dezelfde rang aan degene waarvan hij de community string gebruikt als aan alle anderen.

Net als ACA werkt dit volgens de originele rulez van community sharing. Het verschil met ACA is echter het puched de beoogde community client niet met een factor 2,5 maal de credits van de anticommunity, maar steelt daarintegen de Nick van de community client. Hij gebruikt dus niet de normale manier zoals community sharing is bedoeld maar steelt deze gewoon.

Het idee achter community sharing was en is menseb een kans te geven om bestanden binnen hun community te delen, bestanden met speciale interesses, zoals Nederlandstalige bestanden onder Nederlanse communities e.d. zodat Nederlanders bvb de Nederlandstalige bestanden gemakkelijker onder elkaar kunnen versprijden. Je heb ook de mogelijkheid je aan te sluiten bij speciale communities (zoals NEF2K) zodat je binnen die community beter en makkelijker kunt versprijden. Het was zeker niet de bedoeling van de makers om er op dergelijke schaal misbruik van te maken.

Alle mod's die alleen deze optie van community sharing hebben, en pricipïeel tegen leecher mod's zijn worden hieronder in een apparte lijst genoemd, dit wil echter niet zeggen dat ze de handen in onschuld kunnen wassen, maar de community sharing is geïmplementeerd zoals die hoort te zijn:

-eChanblard [ACA]
-eF Mod [CMC]
-Fusion [ACA]
-Lovelace [P&K][CMC]
-Peace [CMC]
-Sivka [ACA]
-Sivka Athlazan [ACA]
-Tritant [P&K]

Nou zo zijn we weer wat wijzer geworden hoop ik, maak er gebruik van op de manier die je zelf goed dunkt, maar wel met de mede gebruikers rekening houdend.
Wat er dus op neerkomt dat bijna alle mods niet volgens de standaard open source emule fungeren en dus daarom geblocked worden. Dat verklaart meteen waarom morphnext dus geen community sharing meer heeft ...

/me stapt vanavond over op morphnext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Robbedoeske schreef op 04 August 2003 @ 12:13:
Alhoewel ik hier nu nog niet zo actief ben heb ik jullie ook maar allemaal als vriendjes gemarkeerd ;)

[afbeelding]
Toch zie ik mij er niet tussen staan :'(. (Heb dan ook pas sinds 2 dagen die Community File toegevoegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gebruikt niemand meer de community file? Ik krijg er zowat geen sources meer voor. Zie nu trouwens ook niet GoT-ters als source staan?!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

ik heb zelf denk ik ongeveer 50 GOTters als vriendje nu. Meer sources nog niet gekregen of bij requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dat is een erg interessant stukje, Blatend Schaap, hulde! _/-\o_
Sommige mod's als bijv. Athlazan en Fusion, daarvan had ik echt niet gedacht dat het leecher mod's zijn, de uitleg hierover is ook meer dan duidelijk.
Ik gebruik nu enkele dagen de MorphNext mod en deze banned ook een bepaalde versie van de LSD mod (LSD.7c om precies te zijn). Ben toch blij dat ik ben overgestapt naar MorphNext, ik gebruikte eerst LSD, maar niet naar volle tevredenheid, misschien juist omdat sommige (betrouwbare) mod's de LSD mod -standaard- bannen(?).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ben eigenlijk pas nu in deze thread gekomen en heb een vraag:

Nu gebruik ik Emule Plus 1g en heb gelezen dat veel mensen MorphNext gebruiken. Is deze zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
ja morphnext is een hele goede antileechmod en ik haal er persoonlijk hogere snelheden mee. Waarschijnlijk door zzratio systeem. zie elder dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

evaarties schreef op 05 augustus 2003 @ 19:14:
Ben eigenlijk pas nu in deze thread gekomen en heb een vraag:

Nu gebruik ik Emule Plus 1g en heb gelezen dat veel mensen MorphNext gebruiken. Is deze zoveel beter?
Een goede mod is iets persoonlijks. Ik heb slechte ervaringen met Morph (next nog niet geprobeert) en ben zeer te spreken over LSD. Bij andere mensen is dit weer andersom. Ik zou zeggen probeer er een paar en oordeel zelf.

Leuk overigens die ban van "cheatende" mods, maar wie bepaalt eigenlijk wat het cheaten is? Volgens mij de makers van Morph etc. Tuurlijk er zijn functies bij die overduidelijk zijn ontworpen om het systeem
'op te lichten" maar andere zijn niet zo duidelijk. Lijkt mij dat het maar kort duurt voordat er een mod is die nou juist de morph mods etc banned om zo bij de anderen te cheaten (en morph uit te sluiten van sharing). Of zie ik het nu verkeerd?

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 05-08-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Bor_de_Wollef schreef op 05 August 2003 @ 18:57:
Gebruikt niemand meer de community file? Ik krijg er zowat geen sources meer voor. Zie nu trouwens ook niet GoT-ters als source staan?!
Ik biedt hem nog steeds aan (weliswaar op een low priority natuurlijk). Misschien zit je op een slechte server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lekkere Kwal schreef op 05 augustus 2003 @ 20:59:
[...]
Ik biedt hem nog steeds aan (weliswaar op een low priority natuurlijk). Misschien zit je op een slechte server?
Probenprinz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hmm, zit ik ook vaak. Dan is het wel raar. Overigens kan je ook de download priority eventjes op High zetten zodat hij bij de sources in de wachtrij kan gaan staan, zodat jij de sources met username te zien krijgt. Dan zet je daarna weer de prio op Low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk overigens die ban van "cheatende" mods, maar wie bepaalt eigenlijk wat het cheaten is?
Het open source eMule Project team.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
M1lamb3r schreef op 05 August 2003 @ 11:55:
sorry hoor maar als je je upload op max 12 zet en daarna verlaagt naar 10, kan je toch net zo goed in emule de max op 10 zetten?
hmz, ik had het meer op die 1:4 limiet... had begrepen dat je, als je upload op 10 staat je je download maximaal op 40 kon zetten... maar blijkbaar werkt het niet met je instellingen maar met je effectieve upload in het geval van die mod?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Robbedoeske schreef op 05 August 2003 @ 23:20:
[...]

hmz, ik had het meer op die 1:4 limiet... had begrepen dat je, als je upload op 10 staat je je download maximaal op 40 kon zetten... maar blijkbaar werkt het niet met je instellingen maar met je effectieve upload in het geval van die mod?
Ik denk dat jij nog niet helemaal hebt nagedacht over het ZZ ratio systeem en waarom de bekende voor- en nadelen er aan kleven.

Als je dat wel had gedaan, had je ook geweten dat het ZZ ratio gebazeerd is op het aantal bytes verkeer per sessie. Als jij tijdens een sessie 100 MB hebt geupload, dan mag je maximaal 400 MB gedownload hebben. Heb je dat nog niet gehaald, dan is er geen downloadlimiet todat die 400 MB (dus de 1:4 verhouding) is bereikt. Op het moment dat de verhouding is bereikt, dan is er logischerwijze een downloadlimiet van 4x uploadlimiet, doordat je dan de 1:4 verhouding blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

sorry voor weer een vraag over dat zz ratio, maar als ik het goed begrijp werkt het alleen in je voordeel als je pc 24/7 aan staat. Dus als je eens reboot of een dag offline bent dan kun je beter het andere systeem aanzetten.

Of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Als je gemiddeld >4x zoveel download dan upload kun je beter geen zz gebruiken. En als je je upload nooit lager zet dan 10kB/sec kun je het ook beter niet doen.

Als je wel eens gamed (of snel wil surfen/whatever) en je moet daarom je upload tijdelijk dicht knijpen is het zz ratio systeem wel handig ja :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 06 augustus 2003 @ 19:24:
Als je gemiddeld >4x zoveel download dan upload kun je beter geen zz gebruiken. En als je je upload nooit lager zet dan 10kB/sec kun je het ook beter niet doen.

Als je wel eens gamed (of snel wil surfen/whatever) en je moet daarom je upload tijdelijk dicht knijpen is het zz ratio systeem wel handig ja :).
Je moet dan ook je downloads verminderen, anders zit je nogal snel aan het 1:4 limit. ZZ is alleen handig als je voor een lange tijd upload, terwijl je niks download. Als je dat van te voren weet, dan kun je je downloadsnelheid opsparen; later kun je dan met 1 kB sharen, en toch op volle snelheid downloaden.

PS: hoe krijgen jullie die UL/DL in je icon? Ik heb dat niet zo snel ergens kunnen vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wel eens gamed
Heeft iemand het ooit voor elkaar gekregen om CS te spelen terwijl eMule aanstaat? Ik krijg hele erge pingschommelingen ookal staat upload op 3 KB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 01:40

GeekK

Rag Mama Rag

legolas82 schreef op 05 August 2003 @ 20:27:
ja morphnext is een hele goede antileechmod en ik haal er persoonlijk hogere snelheden mee. Waarschijnlijk door zzratio systeem. zie elder dit topic
Kun je deze gewoon over eMule+ v1g heen installeren (dwz de emule.exe)?

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeekK schreef op 06 August 2003 @ 20:13:
[...]
Kun je deze gewoon over eMule+ v1g heen installeren (dwz de emule.exe)?
Ja, dat kan.

(Het gaat hier niet zo lekker, tijdens de laatste sessie. UL:DL ratio is 48:1 oftwel 172.8 MB:3.6 MB :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik gebruik MorphNext en ik ben er redelijk tevreden mee.
Alleen nu kan ik de mogelijkheid niet vinden om het begin van een avi-bestand als eerste te downloaden. Nu download ik alle stukken door elkaar heen, maar ik vind het wel handig om eerst te kijken of ik de juiste film download ;)
Ik krijg nu voordurend van die leuke b-films binnen, maar daar heb ik niet echt behoefte aan :r

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 20:05:
[...]
Je moet dan ook je downloads verminderen, anders zit je nogal snel aan het 1:4 limit. ZZ is alleen handig als je voor een lange tijd upload, terwijl je niks download. Als je dat van te voren weet, dan kun je je downloadsnelheid opsparen; later kun je dan met 1 kB sharen, en toch op volle snelheid downloaden.
Ik zit echt vrijwel nooit aan die 1:4 limiet :?. Meestal schommelt het tussen 1:1,5 en 1:2. Overall heb ik iets van 1:1.2
PS: hoe krijgen jullie die UL/DL in je icon? Ik heb dat niet zo snel ergens kunnen vinden...
[google=onlinesig] :Y)
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 20:18:
[...]
Ja, dat kan.

(Het gaat hier niet zo lekker, tijdens de laatste sessie. UL:DL ratio is 48:1 oftwel 172.8 MB:3.6 MB :/ )
Sja ligt er nogal aan wat je d/l :).
Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 20:07:
[...]

Heeft iemand het ooit voor elkaar gekregen om CS te spelen terwijl eMule aanstaat? Ik krijg hele erge pingschommelingen ookal staat upload op 3 KB/s...
Heb ik ook last van. Bij mij gaat bij het cssen de upload ook naar 3KB/sec :) (zz rox :P ). Zet je connections/sec eens wat lager.

offtopic:
Woei ik heb ondertussen alweer 110GB gedowned met eMule, en dat op een 8.4GB schijfje :P :D

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 06-08-2003 20:55 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik kweet et nie, maar shareaza is op hetzelfde netwerk, maakt dit ook gebruik van het credit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
doodindegoot schreef op 06 August 2003 @ 20:54:
Alleen nu kan ik de mogelijkheid niet vinden om het begin van een avi-bestand als eerste te downloaden. Nu download ik alle stukken door elkaar heen, maar ik vind het wel handig om eerst te kijken of ik de juiste film download ;)
Ik krijg nu voordurend van die leuke b-films binnen, maar daar heb ik niet echt behoefte aan :r
weet niet hoor, maareh ik heb dat dus nooit gehad. Waar haal je je films vandaan dan? Neem niet aan van de vele bekende sites want daar zit dus echt geen fake tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

doodindegoot schreef op 06 August 2003 @ 20:54:
Je moet die films ook niet via de Search toevoegen, maar via de diverse linksites (zie FAQ). Dan weet je zeker dat je de juiste film binnenkrijgt. Je kan desnoods de optie "Give first and last chunks higher priority" in het tabblad Files aanzetten om te zorgen dat hij eerde het begin en einde binnenheeft. Of je er veel mee opschiet weet ik niet, want hij gaat dan niet een heel stuk van het begin binnenhalen. Dat zou wel handiger zijn (dan kan je net als bij Kazaa met Avipreview alvast kijken), maar dit helpt al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 14:10
Grrr, als ik Morphnext gebruik krijg ik steeds een low-id. Met de normale client heb ik hier geen last van :/ Iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik gebruik nu de gewone emule 0.29c client, maar wat ik zo vaag vind dat ik heel soms download met 80kbps maar voor de rest rond de 3 kbps terwijl ik wel de hele tijd upload met 10 kbps.... waar ligt dit aan? En ja ik heb gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik ook geen mod draai, want ik snap er de ballen van...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
DutchCommando schreef op 06 August 2003 @ 23:40:
Grrr, als ik Morphnext gebruik krijg ik steeds een low-id. Met de normale client heb ik hier geen last van :/ Iemand dit eerder meegemaakt?
hier had ik ook last van.... op een of andere manier doet Morphnext (en Morph) er moeilijker over dan andere mods, als port 4662 nog in gebruik is..of moet je eerst eens opnieuw opstarten, na het installeren.

ik heb dus eerst Emule afgesloten, Morphnext eroverheen geinstalleerd, daarna de computer uitgezet,.. toen een tijdje later weer aangezet.. Morphnext opgestart, en hij deed het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
Lekkere Kwal schreef op 06 augustus 2003 @ 23:06:
[...]
Je kan desnoods de optie "Give first and last chunks higher priority" in het tabblad Files aanzetten om te zorgen dat hij eerde het begin en einde binnenheeft. Of je er veel mee opschiet weet ik niet, want hij gaat dan niet een heel stuk van het begin binnenhalen. Dat zou wel handiger zijn (dan kan je net als bij Kazaa met Avipreview alvast kijken), maar dit helpt al een beetje.
Die optie kon ik nou net niet vinden, bij andere mods zat hij onder de rechtermuisknop. En ik verwachte hem al onder het tabblad files, maar heb hem niet zien staan |:(
Bij mij werkt het trouwens wel aardig; als de eerste 50mb binnen is zit er meestal ook het begin bij. Alleen sinds ik morphnext gebruik was ik de optie zoek en had ik al 400mb binnen en had ik nog steeds geen idee wat ik binnen had

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

LSD 10e is ook vrijgegeven :)

changes:

- Vorlost AntiFriendsharing/Leecher
- Manuelles Max Soft connections pro Datei: default (1000)
- Viele kleine Verbesserungen...

v10.076 08/05/03 (patch1)
[FIX] LiveUpdate, now omits overwrite dlg on startup.
[FIX] LiveUpdate, updates prefs_version with local .txt version.
[FIX] Socket Error // Maella -Code Fix-
[FIX] CClientReqSocket // Maella -Code Fix-
[FIX] DestroySocket // Maella -Code Fix-

[ADD] Filter IpFilter debug msg
[ADD] Filter Other debug msg (WaitTime resetted)
[FIX] Some irc default setings.
[FIX] optimizing *.vcproj
[ADD] Random On Creation Delay at Startup (0..+6min) Based on Slugfiller
[MOD] Removed Ipfilter warnings.
[MOD] Modifyed timeouts values.
[ADD] Search VideoLAN in Registry (vlc)
[FIX] Preview Backup / vlc
[MOD] IP-Filter LiveUpdate (milobac/Gnaddelwarz)
[MOD] FakeCheck LiveUpdate (milobac/Gnaddelwarz/Yun.SF3)
[MOD] FakeCheck Columns on DownListCtrl/Searchlist (Live-Update)
[FIX] HoaX_69: BEGIN NoamSon - Detect duplicate ip:port pairs in queue
[ADD] FakeCheck Sorting and Update version from local .txt
[FIX] Wait Time Reset Infinite Loop
[FIX] Kick Hash Clones from Queue and Extra Debug Info
[ADD] User Hash in Queue List
[ADD] Files in ClientList
[FIX] Close Backdoor (Maella)
[ADD] CPU optimization in libz/crypto51 libs
[FIX] Ip-Filter Live Update

[ Voor 150% gewijzigd door Bor op 07-08-2003 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Guys, probleempje hier. M'n pc crashte. Als ik nu Emule weer start, krijg ik een BSOD.
Moet ik nu maar alle temp bestanden wegmikken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Microkid schreef op 07 August 2003 @ 20:38:
Guys, probleempje hier. M'n pc crashte. Als ik nu Emule weer start, krijg ik een BSOD.
Moet ik nu maar alle temp bestanden wegmikken?
Tempmap uit je eMulemap halen. eMulemap weggooien, eMule opnieuw installeren en Tempmap terugzetten.

Lijkt mij het meest logische...

[ Voor 4% gewijzigd door StyXL op 07-08-2003 20:56 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
-oops-

[ Voor 97% gewijzigd door StyXL op 07-08-2003 20:54 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Bor_de_Wollef schreef op 07 August 2003 @ 08:45:
LSD 10e is ook vrijgegeven :)

changes:

- Vorlost AntiFriendsharing/Leecher
- Manuelles Max Soft connections pro Datei: default (1000)
- Viele kleine Verbesserungen...

v10.076 08/05/03 (patch1)
[FIX] LiveUpdate, now omits overwrite dlg on startup.
[FIX] LiveUpdate, updates prefs_version with local .txt version.
[FIX] Socket Error // Maella -Code Fix-
[FIX] CClientReqSocket // Maella -Code Fix-
[FIX] DestroySocket // Maella -Code Fix-

[ADD] Filter IpFilter debug msg
[ADD] Filter Other debug msg (WaitTime resetted)
[FIX] Some irc default setings.
[FIX] optimizing *.vcproj
[ADD] Random On Creation Delay at Startup (0..+6min) Based on Slugfiller
[MOD] Removed Ipfilter warnings.
[MOD] Modifyed timeouts values.
[ADD] Search VideoLAN in Registry (vlc)
[FIX] Preview Backup / vlc
[MOD] IP-Filter LiveUpdate (milobac/Gnaddelwarz)
[MOD] FakeCheck LiveUpdate (milobac/Gnaddelwarz/Yun.SF3)
[MOD] FakeCheck Columns on DownListCtrl/Searchlist (Live-Update)
[FIX] HoaX_69: BEGIN NoamSon - Detect duplicate ip:port pairs in queue
[ADD] FakeCheck Sorting and Update version from local .txt
[FIX] Wait Time Reset Infinite Loop
[FIX] Kick Hash Clones from Queue and Extra Debug Info
[ADD] User Hash in Queue List
[ADD] Files in ClientList
[FIX] Close Backdoor (Maella)
[ADD] CPU optimization in libz/crypto51 libs
[FIX] Ip-Filter Live Update
zelfs F alweer, de laatset in de 10 serie.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Martinus schreef op 08 August 2003 @ 23:48:
[...]

zelfs F alweer, de laatset in de 10 serie.
Changes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

-----------------------------
- August 07th, 2003 -
- eMule 29c LSD-10f -
-----------------------------
v10.080 08/07/03 (Initial Release)
[ADD] Dll for Basque from Plus! Team (erein) [Basque]
[ADD] Dll for Hebrew from Plus! Team (katsyonak) [Hebrew]
[ADD] Dll for Romanian from Plus! Team (bymikeRO) [Romanian]
[Fix] Allow select this langs in pref_general
[FIX] Pawcio A4AF fix
[ADD] Reset XS button in sharedfiles (put to false all individual XS send options)
niet veel dus

offtopic:
was trouwens te vinden op www.emule-mods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
heb in het laatste half uur 2 berichten gehad van andere users ik ben in beide gevallen gebanned volgens de berichten, omdat:
- mn client aggressief gedrag vertoont
- mn client te snel connect

ik gebruik de morphnext 1b mod, verder niks bijzonders...

wat is dit en hoe kan het zo gebeuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat je teveel bestanden shared, of teveel bestanden tegelijk wilt downloaden. Als je dat doet, en een server controleert je gedeelde bestanden, dan krijgt hij een hele vloed te verwerken. Veel servers bannen clients met zeer veel gedeelde bestanden, om die stortvloed aan antwoorden te voorkomen. Als je teveel bestanden tegelijk wilt downloaden, dan vraagt eMule natuurlijk ook veel om sources. Als hij dat vanwege het grote aantal bestanden te vaak doet of met teveel tegelijk, dan wordt de client gebanned, ook weer om de server te ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
downloads: 17
geshared: ong. 900
ik krijg die berichten dus niet van de server maar van andere clients, het zijn zelfs auto-messages

ik heb ook maar 2 van die berichtjes gehad, van 2 verschillende users

[ Voor 7% gewijzigd door Dr_Hell op 09-08-2003 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

900 is erg veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
dr hell--> je shared geen mp3tjes hopelijk he.. Heeft namelijk niet veel nut (tenzijn in archief natuurlijk) en veel servers (je krijgt dan berichtjes van users dacht ik) bannen je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
dat zou toch niet kunnen verklaren waarom mijn emule of aggressief is ( te snel vragen om een bestand denk ik?) of te vaak probeert te connecten?

zou het aan bepaalde instellingen kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Dr_Hell schreef op 09 August 2003 @ 15:54:
dat zou toch niet kunnen verklaren waarom mijn emule of aggressief is ( te snel vragen om een bestand denk ik?) of te vaak probeert te connecten?

Soms kloppen die meldinkjes niet, dus ik zou eens het aantal gesharede bestanden verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dr_Hell schreef op 09 August 2003 @ 15:54:

Zijn het veel berichtjes die je krijgt, of is het sporadisch?

Als het sporadisch is, dan zal het niet aan jou liggen, maar aan de andere client. Het kan wel eens voorkomen dat er wat ippakketjes in de knoop komen, of dat ie zich vergist ofzo. Als het niet te veel voorkomt, zou ik me er niet druk om maken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Gebruiken jullie Smart Upload Control bij emule morph1B?
Ik probeer morph1B nu ff nog een keer zonder de ZZ ratio en met de Smart Upload Control aan(minimaal 5 kb/s) want laatst kwam die niet hoger dan 30 kb/s down(op een 768/128 lijn) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk de tijd genomen om uit te zoeken hoe ik de UL/DL snelheden in mijn icon krijg. Het was eigenlijk erg simpel... gewoon elke 5 minuten in Photoshop een icon maken, en dat dan uploaden naar een FTP server. :P

(Alhoewel, ShotGun's Google Link naar Online Sig maakte de zaak makkelijker. :+)

Edit: Ik heb het programma weer verwijderd. Het gebruikt bij mij tussen de 7 en de 8 MB geheugen, en wil continue via poort 80 naar verschillende IP's die allemaal uitkomen bij www.dyndns.org. Ik weet wel wat dat voor een site is, maar toch vind ik de connectiewoede van dat programmaatje niet zo prettig.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
w00t Emule morph is snel ik haal nu constant 60/70 kb/s na 1 uur draaien zo snel was LSD10f nog geen eens, zal wel aan smart upload control liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik gebruik eMule nu al een hele poos na tevredenheid (Tarod mods, Plus en nu weer origineel), maar waar ik nog steeds niet helemaal uit ben:
Is het nu wel of niet gewenst veel losse MP3 files te sharen? Is het eMule-netwerk (of eigenlijk eDonkey netwerk) krachtig genoeg om KaZaA te vervangen (d.w.z. de hoeveelheid beschikbare files)?
In het verleden kreeg ik wel eens meldingen over "You are sharing too much files" en sindsdien share ik alleen nog m'n filmsmapje en m'n eMule download map.

Ik ben erg blij met de aangeboden archieven met complete albums, maar heb ook wel eens losse MP3s gedownload. Hoewel het niet ideaal is doordat je veelal lange queues hebt werkt het uiteindelijk best goed en (in sommige toevallige omstandigheden) was een song zelfs eerder binnen dan de gelijktijdige gestartte KaZaA variant.

Kortom: Losse audio-files: Wel of niet?

---

Hoewel Lekker Kwal al het antwoord geeft heeft een klein testje het weer bewezen, Probenprinz meldt nu:
WARNING: You have too many shares for this server/
ERROR: Connection refused: your IP is currently blacklisted by the server.

[ Voor 16% gewijzigd door CyberSnooP op 10-08-2003 00:13 . Reden: zelf even getest ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Simpel: niet

Het netwerk is nog steeds bedoeld voor de distributie van grote bestanden en flinke wachtrijen. Als je bedenkt dat je vooral bij populaire muziekbestanden je bij bijv Kazaa toch wel de goede versie krijgt binnen 1-2 minuten is Emule op mp3 gebied zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Ja emule is meer voor albums(met bijna altijd 192+ bitrate muziek), is opzich wel handiger dan zoveel losse mp3's en je weet dat je alle muziek van dat album hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op 06 augustus 2003 @ 23:40:
Hier heb ik zelf ook last van in versie 1A zowel als 1B, andere versies werken gewoon goed.
Als ik een niet Morphnext mod aan heb geeft hij ook met
http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test
Een goed (hoog) ID
staat Morphnet aan of is hij aangeweest krijg ik op de zelfde pagina in eens weer een laag ID...

Iemand hiervoor een reden of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Cybersnoop, nog even een extra bevestiging, het eMule netwerk is niet bedoeld voor kleine bestanden zoals plaatjes of losse mp3tjes, en het word over het algemeen ook niet gewaardeerd.

Servers waarderen het niet omdat het een vreselijke serverload oplevert als jij met 5000 gesharede mp3tjes of andere kleine bestanden aan komt zetten.

Bovendien, het hele eMule netwerk is er niet op gebouwd. Grote bestanden worden in stukjes gedeeld van 9,8 MB. Veelal zijn je mp3tjes kleiner, dus dan worden ze sowieso minder snel verspreid omdat ze maar uit 1 deel bestaan.

Zip gewoon complete albums, of maak zelf verzamelingen van je mp3tjes en share die, en zet ze op een release-site om ze bekend te maken :)

Je vraagt of het eMule netwerk in staat is om het KaZaA netwerk te vervangen, ik zal als antwoord ja geven. Een groter aanbod, wat er is te vinden is stukken beter. Misschien als je alleen losse mp3tjes download, dat je dan beter af bent met KaZaA, omdat het in eMule gewoon feitelijk langer duurt, maar verder is eMule voor mij stukken beter dan KaZaA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Ik vraag me af hoe servers als Razorback het vol houden die was eerst een 200.000 user server nu 150.000 dacht ik, en ze kunnen niet van banners/popups leven ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
nieuwe morphnext 1c is in aantocht
hier alvast het changelog (bron emule-mods.de)

hier schon mal das changelog zur 1c: Zitat:
Changelog for eMule 29c MorphNext 1c
----------------------------------------
ADDED: New anti-Credit hack function which count each change of userhash, at 3 changes the user is banned. Modified from xrmb function [IceCream]
ADDED: Acurate Time Remaning in the Download Window [SiRoB]
ADDED: Show Compression in Uploading List by Tarod [SiRoB]
ADDED: Low ID Retries from SlugFiller [Yun.SF3]
ADDED: Option to disable the Chunk Avaibility control for the upload slot, usefull in certain release case [IceCream]
ADDED: Some change to avoid loss of source when limit of connection are reseached [SiRoB]
ADDED: Smart Source Request from Khaos [Yun.SF3]
ADDED: New option to copy an automatic feedback in your own langage or in english [IceCream]
ADDED: Feature to view the requested file list is now also available for the friend list [IceCream]
FIXED: A memory leak caused the number of unsecured in stats to be shown incorrectly [IceCream]
FIXED: Crash error can appears in some case with the socket, by Maella [IceCream]
FIXED: Improve the readability of the percent in progress bar [IceCream]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on Spread Bar [SiRoB]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on Shared Status Bar [SiRoB]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on Progress Bar [SiRoB]
TWEAKED: Reduce CPU consumption on percentage status, by SlugFiller [IceCream]
CHANGED: A4AF Upgrade from Khaos [SiRoB]
CHANGED: CATEGORIE Upgrade from Khaos [SiRoB]
CHANGED: Temporary desactivated the default nocomment-icon of the comment/rating for making a new one [IceCream]
CHANGED: Because of the new anti-credit hack feature implemented, we now re-count the credit for the unsecured eMule users when you active this option [IceCream]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Thanx ik heb het gelijk ff op het emule-project forum geplaatst altijd leuk zo'n pre-release changelog :)
/EDIT: changelog schijnt al verouderd te zijn volgens 1 van de morphnext devs :P

[ Voor 37% gewijzigd door RickDB op 10-08-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien, het hele eMule netwerk is er niet op gebouwd. Grote bestanden worden in stukjes gedeeld van 9,8 MB.
Het boosten van kleine bestanden gaat anders prima merk ik zelf. Het is ook wel handig als je net die ene zeldzame MP3 zoekt, die je toch veelal bij Kazaa en zelfs winmx niet kan vinden.

Ik gebruik Emule zelf veelal voor albums downloaden, ik download zeldzame albums waardoor mijn ul/dl ratio op nagenoeg 1:1 staat, maar ik ben tevree als ik maar die albums binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je waar ik nou zo'n enorme walghekel aan heb: Mensen die zeggen " ow jeetje ik heb geen 1:4 UL/DL verhouding " dus het is toch de bedoeling dat je wil leechen, en upload eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Jullie ontkennen het allemaal stuk voor stuk glashard, maar dan denk ik weleens bij mijzelf, waarom zou ik mijn upload dan in vredesnaam op 8 Mb/s laten staan? zodat de vriendelijke @home users hun target van 1:4 kunnen halen? Nee hoor, dat is binnenkort gewoon afgelopen. Ik schroef hier op mijn 100Mbit lijn de upload gewoon naar 10 Kb/s haha, EINDE gunstige download snelheden voor jullie leechers. Upload is download moeten ze gewoon een stuk lekkerder aanpakken door het zo te doen: 10kb up is 10kb down MAX, end of story ... dan kijken of we nog veel @home dudes tegenkomen

Zonde jongens, weer een iemand met een max 12MB/s upload minder in het netwerk, als het zo doorgaat komen we vanzelf bij de afgrond van ook DIT netwerk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo hee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 14:58:
Weet je waar ik nou zo'n enorme walghekel aan heb: Mensen die zeggen " ow jeetje ik heb geen 1:4 UL/DL verhouding " dus het is toch de bedoeling dat je wil leechen, en upload eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Jullie ontkennen het allemaal stuk voor stuk glashard, maar dan denk ik weleens bij mijzelf, waarom zou ik mijn upload dan in vredesnaam op 8 Mb/s laten staan? zodat de vriendelijke @home users hun target van 1:4 kunnen halen? Nee hoor, dat is binnenkort gewoon afgelopen. Ik schroef hier op mijn 100Mbit lijn de upload gewoon naar 10 Kb/s haha, EINDE gunstige download snelheden voor jullie leechers. Upload is download moeten ze gewoon een stuk lekkerder aanpakken door het zo te doen: 10kb up is 10kb down MAX, end of story ... dan kijken of we nog veel @home dudes tegenkomen

Zonde jongens, weer een iemand met een max 12MB/s upload minder in het netwerk, als het zo doorgaat komen we vanzelf bij de afgrond van ook DIT netwerk ...
zou dat jammer vinden als mensen zo gaan denken, ben ook zoon @home zakhooi, maar share via mijn unie bikkel hard weer terug, dus zit lekker 1 op 1 en het intereseerd me geen kloot, het gaat er toch om dat je binnenkrijgt wat je zoekt en als je daar vet voor moet sharen vind ik dat prima, ja toch? hoop dat je je mening wil bijstellen we all need people like you..... ik bedank je toch voor wat je nu al geleverd heb en hoop dat je het blijft doen...... ik blijf het via de unie doen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 14:58:
Weet je waar ik nou zo'n enorme walghekel aan heb: Mensen die zeggen " ow jeetje ik heb geen 1:4 UL/DL verhouding " dus het is toch de bedoeling dat je wil leechen, en upload eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt. Jullie ontkennen het allemaal stuk voor stuk glashard, maar dan denk ik weleens bij mijzelf, waarom
Blah blah en de blah blah, hoefde je niet te posten hoor. :o Je mag gewoon zelf weten hoever je de upload instelt en of je uberhaubt e-mule gebruikt. Ik geloof er helemaal niets van dat je zo;n verbinding hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 11-08-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
lynX, zeker zonde dat je er zo overdenkt. Tuurlijk zijn er zulke mensen die absoluut niet sociaal zijn en neit van uploaden houden, maar zo maak je ook weer andere mensen weer de dupe wat ik persoonlijk jammer vindt... Kijk, ik kan maar met 12 kb uploaden, heb niet het voorrecht dat ik een snellere verbinding heb... Dus het geldt zeker niet voor alle mensen hoor... er zitten altijd rotte appels tussen, maar je moet maar zo denken die komen zichzelf wel eens tegen (bijvoorbeeld als @home hen op hun downloadgedrag aanspreekt)
enne Bor de wolf: alweer een kansloze post van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Bij een 1:4 UL/DL verhouding ben je niet aan het leechen hoor. Zeker niet voor @Homers bij wie de upload veeele malen lager is dan de download.
Ik gun ze eerder 1:10. Heb het zelf gelukkig tegenwoordig wat minder krap :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lynx, als ikzelf meer bandbreedte zou hebben dan 16 kB/s upload, dan zou ik zeker mijn upload hoger zetten. Mij interesseert mijn upload:download ratio niet zo erg, maar ik wil toch als het even kan, zo min mogelijk wachten. Ik upload 10-12 kB/s naar anderen, en dat is het maximum wat ik halen kan, net zoals veel anderen. Als je geeft wat je hebt, dan vind ik dat dit genoeg moet zijn.

Als je een bestand download met 1000 sources, dan kun je best 10 kB/s uploaden en dan van 20 man 5 kB/s krijgen, waardoor je dus 1:10 haalt. Jij helpt met die 10 kB/s weer mee om twee anderen 5 kB/s te bezorgen. De grote kracht van het netwerk is dat er veel mensen zijn, veel sources, en dat er van verschillende sources kan worden gedownload en geüpload. Niet iedereen download constant, en niet iedereen upload aan één stuk door.

Ik heb zelf tijden erbij (als ik zeldzame(re) files download) dat ik 4-5 dagen alleen maar upload, en soms eens 1 MB of zo terug krijg, waardoor het binnenhalen van zo'n bestand lang duurt. Het moge duidelijk zijn dat dan mijn UL/DL ratio flink naar de UL kant verschuift.

Ik denk dat dit verhaaltje ook wel voor meerdere mensen geldt. Powersharers zijn op een netwerk wel prettig om te hebben, maar niet noodzakelijk. Mensen die powersharen, doen dit om te sharen, en niet om zoveel mogelijk te downloaden.

Ik ken ook mensen die downloaden alles wat los en vast zit, op filmgebied, programma's, en muziek, terwijl ze er maar misschien 1% echt van gebruiken; dat zijn ook de mensen die zeiken over downloadsnelheden. Dat is onzin; zoveel zooi heb je niet nodig, je kunt er toch niets mee.

Aan de andere kant ken ik ook mensen die redelijk weinig downloaden, maar wel veel sharen... om de een of andere reden vinden ze het prettig om een eigen "server" te hebben. Neem bijvoorbeeld een P2-350, met een dikke schijf erin, goed OS zoals Win2k... met een beetje geluk draait die maanden aan een stuk door. Deze mensen krijgen een "kick" van het verspreiden van materiaal, hoe meer hoe beter.

Ik vind dat iedereen die download via eMule of een ander netwerk moet sharen wat hij kan, en wat een beetje in verhouding staat tot hetgeen hij download. Download je meer, dan share je meer, of in bandbreedte, of in nuttige/zeldzame files.

Ik ben absoluut tegen leechen (alleen downloaden en niet sharen), maar ik vind dat een downloadratio van 1:4 of iets dergelijks best acceptabel is. Als het 1:1 zou zijn, dan is downloaden al bijna nutteloos voor mensen die niet een hele dikke verbinding hebben liggen.

Vele kleine beetjes van 10 kB/s maken heel erg veel data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de laatste emule geinstalled :)
Ik had laatst 22 uur emule aanstaan en dan komen ze al (net adsl)
[got] Sid_6.8 Darkmule V6 en nog iemand met zoiets en nog iemand....
Maar ik had de binaries gedownload en alles overschreven. Ik mijn server.met kwijt. Heeft emule een old van server.met aangemaakt dus ik zet het weer terug. Maar is dat nu zonder reden? Ben ik nu een bepaalde functie kwijt. Kan me niet voorstellen dat emule dit nl zonder reden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niks kwijt, behalve een paar servers. eMule vult die zelf toch weer aan, door middel van communicatie met andere servers en clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schroef hier op mijn 100Mbit lijn de upload gewoon naar 10 Kb/s haha
Dat maakt dus helemaal niets uit...

Denk na voor je post. Jouw 'leete' 100Mbit waar je zo trots op bent word gewoon in stukken gehakt door eMule. Je shared PER USER evenveel bandbreedte als 'ons klootjesvolk met maar zo'n pauperige 16Kb up'.

Waarom mensen zeuren over hun ratio? Simpel: ze geven gemiddeld 80% op van hun upload. Daar willen ze graag 80% van hun download tegenover. Dat lukt bij maar zeer weinig. Reken met me mee. De meeste hebben (even versimpelend) 768/128 oftewel 96/16. Tachtig procent daarvan is dus 76/12. Ik denk dat weinig mensen die 76 daadwerkelijk halen. Nu volgens het ratio systeem heb je recht op 4*12= 48 kB. Dat komt meer in de buurt van de berichten die ik hoor. We worden dus gewoon 28 kB 'genaait'.

Conclusie: voor het gebruik van 80% van mijn max up, krijg ik 50% max down (en dat op een goede dag) ... En dat is wanneer de ratio ook daadwerkelijk gehaald word (wat ook lang niet altijd het geval is). Jij hebt het over 1:1 ? Procentueel brengen 'wij' het er slechter vanaf dan 1:1!! Een gemiddelde gebruiker staat 1:0.66. Nu jij weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jammer, de nieuwe LSD versie loopt hier vaak vast voor een korte periode in samenwerking met Norton AV. Hier had ik bij de vorige versies geen last van. Op zich vreemd want ik kan niets in de changes terugvinden wat dat zou kunnen veroorzaken. Meer mensen met dit probleem?
legolas82 schreef op 11 augustus 2003 @ 15:24:

enne Bor de wolf: alweer een kansloze post van je
offtopic:
Hou nog toch een op man, dit gaat helemaal nergens over. Je denkt volgens mij echt dat je hier superieur bent of niet? |:( Het heeft toch helemaal geen zin om een beetje overbodig te gaan flamen? Ik vind jouw posts net zo kansloos (lees ze dan gewoon niet). Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je wat tegen mijn posts of meningen hebt kun je me beter mailen oid. Dit soort shit hoort gewoon niet op GoT thuis. Overigens krijg ik een beetje het gevoel dat iedereen die niet jouw mening deelt gelijk als kansloos bestempeld wordt. Hierop reageren heeft geen zin.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 11-08-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 16:36:
Je bent niks kwijt, behalve een paar servers. eMule vult die zelf toch weer aan, door middel van communicatie met andere servers en clients.
Maar zoals ik zij heb ik de old server.met gewoon gerenamed en heb ik ze nu weer terug. Maar ik vroeg me af of er qua versie verschil zit in die niewe en old server.met.
Ik heb het beetje scheef omschreven 8)7 veel te warm hier (40 graden oid)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb lange tijd gebruik gemaakt van eMule, maar ga daar nu mee stoppen. Ik kreeg gisteren het intussen wel bekende 'you are sharing copyrighted material' mailtje van Universal Studios doorgespeeld van mijn ISP. Ik houd er niet van dat amerikaanse bedrijven mijn ISP gaan dwingen mijn identiteit vrij te geven om een rechtzaak te beginnen.

Ik heb best wat DVDs, maar omdat ik lui ben en geen DVD speler heb, maak ik er meestal maar meteen DivXjes van die ik vervolgens op mijn server bewaar totdat ik de film gezien heb. Hetzelfde doe ik ook, maar dan permanent, met mijn CD-collectie van meer dan 250 CDs. Mensen die van mij willen downloaden moeten zelf maar weten of ze daarmee een copyright schenden of niet. Dit neemt niet weg dat de bots die door de RIAA, de MPAA en Universal Studios worden gebruikt gewoon botweg dagvaardingen rondstrooien alsof het rijst is op een huwelijk. Die bots zien dat ik een file share waar een copyright op heb (ook al heb ik de CD, de DVD, etc zelf) en sturen automatisch een melding naar mijn ISP om mijn identiteit bekend te maken zodat er een gerechtelijke procedure gestart kan worden.

Enkel om me te laten schrikken? Momenteel nog wel. Maar in de VS is de RIAA sinds Juli bezig met het dagvaarden en aanklagen van mensen die muziek distribueren via o.a. emule. Intussen zijn er meer dan 125 mensen aangeklaagd (http://www.eff.org/IP/P2P/20030725_eff_pr.php). Het probleem is dat de media-industrie hierbij gebruik maakt van een loophole in procedures. Ze kunnen de ISP dwingen de identiteit vrij te geven, en kunnen dat (zoals bij Verizon) forceren door een rechtzaak tegen de ISP aan te spannen.

Ik hekel de manier waarop bedrijven proberen te achterhalen wat voor bestanden ik deel om mijn identiteit vervolgens aan te vragen bij mijn ISP. Of dat nu wel of niet lukt (hangt af van de ISP) vind ik niet relevant, want ik wil het gewoon niet hebben. Omdat ik benieuwd was hoe vaak organisaties als de RIAA en MPAA proberen je te 'proben' heb ik de IP Filter van emule ingesteld om te zien hoe vaak er getracht wordt mijn bestanden te downloaden vanaf ips die behoren tot o.a. de RIAA en de MPAA (hier meer over de ip-filter). Het resultaat was dat ik tenminste 1 of 2 meldingen per dag kreeg dat een of andere autoriteit probeerde bestanden te downloaden.

Ik voel me niet meer veilig op het emule netwerk. Er wordt door een groot aantal partijen, waarvan een deel niet eens uit Nederland komt (stichting BREIN werkt ook mee), op het netwerk gesnuffeld naar illegale activiteiten. Als dan iets gevonden wordt dat niet kan, dan wordt meteen een halve bedreiging gemailed naar de ISP dat ze mijn identiteit vrij moeten geven. Nee...emule is over voor mij. De structuur van het netwerk maakt het vrijwel onmogelijk om het werkelijk anoniem te maken, of om tenminste ongewenste 'snoopers' buiten de deur te houden.

En wat kunnen we er eigenlijk aan doen? Helemaal niets, behalve dan het tekenen van een haast hopeloze petitie of het weigeren CDs in de winkel te kopen. Maar ja, dat is een off-topic verhaal. Ik wilde dit meer plaatsen als mijn ervaring met emule en mijn redenen om op te stappen (en een waarschuwing voor mensen die het nog gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

blatend_schaap, ik kan me best wel vinden in de redenatie van -Lynx- hoor. Hij geeft een hoop bandbreedte, krijgt daar waarschijnlijk niet eens evenveel voor terug, omdat er niet veel mensen ook zo'n snelle verbinding als jij hebben, en vervolgens zie je allemaal mensen kankeren dat ze geen 1:4 ratio halen.
Waarom zeuren mensen over hun ratio?
Simpel: Ze zijn egoistisch, en zien graag meer terug voor weinig, oftwel, ze willen graag meer downloaden dan uploaden. Als je een "trage" verbinding hebt met een lage upload, dan is dat je eigen schuld, en zal je ook rekening moeten houden met de consequenties. Je kan ook een 100MBit pijp huren, maar dat gaat je dan gewoon extra geld kosten (behalve de geluksvogels @ uni natuurlijk). Jij zegt dat je recht hebt op een bepaald aantal kb's, dat is natuurlijk bullshit, je moet blij zijn dat je wat kan downloaden.

Ik heb zelf een ratio van 1:1,06 , en daar ben ik erg blij mee. Wat is er mis met wat uploaden, en daar ongeveer even veel voor terug krijgen? Lijkt me best wel eerlijk eigenlijk.

Verder vind ik het wel jammer als -Lynx- zn verbinding zou dichtschroeven hoor, maar dat moet hij zelf maar weten. Je hebt er zelf natuurlijk ook voordeel van als je snel upload, vergeet dat niet ;)

Overigens, volgens mij hebben Tijz en Bor_de_Wollef nog niet helemaal begrepen wat nuttige reply's zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 16:38:
Een gemiddelde gebruiker staat 1:0.66. Nu jij weer...
Deze snap ik even niet. Op slechte dagen trekt het hier naar de 1:1.5, of soms nog iets dichter naar 1:1. 1:0.66 is gelijk aan een UL/DL 1.52:1, en dat haal ik (gemiddeld) maar zeer zelden. Soms voor korte perioden, maar het gemiddelde van een sessie ligt voor mij toch meestal rond 1:2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, volgens mij hebben Tijz en Bor_de_Wollef nog niet helemaal begrepen wat nuttige reply's zijn.
ongeveer net zo nuttig als de post waar we op reageerden... maar dan een stuk korter :P

de meeste mensen die hier komen (en actief deelnemen aan dit topic) zullen weten dat ze moeten sharen om te downen en dus zoveel uploaden als ze kunnen... zoals in de andere replys te lezen is...

dat de ontevredenheid van sommige mensen een reden is voor lynx om zijn upload dicht te gooien moet ie zelf weten is dan ook niet "nuttig" om hier te melden, de upload kan van deze mensen toch niet verder omhoog

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, hebben sommige mensen er ook last van dat zij met MorphNext 1b geen IPFILTER.DAT meer binnen krijgen? Het is me net opgevallen; het bestand bestaat niet, en er wordt geen actuelere versie gevonden als ik op Update klik.

Christiaan Verwijs: is het mogelijk om tóch te zien wat je shared, ook als je eMule IP's laat blokkeren en "view shares" heb uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten is het onmogelijk om iemand z'n shares te achterhalen als je view shares uit hebt. Er kan echter wel van je gedownload worden, en mensen kunnen dus wel zien dat jij het bestand hebt wat je upload (duh ;)). Als je ook nog ip's blokt, dan kunnen die mensen met die ip's hilmal nix meer zien van je

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:20 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.