eMule opensource eDonkey, deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MorphNext is echt de beste mod die ik tot nu toe geprobeerd heb. Smart Upload control werkt echt goed, zeker met ADSL. Een soortgelijk systeem heeft volgens mij ook in eMule Plus gezeten maar in MorpNext werkt het beter. Downloadsnelheid is echt bijna max op het moment :)

En dat ZZ Ratio system is ook erg makkelijk, mensen die het niet begrijpen moeten eens de moeite nemen om de zeer uitgebreide FAQ van deze mod door te nemen:
So the ZZ patch manages the upload to have the less possible upload slot to the highest possible speed. This system allow to send more quickly a complete chunk (part of a file) to a client who can then in his turn place the chunk at the disposal of the others users on the network: that gives so more sources during in shorter time and allows a faster diffusion of the file. Some slots of control to low flow are also created to avoid the abrupt falls of the upload at the end of a send. These slots ensure the transition between the upload slots for a better stability of the main upload.
http://perso.wanadoo.fr/i...FAQ/FAQ_MorphNext_US.html

Ben momenteel enkele recente livesets aan het powersharen en het releasen werkt nu veel beter dan met de normale eMule!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb MorphNext net geinstalleerd aan jullie te horen is het erg goed. Ik post mijn bevinden morgen (eerst even een nachtje download natuurlijk :P)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Ik ben ook heel erg tevreden over de Morphmod. Blokt weer erg veel leechers )meer dan met gnabbelwarz is mn ervaring) en is heeerlijk stabiel. Versie 1b is ook al uit:

http://prdownloads.source...phNext1b-bin.zip?download

Changelog for eMule 29c MorphNext 1b
----------------------------------------
ADDED: Quick add of an option to display percentage in progress bar by HoaX_69 [IceCream]
FIXED: Some problem with the sort on the status column [IceCream]
FIXED: Less agressive counter measure for leecher in some specific case [IceCream]
FIXED: Preview problem on some computer [SiRoB]
FIXED: Incorrect calculation of the Queuesize - Thx to ZZ [IceCream]
FIXED: Counter for FilteredIP Statistic is now too those on client source exchange and server source exchange [SiRoB]
FIXED: Credits are now counted also for valid no-emule users (no edonkey faker for exemple) [IceCream]
FIXED: Boost friends only work now friend on eMule secured or others softwares [IceCream]
FIXED: The Check for super-compressed block is now more safe [IceCream]
CHANGED: The funnynick feature show now [FunnyNick] instead of [MorphNick] to avoid some question about a maybe community sharing [IceCream]
NOTES: MorphNext 1b is more an hotfixed version of the 1a than a new release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer terug op Morph 8e, die geeft mij (met m'n ADSL-light abbo) het hoogste UL:DL ratio. Bij het opschonen van m'n Emule-folder per ongeluk preferences.dat verwijdert, maar die stond de volgende dag gelukkig nog in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zym0tiC schreef op 31 July 2003 @ 01:20:ik vind het maar irri dat als ik iets aan me downloads toevoeg ik iedere keer zo'n schermpje krijg aan welke categorie ik het wit toevoegen, terwijl ik geen catergori gebruik :(
dat kun je uitzetten hoor!
bij de instellingen onder morph en dan dubbelklik op smart category control
dan vinkje weghalen bij show dialog :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ok, ik heb een probleem met emule versie 0.27c

Ik ben al 2 dagen bezig met 2 cd's maar net voor het einde begint het steeds weer opniew: :'( 5mb---->500kb----->5mb

CD1 99,43% 88 bestandsdelen bestand 87 corrupt zegt ie
CD2 99,38% 83 bestandsdelen bestand 82 corrupt

en bij beide is al meer dan 100 mb verloren gegaan :(

Oja het is een bekend bestand en ik heb de faq gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
niels88 schreef op 31 juli 2003 @ 21:35:
Ok, ik heb een probleem met emule versie 0.27c

Ik ben al 2 dagen bezig met 2 cd's maar net voor het einde begint het steeds weer opniew: :'( 5mb---->500kb----->5mb

CD1 99,43% 88 bestandsdelen bestand 87 corrupt zegt ie
CD2 99,38% 83 bestandsdelen bestand 82 corrupt

en bij beide is al meer dan 100 mb verloren gegaan :(

Oja het is een bekend bestand en ik heb de faq gelezen ;)
Gebruik een nieuwe versie van eMule, bij voorkeur een mod die een ipfilter gebruikt, om eventuele RIAA's, MPAAA's en BSA's te blocken. (Zoals MorpNext ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Yep, heb net even de nieuwste versie (0,29c) gebruikt en cd1 is eindelijk klaar :*)
Nu alleen nog cd2, maar dat zijn nog maar 2,5 mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, MorphNext download hier systematisch sneller dan Morph 8.x :) Ook heb ik nog geen last gehad van crashes en andere rare meuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

mwah, moet zeggen, die morph loopt lekker. Alleen een Ip in de tijdelijke filter zetten omdat hij een badblock gestuurd heeft komt me nu niet zo goed uit. Ben een File aan downloaden die maar 1 iemand compleet online heeft, laat nou net hij een bad block sturen........

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dit is nou een feature in MorphNext waar ik wel tevreden mee ben..
8/1/2003 12:09:24 PM: User 'hedkandi' (IP xx.xx.xx.xxx:4662), hash F733D65EE50EA124E509235EF92E6F06, client=eMule v0.29 added temporary to the filered list because corrupt data send
Dus als iemand corrupt data verstuurd wordt deze even er tussen uitgehaald en haal ik van hem geen bestanden meer. Tijdje terug had ik met een film 300MB aan corrupte data ontvangen, dus i.p.v. 700MB, 1GB binnen gehaald. Dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Je krijgt trouwens ook de IP van deze persoon te zien en niet de gebruikers ID meer.

[ Voor 3% gewijzigd door StyXL op 01-08-2003 12:26 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

MuErTo ChAvEz schreef op 01 August 2003 @ 12:25:
Dit is nou een feature in MorphNext waar ik wel tevreden mee ben..

[...]

Dus als iemand corrupt data verstuurd wordt deze even er tussen uitgehaald en haal ik van hem geen bestanden meer. Tijdje terug had ik met een film 300MB aan corrupte data ontvangen, dus i.p.v. 700MB, 1GB binnen gehaald. Dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Je krijgt trouwens ook de IP van deze persoon te zien en niet de gebruikers ID meer.
Dat is nou dus iets wat ik best wel een overdreven 'straf' vind, over het algemeen weet diegene nl. niet dat hij/zij corrupte data naar jou verstuurd, het gaat dus geheel onbewust en daar wordt die persoon dan min of meer voor gestraft; beetje vreemd hoor :? :X .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 01 August 2003 @ 13:07:
[...]

Dat is nou dus iets wat ik best wel een overdreven 'straf' vind, over het algemeen weet diegene nl. niet dat hij/zij corrupte data naar jou verstuurd, het gaat dus geheel onbewust en daar wordt die persoon dan min of meer voor gestraft; beetje vreemd hoor :? :X .
8/1/2003 12:09:24 PM: User 'hedkandi' (IP xx.xx.xx.xxx:4662), hash F733D65EE50EA124E509235EF92E6F06, client=eMule v0.29 added temporary to the filered list because corrupt data send
Temporary = tijdelijk

Dus dan haal je de chunk die hij verstuurd had bij iemand anders vandaan en haal je dus niet voor de 2e keer dezelfde corrupte data van hem vandaan. De kans dat je corrupte data ontvangt is dus verkleind...

Er zijn natuurlijk ook organisaties die opzettelijk corrupte data verspreiden. Daar heb ik al een paar keer te maken mee gehad volgens mij. Want het is me al een paar keer overkomen dat ik 200 of 300 MB extra aan corrupte data had ontvangen bij verschillende bestanden. Dus deze regeling bespaart me weer bandbreedte, tijd en ruimte op m'n HD...

Nog steeds een overdreven straf? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door StyXL op 01-08-2003 13:26 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik besef heus wel dat het tijdelijk is, daar gaat het mij toch ook helemaal niet om. Het gaat mij erom dat de betreffende persoon op dat moment 'tijdelijk' gestraft wordt voor iets waar hij/zij hoogstwaarschijnlijk geen weet van heeft en DAT vind ik dus een beetje lullig en ja, dan is het in mijn ogen nog steeds een overdreven straf. Een leecher WEET wat ie fout doet, hij leeched tenslotte doelbewust, maar corrupte data verzenden kan net zo goed jou of mij gebeuren (en daar worden wij dan ook tijdelijk voor gestraft...).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik kom trouwens in de Debug log regelmatig "UDP ANSWER FNF..." tegen, weet iemand wat dit voor betekenis heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 01 August 2003 @ 13:50:
Ik kom trouwens in de Debug log regelmatig "UDP ANSWER FNF..." tegen, weet iemand wat dit voor betekenis heeft?
File Not Found, de source heeft die file niet meer geshared staan.

En over dat filteren na een corrupte chunk, wat is daar eigenlijk straf aan? Diegene kan tijdelijk geen data meer naar jou sturen, da's toch geen straf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Aha! Ik dacht dus dat het 'beide kanten' op werkte: dat er niets meer verzonden én ontvangen kon worden, nu ik begrijp! 8)7 . Ja, als het zó werkt, dan is het inderdaad geen straf nee :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Hmmm nu weet ik het ook niet helemaal zeker meer hehehe. Zou ook kunnen dat die persoon ook niet meer bij jou in de uploadqueue kan komen, hoewel tijdelijk. Nu is dat bij bestanden met veel sources nog steeds geen straf, er zijn immers genoeg andere uploaders dan.

Als die persoon de enige is zoals eerder vermeld is het wel lastig. Maar als 1 source een chunk 5 keer opnieuw stuurt omdat hij telkens corrupt is schiet je er nog minder mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
het is geen straf, het is een mooie functie!
anders zou het netwerk belast worden met data die corrupt is.
je krijgt dan dus totaal beschikbare bandbreedte emule/ed2k netwerk - corrupte data.
het gaat bij jou alleen al om 300 mb! bedenk eens om hoeveel het zou kunnen gaan om het hele netwerk.
als de personen niet meer corrupte data kunnen verzenden, kunnen ze mischien wel dan een ander bestand uploaden die wel ok is. tenzij het een organisatie is die expres corrupte data verzend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorphNext downloadt hier veel sneller dan Morph v8f. Vreemd eigenlijk. Morph v8f had moeite om online te blijven overdag; altijd zeer lage up- en download, en hij zat dan altijd in de weg tijdens het surfen. Met deze MorphNext 1b mod kan ik gewoon surfen, en overdag is mijn downloadsnelheid nog steeds vaak 30-40 kB/s.

Het snel verspreiden van zeldzame bestanden is een mooie functie. Als je een bestand download dat bij weinig sources te krijgen is, dan krijg je voor lange tijd een hele hoge upload snelheid als je bij die source aan de beurt bent. Ik heb hier een bestand dat maar bij 5 sources te krijgen is. Met Morph v8f heb ik er ruim 4 dagen over gedaan om 100 MB binnen te krijgen; nu heb ik met MorphNext in 1 nacht al over de 250 MB binnen. Ik zie ook dat mensen die bij mij delen van dat bestand uploaden, een hogere snelheid krijgen. Volgens mij probeert MorphNext ook altijd eerst het meest zeldzame bestand het eerst aan te vragen bij een cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De nieuwe LSD mod werkt echt super :) Altijd gewoon surfen en makkelijk snelheden boven de 60 kB. Ook die load - en save sources werkt uitstekend! Een echte aanrader dus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 17:30:
MorphNext downloadt hier veel sneller dan Morph v8f. Vreemd eigenlijk. Morph v8f had moeite om online te blijven overdag; altijd zeer lage up- en download, en hij zat dan altijd in de weg tijdens het surfen. Met deze MorphNext 1b mod kan ik gewoon surfen, en overdag is mijn downloadsnelheid nog steeds vaak 30-40 kB/s.
je moet bij de morph mods wel als upload en dowload max 0
invullen dan pas ie zichzelf aan. surfen gaat dan veel beter.
ook natuurlijk max connecties per 5 seconden niet te hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Nou wie weet ga ik dan ook maar wee eens een mod proberen

Ik gebruik nu al een tijdje weer de standaard variant van emule maar de laatse dagen is er toch iets vreemds aan de hand.

Na een dagje aanstaan kan ik m niet meer maximizen door op het ezeltje in de systemtray te klikken en volgens taskmanager gebruikt ie dan ook 99% cpu time. Maar ... wat nog veel erger is : Down- en uploaden doet het dan ook niet meer :P

Het vreemde is dat ik met de zelfde versie .29c al een tijdje draai en de problemen zich pas een paar dagen voordoen :?

Dr lopen op het officiele emule forum ook n paar topics over (andere users met het zelfde prob) , maar ook daar heeft er niemand een goed idee wat er aan de hand kan zijn volgens mij ...

Nouja ... wie weet doet die nieuwe Emule + of Morph het beter ....

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21
Die gnaddelwarz is ook wel snel eigenlijk :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/gnaddelwarz.jpg

^ met ongeveer 8 filel aan het d/l.

Vaag trouwens dat het nu opeens sneller gaat. Komt dat doordat er nu meer leechers geblockt worden oid :?.

Wat ik trouwens ook best vaag vind, is dat wanneer je niet op een server zit eMule toch gaat uploaden maar niet downloaden :?.

[ Voor 31% gewijzigd door iets op 01-08-2003 18:54 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ach ik heb nu al zo vaak gehoord:'deze gaat sneller!'.
meestal is het toeval, na een paar dagen valt de snelheid weer terug, met een andere mod of standaard versie was ie net zo snel geweest.
maar er zijn een aantal toevoegingen aan verschillende mods die het dl sneller zouden kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Is dit jullie bekend???????????

Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/emulesneller.png

Ik gooi het uploadlimit naar beneden en het downloadlimiet kan ik gewoon onafhankelijk instellen??? Met Morphnext 1a.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 01-08-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat vond ik ook al vreemd. Vorige versies pasten het download limiet aan naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 09:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mr.Nobody schreef op 01 August 2003 @ 18:53:
ach ik heb nu al zo vaak gehoord:'deze gaat sneller!'.
meestal is het toeval, na een paar dagen valt de snelheid weer terug, met een andere mod of standaard versie was ie net zo snel geweest.
maar er zijn een aantal toevoegingen aan verschillende mods die het dl sneller zouden kunnen maken.
Helemaal mee eens. Bij LSD ging bij mij echter het downloaden echt sneller (en hoe). Die grafiekjes van ShotGun zijn bij mij de slechte dagen. Moet wel zeggen dat alleen bij de laatste LSD mod is. De snelheid is nu al meer dan 2 weken veel sneller dan voorheen. Ziet er na uit dat het een blijvertje is :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 20:37:
Ja, dat vond ik ook al vreemd. Vorige versies pasten het download limiet aan naar beneden.
Je bedoelt met Smart upload... Probeer anders ff 1b, is misschien bugje... Hier gebeurt het in ieder geval niet.... WEl met smart upload, als ik dan ff ga surfen gaat de upload automatisch schommelen, afhankelijk van mn surfgedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1b al. Ik doelde op hetgeen Lekkere Kwal al postte. Je kunt je upload <10 kB/s zetten, terwijl dan gewoon de download op 0 (maximum snelheid) blijft staan, terwijl de oudere Morph mods dit aanpasten. Zette je de upload op 6, dan werd het download maximum 24. Bij deze mod verandert het maximum niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Ik begin net met Emule om het eens te proberen, gebruik nu Emule plus V1g.

2 vragen:
1. kan ik Morphnext over mijn bestaande install heenzetten zonder m'n credit te verspelen en
2 hoe lang duurt het ongeveer voor de downloads boven de 5 k/b uitkomen? Ik heb volgens de statistieken nu bijna 5 gig ge-upload en nog maar 600mb gedownd maar de snelheid blijft hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
magalhean schreef op 01 August 2003 @ 21:18:
Ik begin net met Emule om het eens te proberen, gebruik nu Emule plus V1g.

2 vragen:
1. kan ik Morphnext over mijn bestaande install heenzetten zonder m'n credit te verspelen en
2 hoe lang duurt het ongeveer voor de downloads boven de 5 k/b uitkomen? Ik heb volgens de statistieken nu bijna 5 gig ge-upload en nog maar 600mb gedownd maar de snelheid blijft hetzelfde?
Deze vragen zijn al 1000 keer gesteld, lees de openingspost en de FAQ eerst eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister vandaag emule gedownload het ging heel even 60 kb/s. Er worden bestanden van mij geupload die nog niet eens klaar zijn ????? hoe kan dit? en waar kan ik nou precies zien wat ik nou geupload en gedownload heb?

dat waren 2 vragen sorry

Ik bedoel dus vandaag

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. eMule downloadt bestanden in chunks (delen), en het programma houdt bij welk deel bij welk bestand hoort. Als alle delen van een bestand binnen zijn, worden ze samengevoegd tot 1 bestand. Andere mensen kunnen al beginnen met downloaden van bestanden bij jou, ook als het bestand niet helemaal compleet is; delen die binnen zijn kunnen direct weer verzonden worden.

2. Bestanden die een hele groene balk hebben zijn klaar. Je hebt weinig controle over welke bestanden en delen je upload; mensen komen in je wachtrij, en eMule bepaalt zelf wie aan de beurt komt, en geeft die persoon het gevraagde (deel van) een bestand. De hoeveel up- en download kun je in de statistieken van eMule zien.

3. Lees de openingspost en de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat is het fijne aan eMule, je uploadt bestanden die je op dat moment ook aan het downloaden bent meteen naar andere users. Je downloadt namelijk chunks van een bestand die direct weer gedeeld worden. Wat er bij jou gebeurd is dus normaal (het is fokking kazaa niet :P )

En alle info over up/download, connecties etc kan je in het statistics venster vinden (niet zo moeilijk te bedenken toch ;) )

edit; te laat, damn!

[ Voor 3% gewijzigd door Frank-NL op 01-08-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eMule Morph voegt aan je nick de string [FunnyNick] toe (zie readme, en changelog). Volgens mij wordt dit door het programma gebruikt als community, en zoeken de Morph mods elkaar op. Ik heb echt MEGAVEEL mensen met deze toevoeging aan het begin van hun naam in mijn lijst staan.

Is dit nu een "leechermod", of een "mod die zijn eigen community creëert" ? Ikzelf zou stemmen voor het tweede, omdat hiermee slechts de Morph mensen elkaar helpen, en anderen geen nadeel berokkenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx heb mijn id ook eindelijk op hoog gekregen en het gaat nu wat sneller begin het een beetje te snappen ben al vanaf 9 uur bezig de download snelheid op te krikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar nou had ik nog een vraag en kan wel een half uur gaan rondzoeken maar jullie weten het vast wel. Waar kan ik die server.met vandaan halen heb er zelf nou 1 toegevoegt maar hebben jullie er meer.

thnx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server.met heb je niet nodig. Als je verbinding hebt met 1 server, dan krijg je via die server weer nieuwe. Ook als je verbinding krijgt met een andere eMule cliënt krijg je de servers die bij die cliënt bekend zijn. Zo verzamel je binnen korte tijd genoeg servers. Vanwege de bron- en serveruitwisseling die de cliënten en servers onderling doen hoef je zelf geen servers toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu die morph er op maar ik krijg het idee dat alles nu veel trager gaat? Meer mensen hier last van ?
Ik down nu steeds tussen 5-10kb ofso en me bestanden zijn goed availble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 23:37:
eMule Morph voegt aan je nick de string [FunnyNick] toe (zie readme, en changelog). Volgens mij wordt dit door het programma gebruikt als community, en zoeken de Morph mods elkaar op. Ik heb echt MEGAVEEL mensen met deze toevoeging aan het begin van hun naam in mijn lijst staan.

Is dit nu een "leechermod", of een "mod die zijn eigen community creëert" ? Ikzelf zou stemmen voor het tweede, omdat hiermee slechts de Morph mensen elkaar helpen, en anderen geen nadeel berokkenen.
Je hoeft die funnynick niet te gebruiken hoor... En tis echt absoluut geen leechen, gewoon community en mensen zien dat oojk meteen dat je ook morph gebruikt. Beetje hetzelfde idee wat we hier met ons GOT Community-file doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
SaURoN schreef op 02 augustus 2003 @ 00:23:
Ik heb nu die morph er op maar ik krijg het idee dat alles nu veel trager gaat? Meer mensen hier last van ?
Ik down nu steeds tussen 5-10kb ofso en me bestanden zijn goed availble
Hoelang staat het aan, hebje genoeg geupload, zegmaar alle standaard vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legolas82 schreef op 02 augustus 2003 @ 01:31:
[...]

Je hoeft die funnynick niet te gebruiken hoor... En tis echt absoluut geen leechen, gewoon community en mensen zien dat oojk meteen dat je ook morph gebruikt. Beetje hetzelfde idee wat we hier met ons GOT Community-file doen _/-\o_
Hoe kun je dat dan uitzetten? Ik heb daar geen instelling voor gevonden. Ik laat het lekker zo staan; het gaat goed zo.

Voor Sauron: Bij mij gaat alles nu juist veel sneller. Bestanden met weinig sources worden zo snel mogelijk gedownload; jij uploadt ook bestanden met weinig sources als eerste, en zo snel mogelijk. MorphNext geeft extra hoge prioriteit aan zeldzame bestanden. Ik heb hier 2 bestanden die nu 3 sources hebben. Het is nog nooit eerder gelukt dat ik zulke zeldzame bestanden binnen 1 dag al half binnen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
legolas82 schreef op 02 August 2003 @ 01:32:
[...]

Hoelang staat het aan, hebje genoeg geupload, zegmaar alle standaard vragen..
morph staat 1 dag aan nu enneuh ik denk dat ik in 4-5 maand wel genoeg ge upload heb :+
Staat constant aan emule met upload van 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
misschien toch nog ff wat langer wachten dan 1 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

legolas82 schreef op 02 August 2003 @ 14:21:
misschien toch nog ff wat langer wachten dan 1 dag
:X hier een beetje lastig, gemiddeld knalt het kreng er na ongeveel 1,5 dag uit

* hufkes gebruikt de laatste morphmod, maar misschien toch weer eens overgaan, die gnaddelwarz lijkt me wel wat

[ Voor 3% gewijzigd door hufkes op 02-08-2003 16:11 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
hoe kan je op een zwarte lijst van een server komen te staan? Ik heb niks verandert, maar sta ineens op de zwarte lijst van een server. Is er iets wat je er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

QSYS schreef op 02 August 2003 @ 17:46:
hoe kan je op een zwarte lijst van een server komen te staan? Ik heb niks verandert, maar sta ineens op de zwarte lijst van een server. Is er iets wat je er aan kan doen?
Is hierboven al eerder uitgelegd :z

1. Als iemand je hash heeft gejat en al op die server zit, kan je er zelf niet meer bij. Niks aan te doen (behalve een antileechmod gebruiken om het risico te verkleinen).

2. Doordat je te vaak achter elkaar verbinding maakt met de server. Soms kan de server dit ook vinden terwijl het niet zo is. Ook niks aan te doen, gewoon een andere server nemen.

3. Je gaat na ong. 2 uur weer van de blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
stom stom dat ik weer niet goed gelezen heb.. Maar hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 15:11

OMX2000

By any means necessary...

Het is toch ook zo dat je op een server ook credits hebt, die nemen af als je steeds vraagt om nieuwe sources voor een bestand. Als je vaak om sources vraagt op een server zou je ook verbannen kunnen worden toch?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

OMX2000 schreef op 02 August 2003 @ 20:40:
Het is toch ook zo dat je op een server ook credits hebt, die nemen af als je steeds vraagt om nieuwe sources voor een bestand. Als je vaak om sources vraagt op een server zou je ook verbannen kunnen worden toch?
Hmm, zover ik weet bestaat dat niet. Ik zou ook niet weten waarom je dan verbannen zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 02 August 2003 @ 21:09:
[...]
Hmm, zover ik weet bestaat dat niet. Ik zou ook niet weten waarom je dan verbannen zou worden?
Jawel, dat heeft laatst op de server van Silent Bob gestaan. De laatste server versie p75 banned clients die te vaak proberen om sources aan te vragen, omdat elke aanvraag de server CPU-kracht en bandbreedte kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 23:37:

Woops, leesfoutje...

[ Voor 20% gewijzigd door Frank-NL op 03-08-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03

Sabbi

je denkt aan mij.

Afbeeldingslocatie: http://botter.oli.tudelft.nl/twak/denied.gif

Muhahaha, you will not see my files! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Is dat zo grappig Sabbi? :? Ik vind het eerder een beetje ego... :X .
Val nou niet gelijk met z'n allen (lees: diegenen die hun shared files niet laten zien) over me heen. Ik heb al eerder aangegeven waarom ik het prettig vind dat ik bij vrienden danwel personen die bij de GoT community zijn aangesloten, nl. om te kijken of er nederlands-talige versies van files (zal het niet bij naam noemen :P ) zijn, dat is gewoon erg handig. Maar ja, je moet het uiteraard zelf weten, maar ik denk er anders over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

KillerBeeForEver schreef op 03 August 2003 @ 14:02:
Is dat zo grappig Sabbi? :? Ik vind het eerder een beetje ego... :X .
Val nou niet gelijk met z'n allen (lees: diegenen die hun shared files niet laten zien) over me heen. Ik heb al eerder aangegeven waarom ik het prettig vind dat ik bij vrienden danwel personen die bij de GoT community zijn aangesloten, nl. om te kijken of er nederlands-talige versies van files (zal het niet bij naam noemen :P ) zijn, dat is gewoon erg handig. Maar ja, je moet het uiteraard zelf weten, maar ik denk er anders over...
Ik zal niet over je heen vallen, maar slechts mijn hoofdreden noemen waarom ik niet mijn shared files laat zien: omdat dan auteurs- en kopieerrecht beschermende instanties dat dan als bewijs kunnen gebruiken. Het aanbieden van beschermd materiaal is strafbaar, daarom wil ik liever stilletjes meedoen met het helpen van andere mensen om dingen binnen te krijgen, dan om het open en bloot te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Idd, ik vraag me soms ook af of die >100 "vrienden" van me mij eigenlijk ook wel toegevoegt hebben :X.
Lekkere Kwal schreef op 03 August 2003 @ 14:04:
[...]
Ik zal niet over je heen vallen, maar slechts mijn hoofdreden noemen waarom ik niet mijn shared files laat zien: omdat dan auteurs- en kopieerrecht beschermende instanties dat dan als bewijs kunnen gebruiken. Het aanbieden van beschermd materiaal is strafbaar, daarom wil ik liever stilletjes meedoen met het helpen van andere mensen om dingen binnen te krijgen, dan om het open en bloot te doen.
Zijn die instanties jou "vrienden" dan? :z

[ Voor 89% gewijzigd door iets op 03-08-2003 14:08 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Lekkere Kwal schreef op 03 augustus 2003 @ 14:04:
[...]
Maar je kijkt nu net wél bij mij, hehe (Big Brother...) ;) . Tja, ik weet het niet hoor, ik begrijp het wel, maar voordat er Amerikaanse praktijken hier plaats vinden (bijv. dat met de RIAA)... ik denk dat het nog wel even duurt voordat we zoiets hier krijgen. Maar ik heb heus wel begrip voor voorzichtigheid, maar niet voor wat ik hier boven zag: 'leedvermaak' omdat we bij diegene de files niet kunnen zien, tja...

[edit]
wat Shotgun eigenlijk al aangeeft: je kunt je files ook alleen zichtbaar maken voor vrienden, dat heb ik ook gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door KillerBee op 03-08-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ShotGun schreef op 03 August 2003 @ 14:06:
Idd, ik vraag me soms ook af of die >100 "vrienden" van me mij eigenlijk ook wel toegevoegt hebben :X.
[...]

Zijn die instanties jou "vrienden" dan? :z
Nou, als een meneertje zo slim is om als "[GoT] Zoefff" of iets dergelijks op emule gaat zitten, dan heeft hij een grote kans dat ik hem als vriend zou toevoegen. Vrienden voeg ik toe om hen sneller aan de beurt te laten komen, verder nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
En waarom zou iemand zichzelf nou [GoT] Zoefff noemen? Alleen om jou te pakken?

Ik vind het toch wel een beetje paranoide, maar je moet het zelf weten natuurlijk :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03

Sabbi

je denkt aan mij.

Never trust anyone on the internet... :)

Ik vond het al behoorlijk tof van mezelf dat ik al die maffe gotters friend gemaakt had, terwijl je zou kunnen redeneren dat dat nadelig is voor mijn eigen downloads (het optimum zou zijn dat alleen mensen waarvan jij graag wil downloaden rap van jou kunnen downloaden, spekt je eigen credits.)
Maar ach, als je graag van mij en mijn warmmakende upload-snelheid wilt gebruiken, probeer dan gewoon een schaapvleestractor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ShotGun schreef op 03 August 2003 @ 14:14:
En waarom zou iemand zichzelf nou [GoT] Zoefff noemen? Alleen om jou te pakken?

Ik vind het toch wel een beetje paranoide, maar je moet het zelf weten natuurlijk :P.
Stel je ff voor dat iemand van stichting Brein aan de gang gaat. Die weet al hoe emule werkt en hoe je makkelijk een hele groep gebruikers te pakken kan krijgen: namelijk dankzij de community strings. Hij wil een Nederlandse groep pakken, dus kiest hij bijvoorbeeld de community GoT uit. Hij weet al (of komt erachter) dat GoT op Gathering Of Tweakers slaat. Vervolgens ziet hij dat wij elkaar allemaal als gekken aan onze friendslijstje toevoegen. Dus dat doet hij ook (mbv de Community Bigfile) en gaat vervolgens bij iedereen kijken wat hij aanbiedt. Makkelijk toch? Dat wil ik juist voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Lekkere Kwal schreef op 03 August 2003 @ 14:39:
[...]
Stel je ff voor dat iemand van stichting Brein aan de gang gaat. Die weet al hoe emule werkt en hoe je makkelijk een hele groep gebruikers te pakken kan krijgen: namelijk dankzij de community strings. Hij wil een Nederlandse groep pakken, dus kiest hij bijvoorbeeld de community GoT uit. Hij weet al (of komt erachter) dat GoT op Gathering Of Tweakers slaat. Vervolgens ziet hij dat wij elkaar allemaal als gekken aan onze friendslijstje toevoegen. Dus dat doet hij ook (mbv de Community Bigfile) en gaat vervolgens bij iedereen kijken wat hij aanbiedt. Makkelijk toch? Dat wil ik juist voorkomen.
ik ben dan ook van mening dat die community big file gewoon moet verdwijnen binnen een week of drie, ik zelf geef hem nog zoiets aan tijd, iedereen die tot dantoe hem niet bij mij geprobeerd heeft te d/l, die is in ieder geval geen frequent GoT-ter, want dan had ik hem al toegevoegd. En er komen natuurlijk op den duur mensen die er misbruik van gaan maken.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ShotGun schreef op 03 August 2003 @ 14:06:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehardiek/shot.JPG

Het bewijs dat je minimaal bij mij ook een vriendje mag zijn... ;)

* Tukk denkt dat sommigen te paranoide zijn... :X

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tukk schreef op 03 August 2003 @ 20:59:
[...]

[afbeelding]

Tja, ik geef toe dat ik wat paranoïde ben (of iig overkom), maar ik ben liever wat paranoïder dan onvoorzichtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lekkere Kwal schreef op 03 August 2003 @ 21:02:
[...]
Tja, ik geef toe dat ik wat paranoïde ben (of iig overkom), maar ik ben liever wat paranoïder dan onvoorzichtiger.
:D

@Lekkere Kwal, ik doelde niet op jou. Jou opmerking over Brein heeft mij
doen twijfelen of ik zelf niet mijn sharing-for-freinds uit zal gaan zetten..

Ik doelde op ShotGun die dacht dat hij als enige iedereen tot zijn vriendjes liet behoren.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Tukk schreef op 03 August 2003 @ 20:59:
[...]

[afbeelding]

Lol :D.

Fijn om vrienden te hebben :P.

Jij staat er ook gewoon tussen hier hoor :>.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/lievtukje.jpg

* iets is weer gedeparanoidiseert O-)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Volgens mij doe ik iets fout :?

Ik heb Morphnext nu 2 dagen lopen en m'n ratio blijft op 1:4 hangen. Dus ik upload 10 Kb/s en kom niet hoger dan 40 Kb/s. Het is toch zo dat je geen downloadlimiet hebt als je upload hoger of gelijk aan 10 KB/s zet? In ieder geval, voordat ik Morphnext gebruikte zat m'n ratio regelmatig rond de 1:5 á 1:6 zou dat graag weer terug zien :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

hufkes schreef op 03 augustus 2003 @ 15:38:
[...]

ik ben dan ook van mening dat die community big file gewoon moet verdwijnen binnen een week of drie, ik zelf geef hem nog zoiets aan tijd, iedereen die tot dantoe hem niet bij mij geprobeerd heeft te d/l, die is in ieder geval geen frequent GoT-ter, want dan had ik hem al toegevoegd. En er komen natuurlijk op den duur mensen die er misbruik van gaan maken.
Beste VRIEND Hufkes, ;)
Ook jij staat na mijn upgrade naar eMule vo.29c [MorphNext] 1b weer opnieuw in mijn lijstje.
Ik weet niet of ik veel van jou kan downloaden, danwel, jij veel van mij kan downloaden, maar het idee is leuk en als er geen ComBigFile meer is dan houdt het gewoon een keer op. :'(
Of heb ik het mis?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MuErTo ChAvEz schreef op 03 August 2003 @ 22:37:
Volgens mij doe ik iets fout :?

Ik heb Morphnext nu 2 dagen lopen en m'n ratio blijft op 1:4 hangen. Dus ik upload 10 Kb/s en kom niet hoger dan 40 Kb/s. Het is toch zo dat je geen downloadlimiet hebt als je upload hoger of gelijk aan 10 KB/s zet? In ieder geval, voordat ik Morphnext gebruikte zat m'n ratio regelmatig rond de 1:5 á 1:6 zou dat graag weer terug zien :)
Zoiets ben ik ook op het spoor. Ik heb hier nog geen melding van gemaakt omdat ik dacht dat het mijn verbeelding was, maar de laatste tijd lijkt het er steeds meer op alsof MorphNext een gemiddeld downloadlimiet instelt van 4x het uploadlimiet. Misschien zit dit ook al in de standaard Emule 0.29c (kan iemand dit testen?). Iig zit ik de laatste tijd ook aan een 1:4 limiet vast met MorphNext 1b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt een beetje goochem van de verschillende downloadsnelheden.
Ik zie snelheden van 40/50kB/s download en die haal ik vrijwel nooit, een enkele keer wordt er een partje op 80kB/s opgehaald, maar gemiddeld ben ik met 20kB/s al blij en dat komt me ook vrij logisch voor.
Stel je zit een populair filmpje te downloaden met 2000 users en ieder wil dat filmpje, uitgaande van een upload van zeg 11 kB/s waarom zou jij dan sneller kunnen downloaden,
ik heb nog geen gemiddelde berekend maar in het begin sta je laag op de queue en is je donwloadsnelheid laag, naarmate je hoger op de queue komt en meer op 1 staat wordt deze sneller, gemiddeld kom je dan denk ik weer uit op de gemiddelde uploadsneldheid.
Ik ben nu een filmpje aan het uploaden, tobm riader cardle etc. Het zou interessant zijn om daarvan de downloadscores van andere Gotters (er staan er maar 4 in mn queue) te zien.
maw, kies een bepaalde download met z'n allen en post dan je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Volgende komt uit het Morpnext FAQ
Management of the upload:download ratio

If you activate the « ZZ ratio system » then the upload speed/download speed ratio of the official version leave its place to a ratio of data of 1:4 per session (so until you restart eMule). It mean that if you are with the top of the 1:4 ratio (Ex : if you have uploaded 1Mb and downloaded 5Mb, ratio 1:5), your limit of download will go down gradually to reach the ratio limit. Note that if you are below the ratio 1:4 you won’t have any speed limit in download. This data ratio allows a greater balance of upload/download for all and in particular for small connections and for people who make session of “exclusive upload” by night and must limit the upload very low by day.
If you use the co-releaser/friend slot then you will automatically pass in ZZ ratio system mod even if you don’t have activate it in your Preferences to avoid than you always upload to friends (please consult the “Management of the share” for further explains).
Bron

Dit vond ik dus op het officiële eMule-forum.
The point with the limiter is that you will not be allowed to have a better UL:DL ratio than 1:4 (in Morph. In original ZZUL it is 1:3).

So you can save up UL ratio during the day, and then download with full speed during night. The trick is to not shut eMule down after you have uploaded. It only keeps the ratio while eMule is running. The ratio is resetted each restart for security reasons.

/zz B)
Bron

Dus als ik het goed begrijp zou het "probleem" opgelost kunnen worden door het ZZ Ratio system uit te zetten. Laten we het hopen, want ik zie geen voordeel in dit systeem.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 14:45

Zym0tiC

^_^

aaaarrgghhh net door een crash van morphnext 1b mijn emfriends.met kwijt :'(

kan ik weer opnieuw al mijn vriendjes toevoegen. Dat gaat gelukkig snel dankzij de GoT file _/-\o_

dus ff geduld aub en mij nu niet kicken :P

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Dank je MuErTo ChAvEz, dan weet ik iig dat ik geen spoken zag. Ik heb het nu uitgeschakeld; ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Overigens zit ik wel het nut in van zo'n systeem, mits je een 24/7 emulebak hebt. Ik helaas kan mijn pc niet 's nachts aan laten staan (ik slaap er naast), dus heb ik meer baat bij een vaste uploadsnelheid en een - weliswaar gelimiteerde - downloadsnelheid, die kan fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Zym0tiC schreef op 03 August 2003 @ 23:30:
aaaarrgghhh net door een crash van morphnext 1b mijn emfriends.met kwijt :'(

kan ik weer opnieuw al mijn vriendjes toevoegen. Dat gaat gelukkig snel dankzij de GoT file _/-\o_

dus ff geduld aub en mij nu niet kicken :P
Jij blij dat die nog leverbaar is! :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 03 August 2003 @ 23:33:
Dank je MuErTo ChAvEz, dan weet ik iig dat ik geen spoken zag. Ik heb het nu uitgeschakeld; ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Overigens zit ik wel het nut in van zo'n systeem, mits je een 24/7 emulebak hebt. Ik helaas kan mijn pc niet 's nachts aan laten staan (ik slaap er naast), dus heb ik meer baat bij een vaste uploadsnelheid en een - weliswaar gelimiteerde - downloadsnelheid, die kan fluctueren.
Daar zijn we voor als mede-forumganger ;)

Ik bedoelde eigenlijk ook dat ik er geen persoonlijk voordeel in zag. Aangezien ik ook eMule niet 24/7 heb draaien werkt het me alleen maar in m'n nadeel.

Het zou trouwens wel een balen zijn mocht het "probleem" niet opgelost zijn door het ZZ ratio system uit te schakelen. Morphnext ziet er namelijk naar mening het beste uit en heeft een aantal goede features. We zullen zien hoe het uitpakt...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Beispiel: Du gibst eine Stunde lang 8 kbs und hast keinen Download. Dann wirst Du nach einer Stunde ~28 MB hochgeladen haben. Nun bekommst Du ganz viel Download. Mit dem alten System würdest Du nur 32 kbs auf einmal bekommen. Mit zz hast Du erst mal keine Einschränkung. Du würdest erst dann eingeschränkt wenn Du 4 mal so viel runter wie hochgeladen hast. In diesem Fall also 4* ~ 28 = 112 MB.

Dus wel degelijk VOORDELEN aan ZZRATIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal best als jij dat zegt.. ik spreek hier alleen voor mezelf natuurlijk maar dat duits zegt me behoorlijk weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

legolas82 schreef op 03 August 2003 @ 23:59:
Beispiel: Du gibst eine Stunde lang 8 kbs und hast keinen Download. Dann wirst Du nach einer Stunde ~28 MB hochgeladen haben. Nun bekommst Du ganz viel Download. Mit dem alten System würdest Du nur 32 kbs auf einmal bekommen. Mit zz hast Du erst mal keine Einschränkung. Du würdest erst dann eingeschränkt wenn Du 4 mal so viel runter wie hochgeladen hast. In diesem Fall also 4* ~ 28 = 112 MB.

Dus wel degelijk VOORDELEN aan ZZRATIO
Dat werd ons ook al duidelijk door de bovenste quote van MuErTo ChAvEz:
Note that if you are below the ratio 1:4 you won’t have any speed limit in download. This data ratio allows a greater balance of upload/download for all and in particular for small connections and for people who make session of “exclusive upload” by night and must limit the upload very low by day.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

* Zym0tiC vraagt zich af hoe de meeste gotters hun priority hebben ingesteld.

Ik heb 2nieuwe iso's op release gezet en 2 op high

mijn downloads heb ik allemaal op high gezet, eens kijken of dit mijn download positief beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:47

Ankh

|true

ik snap er nu geen bal meer van, sinds de laatste paar dagen heb ik dit probleem:
4-8-2003 0:09:57: eMule Plus Version 1g ready
4-8-2003 0:11:28: Connecting to Razorback (195.245.244.243:4661)...
4-8-2003 0:11:28: Connected to Razorback (195.245.244.243:4661), sending loginrequest
4-8-2003 0:11:31: Connection established on: Razorback
4-8-2003 0:11:31: Loading sources from the new server for all files with less than 800 sources
4-8-2003 0:11:31: New clientid is 1941256916
4-8-2003 0:11:33: Lost connection to Razorback (195.245.244.243:4661)
kijk ik bij mijn ander tab:
ERROR : Connection Refused : Your IP is currently blacklisted by the server
WTF

altijd werkt het goed en nu ineens dit.. en dit heb ik dus bij razorback / silent bob / ada net
ik share genoeg imo.. en werk met emule plus .. dus geen leecher mod dingen ofzo.. ikke niet snappen :S

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zym0tiC schreef op 04 augustus 2003 @ 00:08:
* Zym0tiC vraagt zich af hoe de meeste gotters hun priority hebben ingesteld.

Ik heb 2nieuwe iso's op release gezet en 2 op high

mijn downloads heb ik allemaal op high gezet, eens kijken of dit mijn download positief beïnvloed.
Nee, dat doet het niet. Emule geeft downloads met een hogere prioriteit meer sources/sec en meer connects/sec. Ook krijgen ze meer bandbreedte als de totale snelheid tegen het limiet aankomt. Als jij alle downloads op high hebt staan, gaat alles even snel.

Ik zelf heb overigens de priorities van Very Low naar Release gesorteerd op filesize staan. Ik ga misschien binnenkort over op Auto-priority doordat dankzij Powershare en smallfileboost de cuesheets toch wel sneller aan de beurt komen.
SCaRaBaeuS schreef op 04 August 2003 @ 00:12:
ik snap er nu geen bal meer van, sinds de laatste paar dagen heb ik dit probleem:

[...]

[...]

WTF

altijd werkt het goed en nu ineens dit.. en dit heb ik dus bij razorback / silent bob / ada net
ik share genoeg imo.. en werk met emule plus .. dus geen leecher mod dingen ofzo.. ikke niet snappen :S
Heb ik ook wel eens gehad. Probeer eens met de server van EzelNL (ff vertalen >:) ) te connecten (zie hun website). Lukt dat ook niet, herstart dan ff je pc of laat emule een tijdje uitstaan. Neem desnoods een andere mod (Plus is toch zinloos met de mogelijkheden van Lsd, athlazan en morphnext).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

[...]

[...]

WTF

share je misschien niet te veel (veel mp3s enzo) aangezien veel nieuwe server software dit ook blocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Morphnext nu 2 dagen lopen en m'n ratio blijft op 1:4 hangen. Dus ik upload 10 Kb/s en kom niet hoger dan 40 Kb/s. Het is toch zo dat je geen downloadlimiet hebt als je upload hoger of gelijk aan 10 KB/s zet? In ieder geval, voordat ik Morphnext gebruikte zat m'n ratio regelmatig rond de 1:5 á 1:6 zou dat graag weer terug zien
Het is haast niet te geloven, maar mij viel dit dus ook op en was dus NET van plan er eens iets over te posten. Ik heb dus wel 24/7 eMule aanstaan en zie echt een strakke lijn van 40 kB/s als gemiddelde (Gnaddelwarz v1.1a1). Ikzelf ben daar dus absoluut niet blij mee aangezien ik daarvoor hoger zat. Ik denk dat ik ga downgraden naar v1.0b waar ZZ nog niet standaard ingesteld stond. (ik kan het dus met Gnaddelwarz niet uitzetten). Ik heb net mijn upload opgeschroeft naar 12 kB/s (met dus als nadeel dat door teveel upload mijn download langzaam dichtslipt) om te kijken of mijn gemiddelde dan beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 08:49

[...]

[...]

WTF

Had ik ook.
Er is genoeg over te lezen op de fora.
O.a. teveel bestanden sharen e.d.
Klik eens op de link van silent-bob in je log.

Bij mij heeft het geholpen om de optie "safe connect" aan te vinken.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 01:18:
[...]

Het is haast niet te geloven, maar mij viel dit dus ook op en was dus NET van plan er eens iets over te posten. Ik heb dus wel 24/7 eMule aanstaan en zie echt een strakke lijn van 40 kB/s als gemiddelde (Gnaddelwarz v1.1a1). Ikzelf ben daar dus absoluut niet blij mee aangezien ik daarvoor hoger zat. Ik denk dat ik ga downgraden naar v1.0b waar ZZ nog niet standaard ingesteld stond. (ik kan het dus met Gnaddelwarz niet uitzetten). Ik heb net mijn upload opgeschroeft naar 12 kB/s (met dus als nadeel dat door teveel upload mijn download langzaam dichtslipt) om te kijken of mijn gemiddelde dan beter is...
Als je kabel hebt zal je dowload nog lang niet dichtslippen (hier iig niet met @home), ik kan nog gewoon met >200KB/sec downloaden :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb een handige truc gevonden om toch het ZZ ratio systeem nuttig te gebruiken, maar die is alleen van toepassing op gebruikers zoals ik die emule alleen overdag aanzetten (want 24/7 gebruikers hebben er altijd al baat bij).

Zet emule aan en zet het ZZ ratio systeem aan. Nu download je zonder limiet. Als je veel concurrerende downloads hebt, zet dan de minder belangrijke op pause, dan kan je voor de anderen de volle bandbreedte gebruiken. Na een tijdje stoot je je hoofd tegen het 1:4 limiet. Dan zet je de ZZ ratio uit, en download je met je downloadlimiet.

De 10k+ uploaders downloaden toch al zonder limiet dus die hebben ook geen baat bij deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Alhoewel ik hier nu nog niet zo actief ben heb ik jullie ook maar allemaal als vriendjes gemarkeerd ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.robbedoeske.be/got.gif

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Robbedoeske schreef op 04 August 2003 @ 12:13:
Alhoewel ik hier nu nog niet zo actief ben heb ik jullie ook maar allemaal als vriendjes gemarkeerd ;)

[afbeelding]
Jammer. :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende dat het 1:4 Ratio systeem.

Ik denk dat ik er erg op vooruit ben gegaan. Overdag kon ik niet zo erg goed downloaden, omdat ik mijn upload echt laag moest zetten, zo rond de 3-4 kB/s. @Home is hier overdag erg traag met uploaden, vaak is 6 kB/s het maximaal haalbare. Om goed te kunnen surfen, zette ik veel bestanden op pause, en de upload op 4 kB, zodat ik toch credits kon opbouwen. Als ik dan 's avonds terugschakelde naar 10 kB (via de taakplanner van eMule), dan kon ik onbepert downloaden, maar ik had dan na 1 etmaal toch vaak maar een ratio van 1:1, of soms 1:2.

Nu gaat het anders. Als ik de hele dag, zeg 16 uur lang, 4 kB/s upload, dan is dat 225 MB in totaal. Om een ratio van 1:4 te halen, kan ik dan 900 MB onbeperkt snel downloaden. Ik blijf echter met 10 kB/s uploaden door de nacht, dus het halen van die ratio wordt steeds uitgesteld. Ik zie hier 's nachts downloadsnelheden van over de 150 kB/s, soms met 50 kB/s voor 1 bestand. Ik denk dat mensen die ZZ aan hebben staan, en de ratio van 1:4 niet halen, steeds meer voordeel in de queue's krijgen, naarmate hun ratio nadeliger is. (Mensen met 1:1.5 krijgen dus in een queue meer vordeel dan iemand met 1:3.8) Ik haal nu complete bestanden (ook zeldzame, met maar 3 of 4 sources) binnen in 1 nacht. Vanacht zijn 2 bestanden van 700 MB gecompleteerd, en 3 anderen zijn over de 500 MB. Nog 3 anderen zijn rond de 300 MB.

Op het moment upload ik met 4 kB/s, maar ik trek TOCH nu 30 kB/s download, omdat ik mijn 1:4 ratio nog niet gehaald heb. Met het oude systeem zou ik nu niet meer dan 12 kB/s kunnen halen. Pas op het moment dat je de 1:4 ratio hebt gehaald, wordt je snelheid gelimiteerd wat dus nadelig is, dus dan moet je zorgen dat je een tijdje veel kunt uploaden.

Ik vind dat het met deze eMule lekker gaat op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

jammer? jammer dat hij jou er niet heeft tussen staan? of bedoel je jammer dat hij "ons" als vriendjes toevoegd?

Ik upload persoonlijk liever een beetje normaal bestand naar een gotter dan dat ik de hele tijd die twee sex files die ik heb zit te uploaden naar gekken die toch neits sharen of alleen maar zolang hun d/l loopt. Kortom, ik zie liever mijn heel queue vol met mensen van GoT, die overigens ook niet vies zijn van pr0n, maar goed, dan heeft het toch nog een beetje nut :)

Overigens stond jij er bij mij ineens een keer of 5 in, iedere keer met [GoT] Geurt-kun maar wel steeds een andere userhash. Ik heb ze er dus maar even allemaal uitgedondend en alleen degene die de community file probeerde over te halen weer toegevoegd.

Maar als je geen vriendjes wilt zijn, dan gooi ik je er wel weer uit hoor :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op het moment dat je de 1:4 ratio hebt gehaald, wordt je snelheid gelimiteerd wat dus nadelig is, dus dan moet je zorgen dat je een tijdje veel kunt uploaden.
...wat dus heel nadelig is voor mensen die eMule 24/7 aan hebben staan aangezien ik constant op mijn max ratio zit :( Dat ziet er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pjjgulik.demon.nl/Stuff/eMule.jpg
Zoals je kan zien zit ik dus echt aan een 'plafond' en door mijn upload naar 12 kB/s te zetten kan ik niet meer surfen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

hufkes schreef op 04 August 2003 @ 14:37:
[...]

jammer? jammer dat hij jou er niet heeft tussen staan?
Ja, dat! ;(

BTW Ik heb heel veel last van leechers. Ik word bijna elke vijf minuten van de server afgedonderd omdat mijn IP al online is. Dat zou een reden kunnen zijn. :?

Mijn naam is [GOT] Geurt-kun en niet meer dan dat. Bedankt voor het weer toevoegen, "VRIEND". :)

[ Voor 43% gewijzigd door Geurt-kun op 04-08-2003 15:27 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

oh dat :)

nou ja, je staat er inmiddels bij mij wel weer tussen hoor :P

Maar hoe kan het nou dat er een stuk of 5 geurtkuns stonden? en echt alleen [got] geurt-kun en niets van pedro of darkmule of zoiets erachter :?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

hufkes schreef op 04 August 2003 @ 15:21:
[...]

oh dat :)

nou ja, je staat er inmiddels bij mij wel weer tussen hoor :P

Maar hoe kan het nou dat er een stuk of 5 geurtkuns stonden? en echt alleen [got] geurt-kun en niets van pedro of darkmule of zoiets erachter :?
Stond ik in de "On Queue"of in de "Known Clients" list?
Als het in de On Queue lijst was zou het kunnen zijn omdat ik meerdere bestanden van je download.
Anders zou ik het echt niet weten. :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 14:42:
[...]

...wat dus heel nadelig is voor mensen die eMule 24/7 aan hebben staan aangezien ik constant op mijn max ratio zit :( Dat ziet er dus zo uit:
[afbeelding]
Zoals je kan zien zit ik dus echt aan een 'plafond' en door mijn upload naar 12 kB/s te zetten kan ik niet meer surfen e.d.
Je hebt gelijk inderdaad, als je eMule 24/7 draaien hebt, en je kunt overdag goed uploaden, dan is het ratio-systeem voor jou nadelig. Als je eenmaal de 1:4 bereikt hebt, kun je niet meer sneller downloaden. Ik buit het ZZ systeem een beetje uit, door moedwillig mijn upload overdag lager te zetten, maar toch hoog genoeg om nog wat te kunnen versturen. (Zeg 4 kB/s.) Dan verstuur ik genoeg data om 's nachts op volle snelheid te kunnen downloaden. Ook pauseer ik dan de meeste bestanden, behalve degene die ik zo snel mogelijk hebben wil. Overdag zit eMule mij toch maar in de weg als ik de upload hoog instel, en snel download.

Dit ratio-systeem is ook ontwikkeld voor mensen die niet snel kunnen up- of downloaden. Dan kun je eerst veel uploaden, en daarna veel downloaden. Zo hoef je eMule niet altijd 24/7 te laten draaien om zoveel mogelijk credits te krijgen, en als je dan eens veel upload, (zodat je de 1:4 ratio niet haalt) dan krijg je dat geretourneerd met een hoge download. Ik zorg dat ik altijd mijn upload zo instel (overdag) dat ik altijd onder de 1:4 blijf. Dan kan ik zelfs overdag snel downloaden. 's Nachts ga ik tot aan de 1:4, maar omdat dat mijn snelheid beperkt, verlaag ik mijn upload overdag.

Met andere woorden: ik kies ervoor om overdag zo rond de 20 kB/s te downloaden, wat niet echt snel is, en tegelijk te uploaden. De hoge snelheden komen dan 's nachts wel, waarin de upload dan ook naar 12 kB/s gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Ik heb vandaag (pas) geupgraded naar 0.29c en hoewel het waarschijnlijk fout is met de zip-file ipv de binairies. Hoewel dit vanaf 22c ofzo altijd wel goed ging zijn dus nu al mn gehaalde ratio's enzo verdwenene ik bedoel bij de statisitieken staat alles weer op 0.0. Terwijl ik ongeveer 110G/140G up/down had al mn stat-files zijn er nog. Hoe moet ik deze weer invoeren zodat ik deze weer terug krijg....
Ik heb btw al gezocht met ?limit=999 maar of mn computertje loopt vast of ik zoek naar de verkeerde zoekwoorden want ik kan t niet vinden.
Edit: zip = exe installer file

[ Voor 4% gewijzigd door LaterGast.nl op 04-08-2003 17:20 ]

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik had nog een vraagje: ik heb de laatste maand steeds last van TCP/IP verbindingen die timeouten. Dus niet zozeer bij Emule, maar bij mijn inetverkeer op mijn pc in het geheel. Ik merk het het duidelijkst bij het downloaden via HTTP van flinke files van meer dan 2 MB. Die stoppen dan abrubt op een bepaald moment en als ik dan opnieuw begin gaat hij weer vrolijk verder. Ook - en dit is nog het vervelendst - valt bij MSN eens in de zoveel tijd de verbinding weg (is opeens afgemeld) en komen sommige berichtjes niet aan (erg vervelend).

Nu zat ik te denken dat het door mijn vele downloads kwam. Ik heb er nu zo'n 50 in het lijstje staan, waarvan er tegelijk meestal zo'n 7 - 13 actief bezig zijn. Mijn max connects staat op 300 (standaard) maar heb ik nu naar 275 teruggezet. De max connects per seconde van 20 naar 15.

Ik hoop dat dit wat soelaas biedt, maar hebben anderen hier al last van gehad en zo ja, wat was jullie oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben anderen hier al last van gehad en zo ja, wat was jullie oplossing?
Mijn max connects staat op 300 (standaard) maar heb ik nu naar 275 teruggezet. De max connects per seconde van 20 naar 15.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Nu zat ik te denken dat het door mijn vele downloads kwam. Ik heb er nu zo'n 50 in het lijstje staan, waarvan er tegelijk meestal zo'n 7 - 13 actief bezig zijn. Mijn max connects staat op 300 (standaard) maar heb ik nu naar 275 teruggezet. De max connects per seconde van 20 naar 15.

Ik hoop dat dit wat soelaas biedt, maar hebben anderen hier al last van gehad en zo ja, wat was jullie oplossing?[/quote]

Hier heb ik inderdaad ook last van gehad en dit is idd de oplossing. Misschien dat ie nog iets lager moet. Heb trouwens alleen mn max connections omlaag gebracht, per seconde wel gewoon op 20 laten staan. suc6
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.