Okey hier komt mijn überpost over Zero Hour á la Alphega. (wou ik gisteren al doen om 5 uur 's nachts
Kort gezegd, Zero Hour is zijn geld waard. Er zijn zo bruut veel uitbreidingen en veranderingen dat je serieus met een compleet ander spel te maken hebt. Er zijn ook heel veel bugfixes over 1.6, zie onder.
Bij Zero Hour heb je 4x zoveel factions (rassen), te weten:
- GLA, USA, China (normaal)
- GLA Toxin General, GLA Demo General, GLA Stealth General
- USA Airforce General, USA Superweapon General, USA Laser General
- China Tank General, China Nuke General, China Infantry General
Elke generaal speelt ook echt anders, hoewel de Challenge generals je wel forceren een bepaalde strategie te doen. Ze hebben niet echt de moeite genomen om de boel echt te balancen, wat te verwachten viel. Zo heeft de USA Airforce General echt a snowballs chance in hell om de China Tank General te slopen, die veteran Gats voor $700 bouwt
Een paar dingen die mij opvielen:
- Force fire is gefikst (doet niet meer 2x damage)
- ALT+F4 is gefikst (CTRL+ALT+DEL werkt nog, maar ja)
- Maps radicaal veranderd, alles is opeens heel breed
Een paar dingen die ik tof vond:
- Scorpions worden nog beter door scrap upgrades. 2x scrap = dubbele scorp rocket! Plus hij herlaad meteen als ie een scrap pakt.
- Battlemasters zijn nu wél nuttig omdat ze bruut veel armor erbij hebben gekregen.
- Jarmen Kell heeft Remote en Timed Explosives á la Burton (bij de Demo general)
- Je kunt via options instellen dat je units automatisch retaliaten (alsof ze altijd op guard staan). Dit lijkt een beetje op Warcraft3 en werkt wel goed. Zeker met Tech/Terror aangezien de Terrorists meteen zich voor de dichtsbijzijnste tank werpen.
- Nuclear Migs zijn echt de bomb, een vliegende Nuke Cannon inslag voor $1400? Niet slecht. Bovendien vliegen de tankjes een heel stuk weg door de impact wat er cool uitziet.
Wat mij tegenviel:
- Ze hebben de hotkeys verandert! Workers bouw je nu met 'k' ipv 'w'. Dit kost mij iig veel moeite om opnieuw te leren.

- GLA bikes zijn 550, te duur dus om serieus handig te zijn. Kun je nog altijd beter tech/terror doen denk ik zo.
- Je hebt een warfactory nodig om de Combat Chinook te bouwen (een Chinook waar mannekes uit kunnen schieten)
- USA Laser tanks zuigen, bijna geen damage vs infantry en ook niet spectaculair tegen tanks.
- USA Avenger is te duur en kwetsbaar ($2000 voor een AA unit met humvee armor, tuurlijk helpt dat tegen MiGs (NOT))
- USA Firebase helpt niet veel tegen Gatling/Tankhunter (moet 4x knallen om 1 TH te mollen) :x
- GLA heeft nog steeds heel beroerde buildtimes. Denk aan 40 sec voor Jarmen en Palace en 20 voor een Quad. Heel erg jammer dat ze daar niets aan willen doen.
OK ik ga maar weer verder spelen

[Voor 11% gewijzigd door Count op 20-09-2003 14:26]
Great minds think in parallel gutters.