Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.779 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik zie dat je in M stand fotografeerd. Heb je het al eens op de auto of P stand geprobeerd?
punt2: Smart leuke foto van die rots over het water. Ik was daar vorig jaar op het zelfde plekje geweest :P
Het zal wel een veelgeschoten plaatje zijn ;)
en smart kom je ook weer terug in #digicam op irc of niet ?
Vandaag of morgen zie je me wel weer voorbijkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt niet zo lekker. Het wordt erg lastig om adhv de ervaringen in dit topic te beoordelen of de A70 nu een goede keuze is :/ De ene persoon is hilarisch over het ding, de andere krijgt geen enkele foto scherp. Nogal wisselvallig zeg maar, en dat voor 350+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de nachtfoto's eens in P-mode te schieten. Die ruis is vrij normaal hoor:

Hoge iso, relatief korte sluitertijd: veel ruis
Lage iso, relatief lange sluitertijd: veel ruis,

edit: Shiet je trouwens wel met statief in dit soort omstandigheden ?

Nachtfoto's schreeuwen vaak om bewerking. Probeer maar eens autolevels in photoshop en gooi ze eens door neatimage...

@ Gordijnstok : Ik denk dat je lyrisch i.p.v hilarisch bedoelt ! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 23:13:
Probeer de nachtfoto's eens in P-mode te schieten. Die ruis is vrij normaal hoor:

Hoge iso, relatief korte sluitertijd: veel ruis
Lage iso, relatief lange sluitertijd: veel ruis,

edit: Shiet je trouwens wel met statief in dit soort omstandigheden ?

Nachtfoto's schreeuwen vaak om bewerking. Probeer maar eens autolevels in photoshop en gooi ze eens door neatimage...

weet je wat het is met neatimage, hij doet heel de foto, terwijl die alleen de lucht moet doen. is daar geen trucje voor, ik het verder niet zo goed

edit: zijn er misschien ook filters te verkrijgen voor betere nachtfoto's ? bestaat zo iets

[ Voor 8% gewijzigd door Mich op 27-07-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Na mijn negatieve ervaring met de A 70 hoop ik morgen mijn mail van Canon te krijgen.
Ook begin ik door te krijgen dat er dus ook wel goede A 70's zijn, alleen niet iedereen heeft een A 60 ter vergelijking, zoals ik.
Ook heb ik mijn A 60 naast een "goede" A 70 gehad en waren de plaatjes van de A 60 toch scherper, erg vreemd, want ze zijn op het aantal mp's gelijk.
Ik hoop dus morgen, of in de loop van de week duidelijkheid van Canon te krijgen.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 23:13:
Erm.. ja, foutje bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Laatst online: 05-09 11:40
Heb je misschien een te hoge ISO waarde gebruikt DE_Michiel?
Misschien was er gewoon te weinig licht voor een scherpe foto? Lijkt me toch maar wazig dat je A70 ineens onscherpe fotos zou maken!

offtopic:
Is dat niet de Gorges de l'Ardeche (of zoiets, mijn frans is niet geweldig)? Ben ik ook geweest paar jaar terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Kiff schreef op 27 juli 2003 @ 23:31:
Heb je misschien een te hoge ISO waarde gebruikt DE_Michiel?
Misschien was er gewoon te weinig licht voor een scherpe foto? Lijkt me toch maar wazig dat je A70 ineens onscherpe fotos zou maken!

offtopic:
Is dat niet de Gorges de l'Ardeche (of zoiets, mijn frans is niet geweldig)? Ben ik ook geweest paar jaar terug ;)
nop gewoon op auto of op 50. sluitertijden tot 6 sec geprobeerd, F van 2.8 en 4.5 gedaan, met en zonder flits. was laatst in grotte geweest, daar heeft die goede fotos gemaakt btw.

het is echt alleen donkere lucht in de verte waar je ruis krijg, en dat vind ik jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de ruis enorm meevallen maar die onscherpte is inderdaad heel erg.
Ik zou um gewoon inruilen voor iets anders..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 23:41:
Ik vind de ruis enorm meevallen maar die onscherpte is inderdaad heel erg.
Ik zou um gewoon inruilen voor iets anders..
bedoel je voor een andere A70 omdat deze slecht is, of voor een toetsel die beter is in het donker. die onscherpte ken ook komen omdat ik wat bewoog ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 27 juli 2003 @ 23:44:
[...]

bedoel je voor een andere A70 omdat deze slecht is, of voor een toetsel die beter is in het donker. die onscherpte ken ook komen omdat ik wat bewoog ofzo
Ja, ok als je geen statief gebruikt en je gaat voor lange sluitertijden dan krijg je idd geen scherpe fotoowtjes nee....

Nacht: Statiefje + zelfontspanner (2 sec) = handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ik zal nog ff de foto's plaatsen op m'n webspace vor degene wie later in dit topic zijn beland.
Er is dus duidelijk iets niet goed met mijn A 70.
Veel onscherpte, beide camera's op auto en op een soort statief.

http://members.chello.nl/~l.baten1/a60 buiten.jpg
http://members.chello.nl/~l.baten1/a70 buiten.jpg

krijg de links niet goed :(

[ Voor 17% gewijzigd door dynax op 28-07-2003 00:18 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op 28 juli 2003 @ 00:04:
Ik zal nog ff de foto's plaatsen op m'n webspace vor degene wie later in dit topic zijn beland.
Er is dus duidelijk iets niet goed met mijn A 70.
Veel onscherpte, beide camera's op auto en op een soort statief.

http://members.chello.nl/~l.baten1/a60buiten.jpg

http://members.chello.nl/~l.baten1/a70buiten.jpg
Links werken (nog) niet. Wist trouwens niet dat er een vaste ondergrond was gebruikt. Scheelt dat veel bij je a60 in vol daglicht qua scherpte ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel 3-4 tests waarin de A70 als erg goed/beste wordt bestempeld. En nog een
3 waarin de A60 goed is getest en men verolgens zegt dat de A70 een betere keus is
wanneer je wat meer budget hebt.

Alleen bij PC Magazine/Zdnet zeggen ze:
> Bij de A70 constateren we ook chromatische aberratie rond de randen van de lens.
> Op de testopnames ziet u dit als een paarse tint rond de boomtakken voor een
> blauwe achtergrond.
My ass, chromatische aberratie, moeilijke woorden zoeken voor iets eenvoudigs.
In de eindconclusie komen ze dan nog een keer aankakken met scherpere beelden.

Ik zeg niet dat de ik er al uit ben voor wat betreft de A60 versus A70.
Maar na zoveel goede tests kan de A70 niet anders zijn dan een goede digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je plaatjes doen het niet, maar misschien is het handiger om er niet bij te vertellen welke, welke, is omdat je anders eigenlijk al een beetje bevooroordeeld zit te kijken. Geef ze een nummer en vraag welke ze beter vinden...

Op:

http://forums.powershot-a...3df69a627458f4&forumid=10

Staan ook veel klachten over de 'soft', 'zachte' foto's van de A70.
Misschien ga ik morgen maar mijn A60 cancellen, en voor 40 euro meer de Fuijtsu S304 halen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ik krijg de links niet goed, weet niet waarom,de streep houd op na a60,dat moet niet.
Ik zal wel iets fout doen, maar weet niet wat.
ff off-topic,maar het valt me op dat als ik iets wil editen of quoten,dat m'n processorbelasting naar 100% gaat en alles wel 3 minuten duurt voordat ik het gewenste scherm krijg, super irritant zeg!!

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op:
http://www6.tomshardware....30709/3_megapixel-01.html
Die vergelijking ziet er professioneel en kundig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op 28 July 2003 @ 00:15:
Ik krijg de links niet goed, weet niet waarom,de streep houd op na a60,dat moet niet.
ff off-topic,maar het valt me op dat als ik iets wil editen of quoten,dat m'n processorbelasting naar 100% gaat en alles wel 3 minuten duurt voordat ik het gewenste scherm krijg, super irritant zeg!!
offtopic:
NPF 2003 ? Zoja, uitzetten werkt op GoT; gaat bij mij anders ook niet lekker.

en l.baten1 ; hoort dat zo ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www17.tomshardware...ml#so_which_one_to_choose

Grappig op Tomshardware, komt de A70 het beste uit de test in een shoot out van zes, 3mp camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
dynax schreef op 28 July 2003 @ 00:15:
chello is hoofdletter gevoelig he, let daarop. mail ze anders ff maalst1@chello.nl dan host ik ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ja ik heb Wel NIS 2003

als ik norton uitzet gaat het wel snel... :?

[ Voor 54% gewijzigd door dynax op 28-07-2003 00:24 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ah bah, ondek ik net weer een schoonheidsfoutje op mijn A70. Tussen lcd en glasplaat zit namelijk iets, een stofje ofzo, in vorm van een streepje van 1 milimeter en dat midden op het scherm. Pff een te klein iets om mijn a70 terug te sturen, maar wel zo irritant voor een machientje van 370 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
lol, deze foto's stonden nog ergens in dit topic.

Foto met A60 buiten
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.noorlander/thumba60buiten.jpg

Foto met A70 buiten
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~e.noorlander/thumba70buiten.jpg

edit: dynax :+

http://members.chello.nl/~l.baten1/a60%20buiten.jpg
http://members.chello.nl/~l.baten1/a70%20buiten.jpg

je had een spatie in de namen staan :o

[ Voor 40% gewijzigd door Mich op 28-07-2003 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ja ik zag net zoiets, maar ik begrijp nog niet zoveel van hosting en zo...
Neem me niet kwalijk, maar iig De_Michiel bedankt voor je vlotte hulp.
Dit zij idd foto's van mij genomen met een A 60 en een A 70, iedereen ziet het verschil, de A 70 is niet goed en erg onscherp.
Ook de kleuren zijn niet goed.
Deze camera gaat terug naar de winkel.

[ Voor 16% gewijzigd door dynax op 28-07-2003 00:47 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
dynax schreef op 28 July 2003 @ 00:44:
Ja ik zag net zoiets, maar ik begrijp nog niet zoveel van hosting en zo...
Neem me niet kwalijk, maar iig De_Michiel bedankt voor je vlotte hulp.
Dit zij idd foto's van mij genomen met een A 60 en een A 70, iedereen ziet het verschil, de A 70 is niet goed en erg onscherp.
Ook de kleuren zijn niet goed.
Deze camera gaat terug naar de winkel.
hmm, laat weten hoe het afloopt, of ze hem ruilen ofzo, ga ik het ook ruilen voor een A60 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
DE_Michiel schreef op 28 July 2003 @ 00:53:
[...]

hmm, laat weten hoe het afloopt, of ze hem ruilen ofzo, ga ik het ook ruilen voor een A60 :P
Zal ik doen,maar met deze camera is echt iets niet goed, maar naast een zeg maar "goede" A 70 is het verschil kleiner, maar nog wel aanwezig.

[ Voor 6% gewijzigd door dynax op 28-07-2003 02:04 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
@ dynax: Zou je misschien nog een keer een foto kunnen maken met beide camera's? Maar dan deze keer op volledig handmatig? Een goed belichte compositie met veel contrast en diepte zou ideaal zijn, op die manier zou je kunnen zien of het niet aan de software van de camera ligt maar dat 't een echt hardware probleem is (dan zijn alle instellingen immers gelijk).

Ik ben er achter gekomen dat een A60 zo'n 1600 foto's schiet op een setje batterijen (testverantwoording: ik wilde volle batterijen mee op vakantie en ze moesten dus even leeg terwijl ze nog bijna vol waren. Camera in P modus, Burst, flits met rode oog correctie aan, schermpje aan en schieten tot je een lamme vinger krijgt, na een korte pauze weer tot je vinger lam is enz)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar weer eens een paar pics dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.noticias.nl/jeroen/carnaval3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.noticias.nl/jeroen/carnaval4.jpg

ik vind de kleuren van de a70 wel erg goed! (geen coloring toegepast in photoshop, wel autolevel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vond nog een paar interessante tips op andere fora:

"Remember that all digicams with contrast detection autofocus systems work best when there is a high contrast vertical edge to focus on in the focusing square. You will find that if this condition is met focus will be most times spot on. If you keep this situation in mind when setting focus it is generally quite easy to find something in a shot which will give the autofocus system a fair chance of success. If you can't find a vertical or near vertical high contrast edge but there is a horrizontal edge just rotate the camera set focus then recompose and shoot. Once you understand how the system works it is quite easy to make allowances for the autofocus system in day to day photography."

en deze is misschien wel nuttig voor de faq?

"The "mirror test" is done to determine if you have a misaligned CCD. Hold your camera up to a mirror and take a photograph of it so that the camera fills most of the frame. When you view the image, the bottom edge of the camera should be parallel with the bottom edge of the image (allowing for any lens distortion such as barrelling or pin-cushioning). The same should hold true for the side edges of the camera - that they should be parallel with the edges of the image.

This test should work even if you weren't holding the camera perfectly level because the CCD and camera rotate to the same extent"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

dynax schreef op 28 July 2003 @ 02:04:
[...]

Zal ik doen,maar met deze camera is echt iets niet goed, maar naast een zeg maar "goede" A 70 is het verschil kleiner, maar nog wel aanwezig.
Kan het niet eraan liggen dat de digitale zoom van A70 groter is en daarom wat vager is? Als je met beide evenveel zoomt, misschien is de A70 dan toch nog scherper.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 17-09 17:11

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de A70 nu een aantal dagen en ben zo hier en daar bezig met instellingen en proeffoto's (de kat zal er blij mee zijn ;))

Maar hij maakt toch scherpe foto's hoor.

Maar ik ben wel benieuwd wat Canon voor antwoord geeft op de mail van Dynax.

nog ff snel een vraagje (heb het wel ergens voorbij zien komen geloof ik maar ik kan het niet meer vinden): waar zijn die lowepro tasjes te koop? Ik dacht ergens Dixons gezien te hebben? Of is er nog een goede onlineshop die ze heeft?

edit: op het powershot forum hebben veel mensen een sharpcontrol utility.
http://members.ozemail.co...fx/PSTV_sharpcontrol.html
Misschien handig om eens te proberen?

[ Voor 52% gewijzigd door Magic666 op 28-07-2003 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off topic:

prijsvergelijkers voor digitale printservice:

http://www.calway.nl/nl/producten/photohome/vergelijk.asp

http://www.onlinefotoservices.nl/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Ik zal vandaag proberen een aantal foto's te nemen op handmatige stand, Alhoewel de autostand ook moet voldoen, ik kan immers niet de hele tijd foto's maken op handmatig.
De beide camera's gelijk zijn er er ook geen afwijkende mechanische delen.
De A 70 heeft een grotere resolutie en zou in theorie scherper moeten zijn, maar dat is met mijn A 70 niet het geval.
Vanavond ga ik weer een poging wagen om wat foto's op m'n webspace te zetten, en intussen wacht ik op de mail van Canon.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

beetje offtopic: wat is het verschil tussen de lowepo d-res 10 en d-res 20? Alleen de maat of nog wat anders? Welk tasje is beter voor de A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 28 July 2003 @ 12:06:
beetje offtopic: wat is het verschil tussen de lowepo d-res 10 en d-res 20? Alleen de maat of nog wat anders? Welk tasje is beter voor de A70?
Niet offtopic hoor....

Ik heb zelf de D-res a20 en hij verschilt vooral in de hoogte met de d-res a10, Maarja ik leg niet graag dingen op mijn camera, hooguit een doekje. Dus in principe is die D-res A10 groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:46

dbzfan

Nee.

DE_Michiel schreef op 27 July 2003 @ 23:34:
[...]

nop gewoon op auto of op 50
De auto stand verhoogd de iso ook naar boven de 100 ;)

Ik denk dat de problemen met de A70 wel meevallen. Er zullen wel een paar misproducties tussen zitten, maar nu gaat in 1x iedereen twijfelen. Er zullen genoeg mensen hier zitten die gewoon de onscherpte aan zichzelf te danken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

dbzfan schreef op 28 July 2003 @ 12:14:
[...]

De auto stand verhoogd de iso ook naar boven de 100 ;)

Ik denk dat de problemen met de A70 wel meevallen. Er zullen wel een paar misproducties tussen zitten, maar nu gaat in 1x iedereen twijfelen. Er zullen genoeg mensen hier zitten die gewoon de onscherpte aan zichzelf te danken hebben.
Dat lijkt mij duidelijk.
Ik heb na grondig lezen van deze topics toch een A70 besteld.
Voor de belangstellende, ik weet niet of deze nog zo moeilijk verkrijgbaar zijn. Maar pick2pay heeft er nog 28 27 :p op vooraad.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 12:12:
[...]

Niet offtopic hoor....

Ik heb zelf de D-res a20 en hij verschilt vooral in de hoogte met de d-res a10, Maarja ik leg niet graag dingen op mijn camera, hooguit een doekje. Dus in principe is die D-res A10 groot genoeg.
En de d-res 10 heeft toch ook twee aparte voorvakken?

pics? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even bij de Dixons de volgende Lowepro tasjes geprobeert:

http://www.lowepro.nl/lowepro/dres/lowe11.htm

D-res 8s (kan je kort over zijn, is een Slim/Small uitvoering en te klein)
D-res 8 (paste mijn A70 net in, misschien een CF erbij, maar batterijen passen niet)

D-res 10 & 20 moet ik nog testen, maar waarschijnlijk gaat mijn voorkeur
uit naar een 20.
De 10 is meer in de breedte (doe je hem horizontaal in je tasje en leg je er wat
bovenop zoals SirWilliam zegt) en de 20 meer zoals de 8, dus in de hoogte (wat ik
zelf liever heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik twijfel dus ook tussen de 10 en de 20......... in de 10 kan de A70 horizontaal?
hmmmm dan ben ik ook geneigd om de 20 te nemen. Gaan batterijen en CF apart in een vakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 14:13:
Ik heb even bij de Dixons de volgende Lowepro tasjes geprobeert:

http://www.lowepro.nl/lowepro/dres/lowe11.htm

D-res 8s (kan je kort over zijn, is een Slim/Small uitvoering en te klein)
D-res 8 (paste mijn A70 net in, misschien een CF erbij, maar batterijen passen niet)

D-res 10 & 20 moet ik nog testen, maar waarschijnlijk gaat mijn voorkeur
uit naar een 20.
De 10 is meer in de breedte (doe je hem horizontaal in je tasje en leg je er wat
bovenop zoals SirWilliam zegt) en de 20 meer zoals de 8, dus in de hoogte (wat ik
zelf liever heb).
Je camera horizontaal in de D-RES 10 stoppen??? Dat lukt never nooit. Ik heb hem er verticaal inzitten en daarnaast 4 batterijen en dan past er echt niks meer bij. Naja, je CF-cards passen in het voorvak, maar in het achtervak past niks meer. De D-RES 20 is gewoon een slag groter.

Tip: bij de mediamarkt zijn ze het goedkoopst. Dixons en Combi duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dus de batterijen zitten in het vak van de camera?! Is dat niet lastig met het eruit halen van de cam?

* Magic666 hoopt nog steeds op een MM vestiging in zijn buurt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 28 juli 2003 @ 14:23:
ik twijfel dus ook tussen de 10 en de 20......... in de 10 kan de A70 horizontaal?
Zie bovenstaande
hmmmm dan ben ik ook geneigd om de 20 te nemen. Gaan batterijen en CF apart in een vakje?

dus de batterijen zitten in het vak van de camera?! Is dat niet lastig met het eruit halen van de cam?
In D-Res 10 gaan batterijen in apart vakje. CF kan voorin, kunnen er wel minimaal 2 van in. Meer kan natuurlijk altijd :P

De batterijen gaan in apart vakje naast camera. 4 past makkelijk, 8 zou ook wel lukken, maar dan wordt het een beetje zwaar. Cam komt niet in contact met batterijen. Dus dat is niet lastig, enige "lastige" is dat ik altijd de batterijen uit vakje moet peuteren :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dus de D-res 10 is op maat gemaakt voor de A70...... ok bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij niet in de D-Res 8 ???
* HoefMeistert heeft de D-Res 8 en A70 + spare bat's zitten er lekker in. Past net, maar cam schuift niet, wat imo het belangrijkste is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb de D-Res 8. Cam past er precies in, er kan ook nog een cf in, en na heel veel proppen 4 bats, maar dat doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Over batterijen gesproken, ik gebruik zelf een Lowepro D-Res8 en daar heb ik dan de camera en een extra CF kaartje inzitten. Batterijen ipv het kaartje zou kunnen, maar wel net aan.
Batterijen neem ik gewoon mee in m'n broekzak, merkte niet eens dat ik ze bij me had. Overigens heb ik in mijn 2 weken durende vakantie zo'n 170 foto's gemaakt en geen batterijen hoeven verwisselen :) Uiteraard veel gezoomd, lcd scherm altijd aan en foto's regelmatig bekeken. Gewoon perfectemundo :*)

Wat die D-Res8 betreft, het is een tasje waar je camera perfect inpast. Niet te strak maar wel stevig, de camera heeft geen mogelijkheid tot verschuiven. Dergelijke tasjes zijn imho het beste voor een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Calitomnication schreef op 28 July 2003 @ 12:30:
[...]

Dat lijkt mij duidelijk.
Ik heb na grondig lezen van deze topics toch een A70 besteld.
Voor de belangstellende, ik weet niet of deze nog zo moeilijk verkrijgbaar zijn. Maar pick2pay heeft er nog 28 27 :p op vooraad.
Op de site staat bij enkele kamers "leverbaar" en bij de A70 niet, toch heb ik hem maar besteld, enkele minuten na jou... ik kan hem altijd nog cancellen want ik heb vermeld dat ik eerst info over levertijd wil aanschouwen..

Iemand enig idee wat die dingen bij de mediamarkt kosten eigenlijk?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 28 July 2003 @ 16:03:
Over batterijen gesproken, ik gebruik zelf een Lowepro D-Res8 en daar heb ik dan de camera en een extra CF kaartje inzitten. Batterijen ipv het kaartje zou kunnen, maar wel net aan.
Batterijen neem ik gewoon mee in m'n broekzak, merkte niet eens dat ik ze bij me had. Overigens heb ik in mijn 2 weken durende vakantie zo'n 170 foto's gemaakt en geen batterijen hoeven verwisselen :) Uiteraard veel gezoomd, lcd scherm altijd aan en foto's regelmatig bekeken. Gewoon perfectemundo :*)

Wat die D-Res8 betreft, het is een tasje waar je camera perfect inpast. Niet te strak maar wel stevig, de camera heeft geen mogelijkheid tot verschuiven. Dergelijke tasjes zijn imho het beste voor een camera.
My thoughts exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

DKasemier schreef op 28 July 2003 @ 16:11:
[...]

Op de site staat bij enkele kamers "leverbaar" en bij de A70 niet, toch heb ik hem maar besteld, enkele minuten na jou... ik kan hem altijd nog cancellen want ik heb vermeld dat ik eerst info over levertijd wil aanschouwen..

Iemand enig idee wat die dingen bij de mediamarkt kosten eigenlijk?
Als je hem afhaalt kan dit vanaf Woensdag, onder rembours volgende week vrijdag.
Geloof mij maar. Ik heb deze knakkers vanmorgen opgebelt. De Ixus II hadden ze er nog 4 van, heb er 1 besteld, nu nog 3. De A70 hadden ze er nog 28 van, na bestelling dus 27.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk/type CF kaart is aan te raden voor de A70? :) Ik heb er geen verstand van maar lees dat je ze weinig mogelijk ##x moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:19:
Welk merk/type CF kaart is aan te raden voor de A70? :) Ik heb er geen verstand van maar lees dat je ze weinig mogelijk ##x moet hebben :)
Laat ik daar nu een vraag aan besteedt hebben in de FAQ(startpost) :P

Het ligt er een beetje aan hoe je de camera gaat gebruiken, maar voor 99 van de 100 mensen maakt het geen bal uit welk merk of snelheid je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Calitomnication schreef op 28 July 2003 @ 16:16:
[...]

Als je hem afhaalt kan dit vanaf Woensdag, onder rembours volgende week vrijdag.
Geloof mij maar. Ik heb deze knakkers vanmorgen opgebelt. De Ixus II hadden ze er nog 4 van, heb er 1 besteld, nu nog 3. De A70 hadden ze er nog 28 van, na bestelling dus 27.
dus rembours duurt anerhalve week langer :o. Maar arnhem is ook weer zo ver :|
2 uur en 4 minuten,.. en dan ook nog hetzelfde terug..
vind ik ook beetje te gek :P

en met 16,30€ aan een 2e klas reductietarief treinkaartje nog erg duur ook :P

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

DKasemier schreef op 28 July 2003 @ 16:35:
[...]

dus rembours duurt anerhalve week langer :o. Maar arnhem is ook weer zo ver :|
2 uur en 4 minuten,.. en dan ook nog hetzelfde terug..
vind ik ook beetje te gek :P

en met 16,30€ aan een 2e klas reductietarief treinkaartje nog erg duur ook :P
Mja, ik woon zelf in Steyl, in de buurt van Venlo, dus het is voor mij ook een trip van 50 a 60 km.
Maar waarom heb jij hem dan niet bij goedkoopste.nu gekocht. Deze waren nog goedkoper en liggen in Haarlem..

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ik heb sinds een paar dagen ook de a70, heb alle software geïnstalleerd op een win2k Prof. computer.
Maar ik kan mijn a70 niet in Explorer als een extra harde schijf benaderen, wat doe ik fout? Of is dit überhaubt niet mogelijk?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog eentje van m'n A70 :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/fotos/brievenbus%2027-07-2003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Crusader

Arc Nature

Mir schreef op 28 July 2003 @ 16:50:
Ik heb sinds een paar dagen ook de a70, heb alle software geïnstalleerd op een win2k Prof. computer.
Maar ik kan mijn a70 niet in Explorer als een extra harde schijf benaderen, wat doe ik fout? Of is dit überhaubt niet mogelijk?

Tnx!
nfi, maar stond hierover niet al iets in de topicstart?
Anders mag het er wat mij betreft wel in komen te staan.

Het klopt in ieder geval, dat werkt alleen in Windows XP. Onder Windows 2000 en lager zul je met de bijgeleverde software aan de slag moeten.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Hmm, nee stond naar mijn idee niets over in de topicstart. Anders heb ik erover heen gelezen!

Maar shit, dat is irritant!
Niet iets leuks voor te vinden!?

Want nu moet ik steeds mijn CF kaart eruit halen en ben ik bang dat op 1 dag die miniscule pinnetjes gaan afbreken! :-/

Maar met die software hanissen vind ik ook niets! (had hiervoor een olympus c-220.. die kon dat wel onder 2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Crusader schreef op 28 July 2003 @ 17:10:
[...]
Het klopt in ieder geval, dat werkt alleen in Windows XP. Onder Windows 2000 en lager zul je met de bijgeleverde software aan de slag moeten.
Volgens mij niet. Ik heb WinXP (met service pack 1 en alle mogelijke updates). Je hoeft dan weliswaar geen extra software te installeren, maar Windows ziet mijn A60 niet als extra harddisk, maar als camera. Je krijgt dus geen drive-letter erbij, iets wat bij een Sony digicam bijv. wel zo is.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

spaceboy schreef op 28 July 2003 @ 17:13:
[...]

Volgens mij niet. Ik heb WinXP (met service pack 1 en alle mogelijke updates). Je hoeft dan weliswaar geen extra software te installeren, maar Windows ziet mijn A60 niet als extra harddisk, maar als camera. Je krijgt dus geen drive-letter erbij, iets wat bij een Sony digicam bijv. wel zo is.
Idd ja, geen drive, wel extra apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Crusader

Arc Nature

Oww ja, sorry, was ik even vergeten, is als apparaat herkenbaar en niet als driveletter.
Maar ja, ik gebruik die optie ook niet, heb een cardreader ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik denk dat je kaartje er de heletijd in en uithalen ook niet echt bevordelijk is voor je cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~p.gielens1/100_0005.JPG

M'n eerste shot met een digicam (A60). De hond moet er nog ff aan wennen zoals je ziet ;) Als die eens wist wat hem te wachten staat... haha.

[ Voor 42% gewijzigd door Scare360 op 28-07-2003 17:58 . Reden: klikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
omdat ik alleen thuis ben, moet ik ook zelf eten maken en om het makkelijk te houden :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/maalst1/got/eten.jpg

en vind hem best wel erg scherp 8) (a70)

[ Voor 12% gewijzigd door Mich op 28-07-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
paulgielens schreef op 28 juli 2003 @ 17:55:
[afbeelding]

M'n eerste shot met een digicam (A60). De hond moet er nog ff aan wennen zoals je ziet ;) Als die eens wist wat hem te wachten staat... haha.
aan de naam van de foto te zien, is het je 5e foto 8) :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
vraagje (omdat ik nu ga twijfelen aan men eigen cam) is dit een moooie scherpe foto (auto stand + statief)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/maalst1/got/test.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Als je naar die blauwe opel corsa kijkt is die niet egt scherp vind ik maarja ik ben iig nog steeds tevreden met mijn cam. En het is ckers gek dat er in deel 4 pas word gezeikt over de scherpte want als je naar de foto's van smartdodo kijkt zijn die egt wel scherp

[ Voor 3% gewijzigd door shameblaster op 28-07-2003 18:47 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
DE_Michiel schreef op 28 July 2003 @ 18:36:
vraagje (omdat ik nu ga twijfelen aan men eigen cam) is dit een moooie scherpe foto (auto stand + statief)

[afbeelding]
Volgens mij is het een prima foto :)

Overigens kun je ook de edit knop eens gebruiken ;) Om verschillende delen in je post aan te geven kun je makkelijk
van
de
code:
1
[hr]
gebruik maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Weet jij die codes gewoon uit je hoofd of is hier ergens een lijstje te vinden op got met allemaal codes?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
shameblaster schreef op 28 July 2003 @ 18:49:
Weet jij die codes gewoon uit je hoofd of is hier ergens een lijstje te vinden op got met allemaal codes?
De meesten staan in de faq. Zie bovenaan je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 28 July 2003 @ 18:49:
* SmartDoDo weet redelijk wat uit z'n hoofd inmiddels :P Maar er staat er heel wat in de http://gathering.tweakers.net/forum/faq ;)

Maar wat je zegt over die scherpte, ik zie idd wel eens foto's voorbijkomen die minder lijken dan die van mij. Dan zeg ik er ook gelijk bij, ik post alleen de foto's die ik goed gelukt vindt en die er goed en scherp uitzien. Als ik foto's maak, zitten er ook altijd wel bij die niet helemaal goed gelukt zijn. Daarom maak ik als het even kan gewoon een paar foto's dan zit er altijd wel een bij die er goed uitkomt :)
Als je een digitale camera hebt, dan heb je de enorme luxe om gewoon een paar foto's extra te maken. Die paar die wat minder zijn keil je gewoon meteen weg :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 28-07-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok, hier even wat pics van mij weer (met de A70):

achterkant niet ingezoomd (1024 x 768, fine (sorry hij stond nog niet hoger)):
Afbeeldingslocatie: http://www.mrikkert.cistron.nl/fotos/acherkantklein.jpg
groot: http://www.mrikkert.cistron.nl/fotos/acherkantgroot.jpg

achterkant ingezoomd (1024 x 768, fine):
Afbeeldingslocatie: http://www.mrikkert.cistron.nl/fotos/achterkantingezoomdklein.jpg
groot: http://www.mrikkert.cistr...terkantingezoomdgroot.jpg

Beiden in de landscape mode gemaakt.

Zien er toch goed uit?! Met de cam is dus gewoon niks mis. Kwestie van oefenen en spelen met de instellingen!

De GP smart is besteld evenals de lowepro 10 AW, het feest kan bijna beginnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik heb vanavond trouwens de lensadapter besteld voor mijn A70. Als het heel erg meezit dan ben ik met een week in het bezit van een lensadapter :Y)

Ik heb hier al liggen:

• close-up lens,
• polafilter,
• skylightfilter,
• stereffectfilter :*)

Zou ik dan eindelijk eens wat kunnen laten zien..... 8)
Met dank aan ik geloof Tycoontje voor de link _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

smartdodo..... welke link is dat? Ben wel benieuwd eigelijk.......
wat doen al die filters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ik denk dat hij deze bedoelt:

http://www.marktplaats.nl/markt/foto/canon/13841.htm

En voor meer over filters bijvoorbeeld:
http://www.thkphoto.com/products/hoya/index.html
(of check de gratis te bestellen folder: http://www.transcontinenta.nl/hoya/e-mail.htm - erg leerzaam)

[ Voor 55% gewijzigd door Tycoontje op 28-07-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

aha bieden dus.....

En wat doen al die filters? (sorry ben een totale fotografien00b.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Magic666 schreef op 28 July 2003 @ 19:42:
aha bieden dus.....

En wat doen al die filters? (sorry ben een totale fotografien00b.....)
Nee, niet bieden. Goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17-09 08:10
Ik heb vandaag mijn foto's (A70) gekregen die ik naar het kruidvat en naar Dixons heb gestuurd, voor een persoonlijk afdrukcentraleonderzoekje.
Wat mij opvalt is dat Dixons (maken volgens mij gebruik van diensten van Kodak) errug slecht omgaat met de kleuren, terwijl bij het Kuidvat (Agfa) de kleuren erg mooi overeenkomen met het origineel.

Hieronder de scans van de foto's en het origineel

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~mattievanrijen/Cactus%20onbewerkt.JPG

Kruidvat:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~mattievanrijen/Cactus%20Agfa.jpg

Dixons:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~mattievanrijen/Cactus%20Kodak.jpg

Binnenkort nog wat meer foto's naar andere centrales opsturen...

[ Voor 21% gewijzigd door ikmattie op 28-07-2003 20:08 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

shameblaster schreef op 28 July 2003 @ 18:46:

Als je naar die blauwe opel corsa kijkt is die niet egt scherp vind ik maarja ik ben iig nog steeds tevreden met mijn cam. En het is ckers gek dat er in deel 4 pas word gezeikt over de scherpte want als je naar de foto's van smartdodo kijkt zijn die egt wel scherp
Heeft niks met scherpte te maken, is gewoon te ver weg.

@fotoposter, zou je de exif willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Magic666 schreef op 28 July 2003 @ 19:31:
smartdodo..... welke link is dat? Ben wel benieuwd eigelijk.......
wat doen al die filters?
De link die Tycoontje poste idd :)

Stereffectfilter:
geeft bij een sterke lichtbron (kaars, lamp etc) een 4/6/8 vormige ster. Zie hier

Voor de overige filters: Deze link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de andere 3 topics ook nog eens doorgenomen, maar het lijkt me dat het hier echt aan een verkeerde instelling, verkeerde persoon, of net de verkeerde levering ligt. Ik zie daar scherpe afbeelding voorbijkomen, waar je u tegen zegt. (A70 dus)

Dat is denk ik het gevaar van deze camera. Omdat je zoveel kunt instellen, is de kans ook groter dat je een verpeste foto krijgt als je er nog niet mee kunt omgaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 20:19:
Ik heb de andere 3 topics ook nog eens doorgenomen, maar het lijkt me dat het hier echt aan een verkeerde instelling, verkeerde persoon, of net de verkeerde levering ligt. Ik zie daar scherpe afbeelding voorbijkomen, waar je u tegen zegt. (A70 dus)
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Schuur1.jpg

A60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mooie zonnige pic dude! Zo willen we ze zien.

De zwarte rand aan de buitenkant van je kader is wel minder ;)

Tsja, de A60 :*)

hehe, j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

ikmattie schreef op 28 July 2003 @ 19:48:
Ik heb vandaag mijn foto's (A70) gekregen die ik naar het kruidvat en naar Dixons heb gestuurd, voor een persoonlijk afdrukcentraleonderzoekje.
Wat mij opvalt is dat Dixons (maken volgens mij gebruik van diensten van Kodak) errug slecht omgaat met de kleuren, terwijl bij het Kuidvat (Agfa) de kleuren erg mooi overeenkomen met het origineel.

Hieronder de scans van de foto's en het origineel

Origineel:
[afbeelding]

Kruidvat:
[afbeelding]

Dixons:
[afbeelding]

Binnenkort nog wat meer foto's naar andere centrales opsturen...
Probeer de Hema ook eens. Mijn ervaringen daarmee waren dat de kleuren erg goed overkwamen. (1-uurs service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11
Koraalduivel schreef op 28 July 2003 @ 21:09:
[...]

Probeer de Hema ook eens. Mijn ervaringen daarmee waren dat de kleuren erg goed overkwamen. (1-uurs service)
1 uurs service? Ook met digitale foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Siluro schreef op 28 juli 2003 @ 21:12:
[...]

1 uurs service? Ook met digitale foto's?
Ja

prijzen voor de liefhebbers:
10x15 0,40 euro
13x18 0,50 euro
20x30 2,00 euro
opstartkosten zijn 1,70 euro

Zie http://www.hema.nl/Hema/page.asp?mainmenu=Fotoservice voor adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:39
Een aantal posts geleden heb ik ook al aangeven dat de HCC een test heeft gehouden van digitale afdrukcentrales.

Algemene info over digitale fotografie:
http://www4.hccnet.nl/404...pecials.showspecial&id=32

De resultaten van de test van de online fotocentrales:
http://www4.hccnet.nl/404...ikelPage&id=604&otherid=0

Conclusie:
Wanneer je weinig waarde hecht aan een online fotoalbum, en het niet erg vindt om je foto's op te halen bij een winkel voor de laagste prijs, dan is Kruidvat de aangewezen partij voor jou. Voor dezelfde kwaliteit die Albert Heijn levert betaal je namelijk minder. De Hema is duurder en biedt daarvoor minder kwaliteit. Als je het prettig vindt dat je foto's thuis worden afgeleverd en je veel gebruik maakt van internet is Pixum de beste keus. De prijzen zijn bijna net zo scherp als die van Kruidvat maar de afdrukken zijn net iets beter. Bovendien krijg je er bij Pixum een gratis online fotoalbum vol mogelijkheden bij.

Bron: Hccnet 404 magazine

[ Voor 4% gewijzigd door Mad_Manic op 28-07-2003 21:30 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 28 July 2003 @ 20:38:
[...]

Mooie zonnige pic dude! Zo willen we ze zien.

De zwarte rand aan de buitenkant van je kader is wel minder ;)

Tsja, de A60 :*)

hehe, j/k
ff weggehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 17-09 21:33
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/boom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/molen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/giethoorn.jpg

A70 ,foto 2 in autostand genomen en zoals je kunt zien aan het riet waaide het nogal. . Onscherp?? Nee, d8 het niet. Je zou er nog bijna in gaan geloven ook. Ik wacht ook af op de reactie van canon.. .

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17-09 08:10
Mad_Manic schreef op 28 juli 2003 @ 21:29:
Een aantal posts geleden heb ik ook al aangeven dat de HCC een test heeft gehouden van digitale afdrukcentrales.

Algemene info over digitale fotografie:
http://www4.hccnet.nl/404...pecials.showspecial&id=32

De resultaten van de test van de online fotocentrales:
http://www4.hccnet.nl/404...ikelPage&id=604&otherid=0

Conclusie:
Wanneer je weinig waarde hecht aan een online fotoalbum, en het niet erg vindt om je foto's op te halen bij een winkel voor de laagste prijs, dan is Kruidvat de aangewezen partij voor jou. Voor dezelfde kwaliteit die Albert Heijn levert betaal je namelijk minder. De Hema is duurder en biedt daarvoor minder kwaliteit. Als je het prettig vindt dat je foto's thuis worden afgeleverd en je veel gebruik maakt van internet is Pixum de beste keus. De prijzen zijn bijna net zo scherp als die van Kruidvat maar de afdrukken zijn net iets beter. Bovendien krijg je er bij Pixum een gratis online fotoalbum vol mogelijkheden bij.

Bron: Hccnet 404 magazine
Dit had ik idd ook gelezen, amar wilde toch ff zekerheid hebben, de foto's zijn inmiddels ook gestuurd naar 3 andere afdrukcentrales, waaronder 1 Franse.

Op deze site staan heel veel afdrukcentrales, waarbij de Dixons er heel goed uit komt, en Kruidvat een stuk minder, mijn resultaten zeggen echter wat anders, dus echt veel waarde hecht ik niet aan test en gebruikersoordelen.

Koraalduivel:
HEMA zijn ze ook naartoe gestuurd, vond ik een beetje een klotesite om het te regelen, maar we zullen zien wat de kwaliteit is.

edit:
dat was natuurlijk niet Smartdodo die dit poste, maar koraalduivel,
Icon van Smartdodo zit zo ingebrand op mijn netvlies, en die van Koraalduivel lijkt er veel op als je (te) snel wilt zijn .... sorry, ik was aan het :Z

[ Voor 9% gewijzigd door ikmattie op 28-07-2003 22:53 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik zie mijn naam voorbijkomen maar snap even niet wat ik ermee te maken heb :?
.... sorry, ik was aan het :Z
:P Het is je vergeven ;)

[ Voor 31% gewijzigd door SmartDoDo op 28-07-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Calitomnication schreef op 28 juli 2003 @ 16:43:
[...]

Mja, ik woon zelf in Steyl, in de buurt van Venlo, dus het is voor mij ook een trip van 50 a 60 km.
Maar waarom heb jij hem dan niet bij goedkoopste.nu gekocht. Deze waren nog goedkoper en liggen in Haarlem..
ik wist a) niet of ze hem daar op voorraad hadden, en toen ik las dat ze hem op voorraad hebben heb ik hem besteld.. wist ik veel dat ik hem dan nog pas volgende week vrijdag krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Lucht033.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk allemaal ook erg context afhankelijk, ik denk niet dat er met de camera van DE_Michiel bijvoorbeeld iets mis is. Toen het gisteren zo bewolkt en winderig was, was ik ook niet tevreden, maar vandaag schoot ik met het lekkere zonnetje in de rug (lekker veel contrast en betere belichting) weer hele acceptabele pics in auto en p-mode:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sirwilliam/pictureklein.jpg

Maar die onzekerheid over zo een (dure) camera is volgens mij ook vrij normaal. Ik wil mijn camera gewoon voor 100% kennen en als dat nog niet lukt dan baal ik en ga ik twijfelen en heel veel naar foto's van anderen kijken en vergelijken.. Maar nu ben ik er weer overheen :)

Maar genoeg psychologie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Hey, ik heb ook sinds een paar dagen een A70! Ben helemaal nieuw in de wereld van de fotografie en heb er zelfs 2 dagen over gedaan om de handleiding helemaal door te spitten en alles uit te proberen :)

Meteen vanaf het begin had ik al wel door dat het voor scherpe foto's erg belangrijk is welke instellingen je gebruikt voor welke situatie (macro, aperture, e.d.). Nu ik dit topic ook heb doorgelezen en wat foto's heb bekeken denk ik dat onscherpe foto's toch echt niet aan de camera zullen liggen. Bovendien produceert de A70 'soft images' die als ze bewerkt worden soms een stuk scherper kunnen worden. Een reactie op de forums van Imaging Resource:
I feel much of the comment about the lack of sharpness with the A70 is based on looking at the unedited images as they come off the camera, which are softish. This is only because Canon have chosen (wisely I believe) to apply very little in camera sharpening, there is nothing wrong with the lens or the electronics. I have had an A70 for a couple of weeks as a family snapshooter and have processed many shots in Photoshop. I can say very strongly that with minimal sharpening the pictures leap of the screen, with little noise or artifacting. I have tried many different methods and all of them have yeilded excellent results. The bottom line is that some cameras sharpen significantly internally and give punchy shots straight out of the camera but they don't repond well to further processing, Canon has taken a different approach. If you are not interested in doing post shot editing maybe the A70 isn't for you, but if you like to have some control over things the A70 is capable of outstanding results for its price point and pixel count and it is very well featured in comparison to its competition.
Als er echt verschil in scherpte is tussen de A60 en de A70, kan het dan niet zo zijn dat de A60 camera zelf al meer aan sharpening doet dan de A70?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon PowerShot A60 is een camera met veel instelmogelijkheden en levert ondanks een lagere resolutie scherpere beelden dan zijn tweelingbroer
http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?eid=26453

De A60 komt beter uit de test dan de A70...

http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?id=28673

en het overzicht:

http://www.zdnet.be/images/doss0307/beoordeling.pdf

Gelukkig heb ik een A60 gekocht en geen A70 _/-\o_
Hoef ik niet iedere keer in Photoshop alles nog met de hand te gaan sharpenen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Lees Fraggel zijn post......... bekijk de A70 pics van diverse users....... zdnet heeft zitten slapen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ChRiZz- schreef op 28 juli 2003 @ 22:26:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

A70 ,foto 2 in autostand genomen en zoals je kunt zien aan het riet waaide het nogal. . Onscherp?? Nee, d8 het niet. Je zou er nog bijna in gaan geloven ook. Ik wacht ook af op de reactie van canon.. .
Hej naar geithoorn geweest!?! Leuk daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ah kijk, dat was dus de test die ik bedoelde. Hier zou dus gewoon op bestraft moeten worden. Als je het blad zou lezen en de testfoto's erbij zou houden zou je snappen dat hun testmethode waardeloos is. De camera's zijn namelijk niet met gelijke instellingen getest waardoor er onbedoeld verschillen zijn ontstaan.
Ik lees meer test van camera's en het valt me op hoe bedroevend weinig moeite soms gedaan wordt aan een testverantwoording of het testen onder exact gelijke omstandigheden. Met dus slechte test als gevolg. :(

Ik heb de foto's van de A70 uit bovenstaande test gezien en ze zien er slechter uit dan die van de gemiddelde Trust (nofi).
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.