If it ain't broken, play with it till it breaks.

't Is een prima can, het enige waar ik op dit moment mee zit is dat ie te weinig zoom heeft en de lens niet veel voor stelt
[ Voor 9% gewijzigd door Tjeerd op 29-07-2003 10:40 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Kijk dit is de foto dus
Khad ff geen zin om te gaan resizen vandaar dat ik de link geef
wat ik wel merk aan mijn cam is dat als ik 3x optish inzoom dat de foto's dan wat waziger worden, maar dat zal wel aan mijn cam liggen omdat ik soms ook de e18 error krijg
smartdodo bedankt voor de (hr) code
[ Voor 21% gewijzigd door shameblaster op 29-07-2003 11:31 ]
Cons:::BB4E
Wellicht omdat er maar weinig kleur in de foto zit? Hoe minder contrast hoe minder beeldinfo? Denk dat je het in die richting moet zoekenshameblaster schreef op 29 July 2003 @ 11:29:
Kan iemand mij vertellen waarom de foto 'maar' 533kb groot is
komt doordat hij daar niet op gefocussed is, hij had beter eerst kunnen focussen op de blauwe opel corsa, en vervolgens de camera kunnen draaien.. dan had hij een goed beeld van de scherpte gehad... en handmatig instellen en dan je diafragma heel klein maken, als je een statief hebt moet dat toch wel kunnenshameblaster schreef op 28 July 2003 @ 18:46:
Als je naar die blauwe opel corsa kijkt is die niet egt scherp vind ik maarja ik ben iig nog steeds tevreden met mijn cam. En het is ckers gek dat er in deel 4 pas word gezeikt over de scherpte want als je naar de foto's van smartdodo kijkt zijn die egt wel scherp
@shameblaster: leuke pic beetje teveel huizen echter, mooi contrast!!j
kon het niet laten :P:

[ Voor 45% gewijzigd door Makkelijk op 29-07-2003 12:58 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dkasemier hoe heb je die foto bewerkt, met welk proggrama?
[ Voor 27% gewijzigd door shameblaster op 29-07-2003 14:46 . Reden: :) ]
Ik heb dat probleem niet.shameblaster schreef op 29 July 2003 @ 14:36:
THNX 4 YOUR COMPLIMENT, heeft niemand het probleem dat als ie 3x optishc inzoomt dat de foto dan wazig word
edit:
Dkasemier hoe heb je die foto bewerkt, met welk proggrama?
Sick dude! Zeer mooie foto's! Mooie kleuren ook.Nestor schreef op 29 July 2003 @ 10:40:
Zal ik eens wat pics posten die ik op Vlieland pas heb gemaakt, de A70 is wat mij betreft echt wel een cam die scherpe pics tevoorschijn kan toveren. Ik heb de A70 nu ongeveer een maand of 3 en heb er ruim 1500 pics meegeschoten en ben 'overall' erg tevreden met de cam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
't Is een prima can, het enige waar ik op dit moment mee zit is dat ie te weinig zoom heeft en de lens niet veel voor steltM'n volgende cam wordt iig zeker een DSLR.
een test van allemaal flashcard. geeft voor een aantel mensen misschien antwoord op hun vragen
Ik heb zelf niet kunnen vinden wanneer me camera geleverd wordt, hebben degene die hier een cameratje bij Progress hebben besteld enig idee hoe lang dit zou kunnen worden ?
Ik hoop wel snel, want ik ben zondag jarig en wil graag foto's maken van me verjaardag
Ze hadden wel een ruim aantal A70's op voorraad lees ik op site...
oRc schreef op 29 July 2003 @ 16:35:
Ik heb op 16-07 een a70 bij hun besteld, kreeg toen meteen een mailtje terug dat de levertijd +_ 1 week was. Nu 2 weken later heb ik hem nog steeds niet :\
Dus ik ben nu een beetje in de war ?In veel testen, de beste keuze in dit prijssegment !!!
<< Camera Ruim uit voorraad leverbaar !!!! >>
Jij heb em nog niet, terwijl er dat op hun site staat ?
Jaja...
Ik zou ze dan maar eens bellen of mailen want dit klopt niet
[ Voor 3% gewijzigd door OutSIdeR op 29-07-2003 16:39 ]
Het ligt er maar net aan hoe krachtig de batterijen zijn die je gebruikt, hoe krachtiger hoe langer. Ook het gebruik van het display en het “spelen” met instellingen en de zoom zorgt ervoor dat je batterijen eerder op zijn.
”Damn, m'n batterijen willen niet op
Ik ben al een week aan het schieten met 4 2000 mah batterijen, heb al diverse filmpjes gemaakt, en veel geflitst. En ze zijn gewoon nog niet op
geweldig
Aldus een A60 gebruiker
Dit komt uit de startpost
Volgens mij ben ik die gebruiker
[ Voor 3% gewijzigd door dbzfan op 29-07-2003 16:41 ]
Ikke bij informatique, vrijdag besteld, gisteren (maandag) binnen... soms zijn die paar euro het risico op slechte service niet waard.oRc schreef op 29 juli 2003 @ 16:35:
Ik heb op 16-07 een a70 bij hun besteld, kreeg toen meteen een mailtje terug dat de levertijd +_ 1 week was. Nu 2 weken later heb ik hem nog steeds niet :\
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Die van mij welfraggel schreef op 29 juli 2003 @ 17:01:
Katten zijn altijd fotogeniek, helaas kijken ze bijna nooit in de lens.

Origineel
Nee klopt, maar ik woon in Hengelo dus als er wat mis is met de cam kan ik er zo heen rijdenpaulgielens schreef op 29 juli 2003 @ 16:56:
Ikke bij informatique, vrijdag besteld, gisteren (maandag) binnen... soms zijn die paar euro het risico op slechte service niet waard.
Nog meer mensen die de cam bij Progress in Hengelo hebben gehaald trouwens ?
Het is een amerikaanse camera die word aaan geboden op marktplaats.
Nadelen:
-geen garantie
-moet maar net goed zijn
OMG, kom je daar nu pas achter
Voor de mensen die wat problemen hebben met misverstanden over levertijden, gewoon blijven aandringen bij je winkel . Wij (eenvoudige usertjes hier
SmartDoDo schreef op 29 July 2003 @ 17:58:
[...]
OMG, kom je daar nu pas achter![]()
Ik vond het wel een mooie opmerking die goed aangaf hoe de batterijduur ervaren wordt
Voor de mensen die wat problemen hebben met misverstanden over levertijden, gewoon blijven aandringen bij je winkel . Wij (eenvoudige usertjes hier) kunnen daar namelijk verdraaid weinig over zeggen
Ik belde de BCC op (maandag): geen idee meneer, waarschijnlijk heeft Canon een leveringsprobleem. 3 dagen later: met de BCC, uw bestelling is binnen!
Ik kreeg net een bevestiging van ene Frank van der Hoeven dat ze vandaag of morgen mijn camera zal worden verzondenoRc schreef op 29 July 2003 @ 17:10:
[...]
Nee klopt, maar ik woon in Hengelo dus als er wat mis is met de cam kan ik er zo heen rijden
Nog meer mensen die de cam bij Progress in Hengelo hebben gehaald trouwens ?
Verwijderd
Ha, Frank van der Hoeven heb ik ook al een mail van gehad, direct na mijn bestelling.OutSIdeR schreef op 29 July 2003 @ 19:03:
[...]
Ik kreeg net een bevestiging van ene Frank van der Hoeven dat ze vandaag of morgen mijn camera zal worden verzonden
Met mijn bestelling van de A60 gaat het daarentegen aanmerkelijk trager. 14e besteld, vandaag nog niks gehoord dus maar eens gemaild. Was wat vertraging opgetreden, maar ze verwachten 'm morgen of overmorgen.
Oh, wat ga ik dan hard fotograferen jongen!
En mocht iemand denken, wie is dit, tsja, ik lees al een tijdje mee maar was m'n username kwijtgeraakt
- Hij maakt nogal een fel piep-geluid wanneer hij in opname-modus staat
- Bij het scherpstellen of aanpassen aan de lichtinval klikt hij de hele tijd.
Niet dat het mij stoort, maar bij een vriend zijn IXUS hoor je bijna niets.
En wat betreft de recente vragen ivm de scherpte, ik vind deze helemaal onterecht. Ik heb nog maar een tiental fotos in AUTO-modus gemaakt en vind ze allemaal bijzonder scherp.
In de trend van nieuwe gebruikers dan ook maar een openings-macro:

Natuurlijk klikbaar.
Goeie foto, nu nog een beetje asfalt er onder en dan is hij helemaal compleet. Helaas wel jammer dat hij scheef is.Kiff schreef op 29 juli 2003 @ 19:26:
Eindelijk mijn A70 binnen, en al direct een paar vragen:
- Hij maakt nogal een fel piep-geluid wanneer hij in opname-modus staat
- Bij het scherpstellen of aanpassen aan de lichtinval klikt hij de hele tijd.
Niet dat het mij stoort, maar bij een vriend zijn IXUS hoor je bijna niets.
En wat betreft de recente vragen ivm de scherpte, ik vind deze helemaal onterecht. Ik heb nog maar een tiental fotos in AUTO-modus gemaakt en vind ze allemaal bijzonder scherp.
In de trend van nieuwe gebruikers dan ook maar een openings-macro:
[afbeelding]
Natuurlijk klikbaar.
Verwijderd
Ik heb ook maar eens een Powershot aangeschaft.
De A60 wel te verstaan.
Ik vond het onzin om zo,n 100 euro meer te betalen voor een 3mp camera terwijl ik daar toch weinig tot geen profeit van heb.
De camera heb ik gewoon in de winkel gekocht.. Ik heb geen geld teveel maar vind het gewoon wel een fijn idee dat mocht er iets mee gebeuren ik hem zonder problemen kan opsturen onder garantie enzo.
Maar goed.. dat boeit allemaal niet .. wat wel boeit is dat ik er erug tevreden over ben.. met name de kleuren en de schepte van de foto's als je op afstand fotografeerd
Ik gebruikte hiervoor een Medion 4.1 MP .. een oud model. Deze doet het nog steeds uitstekend alleen is ie niet zo goed voor afstandfotografie.
Houden doe ik hem, want de macrolens van de medion vind ik nog steeds onovertrefbaar...
Maar hier komen wat testfototjes die ik gemaakt heb met de canon powershot A60
de eerst fototjes

Het zijn allemaal de orignele foto's
De bewerkte kleuren zijn standaard functies van de camera zelf.
Dave! Ik ben wel een beetje verrast om jou in mijn thuishaven (dit topic) aan te treffenVerwijderd schreef op 29 July 2003 @ 21:26:
Woei
Ik heb ook maar eens een Powershot aangeschaft.
De A60 wel te verstaan.
Ik vond het onzin om zo,n 100 euro meer te betalen voor een 3mp camera terwijl ik daar toch weinig tot geen profeit van heb.
De camera heb ik gewoon in de winkel gekocht.. Ik heb geen geld teveel maar vind het gewoon wel een fijn idee dat mocht er iets mee gebeuren ik hem zonder problemen kan opsturen onder garantie enzo.
Maar goed.. dat boeit allemaal niet .. wat wel boeit is dat ik er erug tevreden over ben.. met name de kleuren en de schepte van de foto's als je op afstand fotografeerd
Ik gebruikte hiervoor een Medion 4.1 MP .. een oud model. Deze doet het nog steeds uitstekend alleen is ie niet zo goed voor afstandfotografie.
Houden doe ik hem, want de macrolens van de medion vind ik nog steeds onovertrefbaar...
Maar hier komen wat testfototjes die ik gemaakt heb met de canon powershot A60
de eerst fototjes![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn allemaal de orignele foto'sniks bewerkt buiten de rand die ik er in photoshop op aan heb gebracht.
De bewerkte kleuren zijn standaard functies van de camera zelf.
En nu ook nog dezelfde cam!
*proficiat
Ik heb er vorige week donderdag 1 gehaald bij een groothandel in Woudenberg. Gaat onder de naam 'Crown group'. Hij (degene bij wie ik hem op kon halen) heeft een advertentie staan op marktplaats, A70 voor 359€ en de A60 voor 259€. Toen ik er kwam had ie er nog wel een stuk of 8 liggen. Ik kan hem binnen 14 dagen gewoon ruilen en heb er een bon bij gekregen.De winkeliers hebben, volgens mij, zelf ook geen idee wanneer ze weer cams binnen krijgen.
Ik belde de BCC op (maandag): geen idee meneer, waarschijnlijk heeft Canon een leveringsprobleem. 3 dagen later: met de BCC, uw bestelling is binnen!
[ Voor 28% gewijzigd door fraggel op 29-07-2003 21:49 ]
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
A 60 10 x 6,5 x 3dbzfan schreef op 29 July 2003 @ 21:15:
Waarom kopen jullie allemaal van die grote tasjesIk heb de dres 8 en daar past ie precies in. + nog compact flash. Extra batterijen is een beetje onzin, je moet toch ook een lader meenemen.
D-Res 8 7,5 x 4 x 13,5
D-Res 10 10 x 5 x 11,5
Tja zoveel scheelt het nou ook weet niet en besides... ik wil gewoon 4 extra batterijen mee kunnen nemen (just in case).
Maar hij had er maar 3 binnen gehad.
De leveringsproblemen met Canon gaan weer beginnen. De a40 was eerst ook al bijna niet te krijgen, nu gaat hetzelfde weer gebeuren met zijn opvolgers.Magic666 schreef op 29 juli 2003 @ 22:06:
Ik gewoonbij de BCC voor 349....... laagste prijs garantie.....
Maar hij had er maar 3 binnen gehad.
Toch wel vreemd eigenlijk dat ze dat niet in de hand hebben!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Volgens mij wordt het een tele-converter genoemd omdat de bestaande lens verlengt wordtspaceboy schreef op 29 July 2003 @ 22:13:
Nog 's een vraagje van een foto-newbie in 't algemeen. Ik heb (dus) een A60 en heb daar zo'n converter plus een "teleconvertor" bij. (52mm diagonaal) Deze teleconvertor vergroot de brandpuntsafstand met 2.4x. Ik heb er weinig verstand van, maar wat is het verschil tussen een tele-convertor en een telelens? Zijn er nog andere lenzen dan degene die ik heb te koop? Moet dit perse een Canon zijn? Of is elk 52cm "opzetstuk" prima? STEL ik heb nog 'n keer geld over en ik wil "verder kunnen zoomen" met m'n A60, of heeft iemand wellicht een site met uitleg over dit soort zaken?
Veel andere lenzen zijn er volgens mij niet, wel veel filters die je erop kunt zetten. Al eens bij de officïele accessoires gekeken van Canon?
Vandaag was ik in Leiden om te shoppen. Zag bij Dynabite en bij Dixons de a60/70 gewoon in de vitrine staan. Ik heb er verder niet naar gevraagd, maar ze lijken gewoon leverbaar aan de kassa.Koraalduivel schreef op 29 July 2003 @ 22:08:
[...]
De leveringsproblemen met Canon gaan weer beginnen. De a40 was eerst ook al bijna niet te krijgen, nu gaat hetzelfde weer gebeuren met zijn opvolgers.
Edho
Hier de nightshot:

Exif info:
TV: 15 sec
AV: 8
ISO: 50
Jammer dat er niet veel autos reden.
[ Voor 3% gewijzigd door dbzfan op 29-07-2003 22:52 ]
Het heeft dan ook weinig zin dat ik nog meer foto's plaats.
Wat me opvalt is dat het lijkt dat de wat oudere A 70's vele scherpere foto's maakt, erg vreemd.
Verder zie ik hele mooie foto's voorbij komen, applaus voor iedereen.
Verwijderd

Euh.. wat een onzin. Je gaat toch geen lader meenemen?dbzfan schreef op 29 July 2003 @ 21:15:
Waarom kopen jullie allemaal van die grote tasjesIk heb de dres 8 en daar past ie precies in. + nog compact flash. Extra batterijen is een beetje onzin, je moet toch ook een lader meenemen.
Het idee achter het meenemen van een extra set batterijen is dat je gewoon door kunt als de set in de camera leeg is. Dus het is wel degelijk handig om ze erbij te kunnen stoppen in je tasje.
Je lader meenemen is wel handig op vakantie ofzo, maar dat heeft *niks* met je tasje te maken. De lader laat je gewoon "thuis". Als het eerste setje leeg is, reserve-setje erin en als je "thuis" bent de andere set opladen. Zo grijp je er nooit naast...
nop kan niet... je zou wel een compact flash reader kunnen kopen, das niet zo duur.. maar dan moet je steeds dat kaartje eruit halenVerwijderd schreef op 29 July 2003 @ 23:44:
Is het mogelijk om onder Win2k de camera als drive zichtbaar te maken in explorer? Ik kan alleen een TWAIN driver vinden voor de A70, als ik de camera na het installeren hiervan aansluit krijg ik 'Imaging for Windows' o.i.d.. Ik zie alleen WIA drivers (volgens mij heb je deze nodig) voor WinME en WinXP. Anybody?
aha, ik had hem dus ook in leiden bij dixons kunnen halen, lijkt me wel wat duurder daar he?
[ Voor 67% gewijzigd door Makkelijk op 29-07-2003 23:59 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
Kreeg hem maar niet ingelogt
Dit is mijn eerste digitale cammera na veel lees werk onderandere hier en op nog meer plaatsen en tijdschriften.
Heb ik volgens mij een goede keus gemaakt [1 maand in bezit] en bevalt HEEL goed
Misschien een telefoontje wagen?dynax schreef op 29 July 2003 @ 23:12:
Hallo allemaal, heb nog steeds geen reactie van Canon gehad, dus de A 70 gaat gewoon terug.
Het heeft dan ook weinig zin dat ik nog meer foto's plaats.
Wat me opvalt is dat het lijkt dat de wat oudere A 70's vele scherpere foto's maakt, erg vreemd.
Verder zie ik hele mooie foto's voorbij komen, applaus voor iedereen.
Met mijn A70 lijkt niks mis te zijn (zie de foto's) tis echt een kwestie van de goeie instellingen hebben.
Als het meezit krijg ik vandaag of morgen mijn camtas(je)! Dan zal ik even een paar foto's van ons dorp (Noordwijk) maken en posten.
* Magic666 moet nog steeds het boekje doorlezen...

Kreeg, als in "nu wel?'" En wat bedoel je eigenlijk met inloggen
kreeg net foto's te zien die gemaakt waren met de A200 en afgedrukt waren door de Hema.
Dat zag er erg goed uit, dat had ik niet verwacht!
Yep, vorige week besteld en gisteren binnen gekregen. Alles zit netjes verpakt inc. Engelse handleiding (en SpaansNog meer mensen die de cam bij Progress in Hengelo hebben gehaald trouwens ?
Mooi cameratje trouwens zeg! Veel lichter dan de A40 (mijn vorige), en ook weer een stuk mooier qua ontwerp. Tegelijkertijd doet ie ook wel een beetje fragieler aan, maar dat is denk ik een kwestie van wennen en gewoon niet te lomp met je camera zwaaien...
Overigens moet ik erbij vermelden dat de kwaliteit van de filmpjes ook stukken beter is geworden na de Canon A40. Geluid is nu ook eindelijk van aanhoorbare kwaliteit!
[ Voor 14% gewijzigd door ezwizard op 30-07-2003 10:33 ]
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar
Dus ken iemand hier een filmpie neer planten ?
dat ken vast wel ...OutSIdeR schreef op 30 July 2003 @ 12:50:
Ik zie jullie dan wel allemaal prachtige foto's maken, maar hoe zit het met de filmpjes die de camera ken maken ?

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 30-07-2003 12:55 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik had erbij moeten vertellen dat ik het over de vakantie had.Tycoontje schreef op 29 July 2003 @ 23:55:
[...]
Euh.. wat een onzin. Je gaat toch geen lader meenemen?
Het idee achter het meenemen van een extra set batterijen is dat je gewoon door kunt als de set in de camera leeg is. Dus het is wel degelijk handig om ze erbij te kunnen stoppen in je tasje.
Je lader meenemen is wel handig op vakantie ofzo, maar dat heeft *niks* met je tasje te maken. De lader laat je gewoon "thuis". Als het eerste setje leeg is, reserve-setje erin en als je "thuis" bent de andere set opladen. Zo grijp je er nooit naast...
OutSIdeR schreef op 30 July 2003 @ 12:50:
Dus kan iemand hier een filmpie neer planten ?
Uppen duurt nog even
[ Voor 29% gewijzigd door dbzfan op 30-07-2003 14:05 ]
Kan ik met de lensadaptor ook een filter gebruiken zonder een andere lens te gebruiken. Zo ja: gaat die adaptor dan over de lens heen? Ik vind een andere lens te duur en ik zou wel graag een UV filter hebben. BVD
Je schroeft de ring van je lens af, en zet de adapter er gewoon op.gomaster schreef op 30 July 2003 @ 14:13:
Ik heb nog iets wat me niet helemaal duidelijk is en ik weet niet of het al is gevraagd.
Kan ik met de lensadaptor ook een filter gebruiken zonder een andere lens te gebruiken. Zo ja: gaat die adaptor dan over de lens heen? Ik vind een andere lens te duur en ik zou wel graag een UV filter hebben. BVD
http://www.steves-digicam.../a70/samples/MVI_8574.AVI
Divx 5
http://members.lycos.nl/s...02003%20055%20(divx5).avi
De A70 filmpjes zijn natuurlijk beter.
[ Voor 17% gewijzigd door dbzfan op 30-07-2003 14:19 ]
En dan zit de lens er gewoon nog in?dbzfan schreef op 30 July 2003 @ 14:14:
[...]
Je schroeft de ring van je lens af, en zet de adapter er gewoon op.
Is er dan zo weinig verschil tussen die opties of is het puur gemakzucht?dbzfan schreef op 30 July 2003 @ 14:22:
Whitebalance is het enige wat ik op auto heb staan.
Heb ik ook op auto staan. De rest gaat handmatigMagic666 schreef op 30 July 2003 @ 14:21:
Maken jullie eigenlijk veel gebruik van de witbalans opties? (bewolkt instelling als het echt bewolkt is etc etc)?
Als je hem op lamplicht heb staan terwijl dat niet zo is merk je dat wel. De rest zie je niet echt of dat psd je ff.Magic666 schreef op 30 July 2003 @ 14:24:
[...]
Is er dan zo weinig verschil tussen die opties of is het puur gemakzucht?
[ Voor 1% gewijzigd door gomaster op 30-07-2003 14:26 . Reden: typo ]
Er zit wel degelijk een verschil tussen lamplicht en zonlicht, test het binnen maar eens uitMagic666 schreef op 30 July 2003 @ 14:24:
[...]
Is er dan zo weinig verschil tussen die opties of is het puur gemakzucht?
Bij de optie lamplicht worden de kleuren veel kouder, bij zonlicht warmer.
Vraagje, die 16 MB flashcard die er bij zit geeft 15,2 MB aan is dat normaal ?
[edit]
en hoe halen jullie bijvoorbeeld stof, of een vingerafdruk van de lens af ?
[ Voor 26% gewijzigd door oRc op 30-07-2003 14:28 ]
[zijkmode]dbzfan schreef op 30 July 2003 @ 14:27:
Ja, het zijn 160000 bytes.
16000:1024=15.625MB
[zijkmode]
ik vind de filmpjes die de camere maakt erg goed, alleen het geluid kon beter, maarja het hoofddoel is foto's maken dus vooruit
ik wil geheugen gaan kopen, ik woon in utreg en mycom zit het digst <-(spelfout) in de buurt.
Maar mycom verkoopt alleen apacher geheugen, ik zag in de startpost dat mensen dit geheugen hebben, - Hoe is dit geheugen
- beetje snel, vastlopers?
En toch laat je het gewoon op auto staan?dbzfan schreef op 30 July 2003 @ 14:25:
[...]
Er zit wel degelijk een verschil tussen lamplicht en zonlicht, test het binnen maar eens uit
Bij de optie lamplicht worden de kleuren veel kouder, bij zonlicht warmer.
Verwijderd
Die 16 MB-kaart die bij de mijne zat zit nog mooi in het doosje. Ik heb er namelijk meteen maar een 128 MB kaartje bij gekocht.
Aan degene die die lijst bijhoudt (mail doet het niet), je kan mij erbij zetten met een A60 en een PQI 128MB 40x. En het standaard 16 MB-kaartje
@Shameblaster, bij www.informatique.nl kun je dane elec geheugen kopen, en een paar dagen na de bestelling in huis.
[...]
[zijkmode]
16000:1024=15.625MB
[zijkmode]
[quote]
[hardere zeikmode]
In I/O termen is een MB 1000 kB en geen 1024. 1024 kB wordt alleen gebruikt in termen van *vluchtig* geheugen (werkgeheugen, lees: DRAM)
Een 10 GB harddisk bevat dus 10 miljard bytes.
[/hardere zeikmode]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Das vreemd, de camera voor 349 ipv 449 euro werd geaccepteerd en het geheugen voor 55 ipv 75 euro werd ook geaccepteerd!shameblaster schreef op 30 July 2003 @ 15:02:
Dit heb ik al is eerder gezegd geloof ik, eerst ging ik naar bcc toe voor de camera met de prijslijst van informatique maar dat deden ze niet, mischien omdat het om zoon groot bedrag gaat?
Onder het mom van: Informatique, ja die zaak kennen we.
En bedankt!
Ik heb bij Mycom Utreg vorige maand de Apacer Photosteno (256 MB.) gehaald voor m'n A70. En dat werkt nog steeds naar behorenshameblaster schreef op 30 July 2003 @ 14:37:
Tsja bij een filmpje maaken hoor je het nodige ''ruis''.
ik wil geheugen gaan kopen, ik woon in utreg en mycom zit het digst <-(spelfout) in de buurt.
Maar mycom verkoopt alleen apacher geheugen, ik zag in de startpost dat mensen dit geheugen hebben, - Hoe is dit geheugen
- beetje snel, vastlopers?
[ Voor 4% gewijzigd door Ettie op 30-07-2003 15:29 ]
Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
DJSmiley:
In eerdere delen van dit topic heb ik 'm al geposted, maar hierbijOutSIdeR schreef op 30 juli 2003 @ 12:50:
Ik zie jullie dan wel allemaal prachtige foto's maken, maar hoe zit het
met de filmpjes die de camera ken maken ?
nogmaals:
http://www.djsmiley.com/got/canona70/index.avi
Ik heb nog wel een aantal andere filmpjes en panorama's, ook van de
vakantie van me in Hongarije. Deze post ik wel als ik mn tempban erop heb
zitten. (7 aug....)
Op http://www.bugeyedigital.com/product_main/ckc-a60a70m.html wordt de
lensadaptor ook te koop aangeboden. Echter niet, zoals ik en vele anderen
heb, de plastic uitvoering, maar een versie van aluminium.
Tenslotte: Voor m'n werkgever een CF 1Gb module gekocht @
powerinnumbers.com.au. Uiteraard getest in mn A70: 616 foto's @ hoge
kwaliteit.. werken doet het dus: is alleen een beetje prijzig.
Over Lensadapters gesproken, ik heb nog niets gehoord van mijn eigen bestelling @ Crown. Hopelijk gaat dat nog lukken voor het weekend, dan kan ik misschien wat leuke nachtopames met stereffect filter maken

Verdorie.. jammer dat ik al een originele heb
Ik zie dat jij apacher geheugen gebruikt doet dat het goed?Tycoontje schreef op 30 juli 2003 @ 15:37:
Die lensadapter ziet er stukken beter uit. Tenminste de goeie kleur.
Waarom wil je eigenlijk zo graag de originele handleiding? Ik heb de originele, maar je leest hem 1x door, en pleurt hem daarna toch weer in de kastTycoontje schreef op 30 July 2003 @ 15:37:
Die lensadapter ziet er stukken beter uit. Tenminste de goeie kleur.
Ja, Apacer PhotoSteno Pro inderdaad. Werkt goed. De conclusie in deze topics is dat het niet veel uitmaakt welk geheugen je gebruikt. In het begin werd nog gezegd dat je niet de gewone Apacer CF's moest pakken (dus de niet-PhotoSteno's), maar dat is intussen geloof ik ook achterhaald door iemand die er totaal geen problemen mee had..shameblaster schreef op 30 juli 2003 @ 15:39:
[...]
Ik zie dat jij apacher geheugen gebruikt doet dat het goed?
Lees jij nog eens..... Zie Tycoontjes sig
Maar ach, jammer dan hoor als er een zwarte adapter op zit. Laat die eerst maar eens komen, dan kan ik tenminste wat doen
Dit topic is gesloten.