Mja, als er nou ook nog een ringetje aan zat om een touwtje aan te doen was die aluminium lensadapter perfect. Vind 'm nog steeds zo dom designed van Canon..
Ik maak me daar geen druk om, maar meer om die 25,- euro voor een klote stukkie plastic, das pas erg...Tycoontje schreef op 30 July 2003 @ 16:06:
Mja, als er nou ook nog een ringetje aan zat om een touwtje aan te doen was die aluminium lensadapter perfect. Vind 'm nog steeds zo dom designed van Canon..
Zou die alluminium versie ook verkrijgbaar worden in de iets meer betrouwbare zaken?
Voor de knutselaars onder ons: je kunt er zelf ook eentje makenzAo schreef op 30 July 2003 @ 16:10:
[...]
Ik maak me daar geen druk om, maar meer om die 25,- euro voor een klote stukkie plastic, das pas erg...

Ja, dat ook nog. Veel te veel dus voor een dom vormgegeven stukje plastic.zAo schreef op 30 July 2003 @ 16:10:
[...]
Ik maak me daar geen druk om, maar meer om die 25,- euro voor een klote stukkie plastic, das pas erg...
Ik kreeg meer de indruk dat ze het zelf produceren ofzo. Maar heb ze even een mailtje gestuurd. Als ik antwoord heb post ik het uiteraarddbzfan schreef op 30 July 2003 @ 16:11:
Zou die alluminium versie ook verkrijgbaar worden in de iets meer betrouwbare zaken?
LOLMu-on schreef op 30 juli 2003 @ 16:19:
[...]
Voor de knutselaars onder ons: je kunt er zelf ook eentje maken
Kan wel een verfje gebruiken. En ik zie ook nog niet helemaal hoe ie nou zorgt dat het aan de cam blijft zitten. Gewoon erop geklemd ofzo? Er zitten iig geen 'lipjes' aan..
Nu nog iemand die er zelf eentje van alu gaat maken
Thx voor de gemaakte filmpjes, ziet er buitengewoon strak uit, had ik wel verwacht.
Echt kicke
Nou maar hopen dat ik ook snel me A70 binnen krijg.
Echt kicke
Nou maar hopen dat ik ook snel me A70 binnen krijg.
Ik heb de A70 en kan standaard op 640x480 maar 30 seconden opnemen, en met 320x240 3 minuten... Is er een manier om deze cap weg te halen?
Het slaat namelijk nergens op als je een geheugen kaartje van 256 bm hebt en 3 minuten is gemiddeld 20 mb (320x240).
Dan zou je toch een filmpje van 256/20 =12.8 x 3 = 38,4 minuten opnemen.. laten we zeggen een dik half uur...
Het slaat namelijk nergens op als je een geheugen kaartje van 256 bm hebt en 3 minuten is gemiddeld 20 mb (320x240).
Dan zou je toch een filmpje van 256/20 =12.8 x 3 = 38,4 minuten opnemen.. laten we zeggen een dik half uur...
57696520646974206c65657374206973206e657264
NopeSluuut schreef op 30 juli 2003 @ 16:36:
Ik heb de A70 en kan standaard op 640x480 maar 30 seconden opnemen, en met 320x240 3 minuten... Is er een manier om deze cap weg te halen?
Dat is gewoon zo, je hebt ook cams waarbij je kan opnemen tot het kaartje vol is.
Maarja het is en blijft een foto camera dus...
Maarja het is en blijft een foto camera dus...
Cons:::BB4E
Verwijderd
heeft volgens mij gewoon alles te maken met de interne buffer van de camera en daar helft nieuwe firmware dus niet bij ...
Dat zou heel goed kunnen ja.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 16:44:
heeft volgens mij gewoon alles te maken met de interne buffer van de camera en daar helft nieuwe firmware dus niet bij ...
aangezien iedereen met macro's opent, hier mijn eerste macro 

Kzie dat m'n pa hier een oude minolta XG-1 heeft liggen
Je kan het diafragma knijpen tot 22
Das het echte werk. Binnenkort een x een rolletje kopen.
Je kan het diafragma knijpen tot 22
Das wel vet jadbzfan schreef op 30 July 2003 @ 17:26:
Kzie dat m'n pa hier een oude minolta XG-1 heeft liggen![]()
Je kan het diafragma knijpen tot 22![]()
De verzendkosten van de aluminium adapter liggen vrij hoog ($29), maar volgens deze post op het Powershot forum kunnen ze het ook met de gewone Air-mail versturen.
Het schijnt wel zo te zijn dat deze adapter niet echt 'vastklikt' (zie deze post op het dpreview.com forum).
Het schijnt wel zo te zijn dat deze adapter niet echt 'vastklikt' (zie deze post op het dpreview.com forum).
Met IrFanview kun je heel snel je foto's met 1 druk op de knop verscherpen Shift+S (staat in menu CTRL+E. (beter resultaat in bijv. Photoshop maar om snel een indicatie te krijgen vind ik IrFanview handig)
Zonder:

Met:
Zonder:

Met:

Slache!
thnx 4 the tip. als ik op ctrl e druk en dan op sharpen, moet ik een waarde invullen welke heb jij bij deze gebruikt?
Ik weet nietzAo schreef op 30 juli 2003 @ 18:21:
[...]
Das wel vet jaF32 is toch helemaal dicht, of niet!?
Zitten er trouwens geen filters bij? Kun je mooi op je A60 plakken
Er zitten btw geen filters bij.
De standaardshameblaster schreef op 30 July 2003 @ 19:54:
thnx 4 the tip. als ik op ctrl e druk en dan op sharpen, moet ik een waarde invullen welke heb jij bij deze gebruikt?
Slache!
Dit is toch een tip die al lang bekend is? Maar niet bij elke foto doen, worden ze snel oversharpened van.
Kheb vandaag de Powershot A70 opgehaald bij pick2pay gehaald. Maandag besteld, vandaag geleverd
hulde.
Zit nu op m'n werk, lekker testshotjes maken met deze cam. Heb al een aantal instellingen gevonden maar je komt als beginnende digifotograaf toch wel een beetje om in de functies, maar dat mag de pret niet drukken. Krijg zo spoedig mogelijk een 256 MB bijgeleverd.
Het is gewoon een geweldige camera
. Zal zo spoedig mogelijk enige testshots posten.
Zit nu op m'n werk, lekker testshotjes maken met deze cam. Heb al een aantal instellingen gevonden maar je komt als beginnende digifotograaf toch wel een beetje om in de functies, maar dat mag de pret niet drukken. Krijg zo spoedig mogelijk een 256 MB bijgeleverd.
Het is gewoon een geweldige camera
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
nu ga ik echt irfan view erop zetten-ChRiZz- schreef op 30 July 2003 @ 19:45:
Met IrFanview kun je heel snel je foto's met 1 druk op de knop verscherpen Shift+S (staat in menu CTRL+E. (beter resultaat in bijv. Photoshop maar om snel een indicatie te krijgen vind ik IrFanview handig)
Zonder:
[afbeelding]
Met:
[afbeelding]
ik vind die rand van die stenen zooi anders niet echt mooi, veel te veel verscherpt imo
Hier weer een paar pics:
op de autostand genomen:

Niet echt scherp.... maar ik stond er redelijk ver vandaan.
Want deze op de landscape mode:

ziet er wel goed uit.
Had ik dat bij de vuurtoren ook moeten doen? Vanaf wanneer (hoeveel meter) zet je de landscape mode aan?
Digitaal inzoomen is ook niet echt lekker (maar dat is bekend
):

Er stond wel redelijk wat wind en uit de hand schieten is dan wel listig.
Mijn eerste panorama van de duinen:

Dat gaat echt makkelijk zeg! En het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.
Any comments/tips are welcome!
op de autostand genomen:

Niet echt scherp.... maar ik stond er redelijk ver vandaan.
Want deze op de landscape mode:

ziet er wel goed uit.
Had ik dat bij de vuurtoren ook moeten doen? Vanaf wanneer (hoeveel meter) zet je de landscape mode aan?
Digitaal inzoomen is ook niet echt lekker (maar dat is bekend

Er stond wel redelijk wat wind en uit de hand schieten is dan wel listig.
Mijn eerste panorama van de duinen:

Dat gaat echt makkelijk zeg! En het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.
Any comments/tips are welcome!
heb je bij foto 1 dig zoom gebruikt?
[ Voor 7% gewijzigd door shameblaster op 30-07-2003 21:23 ]
foto 3 wel, (dat staat er bij
) foto 1 niet, maar zoals gezegd stond er een redelijk windje in mijn rug dus dat zou ook nog een reden zijn.
zie FAQ......Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 21:25:
Vraagje hoe plaats ik een foto????
maar vooruit:
[img]urlvanjeplaatje[/img] (bij een klein plaatje!!!)
[url]urlvanjeplaatje[/url] (bij een groot plaatje)
Om een foto te plaatsen heb je webspace nodig,
Heb je webspace lees dan de startpost is door
Heb je webspace lees dan de startpost is door
heeej, Harlingen mien stadsje!!!-ChRiZz- schreef op 30 juli 2003 @ 19:45:
Zonder:
[afbeelding]
Met:
[afbeelding]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Agreestefijn schreef op 30 July 2003 @ 21:17:
ik vind die rand van die stenen zooi anders niet echt mooi, veel te veel verscherpt imo
Ik heb eindelijk een mail van Canon gehad, maar erg veel wijzer wordt ik er niet van, dit had ik zelf ook kunnen bedenken:
Ik schreef naar Canon:
LS, Ik heb een A 60 aangeschaft vorige week waar ik uiterst te vreden mee ben.
Toch had ik achteraf spijt,eigenlijk wilde ik toch de A 70,maar vanwege de prijs niet gedaan.
Ik kreeg toch de kriebels om een A 70 te halen, dat heb ik gisteren gedaan.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de A 60 vele scherpere foto's maakt.
De A 70 is onscherp en iets wat wazig.
Ik heb wat vergelijkings foto's gemaakt met de instellingen van BEIDE camera's op AUTO.
Daarin komt het verschil heel duidelijk naar voren.
Zie de links voor de foto's.
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A60.jpg
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A70.jpg
Het lijkt alsof de a 70 foto bewogen is,maar dat is niet het geval.
Ik zou nog meer foto's kunnen laten zien,maar dat wordt te veel van het goede.
Op forums kom ik dit probleem vaker tegen,ook op de site van kieskeurig.
Hebben jullie hier een verklaring voor?
Kan dit een productiefoutje zijn?
Komt er een firmwareupdate voor?
Anders gaat de camera terug voor reparatie.
Met vriendelijke groet,
L.baten
Dit kreeg ik vanmiddag terug:
Geachte heer Baten,
Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen. Wij hopen dat deze informatie u verder zal helpen. Zou dit niet het geval zijn kan u ons altijd opnieuw contacteren.
Doe dit echter niet via "reply/antwoord" maar gebruik de hieronder aangegeven mogelijkheden.
We delen u mee dat er geen firmware-update beschikbaar is voor uw PowerShot A70. We raden u dan ook aan om deze ter controle binnen te brengen bij een erkend Canon verdeler.
U vindt een lijst met verdelers op www.canon.nl onder Verkooppunten.
Met vriendelijke groeten,
Customer Support
Canon Nederland
Hoe ons te contacteren:
Algemene Inlichtingen: (producten en service) 023-56 81 611
Gebruikers van Canon-apparatuur: (bij storingen) 023-56 81 681
Of via ons elektronisch formulier. Dit formulier kan u op onze website vinden
url : www.canon.nl
Ik schreef naar Canon:
LS, Ik heb een A 60 aangeschaft vorige week waar ik uiterst te vreden mee ben.
Toch had ik achteraf spijt,eigenlijk wilde ik toch de A 70,maar vanwege de prijs niet gedaan.
Ik kreeg toch de kriebels om een A 70 te halen, dat heb ik gisteren gedaan.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat de A 60 vele scherpere foto's maakt.
De A 70 is onscherp en iets wat wazig.
Ik heb wat vergelijkings foto's gemaakt met de instellingen van BEIDE camera's op AUTO.
Daarin komt het verschil heel duidelijk naar voren.
Zie de links voor de foto's.
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A60.jpg
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A70.jpg
Het lijkt alsof de a 70 foto bewogen is,maar dat is niet het geval.
Ik zou nog meer foto's kunnen laten zien,maar dat wordt te veel van het goede.
Op forums kom ik dit probleem vaker tegen,ook op de site van kieskeurig.
Hebben jullie hier een verklaring voor?
Kan dit een productiefoutje zijn?
Komt er een firmwareupdate voor?
Anders gaat de camera terug voor reparatie.
Met vriendelijke groet,
L.baten
Dit kreeg ik vanmiddag terug:
Geachte heer Baten,
Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen. Wij hopen dat deze informatie u verder zal helpen. Zou dit niet het geval zijn kan u ons altijd opnieuw contacteren.
Doe dit echter niet via "reply/antwoord" maar gebruik de hieronder aangegeven mogelijkheden.
We delen u mee dat er geen firmware-update beschikbaar is voor uw PowerShot A70. We raden u dan ook aan om deze ter controle binnen te brengen bij een erkend Canon verdeler.
U vindt een lijst met verdelers op www.canon.nl onder Verkooppunten.
Met vriendelijke groeten,
Customer Support
Canon Nederland
Hoe ons te contacteren:
Algemene Inlichtingen: (producten en service) 023-56 81 611
Gebruikers van Canon-apparatuur: (bij storingen) 023-56 81 681
Of via ons elektronisch formulier. Dit formulier kan u op onze website vinden
url : www.canon.nl
Wat een kutmail van canon.
Ze gaan geeneens in op je vragen
Ze gaan geeneens in op je vragen
[ Voor 44% gewijzigd door dbzfan op 30-07-2003 22:15 ]
toch even een belletje plegen?
Tja...ik had eigenlijk ook niet zo veel verwacht.....maar dit is wel heel sumier....
had inderdaad een paar tips/oplossingen verwacht.........
Maar ze hebben het over die Firmware, er is toch nog geen update? Gewoon 1.0.0.0 die standaard op de cam zit?
Ik heb het ook iets overdreven, vandaar.stefijn schreef op 30 July 2003 @ 21:17:
Slache!
duidelijker kan nietWe delen u mee dat er geen firmware-update beschikbaar is voor uw PowerShot A70.
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Instellen naam:
Sluit de camera aan dmv de usb kabel en zet hem daarna aan. Het
Camera Window zal nu openen. Druk op de knop Set onderin en
daarna op Camera Settings. In het scherm wat nu opent kun je je naam
instellen waarna je op Apply en Ok moet drukken. Je hebt nu een
naam ingesteld
Werkt dit alleen bij mij niet of bij meer mensen
Een blijde A70 bezitter
Sluit de camera aan dmv de usb kabel en zet hem daarna aan. Het
Camera Window zal nu openen. Druk op de knop Set onderin en
daarna op Camera Settings. In het scherm wat nu opent kun je je naam
instellen waarna je op Apply en Ok moet drukken. Je hebt nu een
naam ingesteld
Werkt dit alleen bij mij niet of bij meer mensen
Een blijde A70 bezitter
Ik snap het niet helemaal.
Waar is dat voor je naam instellen?
Ik heb het gedaan maar waarom??
Verwijderd
Die alu adapter is onder de naam Soligor te bestellen in Nederland bij de FotoPlus winkels ,zie www.soligor.de, prijs is 21,50 E, nog goedkoper dan de Canon adapter, ik heb hem zelf voor mijn A40 ,een kwaliteitsproduktdbzfan schreef op 30 July 2003 @ 16:11:
Dan komt je naam in de exif informatie te staan.
Edit:
't gaat snel hier vandaag
Edit:
't gaat snel hier vandaag
[ Voor 29% gewijzigd door Tycoontje op 30-07-2003 23:21 ]
Zo kun je je eigen naam terugvinden in de EXIF datamirelia schreef op 30 juli 2003 @ 23:18:
Ik snap het niet helemaal.
Verwijderd
Maar ging het bij jou welSmartDoDo schreef op 30 July 2003 @ 23:20:
[...]
Zo kun je je eigen naam terugvinden in de EXIF dataZeg maar het bewijs dat jij de fotograaf bent.
bij mij niet

SORRY
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 17:33 ]
Bedankt voor de uitleg mannen
ja het is bij mij gelukt om het in te stellen.
Ik ga morgen die exif/info even inkijken of het er ook echt in staat maar dat lijkt me wel.
Wat gaat er bij jou fout dan?
ja het is bij mij gelukt om het in te stellen.
Ik ga morgen die exif/info even inkijken of het er ook echt in staat maar dat lijkt me wel.
Wat gaat er bij jou fout dan?
Ik heb sinds een paar weken nu ook een A70, het is echt een super ding. Ondanks het feit dat het een snapshot camera is, heeft het hele semi-prof instellingen. je kan leuk spelen met de belichtingstijd, maar met het diafragma is niet veel te doen. Daar is zijn reikwijdte lang niet groot genoeg voor. Terwijl diafragma toch het leukste is om mee te spelen. Wel jammer. Maar dan nog voor deze prijs.... nix mis mee.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de autofocus, niet altijd doet wat je wil. Volgens mij zoekt hij naar contrast en diepte verschillen, en locked hij op de rand daarvan. Mijn eerste paar 100 foto's waren ook erg wazig. Ook al zet je hem op landscape mode, hij blijft soms wazig. Je ziet alleen meer duidelijke details in landscape mode. Het is ook onmogelijk om op een panorama foto alles scherp te krijgen. Dat kan zelfs ons oog niet.
Het zal hoogstwaarschijnlijk echt gewoon door jezelf komen, als je wazig foto's maakt. gebruik eens verschillende focus standen, de camera heeft er 3 standen. Kijk wat het beste voor jouw werkt. En natuurlijk altijd op superfine fotograferen natuurlijk.
Over het emailtje terug van canon. Ik vind dat je niet kan verwachten dat ze met een emailtje jouw probleem kunnen oplossen. Ten eerste zit er achter de pc gewoon een baliemedewerker en geen techneut. Ten tweede kan er van alles mis zijn. Er zijn zoveel variabelen die invloed hebben op de de scherpte van de foto. Als je denkt dat er echt wat mis is met je camera, ga naar een service point of winkel. en laat hun er naar kijken. Zo kunnen ze de camera echt testen volgens de gestelde standaard en protocollen. Je bent hem alleen dan voor een onbepaalde tijd kwijt...
Nou ga ik vrolijk verder fotoschieten, want het is een geweldig aparaatje de A70.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de autofocus, niet altijd doet wat je wil. Volgens mij zoekt hij naar contrast en diepte verschillen, en locked hij op de rand daarvan. Mijn eerste paar 100 foto's waren ook erg wazig. Ook al zet je hem op landscape mode, hij blijft soms wazig. Je ziet alleen meer duidelijke details in landscape mode. Het is ook onmogelijk om op een panorama foto alles scherp te krijgen. Dat kan zelfs ons oog niet.
Het zal hoogstwaarschijnlijk echt gewoon door jezelf komen, als je wazig foto's maakt. gebruik eens verschillende focus standen, de camera heeft er 3 standen. Kijk wat het beste voor jouw werkt. En natuurlijk altijd op superfine fotograferen natuurlijk.
Over het emailtje terug van canon. Ik vind dat je niet kan verwachten dat ze met een emailtje jouw probleem kunnen oplossen. Ten eerste zit er achter de pc gewoon een baliemedewerker en geen techneut. Ten tweede kan er van alles mis zijn. Er zijn zoveel variabelen die invloed hebben op de de scherpte van de foto. Als je denkt dat er echt wat mis is met je camera, ga naar een service point of winkel. en laat hun er naar kijken. Zo kunnen ze de camera echt testen volgens de gestelde standaard en protocollen. Je bent hem alleen dan voor een onbepaalde tijd kwijt...
Nou ga ik vrolijk verder fotoschieten, want het is een geweldig aparaatje de A70.
Vandaag naar R'dam geweest.
Ben er wel flink met PS overheen gegaan en ik vind de kleurtjes zo wel lekker.
1

2

3
1

2

3

Zet je Aiaf is uit en schiet in de P-mode dan kun je op het centrum focussen als het niet al te donker is.Vittek schreef op 30 juli 2003 @ 23:40:
Hopelijk heb je dan wel een goede want die van mij moet nog steeds terug voor een probleem met de lensafsluiter. Alleen dan ben ik mn cam een tijdje kwijt, en dat ga ik niet overleven denk ikVerwijderd schreef op 31 July 2003 @ 00:07:
Vet vet vet, zie ik die pics hier die die A60 produceert, morgen heb ik er ook één!
Jah doe ik alSiluro schreef op 30 July 2003 @ 23:45:
[...]
Zet je Aiaf is uit en schiet in de P-mode dan kun je op het centrum focussen als het niet al te donker is.
Verwijderd
Ik heb de Canon Powershot A60 nu 2 dagen en ben er zeeeeer over te spreken!!
Hier een paar foto's:

Genomen op de eerste dag dat ik de camera had

Een van mijn eerste macroshots :]

Geprobeerd op het staande muntje te focussen, is wel aardig gelukt

Een zeer recente nachtfoto
De foto's zijn clickable!
Comments ?
Hier een paar foto's:

Genomen op de eerste dag dat ik de camera had

Een van mijn eerste macroshots :]

Geprobeerd op het staande muntje te focussen, is wel aardig gelukt

Een zeer recente nachtfoto
De foto's zijn clickable!
Comments ?
Verwijderd
Eerste foto is leuk gelukt, vooral omdat dat grote cruiseschip er nog achter ligt!Siluro schreef op 30 July 2003 @ 23:41:
Vandaag naar R'dam geweest.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
3e is ook heel mooi!
Ik heb hem daar vanmiddag afgehaald, had het vanochtend wel willen doen, maar kon niet. (laatste keer dat ik mijn @home adres ergens opgeef, mail komt altijd vet te laat binnenVerwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:43:
En ook ik was vanochtend bij progress, om dan eindelijk mijn A60'je af te halen.
Die 16 MB-kaart die bij de mijne zat zit nog mooi in het doosje. Ik heb er namelijk meteen maar een 128 MB kaartje bij gekocht.
Aan degene die die lijst bijhoudt (mail doet het niet), je kan mij erbij zetten met een A60 en een PQI 128MB 40x. En het standaard 16 MB-kaartje
Wat is nou het goede van dat PQI kaartje? ik heb extra die dane-elec genomen vanwege de bekendere naam, en dat de snelheid van het geheugen toch niet zoveel uitmaakt.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
beste,
Effe een vraagje:
Ik heb sinds een paar weken een A70, en ben er zeer tevreden over
: haarscherpe foto's veel mogelijkheden, veel bedieningsgemak, etc.
Nu heb ik voor het eerst via de HEMA (online) laten afdrukken en ben over de afdrukken wat minder tevreden: ze zijn haarscherp maar de kleurbalans is regelmatig maar zozo...,
de kleuren kloppen soms gewoon niet. Ik heb de jpg bestanden onbewerkt naar de HEMA ge-upload, dus dat is het niet.
Ligt dit aan de camera, aan mij, of de afdrukservice van de HEMA? Heeft er iemand tips? BVD!
Effe een vraagje:
Ik heb sinds een paar weken een A70, en ben er zeer tevreden over
Nu heb ik voor het eerst via de HEMA (online) laten afdrukken en ben over de afdrukken wat minder tevreden: ze zijn haarscherp maar de kleurbalans is regelmatig maar zozo...,
Ligt dit aan de camera, aan mij, of de afdrukservice van de HEMA? Heeft er iemand tips? BVD!
Ligt waarschijnlijk aan de HEMA. Wat je het beste kunt doen is een paar foto's nemen en die bij verschillende zaken af laten drukken. Pik daar dan degenen uit die jij het beste resultaat vindt geven. Helaas schijnt er soms ook nog wel verschil te zitten in afdrukken van dezelfde zaakVerwijderd schreef op 31 July 2003 @ 00:40:

Zelf heb ik een keer identieke foto's bij Dixons en HEMA laten afdrukken en over de HEMA was ik wel redelijk tevreden alleen de kleur rood was duidelijk te overheersend. Dixons deed het kwa kleur weer beter alleen waren de foto's veel pixeliger en zat er meer ruis in.
ik heb me ooit laten vertellen, of ik had het ergens gehoord. Dat elk afdruk service anders print. Zo was het dat als je dezelfde foto's door kodak en door fuji laat afdrukken, dat beide een ander resultaat leveren.
Dit zou dan komen doordat Fuji een andere kleur definitie voor rood (elk ander basiskleur0 heeft als Kodak bijvoorbeeld. Zo zouden dan Kodak resultaten roder zijn en Fuji groener, ofzo, etc....
Zou je eigenlijk even de foto's ook bij een andere winkel moeten laten ontwikkelen. Ik zelf weet niet met wie Hema een contract heeft, Dus een Kodak of Fuji, of welke ander merk ze ook gebruiken om de foto's af te drukken.
Dit zou dan komen doordat Fuji een andere kleur definitie voor rood (elk ander basiskleur0 heeft als Kodak bijvoorbeeld. Zo zouden dan Kodak resultaten roder zijn en Fuji groener, ofzo, etc....
Zou je eigenlijk even de foto's ook bij een andere winkel moeten laten ontwikkelen. Ik zelf weet niet met wie Hema een contract heeft, Dus een Kodak of Fuji, of welke ander merk ze ook gebruiken om de foto's af te drukken.
je had zeker gelijk dat ze hem op voorraad hadden.. hij is verzonden (idd.. woensdag), en vrijdag heb ik hem waarschijnlijk!!Calitomnication schreef op 28 juli 2003 @ 16:43:
[...]
Mja, ik woon zelf in Steyl, in de buurt van Venlo, dus het is voor mij ook een trip van 50 a 60 km.
Maar waarom heb jij hem dan niet bij goedkoopste.nu gekocht. Deze waren nog goedkoper en liggen in Haarlem..
Hoe bevalt hij??
Is de snelheid van de geheugenkaart belangrijk?
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 31-07-2003 03:49 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik heb net ook een Canon A70 besteld incl accessoires bij progress. Aangezien er bij staat dat hij direkt op voorraad is verwacht ik hem vrijdag per rembours. 
-3.2 Megapixel Canon Powershot A70 Compact Digitale Camera 1 € 307.00
-PQI Compact Flash Card 128 Mb - ultra performance (40x) 1 € 36.40
-Lowepro cameratas D-res 8 1 € 18.80
-USB Smartmedia Reader (6-in-1) TS0MFLRD6 1 € 18.60
Ik ben iig benieuwd.
Ik ben iig benieuwd.
Op een amerikaans forum kwam ook al de tip voorbij om de AiAf uit te zetten.Siluro schreef op 30 July 2003 @ 23:45:
[...]
Zet je Aiaf is uit en schiet in de P-mode dan kun je op het centrum focussen als het niet al te donker is.
één iemand noemde die optie zelfs BS!
Geeft de AiAf echt zoveel nadeel bij het scherpstellen?
Dat kan niet, wel kun je op een vooraf ingestelde tijdslimiet foto's maken.Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 01:08:
Weet iemand of de A60 ook bruikbaar is als webcam?
thx,
Jasper
offtopic:
Groeten doen tweakers altijd automatisch, dat hoef je er niet onder te zetten
Groeten doen tweakers altijd automatisch, dat hoef je er niet onder te zetten
Heb je al eens gekeken in de FAQ in de startpost? Antwoord is dat het bij normaal gebruik niets uitmaakt. Alleen wanneer je veel foto's maakt in continue-mode dan zul je na 7 à 8 foto's verschil in snelheid kunnen bemerken bij snel of langzaam geheugen
Het is gewoon een geweldige cam. Gisteren in een compleet donkere kamer de flits getest. Als je deze op Full zit en je maakt een foto dan zie je het verschil tussen dag en nacht niet.DKasemier schreef op 31 July 2003 @ 03:12:
[...]
je had zeker gelijk dat ze hem op voorraad hadden.. hij is verzonden (idd.. woensdag), en vrijdag heb ik hem waarschijnlijk!!
Hoe bevalt hij??
Ik ben wel nog heel erg aan het experimenteren met de instellingen, maar het is een geweldige cam!!!!
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Ik heb zelf de ervaring met PS dat de foto's na de verscherp-truuk meer ruis gaan bevatten en dat wanneer je de foto op vol formaat bekijkt, alles er niet echt beter op is geworden. Op het eerste gezicht lijkt het wel scherper, maar als je het op detail niveau bekijkt vind ik het niet mooier.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Knutselen is niet zo'n probleem maar Duits....tjaMu-on schreef op 30 July 2003 @ 16:19:
[...]
Voor de knutselaars onder ons: je kunt er zelf ook eentje maken
Verwijderd
Ik weet op zich het fijne er niet van (heb geen ervaring met andere kaarten). De camera heeft zelf een buffer, maar ik denk dat de verhoogde snelheid van de kaart vooral te merken is als je kaart voller wordt en misschien als je de bestanden download op je computer.GiSaE schreef op 31 July 2003 @ 00:32:
[...]
Ik heb hem daar vanmiddag afgehaald, had het vanochtend wel willen doen, maar kon niet. (laatste keer dat ik mijn @home adres ergens opgeef, mail komt altijd vet te laat binnen)
Wat is nou het goede van dat PQI kaartje? ik heb extra die dane-elec genomen vanwege de bekendere naam, en dat de snelheid van het geheugen toch niet zoveel uitmaakt.
Het scheelde weinig met de gewone kaart, dus ik dacht, dan doen we die maar
Khad ff een vraagje zit er op de a60 een functie om te kijken hoeveel foto's je totaal al hebt gemaakt?
Edit [url=http://www.marktplaats.nl/markt/foto/digitale/38580.htm]hier[/url staat de A70 op marktplaats te koop
Edit [url=http://www.marktplaats.nl/markt/foto/digitale/38580.htm]hier[/url staat de A70 op marktplaats te koop
[ Voor 39% gewijzigd door shameblaster op 31-07-2003 10:09 ]
Beetje dure A70 cam op marktplaats, ik zou er 2e hands (want dat is ie als hij niet meer uit de winkel komt, ook al issie nog nieuw
) hooguit 300 euro voor geven.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Na wat amerikaanse forums te hebben nagelopen waarin ze negatief waren over de AiAf optie, hier de vraag:
AiAf aan of uit?
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
AiAf aan of uit?
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
AiAf uit want anders moet je soms 20 keer focussen omdat je camera niet focust waar je wil dat ie op focust.
beetje nutteloze functie dus?
Ik gebruik hem iig niet meer.Magic666 schreef op 31 July 2003 @ 11:27:
beetje nutteloze functie dus?
Verwijderd
Ik heb ook een Canon A60 en je kunt er echt zo'n coole foto's mee maken! Kijk maar eens op www.MBphoto.tk!
Leuke eerste post op GoT.Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 11:48:
Ik heb ook een Canon A60 en je kunt er echt zo'n coole foto's mee maken! Kijk maar eens op www.MBphoto.tk!
Helaas doet het een beetje als spam aan. Wat je meldt is namelijk niet nieuw.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Maar weet niemand of je op je cam kan zien hoeveel foto's je in totaal hebt gemaakt, ookal formateer je het kaartje steeds?
Kga aankomende zaterdag een tasje halen de lowepro Z 10
. € 17.50 bij combi
Kga aankomende zaterdag een tasje halen de lowepro Z 10
Niet echt lekker. Wel kun je bijvoorbeeld met RemoteCapture foto's laten nemen en die foto's met een scriptje laten uploaden. Ik heb zoiets pas een keer gemaakt om uit te proberen. Toen kon ik maximaal 100 pics achter elkaar (limiet van RemoteCapture), maar ik geloof dat ik het die laatste versie van RemoteCapture al een stuk beter zag doen.Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 01:08:
Weet iemand of de A60 ook bruikbaar is als webcam?
thx,
Jasper
Streaming via USB kun je in elk geval vergeten. Je kunt natuurlijk ook je 'tv-out' op de video-in van je tv-kaart of iets dergelijks aansluiten en op die manier capturen. Geldt ook voor plaatjes capture.
Verder vreet het stroom en om nou zo'n dure adapter aan te gaan schaffen...
Het is natuurlijk ook een beetje zonde om daar zo'n camera voor te gebruiken. Mij lijkt het veel verstandiger om gewoon een (goedkoop) webcammetje daarvoor te gebruiken. Eentje waar je niet voorzichtig mee hoeft te zijn (als ik na ga hoe vaak die van mij op de grond ligt...
Je kunt het enigzins aan de filenaam zien:shameblaster schreef op 31 juli 2003 @ 13:04:
Maar weet niemand of je op je cam kan zien hoeveel foto's je in totaal hebt gemaakt, ookal formateer je het kaartje steeds?
Maar dat biedt geen zekerheid:Images are assigned file numbers from 0001 to 9900, and
folders are assigned folder numbers from 100 to 998
(Folder numbers cannot contain 99 in the last two digits).
(blz. 116/117 van de manual)You can select the way file numbers are assigned.
On
The file numbers are reset to the start (100-0001) each
time a new CF card is inserted. New images recorded on
CF cards with existing files are assigned the next
available number.
Off
The file number of the last image to be shot is
memorized so that images recorded to a new CF card
start from the next number.
[ Voor 42% gewijzigd door Tycoontje op 31-07-2003 13:36 ]
Waarom niet een AW-10? Die biedt betere bescherming voor je lcd.shameblaster schreef op 31 July 2003 @ 13:04:
Kga aankomende zaterdag een tasje halen de lowepro Z 10. � 17.50 bij combi
dat kan niet, dan heb ik al 2952 fotos gemaakt
Ik zal is kijken naar de aw10
[ Voor 29% gewijzigd door shameblaster op 31-07-2003 14:00 ]
Dat kan heel goed hoorshameblaster schreef op 31 July 2003 @ 13:56:
dat kan niet, dan heb ik al 2952 fotos gemaakt
Verwijderd
heeft iemand nog meer het probleem,dat internetcamerasdirect niet op mailtjes reageerd?
want ik heb me camera een week geleden terug gestuurd(a70),voor reparatie,maar heb voor de rest niks meer van ze vernomen.
In het laaste mailtje(maandag) stond wel dat ze hem hadden ontvangen,meer niet.
want ik heb me camera een week geleden terug gestuurd(a70),voor reparatie,maar heb voor de rest niks meer van ze vernomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 15:00 ]
Vandaag de AW-10 binnen gehad! Mooi tasje zeg ik! Alleen die batterijen in het zijvakje....... wel erg klein hoor, ze passen beter voor in het tasje.
Die is heftig scherp...geen PS-nabewerking?
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Volgens mij ga jij van ex-btw prijzen uit! Die a70 is idd € 307,- maar er komt nog wel € 58,33 BTW bij. Ik hoop voor jou dat je hier wel vanuit bent gegaan. Anders wordt jouw bestelling ipv € 380.08 ex-btw € 453,15 inlc btw ex bezorgingskosten.Raven- schreef op 31 July 2003 @ 03:55:
Ik heb net ook een Canon A70 besteld incl accessoires bij progress. Aangezien er bij staat dat hij direkt op voorraad is verwacht ik hem vrijdag per rembours.
Ik ben iig benieuwd.
Woei, ik heb eindelijk me A70 binnen, en tot nu toe werkt alles perfect ! 
Ik gaat ff wat foto's maken enzo want ik vind dit echt gaaf
Ik gaat ff wat foto's maken enzo want ik vind dit echt gaaf
Ik kan nergens het lowepro aw10 vinden heeft iemand linkje als ik op www.lowepro.nl kijk zie ik um niet

Dit is het tasje dat ikzelf op het oog heb in het blauw dan

Dit is het tasje dat ikzelf op het oog heb in het blauw dan
[ Voor 40% gewijzigd door shameblaster op 31-07-2003 14:52 ]
Verwijderd
Ik ben een totale n00b die net vijf minuten aan het schieten is geweest met een A60, maar die AiAf is idd bagger, ik snap eigenlijk niet goed hoe je nou een scherpe foto moet krijgen als je in de zon je LCD niet kan zien.Siluro schreef op 31 July 2003 @ 11:11:
AiAf uit want anders moet je soms 20 keer focussen omdat je camera niet focust waar je wil dat ie op focust.
Wat ik al zei: ik ben een
Als het me vandaag nog lukt een scherpe/mooie foto te maken zijn jullie de eerste!
Holyshameblaster schreef op 31 July 2003 @ 14:49:
Ik kan nergens het lowepro aw10 vinden heeft iemand linkje als ik op www.lowepro.nl kijk zie ik um niet

Neej ik vind dat een te groot tasje ik wil gewoon een klein ik keek ook al naar de dres 8 die dzbfan ook heeft alleen die is bij onze foto boer 27 euro, dat vind ik te veel voor een tasje. Ik koop gewoon de z10 van lowepro
Verwijderd
heeft iemand misschien een ander mail adres,als sale@...?Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 14:33:
heeft iemand nog meer het probleem,dat internetcamerasdirect niet op mailtjes reageerd?![]()
Het is iig sales@internetcamerasdirect.nlVerwijderd schreef op 31 July 2003 @ 15:25:
[...]
heeft iemand misschien een ander mail adres,als sale@...?
Als je geen antwoord krijgt, dan mail je toch nog een keer? Zelf heb ik iig goede ervaringen met ICD dus daar hoeft het niet aan te liggen
Dit topic is gesloten.