Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.084 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 13:20
ik heb vandaag de draden achter mijn pc opgeruimt ;)

edit: 200e post ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Mauritzzz op 27-07-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 20:54

snooze

kinda busy atm.

dat is geen mod maar een dagtaak man :7

edit: nia-boc moet beter lezen denk ik die kabels opruimen als ik daaraan zou beginnen zou elke dag de hele dag zo ongeveer bezig zijn daarmee daarom laat ik het maar zoals het is.

[ Voor 82% gewijzigd door snooze op 27-07-2003 17:37 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

snooze schreef op 27 July 2003 @ 17:07:
Draagtak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 13:20
snooze schreef op 27 July 2003 @ 17:07:

edit: nia-boc moet beter lezen denk ik die kabels opruimen als ik daaraan zou beginnen zou elke dag de hele dag zo ongeveer bezig zijn daarmee daarom laat ik het maar zoals het is.
het zat een beetje heel erg in de knoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78922

Zo hieronder een aantal pics van mijn gemodde Toetsenbord. Ik had eerst een heel verhaal getypt met de problemen enzo die ontstonden, maar khad op verkeerde knop gedrukt, en ik heb geen zin om alles weer te gaan typen :Z

Toetsenbord Voor het modden:

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/apictures/large/12014.jpg

Toetsenbord na de paintjob:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Toetsenbord/Pict0003.jpg

Toetsenbord met Glowstring aan

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Toetsenbord/Pict0004.jpg

Toetsenbord in donkere kamer

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Toetsenbord/Pict0019.jpg

Wat heb ik gedaan:
* Paintjob
* Glowstring aangebracht
* Witte ledjes ipv lelijke groene (eigen mening) :9
* Inverter weggewerkt in Toetsenbord
* Aan/Uit knopje aan de achterkant van toetsenbord
* Kabel gemesht (namelijk het stroomdraadje wat nodig is voor glowstring en
datakabel toetsenbord)

Wat komt er nog aan:
* Eigen Aluminium Case (zie hieronder voor schets)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Schetsje.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:45

Exigence

dnkroz

Ik ben begonnen met het modden van mijn Chieftec DX-01-BD, de zwarte Dragon miditower.

Plan (supersnelle paint-art):
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod.PNG

Dit komt er onder andere in:

2x 10 CM CCFL achter grill aan de voorkant
2x 30 CM CCFL voor binnenverlichting
2x 12 CM Enermax outtake aan de bovenkant.
Raampje in sidepanel+plexi en aluminium H-profiel voor de afwerking.

Moet mijn baybus een beetje aanpassen nog.

Misschien komt er ook nog wel een spiegel op de bodem of traanplaat. Ik moet nog maar even zien hoe ik het ga doen.

Vandaag heb ik al de twee gaten uit de bovenplaat gezaagd.
Nu is het nog wachten op de koelers.
Binnenkort het raam onderhanden nemen.

EDIT:
Als iemand nog tips heeft: alles is welkom, mail maar naar:
erikverberne [apunstaartjuh] hetnet [punt] nl

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 28-07-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38852

Ik heb laatst een Zalman HP80-A gekocht en erop gebouwt. De koelresultaten vielen me nogal tegen.. kortom heb ik dit gedaan.. ik heb een beetje contactlijm tussen de fan en het koellichaam gestouwt en de fan erop gelijmt. Dit was helaas nog niet genoeg dus heb ik met ijzerdraadjes de fan vastgezet door langs de agp insteekgeval te gaan. niks ergs wordt er mee aangeraakt dusz.. kan het altijd nog vervangen door afgeschermd draad.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://forum.leerlingen.com/vbb/attachment.php?s=&postid=605855

Fan op 12 Volt
GPU Temp = 51 Idle

Fan op 7 Volt
GPU Temp = 53 Idle

Fan uit
GPU Temp = 58 Idle

Het is btw een Geforce2 GTS (Asus v7700 Deluxe)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Anoniem: 38852 schreef op 28 juli 2003 @ 17:36:
Ik heb laatst een Zalman HP80-A gekocht en erop gebouwt. De koelresultaten vielen me nogal tegen.. kortom heb ik dit gedaan.. ik heb een beetje contactlijm tussen de fan en het koellichaam gestouwt en de fan erop gelijmt. Dit was helaas nog niet genoeg dus heb ik met ijzerdraadjes de fan vastgezet door langs de agp insteekgeval te gaan. niks ergs wordt er mee aangeraakt dusz.. kan het altijd nog vervangen door afgeschermd draad.

Resultaat:
[afbeelding]

Fan op 12 Volt
GPU Temp = 51 Idle

Fan op 7 Volt
GPU Temp = 53 Idle

Fan uit
GPU Temp = 58 Idle

Het is btw een Geforce2 GTS (Asus v7700 Deluxe)
Hm, weet je wel zeker dat je goede/genoeg koelpasta gebruikt heb.
Je moet de GPU er bijna doorheen kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 21:20
Anoniem: 78922 schreef op 28 July 2003 @ 01:28:
Zo hieronder een aantal pics van mijn gemodde Toetsenbord. Ik had eerst een heel verhaal getypt met de problemen enzo die ontstonden, maar khad op verkeerde knop gedrukt, en ik heb geen zin om alles weer te gaan typen :Z
Leuke mod, je toetsen bord verbouwen dat lijkt me ook wel wat. Kan je wat meer vertellen over die verlichting achter de toetsen. En weet je ook misschien waar je stickers kan krijken voor je toetsen? Zodat je bv die toetsen zwart kan spuiten en dan de letters wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erik9287nl schreef op 28 July 2003 @ 17:41:
Hm, weet je wel zeker dat je goede/genoeg koelpasta gebruikt heb.
Je moet de GPU er bijna doorheen kunnen zien.
hoe bedoel je "je moet je GPU er bijna doorheen kunnen zien" ?

Ik heb alle koelpasta gebruikt die Zalman erbij had gedaan. Ik neem aan dat dit goede is en dat ze er genoeg van bij doen.
De heatpipe wordt ook aardig warm als er geen koeling opzit, dus ik neem aan dat deze goed warmte krijgt. en aangezien de bovenste kan van het koel lichaam ook aardig warm wordt als je niet koelt, neem ik aan dat de warmte weer goed daar aan wordt over gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 38852 op 28-07-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Anoniem: 38852 schreef op 28 July 2003 @ 17:47:
[...]

hoe bedoel je "je moet je GPU er bijna doorheen kunnen zien" ?

Ik heb alle koelpasta gebruikt die Zalman erbij had gedaan. Ik neem aan dat dit goede is en dat ze er genoeg van bij doen.
De heatpipe wordt ook aardig warm als er geen koeling opzit, dus ik neem aan dat deze goed warmte krijgt. en aangezien de bovenste kan van het koel lichaam ook aardig warm wordt als je niet koelt, neem ik aan dat de warmte weer goed daar aan wordt over gegeven.
Je moet er een 'druppeltje' opdoen ter grootte van een rijstkorrel en die verspreiden met een creditcard of zoiets. Gewoon heel erg dun, en dus niet de hele tube eroverheen smeren!
Koelpasta geleidt altijd slechter als metaal, het is alleen om de microscopisch kleine gaatjes op te vullen.
Je koelblok moet zo heet mogelijk worden. Als je koelblok lauw of normaal warm wordt weet je dat hij de warmte niet goed opneemt. Als de boel goed geleidt wordt het koelblok heet.

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erik9287nl schreef op 28 July 2003 @ 17:54:
[...]

Je moet er een 'druppeltje' opdoen ter grootte van een rijstkorrel en die verspreiden met een creditcard of zoiets. Gewoon heel erg dun, en dus niet de hele tube eroverheen smeren!
Koelpasta geleidt altijd slechter als metaal, het is alleen om de microscopisch kleine gaatjes op te vullen.
Je koelblok moet zo heet mogelijk worden. Als je koelblok lauw of normaal warm wordt weet je dat hij de warmte niet goed opneemt. Als de boel goed geleidt wordt het koelblok heet.

B)
Ow je bedoelt op die manier dat je erdoor moet kunnen zien :D ik dacht dat je door het koelblok bedoelde 8)7
Er zit wel redelijk wat top, maar kan er nog doorheen kijken. Deze temp is echter heel normaal voor m'n vidkaart. Met de stock cooler werd hij zo'n 55 graden, met m'n vorige mod werd hij zo'n 52 graden (socket A coolermaster erop met een 5500 rpms fan @ 7 volt)
Maar stel dat ik em weer losmaak en het laagje wat dunner maak, denk je dat het dan veel effect heeft? of kan ik beter niet zoveel moeite doen om die hele zalman er weer af te halen en erop te maken en dan die 80x80mm FAN er weer opzetten.
Het monteren van die Zalman vond ik echt pokkewerk namelijk :( ging de heletijd schuin zitten en dan raak ik weer zo'n miniscuul schroefje kwijt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Anoniem: 38852 schreef op 28 July 2003 @ 18:03:
[...]

Ow je bedoelt op die manier dat je erdoor moet kunnen zien :D ik dacht dat je door het koelblok bedoelde 8)7
Er zit wel redelijk wat top, maar kan er nog doorheen kijken. Deze temp is echter heel normaal voor m'n vidkaart. Met de stock cooler werd hij zo'n 55 graden, met m'n vorige mod werd hij zo'n 52 graden (socket A coolermaster erop met een 5500 rpms fan @ 7 volt)
Maar stel dat ik em weer losmaak en het laagje wat dunner maak, denk je dat het dan veel effect heeft? of kan ik beter niet zoveel moeite doen om die hele zalman er weer af te halen en erop te maken en dan die 80x80mm FAN er weer opzetten.
Het monteren van die Zalman vond ik echt pokkewerk namelijk :( ging de heletijd schuin zitten en dan raak ik weer zo'n miniscuul schroefje kwijt etc.
Kennelijk wordt die kaart gewoon _heet_.
Naja, niets aan te doen. Laat maar gewoon zitten, het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
Speedpete schreef op 26 July 2003 @ 14:42:
2 kleine modjes van mij...

Ten eerste met schuurspons, cif en glassex m'n ouwe Mitsubishi Apricot ontdaan van tekst op de voorkant. Nog een keer proberen om CD-rom en flop te stealthen en ik heb een hele mooie kale server :)

[afbeelding]

2e modje is dat ik (alweer een tijd terug) Eddie op m'n hier rondslingerende IBM pc330 heb gespoten. Nog nooit gepost, dus hierbij :)

[afbeelding]
Is dat onderste logo een kruising tussen henk en eddie? (voor degene die het niet weten mascotte van Iron Maiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78922

De verlichting is een glowstring, ik heb eerst de hele baan in mijn toetsenbord gedremeld, en daarna vast gelijmt met secondelijm :+ Ik heb de inverter weggewerkt in de behuizing en een knopje aan de achterkant voor het aan en uit schakelen van de glowstring.

En over die stickers, ik denk gewoon bij de boekhandel, hebben ze wel van die wrijf stickers, moet je doen voodat het spul gaat aflakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ik heb gister mn ATA cables gemesht, jaja... de 1e in nederland:P alleen heb k mn psu gesloopt nadat ik hem had gemesht, dus picz als k nieuwe voeeding heb :)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Okay, hier ben ik weer. Ik heb inmiddels de bovenplaat af en ga vandaag aan de slag met het sidepanel.
In de bovenplaat zitten nu twee 120mm gaten voor 2 Enermax UC12FAB fans (in bestelling)
Omdat het vakantietijd is begint PerfectSystems, waar ik de fans gekocht heb, pas op 4 augustus weer met leveren, dus ik zal nog even moeten wachten.
Het resultaat is _cute_:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/4.jpg
De bovenplaat met 2 120mm gaten

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/5.jpg
De afwerking van de randjes

De afwerking is gedaan met een doorgesneden isolatie van een koperen elektriciteitsdraad (rotwoord :) )
Dat werkt perfect.

De voortgang van mijn mod is te volgen op:
http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod

Als je tips of suggesties heb kun je me altijd mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32955

Klein vraagje he, denk post em maar ffies hier,

Ik ben bezig met m'n drives te stealthen, wat kan ik nou het beste doen:

- De orignele frontjes van de cd-rom afhalen
- Alleen het rondomplastic ( het grote vaste gedeelte wat om het klepje zit :P )
- Alles ? dat je alleen een kale lade over houdt ?

Welk van de 3 wordt het meest gebruikt, en wat zijn jullie ervaringen wat het beste werkt..

Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88177

- Alleen het rondomplastic ( het grote vaste gedeelte wat om het klepje zit :P )

zo heb ik het ook gedaan

je haalt dat plaatje eraf, zodat je aleen nog maar dat stukje plastic aan de lade hebt zitten, monteert de drive weer in de kast maar(1 schroefgaatje dieper) en je kijkt of het blindplaatje er makkelijk in invalt, dan doe je iets wat plakt (dubbelzijdige plakband/lijm uit lijmpistool) op de drive en duwt het frotje er tegen aan. zit het nog recht ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

ge-flopt schreef op 28 July 2003 @ 19:53:
[...]

Is dat onderste logo een kruising tussen henk en eddie? (voor degene die het niet weten mascotte van Iron Maiden)
Neuh, geen kruising met Henk :)

Op de vorige versie van de officiele website van Iron Maiden, stond eerst een grote, gele, ronde, eddie. Die heb ik vergroot en geprint. Mal van gemaakt en gespoten. Had geen geel dus werd het zilver :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32955

Anoniem: 88177 schreef op 30 July 2003 @ 00:39:

zo heb ik het ook gedaan

je haalt dat plaatje eraf, zodat je aleen nog maar dat stukje plastic aan de lade hebt zitten, monteert de drive weer in de kast maar(1 schroefgaatje dieper) en je kijkt of het blindplaatje er makkelijk in invalt, dan doe je iets wat plakt (dubbelzijdige plakband/lijm uit lijmpistool) op de drive en duwt het frotje er tegen aan. zit het nog recht ook :D
Thx ! ;) Kga het direct proberen ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74227

ik ben bezig met mijn casemod, is het nodig om voor het spuiten te schuren?? ik heb de case al schoongemaakt met st. marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
ja schuren is een must.. FF bij de verfboer schuurpapier halen en licht opschuren.. Ook in hele dunne lagen werken en na de laatste laag 2 dagen uit laten harden voor een optimaal resultaat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Hehe, op het gebied van casemodden ben ik een leek, en ik heb nog nooit iets veranderd :O
Ik wil nu als begin mijn drives gaan stealthen, maar waar kan ik die afdekplaatjes krijgen?? Of moet ik gewoon van die plaatjes die er normaal inzitten pakken en die pootjes afbreken? (Het liefst niet breken als het niet hoeft)

Eigenlijk is mijn vraag dus gewoon of je die pootjes af moet breken of niet, of dat je aparte plaatjes moet kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73504

je moet idd die pootjes eraf(breken), zagen of dremelen dus :), je kan ze niet appart kopen tenzij bij lian-li dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Maakt het eigenlijk uit hoeveel fans ik op 1 kanaal van een bay-bus zet?

dus als ik het zo aan sluit > kabel fan 1 aan kabel x, kabel fan 2 aan kabel x, en dan kabel x is die baybus (rood/zwart appart), of kan ik het beter anders aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87253

Het zal zo best werken alleen je kunt dan niet fan 1 harder dan fan 2 laten draaien omdat ie over 1 kabeltje loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

idd, maar heb 6 kanaals baybus, en meer fans :P (gaan wel extreem slow draaien btw :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70957

een dell optiplex (een GXi als ik mij niet vergis), welke functioneert als router, ingebouwd in een koffer:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.ruiten1/dscf0001.jpg
de oorspronkelijke kast.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.ruiten1/dscf0002.jpg
het eindresultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.ruiten1/dscf0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.ruiten1/dscf0008.jpg
en tot slot: alle aansluitingen aan een zijkant van de koffer.

nadat deze foto's gemaakt zijn heb ik in het 'deksel' nog een 80mm gemonteerd.
de cdrom speler cd-rewriter en fdd zijn niet ingebouwd, deze zijn in principe voor een router niet nodig.

:Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 70957 op 31-07-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 20:52

DaRoot

Some say...

Anoniem: 70957 schreef op 30 July 2003 @ 23:46:
een dell optiplex (een GXi als ik mij niet vergis), welke functioneert als router, ingebouwd in een koffer:
[...]
1 woord: STRAK!!!!!!!!!

serieus, heel netjes gedaan! nette kabelafwerking...
Wat voor CPU heeft die pc? Dat ie zo mooi passief gekoeld kan worden?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-08-2003 13:31 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRoot schreef op 30 juli 2003 @ 23:58:
[...]

1 woord: STRAK!!!!!!!!!

serieus, heel netjes gedaan! nette kabelafwerking...
dank u :*)
Wat voor CPU heeft die pc? Dat ie zo mooi passief gekoeld kan worden?
GenuineIntel - cpu family 5 model 2 stepping 12 - Pentium 75-200 165.790 MHz
.. een p166 dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-08-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 20:52

DaRoot

Some say...

Anoniem: 70957 schreef op 31 July 2003 @ 00:07:
[...]
GenuineIntel - cpu family 5 model 2 stepping 12 - Pentium 75 - 200 165.790 MHz
.. een p166 dus :)
Mmmzz.. ja nu je het zegt, ik zie SIMM-sloten... brrrrr.... maar ja, zolang het maar werkt!

Misschien leuk om een socket 7 processor op de kop te tikken die wat harder loopt?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-08-2003 13:32 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

hoeft toch niet als hij hem alleen als router gebruikt... :) maar moet wel zeggen, lekkere mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

erg mooi afgewerkt, die koffermod! :)

zit er nu alleen maar een uittake-fan bij de voeding?
en hoe zit die HDD vast bij jou?

[ Voor 18% gewijzigd door SLipEdd op 31-07-2003 13:35 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRoot schreef op 31 July 2003 @ 00:18:
...leuk om een socket 7 processor op de kop te tikken die wat harder loopt?
lijkt me op dit moment nog nergens voor nodig. dit systeem functioneert als router en webserver (apache/1.3.27 (Unix) Debian GNU/Linux PHP/4.1.2 mod_gzip/1.3.26.1a), en die 165.790 MHz is tot nog toe voldoende gebleken.
TïáR_PíTä87 schreef op 31 July 2003 @ 13:34:
erg mooi afgewerkt, die koffermod! :)
dank je :)
zit er nu alleen maar een uittake-fan bij de voeding?
uiteraard zit er een fan in de voeding. ik heb zelf, nadat de foto's gemaakt zijn, nog een 80 mm outtake boven de hdd gemonteerd.
en hoe zit die HDD vast bij jou?
met vier schroeven aan de onderkant van de hdd. er zit net 1mm tussen de onderkant van de hdd en de 'onderkant' van de koffer :Y)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 70957 op 31-07-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 19-06 10:23
Nog een leuke mod, deze ben ik ergens tegen gekomen. Alle credit gaat naar die kerel die dit verzonnen heeft, ik heb er geenszins ook maar iets mee te maken. Wilde het alleen ff posten, misschien kan één van jullie er wat mee.

Afbeeldingslocatie: http://metku.net/mods/breezepad/final.jpg

http://metku.net/index.ht...=mods/breezepad/index_eng

[ Voor 18% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 31-07-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Ziet er chil uit moet ik zeggen B-)

Maar wat zijn die vierkante dingen boven in de hoeken? 2 fans 40x40mm? Om de LED`s te koelen zeker :p

2 fans dus om lucht door de pad te circuleren en zo je hand koel te houden. Wie had dat gedacht...

[ Voor 29% gewijzigd door Silentpuma op 31-07-2003 23:56 . Reden: Ff een link volgen is ook een vak |:( ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
2 fans dus om lucht door de pad te circuleren en zo je hand koel te houden. Wie had dat gedacht...
8)7

Waar is dat nu voor nodig ?
Ik heb graag zo'n lekkere zachte warme muis .. 8)

Die gast kan er mss nog een motertje inplaatsen; lichte vibrerende massage van het hand 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Tofu op 01-08-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Solosmots schreef op 19 July 2003 @ 19:15:
[...]
Er zitten 4 HDD's in, die hadden allemaal flatcables dus ik had 4 rounded IDE kabels. Voor de ATA66 controller geen probleem, maar ik was dus vergeten dat in een ATA33 controller geen ATA66 of hoger kabels passen :( Dus ik heb nu de helft rounded en de andere helft niet:
Kunt ook kabels zelf rounden, en dan tape of tie-wraps er om heen heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

zo op laupro ook het een en ander besteld:

cablemesh
led-fans
lcd-scherm
ledjes

dus binnenkort ga ik ook beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81438

N.a.v. die coolpad:

de persoon die dat ding gemaakt heeft, Japala, zit trouwens ook op Bit-Tech. Niet een van de beste modders, maar wel erg origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Joepieeeee, ik heb net dus mijn drives gestealth, en het werkt allemaal prima, zelfs het opendoen (na groooooooooooote twijfel)

Kun je eigenlijk ook je floppydrive stealthen?

Sorry, ik kan even geen foto's plaatsen, want ik heb nog steeds geen digi-cam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

ik heb net ook ff mn drives gestealth 8)
t ziet er lekker strak uit (alleen zie je t niet omdat ik een chieftec met klepje heb :P maar tog had ik er zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74227

ik ben bezig met mijn eerste case mod, pics volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Oke, hier even de tussenstand:

Deel 1
--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben begonnen met het modden van mijn Chieftec DX-01-BD, de zwarte Dragon miditower.

Plan (supersnelle paint-art):
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod.PNG

Dit komt er onder andere in:

2x 10 CM CCFL achter grill aan de voorkant
2x 30 CM CCFL voor binnenverlichting
2x 12 CM Enermax outtake aan de bovenkant.
Raampje in sidepanel+plexi en aluminium H-profiel voor de afwerking.

Moet mijn baybus een beetje aanpassen nog.

Misschien komt er ook nog wel een spiegel op de bodem of traanplaat. Ik moet nog maar even zien hoe ik het ga doen.

Vandaag heb ik al de twee gaten uit de bovenplaat gezaagd.
Nu is het nog wachten op de koelers.
Binnenkort het raam onderhanden nemen.

Deel 2
--------------------------------------------------------------------------------

Okay, hier ben ik weer. Ik heb inmiddels de bovenplaat af en ga vandaag aan de slag met het sidepanel.
In de bovenplaat zitten nu twee 120mm gaten voor 2 Enermax UC12FAB fans (in bestelling)
Omdat het vakantietijd is begint PerfectSystems, waar ik de fans gekocht heb, pas op 4 augustus weer met leveren, dus ik zal nog even moeten wachten.
Het resultaat is _cute_:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/4.jpg
De bovenplaat met 2 120mm gaten

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/5.jpg
De afwerking van de randjes

De afwerking is gedaan met een doorgesneden isolatie van een koperen elektriciteitsdraad (rotwoord :) )
Dat werkt perfect.

Deel 3

Gisteren heb ik het gehele gedeelte van het sidepanel waar geen krassen op mogen komen afgeplakt en het handvat uit het sidepanel verwijderd. Daarna heb ik gaten geboord op de plaatsen waar ik zou beginnen met het zagen.

Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met het uitzagen. Na het controleren van de 'afplakking' kon ik beginnen. Het ging allemaal erg soepel en de randen zijn bijna helemaal recht geworden. Soms zit er een kleine oneffenheid in, maar dat is niet erg want het gehele raam wordt 'omlijst' met een matte aluminium strip van 15 mm.

De tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/6.jpg

Een indicatie van het resultaat met de 15 mm brede aluminium strip:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/7.jpg

Zo komt het er ongeveer uit te zien, ik heb hem er even tegenaan gezet.

Deel 4

Na al dit relatief eenvoudige werk, kwam vandaag het moeilijkste maar ook mooiste deel van de casemod: het monteren van het window.

Eerst heb ik bijna alle aluminium strippen op maat gezaagd in een verstekbak en de randjes afgewerkt. Daarna heb ik op de gehele onderkant van alle aluminium strippen dubbelzijdige tape gedaan en dit vervolgens netjes afgesneden.

Daarna heb ik het window op maat uitgezaagd uit 1,8 mm dik plexiglas. Dit heb ik erin gelegd en de eerste strip over het plexi en over het metaal geplakt zodat het window vast kwam te zitten. Zo heb ik de gehele rand afgeplakt.

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/9.jpg

Nu moet ik alleen nog wachten op de spullen van de inkoopacties en de twee Enermax UC12FAB 120mm. Dat kan nog wel even duren. Intussen ben ik weer vanalles aan het bedenken.
Onder andere een plexiglazen kap voor mijn voeding, plexi 'onderzetters' onder de pootjes met een blauwe led erin en traanplaat of spiegel op de bodem en zijvlak.

Ook koop ik waarschijnlijk nog een 20*4 blauw LCD, maar ik weet nog niet waar ik die zal plaatsen. In de klep vind ik eigenlijk zonde. Achter de klep, in een slotplaatje, is het eenvoudiger te maken en bederft het het zicht niet maar dan moet je steeds de klep opendoen. Nouja, ik denk nog wel even na.

Klein kostenplaatje:
4 - 3 pin fan Y Splitter - € 4,40
1 - Dubbele blauwe 10 CM CCFL met invertor - € 14,50
1 - Dubbele blauwe 30 CM CCFL met invertor - € 12,50
2 - Plastic Antishock Fan Fastener (4 stuks) - € 2,20
2 - Recom Thumscrews Silver - € 0,90
2 - Enermax UC12FAB 120mm - € 36,00 - ongeveer
2 - Zilveren fanguards - € 5,00 - ong.
1 - 1 m2 plexi - € 13,00 - ong.
1 - 2 m aluminium strip - € 4,00 - ong.
1 - rolletje dubbelzijdige tape - € 3,00 - ong.

Totaal: ongeveer € 95,50

Dit staat overigens ook precies zo op mijn (tijdelijke) site:
http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/casemod/

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 01-08-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

waarom die rand tussen plexi en side... ik heb dus dezelfde kast en ik heb hem zeer mooi recht gesneden, en het plexi er gewoon achter geplakt, vind ik zelf een stuk mooier uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

diontjuh schreef op 01 augustus 2003 @ 18:49:
waarom die rand tussen plexi en side... ik heb dus dezelfde kast en ik heb hem zeer mooi recht gesneden, en het plexi er gewoon achter geplakt, vind ik zelf een stuk mooier uitzien...
Eh, gesneden....?
Hij leek ook wel goed zonder die rand hoor, maar ik vind hem met rand een stuk mooier. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening, jij mag het best minder mooi vinden maar voor jou ga ik het er niet weer afslopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89653

Aangezien het (case-)modden van een computer en zijn onderdelen mij en een vrind sinds kort steeds meer aanspreekt zijn wij onze nieuwschierigheid in de praktijk gaan uitvoeren. We zijn begonnen met een weg waarop wij de minste problemen zouden kunnen ondervinden. Het ombouwen van een Toetsenbord en Muis. Het plan was om te beginnen met het omspuiten van de case en knopjes van een Keyboard & Muis.

Als eerste stap hebben wij de omhulsels van het toetsenbord ontdaan waarna wij begonnen met het spuiten van de toetsjes en omhulsels. Dit met gewone verfspuitbussen met de kleuren Neon Oranje, Neon Geel, Mat zwart, Babyblauw en Wit. Tenslotte hebben we alles weer in elkaar geplugd.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1002.JPG

laten we het geheel dichterbij bekijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1007.JPG
Zie het bliksempatroon (!)
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1011.JPG

Ook de muis heeft een kleurtje..
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1018.JPG
De achterkant is wit geverfd..
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1020.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.customeducation.com/JN/rommel/keyboardmod.no.1/RIMG1021.JPG

Final:
Wij hebben een uurtje lol gehad. Alles is nog niet mooi afgeschuurd maar dat komt nog wel. In de toekomst hopen we ons meer met t modden in de praktijk te kunnen inlaten zodat we zulke mooie resultaten zoals in vorige replys op dit topic kunnen produceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

De laatste LAN waar ik was kon ik mijn toetsen bord zo slecht zien dat ik steeds de verkeerde wapens kocht bij CS. MAar volgens mij je daar met dit toetsen bord iig geen last meer van. het geeft bijna vanzelf zonder ccfl's licht in het donker _/-\o_

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Groove
  • Laatst online: 06-06 15:56
maar hij is wel lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
zoals verteld heb ik dus net mijn drives gestealth.

Heeft iemand voor mij nog leuk ideetjes om te modden (let op: dat stealthen was mijn eerste ;) ) en niet teveel kost?? :+ (ben 15 en heb net nieuwe pc gekocht)

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 21:10
ik ben maar weer eens aan het modden gegaan en heb dit maal een glowpadje gefabriceerd. ik heb een stuk plexi van 5mm dik (da's fucking duur...) gepakt en 2 blauwe leds van 6000mcd, met 2 weerstadjes. na een poosje dremelen en schuren mag dit het resultaat zijn. :9~

bovenop zie je btw schoolbord folie, dat zorgt ervoor dat m'n optische muis wel wil werken...

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sche0311/pictures/kleinDSC00079.JPG
de glowpad in het donker. 8)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sche0311/pictures/kleinDSC00088.JPG
foto van acherkant. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sche0311/pictures/kleinDSC00083.JPG
foto van glowstring in toetsenbord. :9
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~sche0311/pictures/kleinDSC00085.JPG
foto van m'n bureau met alles aan. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik vind de foto's zelf wat brak, vooral de laatste, maar ze zijn toch echt gemaakt met een sony dsc p92 met 5 megapixel :? |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

Getah schreef op 02 augustus 2003 @ 10:55:
zoals verteld heb ik dus net mijn drives gestealth.

Heeft iemand voor mij nog leuk ideetjes om te modden (let op: dat stealthen was mijn eerste ;) ) en niet teveel kost?? :+ (ben 15 en heb net nieuwe pc gekocht)

bvd!
nouweh.. alseerst, wat heb je voor case gekocht, en ik ben zelf ook 15 :P en ik ben nu al de hele vakantie bezig met modden, sidepannel erin, glowfeets (van NB12mm) eronder, komen binnekort 2 ccfls in kast zelf, 1 blacklight ccfl in gril van de chieftec, glowing fans, psu gemesht, en gestealth, en nog wat kleine modjes...
dus dit zijn al paar leuke idtjes, neit te duur
en al zeker niet voormij omdat ik alle plexi gratis heb gekregen via mn pa's werk :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
diontjuh schreef op 02 August 2003 @ 15:12:
[...]

nouweh.. alseerst, wat heb je voor case gekocht, en ik ben zelf ook 15 :P en ik ben nu al de hele vakantie bezig met modden, sidepannel erin, glowfeets (van NB12mm) eronder, komen binnekort 2 ccfls in kast zelf, 1 blacklight ccfl in gril van de chieftec, glowing fans, psu gemesht, en gestealth, en nog wat kleine modjes...
dus dit zijn al paar leuke idtjes, neit te duur
en al zeker niet voormij omdat ik alle plexi gratis heb gekregen via mn pa's werk :*) :*)
je had even m'n specs kunnen kijken :P maarja, een Aopen H600M dus.

Ik weet niet of ik hier veel mee kan, want toen ik die kocht dacht ik dat ik nooit aan modden zou beginnen, totdat ik dit hier allemaal las op GoT. Heb dus meteen m'n drives gestealth en wil nu nog iets doen. Weet iemand een winkel waar ik al die spullen kan kopen? Bij alternate kan ik wel aardig wat dingetjes vinden, maar dan zit je weer met die verzendkosten. €13,50 op €50 vind ik beetje veel :X

En ik heb normaal wel geld, maar dit systeem is ook net nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

kijk ff op www.laupro.nl/ia < zijn inkoopacties, superlage prijzen en verzendkosten
maar ff een vraag aan iemand anders, ik ga dus nu 3 ccfl's bijbestellen maar ik weet niet wat het verschil is tussen geen inverter en wel inverter, is dat gewoon schakelaartje, en als ik zonder inverter pak, zitten er dan 2 kabeltjes aan die ik gewoon op een eigen schakelaar kan plaatsen?? b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
zonder inverter krijg je alleen het 'staafje' , die 2 draadjes die er dan aanzitten moet je alsnog op een inverter aansluiten, anders doet ie niets omdat een ccfl werkt met een spanning van +/- 7000volt. als je met inverter besteld kun je die inverter gelijk aan je voeding doen (12volt) en dan doet ie het.

zonder moet je dus alsnog los een iverter halen, of je moet er nog een hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Dat laupro is wel leuk enzo, maar alles zit al 'volgeboekt'
Ik heb eens gekeken voor ccfl's en die zijn er wel, maar dan zijn er bijvoorbeeld 15 besteld, en die zijn allemaal al gereserveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

Getah schreef op 02 August 2003 @ 19:19:
Dat laupro is wel leuk enzo, maar alles zit al 'volgeboekt'
Ik heb eens gekeken voor ccfl's en die zijn er wel, maar dan zijn er bijvoorbeeld 15 besteld, en die zijn allemaal al gereserveerd...
Ueh hoe bedoel je gereserveerd. Volgens mij heb je het systeem niet helemaal door.
Als kiest voor de open actie's daar kun je gewoon bestellen hoor. Het getal achter bv 15 geeft aan dat daar ook werkelijk geld voor gestort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ja, maar er staat dan bijvoorbeeld dat er 15 dingen besteld zijn, en er ook al bijv. 9 deelnemers 15 dingen hebben gekocht voor x euro's.

Misschien snap ik het verkeerd hoor, en bestellen ze meer als je je er ook voor 'inschrijft'...

(wordt misschien een beetje offtopic ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

je kunt gewoon bestellen wat je wilt, die tuup rijd 2 keer per week na ace systems en het komt allemaal gewoon goed aan
en omdat dit kleine mods topic is heb ik dit ff te melde :P :
ik heb dit net besteld:
5059 10 CM Cold Catode Neon Tube UV + inv. 1 € 8,50 € 8,50
5584 30 CM CCFL Blue Sunbeam + Inverter ! 2 € 8,00 € 16,00
4747 UV Fan Green 80 mm 2 € 12,00 € 24,00
4840 Biohazard *chrome finish* 1 € 2,70 € 2,70
4790 Zalman ZM-MFC1 Rheobus 1 € 32,00 € 32,00
4904 Akasa Led Fan 4 Leds Multi Color 120 mm 1 € 15,95 € 15,95
Doos diversen tot 5 KG NL € 6,50
Totaal: 8 € 105,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77304

masterslave schreef op 02 August 2003 @ 13:54:
ik ben maar weer eens aan het modden gegaan en heb dit maal een glowpadje gefabriceerd. ik heb een stuk plexi van 5mm dik (da's fucking duur...) gepakt en 2 blauwe leds van 6000mcd, met 2 weerstadjes. na een poosje dremelen en schuren mag dit het resultaat zijn. :9~

bovenop zie je btw schoolbord folie, dat zorgt ervoor dat m'n optische muis wel wil werken...

[afbeelding]
de glowpad in het donker. 8)
[afbeelding]
foto van acherkant. :)
[afbeelding]
foto van glowstring in toetsenbord. :9
[afbeelding]
foto van m'n bureau met alles aan. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik vind de foto's zelf wat brak, vooral de laatste, maar ze zijn toch echt gemaakt met een sony dsc p92 met 5 megapixel :? |:( :(
Die glowpad ben ik ook aan het maken echt geweldig mooi zo'n ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

De pc van een kameraad van mij werd wat warm dus we hebben er wat fans in gedouwt (ook op videokaart). Pics komen er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
Ik had nog een oude kast van me staan zonder zij plaaten. Nu krijg ik binnen kort mijn moederbord terug. En ik had nog een paar onderdelen over. 2 x 256mb ddr, wat hd's, 2 x duron 1300 en nog wat meer rot zooi :D

Dus die ouwde kast van me heb ik omgebouwd naar een dualmobocase.
(om mijn stats verslaving te stillen in OGR)

Het resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~peggeman/got/mod/dualmobocase/dualmobocase1.jpg
clicable

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~peggeman/got/mod/dualmobocase/dualmobocase2.jpg
clicable

edit, het gaat hier alleen om de functionaliteit :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:36 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
niet echt een mod ofzo, maar heb vandaag lekker me case schoongemaakt, met een luchtdruk/compressor ff al die stofjes enzo weggeblazen :*)

kast is nu stofvrij! (figuurlijk dan)

lolol ik had me kast opengemaakt (nog steeds) en zat een beetje met asus probe te spelen en voordat ik hem stofvrij had geblazen was mijn cpu temp 44 C en mobo 33 nu is me cpu 35 C en mobo 36 C :) (wil niet zeggen dat het komt omdat ik hem schoon heb gemaakt... kan ook zijn omdat het wat kouder is geworden en me raam open is > koude lucht naar binnen > kast is open > cpu koeler :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Laatst online: 16-01-2021
Hier een picie van men bakie.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=240955

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 20-06 20:45
ziet er leuk uit, maar heb je geen brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 16:19
Nice, de kleurencombinatie van grijs en rood vind ik wel mooi. Voor de rest alles netjes verwerkt, een mooie baybus. Is dat een usb plug daar aan de voorkant?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65456

Heeft er iemand al is geprobeert iets af te drukken op transparant papier en dit achter z'n window te zetten, kun je ook wel leuke effecten met bekomen denk ik zo. En is nog cheap ook 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

Maf

vladje schreef op 04 August 2003 @ 09:16:
[afbeelding]
Nice; maar eh; de volumeknop van je CDROM is nog mooi wit :o

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

vladje schreef op 04 August 2003 @ 09:16:
[afbeelding]
mooie paintjob, en k zie je hebt die termaltake WC erin heh, wat heb je voor temps met welke specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
leuke kast is het wel, rood met grijs is zeker mooi. alleen er zit wel wat weinig in, 1 cd-rom maar. geen brander, geen floppy, zip ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Nu online
heb 2 vraagjes:

Hoeveel kost een busje motipverf en waar kun je dit kopen, wil namelijk me tobo spuiten.
Wat heb ik nodig om me tobo te ontvetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
jappas schreef op 04 August 2003 @ 12:11:
heb 2 vraagjes:

Hoeveel kost een busje motipverf en waar kun je dit kopen, wil namelijk me tobo spuiten.
Wat heb ik nodig om me tobo te ontvetten.
Ik denk dat je hier wel iets kunt vinden over hoe je het moet doen ;)

Hoe duur het is zou je aan je verfboer kunnen vragen...

[ Voor 11% gewijzigd door Getah op 04-08-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ondanks het warme weer het weekend weer hard bezig geweest met de dremel, vijltjes, schuurpapier en spuitbussen. Na een standaard Retail-raampje :'( en een tl-buisje vond ik het nu tijd worden om echt te gaan modden :Y) !

Als eerste heb ik mijn cdspeler onder handen genomen. Ik had nog een Sunbeam-laser-led-dingetje om de binnenzijde van de cdspeler van binnen te verlichten. Dus een gat uit de kap gedremeld, zwart gespoten, raampje van plastic er in geplakt (uit een verpakking geknipt) en het lichtje gemonteerd. zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/Casemod/case21.jpg

voor foto's van het dremelwerk vooraf: http://www.dannijs.nl/Casemod

Maar dan heb je wel leuk een raampje in de cdspeler... maar met een dichte kap op mijn zilveren Chieftec case zie je er nog niets van

Dan maar dremelen in de (waarschijnlijk niet na te bestellen) kap van de case. De boel netjes aftekenen en afplakken (wilde later niet als gevolg van uitschieters de kap opnieuw spuiten...). Dan de gaten eruit dremelen en stevig plexiglas erachter plakken (op maat laten zagen bij Doeland voor een paar euro..) en een nieuw window is born!:

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/Casemod/case23.jpg

voor meer foto's van het dremelwerk vooraf: http://www.dannijs.nl/Casemod

En dan.... tadaaaaa het resultaat war ik best een beetje trots op ben :*) :

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/Casemod/case25.jpg

En inderdaad zie je dat de cdspeler niet helemaal symetrisch is ge dremeld maar dat valt niet zo heel erg op als je er niet met je neus op zit...(was dan ook mijn eerste cd-mod... ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.dannijs.nl/Casemod/case26.jpg

Om jullie voor te zijn: inderdaad is nu dat standaard raampje met dikke rubbers niet zo mooi meer... (en al zeker niet origineel... ) maar dat is het volgende project... Lasercutting???? maar hoe en waar? (search maar weer gebruiken )

Nog meer coole Mod-ideeen? 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Ik had al in je vorige (gesloten) topic gekeken en ik moet zeggen dat het er echt mooi uitziet.
Mischien is het nog wat om hetzelfde met je hardeschijf te doen en die aan de andere kant van je "top window" te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Nu online
Getah schreef op 04 August 2003 @ 12:21:
[...]

Ik denk dat je hier wel iets kunt vinden over hoe je het moet doen ;)

Hoe duur het is zou je aan je verfboer kunnen vragen...
is dit ook bij een klus winkel gamma, karwei, formido, handy enz. te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb nu al vaak op internet gezien dat die voetjes van de pc kast licht geven. Hoe doe je dat dan, dmv een glow string ofsow ?? 8)7

bvd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.bl44t.nl/picz/kastje1eindruk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Stukie plexiglas met een paar ledjes.
Gewoon gaatje boren in plexiglas en dan ledje der in proppen en aansluiten met een weerstandje op de 5v lijn van je psu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Anoniem: 84756 schreef op 04 August 2003 @ 16:01:
Stukie plexiglas met een paar ledjes.
Gewoon gaatje boren in plexiglas en dan ledje der in proppen en aansluiten met een weerstandje op de 5v lijn van je psu.
Èn niet te vergeten de zijkanten van het plexi opschuren zodat deze mat worden, zodat je ene mooie lichtverdeling krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

Kickasz schreef op 04 augustus 2003 @ 15:26:
Ik heb nu al vaak op internet gezien dat die voetjes van de pc kast licht geven. Hoe doe je dat dan, dmv een glow string ofsow ?? 8)7

bvd _/-\o_

[afbeelding]
whehe, das toevallig mijn kastje :D :D :D, ik heb gewoon plexi van 12mm dik uitgezaagd op de pootjes af, en daar in de hak een ledje geboort en dan alles met schuurpapier op waterbasis mat geschuurd zodadt het effect optimaal is, je moet wel na VET sterke leds zoeken want een gewoon ledje doet het m niet, ik heb ledjes van 1,25 euro per voetje... is 4 volt per led, maar ik heb ze op 3 volt draaien, 4 vond ik iets TE fel, en als je dat klaar hebt plak je ze onder je voetjes majah tnx dat je mn kastje mooi vind :D

enneh owjah, ik heb dit gewoon van de 12v connector van de molex afgetapt zonder weerstand, die 12v is eigenlijk 13,3v zoiets had ik gemeten, en ledjes per stuk zijn 4 dus ik heb ze eigenlijk te weinig stroom gegeven en daardoor had ik geen weerstandjes nodig

[ Voor 17% gewijzigd door diontjuh op 04-08-2003 16:54 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Nu online
Welke verf kan ik het beste gebruiken om me tobo en muis te verfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Heej allen harstikke bedankt. Ik ga aanstaande donderdag ff rondneuzen hier en daar om te zien waar ik zulk plexiglas vandaan kan halen. Als het af ik zal ik het zeker hier posten.

edit:
Waar heb jij die dingen besteld. Een vriend van me wilt dit ook gaan doen en hij wilt graag groene LED's maar deze kom ik niet echt tegen en als ze er wel zijn is het maar 3000 mcd :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Kickasz op 04-08-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

Kickasz schreef op 04 August 2003 @ 21:16:
Heej allen harstikke bedankt. Ik ga aanstaande donderdag ff rondneuzen hier en daar om te zien waar ik zulk plexiglas vandaan kan halen. Als het af ik zal ik het zeker hier posten.

edit:
Waar heb jij die dingen besteld. Een vriend van me wilt dit ook gaan doen en hij wilt graag groene LED's maar deze kom ik niet echt tegen en als ze er wel zijn is het maar 3000 mcd :'(

ik heb de plexi gratis via t werk van mn pa gekregen en de leds via regenboog, ene winkel in de buurt, moet je maar ff spitten op www.regenboog.net k weet neit zeker of die erop staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Ghannes schreef op 04 August 2003 @ 10:04:
ziet er leuk uit, maar heb je geen brander?
Heb er wel een maar was nog niet droog en daardoor ziet ie er nog niet in

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Qylos schreef op 04 August 2003 @ 10:10:
[...]

Nice, de kleurencombinatie van grijs en rood vind ik wel mooi. Voor de rest alles netjes verwerkt, een mooie baybus. Is dat een usb plug daar aan de voorkant?
Yep, is een C-Box van men Chaintech Zenith 7VJL

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Maf schreef op 04 August 2003 @ 10:37:
[...]

Nice; maar eh; de volumeknop van je CDROM is nog mooi wit :o
IEDEREEN zegt dat dus 8)7 8)7 8)7

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
diontjuh schreef op 04 August 2003 @ 10:56:
[...]

mooie paintjob, en k zie je hebt die termaltake WC erin heh, wat heb je voor temps met welke specs?
2800+ 62 Idle 69 Stressed
Temps zijn wel van in de core en niet erond --->Nforce2 :?

Specs
Chaintech Zenith (modelnr vergeten)
2800+ (OC komt nog)
GForce 4 4800+
2700 1024Mb DDR

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
masterslave schreef op 04 August 2003 @ 11:51:
leuke kast is het wel, rood met grijs is zeker mooi. alleen er zit wel wat weinig in, 1 cd-rom maar. geen brander, geen floppy, zip ofzo
Floppy??? 8)7

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
ik weet het niet hoor, ik heb de laatste dagen zo'n ding hardstikke vaak gebruikt.
Bootflop windows om op een paar pjuters windows-en te installeren, partition magic in DOS voor als het niet helemaal soepel wou gaan en een flop van linux omdat een laptop niet van zijn cd wilde booten.

Kort gezegd: Je gebruikt hem niet vaak maar ik zou hem zeker niet weg doen.

Oh en nog 1 ding Vladje; ze hebben ons gezegend met een edit-knopje (afbeelding deze dus, boven aan je post, naast de edit knop :+) dus hoef je geen 5 posts achter elkaar in een paar minuten neer te zetten. Staat wat netter als het in 1 post zit ;).

[ Voor 27% gewijzigd door GeforceDDQ op 04-08-2003 23:25 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
oh ****, doe ik mezelf quoten ipv editen :X...

[ Voor 96% gewijzigd door GeforceDDQ op 04-08-2003 23:26 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ook maar even een paintjob voor me terminal.

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/mod/DSCN1468.JPG

Open:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/mod/DSCN1469.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/mod/DSCN1470.JPG

Gespoten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/mod/DSCN1473.JPG

Motip Antraciet spuitbus, geen grondverf of blank lak :X

De terminal komt naast me bed te staan met een 15" schermpje zodat ik vanaf daar met Remote-X XMMS kan besturen en het geluid routen via me desktop naar me stereo. Dus zeg maar een afstandsbediening met scherm maar van meer 1337heid.
Specs van het ding heb ik niet maar er zit een 100mhz procje in, 16bit beeld, 10mbit utp en geen geluid :P

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:36 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Zeer nette paintjob, mooi egaal gespoten.
Ik heb zelf net ook me koffer gespoten, ik gebruik ook motip verf, echt geweldige verf alleen nogal duur :(

Hij komt naast je bed te staan, is ie dan redelijk stil of slaap jij gewoon door lawaai heen :)
Ik kan iig niet naast me koffer slapen, maar daar ben ik aan bezig, heb wat zalman producten besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 23:09
@ oxigun Kun je ook een pic posten van de kast (gespoten) van wat verder af, ter vergelijking met de eerste pic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/mod/DSCN1472.JPG

die foto is gisteren genomen vlak na het spuiten. die "vlek" in het midden was toen nog goed zichtbaar maar die is vanochtend tot me grote verbazing verdwenen :D
Ik merkte ook nog een enkel plekje op die niet goed dekkend is, dus wat stomme randjes. Maar me monitor komt er bovenop te staan en me tobo er ook nog voor, ik denk niet dat ik het zal zien.
de verf voelt aan als schuurpapier, komt denk ik door de kleur antraciet. en het is meer een "spuit-oefening" voor me chieftec (waar ik wel grondverf en blanke lak zal gebruiken).. Toen ben ik zeer tevreden met het resultaat op deze gratis terminal :P

An00bis. Zie jij fans in deze terminal zitten? Hij is dus geruisloos :). Me desktop staat 4m verder aan de andere kant van me kamer en die is fluisterstil dankzij waterkoeling ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://www.oxipage.nl/pics/DSCN1486.JPG

Het is dan wel geen computer maar wel iets van electronica :P Maar het is nu wel antraciet.
Nu wel blanke lak gekocht en er dik opgespoten, het schermpje niet afgeplakt bij de lak en dat pakte goed uit, Ineens zijn alle krasjes weg :D... Alleen er is een vliesje (zat in de tuin) opgevallen tijdens het drogen dus een kleine beschadiging :(

Maar hij voelt glad, reflecteert een beetje in het licht 8) en is heel mooi egaal gespoten :*

Foto's tijdens op 3,1 Mpix formaat (VOOR lakken):
http://www.oxipage.nl/pics/DSCN1483.JPG
http://www.oxipage.nl/pics/DSCN1484.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 05-08-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Lol vette phone! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 23:09
Ook mijn mobi maar eens gaan spuiten. Maar dan alleen de covers. Ik ben niet zo goed in het alfabet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
da's inderdaad een fijn idee, ik heb nog blauw metalic liggen van m'n kast. volgende week maar eens ff doen. alleen heb ik m'n mobiel altijd in m'n broekzak en da's volgens mij niet al te best voor paint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
@masterslave: daarom dat je em goed moet lakken na het spuiten hé...
@Oxigun: ken jij dat klavier van buiten? Want op deze manier zijn de letters wel van je toetsen :?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lak is zeker belangrijk bij je phone. Had eerst mijn 3310 zonder lak. nou na een week was de verf eraf. daarna met 5 lagen lak gedaan. na 6 maanden zag ik nog geen slijtage.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.