tupperware roels!
Anoniem: 71386
Over die cooling:ik heb zeg maar die front bracket eruit gehaald en daar 2×80mm fans in geplaatst als intake en achterin (net boven VGA) ook 2×80mm als outtake. Achter mijn HD's heb ik ook nog 2×80 mm fans zitten als warme lucht outtake voor deze HD's wat heel goed werkt.(die fans zijn btw allemaal Suncore Led Fans) En dmv een fancontroller is hier een goeie airflow mee te creëren hoor.(en acceptabele decibellen) Ik weet trouwens niet of je southbridge of northbridge bedoeld maar mijn southbridge word nauwlijks warm hier,ik denk dan ook dat je northbridge bedoeld en als je op 1 van mijn fotoos kijkt zie je dat ik daar een 40mm fan met fanmate op heb gezet wat goed werkt.Dus ik snap eigenlijk die extra cooling niet in een kast met waar je 7 fans (!) in kan zetten.Dan kun je misschien beter een fan in je zijkant modden die precies op je cpu blaast.thaBeerbuster schreef op 16 juli 2003 @ 13:11:
@ Bendover : ik wil bovenin een blowhole maken voor 2 80 mm fans of 1 120 mm, heb wat extra koeling nodig voordat ik verder kan met overkloken van mijn 1700+, daarom wil ik ook nog 2 a 3 80 mm fans in de zijkant maken, mn southbridge wordt nu wel bizar heet zonder koeling --> ik kan mn vinger er niet opleggen, dan verbrand ie
Ik heb een a7n8x deluxe mobo, op de northbridge zit een koellichaam, dus dat gaat wel aardig goed, de southbridge echter zit niks op en die wordt superwarm als ik ga overkloken dus vandaar. Mischien dat die fan bovenin idd, niet zo'n goed idee is, die fans aan de zijkant was toch al het plan (met speciaal zijkant ontwerp ipv de 'normale' fanquards
Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met het front bracket, heb je daar een plaatje van
Anoniem: 56775
ff offtopic... hoe kan het dat alle plaatjes en posts die gister op pagina 4 stonden nu ineens op de 5e pagina staan:S
ehm dit is de 5e pagina 
/edit
wist dat er iets mee was, in je prefs kan je het maximaal aantal posts per pagina instellen
dus mischien dat je dat veranderd hebt
/edit
wist dat er iets mee was, in je prefs kan je het maximaal aantal posts per pagina instellen
[ Voor 75% gewijzigd door lex op 17-07-2003 12:49 ]
Anoniem: 67410
omdat je niet op page 5 drukte maar op lastAnoniem: 56775 schreef op 17 July 2003 @ 12:24:
ff offtopic... hoe kan het dat alle plaatjes en posts die gister op pagina 4 stonden nu ineens op de 5e pagina staan:S

Aan de voorkant zit een klepje (waar je case badge zit) waaronder 1usb+1audio aansluiting zitten,nietwaar? Nou,als je die aan de binnekant eraf schroeft heb je weer een extra blowhole.(mits je die niet gebruikt natuurlijk)thaBeerbuster schreef op 17 July 2003 @ 11:41:
Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met het front bracket, heb je daar een plaatje van
ah oke nou vat ik hem, alleen die gebruik ik wel
maar aan de rechter zijkant, op je mobo-tray kan je ook nog een fan plaatsen dus dat zou het weer oplossen
Nou,ik kan je uit ervaring zeggen dat die een kolere herrie maakt omdat ie tegen die floppy bay staat te blazen,dus ja....in de zijkant dan maar??thaBeerbuster schreef op 17 July 2003 @ 15:46:
ah oke nou vat ik hem, alleen die gebruik ik welmaar aan de rechter zijkant, op je mobo-tray kan je ook nog een fan plaatsen dus dat zou het weer oplossen
Anoniem: 81438
Hey, dr zit nog wat rommel op de zijkant van je kast
wat voor kast is dat? Kvind de rondingen in het front wel erg stoer namelijk
Anoniem: 83649
Dat zijn de potloodlijnen die er al ruim een jaar op zitten... Ben luiAnoniem: 81438 schreef op 17 juli 2003 @ 16:28:
[...]
Hey, dr zit nog wat rommel op de zijkant van je kastgeintje...
wat voor kast is dat? Kvind de rondingen in het front wel erg stoer namelijk
Was volgens mij een Target kastje, ElCHeapo Alu. Er zat een Target voeding en fan in (nu niet meer, Enermax en Delta)
Toendertijd gekocht bij Eynstein, maar das al lang geleden.
Wordt binnenkort vervangen door LianLi PC60 met WC
Close-up front:

Anoniem: 56775
Als je in die ronding bovenin nou een ccfl zet, die zo over je dvd/cd spelers schijnt... ziet dat er niet goed uit?
Anoniem: 88791
halo allemaal
wat vinden jullie van mijn mooie zelf geschilderde muis??
http://members.home.nl/noorpoort/muisje.JPG
wat vinden jullie van mijn mooie zelf geschilderde muis??
met dit hete weer van de laatste tijd ben ik genoodzaakt geweest om meer koeling voor mn GF4 Ti4200 te zorgen, want die werdt te heet met als gevolg dat het systeem zichzelf afsloot 

ik had nog een coolerke te liggen voor een AMD cpu cooler... een 70mm spire fan. en aangezien ik wat beugeltjes over had van mn servercube, kon ik mooi ff een extra fan monteren
ik moet de draden nog wat wegwerken, maar misschien koop ik nog een 80mm led fan voor de gpu koeling, dus ik wacht ff met afwerken..
en ik had nog een 4x20 char lcd liggen die ik in een andere kast zou inbouwen, maar toch niet gedaan. naja, ik wist nog wel een leuk plekje in mn battle angel

het lcd wordt volledig intern gevoed, ik heb een de pci printerpoort gemod waar ik de connector vanaf gesloopt heb, en er een oude van een dood mobo aan de binnenzijde op het gesoldeerd. en voor de +5v heb ik de interne connector voor twee extra usb poorten aangesproken (who needs more than 4 usb ports anywayz?) de flatcable is voor het grootste gedeelte gemeshed

nee, dit is geen reclame
ik junk gewoon vaker dan dat ik got..

totaal overzicht van de zijkant...
naja, dat was het zon beetje...

ik had nog een coolerke te liggen voor een AMD cpu cooler... een 70mm spire fan. en aangezien ik wat beugeltjes over had van mn servercube, kon ik mooi ff een extra fan monteren
en ik had nog een 4x20 char lcd liggen die ik in een andere kast zou inbouwen, maar toch niet gedaan. naja, ik wist nog wel een leuk plekje in mn battle angel

het lcd wordt volledig intern gevoed, ik heb een de pci printerpoort gemod waar ik de connector vanaf gesloopt heb, en er een oude van een dood mobo aan de binnenzijde op het gesoldeerd. en voor de +5v heb ik de interne connector voor twee extra usb poorten aangesproken (who needs more than 4 usb ports anywayz?) de flatcable is voor het grootste gedeelte gemeshed

nee, dit is geen reclame

totaal overzicht van de zijkant...
naja, dat was het zon beetje...
@ loempia
Tenminste wel origineel
zit er ook verlichting in?
@ Fixel
Gaaf LCD'tje zo!
Vind alleen dat die ventilator het strakke van je kast een beetje teniet doet. Lijkt of ie er niet bijhoort.
Tenminste wel origineel
zit er ook verlichting in?
@ Fixel
Gaaf LCD'tje zo!
Vind alleen dat die ventilator het strakke van je kast een beetje teniet doet. Lijkt of ie er niet bijhoort.
[ Voor 58% gewijzigd door sealy op 18-07-2003 14:20 ]
nothing special
hijs liev!Anoniem: 88791 schreef op 18 July 2003 @ 14:14:
halo allemaal
wat vinden jullie van mijn mooie zelf geschilderde muis??![]()
@ Sealy: tis maar tijdelijk tot ik een andere fan heb... 80 mm blue uv reactive lijkt me wel iets
[ Voor 18% gewijzigd door FiXeL op 18-07-2003 14:21 ]
Anoniem: 51111
hoe heb je die dingen er helemaal omheen gekregen en waar kun je dat spul halen, en wat het kost?? kun je ze gewoon helemaal oprekken en er omheen trekken?The_Resetter schreef op 13 July 2003 @ 19:34:
Ik ben denk ik een echte Junkie ik ging om 4 uur naar bed toe op vrijdag dan er om 8 uur er uit, om 1 uur op OD dan om 7 uur weer thuis, en toen ben ik om ca 12 uur het bed eens ingegaan en heb toen tot 3 uur me PSU gemeshed................. zucht
Maar het resultaat mag er dan ook zijn he![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vindt het er namelijk erg goed uitzien misschien is dit wel zo'n klusje dat je om 2 uur s'nachts doet omdat je niet kan slapen
nice job
Man, je fanbus lijkt sprekend op die van mij!ome aart schreef op 16 juli 2003 @ 21:22:
Hier mijn baybus:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/omeaart1.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/omeaart2.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/omeaart3.jpg
De schakelaars hebben drie standen:
12v
uit
regelbaar dmv een lm317 schakeling.
In de 12v stand zijn de duo-ledjes rood en op de regelbare stand groen.
Ziet er goed, indeling, etc...
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:18 ]
Use the Search Luke...
Misschien heb ik m ook wel van jou afgekeken.Silentpuma schreef op 18 July 2003 @ 14:43:
[...]
Man, je fanbus lijkt sprekend op die van mij!Alleen bevat die van mij vermogenspotmeters om het voltage te kunnen regelen.
Ziet er goed, indeling, etc...![]()
[afbeelding]
Het is gewoon een logische indeling.
Anoniem: 28531
Das idd best een goed idee... thnxAnoniem: 56775 schreef op 18 juli 2003 @ 12:17:
Als je in die ronding bovenin nou een ccfl zet, die zo over je dvd/cd spelers schijnt... ziet dat er niet goed uit?
Zow dies echt vetjes ! heb je daar een schema ofzo van of een how to ik vin deze echt stoer ( of wat je ervoor heb gebruiktSilentpuma schreef op 18 July 2003 @ 14:43:
[...]
Man, je fanbus lijkt sprekend op die van mij!Alleen bevat die van mij vermogenspotmeters om het voltage te kunnen regelen.
Ziet er goed, indeling, etc...![]()
[afbeelding]
Is inderdaad errug netjes gedaan die bay-bus, alleen jammer van het middelste schakelaartje.
wel offtopic maar wist ff niet waar ik het anders moest posten, nieuw product van sunbeam

fanguard met 2x rounded ccfl
meer info http://www.sunbeamtech.co...roducts-double%20ccfl.htm

edit:
misschien een idee om een "post hier nieuwe casemodproducten" topic te openen??
[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 18-07-2003 21:14 ]
cool dingetje.... vast heel duurfloriske.nl schreef op 18 juli 2003 @ 21:12:
wel offtopic maar wist ff niet waar ik het anders moest posten, nieuw product van sunbeam
[afbeelding]
edit:

vind het altijd zo jammer dat er zo'n gat in de ccfl zit, gewoon niet helemaal rond 
Tis natuurlijk onmogelijk om de ccfl helemaal rond te krijgen maar dat zou ik wel mooier vinden.
Tis natuurlijk onmogelijk om de ccfl helemaal rond te krijgen maar dat zou ik wel mooier vinden.
Deze is al eens vaker voorbij gekomen hoor,Synth schreef op 18 July 2003 @ 20:01:
[...]
Zow dies echt vetjes ! heb je daar een schema ofzo van of een how to ik vin deze echt stoer ( of wat je ervoor heb gebruikt)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/632169
Graag gedaan
Use the Search Luke...
aaahhh, wat een schatje
.......
zelf mijn deurtje weer een beetje geupdate

check mijn cip topic voor meer info (zie cig: mod in progress)
[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 19-07-2003 18:59 ]
Vandaag eerst maar es m'n server een beetje stofvrij gemaakt:

Want daar zat best nog wel wat stof in, aangezogen door 2*80mm sunons@5V, in ik denk 2 en een halve maand..
Er zitten 4 HDD's in, die hadden allemaal flatcables dus ik had 4 rounded IDE kabels. Voor de ATA66 controller geen probleem, maar ik was dus vergeten dat in een ATA33 controller geen ATA66 of hoger kabels passen
Dus ik heb nu de helft rounded en de andere helft niet:

Toen ff snel een 120mm fanguard achterop gezet, zonder zo'n ding werken is soms link.
Daarna een Noise Isolator 3,5" fancontroller erin gezet, zodat de 2 HDD coolers nu variabel te regelen zijn. Zelfde geldt voor de 120mm aan de achterkant.
Ook ff een t.net casebadge erop geplakt

Met mooie blauw verlichte ringen:

Want daar zat best nog wel wat stof in, aangezogen door 2*80mm sunons@5V, in ik denk 2 en een halve maand..
Er zitten 4 HDD's in, die hadden allemaal flatcables dus ik had 4 rounded IDE kabels. Voor de ATA66 controller geen probleem, maar ik was dus vergeten dat in een ATA33 controller geen ATA66 of hoger kabels passen

Toen ff snel een 120mm fanguard achterop gezet, zonder zo'n ding werken is soms link.
Daarna een Noise Isolator 3,5" fancontroller erin gezet, zodat de 2 HDD coolers nu variabel te regelen zijn. Zelfde geldt voor de 120mm aan de achterkant.

hehe, dat oranje is wel bruut, niet mijn smaak maar wel bruutSolosmots schreef op 19 July 2003 @ 19:15:
Vandaag eerst maar es m'n server een beetje stofvrij gemaakt:
[afbeelding]
Er zitten 4 HDD's in, die hadden allemaal flatcables dus ik had 4 rounded IDE kabels. Voor de ATA66 controller geen probleem, maar ik was dus vergeten dat in een ATA33 controller geen ATA66 of hoger kabels passenDus ik heb nu de helft rounded en de andere helft niet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waarom heb je deze case trouwens niet op je homepage staan?
Ik is te lazy
binnenkort maar eens weer updaten. Hij staat er wel, maar op een thumbnailpage, sjek update 18-05-03.
Anoniem: 76253
Hayz
Ik heb een leuk modje gemaakt
olievat-mod

Tjah er zitten enkele fouten in (on-symmetrish)
Sir, RaVel
[PS: JA; ik weet dat ik een oude netwerkkaart heb]&[dat mn resetknop ook DAT niet is]
Ik heb een leuk modje gemaakt
olievat-mod

Tjah er zitten enkele fouten in (on-symmetrish)
Sir, RaVel
[PS: JA; ik weet dat ik een oude netwerkkaart heb]&[dat mn resetknop ook DAT niet is]
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76253 op 19-07-2003 21:30 ]
Tipisj, mod eerst maar men geforce 3 ti 500, die radeon 7000 begint tegen te steken
Of sloop eff je geforce4ti4200 daar uit je radioactief vat en breng hem hier

[ Voor 33% gewijzigd door DeNB3rt op 19-07-2003 20:28 ]
Je kan je foto's nu alsnog resizen hoor gewoon je bericht editten
Is wat fijner voor iedereen. Maar wel grappig gedaan moet ik zeggen (afwerking wel wat minder) maar redelijk orgineel
[ Voor 15% gewijzigd door Kawaii op 19-07-2003 20:41 ]
i knowAn00bis schreef op 19 juli 2003 @ 20:40:
Je kan je foto's nu alsnog resizen hoor gewoon je bericht edittenIs wat fijner voor iedereen. Maar wel grappig gedaan moet ik zeggen (afwerking wel wat minder) maar redelijk orgineel
REDELIJK origineel? Voor originaliteit krijgt hij van mij een 8,5!
Ik zou echt NOOIT op zo'n idee zijn gekomen....
nee,Anoniem: 81438 schreef op 19 July 2003 @ 21:28:
Ik zou echt NOOIT op zo'n idee zijn gekomen....
kijk gewoon is ergens waar veel rommel is
mischien zie je wat. bijv. een laden-kast, oude stereo toren, ed
Maar achterkant is nog niet zo fantastisch afgewerkt ik zou hem ook in het geel verven of heeft er iemand een beter idee?
netter overnieuw maken een idee ?Anoniem: 76253 schreef op 19 July 2003 @ 21:33:
Maar achterkant is nog niet zo fantastisch afgewerkt ik zou hem ook in het geel verven of heeft er iemand een beter idee?
Anoniem: 70303
Ook eens een LCD aangesloten

Is nog wel niet volledig klaar. Ben nl nog op zoek naar een degelijke EL folie
En ja ik weet dat die folie niet recht afgesneden is maar daar komt nog een alu latje over
Is nog wel niet volledig klaar. Ben nl nog op zoek naar een degelijke EL folie
En ja ik weet dat die folie niet recht afgesneden is maar daar komt nog een alu latje over
waar heb je dat gekocht ?The_Resetter schreef op 13 July 2003 @ 19:34:
Ik ben denk ik een echte Junkie ik ging om 4 uur naar bed toe op vrijdag dan er om 8 uur er uit, om 1 uur op OD dan om 7 uur weer thuis, en toen ben ik om ca 12 uur het bed eens ingegaan en heb toen tot 3 uur me PSU gemeshed................. zucht
Maar het resultaat mag er dan ook zijn he![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 68782
The_Resetter in "Het 'Post hier je kleine mods" topic - D"
Staat gewoon in het topic
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 68782 op 20-07-2003 11:22 ]
w00t, dat is nog eens een origineel idee, beetje strakker afwerken en je hebt echt een wrede mod!!!Anoniem: 76253 schreef op 19 juli 2003 @ 20:16:
.....een hele boel.....(olievat).....
Hmmm en jij bent VYW crew
Anoniem: 81573
Dit is weer wat anders dan zo'n standaard witte bak, deze is echt HEEL mooi.
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-08-2003 13:18 ]
Anoniem: 60255
In deze dagen kun je best wat meer koeling gebruiken. Omdat mijn 2e HD erg warm werd heb ik een simpele oplossing gebruikt (voor tijdelijk). Een oude heatsink, fan + flink wat koelpasta die ik ooit gratis heb gekregen. Dit werkte nog beter dan ik verwacht had. De HD is nu bijna zo koel als het frame van de computer!

De pc is nu een grote rommel, er wordt flink aan verbouwd. Er was een tijd dat ie er nog netjes uitzag
(Let ook op de ventilator links, lol)

De pc is nu een grote rommel, er wordt flink aan verbouwd. Er was een tijd dat ie er nog netjes uitzag
(Let ook op de ventilator links, lol)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 60255 op 20-07-2003 20:06 ]
Je moet koelpasta juist in een heel dun laagje aanbrengen voor het beste koelresultaat, en dus niet een hele dikke laag
Ik had mijn LCDtje eigenlijk al een tijdje liggen maar ik heb maar even een bracket gemaakt, waarom ? hoor ik jullie zeggen nou de LCD kwam via een Inkoopactie bij CrystalFontz.com, maar de brackets die je zo kan kopen kost je ca 30 euro !, en aangezien wij een CaseJunk/Tweakertje zijn maken wij dat natuurlijk zelf hé 

Ik heb 2 frontjes gepakt van mijn Chieftec case en heb deze loodrecht op elkaar gelijmd met twee seconde lijm, nadat deze is gedroogd heb ik de dremel bij de hand gepakt, het LCD heb ik vast gezet met een stel boutjes met dopmoertjes voor een mooie afwerking, ik kan blijven typen maar goed plaatjes dat is veel duidelijker
De achterkant.

De achterkant met backlight aan.

Voorkant overzicht.

Het dopmoertje.

Wat vinden jullie ervan
Ik heb 2 frontjes gepakt van mijn Chieftec case en heb deze loodrecht op elkaar gelijmd met twee seconde lijm, nadat deze is gedroogd heb ik de dremel bij de hand gepakt, het LCD heb ik vast gezet met een stel boutjes met dopmoertjes voor een mooie afwerking, ik kan blijven typen maar goed plaatjes dat is veel duidelijker
De achterkant.
De achterkant met backlight aan.
Voorkant overzicht.
Het dopmoertje.
Wat vinden jullie ervan
Anoniem: 60255
Nee, geen dikke laag, maar het moest over het gehele oppervlak van de heatsinkAn00bis schreef op 20 July 2003 @ 22:27:
Je moet koelpasta juist in een heel dun laagje aanbrengen voor het beste koelresultaat, en dus niet een hele dikke laag
Nette stealth job, wel jammer van die mindere kwaliteit van je foto's.
Ik zou alleen alle drives nu zwart spuiten, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak
Ik zou alleen alle drives nu zwart spuiten, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak
Anoniem: 88177
ik vind de drives wel goed zo, aleen de floppy staat me nog niet echt aan
(ja het is een "el cheapo" ofzoiets cam:))
(ja het is een "el cheapo" ofzoiets cam:))
Anoniem: 14599
niet echt een mod ofzo maar wel leuk om te posten...
heb me fans en fingerguards onder handen genomen met een paar bussen spuitverf

die 120x120 ga ik eind van de week inbouwen in me zijpaneel
die 60x60 zit al in me window
en ziet er wel mooi uit 
digicam doet beetje raar...maar is een echte gele kleur
heb me fans en fingerguards onder handen genomen met een paar bussen spuitverf
die 120x120 ga ik eind van de week inbouwen in me zijpaneel
die 60x60 zit al in me window
digicam doet beetje raar...maar is een echte gele kleur
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:27 ]
Anoniem: 73314
'k heb ook m'n case onder handen genomen

de blauwe is de mijne(links onder in foto), ik ben die vent in het geel btw

hier schuin genomen

en hier de voorkant nog eens
het is dus een bigtower dragon van Chieftec.
foto's zijn getrokken op een Lan-party

de blauwe is de mijne(links onder in foto), ik ben die vent in het geel btw

hier schuin genomen

en hier de voorkant nog eens
het is dus een bigtower dragon van Chieftec.
foto's zijn getrokken op een Lan-party
morgen gaat m'n nieuwe pc in werking gesteld. worden.
een amd 2500+ (ga ik overklokken
2x 256mb pc3200
maxtor 80gb sata hd
club3d radeon 9600 pro.
en dat in een chieftec winner series miditower met 360w voeding.
nu zul je denken wat is daar bijzonder aan maar dat zal ik je vertellen.
ik ben namelijk slechtziend en zie maar zo'n 20 tot 25% van wat een gewone mens ziet.
ik heb er dan ook een hele dag over gedaan om het in elkaar te steken maar het resultaat mag er zijn.
pics volgen nog. moet eerst ff weer server beschikbaar hebben want vanaf m'n laptop waar ik nu achter zit te typen heb ik daar geen toegan tot.
een amd 2500+ (ga ik overklokken
2x 256mb pc3200
maxtor 80gb sata hd
club3d radeon 9600 pro.
en dat in een chieftec winner series miditower met 360w voeding.
nu zul je denken wat is daar bijzonder aan maar dat zal ik je vertellen.
ik ben namelijk slechtziend en zie maar zo'n 20 tot 25% van wat een gewone mens ziet.
ik heb er dan ook een hele dag over gedaan om het in elkaar te steken maar het resultaat mag er zijn.
pics volgen nog. moet eerst ff weer server beschikbaar hebben want vanaf m'n laptop waar ik nu achter zit te typen heb ik daar geen toegan tot.
en ik dacht dat ik slecht kon zien met mijn -3,5xpBox schreef op 22 July 2003 @ 22:37:
weet iemand nog een leuk ideetje voor de voorkant van mijn WC?
dit is em:

(ietsie oude pic)
ik zat te denken aan een traanplaat (heb dr nog 1,5m² van staan
en daarmee de voorkant af te dekken, aleen denk ik dat dat niet zo mooi past bij de rest van de case, en er misschien een raampje in moet maken, of een metalen plaat buigen in dezelde ronding zoals de voorkant van de gewone case, en dat er op monteren? en dan de snelheidsregelaars voor de radiator fan's, temp. lcd enzo daarin monteren?
dit is em:

(ietsie oude pic)
ik zat te denken aan een traanplaat (heb dr nog 1,5m² van staan
ik heb even snel wat gemaakt, me pa had de decoupeezaag en de knabbelschaar pons (geval waar een klein pennetje t metaal wegponst) mee, dus ik moest t maar stellen met een slijptol en een vijl, dus het is niet helemaal op maat, daarbij kwam ook nog eens dat ik iets te zwaar heb gelast. dat zie je aan de andere kant.
maar als test is ie IIG mooi gelukt denk ik zo:
ik heb dus de ronding van me case overgenomen, dat uitgeslepen in een plaatje metaal, en dat vastgelast op een meegebogen metalen plaat, die effe geborsteld, en heeft dus een beetje lian-li look
ik heb geen tijd gehad om ze te resizen, dus daarom ff een url, pics zijn 700kb.
close up van het geborstelde metaal+laspunten
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/IMG_0761.jpg
van een afstandje:
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/IMG_0758.jpg
ik vind het wel mooi, maar eigenlijk niet helemaal passend bij me case, maarjah, beter als plakband, wat er nu voor zat
eengoede reden om een nieuwe case te bouwen
maar als test is ie IIG mooi gelukt denk ik zo:
ik heb dus de ronding van me case overgenomen, dat uitgeslepen in een plaatje metaal, en dat vastgelast op een meegebogen metalen plaat, die effe geborsteld, en heeft dus een beetje lian-li look
ik heb geen tijd gehad om ze te resizen, dus daarom ff een url, pics zijn 700kb.
close up van het geborstelde metaal+laspunten
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/IMG_0761.jpg
van een afstandje:
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/IMG_0758.jpg
ik vind het wel mooi, maar eigenlijk niet helemaal passend bij me case, maarjah, beter als plakband, wat er nu voor zat

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 23-07-2003 16:53 ]
Is het mischien een Centerpons????
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
nee, ik weet t al weer, een knabbelschaarmark10123 schreef op 23 juli 2003 @ 16:50:
Is het mischien een Centerpons????
Ik was laatst heel ethousiast begonnen met modden, en dan ook maar meteen met de paintjob. Dan weet je tenminste erg snel of je case nog bruikbaar is of dat ie naar de schroot kan.
Ik natuurlijk de tutorial gelezen (opschuren, niet te dikke lagen spuiten, van spuitrichting wisselen). Ik zo gedaan natuurlijk. Maar op sommige plekken laat de verf los. Daar is het heel korrelig. Alsof er zwart zand op licht of zo. Daar is het ook dof. Om sommige plaatsen zie je de grondverf nog, en andere plaatsen zijn goed en glimmend. Maar die goede plaatsen zijn er niet zo veel, zoals je ziet. 

In 2Mpix bekijken
Ik heb mn lagen zo dun gedaan dat ik er nu ongeveer 5 lagen op heb zitten (excl gronverf) kan het dan zijn dat mijn netzo dunne gronverf laag gewoon te dun is?? Waardoor kan die verf anders zo slecht hechten?? En hoe kan ik nu nog iets moois maken van een sidepannel met verf die zowat afwasbaar is
(Zaag het eruit, wordt wel errug veel zagen.
) Of moet er gewoon nog een laagje bij??

In 2Mpix bekijken
Ik heb mn lagen zo dun gedaan dat ik er nu ongeveer 5 lagen op heb zitten (excl gronverf) kan het dan zijn dat mijn netzo dunne gronverf laag gewoon te dun is?? Waardoor kan die verf anders zo slecht hechten?? En hoe kan ik nu nog iets moois maken van een sidepannel met verf die zowat afwasbaar is
[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:27 ]
Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)
heb je lang genoeg gewacht totdat de grondverf droog was? (en tussen de laklagen door)..
Was het eraf, en dan gewoon nog eens proberenMime X schreef op 24 July 2003 @ 03:03:
En hoe kan ik nu nog iets moois maken van een sidepannel met verf die zowat afwasbaar is
Opschuren
Grondverf
Spuiten
Ik heb ook al veel gelezen over het spuiten van kasten, omdat ik die van mij ook nog steeds wil doen. Droogtijd schijnt erg belangrijk te zijn, dus inderdaad misschien niet goed je grondverf laten drogen? Of niet vetvrij gemaakt of afgestoft na het schuren?
Anoniem: 15682
Na lange tijd nix met mn kast gedaan te hebben (alleen een standaard coolertje erin) begon het toch weer te kriebelen.
Ik had vroeger een big-tower die behoorlijk getweaked en gemoddified was
Nu heb ik een Chieftec DX-01SLD kast ( sinds mijn P4 ) en deze was wel toe aan een beetje verwennerij

Modified :
- 1x Coolermaster neon-led-cooler achterin
- 1x Coolermaster neon-led-cooler voorin
- 1x Coba 400watt Voeding met neon-blue-light coolers(achterin en onderin)
- Rounded cables voor HDD,Zip-drive,DVD en CDRW speler
- CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp) Blue, onderin
- Kabels netjes weggewerkt ;D
Overklock :
Pentium 4 2400Mhz op 3150Mhz
GeForce 3 Ti500 (standaard : 240core en 500mem) op 250core en 580mem
Morgen komt mijn window binnen voor aan de zijkant van m'n case
Ik had vroeger een big-tower die behoorlijk getweaked en gemoddified was
Nu heb ik een Chieftec DX-01SLD kast ( sinds mijn P4 ) en deze was wel toe aan een beetje verwennerij

Modified :
- 1x Coolermaster neon-led-cooler achterin
- 1x Coolermaster neon-led-cooler voorin
- 1x Coba 400watt Voeding met neon-blue-light coolers(achterin en onderin)
- Rounded cables voor HDD,Zip-drive,DVD en CDRW speler
- CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp) Blue, onderin
- Kabels netjes weggewerkt ;D
Overklock :
Pentium 4 2400Mhz op 3150Mhz
GeForce 3 Ti500 (standaard : 240core en 500mem) op 250core en 580mem
Morgen komt mijn window binnen voor aan de zijkant van m'n case
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:28 ]

Kheb mun drives gestealth, een CCFL erin, wa LED koelers en rounded cables.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:19 ]
Anoniem: 81393
Heel mooi gedaan. maar als ik ff vragen mag, hoelang heeft het stealthen geduurt? Daar ben ik namelijk heel benieuwd naar aangezien ik het zelf ook wil gaan doen
Stealthen? Heeft zon half uurtje geduurd. De plaatjes moesten bijgeslepen worden want ze zaten telkens vast

woei, vandaag ga ik beginnen aan mijn custom build case, alu, traansplaat, geil ontwerp, WC, geborsteld, gezandstraald. dat zijn de woorden die em t doen
Zoals al eerder in dit draadje vermeld wil ik dus ook deze kast gaan modden. Ik wil een aantal fans in de zijkant van de kast maken, maar ik wil niet een standaard fingerquard. Nu kwam ik op het idee om deze dan zelf te maken als onderdeel van de kast. En om in dezelfde layout als de kast te blijven, net als ze op de achterkant zitten:Anoniem: 71386 schreef op 14 July 2003 @ 20:52:
Eey dudezz - hier een paar pics van mijn aopen H700a window mod(je)
Een case die ik trouwens weinig (gemod) tegenkom.
[...]

maar nu heb ik mijn bedenkingen of dit wel gaat lukken, ik moet namelijk ontzettend veel gaatjes boren = meer kans op fouten
Springt de verflaag van de kast me niet om mijn oren als ik zo vaak zo dicht bij elkaar ga boren ? (wil hem eigenlijk deze kleur houden nl)
Oftewel is dit een nogo, of moet ik het gewoon proberen
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 04-08-2003 13:29 ]
denk dat dat niet gaat, gaatjes in zon mooie circelvorm maken is niet te doen (metaal vervormt iets door t boren, dus volgende gaat scheef enz.
Ik denk dat het erg moeilijk is, tenzij je een mal hebt ofzo. Maar als tweakers is niks onmogelijk natuurlijkthaBeerbuster schreef op 25 July 2003 @ 11:06:
[...]
Zoals al eerder in dit draadje vermeld wil ik dus ook deze kast gaan modden. Ik wil een aantal fans in de zijkant van de kast maken, maar ik wil niet een standaard fingerquard. Nu kwam ik op het idee om deze dan zelf te maken als onderdeel van de kast. En om in dezelfde layout als de kast te blijven, net als ze op de achterkant zitten:
[afbeelding]
maar nu heb ik mijn bedenkingen of dit wel gaat lukken, ik moet namelijk ontzettend veel gaatjes boren = meer kans op fouten
Springt de verflaag van de kast me niet om mijn oren als ik zo vaak zo dicht bij elkaar ga boren ? (wil hem eigenlijk deze kleur houden nl)
Oftewel is dit een nogo, of moet ik het gewoon proberen
Je kan volgens mij heel makkelijk een mal maken... Neem een stukje plexi of metaal ofzo en leg die achter de fanhole die je wil kopieren. Boor alle gaatjes door in het stuk plexi of metaal en je hebt een exacte kopie. Nu hoef je hem alleen maar door te boren in je zijpaneel nog. Ik weet dat het extra werk is, maar het is maar een idee
ja dat is wel een goeie idd, ik heb wel een boorkolom dus dat is het probleem niet, die zijplaat is alleen behoorlijk robuust (lees dik) dus met voorzichtig boren zou de vervorming wel mee moeten vallen denk ik, maar ik ben bang dat de verf van mijn kast afspringt. Zou het slim zijn om die plek voor te behandelen met een soort lijm/ cq waterverf ofzo, iets wat een laag vormt, makkelijk te verwijderen is en waar ik doorheen kan boren, dan valt de schade wel mee denk ik, anders moet ik toch mijn kast gaan spuiten, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in
[ Voor 9% gewijzigd door lex op 25-07-2003 11:54 ]
Omdat mijn 3Com Superstack II 24 Ports Hub zoon herrie maakte heb ik 1 Papst fannetje van van de 2 gemold. De connector van de andere van de print af gehaald en de connector van de 2e verlengt met de draden naar buiten. Hier ff een 8x8 als noodoplossing tegenaan gedraaid en voila.. het resultaat 

Deze advertentieplaats is te huur!
damn, tijdens het zagen van me nieuwe zijpanelen van traanplaat is de decoupeerzaag overleden, toen dus verder gegaan met de slijptol, want ik heb wel een vaste hand.
voor 2 zijpanelen ben ik dus 1,5 uur kwijt
i( zagen+ borstelen) maar t wordt echt gaaf
voor 2 zijpanelen ben ik dus 1,5 uur kwijt

hehe, alijptol, decoupeerzaag wat maakt het uit_ferry_ schreef op 25 July 2003 @ 12:48:
damn, tijdens het zagen van me nieuwe zijpanelen van traanplaat is de decoupeerzaag overleden, toen dus verder gegaan met de slijptol, want ik heb wel een vaste hand.
voor 2 zijpanelen ben ik dus 1,5 uur kwijti( zagen+ borstelen) maar t wordt echt gaaf
Ik heb tussen elke laag ongeveer 10 minuten gewacht. Droogt die grondverf dan eigenlijk langzamer dan de gewone lagen?Tentacle1 schreef op 24 juli 2003 @ 08:39:
heb je lang genoeg gewacht totdat de grondverf droog was? (en tussen de laklagen door)..
Ik heb na het schuren wel ff geblaast en met amonia ontvet. En het schuren was wel anders trouwens...met een staalborsel en een korrel 60. Op de plaatsen waar het is gelukt geeft het echt een stoer effect. Lijkt een beetje op Lian-LI brushed aluminium. Maar dan helemaal zwart.frickY schreef op 24 July 2003 @ 09:39:
[...]
Was het eraf, en dan gewoon nog eens proberen
Opschuren
Grondverf
Spuiten
Ik heb ook al veel gelezen over het spuiten van kasten, omdat ik die van mij ook nog steeds wil doen. Droogtijd schijnt erg belangrijk te zijn, dus inderdaad misschien niet goed je grondverf laten drogen? Of niet vetvrij gemaakt of afgestoft na het schuren?
wat heb je voor grondverf gebruikt en wat voor spuitlak, als deze 2 ieder op basis van een andere verdunning zijn kan dit wel eens het resultaat zijn, ik denk dus dat daarom je lak niet lekker hecht.Mime X schreef op 25 July 2003 @ 14:26:
[...]
Ik heb na het schuren wel ff geblaast en met amonia ontvet. En het schuren was wel anders trouwens...met een staalborsel en een korrel 60. Op de plaatsen waar het is gelukt geeft het echt een stoer effect. Lijkt een beetje op Lian-LI brushed aluminium. Maar dan helemaal zwart.
Ikzelf gebruik altijd alles van één en hetzelfde merk (in mijn geval motip) en heb dit probleem nog nooit gehad.
Na lang modden en zwoegen ook maar ff posten wat ik heb gemaakt laatste dagen 
Naar het idee van -Proximus- in [rml][ CM]verlichte muismat[/rml]
Zelf ook aan de slag gegaan, met het volgende resultaat

En natuurlijk mooi afgewerkt met een soort van jackplug aan de achterkant:

Tot zover tot nu toe de muismat, ik zal vanavond misschien nog ff wat foto's posten in het donker .. deze zijn niet echt helemaal goed gelukt ...
Dan nu de kast

Alles is beplakt met traanplaat, erg goed gelukt ..

Een closeup van de Termaltake Fan:
http://www.mycom.nl/f2/images/products/21426mcl.jpg

Te bestellen @ http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=141

Als je goed kijkt zie je boven het moederboard de aansluiting voor de muismat

Nog een keertje de binnenkant
Dingen die ik dus in totaal gekocht heb:
Muismat
Perplex + geslepen glas: 15 euro
Foam aan onderkant: 1,50
Schoolbordfolie aan de boven (echte aanrader !! ) 7,90 de rol
Leds: 16 leds, 0,15 per stek
Weerstanden: 4, 5 cent per stuk
Krimpkous ed: 3,50
De case
Comments please
Naar het idee van -Proximus- in [rml][ CM]verlichte muismat[/rml]
Zelf ook aan de slag gegaan, met het volgende resultaat
En natuurlijk mooi afgewerkt met een soort van jackplug aan de achterkant:
Tot zover tot nu toe de muismat, ik zal vanavond misschien nog ff wat foto's posten in het donker .. deze zijn niet echt helemaal goed gelukt ...
Dan nu de kast

- Antec kastje Shuttle av18 P3 1 ghz met TermalTake cooler 768mb 133 mhz sdram Geforce 2 gts 2 netwerkkaartjes SB Live! 2e videokaartje voor dual monitor :) HP 8x4x32x brander Lite-on dvd speler 120 gb wd 7200 rpm, 2 mb cache 200 watt voeding :(
Alles is beplakt met traanplaat, erg goed gelukt ..
Een closeup van de Termaltake Fan:
http://www.mycom.nl/f2/images/products/21426mcl.jpg

Te bestellen @ http://silverapp1.mycom.n...oductType=1§ionID=141
Als je goed kijkt zie je boven het moederboard de aansluiting voor de muismat
Nog een keertje de binnenkant
Dingen die ik dus in totaal gekocht heb:
Muismat
Perplex + geslepen glas: 15 euro
Foam aan onderkant: 1,50
Schoolbordfolie aan de boven (echte aanrader !! ) 7,90 de rol
Leds: 16 leds, 0,15 per stek
Weerstanden: 4, 5 cent per stuk
Krimpkous ed: 3,50
De case
- - TermalTake fan: 5 euro Heb d'r echter wel m'n moederboard mee kapot gemaakt (denk ik) :( [TOPIC=785579///]Pentium 3 dood?[/TOPIC] Al wel weer een nieuwe gehaald natuurlijk:) - 2x ccfl a 15 euro / stuk - rounded cables: 20 euro - Colored fan, 9,95 euro - Traanplaatfolie: 9,20 de rol, 1 rol nodig gehad - Tie-Wraps, 2,50 :)
Comments please
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:26 ]
/me ziet heel veel kruisjes
verder ziet het er leuk uit, maar heb niet alles fotos kunnen bekijken 
hehe opgelost op het moment dat ik het poste

hehe opgelost op het moment dat ik het poste

[ Voor 22% gewijzigd door floriske.nl op 25-07-2003 15:20 ]
ziet er gaaf uit, maakt de fan erg veel herrie? (ik heb em ook gehad)
De termaltake maakt idd aardig wat herrie .. maar ik laat em op 5 volt lopen denk ik, proc wordt maar 27 graden 
Kga ook nog een zalman fancontroller halen, kan ik em ook besturen ...
Kga ook nog een zalman fancontroller halen, kan ik em ook besturen ...
[ Voor 24% gewijzigd door Matthijs op 25-07-2003 15:52 ]
Anoniem: 49811
Ik heb ook een klein btje van dat traanplaat, in de achterkant van waar net je mobo niet zit, maar ik moet zeggen dit is wel ranzig veel
2 kleine modjes van mij...
Ten eerste met schuurspons, cif en glassex m'n ouwe Mitsubishi Apricot ontdaan van tekst op de voorkant. Nog een keer proberen om CD-rom en flop te stealthen en ik heb een hele mooie kale server

2e modje is dat ik (alweer een tijd terug) Eddie op m'n hier rondslingerende IBM pc330 heb gespoten. Nog nooit gepost, dus hierbij
Ten eerste met schuurspons, cif en glassex m'n ouwe Mitsubishi Apricot ontdaan van tekst op de voorkant. Nog een keer proberen om CD-rom en flop te stealthen en ik heb een hele mooie kale server

2e modje is dat ik (alweer een tijd terug) Eddie op m'n hier rondslingerende IBM pc330 heb gespoten. Nog nooit gepost, dus hierbij

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Anoniem: 89244
Hoi... mooi topic... ik ben pas nieuw hier.... ik vond et wel cool allemaal die case mods dus ben ik zelf ook maar es begonnen.... et is nog niet veel en het is ook niet geweldig mooi... een van de slechtste van dit topic maar goed genoeg voor mij
er moeten natuurlijk nog wat lampjes enzo bij komen. de eerste vernieuwing : het plexiglas
hoeveel mm plexiglas heb jij gebruikt ?Frenkie123 schreef op 09 July 2003 @ 23:45:
ja ja dames, t is weer tijd voor een update........
[afbeelding]
onder diezelfde URL vind je de rest van de update tot nu toe......
http://www.xs4all.nl/~bitch013/Case/Case6/Koffer6_23.JPG tot
http://www.xs4all.nl/~bitch013/Case/Case6/Koffer6_31.JPG
nog een hoop te doen, i know i know......
mocht ook al niet meedoen met de Eindhovense Overdose![]()
![]()
![]()
edit : wat fantastisch geformuleerd

[ Voor 9% gewijzigd door enriqueeeee op 27-07-2003 00:06 ]
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Ik heb de spuitgrondverf van motip gebruikt. Volgens mij dat gewone standaard (als er een standaard bestaat) rood-bruine spul.floriske.nl schreef op 25 July 2003 @ 14:55:
[...]
wat heb je voor grondverf gebruikt en wat voor spuitlak, als deze 2 ieder op basis van een andere verdunning zijn kan dit wel eens het resultaat zijn, ik denk dus dat daarom je lak niet lekker hecht.
Ikzelf gebruik altijd alles van één en hetzelfde merk (in mijn geval motip) en heb dit probleem nog nooit gehad.
En de zwarte lak is Gamma zwarte zijdeglans spuitlak.
Op zich niet meteen een combinatie waarvan je meteen zegt dat gaat grandioos fout. Alleen had ik achteraf beter 2x motip kunnen kopen. Wat je uitspaart is niet de moeite waard.
Heb dit weekende even de draden van m'n Raidmax PSU netjes gemaakt met spiroflex/spiral wrap/whatever je het wilt noemen:

Wel even werk, maar minder dan met mesh dacht ik zo, en resultaat is toch goed

even een hint voor iedereen die zijn of haar molex kabels wil meshen met een oude uitschuif antenne die je door gebroken hebt kun je precies over de pinnetjes schuiven zodat je ze eruit kan halen dit gaat echt stukken sneller dan elke andere manier die ik tot nu tu heb gelezen. (wel ff de goeie maat uitkiezen)
weet iemand nog een leuke signature?
eey das een handige tip! misschien wil het met een dopsleuteltje ofzo ook nog wel lukken, maar de tip onthou iksnooze schreef op 27 July 2003 @ 14:58:
even een hint voor iedereen die zijn of haar molex kabels wil meshen met een oude uitschuif antenne die je door gebroken hebt kun je precies over de pinnetjes schuiven zodat je ze eruit kan halen dit gaat echt stukken sneller dan elke andere manier die ik tot nu tu heb gelezen. (wel ff de goeie maat uitkiezen)
ik denk dat een dopsleutel een te dikke rand heeft daarvoor.
owja, en als je antenne net te groot is om de pinnetjes in te duwen moet je hem een beetje platbijten en een beetje rondraaien totdat ie de pinnetjes indrukt en dan de kabel eruit trekken.
edit: mensen met een zwak gebit kunnen ook een tang gebruiken
owja, en als je antenne net te groot is om de pinnetjes in te duwen moet je hem een beetje platbijten en een beetje rondraaien totdat ie de pinnetjes indrukt en dan de kabel eruit trekken.
edit: mensen met een zwak gebit kunnen ook een tang gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door snooze op 27-07-2003 15:22 ]
weet iemand nog een leuke signature?
Ik haal mijn voeding zo ff uit mijn pc en tape er ff een rolletje tape omheenSolosmots schreef op 27 July 2003 @ 14:49:
Heb dit weekende even de draden van m'n Raidmax PSU netjes gemaakt met spiroflex/spiral wrap/whatever je het wilt noemen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.