Het grote IL2 Sturmovik:Forgotten Battles topic deel 3

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 21.444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01

Jag

Yup, dat las ik ook in de updates list.
Ik hoop dat de onrechtvaardigheid wat rechtgetrokken wordt.

Ik blijf iig weigeren van in die oude rommelbak (I-153) te vliegen.
De situatie zal als het goed is behoorlijk veranderen. Niet zozeer de Chaika maar vooral de Rata (I16 type 24) is echt een killer in FB 1.0. Sterker nog, ik vind het de beste all round fighter in 1942 servers. Bijna indestructable, killer wapens (een paar 7.62mm hits is meestal genoeg om een 109 te laten roken), klimt uitstekend en zeer wendbaar met bijna 0 energy bleed. Lijkt heel erg op de Chaika, alleen sneller.
Alleen het afslaan van de engine is nogal overmoddeled (een beetje turbulentie is al genoeg) als ik de real life piloten moet geloven.

Maar goed, wat betreft de Chaika (en ook Rata). Wat je niet moet vergeten is dat wij doen op DF servers verre van historisch is. Kills maakte je of in 1 pass of niet, dogfighten werd zeer ongewenst geacht.
Zoals wij bloed voor onze ogen krijgen als we een enemy plane in onze sights krijgen en ten koste van alles voor de kill gaan, ook al vliegen de tracers van de wingman (die jou ook alleen maar "beschermd" om zelf een kill te maken :P ) je om de oren vliegen, heeft weinig met de realiteit te maken :+.
Dat hoeft voor mij niet zo ver te gaan.
Als ik een zuivere simulatie wil spelen, dan speel ik wel MS FS (wat ik ook doe).
Nou, ik ben helemaal geen flight sim freak, maar ik wil wel een "zuivere" combat flight sim. Dit is het topic dat ik ooit geopened heb toen ik op zoek was naar een nieuwe flight sim. Nou, ik vind FB iig de meest realistische combat WOII flight sim, maar het is niet al mijn wensen tegemoet gekomen.
Je speelt waarschijnlijk campaign met de Duitsers ?
Ik speel helemaal geen campaign, hou niet zo van offline vliegen. Ik vlieg alleen "online" campaigns, coop missions en scripted DF servers (host ook regelmatig mijn eigen).
Ik heb hem alleen ff geprobeerd, maar ik vind single player in zijn algemeenheid niet erg leuk meer. Ik doe alleen nog maar QMB om wat te oefenen en soms bouw ik ff wat in de FMB ook om te oefenen (ff weer de dive bomb skills aanscherpen en dat soort dingen).
JAG, weet jij waarom de WWServer niet online is? Die was de meest coole!
Beetje jammer van de externals, daardoor was je altijd de sjaak in je IL2 (F6, F6, F6, F6, o ja daar vliegt een IL2 on the deck die niet gezien wil worden. Die gaan we eens fijn slopen met mijn 30mm Mk108 :P ).

Ik heb zoveel op die WWServer gespeeld, was nodig toe aan wat nieuws :P. Toen heb ik maar mijn eigen gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4288

Topicstarter
Gisteravond nog geprobeerd de server van het 249th, ge'host' door boos16, te 'joinen', maar toen bleek dat er een wachtwoord op te zitten. HL is nog steeds niet betrouwbaar igv informatie, maar dat is ook afhankelijk van de 'host'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Predator

Suffers from split brain

Jag schreef op 31 July 2003 @ 02:09:
De situatie zal als het goed is behoorlijk veranderen. Niet zozeer de Chaika maar vooral de Rata (I16 type 24) is echt een killer in FB 1.0. Sterker nog, ik vind het de beste all round fighter in 1942 servers. Bijna indestructable, killer wapens (een paar 7.62mm hits is meestal genoeg om een 109 te laten roken), klimt uitstekend en zeer wendbaar met bijna 0 energy bleed. Lijkt heel erg op de Chaika, alleen sneller.
Alleen het afslaan van de engine is nogal overmoddeled (een beetje turbulentie is al genoeg) als ik de real life piloten moet geloven.
Hij heeft toch wat meer energy bleed dan een Chaika vind ik, en hij wordt ook redelijke onstabiel naarmate de snelheid zakt. Maar z'n uithoudingsvermogen en extra snelheid tov de Chaika maken dat wel goed :)

Ik kom ze ook niet graag tegen :+
Maar goed, wat betreft de Chaika (en ook Rata). Wat je niet moet vergeten is dat wij doen op DF servers verre van historisch is. Kills maakte je of in 1 pass of niet, dogfighten werd zeer ongewenst geacht.
Zoals wij bloed voor onze ogen krijgen als we een enemy plane in onze sights krijgen en ten koste van alles voor de kill gaan, ook al vliegen de tracers van de wingman (die jou ook alleen maar "beschermd" om zelf een kill te maken :P ) je om de oren vliegen, heeft weinig met de realiteit te maken :+.
Indd dat klopt en lang niet elke enemy encounter zorgde voor een kill.
Soms keerde men ook gewoon terug. Dat ga je ook niet vaak in een combat sim zien.

Maar als je een ritje in een FW190 maakt (wel op een server met maximum realism settings) dan klopt dat redelijk aardig.
Je moet niet gaan dogfighten in dat ding dus je houdt je snelheid gewoon altijd boven de 400km/u en doet wat je hier zelf zegt. Je komt ingevlogen, schiet als je kan, en vlieg daarna vol gas door. Geen kill is later wachten op een andere kans.
Als er iemand op dicht je zes zit dan doe je een inverted dive en gooi het gas open en vliegt weg. De FW190 z'n bepansering beschermt je tegen eventuele hits en de hoge rollrate met weinig energy bleed zorgt ervoor dat je evasive manouvres weinig energy kosten.

Maar of het nou realistisch is dat je op je eentje zomaar rondvliegt en je zelden een groep bandits van meer dan 2 tegen het lijf loopt/vliegt ? :+
Ik speel helemaal geen campaign, hou niet zo van offline vliegen. Ik vlieg alleen "online" campaigns, coop missions en scripted DF servers (host ook regelmatig mijn eigen).
Ik heb hem alleen ff geprobeerd, maar ik vind single player in zijn algemeenheid niet erg leuk meer. Ik doe alleen nog maar QMB om wat te oefenen en soms bouw ik ff wat in de FMB ook om te oefenen (ff weer de dive bomb skills aanscherpen en dat soort dingen).
Ik vind het zelf even leuk als online vliegen, alleen mag er wel nog wat aan de campaign missies & AI geschaafd worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Predator op 03-08-2003 17:01 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er was weer een update online gezet. Mmmmmmm.... Ardenne....

Hoogspanningsleidingen:

De "Mitchell":

http://www.il2sturmovik.de/fb_development.php

[ Voor 44% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

moet je hier dan voor gaan betalen? (Ik ben er nog steeds niet over te spreken dat IL-2 op de payware toer gaat)

(BTW NYC, SF en Hawai'i waren fantastisch :) )

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen idee, het ubi forum zuigt nog altijd, dus moeilijk info te vinden. :) De patch zal wel bijna klaar zijn, omdat er groot onderhoud wordt gepleegd aan de ubi.com servers.

BTW welkom thuis... Nog iets leuks gekocht? 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 06-08-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een top gun pin ergens in een souvenirshop in pearl harbor :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Hulp nodig :)

Na een verse Windows-install poog ik mijn X45 weer aan de praat te krijgen. Echter, de enige site met goede drivers is volgens mij een beetje overhoop (onder andere wazige plaatjes) en ook de zipfiles geven bij mij een crc-error. Kan iemand van jullie misschien even voor mij kijken of ze de 2.0d4 drivers kunnen downloaden en kunnen uitpakken, zodat ik weet dat het probleem niet bij mij ligt?

http://saitekhelp.simhq.com/dhauz_download_page.htm

Of als iemand de 2.0d4 drivers nog op zijn pc heeft staan, zou die ze naar lister_storm # gmx.net kunnen gooien?

Alvast bedankt. Wil graag rap weer eens in de lucht met m'n Heinkel :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:28
Misschien een stomme vraag, maar al maanden lang staan er 'development update' op www.il2sturmovik.com, maar wat gebeurd daar nou mee? Wanneer komt wat uit en in welke vorm? Of heb ik iets gemist?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@ jag: bij F4SP3 is het mogelijk om de resupply rate en de missiedichtheid aan te passen. Dit maakt het mogelijk om de realiteit te benaderen. Het is vaak wel mogelijk om zonder engagements in F4 een bombing run uit te voeren met de standaard settings.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo, Lister_Storm was de lucht in geholpen.. :)

Er is weer een development update:

WIP: Finalised 3D model of Bf-110G pilot cockpit. Now the work is over gunner seat.

WIP. Cockpit of A6M5

WIP: Cockpit of P-51B

WIP: Destroyer Tashkent by Vladimir Kochmarsky

Info over de patch:
Firstly let me personally apologise for the lack of communication over recent weeks. We will ensure that information is communicated more effectively to you in the future.

Unfortunately we identified some additional bugs and therefore the timing of the release had to be put back.

We will be releasing version 1.1b at the beginning of next week. This patch will be provided as the latest version of the patch as we felt it necessary to share something with you now. We will be asking you for your feedback on this version after release and any serious issues will be addressed in a final version to be released in the near future.

For the purpose of reporting any bugs I will be opening an official thread at the beginning of next week?

Thank you for your patience.

*EDIT* - Edited to make the objectives of this release version clearer.
Message Edited on 08/08/03 10:23AM by cartrix
EN
And for these who can't be patient.

This patch is for all.
Its final.
But some parts concidered for changes in the future for the next patch, if it is defined as neccessary or in free add-on with new planes.

So we name it final version 1.1b, but also still take in mind that it is like open beta. Open beta means that all are testers! All around the world!
In readme file for the patch you'll find the form for reports and notices for these that may experience the problems.

Say one of the notices of readme says that we are unable to fix the bugs of the not our own drivers and probably with the next driver version of the card it will be solved by producer of this card.

Another notice is that we do not accept the bug reports like "this plane flying bad! I think it should fly better!" without technically documented arguments on enginiring level of knowledge.

etc.

There also list of MAJOR fixes and modifications (improvements).

Really there were done thousands changes in code. Its why it took so great time for developing.

Oleg Maddox
1C:Maddox Games
Er is dus nieuws. :)
(Bij games is er niks zo fout als het spreekwoord "No news is good news" ;))

[ Voor 12% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En hoe verschilt dit nog van de geleakte patch die ik al een week of drie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen idee. :) Nog ff wachten.

[EDIT]Een GraKa review op FiringSquad, met FB als benchmark:
http://firingsquad.gamers...0_ultra_review/page11.asp

De keuze welke GraKa er in mn PCprive sysje komt is hiermee ook gemaakt. :+

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 09-08-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op SimHQ staat een leuke Thread over een filmpje met alle gerieven van de community.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is zeker dat jochie dat snoep wil hebben en dan een woede aanval 'faked'? Reclame voor "Daarom had je beter een condoom kunnen gebruiken"? :)

PATCH NIEUWS!!!
Hi all, for you information the patch 1.1b will be released tomorrow(12-08) afternoon (European time).

Thank you for your patience. Cartrix
Dat is dus vandaag!! :*) :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 12-08-2003 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) Ik struikelde over deze afdeling toen ik op zoek was naar het bericht dat de voor vandaag aangekondigde patch: http://www.il2sturmovik.com/download/videos.php

Dogfighting Sequel! (MOV 19.7Mb)
Straight from Maddox Games, you can watch a second duel between a P-39 and a Bf109g in this great video clip from IL-2 Sturmovik.

Dogfighting Action! (MOV 19.7Mb) - Watch how the professionals fight! Straight from Maddox Games, you can see a P-39 duel a Bf109g in this great IL-2 movie.

The War Below! (MOV 14.6Mb) - The troops below you fight just as hard as the elite pilots above. Experience a part of the game most players will never see!

Tu-2S 1944 Bombing Run (MOV 7.8Mb) - Watch this spectacular battle with some great aerial shots from IL-2 Sturmovik.

BF-109 Dogfight (MOV 8.43Mb) - Watch this spectacular battle with some great aerial shots from IL-2 Sturmovik.

Teaser Trailer (AVI 4.70Mb) - Watch this short montage of various aircraft from IL-2 Sturmovik in action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nog geen patch te bekennen helaas

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Werkt deze link?

ftp://ftp.ubisoft.de/il2fb/il2fb_update11b.zip

of

ftp://ftp.ubisoft.com/gam...atches/il2fb_patch11b.exe

of

http://www.3dgamers.com/d...rmovik2/patch11b.exe.html

Voor installatie eerst de readme lezen.

OK. :D

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 12-08-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Eindelijk de patch \o/

Ik heb hem even geinstalleerd en snel wat getest.
Dit zijn mijn bevindingen:
  • De AI is inderdaad gewijzigd. Rookie & Average doen geen chicken-fight meer. Bij Veteran & Ace is de precisie bij head-on veranderd (minder accuraat dus).
    Een Ace vuurt ook niet meer in een turn zodat hij al z'n munitie verschiet. Hij wacht tot hij echt een zuiver schot kan nemen. Rookie & Average piloten crashen nu ook vaker als ze op lage hoogte dogfight doen.
  • De dive veranderingen zijn duidelijk waarneembaar. Een I-153 versnelt weinig in een dive en valt nu ook veel sneller uit elkaar bij zeer hoge snelheden.
    Idem voor de I-16
  • Naar mijn gevoel klimmen vliegtuigen zoals o.a. de hurricane nu minder goed.
  • Ship & ground AAA schiet inderdaad minder precies.
    Je hebt nu ook een echt een kans om te overleven tegen ship AAA.
    Hoewel het nog altijd niet evident is. Daarnaast is er niets aan de afstand veranderd. Ze vuren nog altijd van veel te ver.
  • Energy bleed vind ik maar weinig merkbaar tov pre-patch.
  • Ik vind het jammer dat er niet duidelijk gezegd wordt welke toestellen een ander FM hebben, en wat er aan veranderd is.
    De P-47 rolt bv nog steeds zoals een 747

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 12-08-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, SimHQ heeft eindelijk een IL2:FB review online gezet.. (Op de dag van de patch release)
http://www.simhq.com/_air/air_071a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben gisteren met dit geweldige spel begonnen, samen met mijn huisgenoot. Flink wat opgestegen en geland, ook 3 uur ons vermaakt met het proberen van te landen in een straat van een stad. :)

Nu probeerden we vandaag om in de lucht op elkaar te landen, wat telkens niet lukt. Nu zijn onze vliegtuigen er ook wat te klein voor. Na het bekijken van alle vliegtuigen kwamen we tot de conclusie dat de kans dat het lukt iets groter wordt met een Zwilling. Helaas kan je die nog niet vliegen.

Is er een manier om dit te omzeilen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Dit heb ik al eens gedaan :) Pics uit het tweede deel:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/land-on-plane1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/land-on-plane2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/land-on-plane3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/land-on-plane4.jpg

Beetje lelijke pics, was nog om m'n P3 600 MHZ :)

Dit was gewoon een friendly AI plane. Echt landen lukt trouwens niet, want zodra je 'm raakt met je wiel dan breekt er van alles af B)

Er is wel een manier om AI planes te vliegen, alleen weet ik niet hoe.. :?

ocf, jamf? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Animal Mother op 26-08-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Juist, zo'n vliegtuig bedoel ik ja :) Echter wil ik het niet met een AI vliegtuig doen, maar met mijn huisgenoot. Het ging een paar keer flink mis, duh :P , lekker ontploffen met zijn tweeen in mid-air :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

je kan een AI vliegtii vliegen als je de vliegtuig codes in een DF map sloopt. de vliegtuig coded zijn bijna altijd geluik aan de mapnaam van de skin van dat vliegtuig. die naam zet je dan in de bornplace van je basis in de .mis van je missie.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 26-08-2003 22:15 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Het is me nu idd gelukt ja. Al moest ik de reactie van ocf81 wel 15 keer lezen :D :P
Ook een handige link: http://www.uberdemon.com/IL-2_DF_Codes_by_UberDemon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

het was idd slecht gespeld en erg geconcentreerd. dat kwam doordat ik ff tussen 2 missies door het antwoord heb opgekrabbeld :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 13:57

Tcq

AI Dogfight voor Il-2 Forgotten Battles :)

Klik

ff uitpakken in X:\Forgotten Battles\Missions\Net\dogfight\1

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ben weat aan eht testen met de 262 en het lunkt mijn niet om boven de 8400 meter uit te komen, terwijl het maximale operationele plafond op 11500 ligt. Ligt het aan mij, of is die 262 na de patch gewoon opgeofferd om het gezanik vna de VVS te stoppen?

© ocf81 1981-infinity

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ocf81 schreef op 28 August 2003 @ 13:53:
Ik ben weat aan eht testen met de 262 en het lunkt mijn niet om boven de 8400 meter uit te komen, terwijl het maximale operationele plafond op 11500 ligt. Ligt het aan mij, of is die 262 na de patch gewoon opgeofferd om het gezanik vna de VVS te stoppen?
Ik heb het even getest en het lukt me ook niet.
Als je start op 10000m kan je dat zelfs niet vasthouden.

Als dat pre-patch nog niet zo was, dan klopt er inderdaad iets niet, want hij moet 11500 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ff de site gechecked. Er stond nog een oude update van 25-08:

"Memphis Belle" of Raid on Tokio? :)

[ Voor 65% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 20:55 ]

Topicstarter
Final Patch 1.1

http://www.3dgamers.com/dl/games/il...atch11.exe.html

ftp://ftp.ubisoft.com/games/il2stur...hes/Patch11.exe

Readme
Version 1.1

Warning

The current version (1.1) is not compatible with the previous versions of the game when playing via network. Both the server and client must have appropriate versions of the game (1.1) in order to connect.

Notes on the Patch Installation

This patch (1.1) can be installed only over the version 1.1b.

Modifications

Changes and fixes in Perfect mode

Fixes after version 1.1b:
- Removed dark areas of terrain apperaing in the distance on some maps.
- Fixed mirror reflections looking overbright.
- Removed clouds flickering when flying with mirrors active.

Tracks

- Corrected incorrect repeated playback error.

Sound

- Fixed incorrect playback on card supporting EÀÕ 2 (but w/o ÅÀÕ 1).
- Removed stutter and unexpected fadings.
- Corrected network telephone and network telephone track playback.
- Corrected playback order of music files.

FM

- Further tuning is performed on a line of aircraft:
Me-262,
Su-2,
DB-3 and variants (Il-4),
P-39 and variants,
P-47,
Bf-109 family,
B-239 and
Hurricane.

- Revised velocity you can safely deploy flaps at.
- Modifyed damage penalties for when a propellor hits the ground ? this will effectively damage the engine now.
- Radiator-induced drag is now caclulated properly in ?auto/closed? radiator mode.

AI

Fixed a weird bug that caused Me-262 AI pilots to forget starting the right engine sometimes.

Weapons

Revised the Ju-87 ?Stuka? bomb handling:
- When pressing the bomb trigger (?Weapon 3? button), the bombs are released in a conventional way, in pairs like on the other planes.
- Opposed to, when the dive autopilot reaches the recovery altitude, it dumps the payload as awhole.
- You now can adjust the dive autopilot recovery altitude with ?Increase Bombsight Altitude? and ?Decrease Bombsight Altitude? buttons, alike the level bombers bombsight.

Network

Added two new event types for ?eventlog?. One is generated when somebody kills a player descending on a parachute, the other one represents an event when his chute is damaged and he begins to free-fall to the ground.
Ex.:
08:01:46 7GvShAP300(1) was killed in his chute by 7GvShAP301 at 300248.72 97822.61
08:01:50 r01100(2) has chute destroyed by 1_Static at 252955.97 141074.05

Changes in Dgen for version 1.1

1. Su-2 spelling is corrected in all locales.
2. AAA removed from one Crimea airfield.
3. Cosmetic changes in templates (some planes moved out of tents, etc).

Other fixes

- Fixed a bug that allowed WEP with less than 100% throttle control during engine startup.
- Sun is not shining through instrument panel in B-239 any more.
- P-47 series have aileron trim, as they should.
- Fixed a glitch in artificial horizon in P-47.
- Ju-87 won?t be dropping bombs continuously when ?Limited Ammo? is switched off.
- Automatic mixture control in Ju-87now works properly.
- Added ability to control mixture for He-111 series.
- Fixed Yak-3 magnetic compass reading.
- Removed random spark plugs failures on cold engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik kan de 1.1 patch niet downloaden Jamf. Heb je misschien nog mirrors?
edit: nevermind. Op ftp.ubisoft.com stond ie gewoon.
Hopelijk wordt er nu minder gezeken op de patch dan de vorige keer. Wat een hoop whiners op de ubi forums.

EDIT2: BELANGRIJK!!
op het ubi forum:

This should help explain the mess. I got this from Oleg. He was trying to post, but had to rush off.

I will ask to post today on Ubi site

Don't take 1.1 patch. Ubi released previous version NOT FINAL!

Basically Ubi posted the wrong patch. They will fix this mess eventually. Just calm down, and wait a little. Im sure it wont take long.

Ubi heeft dus een foutieve patch erop gezet?

[ Voor 103% gewijzigd door SlaadjeBla op 05-09-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blijkbaar. De Bf109 was niet speelbaar, net een pre-patch P47. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Anoniem: 4288 schreef op 05 September 2003 @ 19:19:
Blijkbaar. De Bf109 was niet speelbaar, net een pre-patch P47. :(
En het schijnt dat de K4 zijn rudder kwijt is geraakt. Best vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ff wachten op de echte patch dan maar. ( ja ik ben weer on-line :) )

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woohoo!! De P38 Lightning!!!

De Zero is ook bijna af.

Zal wel een geval zijn voor "Project '46"

Nieuwe 'airbases'...

http://www.il2sturmovik.c...attles/fb_development.php

[ Voor 87% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Dat ziet er fruitig uit :) Helaas zijn de colleges weer begonnen dus is mijn airtime beperkt.

Binnenkort ga ik even een TrackIR aanschaffen.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
ftp://ftp.ubisoft.com/gam...ver11/patch111_update.exe

The new and improved patch :)
Een directory hoger vind je ook de patches voor over 1.0 en 1.1b in eigen subdirs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.3dgamers.com/games/il2sturmovik2/#filelist
of
http://www.gamershell.com...ottenBattlesBv1.11P.shtml ...

Maar de duitse link komt met 200+k binnen.
http://www.il2sturmovik.de/il2fb_updates.php

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 08-09-2003 22:44 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW heeft iemand al wat details opgevangen van een eventuele west fron add-on (payware)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja. :P :D

-----------------------------------------------------------------------------------
Hi folks,

I spoke with Oleg today (12 Sept 03) and I got the latest content regrading the free download. Please note that ALL of these items are subject to change. These are not promises.

Flyable Aircraft:
1. P-51D with collimator gunsight
2. A6M5 (included in Japanese FB version as well)
3. Ki-84-1a (included in Japanese FB version as well)

AI Aircraft:
1. B-17G

Maps:
1. Ardennes
2. Normandy
3. A new, small online map

Many new ground objects including powerlines, fortifications, castles (to be used for third party mission construction).

There is also the chance for the FW-200 to be included as an AI aircraft.

Oleg hopes to have this available sometime in October, but this of course can change.

Also, on 05 Oct at the European Flight Sim show, we plan to jointly annouce the next step in the Il-2 line.

-Matt

Matt "Wags" Wagner
Producer / Ubisoft
IL-2 Forgotten Battles
Lock On: Modern Air Combat
-----------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 41% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

So long time no post.... ;)
Beetje rsi probleemjes, maar ben er weer.
AI Aircraft: 1. B-17G
jammie, alleen jammer dat het AI only is.

Overigens ben ik het probleem kwijt dat mijn motor te heet wordt in een bf109.
Had eerder gepost dat ik niet op 100% motorvermogen kon vliegen zonder blowup na 2 minuten, maar dat probleem is verholpen. Thanx to the patch.

Heb trouwens een nieuw favo;tje kwa vliegtuig. La-7

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

de La-7. Is idd een leuk vliegtuig voor VVS spelers. helaas wordt de Me-262 vaak uitgesloten terwijl de La-7 bijan even snel is.

Ik vind het wel jammer dat er nog geen nieuws is over de Bf-110 pit en het speelbaar maken van dat vliegtuig. Als fighter stelt het misschien weinig voor, maar las CAS plane is het een zeer potent wapen.

[ Voor 45% gewijzigd door ocf81 op 16-09-2003 17:23 ]

© ocf81 1981-infinity

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Snap ik eerlijk gezegd ook niet. Me-262 is een monster, maar zonder skill lukt het je niet eens op te stijgen laat staan een dogfight positief af te sluiten. Het enige voordeel is dat je vliegend altijd kunt vluchten, maar er is geen garantie voor punten. Zelf vind ik het heerlijk om tegen een me-262 te vliegen. Heerlijk gevoel als je er 1 "down" brengt.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

• Lister_Storm
Ooohhh Normandie & Ardennen!

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dedicated server available for download

The new dedicated server for IL-2 : Forgotten Battles is finally available for download: Before installing the software, please review the accompanying readme files.

If you mirror the patch please send an e-mail to submit@ubisoft.com with the appropriate link to the download.

Download from Ubisoft FTP:

Download the Dedicated Server (320 Mb)

Euh, ik wacht wel ff. Met 4k gaat dat anders 24uur duren.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm goed nieuws om te horen :) nu nog die vette ADSL lijn neerleggen voordat ik er iets aan heb :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuws:

Zoals het nu lijkt, wordt de volgende sim van C1:Maddox "The Battle of Britain". De belangrijkste reden deze te kiezen ipv de Middellandse zee, is het aantrekken van nieuwe spelers. De volgende stap zou dan wel het Middellandse zee gebied bedekken. TBoB wordt begin 2005 verwacht, maar persoonlijk ga ik uit van kerst 2005.

Development update 06-10-03:

Meer hier!

.

[ Voor 102% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dat ziet er aanlokkelijk tropisch uit moe'k zeggen. :)

[ Voor 64% gewijzigd door DroogKloot op 07-10-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik wil die 110 nu wel eens zien :(

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit de IL2 developers airplane database

Een positie in de BF110 pit.
Afbeeldingslocatie: http://jg777.com/il2/pics/110pita.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb f een vraagje over het geluid na patch 1.11.Hebben er meer mensen last van dat het geluid op een bepaald moment gaat kraken en daarna helemaal wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ligt vaak aan je config. soms ligt het aan EAX, somns aan iets anders IIRC.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi.

Heb een probleem met dit spel en met Lock-On.
Als ik het wil spelen dan duurd het laden extreem lang, zodra ik wil vliegen sluit ie zich zelf af.
Nu heb ik dus een Ati Radeon 9700 Pro en in de readme van patch 1.1b staat dat ze dan Ati Catalyst 3.4 adviseren omdat hij in de rest vastloopt, maar ik heb dus 3.4 draaien maar hij loopt nog steeds vast.
Nu heb ik ook al Ati Catalyst 3.6 en 3.7 geprobeert en allemaal hetzelfde probleem, en 3.8 ga ik niet proberen i.v.m het oververhittings probleem.

Iemand enig idee wat er aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59
Dutch3men schreef op 23 October 2003 @ 15:11:
Hoi.

Heb een probleem met dit spel en met Lock-On.
Als ik het wil spelen dan duurd het laden extreem lang, zodra ik wil vliegen sluit ie zich zelf af.
Nu heb ik dus een Ati Radeon 9700 Pro en in de readme van patch 1.1b staat dat ze dan Ati Catalyst 3.4 adviseren omdat hij in de rest vastloopt, maar ik heb dus 3.4 draaien maar hij loopt nog steeds vast.
Nu heb ik ook al Ati Catalyst 3.6 en 3.7 geprobeert en allemaal hetzelfde probleem, en 3.8 ga ik niet problemen i.v.m het oververhittings probleem.

Iemand enig idee wat er aan de hand is ?
Waarom geen Cat 3.8 .
Draaid hier al 2 weken zonder probleem :)

Ik ben op de hoogte van hetover hittings proleem

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 23-10-2003 15:36 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Blackhole schreef op 23 October 2003 @ 15:35:
[...]

Waarom geen Cat 3.8 .
Draaid hier al 2 weken zonder probleem :)

Ik ben op de hoogte van hetover hittings proleem
Omdat ik bang ben dat mijn videokaart dan kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Dutch3men schreef op 23 October 2003 @ 15:49:
[...]

Omdat ik bang ben dat mijn videokaart dan kapot gaat.
Ok ik heb toch maar even de 3.8 drivers van Omega gepakt maar hij loopt nog steeds vast. Ik snap er echt niks van :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zin in Beta patch 1.2 voor FB? Kijk dan HIER!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ik heb m'n gedownload, maar het zijn bijna alleen maar wav bestandjes? Wat is er allemaal nieuw dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LOL! Ik heb hem nog niet getest, maar bij de uitgepakte versie zitten wel veel kleine wavs, maar ook de paintschemes van de P51, de A6M5a en de KI-84-Ia. Dus ik neem aan dat je de P51 wel wilt uitproberen. Het model zal wel in de grote files zitten:
fb_3do04.SFS 37MB
fb_maps03.SFS 15MB
files.SFS 16MB

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Oh, idd ja :P Ik keek alleen naar die
this_is_control_tower_repeat_this_is_control_tower_you_re_not_cleared_to_land_hold_the_pattern.wav enzo ;)

Welke is dit eigenlijk? Niet de P51 toch?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=460596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ziet eruit als een Ki-84

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ja, lijkt er wel op :)
Afbeeldingslocatie: http://www.enter.net/~rocketeer/frankdrwng.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oleg geeft wat info over de 1.2 die binnenkort vrij gegeven zal worden (in zijn karakteristieke vorm van engels. :)):
Common words,

1. decreased durability of I-16 and FW-190 in a really visible conditions. Some other - too but not too much.

2. corrected bugs that was found for that time (it doesn't means that all)

3. We did more "rare" palms on the pacific online map for better FPS.

4. reduced the radiator open drag modules in a sim. that was wrong last time due to fact that we forgot to change it in 1.11 with the common changes of FM calculations. Sorry for that

5. For these that fly Me-262 high, we corrected the chracteristic of the jet engine on altitudes higher than 7-8,000 meters. That was bug that we never recived to our il2beta@1c.ru address. And I was impressed that one guy named me by bad words due to this fact instead of report for known address and in know form that was printed in readme and used as standard for the bug reports... I'm sorry for such guys. No patience and always say us that we are biased.

6. Bug in climb rate of Las also corrected.

7. Changed a bit textures of Pacific map.

8. Many more, that I will try to list in final readme.

9. There are two sound dlls, test both and select which one is better. About these DLLs do not write us. Speak in my room here.
When our sound programmer will be back from vacation we will think what to do for these that hear loud....
Probably we will organize serieos test with these guys and will try to get from them the right info, that we can't duplicate on any of our PCs and sound cards with right settings for them.

Note.1 You Dynamic campaign will not work 100% before final release. With final release will be released the corrections for DGen - decreased ability to be captured. It will depends on wich distance you are from front line and on which distance you are for closest enemy units.
There aslo will be some other modifications that use the new features of the sim.

And finally: we will be absent for 3 days. Here are holydays.
Friday update will be posted by Ubi Soft. I already sent today some new screen shots of new planes and something from BoB sim modeling.

Test please. The last report we will read on Monday and then we will compile final version and will not return back untill release of Expansion Pack were we plan some new features and some possible fixes.

Oleg Maddox
1C:Maddox Games
Maak dus altijd een backup van de files die vervangen gaan worden. ZEKER als je een campagne aan het spelen bent.

UPDATEDe "1.2 patch" is nu een officiele 'public beta'. Je hebt 2 downloads nodig!!!!!!! De RC01 en de RC02...
http://toocool12f.free.fr/fichiers/patchs/

IL-2:FB 1.2b patch available!

The IL-2 :FB 1.2b patch is now available for download from our servers. There are two files: RC_01 (15 Mb) and RC_02.zip (75 Mb). Please make sure to backup your IL-2 directory before applying the patch and read the statement below to find out what issues this patch tackles. Again, we must stress this is a Public Beta and not the final version.

Download the 1st part of the patch (16Mb)
Download the 2nd part of the patch (75Mb)
Download from the support page
Note : This is the Public Beta version of the 1.2 patch. Please make sure to back-up your IL-2 directory and before applying the patch. To install, simply unzip the files to your IL-2 directory.

Changes in 1.2b

1. Decreased durability of I-16 and FW-190 in a really visible conditions. Some other - too but not too much.

2. Corrected bugs that was found for that time (it doesn't means that all)

3. We did more "rare" palms on the pacific online map for better FPS. So we would like to know your opinion about this decreasing is it enough?

4. Reduced the drag in "radiator open" program modules in a sim. It was wrong last time due to fact that we forgot to change it in 1.11 with the common changes of FM calculations. Sorry for that. Please remember that the term radiator open used not only for the visible radiator cowls, but for internal devices as well, that have also the drag increasing due to increasing the air flow across them inside the fuselage.

5. For those who fly the Me-262 high, we corrected the characteristics of the jet engine on altitudes higher than 7-8,000 meters. That was bug that we never received to our il2beta@1c.ru address.

6. Bug in climb rate of Las also corrected.

7. Changed the textures of Pacific map.

8. Many more that we will try to list in final readme.

9. There are two sound dlls, test both and select which one is better for you currently. About these DLLs do not write us. Speak in Oleg's Ready room please.
When our sound programmer gets back from vacation we will think what to do for these that hear loud on a great distance....
Probably we will organize series of test with these guys and will try to get from them the right info, that we can't duplicate on any of our PCs and sound cards with right settings for them. Oleg Maddox will let you know on the forum when we should start with this test.

Note.1 You Dynamic campaign will not work 100% before final release of 1.2 version. With final release will be released the corrections for DGen - decreased ability to be captured. It will depends on wich distance you are from front line and on which distance you are for closest enemy units.
There also will be some other modifications that use the new features of the sim.

The last report we will accept on Thursday and then we will compile final version and we will not return back with any fixes untill release of Expansion Pack were we plan the new features and some possible fixes.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 11-11-2003 09:40 . Reden: UPDATE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Development update ziet er leuk uit, met weer een paar shots van de BoB ontwikkeling.

En ook deze shot van de Bf110 pit voor de expansion pack:

Op de C&VG site staat een kort interview met Oleg en een paar screenshots van wat BoB units.

Ook voor de expansion pack, deze AI Hawker Tempest:

[ Voor 38% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

No need to fear! The med is here !!!

Of iig iets met veel schepen en niet de pacific. BoB/Normandië zou wel erg in het vaarwater van Oleg zijn, dus ik denk de med

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Behalve the "Med add-on" van Luthier, ziet de "Expansion Pack" er in de development updates er erg veelbelovend uit:

Spitfire model en cockpit

http://www.il2sturmovik.c...s/fb_development_1125.php

B25 model en cockpit

OK, het model van de B25 was al langer bekend, maar is mooi om ze samen te zien. :) Er zijn natuurlijk veel andere objecten te vinden, zoals de Tirpitz, Gladiator, Tempest, CR.42... Blader zelf nog maar eens door de development screens, ook voor de Battle of Brittain updates.

[ Voor 36% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ff quick:
http://www.3dgamers.com/games/il2sturmovik2/
Patch 1.21 is uit. De nederlandse server komt binnen met 220 tot 240k/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eerst maar ff dit: Het is een promo filmpje voor Battle over Europe, maar je krijgt iig de B17 te zien. :) ftp://212.13.198.211/jf/videos/boeb17big.zip

Voor de dedicated server is een patch beschikbaar, zodat deze 1.21 compatible wordt:
ftp://ftp.ubisoft.com/gam...B121/server_patch_121.exe
(Op dit moment teveel klanten, naar het schijnt.)

Voor de mensen die zelden of nooit in de development update kijken, zal ik ff een samenvatting geven wat er allemaal in de "expansion pack" te koop is:

[ Voor 50% gewijzigd door iisschots op 23-07-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Deze mirror is ook aardig snel hier: http://www.vitaf.it/AMVI/file/IL2/patch/add-on121_over10.exe (90 kb/sec. die nl mirror lijkt down te zijn)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Zojuist even de 1.2 patch geprobeerd :) Hier wat screens :Y)

Let niet op de markings :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542291&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542295&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542296&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542299&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542299&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542305&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542306&size=384

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=542308&size=384

[ Voor 5% gewijzigd door Animal Mother op 07-12-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Grmbl, ff dit topic uit het slop halen.

Ik heb de laatste paar dagen erg weinig nieus gehoord over de Add-on. Heeft iemand nog geruchten opgevangen?

© ocf81 1981-infinity

• Dr. Strangelove
Net mijn nieuwe 9800 Pro in mijn bak geschroefd, maar mijn PC reset nu keihard nadat il-1 op 100% laden van een missie is aangekomen... ik ga maar eens een oudere versie van de Catalyst drivers gebruiken (nu 3.10).

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, heb je de GFx op perfect draaien? Misschien moet je ze dan eens op exxelent zetten. (dunno, maar het kan helpen)

© ocf81 1981-infinity

Topicstarter
Dr. Strangelove, misschien ff checken of je il2setup.exe goed gezet hebt?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 4288 op 25-12-2003 13:54 ]

• Dr. Strangelove
Tja, ik wil natuurlijk met zo'n kaart wel op PERFECT draaien :)

Probleem is al opgelost, althans, een oplossing is gevonden die voldoet.

Ik ben teruggegaan naar Catalyst 3.8. Met alle settings op max/perfect startte il-2 nu wel, alleen de framerate was om te huilen. Toen van OpenGL naar Direct3D gegaan en alles loopt nu heel netjes. Ik heb nog geen AA en FSAA aangezet, moet ik dat perse in de ATI driver settings doen of kan dat apart per spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
De tering :D, die B-17 is idd een vliegend fort.
Zelf met de 20 mm canonnen moet je heel wat erin rammen voordat er echt wat gebeurt.

De B17, is echt een goede aanwinst, die zero en die andere jap zal ik niet echt gebruiken. Lekker dat je nu ook met de p-51 kan vliegen, alleen die motor is o zo kwetstbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Probeer de Me-262 A-1a eens. Dan zie je waarom het zo'n fijn is om 4 Mk 108 kanonnen aan boord te hebben :)

Je moet er wel ff aan wennen qua vliegstijl, want je moet erg zuinig met het inleveren van hoogte en je snelheid hoog houden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
ocf81 schreef op 06 januari 2004 @ 20:17:
Probeer de Me-262 A-1a eens. Dan zie je waarom het zo'n fijn is om 4 Mk 108 kanonnen aan boord te hebben :)

Je moet er wel ff aan wennen qua vliegstijl, want je moet erg zuinig met het inleveren van hoogte en je snelheid hoog houden.
Ja de Me-262 A-1a is idd het meest geschikt tegen de B17.
Alleen opletten dat de motoren niet geraakt worden want dan is het snel over :)

Een (hele) tijd terug las ik iets over een spel waar Oleg mee bezig was, Il-2 realisme/wereld, maar dan als tank simulatie is daar al meer nieuws over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De laatste tijd komen daar wat meer shots van vrij. Het heeft volgens mij wartime command ofzo. Het zal buiten Rusland iig door codemasters worden gedistribueerd.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De B17, is echt een goede aanwinst, die zero en die andere jap zal ik niet echt gebruiken. Lekker dat je nu ook met de p-51 kan vliegen, alleen die motor is o zo kwetstbaar.
De B17 is door mij alleen neer te halen door de 109s met 30MM kanonnen en gunpods, en de 190s met gunpods, en natuurlijk de 262.

Wat een toeval dat dat ook de vliegtuigen waren waar ze in werkelijkheid mee neergeschoten werden ;)

Overigens vind ik de P51 waardeloos in Il-2. Ik ben niet zo'n kei dat ik nooit een kogeltje in mijn tuigje krijg, en de motor van de Mustang staat echt heel snel in de fik. Nu is het wel zo dat die motor kwetsbaar was in werkelijkheid, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een pietsie overdreven is in het spel. De kwetsbaarheid komt nl. van het feit dat lijnmotoren altijd al kwestbaarder zijn dan radiaalmotoren, maar andere toestellen met lijnmotoren in Il-2 staan lang zo makkelijk niet in brand (Yaks, Hurricane, 109s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Dr. Strangelove schreef op 06 januari 2004 @ 23:38:
[...]

De B17 is door mij alleen neer te halen door de 109s met 30MM kanonnen en gunpods, en de 190s met gunpods, en natuurlijk de 262.

Wat een toeval dat dat ook de vliegtuigen waren waar ze in werkelijkheid mee neergeschoten werden ;)
Een B17 kan je prima met 20mm's of zelfs met 6x.50cals neerhalen.

Ik verkies zelfs rusische 2x20mm ShVAK guns boven Duitse 30mm.
Die ShVAK vuren zeer snel (ivm met andere 20mm) en geven weinig terugslag.
Een BF109 begint meteen te schudden als je met de 30mm schiet.

Het valt wel enorm op dat nog steeds de AI gunners in bomenwerpens veel te overmoddeld is.
De gunner die een neerduikende fighter op 800m kan raken wil ik wel eens tegenkomen |:(
Overigens vind ik de P51 waardeloos in Il-2. Ik ben niet zo'n kei dat ik nooit een kogeltje in mijn tuigje krijg, en de motor van de Mustang staat echt heel snel in de fik. Nu is het wel zo dat die motor kwetsbaar was in werkelijkheid, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een pietsie overdreven is in het spel. De kwetsbaarheid komt nl. van het feit dat lijnmotoren altijd al kwestbaarder zijn dan radiaalmotoren, maar andere toestellen met lijnmotoren in Il-2 staan lang zo makkelijk niet in brand (Yaks, Hurricane, 109s).
Ik vind de P15 juist heerlijk vliegen :P

6x.50 cals zijn sinds patch 1.11 zeer effectief geworden. De P51 is krachtig, snel, wendbaar, stabiel, en reageert goed aan hoge snelheden.

De motor is inderdaad wel zeer kwestbaar waardoor je bij het neerhalen van bommenwerpers wel erg goed moeten oppassen. Maar een BF109 hoeft ook niet erg veel hits in de motor te krijgen. Zelfs de G's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een B17 kan je prima met 20mm's of zelfs met 6x.50cals neerhalen.
Tja, we kunnen niet allemaal Erich Hartmann zijn ;)
6x.50 cals zijn sinds patch 1.11 zeer effectief geworden. De P51 is krachtig, snel, wendbaar, stabiel, en reageert goed aan hoge snelheden.
Je zal mij niet horen klagen over de vliegeigenschappen. Alleen de kwetsbaarheid vind ik overgemodelleerd, waardoor het voor mij, als gelegenheidspiloot, een weinig aantrekkelijk toestel is.

[ Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-01-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Maar wat ik me dus afvroeg is ; in hoeverre is die armor van de B-17 realistisch ??

Want ik heb werktuigbouwkunde gestudeert, en kan me niet voorstellen dat die motoren bijvoorbeeld kunnen blijven lopen na enkele "hits".
Zeker wanneer je het vergelijkt met beelden van discovery enzo, en wanneer je op de vleugel/motoren richt moet de prop ook snel geraakt worden en die zou toch echt bij enige schade de motor al helemaal kapot vibreren.
Met de andere vliegtuigen met name bommenwerpers is het soms echt lastig om een kill te krijgen. Is/was die armor echt zo dik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Volgens mij was het niet de armor, maar vooral de 10 tot 12 12,7 mm machinegeweren die op je gericht waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dusszzzz!!! Patch 1.22 he!? Ik kopieer de huidige "IL2FB 1.21" map en noem hem
"IL2FB 1.22" en gooi de patch erover. Heb ik mooi de keus om verschillende FB versies te draaien. :)
What's new in Version 1.22

Warning

The current version (1.22) is not compatible with the previous versions of the game when playing via network. Both the server and client must have appropriate versions of the game (1.22) in order to connect.

Notes on the Patch Installation

This patch (1.22) may be installed only over the previous version 1.21.

Modifications

Changes and fixes

- Fixed an error with B-17G that made it impossible to finish a mission sometimes.
- Fixed an issue when a plane set ablaze was not counted as a ?kill?.
- Using autopilot will not reset trim settings.
- Tuned non-adjustable trim tabs positions for aircraft so equipped (e.g. I-16 / I-153).
- Replaced Ju-88 engines with the corresponding model with correct altitude performance chart.
- Improved sea planes handling while landing and on water.
- Improved BI-1 landing behavior.
- Replaced P-40M supercharger with the corresponding one stage model.
- Tuned more precise P-40E at altitude 4.500 meters.

AI

- Reworked AI routines for landing approach from high altitudes (when no descent points were supplied in mission builder).

Sound

- Reworked sound dampening while in the cockpit.
- Fixed issues with ground AAA sound.

Network

- Fixed an error in sending private chat messages.
Patch122_over121.exe 16MB

Als je de 116MB versie wilt downloaden... ik houd je niet tegen. :Dpatch1.22_over10.exe .

Yeehaaa, het lastige "MG firing" is idd verleden tijd, ff getest in de "Black Death" track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

Goed ik ben er een poosje eruit geweest en wil weer beginnen met vliegen
Maar ik ben er niet meer bij lees ik allemaal ,

wat heb ik gemist tot nu toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is je laatste patch of IL2 versie? Heb je Forgotten Battles al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 18:31
Gister maar weer eens een leuke flightsim aangeschaft (CFS2 viel wel erg tegen en EAW was toch wel wat oud aan't worden), dus IL2 FB. Tot zover een paar dingen waar ik even niet uitkom:

1. In een FW-190 D zie ik door mijn hud het richtkruis niet. Ik heb wat rond lopen kijken met mijn muis maar krijg nu dus met geen mogelijkheid dat kruis weer in zicht? Wat doe ik verkeerd?
2. Het zicht in uiterst belabberd. Ja, ik weet dat je niet in een mooie plexiglas canopy zit, maar die spijlen hoeven toch niet meer dan de helft van mijn view te blokken? Is er een manier om zeg maar in te zoomen zodat je alleen het ruitje aan de voorkant ziet? Of andere knoppen/trucs om wat met de views te spelen?
3. Een Duron800, gf4200 64mb en 384MB zijn niet echt super maar het zou moeten kunnen. Nog tips over resolutie, kleurdiepte, directx/opengl andere settings om het wat minder schokkend te maken dan nu?
4. Waar is mijn geluid? De externe view F2 geeft flink wat gebrom van de motor, maar binnen F1 hoor ik de motor nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

1: CTRL - F1

2: View angles kunnen veranderd worden met FOV commando's (zie je settings)

3: Duron 800, werkt dat? een snellere CPU is wel aan te raden. evanals meer ram. VGA is redelijk ok.

4: dunno? kan aan je drivers liggen heb je je sound settings bij il2setup.exe al eens doorgenomen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
is LD nog actief? groetjes Evert ;)

(zo ja, hoe gaat het? al wat 'wars' enzo gevlogen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 07-05 11:49

Beaves

Usque ad Finem

Frenzy_LS schreef op 12 januari 2004 @ 22:28:
Maar wat ik me dus afvroeg is ; in hoeverre is die armor van de B-17 realistisch ??

Want ik heb werktuigbouwkunde gestudeert, en kan me niet voorstellen dat die motoren bijvoorbeeld kunnen blijven lopen na enkele "hits".
Zeker wanneer je het vergelijkt met beelden van discovery enzo, en wanneer je op de vleugel/motoren richt moet de prop ook snel geraakt worden en die zou toch echt bij enige schade de motor al helemaal kapot vibreren.
Met de andere vliegtuigen met name bommenwerpers is het soms echt lastig om een kill te krijgen. Is/was die armor echt zo dik ?
In het echt stonden de B-17's bekend om hoeveel schade ze konden verdragen voordat ze neergehaald werden. Er zijn afbeeldingen waarop te zien is dat een B-17 naar Engeland is gevolgen met de staart compleet weggeschoten of waarvan de staart alleen nog met een klein stukje metaal aan de rest van het vliegtuig vast zat. Het toestel was gewoon erg goed gebouwd.

Over de motoren: Het kan natuurlijk zijn dat je de schade die je aanricht niet meteen merkt, het kan goed zijn dat je een olieleiding raakt waardoor je pas na een tijdje de motor in de fik ziet vliegen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Mister_X schreef op 23 januari 2004 @ 14:28:
is LD nog actief? groetjes Evert ;)

(zo ja, hoe gaat het? al wat 'wars' enzo gevlogen??)
Ik heb ergens eind september de boel opgeheven. JAMF en ik vliegen nog in het weekende met een aantal ppl van het Il-2 forum van www.frugalsworld.com . Verder chat ik nog wel eens met Evil, Jag en AM. Ik zit nu bij de Greenhearts (Stab/JG54)

Ook doen we heel soms OFP missies. (BTW meoten we nog eens doen. It's been a while)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
jammer dat LD niet meer bestaat, vond het jammer ook dat ik eruit werd geknikkert, maarja, heb sindsdien ook weinig tijd meer gehad, druk met school enzo, maar aangezien ik weer wat onderdelen van me PC vervangen hebt, ga ik IL2-FB maar weer eens installeren ,kijken of ik het nog ken! wie weet komen we elkaar nog tegen ;)

Ik hou dit topic in de gaten trouwes :) voor de laaste nieuwtjes. Weet je toevallig of er nog updates/patches te verwachten zijn van IL2 FB 1.2 is nog steeds de laaste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1.22, zoals ik hierboven gepost heb. :) Er komt binnenkort een "Upgrade add-on" uit genaamd "Aces Expansion Disk" ofzo. Dan kun je de P-38 Lightning, P-80 Shooting star en andere interessante toestellen vliegen. Kijk ook eens bij de development updates...

"Battle of Brittain" staat voor 2005 (2006? ) op het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

Ik heb forgotten battels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 18:31
ocf81 schreef op 23 januari 2004 @ 13:53:
1: CTRL - F1

2: View angles kunnen veranderd worden met FOV commando's (zie je settings)

3: Duron 800, werkt dat? een snellere CPU is wel aan te raden. evanals meer ram. VGA is redelijk ok.

4: dunno? kan aan je drivers liggen heb je je sound settings bij il2setup.exe al eens doorgenomen?
1. Thanks!

3. Jazeker, 1024 16bpp lijkt goed te gaan, maar das zonder dynamic campaign engine en van alles in de lucht en op de grond.

Nog even terzijde. Wat is er loos als il2 weigert in opengl op te starten? Ik krijg dus even dat splashscreen van die nummer 13 boven moskou en dan zwart en dan weer de desktop. DirectX doet het wel. Heb al diverse driver sets geinstalleerd maar geen effect (45.23 52.16 op een gf4200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Shift-F1 is voor je gunsight. Ctrl-F1 is om je cockpit uit te zetten. Ik had niet goed onthouden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

* Predator heeft net iets leuk tegen gekomen:

Men neme 1 BF109E4 en 1 C47
Men vliegt een klein beetje te dicht bij elkaar bij de 'initial pass':

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pred/de-winged_s1.png
(Ik heb geen enkel schot gelost)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pred/de-winged_s2.png
Klik voor full-size.
Niet op de verkeerde markings letten, het was een quick mission en ik had er niet opgelet.

Damage report:
• 1 C47 die met nog 1 vleugel ter aarde neerzoeft.
• 1 BF109 die weliswaar wat metaal mist aan de achterste romp, maar verder nog perfect vliegwaardig is en geen enkele hinder heeft van de onzachte ontmoeting.

8)7

Volgens mij is de vleugel bij een C47 met klittenband aan elkaar geplakt :+

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste