De situatie zal als het goed is behoorlijk veranderen. Niet zozeer de Chaika maar vooral de Rata (I16 type 24) is echt een killer in FB 1.0. Sterker nog, ik vind het de beste all round fighter in 1942 servers. Bijna indestructable, killer wapens (een paar 7.62mm hits is meestal genoeg om een 109 te laten roken), klimt uitstekend en zeer wendbaar met bijna 0 energy bleed. Lijkt heel erg op de Chaika, alleen sneller.Yup, dat las ik ook in de updates list.
Ik hoop dat de onrechtvaardigheid wat rechtgetrokken wordt.
Ik blijf iig weigeren van in die oude rommelbak (I-153) te vliegen.
Alleen het afslaan van de engine is nogal overmoddeled (een beetje turbulentie is al genoeg) als ik de real life piloten moet geloven.
Maar goed, wat betreft de Chaika (en ook Rata). Wat je niet moet vergeten is dat wij doen op DF servers verre van historisch is. Kills maakte je of in 1 pass of niet, dogfighten werd zeer ongewenst geacht.
Zoals wij bloed voor onze ogen krijgen als we een enemy plane in onze sights krijgen en ten koste van alles voor de kill gaan, ook al vliegen de tracers van de wingman (die jou ook alleen maar "beschermd" om zelf een kill te maken
Nou, ik ben helemaal geen flight sim freak, maar ik wil wel een "zuivere" combat flight sim. Dit is het topic dat ik ooit geopened heb toen ik op zoek was naar een nieuwe flight sim. Nou, ik vind FB iig de meest realistische combat WOII flight sim, maar het is niet al mijn wensen tegemoet gekomen.Dat hoeft voor mij niet zo ver te gaan.
Als ik een zuivere simulatie wil spelen, dan speel ik wel MS FS (wat ik ook doe).
Ik speel helemaal geen campaign, hou niet zo van offline vliegen. Ik vlieg alleen "online" campaigns, coop missions en scripted DF servers (host ook regelmatig mijn eigen).Je speelt waarschijnlijk campaign met de Duitsers ?
Ik heb hem alleen ff geprobeerd, maar ik vind single player in zijn algemeenheid niet erg leuk meer. Ik doe alleen nog maar QMB om wat te oefenen en soms bouw ik ff wat in de FMB ook om te oefenen (ff weer de dive bomb skills aanscherpen en dat soort dingen).
Beetje jammer van de externals, daardoor was je altijd de sjaak in je IL2 (F6, F6, F6, F6, o ja daar vliegt een IL2 on the deck die niet gezien wil worden. Die gaan we eens fijn slopen met mijn 30mm Mk108JAG, weet jij waarom de WWServer niet online is? Die was de meest coole!
Ik heb zoveel op die WWServer gespeeld, was nodig toe aan wat nieuws