Toon posts:

Het grote IL2 Sturmovik:Forgotten Battles topic deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 19.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Zo, ik heb nu ook een joystick, heb voor de Saitek Aviator gekozen, wel een nette stick en niet erg duur, maar wat te licht natuurlijk... De dubbele throttle is niet in IL-2 te gebruiken, maar vermoedelijk lukt dat uiteindelijk wel. Ook al die buttons moet ik nog functies toewijzen (mbv de Saitek-software kun je bij deze joystick in totaal >24 functies toewijzen aan de buttons (en voor de diverse vliegtuigen profielen opzetten)).

Alleen ben ik nog niet bepaald een fliegerass, net even solo in een FW-190 tegen 4 onbewapende B-17s. op halve snelheid(/in slowmotion) weet ik ze goed te raken :+

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 21:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik vind AAA net té arcade... alle vliegtuigen door elkaar en ook nog axis/allies door elkaar per team ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:44

MsG

Forumzwerver

:P ow men, dat trek jij niet? Ik ga me niet beperken tot een bepaald merk per kleur. Ik zie het meer als Rood tegen blauw dan Axis versus Allies. Waar vlieg jij altijd in? ik zit ook wel vaak in deltabravo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

P39 P-38, P51/Mustang hebben mijn voorkeur :)

Als die P38 eenmaal op koers ligt een heerlijk schip, maar kijk uit voor de flat spin :p

[Voor 56% gewijzigd door Jazzper op 30-11-2008 15:57]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• begintmeta
  • Niet online
Ik heb tot nu toe alleen de IL-2 (natuurlijk), FW190, de Hurricane en die grote open bommenwerper(ben de naam alweer kwijt) geprobeerd.

Om het tweaker-achtig te houden: wat zijn eigenlijk aan te raden settings? Heb nu in confi.ini al een widescreen-resolution ingesteld, gebruik OpenGL, heb water op 4 gezet... Zijn er nog andere modificaties aan te raden op een laptop met C2D 2,2Ghz met een M8600GT 128MB?

[Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2008 15:58]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben ook nog aan het kloten met config. Alleen al de 1001 opties waar je keyboard te kort voor komt. Qua gfx weet ik het zo nog niet. Ik heb nu nog 2x512MB DDR en 1 reepje is verrot dus draai momenteel op 512MB. Dat schiet niet echt op met een hoop disk swapping. Eigenlijk moet ik even naar 2x 1GB upgraden. Jouw laptop zou het trouwens prima de lima moeten kunnen draaien. Je moet even rondkijken want er zijn best wel een bult goede sites met ideale config uitlegs voor joystick/gfx/etc etc.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind de La-7 heerlijk vliegen. Wat is eigenlijk het allersnelste 1 motorige fighterding, jets buiten beschouwing gelaten. En lima en 1001 opties? :P wat bedoel je daarmee?

Ik heb zelf een:

Core 2 Duo E6850
4GB ram
8800GTX 768MB

Maar ik heb Anti-aliasing e.d. geforceerd in de driver, maar als ik over Le Havre vlieg met al die honderden huisjes krijg ik wel keihard een framedrop :P, je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

'prima de lima' meer een grappig bedoeld alternatief voor 'prima' ;)

en 1001 opties bedoel ik dat als je bij controls kijkt je 5 toetsenborden nodig hebt zou je alle keys willen definiëren :)

en de engine is inderdaad behoorlijk schaalbaar!

• begintmeta
  • Niet online
Dat het prima draait leek me ook/heb ik inmiddels gemerkt (ik ga overigens niet de uitgebreide horizon in 4.09 aanzetten als het zover is). Maar wellicht is het een en ander te tweaken (zoals die water-setting). Toetsenbord/joystick/muis zijn inderdaad nogal overvraagd met het aantal functies die je zou willen hebben, ik zit nu soms eerst een functie aan een toets toe te wijzen en dan dat tijdens de vlucht te veranderen...

Ik ben erin geslaagd een paar onbewapende bommenwerpers neer te schieten! Een ervan had ik met mijn vleugel neergehaald, helaas ging een groot deel van de mijne daarbij ook verloren...

[Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2008 22:41]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

heerlijk spel blijft het ook. Elke avond speel ik momenteel. Meestal op AAA. Helemaal niet mijn soort server maar voor nu wel even lekker. Man wat ben ik slecht :)

ben nu ook al die PDFjes aan het lezen die links en rechts op het web staan. Zoals In Pursuit.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe heet je op Hyperlobby?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

GuerillaNL omdat ik de pass van Guerilla kwijt was ;)

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:19

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dit spel op school tijdens pauzes en vrije momenten echt dood gespeeld. (wel extreme arcade settings want allemaal met keyboard)

Zo jammer dat het online niet zonder joystick te doen is want ik ga niet speciaal voor 1 spel een stick aanschaffen :)

sudo apt-get rekt

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:37

Tettie

Atheistisch agnost

Jazzper schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:11:
heerlijk spel blijft het ook. Elke avond speel ik momenteel. Meestal op AAA. Helemaal niet mijn soort server maar voor nu wel even lekker. Man wat ben ik slecht :)

ben nu ook al die PDFjes aan het lezen die links en rechts op het web staan. Zoals In Pursuit.
In Pursuit is geschreven door een maatje van mij, BMBM. Wij spelen battleground europe, daar is ook merendeels van het boek op geschreven. Het gaat er IMHO met vliegen niet zozeer om of je 1 vs 1 goed bent, maar of je gevoel hebt voor de totale luchtoorlog. IL-2 is qua graphics en mogelijkheden verder, maar is toch een doodse omgeving. Alles is gescript enzo, interactie met de grondoorlog is er nauwelijks. Als je in luchtgevechten en meer de tactieken geinteresseerd bent (IL-2 heeft wel een paar hardcore servers) dan is BE wellicht iets.

www.battlegroundeurope.com

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

lijkt me ook briljant, maar kost net te veel geld voor het occasional uurtje links of rechts.

• MsG

MsG

Forumzwerver

MazeMouse schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:19:
Dit spel op school tijdens pauzes en vrije momenten echt dood gespeeld. (wel extreme arcade settings want allemaal met keyboard)

Zo jammer dat het online niet zonder joystick te doen is want ik ga niet speciaal voor 1 spel een stick aanschaffen :)
Ik heb een jaar lang oid altijd met keyboard gespeeld. Met bombers wil het prima, en sommige fighters ook wel. Tuurlijk ben je erg benadeeld. Ik vind het echter sowieso al hilarisch, dat ik er geen fuck van kan maakt me minder uit :+

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:45

Player1S

Formerly known as L1nt

grappig dat mensen dit nog steeds spelen.

Heb het weer op mijn nieuwe pc geïnstalleerd en heb de smaak weer te pakken.

Vraagje, heb dat guncam gedownload en deze maakt allemaal leuke jpg's aan. Weet iemand een goede, gratis, tool om dit om te zetten naar een film bestand (avi, wmv, etc)

Player1s Twitch

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

gisteren een waarschijnlijk pijprokende en saabrijdende spencerdragende yank per ongeluk lopen gek maken :)

gast was in een 109 kennelijk al tijden aan het dogfighten met een spitfire. Ik vloog in een P38L vrij hoog (was net opgestegen) en was op zoek naar actie. Zag alleen die 109 laag vliegen, dook er vol op en schoot hem aan flarden (niet weten dat hij nog midden in een romantisch 1 op 1 tje was met die spit). Zwaar gepikeerd dat ik me bemoeide met hun dogfight. Ik zag het niet haha :D

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:37

Tettie

Atheistisch agnost

Jazzper schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:59:
gisteren een waarschijnlijk pijprokende en saabrijdende spencerdragende yank per ongeluk lopen gek maken :)

gast was in een 109 kennelijk al tijden aan het dogfighten met een spitfire. Ik vloog in een P38L vrij hoog (was net opgestegen) en was op zoek naar actie. Zag alleen die 109 laag vliegen, dook er vol op en schoot hem aan flarden (niet weten dat hij nog midden in een romantisch 1 op 1 tje was met die spit). Zwaar gepikeerd dat ik me bemoeide met hun dogfight. Ik zag het niet haha :D
Flauwekul ook altijd. Als je strict 1 vs 1 wilt ga dan niet op een openbare server spelen.

Kill stealen is mij ook net iets te ver, maar soms weet je gewoon niet dat je een toestel neerhaalt dat al in gevecht is. Ik ben een energy fighter en als ik met 500km+ langs kom zeilen dan ga ik echt niet checken of ik niet een team mate zijn kill pak.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nah was niet eens bewuste kill steal. Het was meer luck voor mij dat ik hoge energie had en hij al zijn energie net opgemaakt had in turn en burn met die spit.
it's a war out there ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kill steal heb ik altijd wel in AAA, andersom net zo hard, en tja anders moet je uren zoeken voor een "vrije" vijand :). Vind het hele gedogfight wel lastig. Zeker met m'n Force 3D pro. Hij trilt of teveel, óf houdt weer te losjes zichzelf in het midden :).

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

moet echt meer oefenen... net kom ik keurig uit achter een bf109 in mijn P51 en schiet ik alles wat ik heb leeg op hem zonder ook maar dat er iets gebeurt... deflection smection ;)

• begintmeta
  • Niet online
Hmm, wilde net weer even oefenen, maar het spel werkt niet meer, ik kan niet meer vliegen en geen tracks meer afspelen... Mission loading failed en daarna een pathname beginnend met mesh3do 'could not be created' een bekend probleem? Googelen laat als oplossing een herinstallatie zien en een soortgelijke foutmelding was verholpen met een patch (4.04 dacht ik).

Zeer irritant.

• MsG

MsG

Forumzwerver

We zijn inmiddels al bij 4.08M patch geloof ik, dus loop je niet wat achter? Probeer de nieuwste patch eens, en anders een reinstall?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jazzper schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:03:
zo weer geinstalled!

voor de nieuwe lezertjes :)

1. Il2 1946 installeren
2. patch 4.08m
3. hyperlobby downloaden
4. joystick calibreren
5. een keer los il2 opstarten en dingen goed zetten zoals je wilt
6. hyperlobby starten, nick kiezen en password (gebeurt verder niets mee)
7. kies Forgotten Battles (6 & 7 andersom bedenk ik nu)
8. kies een server zoals WarClouds, AAA, SkiesonFire, etc
9. ergeren aan Windows die met firewall melding komt: opheffen dus, ga terug naar 6, want Il2 klapt er dan ff uit.
10. start engine, haal blokken weg (chocks), powerrrrr en off you go!
of omhoog scrollen

• begintmeta
  • Niet online
MsG schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:46:
We zijn inmiddels al bij 4.08M patch geloof ik, dus loop je niet wat achter? Probeer de nieuwste patch eens, en anders een reinstall?
Ik had 4.08m erop hoor, wat ik bedoelde over te brengen is dat een soortgelijke foutmelding gepatched is in een bepaalde versie (ik meen 4.04 te hebben gelezen en dus ongetwijfeld ook in 4.08). Hoe dan ook zou ik niet kunnen verklaren waarom ik nu niet de .trk-s kan afpelen die ik eerst wel kon afspelen.

Reinstall zal het worden dan denk ik... :/

[Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 15-12-2008 19:17]

• begintmeta
  • Niet online
Hmm, even de computer opnieuw opstarten en het werkte weer, ik had ook de tmp-directories leeggegooid, dus dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben. Nu heb ik alleen net per ongeluk mijn conf.ini verwijderd, heeft iemand nog een backupje? Is ergens uitgebreid commentaar op de settings in dat bestand te vinden? Heb wel overal stukjes gevonden, ook het tool 'il-2 config v2.55', maar dat werkt niet juist.

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:19

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jazzper schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:03:
1. Il2 1946 installeren
2. patch 4.08m
3. hyperlobby downloaden
4. joystick calibreren
5. een keer los il2 opstarten en dingen goed zetten zoals je wilt
6. hyperlobby starten, nick kiezen en password (gebeurt verder niets mee)
7. kies Forgotten Battles (6 & 7 andersom bedenk ik nu)
8. kies een server zoals WarClouds, AAA, SkiesonFire, etc
9. ergeren aan Windows die met firewall melding komt: opheffen dus, ga terug naar 6, want Il2 klapt er dan ff uit.
10. start engine, haal blokken weg (chocks), powerrrrr en off you go!
11: Ontploffen omdat je te snel de power erop gooit en die klote jet daar niet tegen kan :P

sudo apt-get rekt

• begintmeta
  • Niet online
Weet niet of het al in het topic staat maar wat betreft conf.ini: mission4today erg interessant

• Animal Mother
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-11 21:58

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Leuk dat er weer wat mensen zijn gaan vliegen. Jaren terug erg veel gevlogen (op redelijk niveau, realistic settings) met de 17th VFW Lightning Dragons die hier op tweakers is ontstaan 8) Dus ik denk dat ik IL-2 1946 ook maar aanschaf. Ik krijg alleen die SST programming software van Saitek niet meer aan de praat. :( Iemand een goed alternatief om m'n Saitek X45 te mappen?

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-11 00:47

Francis

DL 650 V-Sttrom

Ik vlieg al jaren met dezelfde mensen (hell, 9 jaar alweer). Begonnen met CFS1, stukje CFS2 en sinds de release van IL2 eik niks anders meer gevlogen. Beste flightsim ooit gemaakt, hopelijk komt Ubisoft snel met battle of britain uit....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vliegen de tweakertjes nog? Ik vind dit spel nog steeds briljant. Kan het eindelijk wat beter, al schiet ik veel te vaak mijn ammo leeg. Is het normaal dat je kist soms heel erg trilt?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

crap, kick het topic nou niet!!! Ik heb het mega druk IRL en had na herinstallatie IL2 er nog niet op... Nu moet ik bijna wel weer :)

Blijft geniaal spel indeed. Trillende kist kan best. Of iets met trim, of je bent geraakt, of eh.. realisme? :D

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar ik heb Force Feedback en ben aldoor bang dat het mijn joystick kapot laat trillen :). Soms als ik het vliegtuig met een bepaalde hoek omhoog laat vliegen is het wel weg.

• begintmeta
  • Niet online
Ik was de vorige kicker, mijn nieuwe joystick (zonder forcefeedback) is nog steeds nauwelijks gebruikt... zal toch echt eens wat tijd voor dit spel gaan maken.

[Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 08-02-2009 23:16]

• Animal Mother
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-11 21:58

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Vlieg ook nog steeds hier. :) Sinds een tijdje met de TrackIR PRO. Eigenlijk meer voor Black Shark gekocht maar in IL-2 is het ook super handig.

• CommDante
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-03-2016

CommDante

-=Blood Angels=-

Geez, had dit spelletje in de budgetbak gevonden (laatste tijd nogal bezig met flightsim-achtige spellen). Wat blijkt na installatie? Het spel crashed continu in het begin bij de russische opstart training. |:(

Gelukkig bleek het maar aan Securom te liggen en ik was toch van plan een no-cd te gebruiken. :)

Zijn er nog andere mensen die dit spel online spelen? Soort van tweakers fly-squadron oid? Of is dit meer een arcade spel dat je voornamelijk speelt door een willekeurige online server te joinen?

I7 6700k, 16GB 2666-C15 DDR4, z170a M5, GTX 970 OC, 512GB SSD, 2*640GB Striped, LG 22", Cyborg MMO7, Warthog HOTAS, Pro Flight Rudders, Freetrack, Win10.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Download het HyperLobby programma eens. Dat is een programma met een actieve serverlijst voor dit spel. Heb je wel de 1946 editie van IL2-Sturmovik? De nieuwste versie is 4.08M

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Lang geleden dat IL2 heb gevlogen, maar de trailers van de aankomende IL2: Birds of Prey (ALLEEN voor de consoles), doet het vliegvirus weer opleven:

Vergeet niet rechtsonderin in HD te kijken. :) :9~

[Voor 3% gewijzigd door Roamor op 15-02-2009 15:45]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Alleen consoles? Meuh :/. De goede joysticks zijn juist voor de PC.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
MsG schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:16:
Alleen consoles? Meuh :/. De goede joysticks zijn juist voor de PC.
Zijn die ook niet gewoon USB? Dan kun je ze ook gewoon op de console gebruiken. ;) Dus wat dat betreft verschillen de consoles gelukkig niet zoveel meer van de PC. Grootste voordeel is dat consoles niet superduur zijn, itt tot een up-to-date pc om dit lekker te kunnen draaien.

• crusader1983
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 00:03
Mensen check ook eens de laatste AAA unified installer.

http://allaircraftarcade....b98082ae6fd7b51e09fd0ee53

hij is BRILLIANT!!

super geluid super graphics newplanes new maps

wel effeh van te voren je originele 4.08 effeh kopieren in een nieuwe map.

• Bart©
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-11 16:54
crusader1983 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:48:
Mensen check ook eens de laatste AAA unified installer.

http://allaircraftarcade....b98082ae6fd7b51e09fd0ee53

hij is BRILLIANT!!

super geluid super graphics newplanes new maps

wel effeh van te voren je originele 4.08 effeh kopieren in een nieuwe map.
Handig, moet eerst inloggen om iets te kunnen zien. Jammer.. Ik blijf me registeren de laatste tijd. Hou er nu maar eens even mee op.

• begintmeta
  • Niet online
De patch voor 4.09 zal uitkomen!!!!!11oneoneleven

Het nieuws:
Maps (final versions):
Slovakia Summer
Slovakia Winter
Bessarabia
MTO

Planes:
Avia B-534-IV (flyable)
CW-21 (AI only) -> cockpit implementation currently ongoing for future add-on
Fokker D.XXI - 5 versions (Only SARJA 3 Early and Late flyable)
Fiat G.55 Series I (early and late - AI only) -> cockpit already in works for future add-on
I-15bis (AI only) -> cockpit already in works for future add-on
I-16 Type 5 + Ski version (flyable)
I-16 Type 6 + Ski version (flyable)
Letov S-328 (AI only) -> cockpit under consideration for future add-on
Re.2000 (AI only) -> cockpit already in works for future add-on
SM.79 (flyable)

Cockpit:
MC.200 series 7 and series 7 FB flyable (new cockpit)
MC.200 series 3 (improved original cockpit)

Ground Objects:
MBV-2 and MBV-2 (flak version) trains have new models + all guns are functional

Other:
Enhancement to the Quick Mission Builder
Some additional items that can't be announced quite yet
Ik ben benieuwd

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

pfff heb ik toch helemaal geen tijd voor... doh!

• begintmeta
  • Niet online
maar wel voor rapidographs zeker....

Hmm inderdaad, ik heb versie 4.0x al slechts een paar keer gespeeld sinds ik het spel heb.... te verwaarlozen zelfs. zoeken naar patches kon ik dan wel weer...

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

offtopic:
nee, daarom liggen die nu ook even geparkeerd (mooi woord in deze, geparke(e)rd))

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cool ziet er wel tof uit. Ik speel dit spel nog regelmatig. En nog altijd zuig ik in dogfights. Maar het spel geeft me iig vermaak :). Wacht al half jaar op mijn originele versie bij Bol.com dus speel nog altijd illegaal. Binennkort maar weer eens achteraan mailen. Blijft een tof spel.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Is de Nederlande D-XXI nu ook vliegbaar? Hij zit er wel in maar volgens mij alleen AI. De Curtis Interceptor maakt ook zijn debuut en heeft een Nederlandse livery.

Zijn er mensen met een mooie verzameling Nederlandse skins voor Il-2?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• nfhaas
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-05-2010
ik heb hem ook gekocht! alleen ik heb hem met 3 andere uitbereidingen er al bij.. mean wel moeilijk zeg... met toesten bord!
wie weet hoe ik bommen moet droppen?

• begintmeta
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:08:
Is de Nederlande D-XXI nu ook vliegbaar? Hij zit er wel in maar volgens mij alleen AI. ...
Volgens mij is hij in 4.09 wel te vliegen, maar ik heb ergens gelezen dat de cockpit er niet is :(. 4.09 (beta) heb ik er nog niet opgezet, dat doe ik wel as (als?) de final is uitgebracht. Dit lijkt me een goede plek voor 4.09-gerelateerde zaken. (naast dit topic natuurlijk :P ) hmm, zie net dat de rc zou zijn samengesteld, binnenkort dus!
nfhaas schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:25:
ik heb hem ook gekocht! alleen ik heb hem met 3 andere uitbereidingen er al bij.. mean wel moeilijk zeg... met toesten bord!
wie weet hoe ik bommen moet droppen?
Welke uitvoering van het spel heb je gekocht? niet de 1946-versie als ik het goed begrijp?

Probeer de tutorials te volgen en kijk/schrijf even de sneltoetsen over, niet altijd is een sneltoets toegewezen. 't is geen simpel spelletje wat bediening betreft.

[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 13-09-2009 16:02]

• nfhaas
ik heb de 1946 gekocht.. maar ik kan de toets niet vinden.. voor bommen droppen dusja... maar het doosje is even weg door de verhuizing maar ik heb de 1946 gekocht en daar in zaten dacht ik 3 uitbereidingen al bij fos.. ol had maar 1 disk

• nfhaas
hij is er weer ik heb wel de 1946

• begintmeta
  • Niet online
ja, 1946 is de verzamelbox. Misschien heb je wat aan deze link, shortcutkeys kun je goed opzoeken via de instellingenmenus van het programma.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bomb droppen is ALT SPACE.

Welke server zit je vaak? Ik vlieg regelmatig in AAA of DeltaBravo. Jullie?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

toevallig dat het topic kickt. Ik had van de week met een collega het nog over combat sims. Dus het plan was al om IL2 weer eens van het stof te ontdoen. Ik zelf vlieg op diverse servers maar vaak op die van warclouds (leuke site + community).

• Kingpinda
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08-11 03:51

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hallo aces! il2 ook voor 7 euries gekocht half jaar geleden. Brilliant spel zeg. onlangs Rise of Flight gehaalt voor wat betere graphics minder snelle kisten en hopenlijk wat noobier community. Valt tegen (spel niet hoor). Waarschijnlijk allemaal il2 experts die overgegaan zijn op Rise of Flight.

Mijn saitek x52 however begint kuren te vertonen.. voor rise of flight heb je soms hele kleine correcties nodig om ground vehicles te kunnen strafen en de veren van mijn joystick zijn een beetje stug aan het worden :/

Iemand een goede vervanging in gedachten? Heb mijn oog laten vallen op die logitech g940. Maar ik weet niet of hij gevoelig genoeg is en of de forcefeedback niet averechts werkt. Iemand ervaringen met deze nieuwe combat flightstick setup?

Enne welke combat flight sims spelen de tweakers nog meer? :)

Life is like living only without the peaches

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die game ziet er ook vet uit zeg. Draait het een beetje?

Ben bang dat ik het niet ga draaien op een

E6850 3Ghz
HD4890 (althans deze overweeg ik)
4GB Ram

Ik speelde ooit fighter ace maar dat is betaald lidmaatschap, dus nooit online gedaan. En toen kwam ik IL-2 tegen, wat erg gaaf is/was. Verder zijn er niet zoveel, behalve nu dus Rise of Flight.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik draai:

e8400 hele rig op stock dus 3ghz
4 GB ddr 1066
en hd 4870 1gig op 1920x1200
alles voluit. Loopt goed. laatst na nieuwste update in nomansland in multiplay wat stuttering maar dat zijn ze aan het fixen.

Pro's: Graphics dus, models, landscape, clouds, physics, damage etc ontzettend gaaf realistisch vliegen zover ik dat kan beoordelen.

Cons:

-vanwege nog niet zo'n goede penetratie van de markt: weinig spelers online.
-om te spelen moet je ALTIJD internet verbinding hebben. key word online gestored en je kan zelfs single play niet offline spelen.
- bij launch waren alleen de fokker en SPAD vliegbaar en moesten de andere vliegtuigen bijgekocht worden voor 5 euro of 7tot 8 dollar. vorige maand hebben ze however 2 vliegtuigen er gratis bij gedaan. een albatros en nog een. naam kwijt.
-nog te weinig gamemodi voor online.

Dat van die vliegtuigen kopen vind ik niet zo boeiend. ze moeten ook revenue maken vind ik. vooral met zo'n hardcore vliegsim wat qua learning curve niet voor iedereen is weggelegd.

Enige wat jammer is, is dat als de servers dus down zijn. maintenance of glitch je het spel dus niet kunt spelen... maar hopenlijk word dat met de tijd stabieler.

all in all zeker blij dat ik het spel heb gekocht. het is gewoon een vreugd om over dat mooie landschap te vliegen. als je iig niet vergeet de radiator te openen als je bent opgestegen. Dan duurt natuurlijk een vlucht iets minder lang als opeens de motor afslaat en vanwege oververhitting niet meer aan wilt.

[Voor 0% gewijzigd door Kingpinda op 15-09-2009 04:28. Reden: resolutie aangepast van 1920x1280 ->1920 x 1200]

• nfhaas
wel cool spel maar erg moeilijk! kan iemand een keer online spelen?

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Als iemand op hyperlobby een keer wil afspreken voor closed server ofzo ben ik game! Il2 online heb ik een tijdje geprobeerd maar ik vond die gasten veel te 1337. Ben ik nog bezig met mijn mix af te stemmen en mijn airlerons en elevators te trimmen en ik word al door een zero uit de lucht geknald :p

• nfhaas
wil je nu spelen? btw ga niet moeilijk spelen!

• nfhaas
sorry kan je me uitlegen hoe ik dan je server kan joinen

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik heb nog geen server aangemaakt :p ik heb tijd nodig om zoiets te plannen hehe. Druk druk druk. maar je kunt via hyperlobby, een programma wat je moet installeren, spelers zoeken om tegen te spelen. Op ip inloggen moet ook kunnen denk ik maar nooit gedaan omdat geen van mijn vrienden flight sim geeks zijn.

• nfhaas
ow dat is nieuw met hyperlobby.. maar een keertje met ip loggen proberen?

kan iemand mij helpen! met hyperlobby en vista! ik snap er niks van

[Voor 32% gewijzigd door nfhaas op 16-09-2009 18:46]

• Bart©
nfhaas schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:32:
ow dat is nieuw met hyperlobby.. maar een keertje met ip loggen proberen?

kan iemand mij helpen! met hyperlobby en vista! ik snap er niks van
Wat wil je precies weten?
Ik gebruik Hyperlobby op Windows 7. Heb gemerkt dat het het beste werkt als je 'em als Administrator uitvoert. Verder geen problemen.

• nfhaas
nou als ik hem download en wil instaleren ik zet hem in een map en dan zegt die dat er heelveel bestanden niet kunenn.. en ik heb vista

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

Als iemand mij zoekt, mijn nick is I/KG26_Raven bij Hyperlobby

• nfhaas
cmon kan niemand me helpen?!!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ff googlen op "Hyperlobby on vista" Kreeg ik deze hit. Probeer dit eens. http://forums.ubi.com/eve...c/f/49310655/m/9961007356

Kan ook zijn dat als je in het programma eenmaal aan de gang hebt dat niet alle image velden laden. Zoek dan ff op "hyperlobby skin problem vista" een bepaalde skin file moet je editten en alle "..." veranderen in "." Misschien met laatste versie dat dit al gefixed is. Weet ik niet.

Las ook dat je "xfire" kunt gebruiken om servers te zoeken maar heb dit zelf nooit gebruikt. Success

edit: Mijn hyperlobby nick is "Plummit" als ik al speel. Want ik ben behoorlijk verslaafd nu aan Rise of flight.

[Voor 9% gewijzigd door Kingpinda op 19-09-2009 14:24]

• nfhaas
vet aardig dat je me wil helpen maar hij instaleerd al niet goed

• begintmeta
  • Niet online
Goed, ik heb dit spel weer niet gespeeld de afgelopen tijdn, maar ben wel nog wat info over de 4.09 patch tegengekomen1,2.

Warning: The current version 4.09m is not compatible with the previous versions of the sim when playing over the network (Online). Both the server and client must have the appropriate versions in order to connect.

Maps - final versions of
Bessarabia
Iasi
Odessa
MTO
MTO Light
Slovakia Summer
Slovakia Summer Light
Slovakia Winter
Slovakia Winter Light

New Planes
Avia B-534-IV (flyable)
CW-21 (AI only)
Fokker D.XXI - 5 versions (Only SARJA 3 Early and Late flyable)
Fiat G.55 Series I (early and late - AI only)
I-15bis (AI only)
I-16 Type 5 + Ski version (flyable)
I-16 Type 6 + Ski version (flyable)
Letov S-328 (AI only)
Re.2000 (AI only)
SM.79 (flyable)

Cockpits
MC.200 series 7 and series 7 FB flyable (new cockpit)
MC.200 series 3 (improved original cockpit)

Ground objects
MBV-2 and MBV-2 (flak version) trains have new models + all guns are functional

Other
Quick Mission Builder with new features
Updated new default skin pack
Parachutes are not AAA target anymore
Navigational lights turned off during flight by AI planes
Pylon/bomb racks weight fixed -> better climb and takeoff performance for planes armed with external ordnance

Corrections in Flight Models (by Maddox Games)
MC-200 increased airframe drag-> reduced speed
P-11c corrected rudder roll response. Previously left rudder was inducing right roll and vice versa.
Ta-152C wing area corrected from Fw 190D-9 values (~1.2m²) -> slightly improved turn performance
DB-603L critical altitude increased from 9200m to 10200m.

Changes in Graphics (by Maddox Games)
Increased buffer size for stationary objects (buildings etc.) to prevent freezes under some circumstances.
Colors of water corrected for Water=2,3,4 modes. Now when looking down it is no more black/dark blue.
Optimized Shaders for Nvidia 8X00 series video cards.
Added a new mode for increased visibility distance. Visibility increased from 36 km to 72km under "Clear" and
"Good" weather conditions.
Note: This mode is not optimized for performance: (freezes and low fps are possible on low-end systems).
This new feature is available only in "Perfect" game graphics mode.
Also, there is a possibility to have problems with clouds and their shadows at far distances, due to some engine limitations.
Modify your conf.ini string in the [Render_OpenGL] section to use this mode:
LandGeom=3 (new mode is ON)
LandGeom=2 (back to normal mode)

Daidalos Team would like to thank all external beta testers from the following virtual squadrons for their hard work: Letka 13, 6° Stormo Virtuale, 102nd-YU, 352nd VFG, Kraken, and Sean Trestrail
De downloadbare patch 4.09 zou binnenkort moeten verschijnen...

Hebben anderen in de tussentijd nog wel gevlogen?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vlieg wekelijks wel en heet MsG of _MsG_. Hoe heten jullie eigenlijk allemaal in-game?

• idliketosleep
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-01-2014
is het überhaupt nog mogelijk om met versie 1.22 online te gaan?

• begintmeta
  • Niet online
Versie 1.22 Ik vermoed van wel maar de vraag is of je er iets aa hebt, aangezien verschillende versies onderling meestal incompatibel zijn. 1.22 klinkt ook alsof het niet de gangbaarste editie van het spel is: 1946

De patch 4.09m is inmiddels overigens beschikbaar. Zie hier voor meer informatie en beschikbaarheid.

Een torrent is hier te vinden.

De patch werkte bij tot nu toe probleemloos (wel maar heeeeeel marginaal getest). Zie dit topic voor bug reports en support.

[Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 06-10-2009 10:57]

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:22
Ik denk niet dat dat gaat werken. 4.xx is voor 1946, 3.xx voor PF, en volgens mij is 1.xx voor Forgotten Battles/Ace Expansion Pack.

• MsG

MsG

Forumzwerver

begintmeta schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:53:
Versie 1.22 Ik vermoed van wel maar de vraag is of je er iets aa hebt, aangezien verschillende versies onderling meestal incompatibel zijn. 1.22 klinkt ook alsof het niet de gangbaarste editie van het spel is: 1946

De patch 4.09m is inmiddels overigens beschikbaar. Zie hier voor meer informatie en beschikbaarheid.

Een torrent is hier te vinden.

De patch werkte bij tot nu toe probleemloos (wel maar heeeeeel marginaal getest). Zie dit topic voor bug reports en support.
Is hij echt al officieel en uit de beta?

• begintmeta
  • Niet online
Ja!!!!111oneoneeleven

• Schurem
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-11 10:05

Schurem

Anytime, Anywhere

Nu maar hopen dat die gasten bij AAA hun goodies gauw updateren voor 409m :D

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Bart©
kwam laatst op Hyperlobby nogal wat servers tegen die nog op 4.08 zaten..
Wel balen,.. Kon met m'n 4.09 dus niet connecten... Effe wachten dus maar.

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:22
Schurem schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:33:
Nu maar hopen dat die gasten bij AAA hun goodies gauw updateren voor 409m :D
In November (?) komt de Ultrapack uit met ondersteuning voor 4.09. Ik heb zelf geen ervaring met ultrapack maar die schijnt best goed te zijn. (verbeterde FM/DM enzo)

• P-39
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-01-2014
User.tmp schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

In November (?) komt de Ultrapack uit met ondersteuning voor 4.09. Ik heb zelf geen ervaring met ultrapack maar die schijnt best goed te zijn. (verbeterde FM/DM enzo)
User.tmp schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:46:
[...]

Is erg goed die Ultrapack.
http://il2ultrapack.net46.net/index.php/topic,590.0.html

Betere fps ook en neem het advies over; zet geluid op 22khz.
En: '' Check ARB texture compression box and then select S3TC compression''.

Opstijgen is wel wat lastiger, vooral met de wat latere en zwaardere kisten.. Veel rem gebruiken en full rudder.

Nog niet echt veel servers met deze pack maar toch al weer heel wat uurtjes gevlogen.

• P-39
nfhaas schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:15:
nou als ik hem download en wil instaleren ik zet hem in een map en dan zegt die dat er heelveel bestanden niet kunenn.. en ik heb vista
Je moet met rechtermuis van ''hlpro39111'' installatie icoon en dan ''run als administrator'' kiezen, dan lukt het wel.
Daarna eigenschappen van HL.exe (na installatie) > Compatitibiliteit (wat een rot woord) op windows XP service pack 3 zetten.

[Voor 5% gewijzigd door P-39 op 15-11-2009 23:18]

• P-39

Even een plaatje met de mod ;)

[Voor 20% gewijzigd door P-39 op 16-11-2009 00:00]

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

jezus kunnen jullie ook niet wachten op Storm of War: Battle of Britain? af en toe wat aan het youtuben... Hoop zo dat die voor het einde van dit jaar uit komt...

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zullen we een keer met de tweakers hier afspreken op hyperlobby? Ik vlieg nog regelmatig. Probeer een beetje te spelen met dat mixture en pitch e.d. Wel wat lastig, want de anderen vliegen altijd verder vna mij vandaan ook al vlieg ik zelfs overclocked.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Eindelijk! Il2 Cliffs of Dover (formerly known as Battle of Britain: Storm of war) is aangekondigd!!!!

MAART 2011!!!!! WHOOHOO :)

• Francis

Francis

DL 650 V-Sttrom

whut?!?!!?!?
Finally!!!!!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oh yeah!

• m0nkm0nk
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:53
Aardig stil hier! Ik vlieg nog regelmatig :P

Patch 4.12m twee weken geleden ook released ^
http://www.mission4today....oads&file=details&id=4349

[Voor 58% gewijzigd door m0nkm0nk op 28-06-2013 00:18]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zou heel graag weer eens vliegen maar in mijn mega drukke leventje (prive/werk) alsmede het kapot zijn van mijn vaste pc (dat ding wat op zolder stof staat te happen) werken niet echt mee. Dacht laatst nog wel met weemoed aan Il2. Telt dat ook?

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Jazzper schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:10:
Dacht laatst nog wel met weemoed aan Il2. Telt dat ook?
Alleen als je er ook het fanfare intromuziekje bij hoorde.

iRacing Profiel

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

drentm0nk schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:18:
Aardig stil hier! Ik vlieg nog regelmatig :P

Patch 4.12m twee weken geleden ook released ^
http://www.mission4today....oads&file=details&id=4349
pfff ziek eigenlijk dat er nog steeds patches uitkomen. En dat die patches ook nog extra vliegtuigen toevoegen!!

Jammer dat Cliffs of Dover zo faalde. Moet deze toch echt weer eens afstoffen.

Player1s Twitch

• begintmeta
  • Niet online
Ik zal het ook maar weer eens installeren. ZIjn problemen met Win8 te verwachten?

• dieselross
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18:49
Nu ik de naam IL2 weer zie, ga ik meteen weer installeren.
Jaren niet meer gedaan. Volgens mij ook nog ergens Pacific Fighters liggen.
Heb mijn bak met XP nog staan met joystick erbij.

• TNJ
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:51

TNJ

Frugalite

begintmeta schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:59:
Ik zal het ook maar weer eens installeren. ZIjn problemen met Win8 te verwachten?
Niet meer dan met Win7. Dus als je 1946 installeert, dan de a.exe uitvoeren op de DVD. Installeren doe je niet op de default plek, maar op bijv. C:Games.

IL2:1946 is de basis voor deze patches (en mods), dus Pacific Fighters of FB worden niet verder ondersteund.

Bij GoG kan men 1946 nog krijgen. Het beste is om van 4.10m of 4.10.1m een backup te maken, voor alle toekomstige versies. Men kan goed leven met 3 actieve installs:
4.11 (?) met HSFX 6.0.17
4.10 (?) met DBW
4.12 (evt. met ModAct)

Het SAS1946 forum en Target4Today zijn goeie bronnen.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Half jaar geleden al geroepen dat ik het moest afstoffen en nu ook echt gedaan.
Gelijk wat mods gezocht. Heb nu Il-2 1956 aka Jet war er op staan. Beetje vliegen met Sabre's en Mig-15/mig-17's
Ook een Mig-21 erop kunnen zetten en vanavond of morgen nog even kijken of de F4 Phantom II erop lukt :)

Player1s Twitch

• mca2
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:33
Uit de oude doos maar volgens mij is er nog niks beters. Ik zoek namelijk een WW2 flight sim. Geen arcade maar zeker ook geen 100% sim waarmee het opstijgen al 45mins kost. Dus flaps, koelers, motor langzaam opstarten, enigszins correcte dynamics etc prima maar het moet wel leuk blijven. En dan bij voorkeur Battle of Britain of Normandie 1944, solo player en een beetje eye candy natuurlijk.

Dus leek mij Il-2 CoD top maar ik ben nogal lost in alle versies, expansion packs en mods.

Dus twee vragen:
1. Welke disc versie (liever geen steam) is aan te raden als basis en welke mods, packs etc heb ik nodig voor BoB of 1944 scenery/missions
2. Welke cpu, grafische kaart en hoeveel mem heb ik daarbij nodig om met alle eye candy aan op 1080p 30fps te draaien?

Ik ben benieuwd of deze sim nog leeft!

• SiErRa
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 29-11 16:33
Je hebt goede timing @mca2 er is net een rerelease uit van IL2 : Cliffs of Dover:
http://store.steampowered...s_of_Dover_Blitz_Edition/

En als je Cliffs of Dover al had wordt je automatisch geupgrade.

• mca2
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:33
SiErRa schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:08:
Je hebt goede timing @mca2 er is net een rerelease uit van IL2 : Cliffs of Dover:
http://store.steampowered...s_of_Dover_Blitz_Edition/

En als je Cliffs of Dover al had wordt je automatisch geupgrade.
Dat ziet er goed uit! Hmm, wel stevige hardware nodig, ik hoopte voor weinig een oude gamebak te scoren op MP.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee