Toon posts:

Het grote IL2 Sturmovik:Forgotten Battles topic deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 19.390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crusader1983
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 17:04
KRG schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:25:
Weet iemand wat server IP's? Hyperlobby ligt er uit, maar ik heb ff zin om te knallen.
http://www.warbirdsofprey.org/

daar zit ik meestal op
is wel full realism

staan ook ip's op

• KRG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 18:03
:) Doe mij maar wat meer arcade met m'n toetsenbord.

Maar lag hyperlobby er bij jullie ook uit?

• crusader1983
KRG schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:53:
:) Doe mij maar wat meer arcade met m'n toetsenbord.

Maar lag hyperlobby er bij jullie ook uit?
yup

was storing met de server

• crusader1983
vliegen 1 van jullie ook bij 1ste java?

• px3l
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 28-08-2008
Ik heb 'n probleempje, als ik een nieuwe skin wil saven als .bmp, begint m'n systeem te zeiken over de "rights" wanneer ik die dan verander, kan ik er wel overheen saven (over de bmp, nvdr.) Maar dan herkent IL-2 de skin niet meer? Ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen, maar nu lukt het niet meer...

Iemand help me...

Ik heb Vista, en iets zegt me dat het daar aan ligt...
http://aycu15.webshots.com/image/35774/2002474226767674608_rs.jpg

Als iemand 'm over Bf-109G-6_Late will plakken bij eentje en hem dan eens aan een fotoshoot laten ondergaan... :'(

[Voor 20% gewijzigd door px3l op 22-11-2007 12:36]

• crusader1983
px3l schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:10:
Ik heb 'n probleempje, als ik een nieuwe skin wil saven als .bmp, begint m'n systeem te zeiken over de "rights" wanneer ik die dan verander, kan ik er wel overheen saven (over de bmp, nvdr.) Maar dan herkent IL-2 de skin niet meer? Ik heb het 1 keer voor elkaar gekregen, maar nu lukt het niet meer...

Iemand help me...

Ik heb Vista, en iets zegt me dat het daar aan ligt...
[afbeelding]

Als iemand 'm over Bf-109G-6_Late will plakken bij eentje en hem dan eens aan een fotoshoot laten ondergaan... :'(
volgens mij hoef je niks te overschrijven

ik heb het geprobeerd maar werk idd niet
ik zie wel een vershik. De resolutie klopt maar de horizontale DPi niet. bij die van jou is het 96 terwijl de ingame skin op 72 zit.

mischien helpt deze info.
was het trouwens moeilijk zo'n skin maken? ik heb zelf geen ervaring met photoshop. wel met adobe premiere

• px3l
Hey crusader, zal ik zeker eens proberen. Hmm, Om echt zo "realism" skins te verkrijgen heb je inderdaad wel verstand nodig van Photoshop. Zelf ken ik het programma al een paar jaar (5 prive + 3 school) en het is soms niet gemakkelijk. Moest je eens een skin willen, kan je me altijd toevoegen op msn. Ik heb namelijk een ideetje rond IL-2 skins, aangezien de rest van die websites gewoon down is, en ik IL-2 een beetje wil opvrolijken :D Je add me maar: themediazoo@gmail.com, en wie weet maak ik jou wel een persoonlijke :D

• px3l
Het is me gelukt! En nu lukt het elke keer. Ben vlug even begonnen aan een "ruff version" voor 'n spitfire.

http://www.imgsync.com/data/img/6462009spitfire.JPG

Als iemand 'n custom skin wil, mag je het me altijd vragen. Niet dat ik zo goed ben, maar ik doe m'n best en sta altijd open om mezelf te verbeteren. En wat is nu beter als oefenen. :D

• crusader1983
px3l schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:30:
Het is me gelukt! En nu lukt het elke keer. Ben vlug even begonnen aan een "ruff version" voor 'n spitfire.

[afbeelding]

Als iemand 'n custom skin wil, mag je het me altijd vragen. Niet dat ik zo goed ben, maar ik doe m'n best en sta altijd open om mezelf te verbeteren. En wat is nu beter als oefenen. :D
wat heb je nu veranderd dan?

• px3l
Die haaien mond, die streep op z'n zijkant en dan die streep op z'n linkervleugel. Is nog allemaal basic hoor. Ook zijn de kleuren aangepast.

• crusader1983
px3l schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:55:
Die haaien mond, die streep op z'n zijkant en dan die streep op z'n linkervleugel. Is nog allemaal basic hoor. Ook zijn de kleuren aangepast.
nee ik bedoel hoe kan het dat ze nu wel werken en eerst niet :)

• px3l
kijk eens hoe liev ik ben. :D Hierzo!

Direct Link: http://www.imgsync.com/data/img/8314879tutorial.JPG

http://imgsync.com/thumbnail/img/8314879tutorial.JPG

[Voor 16% gewijzigd door px3l op 23-11-2007 12:40]

• crusader1983
op die fiets :) geweldig en zo zo simpel :)

• px3l
yep inderdaad :D Ik zal hier dan nog wat gemaakte skins posten. Als iemand het spel nog speelt.
Nou nog een vraagje, hoe ga je nu juist online, en hoe zit het met de updates, want ik heb het spel net gekocht. Zo'n pack met alles samen.

• crusader1983
ik hoop dat je 1946 hebt gekocht dat is de laaste waar alles in zit
daarna website ubisoft gaan en update ophalen
http://www.gamershell.com/download_17669.shtml
daarna hyperlobby downloaden en aanmelden
http://war.by-airforce.com/downloads/hyperlobby.html
en dan kun je spelen
Een extra mogelijk wat ik aanraad is om teamspeak nog te installeren
dan kun je lullen en is vetter

• px3l
Ja heb dat inderdaad gekocht. Bedankt voor de info! Ga ik zeker doen. Mss eens afspreken voor online vliegen?

• crusader1983
dan moet ik wel je NICk hebben wanneer je op hyperlobby bent

• px3l
nick is "delark" en ik ga vanavond nog eens vliegen

• KRG
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 18:03
Ik ben trouwens MathijsG op Hyperlobby.

• crusader1983
crusader007 speel ik vaak onder

• px3l
Yihaa 1ste vijand neergeknald :D wat een zalig gevoel. Heb er nu al 5 in totaal, op 8 uur, nog veel oefenen dus. :D Verder mijn persoonlijk snelheids record zonder crashen (vanop alt. 4500 naar recht naar beneden) staat op 921 km/h, als ik dat heb gehaald en ik trek op, doet 't vliegtuig niets meer, gewoon rechtdoor vliegen...

Ik zit meestal op de server "skies of fire" onder de naam delark. En ben nu aan 't leren opstijgen met bombers.

M'n stats:

Enemy Aircraft Kills 5
Killed In Action 61
Friendly Aircraft Kills 0
Killed By Friendly Aircraft 3
Enemy Static Aircraft Kills 0
Friendly Static Aircraft Kills 0
Tanks Destroyed 0
Vehicles Destroyed 0
Artillery Destroyed 0
AAA Destroyed 0
Train Cars Destroyed 0
Ships Sunk 0
Fired Bullets 9330
Hit Bullets 129
Hit Air Bullets 36

Fired Rockets 6
Direct Hit Rockets 1
Dropped Bombs 34
Landed Safely 1
Crashed 0
Bailed Out 15
Missing in Action 3
Escaped From Enemy 3

• crusader1983
ik zit meesal op 100% realism servers.

meestal spit_vs_109

http://www.warbirdsofprey.org/ zijn de statistieken te zien
Enemy Aircraft Kills 27
Killed In Action 29
Friendly Aircraft Kills 1
Killed By Friendly Aircraft 0
Enemy Static Aircraft Kills 0
Friendly Static Aircraft Kills 0
Tanks Destroyed 0
Vehicles Destroyed 68
Artillery Destroyed 0
AAA Destroyed 0
Train Cars Destroyed 20
Ships Sunk 1
Fired Bullets 16,160
Hit Bullets 1,044
Hit Air Bullets 1,039
Fired Rockets 0
Direct Hit Rockets 0
Dropped Bombs 8
Landed Safely 8
Crashed 0
Bailed Out 21
Missing in Action 3
Escaped From Enemy 3

• crusader1983
ik heb jullie nog niet gezien op hyperlobby

als jullie mij zien page me dan effeh

btw 1.java is een NED squadron zijn ook wel skilled

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-11 17:24
he allemaal,

Ik heb sinds kort ook IL2 geinstalleerd en probeer een beetje te leren te vliegen. Nu kijk ik de training in het programma zelf en dat ziet er wel redelijk te doen uit. Maar als ik zelf ga vliegen en ik probeer bijvoorbeeld een loop te doen dan trek ik mijn joystick (Logitech Wingman Light :'( ) naar me toe en dan als ik op de top komt dan draait mijn vliegtuig zich om.

Ik heb genoeg snelheid en doe precies wat er ook in de training gezegd wordt, maar krijg die loop niet voor elkaar. Wat doe ik fout? Ik vlieg trouwens in de 2-zits IL2.

Hail to the king baby!

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:35
Misschien heb je te weinig snelheid of wil je een te grote looping maken.

Staphorst ftw 8)

• urk_forever
Zoals in de training gezegd wordt vlieg ik de minimale 350 km/h en begin ik met een klein duikje en daarna trek ik op. Klopt dat niet dan?

Hail to the king baby!

• User
Probeer eens een kleinere looping te maken. Als je een te grote looping maakt van je als je boven bent naar beneden omdat je te weinig snelheid hebt.

• crusader1983
niet te hard aan je stick trekken dan stall je

gewoon rustig naar achternen en dan langzaam looping maken.
het gaat vanzelf sneller.

Probeer tevens 1 vliegtuig tegelijk. narmate je meer ervaring krijgt weet je hoe je moet vliegen :)

geen spit voor mij in ieder geval :)

• urk_forever
Ik heb het gisteravond nog wat geprobeerd met de bf-109 en toen ging het al wat beter, ik blijf oefenen :)

Hail to the king baby!

• crusader1983
http://www.allaircraftarc...80f50a0fc458df10b9a4661ad
goed forum met veel tips en mods

BEDENK WEL MET EEN MODIFIED il2 kun je vaak niet online spelen ivm cheat indicatie.
Kopieer daarom altijd de GEHELE dir voordat je gaat modden

• crusader1983
www.1java.org

tevens er is een beta patch uit 4.09beta.

grafsich is het super met extra map

[Voor 76% gewijzigd door crusader1983 op 28-12-2007 22:44]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:52

MsG

Forumzwerver

Net een poos gevlogen met een kameraad van me. Blijft toch een vet spel hoor. Beetje elkaar afknallen :). Ook leuk: De vleugelinklaptoets indrukken hoog in de lucht :). Hoe kan je trouwens een beetje die chatberichten volgen? Soms typ je wat leuks en dan komt er net een ander bericht en kan je weer overnieuw beginnen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• crusader1983
is niet bij te houden. kun je ook niet nakijken het enigste wat je kunt doen is kant en klare berichten opslaan onder een nummer

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-11 19:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

kun je prima nakijken. Ten eerst kun je met de muis dat venster groter slepen. Zeg 3 regels vind ik ideaal. Je kan ook met de console toets nog heel ver terugkijken indien nodig.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb gister de Logitech Force 3D Pro binnengekregen, leuk apparaatje hoor.

maar hoort het zo dat je het ding met weinig kracht al een beetje rond kan draaien? Soort spelingsachtig iets? En ik heb bij de kalibratie prima force feedback, maar in het spel merk ik daar helemaal niets van.

Is er hier iemand die ook een Force 3D Pro heeft? Zo ja zou die zijn gameprofile van Logitech Profiler eens willen geven? Welke knopjes zijn handig om op de joystick te zetten? Kom er achter dat ik nog wel erg vaak ook het toetsenbord nodig heb :). En als ik external view aan heb, moet ik telkens met de muis bijsturen voor de view, als ik draai. Het is wel verrekte moeilijk met joystick zeg :), zo ongecontroleerd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bart©
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-11 16:54
Ik heb geen problemen om met een joystick te vliegen. Met iets anders dan een joystick lijkt het me helemaal niet te doen. Heb zelf de Microsoft Force Feedback 2 en geen problemen daarmee. Een van mijn beste aankopen ooit.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mensen wordt er nog wel eens gevlogen? Ik ben nu een beetje aan het proberen met fighters. Alles gaat prima, alleen bij het landen weet ik niet goed hoe ik afrem zonder met mn neus in de grond te boren. Wat is de gouden tip? Neus omhoog werkt pas bij heel weinig vaart.

• User
rem - rem - rem - rem - rem

• SirNobax
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-11 18:13
Mensen wordt er nog wel eens gevlogen?
Jup, heb laatst nog eens even gevlogen :) . (online)
Alleen sloeg de verveling vreselijk snel toe aangezien alle missies met externe camera foetsie zijn. Een paar maanden geleden stikte het nog van de leuke servers, maar nu kan ik net zo goed 'quick mission' kiezen, daar hoef ik ook alleen maar wat planes aan flarden te schieten zonder enige interactie met mijn teammates.

Het leukste vond ik altijd dat ik op weg naar een objective vloog en de meest vage conversaties met me "wingmen" voer, waarna we na 10 minuten naar het objective vliegen direct in de pan gehakt worden en weer op de startbaan staan. Maar dat is dus blijkbaar niet meer. (tenminste, niet met external cam, internal only is een ramp imo)

Trouwens, ik had ergens iets gehoord van een 'opvolger' van IL2 (tenminste, een WW2 Sim), maar ik kan de naam niet meer herrineren, iemand een idee wat ik bedoel?

Pentaxiaan

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:42

Player1S

Formerly known as L1nt

Storm of War: Battle of Britain

Player1s Twitch

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik heb dit spel ook gehaald (1946-DVD), ben niet zo van flightsimulatoren, maar een combatflightsim voor een paar € is wel leuk.

Spelen zonder joystick werkt niet echt, nu blijkt alleen dat mijn oude joysick niet meer werkt. Een niet al te dure joystick zis dus gewensd. Ik heb nu een paar vragen:

Is het hebben van een as voor het luchtroer aan te raden? Op zich lijkt me dat per toetsenbord ook nog wel goed te doen.

Joysticks hier in de buurt niet duur te verkrijgen:
Trust GM-2500
Logitech Extreme 3D Pro
Saitek Aviator
Saitek ST90

De Trust heeft de meeste features voor het minste geld, de ST50 kost het minste en de Aviator en de Extreme 3d bieden ongeveer dezelfde features voor ongeveer evenveel geld. De Aviator lijkt me ook vanwege de 2 throttles een goede keuze. Andere meningen/suggesties?

• Valkyre
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

begintmeta schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:12:
Ik heb dit spel ook gehaald (1946-DVD), ben niet zo van flightsimulatoren, maar een combatflightsim voor een paar € is wel leuk.

Spelen zonder joystick werkt niet echt, nu blijkt alleen dat mijn oude joysick niet meer werkt. Een niet al te dure joystick zis dus gewensd. Ik heb nu een paar vragen:

Is het hebben van een as voor het luchtroer aan te raden? Op zich lijkt me dat per toetsenbord ook nog wel goed te doen.

Joysticks hier in de buurt niet duur te verkrijgen:
Trust GM-2500
Logitech Extreme 3D Pro
Saitek Aviator
Saitek ST90

De Trust heeft de meeste features voor het minste geld, de ST50 kost het minste en de Aviator en de Extreme 3d bieden ongeveer dezelfde features voor ongeveer evenveel geld. De Aviator lijkt me ook vanwege de 2 throttles een goede keuze. Andere meningen/suggesties?
Trust is over het algemeen bagger..

Logitech levert is gewoon goed en degelijk.
ik heb alleen even de plaatjes bekeken en ik vind die saitek aviator er ook goed uitzien. die andere saitek lijkt mij wat instabiel, en erg ligt, je wil in principe een goed stevige bases hebben waar je stick in staat zegmaar. :)

good luck.

iRacing Profiel

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Wordt er nog wel eens wat aan dit spel ontwikkeld? Het is vrij stil.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• begintmeta
  • Niet online
Dank je voor de mening Gohan-san. Zal vermoedelijk de Aviator gaan kopen.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:10:
Wordt er nog wel eens wat aan dit spel ontwikkeld? Het is vrij stil.
Volgens mij gebeurt er niet echt veel meer (ook als je naar dit topic kijkt), volgens mij zit men op een opvolger te wachten (Storm of War: Battle of Britain, komt in 2009 uit?). Maar goed, als ik een joystick heb heb ik weer even wat te doen.

Waarschijnlijk is het goed voor mijn ego dat ik het nog niet voor elkaar heb gekregen online-mupliplayer te doen, maar zijn er (hier) nog mensen die dit spel online spelen?

Overigens lijkt hier nog wel aardig wat activiteit te zijn.

[Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 27-11-2008 14:43]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb jaren gevlogen zonder joystick. In bombers is dat prima te doen :).

Ik speel het redelijk vaak online. Je moet Hyperlobby even downloaden, daar zijn tig servers te vinden voor dit toffe spel.

Ik zelf heb de Logitech Force 3D Pro, maar ik weet niet of dat wel de beste is uit je rijtje.

• Dr. Strangelove
Ik speel het nog maar weinig sinds ik mijn trusty old Saitek X36 USB heb vervangen door een X52. Die stick voelt gewoon te licht aan en de centering is te sterk, het vliegt echt erg irritant. Ik mis mijn X36 :(

• begintmeta
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:41:
Ik heb jaren gevlogen zonder joystick. In bombers is dat prima te doen :).

Ik speel het redelijk vaak online. Je moet Hyperlobby even downloaden, daar zijn tig servers te vinden voor dit toffe spel.

Ik zelf heb de Logitech Force 3D Pro, maar ik weet niet of dat wel de beste is uit je rijtje.
Hyperlobby, inderdaad, dat werkt prima. Helaas 1x direct (nog op de baan afgeschoten en het opstijgen met een fighter ging enigszins slecht... dus een crash. Eerst maar eens oefenen.

Ik denk dat ik de Saitek Av8r ga kopen.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

w00t, toevallig dacht ik van de week weer aan dit spel. Heb net een verhuizing en een eerstgeborene achter de rug en de winter valt dus weer de nodige uurtjes gamen. Moet alles nog goed setuppen in het nieuwe huis, maar ik denk dat ik de boel weer eens in de lucht ga doen (woordspeling ;)). Ik vloog de laatste keren meestal of op de War Clouds servers (actieve community, leuk forum, teamspeak, etc) of op die van een squadron waar ik vaak mee vloog (=JFC=).

Hyperlobby: ja
Logitech: gecharmeerd van hun aardige value for money verhouding.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit wel vaak in All Aircraft Arcade (AAA) omdat je daar altijd wel snel een vijand in de smiezen hebt. Kan alleen nog niks van het dogfighten :P. Ik ben veel te triggerhappy waardoor ik zo snel mn ammo er doorheen jaag.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo weer geinstalled!

voor de nieuwe lezertjes :)

1. Il2 1946 installeren
2. patch 4.08m
3. hyperlobby downloaden
4. joystick calibreren
5. een keer los il2 opstarten en dingen goed zetten zoals je wilt
6. hyperlobby starten, nick kiezen en password (gebeurt verder niets mee)
7. kies Forgotten Battles (6 & 7 andersom bedenk ik nu)
8. kies een server zoals WarClouds, AAA, SkiesonFire, etc
9. ergeren aan Windows die met firewall melding komt: opheffen dus, ga terug naar 6, want Il2 klapt er dan ff uit.
10. start engine, haal blokken weg (chocks), powerrrrr en off you go!

was wel weer inkomen zeg! en mijn mooiere Logitech FF joystickie is ff zoek dus nu met een ordinairdere Logitech is toch minder.

Ook voor 3,99 bij de SuperDeBoer MS Combat Flight Simulator 2 gekocht (oud, maar voor all times sake). Wel grappig maar lang geen Il2.

[Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 30-11-2008 00:04]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke joystick HAD je? Binnenkort even samenvliegen?

• begintmeta
  • Niet online
Zo, ik heb nu ook een joystick, heb voor de Saitek Aviator gekozen, wel een nette stick en niet erg duur, maar wat te licht natuurlijk... De dubbele throttle is niet in IL-2 te gebruiken, maar vermoedelijk lukt dat uiteindelijk wel. Ook al die buttons moet ik nog functies toewijzen (mbv de Saitek-software kun je bij deze joystick in totaal >24 functies toewijzen aan de buttons (en voor de diverse vliegtuigen profielen opzetten)).

Alleen ben ik nog niet bepaald een fliegerass, net even solo in een FW-190 tegen 4 onbewapende B-17s. op halve snelheid(/in slowmotion) weet ik ze goed te raken :+

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik vind AAA net té arcade... alle vliegtuigen door elkaar en ook nog axis/allies door elkaar per team ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P ow men, dat trek jij niet? Ik ga me niet beperken tot een bepaald merk per kleur. Ik zie het meer als Rood tegen blauw dan Axis versus Allies. Waar vlieg jij altijd in? ik zit ook wel vaak in deltabravo.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

P39 P-38, P51/Mustang hebben mijn voorkeur :)

Als die P38 eenmaal op koers ligt een heerlijk schip, maar kijk uit voor de flat spin :p

[Voor 56% gewijzigd door Jazzper op 30-11-2008 15:57]

• begintmeta
  • Niet online
Ik heb tot nu toe alleen de IL-2 (natuurlijk), FW190, de Hurricane en die grote open bommenwerper(ben de naam alweer kwijt) geprobeerd.

Om het tweaker-achtig te houden: wat zijn eigenlijk aan te raden settings? Heb nu in confi.ini al een widescreen-resolution ingesteld, gebruik OpenGL, heb water op 4 gezet... Zijn er nog andere modificaties aan te raden op een laptop met C2D 2,2Ghz met een M8600GT 128MB?

[Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2008 15:58]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben ook nog aan het kloten met config. Alleen al de 1001 opties waar je keyboard te kort voor komt. Qua gfx weet ik het zo nog niet. Ik heb nu nog 2x512MB DDR en 1 reepje is verrot dus draai momenteel op 512MB. Dat schiet niet echt op met een hoop disk swapping. Eigenlijk moet ik even naar 2x 1GB upgraden. Jouw laptop zou het trouwens prima de lima moeten kunnen draaien. Je moet even rondkijken want er zijn best wel een bult goede sites met ideale config uitlegs voor joystick/gfx/etc etc.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind de La-7 heerlijk vliegen. Wat is eigenlijk het allersnelste 1 motorige fighterding, jets buiten beschouwing gelaten. En lima en 1001 opties? :P wat bedoel je daarmee?

Ik heb zelf een:

Core 2 Duo E6850
4GB ram
8800GTX 768MB

Maar ik heb Anti-aliasing e.d. geforceerd in de driver, maar als ik over Le Havre vlieg met al die honderden huisjes krijg ik wel keihard een framedrop :P, je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

'prima de lima' meer een grappig bedoeld alternatief voor 'prima' ;)

en 1001 opties bedoel ik dat als je bij controls kijkt je 5 toetsenborden nodig hebt zou je alle keys willen definiëren :)

en de engine is inderdaad behoorlijk schaalbaar!

• begintmeta
  • Niet online
Dat het prima draait leek me ook/heb ik inmiddels gemerkt (ik ga overigens niet de uitgebreide horizon in 4.09 aanzetten als het zover is). Maar wellicht is het een en ander te tweaken (zoals die water-setting). Toetsenbord/joystick/muis zijn inderdaad nogal overvraagd met het aantal functies die je zou willen hebben, ik zit nu soms eerst een functie aan een toets toe te wijzen en dan dat tijdens de vlucht te veranderen...

Ik ben erin geslaagd een paar onbewapende bommenwerpers neer te schieten! Een ervan had ik met mijn vleugel neergehaald, helaas ging een groot deel van de mijne daarbij ook verloren...

[Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2008 22:41]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

heerlijk spel blijft het ook. Elke avond speel ik momenteel. Meestal op AAA. Helemaal niet mijn soort server maar voor nu wel even lekker. Man wat ben ik slecht :)

ben nu ook al die PDFjes aan het lezen die links en rechts op het web staan. Zoals In Pursuit.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe heet je op Hyperlobby?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

GuerillaNL omdat ik de pass van Guerilla kwijt was ;)

• MazeMouse
  • Laatst online: 25-11 20:40

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Dit spel op school tijdens pauzes en vrije momenten echt dood gespeeld. (wel extreme arcade settings want allemaal met keyboard)

Zo jammer dat het online niet zonder joystick te doen is want ik ga niet speciaal voor 1 spel een stick aanschaffen :)

sudo apt-get rekt

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:37

Tettie

Atheistisch agnost

Jazzper schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:11:
heerlijk spel blijft het ook. Elke avond speel ik momenteel. Meestal op AAA. Helemaal niet mijn soort server maar voor nu wel even lekker. Man wat ben ik slecht :)

ben nu ook al die PDFjes aan het lezen die links en rechts op het web staan. Zoals In Pursuit.
In Pursuit is geschreven door een maatje van mij, BMBM. Wij spelen battleground europe, daar is ook merendeels van het boek op geschreven. Het gaat er IMHO met vliegen niet zozeer om of je 1 vs 1 goed bent, maar of je gevoel hebt voor de totale luchtoorlog. IL-2 is qua graphics en mogelijkheden verder, maar is toch een doodse omgeving. Alles is gescript enzo, interactie met de grondoorlog is er nauwelijks. Als je in luchtgevechten en meer de tactieken geinteresseerd bent (IL-2 heeft wel een paar hardcore servers) dan is BE wellicht iets.

www.battlegroundeurope.com

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

lijkt me ook briljant, maar kost net te veel geld voor het occasional uurtje links of rechts.

• MsG

MsG

Forumzwerver

MazeMouse schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:19:
Dit spel op school tijdens pauzes en vrije momenten echt dood gespeeld. (wel extreme arcade settings want allemaal met keyboard)

Zo jammer dat het online niet zonder joystick te doen is want ik ga niet speciaal voor 1 spel een stick aanschaffen :)
Ik heb een jaar lang oid altijd met keyboard gespeeld. Met bombers wil het prima, en sommige fighters ook wel. Tuurlijk ben je erg benadeeld. Ik vind het echter sowieso al hilarisch, dat ik er geen fuck van kan maakt me minder uit :+

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:42

Player1S

Formerly known as L1nt

grappig dat mensen dit nog steeds spelen.

Heb het weer op mijn nieuwe pc geïnstalleerd en heb de smaak weer te pakken.

Vraagje, heb dat guncam gedownload en deze maakt allemaal leuke jpg's aan. Weet iemand een goede, gratis, tool om dit om te zetten naar een film bestand (avi, wmv, etc)

Player1s Twitch

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

gisteren een waarschijnlijk pijprokende en saabrijdende spencerdragende yank per ongeluk lopen gek maken :)

gast was in een 109 kennelijk al tijden aan het dogfighten met een spitfire. Ik vloog in een P38L vrij hoog (was net opgestegen) en was op zoek naar actie. Zag alleen die 109 laag vliegen, dook er vol op en schoot hem aan flarden (niet weten dat hij nog midden in een romantisch 1 op 1 tje was met die spit). Zwaar gepikeerd dat ik me bemoeide met hun dogfight. Ik zag het niet haha :D

• Tettie
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-09 17:37

Tettie

Atheistisch agnost

Jazzper schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:59:
gisteren een waarschijnlijk pijprokende en saabrijdende spencerdragende yank per ongeluk lopen gek maken :)

gast was in een 109 kennelijk al tijden aan het dogfighten met een spitfire. Ik vloog in een P38L vrij hoog (was net opgestegen) en was op zoek naar actie. Zag alleen die 109 laag vliegen, dook er vol op en schoot hem aan flarden (niet weten dat hij nog midden in een romantisch 1 op 1 tje was met die spit). Zwaar gepikeerd dat ik me bemoeide met hun dogfight. Ik zag het niet haha :D
Flauwekul ook altijd. Als je strict 1 vs 1 wilt ga dan niet op een openbare server spelen.

Kill stealen is mij ook net iets te ver, maar soms weet je gewoon niet dat je een toestel neerhaalt dat al in gevecht is. Ik ben een energy fighter en als ik met 500km+ langs kom zeilen dan ga ik echt niet checken of ik niet een team mate zijn kill pak.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nah was niet eens bewuste kill steal. Het was meer luck voor mij dat ik hoge energie had en hij al zijn energie net opgemaakt had in turn en burn met die spit.
it's a war out there ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kill steal heb ik altijd wel in AAA, andersom net zo hard, en tja anders moet je uren zoeken voor een "vrije" vijand :). Vind het hele gedogfight wel lastig. Zeker met m'n Force 3D pro. Hij trilt of teveel, óf houdt weer te losjes zichzelf in het midden :).

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

moet echt meer oefenen... net kom ik keurig uit achter een bf109 in mijn P51 en schiet ik alles wat ik heb leeg op hem zonder ook maar dat er iets gebeurt... deflection smection ;)

• begintmeta
  • Niet online
Hmm, wilde net weer even oefenen, maar het spel werkt niet meer, ik kan niet meer vliegen en geen tracks meer afspelen... Mission loading failed en daarna een pathname beginnend met mesh3do 'could not be created' een bekend probleem? Googelen laat als oplossing een herinstallatie zien en een soortgelijke foutmelding was verholpen met een patch (4.04 dacht ik).

Zeer irritant.

• MsG

MsG

Forumzwerver

We zijn inmiddels al bij 4.08M patch geloof ik, dus loop je niet wat achter? Probeer de nieuwste patch eens, en anders een reinstall?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jazzper schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:03:
zo weer geinstalled!

voor de nieuwe lezertjes :)

1. Il2 1946 installeren
2. patch 4.08m
3. hyperlobby downloaden
4. joystick calibreren
9. ergeren aan Windows die met firewall melding komt: opheffen dus, ga terug naar 6, want Il2 klapt er dan ff uit.
of omhoog scrollen

• begintmeta
  • Niet online
MsG schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:46:
We zijn inmiddels al bij 4.08M patch geloof ik, dus loop je niet wat achter? Probeer de nieuwste patch eens, en anders een reinstall?
Ik had 4.08m erop hoor, wat ik bedoelde over te brengen is dat een soortgelijke foutmelding gepatched is in een bepaalde versie (ik meen 4.04 te hebben gelezen en dus ongetwijfeld ook in 4.08). Hoe dan ook zou ik niet kunnen verklaren waarom ik nu niet de .trk-s kan afpelen die ik eerst wel kon afspelen.

Reinstall zal het worden dan denk ik... :/

[Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 15-12-2008 19:17]

• begintmeta
  • Niet online
Hmm, even de computer opnieuw opstarten en het werkte weer, ik had ook de tmp-directories leeggegooid, dus dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben. Nu heb ik alleen net per ongeluk mijn conf.ini verwijderd, heeft iemand nog een backupje? Is ergens uitgebreid commentaar op de settings in dat bestand te vinden? Heb wel overal stukjes gevonden, ook het tool 'il-2 config v2.55', maar dat werkt niet juist.

• MazeMouse
  • Laatst online: 25-11 20:40

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Jazzper schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:03:
1. Il2 1946 installeren
2. patch 4.08m
3. hyperlobby downloaden
4. joystick calibreren
11: Ontploffen omdat je te snel de power erop gooit en die klote jet daar niet tegen kan :P

sudo apt-get rekt

• begintmeta
  • Niet online
Weet niet of het al in het topic staat maar wat betreft conf.ini: mission4today erg interessant

• Animal Mother
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Leuk dat er weer wat mensen zijn gaan vliegen. Jaren terug erg veel gevlogen (op redelijk niveau, realistic settings) met de 17th VFW Lightning Dragons die hier op tweakers is ontstaan 8) Dus ik denk dat ik IL-2 1946 ook maar aanschaf. Ik krijg alleen die SST programming software van Saitek niet meer aan de praat. :( Iemand een goed alternatief om m'n Saitek X45 te mappen?

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:47

Francis

DL 650 V-Sttrom

Ik vlieg al jaren met dezelfde mensen (hell, 9 jaar alweer). Begonnen met CFS1, stukje CFS2 en sinds de release van IL2 eik niks anders meer gevlogen. Beste flightsim ooit gemaakt, hopelijk komt Ubisoft snel met battle of britain uit....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vliegen de tweakertjes nog? Ik vind dit spel nog steeds briljant. Kan het eindelijk wat beter, al schiet ik veel te vaak mijn ammo leeg. Is het normaal dat je kist soms heel erg trilt?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

crap, kick het topic nou niet!!! Ik heb het mega druk IRL en had na herinstallatie IL2 er nog niet op... Nu moet ik bijna wel weer :)

Blijft geniaal spel indeed. Trillende kist kan best. Of iets met trim, of je bent geraakt, of eh.. realisme? :D

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar ik heb Force Feedback en ben aldoor bang dat het mijn joystick kapot laat trillen :). Soms als ik het vliegtuig met een bepaalde hoek omhoog laat vliegen is het wel weg.

• begintmeta
  • Niet online
Ik was de vorige kicker, mijn nieuwe joystick (zonder forcefeedback) is nog steeds nauwelijks gebruikt... zal toch echt eens wat tijd voor dit spel gaan maken.

[Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 08-02-2009 23:16]

• Animal Mother
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Vlieg ook nog steeds hier. :) Sinds een tijdje met de TrackIR PRO. Eigenlijk meer voor Black Shark gekocht maar in IL-2 is het ook super handig.

• CommDante
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 01-03-2016

CommDante

-=Blood Angels=-

Geez, had dit spelletje in de budgetbak gevonden (laatste tijd nogal bezig met flightsim-achtige spellen). Wat blijkt na installatie? Het spel crashed continu in het begin bij de russische opstart training. |:(

Gelukkig bleek het maar aan Securom te liggen en ik was toch van plan een no-cd te gebruiken. :)

Zijn er nog andere mensen die dit spel online spelen? Soort van tweakers fly-squadron oid? Of is dit meer een arcade spel dat je voornamelijk speelt door een willekeurige online server te joinen?

I7 6700k, 16GB 2666-C15 DDR4, z170a M5, GTX 970 OC, 512GB SSD, 2*640GB Striped, LG 22", Cyborg MMO7, Warthog HOTAS, Pro Flight Rudders, Freetrack, Win10.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Download het HyperLobby programma eens. Dat is een programma met een actieve serverlijst voor dit spel. Heb je wel de 1946 editie van IL2-Sturmovik? De nieuwste versie is 4.08M

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Lang geleden dat IL2 heb gevlogen, maar de trailers van de aankomende IL2: Birds of Prey (ALLEEN voor de consoles), doet het vliegvirus weer opleven:

Vergeet niet rechtsonderin in HD te kijken. :) :9~

[Voor 3% gewijzigd door Roamor op 15-02-2009 15:45]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Alleen consoles? Meuh :/. De goede joysticks zijn juist voor de PC.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
MsG schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:16:
Alleen consoles? Meuh :/. De goede joysticks zijn juist voor de PC.
Zijn die ook niet gewoon USB? Dan kun je ze ook gewoon op de console gebruiken. ;) Dus wat dat betreft verschillen de consoles gelukkig niet zoveel meer van de PC. Grootste voordeel is dat consoles niet superduur zijn, itt tot een up-to-date pc om dit lekker te kunnen draaien.

• crusader1983
Mensen check ook eens de laatste AAA unified installer.

http://allaircraftarcade....b98082ae6fd7b51e09fd0ee53

hij is BRILLIANT!!

super geluid super graphics newplanes new maps

wel effeh van te voren je originele 4.08 effeh kopieren in een nieuwe map.

• Bart©
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-11 16:54
crusader1983 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:48:
Mensen check ook eens de laatste AAA unified installer.

http://allaircraftarcade....b98082ae6fd7b51e09fd0ee53

hij is BRILLIANT!!

super geluid super graphics newplanes new maps

wel effeh van te voren je originele 4.08 effeh kopieren in een nieuwe map.
Handig, moet eerst inloggen om iets te kunnen zien. Jammer.. Ik blijf me registeren de laatste tijd. Hou er nu maar eens even mee op.

• begintmeta
  • Niet online
De patch voor 4.09 zal uitkomen!!!!!11oneoneleven

Het nieuws:
Maps (final versions):
Slovakia Summer
Slovakia Winter
Bessarabia
MTO

Planes:
Avia B-534-IV (flyable)
CW-21 (AI only) -> cockpit implementation currently ongoing for future add-on
Fokker D.XXI - 5 versions (Only SARJA 3 Early and Late flyable)
Fiat G.55 Series I (early and late - AI only) -> cockpit already in works for future add-on
I-15bis (AI only) -> cockpit already in works for future add-on
I-16 Type 5 + Ski version (flyable)
I-16 Type 6 + Ski version (flyable)
Letov S-328 (AI only) -> cockpit under consideration for future add-on
Re.2000 (AI only) -> cockpit already in works for future add-on
SM.79 (flyable)

Cockpit:
MC.200 series 7 and series 7 FB flyable (new cockpit)
MC.200 series 3 (improved original cockpit)

Ground Objects:
MBV-2 and MBV-2 (flak version) trains have new models + all guns are functional

Other:
Enhancement to the Quick Mission Builder
Some additional items that can't be announced quite yet
Ik ben benieuwd

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

pfff heb ik toch helemaal geen tijd voor... doh!

• begintmeta
  • Niet online
maar wel voor rapidographs zeker....

Hmm inderdaad, ik heb versie 4.0x al slechts een paar keer gespeeld sinds ik het spel heb.... te verwaarlozen zelfs. zoeken naar patches kon ik dan wel weer...

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

offtopic:
nee, daarom liggen die nu ook even geparkeerd (mooi woord in deze, geparke(e)rd))

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cool ziet er wel tof uit. Ik speel dit spel nog regelmatig. En nog altijd zuig ik in dogfights. Maar het spel geeft me iig vermaak :). Wacht al half jaar op mijn originele versie bij Bol.com dus speel nog altijd illegaal. Binennkort maar weer eens achteraan mailen. Blijft een tof spel.

• Dr. Strangelove
Is de Nederlande D-XXI nu ook vliegbaar? Hij zit er wel in maar volgens mij alleen AI. De Curtis Interceptor maakt ook zijn debuut en heeft een Nederlandse livery.

Zijn er mensen met een mooie verzameling Nederlandse skins voor Il-2?

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee