Oke, even een stukje over het bestellen van dingen via het internet in het algemeen! Bestel als het kan via Nederlandse sites, die ook een goede naam hebben. Waarom? Dat ga ik jullie nu even uitleggen!!
Ik heb op 28 oktober een Aiptek 313 besteld via
www.pixmania.com. Alles ging goed met de speler en kon hem online volgen. Helaas werd ie in Best op de 30e oktober geretourneerd. Waarom weet ik niet, maar in plaats van terug te gaan naar het magazijn in DL, ging hij richting Parijs, waar hun hoofdkantoor is (kwam ik later achter)
Aangezien daar heel wat tijd in gaat zitten, werd ik na wat bellen wat wijzer. Belde Pixmania op, die stuurde me door naar de DPD en die weer naar Pixmania. Die vertelde me gedulde te hebben en te wachten, totdat ze hem weer ontvangen hadden en opnieuw konden sturen. Zo was het dus gisteren (17 november) de grote dag; mijn speler was EINDELIJK binnen. Na heel wat blije minuten van uitpakken ging ik me afvragen waarom ik eigenlijk 2 batterijen er in moest doen en waar de radio zat...
Wat bleek dus... Ze hadden me een Aiptek 1003 opgestuurd ipv de Aiptek 313. Daar zit geen radio op en hij vraagd 2 batterijen voor 15 uur ipv 1 batterij voor 12 uur. Ik dus meteen vandaag opgebeld hoe het kan dat een product, wat ze niet in voorraad hebben, aan mij konden opsturen. Dat wist de telefoniste ook niet, maar als ze de speler weer terug hadden ontvangen, dan konden ze de goede sturen. Zou weer een weekje over heen gaan en daar bij kwam nog een leuk feitje: ze hadden mijn Aiptek 313 niet meer in voorraad, dus het zou wel eens december kunnen worden. Daarop heb ik ze vriendelijk bedankt en gezegd dat ik de speler terug zou sturen en ik mijn geld terug wilde hebben (inclusief de verzendkosten die ik had gemaakt en nog moest maken om het onding weer in hun handen te sturen).
Al met al samengevat: Kijk eens naar Nederlandse leveranciers en betaal liever wat meer voor wat zekerheid. Ik heb de speler nu bij Alternate besteld. In dat bedrijf heb ik vertrouwen; zeker omdat ik daar al eens eerder wat besteld heb en allemaal goed geregeld is.
Edit: waar is de A-B toets goed voor op de nieuwere versie? Kan het nergens terug vinden (maakt in principe niet uit; heb toch al de oude besteld. Maar gewoon nieuwsgierigheidje)
Edit 2: Hun klantenservice werkt daarbij ook nog eens zeer goed: 0.25 euro per minuut en op mailantwoord kun je wel een weekje of zo wachten (nooit iets teruggekregen). Geluk bij een ongeluk dat ik mijn mobiel abonnement toch op moest bellen
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 18-11-2003 19:23
]