Na gister een tijd gezocht te hebben naar meer informatie over de aiptek MP310 en MP315 mp3 spelers heb ik nog steeds niet veel andere info gevonden anders dan die van de fabrikant.
Het betreft dus een MP3 pendrive speler met voicerecorder en FM radio. Hij is voorzien van MP3 & WMA support, een grafisch display, doet aan ID3, kan ook random afspelen, met equalizer, bass boost. Hij is leverbaar in twee smaken,
MP310 met 128MB, en de MP315 met 256MB.
Op het moment heb ik m nog niet te koop gezien bij NL webshops maar je krijgt de MP310 wel kado bij een O2 abo. Verder zijn beide spelers in Duitsland verkrijgbaar.

Kort overzicht belangrijke specs:
* Speelt MP3 (32 Kbps - 256 Kbps) en WMA
* Pendrive functionaliteit
* Afmeting 9.2 x 3.2 x 2.1 cm
* 128 of 256MB geheugen
* FM Radio [in oordopjes set :?]
* 12 uur op n AAA alkaline of Accu
* S/N >90dB
* Frequentie bereik 20 Hz - 21 KHz
* LCD 96 x 26 Pixel grafisch, met blauwe backlight
* Leest ID3 v1.1 tags (zal wel geen 2.x lezen..)
* USB 1.1 aansluiting (denk dat ie 1.1 is iig)
* Doet itt sommige andere goedkope speler wel aan Random play mode
* 5 EQ Modi, en natuurlijk zo'n BassBoost variant
* Ingebouwde Mic voor voice recorder (in wave formaat)
Prijs:
EUR 89.99 voor 128MB versie
EUR 120.99 voor 256MB versie
(Prijzen gebaseerd op prijzen duitse webshop, bij vooruitbetaling, incl. verzendkosten naar NL adres)
Aangezien dit best wel veel waar is voor het geld dat het moet kosten vraag ik me af of de speler misschien verder geen nadelen heeft als artifacts in MP3 decoding, lange pauzes tussen tracks, problemen met op een bepaalde manier encode MP3s, blikkerig geluid, kraken bij begin/einde, etc..
Naar het schijnt is de firmware niet upgradeable, dus foutloze werking van het dingetje is dus erg belangrijk om zeker van te zijn voor aanschaf..
Iemand die hem al heeft geprobeerd / geluisterd? Meer info is altijd welkom....
Nederlandse Specs Overzicht
Website Aiptek.de over de speler
Roteerbare 3D weergave van de speler
Het betreft dus een MP3 pendrive speler met voicerecorder en FM radio. Hij is voorzien van MP3 & WMA support, een grafisch display, doet aan ID3, kan ook random afspelen, met equalizer, bass boost. Hij is leverbaar in twee smaken,
MP310 met 128MB, en de MP315 met 256MB.
Op het moment heb ik m nog niet te koop gezien bij NL webshops maar je krijgt de MP310 wel kado bij een O2 abo. Verder zijn beide spelers in Duitsland verkrijgbaar.

Kort overzicht belangrijke specs:
* Speelt MP3 (32 Kbps - 256 Kbps) en WMA
* Pendrive functionaliteit
* Afmeting 9.2 x 3.2 x 2.1 cm
* 128 of 256MB geheugen
* FM Radio [in oordopjes set :?]
* 12 uur op n AAA alkaline of Accu
* S/N >90dB
* Frequentie bereik 20 Hz - 21 KHz
* LCD 96 x 26 Pixel grafisch, met blauwe backlight
* Leest ID3 v1.1 tags (zal wel geen 2.x lezen..)
* USB 1.1 aansluiting (denk dat ie 1.1 is iig)
* Doet itt sommige andere goedkope speler wel aan Random play mode
* 5 EQ Modi, en natuurlijk zo'n BassBoost variant
* Ingebouwde Mic voor voice recorder (in wave formaat)
Prijs:
EUR 89.99 voor 128MB versie
EUR 120.99 voor 256MB versie
(Prijzen gebaseerd op prijzen duitse webshop, bij vooruitbetaling, incl. verzendkosten naar NL adres)
Aangezien dit best wel veel waar is voor het geld dat het moet kosten vraag ik me af of de speler misschien verder geen nadelen heeft als artifacts in MP3 decoding, lange pauzes tussen tracks, problemen met op een bepaalde manier encode MP3s, blikkerig geluid, kraken bij begin/einde, etc..
Naar het schijnt is de firmware niet upgradeable, dus foutloze werking van het dingetje is dus erg belangrijk om zeker van te zijn voor aanschaf..
Iemand die hem al heeft geprobeerd / geluisterd? Meer info is altijd welkom....
Nederlandse Specs Overzicht
Website Aiptek.de over de speler
Roteerbare 3D weergave van de speler
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 11:38 . Reden: typo, firmware niet upgradeable ]