Verwijderd

30/40 euro....
voor een ding dat nie eens 50gram weegt :(
f*ck invoerrechten ik duik wel onder ofzo ;(

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Nou, ik heb de Mambox besteld bij mp3cdspeler.nl

Goede reviews in de Shop Survey en met CC betaling moet ik hem morgen binnen krijgen.

And now the only thing we can do is wait and pray. ^^

>> Bastiaan

Verwijderd

DaSchop schreef op 18 september 2003 @ 16:08:

Goede reviews in de Shop Survey en met CC betaling moet ik hem morgen binnen krijgen.

Waarom heb je die gekozen
als ik vragen mag..

( gewoon nieuwsgierig )

Verwijderd

Pff ik heb echt een k*t moeder, ik mag echt helemaal niks van haar. ik wil wat zegt ze nee :S
jullie hebben luck dat jullie mogen.

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

-er is weinig verschil tussen deze en alle andere modellen die hier besproken zijn. Geen shuffle is jammer maar er valt mee te leven. En dat je de firmware niet kunt updaten... och...
-mp3cdspeler.nl. Deze site heeft zoals ik al zei goede reviews in de SS en hij zit in Nederland waardoor de verzendkosten laag blijven en ik hem makkelijk terug kan sturen als er wat mis mee is.
-Ik had geen zin meer om te wachten. ^^
-redelijke doppies, scheelt je ook al snel een tientje =P
-USB 2.0?! (volgens mp3cdspeler.nl...)

Als hij er morgen is zal ik een korte impressie schrijven.

rightone_: wat lief ^^

[ Voor 4% gewijzigd door DaSchop op 18-09-2003 16:26 ]

>> Bastiaan

Verwijderd

zou mooi zijn kan niet wachten
zou ik die review van jouw ff kopieere plakke
en dan ff op die van mij aanpasse :)

Verwijderd

DaSchop schreef op 18 September 2003 @ 16:25:
blabla

rightone_: wat lief ^^
tja, turkse ouders ;)

Verwijderd

leuk en lief allemaal
maar wel ff ontopic blijven liever dat we hier toch proberen iets nuttigs te zeggen :*)

naja ontopic
teminste over mp3 spelers
misschien moeten we apart topic starten over mp3+mem stick in het algemeen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 22:16:
[...]

leuk en lief allemaal
maar wel ff ontopic blijven liever dat we hier toch proberen iets nuttigs te zeggen :*)

naja ontopic
teminste over mp3 spelers
misschien moeten we apart topic starten over mp3+mem stick in het algemeen
Lijkt mij een goedplan, want elke topic gaat over 1 mp3 speler. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Woohoo! Ik heb hem!

En ik moet zeggen, het is alles wat ik er van verwacht had.

Ik heb hem even uitgetest met een paar MP3s op 128kbs en hij klinkt precies als mijn PC met Winamp.

De oordopjes die erbij zitten zijn matig. Tenminste, in vergelijking met mijn grote Philips HP150, die gaat helemaal over je oren heen en geeft natuurlijkeen veel prettiger geluid. Maar voor standaard dingetjes zijn ze wel ok, ik ga er toch andere instoppen.

De navigatie is primma, makkelijk te bedienen met een joystickje dat indrukbaar is als cursortoetsen en "enter" en een aan/uit knop waarmee je kan veranderen tussen playback mode en het navigatiesysteem.

Verder zit er aan de onderkant een schuifje met 3 standen: hold(toetsenbord uit), normal en protect(zoiets als het schuifje om een 3.5 inch floppy).

Het ontbreken van een scan en shuffle functie is jammer maar er valt mee te leven.

Dan de dingetjes die er bij zaten:

-tasje: een simpel buideltje met een schuifsluiting aan de bovenkant. Misschien leuk als je hem in je zak wilt stoppen om het schermpje tegebn krassen te beschermen ofzo maar niet erg praktisch voor onderweg aangezien je het schempje en de knopjes niet kunt zien.

-USB verleng kabeltje: erg handig aangezien mijn 2 USB poorten voor op de pc nogal diep in de behuizing zitten en ik zonder de boel dus niet aan kan sluiten. Werkt prima.

-Nekriem: vaag zilverkleurig touw ongeven door een laagje plastic. Niet echt flexibel maar hij blijft er aan hangen en als je hem onder je shirt doet ziet niemand het ^^ Maar ik zou toch een ander koordje zoeken. Het is trouwens wel handig dat je een klein stukje los kan koppelen zodat je hem niet van je nek hoeft te halen als je hem in je USB poort wilt stoppen.

-Driver cd-tje. Zo'n 8cm Gamecube formaat schijfje dus makkelijk mee te nemen naar school of andere plaatsen waar ze Win98 draaien.

-boekjes: een handleiding in het Duits en een in het Engels. Alles staat er in maar eerlijk gezegd moet je wel heel dom zijn om de speler niet te begrijpen. Alleen kostte het mij een seconde of 5 om uit te vinden dat je het joystickje even ingedrukt moet houden om het volume te veranderen, als je er mee tikt gaat hij naar het volgende nummer.

Het enige mankement dat ik kan vinden is dat de backlight module een paat mm naar links geschoven lijkt te zijn. Hierdoor zie je links in het schempje een milimeter zwart als het licht aan staat. Maar goed, daar is mee te leven. En ik heb geen zin om hem terug te sturen ^^

Wat hebben we nog meer...

ohja, het volume. In die Mambox topic die in deze thread genoemd werd werd wat geklaagd over dat hij niet hard genoeg kon. Om stand 30 is hij inderdaad niet oorverdoven maar toch hard genoeg voor mij om hem zachter te zetten. En anders codeer je je mp3s maar op een wat hoger volume, niet moeilijk doen hoor =P

Goed, nu ga ik weer wat muziek overzetten, wat trouwens aardig snel gaat. Ik de tijd dat ik de 1e 2 alineas van deze post heb geschreven kon ik een heel album op 192bps overzetten. USB1.1 is het dus, anders dan wat er op mp3cdspeler.nl vermeld staat. Wel USB2.0 compatible natuurlijk --"

Roep maar als je nog vragen hebt.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het ontbreken van shuffle een te groot nadeel om de mambox te kopen. Ik geef de Aiptek nog tot eind september (dan heb ik dus 2 en halve maand gewacht!), en dan ga ik toch echt wat anders bestellen. ( Denk een Zen 2 als ik daar geld voor heb :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review DaSchop
Kzal het zelfde doen wanneer die van mij binnekomt
en met een beetje geluk is dat dinsdag ( en heeeeeel misschien morgen )

kweet trouwens niet zeker als er wel een shuffle functie op de speed tx zit
maar er valt wel mee te leven
Khoop trouwens wel dat de driver cd-rom ook klein....

maarehh post je ook nog ff wat digitale foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de SIMS is erg leuk!

maar helaas, nergens verkrijgbaar.

Aiptek ziet goed eruit de 256 MB!
maar nergens te koop!

Zijn er nog meer andere MP3 + usb flash??? in duitsland of zo? een online shop?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 15:56:
de SIMS is erg leuk!

maar nergens te koop!

de mambox hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 15:56:
de SIMS is erg leuk!

maar nergens te koop!

Ik raad je aan deze topic even door te lezen. Waarschijnlijk staan alle beschikbare en niet beschikbare mp3 spelers in deze klasse hier wel vermeld.

Ik zal even kijken of ik wat foto's kan maken, heb zelf even geen digicam maar ik denk dat ik er wel een kan lenen.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ok, paar plaatjes:
EDIT: even voor wat bijschriften gezorgd, had eerder op de avond toen ik de foto's postte geen tijd ^^

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox1.jpg
Hier zie je alles wat de verpakking bevatte. Denk er alleen nog een lading schuimvlokken bij die mooi in de displayholte van de doos kruipen en dus door de hele keuken liggen tegen de tijd dat je de verpakking uit de doos hebt :Y)
Ik ga niet uitleggen wat alles is, zo intelligent schat ik jullie mensen nou ook wel weer in :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox2.jpg
Spreekt voor zich lijkt mij. Links tikken is previous song, rechts tikken is next song, links ingedrukt houden is volume omhoog, rechts ingedrukt houden volume omhoog en indrukken play/pause. En nou heb ik het verdomme toch weer helemaal uit zitten leggen ><

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox3.jpg
Close-up van de display. De informatie van het nummer scrollt: naam.mp3 - Titel - Artiest - Album. Dit valt niet in te stellen dus zorg dat je je tags op orde hebt. De tekst scrollt wel een beetje raar. Hij scrollt elke keer één teken naar links dus niet per pixel ofzo. Dit kan nogal inconsequent zijn aangezien de i horizontaal maar 2 pixels inneemt en een hoofdletter S een stuk of 8.

Op de 2e ragel zie je, van links naar rechts: ikoontje waarvan ik niet weet wat he tbetekent... - nummer afgespeelde mp3 - Equilizer instelling (R = Rock) - Reapet instelling (A = all) - tellertje dat bij houdt hoelang het nummer al bezig is.

3e regel: batterij status(ik vertrouw dit niet, hij heeft vandaag al op 1 knipperend blokje gstaan, een vast blokje, 3 blokjes en nu staat hij op 2...)

De backlight valt niet erg op op deze foto door de flits maar hij is erg duidelijk en het contrast is ook nog eens instelbaar(beetje nutteloos maar toch leuk)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox4.jpg
Het tasje. Verder niet over te vertelen. Een stukje dubbelgenaaid textiel met een koordje + kraaltje om hem dicht te binden. Misschien leuk tegen krassen ofzo maar niet erg praktisch.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox5.jpg
De achterkant. Dat AAAtje zat er bij maar het is aan te raden hem te vervangen door een oplaadbaar exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox6.jpg
Nek-ophang-systeem. Linker helft maak je aan de speler vast, rechter helft om je nek, klikt zo in elkaar. Leuk, maar koop toch maar een mooie keycord.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox7.jpg
3x raden. Juist, de USB aansluiting. De dop klikt niet vast ofzo, hij knelt zich zeg maar vast aan de aansluiting. Je hebt op deze manier geen last van efbrekende lipjes(de reden waarom al mijn afstandsbedieningen aan de achterkant vol met plakband zitten...) maar is vraag mij af of het niet snel slijt, dat metaal tegen het plastic. Maar goed, ik hoop dat ze daar over na gedacht hebben..
Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om USB1.1. denk aan 10 minuten om het hele ding vol te laden.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox8.jpg
De zijkant met het MamboX logo, een schuifje voor hold/normal/protect en de miniplug uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox9.jpg
Check even mijn perspectievelijk inzicht!
...Ok, hier zien we dus de aansluiting voor een ophang koordje(als je het niet snapt kijk je maar in de Ibead topic ^^ (http://www.tweakers.net/advertenties/adframe.php?forum=33)
Verder hat aan/uit knopje dat je 2 seconden ingedrukt moet houden voor beide standen. Verder bubbelt hij als Functie knop, om te schakelen tussen de Playback/menu functie en af en toe in menuutjes om terug te gaan.

Achter het langwerpige gaatje bovenop zit de mic verborgen. Die neemt trouwens op bij 64kbs in WAV formaat. Als je duidelijk praat is het best te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/multicom/DaSchop/Mambox10.jpg
Als laatste, de oordopjes. Ze zijn best te gebruiken maar ik ga toch zo'n "om je oor en achter je nek langs" ding halen. Ik hou niet zo van doppies.

Goed, dat was het. Vragen? Mooi ^^

[ Voor 73% gewijzigd door DaSchop op 20-09-2003 00:08 ]

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSchop schreef op 19 September 2003 @ 17:11:
[...]

Ik raad je aan deze topic even door te lezen. Waarschijnlijk staan alle beschikbare en niet beschikbare mp3 spelers in deze klasse hier wel vermeld.
Gelijk heb je, ik heb 't wel effe door gelezen.! en vind de MamboX niet een echte vervanger voor de Aiptek of de SIMSLine
Afbeeldingslocatie: http://www.mpsale.com/shop/images/product_images/001004-1-Ba.jpg

Op dit moment ben ik aan het zoeken of deze ((SAFA SR-M290F (256M))ook te koop is in Europa.

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsale.com/shop/images/product_images/001004-2-La.jpg

verder, zij er meer leuke mp3'tjes hier op http://www.mpsale.com/sho...r=001004&search_opt=price

en bedankt voor je foto's!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 15:52

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Veelal uit het blote hoofd, dus onderhevig aan onjuistheden, enkele mp3-pendrives:

Goedkopere modellen:

Diverse LCD-loze modelletjes, music-star pennetjes, Ego-man e.d.
Hawking HMP-serie
Diverse Wewa-series
Aiptek MP310 & 315 + alle klonen
MamboX P505
Voigo Muni 1103
Duex XP/MP 304/302
Alltec Ez3 (met verloopstukje)
MuVo 1
OraCom ORC-200
Lenoxx Xiro (oid)

Medium range:

Muvo NX
i-Bead 100/105/150
M-Beat
Beat Sounds EV-R500
DAH-1100
Rio Audio Fuse

High-end:

Rio Audio SU30 512 MB
Samsung YP-55 (met verloopstukje)
JNC SSF-300 (met verloopstukje)

De Safa hierboven is een mooi ding (lekker font) maar niet echt een pendrive. Ik zou dan voor de MPal 20F of de Woodi A110/220 gaan, maar het zijn alledrie erg mooie spelertjes.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 19 September 2003 @ 21:04:
............
............

De Safa hierboven is een mooi ding (lekker font) maar niet echt een pendrive. Ik zou dan voor de MPal 20F of de Woodi A110/220 gaan, maar het zijn alledrie erg mooie spelertjes.
euhm,, waar kan ik al die MP3/Pendrive vinden die jij benoemt?(in NL. of Europa?)

En, die Safa is wel een pendrive(eigenlijk ook niet), maar je sluit hem aan op je USB via zo'n kabeltje, en dat vind ik niet erg!

Ik wil eigenlijk zo'n pendrive gebruiken vooral mijn bestanden mee te nemen, van thuis naar school enz. maar wil 'm ook als mp3 gebruiken!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 21:28:
[...]

euhm,, waar kan ik al die MP3/Pendrive vinden die jij benoemt?
Diverse LCD-loze modelletjes, music-star pennetjes, Ego-man e.d.*
Hawking HMP-serie1
Diverse Wewa-series3
Aiptek MP310 & 315 + alle klonen3
MamboX P505*
Voigo Muni 11031
Duex XP/MP 304/302*
Alltec Ez3 (met verloopstukje)
MuVo 1*
OraCom ORC-200*
Lenoxx Xiro (oid)3
Muvo NX*, 1
i-Bead 100/105/150*
M-Beat2
Beat Sounds EV-R5006
DAH-11005
Rio Audio Fuse1,4
Rio Audio SU30 512 MB4
Samsung YP-55 (met verloopstukje)5
JNC SSF-300 (met verloopstukje)5

* = verkrijgbaar in NL
1= Mp3 mall
2= advanced mp3 players
3 = rebadge, OEM-versie gesignaleerd in Duitsland
4= Rio Audio of Rio Audio Japan
5= Mpsale Korea of verder zoeken in Azie, mpnavi.com e.d.
6 = ge-OEM'ed in Scandinavie

Woodi en mpal zijn al in Frankrijk ge-OEM'ed, de exacte naam ben ik even kwijt.
En, die Safa is wel een pendrive, maar je sluit hem aan op je USB via zo'n kabeltje, en dat vind ik niet erg!
Ik ken eik geen andere methode van filetransfering dan via een kabeltje, memcard, verloopstukje of pendrive... dus dan zou bijna elke mp3 speler een pendrive zijn. Mja, maakt niet uit, het is maar hoe je het opvat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 19 September 2003 @ 21:50:
[...]

[...]
Ik ken eik geen andere methode van filetransfering dan via een kabeltje, memcard, verloopstukje of pendrive... dus dan zou bijna elke mp3 speler een pendrive zijn. Mja, maakt niet uit, het is maar hoe je het opvat natuurlijk ;)
_/-\o_

Al die sites die jij benomet zijn in Azie of VS zoals mpslae.com ( hoe zit 't ook alweer, moet ik dan nog BTW betalen of zo ) heeft iemand wel zo'n ding besteld bij mpsale.com?

Hebben ze nou nix in Belgie of in Duitsland? effe dichtbij de grens eentje ophalen! (bij een Duitse of Belgiesche webwinkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Heeft iemand van jullie iets besteld bij www.mpsale.com ? Zo ja, wat en moest je nog btw of what ever betallen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSchop schreef op 18 September 2003 @ 16:08:

DaSchop, had jij bij je betaling een ordernummer vermeld? Ik heb dit namelijk niet gedaan, want ik kreeg pas een kwartier nadat ik had betaald een bevestigingsmail met mn ordernummer. Ik heb wel mn naam, woonplaats en bestelling ingevoerd. (Was verre van nuchter op dat moment :D )

Ik had hem zeg maar vrijdagochtend om 02.00 besteld en betaald en verwachte hem dus zaterdag binnen. Waarschijnlijk krijg ik hem gewoon maandag hoor, maar ik kan niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen is de grote dag
Hoop ik ;)
Hij zou aankomen in 4 tot 6 dagen en morgen is 5 dus :D

maar ik twijfel nu alweer
toch maar hopen dat ik de goeie heb.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

offtopic:
the_Omniscient, weet jij of het nog is toegestaan om een topic te maken van Welke mp3 speler moet ik kopen.
Mij lijkt het een heel goed idee om dat te gaan doen omdat er al heel topics over zijn van"moet ik um kopen of niet''.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 22 september 2003 @ 15:53:
offtopic:
the_Omniscient, weet jij of het nog is toegestaan om een topic te maken van Welke mp3 speler moet ik kopen.
Mij lijkt het een heel goed idee om dat te gaan doen omdat er al heel topics over zijn van"moet ik um kopen of niet''.
ff een vraag, waar zit je te twijfelen dan. Welke mp3 spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 00:03:
[...]

DaSchop, had jij bij je betaling een ordernummer vermeld? Ik heb dit namelijk niet gedaan, want ik kreeg pas een kwartier nadat ik had betaald een bevestigingsmail met mn ordernummer. Ik heb wel mn naam, woonplaats en bestelling ingevoerd. (Was verre van nuchter op dat moment :D )

Ik had hem zeg maar vrijdagochtend om 02.00 besteld en betaald en verwachte hem dus zaterdag binnen. Waarschijnlijk krijg ik hem gewoon maandag hoor, maar ik kan niet wachten >:)
Ik heb gewoon het formulier dat je krijgt als je op "bestelling afronden" drukt ingevuld en binnen een paar minuten een mailtje met de order bevestiging gekregen. Daar stond wel een "order-id" in maar dat heb ik verder nergens meer voor gebruikt.

Binnen een dag had ik mijn bestelling binnen en hij doet het nog perfect. Prima afhandeling dus.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

@ Ringtone_
Ik zoek een mp3 speler met een fm radio en 128 mb.
en ik weet maar niet welke, er zijn er zoveel.
De muvo nx lijkt mij ook heel mooi alleen geen fm radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 15:15:
Morgen is de grote dag
Hoop ik ;)
Hij zou aankomen in 4 tot 6 dagen en morgen is 5 dus :D

maar ik twijfel nu alweer
toch maar hopen dat ik de goeie heb.......
euhm, Welke heb jij besteld? en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 22 September 2003 @ 17:25:
@ Ringtone_
Ik zoek een mp3 speler met een fm radio en 128 mb.
en ik weet maar niet welke, er zijn er zoveel.
De muvo nx lijkt mij ook heel mooi alleen geen fm radio.
ik heb de mpio fl100 gehaald en ben erg tevreden. Alleen wat kut is dat je de voorkant steeds moet schoonmaken omdat het glasachtig is. Maar aan de andere kant maakt die hem wel mooier ;). Ga gewoon naar mediamarky, dan kan je tenminste de mp3 spelers in je handen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSchop schreef op 22 September 2003 @ 17:11:
[...]

Ik heb gewoon het formulier dat je krijgt als je op "bestelling afronden" drukt ingevuld en binnen een paar minuten een mailtje met de order bevestiging gekregen. Daar stond wel een "order-id" in maar dat heb ik verder nergens meer voor gebruikt.

Binnen een dag had ik mijn bestelling binnen en hij doet het nog perfect. Prima afhandeling dus.
Thnx, ik heb inmiddels al van mp2cdspeler.nl een track and trace nummer gehad en hij ligt al sinds vrijdag in dordrecht in een sorteercentrum...

TeePee TeePeeGee ole olee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 18:16:
[...]

euhm, Welke heb jij besteld? en waar?
Volgende keer ff thread door lezen :>
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 00:21:
[...]

Speed it is
hoop dat et geen miskoop wordt
( kan em altijd trug sturen :*) )
Teruste en tot morguh

owjah als iemand nog wat over deze mp3 speler vind wat echt helemaal vern**kt is... post et dan ff B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!! Ik heb hem eindelijk. Leuk apparaatje, en 256MB is echt een stuk relaxer dan mn vorige 128MB speler. Het Volume is zoals al vermeld niet oorverdovend, maar daar kan ik mee leven. De menu indeling is duidelijk en de bediening is gewoon logisch. Een aanrader dit!

EDIT:

Over het volume...Ik heb net Philips HE555 oordopjes gehaald, en het geluid is een stuk harder. Komt denk ik ook doordat ze echt luchtdicht afsluiten, maar iig een aanrader bij deze speler!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

shameblaster schreef op 22 September 2003 @ 15:53:
offtopic:
Late reactie:

offtopic:
Hm, excuses voor het lange wachten op antwoord, zoals sommige mensen wel weten was ik even druk met het "een en ander".

Mja... zo'n topic he... daar moet echt *veel *sturing in zitten. Anders wordt het een grote kretologie-reeks: "Hij lult uit z'n nek, die speler is wel goed" en "Nee, neem deze, die grijze is super-lelijk". Je moet echta lles tip-top in orde hebben en duidelijk stellen voor je zoiets begint: zeer degelijke startposts zijn dus een pre.

Momenteel heb ik het echt ff veel te druk om zoiets te gaan amken, het is vrij aan iedereen om de moderator van GT te mailen met een request, maar als je zo'n topic aanmaakt: steek er wat liefde in, aub. Deze wereld is vergeven van allerhande mp3-spelers, daar kom je dan snel genoeg achter.

Wil er over een aantal weken wel aan beginnen, mocht er animo voor blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens,

Heeft iemand iets gekocht op www.mp3sale.com ???
(ivm levertijd?, enz.???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En....

nog mensen geswicht voor de mambox p505? Of blijven jullie wachten op de aiptek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij wacht er echt niemand meer op de aiptek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Neej, ik iig niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Nu bij mmport
De aiptek 128mb voor de nog geintreseerden

[edit]

Oops sorry kmoest eigenlijk editten |:(

[ Voor 18% gewijzigd door shameblaster op 29-09-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
bijna voor de prijs van een 256?!

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, wat is nou de beste vervanger van de Aiptek??? ( behalve die Mambo X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

De 256 is nog wel op vooraad bij challenge computers hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje geleden heb ik daar een mailtje naar gestuurd,
niet meer verkrijgbaar.
Zo nog wel eens vragen voor het geval dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Voor mensen die um nog willen, Bij alternate zijn de 128mb en de 256mb weer uit vooraad leverbaar!!!!

edit:

128 MB EUR 109,00

256 MB 24 uur EUR 149,00

[ Voor 24% gewijzigd door shameblaster op 02-10-2003 16:42 . Reden: ....................... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ben ik ff blij dat ik de Mambox heb gekocht, Vind em helemaal niet mooi meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heeft dit topic niks meer te maken met de topic titel en zeker op het einde toe, ik heb op de laatste 2 bladzijden niks meer van de Aiptek zelf gehoort. Dit even terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de aiptec 256 Mb beseld :)
samen met nieuwe pc en dvd-speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar heb je die bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

kdenk bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup bij alternate maar hij is nog steeds binne maar kdenk dat ze alles in 1 keer versturen dus misschien zijn er van de computer verschillende onderdelen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben deze zaterdag (11oktober) er een van 256MB gaan hale bij alternate. Na een immens lange tijd aanschuiven hebbik em eindelek.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze mp3 speler ergens aan het begin van het topic besteld, rond pagina 8 was mijn bestelling door gistron geannuleerd omdat ze er niet meer aan konden komen. Nu zie ik dat ze weer beschikbaar zijn, de aiptek 256'jes voor 129 euro dus. Ik denk dat ik morgen bestel.

edit:
Nu heb ik er een besteld, en wacht tot ie verzonden is. (9:33 16-10-03)

edit:
Nu heb ik een bestelbevestiging binnen, ik denk dat ie morgen met de post komt. zo ja, dan kunnen jullie een *review* verwachten (0:11 17-10-03)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is het ding binnengekomen :9~ . De besturing is erg simpel, zonder de handleiding, die overigens op zo'n kleine cd staat, is het ook prima te begrijpen. Zelf mijn vader, waarik het ding voor gekocht heb, zal het allemaal wel snappen. Je kan doorspoelen, nummerswitchen, equalisen, stemmen opnemen. De aansluiting voor de oordopjes is wel wat krap, die moet je er stevig induwen. Als je de handleiding-cd in de pc stopt, start ie met het installeren van software. Ik zou bij god niet weten waar je die voor nodig hebt, want je kan er ook direct heen kopieren. Pas wel op met het kopieren van meerdere bestanden tegelijk. Ik kopieerde een stuk of 5 mappen tegelijk, en het crashde. Toen ik gewoonalles in een keer achter elkaar kopieerde, werkte het wel fijn. De equaliser is ook wel een mooi ding, ik heb nu een aantal rock nummers geluisterd met de rock-equalisermode, en ze zijn gewoon prima. Ik denk dat dit ding die 129 euro wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Als ik zo de site van alternate lees en die van Aiptek, klopt het dan dat de FM-radio niet in de mp3speler zit maar in de koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200309/msimegastick1_it.jpg
Is dit nou dezelfde?
IK zag op een review site dat deze ingebouwede fm radio had met goeie ontvangst, _/-\o_
Het is trouwens de msi megastick die informatique heeft

edit:

MSI introduceert de MSI MEGA STICK 1, een multifunctioneel, compact en lichtgewicht 'Personal Entertainment Device'. Dit product biedt u vijf handige functies:
1. FM radio en recorder
2. MP3 en WMA speler
3. Digital Voice recorder
4. Language learner
5. USB portable disk 128MB

Je kunt luisteren naar de FM radio en naar MP3 en WMA bestanden. Als je op de radio een leuk nieuw liedje hoort, kan je dit direct opnemen en afspelen wanneer je maar wilt. Ook is de MSI MEGA STICK 1 te gebruiken als 'voice recorder', 'USB portable disk' en 'language learner'.
Door geselecteerde gedeeltes ingesproken tekst te herhalen kan je jezelf de uitspraak van een vreemde taal aanleren.

In 2003 introduceert MSI een volledig nieuwe productlijn: 'Personal Entertainment Device (P.E.D.)'. De MSI MEGASTICK 1 productlijn is het eerste resultaat van de vernieuwende werkzaamheden van MSI's uitmuntende R&D team.
In een later stadium zal MSI draagbare digitale videorecorders met audio/video MPEG-4 technologie op de markt brengen. De introductie hiervan zal plaatsvinden op een gepast tijdstip afhankelijk van de ontwikkeling van de audio/video MPEG-4 technologie en de situatie op de markt van digitale video.

Naast een 'Special Cold Light Display' en 'Plug and Play' functies heeft MSI MEGA STICK 1 de volgende kenmerken:
1. 'Auto Shutdown' functie: Om energie te besparen kan de gebruiker vooraf een tijdsduur instellen waarna het apparaat zichzelf uitschakelt.
2. 'Easy Upgrade' van het besturingssysteem: De gebruiker kan een nieuwe versie van het besturingssysteem downloaden van de MSI website. Deze nieuwe versie kan nieuwe functies of andere taalversies bevatten. Installeer de nieuwe versie via de bijgeleverde software en de USB aansluiting.
3. Meertalig besturingssysteem: Het besturingssysteem van de MEGA STICK 1 ondersteunt 11 talen.
Naast Traditioneel Chinees, Vereenvoudigd Chinees en Engels wordt afhankelijk van het afzetgebied het besturingssysteem in verschillende talen aangeboden. Beschikbare talen zijn: Japans, Koreaans, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Portugees en Nederlands.

Met name de energiebesparende functie van de MSI MEGA STICK 1 is zeer opvallend. Op enkel één AAA batterij werkt de MSI MEGA STICK 1 gemiddeld zo'n 12 uur (met een maximum van 14 uur). Deze batterij wordt meegeleverd in de verpakking.

[ Voor 86% gewijzigd door shameblaster op 17-10-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

lijkt me niet dezelfde, maar hij is wel ERG mooi :)
En te betalen nog steeds!

Heb er even wat over gelezen, en hij heeft alles wat ik wil! Heb hem dus gelijjk besteld zojuist bij Eynstein voor 107 euro

[ Voor 45% gewijzigd door Blamm op 17-10-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb via www.pixmania.com de Aiptek mp310 besteld. Tot mijn grote verbazing kreeg ik echter de Aiptek mp1003-128 thuisgestuurd. Deze heeft geen fm-radio, maar is verder volgens mij hetzelfde als de mp310. Ik kan echter helemaal niets vinden over deze mp3-speler op internet. Ik heb er 85 euro (+ 9 euro verzendkosten) voor betaald. Kan iemand mij vertellen of ik genaaid ben of niet? Ik kan hem namelijk binnen 14 dagen terugsturen. Aiptek is toch wel een goede speler, niet? Want als ik hem ruil, zou ik eventueel nog een andere (ander merk) kunnen bestellen. Help deze Electronica-leek!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Razorfist schreef op 17 oktober 2003 @ 14:53:
lijkt me niet dezelfde, maar hij is wel ERG mooi :)
En te betalen nog steeds!

Heb er even wat over gelezen, en hij heeft alles wat ik wil! Heb hem dus gelijjk besteld zojuist bij Eynstein voor 107 euro
Bedoel je de msi?
Waar heb je wat gelezen?

[ Voor 4% gewijzigd door shameblaster op 17-10-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

shameblaster schreef op 17 October 2003 @ 18:13:
[...]

Bedoel je de msi?
Waar heb je wat gelezen?
Ja ik heb de msi besteld.
Gelezen heb ik op de MSI website, daar heb ik ook de handleiding gedownload. Daar haal je erg veel informatie uit vaak :)
Verder staat daar een grappige flashpresentatie die de functies mooi weergeeft.

Ik ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

De flash presentaties heb ik niet kunnen vinden. 8)7
heb um al
De handleiding had ik ook opgehaald aleen krijg ik in acrobad reader de foutmelding dat hij chinees of zo nodig heeft(ik heb de engelse opgehaald). Ik kan wel de meeste dingen lezen maar niet alles |:(

[ Voor 4% gewijzigd door shameblaster op 17-10-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

shameblaster schreef op 17 October 2003 @ 18:50:
De flash presentaties heb ik niet kunnen vinden. 8)7
heb um al
De handleiding had ik ook opgehaald aleen krijg ik in acrobad reader de foutmelding dat hij chinees of zo nodig heeft(ik heb de engelse opgehaald). Ik kan wel de meeste dingen lezen maar niet alles |:(
ja dat had ik ook.. beetje jammer idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik hoor het wel maandag van je als je um hebt,
Is kijken of het wat is en of de fm ontvangst goed is khoopvan wel !!!
Edit

Ik hoop wel dat je in een nummer kan doorspoelen

[ Voor 20% gewijzigd door shameblaster op 17-10-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 11:20
Ziet er uit als een leuk dingetje.. Ik denk dat ik de 256 mb versie ga bestellen bij Alternate (heeft er genoeg..)

Waarom 256? Tiz maar 30€ meer voor het dubbele aan geheugen, en aangezien ik nogal een muziek-freak ben .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

En razorfist heb je um al??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

nope.. ik heb hem met vooruitbetalnig besteld en gelijk vrijdag het geld overgemaakt.
Als ik echter op de statuspagina kijk bij Eynstein dan staat er dat ze het geld nog niet hebben ontvangen :(

morgen zal er dus ook wel niet inzitten ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

ok hij is vannochtend bezorgd, tenminste.. er lag een briefje in de bus :P
morgen ophalen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Razorfist schreef op 22 October 2003 @ 16:39:
OH beter, Ik twijfel tussen de decktron en deze:)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de Decktron toch veel leuker. Natuurlijk betaal je dan wel wat meer maar heij heeft een hele boel meer functies en wat ik nog belangrijker vind, hij ziet er veel mooier uit vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Razorfist schreef op 22 October 2003 @ 16:39:
En? hoe bevalt ie

[edit]

- Hoe is de Fm ontvangst??
- Ligt die lekker in hand
- Zijn kleuren backlight mooi?
- Zitten knoppen beetje goed
- Kan je er ook andere bestanden op zetten dan aleen mp3 en wma bijv word docs
- Is ie makkelijk te bedienen

alvast bedankt

no een edit

edit:

hijs bij alternate nu 109 euro

[ Voor 46% gewijzigd door shameblaster op 23-10-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ja hij is er :P
Korte impressie:

• hij is iets groter als ik verwacht had, maar niet storend groot :)
• bediening is echt HEERLIJK! je doet eigenlijk alles met 1 scrollwieltje dat je ook in kan drukken.. de menu's zijn duidelijk zat :)
• MP3's speelt hij gewoon goed af :P je kunt doorspoelen in een nummer gewoon en ook terugspoelen gaat vloeiend
• andere files ertussen gaat prima, hij doet er niets mee gewoon
• display is duidelijk, mooi displaytje. Alleen was hij erg slecht leesbaar, maar toen ik eenmaal het contrast voluit gezet had was het prima. De achtergrondverlichting is netjes, alles wordt egaal verlicht, dus niet via 2 lampjes aan de zijkanten ofzo
• Hij kan ERG hard.. zo hard dat de oordopjes gaan vervormen. Deze zijn zowieso niet echt super, maar acceptabel :) Ze zitten verwerkt in een nekkoord wat het geheel wel weer erg handig maakt
• FM werkt ook prima. Met 1 druk op de knop neemt hij er van op. Opnemen gebeurt wel in .wav (niet gelijk naar mp3 dus) en de opnamekwaliteit is in te stellen bij settings (van 8000Hz tot 48000Hz) Deze files zijn gelijk beschikbaar wanneer je hem op de pc aansluit.
• Mappen trekt hij zich niets van aan, hij speelt gewoon alles achter elkaar af. Ik moet nog even proberen of hij de volgorde er wel op aanpast.

Hij voelt goed stevig aan, alleen de usbconnector heeft iets speling in de behuizing. Maar daar zie ik geen probleem in :)
Hij is trouwens niet echt wit, maar een beetje tussen wit en parelmoer in. Het gedeelte rond de display is spiegelend/chroom.

[ Voor 5% gewijzigd door Blamm op 23-10-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Razorfist schreef op 23 October 2003 @ 20:19:
Ja hij is er :P
Korte impressie:

• hij is iets groter als ik verwacht had, maar niet storend groot :)
• bediening is echt HEERLIJK! je doet eigenlijk alles met 1 scrollwieltje dat je ook in kan drukken.. de menu's zijn duidelijk zat :)
• MP3's speelt hij gewoon goed af :P je kunt doorspoelen in een nummer gewoon en ook terugspoelen gaat vloeiend
• andere files ertussen gaat prima, hij doet er niets mee gewoon
• display is duidelijk, mooi displaytje. Alleen was hij erg slecht leesbaar, maar toen ik eenmaal het contrast voluit gezet had was het prima. De achtergrondverlichting is netjes, alles wordt egaal verlicht, dus niet via 2 lampjes aan de zijkanten ofzo
• Hij kan ERG hard.. zo hard dat de oordopjes gaan vervormen. Deze zijn zowieso niet echt super, maar acceptabel :) Ze zitten verwerkt in een nekkoord wat het geheel wel weer erg handig maakt
• FM werkt ook prima. Met 1 druk op de knop neemt hij er van op. Opnemen gebeurt wel in .wav (niet gelijk naar mp3 dus) en de opnamekwaliteit is in te stellen bij settings (van 8000Hz tot 48000Hz) Deze files zijn gelijk beschikbaar wanneer je hem op de pc aansluit.
• Mappen trekt hij zich niets van aan, hij speelt gewoon alles achter elkaar af. Ik moet nog even proberen of hij de volgorde er wel op aanpast.

Hij voelt goed stevig aan, alleen de usbconnector heeft iets speling in de behuizing. Maar daar zie ik geen probleem in :)
Hij is trouwens niet echt wit, maar een beetje tussen wit en parelmoer in. Het gedeelte rond de display is spiegelend/chroom.
MMM klinkt positief nog ff vraagjes:

Kan je maybe foto maken naast aa batterij of bankpasje zodat ik ut me kan voorstellen hoe ie eruit ziet
En de fm ontvangst? is die goed kbedoel kan je 538 goed ontvangen
En kan je ook voorkeuze zenders instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Afbeeldingslocatie: http://stuff.razorfist.nl/megastick/DSCN1045.jpg
Hier zie je ook gelijk de oordopjes die erbij zitten :)

FM is goed te ontvangen, ook 538. Ik heb een klein stukje opgenomen met het apparaatje zelf (+/- 500kb, 10sec op 44100Hz) stukje van 538 opgenomen

Je kunt 10 stations opslaan, maar ik vind dat omslachtig werken eigenlijk. Met de play/pauze knop scroll je namelijk door deze presets heen, en als je dus van p02 naar p01 wilt moet je dus 9 keer klikken ;) Zenderzoeken kan handmatig met korte tikjes tegen de scrollknop, of door hem even opzij te duwen, dan stopt hij bij het eerste station waar hij goed signaal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Razorfist schreef op 23 October 2003 @ 21:18:
[afbeelding]
Hier zie je ook gelijk de oordopjes die erbij zitten :)

FM is goed te ontvangen, ook 538. Ik heb een klein stukje opgenomen met het apparaatje zelf (+/- 500kb, 10sec op 44100Hz) stukje van 538 opgenomen

Je kunt 10 stations opslaan, maar ik vind dat omslachtig werken eigenlijk. Met de play/pauze knop scroll je namelijk door deze presets heen, en als je dus van p02 naar p01 wilt moet je dus 9 keer klikken ;) Zenderzoeken kan handmatig met korte tikjes tegen de scrollknop, of door hem even opzij te duwen, dan stopt hij bij het eerste station waar hij goed signaal heeft.
Klinkt goed,
Dees gaat ik ook halen
offtopic:
Rond de hcc dagen
.
Maar hoe zie je de bestands naam? zie je gewoon "' scooter-maria of maria.mp3 ofso?
En zit het usb dopje een beetje goed dat het er niet steeds afvalt
En de batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Je ziet de titel alleen, uit de id3 tag, dus in dit geval "Maria" waarschijnlijk
Het dopje zit erg stevig, je moet zelfs moeite doen om hem eraf te trekken. Batterijduur kan ik helaas nog niets over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Hoeveel mb vrije ruimte heb je trouwens in windows verkenner? +- 120 mb ofso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

122 ja
aloude geintje van "128mb = 128.000.000 bytes" wat dus in het echt 122mb zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Maybe kunnen we beter een nieuw topic over msi speler openen, want we kletsen nu de hele tijd off topic?

Kan jij mischien een revieuw en pics schrijven als openings post ofso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de Aiptek 256Mb:
http://www.hardwareschott...3563&preis=AIPTEK+MP3-313
"Ausland nur per Vorkasse
Die Versandpauschale beträgt ab 14,99€ pro Paket bei Zahlung per Vor-kasse. Denken Sie daran, dass u.U. zu-sätzliche Zollkosten anfallen können."

dus zo'n 126 euro. incl verz.kst. (verder komt er niks bij, toch?)

Is dit dezelfde?
http://www.melkur.de/shop...?cPath=78&products_id=312

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Neej, ik denk het niet als je um vergelijkt met de andere
Afbeeldingslocatie: http://www.melkur.de/shop/catalog/images/aiptek-128mb.jpg

de ''echte'' aiptek:
Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/prodpic/200x200/k/km-i02.jpg

kweet het wel zeker :9

[ Voor 9% gewijzigd door shameblaster op 25-10-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is ook de Aiptek MP1003
en we hebben het op het forum over de MP313.

maar...ik kan zo gauw de verschillen niet ontdekken, behalve het uiterlijk...?!

En omdat die 313 nog steeds moeilijk te krijgen is, is het mogelijk een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:22

Sjo

De 256 mb Aiptek is alweer op voorraad hoor bij www.alternate.nl en www.gistron.nl voor 129 euro. :)

En bij www.mmport.nl hebben ze hem voor 149 euro. :/

Ik heb de Aiptek nu ruim 3 maanden, en ben er nog steeds erg tevreden over. Ik heb zelfs nog geen 1 vastloper gehad en gebruik hem echt vaak. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Sjo schreef op 26 October 2003 @ 15:23:
De 256 mb Aiptek is alweer op voorraad hoor bij www.alternate.nl en www.gistron.nl voor 129 euro. :)

En bij www.mmport.nl hebben ze hem voor 149 euro. :/

Ik heb de Aiptek nu ruim 3 maanden, en ben er nog steeds erg tevreden over. Ik heb zelfs nog geen 1 vastloper gehad en gebruik hem echt vaak. :9~
Tsjah ik gaat tog voor msi megstick door fm radio die de aiptek niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen heeft de MSI (maar) 128Mb.
Waar denk je in de praktijk het meest aan te hebben? Radio of 128Mb extra?
Zal trouwens voor iedereen wel weer verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 18:34:
alleen heeft de MSI (maar) 128Mb.
Waar denk je in de praktijk het meest aan te hebben? Radio of 128Mb extra?
Zal trouwens voor iedereen wel weer verschillend zijn.
Precies ik vind radio wel rulext als je, je mp3 muziek zat bent en ff niet beschikking hebt over een pc.
Het nadeel is wel dat het ''maar'' 122mb is (122mb is ''maar'' beschikbaar)
Maar je kan er ook wma bestanden op zetten dus dat maakt het weer goed O-)

[ Voor 6% gewijzigd door shameblaster op 26-10-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:22

Sjo

De Aiptek ondersteunt ook wma. ;)

Maar idd als je de fm radio belangrijker vind dan 128 mb extra geheugen dan kun je beter voor de MSI gaan, want de radio in de bijgeleverde oordopjes bij de Aiptek gaat toch niemand gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets heel anders: zag vanmiddag hier in de winkel een set oordopjes van Philips met ook een ingebouwd radiotje. Kostte plm 10 euro. Als je dat nou combineert met die Aiptek 256Mb?
Oftewel: is dat wèl een goed ding? Of ander merk?
Of werkt dat überhaupt niet zo'n radiootje in combinatie met die oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Razorfist

Ben je nog steeds tevreden over je msi stick? nog geen vastlopers ofso gehad?
Wat is trouwens de backlight colour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjo schreef op 26 October 2003 @ 15:23:

Ik heb de Aiptek nu ruim 3 maanden, en ben er nog steeds erg tevreden over.
Ik krijg em vrijdag binnen, en ik heb em eerder besteld dan jij! |:(
Ik heb zelfs nog geen 1 vastloper gehad en gebruik hem echt vaak. :9~
Das wel mooi om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

shameblaster schreef op 28 October 2003 @ 13:01:
Razorfist

Ben je nog steeds tevreden over je msi stick? nog geen vastlopers ofso gehad?
Wat is trouwens de backlight colour?
Ja ben er nog steeds ERG tevreden over

Na een paar dagen gebruik beginnen me wel kleine dingen op te vallen die ik in het begin niet merkte:
- wanneer je hem uitzet en weer aan later, begint hij weer bij het eerste nummer
- als ik van FM kanaal wissel dan staat het volume op zn zachtst :? 1 tikje op een willekeurige knop en het is weer goed (hoop dat dit met firmware op te lossen is)

bg is trouwens blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het goed is krijg ik hem morgen binne.
Duurde wat langer omdat de levertijd van de comptuer 2 weken was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien willen de MSI mensen ff een eigen topic open?
Het is namelijk een totaal andere mp3-speler.
Dan blijft het allemaal een stuk overzichterlijker, zeker als er straks ook problemen en tips (firmware e.d.) komen loopt het door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 22:45:
iets heel anders: zag vanmiddag hier in de winkel een set oordopjes van Philips met ook een ingebouwd radiotje. Kostte plm 10 euro. Als je dat nou combineert met die Aiptek 256Mb?
Oftewel: is dát wèl een goed ding? Of ander merk?

Of werkt dat überhaupt niet zo'n radiootje in combinatie met die oordopjes?
kan iemand iets zeggen over oordopjes met ingebouwd radiootje? Heb veel zin in de Aiptek 313 maar wil óók graag een redelijke radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 11:20
Jee, Maandag bestelt (om 21:30) en vandaag is hij bezorgt vóór 12 uur... Erg netjes allemaal.. Ik keek wel even op van de maat van de doos, die is gigantisch, maar als je em opent zie je luchtzakjes om hem te beschermen..

En daar onderop ligtie... Het doosje, niet groter dan 20x 10 centimeter. Ik deed em open en aanschouwde het stukje techniek :)

Onder dat stukje techniek lagen zakjes met de handleiding (onwijs veel talen), het mini-cd'tje, een USB verlengkabeltje en de koptelefoon.. Wel even getest maar ik houd het op m'n 'normale' versie, zonder poespas.. Radio komt wel een keer ;)

Ik zet hem aan en hoor de 4 demo muziekjes en ik ben geschokt. Wát een geluid uit zo'n klein dingetje :D

Ik sjeez naar boven en plug em in m'n pc en begin lustig Mp3tjes over te storten naar mijn virtuele schijf, de J:\ schijf, die XP er van heeft gemaakt.. héél snel gaat het ook weer niet maar de snelheid is acceptabel..

Ik haal em er weer uit en plug m'n koptelefoon in en w000w :) TopGeluid! :D
Qua menu is hij redelijk, beetje omslachtig maar zeker niet slecht. Random is heel prettig :)

Alleen moet ik nog effe kijken naar de ID3-tags, die kloppen niet helemaal.. Er staat Bijvooorbeeld:

Neo Cortex _________________________________- Elements
^^^^ Dit is een spatie :P

Maar dat is een kleinigheid :) Gelijk ff al die andere troep van (original | blablabla) eraf gehaald.

Hij leest níet uit mappen dus alles moet in de 'root' gezet worden om gespeelt te worden..

Kortom, een top-product voor een leuke prijs, en ik ga er zeker van genieten :)

Owja, ik heb de 128 mb versie...

En Over de radio:

Ja, de radio is wel redelijk maar niet dé beste ooit.. Als je loopt valt het zo nu en dan weg.. En omdat alles in het koordje zit, nah ik ga van de week ff Sony oordoppies kopen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sypher op 29-10-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar over welke mp3-speler heb jij het nou?

Ik zie door alle mp3-spelers het bos niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op 24 oktober 2003 @ 18:53:
Maybe kunnen we beter een nieuw topic over msi speler openen, want we kletsen nu de hele tijd off topic?

Kan jij mischien een revieuw en pics schrijven als openings post ofso
ik edit me eigen maar ff ?
razorfist wet je ut al of je een review of niew topic wil openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

[rml][ mp3] MSI Megastick 1[/rml]
sorry voor de overlast hier mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen verschijnt nr 5 van het blad hardware.info in de winkel:

"De USB-geheugensticks met MP3-functionaliteit Vergelijkingstest

Is het een USB-geheugenstick of een MP3-speler? Beide! De geheugensticks met MP3-functionaliteit zijn op dit moment reuze hip en daarom hebben we zeven muzikale USB-sticks uitgebreid vergeleken."

edit:

Geen aiptec getest.
wel:
Apacer AudioSteno BP300
Creative MuvoNX
Lenoxx Xiro MP-30S
MSI MegaStick
Packerd Bell AudioKey
Pen Drive Plus MP3
Philips key006

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook interesse voor Nederlandstalige firmware voor de Aiptek MP310...?
(met als belangrijkste plus een RESUME! functie)

Afbeeldingslocatie: http://62.21.236.42/Aiptek.jpg

Grtzz FranX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

finally is mijn aiptek mp3-13 ook binnen.
Ik ben er tot nu toe heel te vreden over goed geluid etc.
Ik heb hem meteen geupgrade naar nieuwere firmware ging allemaal goed.
Alleen is bij mij de volume knop verkeer aan om. Maar dit maakt niet zo heel veel uit vind ik dan.
En de knop om naar het volgende nummer te gaan vind ikhet wel ff wennen om die in te drukken om door de menus heen te scrollen.
Ik hoop dat er nog een nieuwere firmware komt waarmee je ook met mappen kan werken en ook door je nummer kan scrollen zonder dat je ze allemaal moet gaan luisteren.
Het opnemen is ook van best een goeie kwaliteit.
De radio vind ik eigenlijk maar niks als je hem hier voor koopt kan je beter een andere kopen want de radio is 2x niks.
Ik vind ook jammer dat die aan het koord vast zit die radio.
Het backlight is ook van goede kwaliteit.
Als mensen nog vragen kunnen ze altijd hier vragen.

Ik heb nog een vraag weet iemand waar je zo'n koort dat bij de i-bead zit kan kopen ??
Pagina: 1 2 3 4 Laatste