Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na gister een tijd gezocht te hebben naar meer informatie over de aiptek MP310 en MP315 mp3 spelers heb ik nog steeds niet veel andere info gevonden anders dan die van de fabrikant.
Het betreft dus een MP3 pendrive speler met voicerecorder en FM radio. Hij is voorzien van MP3 & WMA support, een grafisch display, doet aan ID3, kan ook random afspelen, met equalizer, bass boost. Hij is leverbaar in twee smaken,
MP310 met 128MB, en de MP315 met 256MB.

Op het moment heb ik m nog niet te koop gezien bij NL webshops maar je krijgt de MP310 wel kado bij een O2 abo. Verder zijn beide spelers in Duitsland verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://julia.online.o2.nl/shop_dvd/mp3-speler.jpg

Kort overzicht belangrijke specs:

* Speelt MP3 (32 Kbps - 256 Kbps) en WMA
* Pendrive functionaliteit
* Afmeting 9.2 x 3.2 x 2.1 cm
* 128 of 256MB geheugen
* FM Radio [in oordopjes set :?]
* 12 uur op n AAA alkaline of Accu
* S/N >90dB
* Frequentie bereik 20 Hz - 21 KHz
* LCD 96 x 26 Pixel grafisch, met blauwe backlight
* Leest ID3 v1.1 tags (zal wel geen 2.x lezen..)
* USB 1.1 aansluiting (denk dat ie 1.1 is iig)
* Doet itt sommige andere goedkope speler wel aan Random play mode
* 5 EQ Modi, en natuurlijk zo'n BassBoost variant
* Ingebouwde Mic voor voice recorder (in wave formaat)

Prijs:
EUR 89.99 voor 128MB versie
EUR 120.99 voor 256MB versie

(Prijzen gebaseerd op prijzen duitse webshop, bij vooruitbetaling, incl. verzendkosten naar NL adres)

Aangezien dit best wel veel waar is voor het geld dat het moet kosten vraag ik me af of de speler misschien verder geen nadelen heeft als artifacts in MP3 decoding, lange pauzes tussen tracks, problemen met op een bepaalde manier encode MP3s, blikkerig geluid, kraken bij begin/einde, etc..
Naar het schijnt is de firmware niet upgradeable, dus foutloze werking van het dingetje is dus erg belangrijk om zeker van te zijn voor aanschaf..

Iemand die hem al heeft geprobeerd / geluisterd? Meer info is altijd welkom....

Nederlandse Specs Overzicht

Website Aiptek.de over de speler

Roteerbare 3D weergave van de speler

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 11:38 . Reden: typo, firmware niet upgradeable ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook benieuwt want het lijkt mij ook wel iets, qua prijs vooral de 256mb :)
Even stomme vraag maar hoe betaal je voorruit naar een Duits bankrekening, enne vooral kost dat iets extra's ?
Ik neem aan dat er geboeg reviewtjes in Duitsland zijn te vinden en is dit niet de zoveelste Duex,Mambox, unitech (ander stickertje/omhuizing)??Dan moet het goed spul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, het is volgens mij een relabelde OEM unitech duex 304 denk ik zo.. dáárvan zijn dus wel reviews te vinden :) en het lijkt me dus ook wel wat er 1 aan te schaffen voor deze prijs. Ik was van plan vooruit te betalen via ABN Internet bankieren, bij de Postbank mag je daarvoor speciale buitenlandse overschrijf kaarten voor halen. Geen id wat het extra kost, maar dat zal toch wel meevallen [stond niet op de abn of postbank site]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe bij abn bij search gekeken en kwam dit uit, dus gratis???

Voordeliger overboeken binnen EU
Vanaf 1 juli is het mogelijk een grensoverschrijdende betaling te verrichten binnen de EU tegen het binnenlandtarief. Deze eurobetaling binnen de EU dient wel te voldoen aan de volgende criteria:

Binnen of tussen EU-landen
In euro's
Ten bedrage van maximaal EUR 12.500,00
Voorzien van IBAN en BIC
Op basis van met de begunstigde gedeelde transactiekosten (shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 15:52

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Let er ook op dat de FM-radio in het snoer van je koptelefoontjes zit. De kwaliteit van die oordopjes is behoorlijk brak (dit is een standaardsetje dopjes, zoals ook geleverd bij de vintion pendrive - die door tweakers.net is gereviewd), dus je kan met die oordopjes ook gelijk je radio in de prullenmand gooien.

Verder is de speler gewoon een Duex XP/MP-kloon, niets meer en niets minder; er zitten dus zeker haken en ogen aan en wellicht doe je er toch echt beter aan om een i-Bead aan te schaffen, of uit te kijken naar iets anders in deze prijsklasse.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen andere MP3 speler voor rond 120 euro op de mat ligt die 256MB heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de radio ging het mij toch niet.
Die ibead kost ook wel een hoop meer, het gaat nu juist om die "leuke" prijs.
Maar die duex was toch een goed dingetje zolang je hem maar goed verwijderd uit de usb, wat zijn dan de haken en ogen?
Losse batterij vind ik juist een voordeel tegenover een ibead.
Het is echt kiezen of dit ding of die mambox, zodra je een probleem hebt met die aiptek heb je wel een probleem ivm Duitsland.
Denk toch dat ik die mambox ga halen, mp3cdspeler.nl is 30 min. met de fiets hier vandaan, scheelt me dan 25 euro zonder gepruts met duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik kan nergens die aiptek MP315 vinden in duitsland kan iemand mij mischien een link geven naar een duitse webshop die de aiptek MP315 verkoopt

de aiptek MP310 kan ik wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey happy3736, hier issie voor die prijs te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik weet toevallig waar je zo'n mp3 "stick" kan kopen, maar dan wel voor iets "meer" geld.

http://www.teledirekt.nl/...5&cart_id=NL_7764136_1185

Daar kan je hem dus bestellen, trouwens wel afzetterij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:26:

Op het moment heb ik m nog niet te koop gezien bij NL webshops maar je krijgt de MP310 wel kado bij een O2 abo. Verder zijn beide spelers in Duitsland verkrijgbaar.
O2 is toch overgenomen en heet tegenwoordig weer Telfort?
Lijkt me stug dat je nu nog een O2 abbo af kunt sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:22

Sjo

Bij gistron verkopen ze deze mp3 speler met 256 mb nu ook voor 119 euro. Alleen staat er niet bij dat er fm radio op zit. Hij staat bij wannahaves. :9

http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=23611

[ Voor 3% gewijzigd door Sjo op 10-07-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag hoor, de 256mb is bijna 2 keer zo duur als de 128mb, maakt de keuze weer lastig :(
Ik wil wel 256 maar die is zo wel vrij duur, 128 is een koopje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

120 euro voor 256 mb vind ik nou niet echt duur, maar je hebt gelijk dat die 128 mb voor 66 euro wel heeeeel erg goedkoop is. :9~

Bij www.alternate.nl verkopen ze de aipteks nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:27

Piggen

Lekker bakkie

Sjo schreef op 10 juli 2003 @ 20:59:
Bij gistron verkopen ze deze mp3 speler met 256 mb nu ook voor 119 euro. Alleen staat er niet bij dat er fm radio op zit. Hij staat bij wannahaves. :9

http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=23611
Dan zal er wel geen FM radio opzitten, he :+ (lijkt me ook lastig, voor dat geld)
Wel een lekker prijsje, trouwens :9

[ Voor 5% gewijzigd door Piggen op 11-07-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Lijkt interessanter dan de mambox.
Bij aiptek.de kan ik alleen de 128mb versie vinden, en die heeft dan wel een radio - in de koptelefoon.
De 256 hebben ze bij alternate en gistron.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die radio is een schijtradio in een schijtkoptelefoon, die moet zowieso de vuilnisbak in, kwaliteit ala blokker radiootje E1.50.
Ik kan nergens echt een goede foto vinden, vraag me af of je ergens een ringetje hebt om een draagtouwtje ofzo aan vast te maken.
Hij speelt ook wma af groot voordeel tegenover de mambox.
Wie gaat hem kopen om een reviewtje te maken??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje bij gistron, de 128mb aiptek kost dus E82, is de 256mb weer intressanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet vinden tussen de specs dus ik vraag het maar ff:

Zit er in die Aiptek nou wel gewoon een accu die je kan opladen, of kan ie alleen op batterijen?

Als ie alleen op batterijen gaat neem ik misschien toch liever een I-bead.

Weet iemand wat die batterijtjes dan zouden kosten? (ik heb niet zo veel ervaring met batterijen.... )

/edit: Zou je er dan misschien wel oplaadbare batterijen in kunnen proppen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:27

Piggen

Lekker bakkie

In die Aiptek moet gewone AAA batterijen. Oplaadbare zal ook wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewone aaa is handig omdat
-het goedkoop vervangbaar is,
- je ALTIJD stroom kunt halen want batterijen verkopen ze overal,
- je extra reserve batterijen mee kunt nemen.

enigste voordeel bij de ibead is dat het apparaat veel compacter is door de ingebouwde batterij.

dus gewoon voor 10 euro een setje powerbanks halen ofzo dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de 256 MB versie bestellen, ik post over een weekje mijn ervaringen hier wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi, ik wacht op je commentaar, probeer ook foto's te plaatsen aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 256 MB versie heet MP313, niet MP315. Er zitten ook nog een paar verschillen tussen de MP310 en MP313.

Zo heeft de MP313 een display van 96 x 32 Pixels, waar dat bij de MP310 96 x 26 Pixels is. Hij ziet er ook nog iets anders uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.aiptek.de/de/images/produkte/mp3player/mp3player_256.jpg

Als ik em heb zal ik ook foto's plaatsen, met dank aan me nieuwe digitale camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Ik heb vannochtend ook een 256 mb besteld. Hopelijk is ie morgen binne. :9~

Als Vinsane dan nog geen foto's heeft gepost zal ik er ook nog wel een paar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb jij em eerder binnnen want bij mijn webshop krijgen ze em pas over 2 dagen binnen....

Maar wel relaxt dat jij (hopelijk) morgen dan al wat kan vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ik denk dat ik dit maar voor m´n verjaardag ga vragen (als er dan niet inmiddels een betere/goedkopere is) :Y). Ik was al even op zoek naar een leuke MP3speler, en dit was ook de beste/goedkoopste 256 MB speler die ik tot nu toe gevonden had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Zo ik heb em vandaag binnen gekregen. :9~

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto8.jpg
Sorry dat sommige pics beetje onscherp enzo zijn, maar ik kan niet zo goed overweg met de digicam. ;)

Erg mooi ding! :P Zeker voor de 120 euro's die hij kost. De kwaliteit van de bijgeleverde oordopjes is te slecht en de fm radio ervan werkt voor geen meter.

Maar voor de rest is het ding toppie! Windows xp herkende hem meteen bij mij, het overzenden van mp3's en wma's gaat snel en de mp3 speler is makkelijk in het gebruik.

Ik heb em bij www.gistron.com gehaald en binnen 24 uur gekregen. Ik had er 2 besteld, ook 1 voor een vriend van mij, en zijn oordopjes deden het maar aan 1 kant, maar dat is niet zo heel erg, je moet eigelijk toch betere oordopjes bij de mp3 speler gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, ziet er goed uit man! :9 :7

Nog een paar vraagjes:

Hoe is de geluidskwaliteit met goede oordopjes? Hoor je nog ruis ofzo? ( Dit is ook goed te testen door em op je stereo aan te sluiten )

Kan ie overweg met submappen?

En kan je misschien nog een pic maken met de verlichting van het LCD schermpje aan? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Met wat betere oordopjes is de geluidskwaliteit al veel beter. Helaas beschik ik niet over senheiser oordopjes of ander duur spul, maar met super goedkope Philips oordopjes klinkt het al erg goed.

Net heb ik hem even op mijn stereo aan gesloten en daar is het echt kraakhelder, zelfs als je hem erg hard zet, je hoort absoluut geen ruis. :9~

Met submappen kan hij ook overweg, tenminste hij ziet de mp3's als je ze in mappen plaatst op de mp3 speler, je kunt niet via mappen de mp3's kiezen. :)

Een foto met backlight aan lukte niet zo goed. Het backlight is niet heel fel en als er veel licht op het display komt zie je het niet zo heel goed. Pas als het donker is zie je hoe mooi het backlight is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjo schreef op 17 July 2003 @ 23:48:
Met wat betere oordopjes is de geluidskwaliteit al veel beter. Helaas beschik ik niet over senheiser oordopjes of ander duur spul, maar met super goedkope Philips oordopjes klinkt het al erg goed.

Net heb ik hem even op mijn stereo aan gesloten en daar is het echt kraakhelder, zelfs als je hem erg hard zet, je hoort absoluut geen ruis. :9~
Dat is toch wel het belangrijkste.

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn allemaal :D

Nou maar hopen dat ie geen vastlopers e.d. krijgt zoals de Duex. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ding is zeer blits :)

ok even wat vraagjes..

-krijg je er nog iets bij van een ketting of tasje?
-hoor je klikjes tussen de nummers?
- is het display een beetje af te lezen, komen de titels als een treintje voorbij etc?
-gaat de volume een beetje hard?

Nu nog de vraag deze of de mambox?
De Aiptek kost me 11 euro goedkoper en geen 30min. fiets ritje, ik kan niet kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

kan je nou mp3tjes in submappen afspelen, of niet? Ik bedoel, het is handig om een hele dir op je speler te zetten.. allemaal losse is weer niet handig.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 00:36:
[...]

Dat is toch wel het belangrijkste.

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn allemaal :D

Nou maar hopen dat ie geen vastlopers e.d. krijgt zoals de Duex. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit :)
Ik heb nog geen één vastloper gehad in anderhalve dag, maar dat hoort natuurlijk ook zo. :D
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 01:30:
dat ding is zeer blits :)

ok even wat vraagjes..

-krijg je er nog iets bij van een ketting of tasje?
-hoor je klikjes tussen de nummers?
- is het display een beetje af te lezen, komen de titels als een treintje voorbij etc?
-gaat de volume een beetje hard?

Nu nog de vraag deze of de mambox?
De Aiptek kost me 11 euro goedkoper en geen 30min. fiets ritje, ik kan niet kiezen :(
-geen ketting en geen tasje bijgeleverd, er zit wel een bevestigings puntje aan de speler voor een ketting
-geen klikjes tussen de nummers door, wel even een hele korte pauze
-het display is redelijk goed af te lezen, ook als die id3 tag zo scrolt
-het volume gaat in combinatie met betere oordopjes dan bijgeleverd worden hard genoeg, ik heb hem nooit op zijn hardst staan iig.

Ik heb geen ervaringen met die mambox, maar met deze speler ben ik erg blij. :9~
pjottum schreef op 18 July 2003 @ 09:38:
kan je nou mp3tjes in submappen afspelen, of niet? Ik bedoel, het is handig om een hele dir op je speler te zetten.. allemaal losse is weer niet handig.
Ja dit kan, ik heb hele mp3 albums er gewoon opgezet, elk album in een aparte submap, je kunt dit zonder problemen afspelen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Sjo op 18-07-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjo,

ben je nog steeds blij? Ik wik en weeg namelijk nog steeds tussen deze en een paar andere. Hoe is het display bijvoorbeeld? Hoelang gaan batterijen mee? Ga je nog een review in elkaar fabrieken?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tussen welke andere wik en weeg je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:21

PnD

like in Pinda ^_^

overmaken naar duitsland koste mij 15 euro bij de abn, go abn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjo is sjohar geworden? leet! :+

Nou, de Mambox, de Diva, deze - de diva heeft als grootste minpunt het calculatorschermpje terwijl je tegenwoordig van die mooie dotmatrix schermpjes hebt. Dus ik ben er nog niet uit (en het leukste is altijd het uitzoeken van gadgets. Als je ze eenmaal hebt, kijk je er toch anders naar)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De diva is alleen intressant als je er veel geheugen wilt bijproppen, schermpje is minpunt maar ook de afmetingen zijn ook een stuk groter, gewicht ook.
Mambox en aiptek zijn eigenlijk hetzelfde alleen andere behuizing en enkele functies anders

ik neig zelf toch wel naar de aiptek want de wma functie is toch wel handig, maar de password van de mambox is ook wel handig voor "foute" files :)

ik weet het niet zucht... maar je hebt gelijk uitzoeken is leuker dan het ding te hebben, dan ligt het ook maar in je la te stoffen :)

Hey sjo nog geen vastlopers gehad en gaan de batterijen de beloofde 10 uur mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Het zou helemaal tegek zijn als de batterij zou opladen als je die in je USB stak.

Ik ben ook gecharmeerd door dit apperaat, maar de MamboX of de I-Bead spreken me ook wel aan.
Kan iemand de goede en slechte punten ff opnoemen, en vertellen welke nu de beste koop is ?

Greetzz..

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ja, de beste koop zal wel niemand weten. Het lijkt erop dat je toch zal moeten gaan zoeken. Ik heb ook de indruk dat mensen niet graag willen toegeven dat ze een slechte koop hebben gedaan. Bij epinions.com kan je trouwens die spelers allemaal wel vinden, zo kan je de reviews die mensen zelf schrijven lezen.

Overigens vind ik het uitbreidbaar zijn van het geheugen wel erg handig, en dan is ook de Nexia IIe (bij mp3man.nl) een kandidaat - maar weer een stuk duurder..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-bead is de beste, kleinst, radio, afwerking maar qua prijs niet te vergelijken met de mambox aiptek

mambox vergeleken met aiptek:

aiptek - heeft wma, goedkoper
mambox - heeft een wachtwoord beveiliging, tasje

Dat is het enigste verschil dat ik kan vinden, aan de binnenkant is alles hetzelfde zover ik kan ontdekken, kijk maar naar alle knopjes en ingangen exact dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Laatst online: 18-09 08:52
Hallo allemaal,

Hoe zijn jullie ervaringen tot op heden met de Aiptek MP310 en de 256 MB uitvoering. Ik denk erover om er één aan te schaffen. Is toch een stuk goedkoper dan de I-Bead. Maar ik kan nog geen echte test vinden van deze speler. Weet iemand een test te staan? Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nog altijd niet binnen, ondertussen heb ik em al 2 weken geleden besteld.........

Maar ik verwacht em dinsdag, dan zal ik hier ook verslag doen.

Ben wel benieuwd of Sjo er nog tevreden mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht eraan om ook de Aiptek mp313 aan te schaffen maar nu had ik een vraagje over die oordopjes... als je er nieuwe bij koopt,doet de fm radio het dan niet meer?Omdat ik las dat hij in de oordopjes zat? En bij Gistron.com,hoe snel zijn ze met leveren? ... Wat is de geluidskwaliteit? Is hij aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Ik kan antwoord geven op 1 vraag die van die oordopjes, je radio doet het dan niet meer omdat die ingebouwd zit in de oordopjes (zie ook de plaatjes)
De rest weet ik niet egt maar over gistrom kijk is op tweakers.net op de shopsurvey van die winkel

[ Voor 4% gewijzigd door shameblaster op 28-07-2003 19:52 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je wel zulke oordopjes kopen (met radio) en waar kan ik hem het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 19:39:
Ik dacht eraan om ook de Aiptek mp313 aan te schaffen maar nu had ik een vraagje over die oordopjes... als je er nieuwe bij koopt,doet de fm radio het dan niet meer?Omdat ik las dat hij in de oordopjes zat? En bij Gistron.com,hoe snel zijn ze met leveren? ... Wat is de geluidskwaliteit? Is hij aan te raden?
en wat wil je daar kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aiptek mp313 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Kijk eens aan, mij viel die speler ook al op bij Gistron. Ik ben op zoek naar een nieuwe speler nadat mijn Freecom Beatman (mini-CD-speler) zojuist overleden is. Ik wil geen nieuwe CD-speler omdat ik het een beetje beu ben elke keer die MP3's op die schijfjes te branden.

Wat ik me nou afvraag:
-Hoe lang gaat de batterij mee?
-Kun je makkelijk navigeren tussen mapjes of moet je echt elk nummer doorklikken?

Ligt het nou trouwens aan mij of zijn er echt geen reviews van te vinden? Ik bedoel: Hij mag dan wel op de Duex 304 lijken, maar wie weet is het andere firmware ofzo?

Is het bij deze speler ook zo dat er maar een overdrachtssnelheid van 200KB/s gehaald wordt?
Hmm in deze review wordt weer over 412K gesproken, niet wereldschokkend maar toch 2x zo snel...

[ Voor 40% gewijzigd door porn* op 31-07-2003 18:40 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Subtiel schopje ;)

Zit te twijfelen tussen deze speler en de Diva van mp3spelers.nl maar ik lees in dat Diva topic dat er soms nogal wat aan kan zijn... Iemand negatieve ervaringen met deze speler?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij geeft @home een voorloper van dit ding weg als je je @home abbo laat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
ik denk dat ik um ook haal.... ben mn napa best beu :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Ik ben twee weken met vakantie geweest, daardoor heb ik de laatste tijd geen berichten gepost.

Natuurlijk was de Aiptek mee en hij bevalt me nog steeds erg goed. :9~ Ik heb hem erg veel gebruikt en nog geen vastloper gehad. Wel redt de batterij het volgens mij niet om 10 uur te spelen. Ik heb het niet bijgehouden en ook nooit zoveel uur achter elkaar geluisterd, maar ik denk dat ongeveer na 9 of 9,5 uur de batterij op is.

Ik had al de mp3tjes die ik mee wilde, omgezet naar wma zodat er veel meer op kon, en daardoor word het wel lastig om door je nummertjes heen te skippen. Je kunt niet in één keer naar nummertje 70 bijvoorbeeld. Je moet dan dus 70 keer het joy-stickje naar rechts doen, wat trouwens wel fijn werkt. :)

Ik ben dus nog steeds erg blij met deze mp3 speler en binnenkort zullen wel meer mensen deze speler binnen hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

greatgonzo

schit-te-rend!

ik wilde ook altijd nog zo'n ding, enkele vraagjes nog:

-moet je de afstandsbediening er aan laten zitten, of doet ie het ook zonder de ab (ik vind die ab zo lomp groot op de pics te zien)
- Ik heb gelezen dat ie onder XP automatisch herkent wordt, hoe zit het met win98? dat hebben we namelijk op school en ik heb weinig zin om bij gebruik op school elke keer drivers mee te nemen
- zit er een langere kabel bij voor de speler, ik heb bij mijn eigen pc namelijk de usb poort aan de achterkant van de pc zitten.

edit, nog een vraag, ik heb hem gespot bij alternate en gistron, zijn er nog andere shops die hem verkopen? (hij staat namelijk niet in de PW)

[ Voor 13% gewijzigd door greatgonzo op 10-08-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

-Uhh.. waar zie jij de afstandbediening ??? Het is één klein apparaatje met alleen oordopjes eraan ? 8)7
-Voor win 98 moet je drivers installeren van minicdtje wat er bij zit.
-Er zit een lange usb kabel bijgeleverd van 1 meter ofzo.

Andere shops weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Kan je met deze mp3 speler in een nummer doorspoelen?
Zit er een hold functie op
Kan je Random instellen?

Dat zijn mijn vragen over deze mp3 speler

[ Voor 60% gewijzigd door shameblaster op 10-08-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Sjo schreef op 10 August 2003 @ 12:18:
-Uhh.. waar zie jij de afstandbediening ??? Het is één klein apparaatje met alleen oordopjes eraan ? 8)7
dacht dat de de ab was

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=253344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Dat is de radio die in het snoer van de oordopjes zit, en die is echt van ongelooflijk slechte kwaliteit. Maar daar koop je de mp3speler ook niet voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Of er een hold knop op zit wil ik ook wel eens weten, random boeit me niet :)
Hoe snel worden er bestanden ofgezet, maw: hoe lang duurt het om de 256MB vol te pompen?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Sjo schreef op 10 August 2003 @ 15:36:
Dat is de radio die in het snoer van de oordopjes zit, en die is echt van ongelooflijk slechte kwaliteit. Maar daar koop je de mp3speler ook niet voor. :)
Kan je met deze mp3 speler in een nummer doorspoelen?

Zit er een hold functie op
Kan je Random instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

-Nummers doorspoelen kan, met dat joystickje aan de bovenkant kun je volgende nummer kiezen als je één keer naar rechts doet, als je hem langer naar rechts houdt gaat ie doorspoelen.
-Er is ook een schuifknop met hold
-Random kun je instellen, als je dan volgende nummer kiest, kiest ie een random. ;)
-Het uploaden gaat ongeveer halve megabyte per seconde dus reken maar uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Welk joystikje, de knopjes + en - ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Nee, daarmee regel je het geluidsvolume.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweaks/mp3/foto8.jpg

Met dat joystickje of hoe je het ook moet noemen wat je op deze foto ziet kun je nummers skippen en doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Hartstikke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

zometeen maar eens bestellen bij gistron, en wel de 256 mb versie voor €119.

Wel alvast een meeltje gestuurd hoe lang het gaat duren, want volgens de site zijn ze niet meer op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bericht van de levertijd hebt gekregen, wil je dat dan hier even melden? Ben ook van plan om hem bij gistron te bestellen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Heb net mail terug gehad van Gistron, op het moment is niets bekend over de levertijd, slecht teken dus.

Bij Alternate hebben ze alleen de 128MB en die is daar nog duurder ook, ik wacht dus maar even af.

Edit: Toch maar besteld, met de vraag of ze contact op willen nemen als het langer dan een week duurt. Ik hou jullie wel op de hoogte!

[ Voor 26% gewijzigd door porn* op 11-08-2003 16:15 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 22:16:
Als je bericht van de levertijd hebt gekregen, wil je dat dan hier even melden? Ben ook van plan om hem bij gistron te bestellen namelijk..
Geachte heer,

deze is op het moment moeilijk leverbaar, er is nog geen idee van de levertijd.

Mvg
Gistron

lekker duidelijk dus, niemand hem evt ergens anders gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ik had zelf ook al even gebeld vandaag en hoorde hetzelfde verhaal. Ik ben zo langzamerhand aan het ombuigen naar een koop van de Ibead 150. Ik weet het, hij is duurder, maar in deze speler heb ik wat meer vertrouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

ja ik kan een ibead 100 voor 130 krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

maar ik ga voor de 256 mb, en de ibead versie daarvan is wel 100 euro meer dan de aiptec, en veel verschil zie ik niet (behalve tuner)

edit: en ok, de accu en compactere speler heeft wel iets, maar dat weegt voor mij niet op tegen die prijs

[ Voor 29% gewijzigd door greatgonzo op 11-08-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Vind ik ook, de prijs voor de Aiptek 256MB is erg goed. Hopelijk duurt het niet te lang voor ze hem leveren, dan horen jullie 't wel :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 18:04
Het gaat hier om een MP3-speler van WeWa (www.wewa.com.hk). Op de site kan je firmware downloaden en extra informatie vinden.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

nathalia schreef op 12 August 2003 @ 14:04:
Het gaat hier om een MP3-speler van WeWa (www.wewa.com.hk). Op de site kan je firmware downloaden en extra informatie vinden.
nee, het gaat hier om de aiptec :?

wat moeten we met deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Het gaat niet om een mp3 speler van WeWa, want daar zitten de knopjes heel anders en meer knoppen dan op de aiptek. :+

De aiptek is dus een aiptek en geen WeWa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Laatst online: 18-09 08:52
Hallo MP3 zoekers,

Heeft er iemand ervaring met de iRock 730i die ik voor € 129,00 op de site van http://www.mp3cdspeler.nl zag staan. Lijkt mij ook geen onaardig ding. Met name de uitbreiding met SmartMedia geheugen kon wel eens handig zijn.

Misschien een alternatief nu de Aiptek moeilijk leverbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Hendrik55 schreef op 13 August 2003 @ 11:06:
Hallo MP3 zoekers,

Heeft er iemand ervaring met de iRock 730i die ik voor € 129,00 op de site van http://www.mp3cdspeler.nl zag staan. Lijkt mij ook geen onaardig ding. Met name de uitbreiding met SmartMedia geheugen kon wel eens handig zijn.

Misschien een alternatief nu de Aiptek moeilijk leverbaar is!
tja, maar tis maar 128 mb, en daarvoor heb je toch echt een 256 mb versie van Aiptec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opmerking tussendoor, plaatje op gistron klopt niet als je die vergelijkt met het plaatje op www.aiptek.de van 256mb versie
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/thumbs/1057666842.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.aiptek.de/de/images/produkte/mp3player/mp3player_256.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

het eerste plaatje is de 128 mb versie, de tweede de 256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Zijn er nog verschillen in de bediening van de spelers of werkt het beide met een joystikje

edit:
KAN je bij de 128mb versie ook doorspoelen en ondersteunt die ook wma

[ Voor 33% gewijzigd door shameblaster op 13-08-2003 17:17 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

een update over degenen die hem bij gistron hebben besteld:

Net gebeld, zijn nog niet binnengekomen, leverancier heeft toegezegd ze binnen 3 tot 5 dagen te leveren. Komt nog de verzending naar de klant bij, zodat ze verwachten dat de speler eind volgende week bij mij bezorgd wordt

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op 13 August 2003 @ 17:14:
Zijn er nog verschillen in de bediening van de spelers of werkt het beide met een joystikje

edit:
KAN je bij de 128mb versie ook doorspoelen en ondersteunt die ook wma
?

• porn*

porn*

...take on the world!

greatgonzo schreef op 14 augustus 2003 @ 13:10:

Net gebeld, zijn nog niet binnengekomen, leverancier heeft toegezegd ze binnen 3 tot 5 dagen te leveren. Komt nog de verzending naar de klant bij, zodat ze verwachten dat de speler eind volgende week bij mij bezorgd wordt
Bedankt voor de update :)

Heb van Gistron nog niks gehoord, was al benieuwd!

Bnet pindle#2913

Verwijderd

Na heel lang zoeken en alle topics te lezen heb ik toch besloten deze te bestellen bij gistron.

Mijn oog viel eerst op de mooie MPIO fl100. Maar de bassen van dit ding zijn erg slecht. Voordeel is wel de removable media! Maar eigenlijk is dit helemaal niet handig, want die kaartjes zijn ontzettend duur (vergelijk met lege cd's/minidiscs). En het is maar semiremovable, omdat het niet als mass storage functioneerd. Voor removable media zou ik altijd gaan voor een cd-mp3-speler. Maargoed, ik wil zon klein dingetje, zonder draaiende onderdelen.

De ibead is erg populair, maar is bijna 2 keer zo duur. Daarnaast heeft het ding een waardeloos voedingssysteem. Ik leg mijn vertrouwen meer in de AA en de AAA.

De iriver is het perfecte apparaatje, ook vanwege de kwaliteit. Maar als ik echte kwaliteit wil, neem ik een cdspeler.

Een zeer grote tekortkoming van elle spelers is de verouderde usb 1.1 terwijl firewire en usb2 bestaat. Ik verwacht ook in de toekomst dat spelers dit zullen krijgen.

De FM radio van de mpio en de iriver zijn toch ook niet perfect, en ik betwijfel of ik er ooit naar zal luisteren. Ik beschouw de aiptek als: zonder radio ;-)

de chic en de diva kunnen niet worden gebruikt als mass storage. de chic heeft geen fijn batterij-systeem, en de diva is aan de grote kant (voor wat ik zoek).

de mambox kom lijkt er idd nog het meest op maar heeft geen WMA. En een paswoord heb ik niet nodig, alsie gejat wordt is het toch klote, en ik ga mijn pincode er niet op bewaren. ^_^

Omdat geen van de apparaatjes helemaal perfect is, neem ik de voordeligste ;-)

Ik koop al een jaar al mijn spullen bij gistron, het is mijn favoriete zaak :D ironisch dat ik na zo lang zoeken weer beland bij deze toko ;-)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

goed voor jou, sluit net als ons aan in de rij! :P

Zullen we trouwens een weddenschap afsluiten wie hem het eerste binnenheeft? Volgens mij hebben meerdere Got'ters hem besteld

(hadden we niet een inkoopactie kunnen organiseren :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Iemand vroeg laatst een foto van de speler met backlight aan hier is er één:
Afbeeldingslocatie: http://shop.mediamarkt.de/mmimg/de_DE/prod/catentry_24551_4.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer had jij hem besteld?Ik 31 juli ... denk je dat ik hem dan ook binnekort krijg?
greatgonzo schreef op 14 August 2003 @ 13:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 14 augustus 2003 @ 22:03:

(hadden we niet een inkoopactie kunnen organiseren :7 )
das wel een leuk idee! wordt dit vaker gedaan op dit forum? en hoeveel mensen heb je nodig? en hoeveel korting krijg je? :D

mij kan je iig meerekenen, die van gistron is toch nog niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

geen idee hoe dat werkt met die inkoop, ik denk dat we sowieso moeten wachten (ook de importeur heeft ze waarschijnlijk niet, denk dat ze uit de fabriek moeten komen.

Je moet wel wat korting kunnen krijgen, maar hoeveel weet ik niet precies, komt bij dat ze bij gistron al redelijk scherp geprijst zijn (10 euro goedkoper dan bv alternate)

Ik heb de mijne 12 augustus besteld, en zoals gezegt, gistron denkt ze vanaf woensdag te kunnen versturen (als ze ze binnenkrijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ging er eerst van uit dat dit ding niet firmware up te graden was, maar toen ik op die duitse site wat te kijken was kwam ik toch hier uit, als je beetje naar beneden scrolt, kom je dit tegen 'MP3-Player MP3-310 - Firmwareupdate' en 'MP3-Player MP3-313 - Firmwareupdate' en nog een download voor elke speler. Is firmware dan toch te upgraden? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo

Sjo

Cool, ga ik straks ef proberen met me aiptek. :)

Bij changes staat ook dat er nu mogelijkheid om laatst afgespeelde nummer te onthouden. Handig, als je 70 nummers hebt geluisterd, em uit zet, en daarna nummmer 71 wil afspelen. :9

Edit:

De firmware upgrade is goed gelukt. :9~ Ging erg gemakkelijk. Vooral dat hij het laatst afgespeelde nummer onthoud is erg handig.

Alle changes volgens aiptek:

1. Added item (Eingefügte Funktionen)
Add saving music number function at last time you shut down player.
Add music number forward or backward when player in stop status press FF/REW button
Add supporting WMA with DRM format
Add supporting more than 300 file
2. Modified item
Modified deleting bug when deleting the last file in MP3 player more than 100 file
Modified recording bug when record more than 1 hour.
Modified returning to music mode in repeat one mode.
Modified playing WAV file in root bug.

Ben ik trouwens nog steeds de enige die hem al heeft op got ? ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Sjo op 17-08-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Schijnbaar, als ik het zo zie ben je dat binnenkort alleen niet meer :P

Naja ik wacht wel geduldig af, hoop wel dat ze snel leveren want mijn oude MP3-CD-speler begint als een gek over te slaan, kan er niet eens meer mee rondlopen :|

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn schreef op 17 August 2003 @ 18:03:
Schijnbaar, als ik het zo zie ben je dat binnenkort alleen niet meer :P

Naja ik wacht wel geduldig af, hoop wel dat ze snel leveren want mijn oude MP3-CD-speler begint als een gek over te slaan, kan er niet eens meer mee rondlopen :|
Zeker een Lenoxx Mp 786 mp3discman....rampending....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net besteld.. ben benieuwd hoe lang 't gaat duren.. weet iemand een goede vervanging voor die oordopjes? als die radio-oordopjes namelijk echt zo slecht zijn ga ik meteen nieuwe oorpluggen erbij halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

gistron update: Net gebeld, niets binnengekomen daar, medewerker denkt dat het nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er iets wreed misgaat bij Aiptek, ik heb de mijne 15 Juli (!!) besteld bij funcomputer.de, die zeiden toen op hun site dat ie binnen een week geleverd werd. Op 1 augustus ging ik maar eens informeren hoe het ermee stond, kreeg ik een mailtje waarin stond:
Leider wurden wir vom Lieferanten abermals falsch über den Liefertermin informiert. Neuer Termin Ende August.
Voor degenen die geen duits kunnen:

Helaas werden wij wederom vekeerd geïnformeerd door de leverancier over de levertermijn. De nieuwe afspraak is eind augustus.

Al met al wacht ik al meer dan een maand :(

Ik geloof dus ook niet gistron ze deze week binnen gaat krijgen. Als dat wel zo is bestel ik hem mooi daar wel.

/edit: Sennheiser MX-400 zijn goede oordopjes voor zo'n 10 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2003 15:22 . Reden: oordopjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

bij alternate zijn ze even duur nu, maar helaas ook op

Bovenstaand lezend ben ik bang dat ze nergens meer te krijgen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel g0dverdeg0der >:-( ik moet hem wel hebben als het nieuwe schooljaar begint... hier baal ik echt van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook... kan je nog van je bestelling/koop af? Ik dacht het niet... maar kan je hem ergens anders sneller krijgen voor ongeveer dezelfde prijs? :(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste