Droogkloot, zou jij me kunnen vertellen hoeveel fps jij ongeveer hebt in die drukke vlieghaven? En ook wat voor pctje?
Op Schiphol.nl worden de IATA codes gebruikt net als op reisburo's trouwens.Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 23:45:
MP niet goedik had nog speciaal op de Schiphol site gekeken
nouja zal wel aan mij liggen dan
volgende keer MPH1410
Dat zijn twee letters voor Airlines en 3 letters voor Airports (dus MP en AMS voor Martinair en Schiphol).
Op VATSIM worden de ICAO codes gebruikt, 3 letters voor Airlines en 4 letters voor Airports, dus MPH en EHAM voor Martinair en Schiphol.
* McFlipp is op onderzoek uit gegaan en heeft dit gevonden:Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 10:32:
[...]
HUH?! Hoe kan je nou de PMDG 737NG aan de praat krijgen in FS2004?! Dat kan toch nog helemaal niet? Eerst moet FSCUIPC toch nog uitkomen? WIL IK OOK!
En:FSUIPC 2.975 (released on 14th March 2003)
Please note that due to an oversight,
the version number in the DLL properties
may read '2.974'. Do not worry—version
2.974 and 2.975 are one and the
same.
FSUIPC SDK 15th Release
WIDEFS 5.50 (15th April 2003)
PFC DLL 1.54 (19th June 2003) -- FS2004 compatible*
GPSout 2.51 (15th April 2003) -- FS2004 compatible
AdvDisplay 2.10 (7th July 2003) -- FS2004 compatible
AutoSave 1.44 (8th July 2003) -- FS2004 compatible
EPICINFO 4.20 (4th June 2003) -- FS2004 compatible *
FStarRC 1.83 (works now on Windows XP. released 29th April 2003)
Also, unsupported, but just updated:
Esound 2.55 (5th July 2003) -- FS2004 compatible *
* means these modules need FSUIPC.
For FS2004 use only FSUIPC versions 2.983 or later can be used. Those before version 3.00 are incomplete Beta test versions and will not be generally released.
A proper release of a version of FSUIPC which is fully compatible with FS2004 will be made as soon as possible, probably close to the official FS2004 release date, which I think is 29th July 2004.
The earliest version of Wideserver (part of the WideFS package) which is compatible with FS2004 is 5.53, but this also needs FSUIPC. The official release will be version 6.00 and will be simultaneous with the FSUIPC 3 release
Hi Pete,
you said that "For FS2004 use only FSUIPC versions 2.983 or later can be used."
How can we get this version?
Thanks in advance
2.983 is a Beta version, for testing only. It has only gone to FS2004 Beta testers and developers. The official and supported version of FSUIPC which includes FS2004 support will be Version 3, which I am now sure will be released on or before the day that FS2004 is officially released. But I am still working on it.
Regards,
Pete
[ Voor 14% gewijzigd door McFlipp op 14-07-2003 11:56 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Vanochted UPS aan de deur met een bestelbusje en kwam wat afleveren. Direct ff een checkflight met V.I.P. 's

Franko, vet bedankt man

Franko, vet bedankt man
Verwijderd
Ahhhh, dus Droogkloot is zeker Betatester van FSUIPC en/of PMDG?! Hmmm, jammer, dacht dat hij een andere manier had gevonden om deze twee toppers met elkaar te laten samenwerken voor de release van FSUIPC ver.3. Ach wel, dan nog maar even wachten...
Ik heb eventjes een vraagje over een FIX invoeren bij de PMDG FMC:

Klikken voor een duidelijk plaatje
Het punt MJV is de laatste van de STAR. Maar ik wil graag een punt wat nog iets verder naar het einde van de runway ligt. De runway is 06L. Dus ik wil graag een punt MJV240/5
Maar als ik dat (MJV240/5) in type op me scratchpad en hem dan bovenaan probeer in te voeren zegt ie 'not in database'.
Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe?
Het punt MJV is de laatste van de STAR. Maar ik wil graag een punt wat nog iets verder naar het einde van de runway ligt. De runway is 06L. Dus ik wil graag een punt MJV240/5
Maar als ik dat (MJV240/5) in type op me scratchpad en hem dan bovenaan probeer in te voeren zegt ie 'not in database'.
McFlipp schreef op 14 July 2003 @ 14:17:
Ik heb eventjes een vraagje over een FIX invoeren bij de PMDG FMC:
[afbeelding]

Als je deze situatie doet en dan klikt op de LSK onder RAD/DIS moet het werken.
Je hebt zo te zien de FSnav tijd achter je gelaten ??
[ Voor 6% gewijzigd door Ensinker op 14-07-2003 14:24 ]
Bedankt! Werkt nu allemaal prima, en heb er 2 fixes ingezet, en er zit nu een nette U-bocht in de approachGilly schreef op 14 July 2003 @ 14:21:
[...]
[afbeelding]
Als je deze situatie doet en dan klikt op de LSK onder RAD/DIS moet het werken.
Je hebt zo te zien de FSnav tijd achter je gelaten ??
Wat bedoel je met dat laatste? Ik heb FSnav al meer dan een jaar niet meer geinstalleerd staan.

Dat ding ging auto in GA mode vanwege wat stall warning door de wind, was ff vreemd. Waar is het gezag van de piloot gebleven
het zal vast wel geweest zijn maar ik ga niet 55 topics hiervoor doorbladeren..
ik heb een easyjet repaint gedownload van avsims.com (http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=31402) en het bijbehorende model (http://sgair.net/erick/B737/737download.htm)
De texture is uitgepakt naar C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Aircraft\B737_300\texture.1
maar als ik hem nu selecteer krijg ik een zwarte preview, druk ik op OK dan krijg ik een foutmelding...
Hij is als volgt toegevoegd:
[fltsim.1]
title=Boeing 737-300_FX EASYJET
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=
texture=ezy
visual_damage=1
kb_checklists=Boeing737-400_check
kb_reference=Boeing737-400_ref
atc_id=G
atc_airline=easy
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-300 - FFX
ui_variation=EasyJet
description=lang verhaal
hoe doe ik het WEL goed, dus zodat die texture ook word geladen?
het gaat om fs2004
ik heb een easyjet repaint gedownload van avsims.com (http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=31402) en het bijbehorende model (http://sgair.net/erick/B737/737download.htm)
De texture is uitgepakt naar C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Aircraft\B737_300\texture.1
edit:
ik kan hem nu wel selecteren
maar als ik hem nu selecteer krijg ik een zwarte preview, druk ik op OK dan krijg ik een foutmelding...
[fltsim.1]
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=
texture=ezy
visual_damage=1
atc_id=G
atc_airline=easy
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-300 - FFX
ui_variation=EasyJet
description=lang verhaal
het gaat om fs2004
[ Voor 53% gewijzigd door bakakaizoku op 14-07-2003 16:04 ]
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Iedere betalende klant van PMDG is betatesterVerwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 13:02:
Ahhhh, dus Droogkloot is zeker Betatester van FSUIPC en/of PMDG?! Hmmm, jammer, dacht dat hij een andere manier had gevonden om deze twee toppers met elkaar te laten samenwerken voor de release van FSUIPC ver.3. Ach wel, dan nog maar even wachten...

Hij staat in de texture.1 dir maar in je aircraft.cfg verwijs je naar texture.ezymattttt schreef op 14 July 2003 @ 15:52:
edit:
[fltsim.1]
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=
texture=ezy
visual_damage=1
atc_id=G
atc_airline=easy
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-300 - FFX
ui_variation=EasyJet
description=lang verhaal
het gaat om fs2004
De texture is uitgepakt naar C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Aircraft\B737_300\texture.1mattttt schreef op 14 July 2003 @ 15:52:
edit:
[fltsim.1]
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=
texture=ezy
visual_damage=1
atc_id=G
atc_airline=easy
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-300 - FFX
ui_variation=EasyJet
description=lang verhaal
het gaat om fs2004
edit:
[fltsim.1]
sim=Boeing737-400
model=
panel=
sound=
texture=ezy
visual_damage=1
atc_id=G
atc_airline=easy
atc_flight_number=1123
ui_manufacturer=Boeing
ui_type=737-300 - FFX
ui_variation=EasyJet
description=lang verhaal
-----------
Zorg dat die beide vet gedrukte hetzelfde zijn, of texture.ezy of texture.1
Een echte foutmelding kan komen doordat het model niet 100% over 1 komt, maar de textures zouden goed moeten zijn.
dat heb ik aangepast, maar blijft zwart...
als ik op ok druk krijg ik "Aircraft initialization failure: BOEING 737-300_FX EASYJET"
als ik op ok druk krijg ik "Aircraft initialization failure: BOEING 737-300_FX EASYJET"
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.rdluca schreef op 14 July 2003 @ 16:07:
[...]
Iedere betalende klant van PMDG is betatesteren bij lange na is de PMDG nog geen topper. Komt net een klein beetje in de schaduw van PIC. Misschien dat over 1 1/2 als het pakket eindelijk af en bugvrij is kan je hem een topper noemen maar nu is het een schande dat die is uitgebracht
Er zitten gewoon nog teveel bugs en foutjes in de PMDG.
Ook het feit dat er liveries en een SID/STAR database worden uitgebracht, die na een dag alweer worden weggehaald omdat ze vol bugs zitten vind ik niet echt porfessioneel overkomen voor een Payware kist.
[fltsim.1]mattttt schreef op 14 July 2003 @ 16:15:
sim=Boeing737-400
verander eens in sim=Boeing737-300
Ohhh zwart, wat voor vidkaart heb je ??mattttt schreef op 14 July 2003 @ 16:15:
Dat had ik ook met mijn Voodoo3
rdluca schreef op 14 juli 2003 @ 16:07:
[...]
Iedere betalende klant van PMDG is betatesteren bij lange na is de PMDG nog geen topper. Komt net een klein beetje in de schaduw van PIC. Misschien dat over 1 1/2 als het pakket eindelijk af en bugvrij is kan je hem een topper noemen maar nu is het een schande dat die is uitgebracht
refund@precisionmanuals.comSleepie schreef op 14 July 2003 @ 16:18:
[...]
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Er zitten gewoon nog teveel bugs en foutjes in de PMDG.
Ook het feit dat er liveries en een SID/STAR database worden uitgebracht, die na een dag alweer worden weggehaald omdat ze vol bugs zitten vind ik niet echt porfessioneel overkomen voor een Payware kist.
cheers, dat was het!rdluca schreef op 14 July 2003 @ 16:19:
[...]
[fltsim.1]
sim=Boeing737-400
verander eens in sim=Boeing737-300
http://www.flightsim.com/...ain/notams03/melj0713.htm

Release is slated for this Friday, July 18, 2003 at 1200h GMT
Bron:www.flightsim.com & www.meljet.com
De doodslag voor posky 777

Release is slated for this Friday, July 18, 2003 at 1200h GMT
Bron:www.flightsim.com & www.meljet.com
De doodslag voor posky 777
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Zo erg is het nu ook weer niet.
Eerst maar eens afwachten wat de eerste patch ons gaat brengen.
Dat bedoel, die release is echt niet netjes zo, beetje stom van ze.Sleepie schreef op 14 July 2003 @ 16:31:
[...]
Zo erg is het nu ook weer niet.
Eerst maar eens afwachten wat de eerste patch ons gaat brengen.
Maar de potentie om een goede kist te worden is er zeker wel, die mannen staan open voor kritiek, das al heel wat en ze werken er vast hard aan.
Ja, achteraf gesproken hadden ze beter nog een maandje kunnen wachten met die release. Maar ze werken er wel hard aan, de livery updates stonden er binnen 1 of 2 dagen en de aankondiging van de eerste patch kwam ook erg snel.
Dat geeft hoop voor de toekomst en het is zeker een kist met potentieel, daar zijn we het volgens mij allemaal wel over eens hier.
Dat geeft hoop voor de toekomst en het is zeker een kist met potentieel, daar zijn we het volgens mij allemaal wel over eens hier.
Verwijderd
Idd, helemaal mee eens. Als de kist eenmaal helemaal gepatched is dan wacht ons een waardige 'collega' van PIC767. "Collega?" Juist, geen PIC767 vervanger maar een PIC-waardige collega voor de korte afstand want zeg nou zelf, EHAM-EGLL is niet echt 767 waardig, toch? (ja ja, ik weet van de BA 767 die af en toe EGLL-EHAM doen!)Gilly schreef op 14 July 2003 @ 16:34:
[...]
Dat bedoel, die release is echt niet netjes zo, beetje stom van ze.
Maar de potentie om een goede kist te worden is er zeker wel, die mannen staan open voor kritiek, das al heel wat en ze werken er vast hard aan.
(p.s. zullen we een wedje leggen over of de SSW A310 vandaag nou echt uitkomt?
Ja daar ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar. Ik denk trouwens niet dat die komt, maar das afwachten, ze hebben nog niet eerder een datum genoeg zoals nu dus ........Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:05:
[...]
Idd, helemaal mee eens. Als de kist eenmaal helemaal gepatched is dan wacht ons een waardige 'collega' van PIC767. "Collega?" Juist, geen PIC767 vervanger maar een PIC-waardige collega voor de korte afstand want zeg nou zelf, EHAM-EGLL is niet echt 767 waardig, toch? (ja ja, ik weet van de BA 767 die af en toe EGLL-EHAM doen!)
(p.s. zullen we een wedje leggen over of de SSW A310 vandaag nou echt uitkomt?Ik denk van niet... )

Ben benieuwd wat voor bak dat is, hij schijnt rete goed/compleet te zijn, is dat dan de PIC opvolger ??
[qoute]
SSW Forum by SSW1
I know you are all awaiting for our A310..... Well, I have just to say it will be released tonight. Just give us few hours to prepare the installation package and server side software.
We're taxiing to the gate....... All passengers please stay in your seats untill the aircraft stops.....
[/qoute]
[ Voor 19% gewijzigd door Ensinker op 14-07-2003 17:10 ]
Nou ik denk toch dat het geen collega wordt, waarom? Omdat er geen FS2004 patch komt voor de PiC767... En ik denk toch dat op de duur iedereen overstapt op FS2004.Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 17:05:
[...]
Idd, helemaal mee eens. Als de kist eenmaal helemaal gepatched is dan wacht ons een waardige 'collega' van PIC767. "Collega?" Juist, geen PIC767 vervanger maar een PIC-waardige collega voor de korte afstand want zeg nou zelf, EHAM-EGLL is niet echt 767 waardig, toch? (ja ja, ik weet van de BA 767 die af en toe EGLL-EHAM doen!)
(p.s. zullen we een wedje leggen over of de SSW A310 vandaag nou echt uitkomt?Ik denk van niet... )
Verwijderd
Maar ik BLIJF hopen. Immers, op het PIC767 forum op Avsim heeft Wade een keer te kennen gegeven dat hij bezig is met een soort service-pack. Meer FMC mogelijkheden, vernieuwde instrumenten e.d. Waarom dan ook niet een FS2004 patch? Wie weet. Let's keep on dreaming...McFlipp schreef op 14 juli 2003 @ 17:09:
[...]
Nou ik denk toch dat het geen collega wordt, waarom? Omdat er geen FS2004 patch komt voor de PiC767... En ik denk toch dat op de duur iedereen overstapt op FS2004.
Of het een waardige collega wordt van PIC gaat worden is iets wat ik me afvraag maar langzaam maar zeker begin te twijfelen.Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:05:
[...]
Toen PIC uitkwam was het al een bijna perfect product, de patches die nodig waren lostten kleine dingen op. De DF734 voor FS2000 vertoonde ook slechts kleine kuren. Bij de PMDG lijkt er meer dan een aantal kleine dingetjes mis.
Vooralsnog beschouw ik het als een 2e PSS: schitterende planes maar de panels zijn nooit helemaal afgemaakt.
lovely flightdeck ain't?

[ Voor 7% gewijzigd door rdluca op 14-07-2003 18:50 ]
Zouden die boeing seats dan toch echt zo verrot zitten ??
Weet iemand of de PMDG dit kan of in de toekomst wordt toegevoegd?

is er trouwens een nederlandse handleiding ?
de laatste fs die ik heel lang heb gespeeld was fs98 geloof ik en dat was gewoon domweg rondvliegen, maar ik word nou om de oren geslagen met dingen als "please expedite your turn to heading 065" waar ik bij god niet weet wat ik moet doen
de laatste fs die ik heel lang heb gespeeld was fs98 geloof ik en dat was gewoon domweg rondvliegen, maar ik word nou om de oren geslagen met dingen als "please expedite your turn to heading 065" waar ik bij god niet weet wat ik moet doen
Verwijderd
Yep, wanneer PMDG hun 800-900 uitbreiding uitbrengen kun je kiezen tussen verschillende opties die vliegmaatschappijen hebben. Je krijgt dus verschillende cockpit opties.rdluca schreef op 14 July 2003 @ 19:27:
Weet iemand of de PMDG dit kan of in de toekomst wordt toegevoegd?
[afbeelding]
Hij vraag vriendelijk of je even van Koers wil veranderenmattttt schreef op 14 juli 2003 @ 19:30:
is er trouwens een nederlandse handleiding ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 19:38:
[...]
Yep, wanneer PMDG hun 800-900 uitbreiding uitbrengen kun je kiezen tussen verschillende opties die vliegmaatschappijen hebben. Je krijgt dus verschillende cockpit opties.
Laat ze dus maar opschieten
Hier een vluchtje van TNCM naar TUPJ met de aero shorts360

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste post op dit forum...
Hier is een previewtje van onze (iFDG) MD11
:

Stay tuned for more...
Dit is mijn eerste post op dit forum...
Hier is een previewtje van onze (iFDG) MD11

Stay tuned for more...
Zo dat zit er goed uit als modelVerwijderd schreef op 14 July 2003 @ 20:51:
Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste post op dit forum...![]()
Hier is een previewtje van onze (iFDG) MD11:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stay tuned for more...
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 14-07-2003 21:03 ]
Woei! Eindelijk een goed MD-11 model! Nu nog een panel, anders heb ik er nog niets aanVerwijderd schreef op 14 July 2003 @ 20:51:
Hallo iedereen,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stay tuned for more...
Woei "Ultimate MD-11 Experience by IFDG"
[ Voor 13% gewijzigd door McFlipp op 14-07-2003 21:07 ]
Verwijderd
Zo dan!!!! Eindelijk eens een goed MD-11 model! Kan niet wachten haar te vliegen in de kleuren van onze nationale trots! Ga zo door!Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 20:51:
Hallo iedereen,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stay tuned for more...
Geloof dat er nu eens mensen komen die de Echte DIEHARD simmers gaan begrijpen ..McFlipp schreef op 14 July 2003 @ 21:03:
[...]
Woei! Eindelijk een goed MD-11 model! Nu nog een panel, anders heb ik er nog niets aan![]()
[...]
Woei "Ultimate MD-11 Experience by IFDG"
Die willen niet alleen maar Boeing , of Airbussen.
Of wat klein stuff .
Maar nu komen er eindelijk een mooie andere modellen uit .
Hopelijk nu nog een mooie van de "CONNY" en ik ben helemaal in
OLD SKOOL
FS2000
Courchevel Scenery Goes Freeware
Martin Reiffer has informed us that the Courchevel software which was originally payware has now been made freeware. He goes onto say "Just in time for the Alpe d'Huez Tour de France stage you can download the former payware add-on Courchevel 2000, which contains a Flight Simulator 2000 rendition of the French altiport. To find out more on this annoucement click here and navigate to the downloads section.
http://flightsim.reiffer.com/
FS2000
Courchevel Scenery Goes Freeware
Martin Reiffer has informed us that the Courchevel software which was originally payware has now been made freeware. He goes onto say "Just in time for the Alpe d'Huez Tour de France stage you can download the former payware add-on Courchevel 2000, which contains a Flight Simulator 2000 rendition of the French altiport. To find out more on this annoucement click here and navigate to the downloads section.
http://flightsim.reiffer.com/
Verwijderd
En als we nou zelf ook die hard simmers zijn 
Oh en ik heb dit plaatje nog gevonden ergens diep weggestopt. Sorry voor de kwaliteit en grootte...
Oh en ik heb dit plaatje nog gevonden ergens diep weggestopt. Sorry voor de kwaliteit en grootte...

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:39:
En als we nou zelf ook die hard simmers zijn
Oh en ik heb dit plaatje nog gevonden ergens diep weggestopt. Sorry voor de kwaliteit en grootte...![]()
[afbeelding]
Of wordt dit jullie standaard panel
Dan ga ik wel alvast mijn inet warm draaien voor het dll
GOOD WORK
Want hij ziet er echt wel goed uit

Maar in het blauw mag ook wel hoor
HOPELIJK met werkend FMC ( maar zo aan het plaatje te zien wel
[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 14-07-2003 21:54 ]
Verwijderd
wat mij opvalt bij de screenshots van gilly is dat de tankwagen aan de verkeerde kant staat en hij mag zo niet eens staan.
brandstof aansluiting zit aan de rechterkant en n tankwagen moet ten alle tijden vooruitweg kunnen rijden
en nee hij mag/kan niet onder de slurf door.
brandstof aansluiting zit aan de rechterkant en n tankwagen moet ten alle tijden vooruitweg kunnen rijden
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 01:09 . Reden: typo's ]
Verklaar u nader; hoe weet je dat zo precies, zelf tankwagenbestuurder?Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 01:05:
wat mij opvalt bij de screenshots van gilly is dat de tankwagen aan de verkeerde kant staat en hij mag zo niet eens staan.
brandstof aansluiting zit aan de rechterkant en n tankwagen moet ten alle tijden vooruitweg kunnen rijdenen nee hij mag/kan niet onder de slurf door.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Stel je vliegt in een 737 op 36000ft met de kruissnelheid. Hoe kan je bepalen op welke afstand van het vliegveld je de landing moet inzetten. Is hier een rekensom voor oid.
Vincere Per Belli
Kijk hier eens :peeth schreef op 15 July 2003 @ 07:49:
Stel je vliegt in een 737 op 36000ft met de kruissnelheid. Hoe kan je bepalen op welke afstand van het vliegveld je de landing moet inzetten. Is hier een rekensom voor oid.
http://www.dutchvacc.nl/training/pilots/desplan.html
Hee, bedankt. Nuttige infoSleepie schreef op 15 July 2003 @ 09:25:
[...]
Kijk hier eens :
http://www.dutchvacc.nl/training/pilots/desplan.html
Vincere Per Belli
Wow mensen, die MD11 is echt mooi man! Wordt een mooie vloot van IFDG!
Vind nog steeds de 757's de mooiste tot nu toe
Vind nog steeds de 757's de mooiste tot nu toe
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Verwijderd
ja dat ben ik inderdaad op schiphol.-Sander_ schreef op 15 July 2003 @ 01:36:
[...]
Verklaar u nader; hoe weet je dat zo precies, zelf tankwagenbestuurder?
is erg leuk ook omdat je dan weet wat ze ongeveer meenemen op n vlucht
Dus jij kan ons even gaan vertellen wat bepaalde vluchten precies aan brandstof meenemen?Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 11:56:
[...]
ja dat ben ik inderdaad op schiphol.
is erg leuk ook omdat je dan weet wat ze ongeveer meenemen op n vluchtvlieg zelf ook met fs2002
Dat lijkt me wel cool, kijken of ik met die hoeveelheid brandstof goed uit kan komen. Of nouja kijken welke cost index je daarbij nodig hebt, welke clb thrust we kunnen gebruiken etc etc
Gaat je in de PMDG niet lukken, volledig vol met pax of leeg, volledig vol met fuel of helemaal leeg, cost index van 30 of 130; de FMC geeft steeds exact dezelfde waardes aanMcFlipp schreef op 15 juli 2003 @ 13:28:
[...]
Dus jij kan ons even gaan vertellen wat bepaalde vluchten precies aan brandstof meenemen?
Dat lijkt me wel cool, kijken of ik met die hoeveelheid brandstof goed uit kan komen. Of nouja kijken welke cost index je daarbij nodig hebt, welke clb thrust we kunnen gebruiken etc etcZo wordt het wel echt 'as real as it gets'

Ja I know, klopt nu nog helemaal niets van die fuel calculation! (Je zou toch zeggen dat een beta tester dat opmerkt!?)rdluca schreef op 15 July 2003 @ 16:21:
[...]
Gaat je in de PMDG niet lukken, volledig vol met pax of leeg, volledig vol met fuel of helemaal leeg, cost index van 30 of 130; de FMC geeft steeds exact dezelfde waardes aan
Maar vanaf 19 Juli is alles opgelost
Verwijderd
Alsof de CI ook maar enige invloed heeft op FS. Niet dusMcFlipp schreef op 15 July 2003 @ 13:28:
[...]
Dus jij kan ons even gaan vertellen wat bepaalde vluchten precies aan brandstof meenemen?
Dat lijkt me wel cool, kijken of ik met die hoeveelheid brandstof goed uit kan komen. Of nouja kijken welke cost index je daarbij nodig hebt, welke clb thrust we kunnen gebruiken etc etcZo wordt het wel echt 'as real as it gets'
ff een aanvulling:McFlipp schreef op 15 July 2003 @ 13:28:
[...]
De Cost Index wordt door de maatschappij bepaald.
Clb thrust is afhankelijk van hoogte vliegveld, temperatuur, noise abattementrules end.
Deze twee bepalen juist of je meer fuel of minder moet meenemen en worden niet door de fuel on board bepaald
edit:
btw, hoezo heb ik nog geen Aerodesigns A340 voorbij zien komen vandaag?
[ Voor 7% gewijzigd door rdluca op 15-07-2003 18:11 ]
Verwijderd

Een tijdje geleden postte ik dit texture probleem met FS2k4, en ik heb het nu eindelijk op kunnen lossen met de hulp van meuh.
Bij het vergelijken van de groottes van de directories bleek dat ik +/- 300mb te kort kwam, die 300mb had in de Scenery\World directory moeten zitten. Dus ik heb handmatig van CD4 die world.cab uitgepakt in Scenery\World dir en voila: alle textures zijn er, en niet alles wordt blauw op het hoogste detail niveau
Eindelijk vliegen met de DC3
voor de mensen die iets van de CI willen weten (cost index)
http://www.airliners.net/...tech_ops/read.main/63202/
http://www.airliners.net/...tech_ops/read.main/63202/
cabin crew, yellow door selectors, automatic
En nu weten we het zekerVerwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:05:
[...]
Beveiligings problemen, dan stuur je hem toch de deur uit zonder beveiliging
Ja dat weet ik al, maar als je begint bij de hoeveelheid fuel, dus die weet je al (als diavolo die hoeveelheden hier post dus), dan moet je terug rekenen, en hangen dus de CI en de Clb thrust af van de hoeveelheid fuelrdluca schreef op 15 July 2003 @ 18:10:
[...]
ff een aanvulling:
De Cost Index wordt door de maatschappij bepaald.
Clb thrust is afhankelijk van hoogte vliegveld, temperatuur, noise abattementrules end.
Deze twee bepalen juist of je meer fuel of minder moet meenemen en worden niet door de fuel on board bepaald
edit:
[ Voor 13% gewijzigd door McFlipp op 15-07-2003 19:23 ]
Als je voor mij de formule hebt ben ik tevreeMcFlipp schreef op 15 July 2003 @ 19:22:
[...]
Ja dat weet ik al, maar als je begint bij de hoeveelheid fuel, dus die weet je al (als diavolo die hoeveelheden hier post dus), dan moet je terug rekenen, en hangen dus de CI en de Clb thrust af van de hoeveelheid fuel(Aangezien je bijvoorbeeld met een te hoge CI te weinig brandstof hebt om veilig aan te komen bij de bestemming, alhoewel dat voor sommigen hier geen probleem hoeft te zijn....)
Verwijderd
sja, wat moeten we nou zeggen he, van die jongens van SSW. Erg jammer dat ze het zo doen, het komt een beetje slordig over zo. Ik begrijp best dat er een delay kan zijn in de release maar het lijkt alsof ze nooit de waarheid zeggen en er omheen draaien. Dan doen ze het bij het PMDG forum beter. Alhoewel de 737NG bij lange na niet bugfree is zijn ze ten minste eerlijk en fair tegenover hun klanten. Zij hebben de beste customersupport die ik ooit heb gezien voor een fs product en een eerlijke en open communicatie.Gilly schreef op 15 July 2003 @ 18:57:
[...]
En nu weten we het zeker
Beveiligings problemen, dan stuur je hem toch de deur uit zonder beveiliging
Ah wel, genoeg gezeikt, let's get back to the program! Anders blijf ik nog hangen in dit eigenlijk onbelangrijke geneuzel.
Dan maar iets anders! Liefhebbers voor een TU-104?! Die is eindelijk uit, check www.avsim.ru en check links de nieuwe downloads!! Prachtige bak met mooie remchute animatie!
Die nieuwe A340 van die "gekkenaam"

Mijn conclusie: in het geheel niet onder de indruk
*vraag af mode
Waarom maakt men zoiets, mensen kijken toch om zich heen en proberen dat toch iets te bouwen wat mooier/beter is dan de rest

Mijn conclusie: in het geheel niet onder de indruk

*vraag af mode
Waarom maakt men zoiets, mensen kijken toch om zich heen en proberen dat toch iets te bouwen wat mooier/beter is dan de rest
Verwijderd
ja kan, voor f-100 klm ukMcFlipp schreef op 15 July 2003 @ 13:28:
[...]
744/772 singapore
734/735 csa
763-er ethiopian
340 kuwait
738 el-al
....
ga maar door die tank ik altijd, hoor t wel
weet alleen aantal kilo's en bestemming, rest kan ik denk ik niet aan komen.
hoor t wel.
Nu op Discovery tot 23uur, super creatures structures: The Boeing 747
deuvm!
deuvm!
[ Voor 13% gewijzigd door 456 op 15-07-2003 22:06 ]
NU is even GEEEN Boeing of AIrbus 
nu een even een Fairchild-Dornier_728-100
A Commercial Twin Jet engine Aircraft.
The 728-100 carries a Flight Crew of 4 with 70-85 passengers.
ZO hier dan even een test vlucht van EHRD en EHAM

Die 738 El-al wil ik wil wetenVerwijderd schreef op 15 July 2003 @ 21:48:
[...]
ja kan, voor f-100 klm uk
744/772 singapore
734/735 csa
763-er ethiopian
340 kuwait
738 el-al
....
ga maar door die tank ik altijd, hoor t wel
weet alleen aantal kilo's en bestemming, rest kan ik denk ik niet aan komen.
hoor t wel.
Ook 38mb naar beneden zitten zuigen?Blackhole schreef op 15 July 2003 @ 22:23:
NU is even GEEEN Boeing of AIrbus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deed het panel en sound bij jou?
SSW hun Airbus A310-300 The Master's Edition' for MSFS 2002 is los.
Wil zal de eerste zijn ...
Nee ik heb even die panel van een learjet er in gegooid .. panel geeft te veel fouten456 schreef op 15 July 2003 @ 22:50:
[...]
Ook 38mb naar beneden zitten zuigen?
Deed het panel en sound bij jou?
even wat oldies aan het vliegen met FS2004
Hier een vertrek vanaf TAI TAK

alleen verder ging ik niet omdat fs even raar deed ..
Ik ben al de hele tijd aan het proberen, maar als ik m'n acount wil activeren krijg ik een 404Gilly schreef op 15 juli 2003 @ 23:01:
SSW hun Airbus A310-300 The Master's Edition' for MSFS 2002 is los.
Naja, dan morgen maar
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb het ook zitten kijken. Het blijft toch een geweldig vliegtuig!456 schreef op 15 July 2003 @ 22:00:
Nu op Discovery tot 23uur, super creatures structures: The Boeing 747
deuvm!
Ik kreeg wel weer zin om FS te gaan doen hoor, maar helaas moet ik nog een paar daagjes op m'n nieuwe mobo, cpu en geheugen wachten.
Verwijderd
is goed morgeavond weet ik tMcFlipp schreef op 15 juli 2003 @ 22:46:
[...]
Die 738 El-al wil ik wil wetenUiteraard ook met bestemming erbij anders heb ik er niets aan
Downloading SSW A310-300 now.... eindelijk werkt het!
Main file: 58,5 MB
Navdata: 6 MB
Liveries: 1,2 - 2,2 MB per stuk
Maar... 'k ben nu off to work, dus kan vanavond de boel pas installeren!
Main file: 58,5 MB
Navdata: 6 MB
Liveries: 1,2 - 2,2 MB per stuk
Maar... 'k ben nu off to work, dus kan vanavond de boel pas installeren!

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 16-07-2003 06:50 ]
Twee vraagjes:
Als een piloot te horen krijgt welke SID hij moet vliegen, hoe wordt dat uitgesproken? Zeggen ze "Bergi One Sierra" of "Bravo Echo Romeo Golf India One Sierra"? Dat laatste lijkt me 'n beetje lang
Is er een (redelijk) goede freeware kist met 'n werkende FMC, zodat ik wat kan oefenen vooraleer ik online ga vliegen met 'n payware kist? Bij voorkeur een 737.
Alvast bedankt
Als een piloot te horen krijgt welke SID hij moet vliegen, hoe wordt dat uitgesproken? Zeggen ze "Bergi One Sierra" of "Bravo Echo Romeo Golf India One Sierra"? Dat laatste lijkt me 'n beetje lang

Is er een (redelijk) goede freeware kist met 'n werkende FMC, zodat ik wat kan oefenen vooraleer ik online ga vliegen met 'n payware kist? Bij voorkeur een 737.
Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door kenneth op 16-07-2003 11:28 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
-Bergi One Serria jakenneth schreef op 16 July 2003 @ 11:25:
Twee vraagjes:
Als een piloot te horen krijgt welke SID hij moet vliegen, hoe wordt dat uitgesproken? Zeggen ze "Bergi One Sierra" of "Bravo Echo Romeo Golf India One Sierra"? Dat laatste lijkt me 'n beetje lang![]()
Alvast bedankt
-nee
tampert, kriminalpolizei
Thnx Evilernie!
Nou, dan moet ik maar een payware gaan halen. Alleen kom ik niet zovaak in Aalsmeer (LHShop) dus moet ik in Den Haag maar gaan zoeken (heb geen CC nl.)
Nou, dan moet ik maar een payware gaan halen. Alleen kom ik niet zovaak in Aalsmeer (LHShop) dus moet ik in Den Haag maar gaan zoeken (heb geen CC nl.)
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Bij de LHS is ook niet zoveel te vinden. Zeker met het oog op in FS2004 werkende planes.kenneth schreef op 16 juli 2003 @ 11:45:
Thnx Evilernie!
Dan kom je helaas al snel uit bij de PMDG 737NG en die is voorlopig nog alleen online te koop.
Sowieso is het hiero in Den Haag slecht gesteld met FS-addons
Ik zag trouwens gister op de site van DreamFleet dat ze voor de DF737 toch nog wel plannen hebben voor FS2004.
Echter geen patch, maar als je het zo leest, gok ik erop dat er een hele nieuwe (verbeterde?) versie gaat komen. De vraag is echter.....wanneer
Echter geen patch, maar als je het zo leest, gok ik erop dat er een hele nieuwe (verbeterde?) versie gaat komen. De vraag is echter.....wanneer
Wat ik heb begrepen zoude ze ooit eens een Virtual Cockpit maken voor de 737Sleepie schreef op 16 juli 2003 @ 13:21:
Ik zag trouwens gister op de site van DreamFleet dat ze voor de DF737 toch nog wel plannen hebben voor FS2004.
Als ze een compleet nieuw pakket maken zou dat niet prettig overkomen bij de kopers van de FS2000 versie

Voor de volledigheid nog even de tekst van de DF Website :
Boeing 737-400: The Boeing 737 was designed for FS2000, and later updated for free to work with FS2002. We will have an announcement coming in the future as to what our plans are for the 737 in FS2004. Yes, we do have plans for the 737 in FS2004, but please do not ask us when we will be announcing this, or just what our plans are. ;-)
Boeing 737-400: The Boeing 737 was designed for FS2000, and later updated for free to work with FS2002. We will have an announcement coming in the future as to what our plans are for the 737 in FS2004. Yes, we do have plans for the 737 in FS2004, but please do not ask us when we will be announcing this, or just what our plans are. ;-)
Lees: we gaan een 737NG maken.Sleepie schreef op 16 July 2003 @ 14:44:
Voor de volledigheid nog even de tekst van de DF Website :
Dat was inderdaad ook mijn gedachte.
Ben benieuwd wat dat oplevert dan, aangezien er al de PMDG 737NG is.
Op een-of-andere manier zal DF zich dan toch willen onderscheiden van die PMDG denk ik zo, maar de toekomst zal het wel leren.
Ben benieuwd wat dat oplevert dan, aangezien er al de PMDG 737NG is.
Op een-of-andere manier zal DF zich dan toch willen onderscheiden van die PMDG denk ik zo, maar de toekomst zal het wel leren.
Wie gebruikt hier de A340 van aerosigns.projectai ?
ik heb even een paar vraagjes er over .
Ik krijg geen liv ge installed en ook mijn Cockpit doet het niet goed .
PS dit allemaal in fs 2004
ik heb even een paar vraagjes er over .
Ik krijg geen liv ge installed en ook mijn Cockpit doet het niet goed .
PS dit allemaal in fs 2004
rdluca schreef op 16 July 2003 @ 15:51:
Lees: we gaan een 737NG maken.

Vervolgens gaan ze een 737NG maken?

Ik wil eens richting Mexico maar heb op avsim en flightsim.com naar scenery gezocht, er is bijna geen fatsoenlijke scenery van Mexico te vinden.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Mexico City Airport is wel te vinden :
http://www.flytradewind.org/scenery/northam.htm
Ik vind met Google net deze link, geen idee of hij al bekend is hier, maar lijkt me wel handig.
http://walhalla.mine.nu/fs2002.php
http://walhalla.mine.nu/fs2002.php
Verwijderd
Uit de Telegraaf:
AMSTERDAM - Luchthaven Schiphol laat de uitvliegroute van de Polderbaan nog eens kritisch bekijken. Reden is de vele geluidsoverlastklachten uit Spaarndam en directe omgeving waar de route vlak langs loopt.
Schiphol, de Luchtverkeersleiding Nederland en de gemeenten Haarlemmerliede en Spaarnwoude spraken dinsdag met elkaar. Ze spraken af dat de werkgroep Hinderbeperking van de Commissie Regionaal Overleg luchthaven Schiphol (CROS) de vliegroutes van de Polderbaan nog eens bestudeert.
Daarbij moet de werkgroep uitdrukkelijk rekening houden met de mainportfunctie van Schiphol (Schiphol is een belangrijke overstapluchthaven naar allerlei bestemmingen in de wereld) en de piekuurbelasting die dat met zich meebrengt. Het belang moet afgewogen worden tegen dat van de belangen van de inwoners van Spaarndam, Haarlem-Noord en Velserbroek.
Foutje
In ongeveer dezelfde omgeving, maar vooral ook in Halfweg, is daarnaast grote onrust ontstaan omdat Schiphol en de Luchtverkeersleiding een eerder gemaakte fout in de Milieu Effect Rapportage 2003 wil herstellen. Dit houdt namelijk in dat de Zwanenburgbaan meer gebruikt gaat worden. De gemeenten en de luchthaven spraken af dat Schiphol in Halfweg een informatieavond organiseert om een en ander uit te leggen. Een dergelijke avond staat in Spaarndam al gepland.
AMSTERDAM - Luchthaven Schiphol laat de uitvliegroute van de Polderbaan nog eens kritisch bekijken. Reden is de vele geluidsoverlastklachten uit Spaarndam en directe omgeving waar de route vlak langs loopt.
Schiphol, de Luchtverkeersleiding Nederland en de gemeenten Haarlemmerliede en Spaarnwoude spraken dinsdag met elkaar. Ze spraken af dat de werkgroep Hinderbeperking van de Commissie Regionaal Overleg luchthaven Schiphol (CROS) de vliegroutes van de Polderbaan nog eens bestudeert.
Daarbij moet de werkgroep uitdrukkelijk rekening houden met de mainportfunctie van Schiphol (Schiphol is een belangrijke overstapluchthaven naar allerlei bestemmingen in de wereld) en de piekuurbelasting die dat met zich meebrengt. Het belang moet afgewogen worden tegen dat van de belangen van de inwoners van Spaarndam, Haarlem-Noord en Velserbroek.
Foutje
In ongeveer dezelfde omgeving, maar vooral ook in Halfweg, is daarnaast grote onrust ontstaan omdat Schiphol en de Luchtverkeersleiding een eerder gemaakte fout in de Milieu Effect Rapportage 2003 wil herstellen. Dit houdt namelijk in dat de Zwanenburgbaan meer gebruikt gaat worden. De gemeenten en de luchthaven spraken af dat Schiphol in Halfweg een informatieavond organiseert om een en ander uit te leggen. Een dergelijke avond staat in Spaarndam al gepland.
thnx.Sleepie schreef op 16 juli 2003 @ 16:32:
Mexico City Airport is wel te vinden :
Ik had hem ook al op vasim gevonden allen viel die een beetje tegen, maarja beter dan die default zooi
Ik maak wel wat foto's voor je, als jij dan de Gmax gebouwtjes maakt, dan kunnen we samen een Cancun scenery makenrdluca schreef op 16 July 2003 @ 16:38:
[...]
thnx.
Ik had hem ook al op vasim gevonden allen viel die een beetje tegen, maarja beter dan die default zooi
en dan nog maar te zwijgen over de taxi-milieu vervuiling.Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 16:38:
gezeik op schiphol.
Ik ging pas geleden met easyjet naar liverpool en we vertrokken vanaf de polderbaan 18. Dat was vanaf pier D12 ruim 17 minuten taxiën
tampert, kriminalpolizei
LEPA - EHAM met FS twintigduizendnogwat.....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Ik heb ontdekt dat in SquawkBox ook 'n FMS zit. Niet echt supergeweldig gaaf, maar genoeg voor 'n beginner om even mee te oefenen. Heb net even wat geknutseld, en er is volgens mij wel wat mee te doen. Nu snel naar de LHS om airway-kaarten te kopen 
Die PMDG koop ik ooit wel eens. Vinden jullie die beter of slechter dan de Dreamfleet? PMDG is natuurlijk NG, I know, maar toch ...
Weer 'ns wat anders dan vliegen met 'n prop. Niet zozeer leuker, maar wel anders. VFR, IFR, het heeft allemaal wel wat
Die PMDG koop ik ooit wel eens. Vinden jullie die beter of slechter dan de Dreamfleet? PMDG is natuurlijk NG, I know, maar toch ...
Weer 'ns wat anders dan vliegen met 'n prop. Niet zozeer leuker, maar wel anders. VFR, IFR, het heeft allemaal wel wat
Nog steeds geen A310.... Problemen met downloaden files en als het lukt te downloaden, zijn ze corrupt
Stelletje amateurs

Je hebt niet persee een FMC nodig om op vatsim te vliegen. Via FSNavigator kan je je route via de airways plannen en die in FS2002 importeren.kenneth schreef op 16 juli 2003 @ 18:48:
Ik heb ontdekt dat in SquawkBox ook 'n FMS zit. Niet echt supergeweldig gaaf, maar genoeg voor 'n beginner om even mee te oefenen. Heb net even wat geknutseld, en er is volgens mij wel wat mee te doen. Nu snel naar de LHS om airway-kaarten te kopen
Jemig, nog steeds geen meter gevelogen, wat een prutsers daaro zeg.Tourniquet schreef op 16 July 2003 @ 18:53:
Nog steeds geen A310.... Problemen met downloaden files en als het lukt te downloaden, zijn ze corruptStelletje amateurs
Lijkt wel een verhaal dat nooit ophoudt ....

Dit topic is gesloten.