"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Hallo allemaal, ik ben dus nieuw hier, mag ik me zelf even voorstellen:
Hjalmar Meijer uit Hoofddorp 17 jaar, en vliegt zo vaak als ie kan.
Vandaag vluchtje gemaakt van EHAM naar LEIB. Ging perfect. Alleen ietsje voor de landingsbaan geland
Computer Specs:
AMD 2200+ draait op 1800
512MB DDR SDRAM 333mhz.
Nieuwe kaart gekocht gister ;-). Radeon 9500 gemod naar de 9700. Loopt heerlijk.
GreetZ

Verwijderd
Gehhe toch wel een 757achappey schreef op 08 July 2003 @ 00:27:
[...]
Have fun daar en een goeie trip!!
Ik stap morgen in een Transavia B757 op weg naar party eiland Mallorca.
Dus over een weekje pics EHAM - LEPA und zurruck.
Ik hoop dat ik heen naar turkije in de 757 ga en terug in de 738
Lijkt mij een driverprobleem?Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 18:08:
Heb FS2004 geinstalleerd op mijn pc: 1,3 GHz met 512 ram met een Readon 9700 Pro 128 ram grafischekaart , nu crash iedere keer FS2004 na enkele minuten of soms word ook de hele pc opnieuw opgestart !!!. Heb nieuwe video driver al geinstalleerd maar help ook niet, steeds Krijg ik dan een error dat hij vast gelopen is op de G3D.DLL !!!!!
Iig, wat ik even kwijt wil: Ik ben van het weekend naar de GP van Frankrijk geweest en heb dit topic dus een tijdje niet gevolgd. Ik lees nu (ik zou bijna zeggen dat het een genot is) met veel plezier dit topic door. Ik kan alleen concluderen dat het niveau ten op zichte van oudere topic's enorm is gestegen. Ik vind het erg leuk om te zien hoe men elkaar helpt. Echt top gewoon
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Welkom!Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 01:05:
[ OffTopic ]
Hallo allemaal, ik ben dus nieuw hier, mag ik me zelf even voorstellen:
Hjalmar Meijer uit Hoofddorp 17 jaar, en vliegt zo vaak als ie kan.
Vandaag vluchtje gemaakt van EHAM naar LEIB. Ging perfect. Alleen ietsje voor de landingsbaan gelandmaar goed.
Computer Specs:
AMD 2200+ draait op 1800
512MB DDR SDRAM 333mhz.
Nieuwe kaart gekocht gister ;-). Radeon 9500 gemod naar de 9700. Loopt heerlijk.
GreetZ
Waar vlieg je mee, over het algemeen? Prop, jet, standaard of add-on? 't Is altijd leuk om te weten waar iemands voorkeur ligt. (Mijne ligt/lag bij de PSS Airbus in FS2002, maar nu ben ik verslaafd aan de Douglas DC-3 in FS 2004: compleet het tegenovergestelde dus: van helemaal automatisch vliegen naar volledig handmatig).
edit: Ook op: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30453Down under
Een vrouw heeft zondag de schrik van haar leven gekregen toen ze zich kort voor de landing in het Australische Melbourne realiseerde dat ze het verkeerde vliegtuig had genomen. De onoplettende reiziger stapte in Los Angeles in en sliep de hele reis. Ze wilde eigenlijk naar Hongkong.
[ Voor 9% gewijzigd door 456 op 08-07-2003 12:17 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
Download 737-700 Southwest Spirit Winglets Livery
Download 737-700 Aloha Airlines Livery (being fixed)
Download 737-700 Air Berlin Livery
Download 737-700 Transavia Livery (being fixed)
Download 737-700 Alaska Airlines Livery (being fixed)
Download 737-700 Hamburg International Livery (new)
Download 737-700 Virgin Blue Winglets Livery (new)
Download 737-700 easyJet Livery (updated)
Download 737-700 Continental Livery (new)
Download 737-700 WestJet Livery (updated)
fixed, refixed, being fixed, updated

Kan weer overnieuw beginnen met alles installen
Het is wel klote dat het niet in een keer goed gedaan wordt ja, aan de andere kant moet je blij zijn dat ze bij PMDG toch zeer snel met hun updates komen.
Is de nieuwe SID/STAR database eigenlijk al beschikbaar?
http://www.cas.honeywell.com/ats/acronym.html
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ik vind het een slechte zaak. Je krijgt al die livery's in een installer waarna je ze zelfs nog eens mag gaan..................installenSleepie schreef op 08 July 2003 @ 13:17:
Ik had al gemerkt dat een aantal van die Liveries niet helemaal jofel waren (meestal is/was een kleine aanpassing in de aircraft.cfg wel genoeg om het in orde te maken).
Het is wel klote dat het niet in een keer goed gedaan wordt ja, aan de andere kant moet je blij zijn dat ze bij PMDG toch zeer snel met hun updates komen.
Is de nieuwe SID/STAR database eigenlijk al beschikbaar?
Iedereen moet nu zijn aircraft.cfg gaan editen met de kans dat als je wat fout doet die hele 737NG niet meer in Fs2002 te vinden is. Een makkie voor mensen die veel met AI-planes bezig zijn maar een hoop zullen me god niet weten waar ze mee bezig zijn. Dan alles tig keer deleten, toevoegen enz en je kan wachten op een fout. Zeker als die installers zelf soms verkeerde aircraft-info bevatten.
Even alles afwachten en dan gewoon de PMDG opnieuw installen wordt ook weer lastiger want je moet eerst een verwijderkey opsturen, daarna je nieuwe key mailen en wachten op hun unlock-key.
Lekker handig allemaal. Mag ik me nu officieel PMDG-betatester noemen
Verwijderd
Ik zou namelijk graag een echte RMI in m'n DC-3 willen hebben, in plaats van die onmogelijke non-rotable ADF card die er nu in zit...
Is zoiets mogelijk? En kan je dan ook nog de graphics aanpassen...?
Ik ben het wat dat betreft wel met je eens ja.rdluca schreef op 08 July 2003 @ 13:37:
[...]
Ik vind het een slechte zaak. Je krijgt al die livery's in een installer waarna je ze zelfs nog eens mag gaan..................installen![]()
Iedereen moet nu zijn aircraft.cfg gaan editen met de kans dat als je wat fout doet die hele 737NG niet meer in Fs2002 te vinden is. Een makkie voor mensen die veel met AI-planes bezig zijn maar een hoop zullen me god niet weten waar ze mee bezig zijn. Dan alles tig keer deleten, toevoegen enz en je kan wachten op een fout. Zeker als die installers zelf soms verkeerde aircraft-info bevatten.
Even alles afwachten en dan gewoon de PMDG opnieuw installen wordt ook weer lastiger want je moet eerst een verwijderkey opsturen, daarna je nieuwe key mailen en wachten op hun unlock-key.
Lekker handig allemaal. Mag ik me nu officieel PMDG-betatester noemen
Overigens, zoals ik het begrepen heb, zou je PMDG gewoon moeten kunnen uninstallen en weer actief maken met dezelfde Registration Key, zolang je je hardware maar niet wijzigt.
Maaruh...als jij je toch tot Betatester geroepen voelt, zou jij dat misschien eens kunnen proberen
Dat had ik nu net nodig! Thnx!-Sander_ schreef op 08 July 2003 @ 13:24:
Wat ook wel handig is voor ons luchtvaartfanaten; waar staan die afkortingen nou eigenlijk allemaal voor:
http://www.cas.honeywell.com/ats/acronym.html
Een HSI is dus gewoon een attitude indicator?
EBDBDBD - "That's All Folks"

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja, Horizontal Situation Indicator. Meestal staat er nog een E voor voor Electronic correct me if i'm wrong
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Is zeker mogelijk met wat gerommel in je panel.cfg. Een hoop default maar ook speciale add-on gauges(avsim) zijn in een panel te plaatsen.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 14:09:
Zeg tweakers... Het is toch mogelijk om d.m.v. wat geknoei in .cfg files (welke?) andere dials en zo in een cockpit te proppen...? Of vergis ik me nu...?
Ik zou namelijk graag een echte RMI in m'n DC-3 willen hebben, in plaats van die onmogelijke non-rotable ADF card die er nu in zit...
Is zoiets mogelijk? En kan je dan ook nog de graphics aanpassen...?
Met FS Panel Studio gaat het zelfs nog makkelijker.
Verwijderd
Okay. Weet je toevallig een link neer een of andere site die wat meer info daarover kan geven? Ik heb net ff wat gekeken in cfg files, maar dat zag er niet echt simpel uit...rdluca schreef op 08 July 2003 @ 14:49:
[...]
Is zeker mogelijk met wat gerommel in je panel.cfg. Een hoop default maar ook speciale add-on gauges(avsim) zijn in een panel te plaatsen.
Met FS Panel Studio gaat het zelfs nog makkelijker.
Ik zou niet weten waar er info over te vinden is. Er zijn vast genoeg tuts te vinden, misschien op flightsim.com tussen de "HOW TO?'s "Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 14:53:
[...]
Okay. Weet je toevallig een link neer een of andere site die wat meer info daarover kan geven? Ik heb net ff wat gekeken in cfg files, maar dat zag er niet echt simpel uit...
Echt moelijk is het niet. Je wil iets toevoegen aan je main panel, dan moet je in je panel.cfg naar:
[Window00]
file=main.bmp
file_1024=main.bmp
size_mm=1280,1
position=1
visible=1
ident=MAIN_PANEL
gauge00=
gauge01=
.....
.....
gauge09=
gauge10=
onder de gauge..= vind je de gauges op het mainpanel. Uit een ander panel kan je dus op die plek een gauge zetten.
Je kan ook onder gauge11= eentje toevoegen. Daarachter zal je eventueel de breedte* hoogte en X-Y coordinaat voor de plek op je panel moeten geven.
een HSI is zeker geen attitude indicator. Meestal staat er idd nog een E voor, dus EHSI. Electronical Horizontal Situation indicator. Hier zie je dus gewoon je waypoints enz... op. een PFD (primary flight display) is dus WEL een attitude indicator. die zit dus links van je EHSI.. en PDF wordt ook wel een EADI genoemd (Electronic attitude direction indicator)kenneth schreef op 08 juli 2003 @ 14:19:
[...]
Dat had ik nu net nodig! Thnx!
Een HSI is dus gewoon een attitude indicator?
[...]
![]()
je wordt gek van die dubbele afkortingen... FMC MCDU

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik zie het......je je gaat er zelfs dubbel van pratenjos_zwa schreef op 08 July 2003 @ 15:15:
[...]
je je wordt gek van die dubbele afkortingen... FMC MCDU![]()
![]()
![]()

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Ik heb een tijdje gevlogen met FS 2002, gekocht in de winkel en gelijk online. Had ik dus niet moeten doen, ging opzich vrij goed. Gelukkig zijn er super ATC'ers die me willen helpen om een kist toch echt aan de grond te krijgen.Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 09:04:
[...]
Welkom!
Waar vlieg je mee, over het algemeen? Prop, jet, standaard of add-on? 't Is altijd leuk om te weten waar iemands voorkeur ligt. (Mijne ligt/lag bij de PSS Airbus in FS2002, maar nu ben ik verslaafd aan de Douglas DC-3 in FS 2004: compleet het tegenovergestelde dus: van helemaal automatisch vliegen naar volledig handmatig).
En wat kleine updatejes van schiphol zelf.
Nog wat kleine vliegtuigjes erbij gehaald bijv DreamFleet. (Maar daar had ik weer veel moeite mee met dat FMC ding, heb ik nu redelijk onder de knie.)
Ben in Januari weer gestopt met 2002, verkocht voor 40 euro.
En toen zag ik eens FS 2004 even uitproberen kijken of het wat is, en tada ik vlieg weer.
Ik vlieg met een standaart vliegtuig van FS 2004...
Een 777.
Maar ik heb nog steeds moeite met het landen. Maar dat komt wel goed!
Vanavond een vlucht maken van LEIB naar EHAM.
Iemand zin om met me mee te gaan? Iedereen is van harte welkom.
Ik ga rond 20.00 u weg. ( Alleen met FS 2004 )
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 18:04 ]
Hoe laat vanavond?
Verwijderd
en FS 2002 heb ik niet meer.
Dus als je FS 2004 hebt en zin hebt om een vlucht van pak um beet 3 uur kan dat dus.
Verwijderd
thanks!
Ik moet FS2004 nog installeren.Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 17:57:
Sleepie: Alleen met FS 2004. Maar dat zijn er nog niet zoveel.
en FS 2002 heb ik niet meer.
Dus als je FS 2004 hebt en zin hebt om een vlucht van pak um beet 3 uur kan dat dus.
Dus ik denk dat ik dan toch maar even pas voor deze keer.
Brengt me wel op een idee....binnenkort misschien eens een keer een GoT groupflight op VATSIM doen lijkt me wel leuk
Verwijderd
Boven wpt BRICK nog wel

FS9 wil grafisch nog niet echt lukken, denk dat me grafische kaart tekort schiet

Verwijderd
(FPL-MPH635-ISVerwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 18:01:
ff een vraagje, heeft iemand ook een flightplan EHAM - KMCO? Zeer binnenkort een RL vlucht voor me, dus alvast wat voorpret door hem in FS te doen!
thanks!
-B763/H-SDHRWXY/S
-EHAM0820
-N0450F320 VALKO UR1 LAM UB29 CPT UG1 STU UB10 CRK UN523
DOLIP/M078F320 UN522 MALOT/M078F320 DCT 54N020W 54N030W
53N040W/M078F340 50N050W DCT VIXUN/N0449F340 DCT 4355N06001W/M078F350
DCT SLATN/M078F360 A700 JAINS/N0449F350 A700 HOBEE AR6 MALET DCT
-KMCO0903 KTPA
-EET/EGTT0018 EISN0100 EGGX0145 54N020W0210 CZQX0256 53N040W0342
50N050W0439 CZQM0530 KZNY0600 SLATN0647 CREEQ0709 DOWNT0723 KATHY0732
FAIRR0750 REG/PHMCM SEL/CEBS OPR/MPH DOF/030421 RALT/EINN CYQX
ORGN/EHAMMPHO)
Verwijderd
Maar bij eham, waren wat meer wolken en wat meer verkeer had ie toch even wat moeite...
Dus even zo paar dingen iets verminderen.
[ Voor 77% gewijzigd door Sleepie op 08-07-2003 18:36 ]
Verwijderd
Zijn daar servers voor of gaat dat via chatrooms ? (ip uitwisselen)
Want ik wil hem wel is online proberen.
Het kan via een IP (dus IP open gooein en iedereen die wil vliegen mag er dan ook bij komen ...Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 20:16:
Waar kan ik met Microsoft Flight Simulator 2004 online spelen ?
Zijn daar servers voor of gaat dat via chatrooms ? (ip uitwisselen)
Want ik wil hem wel is online proberen.
Maar er is ook een mogelijkheid om ONLINE te gaan maar daar moet je veel voor in huis hebben ..
Kijk even in de openings post van dit topic voor meer info ...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ziet er niet uit als de approach op Nice
Maar die pics hadden van mijn vlucht van gisteravond (LFMN-LEMG) kunnen zijn! (ook met de Air Europa)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
En toch is het een lekkere bakTourniquet schreef op 08 July 2003 @ 22:00:
[...]
Ziet er niet uit als de approach op Nice
![]()
Maar die pics hadden van mijn vlucht van gisteravond (LFMN-LEMG) kunnen zijn! (ook met de Air Europa)
[afbeelding]
[afbeelding]
Voorlopig ff de tering voor Airbus, of er moet rap een 340 release komen
Op discovery (tot 23u) the making of the antonov225 (niet echte titel denkik, maar het gaat wel hierover)
edit: wat ik me eigenlijk afvraag, wie is groter: a380 - AN225 ?
[ Voor 16% gewijzigd door 456 op 08-07-2003 22:28 ]
Verwijderd
Stall speeds testen

Vol met peut en pax, met hoge AoA klimmen.

169kts IAS, no flags, gear up. Hij geeft stall aaan, maar ik kannem nog aardig lang aflevellen. Bij 142 valt ie als een baksteen naar benee en recoveren maar

We gaan erges landenvlakbij WSSS

De Fransman:
-length: 73.2m
-height: 24.1m
-wingspan: 79.8m
-MTOW: 562t
De Rus:
-length: 84.04m
-height: 18.2m
-wingspan: 88.4m
-MTOW: 600t
TNX! (kwas ook al van plan op te zoeken, maar wilde niet van de tv afdraaien.DroogKloot schreef op 08 juli 2003 @ 22:53:
[...]
De Fransman:
-length: 73.2m
-height: 24.1m
-wingspan: 79.8m
-MTOW: 562t
De Rus:
-length: 84.04m
-height: 18.2m
-wingspan: 88.4m
-MTOW: 600t
Goh, wel leuk idee, om 737 rompen te vervoeren. Van wie zouden ze dat idee hebben...
Edit: Voor de NVIDIA chipsets simmmers onder ons:
meuktracker: nVidia Detonator 44.67
kleine quote:
Op eVGA zijn nieuwe Detonator-drivers te downloaden. Deze hebben versienummer 44.67 meegekregen. Deze keer kunnen de gamers zich verheugen op deze release; spellen als Dark Ages of Camelot, MS Flight Simulator 2004 en GTA3 Vice City worden nu nog beter ondersteund.
[ Voor 32% gewijzigd door 456 op 08-07-2003 23:16 ]
Vincere Per Belli
Ik wilde net gaan posten dat FS2004 bij mij, sinds ik nieuwere drivers heb geinstalleerd (44.03 van zowel nVidia als Asus zelf) slechter draaide.456 schreef op 08 July 2003 @ 23:00:
Edit: Voor de NVIDIA chipsets simmmers onder ons:
meuktracker: nVidia Detonator 44.67
kleine quote:
[...]
Ook werd mijn scherm regelmatig groen of roze als ik naar een andere view schakelde. Heel even maar, daarna werd het scherm weer (langzaam) opgebouwd met alle textures. Heeft iemand dit probleem ook gehad en is dit met de nieuwe versie opgelost?
Een versie ouder (ben het versienummer even kwijt) schijnen het in het algemeen een stuk beter te doen.
Verwijderd
Ik ging vanochtend ff een testvluchtje maken ebbr-eham met de 600 en wil dus auto throttle aanzetten! Gaat GVD niet
Owjah ik vraag het gelijk even: ik weet niet of het normaal is maar ik heb ongeveer 8 tot 12 frames op schiphol in de ariane! En als ik met m'n PMDG vlieg heb ik er in de cockpit 15 en met het model er 5 tot 12
Amd Athlon 2000+ XP
512DDRAM
nVidia GeForce 4200 TI (128 mb trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 12:19 ]

Heb meteen zin om op het vliegtuig naar de zon te springen als ik dit zie
[ Voor 14% gewijzigd door rdluca op 09-07-2003 12:26 ]
Verwijderd
A1ex schreef op 09 juli 2003 @ 13:10:
Dat plaatje hierboven met die easyjet en al dat gedoe eromheen zou ik ook wel willenZiet er erg stoer uit, hopelijk komen er zat van zulke add-ons voor fs2004!
Eigenlijk alleen de servicetruck achter aan de pantry, de bagageband en de pilons onder de vleugel komen van Lago Scenery Enhancer. De rest zit in de scenery zelf en komt tevoorschijn al je NAV2 op 108.10 zet.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 12:58:
Haha nice! Ik neem aan dat dat FS 2002 is met welke add-on omdat zo te laten leven zeg maar?
Dit is LIPO van ISD: alle airports van ISD zijn super met allemaal van dit soort dingen (docking gates enz.) te vinden op: http://www.isdproject.com/
Verwijderd
Nou! Vooral die cardboard-people zijn prachtig...!rdluca schreef op 09 July 2003 @ 13:19:
[...]
[...]
Eigenlijk alleen de servicetruck achter aan de pantry, de bagageband en de pilons onder de vleugel komen van Lago Scenery Enhancer. De rest zit in de scenery zelf en komt tevoorschijn al je NAV2 op 108.10 zet.
Dit is LIPO van ISD: alle airports van ISD zijn super met allemaal van dit soort dingen (docking gates enz.) te vinden op: http://www.isdproject.com/
Heb geprobeerd zo'n airport gedoe te downloaden alleen hij zegt dat ie fs2002 niet kan vinden in registry (wat ook klopt,omdat ik 2004 hebt) zal dus nog ffies moeten wachtenDit is LIPO van ISD: alle airports van ISD zijn super met allemaal van dit soort dingen (docking gates enz.) te vinden op: http://www.isdproject.com/
Verwijderd
Gestart: 12.38 na 1 missed appro. Geland om 14.00.
Vlucht ging goed. Hier paar screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier de landing... nogal ja scheef
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ben andere forum's gewend, hoe laat ik de jpg's zien zonder er eerst op te klikken?Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 14:11:
Zo ben net klaar met een vlucht van EDDF -> EHAM.
Gestart: 12.38 na 1 missed appro. Geland om 14.00.
Vlucht ging goed. Hier paar screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier de landing... nogal ja scheef![]()
[afbeelding]
bron: Hjalmarhelp
Dit bedoel je ?
Staat allemaal netjes uitgelegd in beginpost (pagina1)
maar tkomt er op neer:
[img ]URL van plaatje[/]
(spaties weghalen tussen de [ ])
edit: kheb andere plaatjes maar weggehaald, ook een idee om de boel (als je ze wilt laten zien in het forum) wat kleiner te maken. Maar dat is aan jou.
[ Voor 43% gewijzigd door 456 op 09-07-2003 14:26 ]
Autothrottles gaan alleen aan als de Generator drives van de engines op "ON" staan. Deze staan standaard uit. Kan je checken op het overhead panel.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 12:19:
Ik heb sinds gister de PMDG ook gekochtmaar weer 'ns niet zonder problemen
![]()
Ik ging vanochtend ff een testvluchtje maken ebbr-eham met de 600 en wil dus auto throttle aanzetten! Gaat GVD niethij blijft 1 tel aanstaan en gaat dan weer uit!!! Nu moet ik dus steeds handmatig gas geven... zucht! Weet iemand iets
![]()
Owjah ik vraag het gelijk even: ik weet niet of het normaal is maar ik heb ongeveer 8 tot 12 frames op schiphol in de ariane! En als ik met m'n PMDG vlieg heb ik er in de cockpit 15 en met het model er 5 tot 12(schiphol is nog erger trouwens) Is dit normaal op een:
Amd Athlon 2000+ XP
512DDRAM
nVidia GeForce 4200 TI (128 mb trouwens)
Framerate kwestie staat heel veel over op het PMDG forum:
http://forums.avsim.com/d...?az=show_topics&forum=136
Er zit dus een bug in het VC panel waardoor de framerates gigantisch zakken. Met de 2D cockpit 15 fps op Schiphol lijkt me vrij normaal!
Trouwens, ik zie net dat de manuals ook uit zijn!
IK wacht wel tot ze weer even een paar PAtches uit brengen voor dat dingTourniquet schreef op 09 July 2003 @ 18:28:
[...]
Autothrottles gaan alleen aan als de Generator drives van de engines op "ON" staan. Deze staan standaard uit. Kan je checken op het overhead panel.
Framerate kwestie staat heel veel over op het PMDG forum:
http://forums.avsim.com/d...?az=show_topics&forum=136
Er zit dus een bug in het VC panel waardoor de framerates gigantisch zakken. Met de 2D cockpit 15 fps op Schiphol lijkt me vrij normaal!
Trouwens, ik zie net dat de manuals ook uit zijn!
Want ik wil hem onder FS2004 \ FLIGHT SIMULATOR 9 laten lopen .
en heb geen zin om weer FS2002 er op te zetten
Maar ik heb een vraagje zijn er al mensen die PAYWARE Scenery hebben werkend gekregen onder FS004 of FS 9?
Zonder fouten dan he
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Nou de 767 PIC nog in FS2k4 werkend zien te krijgen...
[ Voor 7% gewijzigd door DroogKloot op 09-07-2003 20:33 ]
Leuke plaatjes, waarom niet fullscreen trouwens?DroogKloot schreef op 09 juli 2003 @ 20:31:
Sin City - A'dam
Nou de 767 PIC nog in FS2k4 werkend zien te krijgen...
Ik hoop dat ze voor de PIC 767 weer een patch uitbrengen, net als FS2000 -> FS2002.
Ik heb nog geen PDMG gevlogen trouwens, will it beat PIC767??
[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 09-07-2003 21:07 ]
check: http://forums.avsim.com/d...d=7093&mesg_id=7093&page=
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Hij is al volledig compatible met FS2004. Het is alleen nog wachten op een FS2004 versie van FSUIPC.DLL.Blackhole schreef op 09 July 2003 @ 19:24:
[...]
IK wacht wel tot ze weer even een paar PAtches uit brengen voor dat ding
Want ik wil hem onder FS2004 \ FLIGHT SIMULATOR 9 laten lopen .
en heb geen zin om weer FS2002 er op te zetten
Maar ik heb een vraagje zijn er al mensen die PAYWARE Scenery hebben werkend gekregen onder FS004 of FS 9?
Zonder fouten dan he
De 1e patch voor de PMDG staat gepland voor over ongeveer 1,5 week. De grootste bugs worden daarin verholpen. Daarna blijft PMDG het product constant verder ontwikkelen, dus als er meer patchen nodig zijn zullen die ook komen!
Oh, en de A310 van Simsoftworkshop komt (deze keer echt zeggen ze

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 09-07-2003 21:51 ]
Waarom als ik hem er opzet bij FS9 waarom slaat hij dan vast en geeft fout op foutTourniquet schreef op 09 juli 2003 @ 21:47:
[...]
Hij is al volledig compatible met FS2004. Het is alleen nog wachten op een FS2004 versie van FSUIPC.DLL.
De 1e patch voor de PMDG staat gepland voor over ongeveer 1,5 week. De grootste bugs worden daarin verholpen. Daarna blijft PMDG het product constant verder ontwikkelen, dus als er meer patchen nodig zijn zullen die ook komen!
Oh, en de A310 van Simsoftworkshop komt (deze keer echt zeggen ze) uit op 14 juli! We zullen zien...
En klap ik daardoor weer naar windows
heb FS9 er al 3 keer weer opgezet dus nu stop ik er ff mee
Dus wacht wel tot alles weer ge patch is
Zoals ik al zei, de 737NG gebruikt (zoals bijna alle add-on planes) Peter Dowson's FSUIPC.DLL (http://www.schiratti.com/dowson.html) en deze is nog niet beschikbaar voor FS2004. Zodra deze module beschikbaar komt en je deze installeert, zal de 737NG ook onder FS2004 werken.Blackhole schreef op 09 July 2003 @ 22:22:
[...]
Waarom als ik hem er opzet bij FS9 waarom slaat hij dan vast en geeft fout op fout![]()
En klap ik daardoor weer naar windows
heb FS9 er al 3 keer weer opgezet dus nu stop ik er ff mee
Dus wacht wel tot alles weer ge patch is
Verwijderd
No Doupt, als die patch is even komt tenminste-Sander_ schreef op 09 juli 2003 @ 20:59:
[...]
Ik heb nog geen PDMG gevlogen trouwens, will it beat PIC767??
Vind de PMDG echt een geweldige kist, Tegekke gauges ook!!
Verwijderd
Ik zag bij DroogKloot een scenery dat werkt op FS 2004. Weten jullie misschien welke scenery's er allemaal werken?
En ik zag die KLM is die van avsim.com ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 00:17 ]
Verwijderd
Zeer toffe pics, en de 767: best in the worldDroogKloot schreef op 10 juli 2003 @ 02:05:
En deel twee...
Verwijderd
Scenery is standaard (gul he van M$Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:15:
Hey allemaal,
Ik zag bij DroogKloot een scenery dat werkt op FS 2004. Weten jullie misschien welke scenery's er allemaal werken?
En ik zag die KLM is die van avsim.com ?
http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=31607 (PH-BZI)
http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=24239 (PH-BZO)
http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=24245 (PH-BZ?)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 18:44 ]
deze zijn een uitzonderingVerwijderd schreef op 10 July 2003 @ 18:44:
[...]
Deze wolken vind ik eigenlijk niet echt zo realistisch van fs2004...
kunnen jullie btw misschien hier even kijken: [rml][ game-controller]Welke voor flight-sims[/rml]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
http://www.airliners.net/open.file/381453/M/
Er zijn genoeg alternatieven, maar die zijn allen niet goedkoper dan Ch products. Zelf al jaren ervaring met CH en moet zeggen dat het voor het geld de betere zijn. 235 piek betaald voor de yoke en 230 voor de pedalen. Als je op de LHshop.nl kijkt dan zul je wel zien dat de rest duurder is.
Iedereen:
Iemand enig idee wanneer wilcopub met een patch komt voor PIC 767 in FS2004??
[ Voor 3% gewijzigd door djblackbird op 11-07-2003 11:00 ]
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Verwijderd
ik heb laatst ergens gelezen dat er aan een FSP versie gewerkt wordt....456 schreef op 10 juli 2003 @ 21:36:
Weet iemand of dit vliegtuig ergens te downloaden is? Ik kan alleen maar standaard air pacific planes op avsim en flightsim vinden:
http://www.airliners.net/open.file/381453/M/
check http://www.geocities.com/simulations2003/ zo af en toe voor verdere info....

Verwijderd
Wat een prachtig topic!
Ben zelf een beginnende fs'er en dus erg geimponeerd door alle afkortingen en mooie screenshots.
Helaas trok m'n ouwe pc-tje (pIII 800) het niet helemaal maar maar ben nu in afwachting van nieuwe hardware die het zeker moet gaan doen (Asus P4c800 deluxe, P4, 2.8, 800FSB, 2x 512 in dual channel en seagate cheatah scsi hd op 15krpm!).
Ik moet alleen nog een nieuwe videokaart hebben. Ik overweeg om een Ati Radeon te kopen omdat deze beter schijnt te zijn met AA. Wat raden jullie als simmers aan? Ati of toch GF4?
Even een vraagje Bl@ckhole, waarom vlieg je nog steeds niet met ILS en een professioneel panel? Want je vliegt toch al wel 2 jaar ofzo in dit topic!Blackhole schreef op 11 juli 2003 @ 10:48:
een vluchtje met een B767 van Martinair vanaf schiphol vertrokken en even een oversteek gemaakt naar de UK en we zijn geland op EGLL
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Of je had een enorme LOC overshoot

Ga voor een Ati (9700Pro of 9800Pro) een STUK beter dan een GF4, nVidia kan gewoon niets tegen het geweld van Ati. Als je op dit moment een nVidia kaart koopt ben je echt niet goed snik IMHO...Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:15:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een prachtig topic!
Ben zelf een beginnende fs'er en dus erg geimponeerd door alle afkortingen en mooie screenshots.
Helaas trok m'n ouwe pc-tje (pIII 800) het niet helemaal maar maar ben nu in afwachting van nieuwe hardware die het zeker moet gaan doen (Asus P4c800 deluxe, P4, 2.8, 800FSB, 2x 512 in dual channel en seagate cheatah scsi hd op 15krpm!).
Ik moet alleen nog een nieuwe videokaart hebben. Ik overweeg om een Ati Radeon te kopen omdat deze beter schijnt te zijn met AA. Wat raden jullie als simmers aan? Ati of toch GF4?
[ Voor 17% gewijzigd door McFlipp op 11-07-2003 11:17 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
IK vlieg in FS2k2 wel met veel payware toestellen . maar in FS2k4 worden de goede kisten nog niet ondersteund.McFlipp schreef op 11 July 2003 @ 11:16:
[...]
Even een vraagje Bl@ckhole, waarom vlieg je nog steeds niet met ILS en een professioneel panel? Want je vliegt toch al wel 2 jaar ofzo in dit topic!
Of je had een enorme LOC overshoot
dus daarom even op Basic cockpit t9ot dat DF of PIC weer vol uit goed loopt
of andere payware kisten zijn ook welkom
Maar inderdaad deze landing had ik niet op ILS staan maar gewoon op het handje
Had er even zin in.
de vraag is niet op welke manier je een landing maakt , maar of je het goed doet, zonder lijken
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 11-07-2003 11:28 ]
Ohh maar ik zei dit eigenlijk OMDAT ik jou nooit met payware kisten/panels zieBlackhole schreef op 11 July 2003 @ 11:27:
[...]
IK vlieg in FS2k2 wel met veel payware toestellen . maar in FS2k4 worden de goede kisten nog niet ondersteund.
dus daarom even op Basic cockpit t9ot dat DF of PIC weer vol uit goed loopt![]()
of andere payware kisten zijn ook welkom
Maar inderdaad deze landing had ik niet op ILS staan maar gewoon op het handje![]()
Had er even zin in.
de vraag is niet op welke manier je een landing maakt , maar of je het goed doet, zonder lijken![]()
vliegen, en bijna altijd wel een gare landing van jou zie (dat wil zeggen, enorm
scheef aankomen, of nog ff het gras NAAST de baan raken enzo). En ik dacht goh
na 2 JAAR zou ie toch wel eens verlangen naar een payware panel of iig ILS!
Maarja, sommige mensen willen as real as it gets, en SOMMIGEN willen gewoon
hun plane op de grond krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door McFlipp op 11-07-2003 11:43 ]
IK heb vaag genoeg gevlogen met payware bakken hoor alleen ik neem haast nooit geen foto's van onboard.McFlipp schreef op 11 July 2003 @ 11:40:
[...]
Ohh maar ik zei dit eigenlijk OMDAT ik jou nooit met payware kisten/panels zie
vliegen, en bijna altijd wel een gare landing van jou zie (dat wil zeggen, enorm
scheef aankomen, of nog ff het gras NAAST de baan raken enzo). En ik dacht goh
na 2 JAAR zou ie toch wel eens verlangen naar een payware panel of iig ILS!
Maarja, sommige mensen willen as real as it gets, en SOMMIGEN willen gewoon
hun plane op de grond krijgen![]()
maar het panel waar ik nu mijn B767 mee voor zien heb is deze ..

Helaas is dit wel een B767 -400 panel ipv -300
tot dat die andere weer goed lopen in FS2k4
Want die payware kisten heb ik bijna allemaal
Maar ik zit tewachten op updates
Maar dat zullen er meer zijn .
DC9 - Iron Knuckles werkt wel onder fs2k4. Althans bij mij (bij een vriend van mij weer nietBlackhole schreef op 11 juli 2003 @ 11:55:
[...]
Want die payware kisten heb ik bijna allemaal
Maar ik zit tewachten op updates
Maar dat zullen er meer zijn .
Nee hier bij 2 keer in stalleren ook 1 keer goed en daarna weer fout456 schreef op 11 July 2003 @ 13:37:
[...]
DC9 - Iron Knuckles werkt wel onder fs2k4. Althans bij mij (bij een vriend van mij weer niet)
Verwijderd

En als je 1 keer het weer wil downloaden, dán doet ie het wel??Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 15:11:
Ik heb problemen met Real Weather in FS2004 met een download om de 15 min. Er komt dan een melding dat FS niet kan downloaden. Inet connectie werkt goed (Snello he)
Verwijderd
Ja dan gaat 't goed, heb jij het probleem ook?-Sander_ schreef op 11 July 2003 @ 15:17:
[...]
En als je 1 keer het weer wil downloaden, dán doet ie het wel??
Om te laten zien da'k nie lieg heBlackhole schreef op 11 July 2003 @ 13:41:
[...]
Nee hier bij 2 keer in stalleren ook 1 keer goed en daarna weer fout
Ff rondje San Diego gedaan. Beetje boven La Jolla (Miramar) gevlogen. Prachtig. Kwou dak er weer was ... (clickable)
Dit schijnt overigens een but airliner te zijn geweest. De eigenaars hebben hun naam daarom ook omgezet naar AirTran. Sindsdien is het wat beter.
[ Voor 24% gewijzigd door 456 op 11-07-2003 16:31 . Reden: Plaatjes geresized! ]
JA ik ga zo weer eens kijken want het was best een fijne kist om mee te vliegen ..456 schreef op 11 July 2003 @ 16:23:
[...]
Om te laten zien da'k nie lieg he
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit schijnt overigens een but airliner te zijn geweest. De eigenaars hebben hun naam daarom ook omgezet naar AirTran. Sindsdien is het wat beter.
Dus het flightplan weergeven, en laten zien waar we nu zitten, ETA weergeven, en voor mijn part mogelijkheid tot Filmpjes kijken in je stoel
Lijkt me voor een echte programmeur wel te doen toch?
KJFK - KBOS met een 727-200ER

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Voor aankomende zondag heb ik een Fly Innetje georganiseerd. Het is eigenlijk meer een tussendoortje. Misschien wordt het wel erg druk, you never know.
Voor de ATC is gezord. Ik moet alleen nog even kijken voor iemand op DEL.
Dus als je zondagavond tussen 1900LT-2230LT niets te doen hebt, wees welkom.
Tevens wordt binnenkort EUROBOOK beschikbaar. Hierin kan men zijn reserveringen vastleggen voor ATC. Een vlieger kan dus van tevoren zijn route plannen voor de ATC. Zie het als een soort agenda. ik ben nu bezig met de vertaling naar het Nederlands. EUROBOOK wordt actief met ServInfo.
Ik hoop dat je een type foutje hebt gemaakt!

[ Voor 32% gewijzigd door djblackbird op 11-07-2003 21:32 . Reden: foutje , bedankt ]
cabin crew, yellow door selectors, automatic
ben niet zo'n vliegtuig alles kenner, maar das ongeveer 162NM, dat moet te doen zijn met een 727 toch?djblackbird schreef op 11 July 2003 @ 21:30:
KJFK - KBOS met een 727-200ER ???
Ik hoop dat je een type foutje hebt gemaakt!
[afbeelding]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ja alleen dat vliegtuig op die plaatjes is een 777-200Magic schreef op 11 July 2003 @ 21:41:
[...]
ben niet zo'n vliegtuig alles kenner, maar das ongeveer 162NM, dat moet te doen zijn met een 727 toch?
Dit topic is gesloten.