Zo dan! Had je een beetje boel crosswind!
Na de tips van Rico is het me ook gelukt een visual approach op LFMN te vliegen (rwy 22L), op een mooie zomerdag heeel vroeg in de morgen. De gebruikte scenery (hele mooie freeware) voor LFMN is hier te downloaden:
http://perso.wanadoo.fr/vf_air/NikayaRiviera.zip
De stad Nice zelf (en meer steden in SW Frankrijk) staat op avsim.com als FRP3UPD.ZIP.
Eerst de chart:
Zoals je ziet vanaf DRAMO eerst naar het veld en dan eromheen. "Avoid overflying city of Nice and Cap Ferrat".... hmmm dat is vrijwel onmogelijk met deze approach
De volgende punten heb ik in de LEGS-pagina van de FMC gestopt:
1) NI225/5.1 (NI herkent hij niet als FIX op de FIX pagina, maar je kan er wel gewoon zelf waypoints mee maken in de LEGS pagina! AZR dus niet nodig

)
2) NI225/2.5
3) D045C225/2 (dit is dus het punt wat als ABM THR 22L op de chart staat. Ligt op 225° en 2 nm van D045C)
4) D045C (staat als D4.5 NI op de chart)
Helaas is het niet mogelijk aan te geven dat de FMC eerst een punt overvliegt. Wat er nu dus gebeurt, is dat de bocht al vóór D045C wordt ingezet, wat dus niet de bedoeling is. Daarom is het nodig nog een punt áchter D045C te creëren:
5) D045C045/2 (op 045°, 2 nm van D045C)
Daarna de bocht naar links. Ik heb daarvoor AZR045/4 gebruikt, maar NI045/4 had denk ik ook wel gekund
6) AZR045/4
7) D045C315/2.25 (het punt waar de bocht stopt en waar je dus in het verlengde van rwy 22L uitkomt. 045° - 90° = 315° en dan is de 2.25 uit te rekenen met "good old" Pythagoras

)
En dan RWY22L, maar die had je al met de DEP/ARR pagina aangegeven
We naderen het veld, hoogte bij 2.5 NI is 2500 ft.
Op de downwind leg, bocht naar links wordt bijna ingezet:
In de bocht, dalend naar 1000 voet. Het blijkt dat ie de curve toch niet helemaal kan volgen. Wellicht toch nog te hoge snelheid?
De mensen in de hotels aan de boulevard zijn vroeg wakker vandaag
Final approach. Toch wel keurig voor de baan gekomen, toch?
Ik kreeg hier bijna de neiging de kist te stoppen, uit te stappen en een duik in de Mediterrannée te nemen
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.