Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP] Project: Ice-9

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

alain leer fotoos maken man, anyway kewl case, like me's told ya on msn ;)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:41
ziet er netjes uit alain !!!

vyw skillls gheeheh >:)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gaat er al heel erg gaaf uit zien, weer een (waarschijnlijk) lekker snel en erg mooi systeem :D

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, eindelijk weer eens foto's van RaZoR, ben wel zeer benieuwd naar het eindresultaat van je window!!!

Verwijderd

Oei.. dit ziet er echt flex uit... ga door man...!!! Hij wordt echt vet!

Gisteren geupdate en ik w8 nu al op de volgende update... :)

Verwijderd

Topicstarter
[Speech-mode]

Mensen (tweakers ;)), ik ben blij jullie te kunne mede-delen dat ik nu op de pc zit die in de kast is gebouwd van dit project ;).

[/Speech-mode aka onzin-mode]

Maaruh, ik heb hem nu draaiend...prom en alles zit erin en ook me systeem. Nog geen ccfl's en waterkoeling.

Denk dat ik alleen nog ff een blauwe ccfl erin leg voor de lan (andere 7 ccfl's en blacklight w8 ik nog op bij een IA). Wc komt er volgende week in als ik weer terug ben van lan.

Wat ik wel zag en dat is wel weer kickass van lian-li. Is dat het powerledje blauw is en het hdd ledje rood. Geeft een heel vet effect aan de voorkant :)

Op de lan morgen en overmorgen en de-dag-na-overmorgen, zal ik wat pics laten maken. Aangezien ik weet dat er toch wel mensen rondlopen met digicam ;) (nogmaals, me broer heeft zijn digicam meegenomen dus kan ff geen pics maken ;)).

• Gipsy King
toppie alain , ben blij voor je dat je uitwerkingen zijn geslaagd .

:d

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13
Eey Alain, vette mod in real life is ie nog mooier :*) . Als je tijd hebt mag je ook ene voor mij maken. Mocht ook op de lan komen :P

[ Voor 5% gewijzigd door enermax op 09-08-2003 02:14 ]

• Gipsy King
mijne is vandaag ook af zal wel wat pics erop mikken straks :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 09-08-2003 07:25 ]

• Entertainment
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
waar blijft RaZoRbLaDe(®) zijn nieuwe piccas?:D

• Gipsy King
alain is teveel aant gamen nu , zoals je merk slaat ie gauw om van modder na gamer
:P :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=172754

Waar kan ik zoiets vinden (die ronde (afwerkingsrand)) en in welke formaten is zoiets te krijgen? alvast bedankt. ziet er toffe mod uit, bookmarked!

Verwijderd

Dat zijn van die ringen voor om halogeenspotjes.. Bij bouwmarkten te krijgen.. de maten zul je zelf even moeten kijken... Das overal verschillend..

• t!mP
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

hehe goed bezig, alleen houd je camera eens stil met die trilhandjes van je ^^:P

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Alain zeer netjes man hijs zeer Gruwelijk geworden ;)
Maar hij is een beetje kaal :P ;) bijv.

waar is de waterkoeling
waar zijn de ccfls
waar zijn de led fans
waar zijn is de babybus
waar is het VYW Logo :D :D

GG Alain :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-08-2003 19:20 ]

Turn it off and on again.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelchange op verzoek :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
hmmz volgens mij heeft RaZoRbLaDe laatst The Recruit gezien :)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Volgens mij is RaZor The Recruit nog steeds aan het kijken en is hij ons vergeten ;)

[Specs]

• MrDirect
  • Laatst online: 26-11 15:18
Mooi, en ook precies zoiets als ik zelf in gedachten heb.

Kun je misschien foto's maken van je backplate vooral?
Dus waar je die PCI afdekplaatjes hebt geschroefd (hoe?)
, en hoe de afwerking daarvan is. Dat lijkt mij namelijk
moeilijk om netjes te doen.

Dus alsjeblieft een duidelijkere foto van deze en van de binnenkant graag.
Ik ben echt heel benieuwd.

/edit: 8)7 oh ja, is zeker zo'n removable motherboard tray met alles erop en eraan. Iig, graag een foto zodat ik ook weet wat ik moet doen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MrDirect op 12-08-2003 17:03 ]

• Jack

Jack

MHz Matters

die pci kaarten afdekplaatjes houder achterkant van de case is gewoon een standaard, uit een bestaande kast gesloopte achterpaneel dacht ik zo...

[Specs]

Verwijderd

zeer mooie mod
goede afwerking

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE V:

Ok hier weer een deel nieuwe pics:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257556&size=256
Hier zie je helemaal achterin de kast in het ondercompartiment de enermax voeding hangen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257559&size=256
Ik had natuurlijk alle kabels gemeshed maar aan die enermax zaten natuurlijk veel te veel kabelen dus die moesten weggewerkt worden. Nu had ik daar van te voren al rekening mee gehouden, ik had de mobo tray ongeveer 2 cm naar de windowkant toe geplaats dan in de originele achterkant. Daardoor kon ik alles netjes achter de mobo tray wegwerken. Zie daar ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257561&size=256
Close-upje van voeding.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257562&size=256
Alles aangesloten qua voeding + prometeia, dus ff testen of hij het doet. En ja hoor ;) Btw dit is niet zijn laagste temp.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257563&size=256
Een vriend van me was laatst langsgekomen, en hij had ff een rotklusje (let op: vrijwillig :P) op zich genomen. Namelijk de oude sealstring die gemixed was met wat vaseline, van het moederbord af te halen en alles schoon te maken. Thnx Hempje :Y)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257564&size=256
Nog meer poetsen door Hempje ;).

Allemaal leuk en aardig maar, ik had een fan gemonteerd (1 van de 2 voeding fans) en had deze ook natuurlijk weer op de zelfde connectors op de printplaat van de voeding gestoken. Maar hij draaide niet :?. Ik me multimeter gepakt en die fan aansluiting gaan doormeten. Maar wat gebeurd er nu... De multimeterpen die op het bovenste pinnetje zat, valt naar beneden maar blijft toch nog contact maken met het bovenste pinnetje, valt op de onderste multimeterpen waardoor de bovenste en onderste pin van de fan aansluiting direct met elkaar in verbinding stonden. En toen viel de prom + voeding uit en rook ik iets...Tsjah toen was wat doorgefikt. Toen heb ik alles weer kunnen losmaken (waar ik zoveel uren mee beezig ben geweest om het mooi netjes vast te zetten en weg te werken). Toen heb ik gekeken of ik zag wat doorgefikt was. Glaszekering? Nope. Zag niets. Nouw jah, toen heb ik mijn Q-tec 550W maar gepakt. Maar die kabels waren allemaal te kort :/ Jah hey sjees, wat nu... Ok, dan krijg je dus wat er op het plaatje hier beneden staat.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257566&size=256
Ik heb de kniptang gepakt en alle kabels van de voeding afgeknipt :Y)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=257569&size=256
En zo zag de voeding er toen nog uit :P

Toen heb ik alle kabels precies op maat gemaakt, die aux p4 stekker eraf gelaten. Dus ik had een precies op maat gemaakte atx kabel en die vierkantige p4 stekker. Toen heb ik ook in een keer een fatsoendelijk op maat gemaakte "molex-sliert" gemaakt. Normaal heb je der een stuk of 3 van deze "slierten" Met 3 molexen eraan of 2 molexen en een floppy aansluiting. Nouw ik heb een bundel met 5 molexen en 1 floppy aansluiting ervan gemaakt :) Precies genoeg voor alle devices :)
Dit alles heb ik met zwarte kabel gedaan en deze naderhand met tie-wraps bij elkaar gehouden, en ik moet zeggen dat het mooi strak uit ziet, evenmooi vind ik als kabelmesh. Over de molex-sliert zit wel wel kabelmesh maar over de p4 + atx niet omdat ik daar mijn 1/2" kabelmesh niet overheen kreeg aangezien de zwarte draad die ik had gebruikt iets dikker was dan de normale kabel die in de voeding werd gebruikt.

Toen heb ik de q-tec op de zelfde manier in mijn case gemonteerd als mijn enermax. En ook daarvan alle kabels mooi opgeruimt. Toen heb ik nog mijn cd-rom gestealth en toen de rest gemonteerd (mobo etc.) en alles aangesloten. En de 3 dagen die daarop volgden ben ik gaan lannen. Ik ga morgen denk ik weer nieuwe pics maken van hoe de case er nu uitziet (ik zit er nu achter te werken ;)). Maar de digicam batterij-en zijn leeg 8)7 en die laden altijd zo lang op, dus het kan ook dat het overmorgen wordt ;)

Ik ga denkelijk ook dit scherm bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.futuremax.nl/psimg/groot/ps1-lcdredant3.jpg

Ik ben vanmiddag al bij de Intertoys, Bart Smit en de Toys 'r Us geweest voor dit schermpje. Maar alle 3 hadden ze het niet. Daarom ga ik hem maar op internet bestellen. Dit is een 5" kleurenschermpie dat normaal gebruikt wordt voor de PsOne. Ik haal de behuizing eraf, en monteer hem in twee 5.25" bays. Waarna ik hem aanstuur met de tv-out van mijn videokaart.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

Exigence

dnkroz

Hoeveel kost zo'n schermpje nou?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

iMars

Full time prutser

erik9287nl schreef op 12 August 2003 @ 22:21:
Hoeveel kost zo'n schermpje nou?
Kijk hier maar..
toch nog € 129,- voor zo'n schermpje...

edit: xie dat ut niet meer leverbaar is... kijken of je het ergens anders nog kan bestellen... :X

[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 12-08-2003 22:35 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Die dingen kan je vast ook wel op ebay of marktplaats vinden. Dit scheelt alweer een stuk, aangezien die dingen nog redelijk prijzig zijn (vind ik).

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik zie dat je voedings-heatsinks van je enermax gewoon alu zijn.
ik heb met veel enermaxen gewerkt in m'n leven, maar die hadden altijd goudkleurige alu heatsinks? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Ik weet wel dat de mijne in mn 350W enermax ook gewoon aluminiumkleurig zijn. Het enige wat wel goedkleurig is, zijn de contacten die in de molex zitten en de fingerguards.

Verwijderd

K ben beniewd hoe het eruit gaat zien. Batterij nog niet opgeladen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57

Epsilon

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 01:18:
Ik weet wel dat de mijne in mn 350W enermax ook gewoon aluminiumkleurig zijn. Het enige wat wel goedkleurig is, zijn de contacten die in de molex zitten en de fingerguards.
Ik heb de 431watt versie en die heeft idd ook de vergulde contacten aan de molexen. Maar ook die goudkleurige heatsinks :)

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
hmm je kan ook van dat soort schermpjes bij de kijkshop kopen, dat zijn van die dingen voor in de auto navigatie/dvd/tv enz. Die waren geloof ik net iets grooter, en ongeveer even duur...maar ik weet niet of je die ook gewoon met je tv-out aan kan sturen...

Een echte golver is nooit uitgeput

Verwijderd

Topicstarter
Dit is nog een oudere versie 350W voeding. Ongeveer 1.5 jaar oud schat ik zo, misschien ouder. Maar deze heb ik toch opgeblazen er zit nu een q-tec 550W in en die doet het prima...
LoBbY_1 schreef op 13 August 2003 @ 14:46:
hmm je kan ook van dat soort schermpjes bij de kijkshop kopen, dat zijn van die dingen voor in de auto navigatie/dvd/tv enz. Die waren geloof ik net iets grooter, en ongeveer even duur...maar ik weet niet of je die ook gewoon met je tv-out aan kan sturen...
Jah ik ben ook bij de kijkshop geweest, daar hadden ze zo'n marquant schermpje met afstandsbediening. Maar die koste 170 euro. En dat vond ik toch iets te duur ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 14:47 ]

• collission
  • Niet online

collission

trouwens, bij conrad hebben ze van die 7,1" en kleinere LCD's. volgens mij full-color. Is dat nie wat?

Verwijderd

ik heb ook zo'n schermpie ergens in de kast ligge.. kijk op www.marktplaats.nl daar heb ik de mijne ook vandaan voor 50 euro alles erbij doos enz enz..
ik moet er nog steeds een plaats voor zoeken in mun pc.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:29 ]

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe :*) ik d8 even een nieuw CIP topic gevonden te hebben, maar ik zie dat je je projectje hernoemt hebt!!
Je bent niet de enige hoor die wel eens een foutje maakt met zijn voeding, klinkt me heel bekend in de oren ;)

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE VI:

Ok jongens ik heb hier 1 piccie van hoe de kast nu is, ik heb het nu weer erg druk. Na mijn laatste update (update 5) ben ik 10 dagen op vakantie geweest, de week erna heb ik het ook druk gehad met een aantal zaken. Nu ben ik weer druk bezig met mijn studie (vwo6) en heb natuurlijk (jammer genoeg :'() minder tijd voor het project. Het project gaat natuurlijk niet stil liggen, maar ik moet het wat rustiger aandoen met de updates :'(

Maar goed, genoeg sentimenteel geleuter:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=310764&size=256
Hier een piccie hoe hij is nu :) Al een tijd rockstable :P

Ik heb vandaag ook mijn rheobus ingebouwd en het originele front vervangen met een front van de kast, zodat het een geheel blijft :) Ook heb ik mijn ccfl's binnen gekregen (7 blauw en blacklight). Deze ga ik ook in de loop van de week denk ik monteren.

Mijn nieuwe waterkoelingsblokjes zijn besteld maar ze waren niet op voorraad :( dus de shop moest met de distributeur gaan spreken maar die was al een tijd ziek :?. Maar goed, het zal wel in orde komen en dan heb ik mijn 2x MCW50-T blokjes :) 1 voor op me videokaart en de andere mod ik op me chipset. Dan heb ik alles onder de 0 graden (cpu, chipset, gpu) ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW50/MCW50-T.jpg
Over deze blokjes heb ik het :)

En ik heb nog een heleboel "zooi" besteld, maar dat zien jullie nog wel ;).

Verwijderd

Domme vraag en misschien ook wel erug direct eigenlijk... WAAR van betaal je dit alles?!? Dit is echt geen goedkoop grapje (Geen enkel goeie casemod... Ervarring duss... laatste koste me ook al verboven de 400 pleuros) Als je dus ziet wat je allemaal gebruikt...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RaZoRbLaDe, waar zijn de tandwielen gebleven in je zijpaneel? dat was ontzettend orgineel namelijk :)

39

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
RaZoRbLaDe, als je je HDD rack over hebt en hem wil verkopen, zou je me dan willen mailen op undertaker@europaischcorp.nl ??

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/Project-HaRd-X-pUnIsHeR-29.JPG

Nog ff een tip wat misschien wat ruimte scheelt, ik heb dat vroeger ook gedaan:

In jouw voeding zit geloof ik een PFC, power faction correction. Dat zorgt ervoor dat je energie bedrijf blijer blijft omdat je geen troep terugstuurt zegmaar. Veel voedingen hebben dat nog steeds niet, oude zeker niet. Je kunt hem eenvoudig eruit halen door de 2 draadjes gewoon te kortsluiten. Scheelt misschien weer wat ruimte.

Als er geen pfc zit in je voeding is het misschien iets anders zoals een trafo, maar ben eigenlijk zeker van niet. Meet ff de spanning aan beide kanten, en je weet het zeker.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 17:50:
Domme vraag en misschien ook wel erug direct eigenlijk... WAAR van betaal je dit alles?!? Dit is echt geen goedkoop grapje (Geen enkel goeie casemod... Ervarring duss... laatste koste me ook al verboven de 400 pleuros) Als je dus ziet wat je allemaal gebruikt...
Deze casemod heeft me idd een hoooooop geld gekost. Ongeveer alles wat ik qua inkomsten heb, dat steek ik in me mod. Dat is laatst verjaardag gehad (3 sep) en voor de rest mijn baantje (kranten en post bezorgen)... Ik zal straks wel eens even een kostenplaatje maken voor de geïnteresseerde, zijn die er? Maar de prometeia die heb ik 2e hands gekocht. Hij verkeerde nog in top conditie en was voor een goede prijs, voor de verdere rest is alles gloedje nieuwe uit de winkel :).
Homedisc schreef op 06 september 2003 @ 19:17:
RaZoRbLaDe, waar zijn de tandwielen gebleven in je zijpaneel? dat was ontzettend orgineel namelijk :)
Ik heb 1 tandwiel uitgezaagd, andere tandwiel moet ik nog uitzagen. Het design is enigsinds veranderd, maar ik twijfel nog of ik ze er wel inplaats. Ik vind dat ik nu mooi naar binnen kan kijken maar met die tandwielen gaat me dat misschien storen? Maar ik zal het 2e tandwiel ook nog plaatsen en zal dan wel een pol voor jullie houden met een paar opties van hoe ik de tandwielen zal plaatsen of dat ik helemaal geen tandwielen erin zet ;)
The Undertaker schreef op 06 September 2003 @ 19:20:
RaZoRbLaDe, als je je HDD rack over hebt en hem wil verkopen, zou je me dan willen mailen op undertaker@europaischcorp.nl ??
Ik weet niet of ik hem over heb, maar ik denk het haast wel. Ik moet nog even kijken of ik hem zelf gebruik maar zo niet dan mail ik je in de loop van de week (hoeveel wil je er eigelijk voor geven?)
offtopic:
Kijk Csi, weer inkomsten :P :P
pierre-oord schreef op 06 September 2003 @ 20:13:
[afbeelding]

Nog ff een tip wat misschien wat ruimte scheelt, ik heb dat vroeger ook gedaan:

In jouw voeding zit geloof ik een PFC, power faction correction. Dat zorgt ervoor dat je energie bedrijf blijer blijft omdat je geen troep terugstuurt zegmaar. Veel voedingen hebben dat nog steeds niet, oude zeker niet. Je kunt hem eenvoudig eruit halen door de 2 draadjes gewoon te kortsluiten. Scheelt misschien weer wat ruimte.

Als er geen pfc zit in je voeding is het misschien iets anders zoals een trafo, maar ben eigenlijk zeker van niet. Meet ff de spanning aan beide kanten, en je weet het zeker.
Jah ik was er eigelijk ook al achter gekomen dat dat ding overbodig was. En wilde hem dan ook gaan verwijderen (na nog even wat info erover op gezocht te hebben). Maar dat doet er nu toch niet meer toe, want ik heb die voeding opgeblazen 8)7 (zie ook update 5) en heb nu een q-tec 550W erin en die heeft dat ding er niet op zitten... :)

• LordMithril
  • Laatst online: 22-11 23:41
word mooi :)
en om mn reply toch wat nut te geven een klein vraagje over de prom.
is het mogelijk om hem verticaal te monteren? (dus 90* draaien) of kannie daar niet tegen.
de reden zie je over een jaar ofzo wel veschijnen :P moet eerst een andere mod afmaken/beginnen :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 06 september 2003 @ 23:12:
is het mogelijk om hem verticaal te monteren? (dus 90* draaien) of kannie daar niet tegen.
de reden zie je over een jaar ofzo wel veschijnen :P moet eerst een andere mod afmaken/beginnen :P
Volges mij kan je hem niet schuin monteren ivm teruglopen van gas/vloeistof...

• LordMithril
  • Laatst online: 22-11 23:41
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 23:33:
[...]

Volges mij kan je hem niet schuin monteren ivm teruglopen van gas/vloeistof...
jammer.. ach dan maar water :P of een costum prom >:)

[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 06-09-2003 23:35 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet of ik hem over heb, maar ik denk het haast wel. Ik moet nog even kijken of ik hem zelf gebruik maar zo niet dan mail ik je in de loop van de week (hoeveel wil je er eigelijk voor geven?)
offtopic:
We regelen het wel via de mail. 25euro? Mail voor de zekerheid naar raid@planet.nl mijn domeinnaam wordt ergens in de loop van de week overgezet naar een andere host (duurt 3 dagen)

[ Voor 20% gewijzigd door Underground75 op 07-09-2003 16:11 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Lord_Mithril schreef op 06 September 2003 @ 23:12:
De compressor gaat daar niet blij mee zijn, ik zou het niet proberen

Repareren doe je zo.

• Zegato
  • Niet online
Ik zou het kostenplaatje wel willen zien :)
Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Zelf wil ik ook aan een nieuw project/upgrade beginnen, zodra de financiële situatie wat verbeterd is ;)

T.net gallery | V&A ads

• Kawaii
  • Niet online
bij modden moet je niet kijken naar wat het kost, maar naar wat het resultaat is :)
Een mod waar onderdelen inzitten die bij elkaar enkele honderden euro's kosten hoeft niet zo mooit te zijn als een mod die zeer weining kost.

maar het is natuurlijk altijd leuk om te weten wat het totale kostenplaatje uiteindelijk is.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Eehm, over dat 5" schermpje dat je met je tv-out wilde aansturen: kun je tegelijkertijd de gewone vga/dvi uitgang en de tv-out gebruiken? Ik heb niet zoveel ervaring met tv-out, maar ik dacht dat dat niet kon omdat je kaart overspringt op 50 Hz voor de tv. Maar mijn kennis zal wel niet helemaal up-to-date zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-09-2003 18:30 ]

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 08 September 2003 @ 18:29:
Eehm, over dat 5" schermpje dat je met je tv-out wilde aansturen: kun je tegelijkertijd de gewone vga/dvi uitgang en de tv-out gebruiken? Ik heb niet zoveel ervaring met tv-out, maar ik dacht dat dat niet kon omdat je kaart overspringt op 50 Hz voor de tv. Maar mijn kennis zal wel niet helemaal up-to-date zijn...
m'n GF4MX440 doet het prima met zowel de TVout als de normale uitgang in gebruik. Volgens mij zitten er aparte convertors in, op m'n GF2MX400 zonder tvout missen een aantal chips (de printsporen zitten er wel)

• ebras
  • Laatst online: 10-10 17:24
Een zeer strakke (super) mod... Maar -45 graden? Bouw je er een laatje in om je bier diep te vriezen wanneer je geslaagd ben en op kamers zit? Zonder dollen, waarom onder de 0 graden?

Verder...
Juniorrules schreef op 08 september 2003 @ 16:05:
Ik zou het kostenplaatje wel willen zien :) Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Aham brahmasmi schreef op 08 September 2003 @ 18:29:
Eehm, over dat 5" schermpje dat je met je tv-out wilde aansturen: kun je tegelijkertijd de gewone vga/dvi uitgang en de tv-out gebruiken?
Nogmaals: _/-\o_

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 22:47:
Jah ik was er eigelijk ook al achter gekomen dat dat ding overbodig was. En wilde hem dan ook gaan verwijderen (na nog even wat info erover op gezocht te hebben). Maar dat doet er nu toch niet meer toe, want ik heb die voeding opgeblazen 8)7 (zie ook update 5) en heb nu een q-tec 550W erin en die heeft dat ding er niet op zitten... :)
[vraag-en-aanbod-mode]
Mag ik de onderdelen hebben, eventueel in oude kastje?
[/vraag-en-aanbod-mode]

Jij hebt toch ook een nf7-s? Hoeveel mhz doetie? Mijnes doet 240 met 1,6 vdd :D (gemeten op meetpunt onderste). Er komt hier ook een pelt aan, zijn we denk eerste met pelt @ northbridge van nf7-s van NL :9

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Juniorrules schreef op 08 September 2003 @ 16:05:
Ik zou het kostenplaatje wel willen zien :)
Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Zelf wil ik ook aan een nieuw project/upgrade beginnen, zodra de financiële situatie wat verbeterd is ;)

Kostenplaatje

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
• Kast:
Lian-li PC7323-A
Prijs: 300 euro

• Prometeia:
2e Hands Prometeia, in zeer goede staat verkerend.
Prijs: 400 euro

• Moederbord:
Abit NF7-S Rev 2.0
Prijs: 140 euro

• Geheugen:
2x 256mb Twinmos Winbond 5ns
Prijs: 140 euro

• Processor:
Amd XP 1800+ JIUHB DUT3C AXDA XPFW
Prijs: 80 euro

• Videokaart:
Gainward GeForce 4 Ti4600 PowerPack 750/XP
Prijs: 200 euro (ik heb er 500 toen voor betaald)

• Cd-rom
52x Cd-rom speler (dvd+brander komt nog wel)
Prijs: 50 euro

• Floppy
1.44 Mb Floppy Drive
Prijs: 10 euro

• Rheobus
Sunbeam Rheobus 4-kanaals
Prijs: 15 euro (inkoopactie)

• Netwerkkaart (onboard netwerk = RIP :'()
Sitecom 10/100 mbit

• Voeding
Q-tec 550W (Enermax 350W = RIP :'()
Prijs: 50 euro

• Rounded cables
Recom 2x 90cm ata 133 + 1x 90 cm Floppy
Prijs: 40 euro

• Ccfl's
Sunbeam 7x Blauw + 1x Blacklight (4x dual inverter)
Prijs: 60 euro (inkoopactie)

• WC blokjes:
2x Swiftech MCW50-T
Prijs: 145 euro

• WC Pomp:
Eheim 1048 + Nieuwe messing koppelingen
Prijs: 53 euro

• WC Slangen:
2m PVC 10mm
Prijs: 7 euro

• Ducting Mod:
2x Thermaltake Ducting Mod
Prijs: 20 euro

• Koellichamen:
Recoltec koperen koellichamen
Prijs: 13.50 euro

• Window sticker:
Prometeia Window Sticker

• Koellichaam:
Zalman Northbridge koellichaam (voor op de SB)
Prijs: 7 euro

• Industriële voeding
Meanwell 200W industrie voeding (voor TEC's)
Prijs: 75 euro

• Kabelmesh:
2x 5m 10mm zwarte mesh

• Aluminium:
50x100cm Aluminium Plaat
Prijs: 17 euro

• Plexiglas:
50x100cm Plexiglas Plaat
Prijs: 15 euro

• WC Radiator:
Watercool HTF2-X-Triple
Prijs: 94.50

• WC Radiator Grill:
Prijs: 19.90 euro

• Harddisk
Maxtor 40Gb 7200 Rpm 2Mb cache(wordt denkelijk binnekort 2x 120GB S-ATA)
Prijs: 69 euro

Totaal Prijs: 1750.90

Ik denk dat ik alles heb, maar kan best zijn dat ik toch nog wat ben vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 22:25 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Ibex

^^ met stom.

80 euro voor de CPU? das ook nie echt veel! voor mijn CPU vrees ik dat ik 450 euro zal mogen ophoesten :s

:X naja, blijkbaar kost de 1800+ niet veel meer, het is blijkbaar al een oudere cpu dan ik dacht :p de lokale computerboer vraagt er hier blijkbaar maar 68 euro voor :)

[ Voor 46% gewijzigd door Ibex op 08-09-2003 20:24 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Ibex schreef op 08 September 2003 @ 19:57:
80 euro voor de CPU? das ook nie echt veel! voor mijn CPU vrees ik dat ik 450 euro zal mogen ophoesten :s
die 80 is al veel, bij alternate is de XP1800 69€
edit: in de tijd dat die XP1800 gekocht is (paar maanden gelden) was 80 euro dus normaal

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 20:23:
[...]

die 80 is al veel, bij alternate is de XP1800 69€
edit: in de tijd dat die XP1800 gekocht is (paar maanden gelden) was 80 euro dus normaal
Toen heb ik hem dus ook gekocht daarom die prijs van 80 euro...want dit is mijn kostenplaatje dus wat ik overal voor gedokt heb (hoewel ik de videokaart niet op 500 zet terwijl hij nu nog maar 200 kost...krijg je ook beetje vertekend beeld he ;))

• Aham brahmasmi
Heheh, voor mijn eerste Athlon (550) heb ik ook wel zo'n 500 gulden voor neergeteld. M'n tweede (XP 1800+ Palomino) was zo'n 100 euro. Paar maandjes terug nog ff een 1700+ voor 69 euro op de kop getikt; haalt met gemak 2300 MHz (~1,7 V), hoger nog niet echt geprobeerd. :)

450 euro voor een proc is trouwens een belachelijk bedrag... :r

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-09-2003 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die hem in real-life willen zien, hij zal te zien zijn op de Regenboog-stand op de hcc-dagen

• Aham brahmasmi
Nou, dan heb je dus nog ong. 3 maanden om nog verder te werken aan je mod... Kom ik misschien ff een kijkje nemen op de HCC. :)

Verwijderd

Koel .. kom zeker even kijken ...
Ben heel benieuwd hoe hij er "af" eruit ziet ..
Ben zelf ook bezig (nog in mijn gedachten dan) met mijn kassie ...
..
Nu dat ik hier tog ben wil ik ook ff wat vragen .. ik zag dat jij diie zijnkand er uit hebt gehaald en dat je daar plexiglas erin hebt gedaan..
1: Hoe heb je et er uitgehaald (met wat)
2: hoe kan ik dan als ik dat stuk uitgezaagd heb .. dat plexiglas erin krijgen zodat et mooi vast zit en dat et er ook nog wel puik uitziet ..
3: Hopelijk mag dit van de modjes... zon vraag tussen door over mij zelf .. O-)

Als laatste ..Wat een Superkast heb je!!!!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Ibex

^^ met stom.

Aham brahmasmi schreef op 08 september 2003 @ 22:02:
*knip*
450 euro voor een proc is trouwens een belachelijk bedrag... :r
Naja, een P4 3.0GHZ op 800MHz fsb :7 Nou nog wat geld van men pa loskrijgen :+

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 09:31:
Koel .. kom zeker even kijken ...
Ben heel benieuwd hoe hij er "af" eruit ziet ..
Ben zelf ook bezig (nog in mijn gedachten dan) met mijn kassie ...
..
Nu dat ik hier tog ben wil ik ook ff wat vragen .. ik zag dat jij diie zijnkand er uit hebt gehaald en dat je daar plexiglas erin hebt gedaan..
1: Hoe heb je et er uitgehaald (met wat)
2: hoe kan ik dan als ik dat stuk uitgezaagd heb .. dat plexiglas erin krijgen zodat et mooi vast zit en dat et er ook nog wel puik uitziet ..
3: Hopelijk mag dit van de modjes... zon vraag tussen door over mij zelf .. O-)

Als laatste ..Wat een Superkast heb je!!!!
1: Ik heb het met een figuurzaag en ijzerzaag eruit gehaald. Dus geen gebruik van elektrisch gereedschap ;) Je kan dit ook heel makkelijk met een decoupeerzaag met een ijzerzaagblad erin doen. Plak de voorkant dan helemaal af en achterkant eventueel ook, en zaag van de achterkant... Zodat de "voet" van de decoupeerzaag geen krassen maakt op de buitenkant vna je lak.

2: Ik heb het met stukjes tesa powertape gedaan. Plexi paar cm groter als window maken en dan aan de achterkant er tegen aan duwen en daartussen wat dubbelzijdige stevige tape.

3: Of het van de modjes mag, dat denk ik wel. In ieder geval mag het van mij wel ;)

Als laatste: Thank you :) Dit is dan ook mijn 6e mod ofzo, dus mag ook wel dat ze steeds wat beter worden ;). I'm lookin' forward to see your mod :)

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:31
ten eerste, wat een kicke kast!! en echt geweldig dat je dat allemaal zo zelf hebt verzonnen en gebouwd. ik heb zelf niet veel verstand van dat case modding enzo en weet ook van de helft van de betekenis de woorden niet maar ja... 8)7

maar toch ff een vraagje....(misschien dom maar ja); als je dat zwarte ding erin zet...wordt je kast dan niet warmer en moet je die dan weer extra gaan koelen? plus hoeveel dB produceert je kast nu met al die coole sjit erin...en dan nog iets, hoeveel stroom verbruikt je pc nu en wordt al die stroom geleverd door alleen je pc-voeding? een pc die alleen aanstaat doet ongeveer 14 uur met 1 Kw uur heb ik mij laten vertellen. ben dus wel benieuwd naar het vergelijk :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55
Ik weet niet of ik het gemist heb,
maar welk merk case is dit?
En waar heb je die vandaan?

Ok, dus toch een Lian Li :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bender op 12-09-2003 13:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 16:00:
[...]

1: Ik heb het ....

.....I'm lookin' forward to see your mod :)
Wow Hardstikke bedankt voor je uitleg!!
Ik ga er zeker gebruik van maken .. ik eb net mijn ontwerp af die ik erin laat snijden ... want ik wil dit gewoon niet verprutsen ..
Als je benieuwd bent ik zet em zo wel ff online dan kan je wel zien wat ik er mee ga doen

edit:
Afbeeldingslocatie: http://us.f1f.yahoofs.com/users/fbae4a3d/bc/My+Documents/__hr_logo.jpg?bf3RaY_ANnTyVkou Dit is et logotje ..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
fabstar81 schreef op 12 September 2003 @ 00:28:
ten eerste, wat een kicke kast!! en echt geweldig dat je dat allemaal zo zelf hebt verzonnen en gebouwd. ik heb zelf niet veel verstand van dat case modding enzo en weet ook van de helft van de betekenis de woorden niet maar ja... 8)7

maar toch ff een vraagje....(misschien dom maar ja); als je dat zwarte ding erin zet...wordt je kast dan niet warmer en moet je die dan weer extra gaan koelen? plus hoeveel dB produceert je kast nu met al die coole sjit erin...en dan nog iets, hoeveel stroom verbruikt je pc nu en wordt al die stroom geleverd door alleen je pc-voeding? een pc die alleen aanstaat doet ongeveer 14 uur met 1 Kw uur heb ik mij laten vertellen. ben dus wel benieuwd naar het vergelijk :)
Dat zwarte ding (Prometeia) dat wordt best wel warm. De zwarte blok die je ziet is de compressor. Deze zal ron de 60 graden worden. Natuurlijk warmt dit mijn case op maar daarom zitten er ook 2x 80 intake in en nog een 120 die de warmte doorzuigt; en achteraan nog een 80 + 120... Het tussenschot heb ik 1 voor de looks maar 2 zeker voor de warmte in het onder compartiment te houden.

Ik kan niet precies vertellen hoeveel Db hij produceerd (heb geen Db-meter bij de hand), maar voor sommige is het erg luid en voor andere weer niet. Ik stoor me er iig niet aan.

Achter op de prometeia staat dat het stroomverbruik 150W is. Deze wordt niet door mijn 550W q-tec gevoedt, maar gewoon rechtstreeks van het lichtnet. Ik denk dat ik rond de 250 a 300W gebruik van mijn 550W q-tec. Dus in totaal 400 à 450W. Dus 14 uur met 1 kW haal ik niet echt. Daar haal ik iets meer dan 2 uur mee :P
Triloxigen schreef op 12 september 2003 @ 11:54:
Ik weet niet of ik het gemist heb,
maar welk merk case is dit?
En waar heb je die vandaan?

Ok, dus toch een Lian Li :)
Yup tis een Lian-li, om precies te zijn een PC-7323A en ik heb hem gekocht bij Alternate voor 299 euro excl. verzendkosten...

En dan heb ik nog even een mededeling. Het zal nog wel even duren voor ik weer een update post, omdat het nog ongeveer 2 weken gaat duren voordat de MCW50-T blokjes binnen zijn. En dan krijg ik dus ook pas de rest van me spul :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:32 ]

Verwijderd

hmmz mindere poep ...Ik zal et zeker volgen als je weer een Updatjuh hebt!!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 00:20:
Voor de mensen die hem in real-life willen zien, hij zal te zien zijn op de Regenboog-stand op de hcc-dagen
goed dat je het even zegt! wie moet ik mailen om op de tweakers stand te mogen staan met mijn PC? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 18:18 ]

Verwijderd

je gaat wel heel ver zeker om daar heen te moehen ofniet dan he;)

• fabstar81
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 15:30:
[...]

Dat zwarte ding (Prometeia) dat wordt best wel warm. De zwarte blok die je ziet is de compressor. Deze zal ron de 60 graden worden. Natuurlijk warmt dit mijn case op maar daarom zitten er ook 2x 80 intake in en nog een 120 die de warmte doorzuigt; en achteraan nog een 80 + 120... Het tussenschot heb ik 1 voor de looks maar 2 zeker voor de warmte in het onder compartiment te houden.

Ik kan niet precies vertellen hoeveel Db hij produceerd (heb geen Db-meter bij de hand), maar voor sommige is het erg luid en voor andere weer niet. Ik stoor me er iig niet aan.

Achter op de prometeia staat dat het stroomverbruik 150W is. Deze wordt niet door mijn 550W q-tec gevoedt, maar gewoon rechtstreeks van het lichtnet. Ik denk dat ik rond de 250 a 300W gebruik van mijn 550W q-tec. Dus in totaal 400 à 450W. Dus 14 uur met 1 kW haal ik niet echt. Daar haal ik iets meer dan 2 uur mee :P
aha, weet ik eindelijk wat er nou met die prometia bedoeld wordt :) . ik neem aan dat je een schakelingetje heb gebouwd dat die prometia auto aangaat als je pc aangaat?

ik zelf heb 4 extra fans ingebouwd in mn pc en ik moet zeggen dat dat nog vrij stil is.

en ken je misschien een statje plaatsen van alle temperaturen die je pc meet? ik wil ff vergelijken :) kijken hoe koud alles bij mij is met alleen die 4 fans extra. ben wel benieuwd naar je proc temp, hdd temp (je had er 2 toch?) en gewoon je board temp. wil je die ff plaatsen? tia

ow ja, ff vergeten.... _/-\o_

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

hoe zijn jouw temps... ik heb er namelijk nu 2 bij ingebouwd (2 x 80mm) en et respectabel hoor...
Idle: Case 29° Cpu 36°
Full: Case 41° Cpu 49°
Die full is opgenomen na 6 uur gamen op een lan party..
Duz ik weet niet ... zou ik er nog een bij doen of niet ..
edit:

mijn specs zijn:
P4 2.8@3.3 - Asus pc800 Deluxe - 1024 DDr - Ati radeon 9700 - In mijn geliefde Chieftec Bx Serie

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 14:35 ]

• fabstar81
mijn temps zijn
idle: case 32, cpu 42, primary hdd 31, secondary hdd 15
full: case 38, cpu 47, primary hdd 45, secondary hdd 28

full is opgenomen na 15 gb over schrijven, gamen (geen 6 uur op lan party helaas) en van alles open.

in de zomer waren de cpu temps trouwens altijd 49-52 graden en de boardtemp, tsja, dat wil je niet weten...net zoiets geloof ik. over de hdd's maar niet te spreken.

ik heb 2*80mm fans rechtonder mn secondary hdd gehangen die onderop hangt, rechtonder de primary (pogingen tot bouwen stellingen voor meer ruimte ertussen zijn tot op heden niet geslaagd). als die fans er niet hangen loopt de hdd op tot 40-41 graden. (toch vreemd hoe 2 van die fans de hhd gewoon 15 graden koelen)
verder nog een 80mm fan als intake, en daaronder gewoon eentje gehangen die ik over had die nog eens tegen de hdd's blaast.

de laatste loopt op 7 volt en de andere allemaal op 12. die case temp van jou heb ik nog niet gehaald. heb ook maar een supah kleine kast en daardoor is de doorstroming niet echt ideaal. 29 graden _/-\o_

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

Dan vind ik 32° ook netjes hoor .. Jah ik heb zon bak beest van een chieftec ... en haaft alle draden mooi weg gewerkt .. Kheb voor een intkake .. cpu koeler ..achter 2 outtkake .. en mijn voeding (die heel vaag haast nooit warm word) noujah .. ik denk dat wil puik zit dan ..
thx

• fabstar81
dat kleine kastje is echt bout merk ik nu ik dus meer ruimte tussen de hdd's wil hebben. ik heb nu gewoon op mn prim hdd een fan op zn kop neergelegd en ik moet zeggen dat dat nog koelt ook. vraag me niet hoe want hij loopt dus ook nmaar op 7 volt.

moet eigelijk een grotere kast, maar ja....t mag nix kosten natuurlijk. daarom heb ik ook al die fans uit voedingen van oude pc's gesloopt en eronder geknutseld

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

Hhaha zo kan ook .. gaat die warmte van dat ding ook niet in je kast zitten .,..
Ik heb ook maar 1 hdd erin zitten duz dat scheelt ook al weer he ..
tis ook wel jammer dat die chieftec kasten aardig prijzig zijn ... maar als je er een hebt mag je ook wel blij zijn hoor ... alles past er vet mooi in ...
ik zou gewoon je ouwe uitelkaar slopen en er een "verlengstuk"op maken .. zodat ie wat groter is :P

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt hier wel een chatbox :+ Stelletje slowchatters :P

[ontopic]
Ik zal wel dadelijk een screenie van mijn mbm maken. Maar mijn temps zijn enigsinds hoog omdat ik nog geen fans in mijn bovencompartiment heb. Dit komt nog binnenkort. Ook heb ik mijn peltiers nog niet gemonteerd en als die gemonteerd zijn maak ik wel ff een nieuw screenie :)

Hier alvast temps hoe ze nu zijn. Ja me cpu is NOG onoverklokt...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=336660&size=256

Oh jah btw, ik heb geen schakeling gemaakt zodat die prom automatisch aangaat... Dat zit standaard al in de prom gebouwd. Hij reset het mobo zolang totdat hij op temperatuur is en dan stopt hij met het resetsignaal :)

• fabstar81
alsof het ervoor gemaakt is :)

nogmaals, errug cool wat je allemaal gedaan hebt...en ik ben benieuwd naar je temps die komen

en tsjees!!! -15 graden voor je cpu, en board temp 15...pfieuw, das de helft van mij ongeveer...mooi werk. is de laatste temp van 45 de case temperatuur?

cool theme trouwens

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
fabstar81 schreef op 16 September 2003 @ 22:25:
alsof het ervoor gemaakt is :)

nogmaals, errug cool wat je allemaal gedaan hebt...en ik ben benieuwd naar je temps die komen

en tsjees!!! -15 graden voor je cpu, en board temp 15...pfieuw, das de helft van mij ongeveer...mooi werk. is de laatste temp van 45 de case temperatuur?

cool theme trouwens
Die 45 weet ik eigelijk niet waarvan dat die is, volges mij van nix :P

• fabstar81
ik meet hier de temps met speedfan...kheb net zo een rare temp waarvan ik niet weet wat het is.

temp3 = -48
temp2 = 42 (cpu temp)
temp1 = 36 (board temp)
hd0 = 32
hd1 = 16

zoals je ziet is die eerste temp een beetje dubieus ook. waar the h*ll komt die temp vandaan?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Jack

Jack

MHz Matters

15 graden Mobo temp. komt dat door de prom ?
Of heb je daar wat anders voor moeten regelen ?

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Siris schreef op 17 September 2003 @ 20:49:
15 graden Mobo temp. komt dat door de prom ?
Of heb je daar wat anders voor moeten regelen ?
Komt door de prom. De prom is zo koud dat hij niet alleen de cpu koeld maar zelfs het moederbord daarom heen afkoelt. Aangezien de sensor daar in de buurt zit, krijg je dit soort resultaten ;)

• Kawaii
  • Niet online
Tja gemiddeld genomen is je mobo dus wel wat warmer ik gok een graadje of 20 :) dat vind ik altijd wel jammer dat er altijd maar met 1 sensor gemeten word. Als ze er nou eens meerdere op het mobo plakken en daar het gemiddelde van nemen dan krijg je een beter idee van de temp :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 00:20:
Werk jij bij de Regenboog of heb je contacten in die richting? >:)

Dan kan 't niet anders of je woont in het zuiden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op 18 September 2003 @ 20:31:
[...]

Werk jij bij de Regenboog of heb je contacten in die richting? >:)

Dan kan 't niet anders of je woont in het zuiden.
Nope ik werk er niet. Een medewerker die daar werkte die wist van het bestaan van mijn case af ^^. En die heeft dat aan de crew daar voorgelegd, en mij gevraagd of ik op de hcc dagen bij hun wilde staan 8)

[edit]
En ja ik woon in het zuiden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:03 ]

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hele gave mod! Erg strak voor mekaar, ik wil em zeker wel in het echt zien. Als ik op de HCC ben zal ik kijken of ik em kan vinden. Ben ook erg benieuwd naar dat 5" lcd wat je erin gaat stoppen. :)

ff bookmarken maar... :D

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K gaat waarschijnlijk -> HCC dagen....

Een top mod, zo maken ze er niet veel...
-> Bookmark :)

Wat gaat er verder nog aan gebeuren? Kleuren LCD lijkt me inderdaad w00t :)

Alleen hoe wil je die aansturen onafhankelijk van je VGA? Misschien een PCI VGA'tje met TVout?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op 19 september 2003 @ 21:03:

Alleen hoe wil je die aansturen onafhankelijk van je VGA? Misschien een PCI VGA'tje met TVout?
Gewoon op me tv-out, en met proggies kan je instellen wat je op je tv-out wil laten verschijnen :)

Maar de shop waar ik hem had besteld heb ik nix meer van gehoord...dus ik moet opzoek naar een nieuwe shop ...

[edit]
Overigens sorry voor de weinig updates, maar ik w8 gewoon op spullen en zonder die spullen kan ik niet verder. En er is nog niet veel veranderd. (jah ccfl's en een rheobus, maar alsof dat nouw zo spectaculair is :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 22:32 ]

Verwijderd

Jaa meer updates... Ziet er tot nu toe zeer goed uit! Keep up the good work! _/-\o_

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Zit je cpu echt op -15 graden of klopt mbm nog niet en zit je cpu op 48 graden?

Verwijderd

Topicstarter
Joepho schreef op 20 September 2003 @ 15:07:
Zit je cpu echt op -15 graden of klopt mbm nog niet en zit je cpu op 48 graden?
nee me cpu zit op -15 graden. Ik heb ook wel es op -20 hoor. Ik denk dat de temp nog misschien wat zakt als ik al me fans heb geïnstalled...

• fabstar81
eeeeeeey how's it going met die mod van je? issie al helemaal klaar ? alle fans geinstalled? ben benieuwd of je al een update hebt van je temps...

ow ja, en weet iemand misschien iets hoe en waar ik gewoon een goedkope grotere kast kan kopen? kheb nu een kleine toren. tia

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Zow,

hier ben ik weer :P Nog geen update. Heb wel alweer wat gedaan, maar ik post weer een update als het genoeg is om een fatsoenlijke updatepost van te maken ;)

Wat ik in de tussentijd gedaan heb is 2 gaten boven in mijn kast gemaakt voor 2x 120mm van de radiator. Ondertussen zitten die 2 fans+grill al in de kast en radiator hangt er ook al onder. Ik heb het reservoir geplaats, en ik heb nieuwe isolatie om mijn prom slang gedaan, maar dat moet overnieuw want deze is te stug en moet ik met tie-wraps bij elkaar houden :( Dus moet ik naar de locale aircoboer-geval, om daar wat isolatie te halen wat ze ook in airco's gebruiken....

Ook heb ik op de fan die onderin de kast zit, op de bodem, die lucht aanzuigt van onder de kast: 2x thermaltake ductingmod geplaats. Zo'n thermaltake ductingmod is een 45 graden hoek, die je op een 80mm fan plaats en die de lucht dan afbuigt. Ik heb er dus 2 op elkaar gemonteerd zodat je een 90 graden hoek hebt, en hij zuigt nu meteen frisse lucht van buiten aan en blaast dit op de voeding. Ik heb ook nog van 2 fans (waaronder ook die waar die thermaltake ducting mod op zit) de blaasrichting omgedraaid. Pics volgen nog van dit allemaal...

Wat ik nog meer heb gedaan is: gewacht, gewacht, gewacht, gewacht en nog es gewacht op spullen. Nu heb ik een deel binnen, maar w8 nog op het belangrijkste, mijn Swiftech MCW50-T Waterkoel-peltier blokjes. Ook w8 ik nog op revoltec koellichamen en de in-gang + uit-gang aansluitingen voor me eheim-pomp.

Wat ik wel al binnen heb is: De radiator, 2x 120mm fans, de peltier voeding (200W meanwell industrie voeding), 2x Zalman Adhesive, 2x Alpha socket A koelblok (in stukken zagen en op mosfets + southbridge), swiftech slang, 2x thermaltake ducting mod. En kan best zijn dat ik nog wat vergeet.

Ook heb ik een schermpie gekocht dat ik in mijn 5.25" bays ga plaatsen. Het is een 4" tft scherm dat ik op mijn TV-Out van mijn videokaart ga hangen.

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/egamesy2k_1734_2764695

Deze gozer heeft het ook al es gedaan, check: http://members.chello.nl/~j.vanzandvoort/

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
we want some more pics? en dat LCD is idd strak :)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Topicstarter
w00t, ik had vanmiddag een leuk idee en heb dit idee even als prototype uitgevoerd. Ik wilde een behuizing maken om mijn 5.25" bays heen en nog wat verder met een 45 graden hoek erin waar het reservoir op gemonteerd werd. Klinkt allemaal lekker vag, maar ik maak morgen pics en dan wordt het allemaal duidelijker. Ik heb inmiddels dit al gemaakt, van karton (prototype om alles te passen, af te tekenen etc ;) --> dit is een tip van mij :P). Als ik hem echt ga maken, maak ik het van ijzer met wat gaas ervoor (moddersmesh ofzo)...

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

nice :*) met dat idee van dat playstation scherm loop ik ook al een tijd te dwalen, maar ik wil er niet meer dan 30 euro of zo aan uitgeven, dus surf gewoon af en toe de veilingsites etc. af :D

Verwijderd

Topicstarter
floriske.nl schreef op 06 October 2003 @ 16:36:
nice :*) met dat idee van dat playstation scherm loop ik ook al een tijd te dwalen, maar ik wil er niet meer dan 30 euro of zo aan uitgeven, dus surf gewoon af en toe de veilingsites etc. af :D
heb hem ook van veilingsite af, welliswaar 50 euro maar is nog te doen. aangezien op i-net je hem niet onder de 100 ziet :(

• fabstar81
:) vet hoor....en idd het wachten is op de pics >:)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Stoney3K schreef op 19 September 2003 @ 21:03:

* IFASS is er ook en gaat zeker even een kijkje nemen :9

Verwijderd

Topicstarter
Update VII:

Zo jongens (& meisjes ...), hier zijn de pics dan toch... Dit is een eerste deel morgen post ik de rest ofzow (zijn er 30 :|), en met resizen, renamen, uploaden, linken in topic, uitleg geven duurdt dat wel ff...

Eerst maar es ff het spul showen wat ik allemaal binnen heb:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414696&size=256
De swiftech slang voor me wc.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414706&size=256
Zalman adhesive koelpaste voor de mosfets en southbridge. 2 Grote amd heatsinks worden in stukken gezaagd...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414708&size=256
De desbetreffende heatsinks.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414710&size=256
De 200W meanwell industrie voeding die gebruikt wordt om de 2x 80W peltiers te voeden.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414712&size=256
Lege doosjes van cclf's... waar zouden de cclf's toch zijn?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414716&size=256
Leeg doosjes waar een rheobus heeft ingezeten... waar zou die nou ook zijn?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414718&size=256
Mijn nieuwe muis :9 (Mx-500).

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414723&size=256
Er arriveert een pakje, wat zou er in zitten?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414725&size=256
Uhm jah, goed verpakt...maar wat is het nouw??

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414727&size=256
(Na wat nieuwe bekabeling solderen (o.a. male-tulip eraan) zag het er zo uit).

Oooh, zie het al tis een tft scherm ;) ...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=414729&size=256
Jaaa, hij heeft beeld (Matrix Reloaded :P). Het beeld is niet wazig, maar de pic. Kreeg hem niet scherp gesteld door het bewegend beeld...

Soon meer pics ;)

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Dit is erg kewl.. ben benieuwd hoe ie eruit komt te zien als ie compleet geinstalled is... zal wel weer kwijlen worden.... :P

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 16:26

Row

hey alainke moet je ff roepen als je dat schermpje hebt ingebouwd moet ik toch ff komen kijken, is wel erg geil :9
Pagina: 1 2 3 Laatste