vyw skillls gheeheh
Verwijderd
Gisteren geupdate en ik w8 nu al op de volgende update...
Mensen (tweakers
[/Speech-mode aka onzin-mode]
Maaruh, ik heb hem nu draaiend...prom en alles zit erin en ook me systeem. Nog geen ccfl's en waterkoeling.
Denk dat ik alleen nog ff een blauwe ccfl erin leg voor de lan (andere 7 ccfl's en blacklight w8 ik nog op bij een IA). Wc komt er volgende week in als ik weer terug ben van lan.
Wat ik wel zag en dat is wel weer kickass van lian-li. Is dat het powerledje blauw is en het hdd ledje rood. Geeft een heel vet effect aan de voorkant
Op de lan morgen en overmorgen en de-dag-na-overmorgen, zal ik wat pics laten maken. Aangezien ik weet dat er toch wel mensen rondlopen met digicam
:d
[ Voor 5% gewijzigd door enermax op 09-08-2003 02:14 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 09-08-2003 07:25 ]
Verwijderd
Waar kan ik zoiets vinden (die ronde (afwerkingsrand)) en in welke formaten is zoiets te krijgen? alvast bedankt. ziet er toffe mod uit, bookmarked!
Verwijderd
Maar hij is een beetje kaal
waar is de waterkoeling
waar zijn de ccfls
waar zijn de led fans
waar zijn is de babybus
waar is het VYW Logo
GG Alain
[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-08-2003 19:20 ]
Turn it off and on again.
Kun je misschien foto's maken van je backplate vooral?
Dus waar je die PCI afdekplaatjes hebt geschroefd (hoe?)
, en hoe de afwerking daarvan is. Dat lijkt mij namelijk
moeilijk om netjes te doen.
Dus alsjeblieft een duidelijkere foto van deze en van de binnenkant graag.
Ik ben echt heel benieuwd.
/edit:
[ Voor 17% gewijzigd door MrDirect op 12-08-2003 17:03 ]
Verwijderd
goede afwerking
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 19:37 ]
Ok hier weer een deel nieuwe pics:
Hier zie je helemaal achterin de kast in het ondercompartiment de enermax voeding hangen.
Ik had natuurlijk alle kabels gemeshed maar aan die enermax zaten natuurlijk veel te veel kabelen dus die moesten weggewerkt worden. Nu had ik daar van te voren al rekening mee gehouden, ik had de mobo tray ongeveer 2 cm naar de windowkant toe geplaats dan in de originele achterkant. Daardoor kon ik alles netjes achter de mobo tray wegwerken. Zie daar
Close-upje van voeding.
Alles aangesloten qua voeding + prometeia, dus ff testen of hij het doet. En ja hoor
Een vriend van me was laatst langsgekomen, en hij had ff een rotklusje (let op: vrijwillig
Nog meer poetsen door Hempje
Allemaal leuk en aardig maar, ik had een fan gemonteerd (1 van de 2 voeding fans) en had deze ook natuurlijk weer op de zelfde connectors op de printplaat van de voeding gestoken. Maar hij draaide niet
Ik heb de kniptang gepakt en alle kabels van de voeding afgeknipt
En zo zag de voeding er toen nog uit
Toen heb ik alle kabels precies op maat gemaakt, die aux p4 stekker eraf gelaten. Dus ik had een precies op maat gemaakte atx kabel en die vierkantige p4 stekker. Toen heb ik ook in een keer een fatsoendelijk op maat gemaakte "molex-sliert" gemaakt. Normaal heb je der een stuk of 3 van deze "slierten" Met 3 molexen eraan of 2 molexen en een floppy aansluiting. Nouw ik heb een bundel met 5 molexen en 1 floppy aansluiting ervan gemaakt
Dit alles heb ik met zwarte kabel gedaan en deze naderhand met tie-wraps bij elkaar gehouden, en ik moet zeggen dat het mooi strak uit ziet, evenmooi vind ik als kabelmesh. Over de molex-sliert zit wel wel kabelmesh maar over de p4 + atx niet omdat ik daar mijn 1/2" kabelmesh niet overheen kreeg aangezien de zwarte draad die ik had gebruikt iets dikker was dan de normale kabel die in de voeding werd gebruikt.
Toen heb ik de q-tec op de zelfde manier in mijn case gemonteerd als mijn enermax. En ook daarvan alle kabels mooi opgeruimt. Toen heb ik nog mijn cd-rom gestealth en toen de rest gemonteerd (mobo etc.) en alles aangesloten. En de 3 dagen die daarop volgden ben ik gaan lannen. Ik ga morgen denk ik weer nieuwe pics maken van hoe de case er nu uitziet (ik zit er nu achter te werken
Ik ga denkelijk ook dit scherm bestellen:

Ik ben vanmiddag al bij de Intertoys, Bart Smit en de Toys 'r Us geweest voor dit schermpje. Maar alle 3 hadden ze het niet. Daarom ga ik hem maar op internet bestellen. Dit is een 5" kleurenschermpie dat normaal gebruikt wordt voor de PsOne. Ik haal de behuizing eraf, en monteer hem in twee 5.25" bays. Waarna ik hem aanstuur met de tv-out van mijn videokaart.
Kijk hier maar..erik9287nl schreef op 12 August 2003 @ 22:21:
Hoeveel kost zo'n schermpje nou?
toch nog € 129,- voor zo'n schermpje...
edit: xie dat ut niet meer leverbaar is... kijken of je het ergens anders nog kan bestellen...
[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 12-08-2003 22:35 ]
Verwijderd
ik heb met veel enermaxen gewerkt in m'n leven, maar die hadden altijd goudkleurige alu heatsinks?
Verwijderd
Ik heb de 431watt versie en die heeft idd ook de vergulde contacten aan de molexen. Maar ook die goudkleurige heatsinksVerwijderd schreef op 13 August 2003 @ 01:18:
Ik weet wel dat de mijne in mn 350W enermax ook gewoon aluminiumkleurig zijn. Het enige wat wel goedkleurig is, zijn de contacten die in de molex zitten en de fingerguards.
Een echte golver is nooit uitgeput
Jah ik ben ook bij de kijkshop geweest, daar hadden ze zo'n marquant schermpje met afstandsbediening. Maar die koste 170 euro. En dat vond ik toch iets te duurLoBbY_1 schreef op 13 August 2003 @ 14:46:
hmm je kan ook van dat soort schermpjes bij de kijkshop kopen, dat zijn van die dingen voor in de auto navigatie/dvd/tv enz. Die waren geloof ik net iets grooter, en ongeveer even duur...maar ik weet niet of je die ook gewoon met je tv-out aan kan sturen...
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 14:47 ]
Verwijderd
ik moet er nog steeds een plaats voor zoeken in mun pc.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:29 ]
Je bent niet de enige hoor die wel eens een foutje maakt met zijn voeding, klinkt me heel bekend in de oren
Ok jongens ik heb hier 1 piccie van hoe de kast nu is, ik heb het nu weer erg druk. Na mijn laatste update (update 5) ben ik 10 dagen op vakantie geweest, de week erna heb ik het ook druk gehad met een aantal zaken. Nu ben ik weer druk bezig met mijn studie (vwo6) en heb natuurlijk (jammer genoeg
Maar goed, genoeg sentimenteel geleuter:
Hier een piccie hoe hij is nu
Ik heb vandaag ook mijn rheobus ingebouwd en het originele front vervangen met een front van de kast, zodat het een geheel blijft
Mijn nieuwe waterkoelingsblokjes zijn besteld maar ze waren niet op voorraad

Over deze blokjes heb ik het
En ik heb nog een heleboel "zooi" besteld, maar dat zien jullie nog wel
Verwijderd
39
Nog ff een tip wat misschien wat ruimte scheelt, ik heb dat vroeger ook gedaan:
In jouw voeding zit geloof ik een PFC, power faction correction. Dat zorgt ervoor dat je energie bedrijf blijer blijft omdat je geen troep terugstuurt zegmaar. Veel voedingen hebben dat nog steeds niet, oude zeker niet. Je kunt hem eenvoudig eruit halen door de 2 draadjes gewoon te kortsluiten. Scheelt misschien weer wat ruimte.
Als er geen pfc zit in je voeding is het misschien iets anders zoals een trafo, maar ben eigenlijk zeker van niet. Meet ff de spanning aan beide kanten, en je weet het zeker.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Deze casemod heeft me idd een hoooooop geld gekost. Ongeveer alles wat ik qua inkomsten heb, dat steek ik in me mod. Dat is laatst verjaardag gehad (3 sep) en voor de rest mijn baantje (kranten en post bezorgen)... Ik zal straks wel eens even een kostenplaatje maken voor de geïnteresseerde, zijn die er? Maar de prometeia die heb ik 2e hands gekocht. Hij verkeerde nog in top conditie en was voor een goede prijs, voor de verdere rest is alles gloedje nieuwe uit de winkelVerwijderd schreef op 06 September 2003 @ 17:50:
Domme vraag en misschien ook wel erug direct eigenlijk... WAAR van betaal je dit alles?!? Dit is echt geen goedkoop grapje (Geen enkel goeie casemod... Ervarring duss... laatste koste me ook al verboven de 400 pleuros) Als je dus ziet wat je allemaal gebruikt...
Ik heb 1 tandwiel uitgezaagd, andere tandwiel moet ik nog uitzagen. Het design is enigsinds veranderd, maar ik twijfel nog of ik ze er wel inplaats. Ik vind dat ik nu mooi naar binnen kan kijken maar met die tandwielen gaat me dat misschien storen? Maar ik zal het 2e tandwiel ook nog plaatsen en zal dan wel een pol voor jullie houden met een paar opties van hoe ik de tandwielen zal plaatsen of dat ik helemaal geen tandwielen erin zetHomedisc schreef op 06 september 2003 @ 19:17:
RaZoRbLaDe, waar zijn de tandwielen gebleven in je zijpaneel? dat was ontzettend orgineel namelijk
Ik weet niet of ik hem over heb, maar ik denk het haast wel. Ik moet nog even kijken of ik hem zelf gebruik maar zo niet dan mail ik je in de loop van de week (hoeveel wil je er eigelijk voor geven?)The Undertaker schreef op 06 September 2003 @ 19:20:
RaZoRbLaDe, als je je HDD rack over hebt en hem wil verkopen, zou je me dan willen mailen op undertaker@europaischcorp.nl ??
Kijk Csi, weer inkomsten
Jah ik was er eigelijk ook al achter gekomen dat dat ding overbodig was. En wilde hem dan ook gaan verwijderen (na nog even wat info erover op gezocht te hebben). Maar dat doet er nu toch niet meer toe, want ik heb die voeding opgeblazenpierre-oord schreef op 06 September 2003 @ 20:13:
[afbeelding]
Nog ff een tip wat misschien wat ruimte scheelt, ik heb dat vroeger ook gedaan:
In jouw voeding zit geloof ik een PFC, power faction correction. Dat zorgt ervoor dat je energie bedrijf blijer blijft omdat je geen troep terugstuurt zegmaar. Veel voedingen hebben dat nog steeds niet, oude zeker niet. Je kunt hem eenvoudig eruit halen door de 2 draadjes gewoon te kortsluiten. Scheelt misschien weer wat ruimte.
Als er geen pfc zit in je voeding is het misschien iets anders zoals een trafo, maar ben eigenlijk zeker van niet. Meet ff de spanning aan beide kanten, en je weet het zeker.
en om mn reply toch wat nut te geven een klein vraagje over de prom.
is het mogelijk om hem verticaal te monteren? (dus 90* draaien) of kannie daar niet tegen.
de reden zie je over een jaar ofzo wel veschijnen
Bier, Whiskey en Metal!!
Volges mij kan je hem niet schuin monteren ivm teruglopen van gas/vloeistof...Lord_Mithril schreef op 06 september 2003 @ 23:12:
word mooi
is het mogelijk om hem verticaal te monteren? (dus 90* draaien) of kannie daar niet tegen.
de reden zie je over een jaar ofzo wel veschijnenmoet eerst een andere mod afmaken/beginnen
jammer.. ach dan maar waterVerwijderd schreef op 06 september 2003 @ 23:33:
[...]
Volges mij kan je hem niet schuin monteren ivm teruglopen van gas/vloeistof...
[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 06-09-2003 23:35 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 22:47:
[...]
Ik weet niet of ik hem over heb, maar ik denk het haast wel. Ik moet nog even kijken of ik hem zelf gebruik maar zo niet dan mail ik je in de loop van de week (hoeveel wil je er eigelijk voor geven?)
We regelen het wel via de mail. 25euro? Mail voor de zekerheid naar raid@planet.nl mijn domeinnaam wordt ergens in de loop van de week overgezet naar een andere host (duurt 3 dagen)
[ Voor 20% gewijzigd door Underground75 op 07-09-2003 16:11 ]
De compressor gaat daar niet blij mee zijn, ik zou het niet proberenLord_Mithril schreef op 06 September 2003 @ 23:12:
word mooi
de reden zie je over een jaar ofzo wel veschijnenmoet eerst een andere mod afmaken/beginnen
Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Zelf wil ik ook aan een nieuw project/upgrade beginnen, zodra de financiële situatie wat verbeterd is
Een mod waar onderdelen inzitten die bij elkaar enkele honderden euro's kosten hoeft niet zo mooit te zijn als een mod die zeer weining kost.
maar het is natuurlijk altijd leuk om te weten wat het totale kostenplaatje uiteindelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-09-2003 18:30 ]
Verwijderd
m'n GF4MX440 doet het prima met zowel de TVout als de normale uitgang in gebruik. Volgens mij zitten er aparte convertors in, op m'n GF2MX400 zonder tvout missen een aantal chips (de printsporen zitten er wel)Aham brahmasmi schreef op 08 September 2003 @ 18:29:
Eehm, over dat 5" schermpje dat je met je tv-out wilde aansturen: kun je tegelijkertijd de gewone vga/dvi uitgang en de tv-out gebruiken? Ik heb niet zoveel ervaring met tv-out, maar ik dacht dat dat niet kon omdat je kaart overspringt op 50 Hz voor de tv. Maar mijn kennis zal wel niet helemaal up-to-date zijn...
Verder...
Juniorrules schreef op 08 september 2003 @ 16:05:
Ik zou het kostenplaatje wel willen zienGewoon uit nieuwsgierigheid...
Nogmaals:Aham brahmasmi schreef op 08 September 2003 @ 18:29:
Eehm, over dat 5" schermpje dat je met je tv-out wilde aansturen: kun je tegelijkertijd de gewone vga/dvi uitgang en de tv-out gebruiken?
[vraag-en-aanbod-mode]Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 22:47:
Jah ik was er eigelijk ook al achter gekomen dat dat ding overbodig was. En wilde hem dan ook gaan verwijderen (na nog even wat info erover op gezocht te hebben). Maar dat doet er nu toch niet meer toe, want ik heb die voeding opgeblazen(zie ook update 5) en heb nu een q-tec 550W erin en die heeft dat ding er niet op zitten...
Mag ik de onderdelen hebben, eventueel in oude kastje?
[/vraag-en-aanbod-mode]
Jij hebt toch ook een nf7-s? Hoeveel mhz doetie? Mijnes doet 240 met 1,6 vdd
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Juniorrules schreef op 08 September 2003 @ 16:05:
Ik zou het kostenplaatje wel willen zien
Gewoon uit nieuwsgierigheid...
Zelf wil ik ook aan een nieuw project/upgrade beginnen, zodra de financiële situatie wat verbeterd is
Kostenplaatje | |
• Kast: Lian-li PC7323-A Prijs: 300 euro • Prometeia: 2e Hands Prometeia, in zeer goede staat verkerend. Prijs: 400 euro • Moederbord: Abit NF7-S Rev 2.0 Prijs: 140 euro • Geheugen: 2x 256mb Twinmos Winbond 5ns Prijs: 140 euro • Processor: Amd XP 1800+ JIUHB DUT3C AXDA XPFW Prijs: 80 euro • Videokaart: Gainward GeForce 4 Ti4600 PowerPack 750/XP Prijs: 200 euro (ik heb er 500 toen voor betaald) • Cd-rom 52x Cd-rom speler (dvd+brander komt nog wel) Prijs: 50 euro • Floppy 1.44 Mb Floppy Drive Prijs: 10 euro • Rheobus Sunbeam Rheobus 4-kanaals Prijs: 15 euro (inkoopactie) • Netwerkkaart (onboard netwerk = RIP Sitecom 10/100 mbit Prijs: 10 euro • Voeding Q-tec 550W (Enermax 350W = RIP Prijs: 50 euro • Rounded cables Recom 2x 90cm ata 133 + 1x 90 cm Floppy Prijs: 40 euro • Ccfl's Sunbeam 7x Blauw + 1x Blacklight (4x dual inverter) Prijs: 60 euro (inkoopactie) • WC blokjes: 2x Swiftech MCW50-T Prijs: 145 euro • WC Pomp: Eheim 1048 + Nieuwe messing koppelingen Prijs: 53 euro • WC Slangen: 2m PVC 10mm Prijs: 7 euro • Ducting Mod: 2x Thermaltake Ducting Mod Prijs: 20 euro • Koellichamen: Recoltec koperen koellichamen Prijs: 13.50 euro • Window sticker: Prometeia Window Sticker Prijs: 10 euro • Koellichaam: Zalman Northbridge koellichaam (voor op de SB) Prijs: 7 euro • Industriële voeding Meanwell 200W industrie voeding (voor TEC's) Prijs: 75 euro • Kabelmesh: 2x 5m 10mm zwarte mesh Prijs: 10 euro • Aluminium: 50x100cm Aluminium Plaat Prijs: 17 euro • Plexiglas: 50x100cm Plexiglas Plaat Prijs: 15 euro • WC Radiator: Watercool HTF2-X-Triple Prijs: 94.50 • WC Radiator Grill: Prijs: 19.90 euro • Harddisk Maxtor 40Gb 7200 Rpm 2Mb cache(wordt denkelijk binnekort 2x 120GB S-ATA) Prijs: 69 euro Totaal Prijs: 1750.90 Ik denk dat ik alles heb, maar kan best zijn dat ik toch nog wat ben vergeten. |
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 22:25 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Ibex op 08-09-2003 20:24 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
die 80 is al veel, bij alternate is de XP1800 69€Ibex schreef op 08 September 2003 @ 19:57:
80 euro voor de CPU? das ook nie echt veel! voor mijn CPU vrees ik dat ik 450 euro zal mogen ophoesten
edit: in de tijd dat die XP1800 gekocht is (paar maanden gelden) was 80 euro dus normaal
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:24 ]
Toen heb ik hem dus ook gekocht daarom die prijs van 80 euro...want dit is mijn kostenplaatje dus wat ik overal voor gedokt heb (hoewel ik de videokaart niet op 500 zet terwijl hij nu nog maar 200 kost...krijg je ook beetje vertekend beeld heVerwijderd schreef op 08 September 2003 @ 20:23:
[...]
die 80 is al veel, bij alternate is de XP1800 69€
edit: in de tijd dat die XP1800 gekocht is (paar maanden gelden) was 80 euro dus normaal
450 euro voor een proc is trouwens een belachelijk bedrag...
[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-09-2003 22:04 ]
Verwijderd
Ben heel benieuwd hoe hij er "af" eruit ziet ..
Ben zelf ook bezig (nog in mijn gedachten dan) met mijn kassie ...
..
Nu dat ik hier tog ben wil ik ook ff wat vragen .. ik zag dat jij diie zijnkand er uit hebt gehaald en dat je daar plexiglas erin hebt gedaan..
1: Hoe heb je et er uitgehaald (met wat)
2: hoe kan ik dan als ik dat stuk uitgezaagd heb .. dat plexiglas erin krijgen zodat et mooi vast zit en dat et er ook nog wel puik uitziet ..
3: Hopelijk mag dit van de modjes... zon vraag tussen door over mij zelf ..
Als laatste ..Wat een Superkast heb je!!!!
Naja, een P4 3.0GHZ op 800MHz fsbAham brahmasmi schreef op 08 september 2003 @ 22:02:
*knip*
450 euro voor een proc is trouwens een belachelijk bedrag...
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
1: Ik heb het met een figuurzaag en ijzerzaag eruit gehaald. Dus geen gebruik van elektrisch gereedschapVerwijderd schreef op 10 september 2003 @ 09:31:
Koel .. kom zeker even kijken ...
Ben heel benieuwd hoe hij er "af" eruit ziet ..
Ben zelf ook bezig (nog in mijn gedachten dan) met mijn kassie ...
..
Nu dat ik hier tog ben wil ik ook ff wat vragen .. ik zag dat jij diie zijnkand er uit hebt gehaald en dat je daar plexiglas erin hebt gedaan..
1: Hoe heb je et er uitgehaald (met wat)
2: hoe kan ik dan als ik dat stuk uitgezaagd heb .. dat plexiglas erin krijgen zodat et mooi vast zit en dat et er ook nog wel puik uitziet ..
3: Hopelijk mag dit van de modjes... zon vraag tussen door over mij zelf ..![]()
Als laatste ..Wat een Superkast heb je!!!!
2: Ik heb het met stukjes tesa powertape gedaan. Plexi paar cm groter als window maken en dan aan de achterkant er tegen aan duwen en daartussen wat dubbelzijdige stevige tape.
3: Of het van de modjes mag, dat denk ik wel. In ieder geval mag het van mij wel
Als laatste: Thank you
maar toch ff een vraagje....(misschien dom maar ja); als je dat zwarte ding erin zet...wordt je kast dan niet warmer en moet je die dan weer extra gaan koelen? plus hoeveel dB produceert je kast nu met al die coole sjit erin...en dan nog iets, hoeveel stroom verbruikt je pc nu en wordt al die stroom geleverd door alleen je pc-voeding? een pc die alleen aanstaat doet ongeveer 14 uur met 1 Kw uur heb ik mij laten vertellen. ben dus wel benieuwd naar het vergelijk
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
maar welk merk case is dit?
En waar heb je die vandaan?
Ok, dus toch een Lian Li
[ Voor 18% gewijzigd door Bender op 12-09-2003 13:20 ]
Verwijderd
Wow Hardstikke bedankt voor je uitleg!!Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 16:00:
[...]
1: Ik heb het ....
.....I'm lookin' forward to see your mod
Ik ga er zeker gebruik van maken .. ik eb net mijn ontwerp af die ik erin laat snijden ... want ik wil dit gewoon niet verprutsen ..
Als je benieuwd bent ik zet em zo wel ff online dan kan je wel zien wat ik er mee ga doen
Dit is et logotje ..[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 12:32 ]
Dat zwarte ding (Prometeia) dat wordt best wel warm. De zwarte blok die je ziet is de compressor. Deze zal ron de 60 graden worden. Natuurlijk warmt dit mijn case op maar daarom zitten er ook 2x 80 intake in en nog een 120 die de warmte doorzuigt; en achteraan nog een 80 + 120... Het tussenschot heb ik 1 voor de looks maar 2 zeker voor de warmte in het onder compartiment te houden.fabstar81 schreef op 12 September 2003 @ 00:28:
ten eerste, wat een kicke kast!! en echt geweldig dat je dat allemaal zo zelf hebt verzonnen en gebouwd. ik heb zelf niet veel verstand van dat case modding enzo en weet ook van de helft van de betekenis de woorden niet maar ja...![]()
maar toch ff een vraagje....(misschien dom maar ja); als je dat zwarte ding erin zet...wordt je kast dan niet warmer en moet je die dan weer extra gaan koelen? plus hoeveel dB produceert je kast nu met al die coole sjit erin...en dan nog iets, hoeveel stroom verbruikt je pc nu en wordt al die stroom geleverd door alleen je pc-voeding? een pc die alleen aanstaat doet ongeveer 14 uur met 1 Kw uur heb ik mij laten vertellen. ben dus wel benieuwd naar het vergelijk
Ik kan niet precies vertellen hoeveel Db hij produceerd (heb geen Db-meter bij de hand), maar voor sommige is het erg luid en voor andere weer niet. Ik stoor me er iig niet aan.
Achter op de prometeia staat dat het stroomverbruik 150W is. Deze wordt niet door mijn 550W q-tec gevoedt, maar gewoon rechtstreeks van het lichtnet. Ik denk dat ik rond de 250 a 300W gebruik van mijn 550W q-tec. Dus in totaal 400 à 450W. Dus 14 uur met 1 kW haal ik niet echt. Daar haal ik iets meer dan 2 uur mee
Yup tis een Lian-li, om precies te zijn een PC-7323A en ik heb hem gekocht bij Alternate voor 299 euro excl. verzendkosten...Triloxigen schreef op 12 september 2003 @ 11:54:
Ik weet niet of ik het gemist heb,
maar welk merk case is dit?
En waar heb je die vandaan?
Ok, dus toch een Lian Li
En dan heb ik nog even een mededeling. Het zal nog wel even duren voor ik weer een update post, omdat het nog ongeveer 2 weken gaat duren voordat de MCW50-T blokjes binnen zijn. En dan krijg ik dus ook pas de rest van me spul
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:32 ]
goed dat je het even zegt! wie moet ik mailen om op de tweakers stand te mogen staan met mijn PC?Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 00:20:
Voor de mensen die hem in real-life willen zien, hij zal te zien zijn op de Regenboog-stand op de hcc-dagen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 18:18 ]
aha, weet ik eindelijk wat er nou met die prometia bedoeld wordtVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 15:30:
[...]
Dat zwarte ding (Prometeia) dat wordt best wel warm. De zwarte blok die je ziet is de compressor. Deze zal ron de 60 graden worden. Natuurlijk warmt dit mijn case op maar daarom zitten er ook 2x 80 intake in en nog een 120 die de warmte doorzuigt; en achteraan nog een 80 + 120... Het tussenschot heb ik 1 voor de looks maar 2 zeker voor de warmte in het onder compartiment te houden.
Ik kan niet precies vertellen hoeveel Db hij produceerd (heb geen Db-meter bij de hand), maar voor sommige is het erg luid en voor andere weer niet. Ik stoor me er iig niet aan.
Achter op de prometeia staat dat het stroomverbruik 150W is. Deze wordt niet door mijn 550W q-tec gevoedt, maar gewoon rechtstreeks van het lichtnet. Ik denk dat ik rond de 250 a 300W gebruik van mijn 550W q-tec. Dus in totaal 400 à 450W. Dus 14 uur met 1 kW haal ik niet echt. Daar haal ik iets meer dan 2 uur mee
ik zelf heb 4 extra fans ingebouwd in mn pc en ik moet zeggen dat dat nog vrij stil is.
en ken je misschien een statje plaatsen van alle temperaturen die je pc meet? ik wil ff vergelijken
ow ja, ff vergeten....
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Idle: Case 29° Cpu 36°
Full: Case 41° Cpu 49°
Die full is opgenomen na 6 uur gamen op een lan party..
Duz ik weet niet ... zou ik er nog een bij doen of niet ..
mijn specs zijn:
P4 2.8@3.3 - Asus pc800 Deluxe - 1024 DDr - Ati radeon 9700 - In mijn geliefde Chieftec Bx Serie
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 14:35 ]
idle: case 32, cpu 42, primary hdd 31, secondary hdd 15
full: case 38, cpu 47, primary hdd 45, secondary hdd 28
full is opgenomen na 15 gb over schrijven, gamen (geen 6 uur op lan party helaas) en van alles open.
in de zomer waren de cpu temps trouwens altijd 49-52 graden en de boardtemp, tsja, dat wil je niet weten...net zoiets geloof ik. over de hdd's maar niet te spreken.
ik heb 2*80mm fans rechtonder mn secondary hdd gehangen die onderop hangt, rechtonder de primary (pogingen tot bouwen stellingen voor meer ruimte ertussen zijn tot op heden niet geslaagd). als die fans er niet hangen loopt de hdd op tot 40-41 graden. (toch vreemd hoe 2 van die fans de hhd gewoon 15 graden koelen)
verder nog een 80mm fan als intake, en daaronder gewoon eentje gehangen die ik over had die nog eens tegen de hdd's blaast.
de laatste loopt op 7 volt en de andere allemaal op 12. die case temp van jou heb ik nog niet gehaald. heb ook maar een supah kleine kast en daardoor is de doorstroming niet echt ideaal. 29 graden
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
thx
moet eigelijk een grotere kast, maar ja....t mag nix kosten natuurlijk. daarom heb ik ook al die fans uit voedingen van oude pc's gesloopt en eronder geknutseld
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Ik heb ook maar 1 hdd erin zitten duz dat scheelt ook al weer he ..
tis ook wel jammer dat die chieftec kasten aardig prijzig zijn ... maar als je er een hebt mag je ook wel blij zijn hoor ... alles past er vet mooi in ...
ik zou gewoon je ouwe uitelkaar slopen en er een "verlengstuk"op maken .. zodat ie wat groter is
[ontopic]
Ik zal wel dadelijk een screenie van mijn mbm maken. Maar mijn temps zijn enigsinds hoog omdat ik nog geen fans in mijn bovencompartiment heb. Dit komt nog binnenkort. Ook heb ik mijn peltiers nog niet gemonteerd en als die gemonteerd zijn maak ik wel ff een nieuw screenie
Hier alvast temps hoe ze nu zijn. Ja me cpu is NOG onoverklokt...
Oh jah btw, ik heb geen schakeling gemaakt zodat die prom automatisch aangaat... Dat zit standaard al in de prom gebouwd. Hij reset het mobo zolang totdat hij op temperatuur is en dan stopt hij met het resetsignaal
nogmaals, errug cool wat je allemaal gedaan hebt...en ik ben benieuwd naar je temps die komen
en tsjees!!! -15 graden voor je cpu, en board temp 15...pfieuw, das de helft van mij ongeveer...mooi werk. is de laatste temp van 45 de case temperatuur?
cool theme trouwens
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Die 45 weet ik eigelijk niet waarvan dat die is, volges mij van nixfabstar81 schreef op 16 September 2003 @ 22:25:
alsof het ervoor gemaakt is
nogmaals, errug cool wat je allemaal gedaan hebt...en ik ben benieuwd naar je temps die komen
en tsjees!!! -15 graden voor je cpu, en board temp 15...pfieuw, das de helft van mij ongeveer...mooi werk. is de laatste temp van 45 de case temperatuur?
cool theme trouwens
temp3 = -48
temp2 = 42 (cpu temp)
temp1 = 36 (board temp)
hd0 = 32
hd1 = 16
zoals je ziet is die eerste temp een beetje dubieus ook. waar the h*ll komt die temp vandaan?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Of heb je daar wat anders voor moeten regelen ?
Komt door de prom. De prom is zo koud dat hij niet alleen de cpu koeld maar zelfs het moederbord daarom heen afkoelt. Aangezien de sensor daar in de buurt zit, krijg je dit soort resultatenSiris schreef op 17 September 2003 @ 20:49:
15 graden Mobo temp. komt dat door de prom ?
Of heb je daar wat anders voor moeten regelen ?
Werk jij bij de Regenboog of heb je contacten in die richting?Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 00:20:
Voor de mensen die hem in real-life willen zien, hij zal te zien zijn op de Regenboog-stand op de hcc-dagen
Dan kan 't niet anders of je woont in het zuiden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nope ik werk er niet. Een medewerker die daar werkte die wist van het bestaan van mijn case af ^^. En die heeft dat aan de crew daar voorgelegd, en mij gevraagd of ik op de hcc dagen bij hun wilde staanStoney3K schreef op 18 September 2003 @ 20:31:
[...]
Werk jij bij de Regenboog of heb je contacten in die richting?
Dan kan 't niet anders of je woont in het zuiden.
[edit]
En ja ik woon in het zuiden
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:03 ]
ff bookmarken maar...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Een top mod, zo maken ze er niet veel...
-> Bookmark
Wat gaat er verder nog aan gebeuren? Kleuren LCD lijkt me inderdaad w00t
Alleen hoe wil je die aansturen onafhankelijk van je VGA? Misschien een PCI VGA'tje met TVout?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Gewoon op me tv-out, en met proggies kan je instellen wat je op je tv-out wil laten verschijnenStoney3K schreef op 19 september 2003 @ 21:03:
* Stoney3K gaat waarschijnlijk -> HCC dagen....
-> Bookmark
Alleen hoe wil je die aansturen onafhankelijk van je VGA? Misschien een PCI VGA'tje met TVout?
Maar de shop waar ik hem had besteld heb ik nix meer van gehoord...dus ik moet opzoek naar een nieuwe shop ...
[edit]
Overigens sorry voor de weinig updates, maar ik w8 gewoon op spullen en zonder die spullen kan ik niet verder. En er is nog niet veel veranderd. (jah ccfl's en een rheobus, maar alsof dat nouw zo spectaculair is
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 22:32 ]
nee me cpu zit op -15 graden. Ik heb ook wel es op -20 hoor. Ik denk dat de temp nog misschien wat zakt als ik al me fans heb geïnstalled...Joepho schreef op 20 September 2003 @ 15:07:
Zit je cpu echt op -15 graden of klopt mbm nog niet en zit je cpu op 48 graden?
ow ja, en weet iemand misschien iets hoe en waar ik gewoon een goedkope grotere kast kan kopen? kheb nu een kleine toren. tia
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
hier ben ik weer
Wat ik in de tussentijd gedaan heb is 2 gaten boven in mijn kast gemaakt voor 2x 120mm van de radiator. Ondertussen zitten die 2 fans+grill al in de kast en radiator hangt er ook al onder. Ik heb het reservoir geplaats, en ik heb nieuwe isolatie om mijn prom slang gedaan, maar dat moet overnieuw want deze is te stug en moet ik met tie-wraps bij elkaar houden
Ook heb ik op de fan die onderin de kast zit, op de bodem, die lucht aanzuigt van onder de kast: 2x thermaltake ductingmod geplaats. Zo'n thermaltake ductingmod is een 45 graden hoek, die je op een 80mm fan plaats en die de lucht dan afbuigt. Ik heb er dus 2 op elkaar gemonteerd zodat je een 90 graden hoek hebt, en hij zuigt nu meteen frisse lucht van buiten aan en blaast dit op de voeding. Ik heb ook nog van 2 fans (waaronder ook die waar die thermaltake ducting mod op zit) de blaasrichting omgedraaid. Pics volgen nog van dit allemaal...
Wat ik nog meer heb gedaan is: gewacht, gewacht, gewacht, gewacht en nog es gewacht op spullen. Nu heb ik een deel binnen, maar w8 nog op het belangrijkste, mijn Swiftech MCW50-T Waterkoel-peltier blokjes. Ook w8 ik nog op revoltec koellichamen en de in-gang + uit-gang aansluitingen voor me eheim-pomp.
Wat ik wel al binnen heb is: De radiator, 2x 120mm fans, de peltier voeding (200W meanwell industrie voeding), 2x Zalman Adhesive, 2x Alpha socket A koelblok (in stukken zagen en op mosfets + southbridge), swiftech slang, 2x thermaltake ducting mod. En kan best zijn dat ik nog wat vergeet.
Ook heb ik een schermpie gekocht dat ik in mijn 5.25" bays ga plaatsen. Het is een 4" tft scherm dat ik op mijn TV-Out van mijn videokaart ga hangen.
Deze gozer heeft het ook al es gedaan, check: http://members.chello.nl/~j.vanzandvoort/
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
heb hem ook van veilingsite af, welliswaar 50 euro maar is nog te doen. aangezien op i-net je hem niet onder de 100 zietfloriske.nl schreef op 06 October 2003 @ 16:36:
nicemet dat idee van dat playstation scherm loop ik ook al een tijd te dwalen, maar ik wil er niet meer dan 30 euro of zo aan uitgeven, dus surf gewoon af en toe de veilingsites etc. af
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
* IFASS is er ook en gaat zeker even een kijkje nemenStoney3K schreef op 19 September 2003 @ 21:03:
* Stoney3K gaat waarschijnlijk -> HCC dagen....
-> Bookmark
Zo jongens (& meisjes ...), hier zijn de pics dan toch... Dit is een eerste deel morgen post ik de rest ofzow (zijn er 30
Eerst maar es ff het spul showen wat ik allemaal binnen heb:
De swiftech slang voor me wc.
Zalman adhesive koelpaste voor de mosfets en southbridge. 2 Grote amd heatsinks worden in stukken gezaagd...
De desbetreffende heatsinks.
De 200W meanwell industrie voeding die gebruikt wordt om de 2x 80W peltiers te voeden.
Lege doosjes van cclf's... waar zouden de cclf's toch zijn?
Leeg doosjes waar een rheobus heeft ingezeten... waar zou die nou ook zijn?
Mijn nieuwe muis
Er arriveert een pakje, wat zou er in zitten?
Uhm jah, goed verpakt...maar wat is het nouw??
(Na wat nieuwe bekabeling solderen (o.a. male-tulip eraan) zag het er zo uit).
Oooh, zie het al tis een tft scherm
Jaaa, hij heeft beeld (Matrix Reloaded
Soon meer pics
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."