schnumi schreef op 12 July 2003 @ 14:02:
Heeft iemand nog goede tips voor Meta Ridly. Ik kom makkelijk door de eerste aanval (in de lucht) maar als dat beest eenmaal op de grond is gaat het totaal mis.
Het 1ste gedeelte gaat wel goed maar zodra hij supersnel gaat chargen mislukt alles.
Ik heb dan nog meer als 5 enerytanks misschien wel 6 maar die gaan in no time leeg. Ik kan gewoon niet constant dat beest blijven ontwijken.
Heeft iemand nog een goede manier (bijv welke beam) om hem te killen.
Je moet gewoon die charge attack leren herkennen en ontwijken, problem solved

Als ie zn hoofd omhoog, naar achteren en naar rechts beweegt (voor hem links) dan gaat ie chargen. Snel side steppen, draaien en als ie met zn staart gaat zwaaien er over heen double jumpen. Het side steppen moet je gewoon ff leren timen, te vroeg dan komt ie alsnog jouw kant op, te laat...tja dan ben je te laat
Is ie kwetsbaar (je kunt hem alleen 'stunnen' als ie voorover buigt en zn bek open doet, maar dat zul je wel weten) dan gewoon je krachtigste aanval gebruiken, super missiles of als je missiles op zijn charged plasma.
De enige 'truuk' is die met de Wavebuster, zoals ik eerder al zei, al heb je dan op Hard niet genoeg missiles.
Hoeveel ET's heb je totaal trouwens? Je moet het eerste gedeelte wel door kunnen komen zonder kleerscheuren, zodat je voor het 2e gedeelte al je energy nog hebt. Als hij in het 1e gedeelte van rechts komt aanvliegen om die bommen te gooien, is er aan de rechterkant tegen de muur een plek met wat rommel waar je op kunt staan, hij raakt je dan nooit. Voor als ie van links komt is er niet zoiets dacht ik, dus dan is het gewoon de bommen ontwijken (handig jumpen).
^Naar mannetje