[CiP] The Hourglass (Finished)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.593 views sinds 30-01-2008

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
nou era ;) vooruit maar dan..

Het komt er echt heel gaaf uit te zien maat.. ik ben gewoon benieuwd naar het eindresultaat.

enne, komt daar ook nog een mooi lcd in?
GL iig met je duimpje ;)

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

echte tweaker heeft pc-kast-littekens op zijn handen
wees trots en join de club :)

Anoniem: 84702

Anoniem: 75994 schreef op 13 november 2003 @ 21:27:
:'(

Ik was vanavond weer bezig met de kast. Ik ben begonnen met het schuren en afwerken van alles. Ik moest van de bovenklep de kabelgootjes eraf halen, dus ik snee netjes met een mes door het dubbelzijdige plakband waarmee de gootjes waren bevestigd. Maar ik was er al door voor ik er erg in had. ;(

Ik snee zo'n 1,5 cm in mijn duim, vlak langs mijn nagel. Het bloedde enorm, dus ik heb het bloeden gestopt. Maar ik kon toen niet verder, want het bloed kwam door de pleisters. ;( Ik ben gestopt. Ik hem nog even een foto gemaakt van de plek des onheils.

[afbeelding]

Morgenavond probeer ik de draad weer op te pakken.
dus hij word rood? of is het de grondverf? :p

Anoniem: 83328

nouja, je kast heeft in ieder geval de bloeddoop gehad, een belangrijk ritueel :P

Anoniem: 75994

Topicstarter
_ferry_ schreef op 13 november 2003 @ 21:57:
ken gebeuren he, opensnijden ;) T vordert al wel lekker, aleen vind ik dat die bouten voor de alu profielen net wat te lang zijn of worden die vervangen door popnagels? En dat groen van de isolatie matten is niet zo mooi, wellicht dat dat aardig te verven is
Misschien spuit ik ze nog wel in een kleurtje ja. Maar je zit er niet zo veel van weer als nu het geval is.

Wat bedoel je met 'te lange bouten'? Aan de binnenkant of aan de buitenkant?
SmauG schreef op 13 november 2003 @ 22:05:
nou era ;) vooruit maar dan..

Het komt er echt heel gaaf uit te zien maat.. ik ben gewoon benieuwd naar het eindresultaat.

enne, komt daar ook nog een mooi lcd in?
Nog niet meteen. Misschien in een later stadium. Eerst eens zien hoe dit uitpakt. Als ik er een LCD in doe, wordt het er een met groen licht. :) Dat past mooi bij de rest van de kast en de dual green CCFL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanavond ga ik hem verder schuren en plamuren (waar dat nodig is). Dan lijm ik beide delen op elkaar. Zondag zal ik dan de lijmresten wegsnijden (zonder in mezelf te snijden) en bijschuren. De eerst laag grondverf kan er dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Waar blijft je volgende post???

Of heb je je toch weer in je vinger gesneden. Je liep wel op school vandaag met een plastertje (pleister) op je hand 8)7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Nice one m8, super orgineel!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. apart model.. zoals het er nu uit ziet kan ik er nog weinig over zeggen..maar ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Mjah heb je alweer een update voor ons klaarliggen??

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92287

ja die grondverflaag maakt me opnieuw nieuwsgierig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
Anoniem: 75994 schreef op 18 november 2003 @ 21:06:
.

Stay tuned! ;) (O nee, dat mocht ik niet meer zeggen van mijn klasgenootjes... Sorry)
Goed zo, het komt langzaam maar gaat de goede kant op.

Maar "Stay Tuned" gaat er nog wel een keer af. :P

Succes Tot morgen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84702

welke kleur ga je hem nou eignelijk doen? zwart? suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ik vind em zo vele malen mooier dan met die alu strippen hoor, waarom hou je het niet zo en lak je em gewoon heel strak zwart? Misschien kan je dan nog kleine stripjes erop zetten voor de afwerking, maar die grote die verknoeien het een beetje naar mijn mening, zelfde geld voor die overdaad aan schroeven die je daar in hebt zitten, maar vooralsnog is dat maar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

Volledig met de eerdere poster eens.

Ik vind het een mooi project en het ziet er goed uit, alleen beginnen de alu strips etc de overhand te krijgen.

IMHO kan je die beter gebruiken voor een subtiele afwerking. Een welbekende term is "overdaad schaadt" Tuurlijk is iedereen z'n smaak anders, maar heb je geprobeerd hoe het eruit ziet als je een klein profieltje neemt? Ik weet zeker dat je dan denkt van dam.... ik kijk weer naar de kast in het geheel ipv alleen naar de allu stips, want ze slokken echt bijna al je aandacht op.

Verder thumbs up....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

:) hey dude.. Ga je eigelijk die alminium dingen nog polijsten of niet lijk me wel zo mooi 8)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94528

ligt het nou aan mij of begint je kast er wel steeds meer afgeragter eruit te zien :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 94528 op 19-11-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

correctie hij begint er steeds afGEWERKTER uit te zien ik denk dat je dat bedoelde, niet?
als ik het mis heb, onderbouw je mening eff, anders moet ik je nog persoonlijk gaan haten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52251

Het gaat de goede kant uit m'n jông!!! Nu begin je eindelijk aan het afwerken en dat verbleidt mij altijd :D Ik hou je scherp in de gaten, dus kiep on werking!!

Anoniem: 92287 schreef op 19 november 2003 @ 16:54:
correctie hij begint er steeds afGEWERKTER uit te zien ik denk dat je dat bedoelde, niet?
als ik het mis heb, onderbouw je mening eff, anders moet ik je nog persoonlijk gaan haten ;)
Ik vind dat op het laatste plaatje dat de houten kast er een beetje erg "gebruikt" eruit zien.
Dat is natuurlijk logisch want hij is van hout, en als je hout(met name mdf) lange tijd gaat bewerken, er weer andere dingen in gaat zetten ect. word het langzaam aangetast.
Ben ik dan nou de enige die dat ziet?
Ik had de buitenkant van een andere soort hout gemaakt als ik hem was, had de kast meer scherpe hoejes gehad.

Topicstarter
Anoniem: 94528 schreef op 20 november 2003 @ 13:53:
[...]

Ik vind dat op het laatste plaatje dat de houten kast er een beetje erg "gebruikt" eruit zien.
Dat is natuurlijk logisch want hij is van hout, en als je hout(met name mdf) lange tijd gaat bewerken, er weer andere dingen in gaat zetten ect. word het langzaam aangetast.
Ben ik dan nou de enige die dat ziet?
Ik had de buitenkant van een andere soort hout gemaakt als ik hem was, had de kast meer scherpe hoejes gehad.
Dat is plamuur, slimmerd. ;) Daarnaast lijkt het wat rommelig, omdat je allemaal gaten ziet. Die zie je straks echter niet meer. Het hout is lekker glad en het wordt alleen maar gladder nadat ik hem compleet gespoten heb. :)

Nou vooruit dan maar, ik geef je voordeel van de twijfel. :P

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:23 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 22:58
Spuitze hè B)

WAt ik me opeens afvroeg toen ik dat spul zo op die afgetapete werkbank zag staan: Wat doe je met alle spullen als je 's avonds weer klaar bent? Ik kan me zo voorstellen dat je vader zelf ook wel eens gebruik wil maken van zijn luxe werkplaats? O-)

Kleine zonnepaneleninstallateur

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik had gekozen voor matglans, maar goed, eerst even het resultaat zien :P

Anoniem: 67209

Ik zie dat je alleen de buitenkant hebt gespoten, is het niet handig om de binnenkant ook te doen als er windows in komen? :X

Topicstarter
cryforhelp schreef op 20 november 2003 @ 21:59:
Spuitze hè B)

WAt ik me opeens afvroeg toen ik dat spul zo op die afgetapete werkbank zag staan: Wat doe je met alle spullen als je 's avonds weer klaar bent? Ik kan me zo voorstellen dat je vader zelf ook wel eens gebruik wil maken van zijn luxe werkplaats? O-)
Ik moet het iedere keer weer opruimen. :) Zoals nu kan ik het laten staan om te drogen en morgen ruim ik het weer op.
Anoniem: 67209 schreef op 20 november 2003 @ 22:15:
Ik zie dat je alleen de buitenkant hebt gespoten, is het niet handig om de binnenkant ook te doen als er windows in komen? :X
Aan de binnenkant zie je geen hout, alleen maar isolatiemateriaal. Misschien ga ik die zwart spuiten, maar dat zie ik dan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mdj84nl schreef op 20 november 2003 @ 22:07:
ik had gekozen voor matglans, maar goed, eerst even het resultaat zien :P
Juist niet, want dan krijg je niet de glans die ik wil hebben. De profieltjes glimmen, de koelers glimmen en straks glimt het hout ook. :)

Ik kan je vertellen (verklappen) dat dat nu al zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

* Krewcial zingt: "We want updates! We want updates!" :P

Misschien moet je dit ding maar meeslepen naar de HCC dagen, krijg je heel wat bekijks als je het mij vraagt, maar je gaat toch door met die alu strips?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Krewcial schreef op 23 november 2003 @ 23:01:
* Krewcial zingt: "We want updates! We want updates!" :P

Misschien moet je dit ding maar meeslepen naar de HCC dagen, krijg je heel wat bekijks als je het mij vraagt, maar je gaat toch door met die alu strips?? :'(
Zeker wel. :) Ik heb hem vandaag in elkaar gedraaid, gespoten en al. Ik kan je vertellen dat het juist mooier is is. Je ziet dan veel beter de contouren (of hoe dat dan ook mag heten) van de kast.

Wacht rustig af tot volgend weekend. Ik wacht nog op enkele bestellingen en de HCC-dagen (ik ga vrijdag waarschijnlijk). Dan is het een kwestie van alles er in bouwen en de kabels bundelen en netjes wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Maar je neemt em niet mee?? :'( Wil em wel es in real life zien eigenlijk:P misschien vind ik die strips dan ook mooi:P, ga jij nog met een CDtje op je rug of een t-shirt met nickname rondlopen op de HCC (vrijdag)? Dan zeg ik wel hoi ff ofzo:) heheh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Leuk vliegende zandloper effect ;)

Errr, je pics zijn down :? Had hier netwerkproblemen met een dns server ofzo, my mistake, sorry.

Voor een goede verspreiding van het licht denk ik dat je ze in het midden moet opstellen, en dan stuk of 8 ledjes in een cirkeltje met de bovenkanten naar buiten gericht.

[ Voor 67% gewijzigd door cryforhelp op 25-11-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cryforhelp schreef op 25 november 2003 @ 21:59:
Leuk vliegende zandloper effect ;)

Errr, je pics zijn down :? Had hier netwerkproblemen met een dns server ofzo, my mistake, sorry.

Voor een goede verspreiding van het licht denk ik dat je ze in het midden moet opstellen, en dan stuk of 8 ledjes in een cirkeltje met de bovenkanten naar buiten gericht.
Dan zit je dus met het probleem dat het licht niet achter de pootjes komt. :) Deze laat ik er uiteraard wel onder, want anders staat het gevaarte op een plexiglazen plaat, met alle gevolgen van dien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 75994 schreef op 25 november 2003 @ 21:17:
In de aanloop naar de HCC-dagen had ik nog wat ideetjes in mijn hoofd om toe te passen op mijn kast, waaronder een 'glowpad' onder het gevaarte. :)

Ik ben er inmiddels achter hoe ik zoiets kan realiseren, maar ik heb nog wat kleine vraagjes.

[afbeelding]

Ik heb voor de duidelijkheid even een plaatje van de onderkant van mijn kast erbij gedaan. Zoals je kunt zien heb ik op iedere hoek een pootje bevestigd, zodat de onderkant niet zo gauw vernaggeld wordt. De maten van de onderkant zijn 35 bij 35 Cm. Hij staat met die pootjes ongeveer 10 tot 12 mm van de grond.

Nu is mijn vraag: Waar kan ik het beste een ledje plaatsen en wat voor ledje kan ik daarvoor het beste nemen?

Ik wil straks graag dat er gewoon een groene gloed onder de kast vandaan komt, alsof de kast erop zweeft. Het is de bedoeling dat er op iedere plek groen licht te zien is.

Hoe en waarop sluit ik deze ledjes aan? Moet ik deze apart schakelen of kan ik ervoor zorgen dat ze uiteindelijk op de voeding komen, waardoor ze meteen gaan branden als ik de computer aanzet? Nog mooier zou zijn als ik ze kon schakelen samen met de CCFL (dus op één schakelaar). Ik heb nogal weinig verstand van electro, dus vandaar.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)
Kick! De HCC nadert en ik heb nog geen duidelijk beeld van hoe ik het moet doen. De één zegt dat ik 20 ledjes nodig heb, de ander 8. :) En aangezien één zo'n ledje nogal aardig prijzig is, maakt dat wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Anoniem: 75994 schreef op 25 november 2003 @ 21:17:
In de aanloop naar de HCC-dagen had ik nog wat ideetjes in mijn hoofd om toe te passen op mijn kast, waaronder een 'glowpad' onder het gevaarte. :)

Ik ben er inmiddels achter hoe ik zoiets kan realiseren, maar ik heb nog wat kleine vraagjes.

[afbeelding]

Ik heb voor de duidelijkheid even een plaatje van de onderkant van mijn kast erbij gedaan. Zoals je kunt zien heb ik op iedere hoek een pootje bevestigd, zodat de onderkant niet zo gauw vernaggeld wordt. De maten van de onderkant zijn 35 bij 35 Cm. Hij staat met die pootjes ongeveer 10 tot 12 mm van de grond.

Nu is mijn vraag: Waar kan ik het beste een ledje plaatsen en wat voor ledje kan ik daarvoor het beste nemen?

Ik wil straks graag dat er gewoon een groene gloed onder de kast vandaan komt, alsof de kast erop zweeft. Het is de bedoeling dat er op iedere plek groen licht te zien is.

Hoe en waarop sluit ik deze ledjes aan? Moet ik deze apart schakelen of kan ik ervoor zorgen dat ze uiteindelijk op de voeding komen, waardoor ze meteen gaan branden als ik de computer aanzet? Nog mooier zou zijn als ik ze kon schakelen samen met de CCFL (dus op één schakelaar). Ik heb nogal weinig verstand van electro, dus vandaar.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)
Volgens mij kan je die ledjes het beste zover mogelijk aan de buitenkant plaatsen, en hoe sterker de ledjes, des te minder je er nodig hebt, tis een kwestie van experimenteren denk ik aangezien dit een erg ongewone kast is, wat ik al wel gezien heb zijn mensen met reguliere kasten die dan 1 of 2 CCFL's onder hun kast monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Krewcial schreef op 26 november 2003 @ 18:08:
[...]

Volgens mij kan je die ledjes het beste zover mogelijk aan de buitenkant plaatsen, en hoe sterker de ledjes, des te minder je er nodig hebt, tis een kwestie van experimenteren denk ik aangezien dit een erg ongewone kast is, wat ik al wel gezien heb zijn mensen met reguliere kasten die dan 1 of 2 CCFL's onder hun kast monteren...
Ik heb het liefste ledjes, want CCFL is nogal moeilijk te realiseren onder mijn kast.

Misschien weet iemand het maximale oppervlak wat een ledje kan belichten (ongeveer) in plexiglas van 8 mm :? Dan kan ik er zelf ook wel iets voor bedenken. In feit zijn ledjes langs de kant dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Het probleem met die ledjes vlakbij de kant plaatsen is dat het licht niet genoeg wordt verstrooid waardoor je donkere en lichte plekken krijgt.

Bedenk net dat je daar misschien glowstring voor kan gebruiken, die leid je buiten de voetjes en binnen het plexiglas om en dan heb je een gelijkmatige groene belichting. Waar je het haalt zul je zelf uit moeten zoeken, ik ben niet zo'n licht fan dus heb ook helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cryforhelp schreef op 26 november 2003 @ 19:44:
Het probleem met die ledjes vlakbij de kant plaatsen is dat het licht niet genoeg wordt verstrooid waardoor je donkere en lichte plekken krijgt.

Bedenk net dat je daar misschien glowstring voor kan gebruiken, die leid je buiten de voetjes en binnen het plexiglas om en dan heb je een gelijkmatige groene belichting. Waar je het haalt zul je zelf uit moeten zoeken, ik ben niet zo'n licht fan dus heb ook helemaal niks.
Dat zou kunnen ja, maar geeft zo'n glowstring wel genoeg licht af :? Ik had dit idee namelijk ook, maar dit maakte me aan het twijfelen. De beste oplossing is inderdaad een gelijke verspreiding van het licht.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Zoek eens naar "glowpad"
Van die lichtgevende muismatten. Ik meen dat daar al 4 ledjes in gaan.

Door de randen van het plexie op te schuren met een grof grid krijg je ook een betere spreiding
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:UkoaJZSMS5wC:hw.metku.net/glowpad/9.jpg

Topicstarter
Ik ben ondertussen aan het denken om het licht te laten verzorgen door een Glowstring. :)

Het idee dat ik hierbij heb, is even uitgetekend.

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/Glowpad2.JPG

Is dit te realiseren of is daarvoor een glowstring te zwak :? En hoe breed moet ik dat plexiglas ongeveer maken, wil ik dat er overal een goede hoeveelheid licht te zien is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994 schreef op 23 november 2003 @ 23:25:...en de HCC-dagen (ik ga vrijdag waarschijnlijk)...
Jammer, ik ging vrijdag...
had hem graag gezien :9
was de glowstring al aanwezig op de hcc?
wanneer komt de volgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 92287 schreef op 30 november 2003 @ 18:40:
[...]
1. was de glowstring al aanwezig op de hcc?
2. wanneer komt de volgende update?
1. Nee, ik ben er eerlijk gezegd niet naar op zoek geweest. Ik laat hem voorlopig even zonder verlichte onderkant. :)

2. Zodra de kast af is (ik denk volgend weekend), zal ik mijn hele startpost overhoop gooien en uitgebreid verslag doen van alles. Dat zie je vanzelf wel, het moet nu nog even spannend blijven. :)

Ik zou afgelopen vrijdag een bestelling binnenkrijgen, maar achteraf bleek er iets niet op voorraad te zijn. Daar wacht ik nu dus op en dan is het een kwestie van mijn systeem overzetten en de kabels meshen / wegwerken.

Nog even geduld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92168

Anoniem: 75994 schreef op 30 november 2003 @ 20:06:
[...]

2. Zodra de kast af is (ik denk volgend weekend), zal ik mijn hele startpost overhoop gooien en uitgebreid verslag doen van alles. Dat zie je vanzelf wel, het moet nu nog even spannend blijven. :)
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat :D De foto's zien er allemaal erg mooi & origineel uit :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow ik kan niet wachten :D
krijgen we dan ook de spuitkleur te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

leuk, je zegt nu al dat hij "de lucht ingaat" , denk je dat ie gaat ontploffen dan? ;) 8)7
Ben benieuwd hoe t eruit gaat zien, als ie eenmaal draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 92287 schreef op 03 december 2003 @ 18:26:
wow ik kan niet wachten :D
krijgen we dan ook de spuitkleur te zien? :)
Ja, uiteraard. Hij is dan helemaal klaar.
_ferry_ schreef op 03 december 2003 @ 18:29:
leuk, je zegt nu al dat hij "de lucht ingaat" , denk je dat ie gaat ontploffen dan? ;) 8)7
Ben benieuwd hoe t eruit gaat zien, als ie eenmaal draait
Bij wijze van. :Y) Maar misschien gaat hij wel letterlijk de lucht in, gezien het aantal koelers.

Algemeen: Ik laat alle fans eerst op 12 volt draaien, om te kijken hoeveel geluid het daadwerkelijk maakt. Als dat binnen de perken is, laat ik het zo, want hoe meer airflow, hoe beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52251

Mijn god... (of de onze, wat jij wilt)
Het ziet er echt steeds beter uit gast!
Ga maar snel alles afmaken, want IK sta te popellen!!
Het ziet er echt lekker uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994 schreef op 03 december 2003 @ 18:33:
[...]
Bij wijze van. :Y) Maar misschien gaat hij wel letterlijk de lucht in, gezien het aantal koelers.
hmm ik dacht dat het 'de lucht in gaan' te maken had met de voetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97675

[b]Anoniem: 75994 schreef op 03 december 2003 @ 17:54
Aankomend weekend is het zover, want dan zal mijn kast voor het eerst de lucht in gaan. ;)
Ik hoop het niet voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

ik dacht dat het een zandloper was...
nu is het al een raket ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Cool spul die Heatsink.
Moet ik trouwens die ondertitel en icon van je als een hint voor de kleur van je kast zien :Y) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cryforhelp schreef op 04 december 2003 @ 00:56:
Cool spul die Heatsink.
Moet ik trouwens die ondertitel en icon van je als een hint voor de kleur van je kast zien :Y) :?
Nee, niet helemaal. Zo beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5490

Leuke heatsink :)
Maare, geloof maar dat het een herrie zal gaan maken, helemaal met die standaard metalen fans :P. Ik kom het eindresultaat wel een keer bewonderen bij je thuis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93315

ut lijkt wel een turbine van een f-16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

check dit eens ;)

ik citeer: "Op het koellichaam is een radiaalkoeler geplaatst, welke het uiterlijk heeft van een motor van een vliegtuig. Daarnaast beschikt de koeler aan de voorkant over een witte knipperende LED en aande achterzijde een continu rood brandende LED; dit simuleert de vlammen uit de motor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94655

Anoniem: 92287 schreef op 05 december 2003 @ 13:50:
check dit eens ;)

ik citeer: "Op het koellichaam is een radiaalkoeler geplaatst, welke het uiterlijk heeft van een motor van een vliegtuig. Daarnaast beschikt de koeler aan de voorkant over een witte knipperende LED en aande achterzijde een continu rood brandende LED; dit simuleert de vlammen uit de motor."
Yep. Gelukkig zegt het uiterlijk niks over de geluidsproductie en koelprestaties. Een straalmotor produceert namelijk heel wat hitte en geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
ja volgens mijn grote vriend Binas (boekje ;)) is een straalmotor gelijk aan 140 decibel, en ik denk niet dat je dat uit je comp wil hebben, of wel ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44702

Et produceerd maar max 40 dbA en hij koelt best goed, zo'n Jet7.
Heb er nml zelf ook 1.
Bij het bevestigen moet je wel letten dat het clipje een scharniertje heeft.
Dus je moet de clip naar beneden en tergelijkertijd naar achteren drukken.
Dan past die perfect.
Ik zeg het even, om eventuele fouten te voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 17:14

henri8096

BIM is not a software!

Anoniem: 75994 schreef op 03 december 2003 @ 17:54:
Oke, eindelijk mijn bestelling gekregen!

• 2x 80x80 Aluminium Fan
• 2x Standaard 80x80 Fangrill

[afbeelding]

• En.... *tromgeroffel*... de Coolermaster Jet 7 :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze past mooi in het geheel, vanwege zijn zilver/aluminium uiterlijk en hij is natuurlijk supermooi.

Aankomend weekend is het zover, want dan zal mijn kast voor het eerst de lucht in gaan. ;)
Veel plezier met de Herrie!!! 8)7
Heb zelf de aero 7 gehad. . . . 't was net of er iemand achter me stond
met een fohn :P
Heb em er een week in gehad, was em toen spuug en spuug zat :(

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
henri8096 schreef op 06 december 2003 @ 18:45:
[...]

Veel plezier met de Herrie!!! 8)7
Heb zelf de aero 7 gehad. . . . 't was net of er iemand achter me stond
met een fohn :P
Heb em er een week in gehad, was em toen spuug en spuug zat :(
Dan zet je hem toch op half power :? Hij maakt dan dezelfde toeren als een standaard fan, maar iets minder geluid. :) Ik vind hem ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 44702 schreef op 06 december 2003 @ 16:32:
Et produceerd maar max 40 dbA en hij koelt best goed, zo'n Jet7.
Heb er nml zelf ook 1.
Bij het bevestigen moet je wel letten dat het clipje een scharniertje heeft.
Dus je moet de clip naar beneden en tergelijkertijd naar achteren drukken.
Dan past die perfect.
Ik zeg het even, om eventuele fouten te voorkomen. :)
Dat viel mij ook op. Hij zit supersterk erop, in tegenstelling tot andere heatsinks (met klem/klip), die je soms nog heen en weer kunt bewegen als hij er al op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

is dat nu nog niet klaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, sorry. Ik wist niet dat ik gister de hele dag kwijt was aan werken en een bruiloft. Vandaag heb ik en optreden met de band van 12.00 uur tot 20.00 uur. Het wordt dus niets dit weekend. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75438

Anoniem: 75994 schreef op 03 december 2003 @ 17:54:
Oke, eindelijk mijn bestelling gekregen!

• 2x 80x80 Aluminium Fan
• 2x Standaard 80x80 Fangrill

[afbeelding]

• En.... *tromgeroffel*... de Coolermaster Jet 7 :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze past mooi in het geheel, vanwege zijn zilver/aluminium uiterlijk en hij is natuurlijk supermooi.

Wat weegt die Coolermaster Jet 7 wel niet?? Het is maar goed dat je moederbord plat ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 75438 schreef op 07 december 2003 @ 11:32:
[...]

Wat weegt die Coolermaster Jet 7 wel niet?? Het is maar goed dat je moederbord plat ligt!
Ik dacht iets van 492 gram. Valt best wel mee hoor, die koeler zelf weegt bijna niets meer als een gewone fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99288

Wanneer is ie helemaal klaar, en wat heb je betaald voor die cooler >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 99288 schreef op 09 december 2003 @ 22:10:
Wanneer is ie helemaal klaar, en wat heb je betaald voor die cooler >:)
Ik hoop zo gauw mogelijk, maar ik heb het op het moment niet echt in de hand.

Die koeler kostte me 40 Euro (hij bleek op de HCC Dagen voor 30 Euro te koop te staan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36

Mojo

The Power Within

En? Nog verder gegaan? :Y)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83076

Kerel ...... het project duurt wel heel errrrrruuggggg lang...... half jaar bijna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanavond is D-Day. :) Wacht rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

Je mag van mij best rustig aan doen. Als je GVD maar opschiet ;)
* Anoniem: 62201 w8 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06
ja ik moet strax naar een verjaardag en zou het graag ervoor nog zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me de coolermaster jet 7 ook besteld :P leuk coolertje, en ik w8 rustig af. Maar ik wordt onderhand ongeduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zit ook niet mee vandaag. ;( Ik had een nieuwe voeding besteld en die heb ik getest in mijn normale systeemkast, zonder 'negatieve' spanning (dus 7 volt via 12 - 5 volt). Ik heb dus de voeding in mijn kast gezet, maar nou weigert hij negatieve spanningen. Ik heb een vijftal fans op 7 volt gesoldeerd, maar zodra ze draaien (of een poging doen), zakt de spanning naar 2 volt (op de fan). Ik moet met mijn vinger de fans stuk voor stuk aanslingeren. :X Als ik dan de 5 volt lijn op een andere ader meet, komt daar 5,22 volt uit (dus goed). Als ik dan de 12 volt lijn van diezelfde ader meet, komt daar 11,78 volt uit (dus ook goed). Mijn conclusie is dus dat mijn nieuwe voeding (Targan 480 Watt) negatieve spanningen negeert.

Ik wilde toen voor nood mijn oude voeding weer in het systeem doen, maar die heeft niet genoeg molex-en. Ik had er geen over, dus toen hield het op.

Ik wil morgen proberen erachter te komen waarom mijn voeding geen negatieve spanningen accepteert. Desnoods zet ik tijdelijk alle fans weer in de '12 volt-stand'. Dan maar even een lawaaierige kast, totdat een eventuele nieuwe voeding komt.

Nog even een vraag voor de techneuten onder ons. Als ik de koelers op 5 volt wil laten draaien, moet ik toch gewoon de rode draad van de fan op de rode draad van de molex (5 volt) doen en de zwarte op een van beide zwarte (massa) draden :? Dan heb ik toch geen negatieve spanning :? Als er namelijk geen andere mogelijkheid is, laat ik de fans op 5 volt draaien (als mijn voeding dat tenminste accepteert), anders is er 100 Euro door m'n neus geboord. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994 schreef op 13 december 2003 @ 23:11:Ik wil morgen proberen erachter te komen waarom mijn voeding geen negatieve spanningen accepteert. Desnoods zet ik tijdelijk alle fans weer in de '12 volt-stand'. Dan maar even een lawaaierige kast, totdat een eventuele nieuwe voeding komt.
Een plaatje maakt toch geen lawaai, dus kom maar op met de pics >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 92287 schreef op 13 december 2003 @ 23:19:
[...]

Een plaatje maakt toch geen lawaai, dus kom maar op met de pics >:)
Er komen nog geen pics, sorry. Ten eerste moet ik nog een hele startpost met toelichting en al maken, ten tweede moet ik nog zorgen voor een fotoboek op m'n ftp en ten derde wil ik het graag eerst daadwerkelijk aan de praat hebben.

edit:
Ik ben er al uit over de problemen met de voeding. Als ik er 7 volt uit wil persen, gaat het mis. Aangezien het verschil tussen 5 en 7 volt qua geluid wel en qua prestatie niet veel uit maakt, zal ik morgen alles wat voorheen op 7 volt moest, op 5 volt zetten. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 14-12-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dan ik kan niet wachten :9 :9~ :Y) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Anoniem: 75994 schreef op 13 december 2003 @ 23:23:
[...]
Er komen nog geen pics, sorry. Ten eerste moet ik nog een hele startpost met toelichting en al maken, ten tweede moet ik nog zorgen voor een fotoboek op m'n ftp en ten derde wil ik het graag eerst daadwerkelijk aan de praat hebben.

edit:
Ik ben er al uit over de problemen met de voeding. Als ik er 7 volt uit wil persen, gaat het mis. Aangezien het verschil tussen 5 en 7 volt qua geluid wel en qua prestatie niet veel uit maakt, zal ik morgen alles wat voorheen op 7 volt moest, op 5 volt zetten. :)
Starten de fans dan wel op?

offtopic:
Skullord wat is er mis met een Voodoo 3? (zie sig)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je ze op 5volt zet dan starten ze gewoon op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73959

Echt goed man!
Ken niet wachten totdat ie af is!!!

more more more :9

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 73959 op 15-12-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Anoniem: 99288 schreef op 15 december 2003 @ 12:49:
Als je ze op 5volt zet dan starten ze gewoon op :9
Hoezo, ik heb genoeg fans gehad die niet op 5 volt wilden opstarten... Mja ik weet niet hoe dat bij die _/-\o_ Titans zit, goed dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wacht tot de kerstvakantie met het afronden van de kast. Ik ondervind nu nog enkele probleempjes, zoals aarding en eventuele kortsluiting. Deze zal ik eerst moeten oplossen, zodat ik verder kan. Omdat ik nu met werk en school zit, zal ik dus vanaf aanstaande vrijdag de draad weer oppakken.

Nog even geduld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994 schreef op 16 december 2003 @ 10:51:
Ik wacht tot de kerstvakantie met het afronden van de kast. Ik ondervind nu nog enkele probleempjes, zoals aarding en eventuele kortsluiting. Deze zal ik eerst moeten oplossen, zodat ik verder kan. Omdat ik nu met werk en school zit, zal ik dus vanaf aanstaande vrijdag de draad weer oppakken.

Nog even geduld... ;)
zo maar ff vraagje wat ik niet helemaal begrijp.
als je alles in een gewone kast bouw heb je toch ook geen last van kortsluiting? waarom in deze dan wel?
(vind t echt koel btw, lijkt me wel leuk om ook eens zelf te gaan knutselen, wil er alleen eerst ff meer van weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 13:30

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Hmm jammer dat het zo lang duurt voordat je em afkrijgt, ik volg dit topic al een tijdje, en ik verhuis vrijdag definitief naar Zuid Afrika (zat er al 2 maanden, maar ben nu ff terug voor vakantie), in ieder geval voor zo'n 2-3 jaar, en het zal wel even duren voordat ik daar internet heb:).. in ieder geval veel suc6 gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
Anoniem: 73959 schreef op 16 december 2003 @ 11:39:
[...]

zo maar ff vraagje wat ik niet helemaal begrijp.
als je alles in een gewone kast bouw heb je toch ook geen last van kortsluiting? waarom in deze dan wel?
Wel als je moederbord gek geluid maakt... en net even STOF wil weg blazen (al draaiende) en dan toevallig net wat speeksel mee komt. En nu je moederbord defect is en op RMA moet. Laat dat net wee het moederbord zijn die in zijn houten kast moet 8)7 8)7 8)7. Dan duurt het nog wel even :P

Toch ??? Eraser :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 13:30
lol.......was er sprake van een klein ongelukje.....:P

(of begrijp ik het verkeerd :) )

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renumeration schreef op 16 december 2003 @ 15:05:
[...]

Wel als je moederbord gek geluid maakt... en net even STOF wil weg blazen (al draaiende) en dan toevallig net wat speeksel mee komt. En nu je moederbord defect is en op RMA moet. Laat dat net wee het moederbord zijn die in zijn houten kast moet 8)7 8)7 8)7. Dan duurt het nog wel even :P

Toch ??? Eraser :P
shit happens :P

ik dacht hele ingewikkelde dingen achter het gebruik van alle fans waarom ze niet op 7volt willen draaien en dat er moeilijke berekeningen aan te pas kwamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Eraser, even 1 tip. Je moet altijd goed oppassen met aarding wanneer je een houten doos maakt. Voor je het weet gaat die pc uit wanneer je de kast aan raakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Hades_ schreef op 27 december 2003 @ 19:10:
Eraser, even 1 tip. Je moet altijd goed oppassen met aarding wanneer je een houten doos maakt. Voor je het weet gaat die pc uit wanneer je de kast aan raakt!
Zolang jij er niet met je tengels aanzit, gebeurt er ook niks. :) Hij draait perfect, dus niet drammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Het wordt wel weer eens tijd voor een update hoor. En dan bedoel ik eigenlijk een foto-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
CRu5H0n3 schreef op 28 december 2003 @ 03:28:
Het wordt wel weer eens tijd voor een update hoor. En dan bedoel ik eigenlijk een foto-update
Lees de Toopic Start Post eens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Dicht op verzoek, zie [rml][ CM] 'The Hourglass' (Zelfbouw)[/rml]/ dus :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.