Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.937 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80730

Anoniem: 50944 schreef op 08 August 2003 @ 08:36:
[...]
Iedereen z'n methodes en smaak natuurlijk, maar dat je blindelings voor Sony gaat is denk ik niet echt een rationele keuze. Ik moet waarschijnlijk oppassen met m'n woorden aangezien jij een flinke fan bent, maar bv die Pascal speakers zijn in vergelijking met de concurrectie al vaak afgebrand. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze perse ook voor jou slecht moeten klinken. Het blijft subjectief.

Waarom wil je trouwens upgraden? Heb je het verschil al eens gehoord of zijn de specs uit het boekje mooier? ;)
juist en ik vindt dat ze het perfekt doen en ben meer voor het model gegaan en de specs daar kijk ik wel naar maar ach tis maar vooor de heb. dat upgraden is puur vooor de kleur, heb nu een zwarte versterker en wil die ook in champagne vandaar
Anoniem: 82357 schreef op 08 August 2003 @ 08:22:
@xray:

Welke software gebruik jij voor je pronto files in te lezen en te gebruiken?
Ik heb iig TV remote controler gebruikt, alleen was dat een 15 dagen trail, en dan moest je het product kopen...

Ik neem aan dat je de rest gewoon met prontoedit gedaan hebt?
de versie die ik gebruik daar zit een license plate bij
Anoniem: 25735 schreef op 08 August 2003 @ 08:34:
Is het infrarood signaal wel sterk genoeg?
Ik heb ook een 1910 compaq met tv remote gehad, maar heb het nog niet werkend gehad omdat het een trial was en waarschijnelijk was de sterkte van FIR te laag.

Welke software gebruik jij nu als ik vragen mag?
5.1 en ja het signaal is niet echt sterk maar dat ga ik op lossen met een extender te koop bij de lokale electronicaboer voor 25 eurootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Scarp schreef op 08 August 2003 @ 09:51:
neo2001, ik vond het nutteloos dat je 2x reageerde met hetzelfde. Uiteraard is het een goede tip om altijd te gaan luisteren voordat je iets koopt (of het maakt je geen bal uit, koop dan de meest flashy speakers :)). Andere tip is nooit luisteren boven budget :)
daarom heb ik ook geen nautulussen beluisted, deze wil ik echter nog wel een keer hebben
dan worden mijn phonars de surround speakers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

neo2001 schreef op 08 augustus 2003 @ 11:31:
[...]

daarom heb ik ook geen nautulussen beluisted, deze wil ik echter nog wel een keer hebben
Dan kun je natuurlijk beter je Phonar's verkopen en bijvoorbeeld 805'en als surround speakers gebruiken. Maar dat zal nog wel een tijdje duren denk ik zo ;)

Even een HT vraag, ik zie erg weinig 6.1 set-up's voorbij komen, dit komt natuurlijk ook doordat het nieuw is. Zijn er mensen die die afweging hebben gemaakt en juist voor 5.1 hebben gekozen of andersom? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Play , de mijne is een 6.1tje , ik zoek wel nog naar een geschikte speaker , voorlopig hangt er een center , maar ik veronderstel dat het beter is als ik er een gewone rear hang , niet?
Anyway , piccies komen pas binnen een weekje ofzo , als kamer echt helemaal in orde is.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 50944 schreef op 08 August 2003 @ 11:52:
Even een HT vraag, ik zie erg weinig 6.1 set-up's voorbij komen, dit komt natuurlijk ook doordat het nieuw is. Zijn er mensen die die afweging hebben gemaakt en juist voor 5.1 hebben gekozen of andersom? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb er serieus over gedacht, maar kan het in m'n huidige kamer niet kwijt, en om nou nog eens zo'n dure mission 78c te kopen als 'rear center' voor die ene dvd die het ondersteunt, komt wel een keer als ik weer geld over heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

JT

VETAK y0

* JT gaat wanneer hij een nieuwe amp koopt gelijk voor 7.1. Maar eerst zelfbouw speakers :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

* TomSwinnen vindt 7.1 totaal overkill ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

TomSwinnen schreef op 08 August 2003 @ 12:37:
Dat zei men eerst ook van 2.1 (een sub? da's toch alleen nodig als je van die melkpakken hebt!), 4.0, 4.1, 5.0, 5.1 ... toch voegt het telkens wel wat toe, mits goed afgemixt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

mijn vraag is , waar gaan we binnen zoveel jaar 20.3 zetten :p Of mss zijn tegen dan alle huizen ook vier maal zo groot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12
Combinatie van geen ruimte en te weinig bronmateriaal.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr. Strangelove schreef op 08 augustus 2003 @ 13:06:
[...]

Combinatie van geen ruimte en te weinig bronmateriaal.
Geen ruimte? Je kan zo één boxje toch gewoon de muur op smijten .. en bronmateriaal .. tsjah ik vind die een LOTR dvd + mijn WOW!Test dvd al meer als genoeg Bronmateriaal ;)

Allemaal imo natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op 08 augustus 2003 @ 12:37:
Want ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een heel 7.1 systeem gehad (B&W 604, B&W 603, B&W 601, LCR600 en ASW650) en het bied best veel extra qua beleving. Echter moet je er echt de ruimte voor hebben, anders moet je er niet aan beginnen. Op zich pastte het wel, maar ik vond het toch teveel speakers in 1 huiskamer en kon ik het niet echt optimaal opstellen.
Daarnaast wilde ik upgraden naar betere speakers en dan wordt het me gewoon te duur. Ook is mijn focus toch meer op stereo dan op surround (90% stereo, 10% surround), dus is een 5.1 leuker. Misschien ooit nog eens een HTM1 erbij kopen en achter opstellen :) (eerst maar eens 805's achter zetten)

Beter een goede 5.1 dan een minder goede 7.1.

Overigens, phonars als rears bij Nautilus front speakers gaat niet lekker klinken. Ik zit nu met oude JBL's achter (geld gebrek), maar het klinkt gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:19

4POX

Everybody is wired

20.3 gaan we in de toekomst wel naar toe.. Ik geloof dat ik ooit iets gelezen heb dat in de huizen van de toekomst de speakers al in de muur verwerkt zitten. Dus rondom in de kamer.. Het enige wat je dan moet doen is je marantz 20400 24.4 versterk aansluiten met "Dolby prologic digital DTS DELUXE THX master director system with modilated servo's"

Waar ligt de grens ?

6.1 vind ik prima.. 8.1 heeft ook zijn voordelen.. Ik heb zelf 6.1 . 7.1 vind ik onzin.. Maar versterker met 8.1 heeft prima toepassing. (8.1 is 6.1 maar dan met 2 extra speakers tussen de fronts en rears om dat gat te kunnen vullen)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
neo2001 schreef op 08 August 2003 @ 11:31:
[...]

Welke phonars heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

4POX schreef op 08 augustus 2003 @ 14:19:
20.3 gaan we in de toekomst wel naar toe.. Ik geloof dat ik ooit iets gelezen heb dat in de huizen van de toekomst de speakers al in de muur verwerkt zitten. Dus rondom in de kamer.. Het enige wat je dan moet doen is je marantz 20400 24.4 versterk aansluiten met "Dolby prologic digital DTS DELUXE THX master director system with modilated servo's"

Waar ligt de grens ?

6.1 vind ik prima.. 8.1 heeft ook zijn voordelen.. Ik heb zelf 6.1 . 7.1 vind ik onzin.. Maar versterker met 8.1 heeft prima toepassing. (8.1 is 6.1 maar dan met 2 extra speakers tussen de fronts en rears om dat gat te kunnen vullen)
Dan heb ik liever 7.1 want dat zijn allemaal echt discrete kanalen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
In software is 6.1 het maximum (DTS ES Discrete 6.1!), dus de twee rears zijn allebei exact hetzelfde. Het voordeel van 7.1 tov 6.1 is dat je achterdeel breeder kan zijn. Als je daar 1 speaker hebt staan, dan is het een puntbron, als je er twee neerzet met een beetje afstand dan is het geheel wat breder en klinkt het gewoon beter. Eventueel kan je een center achter zetten, die ligt vlak die straalt het ook over een breeder gebied.

DTS heeft ook een 10.2 processor, maar dat is voor bioscopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Scarp schreef op 08 August 2003 @ 14:14:
Ik heb een heel 7.1 systeem gehad (B&W 604, B&W 603, B&W 601, LCR600 en ASW650) en het bied best veel extra qua beleving. Echter moet je er echt de ruimte voor hebben, anders moet je er niet aan beginnen. Op zich pastte het wel, maar ik vond het toch teveel speakers in 1 huiskamer en kon ik het niet echt optimaal opstellen.
Daarnaast wilde ik upgraden naar betere speakers en dan wordt het me gewoon te duur. Ook is mijn focus toch meer op stereo dan op surround (90% stereo, 10% surround), dus is een 5.1 leuker. Misschien ooit nog eens een HTM1 erbij kopen en achter opstellen :) (eerst maar eens 805's achter zetten)

Beter een goede 5.1 dan een minder goede 7.1.

Overigens, phonars als rears bij Nautilus front speakers gaat niet lekker klinken. Ik zit nu met oude JBL's achter (geld gebrek), maar het klinkt gewoon niet goed.
Ik vind de grotere phonars niet mooi aleen de P200 die ik nu heb vind ik mooi.
Als ik er dus grotere speakers bij zou willen nemen wordt het wel een ander merk.
Ze moeten goed en mooi zijn.

Wat zou dan goed bij phonar passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb 2 P200's en een camparo 4P center.
Als surround speakers dienen nu 2 oude philipsen, niet bijzonders maar het klinkt nog wel aadig

Ik wil deze philips speakers op den duur echter wel vervangen. waarvoor wet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

JT schreef op 08 August 2003 @ 15:06:
[...]

Dan heb ik liever 7.1 want dat zijn allemaal echt discrete kanalen.
Niet helemaal. Dolby Digital Surround EX is een 5.1 source signaal met een mono surround back signaal in de stereo rear kanalen 'gematrixed'.

Surround EX post-processing maakt van die 5.1 een 6.1 signaal wat ze daarna dual-mono uitsturen naar surround back links en rechts.

Op dit moment is DTS 6.1 Discrete het hoogtste aantal 'echte' discrete kanalen, wat Scarp ook al heeft gezegd.

Dammit.... ik ben wel iedere keer net iets te laat met die replies...... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door BWzes03 op 08-08-2003 16:14 ]

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3725

Hier is mijn setje:

Versterker: Harman Kardon AVR4500
DVDspeler: Revoy
Frontspeakers: JBL
Centerspeaker: JBL
Rearspeakers: Bose Accoustimas
Subwoofer: Bose Accoustimas

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_07.jpg

De Revoy word binnenkort vervangen door een aangepaste XBOX met een 120GB schijf en met de mogelijkheid om divx af te spelen. Kan ook in het netwerk naar mijn PC toe. Deze ga ik dan gebruiken als een multimediatool voor DVD's, audip cd's en te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

BWzes03 schreef op 08 August 2003 @ 16:10:
[...]

Niet helemaal. Dolby Digital Surround EX is een 5.1 source signaal met een mono surround back signaal in de stereo rear kanalen 'gematrixed'.

Surround EX post-processing maakt van die 5.1 een 6.1 signaal wat ze daarna dual-mono uitsturen naar surround back links en rechts.

Op dit moment is DTS 6.1 Discrete het hoogtste aantal 'echte' discrete kanalen, wat Scarp ook al heeft gezegd.

Dammit.... ik ben wel iedere keer net iets te laat met die replies...... 8)7
Maar 6.1=7.1 alleen met 2 center rears, dus met DTS 6.1 Discrete is het discreet...we hebben beide dus gedeeltelijk gelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 08-08-2003 16:27 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 00:07
mijn vraag is , waar gaan we binnen zoveel jaar 20.3 zetten :p Of mss zijn tegen dan alle huizen ook vier maal zo groot :p
Het is een misverstand dat men denkt dat er om de zoveel jaren weer nieuwe technieken ontwikkeld waardoor er weer een kanaal bij komt. (ik wil niemand beschuldigen overigens, dit is even algemeen).
Waar je naar moeten kijken is hoe de situatie altijd is geweest in de bioscopen. Al 50 jaar lang staan er 3 of 5 speakers achter het scherm, een rij links van de zaal, een rij rechts en een rij achter je. Ook 4 of 6 kanaals geluid bestaat al sinds deze tijd. Echter dan met een mono achter kanaal, en 3 of 5 front kanalen. Eventuele lage tonen staan op het rearkanaal en worden er uit gefilterd (dit gebeurt ook nog steeds met DTS overigens, in de bios dan).

Deze speakeropstelling is nooit echt veranderd, en zal voorlopig ook niet veranderen. Wat je wel kunt veranderen is hoe de speakers aangestuurd worden. Eerst met een stereo achterkanaal zoals we dat allemaal kennen van DD 5.1, DTS. Later dus 3 achter kanalen, voor iedere rij speakers een eigen kanaal. Dat is dan ook het meest logische. Verder hoef je eigenlijk niet te gaan.
Qua rearspeakers dan. Want qua fronts zou misschien nog wel een logische verbetering kunnen komen. Vroeger stonden in de grote zalen al 5 speakers achter het scherm, mogelijk kunnen die tegenwoordig ook weer apart worden aangestuurd om de 'gaten' tussen bijv. links en center op te vullen. Dit idee is ook niet nieuw, want hiervoor is SDDS het leven in geroepen. Dat is ook 7.1 kanaals geluid, maar dan met 5 fronts en 2 rears. Enig punt alleen is dat dit enkel voordeel biedt bij zeer grote schermen, en in de thuissituatie heb je er niks aan. Vandaar ook dat je SDDS nooit op thuis receivers vindt.

Enige mogelijkheid is dus dat de 3 rears van nu samen gaan met de 5 fronts. Dan kom je uit op 8.1. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het voor de thuissituatie zover zal komen.

- Maar je hebt het steeds over 3 rears, hoe zit het dan met THX EX met 4 rears :?

Zoals BWzes03 al aangeeft, de Dolby Digital Surround EX zit er een extra rearkanaal bij de huidige twee rearkanalen. Dit is gedaan op dezelfde wijze als dat het centerkanaal bij de frontkanalen zit bij dolby prologic (of dolby stereo in de bioscopen) (met een actieve matrix). De EX postprocessing haalt dit er uit. Maar vervolgens kan dit nog door de THX EX post processing heengaan, welke dit extra rearkanaal ook nog eens in tweeën opdeelt met de gebruikelijke THX 'truckage'.

Dolby Digital EX moet je dus zien als 6.1 kanaals geluid, wat ook als 6.1 gemaakt is, echter (niet discreet dus) als 5.1 opgeslagen. THX EX is ook 'eigenlijk' 6.1 kanaals geluid, want het is als 6.1 zijnde gemaakt, tevens welliswaar als 5.1 opgeslagen, maar heeft een 7.1 uitgang.
Net als wanneer ik zo'n dsp effectje op een receiver aanzet, van een stereo CD. Dan komt er uit je rears ook wel een iets ander geluid dan uit je fronts, maar 'eigenlijk' is het alsnog stereo. Dat dsp effect wordt namelijk achteraf gedaan en is niet zo bedoeld.
Het back surround kanaal van DD EX is echter wel zo bedoeld zoals het er uit komt met gewoon DD EX (dus niet THX), vandaar dat je DD EX ook 6.1 kanaals geluid kunt noemen. Echter voor de duidelijkheid vermeld je er bij dat het om een matrixed kanaal gaat welke niet discreet is opgeslagen.
Het komt wel het dichtst in de buurt van 6.1 discrete kanalen. Maar 100% discreet is het niet. Want ook met DTS ES discrete zit het extra rearkanaal in de twee andere rearkanalen 'gematrixed'. En deze wordt er ook netjes uitgefilterd. Het verschil met Dolby Digital EX is dat met DTS ES dit gematrixde kanaal eruit wordt gehaald en er uit wordt gelaten. In plaats daarvan wordt er een apart discreet back surround voor in de plaats gezet.

Dit is gedaan om de boel nog compatible te houden met de 'gewone' DTS decoders. Die zien namelijk niet dat het DTS ES is en gaan vervolgens ook niet dat matrixed kanaal eruit filteren. Zo missen ze ook geen geluid (namelijk back surround kanaal). Die oudere decoders zijn dan ook niet in staat om dat aparte discreet opgeslagen back surround kanaal te herkennen en zelf bij de twee huidige rears toe te voegen. De nieuwe DTS ES decoders zien dat extra discrete back surround kanaal wel en spelen deze ook af. Maar voordat ze dat doen moeten ze wel dat gematrixde kanaal er even uithalen.

Of je het dan nog steeds discreet moet noemen, tja, ik vind van wel. Dolby Digital EX is niet discreet (want die heeft dat extra kanaal niet extra apart opgeslagen), DTS ES is wel discreet, maar moet daarvoor wel eerst even wat wegfilteren. Het is dus niet zo dat de drie rearkanalen zo één op één worden afgespeeld.

-----------

Wat ik persoonlijk dan graag wil? Dat is een 7.1 opstelling of een 6.1 opstelling. Echter omdat ik niet een enkele backsurround recht achter mijn luisterpositie kan plaatsen moet ik er twee neerzetten. Het enkele back surround kanaal wordt dan afgespeeld over die twee speakers. Als ik THX EX zou hebben en het klinkt ook nog eens beter dan zou ik dat doen (of anders logic7 wat ook erg goed schijnt te klinken). Maar in principe ga ik zelf voor een 7.1 speaker opstelling voor 5.1 en 6.1 kanaals bronnen. Zoals Scarp al aangaf moet je er echter wel de ruimte voor hebben, anders doet het meer kwaad dan goed.

[ Voor 1% gewijzigd door ShittyOldMan op 23-09-2003 18:29 . Reden: klein foutje ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Lazer , staat die center speaker niet helemaal uit je geluidsbeeld? Klinkt het zo wel?

Ow en ik nomineer de reply hierboven tot één van de langste die ikzelf helemaal eb doorgelezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 19:26
Mijn Systeem :

Yamaha CX-1 : Pre Amp
Yamaha MX-1 : Power Amp
Sony X555 ES : CD Player
Linn AV5140 : Speakers (zijn te koop wegens het upgrade virus :) )
TV : Sony KV28FX68 Breedbeeld

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ShittyOldMan, wat is dan het verschil tussen DTS-ES Matrixed and DTS-ES Discrete? Als DTS Discrete ook matrixed is, dan bestaat DTS-ES 6.1 discrete helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 00:07
Scarp schreef op 08 August 2003 @ 20:12:
ShittyOldMan, wat is dan het verschil tussen DTS-ES Matrixed and DTS-ES Discrete? Als DTS Discrete ook matrixed is, dan bestaat DTS-ES 6.1 discrete helemaal niet.
In de DTS-ES discrete versie wordt het matrixed kanaal eruit gehaald, en vervolgens het extra discrete kanaal daarvoor terug wordt gezet. Je zou kunnen zeggen dat de back surround dus wel geheel discreet is (is het ook), maar uit de twee side rears moet nog wat gefiltert worden. Het is dus wel gewoon discreet (daarom heet het ook zo :) ), alleen worden de kanalen niet 1 op 1 zo weergegeven, er moet nog wat uit de side rears worden gehaald.

DTS ES matrixed is verder dan dus hetzelfde als DD EX. Ook hier moet het back surround uit de side rears worden gehaald. Maar hier wordt ie niet weggegooid, maar dus doorgestuurd naar de back surround (ipv dat het losse back surround hier wordt neergezet, want die is nu dus niet aanwezig).

Het verschil is dus dat er bij de ene wel een extra losse discrete back surround zit en bij de andere niet. Maar in beide gevallen moet wel het matrixed kanaal er nog uit worden gehaald.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Anoniem: 3725 schreef op 08 augustus 2003 @ 16:16:
Hier is mijn setje:

Versterker: Harman Kardon AVR4500
DVDspeler: Revoy
Frontspeakers: JBL
Centerspeaker: JBL
Rearspeakers: Bose Accoustimas
Subwoofer: Bose Accoustimas
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zwlazer/images/homecinema_05.jpg

De Revoy word binnenkort vervangen door een aangepaste XBOX met een 120GB schijf en met de mogelijkheid om divx af te spelen. Kan ook in het netwerk naar mijn PC toe. Deze ga ik dan gebruiken als een multimediatool voor DVD's, audip cd's en te gamen.
ik zie Buddah of zo als ik naar die HK versterker kijk :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 51195 op 08-08-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78265

Ik heb dus de Marantz Sr7200 gekocht, maar nu hoor ik bij de analoge kanalen toch een behoorlijke ruis als de receiver op 0 DB staat (hij gaat van -75 tot +15). Er is dan niks aangesloten, ook geen kabels.
Is dit normaal of is hij niet goed? Als dit normaal is, is dit dan alleen bij deze Marantz of heeft elke receiver het wel. Bij digitaal is het geluid helemaal vrij van ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSwinnen schreef op 08 August 2003 @ 17:16:
Lazer , staat die center speaker niet helemaal uit je geluidsbeeld? Klinkt het zo wel?

Ow en ik nomineer de reply hierboven tot één van de langste die ikzelf helemaal eb doorgelezen :p
Ja eum, nee eum maar hij doet het gelukkig goed hoor. Ik had hem eerst bovenop de TV maar dat veroorzaakte magnetische velden dus dat was niet al te best voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195 schreef op 08 August 2003 @ 23:37:
[...]

ik zie Buddah of zo als ik naar die HK versterker kijk :)
Hhehehhe lol moest ik ook om lachen en eerst zat ik plat op mijn voeten en zag meteen de reflectie dat was helemaal raar. Daarna steeg ik op... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 10:42
Leuke topic dit,

Ik zal mijn HT-set ook ff showen, hij bestaat uit:

NAD versterker: T741
NAD dvd/cd speler: T531
TV: Loewe cantus breedbeeld TV
Front speakers: B&W 201
Center Speaker: Mordaunt - short ms 304
subwoofer : MS 308
Rear speakers: MS 302

ben er Tot op heden zeer tevreden over :) , voor de dvd geluids weergave en beeldweergave is super en de cd kwaliteit van de dvd-speler is ook geweldig 8)

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/HT-set%20(1).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/HT-set%20(2).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.de-haan.nu/files/php/uploads/HT-set.jpg

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 09-05 17:47
Mijn HT is ook uitgebreid met 2 KEF Q5's waar ik zeeeeeeeeeer tevrede over ben :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/violator/ht/ht1.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/violator/ht/ht2.gif

Specs:

TV: Panasonic 28PL10F ( 100Hertz, 72cm )
DVD: Philips Matchline DVD930
A/V Receiver: Marantz SR4300
Front Speakers: Kef Q5
Center Speaker: Technics SB-AFC140
Rear Speakers: Technics SB-FW140

[ Voor 39% gewijzigd door ViolatoR op 09-08-2003 11:53 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 3725 schreef op 09 augustus 2003 @ 09:32:
[...]

Ja eum, nee eum maar hij doet het gelukkig goed hoor. Ik had hem eerst bovenop de TV maar dat veroorzaakte magnetische velden dus dat was niet al te best voor de TV.
Een niet magnetisch afgeschermde center?
Vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

:9~
Wat zien die KEF`s er toch lekker uit ...
Ik zit er aan te denken om ook 2x KEF Q5 of Q7 als fronts toe te voegen aan mijn huidige set , KEF KHT 2005 .
ben alleen benieuwd of dat een beetje zal matchen .

[ Voor 64% gewijzigd door kingfriko op 09-08-2003 23:31 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

kingfriko schreef op 09 August 2003 @ 18:14:
:9~
Wat zien die KEF`s er toch lekker uit ...
Kvind ze eerder een weird design hebben .. wel prachtig mooi hout :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Tja ik weet het ook niet echt, die Kefs hebben gewoon wat qua design, iets klassieks ofzo :) Vind die Reference serie helemaal prachtig, maar goed, geluid vind ik toch wat belangrijker dan design ( alhoewel ik design zeker mee beoordeel ), maar deze hadden gewoon een mooi warm diep geluid waar ik dus van houd :) En ze blijven mooi he :P

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83508

pvdlaan schreef op 09 August 2003 @ 10:48:
Leuke topic dit,

ben er Tot op heden zeer tevreden over :) , voor de dvd geluids weergave en beeldweergave is super en de cd kwaliteit van de dvd-speler is ook geweldig 8)

pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
waar komt die kast vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik zal dan ook maar eens mijn setje posten , al is mijn kamer nog niet helemaal af. Dus nog geen 6.1 , die moet nog opgehangen worden die speaker :)

Samenvatting

Fronts : Celestion Type 9 - 100 watt ; 45 - 20 kHz.
Rears : JBL TLX-121 - 75 watt ; 55Hz ­- 25kHz
Front Center : JBL TLX-103 - 100 watt ; 100Hz - 20kHz
Rear Center : Energy - Meer specs volgen ..
Sub : Mission 73PS Passief (in combinatie met JVC A-K22 versterker)
Receiver : Marantz SR-4300
Dvd : Philips DVD700
Cd : Marantz CD-60
Tv : Sony KV-C292 70Cm 4:3
Kabels o.a : Kimber , Bandridge , Hitachi , ..
----------------------------------------------------------------
Overzichtfoto's

Let vooral op de freaky lichteffecten :
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/001.jpg

In actie ; THX TEX-EX ; WOW! Test dvd :
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/007.jpg

De achterkant :
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/011.jpg
----------------------------------------------------------------
Detailfoto's

Front : Celestion 9
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/004.jpg

Rear : JBL TLX-121
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/002.jpg

Sub : Mission 73PS
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/003.jpg

Center : JBL TLX-103
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/008.jpg

Receiver : Marantz SR-4300 - het blijft men favoriete merk
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/005b.jpg

CD : Marantz CD-60
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/006b.jpg

DVD : Philips DVD700
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/009.jpg

Dolby Digital Plaque :9
Afbeeldingslocatie: http://home.pi.be/~swinneke/installatie/010.jpg

Wat moet er veranderen
- Actieve sub of betere versterker voor die passieve Mission ( cuz I luvz it )
- Stands voor de fronts
- Fatsoenlijke rear surround speaker

Zo , dat was het .. serieuze boterham hé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Anoniem: 83508 schreef op 09 August 2003 @ 21:11:
[...]

waar komt die kast vandaan?
Die kast heb ik ooit eens bij Trendhopper gekocht, z`n 5 jaar geleden
Hij is van een deense fabrikant: Club 8
en het programma heet: Skizzo

Helaas hebben ze het niet meer in produktie, want ik wilde hem nog uitbreiden maar er is niks meer van te vinden, intresse ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 08:32

Mad_Demon

de dokter

Hoe groot is die kamer waar dit allemaal inzit? Want zo te zien zit je behoorlijk dicht op de televisie. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83508

pvdlaan schreef op 10 August 2003 @ 08:21:
[...]

Die kast heb ik ooit eens bij Trendhopper gekocht, z`n 5 jaar geleden
Hij is van een deense fabrikant: Club 8
en het programma heet: Skizzo

Helaas hebben ze het niet meer in produktie, want ik wilde hem nog uitbreiden maar er is niks meer van te vinden, intresse ... ?
ja misschien wel, ik ga over een tijd (weet nog niet precies wanneer als het al doorgaat natuurlijk) op mezelf. dus ben nog een beetje aan rond kijken naar leuke meubelen etc...dus misschien heb ik wel interesse maar nog niet serieus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

@Mad_Demon ... : het is een veel te kleine kamer ( ik denk een goede 4 op 4 meter ) maar het is wel gezellig zo ;) En het is de enigste kamer met "min of meer" geluidsisolatie .. ( plafond heeft een speciaal reliëf en de vloer is dubbel zo dik als ergens anders .. ) dus hier staat het voorlopig allemaal wel goed ... tot dat ik natuurlijk uitendelijk naar de zolder verhuis , maar dat zijn toekomstplannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:34

Priet

To boldly do what no one has..

pvdlaan schreef op 09 augustus 2003 @ 10:48:
Leuke topic dit,

pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
@pvdlaan: ik zie (bijna) iedereen met de front speakers vlak bij het scherm geplaatst. Jij hebt ze een stuk verder en een stuk omhoog gehangen. Ondervind je hier geen hinder aan?
Ik vraag dit omdat bij onze 'Chill Room' in aanbouw (8)) het eigenlijk niet mogelijk is de frontspeakers er direct naast te zetten. Of het moet onder de tv maar dan zit er tussen de linker en rechter speaker maar 50 cm ofzoiets, en dat lijkt me wat weinig. Dus die speakers zullen de hoogte in moeten, in elke hoek eentje. Maar ik vraag me af of dat wel zo bevorderlijk is voor het geluidsgenot?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Priet schreef op 10 augustus 2003 @ 11:36:
[...]

@pvdlaan: ik zie (bijna) iedereen met de front speakers vlak bij het scherm geplaatst. Jij hebt ze een stuk verder en een stuk omhoog gehangen. Ondervind je hier geen hinder aan?
Ik vraag dit omdat bij onze 'Chill Room' in aanbouw (8)) het eigenlijk niet mogelijk is de frontspeakers er direct naast te zetten. Of het moet onder de tv maar dan zit er tussen de linker en rechter speaker maar 50 cm ofzoiets, en dat lijkt me wat weinig. Dus die speakers zullen de hoogte in moeten, in elke hoek eentje. Maar ik vraag me af of dat wel zo bevorderlijk is voor het geluidsgenot?
Vanwege het model van m`n kamer ben ik dus ook genoodzaakt ze zo te plaatsen en ik moet zeggen dat ik er weinig van merk. Het zijn dan wel "gewone oude"stereo boxen, maar het geluid is nogsteeds super, zelfs als ik een cd afspeel via m`n CD uitgang op m`n versterker onder EARS weergave.

Ik weet dat je eigenlijk je speaker op oorhoogte moet hebben, alleen vind ik dat geeg gezicht in m`n kamer en wordt ik dus enigzins gedwongen deze op te hangen, nogmaals naar mijn menig merk ik er weinig van. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Voorzover ik weet moeten speakers minimaal zo'n 2 meter uit elkaar staan voor een goed stereo-effect. Verder is het handig om ze op oorhoogte te hebben, maar als dat niet kan dan kan het niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Arzie op 10-08-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Als ik mij het nog goed kan herrinneren was dit toch een kamertje waar alleen gecomputert en film gekeken werdt?
waarom draai je je HT niet een kwartslag om en zet je een kleiner computerbureautje neer of je verhuist het bureau naar een andere kamer?
als ik het zo bekijk kun je met die ruimte een prima HTtje maken ;)

En als het je ouders niet zint laat je ze gewoon zelf een keer er in zitten tot ze het leuk beginnen te vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41

GaMeOvEr

Is een hork.

Priet schreef op 10 August 2003 @ 11:36:
[...]

Dat zal eerder een kwestie van beschikbare ruimte zijn. ;)

Ik vind dat ze bij veel mensen juist te dicht bij elkaar staan, daar krijg je een veel te beperkt geluidsbeeld mee. Ik hen minimaal 1.5 meter tussen de speakers.

Dus : Leftfront <- 1.5M -> Center <- 1.5M -> Rightfront.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/frontstage.jpg

Lekker breed geluidsbeeld en nog dicht bij elkaar genoeg om gaten in je frontimage te voorkomen. (Nu stralen mijn speakers gelukkig lekker breed af, dat scheelt.)

edit:

Dat die ruimte niet zo groot lijkt, is omdat het een 36" TV is. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-08-2003 14:56 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

8)7 Dit is pas een Home Theather 8)7

http://www.fatbulldog.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 11:34

Priet

To boldly do what no one has..

Oohhhh, dus als ik het zo bekijk dan is mijn enige probleem eigenlijk alleen nog dat de speakers te hoog komen te hangen.

Ik ga het gewoon uitproberen, als het bevalt laat ik ze lekker hangen. Bevallen ze niet dan ehhh zit er weinig anders op dan ze te laten hangen :P

Tegen die tijd zal ik wel proberen foto's te maken van mijn simpele HT:
- Cyberhome 405 DVD speler
- Samsung 55 cm Pure Flat Screen CRT tv
- Creative Inspire 5.1 Digital 5500

Allemaal vrij low-budget als ik het vergelijk met de HT's die voorbij zijn gekomen, maar ik denk dat voor een beetje film genot je niet persé zoveel geld hoeft uit te geven :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Owhja, ik heb nog een nieuw audiorack, dan mag ik mijn setup ook weer posten. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/audiorack.jpg

Het is een Target rack, voor 50€ van iemand overgenomen. Is van metaal en staat op spikes. :)

Componenten erin:

Receiver : Pioneer VSX-D2011S
DVD : Philips DVD-963SA met AudioArt (van Medevoort) modificatie
Equalizer : Yamaha EQ-1100 (Alleen voor de leuke metertjes. :P )
Tapedack : Marantz SD-515 (Voor... Euh... Owhja! Tapes! :P )

Bovenop staat een Compaq Armada E500, voor divxjes en mp3's enzo. (Receiver heeft een USB aansluiting.)

Overigens vallen normaalgesproken die kabels niet zo op. :P

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-08-2003 14:49 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 21:46

Adonias

Oe! Buttons :9

edit:

op aanraden van JVS
zie Waarom en waneer 6.1/7.1

[ Voor 89% gewijzigd door Adonias op 10-08-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien is het leuk om een los topic te openen over de discussie van het nut van 6/7.1? Dan zien meer mensen het :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
GaMeOvEr schreef op 10 August 2003 @ 14:48:
Owhja, ik heb nog een nieuw audiorack, dan mag ik mijn setup ook weer posten. :P

[afbeelding]

Het is een Target rack, voor 50€ van iemand overgenomen. Is van metaal en staat op spikes. :)

Componenten erin:

Receiver : Pioneer VSX-D2011S
DVD : Philips DVD-963SA met AudioArt (van Medevoort) modificatie
Equalizer : Yamaha EQ-1100 (Alleen voor de leuke metertjes. :P )
Tapedack : Marantz SD-515 (Voor... Euh... Owhja! Tapes! :P )

Bovenop staat een Compaq Armada E500, voor divxjes en mp3's enzo. (Receiver heeft een USB aansluiting.)

Overigens vallen normaalgesproken die kabels niet zo op. :P
je vergeet je kombiemagnetron roostertje onder je armada laptop! :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

:P Stil nou! Dat is een heel l33t audiofiel verantwoord, storingen verminderde laptopstand voor op AV-receivers! :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zal wel duur zijn dan, dat design ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jaja, die zijn al snel 450€ hoor! Maar dat verschil hoor je dan ook duidelijk!

;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43295

Allemaal leuke foto's van de thuisbioscoop maar wat ik op verschillende plaatjes zie is dat de speakers dichtbij de tv staan. Of zelf een dikke tweeter/center speaker OP de tv.

Mijn idee is, krijg je dan niet beeldvervorming? Dus verschil in kleur door dat magnetischeveld en/of van die putjes in het beeld?
Of zijn die speakers (of misschien wel de tv) zodanig afgeschermd dat daar geen last van ondervonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

een goeie set speakers zorgt altijd dat minimaal de center goed is afgeschermd! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Idd. Goeie speakers zijn magnetisch afgeschermd. De bedoeling van een Center is nu eenmaal dat hij zo dicht mogelijk bij je TV zit, dus dan moet dat ding dat natuurlijk ook _kunnen_. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Anoniem: 78265 schreef op 09 August 2003 @ 02:52:
Ik heb dus de Marantz Sr7200 gekocht, maar nu hoor ik bij de analoge kanalen toch een behoorlijke ruis als de receiver op 0 DB staat (hij gaat van -75 tot +15). Er is dan niks aangesloten, ook geen kabels.
Is dit normaal of is hij niet goed? Als dit normaal is, is dit dan alleen bij deze Marantz of heeft elke receiver het wel. Bij digitaal is het geluid helemaal vrij van ruis.
ruis is er altijd, maar hoeveel ruis heb je ?
hoor je het ook als je geluid afspeelt ?
ik heb ook een sr7200, ik zal vandaag even testen, ik zet binnenkort mijn setje ook wel even online.

trouwens, wat voor speakets heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik de receiver op een analoge mode zet zoals tv en ik heb geen kabel en/of bronnen aangesloten en als ik het geluid naar 0db zet hoor ik een best wel veel ruis. Als ik het geluid harder zet wordt de ruis eccth heel goed hoorbaar op 1,5 meter.

Ik heb IQ L60 speakers. (zie een post paar pagina´s terug ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
waarom zet je uberhaupt je geluid helemaal op 0db??? als ik mijn sr-4300 daar op zet, dan wil ik niet echt in de kamer blijven zitten vanwege het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nog iets aan de Marantz volume telling: waarom begint hij op -70 en loopt hij dan naar nul? Wat voor schaal is dit eigenlijk? heb zelf trouwens de nul nog nooit durven aanraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcoZ20 schreef op 11 August 2003 @ 19:07:
waarom zet je uberhaupt je geluid helemaal op 0db??? als ik mijn sr-4300 daar op zet, dan wil ik niet echt in de kamer blijven zitten vanwege het geluid
Doogie schreef op 11 August 2003 @ 20:29:
nog iets aan de Marantz volume telling: waarom begint hij op -70 en loopt hij dan naar nul? Wat voor schaal is dit eigenlijk? heb zelf trouwens de nul nog nooit durven aanraken :)
Dat heeft allemaal te maken met de gevoeligheid van je speakers en ohmage, bij de een geeft -10db al een oorverdovend geluid (veel db's dus per watt = hoge gevoeligheid) en bij de ander weer minder. :)

Persoonlijk vind ik de digitale volumeregelingen van de meeste receivers echt een complete ramp, vooral Marantz heeft de potentie om je pols te verklooien bij volume veranderingen. Bij een vriend van me (SR6200) kost het me 4 polsbewegingen om een beetje verschil te krijgen. Ik zie liever net als bij de meeste stereo versterkers een knop die je in 1 polsbeweging in de voluit positie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Da's vreemd, want op mijn SR4200 verandert het volume sneller van niveau naarmate je sneller draait; als ik er een goede hengst aan geef gaat hij van -70 naar max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
Dr. Strangelove schreef op 11 August 2003 @ 22:06:
Da's vreemd, want op mijn SR4200 verandert het volume sneller van niveau naarmate je sneller draait; als ik er een goede hengst aan geef gaat hij van -70 naar max.
Is met SR4300 ook zo hoor

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op 11 August 2003 @ 22:06:
Is dat de truuk? :X

Tja dat had ik niet in de gaten dan, stereo gewend he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 50944 schreef op 11 August 2003 @ 22:04:
Dat heeft allemaal te maken met de gevoeligheid van je speakers en ohmage, bij de een geeft -10db al een oorverdovend geluid (veel db's dus per watt = hoge gevoeligheid) en bij de ander weer minder. :)
Ondanks dat hangt het ook nog van de bron af, als ik de digitale uitgang van mijn geluidskaart gebruik zal ik de versterker meestal toch wel harder moeten zetten dan bij de dig.uitgang van mijn cdspeler. Uiteraard scheelt het als de boel volluit "versterkt" wordt op de mixer enzo, maar dat is nou precies het punt ;)
Die db's zijn geen echte db's, hooguit in hoeverre de versterker er nog wat aan toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me ook niet aangezien de schaal op -75db begint.

Ook optellen lijkt mij niet, hij eindigt dan geloof ik op +15 dus dat is 90db erbij. Gemiddelde gevoeligheid van een speaker van ongeveer 88db, dat zou dan dus 178db zijn als hij bij 1db begint. Dat haalt een boeing op een meter nog niet.

Wat het wel is, ik heb geen idee, ben wel erg benieuwd, iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

0 dB is referentieniveau ... als je weet wat HET referentieniveau is, kom je verder :)

-10 dB: Je draait dan bijvoorbeeld 10 dB onder referentieniveau (volgens het display van je reciever/processor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat Pizzaboer zegt lijkt me wel het meest logische. Ik denk ook gewoon dat 0dB het referentieniveau is (in ieder geval wat je receiver referentie niveau vind) en dat als je dan bijvoorbeeld op -10 zit dat je 10 dB onder het referentieniveau zit.

Er wordt hierboven ook gezegd dat de volume regeling de polsspieren nogal traint voordat je een redelijk volume hebt, maar dit komt natuurlijk ook omdat je bij 75dB onder referentie werkt en dat het zo is dat bij elke 10dB verhoging het volume 2 keer zo hard wordt. Dus als je bij -75 begint is het erg zacht en bij -65 is het 2 keer zo hard en 2x zo hard van zacht is nog steeds niet echt hard. Hoe hoger het volume wordt hoe groter het verschil wordt van 2 keer zo hard en dus ook hoe groter de stappen in het volume worden per decibel.

Er wordt door MarcoZ20 gevraagd waarom ik überhaupt me volume zo hoog zet (op 0dB), maar dit is natuurlijk niet altijd mijn volume. Ik luister meestal op -15 tot -10 dB en als ik even zin heb om lekker te knallen gooi ik de versterker op 0 tot +5 dB. Ik denk dat meer mensen dit doen.

Ik heb trouwens 2 IQ L60 frontboxen met een gevoeligheid van 92 of 92,5 dB dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit vraag ik me af, ik heb namelijk niet de indruk dat een verhoging van 10db op de marantz schaal ook een echte 10db verhoging is. Het is wel an een meer logische ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Eindelijk is mijn (eerste setje van betekenis setje ook binnen, het is nog niet zo geinstalleerd zoals ik het zou willen, maar het begin is gemaakt.

Specs

AV-reciever Pioneer VSX-712
DVD Pioneer DV-360
Oude TV, Philips geen idee wat een, geeft nog te goed beeld om weg te doen :+

Speakers
2x Fronts Mordant-Short 908 Zwart
Center M-S 304 (nog kersen)
2 Rear M-S 302

hopelijk komen de fotootjes door ;)
http://www.verhaegh.nl/diverse/pict0001.jpg

http://www.verhaegh.nl/diverse/pict1a.jpg

http://www.verhaegh.nl/diverse/pict2.jpg

http://www.verhaegh.nl/diverse/pict2a.jpg

http://www.verhaegh.nl/diverse/pict3.jpg

http://www.verhaegh.nl/diverse/pict4.jpg

http://www.verhaegh.nl/diverse/pict6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Okay, jij zult een raar geluidsbeeld hebben. :P

Die stickers mogen er trouwens af hoor, als hij niet meer in de winkel staat. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-08-2003 16:58 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, ze zijn er al af :*). Voor het geluid, ik zit wel in het midden van de fronts en de rears maar alleen de TV met center staat wat uit het midden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Anoniem: 36704 schreef op 12 August 2003 @ 16:31:

Speakers
2x Fronts Mordant-Short 908 Zwart
Center M-S 304 (nog kersen)
2 Rear M-S 302
Lekkere speakerstjes hé de MS 304 en de MS 302
De MS 908 zien er ook super uit, misschien moet ik m`n huidige B&W speakers toch ook maar eens vervangen tot een complete MS set. >:)

Hoe bevallen ze tot nu toe ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
kan iemand die ook in het bezit is van een Marantz DV-4300 het geluid beschrijven dat zijn DVD speler voortbrengt? Hoe hard / zacht is het lawaai dat hij produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 13:33

Pelle

🚴‍♂️

Euh, hoe bedoel je? Je bedoelt ruis enzo?
Nagenoeg geen last van, en dan heb ik hele simpele speakers, speaker snoeren en interconnect van dvd -> receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvdlaan schreef op 12 August 2003 @ 17:51:
[...]

Lekkere speakerstjes hé de MS 304 en de MS 302
De MS 908 zien er ook super uit, misschien moet ik m`n huidige B&W speakers toch ook maar eens vervangen tot een complete MS set. >:)

Hoe bevallen ze tot nu toe ... ?
Superb!! :9~ Nee zonder gekheid, ze klinken voor mij zeer goed. Ik heb ze ook vergeleken met 600 serie van B&W maar ik vond de 908 wat ruimtelijker en rustiger klinken, ze kwamen ook buiten mijn budget.
Ze hebben wel een ruime kamer nodig, dat moet ook wel want ze zijn vrij huge, niet breed maar wel diep en vrij hoog (95 cm), toch?
Mijn vriendin kreeg wel bijna een hartverlamming toen ze een "pallet" speakers kwamen leveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Laatst online: 16-04 11:47

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

broodje, heb jij die 302's ook vergeleken met de 902's?
ik zelf heb namelijk de 912 als fronts en weet niet of ik die 902 of die 302 als rears zal doen.
wat is je ervaring? knalle hard zat?
en als ik mag vragen, wat heb je betaald voor die 302's
ik kan namelijk die 902's voor 79 ps krijgen.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, 79 ps is niets te veel!!.
Ik heb zelf dus 89 ps voor de 302's betaald. de 912 hebben dus wat meer punch dan de 302's. Maar ik heb zo geredeneerd, dat de rear echt voor het surround effect dienen (en dus niet echt geen bass signaal krijgen) en daarvoor zijn dus wel heel geschikt voor. 302's worden ook geleverd als premiere 5.1 set en die komt toch goed uit de bus. Ik heb trouwens alles uit duitsland laten komen nadat ik hier geluisterd heb.
En, deze boxen blaas ik toch niet hard, want dan gaan mijn 908's mee en dan vallen de lampen naar beneden ;) .
Maar als je de ruimte hebt, en je vindt ze niet te opzichtig zou ik voor de 912 gaan. Ik trouwens wel een adresje waar je deze kunt vergelijken..
(ps ik had toendertijd jouw topicje ook gevolgd en volgensmij komen we aardig qua apparatuur in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Laatst online: 16-04 11:47

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

je moet ergens beginnen met een HT :)

als die 302's al 89 ps zijn en die 902 79 dan is de keus niet zo moeilijk.
qua ruimte maken ze mekaar niks.
het is ook geen vaag adresje waar ze staan, gewoon bij correct in rotterdam.
sjek de site maar es http://www.correct.com

dan gaan we die volgende week maar es effe halen :D
dan ben ik ook rond met me 5.0 sound subje volgt nog, maar mis hem nog niet.
die 912 dreunen me hard zat. Totdat je een sub hebt, dan heb je um al jaren gemist :+

thnx iig voor de info over die 302's , nu is de keus makkelijk.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Pelle schreef op 13 augustus 2003 @ 00:28:
Euh, hoe bedoel je? Je bedoelt ruis enzo?
Nagenoeg geen last van, en dan heb ik hele simpele speakers, speaker snoeren en interconnect van dvd -> receiver.
Nee, ik bedoel echt het geluid van de DVD drive zelf, dus niet het geluid dat via de speakers wordt afgespeeld. Van ruis via mijn speakers heb ik geen enkele last. Ik bedoel dus het geluid dat de DVD drive zelf produceert, net zoals je bv. je DVD drive in je PC ook hoort als hij een CD aan het lezen is. Dit geluid produceert mijn DV-4300 dus ook wat ik vrij hinderlijk vind en ik vraag mij nu af of ik de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Even een voorlopig plaatje van mn nieuwe amp, de Rotel RMB1095. Getrokken met mn webcam omdat mn ouders de digicam meehebben op vakantie :)

Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/ht/Rotel_RMB1095/rotel2.jpg

Hij draait momenteel met 2x DM 601, wat natuurlijk vette overkill is voor die speakers, maar nieuwe speakers worden hopelijk binnekort besteld !

EDIT: En een nieuw audiorackje staat ook op mn verlanglijst, want dit is niet meer te doen om alles op of onder een tafeltje te zetten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 13-08-2003 23:39 ]

• Dr. Strangelove
Even een voorlopig plaatje van mn nieuwe amp, de Rotel RMB1095. Getrokken met mn webcam omdat mn ouders de digicam meehebben op vakantie
Maar natuurlijk kon je niet wachten hem te laten zien ;)

Wat ga je eraan hangen ipv de 601s?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

En wat voor een rackje had je in gedachten?

* zimbab kan morgen de andere helft van zijn Creaktiv ophalen........*

Aangezien hier zo weinig plaatjes voorbijkomen moest ik natuurlijk wel even iets posten he :)

Op gebied van speakers zit ik nu bij de 804. Heb even gewacht om de nieuwe 700 reeks te bekijken, maar de look ervan vind ik maar niets. En kwa sound is het gewoon de oude CDM-NT reeks. Heb een hele reeks van B&W speakers eens naast elkaar vergeleken, maar als je de 804 hebt gehoord valt alles ander toch wel af.

Op gebied van rack weet ik het totaal nog niet. Eerst eens bij de lokale dealer kijken wat hij heeft staan. Het moet iig iets zijn wat je goed dicht kunt maken, want er lopen 2 konijnen in huis rond, dus de kabels moeten goed afgeschermd kunnen worden :)

Anoniem: 82357

Misschien rare vraag hoor, maar heb je wel eens verder gekeken als B&W? Sorry hoor, maar in die prijsklasse zou je makkelijk een half jaar uit kunnen trekken om verschillende luidsprekers te gaan luisteren.

Sonus Faber bijvoorbeeld...

• Dr. Strangelove
Op gebied van speakers zit ik nu bij de 804. Heb even gewacht om de nieuwe 700 reeks te bekijken, maar de look ervan vind ik maar niets. En kwa sound is het gewoon de oude CDM-NT reeks. Heb een hele reeks van B&W speakers eens naast elkaar vergeleken, maar als je de 804 hebt gehoord valt alles ander toch wel af.
Waar heb je de 700 serie gezien? Ik ben best benieuwd hoe die er uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo.ru/images/news/537/img_med.jpg

't is gewoon de oude CDM-NT reeks, maar de hoeken wat afgerond. Die zwarte achterste speaker is dus een gewone/di-pool surround speaker die je kunt wisselen tussen gewoon en di-pool.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 13426 op 14-08-2003 10:40 ]

• Scarp
  • Niet online
toch jammer dat ze die CDM reeks niet echt mooier hebben gemaakt. Wel een verbetering, maar net niet goed genoeg vind ik.

Anoniem: 48956

Doogie schreef op 12 August 2003 @ 19:53:
kan iemand die ook in het bezit is van een Marantz DV-4300 het geluid beschrijven dat zijn DVD speler voortbrengt? Hoe hard / zacht is het lawaai dat hij produceert?
Ik heb zelf een DV4100 OSE en ik ben er zeer tevreden mee. Het geluid van deze speler is erg zacht. Ik heb er geen last van op 2 meter afstand.

Het enige probleem dat ik heb is dat als ik hem dmv. scart op mijn Sharp tv aansluit de tv telkens uitvalt. Dit probleem heb ik echter niet als ik hem via de 2e scart van mn dvd speler aansluit. Kan iemand vertellen wat het verschil tussen deze 2 uitgangen is?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 11:51

w00Dy

Make soap, not war

ik las net op Hifi.nl dat Garmtz zich een Chord eindbak gaat aanschaffen, dus krijgen we binnekort weer een leuke fotosessie :D

• ViolatoR
w00Dy schreef op 14 augustus 2003 @ 23:28:
ik las net op Hifi.nl dat Garmtz zich een Chord eindbak gaat aanschaffen, dus krijgen we binnekort weer een leuke fotosessie :D
Ben benieuwd :P

Wat betreft die 2 scart uitgangen, de een zal wel een RGB scart zijn en de ander niet, wat het uitvallen van de TV verklaard weet ik zo niet th0.

fotoblog

• Dr. Strangelove
toch jammer dat ze die CDM reeks niet echt mooier hebben gemaakt. Wel een verbetering, maar net niet goed genoeg vind ik.
Als CDMxNT eigenaar moet ik zeggen dat ik enigszins opgelucht adem haal... ik vind de nieuwe serie meer anders dan mooier... vraag is natuurlijk of hij er kwalitatief op vooruit gegaan is.

Damn wat een high end spullen komen er nu voorbij :o

Ik ben gisteren in het huwelijk getreden met een Sony STR-DB780 (QS) en DVP-NS905 (QS) Super Audio DVD-speler. Ik kan wel zeggen na een klein jaar vooronderzoek en dromen.

Na van Marantz naar Nad te zijn gegaan uiteindelijk toch maar bij Sony uitgekomen, dit om meerdere redenen, welke ik nog wel uiteen zal zetten, inclusief een paar foto's (Dat geborstelde aluminium is toch wel errug mooi)

Later meer dus, ook al zit niemand erop te wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 14 August 2003 @ 23:28:
Kheb je gevonden BuzZ ;)
anyway , @ Play : jewel ik zit er op te wachten hoor ;) Trouwens , waarom de verandering van Marantz naar NAD ( ik kan , na lange tijd nietmeer op GoT te zitten , het allemaal nietmeer zo goed volgen hé :) )

[ Voor 20% gewijzigd door TomSwinnen op 15-08-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78620

ik Zal morgen ff een pic maken van m'n nad/dali en philips hometheater :D .

specs: NAD C3200BEE versterker
Dali 5005 speakers
Philips 72 cm real flat breedbeeld tv
Sony playstation 2 voor dvd

ALs ik wat meer geld heb ben ik van plan om een NAD surround versterker , Dali rear en een midspeakers te kopen.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 78620 op 15-08-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Heeft het te maken met de net-niet-parametrische eq. op alle kanalen? :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.