Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Eigenlijk zit ik als tijdelijke oplossing voor een dvd speler te wachten op de philips dv625 die je 'gratis' bij een pixel plus tv kreeg. Maar ik heb begrepen dat daar nogal leveringsproblemen mee waren, dus dan toch maar een Denen of Philips all-in-one player kopen... (CD/ SACD/ DVD-A/ DVD)...
Dan heb je het dus over de DVD2900 van Denon of 963SA van Philips... nogal verschillende prijsklasses (de Philips doet trouwens geen DVD-A). Realiseer je eerst goed of je die next-generation audio formats wel nodig hebt... ik heb de 963SA en SACD vind ik weinig toevoegen. Je kan dan net zo goed een goedkopere speler nemen... vooral de 2900 is gewoon prijzig als je niet om SACD of DVD-A geeft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PtrO schreef op 25 July 2003 @ 22:41:
Moest er ook maar 's aan geloven. M'n HomeCinema in wording.
Ben aardig op weg en geniet van dit alles.

Wat specificaties van apparatuur gebruikt voor m'n HomeCinema.

Amp:
Pioneer CXJ400 set met surround processing.
Sony 5.1 TA-VE150 DPL
(Totaal vermogen = ruim voldoende voor scheuren in de muren)

Speakers:
main-front > WharfeDale Valdus 500
main-rear > Jamo Graduate
assist > Front & Rear Sony SS-V305
Surround > Pioneer SX-1A
Center > Sony SS-CN305
Sub > Sony SA-W305G

DVD:
HTPC (Medion MD8000 met dual head Radeon TX9700)
Grundig Xenaro 5100 (Dolby downmix)
Himage 9900 (DPL)

Video:
Sony SLV-E820
Hauppauge PVR (Hardware MPeg capure)

Satelliet:
PACE DVR 500 (Mpeg Digital)
Vega G670 (Astra Analoog)

Laserdisc:
Pioneer CLD1750

SpDif:
Behringer UltraMatch

Processor:
GSE VideoCopyPlus (kleurcorrectie etc.)

Beeld:
daytime: Philips 55cm 4:3
evening: Samsung SP403JHA 101cm 16:9 RPTV
movie : Epson EMP-52 op 200*150cm throw 3.9m

Kabels & soesa:
Pfff, heel veel en wat nodig is op juiste dikte etc.

Wat foto's

[afbeelding]
:p Alles staat aan één wand, achter het meubel wil je niet weten wat voor kabeltrossen daar lopen. Voorlopig maar niet verhuizen,

[afbeelding]
De Epson EMP-52 aan het plafond met een zelfbouw rail systeem. De kabel zijn enigzins weggewerkt middels holle plinten.

[afbeelding]
We gaan beginnen. Fluwelen gordijnen gaan dicht :) .

[afbeelding]
Scherm naar beneden. Nee het is is geen Stewart, geld was op :'( .

[afbeelding]
Nog even alles aan met verduisterde woonkamer.

[afbeelding]
PowerDVD op 800*600 resolutie.

[afbeelding]
GOT >:) is ook heerlijk vanaf het projectie scherm.

[afbeelding]
Scene uit Crimson Tide op 16:9

Afijn, dit is voorlopig wat ik, zonder aantrekklijke afleiding, op een verloren avond 8) doe.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en constructieve opmerkingen, meer dan welkom.
Zeer mooi gedaan
met dat scherm en gordijnen.

Mischien kan je je center nog beter plaatsen , zodat het net onder je doek komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 01:48
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 01:22:
[...]

Zeer mooi gedaan
met dat scherm en gordijnen.

Mischien kan je je center nog beter plaatsen , zodat het net onder je doek komt
_/-\o_

Ja, goed idee. Van de week ga ik een alu schuif standaardje maken. Hiermee kan ik dan de center onder het scherm plaatsen en 'm in hoogte verstellen.

Eerst nog even wat verbeterde maskering. Ben nu bezig met de latjes aan het maken. De bedoeling is om die verticaal te laten hangen aan de gordijn rail. Bij film kijken haak ik dan op de juiste hoogte de horizontale latten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA9.jpg
Hier de latjes in wording.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:31
Ik had m'n home cinema stuff hier al eens gepost, sinds gisteren heb ik 'm na een middagje luisteren bij twee hifi zaken uitgebreid met twee leuke fronts:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/setup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/dm603_s3.jpg

Twee B&W's DM603 S3 :) Aangeschaft voor plain stereo muziek want muziek luisteren via een 5.1 setup is ook niet alles kwam ik achter (ik miste gewoon wat). Heb niet veel verstand van speakers dus heb onbevooroordeeld m'n oren laten beslissen :P Hoewel, ik heb ook twee Missions gehoord die ook zeer goed klonken en toen heb ik het uiterlijk ook maar laten meewegen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 27 July 2003 @ 11:06:
Ik had m'n home cinema stuff hier al eens gepost, sinds gisteren heb ik 'm na een middagje luisteren bij twee hifi zaken uitgebreid met twee leuke fronts:

[afbeelding]

[afbeelding]

Twee B&W's DM603 S3 :) Aangeschaft voor plain stereo muziek want muziek luisteren via een 5.1 setup is ook niet alles kwam ik achter (ik miste gewoon wat). Heb niet veel verstand van speakers dus heb onbevooroordeeld m'n oren laten beslissen :P Hoewel, ik heb ook twee Missions gehoord die ook zeer goed klonken en toen heb ik het uiterlijk ook maar laten meewegen :)
mooi hoor, waar stuur je ze mee aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 01:31
Ze worden aangestuurd door een JVC RX-8012R.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/tvstuff.jpg

Als ik het allemaal zo lees moet er met een andere wel meer uit deze speakers te halen zijn. Maar dat heeft geen prioriteit, temeer m'n DVD speler zo nu en dan vreemde kuren aan het vertonen is en die dus eerder aan vervanging toe is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
PtrO schreef op 26 juli 2003 @ 15:51:
[...]
_/-\o_

Ja, goed idee. Van de week ga ik een alu schuif standaardje maken. Hiermee kan ik dan de center onder het scherm plaatsen en 'm in hoogte verstellen.

Eerst nog even wat verbeterde maskering. Ben nu bezig met de latjes aan het maken. De bedoeling is om die verticaal te laten hangen aan de gordijn rail. Bij film kijken haak ik dan op de juiste hoogte de horizontale latten.

[afbeelding]
Hier de latjes in wording.
Nou de maskering is klaar.

Hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA10.jpg
Wanneer ik dus niet kijk,, haak ik de horizontale latten af en schuift de maskering links/rechts weg achter naar/het gordijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA11.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA12.jpg
De verticale latjes heb ik vastgemaakt aan runners die in de gordijn rail zitten.
Op de verticale latten heb ik (mat gespoten) schroeven gezet die het kader vormen voor 4:3, 16:9 en 2.35:1.

Nu alleen nog wat bedenken dat ik op een eenvoudige manier de bovenzijde en onderzijde van het beeld kan afdekken. Wil (nog) niet werken met rolgordijnen omdat die a) duur zijn (zwart is maatwerk) en b) het dan helemaal zo'n zooitje bovenin wordt.
Zat te denken aan repen fluweel die ik boven (aan de gordijnrail) en onder vastmaak aan de maskeerlat.

....Of euh, heeft iemand een (ander) idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Als eerste even: dit is mijn eerste post op GoT, dus als er iets niet helemaal goed gaat, kan het daar aan liggen.
Goed, we have that out of the way, on to the task at hand.
HomeTheater stuff dus.

Mijn screen is een breedbeeld Thomson BlackDIVA 70cm met vitual Dolby surround.
Als ik gaat verhuizen zal dat als eerste worden aangepakt voor vervanging.

Afbeeldingslocatie: http://www.thomson.fr/images/TNE/pdfcontent/images/l_28wo43e.gif

Mijn AV receiver is de Pioneer VSX-859RDS-G :
- 5x 100 Watt Direct Energy MOSFET
- 7.1 THX surround EX (THX Select) processing
- 7.1 analog in, analog pre-out
- DTS 24/96 compatible
- DTS-ES Matrix 6.1 processing

Afbeeldingslocatie: http://www.hifiprix.com/photo/vsx859rdsg.jpg

Mijn DVD speler is de Pioneer DV-747A :
- DVD-Audio / DVD-Video / SACD speler
- 12 bit/108 MHz video DAC
- 24 bit 192 KHz audio DACs op front stereo (voor CD en DVD-audio)
- 24 bit 96 KHz audio DACs op de rest van de 5.1 analog out
- van Ro-Disc uit een modificatie naar regio-vrij :P

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1032771350180dv_747a_detailpage.jpg

De surround weergave wordt verzorgd door B&W 600 series :

Front : B&W DM603 S3 (B&W rules!! (mijn opinie.. YMMV))
Center : B&W LCR 60 S3
Rears : B&W DM 601 S3

In de Sorrento kleur, deze speakers zijn intussen al zo vaak gepost, en bij gebrek aan een digitale camera kan ik het niet laten zien 'on-site', dus laat ik deze maar achterwege.

Subwoofer is 'nog' niet aanwezig.

Interlink tussen DVD-Amp is Oehlbach XXL (1m) COAX
Analoge interlinks voor SACD/DVD-A zijn Vivanco Homecinema-pro kabels
Extra digitale (Optical) interlink voor digitale CD weergave: Oehlbach RedOpto Star

Speakerkabels zijn Oehlbach 2x 2.5 mm2 OFC kabels
uitgevoerd met 4mm gold-plated banaanstekkers aan de B&W's.

Tot zover dus mijn HT....

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
SVS Subje erbij (Pc+ 20-39). Echt een ongelofelijke verbetering tov een B&W ASW 650.

Hij is wel megagroot (bijna net zo hoog als een B&W N804).

Geluid is top, maar ik moet nog eens goed calibreren (heb het nu ff snel gedaan).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000307.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
Wauw scarp, wat een gigantische sub, gefeliciteerd met je aanschaf, veel plezier ermee.

Ik heb zelf ook wat anders, de knoop doorgehakt met mn 2 sets speakers (imf,cabasse) namelijk beide verkocht en de opvolger is geworden een set Infinity Renaissance 90, gaat heerlijk op de accuphase spullen imo :)

En nu pics! (luidspreker pics zijn altijd geil, ook als je stereo draait in een HT topic of niet scarp ? :P >:) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/ResizedR90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Nog een stereo setup ;)

En ik ben degene met hervaz z'n cabasses, na een luistertest met de imf's en de cabasses heb ik de cabasses overgekocht.

Ze staan nu hier te spelen in de woonkamer als tijdelijke oplossing, m'n eigen kamer word nl verbouwd.

picje:

Afbeeldingslocatie: http://stuff.gijs-weeber.nl/cabasse/resizegot.JPG

verdere setup:

Rotel RA-980BX +
Sony XA2ES cd speler.

Ik ben erg blij met de cabasses, spelen echt een paar niveaus hoger dan m'n vorige B&W 602's

[ Voor 7% gewijzigd door kieskes op 02-08-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Staat die TV niet vreselijk laag? Ik had hem eerder op het meubel dan erin gezet, dan de Amp en CD-speler erin, ik heb het idee dat je nu de hele tijd naar de vloer zit te kijken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Nu online
GaMeOvEr schreef op 02 August 2003 @ 17:11:
Staat die TV niet vreselijk laag? Ik had hem eerder op het meubel dan erin gezet, dan de Amp en CD-speler erin, ik heb het idee dat je nu de hele tijd naar de vloer zit te kijken. :)
ik kijk toch nooit tv ;)

voor alle duidelijkheid: dit is een tijdelijke opstelling in de woonkamer, het spul gaat nog verhuizen naar m'n eigen slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Een nieuwe toevoeging aan mijn HT, de besturing door middel van een Philips Pronto 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.remotecontrol.philips.com/library/products/RU940.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hervaz, mag ik vragen waarom jij altijd zo snel nieuwe dingen hebt?? niet dat het neit mooi is.. ik ben er jaloers op ;)
hehe.. Die infinities heeft Speedy andré ook (die ken je wel ;)) die had ze in combinatie met een krell, en nu een andere, .. 2 mono blokken geloof ik. Ik vond ze wel erg indrukwekkend, voor hun prijs :)

De pronto verkopen wij ook.. :{ verkoopt van geen meter bij ons.. anyway.. ik vond em vanuit het plaatje mooi, maar ik vind het te groot, en te log..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf ook zo'n Pronto, maar nu ik sinds ik mijn nieuwe Receiver heb (Pioneer VSX-D2011S) daar ook een Universele, leerbare remote bij heb, gebruik ik hem amper.

De reden : "harde" toetsjes zijn zoveel fijner dan een touchscreen. Touchscreen zit je de hele tijd naar te kijken en er passen gewoon te weinig knoppen in één "Beeld". Je moet de hele tijd een ander(e) menu/pagina kiezen.

Een remote met harde knoppen kies je één keer het te bedienen apparaat, hopsakee, alle keys.

Bij de Pronto zat ik altijd maar te scrollen tussen de menu's enzo, op den duur zelfs een "favorites" (Als in, meestgebruikte) pagina aangemaakt, maar alsnog zat ik de hele tijd in het menu te pielen om net ff weer wat anders te doen.

Het is heel mooi zo'n touchscreen en als je eenmaal met de Software om kan gaan kun je er gave dingen mee, maar dat model Pronto heeft gewoon _te_ weinig harde knoppen.

Om zo'n ding ideaal te maken moeten ze er minimaal een "harde" cursor bij doen, en in totaal een stuk of 20 andere harde knoppen. (Zoals volume +/-, Channel +/-, Play,Pause, Stop, etc, Menu, en nog wat zut.)

Scheelt je dan ontiegelijk veel ruimte op je touchscreen, die je dan gebruikt voor je minder vaak gebruikte functies, die je zelf kunt labelen en toetsjes indelen enzo.

(Dat is dan weer het nadeel van een Uni remote met alleen harde buttons, je kunt de omschrijving niet customizen)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu echt sterk te twijfelen. Ik had (heb) een pioneer VSX-2011 in gedachte om te gaan kopen, maar nu keek ik vanavond in het foldertje van Correct en daar stond een Mrantz SR-7200 voor maar 579 euro. Dit is zo´n beetje van wat de pioneer kost. De marantz zal ongetwijfelt beter zijn met stereo, maar geeft de Marantz eigenlijk wel een overtuigende surround weergave of valt dat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Die Marantz mist niet alleen 1 versterkt kanaal, maar ook wat decoderingsmogelijkheden he?

Ik moet zeggen dat ik prima te spreken ben over de stereo performance van mijn 2011, echter dat ben ik en het is jouw geld. ;)

(Let wel op het ploppen van die Marantzen...)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 17:46

iMars

Full time prutser

Mijn home-cinema set :+
Afbeeldingslocatie: http://www.zanon.biz/pictures/pic-mobent-zportable56.jpg

:Y) even ontopic:

Heb thuis niet meer dan een "simpele" 56cm tv en bovenstaande dvd speler.
(plus m'n comp natuurlijk)

Maar mensen wat een hoop mooi apparatuur zie ik in deze topic _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de pioneer is volgens mij met surround echt een beest. Ik ga morgen even kijken bij Correct (zal toch wel op 1e zondag van de maand open zijn) en beslis daar dan. Maar heb jij ze alle 2 gehoord (ik dacht in een topic gelezen te hebben dat je de 7200 of 7300 had gekocht). Zo ja, is de stereo van de pioneer beter of slechter dan de marantz en hoeveel scheelt het? En hoeveel scheelt het op surround gebied?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 01:09:
Ja de pioneer is volgens mij met surround echt een beest. Ik ga morgen even kijken bij Correct (zal toch wel op 1e zondag van de maand open zijn) en beslis daar dan. Maar heb jij ze alle 2 gehoord (ik dacht in een topic gelezen te hebben dat je de 7200 of 7300 had gekocht). Zo ja, is de stereo van de pioneer beter of slechter dan de marantz en hoeveel scheelt het? En hoeveel scheelt het op surround gebied?
Ik heb idd de 7300 en de 2011 gehoord. :)

In Stereo vond ik de Pioneer krachtiger, wat meer punch en wat meer helderheid in het hoog, de Marantz was "warmer" maar ook met minder detail. De Pioneer had ook een betere soundstage, als in, speakers waren minder goed te pinpointen.

Dus, in stereo, wint de Pioneer met een goede voorsprong.

In Multichannel is de Pioneer krachtiger, effecten zijn "zuiverder" en ook weer dynamischer, dus alle eigenschappen van stereo, maar dan ook nog dynamiek erbij.

Dus in multichannel wint de Pioneer met grote sprongen.

Nogmaals, dit is mijn mening, misschien vind jij de klank van de Marantz mooier.

Ik heb ze overigens gehoord op een Kef set, bestaande uit Q5's als front in ieder geval. (Zelf heb ik totaal andere speakers, maar ben uitermate tevreden met het resultaat.)

Hier is de rest van mijn setup. :)

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-08-2003 01:34 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Als iemand eraan denkt om een Pronto te kopen, kijk dan ook eens naar de AB's van Marantz. Die zijn intern gewoon een pronto, maar zien er vaak wat eleganter uit en hebben meer hard-buttons. Overigens heeft mediacheckpoint.de erg goede en lage prijzen voor pronto's. Overigens weet ik ook nog wel een 2e hands pronto voor 750 euro te koop staan (niet van mij trouwens) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Gitaarwerk schreef op 02 August 2003 @ 22:21:
Hervaz, mag ik vragen waarom jij altijd zo snel nieuwe dingen hebt??
Ik neem me altijd voor langer met de spullen te spelen, maar er is zoveel moois om uit te proberen, dat ik niet meer met die spullen kan genieten is niet zo (in tegenstelling tot veel anderen), want ook van mn discman kan ik genieten met muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach een beetje tweaker zet ff andere software op zijn Pocket PC. Met die software kan je van die pronto files inlezen, en gebruiken. Ook kan je met pronto edit ook gewoon nieuwe dingen in elkaar zetten. En dat alles in KLEUREN :). Alleen jammer dat de software maar 15 keers opstart voordat je moet betalen, maar dat zou voor een tweaker ook geen probleem moeten opleveren >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Meestal is de IR van een pocket pc niet zo erg krachtig. Die van de pronto is bijzonder krachtig, van 8 meter afstand en dan nog de andere kant opgericht werkt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Palm's werken ook wel goed.. ik had de m505, en daar werkte pronto lite best goed op.
Op mijn telefoon draait smartphone 2002, aftakking van pocket pc.. misschien is daar ook nog een remote van te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb net een iPaq 1915 aangeschaft, zeker weten dat ik daar een remote van ga maken. Als de IR niet sterk genoeg is zijn daar voor weinig kleine versterktjes voor te krijgen, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 19:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

hervaz schreef op 03 augustus 2003 @ 10:56:
[...]

Ik neem me altijd voor langer met de spullen te spelen, maar er is zoveel moois om uit te proberen, dat ik niet meer met die spullen kan genieten is niet zo (in tegenstelling tot veel anderen), want ook van mn discman kan ik genieten met muziek :)
ik durf het bijna niet te vragen, maareh.. financieel? Hoe de hell doe je dat toch man?

BTW die sony CDPXA2ES heb ik ook, ik vind het een erg fijn spelertje. Heb er destijds 100 piek voor betaald (2e hands inruilertje :D).

Ooit koop ik mooie slanke speakers, ik vind dat ook belangrijk. Dynaudio audience 122, die vind ik heel erg aardig, alleen wat te lomp in het laag ;(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ scarp, ik verzeker je dat het bereik van mijn PPC helemaal niet slecht is, hij doet het hier iig vanaf de andere kant van de kamer en dat is zon 10 m (L kamer)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Nu online
JvS schreef op 03 August 2003 @ 14:47:
[...]

BTW die sony CDPXA2ES heb ik ook, ik vind het een erg fijn spelertje. Heb er destijds 100 piek voor betaald (2e hands inruilertje :D).

Ooit koop ik mooie slanke speakers, ik vind dat ook belangrijk. Dynaudio audience 122, die vind ik heel erg aardig, alleen wat te lomp in het laag ;(.
Jep, fijn spelertje, 100 piek is erg mooie prijs, ik heb er geloof ik 225 euro voor betaald :+
kostte nieuw 1200 piek: http://www.massto.nl/ES-CDSPELERS5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
JvS schreef op 03 August 2003 @ 14:47:
[...]

ik durf het bijna niet te vragen, maareh.. financieel? Hoe de hell doe je dat toch man?

Ik verkoop mn andere spullen altijd eerst, en dan hoef ik er meestal niet gek veel bij te doen, tevens werk ik fulltime, wil ook wel helpen ;)

Trouwens echt mooi slanke zuiltjes vind ik die totem speakertjes ( alleen zoals al eerder gezegd, sommige dingen mogen ze van mij net 1 tikje beter afwerken, fineer en units zijn top, maar net die dingen als de basreflex poort enzo, neem die kleine moeite totem! :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.totemacoustic.com/Components/images-full/arro_Large.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door hervaz op 03-08-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:03:
@ scarp, ik verzeker je dat het bereik van mijn PPC helemaal niet slecht is, hij doet het hier iig vanaf de andere kant van de kamer en dat is zon 10 m (L kamer)....
okay ... dan hebben ze die behoorlijk verbeterd dan. Ik heb er ooit naar gekeken (begin vorig jaar) en toen waren ze niet bepaald krachtig qua IR. Hoe dan ook, ik heb mijn pronto verkocht omdat ik het gewoon lastig vond gebruiken, liever gewoon echt hardbuttons. De AB van m'n Rotel pre-amp kan ook gewoon leren en daar kan ik dus het meeste ook mee besturen.

Hervaz: mooie speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Scarp schreef op 03 August 2003 @ 09:24:
Als iemand eraan denkt om een Pronto te kopen, kijk dan ook eens naar de AB's van Marantz. Die zijn intern gewoon een pronto, maar zien er vaak wat eleganter uit en hebben meer hard-buttons. Overigens heeft mediacheckpoint.de erg goede en lage prijzen voor pronto's. Overigens weet ik ook nog wel een 2e hands pronto voor 750 euro te koop staan (niet van mij trouwens) :)
Wat voor Pronto is dat dan in vredesnaam? Ik heb 2 jaar geleden voor mijn Pronto (SBC-RU 940) met docking station en accu pack inclusief verzending minder dan 700 gulden betaald, dus een tweedehandsje voor 750€ klinkt niet bepaald naar een topdeal?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 17:52

spaceboy

Op grote hoogte

Oke, na m'n verhuizing gaat er wel iets beters komen, maar laat ik ook effe meedoen. Als dit tenminste uberhaupt onder home-cinema valt. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/cinema.jpg

Jaloers, mensen? :D

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 20:02

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Hele stoere foto!
is weer eens wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook kleuren pronto's, verkoopprijs is daar ong. 1000 euro voor... je moet het er maar voor over hebben. Kun je beter die iPronto kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, of zoals ik al zeg gewoon een 2e hans palm/pocketpc met een stukje software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF Complimentje voor de HT Setjes die hier en in de vorige delen allemaal gepost zijn.
Ik ga na de vakantie ook beginnen met m'n eigen set maar nog eerst even geld verdienen deze vakantie.

Kheb nou een stand alone dvd speler en een portable tvtje en ps2. En een hele beste pc met creative inspire 5700 geluidsset.
Maar wil dus met een echt setje beginnen maar vraag mij af waar ik mee moet beginnen en goeie tv of een reciever of sparen zodat ik ze allebei tegelijk kan kopen.

en welke reciever of tv en misschien weet iemand nog wel een leuke winkel
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 03 augustus 2003 @ 20:41:
[...]

Wat voor Pronto is dat dan in vredesnaam? Ik heb 2 jaar geleden voor mijn Pronto (SBC-RU 940) met docking station en accu pack inclusief verzending minder dan 700 gulden betaald, dus een tweedehandsje voor 750€ klinkt niet bepaald naar een topdeal?
Het gaat hier over een Pronto Pro, oftewel de kleurenversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
spaceboy schreef op 03 August 2003 @ 20:57:
Oke, na m'n verhuizing gaat er wel iets beters komen, maar laat ik ook effe meedoen. Als dit tenminste uberhaupt onder home-cinema valt. :)

[afbeelding]

Jaloers, mensen? :D
Jaloers is een verkeerd woord ;)
Ben wel onder de indruk van je beamerscherm van 2*3m die gezien je TV-kast dus op een hoogte hangt van zo'n 3 meter. Wat is je kijkafstand en throw van je beamer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaaaaaaaaaah Ik weet het allemaal niet meer. Wat moet ik nou doen. de Marantz SR7200 voor 579 euro kopen of nog even doorsparen voor een Pioneer VSX-2011.

Ik ben dus vandaag naar de Correct geweest en daar ben ik alleen maar meer gaan twijfelen. Ik ging er heen met het idee van als die mooi is en goed klinkt neem ik hem mee, maar ik ben gaan twijfelen (na een verhaaltje van een hele chagerijnige verkoper) om een paar redenen.

Ten eerste stond de Marantz alleen aangesloten op een jbl surround setje van 400 euro. Hier wordt je dus ook niet wijzer van en ik heb hem dus niet echt kunnen luisteren.

Ten tweede omdat ik te horen kreeg dat er geen dts-es en dolby digital-ex op zit. Ik ben bang dat dit toch op den duur een gemis gaat worden.

Daar tegen over zei de verkoper (zij persoonlijke mening natuurlijk, maar een verkoper kijkt hopelijk toch iets objectiever) dat de Marantz in Stereo vel beter is en in surround minstens even goed.

Ik moet dus afwegen, wat belangrijker is. Of de geile functies die allemaal op de pioneer zitten, of de Marantz die met geluidskwaliteit toch wel minstens op het zelfde niveau zit als de pioneer, maar verschillende functies mist en minder codecs heeft, maar ongeveer de helft kost dan dat de pioneer kost.

Wie kan mij overtuigen wat de beste koop is en waar ik eventueel beide receiver op ´volwaardige`boxen kan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Amai , weer héél wat bijgekomen sinds laatste keer dat ik op het vorige deel keek .. Nuja , HT is zo "normaal" tegenwoordig :) Binnekort is mijn HT kamer helemaal af ... dan kunnen jullie je ook aan wat nieuwe fotootjes verwachten :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Marantz SR-7200 in duitsland gehaald voor 550 euro en ik moet zeggen voor dat geld zit het allemaal bijzonder goed in elkaar. De afstandbediening is even wennen maar als je hem doorhebt werkt ie goed. Ik heb die pioneer niet gehoord dus ik kan moeilijk oordelen maar als hij 2x zo duur is dan zou ik er toch nog maar eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 17:52

spaceboy

Op grote hoogte

PtrO schreef op 03 August 2003 @ 22:53:
[...]

Jaloers is een verkeerd woord ;)
Ben wel onder de indruk van je beamerscherm van 2*3m die gezien je TV-kast dus op een hoogte hangt van zo'n 3 meter. Wat is je kijkafstand en throw van je beamer ?
Hmm, dat jaloersheid uit zou blijven had ik wel verwacht gezien sommige plaatjes hierzo. :)
Die beamer: kijkafstand is zelfde als tv, ongeveer 2 a 3 meter. Beamer staat op 5 meter afstand, maximale diagonaal is dan slechts 1.50m. Tijd voor een kamerbrede TFT ofzo. Zucht...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Martijnsp:
Ik weet niet of dit per se helpt, maar ik heb hier toevallig het blad
"What-HiFi? Sound and Vision" waarin de Marantz' grotere broer de SR9200 wordt besproken als : "Fine musical performance for a product of this type, but it's disappoiting with movies" (***--)

Daarnaast de Pioneer VSX-D2011 : Stunning - Aesome power and realism with music and movies. (*****) (Five star super test winner) :9~

Uiteraard zul je jezelf moeten overtuigen of je aan het oordeel van een blad als What-HiFi? waarde hecht, de beste manier is nog altijd zelf luisteren.
Als de heren verkopers tenminste willen meewerken...... :(

Bij de beoordeling van What-HiFi? nemen ze altijd ook de prijs mee, de SR9200 die ze toen getest hadden (Sep 02) was toen 1999 GBP. De SR4300 hebben ze in Maart 2003 getest voor een prijsvan 350 GBP, "Blistering good all-rounder - excellent sound, strong specification and great value. (*****).

De oren dienen toch echt als overtuiging, zou ik zeggen...

Over de Marantz kan ik niet veel zeggen, omdat ik die niet heb geluistert toen ik mijn A/V Amp kocht, maar het geluid van de Pioneer is in stereo modus zeer zeker erg goed te noemen voor het geld. Voor film/DVD geluid (5.1/6.1/7.1) is het echt de 'class leader' in de prijsklasse.

Zelf heb ik de VSX-859RDS-G technisch gezien de voorouder van D2011, zelfde eindversterkers, zelfde interne opbouw, alleen in de D2011 zijn nieuwere techieken gebruikt, 24/192 KHz DAC's i.p.v. 24/96 KHz DAC's en de 2 extra AMP kanalen.

[ Voor 30% gewijzigd door BWzes03 op 04-08-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Ik had die Pronto SBC - RU940 trouwens bij Correct gekocht , Summersale prijs : 299 Eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=241389

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=241391

linker en rechter box, 120 Watt continu en 200 Watt max :9 Daarnaast zie je mijn router, bovenste plaatje aan de rechterkant, en aan de linkerkant op het bovenste plaatje mijn workstation, op het bureau zie je mijn versterker staan. Op het onderste plaatje zie je mijn testbak rechts.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=241394

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=241396

Hier zie je mijn (onder andere) mijn versterker, teac A-70 235 Watt, al heel wat jaartjes oud ;) maar hij doet het nog goed en geeft lekker geluid :9 voor de rest ligt er wat troep op m'n versterker en m'n telefoon (siemens A50), Naast de versterker staat mijn beeldscherm, medion 19 inch (1600x1200 @ 100 Hz :9~ ) 2 muizen B) de MS muis is niet geschikt voor linkshandigen :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=241403

Hier zie je mijn oude boxen, ik had die eerst voor achter maar zoals je ziet zijn ze nog al stuk, ze staan nu trouwen op zolder :P T zijn Jamo boxen, 180 Watt max

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=241406

overzicht shotje van waar ik mijn dagen doorbreng ;)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dit topic was snel naar beneden gegaan. Kon het haast niet meer vinden.

Ik heb HT nieuws.
Vandaag een mooie Marantz SR-7200 gekocht bij correct. Ik vond eerst de marantz look niet zo mooi, maar daar ben ik maar overheen gestapt. Ik ben voor de kwaliteit gegaan. En 1 woord: WOW wat een geluid _/-\o_(he dat zijn al 4 woorden en een smilie :+ ). Zo mooi gecontroleerd en strak. Ik heb echt geen spijt van deze receiver en ik begin hem zelfs al mooi te vinden. Het heeft wel iets de marantz look. :9

Ik heb er nog geen foto´s van, maar die ga ik morgen even maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

sv3n toch , beetje opruimen voor je foto's trekt kan toch wel ... hihi j/k .. trouwens zo zie je maar wat een goede kwaliteit jamo wel is ! ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 20:21

JT

VETAK y0

Jamo heeft wel degelijk goede speakers, je moet alleen ff weten welke je moet hebben.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

JT schreef op 06 August 2003 @ 01:06:
Jamo heeft wel degelijk goede speakers, je moet alleen ff weten welke je moet hebben.
precies ;)
Concert serie (staat niet naar zijn geld btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JT schreef op 06 August 2003 @ 01:06:
Tuurlijk , iemand die ik ken heeft ook hééél mooie Jamotjes .. maar spreek me niet over hun HT setjes ... want daar walg ik van .. in een luistertest van audioforum met nog deel andere ( b&w , jbl , tannoy , .. ) was Jamo echt verschrikkelijk ..

@ gitaar : Wat bedoel je met "(staat niet naar zijn geld btw)" ?

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 06-08-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehmz. .ja sorry, beetje kromme formulering :D
ik bedoel "prijs kwalitiet verhouding is niet echt geweldig"
dus je betaald er 'teveel' voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd Martijnsp met je marantz :) Ik ben zelf ook zeer tevreden. De versterker heeft een stuk mer definitie als m'n oude Sansui. en voor 550 euro heb je een hoop versterker voor je geld. Binnenkant is misschien wat rommelig opgebouwt en de AB is even lastig in het begin maar daar valt wel over heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik zal FF de spec's van de mijne neerzetten, kheb geen foto's want ik heb geen digitale camera. Ook stelt het niet veel voor, ik ben maar een arme student :P

Spec's :

- Thomson DTH 5400 dvd speler
- Sharp MD-R3H MD/3CD wisselaar deck (die dingen zijn geeeeil _/-\o_ :D )
- Sony STR-DE475 reciever

- 2 mission boxen

Prima spul verder, ben er zeer tevreden over.

Nu alleen nog een nieuwe tv |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Gitaarwerk schreef op 06 August 2003 @ 08:33:
Vind ik niet in vergelijking met andere speakers.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Gitaarwerk schreef op 06 August 2003 @ 08:33:
Dat werd mij ook verteld ja ... de budgetspeakers van Jamo zijn goed voor je portemonnee maar slecht voor je gehoor ;) en de betere speaker is dan weer peperduur ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

ik zal een deze dagen mijn spul even online zetten, zet je maar vast schrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

* TomSwinnen zet zich schrap ;)

[ Voor 17% gewijzigd door TomSwinnen op 06-08-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang je het forum maar niet opblaast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Laatst online: 26-09 14:23

NaWA

Hai, I Copy desu!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 13:01:
zolang je het forum maar niet opblaast :+
offtopic:
ik neem aan dat hij geen digitale TNT gaat posten..
of zal ik zeggen "planten"

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

je weet maar nooit NaWa :p
je kan opblazen ook zo bekijken natuurlijk : http://www.ellula.com/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Laatst online: 26-09 14:23

NaWA

Hai, I Copy desu!

OMG hoe verzinnen ze het

naja om nog beetje ontopic te houden, ik heb deze speakers hier staan:
http://gof-lan.mine.nu/~nawa/kef/page_01.htm

edit:

maar ff hier antwoord geven op de reply hieronder, anders geven we het gevoel dat we aan het slowchatten zijn...

hangt nu nog aan een kenwood krf-v5020 (oud ding, is nog prologic)
maar die hoop ik eind dit jaar nog te vervangen.

centerspeaker is btw een quadral uit de caerul serie (geen pics bij de hand).

en als sub heb ik een kenwood SW-505D staan (150 watt, mosfet versterker).
pic sub @ lanparty: http://www.angel.gr.jp/~nawa/gof/dcp_3505.jpg

[ Voor 135% gewijzigd door NaWA op 06-08-2003 14:02 . Reden: toegevoegde info ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hé , mooie speakers seg .. waar heb je ze aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo eindelijk genoeg gespaart en nieuwe speakers gehaald, tis van sony en zien er zeer vet uit, had ze wat kleiner verwacht maar nu ze hangen zien ze er errug stoer uit en ze klinken ook nog verdomd goed ...

zo net uitgepakt en ff uitgestald om er es naar te staren op mn gemak
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00041.JPG

de ss-lac505ed centerspeaker
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00042.jpg

met mondkapje op 4 x de ss-la505ed en de center offcourse
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00043.jpg

closupje van de la500
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00044.jpg

de achterkant met de terminals
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00045.jpg

nog een closeupje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00046.jpg

plasma scherm wat laten zakken vandaar die gaten in de muur
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00047.jpg

mmhh beetje smerig zie ik
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00048.jpg

spul in actie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00049.jpg

projector ook maar ff aangezet maar met flitser aan pfff
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00051.jpg

ff de vinger op de flitser gehouden, scheelt wel ff
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00054.jpg

zo morgen ga ik de rears ophangen en het een en ander afstellen dus dat zal nog een zware dobber worden met die hitte :( zo eerst maar es gaan pitten tis al laat zie ik. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er geil uit xray! Nu nog even opruimen daar in dat hok en je bent klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dude plasma en beamer _/-\o_ Beam je nou gewoon op de muur?
Als je nou op een gewoon scherm even groot projecteert als de plasma, welk beeld is dan mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 03:18:
zo eindelijk genoeg gespaart en nieuwe speakers gehaald, tis van sony en zien er zeer vet uit, had ze wat kleiner verwacht maar nu ze hangen zien ze er errug stoer uit en ze klinken ook nog verdomd goed ...
Erg mooie set, vooral je video gedeelte is boven gemiddeld ;)

Maare, je verwachtte de speakers kleiner en ze klinken ook nog eens verdomd goed? Je gaat me toch niet vertellen dat je ze gekocht hebt zonder ze ook maar 1 keer gezien of gehoord te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 09:03:
Wow dude plasma en beamer _/-\o_ Beam je nou gewoon op de muur?
Als je nou op een gewoon scherm even groot projecteert als de plasma, welk beeld is dan mooier?
dat heb ik nog niet geprobeerd, zal dat es proberen zodra m'n scherm binnen is die ik besteld heb net ,sta nu nog op een vieze muur te beamen.
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 10:04:
[...]
Erg mooie set, vooral je video gedeelte is boven gemiddeld ;)

Maare, je verwachtte de speakers kleiner en ze klinken ook nog eens verdomd goed? Je gaat me toch niet vertellen dat je ze gekocht hebt zonder ze ook maar 1 keer gezien of gehoord te hebben?
nee inderdaad ,zag ze staan in de catalogus en had ze direct besteld , had geen zijn om naar de winkel te gaan en dit is via een kennis gegaan zodat ik het tegen inkoop heb (scheelt de helft vd adviesprijs) en ik luister normaal nooit ik ga blindelings af op het merk sony, ik heb et al jaren en dat zal zo blijven ook tis niet anders...

en had in deel 1 ook al es mn plasma gepost maar daarna heb ik geen tijd gehad ivm werk om nog te posten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 16:02:
Hallo,

Hierbij mijn pics. Ik moet er nog wel even het volgende bij vertellen.

Toen ik een aantal maanden geleden ben verhuisd en ben gaan samenwonen met mijn vriendin wou ik een mooie HT set. Ik ben naar de winkel gegaan met een budget maar kwam er al snel achter dat als ik iets goeds wou, ik meer moest uit geven. Ik heb toen als eerste gewoon een 2 fronts gekocht + een receiver. De center (LCR600) mis ik nu best wel maar voor de rears heb ik even twee sony speakers neer gezet.

Mijn huis is nu redelijk op orde en ik heb al flink lopen schuiven met de setup. Zoals het nu staat vind ik het lekker klinken. Ik ben van plan om als rears nog 2 x 602S3's te kopen en dan ook nog de LCR600 als center. Ik denk dat mijn set dan compleet is. Er is redelijk veel geld uit gegeven in de afgelopen tijd dus ik denk dat ik hoogstens volgende maand pas weer iets kan uitgeven aan m'n HT set :)

Genoeg gelult, tijd voor de foto's en specs:

2 x 603S3 op vibrapods.
2 x Sony boxen (redelijke kwaliteit geluid moet ik zeggen!)
1 x Cyberhome DVD speler
1 x Marantz SR5300
1 x XBOX ( :D )
1 x Sony Wega 100Hz tv

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oh ja, toen ik dit topic aan het lezen was en besloot mijn foto's te maken/posten was ik net wat gadgets aan het testen :D:

[afbeelding]
Ik heb die B&W's die jij hebt dus beluisterd want ik wou deze ook kopen de 603 S Maar ik vond ze enorm schel en metallisch klinken heb jij daar geen last van.

Ik heb nl echt 14 setjes beluisterd of zo en ben uiteindelijk met phonar's naar huis gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:47:
Hier nog een aantal fotos van mn receiver:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb deze Marantz dus ook, bij mij beginnen mijn phonars pas te leven rond de -2 en de 0 heb jij dit ook?

Ik vind dat ie idioot ver open moet om er veel volume uit te schroeven, het komt dan ook wel maar toch.

Volgens mij zijn het meer de gevoelsmatige cijfers die dit veroorzaken -2 0 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BWzes03 schreef op 28 July 2003 @ 14:59:
Als eerste even: dit is mijn eerste post op GoT, dus als er iets niet helemaal goed gaat, kan het daar aan liggen.
Goed, we have that out of the way, on to the task at hand.
HomeTheater stuff dus.

Mijn screen is een breedbeeld Thomson BlackDIVA 70cm met vitual Dolby surround.
Als ik gaat verhuizen zal dat als eerste worden aangepakt voor vervanging.

[afbeelding]

Mijn AV receiver is de Pioneer VSX-859RDS-G :
- 5x 100 Watt Direct Energy MOSFET
- 7.1 THX surround EX (THX Select) processing
- 7.1 analog in, analog pre-out
- DTS 24/96 compatible
- DTS-ES Matrix 6.1 processing

[afbeelding]

Mijn DVD speler is de Pioneer DV-747A :
- DVD-Audio / DVD-Video / SACD speler
- 12 bit/108 MHz video DAC
- 24 bit 192 KHz audio DACs op front stereo (voor CD en DVD-audio)
- 24 bit 96 KHz audio DACs op de rest van de 5.1 analog out
- van Ro-Disc uit een modificatie naar regio-vrij :P

[afbeelding]

De surround weergave wordt verzorgd door B&W 600 series :

Front : B&W DM603 S3 (B&W rules!! (mijn opinie.. YMMV))
Center : B&W LCR 60 S3
Rears : B&W DM 601 S3

In de Sorrento kleur, deze speakers zijn intussen al zo vaak gepost, en bij gebrek aan een digitale camera kan ik het niet laten zien 'on-site', dus laat ik deze maar achterwege.

Subwoofer is 'nog' niet aanwezig.

Interlink tussen DVD-Amp is Oehlbach XXL (1m) COAX
Analoge interlinks voor SACD/DVD-A zijn Vivanco Homecinema-pro kabels
Extra digitale (Optical) interlink voor digitale CD weergave: Oehlbach RedOpto Star

Speakerkabels zijn Oehlbach 2x 2.5 mm2 OFC kabels
uitgevoerd met 4mm gold-plated banaanstekkers aan de B&W's.

Tot zover dus mijn HT....
Ik vind die B&W's (B&W DM603 S3 )dus ook supermooi en had bijna dezelfde set als jij hebt gekocht (zonder zelfs te luisteren).

Ben ik blij dat ik toch naar 14 verschillende setjes ben gaan luisteren bij www.stassen.nl , want ik vond de B&W's enorm tegenvallen.
Ze vielen in de eerste ronde al af.

Ik ben uitendelijk met phonar's naar huis gegaan, ik had er nog nooit van gehoord maar ze klonken zo veel beter. Enigzins wel jammer want ik vond de B&W's zo mooi. De phonar's zijn echter ook erg mooi met echt houtfineer en carbon woofers! _/-\o_

Kijk hier op mijn Phonar topic [rml][ speakers] Phonar wie heeft ze?[/rml]

De foto's zijn van internet en erg slecht, ik post binnenkort mijn eigen home cinema wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
neo2001, wordt je betaald door stassen ofzo :)? Je reageert op 2 berichten (met de hele originele quote's er ook nog bij) waar mensen B&W hebben gekocht en bij beide zeg je dat phonar zo supergoed is?
Beetje nutteloos lijkt me. Iedereen heeft andere voorkeuren qua speakers. Persoonlijk vind ik phonar waardeloos klinken, maar dat is omdat de klank ervan me gewoon niet aanstaat.

Uiteraard moet je altijd met een open mind gaan luisteren en niet vantevoren teveel denken van "die wil ik hebben", want vaak valt het dan ook inderdaad tegen. Je verwacht dan teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 03:18:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

closupje van de la500
[afbeelding]

[afbeelding]

nog een closeupje
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

spul in actie
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zo morgen ga ik de rears ophangen en het een en ander afstellen dus dat zal nog een zware dobber worden met die hitte :( zo eerst maar es gaan pitten tis al laat zie ik. :Z
Xray ook maar een arme student zie ik haha

Neej is vette set Xray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:01:
[...]

Xray ook maar een arme student zie ik haha

Neej is vette set Xray
neen geen arme student maar een hard werkende arbieder zoals zovelen maar heb ook nog andere hobby's en die kosten ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 16:43:

<snip>
.....bij mij beginnen mijn phonars pas te leven rond de -2 en de 0 heb jij dit ook?
Wel, met mijn Pioneer (5x100 Watt op 8 Ohm) had ik zo'n zelfde verschil van mijn oude speakerset (2x Infinity Reference 81 MKII, 2x Infinity Reference 200 MK II rear) naar mijn nieuwe B&W's.
Dit was redelijk makkelijk te verklaren doordat de Infinity's een gewogen impedantie hebben van 6Ohm en de B&W's 8Ohm.
Het verschil is een instelling van draaien met de Infinity's op stand '-15dB' en met de B&W's op '-10dB' voor een op 'gehoor' gelijke geluidsterkte.
Ik vind dat ie idioot ver open moet om er veel volume uit te schroeven, het komt dan ook wel maar toch.

Volgens mij zijn het meer de gevoelsmatige cijfers die dit veroorzaken -2 0 etc.
Niet alleen gevoelsmatig, ook je versterker heeft het er dus merkbaar moeilijker mee. Eigenlijk is die Marantz dus 'underpowered' voor je Phonars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 18:05:
[...]

neen geen arme student maar een hard werkende arbieder zoals zovelen maar heb ook nog andere hobby's en die kosten ook geld.
Was ook maar als grapje bedoeld :+ , ik wou juist zeggen dat je mooi en kostbaar spul er had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWzes03

BWzes03

B&Wee all the way!

Scarp schreef op 07 augustus 2003 @ 17:40:

<snip>
Iedereen heeft andere voorkeuren qua speakers.

Uiteraard moet je altijd met een open mind gaan luisteren en niet vantevoren teveel denken van "die wil ik hebben", want vaak valt het dan ook inderdaad tegen. Je verwacht dan teveel.
Helemaal mee eens. Toen ik bij Snijders de B&W's ging luisteren, heb ik heel veel met de switchbox zitten switchen waarbij je iedere keer toch weer een 5 a 10 minuten moet wennen aan de klankleur van de andere speaker.

Persoonlijk vond ik het een drie-weg strijd tussen de Kef Q (5 of 7 weet ik niet meer) de B&W DM 603 en een Dali.
De Dali heeft heel veel bass, uiteindelijk iets te veel, en de Kef Q's waren, naar mijn mening, dusdanig gewaagd aan de B&Ws in smaak van klankkleur dat ik de prijs maar heb laten meewegen. Dus uiteindelijk uitgekomen bij de B&Ws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik niet gelijk zeggen. Is het volume wat je de draait niet gewoon te wijten aan een laag uitgangsvolume van je bron? Ik draai hier op -30 en dan komt er al vrij goed geluid uit. Op -10 word er al geroepen dat het zachter moet en kan je het achter het huis horen (ik slaap op zolder). Alleen bij Films staat ie vaak op -2 of iets harder. Bij de uitvoer van m'n pc staat ie vaak op +10, wat dus komt door het lage uitvoervolume van mijn geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 03:18:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

closupje van de la500
[afbeelding]

[afbeelding]

nog een closeupje
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

spul in actie
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou heb je deze dan voor de inkoopprijs. Maar als je gewone prijzen zou moeten betalen, had je die Sonys dan alsnog genomen ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BWzes03 schreef op 07 August 2003 @ 18:24:
[...]
Helemaal mee eens. Toen ik bij Snijders de B&W's ging luisteren, heb ik heel veel met de switchbox zitten switchen waarbij je iedere keer toch weer een 5 a 10 minuten moet wennen aan de klankleur van de andere speaker.
SWITCHBOXES ARE EVIL !!!

Dat ze dat durven gebruiken, gewoon rechtstreeks kabel van amp naar speaker, en geen extra kwaliteitsverlies door een switchbox !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xray-alpha: Welke plasma is dat precies ? 52" Pioneer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 18:28

-ET-

Phone Home

foto's helaas niet.

Specs:

Speakers: Pioneer S-V50B-K
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1052988900679sv50k_detailpage.jpg

DVD Speler: Pioneer DV-350-S
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1025547226259dv_350_s_detailpage.jpg

Tuner/Receiver: Pioneer VSX-D712-S
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1052401065702vsxd712s_detailpage.jpg

TV: Thomson 21DX210S
Afbeeldingslocatie: http://www.thomson-europe.nl/images/TNE/pdfcontent/images/l_21dx210s.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:37
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 21:19:
[...]

SWITCHBOXES ARE EVIL !!!

Dat ze dat durven gebruiken, gewoon rechtstreeks kabel van amp naar speaker, en geen extra kwaliteitsverlies door een switchbox !
Het is handig voor de vergelijking, hoef je niet steeds die kabels te verwisselen waardoor het geluid ook enige tijd wegvalt. (wil ik overigens niet mee zeggen dat je moet luisteren door snel te switchen, je moet altijd even wennen). Maar als je dermate kritisch gaat luisteren dat je je zorgen maakt om de kwaliteit van de switch die er tussenkomt, dan moet je sowieso al thuis gaan luisteren en niet in de winkel :).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister gewoon 1min van een track met speaker A, die verkoper plugt die bananen vlug om en ik luister opnieuw maar dan op speaker B. Mn indruk kan ik echt wel zo lang bijhouden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Met speakers lukt dat nog wel, maar met versterkers en CD spelers is het veel moeilijker m.i.

Daarbij heb ik liever de self-service die een switchbox biedt dan afhankelijk te zijn van een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Kan je zelf verkoper spelen hé , strangelove ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 07 August 2003 @ 19:00:
[...]

Nou heb je deze dan voor de inkoopprijs. Maar als je gewone prijzen zou moeten betalen, had je die Sonys dan alsnog genomen ?
ja zeker , ben nu eenmaal een sony freak, had eerst jamo en die deden het ook goed, beter als deze maar dat waren full range dus nu moet ik de sub er bij gebruiken voor wat extra bas
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 21:22:
xray-alpha: Welke plasma is dat precies ? 52" Pioneer ?
als nje in deel 1 had gekeken had je et geweten, maar het is een sony

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Nuja , je ebt wel gelijk hoor ... Sony maakt eigenlijk geen slechte dingen. Mijn tv draait nu al 10 jaar mee , en heeft alle snufjes van een nieuwe. Beneden hebben we één van de goedkoopste Sony Home Cinema's , omdat de ouders dat ook wilden hebben , en dat speelt wel fatsoenlijk ( voor films dan , voor muziek klinkt het voor geen meter... )... heb dankzij dat trouwens home cinema ontdekt... dus , eigenlijk heb je wel volste recht een sony freakje te zijn xray :D;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kleine vraag voor de mensen die ook een Marantz DV-4300 hebben: de laatste tijd is het mij opgevallen dat de speler behoorlijk wat "lawaai" produceert. Bij het afspelen van klassieke muziek hoor je de speler duidelijk om de paar seconden een "zwieper" aan de CD geven. met popmuziek heb je hier geen last van omdat je dan bijna geen stille stukken hebt.

Ik luister op ongeveer 2-3 meter van mijn set en kan mij hier behoorlijk aan ergeren. Zijn er andere mensen met deze speler die dezelfde geluiden horen? Eventueel is het misschien een foutje in mijn speler? Zal iig wel onmogelijk zijn om zelf op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Persoonlijk vind ik Sony speakers helemaal niks, helemaal niet die Pascal set, met die scherpe hoge tonen die op +6dB staan ingesteld ofzo, maar die speakers van xray ken ik nie dus daar kan ik niet echt over oordelen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kan je zelf verkoper spelen hé , strangelove
Ik maak mezelf liever wijs dat ik 'die dure moet hebben want die klinkt beter' dan dat ik dat zo'n gozer laat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn (net nieuwe) setje is als volgt:

Kenwood KRF-X9070D-S 6.1 THX Surround EX receiver
Afbeeldingslocatie: http://kenwood.nl.nt.ims.hr/grafika/products/home/velike/krf-x9070ds-x.jpg

Kenwood DVF-3070-S
Afbeeldingslocatie: http://kenwood.nl.nt.ims.hr/grafika/products/home/velike/dvf-3070s-x.jpg

Jamo E4.Sub.1
Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.nl/consumer/products/images/speakers/P0416.jpg

Sony QS 135 Watt 4-weg FrontSpeakers (SS-W777G)
Afbeeldingslocatie: http://web10.ontwikkeling.ica.han.nl/speakersony.jpg

Sony Center & Surround speakers van vorige set...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja heb eigenlijk allles van sony staan behalve de 2 tft's die zijn van philips , maar goed heb de rears opgehangen en ff wat fotoos geschoten.

kwam een subje tegen achter de bank dus ook maar ff meegenomen met de sony cybershot...

de linker rear zie je hier
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00056.JPG

en dis de rechter hehe
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00057.JPG

m,n subje een sony saw-70ES
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00059.JPG

en hier ga ik alles mee bedienen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/xray-alpha/foto/DSC00060.JPG

zo tis al laat nu dus ga morgen es lekker op mn gemak alles afstellen en kijken of het een beter geluidsbeeld geeft als de oude setup..

als versterker gebruik ik de da-50es en als dvd de 9000es maar de versterker wordt nog geupgraded in de toekomst naar de 333 es en als beamer een sony 900 dus en dat moet ook nog vervangen worden door een echte met breedbeeld panelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xray:

Welke software gebruik jij voor je pronto files in te lezen en te gebruiken?
Ik heb iig TV remote controler gebruikt, alleen was dat een 15 dagen trail, en dan moest je het product kopen...

Ik neem aan dat je de rest gewoon met prontoedit gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het infrarood signaal wel sterk genoeg?
Ik heb ook een 1910 compaq met tv remote gehad, maar heb het nog niet werkend gehad omdat het een trial was en waarschijnelijk was de sterkte van FIR te laag.

Welke software gebruik jij nu als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 00:00:
sja heb eigenlijk allles van sony staan behalve de 2 tft's die zijn van philips , maar goed heb de rears opgehangen en ff wat fotoos geschoten.

kwam een subje tegen achter de bank dus ook maar ff meegenomen met de sony cybershot...

de linker rear zie je hier
[afbeelding]

en dis de rechter hehe
[afbeelding]

m,n subje een sony saw-70ES
[afbeelding]

en hier ga ik alles mee bedienen
[afbeelding]

zo tis al laat nu dus ga morgen es lekker op mn gemak alles afstellen en kijken of het een beter geluidsbeeld geeft als de oude setup..

als versterker gebruik ik de da-50es en als dvd de 9000es maar de versterker wordt nog geupgraded in de toekomst naar de 333 es en als beamer een sony 900 dus en dat moet ook nog vervangen worden door een echte met breedbeeld panelen.....
Iedereen z'n methodes en smaak natuurlijk, maar dat je blindelings voor Sony gaat is denk ik niet echt een rationele keuze. Ik moet waarschijnlijk oppassen met m'n woorden aangezien jij een flinke fan bent, maar bv die Pascal speakers zijn in vergelijking met de concurrectie al vaak afgebrand. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze perse ook voor jou slecht moeten klinken. Het blijft subjectief.

Waarom wil je trouwens upgraden? Heb je het verschil al eens gehoord of zijn de specs uit het boekje mooier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 07 August 2003 @ 17:40:
neo2001, wordt je betaald door stassen ofzo :)? Je reageert op 2 berichten (met de hele originele quote's er ook nog bij) waar mensen B&W hebben gekocht en bij beide zeg je dat phonar zo supergoed is?
Beetje nutteloos lijkt me. Iedereen heeft andere voorkeuren qua speakers. Persoonlijk vind ik phonar waardeloos klinken, maar dat is omdat de klank ervan me gewoon niet aanstaat.

Ik vind B&W niet slecht, maar wel die 600 serie de Nautilussen zijn super.
Die zaten echter niet in mijn budget.

Daarom vielen mij de 600 zo tegen, ik had al eens de duurdere B&W's gehoord en die vond ik super, toen hoorde ik de 600's en dat viel me zo tegen.

Die phonar's waren voor mij binnen mijn budget dus een geheel onverwachte winnaar. Het valt mij op dat veel mensen hier de 600 hebben en dit ook zonder ze eerst te hebben beluisterd, wat ik dus ook bijna had gedaan.

Ik wil alleen mensen waarschuwen eerste speakers te beluisteren alvorens ze te kopen en dus niet meteen gaan voor de mooie looks van b.v. B&W .

Ik snap dus niet dat je mijn opmerking nutteloos noemt, ik geef alleen het advies eerst speakers te beluisteren alvorens ze te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb ook een 1910 compaq met tv remote gehad, maar heb het nog niet werkend gehad omdat het een trial was en waarschijnelijk was de sterkte van FIR te laag.
Ik heb de demo van TotalRemote met mijn 1915 geprobeerd, werkte prima, maar de IR transmitter is idd te zwak, tot zo'n 2 meter max. Daarbij zit hij aan de zijkant, niet echt practisch. TotalRemote wordt echter geleverd met een kleine IR transmitter die in de hoofdtelefooningang gaat, waardoor het bereik veel groter wordt en de iPaq prima te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
neo2001, ik vond het nutteloos dat je 2x reageerde met hetzelfde. Uiteraard is het een goede tip om altijd te gaan luisteren voordat je iets koopt (of het maakt je geen bal uit, koop dan de meest flashy speakers :)). Andere tip is nooit luisteren boven budget :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.