Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.197 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 10:06:
Er zit toch maar heel weinig verschil tussen de dv-360 en dv464 of niet, het enigste wat ik op pioneer website gevonden kan krijgen is dat de dv-464 een paar milimeter hoger is.
De 464 heeft een optische audio uitgang, de 360 niet.

(dat was iig zo bij de 350 vs 454, ik neem aan dat dat nu ook nog zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Nuttig :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 14:18:
[...]

De 464 heeft een optische audio uitgang, de 360 niet.

(dat was iig zo bij de 350 vs 454, ik neem aan dat dat nu ook nog zo is)
de 360 heeft nu een Optical Digital Output wat de 350 niet heeft, zegt de pioneer site

350: http://www.pioneer.nl/nl/...id=1567&taxonomy_id=62-84

360: http://www.pioneer.nl/nl/...id=3728&taxonomy_id=62-84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Serieus, waarom zou je in vredesnaam een optische uitgang gebruiken als je een digitale hebt? De kabels zijn goedkoper en de kwaliteit is beter. Het enige wat ik kan bedenken is dat je zou willen opnemen naar een opname apparaat dat alleen een optisch signaal accepteert (portable minidisc?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor langere kabels is volgens sommige mensen optisch beter (veel minder gevoelig is voor storing is dan het argument). Echter wel extra omzetting nodig en vaak veel verlies in de pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm optical en coaxial = digital ;) , cinch = analoog en beter voor muziek cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 13 July 2003 @ 02:50:
[...]

offtopic:
hoe kom jij aan die tanager ?? B) ow wacht.. volgends mij had jij dat in die orange thread gepost..maar deze werd toch voor t-mobile ofzo?? :?

Erg sfeervolle foto's trouwends :)..ziet er goed uit!.. nu ff je kunstwerk ophangen :)
Gekregen van Orange.. ben oprichter van www.pocketpc-club.nl en (binnen een aantal weken live: ) www.smartphone-club.nl.

Kunstwerk is inmiddels opgehangen en ook mijn center is "besteld"! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 17:08:
Ehm optical en coaxial = digital ;) , cinch = analoog en beter voor muziek cd's.
Als je pre-amp een brakke dac heeft, dan kan analoog van cd naar pre-amp beter zijn jah, maar is niet per definitie zo. Ik hoor er niet veel verschil tussen bij mijn set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cinch = analoog
cinch = rca = tulp
coax is kabel met cinch-pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

analoog is niet beter, ligt idd aan de dac. Bij mij hoor ik duidelijk verschil tussen de dac in de marantz en de dac in de sony. Betere definitie, ik hoor achtergrond strijkers en koortjes duidelijker geplaatst en helderder. Plaatsing van instrumenten is beter gescheiden. Soms hoor ik gewoon dingen die bijna niet te horen zijn op de sony. Ik dacht in het begin dat het verschil in dac net zo'n soort verschil zou geven tussen kabels (niks in mijn geval) maar dat pakte boven verwachting anders uit. Maar jah dat is niet zo gek want die sony is maar een goedkoop brol apparaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roa schreef op 16 juli 2003 @ 12:49:
Eindelijk is het dan zo ver, ik kan mijn HT posten :)

Na lang sparen (en een makkelijke moeder die me wat kon lenen O-)) heb ik dan een paar weken geleden mijn HT aangeschaft :)

Specs:

Receiver: Sony STR-DB780
DVDspeler: Sony dvp-ns330
boxenset: JBL SCS 178 (Simply Cinema)

pics:

[afbeelding]
Algemeen plaatje van hoe het eruit ziet

[afbeelding]
Wat beter te zien allemaal, vooral de receiver en dvdspeler

[afbeelding]
Mijn sub (en vinger, maar die is niet zo boeiend ;))

[afbeelding]
Tijdelijke opstelling van de rechter rear box

[afbeelding]
tijdelijke opstelling van de linker rear box

Er moet nog wat gaan gebeuren, maar ik wil mijn kamer opnieuw gaan indelen, om meer zitruimte te creëren, helaas geen closeup van de receiver, maar ik heb zelf geen digicam :|
Ik vind die SCS 178 echt te gek klinken! Ik heb de scs 178 center en rear speakers. Ik vind het een te gekke set voor dat geld. Ik ken maar weinig setjes in die prijsklasse die zo goed klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het meeste is al eens gepost, maar dat schijnt niet meer uit te maken, dus daarom maar een update.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/set.jpg

Volledige set (met PhotoStitch gedaan, dus niet zeuren over mijn hobbelige kastje). TV viert dit jaar zijn 15-jarig jubileum (aangeschaft voor de Olympische Spelen van Seoul :) ). Poging tot vervanging gedaan met een JVC 32 inch breedbeeld, een ramp waar ik jullie niet mee zal vermoeien. Omdat ik nog steeds een progressive scan display zoek, blijft deze voorlopig staan, ook al is het beeld erg slecht. Ik heb overwogen een projector te nemen, maar daar is de kamer denk ik niet zo geschikt voor. Misschien dat ik progressive scan daarom maar laat varen en voor een goedkoper en simpeler model breedbeeld ga.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/cdm7nt.jpg

B&W CDM7NT. Normaal zitten de fronten ervoor, maar omdat dat het er nou eenmaal cooler uitziet zonder... 3/4 jaar in bezit, bevallen erg goed, hoewel het speakers zijn die redelijk goed gematched dienen te worden. Er is makkelijker te vinden voor dit geld naar mijn mening. Ze klinken IMHO echter prachtig als er een goede amp en een mooie bron aanhangen...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/arcam.jpg

... zoals de Arcam A85 en CD92T :) De 92 heb ik vorige week mijn CD72 laten vervangen. Het verschil manifesteert zich variërend van onhoorbaar (rustige acoustische muziek) tot uitermate goed (rock, orkestmuziek, waarbij de timing veel beter is en de muziek veel minder rommelig overkomt). De 92 is daarnaast veel schuwer met bassen dan de 72, iets wat voor sommigen een voordeel is, voor anderen een nadeel. De A85 stuurt de fronts aan, en d.m.v. de processor mode is hij erg goed te combineren in een HT met...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/avvideodvd.jpg

... een willekeurige AV receiver of amp, zolang deze laatste pre-outs heeft, zoals deze Marantz SR4200. In tegenstelling tot velen hier ben ik niet onder de indruk van deze Marantz. Het ding heeft pops en heel soms valt het geluid een fractie van een seconde weg. Het zijn dingen die eens in de 2 weken voorkomen, maar het HOORT niet. Verder functioneert het ding prima, en voor de prijs waarvoor ik hem kocht mag ik niet klagen over deze probleempjes.

Aan de video zal ik niet veel woorden vuil maken, behalve dat hij NTSC banden speelt, DE reden waar ik hem voor gekocht heb. Ik gebruik het ding zelden. Na de TV de oudste component, en dat zal hij na vervanging van die laatste worden en ook lang blijven denk ik (wie koopt er nog video's?).

Philips 963SA, moeilijker leverbaar dan de kroonjuwelen van de koningin van Engeland naar het schijnt. Na een tip van Pizzaboer heb ik er zelf toch een kunnen vinden (nogmaals mijn dank). Mooie speler voor weinig geld, zeker als je in aanmerking neemt dat hij SACD speelt, uitermate sterk is met CDs (ik hoorde weinig verschil met mijn CD72T), PAL progressive ondersteunt en relatief simpel regiovrij te hacken is. Enige nadeel, wat niet echt een nadeel is zolang hij niet stuk gaat, is dat hij bloedheet wordt. Nu is de koeling van mijn kast ook niet ideaal...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/cdmcnt.jpg

Nieuwste aanwinst, B&W CDM CNT. Ik wist niet dat centers zo zwaar waren. De locatie is niet ideaal, hoewel ik er weinig van merk bij het kijken. Aesthetisch is het minder mooi, en het heeft me aan het denken gezet om de IKEA kast te verruilen voor een lager kastje voor de TV en een audiomeubel links van de speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/303.jpg

B&W 303s als rears. Verhuizen naar studeerkamer als ik mijn vingers kan krijgen op een setje goedkope CDM1NTs. Voorlopig voldoen ze echter prima.

Verder een Dreamcast die ik zelden gebruik en een PS2 die ik wel veel gebruik maar die een paar weken uitgeleend is (I miss you :> )

Onzichtbaar:
Audioquest Slate solid core bi-wire tussen CDM7NTs en A85
IXOS 603 tussen SR4200 en CDM CNT
IXOS 6003 tussen SR4200 en 303s
IXOS 1002 Gamme Encore II tussen A85 en CD92T
IXOS 104 Custom Connect tussen A85 en SR4200
IXOS ? SCART tussen 963SA en TV
Profigold ? Component video cable tussen 963SA en niks op het moment :(
Profigold PGD491 tussen 963SA en SR4200
Dropveter tussen 963SA en A85 (voor SACD, ik luister daar bijna nooit naar)

Toekomstplannen (op volgorde :) ):
Vervanging TV
Vervanging meubel
Arcam P85/3 voor bi-amping fronts en aansturing center
CDM1NT ter vervanging 303s
Arcam P85 voor aansturing rears

Niet in de lijst omdat hij nog niet bestaat (als dat wel zo zou zijn zou hij bovenaan staan :) ) Arcam DiVA AV processor. Komt wel denk ik, maar wanneer?

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-07-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Die Marantz is wel goed, die pops enzo zijn productiefouten en dat ding kan je kosteloos vervangen, mits er nog garantie op zit denk ik.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Al twee keer voor reparatie teruggestuurd, beide keren was hij 'volledig in orde'. Het boeit me ook niet echt, als hij vervangen is gaat hij naar mijn zusje die het toch niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Das idd knap gierig :/ Bij andere GoTters is het op deze manier wel opgelost. Misschien is kijken naar een Yamaha ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee, wachten op een DiVA proc :) Ik hoef geen andere amp meer, dat laat ik overnemen door poweramps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Wel apart dat mensen hier melden dat die Philips 963SA moeilijk te krijgen is, aangezien er bij Correct altijd voldoende op voorraard (en dus leverbaar) zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon de pic van mijn set op een lanparty helaas niet vinden :( Dan maar wat plaatjes van internet :o
Ik ga es kijken of ik mijn broer zo ver kan krijgen dat ik zn digicam mag lenen :P

Receiver: Kenwood KRF-V5050D-S, 5x100W, DTS. Een fijne receiver waar ik het etalagemodel van heb gekocht, dus 100 euro korting :P Je ziet net 1 krasje op de hoek...
Afbeeldingslocatie: http://www.hificomponents.de/images/kenkrfv5050s.jpg

Front: 2x Jamo Classic 6, op het plaatje zien de woofers er net wat anders uit, maar verder ongeveer dezelfde speakers. 100W nominaal, 1" tweeter, 5,5" midrange en ook 5,5" woofer. 2e hands gekocht (bij HiFi-zaak), waren net een half jaar oud.
Afbeeldingslocatie: http://www.jamospeakers.com/consumer/products/images/speakers/P0383.jpg

Center: 1x MB Quart QL-C304CTR, zelfde specs als fronts, maar dan 130W nominaal. Helaas geen pic met de kap eraf. As I said, binnenkort maar eens zelf pics maken :)
Afbeeldingslocatie: http://cache.bizrate.com/ce/large/4018.jpg

Als rears heb ik nu JVC 40W speakers, maar die worden als het goed is vanmiddag (;)) vervangen door onderstaande speakers:
Surround: Audio Pro Black Pearl, 100W nominaal, 3/4" tweeter, 6,5" woofer. In de lak kun je je haren goed doen, net een zwarte spiegel :D
Afbeeldingslocatie: http://www.soundcity.com/prod_images/blackpearl.jpg

En last but zéker not least:
Subwoofer: Pioneer S-W80S-K, 110W nominaal, 9" woofer. Deze heb ik ruim een half jaar vóór de rest gekocht, om mijn toenmalige JVC fronts te versterken. Ik heb er nog steeds plezier van :)
Afbeeldingslocatie: http://www.servicecentertexel.nl/images/products/sw80sk75.jpg

Ennum nog 1 opmerking: ik weet dat het design van de verschillende speakers ontzettend met elkaar vloekt (:X), maar ik ben gegaan voor de geluidskwaliteit, niet het uiterlijk :) De surrounds uit dezelfde serie als de center klonken bijvoorbeeld ontzettend dof. Omdat de fronts 2e hands waren kon ik niet binnen mijn budget een center uit dezelfde serie kiezen. En zo ben ik dus tot deze combi gekomen :) Klinkt echt ontzettend vet, en ik maak er ook nog steeds indruk mee bij veel mensen 8-)
(Veelal mensen die het geld niet willen uitgeven voor dergelijk geluid, of thuis een creative/panasonic setje hebben staan :P)

[edit]
Ik heb nog geen rear speakers gekocht vandaag, ik zit nu te twijfelen... Ik plaats t.z.t. wel een nieuwe post met echte pics :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 16 July 2003 @ 23:55:
Het meeste is al eens gepost, maar dat schijnt niet meer uit te maken, dus daarom maar een update.

--bla bla :)
Zeker mooie apparatuur! Compliment!

De center zou voor mij echt een doorn in het oog zijn. Ongetwijfeld levert hij op deze plek goede prestaties maar qua looks zou dat er bij mij niet inkomen.
Ik zelf heb mijn center onder mijn TV liggen.. helaas denk ik dat dat bij jou zou resulteren in een huge meubel.

Staan je rears niet 'verkeerd'? Volgens de pic staan ze evenwijdig aan de kijkrichting. Je zou loodrecht, of schuin met een stompe hoek verwachten?

Is de FMJ AV8 preamp niks voor jou btw?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

wimpie schreef op 17 July 2003 @ 01:10:
[...]

Staan je rears niet 'verkeerd'? Volgens de pic staan ze evenwijdig aan de kijkrichting. Je zou loodrecht, of schuin met een stompe hoek verwachten?
zie je op die eerste foto die bank? zou me niks verbazen als dat dezelfde is als die op de laatste foto, dus ze staan dan wel loodrecht.

Erg nette sets trouwens allemaal! Ik ben mijn spullen opnieuw aan het neerzetten in mn opnieuw ingerichte kamer en dan zal ik ook foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zeker mooie apparatuur! Compliment!

De center zou voor mij echt een doorn in het oog zijn. Ongetwijfeld levert hij op deze plek goede prestaties maar qua looks zou dat er bij mij niet inkomen.
Ik zelf heb mijn center onder mijn TV liggen.. helaas denk ik dat dat bij jou zou resulteren in een huge meubel.

Is de FMJ AV8 preamp niks voor jou btw?
Center is ook niet mooi. Maar qua klankkleur is het de enige juiste keuze. De locatie is de enige die mogelijk is. Zoals te zien is kan hij niet in het meubel zonder dit te verbouwen. Liever heb ik een lager meubel waardoor hij meer in het vlak van de fronts komt te liggen.

De AV8 is zeker wat voor mij, maar ik heb geen €5000 over voor een pre-amp. Als ik dat geld al had ;)

De rears staan haaks op de kijkrichting, beiden recht op mij oren gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Heb zelf een tijd terug het e.e.a. aangepast en een leuke huiskamer-setup gemaakt..

Video: Boxlight 3650 LCD Beamer op PS2 (Projecteert 200x150cm)
Audio: Technics 5.1/DTS versterker

Pics..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/beamer/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/beamer/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/beamer/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/beamer/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/beamer/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/beamer/6.jpg

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 17 July 2003 @ 00:02:
Al twee keer voor reparatie teruggestuurd, beide keren was hij 'volledig in orde'. Het boeit me ook niet echt, als hij vervangen is gaat hij naar mijn zusje die het toch niet opvalt.
Ik had met mn 6300 ook last van de af en toe uitvallen, heb ik opgelost door er een APC Line-R tussen te zetten. Het ligt dus aan het lichtnet, ik kon het nl. opwekken door de schakelaars van het licht in de badkamer om te zetten... beetje vervelend, maar die APC is een goede oplossing + het beschermt je spullen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 03 July 2003 @ 09:50:
[...]
Laat het dan ook gewoon een CRT zijn en geen plasma. ;)
Mis !
BeoVision 5 is a complete 42" plasma TV with picture and sound. It comes in five colours and can be placed in various floor and wall positions.
En voor een slordige 19 000 euro is hij van jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 02-09 09:09
Dr. Strangelove schreef op 16 July 2003 @ 23:55:

[afbeelding]

Volledige set (met PhotoStitch gedaan, dus niet zeuren over mijn hobbelige kastje). TV viert dit jaar zijn 15-jarig jubileum (aangeschaft voor de Olympische Spelen van Seoul :) ). Poging tot vervanging gedaan met een JVC 32 inch breedbeeld, een ramp waar ik jullie niet mee zal vermoeien. Omdat ik nog steeds een progressive scan display zoek, blijft deze voorlopig staan, ook al is het beeld erg slecht. Ik heb overwogen een projector te nemen, maar daar is de kamer denk ik niet zo geschikt voor. Misschien dat ik progressive scan daarom maar laat varen en voor een goedkoper en simpeler model breedbeeld ga.

[afbeelding]

B&W CDM7NT. Normaal zitten de fronten ervoor, maar omdat dat het er nou eenmaal cooler uitziet zonder... 3/4 jaar in bezit, bevallen erg goed, hoewel het speakers zijn die redelijk goed gematched dienen te worden. Er is makkelijker te vinden voor dit geld naar mijn mening. Ze klinken IMHO echter prachtig als er een goede amp en een mooie bron aanhangen...

[afbeelding]

... zoals de Arcam A85 en CD92T :) De 92 heb ik vorige week mijn CD72 laten vervangen. Het verschil manifesteert zich variërend van onhoorbaar (rustige acoustische muziek) tot uitermate goed (rock, orkestmuziek, waarbij de timing veel beter is en de muziek veel minder rommelig overkomt). De 92 is daarnaast veel schuwer met bassen dan de 72, iets wat voor sommigen een voordeel is, voor anderen een nadeel. De A85 stuurt de fronts aan, en d.m.v. de processor mode is hij erg goed te combineren in een HT met...

[afbeelding]

... een willekeurige AV receiver of amp, zolang deze laatste pre-outs heeft, zoals deze Marantz SR4200. In tegenstelling tot velen hier ben ik niet onder de indruk van deze Marantz. Het ding heeft pops en heel soms valt het geluid een fractie van een seconde weg. Het zijn dingen die eens in de 2 weken voorkomen, maar het HOORT niet. Verder functioneert het ding prima, en voor de prijs waarvoor ik hem kocht mag ik niet klagen over deze probleempjes.

Aan de video zal ik niet veel woorden vuil maken, behalve dat hij NTSC banden speelt, DE reden waar ik hem voor gekocht heb. Ik gebruik het ding zelden. Na de TV de oudste component, en dat zal hij na vervanging van die laatste worden en ook lang blijven denk ik (wie koopt er nog video's?).

Philips 963SA, moeilijker leverbaar dan de kroonjuwelen van de koningin van Engeland naar het schijnt. Na een tip van Pizzaboer heb ik er zelf toch een kunnen vinden (nogmaals mijn dank). Mooie speler voor weinig geld, zeker als je in aanmerking neemt dat hij SACD speelt, uitermate sterk is met CDs (ik hoorde weinig verschil met mijn CD72T), PAL progressive ondersteunt en relatief simpel regiovrij te hacken is. Enige nadeel, wat niet echt een nadeel is zolang hij niet stuk gaat, is dat hij bloedheet wordt. Nu is de koeling van mijn kast ook niet ideaal...

[afbeelding]

Nieuwste aanwinst, B&W CDM CNT. Ik wist niet dat centers zo zwaar waren. De locatie is niet ideaal, hoewel ik er weinig van merk bij het kijken. Aesthetisch is het minder mooi, en het heeft me aan het denken gezet om de IKEA kast te verruilen voor een lager kastje voor de TV en een audiomeubel links van de speakers.

[afbeelding]

B&W 303s als rears. Verhuizen naar studeerkamer als ik mijn vingers kan krijgen op een setje goedkope CDM1NTs. Voorlopig voldoen ze echter prima.

Verder een Dreamcast die ik zelden gebruik en een PS2 die ik wel veel gebruik maar die een paar weken uitgeleend is (I miss you :> )

Onzichtbaar:
Audioquest Slate solid core bi-wire tussen CDM7NTs en A85
IXOS 603 tussen SR4200 en CDM CNT
IXOS 6003 tussen SR4200 en 303s
IXOS 1002 Gamme Encore II tussen A85 en CD92T
IXOS 104 Custom Connect tussen A85 en SR4200
IXOS ? SCART tussen 963SA en TV
Profigold ? Component video cable tussen 963SA en niks op het moment :(
Profigold PGD491 tussen 963SA en SR4200
Dropveter tussen 963SA en A85 (voor SACD, ik luister daar bijna nooit naar)

Toekomstplannen (op volgorde :) ):
Vervanging TV
Vervanging meubel
Arcam P85/3 voor bi-amping fronts en aansturing center
CDM1NT ter vervanging 303s
Arcam P85 voor aansturing rears

Niet in de lijst omdat hij nog niet bestaat (als dat wel zo zou zijn zou hij bovenaan staan :) ) Arcam DiVA AV processor. Komt wel denk ik, maar wanneer?
Kijk dit vind ik dus echt een droomset. Heel mooi op elkaar afgestemd, (op het gezicht dan) en niet TE buitensporig duur. Met CDM1NT's en een mooie (zelfbouw) sub erbij ben je echt de man. (oke TV dan :))

Ik vind die Arcam componenten trouwens erg mooi, ook wel iets voor mij als ik ooit eens wat meer te besteden ga krijgen.

Nu zit ik met iets anders: Ik heb de volgende setyup:

Receiver Denon AVR-1100
CD-Speler Denon DCD-435
DVD-Speler Finlux DVD 510
Video Sony SLV-SE200
TV Philips 63 cm
Luidsprekers voor Mission 701
Luidsprekers achter Mission 700
Luidspreker midden Mission 73C
Subwoofer Yamaha YST-SW90

op zich redelijk tevreden (behalve TV maar dat komt later) alleen is mijn receiver DD ready. Ik gebruikt dus de decoders van de DVD speler voor mijn DVD's om Dolby Digital te krijgen. (daarom heb ik ook dit paupermerk gekocht, enige betaalbare met decoder) Het vervelende is dat ik het idee heb dat die decoders nogal brak zijn, en veel ruis toevoegen. Bovendien kijk ik veel DiVX en kan ik in dat geval geen AC3 gebruiken omdat mijn receiver maar 1 x 5.1 ingang heeft.

Nu heeft iedereen het over de Marantz 4300 bij Correct voor 300 Euro. Zou dat een significante verbetering zijn op mijn set? Behalve dan de digitale aasluitingen die erg handig zijn maar ook qua geluid en vermogen??

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 23:03:
[...]

Ik vind die SCS 178 echt te gek klinken! Ik heb de scs 178 center en rear speakers. Ik vind het een te gekke set voor dat geld. Ik ken maar weinig setjes in die prijsklasse die zo goed klinken!
Waarom denk je dat ik hem aangeschaft heb?? ;)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nu heeft iedereen het over de Marantz 4300 bij Correct voor 300 Euro. Zou dat een significante verbetering zijn op mijn set? Behalve dan de digitale aasluitingen die erg handig zijn maar ook qua geluid en vermogen??
Het is een erg mooie amp, maar mijn ervaring met Marantz is dus niet echt positief te noemen. Maar als je Correct goede service verleent (ik heb er nooit iets gehaald) is er weinig reden om hem niet te kopen, het is gewoon een mooie amp voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Dr. Strangelove schreef op 17 juli 2003 @ 18:48:
[...]

Het is een erg mooie amp, maar mijn ervaring met Marantz is dus niet echt positief te noemen. Maar als je Correct goede service verleent (ik heb er nooit iets gehaald) is er weinig reden om hem niet te kopen, het is gewoon een mooie amp voor weinig.
Maar de vraag is of het een significante vooruitgang is ten opzichte van mijn huidige Denon. Want alleen voor die digitale ingang ga ik geen 300 euro betalen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 17 July 2003 @ 18:48:
[...]

Mjah, ervaringen.. incidenten...
Mijn ervaring Marantz is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wacht even. De problemen die ik met mijn 4200 heb zijn niet op zich zelf staand. Zoek maar eens op www.avforums.com naar deze problemen, de beruchte 'groene stickers' op dozen, en de verhalen die op dit forum zijn langsgekomen over de 4300.

Ik wil Marantz niet de grond in boren. Het is mooi spul dat erg goed presteert voor relatief weinig, m.n. ook in stereo. Maar met de x200 serie waren wel degelijk structurele problemen die Marantz nooit heeft opgelost. En als ik sommige verhalen hoor over de 4300 dan zou ik als ik voor Marantz ging in elk geval zorgen dat ik een goede dealer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt nogal gesproken over het 'blob-probleem' wat in relatie hangt met een condensator.
Er zijn al verschillende mensen die de SR-4300 zonder problemen hebben omgeruild bij Correct voor een goed werkend exemplaar, dus ik zou me daarom niet zo druk maken. Wel handig natuurlijk, is dat dichtbij woont, mocht 'ie 'stuk' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 21:45:
Er wordt nogal gesproken over het 'blob-probleem' wat in relatie hangt met een condensator.
Er zijn al verschillende mensen die de SR-4300 zonder problemen hebben omgeruild bij Correct voor een goed werkend exemplaar, dus ik zou me daarom niet zo druk maken. Wel handig natuurlijk, is dat dichtbij woont, mocht 'ie 'stuk' zijn.
Ik ben daar 1 van, heb een nieuwe gehad en werkt perfect. Had een plop in mn rechterfront als ik op mute drukte. Ik vind het een goede amp voor weinig geld. Klinkt goed, ziet er goed uit, makkelijk bedienbaar etc.

Als jij die andere decoders wilt zou ik hem gewoon halen, die van marantz klinken goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2003 @ 21:53:
[...]

cinch = rca = tulp
coax is kabel met cinch-pluggen :)
Maar je weet wat ik bedoel :), ik hang te veel op Duitse forums :P . Als je het daar over "Cinch- Kabel" hebt, dan heb je het over analoge verbindingen en niet over "Opti of Koax" digitale.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubble post :(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 14:48:
[...]

Maar je weet wat ik bedoel :), ik hang te veel op Duitse forums :P . Als je het daar over "Cinch- Kabel" hebt, dan heb je het over analoge verbindingen en niet over "Opti of Koax" digitale.
Rare mensen die Duitsers :Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 19:05:
[...]

Rare mensen die Duitsers :Y) :)
Je raakt er aan gewend :*) .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, komen er nog meer foto's?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 19-09 21:31
Al is het geen hom ecinema, het is wel een pic :)

De setup waar ik nu mee speel:

-Accuphase 305V Versterker
-Accuphase DP60 Cd speler
-Thorens td147 met tp16 arm en elac 792mm element
-IMF tls 50 mk2 (uit 1976!!) TL luidsprekers (speel ik nu mee, de cabasse staat aan de kant)
-Cabasse Farella 401 Luidsprekers

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/Resized000_0508.jpg

De sound; krachtig diep gedetaileerd laag, sprakelend midden en hoog (de supertweeter, jaja toen al!, voegt echt wat luchtigheid toe)

Het rendement is vreselijk laag (81db) maar de accuphase heeft er geen problemen mee, de meters zitten meestal tussen de 0.003 en de 1 watt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/ResizedAccu.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door hervaz op 20-07-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

w00Dy

Make soap, not war

een analoog vu-meter zegt duizend keer meer dan een led :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Wow! Accuphase!

Erg gaaf om te zien. En klinken dat doen ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Beetje te duur voor mij... toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00Dy schreef op 20 July 2003 @ 13:25:
een analoog vu-meter zegt duizend keer meer dan een led :9
en wat zou dat dan moeten zeggen? Dit is serieus een vraag hoor, mij maakt het nl. absoluut niet uit in welke stand de metertjes staan zolang er maar geen distortion oid optreed, maar dat hoor je natuurlijk.
Mij gaat het voornamelijk om het geluid, als dat perfect klinkt, terwijl de metertjes bv niet verder dan 5% uitslaan zou me dat een worst wezen...

Metertjes en ledjes leiden over het algemeen meer af dan dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave HT's hier allemaal!
Nou dan ook maar mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.suckmybig.net/images/rack.jpg
Audio, van boven naar beneden:
Sony DVP-S7700 (RegionFree)
Philips VCR
Sharp VCR
Onkyo TX-DS838 (Decoder + eindversterker voor 2 x Front + Mid)
Rotel RB-993 (200W eindversterker voor 2 x Rear + Mid)
Rotel RB-991 (200W THX eindversterker voor 2 x Front)
Dit alles in SolidSteel Audiorack

Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.suckmybig.net/images/jbl.jpg
Front: JBL XTi 100, gebiampt op Onkyo (High) + Rotel (Low)
Mid: Mission 75C, gebiampt op Onkyo (High) + Rotel (Low)
Rear: Zelfbouw full range, niet tevreden mee maar voldoet.

TV:
Afbeeldingslocatie: http://www.suckmybig.net/images/tv.jpg
Philips MatchLine (Type nummer vergeten), 100hz blablabla

Console's (Niet afgebeeld, behalve xbox):
XBOX, Dreamcast, N64, SNES, Atari 2600 ;-)

Oh ja en mijn Philips Pronto remote natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBOX RULES! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, na 22 pagina's onzin eindelijk een zinvolle reactie!

edit : dit was bedoeld als kritische noot :) ik vind alle hier geposte home theaters zeker geen onzin, wat voor apparatuur er ook gebruikt is. Al vind ik de Accuphase set van Hervaz wel het meeste uitstralen eigenlijk, uiterlijk alles zeer simpel (edoch mooi) maar van binnen een powerhouse van jewelste.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:53

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:55:
[...]

en wat zou dat dan moeten zeggen? Dit is serieus een vraag hoor, mij maakt het nl. absoluut niet uit in welke stand de metertjes staan zolang er maar geen distortion oid optreed, maar dat hoor je natuurlijk.
Mij gaat het voornamelijk om het geluid, als dat perfect klinkt, terwijl de metertjes bv niet verder dan 5% uitslaan zou me dat een worst wezen...

Metertjes en ledjes leiden over het algemeen meer af dan dat je er wat aan hebt.
Het geeft de apparatuur meer glans, meer standing imo. Ik vind het gewoon mooier zeg maar. Over hun bruikbaarheid ga ik niet discussiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 13:38:
[afbeelding]
Front: JBL XTi 100, gebiampt op Onkyo (High) + Rotel (Low)
Mid: Mission 75C, gebiampt op Onkyo (High) + Rotel (Low)
Rear: Zelfbouw full range, niet tevreden mee maar voldoet.
Als je tevreden bent over de XTI, en ontevreden over je rears, heb ik nog wel een paar XTI60's hier staan.

Mail als je belangstelling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 21 juli 2003 @ 17:34:
[...]

Als je tevreden bent over de XTI, en ontevreden over je rears, heb ik nog wel een paar XTI60's hier staan.

Mail als je belangstelling hebt.
ja, ik had dus even gekeken naar die speaker omdat ik wel geinterresseerd ben, maar ik kan dus geen reviews vinden op audioreview.com en ook geen specs enzo op de JBL site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Frequentie Bereik 55Hz - 27kHz
- Gevoeligheid (2.83V/1m): 88dB
- Impedantie 6 Ohm
- Vermogen 150 Watt per kanaal
- Luidspreker 2.5cm Tweeter, 12.5cm Midrange, 16.3cm Woofer
- Afm. HxBxD 90 x 22.7 x 30 cm
- Gewicht 15 kg

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/forum/xti-60.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door blue eyes op 21-07-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 16:29:
[...]

Hehe, na 22 pagina's onzin eindelijk een zinvolle reactie!

edit : dit was bedoeld als kritische noot :) ik vind alle hier geposte home theaters zeker geen onzin, wat voor apparatuur er ook gebruikt is. Al vind ik de Accuphase set van Hervaz wel het meeste uitstralen eigenlijk, uiterlijk alles zeer simpel (edoch mooi) maar van binnen een powerhouse van jewelste.
Hoezo powerhouse? Maar 120watt @ 8 Ohm ...
En die set is geen HT, maar een stereo set, dus telt eigenlijk niet (zie ook aan het begin van het topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 21 July 2003 @ 18:28:
Frequentie Bereik 55Hz - 27kHz
- Gevoeligheid (2.83V/1m): 88dB
- Impedantie 6 Ohm
- Vermogen 150 Watt per kanaal
- Luidspreker 2.5cm Tweeter, 12.5cm Midrange, 16.3cm Woofer
- Afm. HxBxD 90 x 22.7 x 30 cm
- Gewicht 15 kg

[afbeelding]
Ze zijn wel mooi, is er ook een center in die serie? aangezien ik er niks van kan vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb helaas alleen maar brakke pics (alleen web-cam) maar goed:

TV: Panasonic (type weet ik zo niet meer) 5 jr oud

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/tv.JPG

Fronts: Infinity Omega

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/omega.JPG

Aangestuurd door: NAD C370 geïntegreerde & NAD 2600PE eind-versterker

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/c370.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/2600.JPG

Rears: Synthese Floating Two

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/float.JPG

Aangestuurd door: NAD 902 eindversterker
daar onder m'n NAD 5100 CD-speler

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/cd.JPG

M'n zelfbouw center: Centre speaker zelfbouw

Aangestuurd door: NAD 902 eindversterker, bridged
daaronder NAD 4100 tuner

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/tuner.JPG

Voor de surround van tv en video: NAD 910 Dolby ProLogic decoder
daarboven NAD 6100 cassettedeck

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/cass.JPG

Voor de surround en film: Technichs SH-AC500DD DD/DTS decoder
daaronder Pioneer DV-737 DVD-speler

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/dvd.JPG

En voor het betere gevoel: [rml][ DIY]subwoofer voor HT met adire shiva[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ja hoor, de center moet nog wel te krijgen zijn. Kijk maar eens bij JBL.nl, online kopen.

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/forum/XTI_10_CENTER.jpg

Zal rond de 200 euro kosten schat ik.

[ Voor 12% gewijzigd door blue eyes op 21-07-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Scarp schreef op 21 July 2003 @ 18:57:
[...]

Hoezo powerhouse? Maar 120watt @ 8 Ohm ...
En die set is geen HT, maar een stereo set, dus telt eigenlijk niet (zie ook aan het begin van het topic).
120 stabiele watts is meestal meer dan zat er bestaan echter natuurlijk grotere beesten (krell,rowland,bryston of je eigen 1090(erg mooi))

Het mooie van de accuphase is dat ie echt superstabiel is, en het geluid me na vele amps echt aanstaat, de meters, ik dacht ook eerst dat ze me zouden afleiden maar eerder het tegendeel, ik vind het nog steeds super dat ze erop zitten, normaal houdt ik helemaal niet van poespas op amps, maar dit straalt gewoon klasse uit vind ik :)

Hier nog een piccie voor liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/ResizedAccuphase305-dp60-2.jpg

En ja scarp ik tel niet mee, maar das ook niet de reden dat ik post, audiopics ben ik en meerderen in dit topic gek op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Een stereo set kan wel degelijk HT zijn, HT betekend niet per definitie 5.1 etc.

Sluit je tv op je stereo aan en je hebt HT volgens mij.

p.s. Dan tel weer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Blue Eyes schreef op 21 July 2003 @ 20:49:
Een stereo set kan wel degelijk HT zijn, HT betekend niet per definitie 5.1 etc.

p.s. Dan tel weer mee ;)
HT vind ik dus echt niet stereo. HT staat voor mij gelijk aan surround en niet stereo. Op die manier kan je wel stellen dat iedereen HT heeft.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Blue Eyes schreef op 21 July 2003 @ 20:49:

p.s. Dan tel weer mee ;)
Inderdaad, en zeker als je zulke mooie spulltjes hebt als Hervaz mag je van mij altijd foto's posten :)

Al vond ik zelf stiekum je Marantz setup mooier (visueel)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 23:44
k check dit eens :) mijn home theather upgrade :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/redneck.the.best/beamer/SVI_0790.JPG
het tijdelijke doek opgerold :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/redneck.the.best/beamer/SVI_0791.JPG
me pc en me rear speaker :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/redneck.the.best/beamer/SVI_0793.JPG
me beamer (niet tje :P)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/redneck.the.best/beamer/SVI_0796.JPG
en mario :P
had ook een film screeny maar die is ff weg :)

[ Voor 16% gewijzigd door redpen op 21-07-2003 23:53 ]

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

resizen:
code:
1
[img=breedte,hoogte]pic[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik zie ook geen beeldweergave apparatuur (tv, pj, etc) bij Hervaz, dus per definitie geen HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay... beamer en projectiedoek bemachtigd, dus zal eerdaags wat nieuwe fotootjes schieten. Tot nog toe dan maar een plaatje van mijn DVD collectie in wording :P

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/dvds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 22 juli 2003 @ 13:28:
Ik zie ook geen beeldweergave apparatuur (tv, pj, etc) bij Hervaz, dus per definitie geen HT.
Mja, anders maak je toch mooi een 2-kanaals topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 22 juli 2003 @ 13:28:
Dat eindeloze gezever over wel HT of niet.

Het is gewoon een erg mooie en "zeldzame" set. Echt niemand heeft er een probleem mee dat daarvan plaatjes terug te vinden zijn in dit topic. Tenminste iedereen behalve Scarp.

Mooie afwisseling tussen al die B&W en Marantz apparaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

JT schreef op 21 juli 2003 @ 22:34:
[...]

HT vind ik dus echt niet stereo. HT staat voor mij gelijk aan surround en niet stereo. Op die manier kan je wel stellen dat iedereen HT heeft.
Ben ik het niet mee eens... Ik heb ooit eens een installatie van 15.000 gulden mogen aanhoren. En je hoort echt niet waar het geluid wegkomt.. Alsof je bij een live-set zat...

Maar was gewoon stereo...

lampenbak met 2 elac speakers... (geen ELTAX)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 17:32:
[...]
Dat eindeloze gezever over wel HT of niet.

Het is gewoon een erg mooie en "zeldzame" set. Echt niemand heeft er een probleem mee dat daarvan plaatjes terug te vinden zijn in dit topic. Tenminste iedereen behalve Scarp.

Mooie afwisseling tussen al die B&W en Marantz apparaten ;)
Mwah, als er 1 of 2 keer stereo tussendoor komt dan vind ik het niet zo erg, maar het moet niet continu zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kom maar op met die foto's van stereosets. Moeten ze wel een beetje leuk zijn, niet van die 10 jaar ouwe Technics meuk met Sony speakertjes van een inmiddels vergaan minisetje (waar ik op dit moment naar luister omdat die zooi dienst doet als PC setje :) )

Edit: Correctie, versterker is ook Sony.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-07-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Om bovenstaande kracht bij te zetten....

Afbeeldingslocatie: http://www.teamcoldfusion.nl/smilies/diverse/director.gif PICS!!! PICS!!! PICS!!! PICS!!! PICS!!! PICS!!!

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sorry maar ik moet het toch een beetje eens zijn met Scarp. Dit topic is toch voor home-cinema sets en dan vind ik stereo versterkers aardig off-topic. Verder niks over de set van Hervaz want die is :9~ maar dan kan er beter een topic gestart worden met de naam " Post hier foto's en specs van je audio installatie ".

Wil trouwens geen wannabe mod zijn ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik vind die Accuphase er wel inpassen, iedereen probeert elkaar af te troeven (tenminste die indruk heb ik), dus waarom dan niet Accuphase :? Die er trouwens ook nog vetter uitziet dan de rest v/h topic bij elkaar, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
dawg schreef op 23 July 2003 @ 11:38:
ik vind die Accuphase er wel inpassen, iedereen probeert elkaar af te troeven (tenminste die indruk heb ik), dus waarom dan niet Accuphase :?
Nou dan heb je volgens mij de verkeerde indruk want er wordt vaak zat tegen mensen met een low-budget gezegd dat ze het leuk voor elkaar hebben
Die er trouwens ook nog vetter uitziet dan de rest v/h topic bij elkaar, imo.
Maar niks met HT te maken heeft. Ik weet het goedgemaakt, ik post van de week wel even wat pics van m'n nieuwe Yamaha Thundercat 600cc motorfiets. Heeft weinig met HT te maken maar Yamaha maakt ook mooie receivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik moet me eigenlijk wel achter Borland scharen...ben het wel met hem eens.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:24
Als je tegenwoordig over HT Home Theater praat, dan begint bijna iedereen over 5.1 of surround sound... Van leek tot expert, iedereen weet dat een "echte" HT toch minimaal 5.1 is aangezien dat toch wel de standaard is gewoon, ook op dvd's! :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Borland schreef op 23 juli 2003 @ 12:16:
[...]

Nou dan heb je volgens mij de verkeerde indruk want er wordt vaak zat tegen mensen met een low-budget gezegd dat ze het leuk voor elkaar hebben
.....
ja, en hoe duurder de set, hoe mooier iedereen hem vindt.
Kijk maar naar bv. de reactie van dr strangelove een paar posts hierboven.
10 jr oude Sony/Technics/whatever 'meuk' :? Inderdaad leuk voor elkaar, met die 'meuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Excuses als ik iemand hiermee beledigd heb. Maar ik vind dat ik zelf wel gerechtvaardigd ben om mijn eigen half kapotte troep aldus te benoemen. Daarbij was het niet al te serieus bedoeld. Hiermee geef ik toch geen oordeel af over de set van anderen? Wat ik bij mijn PC heb staan is ver onder het niveau van zelf de kleinste set die hier tot nu toe gepost is.

Ik vind dit trouwens een beetje saaie discussie... wat maakt het nou uit of je een HT of een stereoset hebt staan? Ik en velen met mij vinden het gewoon leuk om foto's van hifispul te zien. En die set van Hervaz is absoluut geen verkeerd voorbeeld daarvan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-07-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Je hebt nog steeds een 2.0 standaard, ook in DTS en DD..............

Dus wat stereo geen HT? Ik vind niet dat we zo moeten lopen zeiken. Als er een TV aanhangt is het een HT. 2, 4, 5, 6 of 7 kanaals. En wat als mensen geen woofer hebben? 2.0, 4.0, 5.0, 6.0 of 7.0. Is dat dan ook geen HT? HT is een installatie waarmee je een film kijkt. En dat kan heel goed in een 2.0 situatie. Nogmaals, als er maar een TV aanhangt (of een andere beeldweergever).

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit ook een saaie discussie.

ik zie evengraag een mooie stereoset als een HT.

we mogen toch niet muggeziften om een stereosetje in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Gewoon pics van spullen en geen gezeur is mijn motto. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Precies.. Maak me gek met die mooie foto's

Het gaat niet alleen om de foto's. Maar ik vind het altijd ook mooi om te zien hoe sommige mensen het oplossen met hun ruimte.. En alles er om heen...

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan is een topic-titel change wel handig, van 'home-cinema' naar 'audio installatie'.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Doe toch niet zo moeilijk... moeten we dan ook alle plaatjes van hifi racks weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat hoort ook bij je audio install...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Wat een hevige discussie om niets! :)

Laten we gewoon lekker audio pics blijven posten denk ik dan.

En het topic gewoon primair gericht houden op HT maar zo nu en dan een stereo set moet kunnen imo :*)

[ Voor 35% gewijzigd door hervaz op 23-07-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Laten we bij deze de discussie hierover sluiten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 10:05
Het is een HT topic, de bedoeling is dat je je setup plaatst van de plek waar jij je filmpjes enzo bekijkt. In de meeste gevallen is dat een surround setup, maar als je in stereo kijkt is dat uiteindelijk ook gewoon een home cinema. Posten mag gerust, dit is gewoon een pats topic :). Maar het is nou ook weer niet de bedoeling dat iedere simpele 1970-toen-al-goedkope-budget-stereo speakers van je muziekkamertje op zolder met een ouder dan je opa 2x15W philips versterker geplaatst wordt, evenals je vette Trust pc speakers met mega 3d surround knop :P. Je begrijpt wat ik bedoel :), een beetje fancy is gewenst, en een leuk verhaaltje erbij zelfs nog meer.
Je home cinema set is prima, stereo setup voor muziek mag wat mij betreft ook best maar dan moet het er wel een beetje geil uit ziet zoals de set van hervaz :), owja, en graag wat meer projectors is ook goed :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

hervaz schreef op 23 July 2003 @ 21:36:
Wat een hevige discussie om niets! :)

Laten we gewoon lekker audio pics blijven posten denk ik dan.

En het topic gewoon primair gericht houden op HT maar zo nu en dan een stereo set moet kunnen imo :*)
Zo denk ik er dus ook over :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
mekker mekker mekker... Lekker moeilijk doen met z'n allen... (daar doe ik dus niet aan mee, shit... bij deze dus gedaan... Nou ja 8)7 )

Onderaan post wat pics van mijn set in aanbouw...

Eerst ff de specs:

YAMAHA RX-V540RDS
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t215.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t201.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t67.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t200.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t68.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t203.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t284.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t88.gif

SPECS:
High power 6-channel discrete amplifier configuration (115W x 6 DIN)
High Current Amplification for high sound quality
Easy setup and operation
Compatibility with latest movie sound formats including Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II, DTS-ES Discrete 6.1, and DTS Neo:6
Powerful 32-bit Yamaha LSI (YSS-938) for CINEMA DSP processing
24 surround programmes (44 variations) with SILENT CINEMA and Night Listening mode
Front panel Video Aux input terminals
Video conversion
Speaker A, B, or A+B selection
Preset remote control unit

YAMAHA DVD-S540
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t67.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t68.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t213.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t272.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t273.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t288.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t263.gif Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/lexiconfotos//t103.gif

SPECS:
DVD-Audio playback
192kHz/24-bit audio DAC
54MHz/10-bit video DAC
CD-R/RW**, DVD+RW/+R*, DVD-R/-RW*, DVD-Video*, Video-CD** and CD playback
MP3*** (multi-session) playback with folder and track name display
Picture Fine Tuning
DTS and Dolby digital decoders
Resume play including position memry
Video Off mode
Advanced Surround mode
ART (Anti Resonance and Tough) base
Chapter review
CD Text display

JAMO Studio 180 speakers

SPECS:
System 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 3 / 76
Tweeter (inch/mm) 2 / 50
Power, long/short term (Watt) 100/170
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 92
Frequency range (Hz) 50 - 20000
Cross-over frequency (Hz) 4500 / 9000
Impedance (Ohm) 4 - 8
Total volume (liters) 54.704000
Weight (kg/lb) 10.00 / 22.05
Dimensions HxWxD (mm/in) 800.00x260.00x263.00 / 31.50x10.24x10.35

ELAC Cool rear's en center

SPECS:
Dimensions H × W × D 212 × 126 × 142 mm
Gross Volume 3 l
Weight 1.8 kg
Principle 2-ways, bass reflex
Woofer 1 × 100 mm cone
Tweeter 1 × 19 mm dome
Recom. Amplifier Power
at Nominal Impedance 20-80 W / channel
Crossover Frequency 2,800 Hz
Sensitivity 88 dB / 2.83 V / 1 m
Nominal Impedance
suitable for amplifiers (from ... to) 4 Ohm
4 ... 8 Ohm
Minimum Impedance 3.5 Ohm / 330 Hz
Frequency Range 60 ··· 23,000 Hz
Nominal / Peak Power Handling 40 / 60 W

TV: LG RB-28CZ10RX
SPECS:
70 cm beeldscherm
A2 stereo/Nicam geluid
2 x 10 W uitgangsvermogen (RMS)
100 voorkeuzezenders
Teletekst
‘Sleep Timer’
Zoom-in/zoom-out
Frontingang-AV
2 SCART aansluitingen
Afstandsbediening
Zilveren uitvoering

Bekabeling:

DELTAC kabel 2 x 1.5 (best wel dik spul eigenlijk...) en de benodigde S-VIDEO bekabeling en optisch spul.

Ik heb de gehele zaak vorige week besteld (behalve de JAMO's, die had ik nog) en zit alleen nog te wachten op de drie ELAC'jes... Wanneer die er bij zijn komt er nog een update met pic's...

Allereerst het belangrijkste, de receiver en DVD en de PS2 uiteraard... Ruleert zwaar!!!:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~merlijn.kerklaan/ht/P7230001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~merlijn.kerklaan/ht/P7230002.jpg

Mijn TV, JAMO's en ruimte voor de center
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~merlijn.kerklaan/ht/P7230003.jpg

Close up van JAMO:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~merlijn.kerklaan/ht/P7230004.jpg

Overzicht van kamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~merlijn.kerklaan/ht/P7230008.jpg

Op deze muur komen de rear speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~merlijn.kerklaan/ht/P7230009.jpg

Ik kan echt niet wachten tot de ELAC'jes binnen zijn...

Heb in de eerste instantie (nog) niet gekozen voor een Subwoofer omdat JAMO's al redelijk wat bas veroorzaken en omdat het budget het niet meer toeliet... :( Heb in de winkel echter wel een subje horen spelen naast mijn setje en dat klonk toch wel verdomde gaaf...

Tot dusver klink het hier echt heel gaaf (ik wist niet dat er ook zulk geluid uit mijn JAMO's kon komen, had voorheen namenlijk een Marantz receivertje van 20 jaar oud... ;))

Moet overigens de bekabeling nog een beetje net wegwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Geile steentjes onder m'n B&W N804's :) Niet goedkoop, maar wel mooi en een klank verbetering (tov rubberen tegels op mijn laminaat vloer).
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000285.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Scarp schreef op 24 July 2003 @ 19:58:
Geile steentjes onder m'n B&W N804's :) Niet goedkoop, maar wel mooi en een klank verbetering (tov rubberen tegels op mijn laminaat vloer).
[afbeelding]
wanneer komt je SVS? Of heb je niet meegedaan met die inkoopactie?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 19-09 16:08
Scarp schreef op 24 July 2003 @ 19:58:
[afbeelding]
zo zo ziet er zeer netjes gemaakt uit :9~
en iedeale opstelling qua koppel en ontkoppelen speaker _/-\o_
maar ben wel beniewd naar alle specs (gewicht, afmetingen,materiaal,prijs, leverancier)
en hoe het nu met de basweergave is>>strakker??>>>minder doordreunen naar buuren??
moet zelf ook nog een steentje zoeken voor mijn b&W650 sub maar ga dit waarschijnlijk bij intratuin met korting halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Deze steentjes zijn speciaal gemaakt in de vorm van een 804, handgepolijst en gewaxed :) Wegen 12 kg per stuk, 4 cm dik graniet. Eronder liggen een 6 tal vibrapods (4 stuks model 4 en 2 stuks model 3 per speaker).
twopack ... binnenkort komt ie :)

[ Voor 34% gewijzigd door Scarp op 25-07-2003 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die helemaal op je eentje horizontaal kunnen zetten Scarp ? Vind het altijd zo een klotewerk die spikes goedzetten :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:22
Koning Kerklaan schreef op 24 July 2003 @ 00:20:
Heb in de eerste instantie (nog) niet gekozen voor een Subwoofer omdat JAMO's al redelijk wat bas veroorzaken en omdat het budget het niet meer toeliet... :( Heb in de winkel echter wel een subje horen spelen naast mijn setje en dat klonk toch wel verdomde gaaf...
ik heb exact de zelfde JAMO's en raad dus echt wel een sub aan, de bas die uit de JAMO's komt was bij mij vrij hoog en nauwelijks voelbaar, sub er langs en de set is af met mooi vol geluid (ieder zo zijn voorkeur natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heb je die helemaal op je eentje horizontaal kunnen zetten Scarp ? Vind het altijd zo een klotewerk die spikes goedzetten
Valt toch wel mee? Je moet er 3 goedzetten en dan tegen de speaker duwen zodat hij op die 3 staat, en dan de laatste aandraaien tegen de vloer/tegel/whatever tot hij niet meer kan. Werkt prima, en ze staan hier op tapijt met daaronder heel erg ongelijk beton.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-07-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:18

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

eindelijk weer een stap de goede richting in.

na lang zoeken heb ik besloten om maar een audio meubel zelf te maken, omdat ik mijn centerspeaker er ook in wil hebben. De meubels die op de markt zijn zijn hiervoor bijna altijd te smal.

Dus de afgelopen weken in Turkije op vakantie even een design uitgewerkt.
Vanochtend even hout gehaald en laten zagen, vanmiddag in elkaar geknalt, net op zijn plaats gezet en snapshot gemaakt.
Zie hier de voor en na:

Voor.
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/meubel/oud.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~supert/meubel/meubel2.jpg

Ik moet nog even wat plugjes halen voor de panken voor de 3 grotere planken, dan is hij wel helemaal af.

ok ok, het is dan wel geen Hometheater wat je nu ziet, maar wel een attribuut ervan.
Deze meubel heeft me ongeveer 140 euro gekost, zeer goed te betalen en erg nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Hieronder wat foto's van mijn setup.
Heb pas een pj aangeschaft, deze heeft nog geen vaste setup (staat
voorlopig nog op een doos :p). Hiervoor ga ik nog wel een net rekje aanschaffen / maken. Als dit gebeurt is kan m'n scherm ook nog een beetje omlaag, krijg na een dag kijken beetje nekpijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/nieuw/01_scherm.JPG
Scherm van Projecta (2m breed, oprolbaar), linker en rechter speaker van Logitech Z-680.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/nieuw/06_projector1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/Projecter1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/Projector2.jpg
M'n pj : Panasonic PT-AE300E (stond eerst op pc, maar die heeft z'n uitlaat net boven m'n hoofd, dit was te veel lawaai :p)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/nieuw/05_logitech.JPG
Logitech pod + Gamecube

Opstelling :
Scherm : 200 x 117 (16 : 9 scherm)
PJ : Panasonic PT-AE300E ( linkje )
Sound : Logitech Z-680 5.1 DD/DTS (dit ding was meer dan voldoende voor mijn kleine kamertje)
Source : PC (voor dvd's en games, VGA aangesloten), Xbox + Gamecube (voor games natuurlijk :p, component aangesloten)

Hieronder nog wat fotootjes van m'n dvdrekken (ben al een tijdje bezig natuurlijk ;))
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/nieuw/02_dvd1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/glennj/beamer/nieuw/03_dvd2.JPG

Wat veranderen : eerst verhuizen naar grotere locatie, dan een wat betere sound apparatuur.
Woordje over de pj : deze heeft "maar" 800 ansilumen, maar m'n kamer kan licht-dicht gemaakt worden. Hierdoor is die 800 meer dan voldoende. Laat je niet misleiden door andere merken die eventueel een hoger ansilumen heeft (dit is echt niet alles wat belangrijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Moest er ook maar 's aan geloven. M'n HomeCinema in wording.
Ben aardig op weg en geniet van dit alles.

Wat specificaties van apparatuur gebruikt voor m'n HomeCinema.

Amp:
Pioneer CXJ400 set met surround processing.
Sony 5.1 TA-VE150 DPL
(Totaal vermogen = ruim voldoende voor scheuren in de muren)

Speakers:
main-front > WharfeDale Valdus 500
main-rear > Jamo Graduate
assist > Front & Rear Sony SS-V305
Surround > Pioneer SX-1A
Center > Sony SS-CN305
Sub > Sony SA-W305G

DVD:
HTPC (Medion MD8000 met dual head Radeon TX9700)
Grundig Xenaro 5100 (Dolby downmix)
Himage 9900 (DPL)

Video:
Sony SLV-E820
Hauppauge PVR (Hardware MPeg capure)

Satelliet:
PACE DVR 500 (Mpeg Digital)
Vega G670 (Astra Analoog)

Laserdisc:
Pioneer CLD1750

SpDif:
Behringer UltraMatch

Processor:
GSE VideoCopyPlus (kleurcorrectie etc.)

Beeld:
daytime: Philips 55cm 4:3
evening: Samsung SP403JHA 101cm 16:9 RPTV
movie : Epson EMP-52 op 200*150cm throw 3.9m

Kabels & soesa:
Pfff, heel veel en wat nodig is op juiste dikte etc.

Wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA1.jpg
:p Alles staat aan één wand, achter het meubel wil je niet weten wat voor kabeltrossen daar lopen. Voorlopig maar niet verhuizen,

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA2.jpg
De Epson EMP-52 aan het plafond met een zelfbouw rail systeem. De kabel zijn enigzins weggewerkt middels holle plinten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA3.jpg
We gaan beginnen. Fluwelen gordijnen gaan dicht :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA4.jpg
Scherm naar beneden. Nee het is is geen Stewart, geld was op :'( .

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA5.jpg
Nog even alles aan met verduisterde woonkamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA6.jpg
PowerDVD op 800*600 resolutie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA7.jpg
GOT >:) is ook heerlijk vanaf het projectie scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/Cinema/CINEMA8.jpg
Scene uit Crimson Tide op 16:9

Afijn, dit is voorlopig wat ik, zonder aantrekklijke afleiding, op een verloren avond 8) doe.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en constructieve opmerkingen, meer dan welkom.

[ Voor 2% gewijzigd door PtrO op 25-07-2003 23:04 . Reden: smiley typo ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Freekdernatuur schreef op 25 July 2003 @ 21:20:
eindelijk weer een stap de goede richting in.

na lang zoeken heb ik besloten om maar een audio meubel zelf te maken, omdat ik mijn centerspeaker er ook in wil hebben. De meubels die op de markt zijn zijn hiervoor bijna altijd te smal.

Dus de afgelopen weken in Turkije op vakantie even een design uitgewerkt.
Vanochtend even hout gehaald en laten zagen, vanmiddag in elkaar geknalt, net op zijn plaats gezet en snapshot gemaakt.
Zie hier de voor en na:

Voor.
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

Ik moet nog even wat plugjes halen voor de panken voor de 3 grotere planken, dan is hij wel helemaal af.

ok ok, het is dan wel geen Hometheater wat je nu ziet, maar wel een attribuut ervan.
Deze meubel heeft me ongeveer 140 euro gekost, zeer goed te betalen en erg nuttig!
Tja je moet wat doen in je vakantie. Mooi Meubel :D .
Ms nog 's de achterkant wat verdekken ?
De doorkijk naar je radiator vind ik wat afbreuk doen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:18

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

PtrO schreef op 25 July 2003 @ 23:03:
[...]

Tja je moet wat doen in je vakantie. Mooi Meubel :D .
Ms nog 's de achterkant wat verdekken ?
De doorkijk naar je radiator vind ik wat afbreuk doen.
klopt. ik moet nog een stukje hardboard of triplex er achter zetten, maar eerst moeten nog de planken geregeld worden.

Eigenlijk zit ik als tijdelijke oplossing voor een dvd speler te wachten op de philips dv625 die je 'gratis' bij een pixel plus tv kreeg. Maar ik heb begrepen dat daar nogal leveringsproblemen mee waren, dus dan toch maar een Denen of Philips all-in-one player kopen... (CD/ SACD/ DVD-A/ DVD)...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.