Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Maar je kan ook wat moffen afknallen en hun wapens oppakken. Heb je geen mod nodig
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik heb een probleem met CoD als ik hem op zijn laagste resolutie zet dan stoterd hij nog steeds mijn FPS is dan 11 of 13.
Systeem spec´s
http://specs.tweak.to/6977
AMD Athlon 1000 MHZ (socket A)
640 MB SDRAM
WD 120 GB 8mb
GeForce FX5600 TD256 MB DDR
Zou het aan mijn proccor liggen ??
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Voor het eerst dat ik een mod voor een demo heb gezien
Verwijderd

Waren ooit testrenders voor Battlefield maar ik had ze nog in een map staan dus ik dacht ff testen hoe het in CoD eruit ziet
kan niet anders zeggen dan dat het lijkt alsof je d'r midden in zit. geweldig.. kan niet wachten tot de volledige versie
Nah, je hebt je geld verneukt zo te zien aan een GeForce FX. Ik was altijd een NVidia fan maar met de GF FX hebben ze het echt verneukt. Beetje zone van je geld. Overigens snap ik niet waarom je zon kaart koopt als je zon slome proc heb. Ookal koop je een Geforce 6 TI 66000, als je een 1ghz proc heb zullen de prestaties zelfde zijn als wanneer je een geforce 3 ofzo heb. Ik zou eerst een nieuw mobotje kopen met een leuke proc erbij. Daarna weet ik wel bijna zeker dat hij flex gaat lopenCyrus The Virus schreef op 01 September 2003 @ 12:59:
Systeem spec
640 MB SDRAM
WD 120 GB 8mb
Over de game weer even:
Ze zouden er ook een infiltratie missie in moeten doen, verkleed als duitser ergens binnendringen maar ik ben bang dat dat er niet in zit aangezien 'je een gewone soldaat bent'.
hmm, apart!Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 14:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waren ooit testrenders voor Battlefield maar ik had ze nog in een map staan dus ik dacht ff testen hoe het in CoD eruit zietnadeeltje alleen dat je bij battlefield de zon al mee moet renderen dus zie je in CoD 2 hemellichamen
Andere zijn niet echt dat je zegt, wow. Met die realmod wordt het ook meteen stukje moeilijker omdat de Kar 98 1 shot 1 kill is.
En eigenlijk wil ik gewoon de full version
Haha! De UT2k4 is exAct hetzelfde als die van UT2k3!! Onveranderd. De gameplay is alleen uitgebreid, zodat je ook in rijdende (jeep gejat van Halo) en vliegende voertuigen kunt.Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 08:08:
[...]
In mijn ogen is de UT2k3 engine tot nu toe mijn favoriet en die van UT2k4 zal nog beter zijn...
Verwijderd
Dude, een FX5600 256MB, wtf?Cyrus The Virus schreef op 01 September 2003 @ 12:59:
is wel vet als duitser spelen je hebt dan alleen andere wapens.
Ik heb een probleem met CoD als ik hem op zijn laagste resolutie zet dan stoterd hij nog steeds mijn FPS is dan 11 of 13.
Systeem spec´s
640 MB SDRAM
WD 120 GB 8mb
Hoezo overkill?
Een Ti4200 was al overkill geweest (wat ik dus heb icm met een Duron 950).
Maar in principe moet het goed kunnen lopen op dat systeem...
Verwijderd
Vliegende voertuigen noemen we vliegtuigenAham brahmasmi schreef op 01 September 2003 @ 16:38:
[...]
Haha! De UT2k4 is exAct hetzelfde als die van UT2k3!! Onveranderd. De gameplay is alleen uitgebreid, zodat je ook in rijdende (jeep gejat van Halo) en vliegende voertuigen kunt.
sorry, dubbelpost
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 16:39 ]
Verwijderd
Jij moet je huiswerk beter doen maatAham brahmasmi schreef op 01 september 2003 @ 16:38:
[...]
Haha! De UT2k4 is exAct hetzelfde als die van UT2k3!! Onveranderd. De gameplay is alleen uitgebreid, zodat je ook in rijdende (jeep gejat van Halo) en vliegende voertuigen kunt.
Zo kun je alle games wel gejat noemen, he da's een pistool, hadden ze in Wolfenstein ook. Moeten ze dan echt Mongoolse voertuigen gaan verzinnen of zo. Alles is trouwens bijgewerkt, omdat bepaald type zielige gamers erover begon .... ennuh .... minimaal 9 voertuigen .... en Halo gameplay .... my behind. Kennelijk een UT2k3 en tevens UT2k4 hater, maakt niet uit hoor. Maar wel ff je huiswerk doen he, niet zomaar brullen, ok?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 17:07 ]
Verwijderd
Koekje?
De maps worden ook geoptimaliseerd voor UT2k4, zodat veel spelers op grote maps kunnen spelen .... kwestie van o.a. lagere polygon count, wat goed is. Ik hoop dat die geoptimaliseerde engine ook zijn effecten op oude maps heeft, zou mooi zijn. Ik speel zowieso met alles op normal, alleen world detail high .... enige map dat ik dat laag zet is BR-IceField, irritant sneeuw, kan moeilijk mensen zien zo .... zeker als het een non-TTM-server is.
Oh, maar genoeg off topic, solly
Ik zit nu de demo van CoD te downloaden, ben erg benieuwd .... nog 40 minuten, helaas 3dgamers.com gekozen, niet altijd even snel .... maar ik heb geen zin om opnieuw te beginnen.
Verwijderd
verander "monkeytoy 1" naar "monkeytoy 0" in je config, en er was een consoleNovah schreef op 01 September 2003 @ 12:57:
Yup, gedaan, hij werkte de eerste seconden van de game, ik liep met duitse wapens. Daarna toen je langs die dode koeien liep, crashde de game. Intern, niet de game zelf maar de mod. Hij stopte met spelen en gaf een error aan, 'see console for more informatation'. Alsof er een console is..

Verwijderd
http://www.geocities.com/meh_dc/gg01.jpg
http://www.geocities.com/meh_dc/gg02.jpg
http://www.geocities.com/meh_dc/hihihi.jpg
http://www.geocities.com/meh_dc/wheiiheiehe.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 17:52 ]
Verwijderd
Ja hij speelt lekker weg he! Gewoon MoHAA maar dan in een nieuw jasje! Dat wordt weer genieten geblazen!!`Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 18:17:
Demo gespeeld! Dit is echt super. Zelf voor een SP game zal het echt kick gaan wordt, je medestanders hebben voorlopig geen AI en loopvaardigheden van een randdebiel, het ziet er allemaal erg strak uit.
Edit: Ik had net last van een soort invisible wall. In het begin wordt bij dat hek die soldaat die gewond is geraakt toch door een teammate meegesleept. Ik probeerde zeg maar over die gewonde soldaat heen te lopen, maar dat lukte voor geen kanten. Ik moest er echt omheen lopen
Trouwens al met een MG42 geschoten? Dat zal een bloedbad geven als je die op je enemy kan uittesten. Tering wat een power straalt dat ding uit.
[ Voor 36% gewijzigd door jagermeister op 01-09-2003 18:53 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
gewoon ff kijken bij de grote game-sites
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
1 - Men dient op de grond te gaan liggen
2 - Men klapt het wapen uit
3 - Sproeien maar!
Zeer zekers lekker wapentje!
Ook nice dat tweaken. Als er word gevochten in clanverband, zal iedereen weer aan het tweaken slaan heheheh.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 19:09 ]
Ja in BF en weet ik veel welke andere WW2 game ook, maar geen enkele voelt zo powerfull aan als deze.Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 19:08:
MG42 had je ook al in MOH en in Enemy Territory zit ie ook (RTCW). Je hebt in ET zelfs een mobile MG42.
3 - Sproeien maar!
Ook nice dat tweaken. Als er word gevochten in clanverband, zal iedereen weer aan het tweaken slaan heheheh.
Verwijderd
mmm wilde wat zeggen maar laat maarVerwijderd schreef op 01 September 2003 @ 19:08:
MG42 had je ook al in MOH en in Enemy Territory zit ie ook (RTCW). Je hebt in ET zelfs een mobile MG42.
3 - Sproeien maar!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 19:22 ]
Verwijderd
Mobile MG42, wat een grap, probeer maar eens een MG42 in je handen te houden tijdens het schietenVerwijderd schreef op 01 September 2003 @ 19:08:
3 - Sproeien maar!

Verwijderd

http://gunthings.com/MG42.jpg
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 19:46 ]
Dat probleem heb ik ookMaxow schreef op 01 september 2003 @ 15:47:
is er al een oplossing voor het crashen na een korte tijd spelen, waarbij het beeld uit strepen gaat bestaan?
En als ik dan terug op me desktop kom staat de brightness extreem hoog
Ik heb de demo dus ook nog niet kunnen uitspelen. Vermoed dat het iets met me Ati (R9700 Pro) driver van doen heeft...
Verwijderd
naab, lees voordat je blaatVerwijderd schreef op 01 September 2003 @ 19:43:
Vandaar dat je ook op de grond gaat liggen en em uitklapt![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
http://gunthings.com/MG42.jpg

In ET kun je er lange salvo's mee schieten, en zelfs raken, terwijl je hem in je handen houd... ik probeerde aan te geven dat dat onrealistisch was maar dan begin jij meteen te flamen en overdreven veel smilies te gebruiken
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 20:14 ]
Helemaal aan het eind staat er eentje naast een muur, hij richt precies naar de flakgun die je moet opblazen.jagermeister1 schreef op 01 September 2003 @ 18:45:
[...]
Trouwens al met een MG42 geschoten? Dat zal een bloedbad geven als je die op je enemy kan uittesten. Tering wat een power straalt dat ding uit.
Als je langs dat muurtje weet te komen kun je 'm gebruiken voor de ventjes die bij de flakgun staan. Das bij mij nou vaste prik
Verwijderd
Wacht ff als de andere soldaten gaan rennen, wacht ongeveer 10 sec en ga dan ook, bij liep ie toen niet meteen vast.

Jammer dat ik deze gun nog niet ben tegen gekomen in een game.
Machinegun : LMG 08/15 Spandau
Country : Germany
Caliber : 7.92mm
Weight : 12.0 kg
Rate of fire : 500 rpm
Het schijnt dat dit apparaatje waterkoeling aan boord had
[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 01-09-2003 20:26 ]
Bij mij werkt dat nietVerwijderd schreef op 01 september 2003 @ 20:12:
Voor de mensen bij de axis-mod die vastloopt zodra je door het veld met de koeien gaat.
Wacht ff als de andere soldaten gaan rennen, wacht ongeveer 10 sec en ga dan ook, bij liep ie toen niet meteen vast.
Verwijderd
Bwuahahahahah .. omfg in ET raak je nog geen kip op 1 meter afstand als je met dat ding gaat knallen. De terugslag is ontzettend groot (hoezo lange salvo's .. ff knallen en je knalt al met dat ding de lucht in) en daarbij komt dat de bullet spread ENORM is als je em gewoon zo in de hand houdt. Verder las ik nergens dat het onrealistisch zou zijn, dus moet je me niet aanvallen opdat ik blaat. Ik zou zeggen, lees zelf voordat je blaat, want ik zei toch dat je met dat ding op de grond moest liggen!Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 20:07:
[...]
naab, lees voordat je blaat![]()
In ET kun je er lange salvo's mee schieten, en zelfs raken, terwijl je hem in je handen houd... ik probeerde aan te geven dat dat onrealistisch was maar dan begin jij meteen te flamen en overdreven veel smilies te gebruiken
In ET heet het dus ook echt mobile MG42. Je weet wel mobiel zijn .. mee kunnen nemen en dus niet mee kunnen lopen en dan gaan schieten!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 21:00 ]
En dit:IGNPC: Will the game focus on single player, or is there a lot of attention being placed into multiplayer as well?
Zied Rieke: We are all quite excited about Call of Duty multiplayer. I think our blend of simple and easy to understand gameplay which is focused on squad combat and team work, blended with our expanded player control options like prone, aiming down the sight and a reticule which shows you exactly how accurate you currently are, will prove irresistible to players.
Often in multiplayer games the fun can get buried under a pile of unnecessary and unpolished features. We have designed a very tight and easy to learn multiplayer that has a lot of strategic depth. Also we have gone script crazy. All of our gameplay and game modes are written in script which will make it extremely easy for players to make their own modifications to Call of Duty multiplayer.
Bron: http://pc.ign.com/articles/401/401627p1.html
nog tegen over het MP gedeelte. Helaas nog steeds niet veel info, maar ik maak hieruit wel op dat er geen voertuigen in zullen zitten. Ik hoop dat ze z.s.p.m. komen met ophelderend nieuws.What are your plans for multiplayer Call of Duty?
Rieke: We're not releasing too much multiplayer info just yet, so stay tuned. But I can tell you that Call of Duty multiplayer is going to be a lot of fun. We're doing a lot of tweaking and testing currently with our multiplayer mode and it's shaping up quite nicely.
Our focus with multiplayer is on blood and guts squad combat: you and your rifle crawling prone over the hill, lining up the other guy with the sights of your weapon and taking him down. And our enhanced player control set of prone, aiming down the sight, and lean all seamlessly contribute to a terrifyingly realistic multiplayer experience. We'll have some more info for you pretty soon.
Bron:http://www.computerandvid...ws_story.php(que)id=94199
[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 01-09-2003 20:41 ]
Toch wel interessant. Zeker dat stukje over unpolished features.jagermeister1 schreef op 01 September 2003 @ 20:39:
Ik kwam dit:
[...]
En dit:
[...]
nog tegen over het MP gedeelte. Helaas nog steeds niet veel info, maar ik maak hieruit wel op dat er geen voertuigen in zullen zitten. Ik hoop dat ze z.s.p.m. komen met ophelderend nieuws.
Speel nog steeds regelmatig Mohaa MP omdat het zo lekker ongecompliceerd is. Gewoon lopen en knallen.
Nu zul je zeggen: Ja dat heb je in bijv UT 2003 ook. Dan zeg ik: je hebt gelijk maar ik vind dat WWII sfeertje gewoon errrug lekker in Mohaa.
Als de MP min of meer gelijk is als in Mohaa, dan ga ik hem zeker kopen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 21:04 ]
Volgens mij kan ook dat lange wachten op een game funest zijn voor het succes dat de game gaat behalen. Eerst wordt het de hemel ingeprezen en nog voor de uiteindelijke release komen er ineens 20 andere games die de kwaliteit van dat spel redelijk tot goed weten te evenaren. Tja...dan moeten mensen keuzes gaan maken en dan wordt het moeilijk....
Voor jullie net *iets* te ver gaan.
Heerlijke game gaat dit weer worden! Hetzelfde gevoel krijg ik hiervan als tijdens het spelen van MOH:AA! Alleen voel je je hier nog meer een onderdeel van een groter geheel, ik had echt het gevoel dat ik zelf moest zien te overleven zeg maar, en dat alles toch wel zonder mij verder gaat anders.
Ook als je een beetje achteraan loopt en je ziet al je team members achter een afgebroken muurtje zitten, af en toe om het muurtje heen kijken en schieten en weer dekking zoeken, heerlijk!!
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Verwijderd
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ik heb ook een radeon9700 (non-pro). Dus het zou best kunnen.kazuka schreef op 01 september 2003 @ 19:58:
[...]
Dat probleem heb ik ook![]()
En als ik dan terug op me desktop kom staat de brightness extreem hoog
Ik heb de demo dus ook nog niet kunnen uitspelen. Vermoed dat het iets met me Ati (R9700 Pro) driver van doen heeft...
Ik moet wel zeggen dat het allemaal behoorlijk arcade is vergeleken met bv battlefield.
oplossing: in de options menu heb je een texture die je op default, 16 of 32 bits kan zetten. zet em op 16.Maxow schreef op 01 September 2003 @ 22:46:
[...]
ik heb ook een radeon9700 (non-pro). Dus het zou best kunnen.
Nou...Battlefield vind ik toch ook wel behoorlijk arcade.Bor_de_Wollef schreef op 01 September 2003 @ 22:52:
[knip]
Ik moet wel zeggen dat het allemaal behoorlijk arcade is vergeleken met bv battlefield.
refreshrate, resolutie, scherminstellingen aanpassenBor_de_Wollef schreef op 01 September 2003 @ 22:52:
De demo beslaat bij mij niet het hele beeld, dwz er valt een deel van het beeld buiten mijn scherm. Een behoorlijk groot deel zelfs. Iemand anders die hier ook last van heeft en wellicht een oplossing weet?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
hmm, wel jammer dattie niet op 32 kanrikgoodhart schreef op 01 September 2003 @ 23:21:
[...]
oplossing: in de options menu heb je een texture die je op default, 16 of 32 bits kan zetten. zet em op 16.
10 Oktober is genoemd door mensen. Ik verwacht hem ongeveer in de eerste 2 weken van Oktober. Na de release van Half-Life 2 dus dan zien we het wel.Bor_de_Wollef schreef op 01 September 2003 @ 22:44:
Is er al een releasedate?
Hopelijk nog een MP demo, zoals met BF (eerst SP toen MP)
Wie brult hier?Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 16:42:
[...]
Jij moet je huiswerk beter doen maat. De engine is geoptimaliseerd, netwerk code is ook verbeterd, 40% minder informatie wordt verzonden.
Zo kun je alle games wel gejat noemen, he da's een pistool, hadden ze in Wolfenstein ook. Moeten ze dan echt Mongoolse voertuigen gaan verzinnen of zo. Alles is trouwens bijgewerkt, omdat bepaald type zielige gamers erover begon .... ennuh .... minimaal 9 voertuigen .... en Halo gameplay .... my behind. Kennelijk een UT2k3 en tevens UT2k4 hater, maakt niet uit hoor. Maar wel ff je huiswerk doen he, niet zomaar brullen, ok?
Ik zeg gewoon dat er wel heel weinig veranderd is bij een spel dat qua naam klinkt als een opvolger 2003 -> 2004, terwijl er eigenlijk alleen wat gameplay modes toegevoegd zijn (met die voer/vliegtuigen dus). Een zin uit een willekeurig game blad: "UT2004 is what UT2003 should have been...". Wat ze volgens mij bedoelen, is dat Epic met UT2k4 gewoon weer opnieuw UT2k3 uitgebracht heeft, met wat extraatjes. UT2k4 is gewoon voor een te groot gedeelte identiek aan UT2k3, dus hadden ze beter gewoon die extra's van 2k4 bij 2k3 in kunnen stoppen.
Tot zover mijn off-topic reactie.
Laat maar....
[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 01-09-2003 23:49 ]
Verwijderd
AMEN!Aham brahmasmi schreef op 01 September 2003 @ 23:41:
[...]
Ik herhaal gewoon wat in alle game bladen staat
Inderdaad, maar dit is echt veeeel meer arcade. Heb je de demo al geprobeerd?jagermeister1 schreef op 01 September 2003 @ 23:26:
[...]
Nou...Battlefield vind ik toch ook wel behoorlijk arcade.
En of ik die heb geprobeerd....Bor_de_Wollef schreef op 02 September 2003 @ 00:13:
[...]
Inderdaad, maar dit is echt veeeel meer arcade. Heb je de demo al geprobeerd?
Tja...ik vind het niet echt te vergelijken. BF is een spel compleet gericht op multiplayer.
Installeer de StormTrooper mod eens en dan op hoogste moeilijkheidsgraad.Bor_de_Wollef schreef op 02 September 2003 @ 00:13:
[...]
Inderdaad, maar dit is echt veeeel meer arcade. Heb je de demo al geprobeerd?
Stuk minder arcade dan
heeft iemand anders nog een linkje voor stormtrooper?
Verwijderd
Pardon?Bor_de_Wollef schreef op 01 september 2003 @ 22:52:
De demo beslaat bij mij niet het hele beeld, dwz er valt een deel van het beeld buiten mijn scherm. Een behoorlijk groot deel zelfs. Iemand anders die hier ook last van heeft en wellicht een oplossing weet?
BF is totaal gericht op fun en arcade, CoD ademt toch heel wat meer realisme uit...
Iron sights, vuurgevechten waarbij je dekking moet zoeken, etc..
Bor_de_Wollef mag zich echt geen gamer noemen als hij hier loopt te vertellen dat Call of Duty vergeleken met Battlefield 1942 veel meer arcade is.
Heb je zoiezo beide spellen welles gezien/gespeelt?
In Battlefield kan je met een tank 3 keer over de kop en er gebeurt nix, je kan in battlefield in voertuigen stappen als ze met 100km langs je razen, in battlefield is vliegen supereasy, moet je eens een flightsim spelen, dan weet je hoe pittig het is. Ook strafe je met battlefield 1000 keer om elkaar heen en schieten, springen en strafen maar. Lekker realistisch.
In Call of Duty zit je middenin pure actie. Alles gaat zoals het ging. Natuurlijk met wat arcade anders is er geen reet aan. Maar Battlefield is een en al arcade.
Verwijderd
Volgens mij begrijp jij de Zin : "UT2004 is what UT2003 should have been...".Aham brahmasmi schreef op 01 september 2003 @ 23:41:
[...]
Wie brult hier?Ik herhaal gewoon wat in alle game bladen staat: die jeep in UT2k4 lijkt gewoon preciés op die van Halo. Ik zei ook niet dat het de gameplay van Halo was -- beter lezen! Jij trekt wel heel snel je conclusies over mijn mening over UT2k3/4!! Ik haat het spel namelijk helemaal niet.
Ik zeg gewoon dat er wel heel weinig veranderd is bij een spel dat qua naam klinkt als een opvolger 2003 -> 2004, terwijl er eigenlijk alleen wat gameplay modes toegevoegd zijn (met die voer/vliegtuigen dus). Een zin uit een willekeurig game blad: "UT2004 is what UT2003 should have been...". Wat ze volgens mij bedoelen, is dat Epic met UT2k4 gewoon weer opnieuw UT2k3 uitgebracht heeft, met wat extraatjes. UT2k4 is gewoon voor een te groot gedeelte identiek aan UT2k3, dus hadden ze beter gewoon die extra's van 2k4 bij 2k3 in kunnen stoppen.
Tot zover mijn off-topic reactie.
Maar je hebt gelijk dat er niet superveel veranderingen zijn toegepast maar voor mij wel genoeg om het een stuk leuker te maken dan UT2003. Maar lees die zin nog maar een paar keer door.
Verwijderd
Ik heb er niet zo op gelet, maar als je rent en met primary fire schietn, schiet je dan echt minder effectief, dan wanneer je met secondary fire schiet?
Als je locatie's van CoD online ook zo zijn als bij de demo, dan maakt het het spel zowieso erg anders. In BF heb je veel minder stads mappen, die mappen vond ik zelf het leukst, een aantal eiland mappen vond ik het mindst leuke (op Iwo Jima o.a. na, maar vooral die ene met vel schepen).
Arcade/Realisme .... gelukkig is niet ieder spel hetzelfde, maar voor pure arcade hoop ik dat dit soort games nooit UT2k3 zullen benaderen EN andersom overigens. Toch, echt Conterstrike en Ravenshield .... ik vind de gametypes van BF wel erg leuk, ik hoop niet dat je met CoD alleen die Last Man Standing achtige games krijgt, maar hopelijk weer iets nieuws, iets origineels!
Ik ga zowieso nu ff de site bekijken, kijken wat voor guns daarop staan! Sinds Vietcong ben ik echt hooked aan die games waarbij je met secondary fire langs je loop kijkt, echt SUPER!
Idd, maar dan wel met een goede balans. Dus potjes moeten niet te kort duren, maar het moet ook niet onmogelijk zijn om het objective te behalen.Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 19:40:
Ik hoop dat er objectives komen, b.v. sloop dit, haal dat enz.
Tuurlijk heb ik beide games gespeeld. CoD doet veel meer arcade aan dan battlefield imho.Novah schreef op 02 september 2003 @ 18:14:
Ik sluit me aan bij Liquid Lizard.
Bor_de_Wollef mag zich echt geen gamer noemen als hij hier loopt te vertellen dat Call of Duty vergeleken met Battlefield 1942 veel meer arcade is.
Heb je zoiezo beide spellen welles gezien/gespeelt?
Sorry, maar dat vind ik echt totale onzin! Het spel heeft een veel meer fast arcade gevoel dan ik in eerste instantie had verwacht. Tuurlijk, battlefield is ook niet altijd even realistisch maar he, on-realisme is niet hetzelfde als arcade. Arcade is in zekere zin altijd leuk en nodig in een spel om het aantrekkelijk en speelbaar te houden maar ik had van CoD meer realisme verwacht dan dat ik in de demo heb gezien. De graphics vallen me ook tegen maar dat zal door de Q3 engine komen denk ik. Ik heb alles vol open staan op 1280x1024 en nog is 't niet echt dat je zegt van super. In ieder geval bij lange na niet de screenshots (renders) die ik elders in dit topic heb gezien. Het lijkt me trouwens ook niet de bedoeling dat we elkaar gaan flamen met "mag zich dit en dat niet noemen". Zoals altijd gaat het hier om een mening.Call of Duty zit je middenin pure actie. Alles gaat zoals het ging.
Nog steeds krijg ik de demo hier niet totaal full screen (delen vallen buiiten mijn blikveld). Hetzelfde effect doet zich voor als ik de game in een window draai. Iemand met een oplossing?
[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 02-09-2003 21:30 ]
Verwijderd
Qua realisme .... ja, het enige wat mij opvalt is als ik een granaat ergens naar binnen gooi, verwacht je echt wel dat er in ieder geval iets met iemand gebeurd die er vlak in de buurt staat, laat staan in die kamer.
Iedereen let op andere dingen denk ik. Ik vind realisme en speelbaarheid, die moeten goed gebalanseerd zijn. Het belangrijkste echter vind ik goeie mapbouw en dit level zat vol met mooie plekjes. En dan kijk ik vaak langs dingen die anderen of opvallen of tegenstaan.
Ik hoop in ieder geval dat missiegoals inderdaad niet onmogelijk worden om te halen, maar ik hoop ook niet op een spel waarbij als je dood bent, je dood blijft als andere realistische shooters. Dat is in ieder geval niet mijn speelstijl .... sure .... spawnen na bepaalde tijd.
En hopelijk een beetje goeie spawnpoints, bij BF lopen ze te vaak spawnpoint te campen, ergert mateloos.
Voertuigen zou leuk zijn, ALS het wel gebalanseerd is .... ok, als een tank schiet en de raket landt een beetje in de buurt .... mag je het voelen .... maar het moet niet zijn dat je 10 keer een rocketlauncher of granaat moet gebruiken om een tank onschadelijk te maken. Wat dat betreft mag het realisme van mij wel wat omhoog .... MAAR dan moeten EN de gametypes EN de maps er goed op gemaakt zijn dat dat het niet onmogelijk maakt. Het is en blijft namelijk een spel.
Idd is deze game niet alleen weggelegd voor mensen met een vrij nieuw systeem. Ook op mijn bak draaide de demo zeer goed op 1280xnogwat met alle poespas aan. Dat kan ik van Battlefield niet zeggen helaas.
Gameplay staat zeker bovenaan, maar waar ik me meer op richt is het MP gedeelte. Zoals ik wel eens eerder tegen je heb gezegd, ben ik vaak snel uitgekeken op een SP shooter. Ik weet niet hoe dat komt. MoHAA kun je dan als voorbeeld nemen. Die heb ik nooit uitgespeeld. Ben wel in het voorlaatste level gekomen geloof ik, maar had geen zin meer om verder te gaan. Op een gegeven moment heb ik alles wel een beetje gezien. Neemt niet weg dat het een prachtspel was (is). De add-on heb ik nooit gespeeld.
Een goed MP game houdt me meestal langer in zijn greep dan een SP game. Ik bedoel...Wie van jullie speelt een SP game nou voor een tweede keer? Daarom vind ik persoonlijk de houdbaarheidsdatum van een SP game veel korter.
Dit is ook de rede dat ik zo zit te wachten op een MP demo van CoD. Ik verwacht namelijk dat ik snel op de SP versie ben uitgekeken en wil dus weten wat MP me te bieden heeft voordat ik straks met de release naar de shop ren.
Die granaten vond ik ook maar zwakjes. Er is amper een explosie waar te nemen. Ik denk persoonlijk dan ook dat dat 1 van de dingen is die nog niet af zijn. We zullen zien wat het uiteindelijk wordt.
Voertuigen zijn idd wel leuk, maar met voertuigen heb je een aantal grote nadelen vind ik (en jij blijkbaar dus ook
- De maps worden te groot voor infanterie (kijk maar naar BF)
- Iedereen gaat staan wachten op spawnende voertuigen, wat weer ten koste van het gevecht gaat.
- Iedereen rijdt of vliegt maar wat rond zonder dat er echt sprake is van teamplay (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
- veel voertuigen tegelijk op mijn scherm zorgt in BF voor een aanzienlijke. performance drop
In Battlefield vind ik sommige maps te veel op voertuigen gericht. Neem nou alleen die laatste nieuwe map "Battle of Britain". Die map is niet eens leuk voor 'infanteristen' en zo zijn er nog wel meer maps (El Alamein of Gazala bijvoorbeeld) Dus als er voertuigen in komen (wat ik niet verwacht trouwens) stem het dan in godsnaam wel goed op elkaar af. Een map die ik bijvoorbeeld wel lekker vindt spelen is "The Battle of the Bulge".
En dan nog ff over realisme. Realisme is idd erg cool. Ik hoop dan ook dat er ooit eens een WWII game komt waarbij je verschillende delen in het player model hebt zitten waarin je geraakt kunt worden. Ik doel dan op het feit.....In je poot geschoten is kruipen....totdat er een medic komt om je te healen. In je arm geschoten is onzuiver schieten....totdat er een medic komt om je te healen. In je hoofd geschoten is kassiewijlen. In je buik geschoten is langzaam doodbloeden (2 minuten ofzo)...tenzij er een medic zich op tijd meldt. Ik denk persoonlijk als alles, dus maps, voertuigen, wapens etc. etc, goed op elkaar afgesteld is, dat teamplay dan een feit zal zijn anders ben je nergens meer. Dan moeten er natuurlijk wel verplichte classes zijn, zoals medic bijvoorbeeld. Dat je dan op iedere 10 spelers 1 verplichte medic hebt ofzo. Ook zou er een maximum aan bepaalde classes moeten zijn. Niet zoals in BF in iedergeval waarbij je soms met 15 snipers tegen een overmacht van tanks en ander geweld aan het knokken bent

Gfx horen wat mij betreft ook tot het realisme, dus wat gfx betreft: Het kan mij niet mooi genoeg zijn.
Verwijderd
Wat betreft dat kiezen van bepaalde classes heb je gelijk. Ik dacht dat er een aantal games waren waarin dit ook een beetje geforceerd werd. Dan kon je op een gegeven moment niet meer een bepaalde klasse kiezen.
Zoals je weet vind ik in BF de maps die niet gespecialisseerd op voertuigen zijn beter. Ik hou van die straat gevechten (Berlin), tanks zijn leuk. Maar er is amper luchtverweer op sommige plaatsen in BF maps, je moet dan op bepaalde plaatsen zijn om er wat tegen te doen. Mobiele luchtverweer had ik wel leuk gevonden. Ik vind voertuigen wel leuk, maar dan vind ik wel dat er voor de landmacht een redelijk verdediging tegenover moet staan. Je kunt met een tank soms niet van de ene basis naar de andere rijden zonder dat íe onderweg een bom op zijn donder krijgt. Hoort erbij, geef ik toe .... maar alleen luchtverweer in je eigen basis, daarbuiten moet je soms ver lopen .... ik doel nu op een van die grote woestijnmaps, met veeeel lange omwegen.
Ieder zijn ding, ik vind dus de stadsgevechten het leukst. De demo van CoD laat ook precies zien welk type map ik lekker spelen vind. Ik wil ook wel meer over de MP weten, simpele deathmatches en ik ga er niet voor .... echte team games wil ik.
Gfx zijn zeker deel van de gameplay, maar ze kunnen de gameplay ook vernielen als de gfx engine eigenlijk te zwaar is zelfs voor huidige zware bakken. Als ik bijvoorbeeld mijn view moet verkleinen (hoe ver ik kan zien) dan speel ik liever niet, da's namelijk een groot nadeel.
Waar kan ik trouwens info over de guns vinden? De officiele site bevat bitter weinig info.

Toch iets: ik vind de laatste discussies een beetje vaag, omdat men er niet bijzegt dat ze het over sp of mp hebben. Dus bij "ik hoop dat er objectives komen" en een paar replies stond ik een beetje verbaasd (aangezien niet af te leiden was dat het over mp ging, tenzij je 10 reacties terug leest).
[ Voor 191% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-09-2003 01:48 ]
Mee eens maar ik vind het gewoon jammer dat er niet iets extra's is voor mensen die wel een goed systeem hebben. Hiermee bedoel ik extra settings enzo. Je kunt al snel alles op het hoogst zetten met een iets minder systeem namelijk.jagermeister1 schreef op 02 september 2003 @ 23:59:
[...]
Idd is deze game niet alleen weggelegd voor mensen met een vrij nieuw systeem. Ook op mijn bak draaide de demo zeer goed op 1280xnogwat met alle poespas aan. Dat kan ik van Battlefield niet zeggen helaas.
Verwijderd
Mijn mening over CoD betrof in ieder geval puur de MP. Mijn voorkeur gaat daar uit naar stadsmappen, maar Omaha Beach achtige maps zijn ook welkom.Aham brahmasmi schreef op 03 September 2003 @ 01:37:
Hmm, lama.
Toch iets: ik vind de laatste discussies een beetje vaag, omdat men er niet bijzegt dat ze het over sp of mp hebben. Dus bij "ik hoop dat er objectives komen" en een paar replies stond ik een beetje verbaasd (aangezien niet af te leiden was dat het over mp ging, tenzij je 10 reacties terug leest).
Ja maar volgens mij is dat juist hetgene wat de FPS lekker hoog houdt..Bor_de_Wollef schreef op 03 September 2003 @ 12:59:
Ik hoop dat de maps een beetje groot zijn en niet van die mini maps (in de breedte) zoals in de demo.
CoD zie ik gewoon als een mod voor q3 (kijk naar die grafische omgeving het ziet er niet uit sorry hoor maar ik vind het een beetje te lelijk om er een spel van te maken ze hadden er gewoon een mod voor q3 van moeten maken)
Tot zo ver mijn mening in dit topic
[ Voor 12% gewijzigd door b3ta op 03-09-2003 15:51 ]
Volgens mij is er te weinig Q3 engine overgebleven om nog echt te spreken over een Q3 mod:b3ta schreef op 03 september 2003 @ 15:49:
CoD gaat floppen let op me woorden... weet je waarom omdat hl2 er eerder is en dit een geheel nieuwe game experience wordt.
CoD zie ik gewoon als een mod voor q3 (kijk naar die grafische omgeving het ziet er niet uit sorry hoor maar ik vind het een beetje te lelijk om er een spel van te maken ze hadden er gewoon een mod voor q3 van moeten maken)
The game is based on Quake 3 (OpenGL) engine. In order to create new light effects, animations and A.I system most of the old code had to be replaced. I wouldn't call it a beefed-up Quake 3 engine either since only a small portion of it was left intact. So what's the big thing that has been modified inside the engine? Probably the redesigned rendering system which can push 200,000 polygons per scene. The new T&L also comes with support for pixel and vertex shaders which are utilized by the latest GPU's.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Ok... maar ik vind het er nog steeds niet uitzien ik heb steeds als ik het speel het gevoel of ik een q3 mod speel met textures van Dod.The game is based on Quake 3 (OpenGL) engine. In order to create new light effects, animations and A.I system most of the old code had to be replaced. I wouldn't call it a beefed-up Quake 3 engine either since only a small portion of it was left intact. So what's the big thing that has been modified inside the engine? Probably the redesigned rendering system which can push 200,000 polygons per scene. The new T&L also comes with support for pixel and vertex shaders which are utilized by the latest GPU's.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
cheapo bloed waar kun je dat kopen dan?Damian schreef op 03 September 2003 @ 17:05:
Viel me op dat als je een enemy raakte, je een beetje cheapo bloed zag opspatten, ziet er niet echt goed uit moet ik zeggen, of is dat expres gedaan??
Verwijderd
[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 20:34 ]
Kun je daar een foto van maken of staat er één online?Willybubba schreef op 03 September 2003 @ 17:06:
Dit is echt vetKreeg meteen zin in een WO2 shooter dus heb ik vandaag maar ff MoH:AA Deluxe Edition aangeschaft
Wil wel eens weten hoe de verpakking en inhoud eruit ziet!
Op websites zie je meestal een afbeelding maar geen echte foto van de verpakking.
Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke meningen en ik zal ze niet aan jullie opdringen om nog een loze discussie in dit topic te ontketenen
Lelijke graphics?b3ta schreef op 03 September 2003 @ 15:49:
CoD gaat floppen let op me woorden... weet je waarom omdat hl2 er eerder is en dit een geheel nieuwe game experience wordt.
Ik geef je een tip... ga naar de Options en verander daar wat instellingen, want COD is verre van lelijk, ligt waarschijnlijk aan je eigen systeem of instellingen.
Ben trouwens benieuwd wat jij WEL mooie games vind.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Epitome schreef op 03 September 2003 @ 20:09:
[...]
Kun je daar een foto van maken of staat er één online?
Wil wel eens weten hoe de verpakking en inhoud eruit ziet!
Op websites zie je meestal een afbeelding maar geen echte foto van de verpakking.
Verpakking... is gewoon een extra dikke DVD doos.
Inhoud... MoH:AA zelf, MoH:AA:Breakthrough Spearhead uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door Willybubba op 03-09-2003 21:35 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Miereneuk-modus aan: iK zie spearhead in de doos liggen.... breakthrough..nu al???Willybubba schreef op 03 September 2003 @ 21:06:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inhoud... MoH:AA zelf, MoH:AA:Breakthrough en de soundtrack.
Weer on topic: CoD demo :in een woord MEESTERLIJK
meer.....meer...meer....meer
Spearhead bedoel je, Breakthough moet nog uitkomen!Willybubba schreef op 03 September 2003 @ 21:06:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inhoud... MoH:AA zelf, MoH:AA:Breakthrough en de soundtrack.
Helaas heeft Battlefield precies hetzelfde met de deluxe edition: Road to Rome zit erbij, maar Secret Weapons weer niet.
Verwijderd
Voordat een mod ingrijpt dat dit totaal offtopic is:Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 21:36:
Hoeveel kost die de luxe editon? En wanneer komt Breakthrough uit en hoeveel gaat hij kosten?
Vanaf 31 euro heb ik 'm gezien.
Breakthrough eind van september, vanaf 25 euro.
Dit topic is gesloten.