Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 11:06:
[...]

Oke het werkte dus niet... het duurt nog gewoon even lang en hij doet nogsteeds raar :(
zet er eens een andere firmware op of reset eens...
batterij volledig laten leeglopen ( als dat gaat )

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Gman schreef op 21 August 2003 @ 12:10:
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met de 1.050 Firmware.
Ik dacht trouwens dat Xclef en H&B exact dezelfde firmware gebruiken? (dus H&B kopieerd die van Xclef).
De firmware van Xclef(1048)en H&B(1050) zijn zowat identiek, ware het niet dat er 2 of 3 dingetjes meer bij staan die vernieuwd/veranderd zijn bij de 1050!? (zie hiervoor veranderingen in dit topic, effe zoeken dus.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:37

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik heb problemen met opstartlogo's. Ik maak ze netjes met paint en sla ze op als monochrome bitmaps, op de juiste grootte, de juiste naam enz. Als ik mijn speler opstart zie ik niks van het logo, alleen het balkje dat volloopt.
Ik heb al geprobeerd de grootte te verkleinen. Maar niks helpt. :(
Iemand enig idee wat zou helpen?

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

W3lta schreef op 21 August 2003 @ 18:59:
Ik heb problemen met opstartlogo's. Ik maak ze netjes met paint en sla ze op als monochrome bitmaps, op de juiste grootte, de juiste naam enz. Als ik mijn speler opstart zie ik niks van het logo, alleen het balkje dat volloopt.
zet hem eens hier neer, maybe kan iemand hem fixen voor je?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BaRF

BaRF

bijna kerst

gwystyl schreef op 21 August 2003 @ 10:57:
Dir betekent dat hij alle nummers afspeelt in de huidige directory,
Subdir dat hij ook alle nummers afspeelt in de mappen erboven tot aan de root. Als je dus al je muziek in een subdir MP3 of Muziek hebt staan komt dat neer op alle MP3's afspelen. Dit laatste weet ik niet helemaal zeker, maar daar lijkt het bij mij wel op.

Mijn spelertje doet het weer dankzij de suggestie van Akisey, thx daarvoor _/-\o_
Ik moest wel een paar uur wachten, maar inderdaad verscheen er op een gegeven moment een 'Lokaal station' in de verkenner, waarna ik kon formatteren en alles opnieuw overpompen. Nu wordt hij weer gewoon herkend als ik hem aansluit op de USB kabel.
dat dacht ik dus ook, maar in de praktijk speelt ie altijd alleen maar de dir af waar je op dat moment bent. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3lta schreef op 21 August 2003 @ 18:59:
Ik zag eerst ook alleen het laadbalkje en geen logo, ik had mijn logo in Photoshop gemaakt en met de goede instellingen opgeslagen (tenminste, dat dacht ik). Uiteindelijk heb ik de bitmap in Paint ingeladen en als Monochroom Bitmap opgeslagen en toen werkte het wel. Ik weet ook niet of de naam case-sensitive is, hij staat nu in ieder geval als LOGO.BMP in mijn root.

Als die tip over het opstart-logo ook niet bij deze review was vermeld, dan had ik het nooit geweten, er staat (voor zover ik het niet over het hoofd heb gezien) helemaal niks over vermeld in de gebruiksaanwijzing (ik heb de H&B JK20).

Maar ja, al met al ben ik best tevreden met deze speler, ik heb er (nog) geen problemen mee gehad en de nieuwe Firmware werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een 60GB harddisk erin gezet alles werkt prima, heb ook al een IBM Travelstar (30gb) erin gehad werkte ook prima.

pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.qubixx.nl/xrikus/hb60gb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

En 0.8 Gig werkte ook (zie mijn post eerder).
Maar het is goed om te weten dat het ding ook andere disks pakt, alhoewel mijn voorkeur toch nog steeds naar de 60 gb van Toshiba uitgaat (og 80, als die prijs omlaag kan)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn H&B JK20 heeft toch wat probleempjes met zijn voeding geloof ik. Ik had hem vanochtend opgeladen in de auto tot hij 100% aangaf (met regelbare auto-adapter, 4,5V), maar als ik nu probeer hem aan de computer van mijn ouders te knopen (USB 1.1) zonder voeding (die ligt op mijn kamer :'() krijg ik een paar keer een knipperend opstartlogo en dan niets meer. Ook wil hij nu niet meer gewoon opstarten om te spelen. Blijkbaar trekt de USB connectie veel stroom?
Ook krijg ik bij connectie op de USB 1.1 poort een melding dat er een snel USB apparaat is aangesloten op een langzame poort. Dat weet ik natuurlijk, maar die melding is volgens mij niet weg te krijgen. Op zich heeft de verbinding wel gewerkt (gisteren nog), maar nu lijkt het dus of hij niet genoeg stroom krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

gwystyl schreef op 23 August 2003 @ 18:19:
Mijn H&B JK20 heeft toch wat probleempjes met zijn voeding geloof ik. Ik had hem vanochtend opgeladen in de auto tot hij 100% aangaf (met regelbare auto-adapter, 4,5V), maar als ik nu probeer hem aan de computer van mijn ouders te knopen (USB 1.1) zonder voeding (die ligt op mijn kamer :'() krijg ik een paar keer een knipperend opstartlogo en dan niets meer. Ook wil hij nu niet meer gewoon opstarten om te spelen. Blijkbaar trekt de USB connectie veel stroom?
Ook krijg ik bij connectie op de USB 1.1 poort een melding dat er een snel USB apparaat is aangesloten op een langzame poort. Dat weet ik natuurlijk, maar die melding is volgens mij niet weg te krijgen. Op zich heeft de verbinding wel gewerkt (gisteren nog), maar nu lijkt het dus of hij niet genoeg stroom krijgt :/
dat je die melding krijgt over het snelle apparaat hoort bij win xp :) Zover ik weet kan dat niet uit (zover ik weet dus he!)..

over het batterij probleem weet ik niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

gwystyl schreef op 23 August 2003 @ 18:19:
mmm ik héb die melding een keer uitgezet bij een kennis, maar ik weet niet meer hoe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 14:23:
Heb vandaag een 60GB harddisk erin gezet alles werkt prima, heb ook al een IBM Travelstar (30gb) erin gehad werkte ook prima.

pic:
[afbeelding]
Wow!, das stoer! Was dat nou moeilijk om een andere HD erin te bouwen?! Ik heb zelf een IHP100, zou best cool zijn als ik daar ook makkelijk een andere HD in kan zetten. :P (moet kunnen heb ik ergens gelezen :P) Heeft iemand hier eigenlijk de geluidskwaliteit van de Xclef met die van de IHP kunnen vergelijken?! Ben daar best wel benieuwd naar eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 14:32:
[...]

zet er eens een andere firmware op of reset eens...
batterij volledig laten leeglopen ( als dat gaat )
Dat gaat dus niet.
Ik heb em vannacht de hele nacht laten lopen en ik werd vanmorgen of 10.30 wakker. Hij had toen 10 uur gedraaid en volgens mij begon ie toen pas echt moeilijk te doen. Nummers wilde niet meer starten, je hoorde alleen maar gekraak van de hardeschijf en hij bleef verder hangen. Als ie na een tijdje dan toch begon te lopen was het een heel ander nummer dan het schermpje aangaf :?
Ik wilde em uit en weer aanzetten gaf ie aan dat ie aan het opladen was en dat ie op 100% was maar hij zat dus helemaal niet aan de oplader :? Ik nog een keer op play gedrukt maar toen bleef ie hangen bij het opstarten en bleef de hdd weer herrie maken.
Toen ik em net aan de oplader legde gaf ie aan dat de batterij 50% vol was... ben het een beetje zat met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 13:44:
Toen ik em net aan de oplader legde gaf ie aan dat de batterij 50% vol was... ben het een beetje zat met dat ding.
Tijd om gebruik te maken van de garantie regeling dus. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 24 August 2003 @ 14:26:
[...]

Tijd om gebruik te maken van de garantie regeling dus. Succes!
idd... volgens mij is gewoon de batterij verrot.
Het is alleen dat ik de komende 12 dagen weg ben en ik echt niet zonder dat ding kan dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Soms bekruipt mij hier het gevoel dat de eerste 'serie' xclef's het nagenoeg goed doen, terwijl xclef's die daarna verkocht werden dat daar wel het een en ander aan de hand mee is, alleen kan ik dit niet hard maken, het is alleen een gevoel als ik in dit topic de berichten elke dag weer lees. Zelf was ik een van de eersten die een xclef had en heb er 'nog' geen problemen mee gehad (heb alle firmware's die er zijn er trouwens al een keer op gehad incl. 1050).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Ik heb hem ook! (zeer goeie deal weten te maken met de H&B,geen risico 14dgn proef :))

...en OMG wist geeneens dat het mogelijk is om films af te spelen via het apparaatje op een andere pc!!!
Kleine filmspjes (kwaliteit matig videoclip, docu's) speelt hij gewoon af, zo geniaal gewoon! (ook wel logisch als het een removeable HD is maargoed)
helaas USB 1.1 heb ik :(

ps zouden de letters ook sofwarematig kleiner te maken zijn, of ligt dit aan het LCD ?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alien_Inside schreef op 24 August 2003 @ 20:04:
Ik heb hem ook! (zeer goeie deal weten te maken met de H&B,geen risico 14dgn proef :))

...en OMG wist geeneens dat het mogelijk is om films af te spelen via het apparaatje op een andere pc!!!
Kleine filmspjes (kwaliteit matig videoclip, docu's) speelt hij gewoon af, zo geniaal gewoon! (ook wel logisch als het een removeable HD is maargoed)
helaas USB 1.1 heb ik :(

ps zouden de letters ook sofwarematig kleiner te maken zijn, of ligt dit aan het LCD ?
Je kan er zelfs mee een film van 20gig afspelen op een andere pc :)
Heb je wel usb2.0 nodig. Maar volgens mij moet dat gewoon goed werken. Het is gewoon een usb-hdd natuurlijk.
Die letters ligt volgens mij aan schermpje. Die lcd heeft 7 regels en ik denk niet die letters kleiner te maken zijn. Zou wel makkelijk zijn idd :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bug gevonden, als ik mn spelertje (met 60GB hd) tot ongeveer 20gig volgooi is er geen probleem maar zodra ik er overheen kom start speler niet meer op,
ik krijg dan totdat ik de speler uitzet die laadbalk die telkens weer opnieuw begint met laden.

Kan ik bugs ergens melden op een website ofzo (of emailadres)?
Andere harddisk zou wel probleemloos moeten werken (zie boekje, tot 126GB geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 17:13
Heeft 'ie dat probleem ook met de 30Gb die je erin hebt gehad? Je zou nog een andere firmware kunnen proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Tranquility op 25-08-2003 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere harddisk erin weg garantie ! ....nee laat maar ik blijf even bij mijn 20GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Trouwens op de auto-scan tuner functie kan ik 9 zenders volautomatisch laten vinden. Wel zijn ze niet 100% zuiver, en zodra de record knop wordt in gedrukt is er duidelijk een ruis. Het afspelen van het opgenomene klinkt erg metaal-achtig (ook op 128/128 kbps).

En tijdens het laden staat het backlight continu aan?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Alien_Inside schreef op 25 August 2003 @ 09:59:
Trouwens op de auto-scan tuner functie kan ik 9 zenders volautomatisch laten vinden. Wel zijn ze niet 100% zuiver, en zodra de record knop wordt in gedrukt is er duidelijk een ruis. Het afspelen van het opgenomene klinkt erg metaal-achtig (ook op 128/128 kbps).

En tijdens het laden staat het backlight continu aan?
Dat 1e is opgelost in de recente firmware's.
Backlight aan is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srekaewt schreef op 09 augustus 2003 @ 14:30:
Ik krijg van hun geen antwoord op mijn vraag of en wanneer zij zelf met een 40GB (of meer) versie gaan komen. Kan iemand die wel reactie krijgt dit eens vragen?

duurt ff voordat ze reageren hoor.

Volgens mij zijn ze op het moment hard bezig aan hun 1.8" HDD speler. En daar zal mbt tot het drukken van kosten ook wel geen erg grote harde schijf worden ingebouwd. Ik vraag me af of de vraag naar 40 GB groot is (hier misschien wel maar of dat elders ook het geval is..).
van onze x-clef vrienden heb ik nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag of er een +40gb fabrieksmodel van de hd-500 komt. is er iemand in contact met hen die deze vraag even wil doorkoppen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 25 August 2003 @ 08:50:
Heeft 'ie dat probleem ook met de 30Gb die je erin hebt gehad? Je zou nog een andere firmware kunnen proberen.
De 30GB had het ook, nadat ik hem had geformateerd was het weg zolang je niet over die +/- 20GB gaat, andere firmware heb ik ook al geprobeerd.

En dat van "garantie weg" is onzin, als je het goed doet komen ze er nooit achter mits je natuurlijk niet die andere harddisk erinlaat zitten als je hem voor garantie opstuurt.

Maar weet iemand waar je bugs moet melden?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die speler niet op een een of andere manier verzegeld dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 15:35:
Is die speler niet op een een of andere manier verzegeld dan?!
Niet dat ik dat gezien of gemerkt heb. Enigste waar ik zou gauw aan denk is dat ze het aan de schroefjes kunnen zien dat je hem open hebt gemaakt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is idd niet verzegeld, en schroefjes kan je zo weer zwart maken met een zwarte stift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Gman schreef op 25 August 2003 @ 12:35:
[...]

Dat 1e is opgelost in de recente firmware's.
Backlight aan is geen probleem.
ik heb fw 1.50 erop, nieuwste dus, en er is echt nog een flinke ruis.
ook het mono/stereo werkt niet optimaal bij de tuner. standaard staat hij altijd op mono (in speler staat dan weliswaar stereo) en pas als ik de speler eerst op mono zet en vervolgens weer op stereo (bij "tuner mode") staat het ook echt op stereo.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 02:37:
Ik heb een bug gevonden, als ik mn spelertje (met 60GB hd) tot ongeveer 20gig volgooi is er geen probleem maar zodra ik er overheen kom start speler niet meer op,
ik krijg dan totdat ik de speler uitzet die laadbalk die telkens weer opnieuw begint met laden.

Kan ik bugs ergens melden op een website ofzo (of emailadres)?
Andere harddisk zou wel probleemloos moeten werken (zie boekje, tot 126GB geloof ik).
misschien toch een soft-/firmware foutje :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja denk het wel, boekje staat dat ie andere 2.5" harddisks ondersteund tot 126GB.
heeft verder nog niemand de speler getest met grotere harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 17:59:
Hij is idd niet verzegeld, en schroefjes kan je zo weer zwart maken met een zwarte stift :)
Ja, daar heb je gelijk in, ware het niet dat dat de schroefjes zijn waarmee de afdekplaatjes aan de zijkanten mee vast zijn geschroefd. Daaronder zitten nog wat grotere grijze schroeven, waarmee je de onderkant van de bovenkant mee los kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik begin nu ook m'n twijfels te krijgen over de 1.050 firmware:

Metallica tussen de lounge???
Dat heb ik niet gedaan.
Zo heb ik wel vaker titels die op de verkeerde plek staan, maar soms is het ook de schuld van de mp3 zelf (aangezien ik dat in Winamp ook wel eens heb).

Ik had in het begin (Firmware weet ik niet) bijv 2 Dire Straights directory's (van de 4) op een HELE verkeerde plek staan.

Ik hou dit aan:
MP3 (<- gewone collectie)
New (<- nog te luisteren of het collectie waardig is)

Dire Straights stond in /mp3/rock/Direstraits en volgens de browser stond ie in /new/Ashanti/Direstraits

echt heel vaag, extra vaag dat maar 2 van de 4 dir's verkeerd stonden.
Ik weet niet zeker welke firmware dat was want toen had ik de speler net, maar volgens mij al met 1.050

[ Voor 10% gewijzigd door Gman op 26-08-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Gman schreef op 26 August 2003 @ 10:33:
Ik begin nu ook m'n twijfels te krijgen over de 1.050 firmware:

Metallica tussen de lounge???
Dat heb ik niet gedaan.
Zo heb ik wel vaker titels die op de verkeerde plek staan, maar soms is het ook de schuld van de mp3 zelf (aangezien ik dat in Winamp ook wel eens heb).

Ik had in het begin (Firmware weet ik niet) bijv 2 Dire Straights directory's (van de 4) op een HELE verkeerde plek staan.

Ik hou dit aan:
MP3 (<- gewone collectie)
New (<- nog te luisteren of het collectie waardig is)

Dire Straights stond in /mp3/rock/Direstraits en volgens de browser stond ie in /new/Ashanti/Direstraits

echt heel vaag, extra vaag dat maar 2 van de 4 dir's verkeerd stonden.
Ik weet niet zeker welke firmware dat was want toen had ik de speler net, maar volgens mij al met 1.050
vreemd allemaal ik heb dezelfde firm, maar nog nooit met niks problemen gehad :)

misschien dat het idee van 'de eerste levering' toch opgaat, ik was er nl ook al heel vroeg bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb een H&B, en die heb ik nu zo'n 2 weken denk ik; geen 1e levering lijkt mij zo, en ik heb ook nog nooit problemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 13:55:
[...]

van onze x-clef vrienden heb ik nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag of er een +40gb fabrieksmodel van de hd-500 komt. is er iemand in contact met hen die deze vraag even wil doorkoppen?
Ik heb zelf ook geen reactie meer gehad op mijn laatste mail, ben bang dat de hoeveelheid mail wat te veel voor ze wordt.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Laatst online: 16:09
ik heb mijn h&b player 2 weken nu het schattige ding wat problemen begint te geven

harde schijf blijft op en neer spinnen geeft tussen door charging 100% of batterij en stekker icoontje wisselen elkaar af om de seconde

kan de harde schijf niet meer xssen, heb geformat en doet het nog niet

volgens mij is hd rip, iemand met de same verschijnselen voordat ik hem opstuur??

wat is een goede tool op snel fouten te checken op de hd, mag niet te lang duren ivm usb1.1 en de batterijen levensduur als ie aan mijn pc hangt...

[ Voor 19% gewijzigd door japie101 op 27-08-2003 16:34 . Reden: vergeten content ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik starte vandaag mn speler op, had geen logo en na 5 min dat balkje op scherm had ik het wel gezien, en opnieuw opgestart en toen had ik wel logo, na zo'n 6 a 7 min kreeg ik eindelijk muziek, en had er nix nieuws opgezet...

Beetje raar..

Hd maakt ook meer herri als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

oh man die usb-2.0 kabel is toch zo veel sneller dan 1.1 zeg, toch eens overwegen of een nieuw moederbordtje uitkan. 700mb in zeg 20 secs ofzo, usb1.0 doet daar toch gauw 5-7 mins over :(

heb hem nu bijna 1 week en geen rare dingen,

iedereen pls posten als er rare dingen waargenomen worden.... (ikzelf kan nog ruilen binnen nu en een week:))

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Alien_Inside schreef op 27 August 2003 @ 16:52:
oh man die usb-2.0 kabel is toch zo veel sneller dan 1.1 zeg, toch eens overwegen of een nieuw moederbordtje uitkan. 700mb in zeg 20 secs ofzo, usb1.0 doet daar toch gauw 5-7 mins over :(

heb hem nu bijna 1 week en geen rare dingen,

iedereen pls posten als er rare dingen waargenomen worden.... (ikzelf kan nog ruilen binnen nu en een week:))
Er was eens....een Pci kaartje met usb2.0 sloten welke een stuk goedkoper is dan een moederbord :).

Voor de mensen die rare dingen hebben. Gebruik zoiezo alleen de 1048 firmware. Verder heb ik zo'n vaag vermoeden dat het 1 en ander kapot kan gaan door oververhitting. Jaja, als je iets met de kleur zwart een paar uur in de zon laat liggen wordt het vrij heet. Met het warme weer van verleden week moet je natuurlijk ook geen GB's aan data overpompen met het hoesje om je speler heen. Logisch nadenken wat dat betreft. Wanneer je harde schijf te warm wordt (elke harde schijf, dus ook die van je Xclef), dan gaat ie kuren vertonen / kaduuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
heb hem geformat weer en na HEEEL erg lang laden enzo om de firmware weer van mem naar hd te brengen en dirs aan te maken enzo doet alles het weer, maar wat het geweest is wel vaag, wel een opmerking ik had mijn player bijna volgezet (nog 300 mb over ofzo)

dan kan je al niet meer recorden ook en ik denk dat de speler wat ruimte voor zichzelf zou willen hebben ook.. denk dat ik nu maar ff wat vrij laat voorlopig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Nog even een opmerking over een pci kaart met usb2.0 van wwillem. Toen ik meer als 2 maanden geleden mijn xclef had gekocht had ik hem aangesloten op een Sweex(3xusb2.0 en 2x firewire). Elke keer als ik hem aansloot op die kaart ging mijn pc opnieuw opstarten. Wat ik van anderen had begrepen lag dit aan de chipset(NEC720100AGM), let hier dan op zou ik zeggen. Vraag anders, als je een kaartje koopt, of je hem kan ruilen als het niet werkt.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Damn, nu maakt de hd nog meer herri, en mijn pc herkent hem niet meer.. Opstarten deed ie gister nog wel, maar nu weet ikniet, want zoveel tijd heb ik niet (kost nu ongeveer 5 min :S )

• japie101
hier blijft ie ook vaag doen wdekreij, als het te gek wordt is het garantie...

Verwijderd

Hoi allemaal,

Nou, mijn H&B heb ik vanochtend gekregen en dit is werkelijk waar een kek apparaatje, zeg! Ik was op zoek naar een MP3-speler waarmee ik ook af en toe naar 3FM kon luisteren en waarmee ik ook mijn interviews (tijdens mijn werk) mee zou kunnen tapen. 't Lijkt erop dat ik in de roos heb geschoten ;-)

Mijn eerste indrukken zijn dus positief. Ik vind de audio-kwliteit van de bijgeleverde oorplugjes heel erg meevallen en ook de radio-ontvangst is voor mij OK (ik zit nu in Utrecht en ik luister eigenlijk alleen 3FM).

Maar ik heb een vraagje: kan iemand eens uitleggen hoe de PLAYLIST MODE precies werkt? De handleding is nogal beknopt op dit punt.

Overigens heb ik al mijn MP3-albums al van M3U-files met de juiste volgorde voorzien. Elk album staat in z'n eigen directory met de .MP#-files en een .M3U-file voor de afspeelvolgorde. Kan ik hier iets mee?

Thanks!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 12:28:
Maar ik heb een vraagje: kan iemand eens uitleggen hoe de PLAYLIST MODE precies werkt? De handleding is nogal beknopt op dit punt.

Overigens heb ik al mijn MP3-albums al van M3U-files met de juiste volgorde voorzien. Elk album staat in z'n eigen directory met de .MP#-files en een .M3U-file voor de afspeelvolgorde. Kan ik hier iets mee?
Tijdens het afspelen van een nummer kan je op de jog knop drukken. Deze zit aan de rechterkant (je kan er ook mee scrollen enzo, maar je moet hem dus indrukken). Er verschijnt dan een menu'tje met de optie bookmark. Kies deze optie en stop deze bijvoorbeeld in playlist 1. Doe dit nog een aantal keer bij andere nummers en je hebt zo zelf een playlist gemaakt.

Dit gaat alleen harstikke traag, maar gelukkig had je dit al gedaan met winamp. De m3u files kun je in de playlist directory stoppen. Vervolgens zet je de speler aan, drukt op de menu knop (ingedrukt houden), selecteert playlist en daarna naar onderscrollen (of 1 x naar boven scrollen). Daar staat de verse winamp playlist. NB: De winamp 3.x playlist werkt alleen wanneer je een vrij nieuwe firmware hebt. Met de laatste 1048 firmware van xclef of de 1050 firmware van H&B zal het in ieder geval werken. Succes ermee :).

• LaborGardens
  • Laatst online: 13:59
Ik hoop niet dat mijn XClef (die in bestelling is) ook al die problemen gaat vertonen, zoals de laatste tijd bij veel mensen wel het geval is... of zijn al die problemen alleen maar met de H&B??

Verwijderd

Hoi WWillem,

Bedankt voor je uitleg; 't is me nu duidelijk. De v48 firmware heb ik inmiddels in 't apparaat gezet en ik heb 'n stel M3U-files overgezet naar de PLAYLIST directory en het werkt inderdaad!
Alleen heb ik in sommige playlists dat op een van de plekken van een track ineens een andere track staat. Net alsof bij het zoeken naar de bijbehorende bestanden een bestand uit een andere directory is geplaatst. Ken je dit probleem?
Ik heb geprobeerd de M3U-files opnieuw weg te schrijven, maar ik blijf in sommige playlistst de verkeerde bestanden terugvinden (meestal maar 1 track van de tien of elf; de rest gaat wel ok).
Oja, ik merkte ook dat de jukebox ook moeite heeft met M3U-files met erg lange bestandsnamen erin. Maar dit is natuurlijk gemakkelijk op te lossen door de namen wat in te korten ;-)

CHEERS!

Verwijderd

LaborGardens schreef op 28 augustus 2003 @ 15:00:
Ik hoop niet dat mijn XClef (die in bestelling is) ook al die problemen gaat vertonen, zoals de laatste tijd bij veel mensen wel het geval is... of zijn al die problemen alleen maar met de H&B??
De Xclef en H&B zijn qua hardware identiek, het enige dat verschilt is het stickertje op de speler zelf (en de firmware schijnt iets af te wijken bij H&B, maar je kunt 'm voor beide apparaten gebruiken).

Ikzelf heb m'n H&B nu twee weken en nog helemaal geen problemen ermee gehad (*klop* *klop*), maar ik gebruik 'm dan ook niet uren per dag.

Verwijderd

ik gebruik hem van 6.30hr tot +-16.30-17.30. Ik heb er voorlopig geen probs mee gehad.
Hij draait nu ook nie constant, soms op pauze en meestal over de middag ligt hij effe uit.

De instellingen gaan bij mij alleen verloren als ik na het laden hem opstart met de voeding aangesloten. Dit gebeurt niet wanneer ik die eerst ontkoppel en dan pas opstart.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 15:12:
Alleen heb ik in sommige playlists dat op een van de plekken van een track ineens een andere track staat. Net alsof bij het zoeken naar de bijbehorende bestanden een bestand uit een andere directory is geplaatst. Ken je dit probleem?
Ik heb geprobeerd de M3U-files opnieuw weg te schrijven, maar ik blijf in sommige playlistst de verkeerde bestanden terugvinden (meestal maar 1 track van de tien of elf; de rest gaat wel ok).
Oja, ik merkte ook dat de jukebox ook moeite heeft met M3U-files met erg lange bestandsnamen erin. Maar dit is natuurlijk gemakkelijk op te lossen door de namen wat in te korten ;-)
Check Emmeau in "Xclef HD500 mini-review!".

Je kan in dit hele lange topic ook zoeken met ctrl-f. Scheelt dubbele vragen :).

Edit: Mjah, alstie op 100% zit istie klaar he :D.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 28-08-2003 18:43 ]

Verwijderd

;-)

Okay, bedankt. Maar ik zie dus dat er verder niet echt een constructieve oplossing is, behalve dan je files hernoemen en hopen dattie dan wel goed gaat.

Nog een vraagje over het opladen: geeft de lader ook aan als ie klaar is met laden? Hij staat hier nml nu al een tijdje op 100%

THANKS!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 17:10:
[..]

Nog een vraagje over het opladen: geeft de lader ook aan als ie klaar is met laden? Hij staat hier nml nu al een tijdje op 100%

THANKS!
Nope, geeft hij niet aan, zou wel handig zijn in een nieuwe firmware. Als hij op 100% staat dan is hij volledig opgeladen, is mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldinho op 28-08-2003 19:56 ]

• djsjors
  • Laatst online: 02-07-2021
Hello,

ik had een vraagje:
ik zou graag de H&B of de Xclef willen bestellen. maar ik weet dat hij bij www.mp3cdspeler.nl te vinden is en ook op www.mp3man.nl heeft iemand een idee waar ik beter kan bestellen.
het voordeel is wel als ik hem bij mp3man bestel dat ik hem in rotterdam kan ophalen maar daar is die wel 299 euro en bij mp3cdspeler 285 euro (+verzend) !!!! HELP ik kan niet kiezen :9~

• Gman
mp3cdspeler leverde bij mij echt bruut snel, volgende dag al.
Was wel naar postbus adres (dus altijd sneller dan normaal) op mijn werk maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik ook bij mp3cdspeler: op een maandag van rabo naar rabo geld overgemaakt. Volgende ochtend werd hij aan huis geleverd door tpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

mp3speler.nl had wat problemen met leveren tijdens hun vakantie (ding was verstuurd op donderdag en op vrijdag een mail dat hij maandag verstuurd zou worden?)
Maar verder well correct een mailtje gehad van ze, en onder rembours pas du probleme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3cdspeler is heel snel idd. 's Middags om 3 uur besteld na verscheidene mailtjes te hebben uitgewisseld over het prijsverschil tussen Xclef en H&B (bleven ze vaag over). Geld meteen overgemaakt en de dag erna om 10 uur had ik 'm al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Damn, ik weet echt niet wat ik met mn mp3 speler aanmoet nu... Hij maakt altijd veel heeri nu (gekraak), vaak gaat ie niet aan (blijft laden) en met de pc kan ik ook maar een enkele keer in de speler komen....

Als ik uhm wil formateren, dan ben ik bijna alles kwijt, omdat ik gewoon geen ruimte heb.... Mijn 80 gb staat helemaal vol met films, dus dan zal ik er heel wat moeten branden uit noodzaak..

Maar andere mensen met dit probleem waren er (voorlopig) vanaf na een format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....uhm... Ik denk dat je HD is gecrashed. Ik heb een jaartje geleden exact hetzelfde gehad met een harddisk van quantum in mijn PC. Zit niks anders op dan terugsturen en aanspraak maken op de garantie, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djsjors schreef op 28 August 2003 @ 22:35:
Hello,

ik had een vraagje:
ik zou graag de H&B of de Xclef willen bestellen. maar ik weet dat hij bij spam te vinden is en ook op spam heeft iemand een idee waar ik beter kan bestellen.
het voordeel is wel als ik hem bij spam bestel dat ik hem in rotterdam kan ophalen maar daar is die wel 299 euro en bij spam 285 euro (+verzend) !!!! HELP ik kan niet kiezen :9~
Een collega van mij heeft de Xclef HD500 in backorder staan bij mp3cds.. en kreeg net een mailtje dat ze na het weekend binnen komen. Ik heb zelf een H&B gekocht bij mp3cds... en binnen 16uur onder rembours had ik hem in huis. Als ik toen kon kiezen zou ik de Xclef hebben gekozen (ja ik weet het is dezelfde speler).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 13:59
Ik weet niet of het hier al staat, maar de afstandsbediening voor de XClef is in aantocht... ik doe namelijk mee met de actie van DAPReview en heb een statusupdate-mail van Omni gehad. Hij stuurde een mail van Innoko.de door met daarin de volgende tekst:
...Remote control is already ordered but it will take a few days. The exact
price for it must be calculated...
Voor degenen die dus met smart op deze ab zitten te wachten: nog heel even geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Die battery meter werkt wel een beetje raar bij mij. Tussen de overgang naar 1 balkje, geen balkje en uitvallen van het apparaat zit alles bij elkaar slechts 5-10 minuten. Ga je weg van huis met 2 balkjes, denk je goed te zitten.... toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
HTF99_PCP schreef op 29 August 2003 @ 18:28:
Die battery meter werkt wel een beetje raar bij mij. Tussen de overgang naar 1 balkje, geen balkje en uitvallen van het apparaat zit alles bij elkaar slechts 5-10 minuten. Ga je weg van huis met 2 balkjes, denk je goed te zitten.... toch niet..
Mjah, die indicator is nog niet helemaal perfect idd. Mogen ze wel eens wat aan doen. Overigens speelt ie nog zo'n 5 uur wanneer de indicator leeg knippert :D.

Btw, er komt aan het eind van deze week een nieuwe firmware. Welke al nieuwer is dan 1053 (jaja, wij lopen een beetje achter, ik heb 51, 52 en 53 gemist geloof ik :P). Check ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
wwillem schreef op 29 August 2003 @ 18:31:
[...]

Mjah, die indicator is nog niet helemaal perfect idd. Mogen ze wel eens wat aan doen. Overigens speelt ie nog zo'n 5 uur wanneer de indicator leeg knippert :D.
5 uur? klipperen betekend uitval binnen één minuut bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door htf99 op 29-08-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
HTF99_PCP schreef op 29 augustus 2003 @ 22:40:
5 uur? klipperen betekend uitval binnen één minuut bij mij.
Welke firmware :? Toevallig 1050? Bij 1048 kan ik nog even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Heb op mijn xclef in ieder geval 1050. Bij knipperen kan ik nog een paar uur luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
1050 idd
Even wachten op die nieuwe firmware dan maar, zien wat dat ons brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zelf een gekocht vandeweek en ben erg te spreken over dit beestje :)
goed geluid en snelle start.
als ik aan het DJ`en ben hang ik hem gewoon aan de set en heb ik meteen een mp3 klaar zonder dat ik uren bezig ben de mix weer op te nemen naar wav vanaf minidisk en dan nog eens encoderen.

nogmaals dit is echt een superaparaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

ok, Emm is in de states, met een defecte H&B player.
Was lekker op Schiphol muziek aan het luisteren, check-in time, dus ik zet hem uit. Wacht netjes tot we airborne zijn, zet hem aan, en hij blijft dus nu hangen tijdens het booten.
Ben nu in de VS, en plug hem in op het lichtnet, zet hem aan, gaat iets verder, maar blijft toch hangen :-/

Wordt er niet echt vrolijk van. Ben helaas mijn usb drivers vergeten mee te nemen, en dus kan ik niet kijken of ik hem via windows kan benaderen (zit op win98 hier).

Kan iemand de drivers even mailen aan tweaker@emmeau.com.geentroep.net? (verwijder geentroep.net) Wil graag op de terugweg echt wel naar muziek luisteren, ipv van #%#%#@$%@#$% huilende babies

Ronald, bedankt, ik heb nog niks ontvangen, zal later nog wel een keer checken. Kun je het anders ergens op wat webspace zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Emmeau op 30-08-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Emmeau, heb de bestanden naar je gemailt, hoop dat het lukt. Het gaat om 11 bestanden die in totaal iets minder als 1MB in beslag nemen. Heb ze even ingepakt als zip-bestand (283kb).

[ Voor 15% gewijzigd door ronaldinho op 30-08-2003 20:38 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Volgens mij hebben de mensen met problemen allemaal een H&B of zie ik dat verkeerd :? Best jammer dat H&B het een beetje verprutst.

Emmeau; als je om 22:00 nog niks hebt wil ik wel ff die driver online knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Wwillem, Ik nok hem nu, maar als je hem even ergens wil neerzetten, pak ik hem later op.

Het gekke is dat na een keer of 10 mijn player nu wel weer opstart. Weet niet of het een typisch H&B probleem is, de hardware is identiek immers. Wel gebruik ik firmware .50, denk dat dat maar snel teruggaat richting .48

UPDATE
Drivers zijn er, nogmaals dank Ronald, en ook Willem. Copying gaat goed, zal later een checkdisk en wat andere ongein runnen over mijn machine

[ Voor 21% gewijzigd door Emmeau op 30-08-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers :),

heb nu ook een h&b gekocht en bevalt perfect!!! alleen heb ik een vraag.
heb zo'n kabel gekocht om em op je stereo aan te sluiten en die zit nu in de koptelefoon aansluiting maar nu is het geluid zachter als gewoon muziek afspelen.
nu zullen jullie zeggen : HARDER ZETTEN! doh :P doe ik ook maar ehh is dat wel gewoon goed voor je mp3 speler op de koptelefoon aansluiting.?

en aan de line in heb ik denk ik niet veel voor mn stero aansluiting? ( is toch voor muziek op te nemen van ander apparaat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 21:24:
beste tweakers :),

heb nu ook een h&b gekocht en bevalt perfect!!! alleen heb ik een vraag.
heb zo'n kabel gekocht om em op je stereo aan te sluiten en die zit nu in de koptelefoon aansluiting maar nu is het geluid zachter als gewoon muziek afspelen.
nu zullen jullie zeggen : HARDER ZETTEN! doh :P doe ik ook maar ehh is dat wel gewoon goed voor je mp3 speler op de koptelefoon aansluiting.?

en aan de line in heb ik denk ik niet veel voor mn stero aansluiting? ( is toch voor muziek op te nemen van ander apparaat?)
Kort: Ja dat kan zonder problemen.

Langer: Tis vrij logisch allemaal als ik je verhaal goed begrijp. De standaard koptelefoon die bij de xclef zat heeft een lage weerstand (8 Ohm als ik mij niet vergis). Deze kan dus bij een laag vermogen (van de xclef) nog een vrij hoog geluidsvolume produceren.

De line-in van je stereo daarentegen, heeft een hogere impedantie/weerstand. Deze produceert bij het lage vermogen van de xclef dus een lager geluidsvolume dan de standaard xclef koptelefoon. De oplossing is vrij simpel: Zet je stereo wat harder. De xclef kan je ook zonder problemen op een hoger volume zetten, maar dit gaat je wel meer vermogen kosten, dus gaat de xclef minder lang mee met z'n batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat minder mee gaan maakt me niks uit :P nu tenminste ff, thnx iig voor je reply.
een audio fiel ( vriend ) zei dat het ook kon , maar ik vraag liever iets 2 x dan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Het lijkt mij toch wel leuk om een overzicht met problemen te hebben van de Xclef/H&B gebruikers..

Mensen met problemen met deze speler, zouden jullie naar wdekreij[AT]hotmail.com willen mailen wat voor problemen. Daarnaast wil ik graag de nickname weten, de software versie (1.50 bijv, als je meerdere hebt geprobeert, plz vermeld meerdere), of je een Xclef hebt of een H&B, en uiteraard wat voor probleem het is...

Lijkt mij toch leuk om daar een overzicht van te hebben, is meteen goede info voor een mogelijke 2e topic over deze perfecte - maar bij mij zeer brakke - speler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even nog een snel vraagje : kan ie nou wel of niet Wav files afspelen??.
want ik zie het nergens staan ook niet in de maual maar mp3cdspeler.nl zegt dat het wel kan , en volgens mij heb ik het ook ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 13:37:
even nog een snel vraagje : kan ie nou wel of niet Wav files afspelen??.
want ik zie het nergens staan ook niet in de maual maar mp3cdspeler.nl zegt dat het wel kan , en volgens mij heb ik het ook ergens gelezen.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

het blijft een top spelertje na 1.5 week gebruik, maar hij blijft ook erg groot en zwaar, lastig dus als portable die nu juist gemakkelijk draagbaar moet zijn :Z

*zou iemand een schatting durven te maken van de restprijs over bijv. een half jaar? zou hij nog 200 eur opleveren? 8) (->dit ivm een dan aan te schatten 1.8" hdd speler die veeeel fijner in draagcomfort moet zijn. )

-?

*weet iemand hoe het zit met de instellingen toch te bewaren icm de lader in pluggen? :? (altijd als lader ingeplugt wordt (event. icm usb kabel) verdwijnen de instellingen.)

-^ik weet het nu: lader inpluggen als het doosje nog aan staat, 3sec op stop drukken, dan op play 3sec, hij laadt nu, om laden te stoppen op stop 3secs, dan gewoon weer opstarten en mn instellingen blijven staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Alien_Inside op 31-08-2003 19:37 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
wwillem schreef op 30 August 2003 @ 20:34:
Volgens mij hebben de mensen met problemen allemaal een H&B of zie ik dat verkeerd :? Best jammer dat H&B het een beetje verprutst.
Bij een apparaat die technisch identiek is (en met dezelfde firmware uitgerust) zou er toch geen verschil kunnen zijn. Ik denk dat het dus op toeval berust dat er nu meer H&B's kapot gaan. Wellicht zijn er ook veel meer H&B's verkocht dan de (slecht leverbare) Xclefs wat een verklaring kan zijn van het hogere aantal defecten.

Ik heb zelf ook een H&B en die werkt gelukkig nog perfect (wel voor de zekerheid firmware 1048 erop gezet). Wel heb ik het idee dat de gebruikte Toshiba harddisk nogal brak is, en dat dat gewoon de reden van de vele defecten is. Op het internet lees ik ook veel over problemen met Toshiba harddisks in notebooks. En als ik zo de problemen hier lees lijken die mij ook harddisk gerelateerd.

Ik wil hierbij wwillem's advies bekrachtigen door alleen firmware 1048 te gebruiken die stabiel is. En voor de rest maar afwachten hoeveel Toshiba's er nog gaan sneuvelen... Als dat na de garantie het geval is dan uiteraard een ander merk kopen zoals een IBM/Hitachi Travelstar of Fujitsu notebook HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
Vandaag ben ik bij mediamarkt rotterdam centrum geweest en daar stond die te glinsteren de H&B hd speler :) voor € 299 ... maar ik heb hem niet gekocht omdat hij bij mp3cdspeler € 285 is zelfs de Xclef HD-500 weer leverbaar... ik weet niet hoe het komt maar die is mooier (wat weet ik eigenlijk ook niet) en dan ben je totaal 295 kwijd (teminste als ik het goed begrijp) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

GRAAG IEDER MET EEN BUG MET DE XCLEF OF H&B SPELER DIT LEZEN!!

Als je een bug hebt over deze mp3 speler (of nog liever: al istie kapot :) ), wil je dan het volgende naar mij mailen:

Nickname
Merk (H&B/Xclef)
Firmware (heb je er meerdere gebruikt, zet dan ook meerdere in de mail)
Bug/fout (vertel dus even kort maar duidelijk wat de bug is)
Tevergeefse pogingen om de bug te verhelpen (wat heb je allemaal al geprobeerd dus eigenlijk :)

Dit graag mailen naar wdekreij[AT]hotmail.com

Ik houd het op de volgende site bij: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/bug.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Leuk initiatief! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik heb al een mail gestuurd.

Ik moest gisteren even een stukje rennen om de bus te halen en vergat m'n speler even vast te houden en dus kletterde die op de grond.
Hij doet het nog 100% goed en er is zelf helemaal niks van te zien (w.s. dankzij het hoesje).
Doordat de HD een spindown doet is deze waarschijnlijk heel gebleven.
Goed design dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Mijn mp3 speler is dus - zoals sommige mischien weten - kapot, en ga deze terug naar mp3cdspeler sturen.. Ik kan zeker (volgens de wet) niet eisen dat ik mijn geld terug krijg, ofwel?

Als dat zo is heb ik inmiddels al wat beters gezien om me van audio te laten voorzien, en hijs nog goedkoper ook :) Kan er zelfs divx-jes op afspelen, hijs klein, en heeft kleurenscherm, 300 mhz...

Nieuw? Ja...

Wat dan? Zoek op Acer N10 :)

[ Voor 4% gewijzigd door wdekreij op 02-09-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 02 September 2003 @ 22:52:
Mijn mp3 speler is dus - zoals sommige mischien weten - kapot, en ga deze terug naar mp3cdspeler sturen.. Ik kan zeker (volgens de wet) niet eisen dat ik mijn geld terug krijg, ofwel?

Als dat zo is heb ik inmiddels al wat beters gezien om me van audio te laten voorzien, en hijs nog goedkoper ook :) Kan er zelfs divx-jes op afspelen, hijs klein, en heeft kleurenscherm, 300 mhz...

Nieuw? Ja...

Wat dan? Zoek op Acer N10 :)
huh :? audio op zoŽn apparaatje?
een pocketpc is toch echt iets anders dan een hd mp3 speler...
kijk alleen maar naar geheugen/schijfruimte
heb ik het nog niet eens over geluidskwaliteit etc
Maar ieder moet zijn keuze zelf maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:03:
Ja denk het wel, boekje staat dat ie andere 2.5" harddisks ondersteund tot 126GB.
heeft verder nog niemand de speler getest met grotere harddisk?
is het nog iemand gelukt de xclef met een grotere hd aan de praat te krijgen?
:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Als eerste petje af voor de inzet van een aantal ijverige mensen _/-\o_ !!

Ik heb gisteren de Xlcef aangeschaft bij mp3cdspeler.nl. Ben erg benieuwd of dat ie vandaag al afgeleverd gaat worden??

Ik heb alle pagina's in deze thread doorlopen en kom een aantal onderwerpen niet tegen. Misschien dat er toch iemand is die me een antwoord kan geven op een aantal vragen.

- Gebruikt iemand hem in combinatie met een mac?
- Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van de digitale optische ingang (volgens de specs moet deze erop zitten)?
- Zo ja, moet je dan gebruik maken van een mini-toslink in de hoofdtelefoonaansluiting?
- En zo ja, als je een complete CD "overpomt", is het dan 1 grote file of herkent ie de aparte nummers. Analoog doet ie dit namelijk niet en moet je op de PC/mac zelf de spatiering tussen de nummers aanbrengen ..... toch?
- Welk programma is het makkelijkst op de PC om een playlist aan te maken?
- Welke firmware kan het best gebruikt worden met de Xclef (1.50 of 1.48)??

Alle input is welkom 8)

Groeten
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
ik zat even te lezen op www.xs4all.nl/~jaapkrey/bug.htm en dit las ik "Xrikus H&B 1048/1050 Als je meer als 20 gb op een grotere hd zet, start de speler niet meer op". is dit zo heeft iemand anders hier ook problemen mee???

mijn xclef is onderweg...Yippie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb net ff een RMA formuliertje ingevuld, maar stel hij moet opgestuurd worden naar H&B, dan kan het dus zijn dat ik mijn speler 4 WEKEN kwijt ben....

Das wel errug lang :'(

Maarjah zo heb ik er ook nix aan...

Btw, dit gaat via mp3cdspeler.nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta

W3lta

Ik heb nets iets ontdekt: Ik had een deel mp3's overgepompt naar de speler, als er naar zocht zag ik ze niet staan. Kijk ik net effe met verkenner in die mappen: staan ze wel aangevinkt als verborgen! -> Blijkbaar leest de speler geen verborgen bestanden.
Goeie raad voor iedereen met problemen: kijk eerst even als de mp3's niet verborgen staan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

W3lta schreef op 03 september 2003 @ 20:30:
Ik heb nets iets ontdekt: Ik had een deel mp3's overgepompt naar de speler, als er naar zocht zag ik ze niet staan. Kijk ik net effe met verkenner in die mappen: staan ze wel aangevinkt als verborgen! -> Blijkbaar leest de speler geen verborgen bestanden.
Goeie raad voor iedereen met problemen: kijk eerst even als de mp3's niet verborgen staan! :D
waarom zou iemand verborgen mp3's hebben? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Hallo allemaal,

Als eerste petje af voor de inzet van een aantal ijverige mensen !!

Ik heb gisteren de Xlcef aangeschaft bij mp3cdspeler.nl. Ben erg benieuwd of dat ie vandaag al afgeleverd gaat worden??

Ik heb alle pagina's in deze thread doorlopen en kom een aantal onderwerpen niet tegen. Misschien dat er toch iemand is die me een antwoord kan geven op een aantal vragen.

- Gebruikt iemand hem in combinatie met een mac?
- Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van de digitale optische ingang (volgens de specs moet deze erop zitten)?
- Zo ja, moet je dan gebruik maken van een mini-toslink in de hoofdtelefoonaansluiting?
- En zo ja, als je een complete CD "overpomt", is het dan 1 grote file of herkent ie de aparte nummers. Analoog doet ie dit namelijk niet en moet je op de PC/mac zelf de spatiering tussen de nummers aanbrengen ..... toch?
- Welk programma is het makkelijkst op de PC om een playlist aan te maken?
- Welke firmware kan het best gebruikt worden met de Xclef (1.50 of 1.48)??

Alle input is welkom

Groeten
Edwin
-MAC: weet ik niet, in de manual staat dat ie onder da MAC net zo werkt als op een PC
-Ja, gebruik van gemaakt. Hij kan mx. 128kb/s coderen, dus echte topkwaliteit is het niet
-Erm......je krijgt een kabel die tussen de speler en de versterker kan.... (weet niet wat een toslink is :P ). Die kabel gaat gewoon in een apart gaatje in de speler
-Weet ik niet, ik heb slecht 1 nummer overgezet
-Winamp
-1.048, met de 1.050 wordt de crash- en vasloopgevoeligheid groter. Ik heb ook een dag 1.050 gehad; veel gepiep en gezoem hoorde ik....

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
wdekreij schreef op 03 September 2003 @ 17:19:
Ik heb net ff een RMA formuliertje ingevuld, maar stel hij moet opgestuurd worden naar H&B, dan kan het dus zijn dat ik mijn speler 4 WEKEN kwijt ben....

Das wel errug lang :'( Maarjah zo heb ik er ook nix aan... Btw, dit gaat via mp3cdspeler.nl..
Das idd lang ja, jammer dat jij weer precies een mislukt exemplaar hebt. Misschien kan je vragen of je hem kan ruilen voor een Xclef (en geen H&B).

Btw, als antwoord op je email heb ik de startpost geupdate :).

Edit: Remote is al te bestellen bij AdvancedMp3players Aanstaand weekend komen ook de juiste foto's ervan.

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 03-09-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta

W3lta

BaRF schreef op 03 September 2003 @ 20:31:
[...]

waarom zou iemand verborgen mp3's hebben? :D
Had het zelf niet door dat ze verborgen waren :+ omdat winamp ze altijd keurig leesde. Nu ja weten weer iets bij over de speler hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

wwillem schreef op 03 September 2003 @ 21:31:
[...]

Edit: Remote is al te bestellen bij AdvancedMp3players Aanstaand weekend komen ook de juiste foto's ervan.
bravo :D 15 pond valt mee toch? Weet iemand al of mp3spelers.nl hem ook meteen gaat leveren? ik geloof dat we dan gemailed zouden worden, maarja, ik moet elke dag 2399 virus mails filteren dus volgens mij komt ook niet alles aan...

ik hoop dat de maker van het sobig virus vandaag nog een zeer, zeer ernstig voorval meemaakt, wat niet per sé plezierig voor hem moet aflopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
wwillem schreef op 03 September 2003 @ 21:31:
[...]

Das idd lang ja, jammer dat jij weer precies een mislukt exemplaar hebt. Misschien kan je vragen of je hem kan ruilen voor een Xclef (en geen H&B).

Btw, als antwoord op je email heb ik de startpost geupdate :).

is die foto die erbij staat op die link niet juist dan?
ik had stiekum gehoopt op een remote control met lcdtje :(

greetz

japie101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik heb nog geen mailtje ontvangen. En op de site staat op 03-09-2003 22:10 nog niets...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• ronaldinho
japie101 schreef op 03 September 2003 @ 22:01:
[...]

is die foto die erbij staat op die link niet juist dan?
ik had stiekum gehoopt op een remote control met lcdtje :(

greetz

japie101
Die foto is inderdaad niet juist (zie ook foto's eerder in dit topic van deze of vorige week). Daar kon je zien dat de aansluiting naast dat pinnetje te lang is.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.