Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

hij doet me nog steeds denken aan die klassieke gameboy.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89177

JazzySOB schreef op 08 August 2003 @ 22:18:
[...]
Dan is dat vast geen MediaMarkt ArenA in Amsterdam. Toen ik daar vroeg naar de H&B en Xclef, keken ze me aan alsof ze het in keulen hoorden donderen... Ze hadden alleen de (veel te overprijste) Mpio HDD speler. Voor zo ver ik weet schijnt de MediaMarkt in groningen ze te verkopen.
In Heerlen hebben ze em ook :P
Overigens ben ik eerst 3 keer langs moeten gaan voordat ze em echt besteld hebben 8)7. Rare winkel, je zou denken dat ze toch graag iets verkopen :?. Ze hadden er ook nog nooit van gehoord, maar hij stond wel in hun systeem. In Groningen hadden ze vorige week nog een aantal op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

Anoniem: 61204 schreef op 06 August 2003 @ 16:03:
Dear Sir,

Thank you for your kind information.

I have plan for supporting ogg format because we know very well ogg format is very attractive one.
If we're ready to release it, you'll know that through our distributors all over the world.

Our brand name is something new for end users.
But, our products are selling under our big buyer's brand name.
That's why people do not know Xclef brand name very well.

Thanks & Regards,

Hugh Cho
Marketing Manager
MultiChannel Labs
TEL : +82 32 577 6602
FAX : +82 32 577 6605
Mobile : +82 (0)11 9769 6646
E-Mail : cybic12@multichannel-labs.com

....

greetings from a costumer!!
Ik krijg van hun geen antwoord op mijn vraag of en wanneer zij zelf met een 40GB (of meer) versie gaan komen. Kan iemand die wel reactie krijgt dit eens vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:11
Anoniem: 89177 schreef op 09 August 2003 @ 03:44:
[...]

In Heerlen hebben ze em ook :P
Overigens ben ik eerst 3 keer langs moeten gaan voordat ze em echt besteld hebben 8)7. Rare winkel, je zou denken dat ze toch graag iets verkopen :?. Ze hadden er ook nog nooit van gehoord, maar hij stond wel in hun systeem. In Groningen hadden ze vorige week nog een aantal op voorraad.
Ik heb er nu ook eentje besteld bij mp3cdspeler.nl. Ik had geen zin meer om nog langer te wachten op dapreview waar ik hem eerder wilde kopen. Volgens mij doen die ook niks meer met hun aktie. Ik ga hem straks ophalen in Oisterwijk. Tis wel een eind rijden vanuit de kop van Noord Holland, maar leaseauto, dus tankpas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Ik krijg van hun geen antwoord op mijn vraag of en wanneer zij zelf met een 40GB (of meer) versie gaan komen. Kan iemand die wel reactie krijgt dit eens vragen?

duurt ff voordat ze reageren hoor.

Volgens mij zijn ze op het moment hard bezig aan hun 1.8" HDD speler. En daar zal mbt tot het drukken van kosten ook wel geen erg grote harde schijf worden ingebouwd. Ik vraag me af of de vraag naar 40 GB groot is (hier misschien wel maar of dat elders ook het geval is..).

[ Voor 23% gewijzigd door srekaewt op 09-08-2003 14:43 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Is die dapreview actie nou nog steeds niet van de grond gekomen? Tering, dat duurt wel erg lang zo.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Hillie schreef op 09 August 2003 @ 15:27:
Is die dapreview actie nou nog steeds niet van de grond gekomen? Tering, dat duurt wel erg lang zo.
idd, blij dat ik er op tijd bij was @ mp3speler.nl :P maybe wel 10 euro duurder ofzo, maar ik heb mn 20gig muziek al een tijdje bij me ;)

btw, nog niet veel mensen die een eigen boot-logo hebben gepost?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 07:31
BaRF schreef op 09 augustus 2003 @ 20:51:
[...]

btw, nog niet veel mensen die een eigen boot-logo hebben gepost?
Ja ik wil ook wel een paar mooie logo's voorbij zien komen :)

Ik heb er zelf een van het ID&T LOGO gemaakt maar waar kan ik een BMP bestand uploaden??

[ Voor 5% gewijzigd door htf99 op 09-08-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

www.theforumisdown.com

converteer ze even naar gif voordat je ze upload

[ Voor 45% gewijzigd door Emmeau op 09-08-2003 22:19 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Alleen GIF, JPG en JPEG, geld ook voor:
http://picserver.student.utwente.nl/

Hernoemen helpt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door htf99 op 09-08-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HTF99_PCP schreef op 09 August 2003 @ 22:00:
Ja ik wil ook wel een paar mooie logo's voorbij zien komen :)

Ik heb er zelf een van het ID&T LOGO gemaakt maar waar kan ik een BMP bestand uploaden??
Dan neem je toch gewoon de t.net server. Je kan als icoontje plaatjes tot 10kb uploaden. Het bmp'tje wat jij hebt is 2 kb. Log in, ga naar profile, upload een plaatje en kopier het adres. Zet dit tussen image tags:
code:
1
[img]*link* [/]

De t.net server is uiteraard maar een tijdelijke oplossing, elke provider biedt trouwens webspace. Dus zoek eens uit hoe je de webspace van jouw provider kunt gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 10-08-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Sinds gisteren ben ik ook eindelijk in het bezit gekomen van een Xclef in de vorm van een H&B JK20 en zal hier mijn bevindingen even in een notedop met jullie delen :)

Uiteindelijk heb ik hem voor 285 Euro gekregen. Toen ik hem gisteren ophaalde bij mp3cdspeler in Oisterwijk, vertelde ik ze mijn slechte ervaringen met de MamboX P353 die ik eveneens bij hun had gekocht, en prompt kreeg ik 5 Euro korting. Toch leuk van ze, nietwaar? :)

Eenmaal uit de doos verbaas ik mij erover hoe degelijk het device aanvoelt. Heel anders dan de MamboX P353 die ik eerder had. Hij is mooi slank en ziet er gewoon schitterend uit. (maar dat weet ondertussen iedereen al, dus hier schrijf ik niks nieuws ;))

Tsjonge, wat een goed geluid komt er uit dat ding zeg! In de specs wordt gewag gemaakt van 2 x 10 mW, maar volgens mij is dat veel meer: want wat hij kan luid! En dan zonder dat het geluid minder van kwaliteit wordt. Vooral met de user-instelling van de equalizer kun je het geluid helemaal naar wens instellen. De bassen zijn prachtig en gedetailleerd. Niets dan lof over het geluid dus! Heb hem gisteren één keer opgeladen, wat bijna 4,5 uur duurde tot er 100% in beeld verscheen en heb meteen maar de firmware naar 1050 geupdate (er stond 1035 op), de powerkabel erafgehaald en meteen aan de USB 2.0 gehangen om de HDD vol te pompen met muziek. Tussentijds gekeken wat ik er allemaal op wou zetten en de speler al die tijd aan laten staan om de batterij leeg te laten trekken. Na aardig wat uurtjes (weet niet meer hoeveel) stopt hij ermee. Vanmorgen de speler weer helemaal volgeladen en hij speelt nu vanaf 11:30 constant. Wel heb ik er twee uur mee zitten spelen en nummers van verschillende albums beluisterd waardoor de HDD regelmatig opspinde. Maar nu heb ik hem op tafel gelegd voor een duurtest :) Ik ben dus benieuwd hoe lang de batterijlading standhoudt. Uiteraard laat ik jullie weten na hoeveel uur hij ermee stopt.

Navigatie van de albums is heel gemakkelijk en het display is super-overzichtelijk. Pauzes tussen de nummers zijn net zo kort als op de PC met Winamp! Indrukwekkend!

Ik kan het niet laten meteen even wat fotootjes van mijn nieuwe aanwinst te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ra.wilschut/tweakers_review/H&B-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ra.wilschut/tweakers_review/H&B-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ra.wilschut/tweakers_review/H&B-3.jpg

Zoals je ziet maak ik nog steeds gebruik van mij good-old Nex-II neckband-hoofdtelefoon omdat die gewoon ontzettend goed klinkt (veel beter dan de Sennheiser PMX-60 die ik onlangs een paar dagen heb gehad). Maar misschien dat ik nog eens Sony MDR-EX71SL oordopjes ga kopen na er hele goede ervaringen ervan gelezen te hebben van anderen, maar voorlopig ben ik uiterst tevreden met deze combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/shocked.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
HifiGek kan dat plaatje beter als avatar gebruiken. Past wel bij hem. Dat lame kruisje is ook geen gezicht...

[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 10-08-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dong0238/HTF99/idt.bmp

Op dat ding ziet ie er beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Wie krijgt deze monochroom zonder dat de helft van het plaatje verdwijnt??

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dong0238/HTF99/Untitled-1.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Ik lees net het volgende in de handleiding:

Problem:
Problems in PC connection or file transfer.

Solution:
In case of audio files, copying is limited due to copyright protection.

wat wordt hier nou precies mee bedoeld? Een limiet op het aantal mp3z wat je per keer kunt kopieëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:29
JazzySOB schreef op 10 August 2003 @ 16:13
Uiteindelijk heb ik hem voor 185 Euro gekregen.
Bedoel je geen 285 euro??? Anders zou ik ook wel willen weten hoe je 100 euro korting krijg. :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
HTF99_PCP schreef op 10 August 2003 @ 20:08:

Problem:

Solution:

wat wordt hier nou precies mee bedoeld? Een limiet op het aantal mp3z wat je per keer kunt kopieëren?
Ik zou het niet weten. Ik heb de hele HDD met mp3's volgeplempt en ben geen problemen tegengekomen. Hij is trouwens nu al 10 14 uur continu aan het spelen en nog steeds twee streepjes nu één streepje op de batterij-indicator. Ziet er dus goed uit. Ben benieuwd of ik de 17 uur van ronald1971 kan verbeteren ;)
PsYcHoPunK schreef op 10 August 2003 @ 20:14:
[...]
Bedoel je geen 285 euro??? Anders zou ik ook wel willen weten hoe je 100 euro korting krijg. :P :P
Hmm ja inderdaad bedoelde ik 285 Euro.. 8)7
105 Euro korting was nog mooier geweest natuurlijk :9

[ Voor 59% gewijzigd door Tranquility op 11-08-2003 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
HTF99_PCP schreef op 10 August 2003 @ 19:30:
Wie krijgt deze monochroom zonder dat de helft van het plaatje verdwijnt??

[afbeelding]
In zwart wit wordt het wel wat prut, maar dit heb ik er van kunnen bakken (met wat prutsen met het contrast in photoshop):
Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/sensation2_bw.bmp
of
Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/sensation3_bw.bmp
en als logo (160x105)
Afbeeldingslocatie: http://www.breed.demon.nl/logo.bmp

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 10-08-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

HTF99_PCP schreef op 10 augustus 2003 @ 20:08:

Problem:

Solution:

maybe betrekking tot wma files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op 10 augustus 2003 @ 17:38:
HifiGek kan dat plaatje beter als avatar gebruiken. Past wel bij hem. Dat lame kruisje is ook geen gezicht...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/hoei2.JPG

:9

Volgens mij is je geld gewoon op voor een goede hoofdtelefoon maar goed, je kan mij niet wijsmaken dat Nex betere spulletjes maakt dan Sennheiser (die al zo`n beetje 100 jaar in het vak zit) :Y) ..... Ik dacht dat je je nex en mambo had verkocht, waarop heb je die pmx60 kunnen testen dan sinds je deze een paar dagen in bezit had, op een onzichtbare mp3speler ;)

Hoe vind je mijn nieuwe avatar bij de way 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Zoiets? Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ra.wilschut/tweakers_review/logo.bmp
edit:
Oeps. wwillem was me al voor zie ik ;)

@HiFiGek,

Nee hoor, mijn geld is nog echt niet op. Ik heb de PMX-60 een paar dagen mogen proberen en vond hem zwaar tegenvallen. Te schel hoog en weinig bas. Bovendien zat de hoofdtelefoon niet lekker. Veel te los op mijn hoofd/nek. (en ik heb echt geen mager smoeltje)

Ik had op dat moment inderdaad even geen mp3speler, maar dat maakt niks uit. Ik heb ook nog niet-portable audio in huis. Ik heb hem dus kunnen testen op mijn Harman/Kardon AVR-7000 receiver en een Harman/Kardon HD-760 HDCD CD speler. En da's geen goedkope rommel dacht ik zo.

Sennheiser maakt best goede spullen, geen twijfel daarover, maar daar is de PMX-60 naar mijn idee geen voorbeeld van. Geen wonder ook gezien de lage prijs. De Nex II zelf was brak, maar de hoofdtelefoon is daarentegen erg goed (daarom heb ik hem ook gehouden en de Nex II destijds met oordopjes verkocht). Sorry als ik je gevoelens daar mee kwets... :O
Hoe vind je mijn nieuwe avatar bij de way 8)
Keurig! Je gaat vooruit ;) :O :O :O :O

[ Voor 116% gewijzigd door Tranquility op 11-08-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
hey thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

was een weekendje weg, van donderdag tot gisteravond, en had (uiteraard) mijn mp3 speler bi(met versie 1.050) en die batterij gaat echt super lang mee! Ik dacht eerst zoiets van: zal wel wat blaat blaat zijn, maar gaat echt lang mee (hoewel toch een stuk korter als mn net md, die ging op 1 penlite batterij zo'n 40/50 uur mee :) ) maar voor zo'n mp3 speler is dit echt veel, en zeker genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nou, ik heb het record van 17 uur van ronald1971 op een paar minuten na geëvenaard! Gisterochtend om 11:30 heb ik hem aangezet en vannacht om een uur of twee begon de indicator te knipperen en om 4:27 (werd wakker om 3:30 om te plassen en kon daarna niet meer slapen van de warmte, dus lekker luisteren in bed) kapte 'ie ermee. Bijna 17 hele uren vol dus. Gezien het feit dat ik er de eerste twee uur flink mee heb zitten spelen (nummers opzoeken, fast forward met constant backlight aan e.d.) waardoor de HDD constant moest opspinnen, vind ik dit een beste prestatie. Als ik er niet mee had zitten spelen had hij ongetwijfeld de 18 uur wel gehaald. Petje af voor de engineers die het apparaat zo zuinig hebben kunnen maken zonder aan gebruiksgemak en geluidskwaliteit in te boeten. Indrukwekkend! Dat doet geen iPod en iRiver iHP-100 hem na volgens mij! :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Tranquility op 11-08-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76374

wat ik wel heb is dat wanneer er nog maar 1 streepje over is, de harddisk moeite heeft met opspinnen. Je hoort hem moeite doen maar em heeft niet genoeg stroom meer.

Hij gaat wel lang meer, zeker +10-12 hr. Zolang hij zeker een ganse dag werkt is het goed, 's avonds laad ik hem dan toch weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
waarom onthoud dat ding z'n instellingen toch niet tijdens het opladen??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op 10 augustus 2003 @ 21:04:
Zoiets? [afbeelding]
edit:
Oeps. wwillem was me al voor zie ik ;)

Te schel hoog en weinig bas. Bovendien zat de hoofdtelefoon niet lekker. Veel te los op mijn hoofd/nek. (en ik heb echt geen mager smoeltje):O
[...]
Welke winkel laat je een hoofdtelefoon die in platic verpakt zit uittesten vraag ik me af :) Als de hoofdtelefoon open is gemaakt is deze niet meer verkoopbaar. Ook is het echt onzin dat de hoofdtelefoon los zit lol, dat ding drukt bij mij echt hard tegen mijn hoofd.... daarentegen is het geluid ook absoluut niet schel hier met mijn Iriver. Gewoon een goede speler kopen :+

Je kan me veel wijsmaken maar dat de nexx beter is dan de sennheiser is bull sja te :P

edit en 70 piekies voor een hoofdtelefoon vind ik nou niet echt weinig hoor....

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 75903 op 11-08-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hoe lang heb je moeten nadenken over dit antwoord? 't zit je echt niet lekker he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet gewoon dat je onin praat >:)

edit: en gezien de spelvouten ongeveer 10 sec _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 75903 op 11-08-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

even een vraagje van een NooB op dit gebied. wat is het verschil tussen vbr en cbr?
en nog maar eentje uit welk land komt Xclef want als ik op google zoek vind ik alleen maar buitenlandse sites .cz enzow.
verder wil ik nog even zeggen dat dit ding er erg goed uitziet en de reviews er blijkbaar niet om liegen en ik nu geneigd ben om hem ook aan te gaan schaffen in plaats van een i-pod of iets dergelijks.

edit: nog een dingetje wat is het verschill tussen deze twee dingen? H&B JK20 en de xclef HD 500.

[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 12-08-2003 11:38 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Angels_Dragon schreef op 12 augustus 2003 @ 11:34:
nog een dingetje wat is het verschill tussen deze twee dingen? H&B JK20 en de xclef HD 500.
het logo, thats all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Angels_Dragon schreef op 12 August 2003 @ 11:34:
even een vraagje van een NooB op dit gebied. wat is het verschil tussen vbr en cbr?
en nog maar eentje uit welk land komt Xclef want als ik op google zoek vind ik alleen maar buitenlandse sites .cz enzow.
verder wil ik nog even zeggen dat dit ding er erg goed uitziet en de reviews er blijkbaar niet om liegen en ik nu geneigd ben om hem ook aan te gaan schaffen in plaats van een i-pod of iets dergelijks.

edit: nog een dingetje wat is het verschill tussen deze twee dingen? H&B JK20 en de xclef HD 500.
vbr=variabele bitrate=bitrate veranderd steeds per seconde.
cbr=constante bitrate=bitrate blijft hetzelfde, dus van begin tot einde b.v. 128kbps.
Xclef komt uit, als ik me niet vergis, Korea.
verschil tussen xclef en h&b is inderdaad het logo, voor de rest all the same (incl. uitgebrachte firmware's van beiden=uitwisselbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Angels_Dragon schreef op 12 August 2003 @ 11:34:

VBR: Variable bit rate. CBR: Constant bit rate. VBR gebruikt alleen lage kwaliteit bij bijvoorbeeld stiltes, zodat mp3'tjes kleiner worden dan met CBR. Zie ook google. Edit; ronald1971 is weer snelller :P.

De Xclef komt, net als veel andere mp3 spelers, uit Zuid-Korea. Zie ook www.xclef.com. Voortaan zelf een beetje research doen he ;).
Anoniem: 75903 schreef op 11 August 2003 @ 22:42:
Ik weet gewoon dat je onin praat.

edit: en gezien de spelvouten ongeveer 10 sec.
Btw, HiFiGek. Je posts beschouw ik als een pure flame. Zoals je weet is dat niet toegestaan. Bovendien draag je absolute drog-argumenten aan en op deze manier zet je jezelf behoorlijk voor gek.
Geluidskwaliteit is subjectief, dus wat de ene mooi vindt, kan de ander niet mooi vinden. Ga niet lopen patsen dat je het beter weet en dat je altijd gelijk hebt, maar probeer je ook eens in te leven in andere, amen (btw, onzin is nog altijd met een z, dat bedoel ik nu met voor gek staan).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 12-08-2003 16:56 ]

Afbeeldingslocatie: http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/lach.gif

• Gman
  • Laatst online: 21-06 10:59
*Zucht*

Ik kan nergens een afstandsbediening vinden voor deze speler.
Ik zal even toelichten waarom ik het zo boeiend vind om er 1 te hebben:

M'n eerste MD was aardig versleten, verf eraf enzo...omdat die AB kwijt is geraakt zat deze open en bloot in m'n zak zodat ik bij de knopjes kon, dat gaat ook weer krassen want je stop nog wel eens per ongeluk je sleutelbos ernaast.

M'n 2e MD (gebruik ik nu) heeft een mooi leren hoesje en dankzij de afstandbediening is deze nu nog steeds punt gaaf, na 1 a 1,5 jaar vrij intensief gebruik.

Ik zie dat deze MP3 speler gelukkig een hoesje heeft waarmee je alsnog bij de knopjes kunt, maar nog steeds vind ik het niet ideaal, ik loop&fiets namelijk elke dag een stuk van en naar de bus, dan moet dat ding gewoon in m'n zak zitten en verder nog steeds bedienbaar zijn.

Dan heb ik nog een punt: Ik heb dan meer speling met de draad van m'n oordoppen, niet is irritanter dan te kort draad.

Zo te zien heeft ie geen ingang voor een AB en zal deze er dus ook nooit komen.

Iemand?
Heb ik eindelijk een goeie en betaalbare speler gevonden....heeft ie v*rd*mme geen AB :(

[ Voor 8% gewijzigd door Gman op 14-08-2003 14:55 ]

als je goed kijkt heeft hij een breede aansluiting voor een AB, ik denk dat er normaal wel een AB in de toekomst beschikbaar zal zijn.

kheb nog de AB van mijn DCP400 , zou het erop werken of werkt dat met andere volts/ampères ?

• htf99
[quote]Anoniem: 76374 schreef op 14 augustus 2003 @ 15:02:
als je goed kijkt heeft hij een breede aansluiting voor een AB[quote]

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/bovenkant.jpg

• Gman
Ik zie een breed zwart stukje met een nóg zwarter gat in het midden, MAW ik zie alleen maar een koptelefoonuitgang.
Maar ik heb nu een LCD monitor voor m'n neus...ik zie fotodetails altijd zoooo slecht @ LCD (en dit is toch wel een 17" Acer...niet 1 van de minste).

De speler is nu 2 maanden uit ongeveer (?) dan kan het idd zijn dat er nog een AB komt maar ik acht de kans klein.

Ik denk dat ik 'm toch maar koop, ik kan er wel mee leven.

[ Voor 30% gewijzigd door Gman op 14-08-2003 15:17 ]

• htf99
Ja als ik naar de foto kijk haal ik het er ook niet echt uit nee.... maar ik heb dat ding en het lijkt idd op een aansluiting voor een afstandsbediening en die zal er toch niet voor niks op zitten.

• Gman
Er zit dus wel degelijk een gat?
Ik zie dat namelijk niet op de foto (zal dus wel aan m'n LCD liggen)

IIG ik ben er uit...dit wordt 'm! _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Gman op 14-08-2003 15:29 ]

Anoniem: 88204

Anoniem: 89887 schreef op 06 augustus 2003 @ 16:57:
... Als ik het knopje om op te nemen indruk krijg ik de melding: not enough memory for recording. Dit vind ik erg vreemd want ik heb er nog nooit iets mee opgenomen en bovendien zit de hardeschijf ook nog lang niet vol (iets meer dan 10% van het geheugen is gebruikt). Weet iemand hier een oplossing voor? (ik heb firmware versie 1.050 , gedownload op de site van H&B www.hb-direct.com )Alvast bedankt!
Ik heb dit probleem nu ineens ook, :( ondanks dat ik in het verleden al wel heb opgenomen van zowel radio,line-in en voice.
Iemand een oplossing? :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88204 op 14-08-2003 16:06 ]

• ronaldinho
Gman schreef op 14 August 2003 @ 14:52:
*Zucht*
[..]
Ik zie dat deze MP3 speler gelukkig een hoesje heeft waarmee je alsnog bij de knopjes kunt, maar nog steeds vind ik het niet ideaal, ik loop&fiets namelijk elke dag een stuk van en naar de bus, dan moet dat ding gewoon in m'n zak zitten en verder nog steeds bedienbaar zijn.

Dan heb ik nog een punt: Ik heb dan meer speling met de draad van m'n oordoppen, niet is irritanter dan te kort draad.

Zo te zien heeft ie geen ingang voor een AB en zal deze er dus ook nooit komen.
Zelf fiets ik ook elke dag, lopen wat minder, maar goed, het valt mij in ieder geval op dat ik een van de weinige ben die 'm niet in zijn broekzak heb zitten, maar aan zijn (korte) broek heb hangen.
Wat dat korte draad betreft: Bij mij is het net het tegenovergestelde, hou niet zo van al te lange draad, kom dus ook met de xclef geen draad tekort.
Heb een Slim X II 400 gehad, pfff, wat een gerotzooi met al die draden (koptelefoon en afst. bed.). Maar goed, het is maar net wat je het fijnste vind.
Wat die AB betreft: foto is zo te zien niet helemaal duidelijk, maar het is wel degelijk een aansluiting voor een afst.bed. Zo'n aansluiting heb ik ooit eens gehad bij een walkman met afst.bed.

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Teneerste geweldige review, na het lezen van deze review en topic en bestuderen van andere spelers ben ik er op uitgekomen dat ik er ook 1 MOET hebben.

Heb hem gister bestelt bij mp3man.nl voor 299 euro en komt nog 5 euro rembours kosten bij en ik hoop dat hij morgen er is :9 :9~

• Gman
Peveer schreef op 14 August 2003 @ 19:52:
Teneerste geweldige review, na het lezen van deze review en topic en bestuderen van andere spelers ben ik er op uitgekomen dat ik er ook 1 MOET hebben.

Heb hem gister bestelt bij mp3man.nl voor 299 euro en komt nog 5 euro rembours kosten bij en ik hoop dat hij morgen er is :9 :9~
Same here, die HD spelers waren tot nu toe altijd te duur, maar deze is echt w00t voor 300,-

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb vandaag grote problemen gehad, het geluid begon te haperen, plugje een beetje bewegen en links/rechts viel het signaal weg, thuis xclef opengemaakt, blijken de aansluitingen bovenin, dus ook de koptelefoon aansluiting, op een klein los printje te zitten dat weer met kleine verbindinkjes zit vastgesoldeerd op de hoofdprint.Hierbij is alleen soldeertin gebruikt.Deze verbindingen zijn zeer kwetsbaar! Ik denk dat ze bij mij verbroken waren door een harde tik tegen het hoofdtelefoonplugje.Ik heb de verbindingen nu zelf met dunne draadjes gesoldeerd.Hij loopt weer als een trein.
Ik realiseer me nu ook dat hij soms tijdens het opladen spontaan uitging terwijl de accu nog niet vol was, dat probleem is nu ook weg.
Edit: Eigenlijk had hij retour gemoeten, want nu is mijn garantie pleite, maar ik kan gewoon niet zonder :)

[ Voor 10% gewijzigd door blobber op 14-08-2003 23:29 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

argh :(

edit, nee ikzelf heb geen problemen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door BaRF op 15-08-2003 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

BaRF schreef op 15 augustus 2003 @ 09:16:
argh :(

edit, nee ikzelf heb geen problemen ;)
Tja, was even vervelend, maar alles is weer onder controle :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

blobber schreef op 15 August 2003 @ 10:40:
[...]

Tja, was even vervelend, maar alles is weer onder controle :)
hoezee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik heb 'm binnen _/-\o_
Da's lekker snel, ik wou dat al m'n bestellingen volgende dag geleverd zou worden :)

Ik d8 even dat ik een DOA had, m'n MD gaat namelijk meteen laden als ik 1x op stop druk, deze moet je ingedrukt houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 08:47

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik heb nog een oplossing bedacht voor de mensen die vinden dat de stappen van het volume te groot zijn: Je selecteert de "user EQ" en daar kan je de het volume iets verhogen door al die frequenties een paar stappen te verhogen. Is wel iets wat werk maar ik vind het persoonlijk wel handig.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 17:22

Jentae

Houdt van aglets.

Ik heb m'n Nex Ia teruggestuurd naar MMPORT vanwege defecten in de backlight. Nu kan ik met bijbetaling van het verschil, ipv een nieuwe Nex, een Xclef krijgen! Zal ik t doen? :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ja ik heb hem ook vandaag binnen gehad en ik ben er nu al onwijs blij mee :)

Ben hem nu helemaal aan het volzetten met muzieka.

En Jentae ik zou het zeker doen het is echt een uitstekende speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90451

Na dit forum gelezen te hebben maar even naar H&B-Direct gemailt waar ik de speler het beste kon kopen en ik kreeg een mailtje terug dat ik de JK20 het beste kon bestellen bij hun dealer MP3CDSPELER.NL (dus gisteren donderdag om 16:51 besteld en vanmorgen 9:45 kwamen ze de JK20 keurig verpakt brengen per TNT) :) :) :) . Mijn eerste indruk mooie speler met een groot duidelijk display en toch nog iets kleiner als ik verwacht had. Na het weekend ga ik de firmware pas updaten want stel dat ik hem kapot maak dit weekend dan kan ik niet meer spelen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89177

Voor de mensen met vragen over de AB, misschien hebben jullie hier wat aan.

Op dat forum vind je trouwens nog meer ervaringen van gebruikers.

Persoonlijk ben ik nog erg tevreden over dit apparaatje _/-\o_. Het is wel zeer jammer dat je zo weinig aan de radio hebt. Ontvangst is bagger en als ik gaat opnemen van de radio krijg ik altijd een zeer storende ruis erdoor heen (alsof de ontvangst opeens een stuk slechter wordt door het spinnen van de HD). Maar ja, gelukkig heb ik em daar niet speciaal voor gekocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90451

Anoniem: 89177 schreef op 16 August 2003 @ 02:07:
Voor de mensen met vragen over de AB, misschien hebben jullie hier wat aan.

Op dat forum vind je trouwens nog meer ervaringen van gebruikers.

Persoonlijk ben ik nog erg tevreden over dit apparaatje _/-\o_. Het is wel zeer jammer dat je zo weinig aan de radio hebt. Ontvangst is bagger en als ik gaat opnemen van de radio krijg ik altijd een zeer storende ruis erdoor heen (alsof de ontvangst opeens een stuk slechter wordt door het spinnen van de HD). Maar ja, gelukkig heb ik em daar niet speciaal voor gekocht 8)
Gadver wat een lelijk ding zeg die remote... zover ik kan zien past het niet echt bij die speler want die is zzzzoooo mooi ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Dus even kort wat advancemp3players zegt m.b.t. AB van Xclef:
The HD-500 remote will be arriving around the end of August @ a price of £14.99 = 21.50 euro (volgens gwk) = 47,38 gulden.

[ Voor 14% gewijzigd door ronaldinho op 16-08-2003 13:14 . Reden: wijzigen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Van die remote aansluiting klopt geen ene f*ck.

Zie en vergelijk de aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/rem1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/bovenkant.jpg

Je ziet dus duidelijk 4 pinnetjes naast elkaar zitten van de remote + 1 voor het geluid op de remote zelf. Op de xclef zitten 2 pinnentejs - 1 x geluid aansluiting - 2 pinnetjes. Maw, van het plaatje klopt geen reet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 06:48

GeeBee

Oddball

Ff een mailtje gestuurd naar MP3CDSpeler om te vragen of de AB daar te koop zal komen te worden zullen zijn gaan worden binnenkort, etc...
Hun antwoord:
Hallo,

Op dit moment kan ik je niet helpen aan deze afstandsbediening maar hij zal later zeker te bestellen zijn , we dan sturen iedereen emailtje die bij ons een Xlcef of H&B heeft gekocht.

Heleen Oostdijck
The future is bright...

Het stekkertje van de AB past zo te zien inderdaad niet in de Xclef... bovendien heeft het draadje een andere kleur dan de oordopjes (zwart ipv zilvergrijs).
Dus misschien plaatjes van een pre-production exemplaar?

[ Voor 22% gewijzigd door GeeBee op 16-08-2003 18:47 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

waarom zouden ze in een pre-product om te showen een product laten zien, wat niet past op het desbetreffende apparaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 06:48

GeeBee

Oddball

Voor een eerste indruk?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Anoniem: 90451 schreef op 16 augustus 2003 @ 11:11:
[...]

Gadver wat een lelijk ding zeg die remote... zover ik kan zien past het niet echt bij die speler want die is zzzzoooo mooi ...
Ach uiterlijk van een AB is echt bijzonder onboeiend, bij m'n MD zit ook een lelijk ding maar was best prettig in gebruik.
De AB bij m'n eerste MD had een LCD erin, die was wel ernstig w00t.
ronald1971 schreef op 16 August 2003 @ 13:08:
Dus even kort wat advancemp3players zegt m.b.t. AB van Xclef:
The HD-500 remote will be arriving around the end of August @ a price of £14.99 = 21.50 euro (volgens gwk) = 47,38 gulden.
Die prijs zou wel eens kunnen kloppen.
Sony zit geloof ik ook rond de 50 NL GULDEN voor een AB voor een MD speler.

[ Voor 33% gewijzigd door Gman op 16-08-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Gman schreef op 16 August 2003 @ 23:44:

Die prijs zou wel eens kunnen kloppen.
Sony zit geloof ik ook rond de 50 NL GULDEN voor een AB voor een MD speler.
mm kan me herrineren dat ik half jaartje geleden op zoek was naar een md afstandbediening met lcd (ofwel de ab voor de net md 707) en die was bijna 100 euro 8)7

Om los te kopen waren (zijn?) die dingen duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

wwillem schreef op 16 August 2003 @ 13:24:
Van die remote aansluiting klopt geen ene f*ck.

Je ziet dus duidelijk 4 pinnetjes naast elkaar zitten van de remote + 1 voor het geluid op de remote zelf. Op de xclef zitten 2 pinnentejs - 1 x geluid aansluiting - 2 pinnetjes. Maw, van het plaatje klopt geen reet.
Zoals op het eerder vermelde topic op een forum gesuggereerd werd: de remote heeft maar een contactgedeelte, zodat je kan kiezen aan welke kant je hem erin plugd, zodat de draad de kant op gaat, waar je 'm wil hebben (sommigen hangen die xclef bv links aan hun broek, anderen rechts...).

Vindt 't best een goed idee, mocht dit kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

dit klopt helaas niet als ik het zo zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/remotekloptnietdammit!.jpg

aantal pinnen + breedte kloppen beide niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 22:29
Zou het mogelijk zijn om mijn NexIA in te ruilen (met bijbetaling natuurlijk :P) voor een batterij problematiek?

Mijn Nex IA valt namelijk enorm vaak uit als de batterij op de helft zit.. En zo te zien is dit de 'speler van de toekomst' ;)

edit:
ik heb em bij mp3cdspeler.nl gekocht :)

[ Voor 13% gewijzigd door simon op 17-08-2003 12:41 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vraag het ze en je weet het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BaRF schreef op 17 August 2003 @ 12:37:
dit klopt helaas niet als ik het zo zie:

[afbeelding]

Lol, dat is nog eens een gave fotosoep :). Je kan zo in ieder geval duidelijk zien dat het niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

wwillem schreef op 17 August 2003 @ 13:56:
[...]

Lol, dat is nog eens een gave fotosoep :). Je kan zo in ieder geval duidelijk zien dat het niet past.
hobby + nut = olé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaRF schreef op 17 August 2003 @ 12:37:
Daar kan ik idd niet tegenop.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb (ondanks firmware 1050) toch nog een probleem met de shuffle functie.

Ik heb via ID3-TagIt voor elke artiest een playlist gemaakt met alle nr's van die artiest.

Mijn Folder-indeling is als volgt:
ROOT
- Acda en De Munnik
----- Naar huis
---------- 01 Acda en De Munnik - Het regent zonnestralen.mp3
---------- 02 Acda en De Munnik - Niet of nooit geweest.mp3
---------- ...
----- Hier zijn
----- ...
- Blof
- ...

Wanneer ik nu de playlist van een artiest selecteer, en deze in shuffle mode laat afspelen, gaat het helemaal mis. Rechtsbovenaan staan wel het juiste aantal nr's uit de playlist, echter, bij het afspelen komen sommige nr's wel 8 keer voor in dezelfde lijst en soms zelfs 3 maal achter elkaar...

Daar het totale aantal tracks in de lijst wel klopt, zijn er dus ook een hoop nr's die zelfs helemaal niet aan bod komen....

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, en hoe ik het kan verhelpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 50818 op 17-08-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16630

Ik heb een vraagje aan de gelukkige bezitters van de Xclef HD500.
Hoe snel gaat het doorspoelen ?
Bij mijn iriver iFP-395T kon je dit aanpassen tot max 8x.
Aangezien ik alleen maar live-sets van 80min+ luister vind ik dit erg belangerijk. Bij de creative zen liep het doorspoelen exponentieel op en ging als maar sneller, dit was ideaal alleen deze speler had geen folder navigatie :( Daarom heb ik hem dus weggedaan maar nu ben ik toch erg benieuwd hoe het doorspoelen bij de Xclef gaat. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

mm weet nie precies hoe snel het gaat, mara weet wel dat je om naar 40 min te gaan in een trac van 80 wel ff bezig bent..

edit:

ik deed net in 1 min zo'n 17 min spoelen..

[ Voor 19% gewijzigd door wdekreij op 17-08-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Anoniem: 16630 schreef op 17 August 2003 @ 21:38:
Ik heb een vraagje aan de gelukkige bezitters van de Xclef HD500.
Hoe snel gaat het doorspoelen ?
Bij mijn iriver iFP-395T kon je dit aanpassen tot max 8x.
Aangezien ik alleen maar live-sets van 80min+ luister vind ik dit erg belangerijk. Bij de creative zen liep het doorspoelen exponentieel op en ging als maar sneller, dit was ideaal alleen deze speler had geen folder navigatie :( Daarom heb ik hem dus weggedaan maar nu ben ik toch erg benieuwd hoe het doorspoelen bij de Xclef gaat. Iemand ?
Ik heb er even een liveset bijgepakt voor je:
Hij loopt wel op, eerst per 2 a 3 sec en daarna gaat ie naar stapjes van 10 seconde ofzo, per seconde doet ie dan 30 a 40 seconde spoelen. maar harder gaat ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

die shuffle klopt zoiezo niet. Elke keer pakt ie dezelfde volgorde, en om dat te verhelpen kun je wel gewoon weer playmode > shuffle selecteren, want dan maakt ie 'on-the-fly' een nieuwe volgorde aan.

Maar das wel lastig, hopenlijk wordt de volgende snel afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Als er een afstandbediening komt hoop ik dat het er toch wel eentje wordt met een display!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 50818 schreef op 17 augustus 2003 @ 18:38:
Ik heb (ondanks firmware 1050) toch nog een probleem met de shuffle functie.

bla

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, en hoe ik het kan verhelpen?
Zolang de xclef nog niet helemaal lekker shuffled, kan ik je aanraden om met winamp een playlist te maken en dan te shuffelen. Deze in je playlist directory gooien en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hebben jullie ook wel eens dat de playlists zoals je ze maakt in winamp helemaal niet goed afgespeeld worden? :? In winamp zijn ze wel goed (ja ik maak ze direct op de HD500)

Volgens mij kijkt de speler alleen naar de eerste zoveel karakters ofzo? Nog niet getest, maar als ik bijvoorbeeld "Billy Joel - Goodnight Saigon.mp3" in een playlist stop, dan speelt de xclef "Billy Joel - Goodnight my love goodnight.mp3"... (en het IS ook echt dat liedje, geen foute naam ofzo)

raaarrrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

BaRF schreef op 18 August 2003 @ 19:59:
hebben jullie ook wel eens dat de playlists zoals je ze maakt in winamp helemaal niet goed afgespeeld worden? :? In winamp zijn ze wel goed (ja ik maak ze direct op de HD500)

Volgens mij kijkt de speler alleen naar de eerste zoveel karakters ofzo? Nog niet getest, maar als ik bijvoorbeeld "Billy Joel - Goodnight Saigon.mp3" in een playlist stop, dan speelt de xclef "Billy Joel - Goodnight my love goodnight.mp3"... (en het IS ook echt dat liedje, geen foute naam ofzo)

raaarrrrrr!
Billy Joel - Goodnight Saigon.mp3
Billy Joel - Goodnight my love goodnight.mp3

De eerste 23 karakters zijn gelijk. Ik had het probleem ook, toen ik
<artiest>-<album>-<tracknummer>-<titel> gebruikte.

Xclef kijk alleen maar naar de eerste 16 karakters ofzo.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is best dat je een andere manier van benaming gebruikt ( zie mijn post van eerder ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 76374 schreef op 19 August 2003 @ 11:11:
het is best dat je een andere manier van benaming gebruikt ( zie mijn post van eerder ).
sterker nog, ik gebruik precies dezelfde benaming als jou voor vrijwel mn complete verzameling, maar ik heb echter één mapje genaamd 'unsorted' en daar staan ze dus gewoon als 'artist - titel.mp3' :P hehe maarja maakt niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5865

Is de firmwareupdate die bovenaan staat ook geschikt voor het (identieke) model van H&B... de JK20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 5865 schreef op 20 August 2003 @ 20:09:
Is de firmwareupdate die bovenaan staat ook geschikt voor het (identieke) model van H&B... de JK20
zoals mijn Oud-Hollands grootmoedertje immer zeide: Lezen kreng! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaRF schreef op 20 August 2003 @ 20:14:
[...]

zoals mijn Oud-Hollands grootmoedertje immer zeide: Lezen kreng! :P
Anders ga ik even 24 pagina's doorlezen :(
ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ja :)

De firmware is uitwisselbaar van de H en B en Xclef, immers alleen het logo is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm, mijn H&B heeft een beetje de geest gegeven :( Ik hing hem weer aan mijn USB-poort (een iets andere dan gister geloof ik), en hij zij eerst wel dat hij USB connected was, maar in de verkenner zag ik alleen maar 'Lokaal station' zonder volumenaam. De computer reageerde ultra-traag en bij apparaatbeheer stond een uitroepteken bij 'USB apparaat voor massa-opslag'.
Ik dus proberen om de eigenschappen op te vragen, geeftie uiteindelijk wel op dat er 12,7 Gb bezet was en iets van 5,7 vrij, maar ik zag geen (verborgen of gewone) mappen in de verkenner.
Toen heb ik geprobeerd er wat heen te kopieren, dat werkte dan weer wel, en ik zag de map die ik net gekopieerd had.
Toen ik echter de speler een keer opnieuw opstartte, kwam hij niet verder dan het logo :'( :?
Dat is ook het enige wat hij nu nog doet. Windows (XP pro NL) geeft wel een 'hardware veilig verwijderen' icoontje in de systemtray, maar bij apparaatbeheer staat alleen een uitroepteken en er wordt geen volumenaam toegewezen.
Als ik probeer de speler los van de computer op te starten komt hij ook niet verder dan het opstartlogo. Ik snap er niets van, iemand enig idee?
De enige optie die ik nog zie is de HDD eruit slopen en die in een laptop formatteren en dan kijken of hij weer werkt (als het goed is maakt de H&H wel zelf weer zijn mappen aan dan).
Ik heb sinds gister volgens mij alleen windowsupdate uitgevoerd, en verder geen rare programma's geïnstalleerd die iets met harde of verwisselbare schijven doen.
firmware versie is 1.050

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 20-08-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook al een tijdje gelazer met de H&B.
-Hij staat nu bomvol en het opstarten duurt ruim 2 minuten!~
-Ook duurt het uitzetten minstens 20 seconden.
-Verder staat regelmatig het batterijicoontje te knipperen en geeft ie aan dat ie netstroom heeft (dat hoort toch niet?)
-Als de batterij niet helemaal vol meer is, nog maar 2 streepjes ofzo, dan duurt het vaak heel lang voor een nummer opgestart is en hoor je de hele tijd de hardeschijf kraken en blijft de speler hangen.
-Hij springt dan ook vaak ineens naar een ander nummer halverwege zonder dat dit op het schermpje verandert.

Een maat van me heeft hier dus geen last mee en heeft dezelfde.
Ik heb net de firmware geupdate maar het opstarten duurt nogsteeds evenlang.
Ik denk dat ik maar is even met mp3spelers.nl ga bellen want ik vind dit NIET leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de HD formatteren en opnieuw opstarten.

Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76374 schreef op 20 August 2003 @ 21:17:

Probeer dat eens.
hmm oke...
moet ik alles er weer opnieuw opzetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Waarom gaat iedereen zo prat op die H&B firmware updates :?

H&B plakt een ander stikkertje op het apparaatje en tadaa, een nieuwe speler. Zij zullen ook wel niet zo veel verstand hebben van goede firmware updates maken (of kopieren ze gewoon letterlijk de update van xclef, die echter pas bij 1048 is?). Gebruik gewoon lekker de xclef firmware. Heb je ook geen exotische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akisey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07-2022
gwystyl schreef op 20 August 2003 @ 20:55:
Hmm, mijn H&B heeft een beetje de geest gegeven :( Ik hing hem weer aan mijn USB-poort (een iets andere dan gister geloof ik), en hij zij eerst wel dat hij USB connected was, maar in de verkenner zag ik alleen maar 'Lokaal station' zonder volumenaam. De computer reageerde ultra-traag en bij apparaatbeheer stond een uitroepteken bij 'USB apparaat voor massa-opslag'.
Ik dus proberen om de eigenschappen op te vragen, geeftie uiteindelijk wel op dat er 12,7 Gb bezet was en iets van 5,7 vrij, maar ik zag geen (verborgen of gewone) mappen in de verkenner.
Toen heb ik geprobeerd er wat heen te kopieren, dat werkte dan weer wel, en ik zag de map die ik net gekopieerd had.
Toen ik echter de speler een keer opnieuw opstartte, kwam hij niet verder dan het logo :'( :?
Dat is ook het enige wat hij nu nog doet. Windows (XP pro NL) geeft wel een 'hardware veilig verwijderen' icoontje in de systemtray, maar bij apparaatbeheer staat alleen een uitroepteken en er wordt geen volumenaam toegewezen.
Als ik probeer de speler los van de computer op te starten komt hij ook niet verder dan het opstartlogo. Ik snap er niets van, iemand enig idee?
De enige optie die ik nog zie is de HDD eruit slopen en die in een laptop formatteren en dan kijken of hij weer werkt (als het goed is maakt de H&H wel zelf weer zijn mappen aan dan).
Ik heb sinds gister volgens mij alleen windowsupdate uitgevoerd, en verder geen rare programma's geïnstalleerd die iets met harde of verwisselbare schijven doen.
firmware versie is 1.050
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jou. En dat probleem begon toen ik inderdaad de laatste firmware had opgezet (1050).
Je kan je h&B wel degelijk nog steeds formateren hoor. Plugt hem in en wacht desnoods 30min. Ik verzeker je dat het harde schijf icoontje in je verkenner zal komen.Daarna kan het het gerust formateren.
Ik heb nu dit probleem niet meer. Ik weet niet hoe het komt het probleem zich niet meer voordoet maar wat ik verander heb is:
- Ik heb de ID3 tag optie uitgeschakeld.
- Ik heb een map "MUSIC" gemaakt en daar pas met mijn mp3 indeling begonnen. Als je de browser dus opstart mag er maar één map te zien zijn.

En als je volledig geen problemen meer wilt, zet er dan firmware 1048 op. Bij deze is er inderdaad ook dit probleem niet dat je nu hebt.
Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

akisey schreef op 20 August 2003 @ 21:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad als jou. En dat probleem begon toen ik inderdaad de laatste firmware had opgezet (1050).
Je kan je h&B wel degelijk nog steeds formateren hoor. Plugt hem in en wacht desnoods 30min. Ik verzeker je dat het harde schijf icoontje in je verkenner zal komen.Daarna kan het het gerust formateren.
Ik heb nu dit probleem niet meer. Ik weet niet hoe het komt het probleem zich niet meer voordoet maar wat ik verander heb is:
- Ik heb de ID3 tag optie uitgeschakeld.
- Ik heb een map "MUSIC" gemaakt en daar pas met mijn mp3 indeling begonnen. Als je de browser dus opstart mag er maar één map te zien zijn.

En als je volledig geen problemen meer wilt, zet er dan firmware 1048 op. Bij deze is er inderdaad ook dit probleem niet dat je nu hebt.
Veel plezier
Ik heb inderdaad al mijn artiesten in de root staan
Eerst had ik
MP3\
artiest\
(jaar) album\
XX - trackname
maar als ik dan repeat mode op subdir zet, speelt hij de hele dir MP3 af, ofwel alle MP3's. Ik wil graag per artiest kunnen afspelen, dus heb ik alle artiesten in de root gezet. Het opstarten van de speler duurt nu wel erg lang (liever gezegd deed, want nu istie dus brak), maar volgens mij werkt dat wel.
Ik ga in ieder geval je suggestie proberen, en dan maar hopen dat het werkt en weer alle MP3-tjes overpompen.

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:02

Dirty

Is it capputime yet?

Als je tijdens het spelen van een song (van een playlist) de speler uitzet, dan later weer aanzet speelt hij hetzelfde nummer wel maar dan gaat hij niet meer verder met de playlist. In plaats daarvan wordt het volgende nummer in de dir gespeeld. is dit normaal?
Zo blijf je bezig om een playlist door te lopen. (scroll scroll) |:(

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

kun je instellen, weet uit mn hoofd niet waar maar weet iig wel dát het kan :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

wat is eigenlijk het verschil tussen subdir en dir als je hem op shuffle hebt staan? volgens mij verschilt het in dat geval niet veel he? :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dir betekent dat hij alle nummers afspeelt in de huidige directory,
Subdir dat hij ook alle nummers afspeelt in de mappen erboven tot aan de root. Als je dus al je muziek in een subdir MP3 of Muziek hebt staan komt dat neer op alle MP3's afspelen. Dit laatste weet ik niet helemaal zeker, maar daar lijkt het bij mij wel op.

Mijn spelertje doet het weer dankzij de suggestie van Akisey, thx daarvoor _/-\o_
Ik moest wel een paar uur wachten, maar inderdaad verscheen er op een gegeven moment een 'Lokaal station' in de verkenner, waarna ik kon formatteren en alles opnieuw overpompen. Nu wordt hij weer gewoon herkend als ik hem aansluit op de USB kabel.

Anoniem: 76374 schreef op 20 August 2003 @ 21:17:

Probeer dat eens.
Oke het werkte dus niet... het duurt nog gewoon even lang en hij doet nogsteeds raar :(

• Gman
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met de 1.050 Firmware.
Ik dacht trouwens dat Xclef en H&B exact dezelfde firmware gebruiken? (dus H&B kopieerd die van Xclef).
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.