Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 10852 schreef op 03 August 2003 @ 18:39:
nice! Wel vreemd dat ie bij mij redelijk lang deed over 5 min radio opnemen.. Wel live-encoding = heel lekker!
Komt waarschijnlijk door de nieuwe firmware (versie 1048 heb ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wwillem schreef op 03 augustus 2003 @ 20:08:
[...]

Komt waarschijnlijk door de nieuwe firmware (versie 1048 heb ik).
1050 is dr ook al hor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ja, van H&B. Niet van Xclef, die wordt pas na de 2e week van augustus verwacht (de zuid-koreanen hebben vakantie volgens advancedmp3players.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

wwillem schreef op 03 August 2003 @ 21:13:
[...]

Ja, van H&B. Niet van Xclef, die wordt pas na de 2e week van augustus verwacht (de zuid-koreanen hebben vakantie volgens advancedmp3players.com).
De hardware in the Xclef and H&B is identiek. Daarom zijn de firmwares dus ook uitwisselbaar.
Zou me niet verbazen als ze een identieke 1.0.50 op de koreaanse website zetten, echter daar door 'vakantie' nog niet aan toe gekomen zijn.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

op mp3cdspeler.nl staat dat ook de firmware uitwisselbaar is, en bovenstaand verhaal lijkt te kloppen, en je dus de H & B firmware op de Xclef kan zetten..

Je zou mp3cdspeler.nl er voor de zekerheid over kunnen mailen/bellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb m'n Xclef sinds 'n dikke anderhalve week en hij werd geleverd met 1.050... Echter, ik kan niet in 'n liedje vooruit spoelen. D'r komt fijn zo'n icoontje met 2 pijltjes maar het liedje wordt gewoon gepauzeerd en als ik de 'vooruitspoelknop' loslaat dan gaat het liedje gewoon verder waar het gebleven is. Meer mensen hier last van?

Voor de rest wel 'n gaaf ding, alleen vond ik dit wel jammer aangezien ik nogal wat livesets beluister...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Flipmo2K schreef op 03 August 2003 @ 22:50:
Ik heb m'n Xclef sinds 'n dikke anderhalve week en hij werd geleverd met 1.050... Echter, ik kan niet in 'n liedje vooruit spoelen. D'r komt fijn zo'n icoontje met 2 pijltjes maar het liedje wordt gewoon gepauzeerd en als ik de 'vooruitspoelknop' loslaat dan gaat het liedje gewoon verder waar het gebleven is. Meer mensen hier last van?
Heb hier het een en ander geprobeerd, maar geen problemen. Als ik vooruitspoel knippert het "2 pijltjes icoontje" trouwens.

Probeer het eens met een aantal verschillende mp3's? Mischien is het de encoding of zo?
Voor de rest wel 'n gaaf ding, alleen vond ik dit wel jammer aangezien ik nogal wat livesets beluister...
Wat is jammer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76374

Een paar bug reports / opmerkingen ivm de H&B ver 1.050 :

- na het opladen zijn al mijn instellingen verdwenen ( EQ ,pixel speed etc )

- Hij start zeer snel op behalve als je er juist mp3s op gezet hebt.

- de repeat toets werkt niet al te goed, ook kan hij plotseling op INT staan en de enigste manier om terug op normaal te kunnen spelen is hem uitschakelen. Dit gebeurt echter zeer weinig.

- batterijduur : kdenk dat ik toch zeker 10 hr haal, mischien verbeterd het wel na een aantal laadbeurten.

- de knoppen rammelen nogal maar je moet er goed op duwen om ze te activeren.
Ze kunnen dus niet per ongeluk aangezet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 76374 op 04-08-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Anoniem: 76374 schreef op 04 August 2003 @ 09:33:

- Hij start zeer snel op behalve als je er juist mp3s op gezet hebt.

- de repeat toets werkt niet al te goed, ook kan hij plotseling op INT staan en de enigste manier om terug op normaal te kunnen spelen is hem uitschakelen. Dit gebeurt echter zeer weinig.

- batterijduur : kdenk dat ik toch zeker 10 hr haal, mischien verbeterd het wel na een aantal laadbeurten.

- de knoppen rammelen nogal maar je moet er goed op duwen om ze te activeren.
Ze kunnen dus niet per ongeluk aangezet worden.
Die verdwenen instellingen na het opladen zijn erg irritant idd. Zelfde probleem hier.

Als je er nieuwe mp3's op gezet hebt, dan moet ie die opnieuw "indexeren", hij leest gewoon de inhoud van de schijf opnieuw. De volgende keer gaat 't dan weer gewoon sneller, geen bug dus.

Als je de play/pauze knop een seconde indrukt, dan kan je toch van die INT afkomen? Of zie ik 't nu verkeerd?

En ik kwam qua batterijduur al uit op iets meer dan 11 uur. Dit was echter wel met redelijk wat backlight werk, en een hoop geswitch tussen albums, en daarmee dus veel HD activiteit. Best aardig dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Vraagje: In de review wordt geschreven dat de kwaliteit van de FM-tuner vrij beroerd is. Hoe is dat in verhouding tot andere portable tuners? Elke portable tuner is namelijk kwalitatief een stuk slechter dan een grote radio met lange antenne, dus kwaliteit is hier relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

wil ik ook wel eens weten ja, is et slechter dan de ifp serie qua ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb net een mailtje van mp3cdspeler gekregen waarin wordt beantwoordt op mijn vraag of er een afstandbediening op korte termijn komt, ze konden me dit niet garanderen ,maar ze hebben de fabrikant gemaild en ze brengen me hiervan op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Hoi allemaal, ik volg dit forum al een tijdje en mede dankzij dit topic heb ik een H&B gekocht bij mp3spelers. Ik ben hier zeer tevreden over, vind alleen dat de stappen in volume op laag niveau te groot zijn aangezien ik hem nooit hard heb staan. Ik weet niet of anderen hier last van hebben maar ik heb xclef het volgende mailtje gestuurd:

Hi there,

I'm the lucky owner of one of your xclef HD500 players. I must say that I am
pretty impressed with the product this far. There is one problem I encountered
when using it though:

When listining at low volume levels when adjusting the volume the steps are
much to big. I use sennheiser mx400 headphones (low impendance) and the steps
are huge (maybe because of the high output of the Xclef?). I would very much
appreciate it if you guys could implement smaller steps between volume levels
especially at low levels.

Thanks,

greets Bram (user from Holland),

met de volgende reactie:

Dear Sir,

Thank you for your kind advice.

We're now working on 1.8" hdd player and will be available end of this year.
In our next model, we'll reflect your advice.

Any kinds of your advice will be welcome !!!

Thanks & Regards,

Hugh Cho
Marketing Manager
MultiChannel Labs
TEL : +82 32 577 6602
FAX : +82 32 577 6605
Mobile : +82 (0)11 9769 6646
E-Mail : cybic12@multichannel-labs.com

Het zal dus bij de huidige speler wel een hardwarematige limitering zijn, maar ze staan in ieder geval wel open voor feedback.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Laatst online: 03-04 13:48
weet iemand trouwens of er losse volumeregelaars te koop zijn die ik tussen de oordopjes en speler kan plaatsen?

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
verdwenen instellingen: gebeurt alleen als je een nieuwe firmware erop zet.
batterijduur:17-20 uur. dit hangt helemaal af van wat je er mee doet, per persoon verschillend dus. b.v. heb je hem uren aan staan, half uurtje aan weer uit zetten en vervolgens weer een half uurtje aan enz, bestanden uploaden/downloaden via pc zonder gebruik te maken van de ac(kost heel veel stroom van de batterij waardoor sneller leeg).
firmware's xclef en h&b zijn inderdaad uitwisselbaar. heb op mijn xclef 1050 staan. dacht dat in dit topic een paar pagina's terug ook de veranderingen stonden van de 1050(h&b) en nog verder terug van de 1048(xclef). bij die 1050 zaten geloof ik 2 veranderingen die niet bij die van de 1048 zaten, de rest was hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76374 schreef op 04 August 2003 @ 09:33:
Zoals ik al een heel stuk terug in dit topic heb gezegd is dit niet het gevolg van het opladen, maar het gevolg van het feit dat de spanning te laag is.

Wanneer de batterij van je speler half leeg is en je gaat dan opladen, dan blijven de instellingen bewaard. Ga je de speler pas opladen wanneer deze (meerdere keren) vanzelf is uitgegaan (wat weer beter is voor de capaciteit van de batterij), dan is de spanning van de batterij zo ver gezakt dat de 1'tjes en nulletjes niet meer goed bewaard kunnen worden in het geheugen. Al je instellingen gaan dus verloren.
srekaewt schreef op 04 August 2003 @ 15:29:
weet iemand trouwens of er losse volumeregelaars te koop zijn die ik tussen de oordopjes en speler kan plaatsen?
De sennheiser mx500(€20,-) is gelijk aan de mx400 (€10,-), maar heeft wel een extra volumeregelaar in het snoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89177

srekaewt schreef op 04 August 2003 @ 15:25:
Ik ben hier zeer tevreden over, vind alleen dat de stappen in volume op laag niveau te groot zijn aangezien ik hem nooit hard heb staan. Ik weet niet of anderen hier last van hebben
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik gebruik em ook vaak als ik ga slapen. Dan zijn die stappen echt veel te ver uit mekaar.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit hardwarematig zo in elkaar zit. Ik hoop toch dat dit met de firmware nog aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]wwillem schreef op 04 augustus 2003 @ 15:43:
[...]
Zoals ik al een heel stuk terug in dit topic heb gezegd is dit niet het gevolg van het opladen, maar het gevolg van het feit dat de spanning te laag is.

Wanneer de batterij van je speler half leeg is en je gaat dan opladen, dan blijven de instellingen bewaard. Ga je de speler pas opladen wanneer deze (meerdere keren) vanzelf is uitgegaan (wat weer beter is voor de capaciteit van de batterij), dan is de spanning van de batterij zo ver gezakt dat de 1'tjes en nulletjes niet meer goed bewaard kunnen worden in het geheugen. Al je instellingen gaan dus verloren.

ze gaan bij mij ook verloren als de batterij nog 2 streepjes heeft of er komt 50-60 % of bij het laden. Dus wat je hier zegt gaat niet op, bij mij en nog anderen althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Anoniem: 61204 schreef op 04 August 2003 @ 14:59:
heb net een mailtje van mp3cdspeler gekregen waarin wordt beantwoordt op mijn vraag of er een afstandbediening op korte termijn komt, ze konden me dit niet garanderen ,maar ze hebben de fabrikant gemaild en ze brengen me hiervan op de hoogte.
post de reply even hiero. Zonder ab kan ik ook goed leven, maar het is soms toch wel makkelijk, (xclef in je rugzak oid).

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76374 schreef op 04 August 2003 @ 16:35:
ze gaan bij mij ook verloren als de batterij nog 2 streepjes heeft of er komt 50-60 % of bij het laden. Dus wat je hier zegt gaat niet op, bij mij en nog anderen althans.
Hmmmz, dat moeten we nog wat verder uitzoeken dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 15:53
he ik heb gisteren (Zondag) mijn H&B besteld bij mp3cdspeler en het geld meteen overgemaakt, hoe lang zou het dan duren voordat hij binnen is bij mij?

Dan nog ff wat inhoudelijks:
Is er ook een max diepte van folders? Ik heb mijn MP3s nu zo:
Rock\Bruce Springsteen - Nebraska\01 - Bruce Stringsteen - Nebraska.mp3
Levert dit de goede sortering op ?

Ik kan nauwelijks wachten tot ie binnen is !!

[ Voor 12% gewijzigd door SiNisTrAD op 04-08-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
SiNisTrAD schreef op 04 August 2003 @ 20:59:
he ik heb gisteren (Zondag) mijn H&B besteld bij mp3cdspeler en het geld meteen overgemaakt, hoe lang zou het dan duren voordat hij binnen is bij mij?

Dan nog ff wat inhoudelijks:
Is er ook een max diepte van folders? Ik heb mijn MP3s nu zo:
Rock\Bruce Springsteen - Nebraska\01 - Bruce Stringsteen - Nebraska.mp3
Levert dit de goede sortering op ?

Ik kan nauwelijks wachten tot ie binnen is !!
Prima sortering. Voor zover ik weet is er geen max diepte. Ik heb in ieder geval nog wat folders die een stuk "dieper" liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit vind ik persoonlijk een betere/overzichtelijke sortering :

\JAZZ\Billie Holliday\Lady Day (Disc 1)\01 - Your Mother's Son-In-Law

dit kan natuurlijk alleen als je ze zelf geript hebt van je eigen cd's. Als je ze gedownload hebt moet je wel alles zelf renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 76374 schreef op 04 augustus 2003 @ 21:52:
Dit vind ik persoonlijk een betere/overzichtelijke sortering :

\JAZZ\Billie Holliday\Lady Day (Disc 1)\01 - Your Mother's Son-In-Law

dit kan natuurlijk alleen als je ze zelf geript hebt van je eigen cd's. Als je ze gedownload hebt moet je wel alles zelf renamen.
ik heb het ook bijna zo (maar ipv genre de beginletter vd artist) en het werkt idd super :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

srekaewt schreef op 04 August 2003 @ 15:25:
...
We're now working on 1.8" hdd player and will be available end of this year.
...
zou dat de xclef hd800 zijn? :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 08-07 21:31

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik heb 'm, Ik heb 'm, Ik heb 'm!!!!

Jeetje wat een lekker ding dit. Aantal dingen die mij opvielen: (en die ik hierboven ook al deesl heb gezien:

- slechte tuner ontvangs
- knopjes voelen enigzins goedkoop aan

Voor de rest: perfect. ik heb verder nog geen nare dingen gevonden. ASAP zal ik nog ff neerzetten wat mijn ervaringen zijn.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 21:31
ff een vraagje tussendoor: is deze speler schokvrij? Aangezien er een hdd inzit ben ik hier niet helemaal zeker van, en als ik hem koop dan wil ik hem kunnen gebruiken om te sporten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij spint ie ongeveer om de 10 minuten even op (dat zal ook van het soort MP3 afhangen lijkt me). Wat er gebeurt als je er op dat moment vet mee gaat rammelen weet ik niet. Ik heb er een half uur mee gewandeld zonder problemen, maar dat was wel te verwachten.

Ben op zich ook wel nieuwsgierig of je ermee kunt sporten. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat die harde schijf daar goed tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

er zit 12 mb buffer in, en dat schijnt aardig veel te zijn voor een mp3 speler, is toch zo'n 3 a 4 nr's, en vaak heeft ie tussendoor steeds ff de tijd om weer wat nummers in te laden (als je maar ff stilstaat oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Sjoan schreef op 05 August 2003 @ 11:55:
ff een vraagje tussendoor: is deze speler schokvrij? Aangezien er een hdd inzit ben ik hier niet helemaal zeker van, en als ik hem koop dan wil ik hem kunnen gebruiken om te sporten...
Iedere keer als 'ie een nieuw nummer moet afspelen (of iets in de richting...), zet 'ie dat geheel in zijn geheugen, en leest het daarvandaan uit. Geheel schokvrij dus.

Ik had nog een vraagje:

Als je tijdens het overpompen van meuk de voeding er in houd, gebruikt ie dan de voeding, of gaat 'ie dan gewoon op de batterij?? Ik zie dan nl. niet staan het "charging" symbool, maar alleen "connected" met bij behorend symbool.

Even wat andere dingetjes:

- Playlist/bookmark functie vindt ik matig, kan je op dat ding zelf een playlist
aanmaken, of moet je die ff in winamp bakken en dan er op kopieren, of kan het überhaupt niet. Mij nog niet geheel duidelijk. (manual al kwijt, moet nog ff zoeken :+ )

Voor de rest echt perfect dingetje. nu als de soderaphazen me CD's rippen (voorzover nog niet gebeurt!!)

edit:
er was nog iets, maar dat is me ff ontschoten...

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 05-08-2003 13:57 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had een mailtje gestuurd naar xiph(ogg ontwikkelaars) en dit mailtje terug gekregen:

On Sun, 3 Aug 2003, achieman wrote:

> hi there,
>
> since two months i've had all my cds converted into ogg and i'm very glad
> i did it because it gives me more space on my harddrive. But now ive been
> looking for an harddrive mp3player and i have found 2 great ones: the
> iriver ihp 100 and the xcleff 500.
> especially the last one is very interesting to me because of the price
> (290 euros and for 12mb buffer, 20gigs, radio, 20 hours playback,mp3
> encoding etc.)
> but what i would like to know is if you could make this xcleff 500 ready
> for ogg by firmware update?
> that would be a major +, since alot of people nowadays are searching for
> a harddisk player and this player could really boost the acceptance of
> ogg, i'm saying this because this machine is being sold very fast.

I've never heard of this device before, nor have I heard of its
manufacturer, MCL. It looks like a neat device, but as far as I know,
we're not working on Vorbis support for it and they haven't provided us
with hardware specs to do so--so you'll need to contact MCL and ask them
first.

Of course, they could be working on Vorbis support for it themselves...but
if they are, I haven't heard about it.

Nathan

ik heb een kopietje gestuurd naar de fabrikant en daarbij gevraagd of ze hier mee bezig zijn etc.
ik laat jullie de uitkomst weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

soderaphazen
^ lol, heeft me 30sec gekost op uit te vogelen wat hier staat |:(

-=ik hoor alleen maar tevreden mensen trouwens valt mij op!
enige minpunten: radio, losse knopjes, en geen ogg

[ Voor 3% gewijzigd door Alien_Inside op 05-08-2003 14:10 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Alien_Inside schreef op 05 augustus 2003 @ 14:10:
[...]

^ lol, heeft me 30sec gekost op uit te vogelen wat hier staat |:(

-=ik hoor alleen maar tevreden mensen trouwens valt mij op!
enige minpunten: radio, losse knopjes, en geen ogg
Soderaphazen. Met de klemtoon verkeerd klinkt idd vrij stompzinnig.

Valt mij ook op, erg weinig negatiefs gehoord tot nog toe!!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
lijkt me logisch dat je voor ogg support bij de fabrikant moet zijn, en niet bij de makers van oggvorbis. ;)

Toch is dit wel een intresante gadet, ik zit eraan te twijfelen om er misschien 1 aan te schaffen als de scholen weer beginnen, maar blijft nog even afwachten wat ik nog meer doe (jaja, een jaartje niet op vakantie en me hoofd staat bol van de gadgets die ik allemaal kan kopen van het geld dat ik over hou ;) ) Ik hou dit topic iig in de gaten :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maverick schreef op 05 August 2003 @ 14:13:
lijkt me logisch dat je voor ogg support bij de fabrikant moet zijn, en niet bij de makers van oggvorbis. ;)
klopt, maar ogg vorbis kan soms bij de implementatie op de spelers problemen opleveren, dan is het handig als ook ogg- ontwikkelaars hun inzichten kunnen verlenen. Ze zijn in elk geval vaak meer toegewijd dan de fabrikant, die zijn geld toch al binnen heeft na je aankoop. Kijk maar naar de iriver-forums dan zie je dat de betrokkkenheid van xiph veel kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Nu weet ik het weer:

Ik heb de files als volgt opgeslagen:

artiest\album\1 - titel song

Werkt allemaal mooi & aardig, maar als ik dan in de dir kijk waar de songs staan, staan ze op deze irritante volgorde:

1 - titel
10 - titel
11 - titel

enz...

2 - titel
20 - titel

Weet iemand OF je dat kan instellen, of dat ik al me songs moet gaan renamen??

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
reanamen is niet zo moeilijk, met volgens mij iedere mass-renamen kun je # wel in 0# laten veranderen. OA windows commander (tegenwoordig total commander btw) kan dit heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ja, ik denk dat ik daar wel aan zal moeten. nog geen mogelijkheid gevonden om ze te sorten.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
in princiepe moet het volgens mij kunnen in de firmware, zo'n apparaat kent het alfabet nochtans niet uit zijn hoofd, er moet ergens aangegeven zijn op welke criteria hij moet sorteren. Maar zelf zul je hier waarschijnlijk niets aan kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

jeroen1001 schreef op 05 augustus 2003 @ 13:52:
[...]

- Playlist/bookmark functie vindt ik matig, kan je op dat ding zelf een playlist
aanmaken, of moet je die ff in winamp bakken en dan er op kopieren, of kan het überhaupt niet. Mij nog niet geheel duidelijk. (manual al kwijt, moet nog ff zoeken :+ )
Je kan wel aan de playlist toevoegen..

Hij ligt hier nu niet, maar uit mijn hoofd gezecht, gwoon dat knopje aan de zijkant ingedrukt houden tijdens het afspelen van een nr, en dan in dat menu-tje stond dat ergens d8 ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
SiNisTrAD schreef op 04 August 2003 @ 20:59:
[..]
Als het goed is moet je hem vandaag binnen hebben gekregen en anders morgen. Dit hangt ook af bij welke bank je zit. Zelf had ik hem ook op een zondag besteld. Een dag later maakte mijn bank toen het geld over. Volgende dag was het geld afgeschreven en diezelfde dag had ik hem 's morgens ontvangen (zij rabo, ik ook rabo overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
jeroen1001 schreef op 05 augustus 2003 @ 15:34:
Nu weet ik het weer:

Ik heb de files als volgt opgeslagen:

artiest\album\1 - titel song

Werkt allemaal mooi & aardig, maar als ik dan in de dir kijk waar de songs staan, staan ze op deze irritante volgorde:

1 - titel
10 - titel
11 - titel

enz...

2 - titel
20 - titel

Weet iemand OF je dat kan instellen, of dat ik al me songs moet gaan renamen??
toon volledige bericht
Ik herken het probleem, had ik in het begin ook.
Heb toen van alle nummers waar een 1, 2, 3, ....9 bij stond veranderd in 01, 02, 03, .......09. Blijkbaar kijkt hij eerst naar de eerste twee cijfers.
In jou geval krijg je dan: 1, 10 ,11, 12......19, 2, 21, 22, 23....29, 3 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
jeroen1001 schreef op 05 August 2003 @ 13:52:
[...]

Ik had nog een vraagje:

Als je tijdens het overpompen van meuk de voeding er in houd, gebruikt ie dan de voeding, of gaat 'ie dan gewoon op de batterij?? Ik zie dan nl. niet staan het "charging" symbool, maar alleen "connected" met bij behorend symbool.
[..]
edit:
er was nog iets, maar dat is me ff ontschoten...
Heb dit hier ook al eens eerder vermeld, maar goed, bij deze dan nog een keer:
Bij het uploaden/downloaden van muziek of iets anders van pc<-->Xclef, terwijl de Xclef WEL is aangesloten op de voeding, dan zie je "connected in beeld" en gebruikt hij stroom via de voeding en niet via de batterij. Als je "charging" in beeld ziet staan, betekent dit dat hij is aangesloten op de voeding ZONDER dat je er verder iets mee doet (b.v. geen muziek afspelen of luisteren naar de radio).

B.T.W.
Als je hem via de voeding hebt aangesloten op de pc laadt hij de xclef ook op tijdens het uploaden/downloaden/muziek beluisteren (dat laden gaat dan overigens niet zo snel als wanneer je tijdens het laden er verder niks mee doet).

[ Voor 8% gewijzigd door ronaldinho op 05-08-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

ronald1971 schreef op 05 August 2003 @ 16:59:
[...]

Bij het uploaden/downloaden van muziek of iets anders van pc<-->Xclef, terwijl de Xclef WEL is aangesloten op de voeding, dan zie je "connected in beeld" en gebruikt hij stroom via de voeding en niet via de batterij. Als je "charging" in beeld ziet staan, betekent dit dat hij is aangesloten op de voeding ZONDER dat je er verder iets mee doet (b.v. geen muziek afspelen of luisteren naar de radio).

B.T.W.
Als je hem via de voeding hebt aangesloten op de pc laadt hij de xclef ook op tijdens het uploaden/downloaden/muziek beluisteren (dat laden gaat dan overigens niet zo snel als wanneer je tijdens het laden er verder niks mee doet).
excuus, nu zie ik het ook. Lezen is ook 'n vak...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 23:17

Sebastiaan

....

ronald1971 schreef op 05 augustus 2003 @ 16:45:
[...]

Ik herken het probleem, had ik in het begin ook.
Heb toen van alle nummers waar een 1, 2, 3, ....9 bij stond veranderd in 01, 02, 03, .......09. Blijkbaar kijkt hij eerst naar de eerste twee cijfers.
In jou geval krijg je dan: 1, 10 ,11, 12......19, 2, 21, 22, 23....29, 3 enz.
ik denk eerder dat hij gewoon op alfabet sorteert. En in het alfabet is een 1 nog altijd kleiner dan een 2, dus doet hij eerst alles wat met een 1 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

wdekreij schreef op 05 August 2003 @ 16:36:
[...]

Je kan wel aan de playlist toevoegen..

Hij ligt hier nu niet, maar uit mijn hoofd gezecht, gwoon dat knopje aan de zijkant ingedrukt houden tijdens het afspelen van een nr, en dan in dat menu-tje stond dat ergens d8 ik :)
whaha dat wist ik nog niet :D tnx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87835

Probleem: ik heb de speler vandaag gekregen, uiteraard de batteries gecharged, maar als ik een MP3 afspeel, gaat de weergave van de volumeregeling op het scherm een eigen leven leiden en wordt een warboel van pixels, terwijl het geluid naar maximum wordt opgeschroefd, maar valt daarna stil. Het nummer loopt wél door (sec. loopt op), maar geen geluid. De speler reageert nog wel op commando's maar geen geluid meer.... Iemand een idee? ( nog even nix gemaild naar leverancier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronald1971 schreef op 05 August 2003 @ 16:59:
[...]
Bij het uploaden/downloaden van muziek of iets anders van pc<-->Xclef, terwijl de Xclef WEL is aangesloten op de voeding, dan zie je "connected in beeld" en gebruikt hij stroom via de voeding en niet via de batterij.
Ik heb hier toch een andere ervaring mee:
Eerst heb ik de speler tot 100% opgeladen. Vervolgens heb ik em op de computer aangesloten en er +/- 500 mb aan foto's op gezet en 500 mb aan mp3's. Daarna speler ontkoppelt. Toen de speler uitgezet en losgekoppelt. Maar toen dacht ik, hey die ene cd moet er nog ff bij. Weer aangesloten op de stroomadapter, wat zie ik: charging, 70%. Zeer vreemd.

Zal eens kijken of ik dit proces deze week kan herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha... na nieuwe firmware is mijn probleem met de volumeregelaar opgelost. Ik gebruik nu ver. 1.046, en af fabriek zat er ver. 1.035 in. Mooi.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Da's mooi. Want dat is behoorlijk van kuttestijn als 'ie het gewoon niet doet.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
[quote]Anoniem: 87835 schreef op 05 augustus 2003 @ 21:51:
Aha... na nieuwe firmware is mijn probleem met de volumeregelaar opgelost. Ik gebruik nu ver. 1.046, en af fabriek zat er ver. 1.035 in. Mooi.....[/quot]

In dit topic staat ook nog een actueler versie 1048/1050 (xclef/h&b). Beide versies zijn op beide players te gebruiken. 1050 heeft alleen 2 veranderingen meer als de 1048 als ik het goed geteld heb. Is dus niet verplicht om die erop te zetten, vond het alleen wel even het vermelden waard voor jou omdat je net je 1035 versie had vernieuwd naar 1046.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 89177 schreef op 05 augustus 2003 @ 21:44:
[...]

Ik heb hier toch een andere ervaring mee:
Eerst heb ik de speler tot 100% opgeladen. Vervolgens heb ik em op de computer aangesloten en er +/- 500 mb aan foto's op gezet en 500 mb aan mp3's. Daarna speler ontkoppelt. Toen de speler uitgezet en losgekoppelt. Maar toen dacht ik, hey die ene cd moet er nog ff bij. Weer aangesloten op de stroomadapter, wat zie ik: charging, 70%. Zeer vreemd.

Zal eens kijken of ik dit proces deze week kan herhalen.
Enigste aanvulling die ik nog kan geven is, zover ik het bij mij kan herinneren is het volgende. Ik sloot hem aan op de voeding. Deed hem aan en zag dat er geen streepjes meer stonden. Toen aangesloten op de pc. Tijdje bezig geweest met muziek op de player te zetten. Toen ik klaar was heb ik alles zo gelaten wat kabels aansluiting betreft. Na een paar uur ontkoppelde ik hem van de pc en zag tot mijn verbazing dat er 3 streepjes stonden in de batterij-indicator. Zou ook best toeval kunnen zijn. I don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

GeeBee schreef op 01 augustus 2003 @ 11:35:
Ik heb voor de vakantie onderweg een setje gekocht bij Halfords en dat ging pima.
Inclusief een regelbare adapter voor aansluiten op de sigaretaansluiting en een hele zooi kleine stekkertjes op apparaten te kunnen aansluiten.
Duur: €37 geloof ik, maar het werkte prima!
.. je hebt hier nog geen reactie op gegeven, zou dat nog kunnen voordat vandaag de winkels sluiten? heb uhm namelijk vandaag nodig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
wdekreij schreef op 06 augustus 2003 @ 13:31:
[...]

.. je hebt hier nog geen reactie op gegeven, zou dat nog kunnen voordat vandaag de winkels sluiten? heb uhm namelijk vandaag nodig :'(
Ik zou zeggen bel een halfords of een andere auto/elektro zaak bij jou in de buurt, en voila.... zeg gewoon dat je xclef: 2 ampere en 4,5 (of 5, weet t ff nie, zit niet thuis) volt nodig heeft, ze kunnen je dan echt wel helpen

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
bij de handyman oid anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

had al gebeld naar halfords en naar elektronica zaak, maar ze hadden geen van bijde een 5 volt met 2 ampere, de electronica zaak had wel een regelbare, maar die kon maar tot 1,2 amp en hij wist me te vertellen, dat dat nadelig kan zijn voor de accupack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronald 1971 - waar heb jij die firmware versie vandaan? De versie die ik kan vinden (link bij start topic) is 1.042, en is er een beschrijving van de patches/updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dear Sir,

Thank you for your kind information.

I have plan for supporting ogg format because we know very well ogg format is very attractive one.
If we're ready to release it, you'll know that through our distributors all over the world.

Our brand name is something new for end users.
But, our products are selling under our big buyer's brand name.
That's why people do not know Xclef brand name very well.

Thanks & Regards,

Hugh Cho
Marketing Manager
MultiChannel Labs
TEL : +82 32 577 6602
FAX : +82 32 577 6605
Mobile : +82 (0)11 9769 6646
E-Mail : cybic12@multichannel-labs.com

-----Original Message-----
From: achieman
Sent: Tuesday, August 05, 2003 9:25 PM
To: cybic12@multichannel-labs.com
Subject:

Dear Hugh Cho

As i was wondering if ogg could be implemented in my xcleff500 device, i've sent an email to xiph.org (ogg developers) to ask them if its possible in, reply theyv'e sent me the following:

>From: Nathan Sharfi
>To: achieman
>CC: manuel@xiph.org, ,
>Subject: Re: your mail
>Date: Mon, 4 Aug 2003 20:27:44 -0400 (EDT)
>
>
>
>On Sun, 3 Aug 2003, achie mim wrote:
>
> > hi there,
> >
> > since two months i've had all my cds converted into ogg and i'm very glad
> > i did it because it gives me more space on my harddrive. But now ive been
> > looking for an harddrive mp3player and i have found 2 great ones: the
> > iriver ihp 100 and the xcleff 500.
> > especially the last one is very interesting to me because of the price
> > (290 euros and for 12mb buffer, 20gigs, radio, 20 hours playback,mp3
> > encoding etc.)
> > but what i would like to know is if you could make this xcleff 500 ready
> > for ogg by firmware update?
> > that would be a major +, since alot of people nowadays are searching for
> > a harddisk player and this player could really boost the acceptance of
> > ogg, i'm saying this because this machine is being sold very fast.
>
>I've never heard of this device before, nor have I heard of its
>manufacturer, MCL. It looks like a neat device, but as far as I know,
>we're not working on Vorbis support for it and they haven't provided us
>with hardware specs to do so--so you'll need to contact MCL and ask them
>first.
>
>Of course, they could be working on Vorbis support for it themselves...but
>if they are, I haven't heard about it.
>
>Nathan
>

What i and many other people would like to know is if you are considering ogg to be implemented in the xcleff500.If this is the case, that would be phenomenal because that would mean that your device is the first portable harddiskplayer to support ogg, and this would force many more people to buy your player (instead of an ipod iriver)in the future.

oh and eh is there a remote coming for my device? if so forget the things written above, cause that would be more satisfying.

i hope i did not ask too much, for you to answer my questions.

greetings from a costumer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 87835 schreef op 06 August 2003 @ 15:54:
Ronald 1971 - waar heb jij die firmware versie vandaan? De versie die ik kan vinden (link bij start topic) is 1.042, en is er een beschrijving van de patches/updates?
Start post is geupdate. Bovenaan staat de laatste officiele xclef firmware: 1048.

Tnx voor het mailen Achiedeman
I have plan for supporting ogg format because we know very well ogg format is very attractive one.
:9 :9~ _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door dr snuggles op 06-08-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89887

Ik heb sinds een weekje ook de Xclef HD500 (besteld bij mp3cdspeler.nl) en hij bevalt me op zich heel erg goed maar ik heb toch nog een vraagje hierover. Als ik het knopje om op te nemen indruk krijg ik de melding: not enough memory for recording. Dit vind ik erg vreemd want ik heb er nog nooit iets mee opgenomen en bovendien zit de hardeschijf ook nog lang niet vol (iets meer dan 10% van het geheugen is gebruikt). Weet iemand hier een oplossing voor? (ik heb firmware versie 1.050 , gedownload op de site van H&B www.hb-direct.com )Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 06:48

GeeBee

Oddball

wdekreij schreef op 06 August 2003 @ 13:31:
[...]

Geen idee meer... sorry. En op de site van Halfords kan ik m zo niet vinden.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Ik heb eindelijk het lef gehad om hem open te schroeven eheh.

Ben op dit moment er een 800mb laptop disk aan het inzetten (is nu aan het formateren).

Ik zal als ik de hd's wederom swap effe een gedetailleerde opname van de print met chips nemen, altijd leuk.

Openschroeven, en de oude hd eruit:

voorkant (groot: http://www.emmeau.com/xclef/hd-front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.emmeau.com/xclef/hd-front_s.jpg
achterkant (groot: http://www.emmeau.com/xclef/hd-back.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.emmeau.com/xclef/hd-back_s.jpg

Vervolgens eens kijken wat er aan electronica in zo'n player zit
printplaat: (groot: http://www.emmeau.com/xclef/xclef-print.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.emmeau.com/xclef/xclef-print_s.jpg

Andere (oude 1 Gb hd met 5mb bad sectors erin)
nieuwe hd (groot: http://www.emmeau.com/xclef/new-hd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.emmeau.com/xclef/new-hd_s.jpg

En JAWEL!!
Nadat ik hem netjes gepartitioneerd had (1 primary fat32 partition) en er wat mp3's opgezet had, kon ik deze perfect afspelen.
Andere hd's werken dus.

Nu heb ik in de VS de MK6021GAS (60 gigger) voor 151 dollar al gezien. aangezien ik binnenkort toch die kant op ga is het erg aantrekkelijk.

Ook is er de 80GB 2.5" Super Slimline (9.5mm) HDD. (MK8025GAS (HDD2190)).
Maar deze is nogal prijzig.

Let trouwens op de de hd's in de player allemaal 9.5 millimeter hoog zijn.

offtopic:
hoe link ik de plaatjes direct naar de grotere?

[ Voor 71% gewijzigd door Emmeau op 06-08-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

kan ik eigenliijk ook een extra battery pack kopen voor deze speler? Ik kan er namelijk nergens een vinden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wdekreij schreef op 06 augustus 2003 @ 19:23:
kan ik eigenliijk ook een extra battery pack kopen voor deze speler? Ik kan er namelijk nergens een vinden.. :'(
extra batterypack? lijkt me niet handig, je moet 8 schroefjes verwijderen om de batterij te kunnen vervangen (die wel netjes met een connector vast zit, zie pic in mijn vorige post).

Bovendien, is 17-20 uur niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Emmeau schreef op 06 August 2003 @ 19:45:
[...]

Bovendien, is 17-20 uur niet genoeg?
Niet als je gaat kamperen en nergens goede adapters voor in de auto kunt vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Emmeau schreef op 06 August 2003 @ 18:06:
Nu heb ik in de VS de MK6021GAS (60 gigger) voor 151 dollar al gezien. aangezien ik binnenkort toch die kant op ga is het erg aantrekkelijk.

Ook is er de 80GB 2.5" Super Slimline (9.5mm) HDD. (MK8025GAS (HDD2190)).
Maar deze is nogal prijzig.
Wat ik mij nu afvraag, is hoe snel de accu dan leeg is. Met andere woorden: is het stroomgebruik bij deze grotere HD's niet groter? (uiteraard is het wel verstandig er een low-power HDD in te zetten, zoals standaard het geval is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Emmeau schreef op 06 August 2003 @ 18:06:
Ik heb eindelijk het lef gehad om hem open te schroeven eheh.

Ben op dit moment er een 800mb laptop disk aan het inzetten (is nu aan het formateren).

Ik zal als ik de hd's wederom swap effe een gedetailleerde opname van de print met chips nemen, altijd leuk.

Openschroeven, en de oude hd eruit:
Vette pics! Wel lache dat er een Amd ic inzit (volgens google de eeprom). Verder nog een motorola processor welke ook mp3's decodes. Niet te vergeten de InSystem chip welke voor usb2.0 zorgt. Best handig, dat google :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Ik was er ook al achter gekomen dat hij volledig om de motorola processor is gebouwd.

Nu we weten wat voor proc er in zit, kan iemand linux porten naar de Xclef (eheheheh)

Vraag me alleen of of ze met een firmware upgrade zomaar ogg support kunnen gaan aanbieden. Weet niet genoeg van de motorola processor om daar een antwoord op te kunnen geven.

Heb de 60 gigger van toshiba (met identieke specs als de 20gb) al voor $145 gespot in the USA. De 80 gigger is nog steeds 248 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34929

Ik ben ook van plan om óf een MD speler te kopen, of een HDD MP3 speler. Geld maakt niet zo heel veel uit, maar ik heb wel 1 belangrijke eis, wanneer ik een HDD MP3 speler ga kopen:
Indexeren via ID tags, dus NIET via de bestandstructuur. Kan dat bij de Xclef HD500, of gaat het echt alleen op bestandsnaam?

Weet iemand anders misschien een speler welke wél op ID tag kan sorteren/indexeren/zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

xlcef kan niet indexeren op id tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

Laurentz, de Creative JukeBox kon dat al if i'm right, dus de Zen vast en zeker ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik heb een bug gevonden, denk ik zo.

Als ik hem oplaad (gewoon een hele tijd) en na een tijd staat hij een tijdje op 100 %, en ik haal de adapter er 1 sec uit en doe hem er weer in, dan gaat ie weer opladen vanaf de 80 %.. Als hij dan weer zegt dat ie vol is (gwoon hele nacht laten opladen) en ik doe weer opnieuw die adapter erin, is het weer exact hetzelfde, hij zegt dat ie 80 % vol is..

Zou dit komen, omdat ie, als ie heeft opgeladen en nogsteeds een schermpie laat zien, dat van de batterij pakt, of klopt het metertje gwoon voor geen meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 50818 schreef op 06 augustus 2003 @ 20:36:
[...]

Wat ik mij nu afvraag, is hoe snel de accu dan leeg is. Met andere woorden: is het stroomgebruik bij deze grotere HD's niet groter? (uiteraard is het wel verstandig er een low-power HDD in te zetten, zoals standaard het geval is...)
de toshiiba 60g heeft in elk geval het zelfde verbruik als de originele, dus daar is het geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Emmeau schreef op 06 August 2003 @ 21:34:
Ik was er ook al achter gekomen dat hij volledig om de motorola processor is gebouwd.

Nu we weten wat voor proc er in zit, kan iemand linux porten naar de Xclef (eheheheh)

Vraag me alleen of of ze met een firmware upgrade zomaar ogg support kunnen gaan aanbieden. Weet niet genoeg van de motorola processor om daar een antwoord op te kunnen geven.

Heb de 60 gigger van toshiba (met identieke specs als de 20gb) al voor $145 gespot in the USA. De 80 gigger is nog steeds 248 dollar.
hey maar jij gaat dus maybe die 60g halen in de vs? any chance op meerdere exemplaren? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Hij's dus bijzonder goed te modden, net die van mij ook ff opgeschroefd (wil t zelf namelijk ook altijd ff proberen). Misschien dat ik er tzt wel ff een grotere schijf inprop (60GB??? :9~ _/-\o_ )

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

BaRF schreef op 07 August 2003 @ 08:46:
[...]
hey maar jij gaat dus maybe die 60g halen in de vs? any chance op meerdere exemplaren? :9~
Sorry, nee, ik wil niet bij de douane moeten gaan uitleggen waarom ik 10 2.5" hd's bij me heb.
Ik ben ook binnen europa op zoek naar een fatsoenlijke disk, maar hier is de 60 gig nog steeds 190 euro volgens pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 07:31
Ik heb gisteren de H&B JK-20 besteld en hij werd vanmorgen al afgeleverd :)

Ik heb de firmware ge-upgrade naar 1050 met de firmware van de xclef want waar vind ik in hemelsnaam de firmware upgrades van H&B? In de handleiding staat; sruf naar www.hb-direct.com. Daar kan ik niks vinden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTF99_PCP schreef op 07 August 2003 @ 17:42:
Ik heb gisteren de H&B JK-20 besteld en hij werd vanmorgen al afgeleverd :)

Ik heb de firmware ge-upgrade naar 1050 met de firmware van de xclef want waar vind ik in hemelsnaam de firmware upgrades van H&B? In de handleiding staat; sruf naar www.hb-direct.com. Daar kan ik niks vinden.......
Had je je bril wel op ? Het staat er klaar en duidelijk op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Laatst online: 09-07 20:03

DFY

Sja...

Bij gebrek aan inspiratie om meer te schrijven: http://www.hb-direct.com/firmware1050.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Anoniem: 76374 schreef op 07 August 2003 @ 17:47:
[...]

Had je je bril wel op ? Het staat er klaar en duidelijk op die site.
Sorry.

Achter m'n firwall krijg je dat pop-up screen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 10:23
wdekreij schreef op 06 August 2003 @ 19:23:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.fixup.net/tips/mp3/index.htm
Get a 4-AA battery case and solder to it a plug (Radio Shack 274-1571A), now you can use Alkaline or 2000mAh rechargeable batteries to power/charge this player. The internal battery is 1500mAh, so 4 AA batteries should be able to charge it at least once. When the external batteries run out, the hard drive will start to click and the player will try to read the disc forever, then it is time to replace or charge the external batteries, and once you unplugged or turned off the external batteries, the player continues to work just fine. I bought the case showing in the picture on eBay. Peakcloudy sells these battery cases for Handspring Treo for $7 or so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Het is me vandaag al twee keer gebeurd dat bij het aanzetten geen elkel mp3tje gevonden wordt.... Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
HTF99_PCP schreef op 07 August 2003 @ 20:43:
Het is me vandaag al twee keer gebeurd dat bij het aanzetten geen elkel mp3tje gevonden wordt.... Meer mensen met dit probleem?
Met de officiele 1048 firmware niet. Ik zou zeggen, gebruik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akisey
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik heb dat probleem ook al meermaals gehad. Het duurt verschrikkelijk lang om de speler op te starten en dan is er geen enkel mp3 meer in mijn browser te vinden. Toch zijn de mp3's nog steeds fysisch aanwezig op de harde schijf. Wel zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
wwillem schreef op 07 August 2003 @ 21:12:
[...]

Met de officiele 1048 firmware niet. Ik zou zeggen, gebruik die.
Dus het is beter om van 1050 terug te gaan naar 1048?

Ik vraag maar even voor de zekerheid ivm het opnieuw instellen van equalizer etc na firmware update. Ben je na een firmware update eigenlijk ook al je Tuner presets kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Nu is m'n data toch echt weg...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Schijfcontrole van de xclef proberen misschien??
Heb dit probleem nog nooit gehad na het overzetten van mp3's van pc naar xclef.
Met geen enkele firmware overigens. Wat die tuner betreft weet ik niet, aangezien ik die nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akisey
  • Laatst online: 04-07-2022
HTF99_PCP schreef op 07 August 2003 @ 23:17:
Nu is m'n data toch echt weg...... :(
En is je harde schijf ook fysysch leeg? Heb je weer 20Gb schijruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Nee, er is nog steeds 4Gb in gebruik. Heb 'm gisteren maar opnieuw geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet. Ik denk dat de HD niet helemaal goed is. Hij maakt met regelmaat tikken en soms duurt het wel 5 minuten voordat ie door het boot logotje is.Het zappen naar een volgend nummer duurt ook een aantal seconde.

Wat is een een goede tool om m'n schijf in windows te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Na een firmware update ben je volgens mij al je instellingen kwijt, d.w.z. ze staan weer op default.
* Ik heb versie 1.50 en geen problemen, behalve dan dat ik de instellingen na het opladen elke keer weer kwijt ben. Op het moment dat ik ga opladen is de accu trouwens nog lang niet leeg, dus daar ligt het niet aan.

Waarom zou je nog gaan kijken of je schijf goed is?

Als ie zo slecht werkt -> direct contact opnemen met de leverancier.

Ik heb er 3,5 gig aan data opstaan, waarvan zo'n 3 gig aan mp3's. Bij mij duurt het opstarten iets van 10 seconden of zo. Als ik er nieuwe data bijzet duurt het opstarten wat langer, maar echt geen 5 minuten.

Ik vind het b.t.w. wel lullig voor je dat ie niet fatsoenlijk werkt

|:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 89177 op 08-08-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

HTF99_PCP schreef op 08 August 2003 @ 15:53:
Nee, er is nog steeds 4Gb in gebruik. Heb 'm gisteren maar opnieuw geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet. Ik denk dat de HD niet helemaal goed is. Hij maakt met regelmaat tikken en soms duurt het wel 5 minuten voordat ie door het boot logotje is.Het zappen naar een volgend nummer duurt ook een aantal seconde.

Wat is een een goede tool om m'n schijf in windows te testen?
Ik heb een soortgelijk probleem, na aanzetten gaat ie scannen en dat zwarte balkje blijft op een gegeven moment staan.Ik ben nu bezig de mp3 map naar mijn hd te verplaatsen (bijna 20 gig, duurt even), daarna weer proberen.
Ik heb overigens chkdsk /f driveletter: gedaan, maar hij roept dat alles o.k. is :/

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Heb je niet per ongeluk een NTFS indeling gemaakt (je moet FAT32 hebben). Zo nee, probeer eens te testen met 2 mp3'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

wwillem schreef op 08 August 2003 @ 17:22:
Heb je niet per ongeluk een NTFS indeling gemaakt (je moet FAT32 hebben). Zo nee, probeer eens te testen met 2 mp3'tjes.
Nee, hij deed het eerst gewoon goed, fat32, plotseling bleef hij steken na het opstarten, ik ga nu kijken of andere firmware helpt.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Het is gelukt!Ik denk dat er iets corrupt geraakt was, ik heb nu 1048 firmware erop gezet, hij loopt weer als een trein.
(Blobber kreeg het toch even Spaans benauwd, en dat bij deze hitte ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door blobber op 08-08-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Na de format heb ik geen echte problemen meer. Bij zappen af en toe traag maar lijkt of dat dat ook wat beter gaat. Ik heb 'm nu maar net twee dagen dus of er echt wat aan de hand is of niet is nu nog moeilijk te stellen.
Het is inderdaad wel vervelend dat ook na het opladen de instellingen weer op default staan..

blobber, welke fimrware had je er hiervoor opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb nu vandaag ook eindelijk een H&B bestelt (geen verschil behalve naamplaatje met xclef, toch?! ) , ik hoop dat ik m morgen binnenkrijg, want ik ga maandag op vakantie. maar anywayz, ik heb nog een 6 gig 2,5 inch hd liggen, die ik kan verkopen voor 65 euro. is dit aan te raden, of zou ik m beter kunnen houden voor mn h&B als soort extra mp3s of zo. is het lastig wisselen van HD (open schroeven e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

HTF99_PCP schreef op 08 August 2003 @ 19:22:

blobber, welke fimrware had je er hiervoor opzitten?
Hiervoor stond de 1050 erop, ik heb echter het idee dat mijn flashrom corrupt was geraakt en als ik ipv 1048 de 1050 er opnieuw op had gezet, het ook gelukt was.

Edit: Ter Info: Ik heb de 1050 firmware er weer opgezet en hij werkt gewoon weer, ik denk dat ik weet wat er fout ging, ik heb het bestandje YT990715.bin dat ook in de zipfile voor de 1050 zat de eerste keer per ongeluk ook in de firmware directory gegooid 8)7
Het valt me trouwens wel op dat hij bij de 1048 iedere keer als je hem aanzet heel lang scant, terwijl bij de 1050 hij alleen de eerste keer lang scant en de volgende keer alleen als je iets hebt gewijzigd.

[ Voor 45% gewijzigd door blobber op 09-08-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44573

ik zag vandaag dat ze de H&B ook bij de mediamarkt verkopen voor 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59
Anoniem: 44573 schreef op 08 August 2003 @ 22:07:
ik zag vandaag dat ze de H&B ook bij de mediamarkt verkopen voor 299,-
Dan is dat vast geen MediaMarkt ArenA in Amsterdam. Toen ik daar vroeg naar de H&B en Xclef, keken ze me aan alsof ze het in keulen hoorden donderen... Ze hadden alleen de (veel te overprijste) Mpio HDD speler. Voor zo ver ik weet schijnt de MediaMarkt in groningen ze te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

eperon schreef op 08 August 2003 @ 20:16:
ik heb nu vandaag ook eindelijk een H&B bestelt (geen verschil behalve naamplaatje met xclef, toch?! ) , ik hoop dat ik m morgen binnenkrijg, want ik ga maandag op vakantie. maar anywayz, ik heb nog een 6 gig 2,5 inch hd liggen, die ik kan verkopen voor 65 euro. is dit aan te raden, of zou ik m beter kunnen houden voor mn h&B als soort extra mp3s of zo. is het lastig wisselen van HD (open schroeven e.d.)
Verpatsen, te veel werk om ze te vervangen. zou dan gaan voor een 60 gigger en de 20 en 6 verkopen.
Ik begin steeds meer te voelen voor een 60 of 80 gig in de player, alleen 80 gig is me nog net even iets te duur.
En xclef en h&b zijn 100% identiek

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.