Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
daemoncorpse super bedankt, ik ben hem nu aan het downloaden, en daarna kan ik de speler upgraden. Hartelijk dank.... T blijkt weer is, hier op GoT word je geholpen :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-03 17:54
meteen maar the omniscient maar effe gemaild....
ik wil er na dit alles lezen ook wel eentje....

lang gekeken naar het misschien kopen van de iriver [die DeX al heeft, beste vriend van me] en heb ook gekeken naar de iPod [vind ik lelijk, maarja....]

deze wint het toch voor mij als ik kijk naar prijs/kwaliteit en naar de features die voor MIJ belangrijk zijn... want daar draait het uiteindelijk om... dit vind IK belangrijk

veel HDD space
goede kwaliteit
goede support [qua firmware zo te zien]
lange speelduur
niet extreem duur

* pr0mpt is sold!

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wwillem schreef op 27 July 2003 @ 11:14:
[...]

Normaal zou ik zeggen, lees het topic eens door, maar omdat jij m'n zonnebril regelt :P:
*Bij DapReview is de Xclef 279,- incl 1 jaar garantie en verzendkosten.
*Bij Mp3CdSpeler is de Xclef 299 en dezelfde H&B 290, exclusief de 10 euro verzendkosten.
Ok, mp3cdspeler dus toch het goedkoopt.. ik had die andere (dapreview) wel gezien, maar daar moest je d8 ik via de mail bestellen, en dat vind ik maar nix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35476

Bij mmport.nl krijg je als je hem voor 1 augustus besteld 5% korting. Hij is daar dan 289 inclusief verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 35476 schreef op 28 July 2003 @ 10:11:
Bij mmport.nl krijg je als je hem voor 1 augustus besteld 5% korting. Hij is daar dan 289 inclusief verzendkosten...
en die is wel te vertrouwen (zijn er dus meer mensen die hem daar hebben gekocht, en hoe het daar zit als ie stuk is oid)?

en wel jammer dat hij pas in de 2e week van augustus weer leverbaar is..

Ga ik liever voor die H&B speler op mp3cdspeler.nl, is net zo duur, en is (zover ik weet) stuk beter leverbaar.. ze zijn namelijk toch exact hetzelfde (toch? :P )

edit: is het ook mogelijk om programma's te installeren op de xclef, en zodra je de xclef op een andere pc aansluit, je die programma's kan draaien (afgezien van het feit dat er zat programma's zijn die een register key eisen)?

[ Voor 18% gewijzigd door wdekreij op 28-07-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
waarom vertrouwt niemand the omniscient ??!
ik ga gewoon daar bestellen, zodra het kan :)
maarja, iedeeen zijn eigen mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76374

wdekreij schreef op 28 July 2003 @ 13:07:
[...]

en die is wel te vertrouwen (zijn er dus meer mensen die hem daar hebben gekocht, en hoe het daar zit als ie stuk is oid)?

en wel jammer dat hij pas in de 2e week van augustus weer leverbaar is..

Ga ik liever voor die H&B speler op mp3cdspeler.nl, is net zo duur, en is (zover ik weet) stuk beter leverbaar.. ze zijn namelijk toch exact hetzelfde (toch? :P )

edit: is het ook mogelijk om programma's te installeren op de xclef, en zodra je de xclef op een andere pc aansluit, je die programma's kan draaien (afgezien van het feit dat er zat programma's zijn die een register key eisen)?
dat mag geen probleem zijn, hij wordt toch standaard herkent als een externe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hmm ok thnx...

tiss ff afw88 tot de verkoop van mijn NET md is geregeld, endan ga ik deze topspeler bestellen!!

Hopelijkheb ik uhm dan nog op vakantie :)

Iemand enig idee hoe lang het duurt na het bestellen dat ik die Kloon speler bij mp3cdspeler binnen krijg (dus hoe lang het echt duurt, en niet hoe lang zij zeggen dat het duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

wdekreij schreef op 28 July 2003 @ 15:47:
Iemand enig idee hoe lang het duurt na het bestellen dat ik die Kloon speler bij mp3cdspeler binnen krijg (dus hoe lang het echt duurt, en niet hoe lang zij zeggen dat het duurt)
Ik heb er donderdag 1 besteld, volgens hun moet er vandaag (=maandag) weer een set binnenkomen, en zou ik hem dinsdag in huis moeten hebben.

Hoop dus dat hij er morgen is, wachten is vervelend :/

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

net een mailtje van www.dapreview.com (lees the_omniscient _/-\o_ ) ontvangen dat zij volgende week bij hun groothandel gaan bestellen en 2e of 3e week van augustus gaan leveren!! (die paar daagjes zijn de druppeltjes op een gloeiende plaat)
Scheelt t.o.v. de andere internetwinkels toch 10 tot 30 euro (reken dat maar eens om naar guldentjes) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

nog even tussendoor: jezus wat is het toch een fijn apparaat :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

zonder afstandsbediening :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik zat toch nog even weer wat de twijfelen, want 300 euro (incl verzendkosten) is toch een smak geld... Ik d8 ik vul voor de gein mn adres in, bij de meeste webshops is het zo, dat je, nadat je je adres hebt ingevuld, nog een pagina krijgt, om te controleren (en je bestelling nog niet definitief is), maar dat was hier blijkbaar niet zo 8)7

Nu moet ik hem dus sowieso kopen (weet niet welke smile ik hier neer moet zetten: :) of :( )

Ik zal vanavond proberen tegen mn ma te zeggen (gaat vast zeuren dat 300 te veel is ) maar als ik zeg dat ik mijn oude minidisc voor 150/160 kan verkopen, valt het (hopelijk!) mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56

GeeBee

Oddball

je kunt er altijd binnen 7 dagen onderuit...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

jah, maar als ik hem binnen heb, dan weet ik van mezelf dat ik uhm nie trug ga sturen :P(tenzij ie kapot is uiteraard ) :)

edit: mn ma vond het goed, en ik heb er ook geen spijt van :) laat maar komen dus!

Hij kost me eigenlijk maar 140 euro (want ik verkoop mijn minidisc voor 160 euro, want die heb ik dan niet meer nodig) en als je het zo bekijkt is het niet veel, als je kijkt wat je bijv. voor een 256 mb usb stickie betaalt (want ik ga hem ook volop voor data gebruiken, naast mijn usb stickie)

[ Voor 62% gewijzigd door wdekreij op 28-07-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

hiep hiep hoera
een dikke zoen voor ma

ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ze vond t geen enkel probleem, en ik heb mn minidisc inmiddels ook al voor 160 euro verkocht, dus nu maar hopen dat ik uhm snel in huis krijg!

[droom-mode]al mijn mp3-tjes bij de hand... zucht... allemaal... en dan ook nog ens heel wat gb over om films ed op te backupen... zucht... [/droom-mode]

edit: Als ik in Tag&Rename kijk, zie ik file name, artist en Title..

Hij laat toch alleen de artist en title zien, of juist de file name (of beide) want dan kan ik al mijn mp3s vast ff voorbereiden en ff in goede dirs zetten ed.

[ Voor 29% gewijzigd door wdekreij op 28-07-2003 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Mis de afstandbediening gelukkig niet.
Toch niet echt makkelijk als je in je korte broek loopt zonder zakken en dan zo'n kabeltje die er een beetje bij hangt.
Zelf speel ik alle muziek gewoon af die ik er op heb staan.
Mocht er een nummer bij die ik toch niet zo mooi vind, dan haal ik die er gewoon weer vanaf.
Zoals ik wel eens eerder heb gezegd: ik klip heb aan de zijkant van mijn (korte) broek en hij valt er niet vanaf en heb er ook geen last van met fietsen of lopen. Dit is dan ook mijn persoonlijke positieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

een remote zou wel handig zijn vind ik hoor :) ik gebruik hem veel in de auto, en dan zou ik de remote aan het stuur kunnen bevestigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26
En als je flink aan het stuur moet draaien, draai je het draadje in de knoop... met alle gevolgen vandien :P
Lijkt me niet handig.. Het zou me trouwens alleen maar in de weg zitten: mp3speler-draadje-AB-draadje-hoofdtelefoon. Zelf zou ik een AB absoluut niet missen. Vind het eigenlijk ook een beetje onzin bij dergelijke zak-spelertjes, net zoals een AB voor een autoradio. Ik heb een JVC autoradio met mp3 en de afstandsbediening zit nog ongebruikt in de doos...

[ Voor 16% gewijzigd door Tranquility op 29-07-2003 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

bij een autoradio idd nutteloos, maar ik had er een bijzitten bij mn minidis (ben uhm nu aant inpakken >> verkocht :'( ) en daar werkte het rlxt mee.. Op de fiets> ik hoefde nix uit mn zak te halen, kon gwoon alles bedienen.. wel jammer dat er geen lcd op zat, kon ik niet lezen welk nr het was enz met die afstandbediening, en das erg lastig als je een bepaald nr zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wdekreij schreef op 28 July 2003 @ 23:38:
edit: Als ik in Tag&Rename kijk, zie ik file name, artist en Title..

Hij laat toch alleen de artist en title zien, of juist de file name (of beide) want dan kan ik al mijn mp3s vast ff voorbereiden en ff in goede dirs zetten ed.
Speler laat zien in ID3-tag mode:
1) Titel (bovenaan, scrollend over het beeld)
2) Artiest (onderaan)
3) Album (onderaan)

Dus als je gewoon zorgt dat je id3 tags goed zijn is er niks aan de hand. Wanneer je ID3 tags uitzet is het handig om de mp3 filename zo te doen: Artist - Track.mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ow dus je kan ook gewoon de filename latenzein?

Ik ga denk ik toch maar voor de ID3 tags, ben ze nu stuk voor stuk aant invullen (nog ruim 1000 te gaan :P ) maar gelukkig is een kwart al wel goed gemiddeld genomen.. scheelt weer ;)

edit:

Grom grom... Is er geen programma wat automatisch die tags genereert (bijna al mijn mp3s zijn namelijk als volgt : Artiest[spatie][streepje][spatie]titel

Lijkt mij dat dat wel in 1 x kan gebeuren, dan hoef ik er nog maar een stuk minder te doen :)

[ Voor 37% gewijzigd door wdekreij op 29-07-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 17:38

smallboy

N/A

Ja een miljoen.. Zoek even op google naar id3 tagger ofzo. Of zoek hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 14:08

Jentae

Houdt van aglets.

Voor mensen die m nog niet hebben maar wel willen:
*Bij MMPort is de Xclef €289,75 incl. garantie en verzendkosten (tot en met 31 juli). Is in NL, dus wat makkelijker als je schade of andere mankementen hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Jentae op 29-07-2003 20:59 ]

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
wdekreij schreef op 29 juli 2003 @ 17:05:
Grom grom... Is er geen programma wat automatisch die tags genereert (bijna al mijn mp3s zijn namelijk als volgt : Artiest[spatie][streepje][spatie]titel

Lijkt mij dat dat wel in 1 x kan gebeuren, dan hoef ik er nog maar een stuk minder te doen :)
Tag & rename wat jij al hebt kan dat heel makkelijk. Niet alles hier zo maar vragen hè, eerst zoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Eindelijk hij (=H&B) is er!!

Direct the firmware 1308 naar 1050 geflashed natuurlijk. Pas du probleme.

Geweldig, uitermate tevreden, twee puntjes echter:

* het plastic rondje rond the play knop (met ff, rew en stop) heeft hele lichte speling. Als je hem enigzins schud (zonder koptelefoon op) kan je het plastic horen. Hebben de Xclef spelers dit ook?

* Hoe sorteert dit ding in godsnaam zijn mp3's? Alleen op de eerste 8 tekens of zo?

Overzicht van hoe het in de H&B word afgespeeld:
----------------------------------------------------
Marillion - Fugazi - 07 - Fugazi.mp3
Marillion - Fugazi - 02 - Punch And Judy.mp3
Marillion - Fugazi - 03 - Jigsaw.mp3
Marillion - Fugazi - 04 - Emerald Lies.mp3
Marillion - Fugazi - 05 - She Chameleon.mp3
Marillion - Fugazi - 06 - Incubus.mp3
Marillion - Fugazi - 01 - Assassing.mp3

Had toch wel verwacht dat dit gesorteerd zou zijn op bestandsnaam?
(kom er net achter, dat als ik ze er een voor een in de folder drop, ze wel in de juiste volgorde staan. Kan het zijn dat de Xclief/HB totaal niet sorteert?)

[update]
Ok, het lijkt erop dat hij alleen maar op de eerste characters sorteert. vaag.

[ Voor 14% gewijzigd door Emmeau op 29-07-2003 23:10 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jentae schreef op 29 juli 2003 @ 20:57:
Voor mensen die m nog niet hebben maar wel willen:
*Bij MMPort is de Xclef €289,75 incl. garantie en verzendkosten (tot en met 31 juli). Is in NL, dus wat makkelijker als je schade of andere mankementen hebt.
Ik zie anders nergens info staan over een aktie bij hun. Maar liever koop ik hem via dapreview.com van the_Omniscient. Dat is nog goedkoper en heb ik alle vertrouwen in. Ik ben benieuwd wanneer we kunnen bestellen. De iRiver IHP-100 is mij toch te duur en de Xclef is inmiddels bewezen goed.
edit:
hmm, wist niet dat fase 2 al begonnen was. Heb meteen maar mijn eerdere interesse omgezet in een order :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tranquility op 29-07-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 23:32

Sebastiaan

....

Die aktie van mmport staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ok, bedankt maar ik heb net toch maar mijn order "herbevestigd" bij dapreview.com. Scheelt toch weer 10 Euro en als ik geluk heb, zit ik bij de eerste 20 potentiële kopers en kost 'ie in dat geval me nog maar 269 Euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

* het plastic rondje rond the play knop (met ff, rew en stop) heeft hele lichte speling. Als je hem enigzins schud (zonder koptelefoon op) kan je het plastic horen. Hebben de Xclef spelers dit ook?
de H&B speler die ik in de mediamarkt in mn handen had, had precies hetzelfde, dank dat dat overal zo bij is...

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dus de xclef en de h en b zijn dus niet helemaal compleet hetzelfde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89040

Ik heb een Xclef en daar zit ook wat speling op hoor. Volgens mij zijn die toestellen net dezelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

Emmeau schreef op 29 July 2003 @ 21:38:

* Hoe sorteert dit ding in godsnaam zijn mp3's? Alleen op de eerste 8 tekens of zo?

Overzicht van hoe het in de H&B word afgespeeld:
----------------------------------------------------
Marillion - Fugazi - 07 - Fugazi.mp3
Marillion - Fugazi - 02 - Punch And Judy.mp3
Marillion - Fugazi - 03 - Jigsaw.mp3
Marillion - Fugazi - 04 - Emerald Lies.mp3
Marillion - Fugazi - 05 - She Chameleon.mp3
Marillion - Fugazi - 06 - Incubus.mp3
Marillion - Fugazi - 01 - Assassing.mp3

Had toch wel verwacht dat dit gesorteerd zou zijn op bestandsnaam?
(kom er net achter, dat als ik ze er een voor een in de folder drop, ze wel in de juiste volgorde staan. Kan het zijn dat de Xclief/HB totaal niet sorteert?)

[update]
Ok, het lijkt erop dat hij alleen maar op de eerste characters sorteert. vaag.
toon volledige bericht
bij die ellendige mambox bleek dat voor de sortering van de bestandsnamen naar de ms-dos naam van bestanden gekeken werd, dus de eerste 6 tekens geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Anoniem: 82405 schreef op 30 July 2003 @ 00:34:
[...]
bij die ellendige mambox bleek dat voor de sortering van de bestandsnamen naar de ms-dos naam van bestanden gekeken werd, dus de eerste 6 tekens geloof ik..
Wat ik zover heb kunnen zien is dat het waarschijnlijk 15 characters is, wat dus leidt tot de vraag welke naamgeving voor mp3's de juiste is. Om nu voor ieder album een playlist the maken vind ik ook weer zo'n overdreven werk.

Emm gaat voor <artist folder>\<albumfolder>\<tracknummer>:<songname>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Hmmm

Zie net dat ik hem ook kan defraggen, iemand al geprobeerd?

En ik was ineens 3 Gb kwijt, nadat ik wat mp3's gedelete had, die zaten dus in de windows prulleback 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Die prullenbak heb ik dus uitgeschakeld.
Punt één vind ik het overbodig op zo'n speler en punt twee staat het ongeloofelijk duf tijdens het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Emmeau schreef op 30 July 2003 @ 01:21:
Hmmm

Zie net dat ik hem ook kan defraggen, iemand al geprobeerd?

En ik was ineens 3 Gb kwijt, nadat ik wat mp3's gedelete had, die zaten dus in de windows prulleback 8)7
kan je hem ook een andere schijfindeling geven? zodat ik er linux op zou kunnen zetten :P ?

[ Voor 11% gewijzigd door wdekreij op 30-07-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

over dat sorteren gesproken: ik heb nu alles in 1e Letter > Artist > Album > track+title

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
I:\A
+---Acda en de Munnik
|   \---Groeten uit Maaiveld
|           01 - Groeten Uit Maaiveld.
|           02 - Zo is Het Goed.mp3
|           03 - Ren Lenny Ren.mp3
|           04 - Hoogmoed En De Val.mp
|           05 - Tijd (Zonder Titel).m
|           06 - Welkom Terug.mp3
|           07 - Het Woord is Aan.mp3
|           08 - Ik Hou Van Jou.mp3
|           09 - Ik Was Vergeten.mp3
|           10 - Mis Ik Mij.mp3
|           11 - Slaapliedje.mp3
|           12 - Heel Soms.mp3
|
\---Alien ant Farm
    \---ANThology
            01 - Courage.mp3
            02 - Movies.mp3
            03 - Flesh and Bone.mp3
            04 - Whisper.mp3
            05 - Summer.mp3
            06 - Sticks and Stones.mp3
            07 - Attitude.mp3
            08 - Stranded.mp3
            09 - Wish.mp3
            10 - Calico.mp3
            11 - Death Day.mp3
            12 - Smooth Criminal.mp3
            13 - Universe.mp3

voordelen hiervan: Je hoeft niet zo lang te zoeken in het root scherm: je kiest immers om te beginnen de beginletter en maakt dus de selectie al kleiner, en bij de actual tracks hoef je niet te wachten tot de artist weggescrolled is om te zien welk liedje het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
BaRF schreef op 30 July 2003 @ 09:53:
over dat sorteren gesproken: ik heb nu alles in 1e Letter > Artist > Album > track+title

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
I:\A
+---Acda en de Munnik
|   \---Groeten uit Maaiveld
|           01 - Groeten Uit Maaiveld.
|           02 - Zo is Het Goed.mp3
|           03 - Ren Lenny Ren.mp3
|           04 - Hoogmoed En De Val.mp
|           05 - Tijd (Zonder Titel).m
|           06 - Welkom Terug.mp3
|           07 - Het Woord is Aan.mp3
|           08 - Ik Hou Van Jou.mp3
|           09 - Ik Was Vergeten.mp3
|           10 - Mis Ik Mij.mp3
|           11 - Slaapliedje.mp3
|           12 - Heel Soms.mp3
|
\---Alien ant Farm
    \---ANThology
            01 - Courage.mp3
            02 - Movies.mp3
            03 - Flesh and Bone.mp3
            04 - Whisper.mp3
            05 - Summer.mp3
            06 - Sticks and Stones.mp3
            07 - Attitude.mp3
            08 - Stranded.mp3
            09 - Wish.mp3
            10 - Calico.mp3
            11 - Death Day.mp3
            12 - Smooth Criminal.mp3
            13 - Universe.mp3

voordelen hiervan: Je hoeft niet zo lang te zoeken in het root scherm: je kiest immers om te beginnen de beginletter en maakt dus de selectie al kleiner, en bij de actual tracks hoef je niet te wachten tot de artist weggescrolled is om te zien welk liedje het is :)
toon volledige bericht
wat ik van die indeling weer een nadeel vind, is dat ik vaker de losse nummers van de cd wil luisteren, i.p.v. de hele cd. En dan vind ik alfabetisch zoeken toch weer makkelijker. Dus een gedeelte van die indeling is wel makkelijk, maar dan zonder de track nummers

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

TheWarden schreef op 30 July 2003 @ 10:18:
[...]

wat ik van die indeling weer een nadeel vind, is dat ik vaker de losse nummers van de cd wil luisteren, i.p.v. de hele cd. En dan vind ik alfabetisch zoeken toch weer makkelijker. Dus een gedeelte van die indeling is wel makkelijk, maar dan zonder de track nummers
idd, ik zou als nieuwe feature wel een zoekfunctie willen die gewoon als gedeelte vd track zoekt, en niet alleen aan het begin (hoe heet het, fuzzy ofzo?)

dus dat als je zoekt op "Sok" je als results krijgt:

sok - 1 - blaat
sok - 2 - tjibbe

maar ook

5 - sok - hoera voor tietjes

en

brulaap - 5 - ruik m'n sokkel

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

maybe een mail opstellen naar de mensen die de nieuwe firmware maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wdekreij schreef op 30 July 2003 @ 11:03:
maybe een mail opstellen naar de mensen die de nieuwe firmware maken :)
MP3cdspeler wist mij gister te vertellen dat ik vandaag mijn speler binnen zou krijgen.. niet dus :'(

*damn, dat was quote ipv edit* :(

[ Voor 8% gewijzigd door wdekreij op 30-07-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wdekreij schreef op 30 July 2003 @ 09:10:
[...]
kan je hem ook een andere schijfindeling geven? zodat ik er linux op zou kunnen zetten :P ?
Ja, ik denk dat ik hem rustig op ntfs kan formaterren, alleen zal de speler zelf dat niet meer herkennen.

Verder heb ik ook zitten nadenken over de mogelijkheid om Linux te draaien op dit ding, maar dat zal waarschijnlijk dan iets van uclinux moeten worden.
Geloof nooit dat er een memory manager in dit ding zit.

Heb al wel snel even met een hex editor naar de 1.0.50 bios files zitten kijken, erg grappig allemaal. Als we nu zouden weten wat er voor chips inzitten, zouden we eens kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb hem zelf nog niet opengemaakt.

Wel zag ik dat Toshiba voor een 190 euro een identieke hd levert alleen dan 60gb. Inclusief zelfde stroomverbruik. Het begint langzamerhand wel aantrekkelijk te worden. Altijd al mijn cd's bij me, en tevens all software die ik graag gebruik.
Gezien het feit dat de 60Gb hd exact hetzelfde stroomverbruik heeft, zal ik waarschijnlijk toch 17-20 uur speeltijd blijven houden.

Maar goed, zodra ik het lef heb om hem te openen, zal ik het eerst wel eens met een oude hd uittesten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wdekreij schreef op 30 July 2003 @ 16:05:
[...]
MP3cdspeler wist mij gister te vertellen dat ik vandaag mijn speler binnen zou krijgen.. niet dus :'(
mp3speler wist mij donderdag te vertellen dat hij verstuurd was, en zaterdag te vertellen dat hij pas maandag verstuurd zou worden.
Als excuses voor het ongemak zouden ze er wat "extras" bij doen (??? ik wil niks extra's, ik wilde mijn player!).

Eindelijk was hij dus inderdaad dinsdag daar. De extra's zullen wel de 10 stukjes piepschuim zijn in de verpakking <G>.

Kennelijk wil heel Nederland zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
k wacht nog met spanning op enig nieuws van DAPreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
ik vraag me eigenlijk af, heeft iemand hier al een (nieuwe) laptop hdd erin geplaatst? want als dat echt goed werkt, wil ik misschien nog wel wat emmeau zegt, die toshiba schijf van 190 euro kopen.... dat zou wel riant zijn, altijd al mn zooi bij me, incl software voor school enz...

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

TheWarden schreef op 30 July 2003 @ 20:46:
ik vraag me eigenlijk af, heeft iemand hier al een (nieuwe) laptop hdd erin geplaatst? want als dat echt goed werkt, wil ik misschien nog wel wat emmeau zegt, die toshiba schijf van 190 euro kopen.... dat zou wel riant zijn, altijd al mn zooi bij me, incl software voor school enz...
idd = :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Ik heb sinds 2 dagen m'n H&B in huis. Lekker apparaatje hoor! :)

Ik zit alleen wat met het geluid. Dit vindt ik persoonlijk iets tegenvallen. Als ik het geluid uit m'n Pine mp3cdspeler vergelijk met het geluid dat uit deze speler komt, dan valt die laatste behoorlijk tegen.
De Pine lijkt meer detail uit de muziek te halen....of de H&B/Xclef minder....

Wat zijn jullie meningen omtrent muziekkwaliteit?

Dan de tweede vraag, wat zijn hier de meestgebruikte User-EQ standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 50818 schreef op 30 July 2003 @ 23:54:

Vanaf morgenavond kan ik de mijne geven,niet dat je er wat aan hebt, want kan pas vanaf morgenavond uit gaan vogelen :P (als ik hem dan tenminste binnenkrijg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89040

Ik heb mijn xclef nu reeds bijna een weekje en zal hier ook even mijn bevindingen posten. Het is wel mijn eerste mp3speler, dus een vergelijking kan ik niet maken. Toch vind ik de geluidskwaliteit gewoon subliem (ik ben echter wel geen audiofiel) De bijgeleverde oortjes zijn evenwel Crap (met een hoofdletter ja). Ik heb dan maar direct mijn Koss portapro aangesloten :) Deze zorgt reeds uit zichzelf voor een stevige diepe bas, dus als ik mijn Xclef op ultrabass zet, dan zorgt dit voor een overbelasting ofzo, en een serieuse vermindering van geluidskwaliteit. Als ik eq op normal zet is het echter net goed. Wat een pluspunt is voor mij is het volume, dat kan heel hard worden ingesteld.
Het menu is erg simpel, en binnen de kortste keren vlieg je door de menus. Ik ben natuurlijk geen kenner of ervaren mens als het op mp3spelers aankomt, maar deze speler voldoet aan al m'n verwachtingen en zelfs beter.
Van mij stond er reeds firmware 1050 op btw.
Ik ben alvast een tevreden mens met mijn Xclef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Hier is een plaatje wat ik op dit moment op de Xclef/HB heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.emmeau.com/LOGO.bmp

Moet alleen nog nadenken over een wat zinniger logo

[ Voor 1% gewijzigd door Emmeau op 31-07-2003 00:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

[stupid mode]

heb m'n vraag reeds beantwoord

[/stupid mode]

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 21889 op 31-07-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89177

Of je koopt em gewoon bij de mediamarkt ;)
Daar kost ie ook 289 euro. Als het goed is kan ik em morgen afhalen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89177 op 31-07-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

alst goed is krijg ik uhm vandaag binnen, lekker puh :P :)

edit: ik heb uhm! Hijs nu aant opladen :)

[ Voor 28% gewijzigd door wdekreij op 31-07-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:23
Vraagje:

Als je dit apparaat aan een USB 1.1 aansluiting hangt, zal het dan de stroom uit de accu halen of uit de USB-aansluiting?

Dit omdat ik van plan ben een externe HD aan mijn ipaq 2210 te koppelen. Zo'n draagbare mp3 speler is dan natuurlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Red devil schreef op 31 juli 2003 @ 13:05:
Vraagje:

Als je dit apparaat aan een USB 1.1 aansluiting hangt, zal het dan de stroom uit de accu halen of uit de USB-aansluiting?

Dit omdat ik van plan ben een externe HD aan mijn ipaq 2210 te koppelen. Zo'n draagbare mp3 speler is dan natuurlijk perfect.
Uit de accu. Opladen via de usb aansluiting wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Super speler dit man!

Ik ga vanavond verder uitzoeken met afspeellijsten ed, want ga nu ff 15 gb aan films wegbrengen, en dan ook weer halen (paar gb zit al vol met mp3s :P )

Maar aan de bovenkant te zien, is het wel mogelijk een afstandbediening te kopen, iemand enige idee waar ik die kan kopen, of iig meer informatie over kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik heb sinds 2 dagen m'n H&B in huis. Lekker apparaatje hoor! :)

Ik zit alleen wat met het geluid. Dit vindt ik persoonlijk iets tegenvallen. Als ik het geluid uit m'n Pine mp3cdspeler vergelijk met het geluid dat uit deze speler komt, dan valt die laatste behoorlijk tegen.
De Pine lijkt meer detail uit de muziek te halen....of de H&B/Xclef minder....

Wat zijn jullie meningen omtrent muziekkwaliteit?

muziekkwaliteit vind ik prima. Persoonlijk niks op aan te merken.
User-EQ stand die ik alleen en tevens altijd gebruik is: Ultra Bass.
Dit laatste gebruik ik i.c.m. sennheiser mx500 oordopjes.
Als ik mijn sony cd450 gesloten koptelefoon aansluit is het geluid ook goed.
Zelfs bij het aansluiten op mijn hifi (video-uitgang), zonder verandering van de eq instellingen van mijn hifi heb ik perfect geluid, zonder gebrom/vervorming van het geluid. Hoef dan bij aasluiting van koptelefoon of aan mijn hifi de eq van de xclef niet te veranderen, deze laat ik staan op utrabass.

[ Voor 23% gewijzigd door ronaldinho op 31-07-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
wwillem schreef op 31 July 2003 @ 14:58:
[...]

Zijn er al mensen die een 12 volt stekker hebben weten om te zetten naar 1 die wel werkt op dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wdekreij schreef op 31 July 2003 @ 16:31:
Maar aan de bovenkant te zien, is het wel mogelijk een afstandbediening te kopen, iemand enige idee waar ik die kan kopen, of iig meer informatie over kan krijgen?
De handleiding spreekt ook over een afstand bediening. Tijd om een mailtje naar H-B te sturen. Zal je op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
wwillem schreef op 31 July 2003 @ 14:58:
[...]

Hij laat wel op als je muziek aan het afspelen bent, terwijl hij aan de ac hangt. Alleen gaat het opladen dan wel wat langzamer of course als wanneer je geen muziek aan het afspelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
User mode en dan:
60 Hz + 1 (soms 2) dB
12KHz + 1 dB

Bij ultra bass valt gewoon het midden weg. Mjah.. je moet er maar van houden. Overigens kan je op user mode de bass extreem omhoog gooien.
Red devil schreef op 31 July 2003 @ 16:55:
[...]

Zijn er al mensen die een 12 volt stekker hebben weten om te zetten naar 1 die wel werkt op dit ding?
Wanneer je hem op je pc wil aansluiten om zo op te laden kun je dat natuurlijk doen met door de rode draad in je pc te gebruiken die uit de voeding komt (die is +5). Dit is alleen totaal niet aan te raden. Overlaad-beveiliging zit waarschijnlijk in de oplader en dus krijg je behoorlijke problemen wanneer je hem zo op je pc aansluit.

Gebruik dus gewoon de oplader. Deze moet je er ook niet constant op houden, dat is slecht voor de batterij(levensduur).

[ Voor 49% gewijzigd door dr snuggles op 31-07-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Damn... Weet je wat je eens moet proberen.. 1 file van 10 gb overzenden.. nix mis mee... dat doen met usb 1.1 .. ERRUG traag, maar met veel geduld lukt het..... de batterij NET niet vol genoeg is.... GROM GROM er na super lange tijd achter komen dat hij, net voordat ie klaar is, ermee stopt... En dat was niet thuis, maar bij een vriend, en had geen adapter bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
wwillem schreef op 31 July 2003 @ 17:16:
[...]

Wanneer je hem op je pc wil aansluiten om zo op te laden kun je dat natuurlijk doen met door de rode draad in je pc te gebruiken die uit de voeding komt (die is +5). Dit is alleen totaal niet aan te raden. Overlaad-beveiliging zit waarschijnlijk in de oplader en dus krijg je behoorlijke problemen wanneer je hem zo op je pc aansluit.

Gebruik dus gewoon de oplader. Deze moet je er ook niet constant op houden, dat is slecht voor de batterij(levensduur).
Nee ik wil hem voor in de auto gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Red devil schreef op 31 July 2003 @ 20:16:
[...]

kun je niet gewoon een 220>12v omzetter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
wdekreij schreef op 31 July 2003 @ 21:02:
[...]

kun je niet gewoon een 220>12v omzetter kopen?
je bedoelt 12 naar 220? Bestaan die uperhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

volgens mij wel ja... Zul je even bij de halfords moeten vragen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

12 naar 220 is onzinnig, je kunt toch gewoon een standaard auto adaptertje naar 5v (of wat is het) nemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Red devil schreef op 31 July 2003 @ 20:16:
[...]

Je koopt zoals eerder vermeld bij halfords of ergens anders een pakketje waarin een powerkabel zit, zodat je xclef stroom krijgt via de sigarettenaansteker (als die in je auto zit), en een appart cassettebandje, zodat het geluid via de boxen in je auto te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ronald1971 schreef op 31 juli 2003 @ 23:34:
[...]

Je koopt zoals eerder vermeld bij halfords of ergens anders een pakketje waarin een powerkabel zit, zodat je xclef stroom krijgt via de sigarettenaansteker (als die in je auto zit), en een appart cassettebandje, zodat het geluid via de boxen in je auto te horen is.
Ga bij zo'n cassetebandje niet altijd voor goedkoop, zit nog wel ens wat verschil in kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wdekreij schreef op 31 July 2003 @ 23:35:
[...]

Ga bij zo'n cassetebandje niet altijd voor goedkoop, zit nog wel ens wat verschil in kwaliteit!
Weet je hier verschillende merken van dan en zo ja waar is wat te koop (met prijzen? Mijn huidige was ongeveer 15-17 euro dacht ik)?
Ik heb er twee gehaald bij een Megapool die ze toevallig had, zat niet standaard in het assortiment (ooit al eens één en toen ik die kwijt was een nieuwe). Bij de tweede zat inderdaad zo'n regelbare oplader. Verschillende stekkertjes erbij, keuze waar je + en - wil doen, en het werkt ook nog. Eén probleempje: mijn lader geeft geen 5 volt maar 4,5 of 6. Ze werken allebei, maar wat is nu beter voor de speler? Ik weet niet of ik het hoesje van bandje + lader nog heb, zal zo ff kijken voor het geval mensen merk/type willen weten. Naar mijn idee zagen beide bandjes die ik gehad heb er hetzelfde uit, maar degene die ik nu heb stoort af en toe wel, of de radio wil het bandje omdraaien (kan ook aan de radion liggen).

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 01-08-2003 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

OOOOOOOOOOOF

Was mijn H-B aan het defraggen, ineens hoorde ik een KEIHARDE tik uit het ding komen.
Defraggen onmiddelijk gestopt, player uitgezet.

Zette hem aan, niks dus, links onder een 503 code...

Wel viel me op dat de player verschrikkelijk warm was geworden. Hij is nu afgekoeld en lijkt het weer normaal te doen.

Gebruikte trouwens Executive Software Diskeeper.

Denk dat het allemaal te warm geworden is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Emmeau schreef op 01 augustus 2003 @ 02:24:
OOOOOOOOOOOF

Was mijn H-B aan het defraggen, ineens hoorde ik een KEIHARDE tik uit het ding komen.
Defraggen onmiddelijk gestopt, player uitgezet.

Zette hem aan, niks dus, links onder een 503 code...

Wel viel me op dat de player verschrikkelijk warm was geworden. Hij is nu afgekoeld en lijkt het weer normaal te doen.

Gebruikte trouwens Executive Software Diskeeper.

Denk dat het allemaal te warm geworden is :(
:X gelukkig doet ie het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

gwystyl schreef op 01 August 2003 @ 01:19:
[...]

Weet je hier verschillende merken van dan en zo ja waar is wat te koop (met prijzen? Mijn huidige was ongeveer 15-17 euro dacht ik)?
Ik heb er twee gehaald bij een Megapool die ze toevallig had, zat niet standaard in het assortiment (ooit al eens één en toen ik die kwijt was een nieuwe). Bij de tweede zat inderdaad zo'n regelbare oplader. Verschillende stekkertjes erbij, keuze waar je + en - wil doen, en het werkt ook nog. Eén probleempje: mijn lader geeft geen 5 volt maar 4,5 of 6. Ze werken allebei, maar wat is nu beter voor de speler? Ik weet niet of ik het hoesje van bandje + lader nog heb, zal zo ff kijken voor het geval mensen merk/type willen weten. Naar mijn idee zagen beide bandjes die ik gehad heb er hetzelfde uit, maar degene die ik nu heb stoort af en toe wel, of de radio wil het bandje omdraaien (kan ook aan de radion liggen).
ik heb van die dingen verkocht en er is wel iets verschil, maar wat sommigen ook duur maakt is zo'n bepaalde functie dat het adapter-bandje beide kanten op kan draaien. Sommige autoradio's kunnen niet met een standaard bandje overweg, en hebben dus een duurdere versie nodig. (lijkt een beetje op jouw probleem dus) Kwaliteit wordt trouwens vor een heel groot stuk bepaald door je tape-deck :)

Ik zou denk ik voor de 4.5v gaan. De meeste apparaten kunnen dacht ik 10% verschil in elk geval aan. Is het wel 2.0 Ampère?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb voor de vakantie onderweg een setje gekocht bij Halfords en dat ging pima.
Inclusief een regelbare adapter voor aansluiten op de sigaretaansluiting en een hele zooi kleine stekkertjes op apparaten te kunnen aansluiten.
Duur: €37 geloof ik, maar het werkte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
ronald1971 schreef op 31 July 2003 @ 23:34:
[...]

Nou ik ben voordat ik op vakantie ging ook op zoek geweest naar een oplader voor mn xlcefie, in de auto. Dat viel vies tegen, bij de halffords hadden ze geen adapter die 4,5 volt en 2 ampere leverde (precies de output specificatie van de 220 adapter). Want als je 4,5 volt nam zat er weer een 0,5 amperage aan, en al nam je er een met 2 ampere, dan wassie voor 15 volt ofzo. Dus dat was bij mij nog niet gelukt om een goede te vinden. Als iemand (online) een geode vind. Meld t dan ff please ;)

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
GeeBee schreef op 01 augustus 2003 @ 11:35:
Ik heb voor de vakantie onderweg een setje gekocht bij Halfords en dat ging pima.
Inclusief een regelbare adapter voor aansluiten op de sigaretaansluiting en een hele zooi kleine stekkertjes op apparaten te kunnen aansluiten.
Duur: €37 geloof ik, maar het werkte prima!
Cool ! Kun je ons meer informatie geven over dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
TheWarden schreef op 01 August 2003 @ 12:20:
[...]

Nou ik ben voordat ik op vakantie ging ook op zoek geweest naar een oplader voor mn xlcefie, in de auto. Dat viel vies tegen, bij de halffords hadden ze geen adapter die 4,5 volt en 2 ampere leverde (precies de output specificatie van de 220 adapter). Want als je 4,5 volt nam zat er weer een 0,5 amperage aan, en al nam je er een met 2 ampere, dan wassie voor 15 volt ofzo. Dus dat was bij mij nog niet gelukt om een goede te vinden. Als iemand (online) een geode vind. Meld t dan ff please ;)
Als het voltage maar goed zit. Wanneer het aantal ampere slechts 0,5 is, maakt dat weinig uit. Je speler zal 4x zo langzaam opladen, maar dat maakt toch niet uit in de auto. Daar wil adapter gebruiken om te spelen en niet om op te laden neem ik aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
wwillem schreef op 01 augustus 2003 @ 14:23:
[...]

Als het voltage maar goed zit. Wanneer het aantal ampere slechts 0,5 is, maakt dat weinig uit. Je speler zal 4x zo langzaam opladen, maar dat maakt toch niet uit in de auto. Daar wil adapter gebruiken om te spelen en niet om op te laden neem ik aan :).
kijk en dat gooi ik altijd door elkaar, wat nou belangrijker is ,amperage of voltage. en toen ik de vraag in casemodding en ELECTRONICA plaatste, werd ie gesloten... dus tjah. (ok ok t is een basisvraag, maar als ik t ff nie weet en nie duidelijk kan vinden) maar ok, iig bedankt voor je antwoord, nu heb ik um alleen voorlopig nie meer nodig :D

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

denken jullie ook niet dat als xcleff die afstandbediening allang had, dat er veel minder mensen de ihp hadden gekocht? zit er echt aan te denken om een h&B xcleff ding te kopen, kan iemand me nog tegenhouden met een goed argument? 290euro - 440euro (ihp100)is iig een groot verschil en die 20 gig ook.

zijn er ook mensen die de xcleff steeds minder gebruiken doordat ie zo groot is? en zou het helpen als ie een afstandbediening zou hebben?
zou oggsupport op dit spelertje misschien mogelijk zijn? heeft er al iemand contact opgenomen met de mensen achter ogg? misschien kunnen zij wat betekenen om het proces te versnellen.
vinden jullie die support site ook niet wat vaag? (niet dat wat zegt over de service hoor, maar ik ben bijvoorbeeld van iriver wel heel wat anders gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Anoniem: 61204 schreef op 03 August 2003 @ 10:32:
[..]
zijn er ook mensen die de xcleff steeds minder gebruiken doordat ie zo groot is?

Gebruik hem altijd als ik buiten ben. Zowel op de fiets als lopend. Of ik nou een korte broek of lange broek aan heb, maakt mij niks uit. Blijft bij mij altijd zitten waar hij zit. Perfect.

Voor mij persoonlijk niet. Dat gesleep met al die draden. Voordat ik hem aan mijn broek hang druk ik op play. Als ik bij mijn werk aankom haal ik hem van mijn broek af en druk op stop, simpel toch. Doorspoelen naar een paar nummers verder, zou eigenlijk niet weten waarom. Heb alleen muziek opstaan die ik zelf mooi vind.
Afrekenen bij een kassa? geen afstandsbedining nodig. Gewoon geluid zachter zetten d.m.v. schuifje in het snoer (sennheiser mx500)of 1 oordopje even uitdoen.

Via een firmware-update moet ogg support mogelijk zijn. Geduld hebben denk ik.
Bij andere spelers duurt het ook al vrij lang.
Wat ik niet vaag vind maar wel vreemd dat ik tot nog toe 2 verschillende internetsites (advancemp3players en h&b) heb gezien met verschillende firmware's. Die 1050 die bij h&b staat kan je ook gebruiken op je xclef, terwijl deze weer niet staat bij advancemp3players (wel 1046+1048). Je zou bijna gaan denken aan iets van open source!?

[ Voor 17% gewijzigd door ronaldinho op 03-08-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik vind die speler niet te groot is, hij past met gemak in mijn broekzak, en als ik de bovenkant boven doe, in mijn broekzak, kan ik gemakkelijk het volgend nr enzo kiezen aangezien dat zijknopje makkelijk is geplaatst, en met naar boven/naar benden kun je volgend nr/vorig nr kiezen, en als je hem indrukt zet je hem op pauze/play..

Gwoon een super mp3 speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien is dat iets persoonlijks maar ik vind het reuze handig om tijdens een track die ik goed vind even te kijken hoe deze heet. ik ben de ifp van iriver gewend dus dit wordt ieg wel even wennen. ik geloof niet dat je echt alleen maar goede songs op je speler hebt natuurlijk. want ik koop vaak genoeg cds waarvan er maar een paar liedjes op staan die echt leuk zijn en niet vervelen. In ieder geval koop ik de afstandbediening wel als ie komt (vooral als ie met een fatsoenlijk schermpje komt)

als ie open source is dan is het voor de mensen van xiph (ogg developers) helemaal een eitje :)
ik ga ze denk ik maar even mailen.(xiph)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 61204 schreef op 03 augustus 2003 @ 10:32:
denken jullie ook niet dat als xcleff die afstandbediening allang had, dat er veel minder mensen de ihp hadden gekocht? zit er echt aan te denken om een h&B xcleff ding te kopen, kan iemand me nog tegenhouden met een goed argument? 290euro - 440euro (ihp100)is iig een groot verschil en die 20 gig ook.

zijn er ook mensen die de xcleff steeds minder gebruiken doordat ie zo groot is? en zou het helpen als ie een afstandbediening zou hebben?
zou oggsupport op dit spelertje misschien mogelijk zijn? heeft er al iemand contact opgenomen met de mensen achter ogg? misschien kunnen zij wat betekenen om het proces te versnellen.
vinden jullie die support site ook niet wat vaag? (niet dat wat zegt over de service hoor, maar ik ben bijvoorbeeld van iriver wel heel wat anders gewend)
*Afstandsbediening: Voor leuke extra'tjes moet je betalen. Bovendien zou ik die toch niet zoveel gebruiken. De iHP100 is gewoon veel te duur naar mijn mening (de prijs / kwaliteitverhouding is te laag).
*Grootte; Xclef is niet schokkend groot. Hij wordt ook niet groter ;) dus ik gebruik hem nog steeds vrij vaak.
*Ogg: zou wel grappig zijn om ogg support te hebben. Het is immers de toekomst. Niemand heeft nog contact opgenomen met de makers van ogg vorbis.
*Support site: Mjah die is vaag ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: thanxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hi there,

since two months i've had all my cds converted into ogg and i'm very glad i did it because it save me space on my harddrive. But now ive been looking for an harddrive mp3player and i have found 2 great ones: the iriver ihp 100 and the xcleff 500.
especially the last one is very interesting to me because of the price (12mb buffer, 20gigs, radio, 20 hours playback,mp3 encoding etc. all of this for 290 euros )
but what i would like to know is if you could make this xcleff 500 ready for ogg by firmware update?
that would be a major +, since alot of people nowadays are searching for a harddisk player this cheap and this player could really boost the acceptance of ogg, i'm saying this because this mp3player has been largely sold here in the netherlands.

here is an excellent review of the xcleff:
http://www.dapreview.com/reviewxclefhd500.htm
official specs:
http://www.xclef.com/home/eng/product/hd500.html
firmware upgrade
http://users.pandora.be/d...irmware1050/hd5001050.bin

als iedereen die een xcleff heeft, of interesse daarin nou een mailtje stuurt, dan kunnen we meer kans maken, deze gasten luisteren naar animo.
(kijk maar naar die zeurende iriver bezitters op de iriver forums)

manuel@xiph.org,jack@xiph.org,monty@xiph.org,comatoast@xiph.org
pasten maar!!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 61204 op 03-08-2003 12:31 . Reden: zomaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

nog een vraagje, want eigenlijk is nu voor mij alleen de grootte een nadeel en koop hem nu misschien toch:

hoe gaat het mp3encoding in z'n werk? kun je, als je hem aanluit op bv. m'n standalone-radio meerdere files direct encoden?
dus: als je meerdere stukjes van een programma op wilt nemen, worden dan automatisch files gegenereerd zoals: mp3encoding001.mp3; mp3encoding002.mp3 ?

[ Voor 14% gewijzigd door Alien_Inside op 03-08-2003 13:02 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

Alien_Inside schreef op 03 August 2003 @ 12:52:
nog een vraagje, want eigenlijk is nu voor mij alleen de grootte een nadeel en koop hem nu misschien toch:

hoe gaat het mp3encoding in z'n werk? kun je, als je hem aanluit op bv. m'n standalone-radio meerdere files direct encoden?
dus: als je meerdere stukjes van een programma op wilt nemen, worden dan automatisch files gegenereerd zoals: mp3encoding001.mp3; mp3encoding002.mp3 ?
Het is zover ik weet geen "live encoding". Je neemt een deel op van het radio program, stopt de opname waarna redelijk lang "wait" op je beeldscherm komt. AFAIK encode hij het dan pas :) Dus ja je kan natuurlijk verschillende stukken opnemen en die heten automatisch 0001 en 0002. Het enigste nadeel is dat hij niet live encode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Alien_Inside schreef op 03 August 2003 @ 12:52:

je kan "gewoon" de line in kabel aansluiten op b.v. een discman o.i.d. als je dan gewoon (terwijl er geen nummer speelt) op de record knop druk, gaat ie van de line in opnemen. Als er geen kabel/signaal is, pakt hij de microfoon. en ze krijgen allemaal een logische volgorde ja, bij voice recording is t iets als: voice001 ofzo, ik kan nu niet exact kijken, xcleffie ligt bij een vriend van mij, zooi te kopieren :D

edit:
weer btje net te laat :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheWarden op 03-08-2003 13:29 ]

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

*en hoelang duurt dat encoden, als je zeg maar 1 uur opneemt, of zit er ook een limiet aan de opnametijd?

*als hij aan het encoden is, kun je dan wel naar de radio luisteren of een mp3 afspelen of is de speler helemaal onbruikbaar op dat moment?

wel leip om meteen een hd-recorder te hebben, kun ik m'n live muziek-maken meteen opnemen...

[ Voor 17% gewijzigd door Alien_Inside op 03-08-2003 13:32 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
Alien_Inside schreef op 03 August 2003 @ 13:29:
*en hoelang duurt dat encoden, als je zeg maar 1 uur opneemt, of zit er ook een limiet aan de opnametijd?

*als hij aan het encoden is, kun je dan wel naar de radio luisteren of een mp3 afspelen of is de speler helemaal onbruikbaar op dat moment?
je limiet is 20 gig :D denk niet dat nog iemand t heeft uitgeprobeerd, als ik met voice record een stukje van ong 1 minuut opneem, dan issie 1 a 2 min bezig bijna...
Als ie aan het encoden is, kan je weinig anders doen dan wachten. Hij heeft dus "de gehele " speler nodig voor encoden

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Hij heeft dus "de gehele " speler nodig voor encoden
|:( |:( |:(

ha, een radioprogramma'tje opnemen van 1 a 2 uur is dan ondoenlijk als hij bij 1 uur min. 1,5uur tot 2 uur aan het encoden is.... heel jammer :'( en een groot minpunt (voor mij dan heh!)

[ Voor 13% gewijzigd door Alien_Inside op 03-08-2003 13:37 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel minder ja, maar je hebt toch genoeg hardeschijfruimte? waarom neem je het dan niet op met wav en dan encodeer je het op je pc (ik bedoel dus bij echte lange opnames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Alien_Inside schreef op 03 augustus 2003 @ 13:35:
ha, een radioprogramma'tje opnemen van 1 a 2 uur is dan ondoenlijk als hij bij 1 uur min. 1,5uur tot 2 uur aan het encoden is.... heel jammer :'( en een groot minpunt (voor mij dan heh!)
Eventjes een kleine correctie:
Ik heb het net getest: 15 min ID&T opnemen op 128kbps. Na 15 min dus op stop gedrukt, daarna moest ik 9 seconden (!) wachten en klaar was de mp3.

Blijkbaar gaat het encoden dus wel real-time of kan de speler gewoon bijzonder snel encoden :).

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 03-08-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik kan radio 538 goed ontvangen, maar als ik het opneem, dan heb ik wat storing erdoor heen.. Ik heb het nog niet geprobeerd met sky radio oid (is altijd goed te ontvangen d8 ik zo :P ) maar hoe komt die storing eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 17:38

smallboy

N/A

wwillem schreef op 03 August 2003 @ 16:35:
[...]

Ik heb het net getest: 15 min ID&T opnemen op 128kbps. Na 15 min dus op stop gedrukt, daarna moest ik 9 seconden (!) wachten en klaar was de mp3.

Blijkbaar gaat het encoden dus wel real-time of kan de speler gewoon bijzonder snel encoden :).
Dat zou wel heel snel zijn :)
Kan zelfs mijn pc niet volgens mij. Het lijkt me ook logischer als ie real time encodeert, anders zou de functie van line-in opnemen vrij nutteloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
wdekreij schreef op 03 August 2003 @ 17:26:
Ik kan radio 538 goed ontvangen, maar als ik het opneem, dan heb ik wat storing erdoor heen.. Ik heb het nog niet geprobeerd met sky radio oid (is altijd goed te ontvangen d8 ik zo :P ) maar hoe komt die storing eigenlijk?
Misschien omdat de speler natuurlijk ook wel door heeft dat het radio station een kl*te zender is. Dus daar gaat ie stiekem ruis door heen gooien :P.

Serieus: Bij het opnemen moet je zelf wat verder van de xclef gaan staan. Het elek. magn. veld van jezelf verpest het signaal dan nl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10852

wwillem schreef op 03 August 2003 @ 16:35:
[...]

nice! Wel vreemd dat ie bij mij redelijk lang deed over 5 min radio opnemen.. Wel live-encoding = heel lekker!
Btw Alien_Inside, de ingang neemt analoog signaal en sp/dif (digitaal) signaal. Zelf niet uitgeprobeerd maar dit stond in de handleiding if i'm right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Lekkerrrr! live encoding, omg, dat wordt dan toch maar aanschaffen vrees ik :)

-geen-

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.