Xclef HD500 mini-review!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.710 views sinds 30-01-2008

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Woooooooooooooooooooooooooooooo, mega service
MP3cdplayer.nl rocks _/-\o_

If you choose to criticise you choose your enemies

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Zeker weten! Ik ga zeker zo'n AB kopen!!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

15 euro en geen verzendkosten voor mannen/vrouwen die hem daar besteld hebben. Kijk, dat is een zeldzame service die je nog maar weinig aantreft deze dagen.

Ik moet zeggen, de aanschaf van mijn player ging wat stroefjes, maar dit maakt alles weer goed.

Ben nu een duurluistertest aan het doen met 1.0.53 (blijf nog maar even van 1.0.63 af) om te kijken of dat rare 'flarden van andere mp3's terwijl je aan het luisteren' bent verdwenen is.
Op dit moment nog geen last van.
Leek erop dat dit gebeurde op het moment dat hij de cache opnieuw moest vullen.

Wat zou ik trouwens graag instaat kunnen zijn om een uberbios voor deze speler te kunnen schrijven.
Weet niet precies hoe het werkt en/of je de 12mb cache geheugen kan gebruiken, maar er zijn nog plenty dingen die ik er wel in zou willen zien.

Wat denk je, zouden we ze zover kunnen krijgen om de firmware 'open source' te maken?

Duidelijk is dat er een fallback methode is om een defecte firmware upgrade ongedaan te maken.

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

nog eens iets, heeft iemand al een foto van de echte afstandsbediening? want duidelijk is dat de tot nu toe verschenen AB's niet passen op een xclef... en 15 euro, tsja, als ie mooi is... haha doe er maar eentje dan he...

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 14:08

Jentae

Houdt van aglets.

Positieve reacties? Jazeker!!!

WOOOHOOOO Zit nu ook aan de 'Clef' ... lekker ding. Bij t opladen geeft hij alleen vreemde getallen aan, had m vanmiddag om 1 uur aangezet met stekker erin, om 8 uur dat ding eruit gehaald want hij stond nog steeds op 40%... terwijl dat 10 minuten nadat ik m smiddags aan had gezet er ook stond... vreemd. Maar goed.

Heb dat ding aan mn USB 2.0 kaartje gehangen en de overdrachtssnelheid is heerlijk! Ja weet dat transferen veel sneller kan, maar toch, voor een portable device...

Er komt erg prettig geluid uit mn Sennheiser MXjes en ik ben blij. BLIJ! BLIJJJJJJJJJJjjJJJJjjjJJjjj :P

Eer aan je korf (haha)

Anoniem: 92218

Ik wil hem ook weer terug ;(

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

idd heeft iemand een foto van de ECHTE ab??

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

leokennis schreef op 18 September 2003 @ 08:40:
idd heeft iemand een foto van de ECHTE ab??

Leo
je had belooft het niet meer te doen...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Wat ben ik toch een sukkel: heb eerst de firmware (F/W) geupgrade naar 1.063 en toen pas het forum hier gechecked. Gelukkig heb ik 'm nog niet aangezet.
Nu maar direct de USB kabel erin gedaan en 'm aangezet. Hij werd gelukkig direct herkend zonder problemen en ben nu al mijn MP3tjes aan het backup-en. (Ik hoopte dat mijn H&B een betrouwbaar bronsysteem zou zijn, maar helaas dus niet)
Dit backupen gaat voorspoedig, maar alleen wat langzaam met USB 1.1.

Hierna ga ik dan direct de F/W proberen down te graden. Zijn er mensen bij wie de upgrade wel goed is gegaan? Met andere woorden, kan ik proberen de H&B aan te zetten onder de nieuwe F/W?
Overigens mbt vorige posts: ik heb mijn H&B al enkele weken en heb helemaal nergens last van: geen overspringende muziek, geen tikkende harde schijf, dus in 1 woord: tevreden.

edit:
Damn, damn damn damn... F/W v 1.053 erop gezet. Bij het aanzetten installeerde die 'm goed. Maar nu ik mijn H&B aan zet blijft ie hangen bij het opstartscherm. Ik krijg m'n eigen logo niet eens te zien. :( Ik begrijp dat ik 'm 20 minuten zo moet laten aanstaan... Wel minder, nu moet ik naar de radio luisteren. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door IloveMyHenB op 18-09-2003 10:45 ]

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BaRF schreef op 18 September 2003 @ 08:43:
[...]

LOL >:) >:) Hij is wel hardleers he O-)

Maar ff back ontopic.... ik mag mijn H&B ook terugsturen (gebakken HDD). Waar versturen jullie hem in? Op de site van MP3CDspeler.nl staat volgens mij dat ze hem liever niet in de originele doos hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 18-09-2003 10:20 ]

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:03
ik heb hem in een doosje van het postkantoor verstuurd, met wat foam kerstpakket balletjes of hoe heten die dingen erbij gepropt, en lekker veel tape eromheen :)

let wel op het nummer dat ze vanaf de buitenkant moeten kunnen zien (mevrouwtje op postkantoor plakte bijna de stikker over het nummer heen, gelukkig had ik het op alle zijden gezet :P)

het is nu 1 week geleden dat ik hem opgestuurd heb, afwachten maar....

• IloveMyHenB
Nee he... Ik ben nu al bijna 45 minuten aan het wachten totdat ie uit zichzelf weer zou moeten beginnen vanuit het hangscherm... Ben ik ongeduldig of kan ik iets anders proberen?

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het heeft bij mij wel een keer een paar uur geduurd voor hij weer verscheen in de verkenner, maar de hele speler is nu kaduuk. Het lijkt me dat het een beetje lang duurt, maar ik zou zeggen ga wat anders doen en kijk vanmiddag nog eens?

ik heb m nu maar in het doosje van mijn vorige speler (Diva 128 mb :)) gedaan, daar kon hij bijna klem in. Verder ingepakt met wc-papier (heb niet meer van die foamdingetjes)

• IloveMyHenB
Ok, ik heb 'm wat tijd gegund en nu is ie gewoon uitgegaan om vervolgens nooit meer aan te gaan...
Ik ga ook maar eens op zoek naar een goede doos om 'm in terug te sturen. :'(

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

:| sorry echt waar. Gaat echt atomatisch.......

leoaq.fm // Jeune Loop

Damn...ik ben bang dat ze zo geen nieuwe harddisks meer hebben daar! Ik was eerst hoor! ;)

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ik wil ook een nieuwe hd! Heb hem nu aan de lader hangen (lege batterij) + aan de pc.
In xp prof.nl. staat hij bij app.beh. wel vermeld als usb apparaat voor massaopslag. In de systeemtray staat geen icoontje voor veilig verwijderen. Mocht deze er onverhoopt toch komen te staan en je klikt er dubbel op, dan zie je geen enkel apparaat staan. In beide gevallen staat er bij Deze Computer/Verkenner overigens geen extra drive(letter) vermeld, dus ook (nog) niet toegankelijk om de fw te downgraden. Iemand daarvoor misschien een oplossing?

Opvallend: precies 1x per minuut zie ik in de systray het icoontje voor veilig verwijderen voorbij flitsen.

[ Voor 10% gewijzigd door ronaldinho op 18-09-2003 18:36 ]

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Ay kut tyfoon in zuid korea, levering 1 week vertraagd :|

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Btw, voor de mensen die het forum op advancedmp3player.co.uk niet af en toe bekijken:
De AB's werken niet naar behoren. De play knop werkt niet (handig :D).

Geen idee of mp3cdspelers een nieuwe revisie verstuurd, maar je kan dus beter ff wachten totdat iemand een werkend exemplaar heeft.

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik krijg morgen als het goed is de Xclef (HOERA!), en ben nu alvast legale muziek cd's (jaja, die heb ik!) aan het comprimeren naar WMA files. Maaaaar, ik bedenk me nu ineens: wat is beter voor de Xclef, Wma files, of Mp3? Of maakt geen hond uit?

Wat doen alle klachte mensjes hier trouwens makkelijk..."harde schijf doet vaag, hoppa, rma naar mp3cdspelers, want dan krijg je nieuwe."
Hoe kan dat zo?

[ Voor 26% gewijzigd door Stevie_ op 18-09-2003 19:19 ]

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Stevie_ schreef op 18 September 2003 @ 19:16:
Ik krijg morgen als het goed is de Xclef (HOERA!), en ben nu alvast legale muziek cd's (jaja, die heb ik!) aan het comprimeren naar WMA files. Maaaaar, ik bedenk me nu ineens: wat is beter voor de Xclef, Wma files, of Mp3? Of maakt geen hond uit?
de beroemde vraag, wat is beter? En wat wil jij? minder ruimte, of betere kwaliteit mp3?

Ikzelf gebruik EAC + lame encoder om al mijn cd's op 192 kbit VBR te encoden. (alt-preset-standard). Dat is meer dan genoeg, en klinkt erg goed.

• Stevie_
Sorry, VBR? Is dat een andere extensie als mp3 of wma ofzo? En wat gebruik je precies?
Naja, ik doe het op moment dus met windows media player naar wma files met kbs van 160.
WMP doet het zo enorm lekker handig, je voert cd'tje in, hij haalt alle titels van internet, en comprimeert de nummers snel en met artiest en titel naam....weet zo gauw geen andere programma die dat beter doet...

Maar het kan dus beter zie ik?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

het is maar wat je wilt -> VBR = mp3 met variable bitrate, waarbij hogere bitrates gebruikt worden als het nodig is, en lagere als het wat rustiger is.

Download Exact Audio Copy hier, verder moet je de LAME encoder downloaden, maar dat geeft hij wel aan in de wizard.
Dat is wat ik gebruik

EAC kan de tracks en cdtitels inlezen van internet dmz FREEDB. alt-g in EAC

[ Voor 17% gewijzigd door Emmeau op 18-09-2003 19:28 ]

• smallboy
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

VBR = Variable Bit Rate. Dat betekent dat de muziek geencodeert wordt met een niet vaste bitrate. Als het nodig is, wordt die bitrate dus wat hoger, en als het niet nodig is wat lager. Zo krijg je wat mooiere mp3's die toch niet veel groter hoeven te zijn (afh. van je instellingen natuurlijk). Ikzelf gebruik CDEx, kan ook titels van internet halen. Is wel iets ingewikkelder dan WMP.

Edit: ik was weer te laat natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door smallboy op 18-09-2003 19:26 ]

• Stevie_
Maar wma is dus eh, niet zo goed?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Probeer het volgende:
neem een cd,

maak hem in WMA aan.
Maak hem in Mp3 aan.

Zet ze op de Xclef, luister, en bepaal :*)

• dr snuggles
  • Niet online
Stevie_ schreef op 18 September 2003 @ 19:27:
Maar wma is dus eh, niet zo goed?
Nee het zuigt. DE standaard is mp3, DE volgende standaard wordt ogg. Zonde dus om wma te gaan gebruiken.

De id3 tags in wma zijn op een miljoen verschillende manieren gedefineerd en de xclefs ondersteunt er maar enkele (of zelfs maar 1!). Bovendien is wma van microsoft en het wordt dus ook gecontrolleerd door microsoft. Iets waar niet iedereen blij mee is.

• Stevie_
Tsja, ik heb de Xclef morgen pas...maar mp3 is dus beter...naja, ik download het proggie al :).

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

ogg ondersteuning, ik vraag me nog steeds af of ze dat in de firmware zouden kunnen proppen. Dan zou ik per direct al mijn cd's naar ogg gaan converteren.

• Stevie_
damn, heb ik voor niks net 8 cd's in wma moeten zetten...toch goed dat ik het even gevraagd heb :).

maareh, nog klein vraagje...hoe zit het dan met de titels van de mp3's? moet je die allemaal handmatig invoeren :|

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

eac en cdex kunnen beiden de titles downloaden van internet, net zoals de mediaplayer dat doet, scroll terug, en herlees de berichten, er is het een en ander gewijzigd/toegevoegd

offtopic:
WWILLEM, we zijn bijna aan de duizend, tijd voor een deel 2?

WOW...ik had m'n defecte Xclef zaterdag opgestuurd. Was daar dus dinsdag aangekomen, vandaag (donderdag) lag de nieuwe voor de deur! Super snelle service weer. Ik heb een hele nieuwe gekregen, weet nu alleen niet wat er met de oude aan de hand was.... Maar ik ben erg blij met ze!! O+

Welke firmware kan ik er nu nog veilig opzetten? Ik hoor dat het met de nieuwe niet zo goed afloopt. Ik wacht denk ik wel even....de oude kan er nog wel even mee door!

*gaat weer alle Gb's overzetten*

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

dbpoweramp gebruik ik voor rippen. Handige XClef optie: de xclef sorteert op de eerste 3 karakters dus als je nummers 1,2....10,11 hebt, dan krijg je eerst 1, dan 10 (10 is 'minder dan 2') enz. In dbpoweramp kun je zelf de filenaam bepalen. Bijv: [number xx][artist][title] of [title][number xx][album] enz. Superhandig.

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

vervolg op de vorige post. Ik ze mijn 'nieuwe' Xclef nu aan, en er blijkt al een mapje met Warcraft 3 soundtracks op te staan. Beetje slordig van ze. Hij zat wel gewoon als nieuw ingepakt. Hopen dat hij het blijft doen.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

erm.....er staan iig vast 2 nummers op: 1 wma en een mp3

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

die 'test' nummers zijn er bij mij asap afgegooid. Ik hou niet zo van dat gejengel.

Er horen toch geen WC3 nummers op te staan neem ik aan :?

• IloveMyHenB
YAHOOOOOO!!!! :)

Sorry hoor, kan het ff niet laten mijn vreugde hier te uiten... Zoals jullie misschien wel weten heb ik vandaag in de rats gezeten over mijn geliefde H&Btje, omdat ik zonodig F/W v1.063 moest installeren. Hij deed het helemaal niet meer, ook niet na een formatteer actie en een F/W downgrade naar de uitstekend werkende v1.053. Elke keer bleef ie hangen bij het eerste schermpje.
Hij connecte desondanks toch elke keer nog wel naar mijn PC. Dus ik een FIRMWARE folder aangemaakt op de geformatteerde schijf en er als laatste redmiddel de oudste F/W versie die ik had op gezet (v.1.050, tevens degene die ze bij H&B beschikbaar stellen op http://www.hb-direct.com).
Ik zet de H&B uit en weer aan, en voila hij gaat de F/W upgraden en JA HIJ DOET HET WEER!!!

Nu heb ik nog meer respect voor het apparaatje... _/-\o_
Mijn avond kan niet meer stuk.

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Gefeliciteerd IloveMyHenB!

Ik zelf heb ook een H&B en ik heb er (gelukkig) nog totaal geee problemen mee gehad.
Stond ook op het punt om naar die FW 1.063 te updaten maar gelukkig las ik net op tijd het stuk derna, anders was het misschien bij mij ook zo afgelopen.

Ik weet nu iig zeker dat ik eerste 3x kijk/check voor ik de FW upgrade..

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

de h-b firmware op h-bdirect bestaat uit 2 files, iemand een idee waarom?

• dr snuggles
  • Niet online
Emmeau schreef op 18 September 2003 @ 19:38:
offtopic:
WWILLEM, we zijn bijna aan de duizend, tijd voor een deel 2?
Van het weekend heb ik weer tijd voor een deel 2 :).

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Emmeau: 1 is er voor de xclef en de andere voor een andere mp3 speler van hun. Die moet je dus NIET op je H&B/Xclef zetten.

leoaq.fm // Jeune Loop

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ok, ik weet dat je het niet met opzet doet, maar ga er nu maar wel op letten ok, anders moeten we de GoT knokploeg van stal halen... >:)

ontopic:
Had iemand hier nou die remote al om een foto te maken? Of ziet ie er (op de stekker na) precies uit als die op die site?

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Er zijn problemen met de AB op oudere modellen Xclef/H&B.
De play knop doet het dan niet, ben benieuwd hoe het met 'onze' players zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

hoezo 'oudere' modellen??? zijn er die ook dan? alleen de firmware kan toch verschillen lijkt me.... als dat niet het geval is zal het waarschijnlijk toch nog wel op te lossen zijn met nieuwere firmware lijkt me zo.. (foto iemand?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90451

NIEUWE FIRMWARE 1.065 te DOWNLOADEN voor H&B JK20 en XCLEF HD500 !!!

1. Firmware upgrade,

You have to use adapter for firmware upgrading.

1. first power on the player
2. connect USB cable with PC and the player
3. Cpoy the file(I sent zip file yesterday, upzip the file first) into the "Firmware" folder
in the player
4. Remove USB cable safely.
(Do not plug out USB cable without USB safety removal)
5. Then, the player will automatically power off.
6. Power on the player.
Then, firmware upgrading will be done automatically
After finishing it, automatically power will be off.
7. Power on and move into the SYSTEM in the menu,
SYSTEM INITIAL => OK
8. Power off => Power on again.

2. Updated Points (Firmware ver. 1.065)

1) sometimes cracking down or freezing in recording mode happened
This was improved.
2) User EQ
numeric EQ => Graphic EQ
3) booting time shortened
4) bit rate setting (Line/Voice recording)
a) line in : 32/40/48/56/64/80/96/112/128/
160/192/224/256/320Kbps
b) voice : 32/40/48/56/64/80/96/112/128Kbps

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 90451 op 19-09-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Ja dag, ik wacht dit keer ff... Wie probeert het als eerste? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

oooh ik ga er wel voor
report in een minuutje

COOL BEANS!!!! _/-\o_ :) }:O

Precies gedaan zoals het er stond (H&B hing wel aan de lader overigens).

De grafische equalizer is wel grappig.

Verder hebben ze het font gewijzigd, is veel duidelijker.

Complimenten aan de boys die dit stukje firmware gebouwd hebben, en zo snel gefixed _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hmm, zie nu ook een stekkertje linksboven als hij aan de lader hangt, weet niet of dat al zo was.

Bij het booten geeft hij aan met een tellertje wat er aan de hand is (hoe ver in het bootprocess 1...8

BUG!!!! lol,
"Spock's Beard" word in de display getoond als "SpockAfbeeldingslocatie: http://www.emmeau.com/images/'s.gif Beard

[ Voor 126% gewijzigd door Emmeau op 19-09-2003 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
2 vragen:
1) Merk je iets van het sneller booten?
2) die <insert chinese character> bug, dat was je nog niet eerder opgevallen in een vorige f/w versie?

1 opmerking:
dat stekkertje linksboven was al, ja.

Edit: net ook F/W geinstalleerd. Het lettertype is inderdaad de meest opvallende wijziging. Het is smaak of je het mooier vindt, maar het is wel duidelijker leesbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door IloveMyHenB op 19-09-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

waarom staat die datum van die firmware op 1-10-2002? :? magoe, ff proberen :)

ok, tot nu toe werkt ie, alleen jammer van dat step gedoe zo op die rare plek, jammer voor de logo's :)

maar hij start wel sneller nu!? Tenminste bij de vorige keer firmware vernieuwen deed ie er erg lang over, zoals altijd als er een nieuwe index wordt gemaakt, maar nu was dat veel korter?

[ Voor 66% gewijzigd door BaRF op 19-09-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

IloveMyHenB schreef op 19 september 2003 @ 10:59:
2 vragen:
1) Merk je iets van het sneller booten?
2) die <insert chinese character> bug, dat was je nog niet eerder opgevallen in een vorige f/w versie?

1 opmerking:
dat stekkertje linksboven was al, ja.

Edit: net ook F/W geinstalleerd. Het lettertype is inderdaad de meest opvallende wijziging. Het is smaak of je het mooier vindt, maar het is wel duidelijker leesbaar.
1. Ik merk weinig van sneller booten, mischien gaat dat op voor als je nieuwe mp3's op je player zet.
2. Nee was me nog nooit opgevallen, ik zit niet 24/7 op mijn player te kijken

Mooier weet ik niet, het is even wennen, maar wel veel duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89887

Bij mij werkt de play/pause knop op de afstandsbediening van de Xclef HD500 ook niet! Wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Anoniem: 89887 schreef op 19 September 2003 @ 11:45:
Bij mij werkt de play/pause knop op de afstandsbediening van de Xclef HD500 ook niet! Wat kan ik hier tegen doen?
Terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat terugsturen veel zin heeft want ik las dat het een bekend probleem was op deze pagina, gaat de afstandsbediening soms niet geheel samen met firmware 1.048? Als dit zo is, welke firmwareversie moet ik dan wel gebruiken en waar kan ik die downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

als je de forums op advancedmp3player.com leest (of wat de url ook is), dan blijkt een oude batch mp3 players inderdaad niet te werken met de afstandsbedieningen.
Ze zijn bezig te kijken of er een oplossing voor is.
Ik zou contact opnemen met je leverancier, uitleggen dat de AB niet werkt, en dat je dus van de koop afziet. (van de ab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja dat zou nog wel eens een probleem kunnen worden want de dealer van de AB is juist advancedmp3players.co.uk en misschien laten ze de klanten daarom nog even wachten omdat ze aan het uitzoeken zijn of er een oplossing is. Ik heb ze namelijk al een e-mail gestuurd en nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

even geduld dan (=max een week), geef de Xclef boys even een kans om een nieuwe firmware te bakken (als het met een firmware upgrade opgelost kan worden).

Een andere oplossing is dat ze met een 'verloopstukje' zullen komen (verdient niet de schoonheidsprijs, maar goed)

Over een week nogmaals een mail sturen, met status update, nogmaals erop wijzen dat er een niet werkend product verkocht is, en vragen om een oplossing.
Mischien kunnen we wel allemaal onze spelers inruilen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92184

Zibber99: Waarom is de link naar de nieuwe firmware uit je post ge'edit?
Is er dan toch iets wat er mis aan is?

Groeten :: Galactor ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Groeten doen we hier niet Galactor, dat geloven we wel. En ik ben inderdaad benieuwd wat er nu weer aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh Ik heb helemaal niks weg gehaald??Tweakers zelf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Je hebt het bericht nog een keer gewijzigd nadat ik de upgrade al gedaan had. Foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja stom |:(

Nog een keer dan:

Als je naar het product xclef gaat op mp3cdspeler.nl tussen overzicht en kenmerken (op hun website )dan kun je daar de nieuwe firmware downloaden versie 1.065 (19-9-2003) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Ik ben nu ook de gelukkige bezitter van de Xclef Hd-500, en ik zie dat ik meteen de firmware mag update. Iets wat ik wel riskie vind...deze firmware zorgt dus niet voor problemen ofzo?

enneh, iemand belang naar wat foto's? :P

Owjah, ff me mening op dit moment over het apparaatje:

Hij is echt perfect! Ik had verwacht dat er wel iets aan het apparaat zou gaan tegenvallen...Ik heb altijd wel problemen met het aansluiten van apparaten op de computer, maar deze Xclef is te easy gewoon.
Het overpompen gaat erg snel, had binnen 10 seconde 500 mb aan mp'3 erop gezet. Geluid is inderdaad geweldig (met de MX400 dan), je kan erg veel instellen, gebruiksvriendelijk & mooi menu'tje. Mooi blauwe verlichting, erg duidelijk display in normaal licht en in donker omstandigheden dus ook.

Enige wat me tegenvalt is het rubbere klepje bij de USB ingang, die wil namelijk niet goed afsluiten (blijft niet klemmen). En de knopjes voelen wat wiebelig aan, maar ze werken wel erg goed.

naja, zo ver mijn ervaring met de Xclef...ik gebruik hem nu pas 10 minuten, dus veel meer kan ik niet over zeggen.

[ Voor 66% gewijzigd door Stevie_ op 19-09-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63511

Stevie_ schreef op 19 September 2003 @ 13:35:
Enige wat me tegenvalt is het rubbere klepje bij de USB ingang, die wil namelijk niet goed afsluiten (blijft niet klemmen). En de knopjes voelen wat wiebelig aan, maar ze werken wel erg goed.

naja, zo ver mijn ervaring met de Xclef...ik gebruik hem nu pas 10 minuten, dus veel meer kan ik niet over zeggen.
dat rubberen klepje heeft een truukje ;) heb ik me namelijk ook kapot aan geergerd.
niet in het laatste gaatje duwen , maar in het gaatje waar het stekkertje zit zeg maar dan blijft ie wel zitten ( zeg maar iets terugduwen dat "flapje")

firmware 1.0.65 : http://www.mp3cdspeler.nl/index/1065.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Heb net ook nieuwe firmware opgezet...

doet het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

XClef Mini review heet dit. Ondertussen hebben we de 1000 posts bereikt!!

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat er geen verschil zit tussen 'song' en 'real' als het op het verder gaan na uitzetten aankomt.
Iemand die weet wat het verschil is?
Hij begint altijd weer met het begin van het liedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Anoniem: 63511 schreef op 19 September 2003 @ 14:13:
[...]

dat rubberen klepje heeft een truukje ;) heb ik me namelijk ook kapot aan geergerd.
niet in het laatste gaatje duwen , maar in het gaatje waar het stekkertje zit zeg maar dan blijft ie wel zitten ( zeg maar iets terugduwen dat "flapje")
Ey jah, nou blijft ie zitten :) Thanx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash42
  • Laatst online: 08-07-2024
Heb fw 1065 erop gezet, werkt goed. Nieuwe font is veel beter !!!! _/-\o_
Grafische Eq is ook stuk beter dan de cijfertjes.
Step 1..2..3 tijdens booten gaan erg snel voorbij tot ie bij stap 8 is en het balkje volloopt. Staat dus wat langer op stap 8 dan op de ander stappen. Booten lijkt idd stuk sneller te gaan.

Vraagje : bij het afspelen staat er voor sommige MP3's een logootje voor de titel en bij anderen weer niet. (heb ID3 tags aanstaan.)
Iemand een idee hoe dit komt ?

[ Voor 26% gewijzigd door Crash42 op 19-09-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Emmeau schreef op 19 September 2003 @ 14:18:

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat er geen verschil zit tussen 'song' en 'real' als het op het verder gaan na uitzetten aankomt.
Tussen 'song' en 'real' ? I don't get it...
Maarja, ben ook nog beetje te noob voor die termen denk :P

*EDIT*

Snap het al...
Weet het verders ook niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Stevie_ op 19-09-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn opmerkingen aan nieuwe firmware ( nogmaals link : http://www.mp3cdspeler.nl/index/1065.zip )

font veel beter
user eq is idd mooier ( ik dacht dat dat van die balkjes waren die bewogen op de maat van de muziek , daarom was ik er zo enthousiast over :'( )
booten lijkt idd sneller :)
dat 1...2...3 tijdens booten is cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash42
  • Laatst online: 08-07-2024
Emmeau schreef op 19 September 2003 @ 14:18:

Song --> na het aanzetten zou ie weer moeten beginnen bij het begin van het nummer waarin ie is uitgezet.
Real --> Gaat verder op het punt waar ie is uitgezet.

Maar 'Real' lijkt idd niet te werken...

[ Voor 7% gewijzigd door Crash42 op 19-09-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92453

Een ander klein puntje dat niet meer werkt is de Fade In.

Deze functie zorgde ervoor dat je bij het starten van de player niet meteen het oude volume werd ingesteld maar langzaam 'opgedraaid' werd. Hij blijft nu gewoon op Mute staan. Dus in de stand dat je het volume helemaal tot nul 'draait'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb hem ook geïnstalleerd, en idd, dat lettertype is een stuk duidelijker!

geen tijd, dus: to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63966

Met de nieuwe firmware werkt de 30GB hd (hd zit 85% vol met muziek), de 60GB krijg ik nog niet aan de praat, dan blijft tie op "step: 3" hangen

Dus er zit vooruitgang in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Anoniem: 63966 schreef op 19 September 2003 @ 15:50:
Met de nieuwe firmware werkt de 30GB hd (hd zit 85% vol met muziek), de 60GB krijg ik nog niet aan de praat, dan blijft tie op "step: 3" hangen

Dus er zit vooruitgang in :)
Gompie, jij hebt er gewoon een andere hd ingestopt? En werkt ook nog :D.
Coole joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik wil openlijk mijn excuses aanbieden voor het *WEER* typen van mijn naam onder m'n posts. Het is meer een combinatie: post typen, Leo, enter. Ik zal SERIEUS proberen het niet meer te doen. Ik weet niet of jullie hier met warnings en bans werken, of alleen met bans, maar anders lijkt me een warning bij herhaling wel een goed middel...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 18 september 2003 @ 22:18:
Emmeau: 1 is er voor de xclef en de andere voor een andere mp3 speler van hun. Die moet je dus NIET op je H&B/Xclef zetten.
je leert het al hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
Zow, ik zal mijn eerste nuttige post doen in dit forum (denk ik).
Foto's hoe het lettertype van de Xclef eruit ziet met de nieuwe firmware (1.065) en hoe de grafische equalizer eruit ziet. Alsjeblieft:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/xclef/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/xclef/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/projectf15/xclef/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63966

wat lichtere foto`s zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Stevie_ schreef op 19 September 2003 @ 17:03:
Zow, ik zal mijn eerste nuttige post doen in dit forum (denk ik).
Foto's hoe het lettertype van de Xclef eruit ziet met de nieuwe firmware (1.065) en hoe de grafische equalizer eruit ziet. Alsjeblieft:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was idd een nuttige post :).

Zou jij die laatste foto van de grafische equaliser opnieuw willen nemen, zodat ie iets helderder / scherper wordt :? Dan post ik die in het *toekomstige* xclef topic :).

Ik weet zelf trouwens hoe k*t het is om een foto te nemen :). Het verschilt per camera, waarbij je ook nog moet oppassen op reflecties, licht inval, afstand tot de speler enz. Foto 1.jpg is trouwens ook een stuk beter gelukt dan 3.jpg. Wanneer het van dichtbij niet lukt, probeer het dan vanaf 1 m oid.

Ook nog gezocht: Foto's van de afstandsbediening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

wwillem, laat dit topic even dichtgooien en een nieuwe openen? we zijn over de 1000 posts.

Als jij de eerste post maakt, kunnen we ook aan iets als een FAQ gaan denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Emmeau schreef op 19 September 2003 @ 17:21:
wwillem, laat dit topic even dichtgooien en een nieuwe openen? we zijn over de 1000 posts.

Als jij de eerste post maakt, kunnen we ook aan iets als een FAQ gaan denken
zoals hij al eerder heeft gezegd, doet hij dat in het weekend :)

En hier ook een (hopelijk iets duidelijkere) foto van de grafische eq:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/IMG_0508.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

wwillem, ik heb nog een aantal imo nuttige vergelijkingspics voor je (vergelijking met iPod, Philips HDD100, iRiver iHP-100 en een andere unit). Ik zal ze wel even doormailen als je er behoefte aan hebt.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik denk dat dat meer iets voor het topic wat over allerlei verschillende hard-disk-based mp3 speler gaat, elders @ GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 19 September 2003 @ 17:40:
wwillem, ik heb nog een aantal imo nuttige vergelijkingspics voor je (vergelijking met iPod, Philips HDD100, iRiver iHP-100 en een andere unit). Ik zal ze wel even doormailen als je er behoefte aan hebt.
Altijd handig, stuur maar naar dit adres. (Wel even de nospam & nep weghalen). Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
wdekreij schreef op 19 September 2003 @ 17:31:
[...]
En hier ook een (hopelijk iets duidelijkere) foto van de grafische eq: plaatje
Hey, hoe krijg jij die eq daar tijdens het afspelen van een nummer? Ik ga dan helemaal naar het menu toe enzo...maar jij doet het volgens mij veel handiger :| hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

handleiding lezen <G>
jogshuttle induwen voor een direct-access menutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

Emmeau schreef op 17 September 2003 @ 22:33:
Woooooooooooooooooooooooooooooo, mega service
MP3cdplayer.nl rocks _/-\o_
jammer dat ze niet zoŽn geweldige service hadden toen ik die mambox p353 bij hen kocht (miskoop), geen enkele reactie op vragen van mijn kant :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ik vind dat het lettertype er zeker niet op vooruit is gegaan joh... ik twijfel nog steeds of ik niet moet w88 op een nog nieuwere firmware, met hoop ik, weer het oudere lettertypen en met werkende fade in en song/real gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook nog een fotopoginkje gewaagd. Kan alleen vanaf pnavy niet meer doorlinken, dus jullie zullen even moeten klikken :)

Equalizer

Lettertype

edit: toch nog ff proberen, ik zie ze wel altijd namelijk

edit 2: helaas

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 92218 op 19-09-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

het nieuwe lettertype is duidelijker maar lelijker. Wat je op sommige foto's ziet, soort Arial oid, dat is mooi.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/xclefmooi.jpg
wat je hier dus ziet. Dat zou echt mooi zijn. Maar dat zal wel niet kunnen in een firmwareupgrade 8)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42
is het niet mogelijk dat er met firmware een mapje wordt gemaakt voor de equalizer? netzoals bij winamp dat hij op verschillende manieren is afgestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

@aryan: WHAT?

@leokennis: waarom zou dat niet mogelijk zijn in een firmware upgrade? ze hebben nu het lettertype toch ook kunnen veranderen...

Misschien tips voor nieuwe firmware:
- Mooier Arial-achtig lettertype
- Nederlandse taal??? (misschien wel helemaal niet fijn maar toch)(ik wil wel voor ze vertalen --> bied me bij deze aan)

BTW... Hoe kan ik informatie toevoegen (soort ID3) bij WMA bestanden? als ik in windows verkenner kijk staat er album en alles bij, maar die kan mijn xclef niet uitlezen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

misschien het letterype wel, maar al die extra icoontjes??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/xclefhex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/xclefhex2.jpg

Heb die firmware bin ff onder de hexeditor gelegd. Zie de rode stukken: dat zijn gewoon de meldingen die de XClef geeft bij bijv. firmaware upgrade, opnemen enz. Verder in de file staan nog meer zinnetjes. Ook zie je dat het font aan te passen is.

Nu de vraag: wie durft er een zo'n zinnetje te veranderen en te kijken of het dan goed werkt?? Zo ja: GoT made firmware's are on it's way!

[ Voor 13% gewijzigd door sjaakaq op 19-09-2003 21:46 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

er zal ongetwijfeld een crc over de bios liggen, om te voorkomen a) dat er een corrupte bios geflashed wordt, en b) dit soort grappen.

Een crc is een checksum die over het gehele bestand wordt gelegd, volgens een bepaalde formule (die we dus niet weten).

De meest eenvoudige vorm is parity in ECC memory.
8 bits + 1 parity bit. de parity bit geeft aan of de 8 bits een even of oneven aantal nullen hebben. Valt er een bitje om, dan kan er dus gedetecteerd worden dat er een fout in het geheugen zit.
(uiteraard als er 2 bitjes omvallen wordt het weer niet gedecteerd)

[ Voor 63% gewijzigd door Emmeau op 19-09-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

erm....crc??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Ehm, dat plaatje erboven, met die nieuwe lettertypen ziet er fake uit, het is volgens mij een stikker, kijk eens goed naar de schaduw, dat doen lcd schermen ook niet, en ook is het scherm niet precies genoeg..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

waarschijnlijk bedoelt hij ermee dat je er niets in aan kan passen, klopt dat? en kun je er ook niks in aanpassen?

EDIT: @simon: jah kijk eens goed naar de xclef, bij dat ding is het teken chroom en zit de microfoon op de wma plek zeg maar... en natuurlijk staat het scherm daar niet aan maar is dat nep...

EDIT: als je die bin aanpast zou je dus zelf een NL firmware kunnen maken toch? iemand lef?

[ Voor 61% gewijzigd door MellyVille1 op 19-09-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Simon schreef op 19 September 2003 @ 21:48:
Ehm, dat plaatje erboven, met die nieuwe lettertypen ziet er fake uit, het is volgens mij een stikker, kijk eens goed naar de schaduw, dat doen lcd schermen ook niet, en ook is het scherm niet precies genoeg..
Klopt, dat plaatje is ook oud en fake.

Btw, over die firmware upgrade. Die kun je gewoon hetzelfde doen als je het altijd al deed. Niks geen adapter nodig, of the usb kabel er netjes uithalen. Die adapter is meer voor de veiligheid, voor het geval je niet zo slim was en met een bijna lege batterij was gaan updaten :D.

Verder moet het wel lukken om die firmware flink aan te passen. Zo'n crc moet niet zo moeilijk te omzeilen zijn.

Nieuw topic: Xclef HD500 mini-review! Deel 2
Gelieve hier verder te gaan.

[ Voor 97% gewijzigd door dr snuggles op 19-09-2003 22:59 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.