[slotjes]het gebruik van /faq, /basic, /slotje ect.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dual-zip schreef op 19 June 2003 @ 18:05:
Vaak wordt met een melding

"/kansloos"

even snel een topic gesloten, en staat er na 5 minuten ook een uitleg onder waarom het topic gesloten is (en waarom het kansloos is). De uitleg, of die nou uitgebreid of simpel is, staat er meestal wel.

Voor zover ik weet gebeurt dit vrijwel alleen in PMG
Dan is "/hier komt zometeen uitleg" stukken beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:06:
[...]

Dan is "/hier komt zometeen uitleg" stukken beter ;)
zeg Nelske, doe eens niet zo logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 19 June 2003 @ 18:13:
[...]

Vond het anders wel een goeie. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 19 June 2003 @ 18:13:
[...]

Tjah, ik heb altijd al gehamerd op goede sluitmessages ;)

Maar goed, ik houd me maar afzijdig, want anders kom ik steeds meer over als zo'n oude stuurman die aan de wal staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:24:
[...]

wat is er dan mis met /faq? dan snapt die jongen toch echt wel dat ie de FAQ moet lezen? toch?

hetzelfde geld overigens voor /basic, /search, of /google imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meen jij dat nou serieus? :/

Eerste reactie van iemand die een slotje krijgt zonder dat er een goede uitleg bij staat is verbolgen zijn. Helemaal niet onbegrijpelijk ook.

Hoe slechter een sluitmessage is hoe meer reacties erop zullen komen. Ten eerste een boze user die "verhaal" wil komen halen. Wordt dat vervolgens ook nog eens op niet al te vriendelijke manier afgekapt. dan zul je het nooit meer goed kunnen doen bij de betreffende user.
Als een topic gewoon op nette manier gesloten wordt met een duidelijke reden, dan zal men veel minder snel heetgebakerd zijn. Tuurlijk zul je nog wel eens met reacties etc. te maken krijgen, maar de kans is beduidend kleiner en de afstand mod <->user zal veel kleiner zijn als dat binnen het forum gewoon consequent zo gebeurt.

Dingen als /faq /slot zijn echt not done i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

G33rt schreef op 19 June 2003 @ 18:26:
[...]

wat is er dan mis met /faq? dan snapt die jongen toch echt wel dat ie de FAQ moet lezen? toch?

ligt eraan hoe lang zo'n user al @ GoT is.
een newbie weet dat in 9 van de 10 gevallen niet wat ermee bedoeld wordt lijkt me en kan het dus verkeerd overkomen.

maar als je een slotmessage maakt en daaronder die /basic oid vind ik het wel kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
daar geef ik je wel gelijk in ... bij ervaren GoT users die "donders" goed weten hoe het moet kan het best, maar in andere gevallen :
Dingen als /faq /slot zijn echt not done i.m.h.o.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op 19 June 2003 @ 18:39:
daar geef ik je wel gelijk in ... bij ervaren GoT users die "donders" goed weten hoe het moet kan het best, maar in andere gevallen :

[...]
Dus wat is dan gewoon de beste oplossing?

Gewoon nooit doen.

Ook al weet de user waaraan het gericht is misschien wat ermee bedoeld wordt....zo'n topic wordt ook nog door tientallen/honderden andere mensen gelezen, die hun oordeel over een mod baseren op de slotjes en berichten die deze persoon neerzet. Als deze persoon niet precies snapt wat ermee bedoeld wordt, dan kan de mod heel wat werk verzetten om van dat imago af te komen (in de ogen van die user).l

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

maar aan de andere kant dient zo'n topic snel gesloten te worden voor al die users die perse in "slechte" topics willen posten, en dan kan je dat er neerzetten, en later een wat uitgebreidere msg zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees mijn opmerking nog eens ;)

"Uileg over slotje komt zo" is 2 seconden tikwerk en beduidend beter dan /faq /slotje /search

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
Erkens schreef op 19 June 2003 @ 18:46:
maar aan de andere kant dient zo'n topic snel gesloten te worden voor al die users die perse in "slechte" topics willen posten, en dan kan je dat er neerzetten, en later een wat uitgebreidere msg zetten.
waar slaat dat op, zulke "slechte topic posters" moeten dan aangepakt worden, gooi er gerust maar een stel mailtjes tegenaan ( wat ook al regematig gebeurd)
Die users leren het dan wel snel genoeg af. Het moet niet een rede worden om afsluiten van topics op die manier maar te rechtvaardigen i.m.h.o

[ Voor 16% gewijzigd door CRiMiNaL op 19-06-2003 18:51 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post zelf wel eens als men flink aan het schelden is op de TS "//wachten op mod". Dat helpt dan, want mensen stoppen doorgaans met schelden/utfs'en. :)
Maar ik ben geen mod. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:48:

"Uileg over slotje komt zo" is 2 seconden tikwerk en beduidend beter dan /faq /slotje /search
mja, ik vind dat een mod zelf moet kunnen bepalen hoe die te werk gaat, zeker wat betreft tijdelijke slotjes ;)
CRiMiNaL schreef op 19 June 2003 @ 18:49:
[...]

waar slaat dat op, zulke "slechte topic posters" moeten dan aangepakt worden, gooi er gerust maar een stel mailtjes tegenaan ( wat ook al regematig gebeurd) het moet niet een rede worden om afsluiten van topics op die manier maar te rechtvaardigen
tuurlijk moeten die aangepakt worden, maar eens wordt je dat ook zat lijkt me. Het is meer werk om tig users te mailen dan even snel een slot erop en daarna een uitgebreidere reply te maken imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik snap echt niet wat het probleem is hoor. Een voorbeeld topic ( }:O ): Reset Bios van mobo GA-8INXP
BalusC schreef op 13 mei 2003 @ 17:17:
Lees eens in de handleiding van je moederbord door B)

/basic

En lees vooral de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door eer je hier weer een topic wil openen ;)
Is toch hartstikke duidelijk.

een topic wordt nooit afgesloten met alleen /faq /basic of iets van dien aard, er zit altijd uitleg bij :)

edit: die uitleg staat er doorgaans binnen 10 seconden. Volgens mij heeft BalusC dat ook standaard in een tekstbestand staan ofzo :+ Teksten die hij er af en toe onder zet, van lees" faq "registratievoorwaarden"", zijn vrijwel altijd precies hetzelfde :o

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 19-06-2003 18:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 19 juni 2003 @ 18:52:
[...]

mja, ik vind dat een mod zelf moet kunnen bepalen hoe die te werk gaat, zeker wat betreft tijdelijke slotjes ;)
/vind ik niet. :P
We zijn met z'n allen uit op duidelijkheid en dat is niet wat ontstaat als er "/kansloos" staat en pas later een verhaal. Een groot deel van de mensen wiens topic op slot gaat lezen het bericht van de mod ("/kansloos" dus) en komen daarna niet meer in het topic terug. Dat is ook niet zo gek, want waarom zou je terug komen als je niet weet dat er nog een verhaal komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 19 juni 2003 @ 18:52:
[...]

Een gebruiker kan niet ruiken dat het een tijdelijk slotje is. :)

En wat ik zeg zijn geen regels maar meer een soort van gedragscode ;)
Als je van het "strenge, niet mag" imago af wil komen, dan zou ik beginnen bij de manier van communicatie bij moderaties.

Daarnaast is het "moeten" sluiten, omdat er anders te veel slechte reacties komen, natuurlijk tamelijk onzin. Het is een taak van de moderators zijn/haar "puppies" :+ een beetje in toom te houden. Gaat dat continu mis, dan is men blijkbaar niet voldoende aanwezig om dit aan te geven. Komische is bijvoorbeeld dat dergelijke reacties in NOS niet/nauwelijks voorkomen, terwijl dat toch echt niet meer het kleine forum is, wat het in het begin geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:55:
[...]

We zijn met z'n allen uit op duidelijkheid en dat is niet wat ontstaat als er "/kansloos" staat en pas later een verhaal. Een groot deel van de mensen wiens topic op slot gaat lezen het bericht van de mod ("/kansloos" dus) en komen daarna niet meer in het topic terug. Dat is ook niet zo gek, want waarom zou je terug komen als je niet weet dat er nog een verhaal komt te staan.
dat is dan hun probleem ;)
ze mailen de mod (als ze dat doen) en die verwijst dan gewoon maar terug naar die sluitmessage, problem solved :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
dual-zip schreef op 19 June 2003 @ 18:54:
Ik snap echt niet wat het probleem is hoor. Een voorbeeld topic ( }:O ): Reset Bios van mobo GA-8INXP

[...]

Is toch hartstikke duidelijk.

een topic wordt nooit afgesloten met alleen /faq /basic of iets van dien aard, er zit altijd uitleg bij :)

edit: die uitleg staat er doorgaans binnen 10 seconden. Volgens mij heeft BalusC dat ook standaard in een tekstbestand staan ofzo :+ Teksten die hij er af en toe onder zet, van lees" faq "registratievoorwaarden"", zijn vrijwel altijd precies hetzelfde :o
whahaha ... denk dat het ook wel meevalt .. maar jou voorbeeld hoor hier niet thuis, we hebben het dus om de slotjes zonde links naar FAQ of wattan ook

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erkens schreef op 19 June 2003 @ 18:52:
Zodra er eenmal een /kansloos /basic /faq uitgedeeld kan worden, kan je er vergif op innemen dat dat slotje zeker niet tijdelijk is ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:55:
[...]

Sommige users weten al dondersgoed wat wel en niet kan. Ik vind dat je je niet iedere keer hoeft uit te gaan sloven omdat een user gewoon niet wil.

Wil ik nog even benadrukken dat sommige gebruikers dus wel degelijk meer uitleg krijgen, maar dat gaat dan bijvoorbeeld via een mail of pushmessage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CRiMiNaL schreef op 19 June 2003 @ 18:58:
[...]

whahaha ... denk dat het ook wel meevalt .. maar jou voorbeeld hoor hier niet thuis, we hebben het dus om de slotjes zonde links naar FAQ of wattan ook
In jou voorbeeld staat ook een link naar een FAQ hoor....
dion_b schreef op 19 juni 2003 @ 15:09:
Idd een 'welk systeem?' topic.

Zie --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Maareh, we zien je liever veel sneller dan over 2 jaar terug :D

/zoekertje/faq- dicht
:?

en nogmaals, geef dan is een voorbeeld van een sluitmessage waar ALLEEN /kansloos, /basic of /faq in staat

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 19-06-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:58:
[...]

Sommige users weten al dondersgoed wat wel en niet kan. Ik vind dat je je niet iedere keer hoeft uit te gaan sloven omdat een user gewoon niet wil.

Wil ik nog even benadrukken dat sommige gebruikers dus wel degelijk meer uitleg krijgen, maar dat gaat dan bijvoorbeeld via een mail of pushmessage.
Natuurlijk, daar heb je gelijk in, als een user gewoon hardhorig is dan veranderd de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
dual-zip schreef op 19 juni 2003 @ 18:59:
[...]

In jou voorbeeld staat ook een link naar een FAQ hoor....

[...]

:?

en nogmaals, geef dan is een voorbeeld van een sluitmessage waar ALLEEN /kansloos, /basic of /faq in staat
voorbeel van mod :
Proc past niet ??

voorbeeld van user :
Overklokken van mijn nieuwe AMD 2500+

en voorderest heb ik geen zin om nog meer subfora's door te gaan pluizen, maar ze zijn er, anders waren en niet zoveel reacties geweest.

Mijn voorbeeld topic klopte idd niet helemaal met de stelling, maar ik dacht dat ik dat in me start post wel duidelijk had gemaakt wat ik nu precies bedoel, dingen als /kansloos /zoekertje /slotje ect zijn in mijn ogen gewoon NOT DONE ... zowel als user en mod.... maar das dus mijn mening, ik opende dit topic om ook andere te horen. :+

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:02:
Natuurlijk, daar heb je gelijk in, als een user gewoon hardhorig is dan veranderd de situatie.
Dit is ook vaak het punt. Bij 99% van de gevallen wanneer er een korte sluitmessage wordt gepost zit een history achter of wordt het via een andere manier toegelicht. Al moet ik zeggen dat korte sluitmessages eerder uitzondering dan regel zijn op GoT.

Bij een korte sluitmessage met verwijzing naar de FAQ wil het nog niet betekenen dat het daarmee af is. Een user kan niet zien wat er achter de schermen afspeelt. Er kan bijvoorbeeld een mailtje cq pushmessage worden verstuurd naar de topicstarter waarin duidelijk wordt uitgelegt wat hij precies fout doet, wat hij de volgende keer dient te doen voordat hij/zijn een topic opent en een voorbeeld hoe hij/zij dient yte zoeken. Of misschien is die uitleg al gegeven in een eerder gesloten topic over het zelfde onderwerp van de zelfde user.

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 19-06-2003 19:24 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

en voorderest heb ik geen zin om nog meer subfora's door te gaan pluizen, maar ze zijn er, anders waren en niet zoveel reacties geweest.
Tuurlijk komt dit voor. Zoals Durden in het begin van het topic al aangaf zijn mods ook slechts mensen, en waar wordt gewerkt worden fouten gemaakt :)
Ik kan me alleen erg goed voorstellen dat je niet elke keer zin hebt om een heel uitgebreid verhaal te schrijven over waarom het topic niet aan de voorwaarden voldoet. Dit is voor de user ook op andere manieren te achterhalen. Bijvoorbeeld door de FAQ te lezen :)

Ik ben het wel met je eens dat het niet wenselijk is topics met dergelijke sluitmessages te sluiten, mja soms gebeurt het gewoon...(en het is echt niet zo dat dit meer regel is dan uitzondering ofzo, ik kom het in ieder geval erg weinig tegen)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

G33rt schreef op 19 June 2003 @ 18:26:
[...]

het komt onnodig bot en onvriendelijk over. Als een user nieuw is, moet hij gewoon op een normale manier op zijn fout gewezen worden met uitleg erbij.

In andere woorden: In een slot moet gewoon staan waarom een topic op slot gaat. Het liefst in normale zinnen, want users nemen dat gedrag over en dat is niet de bedoeling

Tags als /kansloos en /zoeken enzo komen inderdaad nogal denigrerend over. Een user op de fouten wijzen is perfect, maar een user afkatten (zo komt het over) niet.

Alleen is het een ideale wereld waarin moderators altijd goede en duidelijke sluitmesages schrijven, want het zijn ook slechts mensen.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 19:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, die is gewoon duidelijk, gezien de replies ;)
users horen dat sowiso niet te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XceeD schreef op 19 June 2003 @ 19:22:
[...]
Dit is ook vaak het punt. Bij 99% van de gevallen wanneer er een korte sluitmessage wordt gepost zit een history achter of wordt het via een andere manier toegelicht. Al moet ik zeggen dat korte sluitmessages eerder uitzondering dan regel zijn op GoT.

Bij een korte sluitmessage met verwijzing naar de FAQ wil het nog niet betekenen dat het daarmee af is. Een user kan niet zien wat er achter de schermen afspeelt. Er kan bijvoorbeeld een mailtje cq pushmessage worden verstuurd naar de topicstarter waarin duidelijk wordt uitgelegt wat hij precies fout doet, wat hij de volgende keer dient te doen voordat hij/zijn een topic opent en een voorbeeld hoe hij/zij dient yte zoeken. Of misschien is die uitleg al gegeven in een eerder gesloten topic over het zelfde onderwerp van de zelfde user.
Het is dus ook was JvS zegt: users nemen die botte toon over.
Als er een PM (of mail) naar de user is verstuurd zou de sluitpost die informatie best kunnen omvatten. Iets als: "FAQ-vraag, PM aan TS verstuurd". Andere users weten dan dat er goed mee om wordt gegaan en het is niet veel werk om dat erbij te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:46:
[...]

Het is dus ook was JvS zegt: users nemen die botte toon over.
Als er een PM (of mail) naar de user is verstuurd zou de sluitpost die informatie best kunnen omvatten. Iets als: "FAQ-vraag, PM aan TS verstuurd". Andere users weten dan dat er goed mee om wordt gegaan en het is niet veel werk om dat erbij te zetten. :)
Achja, aan de andere kant hebben andere users er helemaal niet zoveel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 02-10 15:30
Oh please, daar staat niet op een dedaine wijze /zoek. Ik ben daar nog vrolijk ook :+ en wat heb ik nog toe te voegen aan alle andere replies? Een of andere preek of zo? Neem dan een in deze context 'fatsoenlijk' voorbeeld (ja, die zijn er, ook van mij ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erkens schreef op 19 juni 2003 @ 19:36:
[...]

mja, die is gewoon duidelijk, gezien de replies ;)
en die user zit over de 800 reply's, dus mag men er wat mij betreft vanuit gaan dat 'ie wel snapt warom z'n topic op slot gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 18:48:

neu werkt prima wmb

laat iemand maar es nadenken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus omdat iemand anders geen interesse en energie in zijn topic steekt moet je dat als mod maar wel doen :?

offtopic: D2k: nadenken? Weet je wel hoeveel inspanning dat kost? Als men dat zou gaan doen zouden we alleen maar goede topicstarts hebben, en geen domme topics of search-vragen! Dat kan toch niet ? ;)

[ Voor 49% gewijzigd door HunterPro op 19-06-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

D2k schreef op 19 juni 2003 @ 19:55:
[...]

neu werkt prima wmb

Het werkt voor jou misschien prima, maar het is 1 seconde meer werk om er iets normaals neer te zetten en een user normaal te behandelen. Met zo'n opmerking kweek je alleen maar onbegrip. Aanpakken kan je daarna ook, en kan ook via de mail.

[ Voor 112% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:48:
[...]

Achja, aan de andere kant hebben andere users er helemaal niet zoveel mee te maken.
Hangt er een beetje vanaf imo. Als je in een PM gaat zetten wat er niet goed aan een topic was (bijvoorbeeld) en hoe dat in het vervolg beter kan, dan lijkt mij dit meer thuishoren in de sluitmessage. Als het echt over het verleden van een user gaat en nog even benadrukken hoe het daarmee staat, dan is het imo idd meer een zaak van user en crew :)
D2k schreef op 19 June 2003 @ 19:55:
[...]

neu werkt prima wmb

Je wilt hopelijk iemand laten nadenken over zijn eigen actie, niet zijn hoofd laten breken over onduidelijke berichten van een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:58:

[...]
Je wilt hopelijk iemand laten nadenken over zijn eigen actie, niet zijn hoofd laten breken over onduidelijke berichten van een mod.
wat is er onduidelijk aan 'je bent een lul, leer topicstarts schrijven' :? :+

[ Voor 38% gewijzigd door HunterPro op 19-06-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HunterPro schreef op 19 juni 2003 @ 19:57:
Dus omdat iemand anders geen interesse en energie in zijn topic steekt moet je dat als mod maar wel doen :?
Ja. Mensen DOEN soms wel heel veel voordat ze een topic openen, maar zeggen dat er niet specifiek bij (dat is voor heel erg veel mensen echt heel onlogisch of moeilijk). Als je dan ineens een "/zoekertje" in je sluitmsg hebt, schiet je daar zowel als user als crew als forum geen reet mee op.

User is pissed, snapt het niet en vindt het een kutforum. Andere user ziet dat gebeuren en gaat het ook doen.. Leuk :{.

Als je in een sluitmsg neerzet dat het niet aan de simpele regel "je moet eerst zoeken en zelf proberen en duidelijk en specifiek aangeven wat je gelukt is en wat je gevonden hebt" voldoet, dan SNAPT een user tenminste wat er aan de hand is...

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 19 June 2003 @ 19:59:
[...]

Ik zag hem al aankomen :P Het doel van communicatie in dit geval is dat je een boodschap wilt overbrengen. Hoewel de boodschap weinig aan de verbeelding overlaat, zal hij waarschijnlijk met meer onbegrip worden ontvangen dan een vriendelijkere sluitmessage, waardoor je eerder het doel bereikt (te weten, iemand laten nadenken over zijn eigen acties, in plaats van druk bezig te zijn de mod uit te schelden :P). Of ga ik er nu te serieus op in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

HunterPro schreef op 19 June 2003 @ 19:57:
offtopic: D2k: nadenken? Weet je wel hoeveel inspanning dat kost? Als men dat zou gaan doen zouden we alleen maar goede topicstarts hebben, en geen domme topics of search-vragen! Dat kan toch niet ? ;)
:X
JvS schreef op 19 June 2003 @ 19:57:
[...]

Het werkt voor jou misschien prima, maar het is 1 seconde meer werk om er iets normaals neer te zetten en een user normaal te behandelen. Met zo'n opmerking kweek je alleen maar onbegrip. Aanpakken kan je daarna ook, en kan ook via de mail.
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:58:
tis toch duidelijk wat er staat?
ik vind dat /faq prima kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

D2k schreef op 19 June 2003 @ 20:02:
[...]

dan ben ik blij dat jij dat niet bepaalt en niet meer doet.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 02-10 15:30

Daar heb je ook nooit een geheim van gemaakt nee :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

JvS schreef op 19 June 2003 @ 20:04:
[...]

dan ben ik blij dat jij dat niet bepaalt en niet meer doet.
ik gaf toch alleen mijn mening :?
[...]
D2k schreef op 19 June 2003 @ 19:55:
[...]

neu werkt prima wmb

waar beweer ik dat het policy zou moeten zijn / worden?
Abbadon schreef op 19 juni 2003 @ 20:06:
[...]

Daar heb je ook nooit een geheim van gemaakt nee :+
*D

[ Voor 13% gewijzigd door D2k op 19-06-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

HunterPro schreef op 19 juni 2003 @ 19:59:
* curry684 pakt een notitieblok en noteert deze voor gebruik later :P

Mijn kortste tot nu toe was:
Toedels.
:) Maar dan wel een topic dat echt buiten alle policies viel en waar 6-8 anderen 'm al op hadden gewezen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Leerling: "Meneer, op welke datum is de tweede wereldoorlog begonnen?"
Leraar: "/boek, /google"
Leerling: "Dank u, ik voel me nu helemaal positief ondersteund in mijn zoektochten, ik heb nog nooit in zo'n stimulerende omgeving mogen leren!"
:P

Ik vind het niet echt een geschikte manier om een boodschap over te brengen. Een iets andere (edoch weinig tijdrovender) insteek zal de boodschap veel beter weten over te brengen en dat is imo een belangrijke taak van een mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:06:
[...]

Leerling: "Dank u, ik voel me nu helemaal positief ondersteund in mijn zoektochten, ik heb nog nooit in zo'n stimulerende omgeving mogen leren!"

Ik vind het niet echt een geschikte manier om een boodschap over te brengen. Een iets andere (edoch weinig tijdrovender) insteek zal de boodschap veel beter weten over te brengen en dat is imo een belangrijke taak van een mod :)
fout voorbeeld vrees ik:

Leerling MBO : wat is 1 + 1?
leraar: das basischool werk zoek maar op.

dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

D2k schreef op 19 June 2003 @ 20:06:
[...]

ik gaf toch alleen mijn mening :?
Da's heel leuk, maar we proberen hier een discussie te houden, niet een poll waarin mensen alleen maar ff kwijt raken wat ze 'vinden'.
Nergens, dat is zegmaar het vervelende aan je manier van posten hoier. Hier wordt gediscusseerd over het beleid. In de FAQ staat ook iets over nutteloze posts in Lieve Adjes.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 19-06-2003 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

JvS schreef op 19 June 2003 @ 20:08:
[...]
Da's heel leuk, maar we proberen hier een discussie te houden, niet een poll waarin mensen alleen maar ff kwijt raken wat ze 'vinden'.
Hier wordt gediscusseerd over het beleid. In de FAQ staat ook iets over nutteloze posts.[/quote]
hoh even, mijn mening geven mag zowieso, het is aan jullie om iets met de in dit topic verzamelde meningen te doen :)

* D2k taait wel weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 20:06:
[...]

Maak in je modpanel een paar knopjes aan: [insert faq slotje] en [insert search slotje], en nog wat. Heb je het snelle sluiten wat de heren willen, en de lieve zachtaardige slotjes waarmee je de mensen nooit wat leert, want ze zijn zo vriendelijk op GoT, dan openen we gewoon een topic in een ander subforum. Of gewoon nog een keer in het zelfde forum. O nee ze herkennen me! FF nieuwe account aanmaken hoor.

goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 19 June 2003 @ 20:07:
[...]

fout voorbeeld vrees ik:

Leerling MBO : wat is 1 + 1?
leraar: das basischool werk zoek maar op.

dus.. ;)
Het was overdrachtelijk bedoeld, geen rechtstreekse vergelijking ;) Mijn punt is dat je met een vriendelijkere insteek je meer begrip kweekt en sowieso meer bereikt bij iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HunterPro schreef op 19 juni 2003 @ 20:09:
[...]

Maak in je modpanel een paar knopjes aan: [insert faq slotje] en [insert search slotje], en nog wat. Heb je het snelle sluiten wat de heren willen, en de lieve zachtaardige slotjes waarmee je de mensen nooit wat leert, want ze zijn zo vriendelijk op GoT, dan openen we gewoon een topic in een ander subforum. Of gewoon nog een keer in het zelfde forum. O nee ze herkennen me! FF nieuwe account aanmaken hoor.

goed idee.
No offense maar dit is echt de grootste bullshit die er bestaat.
Als iemand een topic nog een keer opent, zijn we wel iets minder uitgebreid en dat zie ik mensen dus niet altijd doen als je een duidelijke sluitpost maakt en heeft er ook geen reet mee te maken. Als iemand een topic nog een keer opent, kan hij er ook een officiele waarschuwing voor krijgen.

Een nieuw acount wordt geband als dat gezien wordt, heeft ook geen reet met "vriendelijk zijn" te maken. No offense hoor, maar je "ideeen" komen me niet echt heel erg doordacht over (zacht uitgedrukt). Er is meer dan zwart en wit in deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

em, laat maar zitten. Ik zag pagina 3 niet :/

[ Voor 86% gewijzigd door Glashelder op 19-06-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien is "das basischool werk zoek maar op." wat anders dan "/basisschoolwerk". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 19 juni 2003 @ 20:09:
[...]

goed idee.
Een ander uiterste wat weinig raakvlakken heeft met het beleid vrees ik. Het is niet zo dat als je vriendelijke sluitmessages maakt, je gelijk alles accepteert. Je kunt wel degelijk duidelijk en zonder bot te zijn onderbouwen wat er niet goed is aan een topic en er consequenties aan verbinden. Je kunt ook door vriendelijk te blijven dus gewoon iemand vertellen dat het niet de bedoeling is en bij herhaling een OW versturen. De houding staat in deze los van de policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Nog een klein nadeel van een "/Google":
Als user is het 'zoals meerdere malen is gezegd hier' niet prettig om zo'n melding te krijgen. de een zal verder gaan en gewoon via Google zijn antwoord proberen te vinden, de ander wil verhaal halen omdat hij vindt dat het slotje onterecht is.

Goed, dit kan goedschiks en kwaadschiks en iemand die pissed off is zal zijn mailtje echt niet met een " :* " afsluiten. Daar komt nog bij dat de "/Google" een hogere drempel is om de mod in kwestie te mailen. Kijk, als je iemand wil mailen voor uitleg/opheldering inv een sluitmessage dan neem je automatisch een stukje van de toon uit de sluitmessage mee.
Is de toon kortaf of ruw dan verweef je dit ook in jouw bericht.

Is de message duidelijk en eventueel ondersteund door een link dan zal de mod in kwestie ook een nettere vraag krijgen (of helemaal niet).

Netuurlijk zijn er mensen die er anders over denken maar ik weet zeker dat het zal helpen (en daar gaat dit topic dan ook over). :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:13:
[...]
Een ander uiterste wat weinig raakvlakken heeft met het beleid vrees ik. Het is niet zo dat als je vriendelijke sluitmessages maakt, je gelijk alles accepteert. Je kunt wel degelijk duidelijk en zonder bot te zijn onderbouwen wat er niet goed is aan een topic en er consequenties aan verbinden. Je kunt ook door vriendelijk te blijven dus gewoon iemand vertellen dat het niet de bedoeling is en bij herhaling een OW versturen. De houding staat in deze los van de policy :)
Wat dan ook de bedoeling van een sluitpost is imho. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat is nou het nadeel van een klein stukje vriendelijkheid in een sluitpost dan? Je kunt als mod toch gewoon zelfs een aantal vriendelijke templates maken die je in veel gevallen zo over kan nemen.....
Sluitposts worden niet alleen door de TS gelezen maar ook door mensen die op dat moment een topic volgen en mensen die het topic vinden met de search. Die weten de voorgeschiedenis niet. Gewoon of helpen of in elk geval vriendelijk zijn is dan wel zo aangenaam. Pak die slechte user dan maar aan via mail of PM.

offtopic:
en toch zijn die botte sluitmessages vaak grappig om te lezen :X

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 19 June 2003 @ 20:18:
offtopic:
Een beetje sarcasme in een sluitmsg is ook helemaal niet verkeerd hoor ;)

Een sluitmsg hoeft echter niet kort/bot te zijn om leuk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Alfredt schreef op 19 June 2003 @ 20:18:
Wat is nou het nadeel van een klein stukje vriendelijkheid in een sluitpost dan? Je kunt als mod toch gewoon zelfs een aantal vriendelijke templates maken die je in veel gevallen zo over kan nemen.....
PHP:
1
2
3
4
5
if $topicstart='bad_not-nice'
 {
   then $locktopic "bad_topic_short"
   {
     else $locktopic "bad_topic_nice"

Tja, dan wordt het weer een beetje een slotjesfabriek die bij een modje onderaan de pagina hangt. Dat lijk mij ook weer een beetje onzinnig (net als mijn codingskils trouwens). :)
offtopic:
Voor een buitenstaander, wacht maar totdat je zelf een dergelijke message krijgt op een topic die voor jou belangrijk is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bazs2000 op 19-06-2003 20:26 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm... ja, zoiets. Maar laten we het handmatig blijven doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 02-10 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:26:
Ehm... ja, zoiets. Maar laten we het handmatig blijven doen. :+
Waarom wil je zoiets handmatig blijven doen? Wat is er mis met een aantal vaststaande templates? (Die je naar keuze kan gebruiken, of wel of niet)

1. Alles staat er in wat er in moet staan
2. Goede toon.

Nieuwe gebruikers maken meestal dezelfde fout, dat probleem heb je in 1 keer opgelost. En de recidivisten kan je allicht kortere sluitmessages doen, maar daar heb je dan geen template voor nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 19-06-2003 20:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
bazs2000 schreef op 19 juni 2003 @ 20:24:
Voor een buitenstaander, wacht maar totdat je zelf een dergelijke message krijgt op een topic die voor jou belangrijk is. ;)
Ach ik weet wat de regels zijn, heb laatst nog (op een heel lieve wijze van XceeD op mijn kop gehad omdat ik dom deed) maar als ik dom doe mag je best bot zijn.

Ik moet beter weten, dus pak me maar aan hoor, geen enkel probleem....
En dat vindt ik eigenlijk van alle oude users en mensen die al tig keer ergens op gewezen zijn.
Maar ach die vriendelijkheid is niet verkeerd, maar maak daar dan templates voor of zo. Als een user geen moeite ergens voor doet waarom de mod dan wel?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 23:43

Rival24

I'll Be Back

In mijn tijd dat ik hier zit dacht ik toch echt te zien dat de crew dacht dat ze een "professioneler" forum waren dan de fora op internet. Dat wil dus zeggen dat er geen plaats is voor mensen met vragen als "wat is het verschil tussen dvd+r en dvd-r". Die mensen wil je hier niet hebben, als ze met zoiets aankomen.

Users moeten op zulke zaken aangesproken worden, hoe je dat doet is natuurlijk wel lastig aangezien je redelijk geïrriteerd raakt na 100 slotjes gezet te hebben (denk ik zo :P). Aan de ene kant denk ik wel eens van: joh, lees gewoon voordat je post de faq, of gebruik de search. Aan de andere kant heb ik zoiets van: als ik hem nou gewoon in 3 regels vertel wat hij verkeerd doet, dan houdt die user er nog enigszins een positieve ervaring aan over.

Verder zie ik hier wel een hoop posts van 100% hk mensen ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 19 June 2003 @ 20:27:
[...]

Waarom wil je zoiets handmatig blijven doen? Wat is er mis met een aantal vaststaande templates? (Die je naar keuze kan gebruiken, of wel of niet)

1. Alles staat er in wat er in moet staan
2. Goede toon.

Nieuwe gebruikers maken meestal dezelfde fout, dat probleem heb je in 1 keer opgelost. En de recidivisten kan je allicht kortere sluitmessages doen, maar daar heb je dan geen template voor nodig.
Je draait dan om het probleem heen. Als topic's werkelijk zo vaak op slot moeten dat er templates nodig zijn om ze te sluiten, wordt het tijd dat we de dicussie rondom "hoe dwing je mensen de FAQ te lezen" weer aanzwengelen.
Ik vind het wel prettig als de aanpak nog een beetje persoonlijk blijft, dan blijven de modjes ook herkenbaar als mensen. We zitten hier immmers op een forum waar tussen mensen wordt gecommuniceerd.
Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 20:41:
Verder zie ik hier wel een hoop posts van 100% hk mensen ;) :X
Ja, dit is HK 3.0. Wist je dat niet, lees de MED voortaan! :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus omdat een mod niet vriendelijk zou kunnen sluiten moet er een template voor komen :? :+

Je moet niet alles met templates af willen handelen, want dan wordt het een grote eenheidsworst ;) Dat er mailtemplates zijn, is al meer dan genoeg imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

templates kunnen wel handig zijn, maar dan moet je heel react om gaan gooien en die komen ook bot over omdat ze dan soms voor 50% nergens op slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:42:
Dus omdat een mod niet vriendelijk zou kunnen sluiten moet er een template voor komen :? :+

Je moet niet alles met templates af willen handelen, want dan wordt het een grote eenheidsworst ;) Dat er mailtemplates zijn, is al meer dan genoeg imo
Nope. Er wordt nu zo erg gehamerd op een duidelijke sluitmessage, omdat je een goed gevoel bij een user wil overhouden, zeker een nieuwe.

Verder moet er alles in staan, moet je nog een boodschap overbrengen. En wil je dit goed doen, dan kost dat tijd. Bewust heb ik gezegd dat er geen verplichte templates moeten zijn, met een stuk of 2 kan je een aantal af. Verder kan een template hier en daar aangepast worden.

Zo kan er een slotjestemplate gemaakt worden voor een nieuwe gebruiker, welke een post maakt waar geen hout van klopt. Hij zal dan waarschijnlijk geen enkele andere post hebben gezien (anders was z'n post wel beter geweest), dus heeft hij het gevoel dat het persoonlijk voor hem geschreven is. Vervolgens zal hij zich er hopenlijk wat van aantrekken en de volgende posts beter maken.
JvS schreef op 19 June 2003 @ 20:43:
templates kunnen wel handig zijn, maar dan moet je heel react om gaan gooien en die komen ook bot over omdat ze dan soms voor 50% nergens op slaan
Template waar de basis in staat (linkje FAQ, etc.) en desnoods zet je ze klaar als c/p, hoeft react in eerste instantie ook niet aangepast te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 19-06-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

JvS schreef op 19 juni 2003 @ 20:43:
Idd, over templates heb ik ook weleens gedacht, maar zo'n template zou dan weer een halve FAQ bevatten en daar schiet je ook niet veel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Templates handelen echt niet 100% af. Mijn slotjes in NOS leken echt niet als 2 druppels water op elkaar. Als je als mod niet de tijd hebt om even wat aandacht aan het sluitbericht te kunnen besteden, dan moet je niet eens modereren.

Daarnaast duurt het sluiten van een topic met een fatsoenlijk bericht echt niet zo heel veel tijd in hoor. :)

Ik zie nu al voor me hoe we straks allemaal dezelfde sluitmsgs gaan krijgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 19 June 2003 @ 20:46:
[...]

Nope. Er wordt nu zo erg gehamerd op een duidelijke sluitmessage, omdat je een goed gevoel bij een user wil overhouden, zeker een nieuwe.

Verder moet er alles in staan, moet je nog een boodschap overbrengen. En wil je dit goed doen, dan kost dat tijd. Bewust heb ik gezegd dat er geen verplichte templates moeten zijn, met een stuk of 2 kan je een aantal af. Verder kan een template hier en daar aangepast worden.

Zo kan er een slotjestemplate gemaakt worden voor een nieuwe gebruiker, welke een post maakt waar geen hout van klopt. Hij zal dan waarschijnlijk geen enkele andere post hebben gezien (anders was z'n post wel beter geweest), dus heeft hij het gevoel dat het persoonlijk voor hem geschreven is. Vervolgens zal hij zich er hopenlijk wat van aantrekken en de volgende posts beter maken.
Die nieuwe user heeft dat gevoel wel, maar 'ik' loop hier ook nog rond, lees ook de sluitpost en ga me gegarandeerd irriteren aan die templates.

Bovendien vind ik dat die modjes dan wel heel gemakkelijk aan hun techposts komen. :P
Nou ja, behalve Durden & Co. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:49:
Ik zie nu al voor me hoe we straks allemaal dezelfde sluitmsgs gaan krijgen :o
Krijgen we allemaal nieuwe users dan opeens en de rest veroorzaakt geen slotje :?

Iedereen loopt te hameren dat nieuwe gebruikers wegvluchten als ze een slotje krijgen na een in hun ogen botte sluitmessage.

En voor de duidelijkheid...De templates zijn dus niet voor alle slotjes...
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 20:49:
[...]

Die nieuwe user heeft dat gevoel wel, maar 'ik' loop hier ook nog rond, lees ook de sluitpost en ga me gegarandeerd irriteren aan die templates.
Mjah.. eer ze dat door hebben, krijgen ze die template al niet meer voor hun kiezen, maar weten ze al hoe het er aan toe gaat en hoe je een post maakt... ;)
Bovendien vind ik dat die modjes dan wel heel gemakkelijk aan hun techposts komen. :P
Nou ja, behalve Durden & Co. :+
Die krijgen ze toch al, ongeacht welke message ze neerzetten.. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door gorgi_19 op 19-06-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 19 June 2003 @ 20:51:
[...]

Krijgen we allemaal nieuwe users dan opeens en de rest veroorzaakt geen slotje :?

Iedereen loopt te hameren dat nieuwe gebruikers wegvluchten als ze een slotje krijgen na een in hun ogen botte sluitmessage.
Dus moeten er nettere sluitposts getypt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:52:
[...]

Dat is soms wel fijner voor zo'n user, maar zoiets moet ook gewoon een beetje per geval bekeken worden. Soms kom je wel érg slechte posts tegen waarin een user je gewoon commandeert, en daar weiger ik eigenlijk een nette vriendelijke post neer te zetten. Een beetje fatsoenlijk moet de post wel zijn imho :)

[ Voor 49% gewijzigd door Rival24 op 19-06-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:52:
[...]

En het cirkeltje is weer rond.. 8)7

Het gaat om de boodschap. Wat is er mis met een gepersonificeerd standaardbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

gorgi_19 schreef op 19 June 2003 @ 20:54:
[...]

En het cirkeltje is weer rond.. 8)7

Het gaat om de boodschap. Wat is er mis met een gepersonificeerd standaardbericht?
Als het gepersonificeerd is, is het toch geen standaardbericht meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19; uiteraard snap ik ook wel dat die dingen niet voor alle slotjes bedoeld zijn. Ik vind echter dat een mod die te lui is om een fatsoenlijke sluitmsg in te tikken niet eens moet modereren. Pas als je continue dezelfde sluitmessages zet, moet je je 2 dingen af gaan vragen.

1) Waarom zet ik steeds dezelfde msg's? Daar een oplossing voor verzinnen.

Pas als daar geen directe oplossing voor mogelijk is, moet je misschien aan 2) gaan denken.

2) Hoe valt het te optimaliseren.

Daarbij kunnen templates een hulpmiddel zijn. Templates hebben echter de nare gewoonte nogal snel als primair hulpmiddel uit te groeien, waardoor alles alleen maar onpersoonlijker wordt. Er is niks makkelijker als even een tekst uit laten spugen via zo'n template en klaar is klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 19 juni 2003 @ 20:51:Mjah.. eer ze dat door hebben, krijgen ze die template al niet meer voor hun kiezen, maar weten ze al hoe het er aan toe gaat en hoe je een post maakt... ;)
Ik zie het verband met de genoemde 'ik' niet. :?
Ik bedoel dus ik als in jackmcfox & co. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Rival24 schreef op 19 juni 2003 @ 20:56:
[...]

Als het gepersonificeerd is, is het toch geen standaardbericht meer?
Evenals dat je standaarddiensten, maatdiensten en gepersonificeerde standaarddiensten hebt, kan in je imho ook een gepersonificeerde standaardsluitmessage hebben.
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 20:56:
[...]

Ik zie het verband met de genoemde 'ik' niet. :?
Ik bedoel dus ik als in jackmcfox & co. 8)7
* gorgi_19 ook niet.. :+
Stukje doelt iig op nieuwe users...

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 19-06-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3) Als je geen zin hebt om normaal te reply'en moet je stoppen met modereren.
gorgi_19 schreef op 19 June 2003 @ 20:57:
[...]

* gorgi_19 ook niet.. :+
Stukje doelt iig op nieuwe users...
Dat dacht ik al. :D :P

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

gorgi_19 schreef op 19 June 2003 @ 20:57:
[...]

Evenals dat je standaarddiensten, maatdiensten en gepersonificeerde standaarddiensten hebt, kan in je imho ook een gepersonificeerde standaardsluitmessage hebben.
Als je het hebt over een gepersonificeerde standaardsluitmessage, dan heb je het al over een grote lap text omdat het over "personificeerd" gaat. En dat is saai, omdat je dan al heel lang bezig bent om een bericht te personificeren. Het modereren moet wel leuk blijven :).

Waarom we hier nu al honderden regels voltypen over zoiets is eigenlijk ook nogal onzinnig. Als een mod gewoon in 2 regels vertelt WAT de user fout doet, en hem een hint geeft is het al genoeg in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is al vaker aan de orde geweest en helaas zijn er blijkbaar nog steeds wat storende factoren die er af en toe nog insluipen.

Lees dit topic er maar eens op na :)

Wat JvS in zijn signature heeft staan geldt niet alleen voor de users maar ook voor de moderators. Dat het er een enkele keer wat minder vriendelijk aan toe gaat is heel goed mogelijk en te begrijpen. De moderators zijn ook maar mensen en kunnen ook weleens niet lekker in hun vel zitten.

Ik ben er van overtuigd dat dit soort topics wel degelijk een moderator aan het denken zet. Ook meen ik te merken dat het e.e.a. de laatste maanden aanzienlijk verbeterd is. Als bij herhaling een moderator op topics vreemde/onvriendelijke/onduidelijke slotjes zet zal hij er wat mij betreft nog eens aan herinnert mogen worden dat het anders kan.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
/basic /faq ed. zijn in weze niet anders dan /rtm /uts ed. en persoonlijk ben ik daar ook niet zo'n fan van. Echter dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen respect hebben voor users oid, maar eerder een andere manier van communiceren :) Dat is ook wel te zien dat om de /basic heen vaak nog een verhaal staat met links naar oplossingen ed :)

Dan het template idee. Ik zit daar niet zo op te wachten eigenlijk. Ik weet niet helemaal hoe het met de rest zit, maar persoonlijk sluit ik zo'n 5~6 topics op een dag (SeM meegerekent). Ik vind dan ook de moeite vs. de onpersoonlijkheid niet opwegen tegenover elkaar :)

[edit] En daarmee wil ik niet zeggen dat ik niets te doen heb de hele dag en dus wel sluitmsg's van een a4'tje kan typen, want toch ben ik de hele dag druk bezig met nalezen/crewfora/mail controleren en beantwoorden en het meest belangrijk; als normale user reageren in een topic voor je lol :)

[ Voor 20% gewijzigd door Glimi op 19-06-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Glimi schreef op 19 juni 2003 @ 21:18:
en het meest belangrijk; als normale user reageren in een topic voor je lol :)
Je modereert toch ook voor je lol mag ik hopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 21:24:

Je modereert omdat je graag wilt helpen, en omdat de rest van de crew vind dat je geschikt bent. Je kunt modereren in het algemeen 'leuk' vinden, dat wil niet zeggen dat je elk aspect leuk moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 21:24:
[...]

Modereren doe ik voor de lol / ontspanning / wil om wat bij te dragen / drang naar macht :P, reageren als mod doe je niet altijd voor de 'lol', soms moet het gewoon gebeuren :) Heeft in die gevallen ook weinig met lol / geen lol te maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 21:26:
[...]

Je modereert omdat je graag wilt helpen, en omdat de rest van de crew vind dat je geschikt bent. Je kunt modereren in het algemeen 'leuk' vinden, dat wil niet zeggen dat je elk aspect leuk moet vinden.
Ja ok, dat leek me ook wel, maar Glimi liet het lijken alsof het eigenlijk maar een hondenbaan is ;), en dan is het tijd om te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 21:26:
[...]
Modereren doe ik voor de lol / ontspanning / wil om wat bij te dragen / drang naar macht :P, reageren als mod doe je niet altijd voor de 'lol', soms moet het gewoon gebeuren :) Heeft in die gevallen ook weinig met lol / geen lol te maken :)
mogen we wegstrepen wat niet van toepassing is? O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zo kan er een slotjestemplate gemaakt worden voor een nieuwe gebruiker, welke een post maakt waar geen hout van klopt.
Volgens mij bestaat deze template al
Omdat dit jouw 1e topic is (Welkom op GoT :) ) en je hiermee overduidelijk aantoont de [faq]registratievoorwaarden[/] helemaal niet (goed?) te hebben doorgenomen, raad ik je bij deze aan om dat alsnog te doen en dan met name het forumgedrag gedeelte. Hiermee kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)
Dit stukje, zie ik herhaaldelijk voorbij komen in PMG.

Ik weet zeker dat ie voor anderen ook herkenbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
owk ... je bent ff 2 uurtje gezellig bij je buren, heeft je Topic ineens 101 replys :+

eerst ff abbadon : Ik zag ook wel dat er :+ achter stond en ik probeer ook echt geen zwart schaap van je te maken ;), was gewoon eerste topic wat ik kon vinden met zo'n einde

Wat mischien een boel mensen hier weer missen is dat ik hiermee niet alle modjes die ooit is een topic op die korte manier hebben afgesloten wil "pakken".
Mijn bedoeling is om iig om MOD'jes ervan op de hoogte te brengen hoe dit overkomt, zoals ik het voorbeeld al gaf : Er kunnen 10 mensen zijn geweest die je duidelijk hebben uitgelegd dat je in die FAQ moet kijken, maar een mod heeft toch die meerwaarde. Zo kan een TS een hele vervelende nasmaak hebben en dat resulteerd weer in users die het op een geven moment zo zat worden dat ze een topic openen in Lieve Adjes om op een sarcastische manier alle mod'jes af te zeiken. Dit omdat ie een OW had gehad voor helpdesk gedrag. (dat was een user die in totaal 10 topic had gestart waarvan 8 er binnen 5 posts gesloten waren). Natuurlijk heeft hij hier zelf ook schuld aan, maar een normale reply van de users + een normaal slotje van de mod's had er mischien wel voor kunnen zorgen dat het met deze user wel weer goed was gekomen. (zocht het topic, maar die lijkt getrashed) Ik pleit in dit topic dus gewoon voor het verdwijnen van zulke slotjes, of het nou met op zonder "/" is :+
Het is voor de users demotiverend om zich nog verder in GoT te verdiepen, terwijl we nou juist hier zo'n mooi forum hebben.

Daarnaast nog even een kleine voetnoot over de profesionaliteit op GoT, ik ben van mening dat die zeker niet veranderd is. Er zijn nu alleen wel veel users die achter elkaar op de "active posts" knop rammen, netzolang todat ze een topic tegenkomen waar 0 reply's zijn zodat ze het gelijk kunnen afkraken of een nutteloze reply kunnen geven.
Waar vroeger (naar mijn idee) er toch echt sub-fora community's waren, waarbij een user toch meer in de fora van zijn/haar vakgebied bleef hangen i.p.v heel GoT.
Deze zogenaamde "forum-sletten" zijn dus ook de oorzaak van de meeste nutteloze reply's in "kansloze topics", zelf ben ik ook een echte forum-slet :9 maar dan in de positieve zin van het woord.

[ Voor 14% gewijzigd door CRiMiNaL op 19-06-2003 22:22 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
foutjuh }:O
offtopic:
trash plz

[ Voor 98% gewijzigd door CRiMiNaL op 19-06-2003 22:16 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nog altijd beter http://gathering.tweakers.net/forum/faq dan /faq neerzetten imo, dan kunnen mensen die deze sluitmessage voor de kiezen krijgen later ook niet zeggen, ja, waar staat die faq dan ?! ;)

Even serieus : ik vind een link veel beter dan een /iets, daar komt mijn beknopte mening op neer. (als je dan een korte sluitmsg wilt neerzetten bedoel ik, een uitgebreide is vaak veel beter natuurlijk). :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 22:16:
Je kan nog altijd beter http://gathering.tweakers.net/forum/faq dan /faq neerzetten imo, dan kunnen mensen die deze sluitmessage voor de kiezen krijgen later ook niet zeggen, ja, waar staat die faq dan ?! ;)

Even serieus : ik vind een link veel beter dan een /iets, daar komt mijn beknopte mening op neer. (als je dan een korte sluitmsg wilt neerzetten bedoel ik, een uitgebreide is vaak veel beter natuurlijk). :)
www.slotje.com

:Y) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
welke grappenmaker heeft die nou weer geregistreerd? :P

is wel een goeie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

G33rt schreef op 19 juni 2003 @ 22:30:
[...]

welke grappenmaker heeft die nou weer geregistreerd? :P

is wel een goeie trouwens :)
pven

had je zelf ook kunnen vinden trouwens

[search=www.slotje.com]

/zoekertje >:)
offtopic:
of krijg ik nu weer een OW

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 19-06-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:24:
[...]

Maar goed, ik houd me maar afzijdig, want anders kom ik steeds meer over als zo'n oude stuurman die aan de wal staat ;)
Toevallig (of misschien niet toevallig) ben ik het helemaal met je eens - schrijf of een goede sluitmessage, of als je even geen zin of tijd daarvoor hebt: sluit het topic niet en wacht tot een andere mod meer tijd heeft dan jij om er een te schrijven - dat is wat ik meestal doe :) Volgens mij spaart deze strategie me aardig wat mail, die mijn mede-mods dan vast op hun dak krijgen :? >:)

Degene die hierboven opmerkt dat je niet altijd zin hebt om 30 regels sluitmsg te schrijven: nee, misschien geen dertig, maar 1 woord is wel weer het andere uiterste he...mijn motto is: in sluitmessages beter een regel te veel dan te weinig, tenslotte sluit je wel iemand zijn topic, dus kun je maar beter uitleggen waarom!

Bovendien, misschien heb jij het als mod of 'vaste' gebruiker al 100.000x gezien, dat geldt niet voor users die net nieuw zijn en dus niet altijd snappen waarom hun probleem /basic, /n00b, /faq of /zoek is.

That said, het is zeker wel eens lastig om het altijd netjes te doen, vooral als je het al een tijd doet.

@Rival24: modereren is ook vaak een hondenbaan - veel werk, weinig positieve feedback; het zijn vooral de 'eikeltjes' die totaal geen punt hebben die eindeloos gaan mailen dat hun topic onterecht dicht is die het meeste tijd kosten. Mensen die in een nette mail om verdere opheldering vragen en 'normaal' reageren, dat is natuurlijk prima en is ook veel makkelijker te beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bijzondere is dat ik voordat ik op GoT kwam ik veel meer van het goede in de mens uitging. Ik had altijd iets van, ach, zo iemand's kat zal wel net overreden zijn. Helaas ben ik er achter gekomen dat sommige mensen gewoon werkelijk niet weten wat normaal reageren en emotiecontrole inhoudt. Dat is natuurlijk best zielig.

Wat ik nu eigenlijk wil zeggen is dat ik ook wel enigzins kan begrijpen dat modjes gaar raken van vervelende usertjes, maar dat neemt niet weg dat zij (de modjes) toch ten alle tijde redelijk en vriendelijk moeten blijven. Dat is dan wel iets dat ik weet vanuit mijn werk: je hebt mensen die je helemaal kapot schelden, iets waarvan je in eerste instantie denkt 'die werk ik er uit'. Doe je dat echter niet, zo is dus mijn ervaring, en reageer je in een bijna irritante kalmte dan luisteren ze fantastisch: dat komt omdat ze wachten tot je van woede uitbarst, tot dat gebeurt luisteren ze naar elk woord.

Natuurlijk werkt het op een forum niet precies hetzelfde (mensen zijn anoniem en durfen meer etc.), maar dat neemt niet weg dat rust, rede creert.

Modjes zouden, als ze zelf merken dat ze dat niet meer kunnen, moeten stoppen. Helaas gebeurt dat niet zosnel, naar mijn idee omdat een modje status en aanzien heeft. Met aanzien is niets mis, dat is juist noodzakelijk, maar met status wel. Persoonlijk snap ik absoluut niets van de drang naar het modschap dat velen op GoT hebben; ik bedoel, het willen doen in dienst van het forum is prima, je zou het bijna als een verplichting naar de rest kunnen zien om de functie aan te nemen, maar geef hem dan ook weer op als je steeds meer commentaar krijgt van gebruikers (die al wat langer rondlopen). Of als je het zelf merkt natuurlijk.

Zo, dat wilde jullie even op het hart drukken. :p Laat niemand zich in negatieve zin door mij aangesproken voelen, enkel door zichzelf. ;) Want, zoals ik geprobeert heb door te laten schemeren heb ik zeker wel respect voor het vrijwilligerswerk dat verricht wordt, ook al zie ik het persoonlijk als een soort verplichting naar de rest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 21:29:
[...]

Ja ok, dat leek me ook wel, maar Glimi liet het lijken alsof het eigenlijk maar een hondenbaan is ;), en dan is het tijd om te stoppen.
offtopic:
Neen, dat was niet mijn intentie doch ook een beetje mijn fout dat ik het niet duidelijker heb laten merken :)

Laat ik het zo stellen. Het is niet leuk om elke dag alleen maar 'politieagent' reply's te doen. "Doe dit", "Dat is niet goed" en "Dat had je zelf ook kunnen zoeken" zijn, hoewel ik ze vaak veel vriendelijker verpak ;), toch wel de strekkingen van een bericht. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat leuk zou vinden om alleen maar te zeggen op dit forum.

Als je dan kijkt hoe je hier gekomen bent: in mijn geval was dat omdat ik interesse en lol heb in programmeren. Hey, dat is nog steeds zo. Waarom zou ik dan ophouden met het lekker als eerst reply'en in een topic. Dat is immers waar ik m'n lol hier vandaan haal :) Dat zijn dan ook de reply die ik als 'user' bedoel :)

Als mijn balans modreply:userreply te veel naar de modkant uitslaat zou ik binnen no-time gek worden van m'n eigen gedrag en gillen wegrennen :)

Hopelijk is het zo wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Mods zijn ook maar mensen he.. ik bedoel, dan ben je net druk bezig met iets en dan moet je het zoveelste topic sluiten.. lijkt me logisch dat je dan op het laatst wat kortaf wordt. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
BrEeZeR schreef op 20 June 2003 @ 09:29:
Mods zijn ook maar mensen he.. ik bedoel, dan ben je net druk bezig met iets en dan moet je het zoveelste topic sluiten.. lijkt me logisch dat je dan op het laatst wat kortaf wordt. :)
tuurlijk is het logisch, het zou bijna on-menselijk zijn als het niet gebeurde, maar dat betekend nog niet dat het de bedoeling mag zijn ;)
Ik denk dat de mod's ook niet moeten vergeten dat er genoeg mensen, vooral op got, zijn die erg grote respect hebben voor het werk wat ze doen. Het is immers niet nix om 6x achter elkaar een topic moeten afsluiten. Ik kan best snappen dat je inderdaad je user:mod posts een beetje gelijk wil houden en niet alleen maar als politieagentje rond aan posten ben.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:25

Dreamer

Foutje

weet niet of het er al gezet is maar waarom maak je niet gewoon standaard sluit messages die verwijzen naar de faq en de search en dat je daar eventueel onder iets persoonlijks zet.

Dan ben je snel klaar en ben je niet "bot" tegen de (beginnende) topicstarter.

edit:
het stond er dus al :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamer op 20-06-2003 18:55 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1 2 Laatste