Het bijzondere is dat ik voordat ik op GoT kwam ik veel meer van het goede in de mens uitging. Ik had altijd iets van, ach, zo iemand's kat zal wel net overreden zijn. Helaas ben ik er achter gekomen dat sommige mensen gewoon werkelijk niet weten wat normaal reageren en emotiecontrole inhoudt. Dat is natuurlijk best zielig.
Wat ik nu eigenlijk wil zeggen is dat ik ook wel enigzins kan begrijpen dat modjes gaar raken van vervelende usertjes, maar dat neemt niet weg dat
zij (de modjes) toch ten alle tijde redelijk en vriendelijk moeten blijven. Dat is dan wel iets dat ik weet vanuit mijn werk: je hebt mensen die je helemaal kapot schelden, iets waarvan je in eerste instantie denkt 'die werk ik er uit'. Doe je dat echter niet, zo is dus mijn ervaring, en reageer je in een bijna irritante kalmte dan luisteren ze fantastisch: dat komt omdat ze wachten tot je van woede uitbarst, tot dat gebeurt luisteren ze naar elk woord.
Natuurlijk werkt het op een forum niet precies hetzelfde (mensen zijn anoniem en durfen meer etc.), maar dat neemt niet weg dat rust, rede creert.
Modjes zouden, als ze zelf merken dat ze dat niet meer kunnen, moeten stoppen. Helaas gebeurt dat niet zosnel, naar mijn idee omdat een modje status en aanzien heeft. Met aanzien is niets mis, dat is juist noodzakelijk, maar met status wel. Persoonlijk snap ik absoluut niets van de drang naar het modschap dat velen op GoT hebben; ik bedoel, het willen doen in dienst van het forum is prima, je zou het bijna als een verplichting naar de rest kunnen zien om de functie aan te nemen, maar geef hem dan ook weer op als je steeds meer commentaar krijgt van gebruikers (die al wat langer rondlopen). Of als je het zelf merkt natuurlijk.
Zo, dat wilde jullie even op het hart drukken.

Laat niemand zich in negatieve zin door mij aangesproken voelen, enkel door zichzelf.

Want, zoals ik geprobeert heb door te laten schemeren heb ik zeker wel respect voor het vrijwilligerswerk dat verricht wordt, ook al zie ik het persoonlijk als een soort verplichting naar de rest.