[slotjes]het gebruik van /faq, /basic, /slotje ect.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zo kan er een slotjestemplate gemaakt worden voor een nieuwe gebruiker, welke een post maakt waar geen hout van klopt.
Volgens mij bestaat deze template al
Omdat dit jouw 1e topic is (Welkom op GoT :) ) en je hiermee overduidelijk aantoont de [faq]registratievoorwaarden[/] helemaal niet (goed?) te hebben doorgenomen, raad ik je bij deze aan om dat alsnog te doen en dan met name het forumgedrag gedeelte. Hiermee kun je voorkomen dat je in de toekomst wederom de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)
Dit stukje, zie ik herhaaldelijk voorbij komen in PMG.

Ik weet zeker dat ie voor anderen ook herkenbaar is ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
owk ... je bent ff 2 uurtje gezellig bij je buren, heeft je Topic ineens 101 replys :+

eerst ff abbadon : Ik zag ook wel dat er :+ achter stond en ik probeer ook echt geen zwart schaap van je te maken ;), was gewoon eerste topic wat ik kon vinden met zo'n einde

Wat mischien een boel mensen hier weer missen is dat ik hiermee niet alle modjes die ooit is een topic op die korte manier hebben afgesloten wil "pakken".
Mijn bedoeling is om iig om MOD'jes ervan op de hoogte te brengen hoe dit overkomt, zoals ik het voorbeeld al gaf : Er kunnen 10 mensen zijn geweest die je duidelijk hebben uitgelegd dat je in die FAQ moet kijken, maar een mod heeft toch die meerwaarde. Zo kan een TS een hele vervelende nasmaak hebben en dat resulteerd weer in users die het op een geven moment zo zat worden dat ze een topic openen in Lieve Adjes om op een sarcastische manier alle mod'jes af te zeiken. Dit omdat ie een OW had gehad voor helpdesk gedrag. (dat was een user die in totaal 10 topic had gestart waarvan 8 er binnen 5 posts gesloten waren). Natuurlijk heeft hij hier zelf ook schuld aan, maar een normale reply van de users + een normaal slotje van de mod's had er mischien wel voor kunnen zorgen dat het met deze user wel weer goed was gekomen. (zocht het topic, maar die lijkt getrashed) Ik pleit in dit topic dus gewoon voor het verdwijnen van zulke slotjes, of het nou met op zonder "/" is :+
Het is voor de users demotiverend om zich nog verder in GoT te verdiepen, terwijl we nou juist hier zo'n mooi forum hebben.

Daarnaast nog even een kleine voetnoot over de profesionaliteit op GoT, ik ben van mening dat die zeker niet veranderd is. Er zijn nu alleen wel veel users die achter elkaar op de "active posts" knop rammen, netzolang todat ze een topic tegenkomen waar 0 reply's zijn zodat ze het gelijk kunnen afkraken of een nutteloze reply kunnen geven.
Waar vroeger (naar mijn idee) er toch echt sub-fora community's waren, waarbij een user toch meer in de fora van zijn/haar vakgebied bleef hangen i.p.v heel GoT.
Deze zogenaamde "forum-sletten" zijn dus ook de oorzaak van de meeste nutteloze reply's in "kansloze topics", zelf ben ik ook een echte forum-slet :9 maar dan in de positieve zin van het woord.

[ Voor 14% gewijzigd door CRiMiNaL op 19-06-2003 22:22 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
foutjuh }:O
offtopic:
trash plz

[ Voor 98% gewijzigd door CRiMiNaL op 19-06-2003 22:16 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nog altijd beter http://gathering.tweakers.net/forum/faq dan /faq neerzetten imo, dan kunnen mensen die deze sluitmessage voor de kiezen krijgen later ook niet zeggen, ja, waar staat die faq dan ?! ;)

Even serieus : ik vind een link veel beter dan een /iets, daar komt mijn beknopte mening op neer. (als je dan een korte sluitmsg wilt neerzetten bedoel ik, een uitgebreide is vaak veel beter natuurlijk). :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 22:16:
Je kan nog altijd beter http://gathering.tweakers.net/forum/faq dan /faq neerzetten imo, dan kunnen mensen die deze sluitmessage voor de kiezen krijgen later ook niet zeggen, ja, waar staat die faq dan ?! ;)

Even serieus : ik vind een link veel beter dan een /iets, daar komt mijn beknopte mening op neer. (als je dan een korte sluitmsg wilt neerzetten bedoel ik, een uitgebreide is vaak veel beter natuurlijk). :)
www.slotje.com

:Y) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
welke grappenmaker heeft die nou weer geregistreerd? :P

is wel een goeie trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

G33rt schreef op 19 juni 2003 @ 22:30:
[...]

welke grappenmaker heeft die nou weer geregistreerd? :P

is wel een goeie trouwens :)
pven

had je zelf ook kunnen vinden trouwens

[search=www.slotje.com]

/zoekertje >:)
offtopic:
of krijg ik nu weer een OW

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 19-06-2003 22:40 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 18:24:
[...]

Tjah, ik heb altijd al gehamerd op goede sluitmessages ;)

Maar goed, ik houd me maar afzijdig, want anders kom ik steeds meer over als zo'n oude stuurman die aan de wal staat ;)
Toevallig (of misschien niet toevallig) ben ik het helemaal met je eens - schrijf of een goede sluitmessage, of als je even geen zin of tijd daarvoor hebt: sluit het topic niet en wacht tot een andere mod meer tijd heeft dan jij om er een te schrijven - dat is wat ik meestal doe :) Volgens mij spaart deze strategie me aardig wat mail, die mijn mede-mods dan vast op hun dak krijgen :? >:)

Degene die hierboven opmerkt dat je niet altijd zin hebt om 30 regels sluitmsg te schrijven: nee, misschien geen dertig, maar 1 woord is wel weer het andere uiterste he...mijn motto is: in sluitmessages beter een regel te veel dan te weinig, tenslotte sluit je wel iemand zijn topic, dus kun je maar beter uitleggen waarom!

Bovendien, misschien heb jij het als mod of 'vaste' gebruiker al 100.000x gezien, dat geldt niet voor users die net nieuw zijn en dus niet altijd snappen waarom hun probleem /basic, /n00b, /faq of /zoek is.

That said, het is zeker wel eens lastig om het altijd netjes te doen, vooral als je het al een tijd doet.

@Rival24: modereren is ook vaak een hondenbaan - veel werk, weinig positieve feedback; het zijn vooral de 'eikeltjes' die totaal geen punt hebben die eindeloos gaan mailen dat hun topic onterecht dicht is die het meeste tijd kosten. Mensen die in een nette mail om verdere opheldering vragen en 'normaal' reageren, dat is natuurlijk prima en is ook veel makkelijker te beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bijzondere is dat ik voordat ik op GoT kwam ik veel meer van het goede in de mens uitging. Ik had altijd iets van, ach, zo iemand's kat zal wel net overreden zijn. Helaas ben ik er achter gekomen dat sommige mensen gewoon werkelijk niet weten wat normaal reageren en emotiecontrole inhoudt. Dat is natuurlijk best zielig.

Wat ik nu eigenlijk wil zeggen is dat ik ook wel enigzins kan begrijpen dat modjes gaar raken van vervelende usertjes, maar dat neemt niet weg dat zij (de modjes) toch ten alle tijde redelijk en vriendelijk moeten blijven. Dat is dan wel iets dat ik weet vanuit mijn werk: je hebt mensen die je helemaal kapot schelden, iets waarvan je in eerste instantie denkt 'die werk ik er uit'. Doe je dat echter niet, zo is dus mijn ervaring, en reageer je in een bijna irritante kalmte dan luisteren ze fantastisch: dat komt omdat ze wachten tot je van woede uitbarst, tot dat gebeurt luisteren ze naar elk woord.

Natuurlijk werkt het op een forum niet precies hetzelfde (mensen zijn anoniem en durfen meer etc.), maar dat neemt niet weg dat rust, rede creert.

Modjes zouden, als ze zelf merken dat ze dat niet meer kunnen, moeten stoppen. Helaas gebeurt dat niet zosnel, naar mijn idee omdat een modje status en aanzien heeft. Met aanzien is niets mis, dat is juist noodzakelijk, maar met status wel. Persoonlijk snap ik absoluut niets van de drang naar het modschap dat velen op GoT hebben; ik bedoel, het willen doen in dienst van het forum is prima, je zou het bijna als een verplichting naar de rest kunnen zien om de functie aan te nemen, maar geef hem dan ook weer op als je steeds meer commentaar krijgt van gebruikers (die al wat langer rondlopen). Of als je het zelf merkt natuurlijk.

Zo, dat wilde jullie even op het hart drukken. :p Laat niemand zich in negatieve zin door mij aangesproken voelen, enkel door zichzelf. ;) Want, zoals ik geprobeert heb door te laten schemeren heb ik zeker wel respect voor het vrijwilligerswerk dat verricht wordt, ook al zie ik het persoonlijk als een soort verplichting naar de rest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Rival24 schreef op 19 June 2003 @ 21:29:
[...]

Ja ok, dat leek me ook wel, maar Glimi liet het lijken alsof het eigenlijk maar een hondenbaan is ;), en dan is het tijd om te stoppen.
offtopic:
Neen, dat was niet mijn intentie doch ook een beetje mijn fout dat ik het niet duidelijker heb laten merken :)

Laat ik het zo stellen. Het is niet leuk om elke dag alleen maar 'politieagent' reply's te doen. "Doe dit", "Dat is niet goed" en "Dat had je zelf ook kunnen zoeken" zijn, hoewel ik ze vaak veel vriendelijker verpak ;), toch wel de strekkingen van een bericht. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat leuk zou vinden om alleen maar te zeggen op dit forum.

Als je dan kijkt hoe je hier gekomen bent: in mijn geval was dat omdat ik interesse en lol heb in programmeren. Hey, dat is nog steeds zo. Waarom zou ik dan ophouden met het lekker als eerst reply'en in een topic. Dat is immers waar ik m'n lol hier vandaan haal :) Dat zijn dan ook de reply die ik als 'user' bedoel :)

Als mijn balans modreply:userreply te veel naar de modkant uitslaat zou ik binnen no-time gek worden van m'n eigen gedrag en gillen wegrennen :)

Hopelijk is het zo wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Mods zijn ook maar mensen he.. ik bedoel, dan ben je net druk bezig met iets en dan moet je het zoveelste topic sluiten.. lijkt me logisch dat je dan op het laatst wat kortaf wordt. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
BrEeZeR schreef op 20 June 2003 @ 09:29:
Mods zijn ook maar mensen he.. ik bedoel, dan ben je net druk bezig met iets en dan moet je het zoveelste topic sluiten.. lijkt me logisch dat je dan op het laatst wat kortaf wordt. :)
tuurlijk is het logisch, het zou bijna on-menselijk zijn als het niet gebeurde, maar dat betekend nog niet dat het de bedoeling mag zijn ;)
Ik denk dat de mod's ook niet moeten vergeten dat er genoeg mensen, vooral op got, zijn die erg grote respect hebben voor het werk wat ze doen. Het is immers niet nix om 6x achter elkaar een topic moeten afsluiten. Ik kan best snappen dat je inderdaad je user:mod posts een beetje gelijk wil houden en niet alleen maar als politieagentje rond aan posten ben.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:25

Dreamer

Foutje

weet niet of het er al gezet is maar waarom maak je niet gewoon standaard sluit messages die verwijzen naar de faq en de search en dat je daar eventueel onder iets persoonlijks zet.

Dan ben je snel klaar en ben je niet "bot" tegen de (beginnende) topicstarter.

edit:
het stond er dus al :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamer op 20-06-2003 18:55 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1 2 Laatste