BBned, 1 mbit upload

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.640 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

Ehhh MENSEN!

Open een nieuw topic ofzo als jullie over newsservers willen ouwehoeren omg.

Jippie de 1 is 1.5 TB de andere 2 TB. De een is 1 dag eerder dan de ander.

sjeees

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een overzicht welke centrales al door BBNed zijn opgekrikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Begin post aangeapst, binnenkort naar Het grote BBned Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 18:10:
Is er ergens een overzicht welke centrales al door BBNed zijn opgekrikt?
Misschien heb je hier iets aan:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

@ Zhadum: Openingpost is erg netjes en overzichtelijk geworden.

Ik denk dat freewilly bedoelde met zijn vraag welke centrales al beschikken over de verhoogde snelheden.
Dat is niet afhankelijk van de centrale. Nieuwe abbo's worden nl. al standaard met de verhoogde snelheid opgeleverd. Het is dus afhankelijk van de werkwijze van BBNed wie wanneer word verhoogd.
Helaas heeft op dat antwoord (nog) niemand een antwoord kunnen geven.
Ik heb zelf nu een lijntje van Eweka en er komt een 2e (2048/1024) lijn bij van Demon. Zodra die is opgeleverd zal ik de resultaten meteen posten.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Een nette firstpost ja. Alles in een mooi wit tabelletje staat altijd nog net even wat professioneler in zo'n "het grote .... topic" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ site al een tijdje niet meer volledig up to date met de werkelijke situatie bij bbned, maar ik kan me vergissen. Er staat ook nog een "bbned linesharing" kolom, maar die is niet erg nuttig meer, overal waar bbned levert, is ook linesharing mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Nibbles schreef op 18 October 2003 @ 12:10:
Een nette firstpost ja. Alles in een mooi wit tabelletje staat altijd nog net even wat professioneler in zo'n "het grote .... topic" :)
Ik heb alleen geen idee, hoe ik dat moet doen, als je weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 12:15:
Volgens mij is de http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ site al een tijdje niet meer volledig up to date met de werkelijke situatie bij bbned, maar ik kan me vergissen. Er staat ook nog een "bbned linesharing" kolom, maar die is niet erg nuttig meer, overal waar bbned levert, is ook linesharing mogelijk.
zou je mijn eventueel wel kunnen vertellen of een pagina is, die wel up to date is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, zou het je niet kunnen vertellen. Vraag eens aan jochemd, misschien update hij hem toch weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.cistron.nl bij postcode check kan je de afstand zien van je huis tot de centrale.
Dit is geloof ik ook de database waar bbned ook gebruk van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bedankt voor de tip vrtnn. Dat werkt inderdaad als prima alternatief.
Er zit maar een nadeel aan t.o.v. de database van JochemD: BBNed/Cistron geeft je alleen de afstand tot je telefooncentrale als DSL beschikbaar bij je is.
Die van JochemD geeft ook de afstand en centrale ook al is er nog geen DSL beschikbaar.
(JochemD geeft ook aan welke providers er wel/niet DSL op die centrale leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Ik heb een probleem met de installatie van Demon, nu kan het natuurlijk zijn dat m'n lijn nog niet actief is, maar de lijntest is al een week geleden
Ik heb namelijk twijfels of het allemaal goed is aangesloten

We hebben een ouderwetse hoofdaansluiting, zoeentje waar 5 kabeltjes in gestoken moeten worden, nml een rode, een blauwe, een kopere, een oranje en een witte. Type 3 noemt demon dit in de handleiding.

Nu heb ik 1 zo'n telefoonkabeltje doorgeknipt en de middelste 2 kabeltjes op de plek van de rode en de blauwe aangesloten, de rest is niet aangesloten.
Dat gaat dan vervolgens naar de splitter, en dan via het meegeleverde kabeltje naar het modem.
Telefoon werkt wel gewoon, alarminstallatie ook
Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Joppe schreef op 19 October 2003 @ 09:54:
Ik heb een probleem met de installatie van Demon, nu kan het natuurlijk zijn dat m'n lijn nog niet actief is, maar de lijntest is al een week geleden
Ik heb namelijk twijfels of het allemaal goed is aangesloten

We hebben een ouderwetse hoofdaansluiting, zoeentje waar 5 kabeltjes in gestoken moeten worden, nml een rode, een blauwe, een kopere, een oranje en een witte. Type 3 noemt demon dit in de handleiding.

Nu heb ik 1 zo'n telefoonkabeltje doorgeknipt en de middelste 2 kabeltjes op de plek van de rode en de blauwe aangesloten, de rest is niet aangesloten.
Dat gaat dan vervolgens naar de splitter, en dan via het meegeleverde kabeltje naar het modem.
Telefoon werkt wel gewoon, alarminstallatie ook
Doe ik iets fout?
Ik heb gereageerd op jouw vraag in het Demon Topic.
Staat heel precies uitgelegd hoe je het kan aansluiten. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Haal de alarminstallatie voor gein eens los.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
cjdijk schreef op 19 October 2003 @ 11:57:
[...]

Ik heb gereageerd op jouw vraag in het Demon Topic.
Staat heel precies uitgelegd hoe je het kan aansluiten. :)
Dankje, dan denk ik dat de lijn gewoon nog niet is opgeleverd

Alarminstallatie loskoppelen gaat niet echt, dat is allemaal afgesloten en verzegeld, maakt ook niks uit want het is geen constante verbinding, ding belt 1x per dag naar de centrale op de verbinding te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Na aanleiding van deze bericht op webwereld KPN frustreert BBned met adsl op platteland : Dit is althans de mening van BBned-directeur Hans Rietkerk. "Ons enthousiasme om breedbandloze dorpen te voorzien van adsl is de laatste tijd behoorlijk minder geworden", zo zegt Rietkerk tegenover WebWereld. "Lokale initiatieven worden door KPN vaak vakkundig om zeep geholpen."

BBned startte anderhalf jaar geleden een ambitieus programma waarbij gepoogd werd in samenwerking met lokale overheden consumenten aan adsl te helpen. Het gaat daarbij om kleine gemeenschappen die normaalgesproken niet in aanmerking komen voor adsl via KPN.

De voormalige monopolist verlangt minimaal 325 aansluitingen. Bij BBned ligt deze grens doorgaans een stuk lager. In veel gevallen benadert KPN echter potentiële gegadigden met het aanbod om gebruik te maken van het KPN-netwerk, waardoor het aantal gegadigden voor BBned afneemt. "Voor ons wordt het dan weinig aantrekkelijk", aldus Rietkerk.

Onlangs nog ging KPN de mist in toen het de inwoners van een aantal dorpen een brief stuurde met de mededeling dat er eindelijk adsl beschikbaar is. Dat bleek niet zo te zijn; de brief was te vroeg verstuurd.

Opvallend is dat in een groot aantal van de bewuste dorpen (zoals Ureterp, Ruinen, Galder en Driel) juist nu lokale acties zijn gestart om breedband via wifi of BBned aan te bieden. Woordvoerder Bram Oudshoorn ontkent echter dat dít de reden is geweest om de brief versneld te versturen.

"Het is gewoon een stomme fout die we hebben gemaakt." De zegsman geeft wel toe dat KPN de concurrentie nauwlettend in de gaten houdt. "Als ons bekend wordt dat een concurrent in een bepaald dorp iets gaat doen, zullen wij kijken of we ze niet sneller af kunnen zijn. Het zou stom zijn als je dat niet zou doen."

Wat vinden jullie ervan, kan ik wel de frustratie bij BBned goed begrijpen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam van je Provider (ISP): DEMON
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : analoog
Abonnement (Down/Up): 8192/1024
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 825/84 (met een top van 908/94)
Ping * : 15
Afstand tot Centrale ** : 1504 meter (1332 minder betrouwbaar)
Modem : Zyxel
Router : met edimax router haal ik maar 550kb/s down
Tweaks : geen

Die top speed haal ik als ik een servicepack van microsoft dl en de upload was naar een mede DEMON internetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik snap het helemaal. Gewoon weer een naai punt voor KPN! Ik wacht trouwens nog steeds op mijn 1mb down.... Hebben jullie het al wel?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
ach nouja, dat is gezonde concurrentie. er is niet voor niets ook zo'n prijzenslag gaande met adsl abonnementen, laat ze het maar lekker zelf uitvechten, zolang wij maar een goeie & goedkope verbinding hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Tot zolang dat ze geen prijs afspraken gaan maken zie ik het probleem niet zo. Binnenkort krijgt NMA meer macht, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Overzichtje (testlijn):

Provider: TweakDSL
Type: Analoog
Abbo: 8128 / 1024 (UltraDSL)
Training: 8064 / 864
Snelheid: ~ 850KB/sec down en ~ 90KB/sec
(download is van trueservers test bestand. Upload is naar een kpn snel abbo via een ftp sessie)
Ping:
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=0 ttl=251 time=16.640 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=1 ttl=251 time=16.390 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=2 ttl=251 time=16.752 ms
afstand: via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ : De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend
via dat locatie net: 500mtr
via demon check: 474mtr
modem: alcatel v510i
router: freebsd bak :)

thats it i think

edit:

ohjah, tweaks??? als in van reg tweaks ofzo.. nee, nix..

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 22-10-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Sa1 schreef op 22 October 2003 @ 14:51:
Overzichtje (testlijn):

Provider: TweakDSL
Type: Analoog
Abbo: 8128 / 1024 (UltraDSL)
Training: 8064 / 864
Snelheid: ~ 850KB/sec down en ~ 90KB/sec
(download is van trueservers test bestand. Upload is naar een kpn snel abbo via een ftp sessie)
Ping:
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=0 ttl=251 time=16.640 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=1 ttl=251 time=16.390 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=2 ttl=251 time=16.752 ms
afstand: via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ : De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend
via dat locatie net: 500mtr
via demon check: 474mtr
modem: alcatel v510i
router: freebsd bak :)

thats it i think

edit:

ohjah, tweaks??? als in van reg tweaks ofzo.. nee, nix..
Zo dat is een mooie upload snelheid... ik denk dat je beperkt wordt door je modem, aangezien je zo dichtbij woont, zou je welhogeresnelheiden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 09-09 18:02
Misschien ff een dom vraagje, wat voor een progje gebruik je om te zien hoe ver je van je centrale af zit? Is dat gewoon met het blote oog? van: "Nou kijk daar staat de centrale ?" Kan je het opvragen bij KPN/BBned?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Zhadum schreef op 22 oktober 2003 @ 16:52:
[...]

Zo dat is een mooie upload snelheid... ik denk dat je beperkt wordt door je modem, aangezien je zo dichtbij woont, zou je welhogeresnelheiden kunnen halen.
mja, maar op 1 of andere manier zijn de kabels hier wel bar slecht, k haal hele slechte waardens over m'n lijn, 't zou best kunnen dat de kabels eerst nog 3x de stad rond gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Dj_Neo_Ziggy schreef op 22 oktober 2003 @ 21:51:
Misschien ff een dom vraagje, wat voor een progje gebruik je om te zien hoe ver je van je centrale af zit? Is dat gewoon met het blote oog? van: "Nou kijk daar staat de centrale ?" Kan je het opvragen bij KPN/BBned?
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

Staat vaak genoeg in andere topics genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam van je Provider (ISP): SpeedXS
Abonnement (Down/Up): 8192/512 (moet nog 1024 up worden)
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 825/64 (met een top van 780/52)
Ping * : 17
Afstand tot Centrale ** : 1329 meter (1218 minder betrouwbaar)
Modem : E-tech 4 ports ADSL modem/router
Router : E-tech 4 ports ADSL modem/router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 22:03:
Naam van je Provider (ISP): SpeedXS
Abonnement (Down/Up): 8192/512 (moet nog 1024 up worden)
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 825/64 (met een top van 780/52)
Ping * : 17
Afstand tot Centrale ** : 1329 meter (1218 minder betrouwbaar)
Modem : E-tech 4 ports ADSL modem/router
Router : E-tech 4 ports ADSL modem/router
Moet de top en de "gewone" snelheid niet omgedraaid ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op 22 October 2003 @ 22:07:
[...]

Moet de top en de "gewone" snelheid niet omgedraaid ? :)
Euhz.... geen idee?
Dacht dat het de bedoeling was om neer te zetten wat de lijn max aan zou kunnen en wat je op max hebt gehaald.
Ik weet namelijk niet wat de normale snelheid is, ik heb hiero 6 - 8 pc's aan dat modem hangen. En aangezien de etech geen SNMP ondersteund kan ik niet uitlezen wat er nou gemiddeld doorheen gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 22:16:
[...]

Euhz.... geen idee?
Dacht dat het de bedoeling was om neer te zetten wat de lijn max aan zou kunnen en wat je op max hebt gehaald.
Ik weet namelijk niet wat de normale snelheid is, ik heb hiero 6 - 8 pc's aan dat modem hangen. En aangezien de etech geen SNMP ondersteund kan ik niet uitlezen wat er nou gemiddeld doorheen gaat. ;)
:? Ik begrijp niet wat je zegt, maar het feit dat je top lager is dan die andere snelheid lijkt met niet kloppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gaat dit nu een "post hier je up/download snelheid" topic worden? dan gaat ie toch van mn bookmarks af.. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
nimm2 schreef op 07 October 2003 @ 18:14:
ik kreeg net een brief van mijn internetprovider LUNA, die hier in het gebouw zitten. Ik zit via een intern netwerk op hun glasvezelkabel aangesloten.

eerst betaalde ik altijd nog 35 euro voor een standaard 512/256 verbinding maar de laatste tijd kreeg ik steeds vreemde hoge downloadsnelheden.

vandaag kreeg ik een brief in de bus dat ik voor 50 euro per maand voortaan gebruik kan maken van de volledige snelheid van het netwerk, en dat is 10 mbit up en 10 mbit downstream!

[afbeelding]

HOERA! _/-\o_
Klinkt leuk
maar wat het feitelijk betekend dat het interne netwerk 10Mbit is. Maar je verbinding naar buiten toe is nog altijd 512om256....

code:
1
2
3
4
5
6
Wat kost het?
LunaNet Fiber Account    Maandelijks*      Eenmalig* 
512/256 Kbps**             € 29,95               € 35,00 
1024/512 Kbps               € 49,95               € 35,00 
* Alle prijzen zijn inclusief BTW, exclusief ethernetkaart.
** Voor dataverkeer binnen het Luna netwerk geldt een snelheid van 10/10 Mbps.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

aha.. goed ik had dus verkeerd gelezen, soz helmund (f)

maar iig .. tis en blijft offtopic

Nog iets anders, ik hoop ook niet dat dit een snelheids opsommigs topic wordt. En al helemaal niet van mensen waar de snelheid nog niet omhoog is gegaan. Daar gaat het namelijk helemaal niet om, het is al lang algemeen bekent dat als je 512kb/sec up heb dat je ongeveer 50 tot 55kB/sec zal halen.

[ Voor 40% gewijzigd door Sa1 op 23-10-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 05-09 19:55
Mkay! :)

BTW, dit is dus wél een opsommingstopic...

Zoals ik uit de initial post haal althans.

Denk dat het bedoeld is om te kijken hoe dicht men in de werkelijkheid bij de 1Mbit up kan komen met BBNed.

Zit BabyXL nu eigenlijk ook aan de 1Mbit up? Dan zou je daarmee sneller moeten kunnen gaan omdat zij de overhead voor eigen rekening nemen toch?

[ Voor 81% gewijzigd door DarkHelmet op 23-10-2003 12:49 ]

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
KarreMania schreef op 23 October 2003 @ 11:49:
gaat dit nu een "post hier je up/download snelheid" topic worden? dan gaat ie toch van mn bookmarks af.. :/
Het wordt een grote BBNED topic en uiteraard mag je de snelheden die je haalt (volgens de schema, dan is het duidelijk) - hoge snelheden - willen we zien, welke ISP's en voor voor prestatie ze leveren... Hierdoor heb je een verglijking matriaal binnen BBned en ISP's.

Alles wat met Bbned te maken heeft wordt ook hier behandeld. Vergelijk het maar met Grote DDR geheugen Topic.

Keus is uiteraad aan jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 18 October 2003 @ 18:14:
[...]

zou je mijn eventueel wel kunnen vertellen of een pagina is, die wel up to date is???
Probeer http://pcdb.bbned.nl eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Thanks. Ga hem meteen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Naam van je Provider (ISP): Demon
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : Analoog
Abonnement (Down/Up): 2048/1024
Training (Down/Up) : 2048/932
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 210/92
Ping * : 19
Afstand tot Centrale ** : 1051 meter
Modem : Allied Copperjet 810
Router : Nexland ISB Pro 800 Turbo
Tweaks : MTU value Tweak

Zoals je ziet ben ik ERG tevreden over mijn verbinding. Zeker als je bedenkt dat tussen het aanvragen en het gebruiken van de verbinding slechts twee weken zit. Dat is dus inclusief 7 dagen "afkoelen"
Demon _/-\o_
Overigens is mijn lijn nog niet officieel opgeleverd, maar dat kan nooit lang meer duren. Alhoewel de officiele oplevering van mijn nog wel een maandje of tig mag duren })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

DarkHelmet schreef op 23 October 2003 @ 12:47:

Zit BabyXL nu eigenlijk ook aan de 1Mbit up? Dan zou je daarmee sneller moeten kunnen gaan omdat zij de overhead voor eigen rekening nemen toch?
Nee want de ADSL specs gaan officieel niet eens tot 1024 kbs upload, heb ik hier ergens gelezen. Is dus pure marketing want 2048/1024 staat toch beter als 2048/832.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Laatst online: 12-09 09:10
Ik trek hier max 95k/s upload, en dat met een 850kbit max modem (E-tech kreng)... heb een Telebyte lijntje, niet verkeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Wanneer gaat Demon en/of BBned nou eens duidelijkheid verschaffen over deze 1 Mbit upload. Ik betaal nog steeds €65,- voor mijn 2048/512 die 2-8/1024 moet worden. Ik word gewoon genaaid vind ik andere nieuwe klanten krijgen voor het zelfde geld meer voor minder en een paar snelle jongens die nog net snel ff lijn upgrade hadden aangevraagd ook (als ik het op tijd had geweten had ik precies hetzelfde gedaan hoor).
Ze moeten toch een plan hebben wanneer ze wat gaan upgraden want ze geven nou huidige klanten een ander product voor het zelfde geld. Dit is nu al 2 maanden bekend denk ik en nog geen steek verder. Nog geen datum bekend wanneer ze welk gebied gaan doen ook niet welke proivders eerst, heb wel eeens gehoord eerst de kleintjes (lekker is dat) maar dat heb ik ook nooit bevesitgd gezien. Kan iemand mis een beetje duidelijkheid brengen, ik word namelijk helemaal gek van dit onrecht ;)

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13-09 13:15
Beamer schreef op 26 October 2003 @ 00:46:
Wanneer gaat Demon en/of BBned nou eens duidelijkheid verschaffen over deze 1 Mbit upload. Ik betaal nog steeds €65,- voor mijn 2048/512 die 2-8/1024 moet worden. Ik word gewoon genaaid vind ik andere nieuwe klanten krijgen voor het zelfde geld meer voor minder en een paar snelle jongens die nog net snel ff lijn upgrade hadden aangevraagd ook (als ik het op tijd had geweten had ik precies hetzelfde gedaan hoor).
Ze moeten toch een plan hebben wanneer ze wat gaan upgraden want ze geven nou huidige klanten een ander product voor het zelfde geld. Dit is nu al 2 maanden bekend denk ik en nog geen steek verder. Nog geen datum bekend wanneer ze welk gebied gaan doen ook niet welke proivders eerst, heb wel eeens gehoord eerst de kleintjes (lekker is dat) maar dat heb ik ook nooit bevesitgd gezien. Kan iemand mis een beetje duidelijkheid brengen, ik word namelijk helemaal gek van dit onrecht ;)
Ik snap ook niet zo goed waarom ze het eerst van de daken schreeuwen en het vervolgens erg lang stil is. Vind dat een planning onderhand toch wel eens rond zou mogen zijn. Weet iedereen eindelijk waar hij aan toe is.

Voorspelt niet veel goeds, uit newsgroep demon:
Speed Upgrade BBned uitgesteld
De reeds eerder aangekondigde (gratis) speed Upgrade van BBned is tot een
later te bepalen tijdstip uitgesteld. Het technisch uitvoeren van de
snelheid verhoging is door BBned zwaar onderschat.

Het was de bedoeling om dit middels een automatic-provisioning-system te
realiseren, doch blijkt dit systeem niet te werken. (lange downtime per
order). De speed-upgrades worden nu met de hand verwerkt, wat resulteert in
een lange wachttijd, met de nodige fout kansen.

[ Voor 20% gewijzigd door waslijn op 26-10-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh, waar lees jij dat ?? Ik heb net de newsgroepen ff gechecked, maar ik zie dit nergens staan..

Welke nieuwsgroep heb je dit uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 01:29:Welke nieuwsgroep heb je dit uit ?
* burne slaat prospero even met google om de oren:

*flats*

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, hehe.. :P

thanks

In (f)outlook komt deze message namelijk niet voor in de lijst, maar ik had dat natuurlijk van te voren kunnen weten ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Off-topic:

Werkt bij jullie de search functie??? Bij mij in ieder geval niet.

/off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 26 October 2003 @ 13:53:
Off-topic:

Werkt bij jullie de search functie??? Bij mij in ieder geval niet.

/off topic
offtopic:
Nee, die werkte vannacht ook al niet bij mij

Edit: En nu nog steeds niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Beamer schreef op 26 October 2003 @ 00:46:
Kan iemand mis een beetje duidelijkheid brengen, ik word namelijk helemaal gek van dit onrecht ;)
Onzin natuurlijk, je hebt een contract afgesloten en je krijgt precies waarvoor je getekend hebt.
Dat de isp's nu ook de bestaande klanten en dus jij ook, een hogere spec geven zijn ze niet eens toe verplicht!
Kortom: geniet gewoon van je verbinding want die is zoals je hem wilde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam van je Provider (ISP): Tu-Delft
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 750/125
Ping * :16ms
Afstand tot Centrale ** : 756m

Modem : CopperJet 810
Router : Freesco bak
Tweaks : none

voor actuele stats: www.gsnet.nl/stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

dolby schreef op 26 October 2003 @ 15:13:
[...]

Onzin natuurlijk, je hebt een contract afgesloten en je krijgt precies waarvoor je getekend hebt.
Dat de isp's nu ook de bestaande klanten en dus jij ook, een hogere spec geven zijn ze niet eens toe verplicht!
Kortom: geniet gewoon van je verbinding want die is zoals je hem wilde. :)
Ja ok je hebt mis wel een beetje gelijk. Maar ik wilde sowieso gaan upgraden en die mogelijkheid wordt me momenteel ontnomen. Dus mag ik wel verwachten dat ze wat duidelijkehid brengen wanneer hun gaan upgraden, want zo lang hun niet hebben geupgrade kun je zelf ook niet upgraden, dus het is toch wel van belang dat ze eens wat gaan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n lijn is zojuist opgeleverd, 8096/1024, heb slechts 17 dagen zonder internet gezeten >:) (overgestapt van xs4all basic)

Naam van je Provider: Demon
Training (Down/Up) : Wasda??
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 823 down / 90.8 up (speedtest.nl)
Ping * : 19 ms
Afstand tot Centrale ** : 763 meter
Modem : Meegeleverde Zyxel
Router : E-Tech

>:)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Naam van je Provider (ISP): Demon
Abonnement (Down/Up): 8mbit/1mbit
Training (Down/Up) : 8064000 / 896000
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 823kbyte / 92 kbyte
Ping * : 15 ms
Afstand tot Centrale ** : 1361 Meter
Modem : Vigor 2600We
Router : Vigor 2600We
Tweaks : ***

De Vigor trainde standaard op 8064000 / 800000, dit terwijl ik een SNR had van 10, wat dus inhield dat de snelheid echt nog wel iets hoger kon, zeker mbt de upstream.
Het blijkt dat de Vigor zowel kan trianen met default settings, maar dat je hem ook evt direct met de DSLAM kan laten praten als dit een Globespan is. En laat dat nu net het geval zijn bij BBNED.
Dus, heb je een Vigor 2600, en wil je een hogere upstream, probeer dit eens:

* FF naar de commandprompt:
* telnet 192.168.1.1
* adsl dslam gspn
* adsl savecfg
* adsl reboot

En kijk nu eens hoe hoog hij nu traint. Dit heb ik ook al gepost op usenet en daar ook al een paar zeer positieve reacties gekregen. Maar dit werkt dus ALLEEN bij een Vigor 2600 met een recente firmware en als je een upstream hebt van 1mbit (max)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag ik met 90.8 up dus niet klagen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 15:36:

Lone,

Hoe krijg je in vredesnaam die hoge upstream voorelkaar? Ik zit op 1052 meter van de centrale en ik kom met mijn Copperjet echt niet hoger als 93Kb/s

Learn us your secret oh wise one _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Up van 125 geloof ik in geen 125 jaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 15:36:

:O :O :/ :|
Goeiemorgen.. lekker gedroomt?
btw je download (ik haal 815) is dan wel aan de lage kant gezien je "uber" upload.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 09:19:
M'n lijn is zojuist opgeleverd, 8096/1024, heb slechts 17 dagen zonder internet gezeten >:) (overgestapt van xs4all basic)

Naam van je Provider: Demon
Abonnement (Down/Up): 8096/1024
Training (Down/Up) : Wasda??
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 823 down / 90.8 up (speedtest.nl)
Ping * : 13 ms
Afstand tot Centrale ** : 763 meter
Modem : Meegeleverde Zyxel
Router : Sitecom 4s

>:)
Ik ben een uur geleden voor het eerst weer on-line via Adsl.
Heb slechts 9 dagen en 1 uur zonder Adsl gezeten. :P
Overgestapt van HccNet/KPN Basis 768/128 naar Demon/BBNed 2048/1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
cjdijk schreef op 29 October 2003 @ 15:57:
[...]

zozo, lekker snel. Ik ben bang dat andere ISP's iets moeten gaan verzinnen want van alle kanten stromen mensen Demon binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ik zie nog geen results van mensen met isdn valt me op. Zijn dat er zo weinig ?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb op 1 oktober een aanvraag gedaan bij Demon voor het 2048/1024 abonnement. Tot op heden nog niets van ze gehoord. Laatste update op de website dateert van 9 oktober en meldt mij het volgende:
09-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
Duurt best lang moet ik zeggen. Ach..ze zullen het wel erg druk hebben.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik weet niet of het uit maakt maar waar ik mijn upload me meet is iptraff op freesco het is de uploadsnelheid van alle gebruikers van de lijn bijelkaar (dus niet 1 bestand uppen naar en ftp en dan snelheidkijken). Kijk maar in het onderstaande grafiekje, een groot deel van de lijn zit op de 125 kbs:

Afbeeldingslocatie: http://gatekeeper.gsnet.nl:81/iptotal/archive/2003-10-10.png.

Dit is btw niet het grafiekje waar ik vanaf las want de snelheid wordt ook met getallen aan gegeven.

Die niet zo hoge download komt waarschijnlijk omdat de upload altijd redelijk volgetrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13-09 13:15
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 19:40:
Hmm ik weet niet of het uit maakt maar waar ik mijn upload me meet is iptraff op freesco het is de uploadsnelheid van alle gebruikers van de lijn bijelkaar (dus niet 1 bestand uppen naar en ftp en dan snelheidkijken). Kijk maar in het onderstaande grafiekje, een groot deel van de lijn zit op de 125 kbs:

[afbeelding].

Dit is btw niet het grafiekje waar ik vanaf las want de snelheid wordt ook met getallen aan gegeven.

Die niet zo hoge download komt waarschijnlijk omdat de upload altijd redelijk volgetrokken wordt.
Meeting lijkt me niet helemaal in orde, kun je een keer met bijvoorbeeld speedtest.nl meten wat je upload snelheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik wel proberen maar dan moet ik ff een moment vinden wanneer niemand zit te uploaden op de lijn en met de aantallen bittorrents is dat soms lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 29 October 2003 @ 15:57:
[...]

Geloof ik geen hol van O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 20:27:
[...]

Vriend van mij die heeft 2 weken zonder ADSL gezeten, en die geloof ik wel 8)

Het is meestal een kewstie van geluk dat dingen zo goed na elkaar worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 30 oktober 2003 @ 02:26:
[...]

Vriend van mij die heeft 2 weken zonder ADSL gezeten, en die geloof ik wel 8)

Het is meestal een kewstie van geluk dat dingen zo goed na elkaar worden uitgevoerd.
Ik ben ook slim omgegaan met die 7 dagen afkoelperiode tijdens de overgang :)

Maar 9 dagen tussen overstappen van een KPN-provider naar Demon geloof ik dus niet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 03:19:
[...]

Ik ben ook slim omgegaan met die 7 dagen afkoelperiode tijdens de overgang :)

Maar 9 dagen tussen overstappen van een KPN-provider naar Demon geloof ik dus niet :7
Ik geloof hem wel degelijk hoor, hij heeft ons uiterst nauwkeurig op de hoogte gehouden over de vorderingen van zijn overstap in het Demon-topic O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Met welk prog testen jullie je lijn? Met speedtest krijg je niet al die results.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

t3q schreef op 30 oktober 2003 @ 14:13:
Met welk prog testen jullie je lijn? Met speedtest krijg je niet al die results.
De gegevens met betrekking tot de training moet je in je modem zelf bekijken. Vaak kan dit via de webinterface, soms moet je telnetten naar je modem, afhankelijk van het model. Dit zal je in de handleiding terug moeten kunnen vinden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3q schreef op 29 oktober 2003 @ 19:06:
Ik zie nog geen results van mensen met isdn valt me op. Zijn dat er zo weinig ?
ISDN = max up 640 kbit zo uit m'n hoofd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 02:25:
[...]

ISDN = max up 640 kbit zo uit m'n hoofd :'(
Dat lijkt wel te kloppen. Ik kom niet boven de 79,9 KB/s uit, over ISDN met Demon 8/1 en Zyxel-modem. Maar nu heb ik 'm dan ook vandaag pas gekregen en dus nog niks gefinetuned (is dat uberhaupt mogelijk?) en m'n lijn is ook nog niet officieel opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 02:51:
[...]

Dat lijkt wel te kloppen. Ik kom niet boven de 79,9 KB/s uit, over ISDN met Demon 8/1 en Zyxel-modem. Maar nu heb ik 'm dan ook vandaag pas gekregen en dus nog niks gefinetuned (is dat uberhaupt mogelijk?) en m'n lijn is ook nog niet officieel opgeleverd.
79,9 kb is een mooie upload :)

Feli met je uberverbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 13-09 14:49
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 02:51:
Maar nu heb ik 'm dan ook vandaag pas gekregen en dus nog niks gefinetuned (is dat uberhaupt mogelijk
Ik gebruik altijd TCPOptimizer van speedguide.net.
M'n download gaat bij een standaard XP installatie maar maximaal tot 550 kbyte/s , en na de optimize rond de 800 kbyte/s (1500 mtr van centrale)
Upload is bij mij (XS4ALL PowerADSL) nog niet verhoogd, dus daar kan ik niks over zeggen.

Ik zou zeggen , draai de optimizer eens en vertel maar of het iets uitmaakt.
Directe download TCPOptimizer

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 31-10-2003 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Misschien een domme vraag maar wil het toch weten, ik test mijn ping altijd bij speedtest, in de openings post staat dat dit onebtrouwbaar is. Er staat dat ik via de cmd prompt me ping moet testen, maar naar welk adres kan ik dan pingen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 13-09 14:49
ping www.tweakers.net ofzo :?
Ik gebruik altijd de testserver van xs4all.
die heet ping.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Nog paar topics, en kan deze afgesloten worden en vervolgens kan ik de nieuwe topic openen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 03:38:
[...]

Ik geloof hem wel degelijk hoor, hij heeft ons uiterst nauwkeurig op de hoogte gehouden over de vorderingen van zijn overstap in het Demon-topic O-) ;)
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 20:27:
[...]

Hoezo niet 8)7
Misschien krijg ik hier een waarschuwing voor,
maar ik wil niet ongeloofwaardig overkomen. ;)

13-10-2003 21:00 Ingediend.
17-10-2003 volgens HccNet einde Adsl (emailtje).
20-10-2003 volgens KPN einde Adsl (brief).
20-10-2003 14:00 Line Sync ledje op Alcatel modem gaat plotseling knipperen,
Adsl doet het vanaf dat moment niet meer.
21-10-2003 Lijntest BBNed.
22-10-2003 Geaccepteerd.
Email van Demon: modem zal worden opgestuurd.
Lijn zal binnen 3 weken opgeleverd zijn.
23-10-2003 Email en Ftp werken, Adsl niet.
Bel dan in via 56k op HccNet, inbellen op Demon werkt niet.
23-10-2003 KPN Alcatel modem aangesloten, Line Sync blijft knipperen.
29-10-2003 15:00 Line Sync Ledje gaat constant branden.
Mac adres van Draytek Vigor Router bij Demon.nl geregistreerd.
Na 15 minuten een vast IP en verbinding via Alcatel Speedtouch modem. :Y)

Dus 9 dagen en 1 uur zonder adsl.
Vooral die maandag was wel een stressdag voor mij.
Steeds maar weer bellen met KPN dat Adsl het perfect doet. :+
Het Zyxel modem heb ik trouwens ook nog niet ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 31-10-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Vatt schreef op 31 oktober 2003 @ 12:19:
ping www.tweakers.net ofzo :?
Ik gebruik altijd de testserver van xs4all.
die heet ping.xs4all.nl
hum op de zaak deed die dat niet, hier thuis wel :D. Rond de 21 ms sec is me ping trouwens. Dat haal ik op www.speedtest.nl ok dus klopt dus wel in mijn geval.

Provider: demon
Abbo: 2048/512
Van de centrale: 770 meter
Ping: 21 Ms
Downlaod: 215 kb/s
Upload: 47/50 kb/s

[ Voor 3% gewijzigd door Beamer op 01-11-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

cjdijk schreef op 29 oktober 2003 @ 15:57:
[...]

FUck welke firmware versie gebruik je? 13 ms!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Beamer schreef op 01 november 2003 @ 15:22:
[...]

FUck welke firmware versie gebruik je? 13 ms!!!
Mijn Router Draytek Vigor 2200E heeft V2.1a
Mijn Modem Alcatel Speedtouch Home: geen idee, nooit iets aan veranderd.
Behalve dan natuurlijk de settings gewijzigd van KPN naar BBNed bridge modus.

[ Voor 13% gewijzigd door cjdijk op 01-11-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

cjdijk schreef op 01 november 2003 @ 15:30:
[...]

Mijn Router Draytek Vigor 2200E heeft V2.1a
Mijn Modem Alcatel Speedtouch Home: geen idee, nooit iets aan veranderd.
Behalve dan natuurlijk de settings gewijzigd van KPN naar BBNed bridge modus.
Had het eigenlijk over AMDlover :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Beamer schreef op 01 november 2003 @ 18:40:
[...]

Had het eigenlijk over AMDlover :D
Ik zat me al af te vragen 13ms 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Lijkt me niet kloppen...Ik kom niet lager dan 20ms. volgens Demon kun zit je ook rond 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
't kan wel hoor :-)

code:
1
2
3
    Packets: Sent = 14, Received = 14, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 14ms, Maximum = 16ms, Average = 14ms

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Inderdaad.. Ik zit hier ook meestal rond de 15 tot 16ms met mijn BBned/Demon
Ik maak gebruik van een Vigor 2600We

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Is dat naar de gateway of naar tweakers.net?
Bij kabel zie ik veel lagere pings (bij docsis modems althans), ping 5 naar de gateway en ping <10 naar tweakers.net ofzo.
Ik ben benieuwd of die 'hoge ping' bij adsl in het adsl deel van de verbinding zit of bij de provider.

Je zal me wel n mierenneuker vinden, omdat het hier in alle gevallen over lage pingtijden gaat :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FatalError schreef op 02 november 2003 @ 12:47:
Is dat naar de gateway of naar tweakers.net?
Bij kabel zie ik veel lagere pings (bij docsis modems althans), ping 5 naar de gateway en ping <10 naar tweakers.net ofzo.
Ik ben benieuwd of die 'hoge ping' bij adsl in het adsl deel van de verbinding zit of bij de provider.

Je zal me wel n mierenneuker vinden, omdat het hier in alle gevallen over lage pingtijden gaat :)
Dit is ping naar een webserver. Vergelijkbaar met tweakers.net

Pingen naar je gateway is nooit handig. Dit is een router en deze zijn beveiligd tegen pingfloods. En een icmp pakketje voor hemzelf zal hij altijd als laatste afhandelen. Eerst de rest natuurlijk....

En of je nu www.jeeigenisp.nl pingt of www.tweakers.net zal echt niet meer dan 1ms uitmaken. Tenzij je isp een belachelijk lange route naar de webservers heeft :P

Op een kabelnetwerk kan je inderdaad een lagere lantency halen. Vooral a2000 (voor de mensen die er nog op zitten) kan het belachelijk laag hebben (4 tot 8 ms).

Ook is door andere technieken het netwerk van babyxl over het algemeen ietsie lager dan die van bbned.

ping -t www.tweakers.net:
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 14ms, Maximum = 18ms, Average = 15ms

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 02-11-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Misschien heeft t te maken met de afstand. Ik zit zo 2.7 Km van centrale en haal dus ping rond 20ms (provider -> Demon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zhadum schreef op 02 november 2003 @ 23:10:
Misschien heeft t te maken met de afstand. Ik zit zo 2.7 Km van centrale en haal dus ping rond 20ms (provider -> Demon)
Elektriciteit reist door een kabel met 200.000 kilometer per seconde, oftewel 5µs per kilometer, en dus 13.5 µs voor jouw 2.7 kilometer. Je pingtijden zijn meer dan duizend maal hoger. Dus dat zal het wel niet zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar 't kan wel zijn dat door de lijnafstand er meer 'fouten' zijn waardoor je meer resends hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Ik word nu toch wel een beetje ongeduldig ... waneer komt die beloofde upgrade nou ????? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbned heeft problemen met hun software betreffend de verhogingen door te voeren, op internl.net staat dat het pas in december gaat gebeuren.

beetje vaag dat demon daar geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mijn upload is in Dordrecht ERG onstabiel... (ik heb nog 512) en zit op bbned Demon 2048/512.
De upload was altijd 53 kb/s. Nu 11, dan weer 30.2 dan weer 40.0 en dan weer 25.0. Ook heb ik hele erge lage conn/min; normaal 1200 , nu 50 tot 500 (ook instabiel). Nu lees ik in de nieuwsgroepen dat ik niet de enige ben, iemand in Rotterdam heeft het ook. Verder heeft iemand anders hier in Dordrecht, maar op andere centrale, geen last.

Hebben andere medetweakers ook dit probleem ? (bij mij sinds vrijdag 16.00 uur)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tutti-frutti schreef op 03 november 2003 @ 16:53:
Mijn upload is in Dordrecht ERG onstabiel... (ik heb nog 512) en zit op bbned Demon 2048/512.
De upload was altijd 53 kb/s. Nu 11, dan weer 30.2 dan weer 40.0 en dan weer 25.0. Ook heb ik hele erge lage conn/min; normaal 1200 , nu 50 tot 500 (ook instabiel). Nu lees ik in de nieuwsgroepen dat ik niet de enige ben, iemand in Rotterdam heeft het ook. Verder heeft iemand anders hier in Dordrecht, maar op andere centrale, geen last.

Hebben andere medetweakers ook dit probleem ? (bij mij sinds vrijdag 16.00 uur)
Volg de demon nieuwsgroepen eens, je bent niet de enige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

IK kom ook uit Dordrecht en bij wisseld de upload ook vrij erg. Ik heb wel isdn. De laaste tijd heb ik veel hogere download snelheden. Uitschieters naar de 1mb/s :P vaah allemaal.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bjck schreef op 03 november 2003 @ 17:28:
[...]

Volg de demon nieuwsgroepen eens, je bent niet de enige :P
ja, ik ontdek net een msg met wat diepere reply strook ;) Gelukkig dat er meerdere zijn... heb ik het gevoel dat het sneller wordt opgelost :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:11

NEK

Is 753 meter dan ver weg van de centrale m.b.t. de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEK schreef op 03 november 2003 @ 17:40:
Is 753 meter dan ver weg van de centrale m.b.t. de snelheid?
Nee, maar het hangt niet alleen van de afstand af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op 31 oktober 2003 @ 10:24:
[...]

Ik gebruik altijd TCPOptimizer van speedguide.net.
M'n download gaat bij een standaard XP installatie maar maximaal tot 550 kbyte/s , en na de optimize rond de 800 kbyte/s (1500 mtr van centrale)
Upload is bij mij (XS4ALL PowerADSL) nog niet verhoogd, dus daar kan ik niks over zeggen.

Ik zou zeggen , draai de optimizer eens en vertel maar of het iets uitmaakt.
Directe download TCPOptimizer
Thanks voor de tip, ik heb 'm inmiddels gedownload en of het iets uitmaakt kan ik nog niet met zekerheid zeggen, het zal nog niet heel veel zijn in elk geval. Maar ik blijf er nog mee stoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 09:25:
[...]

79,9 kb is een mooie upload :)

Feli met je uberverbinding :)
Die 79,9 Kb/s was wel max, gemiddeld zit ik zo rond de 75-78 Kb/s. Maar daar mag je over ISDN heel blij mee zijn, geloof ik :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.