BBned, 1 mbit upload

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 3 dagen Demon. Kreeg het modem binnen met de boodschap dat oplevering van de lijn nog 3 weken zou duren. Toch maar eens geprobeerd en presto! Hij deed het direkt. Toen ik het bestelde was het nog de 2 gig lijn, nu dus 8 gig. daar ben ik best blij mee :) Voor wat betreft de helpdesk, heb ze 1 keer gebeld en moest toen vrij lang wachten. Ze hebben me daarentegen wel goed geholpen en waren bijzonder (klant)vriendelijk. Bij downloaden gebeurd het me alleen dat de lijn na enige tijd "doodvalt". Alleen opnieuw opstarten helpt dan. Iemand enig idee waar dat door komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Bart-01 schreef op 26 September 2003 @ 13:39:
[...]

Ja vaak 45 min of meer wachttijd, ze zeggen dat ze terug bellen en dat doen ze niet. Klagen kan alleen per fax (en wordt ook niet op gereageerd).

Kortom hoog chello gehalte
Deel deze ervaring totaal niet, heb 2x gebeld en twee maal direct iemand aan de telfoon gehad die veel technische kennis paraat had. Is zo ongeveer het tegenovergestelde van Chello. Misschien dat het grote aantal nieuwe aanmeldingen de wachttijden in de spitsuren wat opdrijft, maar dat is dan ook het enigste wat ik kan bedenken. Bovendien zoals gezegd een gratis 0800 nummer, ben sinds tijden niet to gelukkig geweest met een provider.

[ Voor 9% gewijzigd door waslijn op 26-09-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:52:
Heb sinds 3 dagen Demon. Kreeg het modem binnen met de boodschap dat oplevering van de lijn nog 3 weken zou duren. Toch maar eens geprobeerd en presto! Hij deed het direkt. Toen ik het bestelde was het nog de 2 gig lijn, nu dus 8 gig. daar ben ik best blij mee :) Voor wat betreft de helpdesk, heb ze 1 keer gebeld en moest toen vrij lang wachten. Ze hebben me daarentegen wel goed geholpen en waren bijzonder (klant)vriendelijk. Bij downloaden gebeurd het me alleen dat de lijn na enige tijd "doodvalt". Alleen opnieuw opstarten helpt dan. Iemand enig idee waar dat door komt?
Heb je de laatste firmware, lost veel connectie problemen op.
Gebruik je hem in router of bridged mode?
Misschien dat ze nog met je lijn bezig zijn, dat hij zoals je zegt,
eigenlijk pas over 3 weken goed is. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

Tutti-frutti schreef op 25 September 2003 @ 22:46:
[...]

Vast ip, bereikbaar via normaal ipnummer, of systeemnaam.demon.nl :)
Ik heb een mailtje naar Demon gestuurd: Quote -->

Geachte heer *****,

U schreef;

> voor ik overstap op Demon heb ik 1 vraag. Bij mijn vorige provider was
> het mogelijk om het mac adres van mijn router in een tabel vast te laten
> leggen zodat het ip adres nooit veranderd. Is dat bij Demon ook
> mogelijk?

jazeker, ook wij geven vaste ip-adressen uit die aan het macadres van uw ethernetkaart gekoppeld wordt.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet

}) }) :X }) })

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:51:
[...]

Sorry, maar dat moet ik toch echt tegenspreken. Het is ten eerste een 0800 nummer, dus het kost je niets. Bovendien is 45 min of meer wachttijd echt uitzonderlijk. Ik heb 2 keer aan de lijn gehangen en ik moet een keer 5 minuten wachten en een keer 15 minuten; who cares, gratis nummer. :)

Bovendien had de medewerker van de helpdesk mij wel degelijk teruggebeld ( dezelf avond nog wel)

Tsja, hoog Chello gehalte? Beetje raar om je eigen ervaring te gaan generaliseren. Alsof iedereen vindt wat jij vindt.... Niet iedereen (zoals ik) heeft slechte ervaring(en) met de Demon helpdesk.
Tsja is niet alleen mijn ervaring (rond april dit jaar), maar ook die van mijn broer (ca 2 weken geleden) en van een goede vriend (vorige week). Van mijn broer en ik is niet 1 keer bellen maar gedurende 2 weken, meerdere malen.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom moeten jullie dan allemaal naar die helpdesk bellen? * JvS hoeft nooit naar een helpdesk te bellen :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

:D idd

[ Voor 50% gewijzigd door shotputty op 26-09-2003 18:49 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al demon sinds januari en toen moest ik ze bellen voor een fout die uiteindelijk bij mij lag... Wegens drukte duurde het toen wat langer, maar het is wel een gratis nummer.

Verder vind ik dat ze je vreselijk goed helpen. Helemaal de mensen die de mail beantwoorden.....

Service is zeer goed bij demon. !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

Kheb ergens gelezen in de newsgroup support dat de upgrade 1 oktober gaat plaatsvinden?

Is er meer info hierover?

Life goes as it goes.

Verwijderd

t3q schreef op 26 september 2003 @ 20:03:
Kheb ergens gelezen in de newsgroup support dat de upgrade 1 oktober gaat plaatsvinden?

Is er meer info hierover?
Kun je mij die nieuwsgroep ook geven. Dat artikel wil ik ook wel eens lezen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 09:46:
[...]

Kun je mij die nieuwsgroep ook geven. Dat artikel wil ik ook wel eens lezen. :)
klik

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 12:49 . Reden: op datum gesorteerd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 22:09
shotputty schreef op 26 September 2003 @ 16:56:
[...]

jazeker, ook wij geven vaste ip-adressen uit die aan het macadres van uw ethernetkaart gekoppeld wordt.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet

}) }) :X }) })
Grappig, ik wist niet dat je bij demon gelijk je netwerkkaart aan de adsl lijn moest hangen :D bij mijn isp krijg je eerst de router, en DAN pas netwerkkaarten..
naja als het maar werkt zullen we maar zeggen..

dit fragment zegt op zich ook al iets over de handigheid van de demon helpdesk.

Wat een slaaplul

**Edit**
of ben ik nu te kritisch?
**Edit**

[ Voor 13% gewijzigd door Begbie op 28-09-2003 14:05 ]

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Begbie schreef op 28 September 2003 @ 14:02:
[...]

Grappig, ik wist niet dat je bij demon gelijk je netwerkkaart aan de adsl lijn moest hangen :D bij mijn isp krijg je eerst de router, en DAN pas netwerkkaarten..
naja als het maar werkt zullen we maar zeggen..

dit fragment zegt op zich ook al iets over de handigheid van de demon helpdesk.

Wat een slaaplul

**Edit**
of ben ik nu te kritisch?
**Edit**
Je modem staat zoals je 'm krijgt van Demon in bridge modus: Je IP wordt dus gewoon aan je PC toegekend, niet aan de modem. En zodoende dus adhv het mac-adres van je PCtje.

Als je het modem omconfigged naar router, DAN krijgt de router idd het IP adhv van DAT macadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
is het standaard dat je een bridge krijgt bij demon ja?
hoe zit dat bij de gemiddelde bbned adsl isp?
ik zit bij bART en daar is het standaard dat je router router is, en geen bridge
ik kan hem best omzetten naar bridge, maar ik zie daar het nut niet van. a. security wise, en b heb ik toch maar 1 VAST ip adres...

wat is dan bij demen het voordeel, of sterker nog de reden dat ze die router als bridge instellen?

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Begbie schreef op 28 September 2003 @ 14:18:
is het standaard dat je een bridge krijgt bij demon ja?
hoe zit dat bij de gemiddelde bbned adsl isp?
ik zit bij bART en daar is het standaard dat je router router is, en geen bridge
ik kan hem best omzetten naar bridge, maar ik zie daar het nut niet van. a. security wise, en b heb ik toch maar 1 VAST ip adres...

wat is dan bij demen het voordeel, of sterker nog de reden dat ze die router als bridge instellen?
Als je toch al een losse router hebt, laat je hem op bridged mode staan.
Ik vraag me ook af, als internet eruit ligt, en je belt met Demon,
of dan de eerste vraag die ze stellen is, zet effe je modem op Bridged mode,
daarna gaan we verder met het oplossen van je probleem. ;)

Bij Hccnet (waar ik nu nog 2 weken op zit) moest ik altijd eerst mijn router
er tussenuit halen, voordat ze mij verder wilden helpen.
Uiteraard bleek het NOOIT aan mijn router te liggen (Draytek Vigor 2200E),
maar anders willen ze je gewoon niet verder helpen. :(

Zelf zie ik trouwens geen reden om het modem op router modus te zetten.
Ik bedoel als je 2 of meer pc's wilt aansluiten, heb je zowiso een switch nodig,
kan je voor vrijwel dezelfde prijs net zo goed gelijk een router doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
cjdijk schreef op 28 September 2003 @ 15:23:
[...]

Als je toch al een losse router hebt, laat je hem op bridged mode staan.
Ik vraag me ook af, als internet eruit ligt, en je belt met Demon,
of dan de eerste vraag die ze stellen is, zet effe je modem op Bridged mode,
daarna gaan we verder met het oplossen van je probleem. ;)

Ik bedoel als je 2 of meer pc's wilt aansluiten, heb je zowiso een switch nodig,
Ik heb maar 1 router. Dus als ik hem als bridge instel moet ik bijv. mijn bsd of win2k server routing laten doen. Das leuk om mee te spelen, maar ik vind het juist wel prettig een onderhoudsvriendelijke gateway (mijn zyxel dsl router dus) te hebben.

verder klopt het wel wat je zegt, maar als je hem als bridge gebruikt dan moet je de systemen daarachter apart beveiligen. Als je hem als router instelt, dan NAT je al het verkeer, wat veel scheelt qua beveiliging..

Eigenlijk zie ik het nut van een bridge alleen echt in als je meerdere ip's hebt. Maar graag hoor ik nog dingen van jullie die mijn argumenten tegenspreken.

Toen ik chello had (bridge dus) had ik mijn 2k server die de rest van het netwerk serveerde. Dat werkte prima, maar ik vind het toch prettiger met routing mode zoals ik het nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
cjdijk schreef op 28 september 2003 @ 15:23:
[...]

Dat is omdat die helpdeskers niet elke router kunnen ondersteunen. Als de router op bridge staat hoeft de helpdesk al niet meer naar de router te kijken, zij kunnen zich dan richten op de pc zelf.

Verder is die zyxel van mij (en de Etech die ik hiervoor had) een modem voor de dsl kant, en een 100mbit switch voor de lan-kant. Dus ik kan hier zonder problemen al meerdere systemen aanhangen. Bridge of geen bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Begbie schreef op 28 September 2003 @ 17:15:
[...]

Dat is omdat die helpdeskers niet elke router kunnen ondersteunen. Als de router op bridge staat hoeft de helpdesk al niet meer naar de router te kijken, zij kunnen zich dan richten op de pc zelf.

Verder is die zyxel van mij (en de Etech die ik hiervoor had) een modem voor de dsl kant, en een 100mbit switch voor de lan-kant. Dus ik kan hier zonder problemen al meerdere systemen aanhangen. Bridge of geen bridge.
Ik heb er best begrip voor dat ze bij een helpdesk geen support leveren op de door mijzelf gekochte router. ;)
Alleen bel ik daar niet voor. Als ik bel is er iets aan de hand buiten mijn huis.
Voordat ik bel, pak ik even een andere pc, zet het image terug op die pc,
zet de configuratie terug in mijn router, reset het modem.
Pas als het dan niet werkt, wat eigenlijk altijd zo is, pas dan bel ik de helpdesk. :Y)

Vervolgens ben ik een half uur bezig om samen met die helpdeskmedewerker
van allerlei dingen te proberen op mijn eigen pc configuratie,
om vervolgens te horen, he hij doet het nog steeds niet. Duh. |:(
Dat kost mij dan wel 20 eurocent per minuut en een halfuur tijd.
Daar baal ik eigenlijk van, gelukkig is de helpdesk van Demon gratis. :)

Verder begrijp ik ook best dat er ook Noobs zijn die het bekende stekkertje er niet in hebben zitten, en dan met de helpdek bellen. :P
In mijn ogen zouden ze best kunnen bijhouden hoe het nivo van iemand is,
en is ook begrijpelijk dat iemand met een router meestal geen Noob is.
Maar ze gaan er nu altijd vanuit dat het probleem in de pc van de beller zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
cjdijk schreef op 28 September 2003 @ 17:41:
[...]

Ik heb er best begrip voor dat ze bij een helpdesk geen support leveren op de door mijzelf gekochte router. ;)
Alleen bel ik daar niet voor. Als ik bel is er iets aan de hand buiten mijn huis.
Voordat ik bel, pak ik even een andere pc, zet het image terug op die pc,
zet de configuratie terug in mijn router, reset het modem.
Pas als het dan niet werkt, wat eigenlijk altijd zo is, pas dan bel ik de helpdesk. :Y)

Vervolgens ben ik een half uur bezig om samen met die helpdeskmedewerker
van allerlei dingen te proberen op mijn eigen pc configuratie,
om vervolgens te horen, he hij doet het nog steeds niet. Duh. |:(
Dat kost mij dan wel 20 eurocent per minuut en een halfuur tijd.
Daar baal ik eigenlijk van, gelukkig is de helpdesk van Demon gratis. :)

Verder begrijp ik ook best dat er ook Noobs zijn die het bekende stekkertje er niet in hebben zitten, en dan met de helpdek bellen. :P
In mijn ogen zouden ze best kunnen bijhouden hoe het nivo van iemand is,
en is ook begrijpelijk dat iemand met een router meestal geen Noob is.
Maar ze gaan er nu altijd vanuit dat het probleem in de pc van de beller zit. :(
Jij wel misschien. Ik heb op een helpdesk gebeld. Je zal ze niet de kost moeten geven die boos opbellen en zeggen dat hun verbinding er WEER uit ligt terwijl de licentie van hun zonealarm verlopen is of zoiets stoms. Of een buro stoel die dagelijk over de utp kabel heen rijdt. Daar kan een helpdesk niets mee. Vandaar dat ze alle custom dingen er tussenuit moeten hebben voor dat ze support geven.

En mensen die een router gebruiken hebben meestal meer clue dan de rest idd, maar heb jij nog nooit bij een kennis/familielid een router geinstald? Dat wil dan nog niet zeggen dat de gebruiker net zo slim is als jij ;)

Vergeet ook niet dat veel helpdeskers ook echt niet weten wat ze aan het doen zijn. Helpdesk van plant hoef je niets te kunnen. Dat gewoon veelal klikvee dat werkt met een script, dat scritp vertelt hun precies wat ze moeten checken en vragen. Daar zit geen denkwerk bij. Dus als het even afwijkt van de standaard snapt men er niets meer van.

[ Voor 2% gewijzigd door Begbie op 30-09-2003 10:52 . Reden: onderste alinea miste :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Begbie schreef op 30 September 2003 @ 10:50:
[...]

Jij wel misschien. Ik heb op een helpdesk gebeld. Je zal ze niet de kost moeten geven die boos opbellen en zeggen dat hun verbinding er WEER uit ligt terwijl de licentie van hun zonealarm verlopen is of zoiets stoms. Of een buro stoel die dagelijk over de utp kabel heen rijdt. Daar kan een helpdesk niets mee. Vandaar dat ze alle custom dingen er tussenuit moeten hebben voor dat ze support geven.

En mensen die een router gebruiken hebben meestal meer clue dan de rest idd, maar heb jij nog nooit bij een kennis/familielid een router geinstald? Dat wil dan nog niet zeggen dat de gebruiker net zo slim is als jij ;)

Vergeet ook niet dat veel helpdeskers ook echt niet weten wat ze aan het doen zijn. Helpdesk van plant hoef je niets te kunnen. Dat gewoon veelal klikvee dat werkt met een script, dat scritp vertelt hun precies wat ze moeten checken en vragen. Daar zit geen denkwerk bij. Dus als het even afwijkt van de standaard snapt men er niets meer van.
Helemaal mee eens. :)
O ja, voor de mensen die van kabelinternet overstappen naar Adsl,
kan de onderstaande link misschien van pas komen: :P
cjdijk in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Uit Cistron Nieuwsgroep

Zoals hier al vele malen voorbij is gekomen:
De bestaande klanten gaan pas minder betalen wanneer bbned de klanten
"omzet". Waar we eerst nog jan/feb te horen kregen hebben we vandaag
toezegging gekregen dat het "in 2003" nog gebeurt. Tot die tijd
blijft iedereen de oude prijs betalen. Alleen voor nieuwe klanten
zullen de nieuwe tarieven direct gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

T.dsl doet het gewoon op 1 november, en de datalimieten zijn er ook af :)
http://tweakdsl.nl/Hotnews.htm

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
./Proxy schreef op 04 October 2003 @ 20:25:
T.dsl doet het gewoon op 1 november, en de datalimieten zijn er ook af :)
http://tweakdsl.nl/Hotnews.htm
hmmmm erg interessante prijzen, beetje afgekeken van Demon, denk ik. Wat zijn de aansluitkosten en modem. Daarin word er niks over gezegd, maar misschien moet ik beter zoeken :D

Wel erg fijn dat er geen datalimit aanwezig is :D
zijn er weinig providers die hun klanten begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Ik heb nu chello maar ik ben van plan op Demon over te stappen (2048/1024) en ik heb nu een com21 modem en een draytek vigor 2200E router. Als ik nu die standaard modem van Demon gebruik kan ik dan nog gewoon me router blijven gebruiken incl VPN van de router? Heeft iemand ook een idee hoeveel kBps je dan maximaal kan halen (upload) ivm die router, modem en 700m naar de ADSL centrale, er vanuit gaand dat de koper verbinding goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het gewoon weg flippuh dat ik bij Tweakdsl totaal geen limiet heb. Kan ik de community tenminste wat supporteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 14:15:
Ik vind het gewoon weg flippuh dat ik bij Tweakdsl totaal geen limiet heb. Kan ik de community tenminste wat supporteren :)
TweakDSL heeft gewoon fair-use hoor :)
Algemene voorwaarden tweakdsl artikel 3 punt 4:
Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat
Verderop staat vervolgens:
TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.
Oftewel, de voorwaarden spreken zichzelf tegen en je weet niet waar je aan toe bent in geval van extreem veel dataverbruik.
(Omdat je bij extreem veel dataverbruik andere gebruikers kan/zal hinderen)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Fidai schreef op 06 October 2003 @ 13:35:
Ik heb nu chello maar ik ben van plan op Demon over te stappen (2048/1024) en ik heb nu een com21 modem en een draytek vigor 2200E router. Als ik nu die standaard modem van Demon gebruik kan ik dan nog gewoon me router blijven gebruiken incl VPN van de router? Heeft iemand ook een idee hoeveel kBps je dan maximaal kan halen (upload) ivm die router, modem en 700m naar de ADSL centrale, er vanuit gaand dat de koper verbinding goed is?
Een Draytek router Vigor 2200E is prima bruikbaar.
De upload wordt beperkt tot 1024 kilobits,
de download wordt beperkt tot 6144 kilobit.
Het standaard modem wat Demon levert beperkt de upload tot 896 kilobits.
Je kan tot 8192 kilobit bestellen tot 1.3km van de centrale.
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 14:15:
Demon heeft ook geen limiet, maar heeft wel veel betere nieuwsgroepen.
Ik zie geen voordelen om voor tweakdsl te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Demon heeft een FUP met daar in dat ze wel kijken naar het gemiddelde van een wijk. En als jij daar ruim over heen zit wedden dat je dan een bericht krijgt. Bij TweakDSL hebben zee FUP met daar in voorwaardes over abuse en dergelijken maar er is GEEN download limiet helemaal niks en ze kijken ook niet naar gemiddeldes van een wijk
Oftewel, de voorwaarden spreken zichzelf tegen en je weet niet waar je aan toe bent in geval van extreem veel dataverbruik.
(Omdat je bij extreem veel dataverbruik andere gebruikers kan/zal hinderen)
Ik download gem 200GB per maand. En heb als 1 van eerste tweakDSL en ik heb nog nooit wat gehoord :)

[ Voor 33% gewijzigd door WeAreLegion op 06-10-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

WeAreLegion schreef op 06 oktober 2003 @ 15:49:
Demon heeft een FUP met daar in dat ze wel kijken naar het gemiddelde van een wijk. En als jij daar ruim over heen zit wedden dat je dan een bericht krijgt. Bij TweakDSL hebben zee FUP met daar in voorwaardes over abuse en dergelijken maar er is GEEN download limiet helemaal niks en ze kijken ook niet naar gemiddeldes van een wijk

[...]

Ik download gem 200GB per maand. En heb als 1 van eerste tweakDSL en ik heb nog nooit wat gehoord :)
Gaan we weer, het bekende datalimiet verhaal, is al zo vaak langsgeweesd.
Er zit geen verschil tussen een FUP en geen datalimiet. :Z
Trouwens ik ken ook iemand met Demon die ook zo'n 200GB dataverkeer per maand heeft, en nog nooit iets heeft gehoord, hij zit er al 3 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
cjdijk schreef op 06 October 2003 @ 15:43:
[...]

Je kan tot 8192 kilobit bestellen tot 1.3km van de centrale.

[...]
Is dat nieuw dan? ik zit op 1.8 km en heb 8192/1024, en volgens mij is dat een aangelegenheid van BBned en niet van demon.
BBned hanteerd volgens mij nu de regel dat alles kan tot 3 km en daarna alleen 512/256....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Datafeest schreef op 14 June 2003 @ 14:49:Hoe is het met hun binarie-newsservers eigenlijk? :?
20TB newsserver genoeg?
van wat ik heb gehoort is het (een van de) beste van nederland.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
Ik weet niet waar je die 20TB vandaan hebt maar lijkt me beetje veel, das 20.000GB! dat zijn 100x 200GB HD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fidai schreef op 06 October 2003 @ 16:58:
Ik weet niet waar je die 20TB vandaan hebt maar lijkt me beetje veel, das 20.000GB! dat zijn 100x 200GB HD's :)
Ik heb het hier vandaan

Access to 29,000+ usenet newsgroups
Over a million articles/day
Storage for more than 20 Terabytes of Data
Guaranteed 99% uptime for Usenet service through redundant peering arrangements
24x7 Customer service
Spam filtration
95%+ article completion rate
Bulletproof Usenet access with multiple load-balanced redundant spools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 04 October 2003 @ 20:17:
Uit Cistron Nieuwsgroep

Zoals hier al vele malen voorbij is gekomen:
De bestaande klanten gaan pas minder betalen wanneer bbned de klanten
"omzet". Waar we eerst nog jan/feb te horen kregen hebben we vandaag
toezegging gekregen dat het "in 2003" nog gebeurt. Tot die tijd
blijft iedereen de oude prijs betalen. Alleen voor nieuwe klanten
zullen de nieuwe tarieven direct gelden.
Ik heb Cistron maxx nu. Samen met het bericht over de nieuwe abbo's kwamen weer een hoop beloftes over de news server e.d. Dat heb ik al eens gehoord geloof ik :? :X Nu blijven ze nog steeds dik duurder en die datalimiet blijft ook. Dus eigenlijk heb je hetzelfde bij TweakDSL..geen news, wel een snelle lijn, maar dan goedkoper en die dwaze datalimiet weg. Woei!

TweakDSL..here I come :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:10:
[...]

Ik heb Cistron maxx nu. Samen met het bericht over de nieuwe abbo's kwamen weer een hoop beloftes over de news server e.d. Dat heb ik al eens gehoord geloof ik :? :X Nu blijven ze nog steeds dik duurder en die datalimiet blijft ook. Dus eigenlijk heb je hetzelfde bij TweakDSL..geen news, wel een snelle lijn, maar dan goedkoper en die dwaze datalimiet weg. Woei!

Zal voor een ieder een eigen keuze blijven. Zelf heb ik ook MAXX, ik blijf er echter wel. Ook het over gaan (opzegtermijn = 45 dagen), waarna een aantal down-dagen speelt hierbij een rol.

[koffiedikkijken]liever een goed (lage ping) netwerk dan een overvol netwerk waar iedereen 800kb/s 24/7 staat te downloaden (mede door fup)[/koffiedikkijken]

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-10-2003 17:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
Volgens mij gaan er echt heel veel mensen overstappen op Demon, mede door chello QOS. Ben benieuwd hoe dat gaat, is de capaciteit van hun eigen interne netwerk wel groot genoeg en hoe snel kunnen ze de bandbreedte naar andere netwerken uitbreiden? Ik hoop dat het goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

boots schreef op 06 October 2003 @ 16:39:
[...]

Is dat nieuw dan? ik zit op 1.8 km en heb 8192/1024, en volgens mij is dat een aangelegenheid van BBned en niet van demon.
BBned hanteerd volgens mij nu de regel dat alles kan tot 3 km en daarna alleen 512/256....
Sorry, mijn fout, moest idd. 3KM zijn.
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 17:10:
[...]

Wat is het voordeel van TweakDsl :?
Duurder dan Demon, kleinere nieuwsgroepen dan Demon :D
Countess schreef op 06 oktober 2003 @ 16:45:
[...]

20TB newsserver genoeg?
Idd. DE beste van Nederland.
De meeste providers hebben slechts 1 Terabyte, alleen XS4All is beter dan gemiddeld met maar liefst 2 Terabyte. :+
Alleen de nederlandstalige nieuwsgroepen van Demon blijken een kortere retentie te hebben dan die van XS4All.
Komt omdat Demon Amerikaanse nieuwsgroepen gebruikt.
Dus als Amerikaanse films je niet zo interesseren, en je wilt 2 keer zoveel betalen, en acht keer zoweinig upload, ga naar XS4All. :+
Groepen met Amerikaanse films hebben een gemiddelde retentie van 21 dagen bij Demon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 17:10:
Dus eigenlijk heb je hetzelfde bij TweakDSL..geen news, wel een snelle lijn, maar dan goedkoper en die dwaze datalimiet weg. Woei!
:D
Vergeet niet dat je dankzij die dwaze datalimiet wel weet waar je aan toe bent, en met fup niet :) Dat kan voordelig uitwerken, maar ook zeer nadelig...

Een betere nieuwsserver is bij Cistron idd al vaker beloofd, al geloof ik dat ze er nu toch wel een stuk serieuzer naar kijken dan bij vorige discussies. (en de nieuwe (ondertussen niet nieuw meer...) nieuwsserver is een stuk beter dan wat ze hadden...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 18:25

Sa1

hoe komen jullie er bij dat tweak geen news server heeft? der zit nu ongeveer 2.5 TB in die newsserver van hen...

plus dat van dat overvolle netwerk (hogepings) slaat nergens op, k heb overal ping 16 a 17.. super snel allemaal..

voordat er gezegd wordt dat er dingen ontbreken of dingen slecht zijn aan providers, welke dan ook.. moet er eerst eens wat zorg besteed worden aan of de informatie niet inmiddels verouwderd is of simpelweg niet waar is.

nee, ik werk niet bij tweak, noch bij een adere provider.. k vind het alleen zo jammer dat ik in bijna elk topic over internet providers met vergelijkingen e.d. zo veel onwaarheden tegen kom...

[ Voor 71% gewijzigd door Sa1 op 06-10-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Sa1 schreef op 06 October 2003 @ 18:04:
hoe komen jullie er bij dat tweak geen news server heeft? der zit nu ongeveer 2.5 TB in die newsserver van hen...

plus dat van dat overvolle netwerk (hogepings) slaat nergens op, k heb overal ping 16 a 17.. super snel allemaal..

voordat er gezegd wordt dat er dingen ontbreken of dingen slecht zijn aan providers, welke dan ook.. moet er eerst eens wat zorg besteed worden aan of de informatie niet inmiddels verouwderd is of simpelweg niet waar is.

nee, ik werk niet bij tweak, noch bij een adere provider.. k vind het alleen zo jammer dat ik in bijna elk topic over internet providers met vergelijkingen e.d. zo veel onwaarheden tegen kom...
Ik heb nooit gezegd dat Tweakdsl geen nieuwsgroepen heeft.
Ze zijn alleen slechts 2.5 Terabyte en slechts 3 dagen retentie.
Dat is bij Demon 20 Terabyte en 21 dagen retentie.
De ping zal niet uitmaken, al heb je bij Demon wel kans dat je Babyxl krijgt i.p.v. BBned.
En Babyxl heeft dus een lagere ping dan BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

http://news.tweakdsl.nl/
En met een inkomende feed van dik 500gb per dag is 2.5tb nog steeds maar 5 dagen retentie ..
En hoeveel XS4All momenteel heeft is ook niet precies duidelijk, maar het schijnt wel veel meer dan 3.5tb te zijn.
http://www.xs4all.nl/~scorpio/news.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jive op 06-10-2003 22:41 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Jive schreef op 06 October 2003 @ 22:39:
En hoeveel XS4All momenteel heeft is ook niet precies duidelijk, maar het schijnt wel veel meer dan 3.5tb te zijn.
Uit dat plaatje maak ik op dat ze 15 TB voor binaries hebben?

Dan mogen ze wel weer eens wat meer binaries.* groepen gaan doorgeven, want daar is het nu behoorlijk triest mee gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58
cjdijk schreef op 06 oktober 2003 @ 15:43:
[...]

Een Draytek router Vigor 2200E is prima bruikbaar.
De upload wordt beperkt tot 1024 kilobits,
de download wordt beperkt tot 6144 kilobit.
Het standaard modem wat Demon levert beperkt de upload tot 896 kilobits.
Je kan tot 8192 kilobit bestellen tot 3km van de centrale.
De "ZyXEL Prestige 650R-33 ethernet modem voor ISDN linesharing" wordt o.a. standaard door Demon (gratis) geleverd, beperkt die de upload ook tot 896 kilobits?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

cjdijk schreef op 06 October 2003 @ 20:48:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat Tweakdsl geen nieuwsgroepen heeft.
Ze zijn alleen slechts 2.5 Terabyte en slechts 3 dagen retentie.
Dat is bij Demon 20 Terabyte
*Kuch*
In article <3f7b4b6e$0$58706$e4fe514c@news.xs4all.nl>, Boogietje wrote:

>> >Supernews heeft totaal +/- 70 TB opslag, maar dat kan al weer achterhaald
>
>nou vertel dan...? 150 TB??? :)))

Ah, dat begint er op te lijken :-) Ietsje minder dan dat. Zeg maar, zo'n
beetje het dubbele van 70 TB. Slechts ruim 20 keer zo groot als newszilla
dus :-)
--
Niels Raijer
niels@databeest.net

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Newzilla van xs4all zit op 20TB tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Countess schreef op 06 October 2003 @ 16:45:
[...]

20TB newsserver genoeg?
20TB, dacht ik ook. Laatst werd in demon nieuwsgroep bevestigd dat Supernews 140TB groot is... ik klaag niet hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Crazy D schreef op 06 oktober 2003 @ 17:37:
[...]

:D
Vergeet niet dat je dankzij die dwaze datalimiet wel weet waar je aan toe bent, en met fup niet :) Dat kan voordelig uitwerken, maar ook zeer nadelig...

Een betere nieuwsserver is bij Cistron idd al vaker beloofd, al geloof ik dat ze er nu toch wel een stuk serieuzer naar kijken dan bij vorige discussies. (en de nieuwe (ondertussen niet nieuw meer...) nieuwsserver is een stuk beter dan wat ze hadden...).
heb cistron gehad, had limit van 100Gig, nooit overheen gekomen. Heb nu demon heb FUP, geen idee hoeveel ik download, maar zeker meer dan wanneer ik bij Cistron was. Demon nieuwsserver = echt super (140TB)

Dus voor mij is FUP=beter dan vast limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Jive schreef op 06 oktober 2003 @ 22:39:
http://news.tweakdsl.nl/
En met een inkomende feed van dik 500gb per dag is 2.5tb nog steeds maar 5 dagen retentie ..
Heeft XS4all dvd-r en dan nog voor 10 dagen...dacht ik niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
bedankt dat je mijn bericht naar voren had. Ik dacht doe een grof schatting van 150TB, zat 10 Tb naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

little_soundman schreef op 07 October 2003 @ 01:49:
Newzilla van xs4all zit op 20TB tegenwoordig.
Zhadum schreef op 07 oktober 2003 @ 01:54:
[...]

20TB, dacht ik ook. Laatst werd in demon nieuwsgroep bevestigd dat Supernews 140TB groot is... ik klaag niet hoor :D
Dit is geweldig. >:)
Dus eerst had Xs4All 2 TeraByte, en Demon 20 TeraByte.
Nu heeft Xs4All 20 TeraByte, en Demon 140 TeraByte.

Doet me denken aan die Adsl verhogingen: :)
Eerst had Xs4All voor 55 euro 768/128, en Demon 1024/512.
Nu heeft Xs4All 1024/160, en Demon 2048/1024.

Wie zei er ook al weer dat Xs4All zo goed was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

xs4all heeft genoeg aan 20tb omdat ze alle cds/dvds / films weren van hun newzilla ...
daarom is demon beter met supernews.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FlowDesign schreef op 07 October 2003 @ 00:50:
[...]

De "ZyXEL Prestige 650R-33 ethernet modem voor ISDN linesharing" wordt o.a. standaard door Demon (gratis) geleverd, beperkt die de upload ook tot 896 kilobits?
Mag ik dezelfde vraag ook nog een keer stellen? Ik heb hierover niets kunnen vinden in de datasheets etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 07 October 2003 @ 10:41:
[...]

Mag ik dezelfde vraag ook nog een keer stellen? Ik heb hierover niets kunnen vinden in de datasheets etc.
kijk eerst wat je afstand is tot centrale.

Verder moet je reken. mee houden dat je upload nooit 100KB/s kan, aangezien je met overhead te maken etc... dus je zou eerder rond 90 zitten en dat kun je halen met je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

FlowDesign schreef op 07 October 2003 @ 00:50:
[...]

[...]

Dit klopt inderdaad precies, een Zyxel gaat op dit moment tot 896 kilobits.
Demon gaat tot maximaal 1024 kilobits (= 820 kilobits zonder overhead).
Je haalt met 512 kilobits namelijk ook geen 64 kilobyte per seconde,
vanwege de overhead, geen enkel probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 00:58
cjdijk schreef op 07 October 2003 @ 12:07:
[...]

[...]

Dit klopt inderdaad precies, een Zyxel gaat op dit moment tot 896 kilobits.
Demon gaat tot maximaal 1024 kilobits (= 820 kilobits zonder overhead).
Je haalt met 512 kilobits namelijk ook geen 64 kilobyte per seconde,
vanwege de overhead, geen enkel probleem dus.
Ok, bedankt voor de uitleg :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 13-09 14:49
Dit is heel mooi. Gelukkig doet xs4all dus ook mee met het hele gedoe. Ik werd al onrustig door de lange zwijgperiode van hun.
En 30 euro minder per maand betalen is wel heel erg goed.
Dan zijn weer 20 bier extra per maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
ik zit momenteel bij concepts ict en heb 7800/512.
Ik zie bij hun nu op de site dat de maandkosten 64,95 zijn voor 8192/1024. Momenteel betaal ik 98 euro per maand. Iemand enig idee wanneer de verandering doorgevoerd wordt en óf het wel gebeurd? Want als dat niet het geval is, wordt ik hier dik genaaid. Er staat namelijk maar ontzettend weinig info op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

patryk schreef op 07 oktober 2003 @ 15:02:
ik zit momenteel bij concepts ict en heb 7800/512.
Ik zie bij hun nu op de site dat de maandkosten 64,95 zijn voor 8192/1024. Momenteel betaal ik 98 euro per maand. Iemand enig idee wanneer de verandering doorgevoerd wordt en óf het wel gebeurd? Want als dat niet het geval is, wordt ik hier dik genaaid. Er staat namelijk maar ontzettend weinig info op de site.
ik denk zoals bij iedere isp dat de wijziging ingaat op het moment dat je lijn wordt ge-upgraded.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Voor ISDN is de upload beperkt tot ergens in de 600 kilobit/sec range... sneller via ISDN schijnt onmogelijk te zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wildfire schreef op 07 October 2003 @ 16:35:
[...]

Voor ISDN is de upload beperkt tot ergens in de 600 kilobit/sec range... sneller via ISDN schijnt onmogelijk te zijn.
Staat me inderdaad ook iets van bij, dat ik dat ergens gelezen heb.
Had geloof ik te maken met die hogere frequenties die bij Isdn voorkomen,
waardoor je dus minder bandbreede over hebt voor Adsl.
Blij dat ik geen Isdn heb, maar je kan het wel erg snel omzetten naar analoog.
Heeft mijn zwager ook gedaan, was in 1 dag geregeld.
Alleen gaat het niet goed als je dat doet nadat je Demon aangevraagd hebt,
moet je dus voor die tijd doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

in het andere bbned topique is iemand met isdn en 1 MB upload die toch ongeveer 90 kb per seconde trekt... das echt meer dan 600 kilobit, dus weet niet helemaal wat er van dat isdn verhaal waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ik kreeg net een brief van mijn internetprovider LUNA, die hier in het gebouw zitten. Ik zit via een intern netwerk op hun glasvezelkabel aangesloten.

eerst betaalde ik altijd nog 35 euro voor een standaard 512/256 verbinding maar de laatste tijd kreeg ik steeds vreemde hoge downloadsnelheden.

vandaag kreeg ik een brief in de bus dat ik voor 50 euro per maand voortaan gebruik kan maken van de volledige snelheid van het netwerk, en dat is 10 mbit up en 10 mbit downstream!

Afbeeldingslocatie: http://www.rogier.luna.nl/troep/download.gif

HOERA! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door nimm2 op 07-10-2003 18:15 . Reden: hoera toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
nimm2 schreef op 07 oktober 2003 @ 18:14:
ik kreeg net een brief van mijn internetprovider LUNA, die hier in het gebouw zitten. Ik zit via een intern netwerk op hun glasvezelkabel aangesloten.

eerst betaalde ik altijd nog 35 euro voor een standaard 512/256 verbinding maar de laatste tijd kreeg ik steeds vreemde hoge downloadsnelheden.

vandaag kreeg ik een brief in de bus dat ik voor 50 euro per maand voortaan gebruik kan maken van de volledige snelheid van het netwerk, en dat is 10 mbit up en 10 mbit downstream!

[afbeelding]

HOERA! _/-\o_
damn... das pas lekker! :9 zo'n leuke upgrade is zeker niet verkeerd.
ben zeker jaloers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
10Mbit is nog wel meer dan 822KByte per seconde. Dat haal ik soms ook met mijn 2-8Mbit.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 06 October 2003 @ 16:22:
[...]
Gaan we weer, het bekende datalimiet verhaal, is al zo vaak langsgeweesd.
Er zit geen verschil tussen een FUP en geen datalimiet. :Z
Dat is absolute onzin. Bij een FUP kunnen ze te allen tijde iemand verzoeken om minder te gaan downloaden onder het mom dat-ie (relatief) teveel bandbreedte gebruikt. Ook al doen ze het niet, dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen.

Bij 'geen datalimiet' kan dat niet, omdat er gewoon geen datalimiet is (wel de algemene voorwaarden goed checken), en ze dus niet op grond van die reden iemand kunnen verzoeken minder te downloaden.

Bovendien is er bij 'geen datalimiet' een wijziging van de algemene voorwaarden nodig om een datalimiet in te voeren, zodat je op grond van die wijziging nog de kans hebt om evt. vervroegd op te zeggen. Bij FUP kan dat niet omdat daar geen wijziging van die voorwaarden voor nodig is om evt. de 'limiet[ te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 06 oktober 2003 @ 17:24:
[...]
Wat is het voordeel van TweakDsl :?
Duurder dan Demon, kleinere nieuwsgroepen dan Demon :D
Bij TweakDSL heb je (standaard) geen vast IP-adres. Kan een (klein) voordeel zijn i.v.m. privacy. Een groter voordeel is dat je bij TweakDSL meerdere extra vaste IP-adressen kunt aanvragen, voor als je bijv. thuis servers wilt gaan draaien. Bij Demon is dat niet mogelijk op het 65 euro-abonnement. Bovendien mag de retentie van de nieuwsgroepen dan wel kleiner zijn, maar je kunt ze wel op volle snelheid binnenhalen, terwijl je bij Demon geknepen wordt op 192 KB/s. DVD'tjes zijn dus veel sneller binnen. Groot voordeel dus voor wie die lange retentie niet nodig heeft omdat-ie toch elke dag de nieuwsgroepen controleert. Niet te hard lachen dus ;)
Alleen de nederlandstalige nieuwsgroepen van Demon blijken een kortere retentie te hebben dan die van XS4All.
Komt omdat Demon Amerikaanse nieuwsgroepen gebruikt.
Dat is niet waar. Er zijn meer Amerikaanse (pay)newsservers (dat bedoel je toch?), zoals Easynews of Newshosting bijv. en die hebben wel een langere retentie in de nederlandse nieuwsgroepen.
Dus als Amerikaanse films je niet zo interesseren, en je wilt 2 keer zoveel betalen, en acht keer zoweinig upload, ga naar XS4All. :+
Groepen met Amerikaanse films hebben een gemiddelde retentie van 21 dagen bij Demon _/-\o_
In de Nederlandse dumpgroepen wordt heel veel gepost. Ik, en velen met mij halen daar gewoon 90% van al hun downloads uit. Daarom is het zo jammer dat juist van die groepen de retentie bij Demon zo laag is. Voor 90% van mijn downloads zou ik, en ik ben zeker niet de enige, me gewoon moeten behelpen met die slechts drie dagen retentie van die Demon newsserver :D :D
Okee, voor die overige 10% (in mijn geval geval, althans) heb je gelijk :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 07 oktober 2003 @ 06:42:
[...]
Dit is geweldig. >:)
Dus eerst had Xs4All 2 TeraByte, en Demon 20 TeraByte.
Nu heeft Xs4All 20 TeraByte, en Demon 140 TeraByte.

Doet me denken aan die Adsl verhogingen: :)
Eerst had Xs4All voor 55 euro 768/128, en Demon 1024/512.
Nu heeft Xs4All 1024/160, en Demon 2048/1024.

Wie zei er ook al weer dat Xs4All zo goed was :D
Wou jij beweren dat XS4ALL slecht was, dan? Wat heb jij toch tegen XS4ALL? Ik vind ze ook veel te duur, en de laatste 2 weken hebben ze helaas wat problemen, maar verder blijft het nog steeds 1 van de beste providers van Nederland. Demon ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij trouwens een linkje geven naar een betrouwbare bron van die 140 TeraByte newsserver die Supernews nu schijnt te hebben? Dat wil ik wel met mijn eigen ogen zien, namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 00:30:
[...]

Wou jij beweren dat XS4ALL slecht was, dan? Wat heb jij toch tegen XS4ALL? Ik vind ze ook veel te duur, en de laatste 2 weken hebben ze helaas wat problemen, maar verder blijft het nog steeds 1 van de beste providers van Nederland. Demon ook trouwens.
Ik bedoel niet dat XS4All slecht is,
het valt me alleen op dat er zoveel mensen het dubbele betalen als bij Demon,
en dat in ieder geval in mijn ogen Demon wint van XS4All.
Maar ik lees dat er voor een aantal mensen toch XS4All de voorkeur heeft,
het is idd. maar net welke nieuwsgroepen je belangrijk vind.
Ik wist trouwens niet dat je als nederlander iets plaatst op een nieuwsserver, dat dat op een nederlandse groep moet geplaatst worden.
Zelf heb ik heel veel gelezen over nieuwsgroepen, maar nog geen praktijkervaring, gezien ik op dit moment nog niet bij Demon zit.
Bedankt voor je duidelijke uitleg. :)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 00:35:
Kan iemand mij trouwens een linkje geven naar een betrouwbare bron van die 140 TeraByte newsserver die Supernews nu schijnt te hebben? Dat wil ik wel met mijn eigen ogen zien, namelijk ;)
Wordt door verschillende personen bevestigd, ik denk dat je hier wel wat kan vinden.
Al zie ik niet echt een aanklikbare link of zo, iemand anders misschien?
Armada in "BBned, 1 mbit upload"
Zhadum in "BBned, 1 mbit upload"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 08 October 2003 @ 06:18:
[...]
Ik bedoel niet dat XS4All slecht is,
het valt me alleen op dat er zoveel mensen het dubbele betalen als bij Demon,
en dat in ieder geval in mijn ogen Demon wint van XS4All.
Maar ik lees dat er voor een aantal mensen toch XS4All de voorkeur heeft,
het is idd. maar net welke nieuwsgroepen je belangrijk vind.
Dat is waar, ik gebruik zelf Newszilla, en het valt me op dat de retentie daarvan helemaal niet veel slechter is dan die van Demon, bij vele groepen haal ik daar ook nog zo'n 14 dagen, toch ook ruim voldoende lijkt mij. 't-is alleen jammer dat ze de 'complete' DVD-groepen niet voeren, degene die daaruit willen downloaden kunnen beter een andere server nemen. Verder zijn die 2 aan elkaar gewaagd vind ik, ze doen beide niet voor elkaar onder. Alleen Demon wint het tegenwoordig op prijs uiteraard, en het is jammer dat XS4ALL daar niet voldoende in kan meegaan, voor mij helaas de reden waarom XS4ALL uiteindelijk afvalt, ook al vind ik ze nog zo goed..
Ik wist trouwens niet dat je als nederlander iets plaatst op een nieuwsserver, dat dat op een nederlandse groep moet geplaatst worden.
Dat hoeft ook niet, maar die Nederlandse dumpgroepen zijn zo populair, omdat dat vrijwel de enige 'allround' groepen zijn die (bij elkaar) door bijna alle Nederlandse providers gevoerd worden. Als je daar dus iets in post, is de kans het grootst dat Nederlanders bij andere providers het er weer af kunnen halen. En aangezien het geen 'specifieke' groepen zijn (zoals *.mp3 of *.dvd bijv.), kan er van alles in 'gedumpt' worden, wat dan dus ook ten overvloede gebeurt..
Bedankt voor je duidelijke uitleg. :)
Graag gedaan ;)
Wordt door verschillende personen bevestigd, ik denk dat je hier wel wat kan vinden.
Al zie ik niet echt een aanklikbare link of zo, iemand anders misschien?
Armada in "BBned, 1 mbit upload"
Zhadum in "BBned, 1 mbit upload"
Ik weet het, maar ik zou graag een wat meer 'officieler' bericht hierover zien. Iemand een linkje? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af he, hoeveel gaat er nou van die 8mbit af als je bijvoorbeeld 1200 meter bij de centrale vandaan zit zoals ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit 1135M van de centrale af met mijn Cistron MaXX abbo. Ik haal nog netjes snelheden van 750~850KB/s. Modem (Copperjet 810) synct ook netjes op 8064Kbit downstream. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

paella schreef op 07 oktober 2003 @ 23:41:
10Mbit is nog wel meer dan 822KByte per seconde. Dat haal ik soms ook met mijn 2-8Mbit.
ik snap dat het NOG sneller kan! maar deze snelheid maakte al best wat indruk op me - zeker als je de snelheid van een 512 lijntje verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

ik zit op 1400m en haal met mijn vigor2600 toch echt een vette snelheid down.
Dik over de 600 kb/s (meestal rond de 670 max van de nieuwsgroepjes).

En wat de prijs betreft ... xs4all levert kwaliteitsproducten (mag ik hopen dan :P )
En aangezien KPN dicteerd dat mxstream 75 pleuro is .. moeten ze wel met bbned-power erboven gaan zitten, en dan vind ik 85 pleuro nog best een net bedrag, maar dan mogen ze wat mij betreft wel de spam & virusfiltering standaard bieden aan alle abbo's als het dan toch nog 20 pleuro duurder moet.

[ Voor 57% gewijzigd door Jive op 08-10-2003 10:27 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Jive schreef op 08 October 2003 @ 10:25:
ik zit op 1400m en haal met mijn vigor2600 toch echt een vette snelheid down.
Dik over de 600 kb/s (meestal rond de 670 max van de nieuwsgroepjes).

En wat de prijs betreft ... xs4all levert kwaliteitsproducten (mag ik hopen dan :P )
En aangezien KPN dicteerd dat mxstream 75 pleuro is .. moeten ze wel met bbned-power erboven gaan zitten, en dan vind ik 85 pleuro nog best een net bedrag, maar dan mogen ze wat mij betreft wel de spam & virusfiltering standaard bieden aan alle abbo's als het dan toch nog 20 pleuro duurder moet.
Ben ik wel met je eens.
Als ze op het 8192/512 via BBNed abbo van 119 euro dezelfde winstmarge zouden vragen als voor het 1536/256 via KPN van 86 euro,
dan zou het abbo 8192/512 20 euro goedkoper zijn dan het 1536/256 abbo :+
http://www.xs4all.nl/adsl/deabonnementen.php
Gewoon niet slim dus om Adsl via KPN te nemen, kost gewoon twee keer zoveel dan bij BBNed.
Trouwens, nu ik daar zit te kijken, zie ik trouwens staan dat Xs4All een nieuwsserver van slechts 3.5 TeraByte heeft, dus 40 keer minder dan bij Demon (heeft 140 TeraByte).
Wie zei dat ook al weer dat het bij Xs4All 20 TeraByte was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

newszilla van xs4all heeft 3 binary spoolers van 5TB ieder ...
Naast de nodige text spoolers & aanverwante zaken alles bij elkaar goed voor zo'n 20TB ruimte

Maar precieze specificaties van hardware schijnt ultrabedrijfsgeheim te zijn overal ... dus ietwat onduidelijk ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 00:19:
[...]

Bij TweakDSL heb je (standaard) geen vast IP-adres. Kan een (klein) voordeel zijn i.v.m. privacy. Een groter voordeel is dat je bij TweakDSL meerdere extra vaste IP-adressen kunt aanvragen, voor als je bijv. thuis servers wilt gaan draaien. Bij Demon is dat niet mogelijk op het 65 euro-abonnement. Bovendien mag de retentie van de nieuwsgroepen dan wel kleiner zijn, maar je kunt ze wel op volle snelheid binnenhalen, terwijl je bij Demon geknepen wordt op 192 KB/s. DVD'tjes zijn dus veel sneller binnen. Groot voordeel dus voor wie die lange retentie niet nodig heeft omdat-ie toch elke dag de nieuwsgroepen controleert. Niet te hard lachen dus ;)

[...]

Dat is niet waar. Er zijn meer Amerikaanse (pay)newsservers (dat bedoel je toch?), zoals Easynews of Newshosting bijv. en die hebben wel een langere retentie in de nederlandse nieuwsgroepen.

[...]

In de Nederlandse dumpgroepen wordt heel veel gepost. Ik, en velen met mij halen daar gewoon 90% van al hun downloads uit. Daarom is het zo jammer dat juist van die groepen de retentie bij Demon zo laag is. Voor 90% van mijn downloads zou ik, en ik ben zeker niet de enige, me gewoon moeten behelpen met die slechts drie dagen retentie van die Demon newsserver :D :D
Okee, voor die overige 10% (in mijn geval geval, althans) heb je gelijk :+
stel dat het 7 dagen was, weet je hoe lang het duurt voordat je al die headers binnen haalt.. ik ben tevreden met 4 dagen :D

Tenzij je XPAT gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
[...]

Onzin ik heb ook adsl over een isdn lijn en ik heb al 85 kB/s gehaald.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar precieze specificaties van hardware schijnt ultrabedrijfsgeheim te zijn overal ... dus ietwat onduidelijk ...
Zijn gewoon netapps (ja heel duur) en onbetrouwbaar. Vorig jaar ging er in 1 dag gewoon een complete serie scsi hdd's kapot. Was de main mailserver, heeft een flink tijdje geduurt voordat alles weer normaal liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 08 October 2003 @ 19:54:
[...]

stel dat het 7 dagen was, weet je hoe lang het duurt voordat je al die headers binnen haalt.. ik ben tevreden met 4 dagen :D

Tenzij je XPAT gebruikt
In de dumpgroepen gebruik ik inderdaad *alleen* nog maar XPAT, ja :)

En het probleem was vroeger niet zozeer de tijd die het kostte om al die headers binnen te halen (dat deed je gewoon 's-nachts), veel erger was het om al die headers te moeten doorspitten op zoek naar leuke dingen, dát duurde pas lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 20:15:
[...]Zijn gewoon netapps (ja heel duur) en onbetrouwbaar. Vorig jaar ging er in 1 dag gewoon een complete serie scsi hdd's kapot. Was de main mailserver, heeft een flink tijdje geduurt voordat alles weer normaal liep.
Ik weet niet wat ze bij euronet gebruiken ... maar bij xs4all zag ik op de pics diskbehuizingen van solair ... (ons eigen neerlandse dataman product) ....

Dus of ze nu tegenwoordig netapps gebruiken weet ik niet, maar ten tijde van de 3.5tb bouw niet iig.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 00:35:
Ik heb ze even een emailtje gestuurd (supernews), ze willen niets zeggen hierover, helaas, hieronder de email: :)

------------------------------------------------------------

Hello Hans,

That information is not publicly available. I apologize for any
inconvenience.

If you wish to check our binary retention, however, you may do so for any
newsgroup we carry from the following URL:

http://www.supernews.com/stats/retention.cgi

Thanks,

Brandon

------------------------------------------------------------

Brandon Davis Supernews Support
support@supernews.com www.supernews.com

-----Original Message-----
From: Hans van Dijk [mailto:]
Sent: Wednesday, October 08, 2003 3:07 AM
To: support@supernews.net
Subject: Size of NewsServer (customer of www.demon.nl)

Hello Support of supernews.com,

I have ordered an account on www.demon.nl.
They give me access to www.supernews.com.
I did search for information about the disk size of your server,
but I could not find anything about this.
Could you give me an url where I can find this?
I prefer a link instead of a number,
so I can tell my friends on a computer forum.

Thank you,
Greetings Hans van Dijk,
the Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 18:25

Sa1

alt.binaries.nl / x en boneless hebben iig 2.9 dagen, vind ik niet echt veel :( dat zijn de enige drie die ik getest had. heb niet verder gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 09 October 2003 @ 14:24:
alt.binaries.nl / x en boneless hebben iig 2.9 dagen, vind ik niet echt veel :( dat zijn de enige drie die ik getest had. heb niet verder gekeken...
Damn wat een gezeur, beter dat ie 3 dagen complete heeft ipv 40 uur en bom vol incompletes.

Je mag gewoon te vreden zijn anders moet je een payer nemen ;)

velen hoor ik steeds zeggen dat xs4all minder Terabyte heeft, maar de retentie is een stuk beter in de dumpgroepen dan bij Supernews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 09 October 2003 @ 09:49:
[...]
Ik heb ze even een emailtje gestuurd (supernews), ze willen niets zeggen hierover, helaas, hieronder de email: :)

[...]
Da's nou jammer dat ze daar niets over willen zeggen. Want als 't allemaal klopt zouden ze een 7x grotere server hebben dan Newzilla, terwijl die toch ook niet zo klein is. Was best wel nieuwsgierig waar dat allemaal aan op gaat, buiten die 'complete' DVD-groepen dan. Maar thanks voor het vragen iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 09 oktober 2003 @ 14:24:
Voorzover ik het enigszins heb getest, heeft in de meeste binary-groepen Supernews een retentie van zo'n 3 weken, tegenover Newzilla met zo'n 2 weken.

In de NL-dumpgroepen echter heeft Supernews een retentie van 3-4 dagen tegenover Newzilla met zo'n 7 dagen.

Maar Supernews heeft weer diverse DVD-groepen met een retentie van zo'n 7 dagen, terwijl Newszilla die weer niet voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 00:35:
Kijk, Niles van Demon, heeft veel taken, 1 van die is de nieuwsgroepen (supernews dus) Als hij zegt, dat ie 140TB is geloof ik het meteen, waarom zou hij liggen en waarom zegt niemand ook niet zijn collegas dat het niet waar is.

Heb je weleens gekeken in supernews nieuwsgroepen...DVD groepen meestal 10 dagen of hoger en je weet hoe groot een DVD is... reken het maar uit en lijkt me logisch dat 140TB is.

Xs4all heeft geen DVD groepen... dus dan klopt ook 20 TB.

Trouwens hier verklaring van demon medewerker: Klik

[ Voor 14% gewijzigd door Zhadum op 09-10-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 09 oktober 2003 @ 22:17:
[...]
Kijk, Niles van Demon, heeft veel taken, 1 van die is de nieuwsgroepen (supernews dus) Als hij zegt, dat ie 140TB is geloof ik het meteen, waarom zou hij liggen en waarom zegt niemand ook niet zijn collegas dat het niet waar is.
Ah, dus een medewerker van Demon heeft dat verteld, ok dan zal het inderdaad wel waar zijn, aleen jammer dat ze er bij Supernews dan zo geheimzinnig over doen, maar goed. Alleen klopt z'n rekensom dan niet want ook met 140 TB zijn ze lang niet ruim 20x zo groot als Newszilla, maar okee ;)

Maar wat ik echt jammer vind is dat ze met zoveel ruimte, niet de retentie van de NL-dumpgroepen wat omhoogschroeven, desnoods maar met een paar dagen. Ze hebben notabene 140 TB, dus 120 TB meer dan Newzilla, alle andere groepen hebben een retentie van minstens 3 weken, zelfs de DVD-groepen hebben een retentie van minstens 10 dagen dus, maar die dumpgroepen blijven sterk achter met slechts 3,5 dag. Het zou zo mooi zijn geweest als die groepen ook zo'n 7 dagen retentie zouden hebben, dan had ik geen andere server meer nodig gehad (en ja, ik ben verwend ;))

Verder blijf ik me toch een beetje afvragen wat ze dan met al die ruimte doen. Ze zijn dus minstens 7x groter (volgens Niels dus zelfs 20x), maar aan de retentie valt zo'n ontzettend groot verschil met Newzilla niet af te leiden, zelfs niet met die DVD-groepen erbij, en ja die zijn groot dat weet ik, maar we praten hier wel over een verschil van 120 TB, en zoveel zie ik er nou ook weer niet aan af, ondanks de uiteraard fantastische retentie die ze hebben. Maar goed, boeien verder die grootte, 3 weken retentie is meer dan genoeg, alleen zonde van die dumpgroepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:44:
[...]

Ah, dus een medewerker van Demon heeft dat verteld, ok dan zal het inderdaad wel waar zijn, aleen jammer dat ze er bij Supernews dan zo geheimzinnig over doen, maar goed. Alleen klopt z'n rekensom dan niet want ook met 140 TB zijn ze lang niet ruim 20x zo groot als Newszilla, maar okee ;)

Maar wat ik echt jammer vind is dat ze met zoveel ruimte, niet de retentie van de NL-dumpgroepen wat omhoogschroeven, desnoods maar met een paar dagen. Ze hebben notabene 140 TB, dus 120 TB meer dan Newzilla, alle andere groepen hebben een retentie van minstens 3 weken, zelfs de DVD-groepen hebben een retentie van minstens 10 dagen dus, maar die dumpgroepen blijven sterk achter met slechts 3,5 dag. Het zou zo mooi zijn geweest als die groepen ook zo'n 7 dagen retentie zouden hebben, dan had ik geen andere server meer nodig gehad (en ja, ik ben verwend ;))

Verder blijf ik me toch een beetje afvragen wat ze dan met al die ruimte doen. Ze zijn dus minstens 7x groter (volgens Niels dus zelfs 20x), maar aan de retentie valt zo'n ontzettend groot verschil met Newzilla niet af te leiden, zelfs niet met die DVD-groepen erbij, en ja die zijn groot dat weet ik, maar we praten hier wel over een verschil van 120 TB, en zoveel zie ik er nou ook weer niet aan af, ondanks de uiteraard fantastische retentie die ze hebben. Maar goed, boeien verder die grootte, 3 weken retentie is meer dan genoeg, alleen zonde van die dumpgroepen..
Niels heeft het vervolgens ook verbeterd in zijn volgonde bericht, zie: Hier of de hele post Zie Hier

Ik heb zelf een keertje in demon nieuwsgroep gevraagt HIER en kreeg het volgonde antwoord van iemand van supernews: "Dat is idd een keer gezegd door medewerkers van supernews in hun
support groep.

Dit was een reactie nav het toevoegen van een nieuwe dvd-r groep (wat
niet kon omdat er geen control message van is):
If the posters that made alt.binaries.nl, and then later
alt.binaries.misc, the highest volume groups on Usenet are now moving
to .dvd-r, then we will treat that group exactly the same as the
others (i.e. it will go in the separate, relatively small, spool that
we reserve for such flooding - a.b.misc got moved there only a couple
of days ago, so you may not have noticed yet, but the traffic there
had already cut two days off our binary retention in some groups)."

Maar Supernews is een payserver kijk bijvoorbeeld naar alt.binaries.cd.image.xbox has 1.415.285 articles, and 22.6 days of retention.

Vergelijk het maar a.b.nl 261907 articles, and 2.9 days of retention

Veel minder articels dus...
Ik denk het beste is als iemand of een groep nieuw alt.binaries.weet ik veel maakt maar dan wel met control mesaage, dan zal SN het zeker meer dan 20 dagen bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 09 October 2003 @ 23:56:
[...]
Maar Supernews is een payserver kijk bijvoorbeeld naar alt.binaries.cd.image.xbox has 1.415.285 articles, and 22.6 days of retention.

Vergelijk het maar a.b.nl 261907 articles, and 2.9 days of retention

Veel minder articels dus...
Klopt, dat heb ik mij ook al eens afgevraagd, niet alleen de retentie, maar ook het aantal articles van de dumpgroepen is kleiner dan van de rest. Het ligt dus niet (alleen) aan de drukte in die groepen, want als ze evenveel articles zouden hebben als de meeste andere groepen zou de retentie ook al een stuk langer zijn. Maar dat komt dus door die kleinere spool waar ze naar toe verplaatst zijn, weten we nu dus.
Ik denk het beste is als iemand of een groep nieuw alt.binaries.weet ik veel maakt maar dan wel met control mesaage, dan zal SN het zeker meer dan 20 dagen bijhouden.
Ja, in het begin zeker, tot er weer van alles in gedumpt gaat worden, dan zal ook die nieuwe groep wegens 'flooding' weer naar die kleinere spool verhuizen, ben ik bang.
Wat mij wel wat lijkt (overigens niet alleen voor Supernews) is dat er, evt. in plaats van de huidige dumpgroepen, gewoon 4 nieuwe nl-binaries-groepen aangemaakt gaan worden, 1 voor de apps, 1 voor de mp3's en 1 of 2 voor video. Aangezien de DVD's/films (incl. reposten) volgens mij de meeste flood veroorzaken, zal in dit geval denk ik hooguit de nieuwe video-groep(en) bij overlast naar de kleinere spool verhuizen (op zich niet zo heel erg omdat er dan nog altijd de andere DVD-groepen zijn met een retentie van 10 dagen). De apps en mp3 groepen hoeven hier dan niet onder te lijden en zullen hun maximale retentie blijven behouden doordat deze dan niet mee hoeven te verhuizen, hetgeen nu automatisch wel gebeurt omdat alles in dezelfde groep staat/gedumpt wordt. Bovendien wordt het zoeken tussen de headers dan weer wat makkelijker, omdat niet alles meer doorelkaar heen staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Dat is inderdaad een optie.

Maar wie heeft nu 1mbit upload van demon gekregen...graag resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Hoe kan je zo'n nieuwe groep dan aanmaken en beheren?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Zhadum schreef op 12 October 2003 @ 13:04:
Dat is inderdaad een optie.

Maar wie heeft nu 1mbit upload van demon gekregen...graag resultaten
Idd mag nu wel eens straight to the point info komen in dit topic, i.p.v. al dat randgepraat. Wie heeft er nu 1mbit upload resultaten. En wie weet meer over hoe, wat, waar en WANNEER!

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

ik heb 1 Mbit upload, rond de 79-81 kB/s. Ik heb een 2048/1024 lijn via Demon, hij werkt sinds vandaag. De upload is lekker. De download is een flinke stap terug vergeleken met @home, maar ik krijg op termijn een 8192/1024 lijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Kun je vetellen welke modem je gebruikt en welke router... afstand tot centrale?
Ik vind de download wel meevallen, rond 200KB/s. Upload is 5 tot 6keer sneller dan @ home en goede nieuwsserver.

[ Voor 7% gewijzigd door Zhadum op 13-10-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

De nieuwsserver is zeker goed, maar het downloaden is langzaam ervan. Bij @home downloadde ik vele malen sneller.
Afstand vanaf centrale ca. 900 meter, modem de Zyxel. Dus ik zit aan de max van de Zyxel modem. Nu maar zien wat de download gaat doen zodra ik geupgrade ben.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Het is wellicht handig om een sjabloontje te maken zodat wij (het 512 upload volk) meteen de over de juiste informatie beschikken. Scheelt weer een hoop posts :)

Ik stel voor om de volgende informatie te posten (ik zet er achter even mijn gegevens als voorbeeld). Dit is wat ik zo snel even kon bedenken. Mochten jullie nog andere ideeën hebben om toe te voegen: Feel free to do so.

-----------------------------
Provider : Eweka
Lijn type : ISDN
Abonnement (Down/Up): 8192/512
Training (Down/Up) : 7616/512
Snelheid in kB/s (Down/Up) : 815.6/51.6
Ping : 24ms
Afstand tot Centrale : 1152meter
Modem : Netopia 4542-200
Router : Netopia 4542-200
Tweaks : Snelheid geoptimaliseerd met "CableNut"

/Edit: Paar kleine schoonheidswijzigingen doorgevoerd /edit

[ Voor 10% gewijzigd door rally op 13-10-2003 19:17 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
lijkt me goed idee... Ik ga binnenkort de begin post veranderen ( ook jou suggesties komen erin)en daarna bij volgonde topic compleet laten invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
OMX2000 schreef op 13 October 2003 @ 19:11:
De nieuwsserver is zeker goed, maar het downloaden is langzaam ervan. Bij @home downloadde ik vele malen sneller.
Afstand vanaf centrale ca. 900 meter, modem de Zyxel. Dus ik zit aan de max van de Zyxel modem. Nu maar zien wat de download gaat doen zodra ik geupgrade ben.
wel 100% compleet, kan het helaas voor @home niet zeggen. dus wat heb je aan snelheid als je niks compleet hebt.

Trouwens met 200KB/s van nieuwsgroep downloaden, vind ik meer dan snel genoeg. :D
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.