Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:44:
[...]
Ah, dus een medewerker van Demon heeft dat verteld, ok dan zal het inderdaad wel waar zijn, aleen jammer dat ze er bij Supernews dan zo geheimzinnig over doen, maar goed. Alleen klopt z'n rekensom dan niet want ook met 140 TB zijn ze lang niet ruim 20x zo groot als Newszilla, maar okee
Maar wat ik echt jammer vind is dat ze met zoveel ruimte, niet de retentie van de NL-dumpgroepen wat omhoogschroeven, desnoods maar met een paar dagen. Ze hebben notabene 140 TB, dus 120 TB meer dan Newzilla, alle andere groepen hebben een retentie van minstens 3 weken, zelfs de DVD-groepen hebben een retentie van minstens 10 dagen dus, maar die dumpgroepen blijven sterk achter met slechts 3,5 dag. Het zou zo mooi zijn geweest als die groepen ook zo'n 7 dagen retentie zouden hebben, dan had ik geen andere server meer nodig gehad (en ja, ik ben verwend

)
Verder blijf ik me toch een beetje afvragen wat ze dan met al die ruimte doen. Ze zijn dus minstens 7x groter (volgens Niels dus zelfs 20x), maar aan de retentie valt zo'n ontzettend groot verschil met Newzilla niet af te leiden, zelfs niet met die DVD-groepen erbij, en ja die zijn groot dat weet ik, maar we praten hier wel over een verschil van 120 TB, en zoveel zie ik er nou ook weer niet aan af, ondanks de uiteraard fantastische retentie die ze hebben. Maar goed, boeien verder die grootte, 3 weken retentie is meer dan genoeg, alleen zonde van die dumpgroepen..
Niels heeft het vervolgens ook verbeterd in zijn volgonde bericht, zie:
Hier of de hele post
Zie Hier
Ik heb zelf een keertje in demon nieuwsgroep gevraagt
HIER en kreeg het volgonde antwoord van iemand van supernews: "Dat is idd een keer gezegd door medewerkers van supernews in hun
support groep.
Dit was een reactie nav het toevoegen van een nieuwe dvd-r groep (wat
niet kon omdat er geen control message van is):
If the posters that made alt.binaries.nl, and then later
alt.binaries.misc, the highest volume groups on Usenet are now moving
to .dvd-r, then we will treat that group exactly the same as the
others (i.e. it will go in the separate, relatively small, spool that
we reserve for such flooding - a.b.misc got moved there only a couple
of days ago, so you may not have noticed yet, but the traffic there
had already cut two days off our binary retention in some groups)."
Maar Supernews is een payserver kijk bijvoorbeeld naar alt.binaries.cd.image.xbox has 1.415.285 articles, and 22.6 days of retention.
Vergelijk het maar a.b.nl 261907 articles, and 2.9 days of retention
Veel minder articels dus...
Ik denk het beste is als iemand of een groep nieuw alt.binaries.weet ik veel maakt maar dan wel met control mesaage, dan zal SN het zeker meer dan 20 dagen bijhouden.