DC++, waarom horen we er zo weinig van?

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 6.631 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

DC++ is geweldig..alleen jammer van die zweden met hun subs hardcoded in de films maar je kunt wel hard downloaden (komt omdat er voornamelijk zweden zitten). Ik heb wel mijn netlimiter aan staan want downloaden zonder zuigt hard...dan haal ik nog maar 5 kb/s. klote @homo ook. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
Platypussy schreef op 07 februari 2004 @ 19:16:
[...]

ik zit altijd op [SurfNet][Tropico][NL-10Mbit (surfnet.tropico.se:1418)]. Dit is dus zo'n hub voor mensen die 10 of 100 Mbps hebben. Die hub wordt trouwens gehost door een kerel uit Selwerd 2, waar ik ook woon :) Zoek op die hub maar 'ns naar [rug.nl]Platypussy :)
Denk dat ik morgen wel even kom kijken. :9

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAiKO schreef op 07 februari 2004 @ 21:10:
DC++ is geweldig..alleen jammer van die zweden met hun subs hardcoded in de films maar je kunt wel hard downloaden (komt omdat er voornamelijk zweden zitten). Ik heb wel mijn netlimiter aan staan want downloaden zonder zuigt hard...dan haal ik nog maar 5 kb/s. klote @homo ook. >:)
ga es naar:

Settings --> Advanced --> Use small send buffer

aanvinken en kijk es of je downloads dan nog zo laag zijn als je aan het uploaden bent

ik heb ook @home en die optie werkt goed bij mij, ik zit nu op me max download en bijna max upload dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

YoG schreef op 07 februari 2004 @ 11:43:
Yep helemaal gelijk.. moet ik maar op Rars overgaan.. je doet je sig eer aan :X

Wat wel vreemd is dat als ik specifiek zoek naar een titel (dus niet naar filename) dat ie dan met 90% Bins aan komt zetten en de rest Rars... Zijn Bins gewoon niet populairder of zoek ik verkeerd ?? 8)7
tsja, als je geen plek hebt om en de rars en de bin te bewaren bewaar je dus de bin, aangezien je met de rars in die vorm niks kunt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 15:28:
[...]

ga es naar:

Settings --> Advanced --> Use small send buffer

aanvinken en kijk es of je downloads dan nog zo laag zijn als je aan het uploaden bent

ik heb ook @home en die optie werkt goed bij mij, ik zit nu op me max download en bijna max upload dus...
Heb ik ook ooit geprobeerd , gaf niet veel beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24
Helaas UCQ, we willen de hub graag snel houden... Hoewel we soms een uitzondering maken voor users die >300 GB sharen.

Je kan dus 3 dingen doen: 10mbit laten aanleggen, verhuizen nara een studentenflat met 10mbit of aanpappen met een studente met 10mbit. ;)

Mocht iemand in aanmerking komen voor de hub, maar er toch niet opkomen: email naar fasthub@hotmail.com.

DC++ gebruikers: probeer eens oDC!! Persoonlijk vind ik hem beter (vooral ook uitgebreider) dan dc++

ODC Rulezzzz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
^^ Geef ff de voordelen van oDC tov DC++ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Dit zijn volgens mij de voordelen van oDC tegenover DC++. Ik moet erbij vermelden dat ik dc++ al meer dan een jaar heb gebruikt en dat sommige feature misschien ook in dc++ zijn verschenen

voordelen:

Er zitten minder bugs in dan in dc++.

goto file -> rechtreeks van de search naar de betreffende file in de filelist.

Match queue: vergelijkt de geselecteerde files met die in jouw queue.

neemt automatisch de andere rars ook over: bv in jouw queue staat rar.001 t/m rar.010. Je klikt er rar.001 aan en zoekt voor alternatieve downloads en als hij er 1 vind zoekt oDC automatisch of hij rar.002 t/m 0010 ook heeft.

Je kan met kleuren werken. Zo zie je gemakkelijk als iemand je nick in de mainchat typt (gemakkelijk voor een OP).

Je kan per hub zoeken.

Stabieler als dc++.

uservriendelijke interface.

en volgens de oDC:

What oDC has, and dc++ has not (everything is not presented here):
· Web links opens in new windows, instead of existing ones
· Seconds are shown in timestamps
· The sfv-check tells the result in the lowest status bar
· Auto-complete user names in main chat
· Skiplist. Files you don't want to be downloaded will be skipped
· Popup-menu for url's. Uou can either "Open", "Save as..." or "Add to Winamp playlist"
· "Go to file" in the popup menu in the search result window. Downloads the file list and "goes" to (focuses on) the file
· Notification in PM's when the user goes offline so you won't have to write messages that he/she won't see
· "Auto-search for alternatives" on both folders and multiple selected files
· User-specified textcolor (not just 16 colors, but Any color)
· User-defined colors in main chat (multicolor ie)
· Filter useless NMDC messages
· Filter in the user list. This way you can easily find users in the list
· Added icons to the window tabs, so you can easily see what that specific tab is (optional)
· Fast auto-search algorithm for the "search for alternatives" feature
· Customized colors for the progress bar in the transfer window
· Fast search for alternates for "releases"
· /lastlog feature
· Support for multi-button-mice
· Vertical tile feature to be able to tile sub-windows vertically, not only horizontally
· Option (in the View-menu) to show/hide the transfer window
· "File menu" to the transfer menu, to open incomplete files (or its folder[s])
· Web Shortcuts. Now you can type eg. "/g [search string]" to search google directly from chat
· File information (dimmed) in transfer window for files not beeing currently downloaded but is waiting
· Update check feature

Odc kun je downloaden van: http://gempond.com/odc/download.php

[ Voor 4% gewijzigd door L.N. op 10-02-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
klinkt goed ! :) strax eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

Topicstarter
@LuukNouwen: Kun je geen uitzondering maken voor mij als oprichter van dit topic? ;)
Dit is natuurlijk wel HET reclame topic voor DC hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

LuukNouwen: Der staan in zowel jou lijstje als dat van oDC toch wel wat dignen die DC++ inmiddels ook heeft hoor. IIg nick autocompletion, direct naar juiste bestand als je vanuit de search filelist opvraagt. per HUB zoeken. Updates worden ook aangegeven als ze er zijn (popup bij start programma).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een groot voordeel, dat je ook altijd krijgt wat je besteld hebt. Bijvoorbeeld je download CoD, je krijgt CoD, en geen ander programam.

Maar ik gebruik het programma eigenlijk nooit. Omdat de nadelen imo zijn:

- Users hebben weinig slots open.
- Snelheid kan hier tot 128 kbs, maar soms zit ik op de 4kbs.
- Hubs zijn vaak vol.

De grootse hub die ik krijg is meestal met zo'n 1200 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1200maar ;)

minimaal 5500 in czpro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 16:04:
1200maar ;)

minimaal 5500 in czpro ;)
Maar dan moet je (ik iig wel) 20x proberen om erin te komen :P
Maarja dan ga ik gewoon naar andere hubs met 2000+ en 3000+ users :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Meestal loopt oDc voor qua features. Een aantal ervan komen terug in dc++. Ondanks dat het ene soort beta dc++ is vind ik hem stabiler en heeft minder bugs.

Zoals ik al zei heb ik dc++ al een jaar niet gebruikt, daarom weet ik niet wat precies wel en niet in dc++ zit. Maar het is goed om te horen dat de handige features uit oDC overgenomen worden.

GG85: Helaas, we maken zeer zelden uitzonderingen. Als je 300 GB sharde misschien wel. Maar als je 100 GB sharde: probeer tropico arena eens. In deze hub (arena.tropico.se:417) komen veel van onze users ook. Min share is 100 GB of 10mbit EN 50GB share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden :) Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 10 februari 2004 @ 15:37:
LuukNouwen: Der staan in zowel jou lijstje als dat van oDC toch wel wat dignen die DC++ inmiddels ook heeft hoor. IIg nick autocompletion, direct naar juiste bestand als je vanuit de search filelist opvraagt. per HUB zoeken. Updates worden ook aangegeven als ze er zijn (popup bij start programma).
Hoe doe je dat dan? Ik ken alleen get file list :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 17:36:
[...]

Maar dan moet je (ik iig wel) 20x proberen om erin te komen :P
Maarja dan ga ik gewoon naar andere hubs met 2000+ en 3000+ users :)
neeuh zorgen dan je er reg wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 21:58:
[...]

neeuh zorgen dan je er reg wordt :D
Bedoel je met reg dat ik ergens moet registreren? Ben er trouwens nog steeds niet achter hoe dat nou zit met die file list :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
outlawz:

zoek de file die je wil hebben met de search. Selecteerd de file (uit de search-resultaten) die je nodig hebt en druk op de rechtermuisknop. Kies vervolgens "goto file" en KLAAR! :*)

Dit werkt dus alleen in oDC (en misschien de nieuwere dc++-versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

LuukNouwen schreef op 11 februari 2004 @ 00:03:
outlawz:

zoek de file die je wil hebben met de search. Selecteerd de file (uit de search-resultaten) die je nodig hebt en druk op de rechtermuisknop. Kies vervolgens "goto file" en KLAAR! :*)

Dit werkt dus alleen in oDC (en misschien de nieuwere dc++-versies)
nieuwste dc++ versie heeft bijna hetzelfde,selecteer bestand in search=>get file list (afaik) en je komt er uit

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
kan je met een surfsneladsl abo wel op die surfnet hubs? :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
naar mijn weten is er nog geen adsl-abbo dat snel genoeg is voor de hub. Met name de upload is te traag (max 2 mbit).

De eisen voor de hub zijn minimaal een verbinding van 10mbit (halfduplex). Jouw IP moet op de allowlist staan, anders kom je er niet in. Proberen heeft dus geen zin en mij emailen ook niet!

Ik heb al verschillende emails gehad of mensen er svp inmogen. DIT HEEFT GEEN ZIN!. Ook ben ik niet om te kopen met een harde schijf o.i.d. .... En nee, ik heb ook geen zin om een server op te zetten/ dump te spelen.

(sorry als dit als een flame overkomt, maar dit is niet zo bedoeld. Ik ben de emails een beetje moe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

LuukNouwen schreef op 11 februari 2004 @ 15:02:
naar mijn weten is er nog geen adsl-abbo dat snel genoeg is voor de hub. Met name de upload is te traag (max 2 mbit).

De eisen voor de hub zijn minimaal een verbinding van 10mbit (halfduplex). Jouw IP moet op de allowlist staan, anders kom je er niet in. Proberen heeft dus geen zin en mij emailen ook niet!

Ik heb al verschillende emails gehad of mensen er svp inmogen. DIT HEEFT GEEN ZIN!. Ook ben ik niet om te kopen met een harde schijf o.i.d. .... En nee, ik heb ook geen zin om een server op te zetten/ dump te spelen.

(sorry als dit als een flame overkomt, maar dit is niet zo bedoeld. Ik ben de emails een beetje moe)
Moet je ook niet gaan patsen met je hub.....wat overigens niet eens de bedoeling is van deze topic :+

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
ik ben niet aan het patsen... Ik heb niet eens het adres vermeld omdat ik niet weet of ik reclame mag maken. Ik verwijs zelfs users naar andere hubs. En vervolgens heb ik alleen gereageerd op vragen die aan mij gesteld zijn.

M.a.w. ik vind jouw opmerking onterecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 19:23:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik ken alleen get file list :P
Ik meen me te herinneren dat ik toen ik laatst op get file list klikte in een search window dat ik meteen naar de desbetreffende directory ging toen de filelist binnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb DC++ al van toen het bij versie 0.21x was en blijf het mijn favo proggie vinden. Alleen is het erg onstabiel, vooral als je hubs het met meer dan 1000 users. Zoeken is vertraagd, crasht regelmatig, wisselen van hubs (als je er 5 open hebt) gaat ook niet altijd even crashproof. En het ergste van alles: op een LAN kon ik alleen uploaden maar nit downloaden (ja, stond op active, geen firewall etc.). Pak ik een oude client (v0.24) dan gaat het perfect ! oDC vertoond hetzelfde probleem. Iemand die weet hoe het komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
He dit wilde ik bet gaan vragen. Mijn dc++0.0306 crashed heel vaak als ik een search doe en bv 10 hubs open heb staan.
Is die Odc stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Niet bij mij op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een half jaar DC gebruikt, maar de cht goede hubs zijn meestal voor 10mbitters of meer dan 200 gig en van die rare dingen... (! Zou m.i. bij nadelen in de TS moeten staan !)

Als de meeste nadelen eruit zijn gewerkt, is het 'teh pwnz!' om maar op z'n 313375 the spreken :7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik het nu ook al weer een tijdjel, en ben er erg tevreden over. Meestal vind hij wel wat je zoekt. Het is meestal ook lekker snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja in principe vind ik het ook een fijn programmatje...

Alleen nadeel vind ik wel de download snelheden... Ik haal namelijk op de max. maar 3kb/sec terwijl de uploads de pan uit reizen... (Zo rond de 30kb/sec...)

Voor jullie natuurlijk wel leuk, dat snap ik best...
Maar jullie zijn niet de enige die er baat bij willen hebben...

Mijn vraag is dus of er redenen zijn, waardoor mijn download niet hoger wil dan 3kb/sec.
Heeft het te maken, met het aantal slots dat je hebt? :?
Ik weet zeker, dat ik sneller moet kunnen halen, aangezien ik een 800kbit / 320kbit lijntje heb (Cable4U :r)...
Heb zelfs ook een enkele keer een download gehad, van 15kb/sec, maar dat was voor maar een paar seconden...

Heb nu namelijk 1 enkele poort geforward (te weten 6277) Of zijn er meerdere poorten, die je moet forwarden? :?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zover ik weet moet je poort 412 forwarden, en je IP invullen. Als je dynamisch IP hebt, moet je iets gebruiken zoals dyndns.org of no-ip.com. Meestal liggen lage downloadsnelheden aan het feit dat je op passive staat, bandbreedtelimiterend proggie hebt aanstaan of iets dergelijks. Wat bij mij hielp was een oude versie te gebruiken (v0.24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sharkbyte schreef op 24 februari 2004 @ 19:29:
Zover ik weet moet je poort 412 forwarden, en je IP invullen. Als je dynamisch IP hebt, moet je iets gebruiken zoals dyndns.org of no-ip.com. Meestal liggen lage downloadsnelheden aan het feit dat je op passive staat, bandbreedtelimiterend proggie hebt aanstaan of iets dergelijks. Wat bij mij hielp was een oude versie te gebruiken (v0.24).
Dus poort 412 moet geforward worden en 6277? :? Heb die nu namelijk ingesteld @ DC++ En voorzover ik kan zien, kan je maar 1 poort nummer invullen...

Maar ik zal kijken wat ie doet, als ik hem op 412 zet... Bedankt voor zover in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik wil wel active, maar wat voor ip moet ik daar dan invullen? mijn internet-ip, mijn netwerk ip van deze pc of netwerk ip van de router?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik gebruik DC++ al een jaartje of 2, maar ik heb een hele langzame kabel verbinding waarvan alleen de download snelheid hoog is en de upload snelheid shit is. Dus nu zit ik al een tijd te overwegen om een 10mbit verbinding aan te schaffen maar dat schijnt heel duur te zijn, en ze schijnen het ook meer voor bedrijven te doen. Want als je een 10Mbit verbinding wilt moet je een hele glasvezellijn bij je huis laten aanleggen enzo. Kunnen jullie me advies geven hoe ik het best aan een 10mbit verbinding kom. Ik wil namelijk ook in de ONLY 10mbit hubs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@Sharkbyte, ik heb hem ook op passiv staan en bij mij gaat ie ookgewoon met 30kb/s :) Maar het zou kunnen natuurlijk. Bij mij loopt het iig lekker. Internet verbinding: Wanadoo Cable Basic 512/128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sommige mensen hebben het probleem, sommigen niet. IP dat je moet invullen is je extern IP. Dus dat van je router. Poort 412 laten forwarden naar je intern IP (dit doe je in de config van je router; IP-adres van de LAN achter je router, waarschijnlijk iets in de aard van 192.168.xxx.xxx).

Dan kan je op Active staan met een router: meer search results, meer sources,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJ-tje schreef op 24 februari 2004 @ 18:48:
Ja in principe vind ik het ook een fijn programmatje...

Alleen nadeel vind ik wel de download snelheden... Ik haal namelijk op de max. maar 3kb/sec terwijl de uploads de pan uit reizen... (Zo rond de 30kb/sec...)

Voor jullie natuurlijk wel leuk, dat snap ik best...
Maar jullie zijn niet de enige die er baat bij willen hebben...

Mijn vraag is dus of er redenen zijn, waardoor mijn download niet hoger wil dan 3kb/sec.
Heeft het te maken, met het aantal slots dat je hebt? :?
Ik weet zeker, dat ik sneller moet kunnen halen, aangezien ik een 800kbit / 320kbit lijntje heb (Cable4U :r)...
Heb zelfs ook een enkele keer een download gehad, van 15kb/sec, maar dat was voor maar een paar seconden...

Heb nu namelijk 1 enkele poort geforward (te weten 6277) Of zijn er meerdere poorten, die je moet forwarden? :?
Die 15 kB die je een paar seconden gehaald hebt zegt niets. In het begin van een sessie (connectie) geeft DC++ altijd een te hoge rate weer.

Maar bij mij zijn de snelheden i.h.a. prima (tussen de 3 en 30 kB/s). Ik zit niet op bijzondere hubs ofzo (heb zelf een adsl-lijntje). Ik zou zeggen: als het te langzaam gaat, gewoon even een andere user proberen.

Je hoeft trouwens niet meerdere poorten te forwarden ...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb even een vraagje

weet een van jullie een goede americaanse HUB, want zit nu op sweedse maar ik zoek vooral TV-Shows enzo
dus als iemand een goede USA hub heeft ?

(en weet iemand ook een hub speciaal voor de Olsen Twins (of waar ze veel films enz. hebben) toevallig >:) :9 )

bij voorbaat dank

Modbreak: Laten we maar geen discussie houden waar het beste warez te halen :*

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 09-03-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

eeermz, als jullie mensen kennen die nog niet bekend zijn met dc++

er staat een mooie faq op www.dcnet.be

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

ik heb gezocht maar niet gevonden, hoe kan ik meerdere hublists tegelijk gebruiken?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce666 schreef op 02 maart 2004 @ 22:48:
heb even een vraagje

weet een van jullie een goede americaanse HUB, want zit nu op sweedse maar ik zoek vooral TV-Shows enzo
dus als iemand een goede USA hub heeft ?

(en weet iemand ook een hub speciaal voor de Olsen Twins (of waar ze veel films enz. hebben) toevallig >:) :9 )

bij voorbaat dank
Het maakt niet veel uit of ja dan op een zweeds hub zit, gewoon connecten met een hub met vele users en zoeken maar ....... en ja ik zit het meest ook op zweedse hubs wel soms eri (film met zweedse ondertitels) enzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) gebruik al een paar mnd dc++ 0.306 en moet zeggen dat het een stuk beter is als kazaa omdat als je iets download ik het nog niet heb gehad dat het dan iets heel anders lijk te zijn.
Moet wel zeggen dat kazaa makkelijker is in het zoeken van bestanden (als het de goede bljken te zijn)en dat kazaa ook van meerdere bronnen tegelijk download.
In dat opzicht is kazaa wel sneller als dc++.
En dc++ is een stuk persoonlijker met de tijd ga je eens chatten en zo dat kan wel met kazaa maar dat gaat heel anders dan met dc++ en met kazaa je hebt geen mainchat :'(
En als je dan geregistreerd of vip bent is er altijd plaats op de hub voor jou .
En dat registreren is zo moeilijk niet je moet het gewoon vragen aan een van de operators (in de pm)en die leggen het wel uit. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja, meerdere sources betekent ook meer verzadiging van het netwerk, meer mensen die uploaden en downloaden met als gevolg NOG meer fakesharing en bandbreedte-limiters. Daar is het Direct Connect protocol niet echt voor gemaakt denk ik zo. Persoonlijk vind ik DC++ op een LAN echt tot zijn hoogtepunt komen. Een groter gemak bestaat er niet denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 20:17:
Moet wel zeggen dat kazaa makkelijker is in het zoeken van bestanden (als het de goede bljken te zijn)en dat kazaa ook van meerdere bronnen tegelijk download.
In dat opzicht is kazaa wel sneller als dc++.
mijn ervaring is dat het downloaden van meerdere mensen tegelijk in de praktijk helemaal niet sneller is. juist de programma's waarbij van meerdere mensen tegelijk kan worden gedownload (kazaa, emule, bittorent) zijn in de praktijk trager dan dc++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ook logisch, je gaat van meerdere mensen downloaden, waardoor de bandbreedte verdeelt wordt. 12KB/sec upload wordt ineens verdeeld in 10 ofzo, waarvan je eigenlijk met de overhead niet 10x 1,2KB hebt enzo. En ja, ik zie liever 1 stabiele download van 12KB dan 10x 1,2KB streams van 10 verschillende landen die elk moment voor rare kuren hebben.

Door die verzadiging is ook meer serveractiviteit nodig vanwege het verhoogd zoeken naar meerdere downloadlocaties. Dit geeft dan weer meer upload van jouw kant en lijkt me ook niet positief.

Dit is zeker niet allemaal 100% waar, het is gewoon mijn mening en visie op de zaak. Correct me if nescessary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik wil zelf, ipv een ftp server, een kleine dc++ hub opzetten voor wat vrienden en bekenden (en mezelf als ik ergens anders ben :) )
Nu heb ik al wat verschillende software ervoor gevonden(Ptokax en Yhub, en zijn er vast wel meer), maar welke is een beetje goed? Het moet ook mogelijk zijn om alleen 'bekenden' toe te laten op de hub, dus geen public hub. Zijn er mensen met ervaring hiermee? (hub moet trouwens draaien onder windows xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emcee schreef op 09 maart 2004 @ 17:56:
Ik wil zelf, ipv een ftp server, een kleine dc++ hub opzetten voor wat vrienden en bekenden (en mezelf als ik ergens anders ben :) )
Nu heb ik al wat verschillende software ervoor gevonden(Ptokax en Yhub, en zijn er vast wel meer), maar welke is een beetje goed? Het moet ook mogelijk zijn om alleen 'bekenden' toe te laten op de hub, dus geen public hub. Zijn er mensen met ervaring hiermee? (hub moet trouwens draaien onder windows xp)
Ik zie vaak 'written by Yoshi' staan. Misschien kan je hier iets mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:38:
[...]

Ik zie vaak 'written by Yoshi' staan. Misschien kan je hier iets mee? :)
Dat zijn servers die op YHub draaien. Deze heb ik zelf ook draaiend gehad onder Windows XP. Stabiel, veel opties om de hub in te stellen en veel commando's om in de hub te gebruiken :9

Wanneer je naar je eigen hub wil connecten wel even 127.0.0.1 als adres gebruiken, anders gaat ie niet werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:58:
[...]

Dat zijn servers die op YHub draaien. Deze heb ik zelf ook draaiend gehad onder Windows XP. Stabiel, veel opties om de hub in te stellen en veel commando's om in de hub te gebruiken :9

Wanneer je naar je eigen hub wil connecten wel even 127.0.0.1 als adres gebruiken, anders gaat ie niet werken :D
Ik heb Yhub ondertussen aan het draaien en ben wat aan het spelen met de settings, ik ben er iig al achter dat je aan aan de hand van 'only registered' users een password kunt meegeven. Heb alleen nog wat problemen met, volgens mij, de active/passive settings van dc++, ik kan bij mensen die op de hub komen wel downloaden, maar een andere user kan niet vanaf mij (filelist of data) downloaden (chatten gaat wel). Nog even kijken hoe dat zit...
Trouwens heb als ip geen 127.0.0.1 ingevuld maar het 'gewone' ip nummer van mijn pc en dat werkt ook.(op bovenstaand probleem na dan :P)

edit:
Ik zit nu trouwens ptokax eens wat beter te bekijken en dat ziet er toch iets beter uit, denk dat ik maar ff switch

[ Voor 10% gewijzigd door Emcee op 10-03-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Heb dit topic eff zitten door kijken en ik zie overal terug dat je de juiste hubs moet vinden. Surfnet en BBB enzo.... maar goed, alle surfnet adressen die ik heb kunnen vinden geven allemaal een target refused by machine errors, en die BBB/10 mbit dingen geven allemaal errors dat mijn ISP niet toegestaan is.
Kun je eigelijk wel op die goede hubs komen met een gewone planet adsl verbinding? of moet je voor die surfnet dingen op een bepaald netwerk ofzo zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem asjeblieft geen Yhub. Hoor nix anders dan problemen hiermee van andere owners van hubs. Je kan beter Ptotax nemen. Ook lang niet zo kwestbaar als Yhub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over de downloads van een bepaalde gebruiker bij DC++.

Achtergrond: als je download is er sprake van een directe verbinding met de aanbieder (active mode). Ik neem aan dat als het programma (DC++) afgesloten is geweest en weer opgestart wordt, er via de connected hubs gekeken wordt of de betreffende gebruiker online is om de download te resumen (in principe lijkt me dat dit ook direkt bij de gebruiker gedaan zou kunnen worden, maar goed).

Het punt is namelijk dat ik een unieke download heb (die waarschijnlijk slechts door 1 persoon gedeeld wordt). Stel ik heb deze gebruiker toevallig ontmoet op een hub. Inmiddels komt hij of zij niet meer op deze hub (maar wel op andere, met dezelfde gebruikersnaam). Hoe kan ik deze user dan weer vinden, zodat mijn download voortgezet kan worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Kheb net DC++ voor het eerst gebruikt maar de snelheden zijn niet om over naar huis te schrijven, begin je met 30 kbps eindig je met 300bps ofzo 8)7

Ik hou het lekker bij Newszilla!

[ Voor 11% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 13-03-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat komt ook omdat er meer leechers opzitten dan sharers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik dacht dat er een soort van ratio systeem op zat??
Wat ik nu wel weet is dat Netlimiter wel een popi programma is! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Calvin&Hobbes schreef op 13 maart 2004 @ 00:22:
Kheb net DC++ voor het eerst gebruikt maar de snelheden zijn niet om over naar huis te schrijven, begin je met 30 kbps eindig je met 300bps ofzo 8)7

dat komt waarschijnlijk omdat je upload je verbinding dichtslibt. Download netlimiter en ga 3 kb/s onder je max upload zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
Calvin&Hobbes schreef op 13 maart 2004 @ 00:22:

Uhm je moet een tijdje met dc++ werken voordat je echt interessante snelheden haalt. Zoals al eerder gezegt zal je snelheids verlaging wel komen doordat je upload. En misschien als je meer deelt/betere hubs zit dat je veel snellere users hebt. Het kost allemaal wat tij dom dat uit te vinden, maar als je er achter bent dan haal je prima snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer Moglo knalt er bij mij steeds uit.
Heeft iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 14-09 07:44

admiral866

The King Personality Disorder

Zo, toch maar es dcgui-qt geinstalleerd (onder linux/gentoo dan). Lekker programmaatje wel :)
Alleen zuur dat sommige hubs je er dan weer niet in laten omdat je geen dc++ gebruikt :|.

Anyway het is lang geleden dat ik serieus met direct connect bezig ben geweest. Maar ik vind de optie in dcgui-qt dat je door allee public hubs in je lijst kan zoeken wel super handig zeg :)
Zit dat ook in de standaard dc programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ja, afaik kan ook dc++ gewoon zoeken in alle hubs waar je verbinding mee hebt.

hmm, nu ik je post nog een keer lees bedoel je dat geloof ik niet. Wat bedoel je precies metzoeken door public hub lijst?

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 16-03-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

nou dat je dus zeg maar die hub lijst binnenhaalt. Ik gebruik die van ketelhot. Daar staan zeg maar 11251 hubs in gelist. En het lijkt erop dat ie dan door die complete hub lijst gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

wat is dat 'spy search' eigenlijk?

[ Voor 21% gewijzigd door MoietyMe op 16-03-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Good Fella schreef op 16 maart 2004 @ 16:10:
wat is dat 'spy searcg' eigenlijk?
ik neem aan dat je de search spy functie bedoeld in dc++?? die geeft een overzicht van de zoekopdrachten die andere mensen in de hub hebben gedaan.
admiral schreef op 16 maart 2004 @ 13:22:
nou dat je dus zeg maar die hub lijst binnenhaalt. Ik gebruik die van ketelhot. Daar staan zeg maar 11251 hubs in gelist. En het lijkt erop dat ie dan door die complete hub lijst gaat zoeken.
nou snap ik het nog nie helemaal, je opent die hublist, en dan? dan ga je zoeken naar een bepaald bestand?? zonder dat je met een specifieke hub verbonden bent, of wat bedoel je nu precies (zoeken waarnaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

vieze mensen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Orion84 schreef op 16 maart 2004 @ 16:17:
nou snap ik het nog nie helemaal, je opent die hublist, en dan? dan ga je zoeken naar een bepaald bestand?? zonder dat je met een specifieke hub verbonden bent, of wat bedoel je nu precies (zoeken waarnaar?)
Ja zonder dat je verbonden geef je een search string op. Dan connect ie zelf naar alle hubs, pleurt ie de search string erdoorheen en gaat ie naar de volgende hub. Vervolgens krijg je dus een lijstje met user, hub, slots en gevonden file. Met zo'n search ben je ongeveer anderhalf uur bezig :P

[ Voor 4% gewijzigd door admiral866 op 16-03-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 06-09 12:05
waarom hoor ik zoveel van DC++? reeds hiervoor gebruikte ik altijd "gewoon" Direct Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Omdat dit de populairste client is, ook al is de stabiliteit niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

admiral schreef op 16 maart 2004 @ 17:56:
[...]

Ja zonder dat je verbonden geef je een search string op. Dan connect ie zelf naar alle hubs, pleurt ie de search string erdoorheen en gaat ie naar de volgende hub. Vervolgens krijg je dus een lijstje met user, hub, slots en gevonden file. Met zo'n search ben je ongeveer anderhalf uur bezig :P
ah, klinkt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Moglo zou dat normaal ook moeten kunnen zeker? Alleen crasht dat tooltje telkens. Geen idee waarom :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Ik heb niet het gehel topic door gelezen, maar wilde toch even m'n commentaar kwijt. :P

Ook even een paar leuke hubs, hoewel ze misschien al genoemd zijn, maarja beter dubbel dan helemaal niet.

Mod-break:

Liever geen hubs bespreken :)

Helaas vinden die Dutch Dream lui zichzelf te goed voor gewone thuis gebruikers, dus heb ik een perm ban gehad een half uur geleden.
Ik had NetLimiter in m'n shared dir staan, en dat mag blijkbaar niet. (ik had de rules ook ff moeten lezen... stom)
Maar dat vind ik dus een kromme policy. Als ik met mijn 75GB+ share m'n upload niet cap kan ik niet meer fatsoendelijk downloaden en surfen.
M'n totale upload is "maar" 512kilobits/s dus die zit zo vol.
En er is echt geen moment dat ik niet aan het uploaden ben.

Maar waarom zouden die campus gasten en rijke lui's kinderen daar iets om geven met hun dikke 100mbit lijnen. Verwend kut folk met hun "elite" gedrag. :r

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 22-03-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Kipcorn schreef op 18 maart 2004 @ 23:02:
Verwend kut folk met hun "elite" gedrag. :r
Vind ik ook! Veel admins zijn zo zeikerig zeg. Ik heb in m'n nick m'n adsl snelheid staan. En als die lui dat dan niet halen, omdat ik ook een ftp en xmule draai, wordt ik al ge temp banned. Kom op zeg get a life .. echt sneu zijn sommige admins op dc hoor. :S
Sorry, maar dit moest ik ff kwijt. Daarnaast wou ik Kipcorn z'n mening even ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Laatst online: 12-09 07:41
Kipcorn schreef op 18 maart 2004 @ 23:02:
Maar waarom zouden die campus gasten en rijke lui's kinderen daar iets om geven met hun dikke 100mbit lijnen. Verwend kut folk met hun "elite" gedrag. :r
Omdat het heel frustrerend is als je met je dikke 100mbit lijn maar 50kb haalt. Maar daarom download ik dus ook alleen maar binnen de surfnet hub. Maar in principe vind ik wel dat iedereen bij wie ik minder dan 500kb/s haal gekickt zou moeten worden, maar dat gebeurt ook wel zo'n beetje (maar niet strak genoeg vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Wel sommige admins kunnen wat mij betreft echt lepra krijgen!
Ik zit krap aan 5 minuten op een voor mij nieuwe hub, en geen hond heeft nog iets van me gedownload.
En ineens word ik permanent gebanned omdat ik kinder porno deel.
Toch raar... Als ik uberhaupt al kinder porno bezit, zou ik dat toch zeker zelf wel weten? En dan zou ik al helemaal niet zo'n debiel zijn om het in m'n shared folders te zetten.

Ik vraag me echt af wat sommige van die idioten nou bezielt.
Zou het ze gewoon een kick geven om mensen van een hub te trappen? Gewoon omdat ze de macht hebben om het te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Kipcorn op 19-03-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Kipcorn schreef op 18 maart 2004 @ 23:53:
Ik vraag me echt af wat sommige van die idioten nou bezielt.
Zou het ze gewoon een kick geven om mensen van een hub te trappen? Gewoon omdat ze de macht hebben om het te doen?
Ik vraag het me al niet eens meer af :r

Maarja ondertussen is er wel veel spul van dc te halen, dus om het gelijk weg te cijferen daarom is ook wat lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Damsplaat schreef op 18 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Omdat het heel frustrerend is als je met je dikke 100mbit lijn maar 50kb haalt. Maar daarom download ik dus ook alleen maar binnen de surfnet hub. Maar in principe vind ik wel dat iedereen bij wie ik minder dan 500kb/s haal gekickt zou moeten worden, maar dat gebeurt ook wel zo'n beetje (maar niet strak genoeg vind ik)
Op die hub vind ik dat ook niet meer dan normaal.
Maar op een dood gewone hub waar iedereen welkom is vind ik het discriminatie.
Je hebt simpelweg 2 keuzes. Oprotten of je lijn vol laten trekken door een stelletje leechers.

Ik share gvd 75 + gb aan films, muziek, applicaties, porno en noem het maar op.
Als DC++ of welke andere p2p client aan staat laat ik die zoveel mogelijk upload gebruiken. Dat komt meestal neer op 45 tot 50kB/s.
Ik ben dus echt niet de beroerdste.
Maar blijkbaar moet je OOK nog eens over een 10mbit lijn beschikken.

Jammer dat zo veel hub OP's zo arrogant bezig zijn. :(
Dat maakt het DC protocol er echt niet aantrekkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kipcorn schreef op 19 maart 2004 @ 00:00:
[...]

Op die hub vind ik dat ook niet meer dan normaal.
Maar op een dood gewone hub waar iedereen welkom is vind ik het discriminatie.
Je hebt simpelweg 2 keuzes. Oprotten of je lijn vol laten trekken door een stelletje leechers.

Ik share gvd 75 + gb aan films, muziek, applicaties, porno en noem het maar op.
Als DC++ of welke andere p2p client aan staat laat ik die zoveel mogelijk upload gebruiken. Dat komt meestal neer op 45 tot 50kB/s.
Ik ben dus echt niet de beroerdste.
Maar blijkbaar moet je OOK nog eens over een 10mbit lijn beschikken.

Jammer dat zo veel hub OP's zo arrogant bezig zijn. :(
Dat maakt het DC protocol er echt niet aantrekkelijker op.
Ik deel je mening geheel. Ik zit ook maar op 2 soorten hubs voor specifieke shares. Voor de rest houd ik het lekker bij het andere populaire got p2p progje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSH schreef op 19 maart 2004 @ 00:24:
[...]

Ik deel je mening geheel. Ik zit ook maar op 2 soorten hubs voor specifieke shares. Voor de rest houd ik het lekker bij het andere populaire got p2p progje!
Welke P2P prog is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 18 maart 2004 @ 22:06:
Moglo zou dat normaal ook moeten kunnen zeker? Alleen crasht dat tooltje telkens. Geen idee waarom :|
Ja echt irritant. Weet iemand een alternatief voor MOGLO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuch netlimiter, kuch op 1kb/s als je merkt dat je compleet geleeched wordt.

ben alleen van de week paar keer gekicked, had de netlimiter installer in mn share map staan haha :+ O-) 8)7 }) :7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
zat gisteren op oDC, kon alleen niks bedenken wat ik wou downloaden. meestal browse ik rond op sharereactor en ga dan kijken of ik ook de bestanden kan vinden op oDC. nu kan dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Chillmeister schreef op 19 maart 2004 @ 09:07:
zat gisteren op oDC, kon alleen niks bedenken wat ik wou downloaden. meestal browse ik rond op sharereactor en ga dan kijken of ik ook de bestanden kan vinden op oDC. nu kan dat niet meer.
Daarvoor is die searchspy functie van DC++ dus leuk, die geeft weer waar andere users op zoeken, geeft bijna altijd wel inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
ga ik meteen proberen als ik weer thuiskom. vraag me af hoeveel % van die searches tot porno zal lijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 03-09 10:57
hoe werkt dat revconnect eigelijk?
dat zou ervoor zorgen dat je van meerdere users tegelijk download (dezelfde file dus, beetje zoals kazaa/emule/torrent)
iemand een heldere uitleg paraat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 08:28:
kuch netlimiter, kuch op 1kb/s als je merkt dat je compleet geleeched wordt.

ben alleen van de week paar keer gekicked, had de netlimiter installer in mn share map staan haha :+ O-) 8)7 }) :7 :Y)
Ik ben permanent gebanned omdat ik NetLimiter setup in een van m'n shared folders had.
Er stond duidelijk in de hub rules dat NetLimiter en dergelijken NIET gebruikt en ook niet gedeeld mogen worden.
Maarja die las ik te laat. :{

Heb die setup file maar ff ergens anders gezet, maarja ik kom dus niet meer op Dutch Dream. En da's toch best een fijne hub. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Chillmeister schreef op 19 maart 2004 @ 10:47:
ga ik meteen proberen als ik weer thuiskom. vraag me af hoeveel % van die searches tot porno zal lijden :)
Vrij veel, dat kan ik je nu al vertellen.
Als ik DC++ aan heb staan is 90% van wat ik upload... porn. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo vrij mag zijn om op de netlimiter discussie te reageren.... We kicken / bannen hierop omdat 95% van de mensen die netlimiter gebruiken gewoon pure leechers zijn. DC++ heeft weinig zin als je je upload begrenst naar 5 kb/s. Dat heeft niks te maken met discriminatie in openbare hubs, het is gewoon een manier om van de leechers af te komen.

Als je een beetje had opgelet in de main chat (of zoals je zelf al zegt de regels had gelezen) dan wist je dat wij het niet toestaan op de hub.

Persoonlijk kick ik meestal op netlimiter, tis maar net welke OP je getroffen hebt, maar maakt ons dat arrogant? Nee, vind ik van niet. Wat verwacht je van ons dat wel elke user (ongeveer 4200 atm..) een p/m gaan sturen van je mag niet netlimiter gebruiken? Dat is niet echt reeël.

Maar goed, ik ben niet de lastigste, als je je IP (hoop dat het statisch is, anders heeft het weinig zin) geeft dan ga ik uitzoeken of we nog wat aan je ban kunnen veranderen. Dit bij hoge uitzondering. Ik ben gewoon in een goed humeur :)

AgentSmith.
OP @ Dutch Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als ik NetLimiter niet gebruik, heb ik binnen 5 seconden mijn volledige upload in gebruik en dan kan ik max tegen 4KB downloaden. Zelfs met Small Send Buffer optie aan. Dat is een beperking voor niet alleen mij, dat is een algemeen bekend probleem. Op 8KB/sec gaat dat nog goed, kan ik tegen goede snelheden afhalen. Maar natuurlijk moet je weer x slots open hebben, dus klagen ze dat ze maar 0,x KB/sec halen.

Dit is dus DUIDELIJK niet te doen met 128Kbit upload, dat toch de meeste DC++ gebruikers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg wat is dat adres van dat Dutch Dream? (Is verder niks verkeerds om dat te vragen toch?)
Om nog on topic te komen, ik gebruik Netlimiter niet, maar kan het best begrijpen als anderen dat wel doen. Je downspeed gaat gigantisch naar beneden, dus als je er dan iets vanaf haalt...
Zelf is m'n upload van 16 naar 50 gegaan (Chello), maar me downlspeed gaat nu ook maar een klein beetje naar beneden als ik upload, in tegenstelling tot vroeger. Dus nu kan ik gewoon blijven uploaden :P Zo hoort het ook vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het aanzetten van use small send buffer helpt wel degelijk. En dit programma werkt ook goed. Het optimaliseerd the MTU settings. TCP Optimiser heet het programma.

Je kan het hier downloaden: http://www.speedguide.net/downloads.php.

Dan kan je met een volle upload nog een bijna volle download hebben. Ja inderdaad bijna is niet helemaal. Maar in ieder geval je hoeft geen netlimiter te gebruiken, dus zeg niet dat het onmogelijk is.

//edit
Btw het adres is: dutch.kicks-ass.org
Min. share is 60 GB en je moet een active verbinding hebben. Tis een lang verhaal, maar we hebben de passive users geweerd uit de hub. (Dit gaan zonder meer een aantal mensen als 'arrogant beschouwen, maar het zei zo...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb ik allemaal geprobeerd, dat gaat niet. Komt ook omdat ik meerdere threads heb. Als ik bv. BitTorrent meer dan 2KB/sec laat doen dan kan ik internet radio al vergeten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 19:02:
//edit
Btw het adres is: dutch.kicks-ass.org
Min. share is 60 GB en je moet een active verbinding hebben. Tis een lang verhaal, maar we hebben de passive users geweerd uit de hub. (Dit gaan zonder meer een aantal mensen als 'arrogant beschouwen, maar het zei zo...)
Ik probeer nu al een aantal dagen op deze hub te komen, maar ik krijg echt vaak een connection timeout... Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik zit ook altijd (behalve vandaag , toen kwam ik er niet op) op Dutch Dream , ontzettend grote share aan goede snelheid. Ik geef gerust toe dat ik Netlimiter gebruik , anders kan ik gewoon niet downloaden.
Dikke bucht hier : 3.3Mbit download , 128kbit upload :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 17:28:
Als ik zo vrij mag zijn om op de netlimiter discussie te reageren.... We kicken / bannen hierop omdat 95% van de mensen die netlimiter gebruiken gewoon pure leechers zijn. DC++ heeft weinig zin als je je upload begrenst naar 5 kb/s. Dat heeft niks te maken met discriminatie in openbare hubs, het is gewoon een manier om van de leechers af te komen.

Als je een beetje had opgelet in de main chat (of zoals je zelf al zegt de regels had gelezen) dan wist je dat wij het niet toestaan op de hub.

Persoonlijk kick ik meestal op netlimiter, tis maar net welke OP je getroffen hebt, maar maakt ons dat arrogant? Nee, vind ik van niet. Wat verwacht je van ons dat wel elke user (ongeveer 4200 atm..) een p/m gaan sturen van je mag niet netlimiter gebruiken? Dat is niet echt reeël.

Maar goed, ik ben niet de lastigste, als je je IP (hoop dat het statisch is, anders heeft het weinig zin) geeft dan ga ik uitzoeken of we nog wat aan je ban kunnen veranderen. Dit bij hoge uitzondering. Ik ben gewoon in een goed humeur :)

AgentSmith.
OP @ Dutch Dream
Pannekoek. Sommige mensen gebruiken netlimiter ook wel eens omdat het niet anders kan....

Een voorbeeld: Stel je hebt een simpel adsl abbo 768/128 Dat geeft +/- 14 kb upload. Stel je hebt een klein netwerkje zodat je vriendin ook nog is kan browsen. Dan is het dus reeel als je 10 kb dc++ aftopt met netlimiter en 4 kb aan je meissie geeft, zodat browsen ook nog enigszins lukt. Dit heeft geen moer met leechen te maken.

Gelukkig heb ik van het bovenstaande geen last (heb hier 8000/2000 lijntje). Maar ik ken er genoeg die het zo hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 08:21:
[...]

Welke P2P prog is dat?
eMule natuurlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 00:03:
[...]

Pannekoek. Sommige mensen gebruiken netlimiter ook wel eens omdat het niet anders kan....

Een voorbeeld: Stel je hebt een simpel adsl abbo 768/128 Dat geeft +/- 14 kb upload. Stel je hebt een klein netwerkje zodat je vriendin ook nog is kan browsen. Dan is het dus reeel als je 10 kb dc++ aftopt met netlimiter en 4 kb aan je meissie geeft, zodat browsen ook nog enigszins lukt. Dit heeft geen moer met leechen te maken.

Gelukkig heb ik van het bovenstaande geen last (heb hier 8000/2000 lijntje). Maar ik ken er genoeg die het zo hebben...
En welke provider is zo lief die jou 2mbit upload geeft? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op 19 maart 2004 @ 14:12:
[...]

Ik ben permanent gebanned omdat ik NetLimiter setup in een van m'n shared folders had.
Er stond duidelijk in de hub rules dat NetLimiter en dergelijken NIET gebruikt en ook niet gedeeld mogen worden.
Maarja die las ik te laat. :{

Heb die setup file maar ff ergens anders gezet, maarja ik kom dus niet meer op Dutch Dream. En da's toch best een fijne hub. :(
Ach er zijn nog tich anderen om leeg te trekken :-)

Ik laat iedereen gewoon alle share ware uploaden, maar downloaden doe ik ook.
Ik probeer het minimaal op 50GB per week te halen, ik gebruik hiervoor 1 pc(160 GB) en 2 laptops(80 GB) en 7 externe HD`s van WD 250 GB.
Verzamel StarTrek in hoge resl. tevens alle friends, alle gratis geworden films van de afgelopen 15 jaar, alle gratis OS-en, gratis achitge Progsels, alles dus.
Ach.. het is gewoon een hobby om zoveel mogelijk binnen tehalen, netjes te ordenen en uit tezoeken of het wel goede stuff is.

Mijn broertje zeg altijd "ali, wanneer stop je nou eens met het internet te downoaden, je heb alles al"

Het grappige eraan als je er overna denkt dar zo`n 250 GB HDtje wel een miljoen waard zou kunnen zijn, misschien wel meer...

Soms wis ik er 1tje "omdat ik die dan al gezien heb" heb ik weer ruimte.

Waar laten jullie al die stuff!?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 19:37

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 05:53:
[...]

Ach er zijn nog tich anderen om leeg te trekken :-)

Ik laat iedereen gewoon alle share ware uploaden, maar downloaden doe ik ook.
Ik probeer het minimaal op 50GB per week te halen, ik gebruik hiervoor 1 pc(160 GB) en 2 laptops(80 GB) en 7 externe HD`s van WD 250 GB.
Verzamel StarTrek in hoge resl. tevens alle friends, alle gratis geworden films van de afgelopen 15 jaar, alle gratis OS-en, gratis achitge Progsels, alles dus.
Ach.. het is gewoon een hobby om zoveel mogelijk binnen tehalen, netjes te ordenen en uit tezoeken of het wel goede stuff is.

Mijn broertje zeg altijd "ali, wanneer stop je nou eens met het internet te downoaden, je heb alles al"

Het grappige eraan als je er overna denkt dar zo`n 250 GB HDtje wel een miljoen waard zou kunnen zijn, misschien wel meer...

Soms wis ik er 1tje "omdat ik die dan al gezien heb" heb ik weer ruimte.

Waar laten jullie al die stuff!?
steeds meer en groter HDD's kopen :P
dat is wat ik doe

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klubbheads schreef op 20 maart 2004 @ 03:58:
[...]

En welke provider is zo lief die jou 2mbit upload geeft? :9
Ik werk op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Die bieden ADSL alleen voor medewerkers aan. Ze noemen het ERNA Erasmus Remote Network Access. Het scheelt als je wat vrienden maakt met de jongens van de IT..... En de kosten voor dit alles, welnu 35 eurootjes p/m. Wat ben ik toch weer een geluksvogel.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.