AniMatrix schreef op 20 april 2004 @ 10:18:
Heey,
Ik ben bezig met een soort DC++ Active FAQ.
Als je weet hoe het werkt is het niet moeilijk. Ik heb 'm zo gemaakt zodat ik denk dat thuisgebruikers het ook kunnen instellen. Ze zullen alleen moeten weten hoe ze in de router moeten komen, de rest zou allemaal moeten kunnen. Misschien dat je voor sommige dingen zoals ipconfig of winipcfg administrator rechten moet hebben, omdat je geen uitvoeren kan gebruiken als je pech hebt. Maar daarvoor kun je ook met de rechtermuisknop op je desktop kunnen klikken en een snelkoppeling maken naar cmd.exe
Direct link: DC++ Active of via
AniMatrix.tk en dan links op DC++ Active
De voordelen als je Active bent:
Je krijgt de zoekresultaten direct van de clients af, bij Passive gaat het allemaal door de HUB heen
Je kunt meer dan 5 resultaten per user krijgen, bij passive krijg je er maar 5 terug
Je kunt van andere users downloaden die passive zijn, als je zelf passive bent kun je niets downloaden van andere passive gebruikers
Deze weet ik niet zeker: Dat het downloaden misschien ook iets sneller is, stabieler lijkt mij wel
hehe ja idd, maagoed, geen gezanik meer! gewoon weer ff ONtopic, DCVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 14:08:
[...]
AC, Alwaysconnect, Alwaysconnected, Admin of MMM network
wahts in a name
we all help
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
ja iemand al de nieuwste Rmdc++ 3.06f[4] ? ben er naar op zoek
die [3] if perfect
maar wil nog wel eens crashen
iemand ?
die [3] if perfect
iemand ?
Ik ben nu dus over gestapt naar de active mode. Maar als ik dan iets wil gaan zoeken dat krijg ik geen zoekresultaten. Met passive mode had ik na 2 a 3 seconden zoekresultaten. Nu met de active mode na 2 minuten nog niks.
Ik werk nu ook al een half jaar met DC++ en ben er zeer positief over!
[ Voor 88% gewijzigd door Welleweerd op 23-04-2004 15:46 ]
Bedankt alvast
Verwijderd
punt 1 kijk of je je IP goed geforward hebt met het juiste port nummer-GuRu- schreef op 23 april 2004 @ 15:39:
Ik ben nu dus over gestapt naar de active mode. Maar als ik dan iets wil gaan zoeken dat krijg ik geen zoekresultaten. Met passive mode had ik na 2 a 3 seconden zoekresultaten. Nu met de active mode na 2 minuten nog niks.
zie dit plaatjes
http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image2.jpg
punt 2 kijk je je dc++ goed hebt geconfigureerd dus met je Internet IP <--
en niet je lokale IP
zie dit plaatjes
http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image1.jpg
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 15:53 . Reden: typo's ]
Verwijderd
zo zie je maar weer-GuRu- schreef op 23 april 2004 @ 16:15:
Ik was dus vergeten de UDP ook nog te forwarden, nu werkt ie wel
plaatjes zeggen meer dan text
Ik ook. Download nu constand 190kB/sInitial G schreef op 22 april 2004 @ 10:50:
[...]
dankuwel, ik dacht al dat mijn pc / het hele dc++ netwerk brak was! Nu weer zeer goede snelheden en zoektijden! happy!
Verwijderd
Die max hubs is bedoeld om mensen te binden aan een of een aantal hubs. Op Direct Connect is niet bedoeling dat je met meer dan 10 hubs verbind. De >50 hub mensen worden ook niet erg op prijs gesteld. Constant 190 KiB/s lijkt me veel, of je download van alles en nog wat of je zit in 10mbit hubs.(of hubs met veel mensen met snelle internet verbindingen)
Verwijderd
zo lang ie niet gebanned of gekicked word heeft ie mazzeLVerwijderd schreef op 23 april 2004 @ 18:15:
Die max hubs is bedoeld om mensen te binden aan een of een aantal hubs. Op Direct Connect is niet bedoeling dat je met meer dan 10 hubs verbind. De >50 hub mensen worden ook niet erg op prijs gesteld. Constant 190 KiB/s lijkt me veel, of je download van alles en nog wat of je zit in 10mbit hubs.(of hubs met veel mensen met snelle internet verbindingen)
en lekker man 190 kb
mensen, ik zit met een probleempje:
ik had een file-download aangezet met dc vanochtend...
ik kwam drstraks thuis en keek bij finished downloads, daar stond hij bij! ik blij en ga naar mn incoming map, NEE DUS!
staat daar niet bij
ik heb gereboot (windows & DC++) maar dat leverde ook geen resultaten op....
info:
win xp pro
dc++ 0.305
goede internet verbinding (2mbit/320kbit)
goede config (kep al 3 gig binnengesleurd
[jaja, zonder problemen!])
iemand?
ik kwam drstraks thuis en keek bij finished downloads, daar stond hij bij! ik blij en ga naar mn incoming map, NEE DUS!
staat daar niet bij
info:
win xp pro
dc++ 0.305
goede internet verbinding (2mbit/320kbit)
goede config (kep al 3 gig binnengesleurd
iemand?
stevenP schreef op 23 april 2004 @ 20:19:
mensen, ik zit met een probleempje:
staat daar niet bij
Settings->Downloads en dan 'Default Download Directory' en 'Unfinished Downloads directory'
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
wtf, dit is echt vaag!! hier staan nog wel meer mp3tjes die ik al niet meer kon vinden maar waarvan hij wel toegaf dat ze klaar warenDarkvater schreef op 23 april 2004 @ 20:24:
[...]
Heb je misschien 2 mappen ingesteld in DC++? Standaard is er een incoming map waar temporary files in komen, en een finished map, waar gedownloade bestanden heen worden verplaatst. Kijk eens bij:
Settings->Downloads en dan 'Default Download Directory' en 'Unfinished Downloads directory'
^in mn temp dir
een groot deel van mn downloads zijn dus wel gewoon naar de finished download folder gegaan maar sommige heeft hij dus niet willen moven/renamen...
iemand hoe dit zou kunnen?
/edit: sommige files (iso, rar, zip etc.) zijn damaged maar volgens zijn DC++ zijn ze succesfull gedownload....
[ Voor 10% gewijzigd door stevenP op 23-04-2004 20:33 ]
Verwijderd
Dat heb je te danken aan mensen die corrupte files online zetten (gevult met allemaal nullen of eenen.).stevenP schreef op 23 april 2004 @ 20:30:
[...]
/edit: sommige files (iso, rar, zip etc.) zijn damaged maar volgens zijn DC++ zijn ze succesfull gedownload....
Heb het helaas zelf ook meegemaakt. Meestal zie je ook dat die file heel erg snel binnenkomt. (zelfs sneller als je verbindingssnelheid)
Gewoon nog een keer downloaden van een ander persoon.
*zucht* ..!.. voor die mensen
hehe ok bedankt voor de uitleg zal ik nog maar een keer binnen moeten sleuren!
hehe ok bedankt voor de uitleg zal ik nog maar een keer binnen moeten sleuren!
Verwijderd
dan is hashen toch wel goeie uitkomstVerwijderd schreef op 23 april 2004 @ 20:37:
[...]
Dat heb je te danken aan mensen die corrupte files online zetten (gevult met allemaal nullen of eenen.).
Heb het helaas zelf ook meegemaakt. Meestal zie je ook dat die file heel erg snel binnenkomt. (zelfs sneller als je verbindingssnelheid)
Gewoon nog een keer downloaden van een ander persoon.
[n00b mode]
hashen?
[/n00b mode]
hashen?
[/n00b mode]
Best in deel 2 in het begintopic een FAQ te zetten over Hashen, Active/Passive/Router/Firewall, etiquette op DC-netwerk enzo.
mischien beetje n00b vraag maar ik wil een server joinen en bij elke server zegt hij dat mijn sharesize to small is!! Ik wil wel sharen daar niet van maar hoe kan ik in hemels naam sharen als ik niet op een server kan???
Eigenlijk heb ik een kleine handleiding nodig want ik als ik iets bij zoeken typ krijg ik geen hits... is er ergens een kleine manual?
Eigenlijk heb ik een kleine handleiding nodig want ik als ik iets bij zoeken typ krijg ik geen hits... is er ergens een kleine manual?
[ Voor 24% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 15:58 ]
hehe, b3ta, je moet naar de options gaan en dan bij sharing meot je de mappen toevoegen die je wil sharen (hoe meer hoe beter)
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niks te sharen heeft, en ook niks kan downloaden om te sharen omdat hij niet op hubs komtstevenP schreef op 24 april 2004 @ 16:05:
hehe, b3ta, je moet naar de options gaan en dan bij sharing meot je de mappen toevoegen die je wil sharen (hoe meer hoe beter)
Er zijn wel hubs met 1 gig share, dus misschien kan je daar op komen.
check dit:b3ta schreef op 24 april 2004 @ 15:16:
punt 1 kijk of je je IP goed geforward hebt met het juiste port nummer
zie dit plaatjes
http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image2.jpg
punt 2 kijk je je dc++ goed hebt geconfigureerd dus met je Internet IP <--
en niet je lokale IP
zie dit plaatjes
http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image1.jpg
^tnx to alwaysconnectED
Ik heb nu 50GB aan mappen geshared.... moet genoeg zijn denk ik! (films/games etc) en ik connect via passive omdat ik een firewall heb! is dat goed verder?
Is wel wat ingewikkelder dan emule...
Is er ook zoiets waar veel GoT mensen komen ??? Of een hollandse server?? zou wel aardig zijn..
Is wel wat ingewikkelder dan emule...
Is er ook zoiets waar veel GoT mensen komen ??? Of een hollandse server?? zou wel aardig zijn..
[ Voor 54% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 16:45 ]
Verwijderd
Sommige hubs vereisen 70, 80 of 100 GiB. Maar er zijn zat hubs waar je met 50 GiB in komt.
Als je bij public hubs nou eens als filter dutch of nederlands indrukt, dan krijg wel wat nederlandse hubs te zien.
Als je bij public hubs nou eens als filter dutch of nederlands indrukt, dan krijg wel wat nederlandse hubs te zien.
*gevonden*
[ Voor 164% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 17:19 ]
ja inderdaad, het is even zoeken naar goede hubs maar als je er eentje hebt dan gewoon even in je favorites zetten
[ Voor 86% gewijzigd door stevenP op 24-04-2004 18:16 ]
* Hubs opsommen is verboden.stevenP schreef op 24 april 2004 @ 18:06:
[...]
een nederlandse hub: (van alwaysconnected)
*
best goede hub, ik zit er ook vaak!
ew sorry!
btw, ik heb dit uit de sig van alwaysconnected!

btw, ik heb dit uit de sig van alwaysconnected!
[ Voor 4% gewijzigd door stevenP op 24-04-2004 18:17 ]
Uhm... mja, dat is evengoed fout
Zie startpost, onderaan.
Dan moet alwaysconnected zijn sig ook editten.
Verwijderd
DC++ wtf?
Dit progje heet gewoon, Direct Connect hoor..
En ik gebruik het al een jaar of 2/3, ik vind soulseek trouwens prettiger werken
En ik gebruik het al een jaar of 2/3, ik vind soulseek trouwens prettiger werken
DC++ is een andere (betere) client hoor..Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 18:56:
DC++ wtf?
Verwijderd
Sig editten waarom ?Flint schreef op 24 april 2004 @ 18:25:
[...]
Uhm... mja, dat is evengoed fout![]()
Zie startpost, onderaan.
Dan moet alwaysconnected zijn sig ook editten.
tot dat een modje me er niet op aanspreekt blijft ie gewoon staan
staat al bijna 2 jaar zo dus waarom nu ineens
Verwijderd
Ik heb het programma nu net gedownload alleen ik snnap het neit helemaal als ik op search klikt gebeurt er helemaal nix:S
Verwijderd
lees de postings hier bonvenVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 14:04:
Ik heb het programma nu net gedownload alleen ik snnap het neit helemaal als ik op search klikt gebeurt er helemaal nix:S
je moet active zijn als je achter een router/netwerk/firewall zit
lukt je dat niet ga dan passive
en lees ook deze faq
http://dcplusplus.sourcef..._html2.php?prog=1&lang=en
Zoals Hellraid al zegt komt een file soms sneller binnen als je verbinding is. Dit komt omdat DC++ een soort compression(zoals WinZIP/WinRAR) heeft, bij DC++ heb je bij je downloads/uploads een veld Ratio. Daar kun je zien hoeveel het bestand is gecompressed.
Dus als het bestand allemaal nullen of enen bevat kan het beter gecompressed(ingepakt) worden en komt het dus veel sneller binnen.
Hoe lager de Ratio hoe beter het is ingepakt.
Dus als het bestand allemaal nullen of enen bevat kan het beter gecompressed(ingepakt) worden en komt het dus veel sneller binnen.
Hoe lager de Ratio hoe beter het is ingepakt.
[ Voor 6% gewijzigd door KoalaBear84 op 25-04-2004 21:35 ]
<Homepage>
Hmm, mja dan wil ik ook wel wat reclame makenVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:55:
[...]
Sig editten waarom ?
tot dat een modje me er niet op aanspreekt blijft ie gewoon staan![]()
staat al bijna 2 jaar zo dus waarom nu ineenswijzigen
Verwijderd
Is er ook een manier om te kijken welke hubs snel en welke niet?? of een lijstje?
ik download nl vaak genoeg met 1kb/s
vooral als ie snachts aanstaat en hij van zo langzaam download kan dit heel frustrerend zijn...
ik download nl vaak genoeg met 1kb/s
jah maar er zijn hubs waar vooral snellere mensen worden toegelaten en niet de mensen die je met 1kb/s laten uploadenExe-cuter schreef op 29 april 2004 @ 18:01:
De download snelheid hangt niet zozeer af van de hubs , maar van de mensen vanwaar je download.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 18:06 ]
De download snelheid hangt niet zozeer af van de hubs , maar van de mensen vanwaar je download.
Ik ben er al wel al lang achter dat de mensen in zweden een heeeeerlijke upload hebben
ik ben dan ook vaste klant in 1 van hun hubs want ik download geregeld met 100kb's en hoger!
USA daarin tegen heeft een wat mindere upload en NL is helemaal 3 x niks op sommige na die een 10 of 100mbit lijntje hebben... alleen wel minder als mensen offline gaan moet je helemaal opzoek gaan naar een andere persoon die precies dezelfde file shared
ach ik vind het programma nog steeds 10x beter als emule
USA daarin tegen heeft een wat mindere upload en NL is helemaal 3 x niks op sommige na die een 10 of 100mbit lijntje hebben... alleen wel minder als mensen offline gaan moet je helemaal opzoek gaan naar een andere persoon die precies dezelfde file shared
[ Voor 4% gewijzigd door b3ta op 29-04-2004 19:20 ]
Verwijderd
Jep, ik zoek eigenlijk het eerst naar mensen met BBB, Bostream of Telia 
Er zijn er meerdere maar kom daar nu ff niet op.
Er zijn er meerdere maar kom daar nu ff niet op.
idd ik kijk net even naar al mijn downloads en ja hoor Bostream [BBB] en telia die allemaal op fullspeed downloaden 
Maar even een vraag, kan je ergens je upload aanpassen??
Ik weet wel dat je je sloten aan kan passen maar ik wil niet als iemand bij mij iets upload dat ik geen internet pagina's meer kan openen
Uplstream = 40KB
Ik weet wel dat je je sloten aan kan passen maar ik wil niet als iemand bij mij iets upload dat ik geen internet pagina's meer kan openen
Uplstream = 40KB
[ Voor 33% gewijzigd door b3ta op 29-04-2004 20:25 ]
RTFTb3ta schreef op 29 april 2004 @ 20:14:
idd ik kijk net even naar al mijn downloads en ja hoor Bostream [BBB] en telia die allemaal op fullspeed downloaden
Ik weet wel dat je je sloten aan kan passen maar ik wil niet als iemand bij mij iets upload dat ik geen internet pagina's meer kan openen![]()
Uplstream = 40KB
Is al vaak genoeg besproken hier, kuch Netlimiter. Download het, zet max UP op 35KB/s en jij kan snel downloaden, anderen kunnen van jou snel downloaden, en je internetpagina's gaan ook rap
[ Voor 4% gewijzigd door Darkvater op 29-04-2004 20:40 ]
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
En dan natuurlijk niet 10 slots open zetten want dan downloaden mensen nog maar met 3,5 kb/s van je... (Sorry, dit vind ik zoooooo irritant, eh, als mensen een 'langzame' verbinding hebben en dan 10 - 15 slots open gooien... Doe dan 3 open en zorg dat mensen met een redelijke snelheid van je kunnen downloaden!)Darkvater schreef op 29 april 2004 @ 20:40:
[...]
Is al vaak genoeg besproken hier, kuch Netlimiter. Download het, zet max UP op 35KB/s en jij kan snel downloaden, anderen kunnen van jou snel downloaden, en je internetpagina's gaan ook rap
Oeps, even een frustratie van me afschrijven..
Rail Away!
Pcies....ter herinnering aan sommige aso's hierMad Marty schreef op 29 april 2004 @ 22:02:
[...]
En dan natuurlijk niet 10 slots open zetten want dan downloaden mensen nog maar met 3,5 kb/s van je... (Sorry, dit vind ik zoooooo irritant, eh, als mensen een 'langzame' verbinding hebben en dan 10 - 15 slots open gooien... Doe dan 3 open en zorg dat mensen met een redelijke snelheid van je kunnen downloaden!)
Oeps, even een frustratie van me afschrijven..![]()
moet ff die miertjes neuken...maar BBB en bostream is wat anders... BBB ( http://www.bredbandsbolaget.se/se/index.jsp) schijnt beter te zijn dan bostream (volgens de zweden) met een grotere d/l en upload... 10mbit of 100mbit ...ook andere ISP's...
[ Voor 6% gewijzigd door Sharad R op 30-04-2004 01:28 . Reden: url aangepast ]
The more I learn, the less I know, I just realised
Verwijderd
Ze zijn iig allebei goed genoeg voor mijSharad_R schreef op 30 april 2004 @ 01:17:
moet ff die miertjes neuken...maar BBB en bostream is wat anders... BBB ( http://www.bredbandsbolaget.se/se/index.jsp) schijnt beter te zijn dan bostream (volgens de zweden) met een grotere d/l en upload... 10mbit of 100mbit ...ook andere ISP's...
Ik krijg nu voor een bepaalde file steeds de foutmelding "Rollback inconsistency, existing file does not match the one being downloaded". Ik begrijp het niet aangezien ik al eerder die file van die users aan het downloaden was. Blijkbaar moet die file op mijn HD dan op een of andere manier corrupt geraakt zijn? Zou ik dit nog kunnen oplossen?
Verwijderd
Had ik laatst ook. Enige oplossing: opnieuw beginnen (gelukkig zijn er blijkbaar genoeg bronnen).Laagvliegerke schreef op 18 mei 2004 @ 21:54:
Ik krijg nu voor een bepaalde file steeds de foutmelding "Rollback inconsistency, existing file does not match the one being downloaded". Ik begrijp het niet aangezien ik al eerder die file van die users aan het downloaden was. Blijkbaar moet die file op mijn HD dan op een of andere manier corrupt geraakt zijn? Zou ik dit nog kunnen oplossen?
Begin de d/l van een vande bronnen waarvan de TTH root vaak voorkomt.
Je kunt nog het volgende doen:
1.
File > Settings > Advanced > Rollback > 65535 invullen, dit zorgt ervoor dat er telkens als een download ge-resumed wordt, dat er 64kB eerder in het bestand begonnen wordt, en als de fout in die laatste 64 kB zit dan is hiermee het probleem verholpen.
2.
Gebruik het programma cutoff, knip met het programma netzolang totdat de fout niet meer voorkomt. Die programma heb ik ooit succesvol gebruikt. Maar met 4kB per keer dat ie er standaard afhaalt was ik nog wel een uur bezig. Ik heb er gewoon iets van 3 MB af ge-cut, voor 3MB ben je met 4kB per keer wel 768 keer zoet met klikken en kijken of ie verder gaat.
Dus als je dat met de eerste optie wil doen, dan moet je daar 3145728 invullen, en dan gaat ie bij elk bestand 3MB voor controle downloaden, dus gebruik gewoon optie 2.
1.
File > Settings > Advanced > Rollback > 65535 invullen, dit zorgt ervoor dat er telkens als een download ge-resumed wordt, dat er 64kB eerder in het bestand begonnen wordt, en als de fout in die laatste 64 kB zit dan is hiermee het probleem verholpen.
2.
Gebruik het programma cutoff, knip met het programma netzolang totdat de fout niet meer voorkomt. Die programma heb ik ooit succesvol gebruikt. Maar met 4kB per keer dat ie er standaard afhaalt was ik nog wel een uur bezig. Ik heb er gewoon iets van 3 MB af ge-cut, voor 3MB ben je met 4kB per keer wel 768 keer zoet met klikken en kijken of ie verder gaat.
Dus als je dat met de eerste optie wil doen, dan moet je daar 3145728 invullen, en dan gaat ie bij elk bestand 3MB voor controle downloaden, dus gebruik gewoon optie 2.
[ Voor 12% gewijzigd door KoalaBear84 op 19-05-2004 08:44 ]
<Homepage>
Wat doe jij dat moeilijk met dat cutt off
had ik laatst een film half gedownl met kazaa (ik weet het kut prog)
toen wou ik hem resume met dc++ maar dat wou niet
heb even met een hex editor in de file om gesneupt en zag dat er allemaal kazaa zooi stond aan het eind van de file
dat even verwijdert en ingeladen in dc++ klaar perfecte downl
heb even met een hex editor in de file om gesneupt en zag dat er allemaal kazaa zooi stond aan het eind van de file
And this !! Is to go even further beyond!!!
lamko schreef op 19 mei 2004 @ 19:14:

ja hoor...lamko schreef op 19 mei 2004 @ 19:14:
maar er werd gesproken over een rollback inconsistancy error en dat heeft dus niks met kazaa te maken.....
The more I learn, the less I know, I just realised
Het programma Cutoff werktb bij mij jammergenoeg niet goed
Als ik op "Cut off" klik, krijg ik een foutmelding te zien: "I/O error 131".
Ik heb al ff zitten googlen maar ik kan niet direct vinden wat het is.
edit:
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Ik heb Cutoff geprobeerd met een ander, kleiner bestand en toen lukte het wel. De file is waarschijnlijk gewoonweg veel te groot (2,47 Gb) en Cutoff kan er niet mee overweg. Maar ik heb het anders kunnen oplossen! Ik heb het programma RZSplit 2002 van Killersoftware gedownload en de file gesplitst in 288 bestanden van 10 Mb. Daarna heb ik het laatste bestand gewist en al die files terug samengevoegd naar 1 bestand. En nu wil DC++ terug verder downloaden. De fout zat dus inderdaad ergens in de laatste 10Mb. Bedankt AniMatrix!!
Ik heb al ff zitten googlen maar ik kan niet direct vinden wat het is.
edit:
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is. Ik heb Cutoff geprobeerd met een ander, kleiner bestand en toen lukte het wel. De file is waarschijnlijk gewoonweg veel te groot (2,47 Gb) en Cutoff kan er niet mee overweg. Maar ik heb het anders kunnen oplossen! Ik heb het programma RZSplit 2002 van Killersoftware gedownload en de file gesplitst in 288 bestanden van 10 Mb. Daarna heb ik het laatste bestand gewist en al die files terug samengevoegd naar 1 bestand. En nu wil DC++ terug verder downloaden. De fout zat dus inderdaad ergens in de laatste 10Mb. Bedankt AniMatrix!!
[ Voor 69% gewijzigd door D-Three op 20-05-2004 09:30 ]
Euh, kan iemand me redden en eens die dikke hublist geven (de link) heb zo door een stomiteit weggedaan... heb nu een list met wazige duitse servers en dat spoort niet....
Verwijderd
laten we dat maar even niet doenjvvv schreef op 24 mei 2004 @ 21:03:
Euh, kan iemand me redden en eens die dikke hublist geven (de link) heb zo door een stomiteit weggedaan... heb nu een list met wazige duitse servers en dat spoort niet....
[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 24-05-2004 22:34 ]
Verwijderd
Tja, als jullie geen problemen meer willen hebben met actieve modus enzo.
Download dan gewoon odc.
Dit is een dc client gebaseerd op DC++ maar werkt veel beter en gebruikersvriendelijker
Download dan gewoon odc.
Dit is een dc client gebaseerd op DC++ maar werkt veel beter en gebruikersvriendelijker
Verwijderd
dit heeft nix met active/passive te makenVerwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:18:
Tja, als jullie geen problemen meer willen hebben met actieve modus enzo.
Download dan gewoon odc.
dit moet je bij oDC ook instellen
ik heb stuk of 25 clients gebruikt/getest en overal zul je ut tegenkomen dat je active/passive mot invullen
en als ik eerlijk mot zijn, vind ik de gewoone DC++ beter als oDC, ik vind oDC namelijk niet zo lekker werken waarom, maar tis maar een mening
Hebben jullie sinds vanavond ook het probleem dat ie de hublijst niet kan downloaden?
[F_J_K vertaling: Download failed, connection refused by target machine (een url) ]
Iemand anders een andere url?
[F_J_K vertaling: Download failed, connection refused by target machine (een url) ]
Iemand anders een andere url?
edit:
weet niet of dat mag
weet niet of dat mag
[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 27-05-2004 16:38 . Reden: die lijst ook maar weg ]
Verwijderd
ik neem aan dat public hub urls gewoon toegestaan zijn, anders modjes edit ut maar ;-)
Is goed hoor; ik edit hem wel voor je.
Ga je mail maar even checken
Is goed hoor; ik edit hem wel voor je.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#haal-weg
Ga je mail maar even checken
[ Voor 75% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 18:59 ]
Verwijderd
raar belid ik mag geen hublists plaatsen
en hier boven staat een waslijst
raar hoor
maar welhandig
dan doe je de volgende keer even een topicreport inplaats van een nutteloze reply te plaatsen. Het feit dat iedereen hier illegale links loopt te posten maakt het nog niet legaal; zeker niet als er twee posts boven nog door mij gewaarschuwd is
en hier boven staat een waslijst
raar hoor
maar welhandig
dan doe je de volgende keer even een topicreport inplaats van een nutteloze reply te plaatsen. Het feit dat iedereen hier illegale links loopt te posten maakt het nog niet legaal; zeker niet als er twee posts boven nog door mij gewaarschuwd is

[ Voor 56% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 19:12 ]
ZeroX je vergeet de belangrijkste
Check je mail ook maar even
Check je mail ook maar even
[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 25-05-2004 19:05 ]
dat mailadres is al lang opgeheven.. maar je kon ook even zeggen dat het niet mochtplakbandrol schreef op 25 mei 2004 @ 17:48:
ZeroX je vergeet de belangrijkste
<font color="blue">Check je mail ook maar even</font>
dc++ was een super p2p programma gebruik dit dan ook al >2,5 jaar
Helaas is het sindsdien veeeel te bekend geworden waardoor er steeds meer "ik wil een liedje hoe moet dat" users op dc++ komen die deze manier van p2p networking verpesten (evenals dat met kazaa zo is gebeurd).
2,5 jaar geleden waren er veeeel minder mensen op maar ging alles veel beter als ik toen zei tegen iemand ik gebruik DC of DC++ dachten ze allemaal WAAAT?
Nu kent het merendeel van de downloaders het al
Helaas is het sindsdien veeeel te bekend geworden waardoor er steeds meer "ik wil een liedje hoe moet dat" users op dc++ komen die deze manier van p2p networking verpesten (evenals dat met kazaa zo is gebeurd).
2,5 jaar geleden waren er veeeel minder mensen op maar ging alles veel beter als ik toen zei tegen iemand ik gebruik DC of DC++ dachten ze allemaal WAAAT?
Hoe kan een hublist illegaal zijn ? Dat is juist hetzelfde als een winkel die CD-R's verkoopt illegaal noemen...
is er al een dc++ GoT-hub ?? misschien leuk als iemand die op zn server dr bij draaid???
Sharkbyte schreef op 26 mei 2004 @ 09:29:
Hoe kan een hublist illegaal zijn ? Dat is juist hetzelfde als een winkel die CD-R's verkoopt illegaal noemen...
Laten we hier verder maar niet gaan praten over het waarom we geen hub(list)s willen zien. Dat vern#$kt alleen maar dit topic. Open als je hier over wilt discussieren even een topic met argumenten in Lieve AdjesOpperhoof schreef op 26 mei 2004 @ 09:39:
is er al een dc++ GoT-hub ?? misschien leuk als iemand die op zn server dr bij draaid???![]()
![]()
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik gebruik het programma bijlange nog niet zo lang als jij maar in een jaar is het inderdaad heel erg veranderd!Tasma schreef op 26 mei 2004 @ 00:42:
dc++ was een super p2p programma gebruik dit dan ook al >2,5 jaar
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 26-05-2004 12:40 ]
Het mooie van DC is nou juist dat je verschillende hubs hebt waardoor je dat soort users mooi bij elkaar kunt zetten, de meeste hubs hebben een >15gb share minimum waardoor die lui er toch niet opkomen (en de meeste zullen bij kazaa/emule blijven omdat het makkelijker is lijkt me)Laagvliegerke schreef op 26 mei 2004 @ 12:39:
[...]
Ik heb hetzelfde gevoel. Ik gebruik het programma bijlange nog niet zo lang als jij maar in een jaar is het inderdaad heel erg veranderd!
Verwijderd
idd ik gebruik um ook al bijna 2 jaar, en toen kwam ut bijna niet voor dat iemand niet wist hoe iets moest. tegenwoordig zie ik elke dag wel zo'n text, ik krijg geen zoekresultaten wat doe ik fout? of hoe kan ik downloaden?. mja tegenwoordig zit ik niet egt meer op DC om te downloaden maar om te OPpen in (voor zommige) "kleine" hubs, en wat nieuwe dingen te uploaden.
Ik share ook lang niet meer zoveel als vroeger (heb ooit e-mail gehad van RIAA via provider).
Ik share ook lang niet meer zoveel als vroeger (heb ooit e-mail gehad van RIAA via provider).
ik weet niet zeker of het mag enzo, *F_J_Knip* Post het dan ook niet

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 27-05-2004 12:50 . Reden: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#haal-weg ]
Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com
Dc++ is ier constant 'filelists aant downen van users... is dit normaal??
Met de laatste versie van DC++ (0.401) heb ik het volgende "probleem".
Als ik een bepaald bestand wil hebben en ik zoek erop krijg ik bijvoorbeeld 10 "hits", bestanden die exact even groot zijn. Dus ik denk: mooi, die staat er gewoon heel vaak op. Als ik er 1 aanklik om te downloaden begint 'ie, maar hij pakt niet de overige 9 als "alternatives" terwijl ik dat wel in m'n settings heb aangegeven.
Als ik handmatig op een van de anderen klik komt deze niet in mijn queue (waarschijnlijk omdat 'ie 'tzelfde heet?). Komt iemand dit probleem bekend voor?
Tweede probleem is dat mijn hub-list uit iets van 35 hubs bestaat. Ongefilterd. In versie 0.4 of ouder was dit "minstens honderden". Is dat een bekend probleem?
Als ik een bepaald bestand wil hebben en ik zoek erop krijg ik bijvoorbeeld 10 "hits", bestanden die exact even groot zijn. Dus ik denk: mooi, die staat er gewoon heel vaak op. Als ik er 1 aanklik om te downloaden begint 'ie, maar hij pakt niet de overige 9 als "alternatives" terwijl ik dat wel in m'n settings heb aangegeven.
Als ik handmatig op een van de anderen klik komt deze niet in mijn queue (waarschijnlijk omdat 'ie 'tzelfde heet?). Komt iemand dit probleem bekend voor?
Tweede probleem is dat mijn hub-list uit iets van 35 hubs bestaat. Ongefilterd. In versie 0.4 of ouder was dit "minstens honderden". Is dat een bekend probleem?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ja dit had ik ook. Volgens mij komt het omdat die hash-code ofzo niet hetzelfde is. Heb er ook geen oplossing voor...spaceboy schreef op 27 mei 2004 @ 23:02:
Jep, het programma zoekt automatisch naar 'alternative download locations'jvvv schreef op 27 mei 2004 @ 22:15:
Dc++ is ier constant 'filelists aant downen van users... is dit normaal??
Rail Away!
Verwijderd
Probeer anders eens een keer op search te drukken nadat je het bestant in je download list gezet hebt.spaceboy schreef op 27 mei 2004 @ 23:02:
Mochten hier nog mensen zijn die niet weten hoe ze active zijn. Hier
Het meerendeel op de hubs is meestal passive. Dit betekent gewoon dat er veel verkeer via de hub moet gaan, terwijl het anders rechtstreeks van de users komt.
Iets wat ook handig is, is een DC++ Server op een LAN, heb er zelf nog niet mee getest, maar het schijnt goed te werken. Dan heb je ook geen probleem om bij iemand anders op z'n share te komen. Dat probleem heb je vaak met Windows Filesharing, omdat je dan vaak/meestal een account en password moet geven. En je hebt ook geen last van ZoneAlarm die je filesharing blocked. En je kunt nog zoeken ook.
Over die alternatives, soms heb je dat ie dan ineens 5 dezelfde bestanden zit te downloaden. Kheb het zelfs een keer gehad dat ik 5 dezelfde hashes had aangeklikt om te downloaden en dat ie gewoon 3 keer hetzelfde wil downloaden, dat vind ik nog wel vaag.
Maar de laatste tijd als ik dezelfde hashes pak werkt het allemaal goed.
Het meerendeel op de hubs is meestal passive. Dit betekent gewoon dat er veel verkeer via de hub moet gaan, terwijl het anders rechtstreeks van de users komt.
Iets wat ook handig is, is een DC++ Server op een LAN, heb er zelf nog niet mee getest, maar het schijnt goed te werken. Dan heb je ook geen probleem om bij iemand anders op z'n share te komen. Dat probleem heb je vaak met Windows Filesharing, omdat je dan vaak/meestal een account en password moet geven. En je hebt ook geen last van ZoneAlarm die je filesharing blocked. En je kunt nog zoeken ook.
Over die alternatives, soms heb je dat ie dan ineens 5 dezelfde bestanden zit te downloaden. Kheb het zelfs een keer gehad dat ik 5 dezelfde hashes had aangeklikt om te downloaden en dat ie gewoon 3 keer hetzelfde wil downloaden, dat vind ik nog wel vaag.
Maar de laatste tijd als ik dezelfde hashes pak werkt het allemaal goed.
<Homepage>
1/ Komt door de hashing. Ze zijn bezig met TTH te implenteren wat garandeerd dat bestanden het zelfde zijn. Waardoor ze zometeen makkelijker downloads te gelijken kunnen laten ( Mutli-source downloading ) en ook Magnet Links. ( zelfde wat E-Donkey nu gebruikt )spaceboy schreef op 27 mei 2004 @ 23:02:
2/ Je kan in je settings een andere hublijst instellen. ( Deze mogen niet gedeeld/gevraagd worden op GOT ! ) . Maar je hebt dc++ gevonden dan gaat een andere hublijst zoeken je ook wel lukken...
Programmer - an organism that turns coffee into software.
@ plankbandrol
Met een hexeditor zoals hex workshop kun je een bestand in computertaal inladen en wijzigen zonder dat je het bestand sloopt.
Je zoekt ongeveer het einde van het bestand, selecteer een stuk, druk shift in en dan end, druk nu op delete en hij verwijdert het laatste stuk van je dc downl.
@Sharad_R
De fout zit meestal aan het einde van het bestand en kazaa zet z'n rotzooi ook aan het einde van het bestand dus het geld wel degelijk voor beide
Als je dus het einde van het bestand verwijdert heb je dus weer een werkende downl in dc.
@laagvliegerke
Jouw manier is ook erg omslachtig met RZSplit 2002. Maar als het goed werkt zou ik het gewoon blijven gebruiken. Met hex workshop stuk opzoeken dat je wilt verwijderen, selecteren verwijderen en weer opslaan klaar. Je hd nu ff laten ratellen en klaar.
Met een hexeditor zoals hex workshop kun je een bestand in computertaal inladen en wijzigen zonder dat je het bestand sloopt.
Je zoekt ongeveer het einde van het bestand, selecteer een stuk, druk shift in en dan end, druk nu op delete en hij verwijdert het laatste stuk van je dc downl.
@Sharad_R
De fout zit meestal aan het einde van het bestand en kazaa zet z'n rotzooi ook aan het einde van het bestand dus het geld wel degelijk voor beide
Als je dus het einde van het bestand verwijdert heb je dus weer een werkende downl in dc.
@laagvliegerke
Jouw manier is ook erg omslachtig met RZSplit 2002. Maar als het goed werkt zou ik het gewoon blijven gebruiken. Met hex workshop stuk opzoeken dat je wilt verwijderen, selecteren verwijderen en weer opslaan klaar. Je hd nu ff laten ratellen en klaar.
[ Voor 22% gewijzigd door lamko op 28-05-2004 14:41 ]
And this !! Is to go even further beyond!!!
Hm, okee, ik ben een beetje bcdc++ aan het uitproberen, toch ff kijken wat het is... Maar nou heb ik drie dingen waar ik niet uit kom:
1. Search spy werkt niet (niet echt belangrijk, maar ik vind het een grappige functie
)
De gewone search werkt wel, dus heeft niks met active/passive te maken lijkt me.
2. Als ik een filelist van iemand open, wordt-ie achter de chat-vensters geopend, dat vind ik irritant, want als ik een filelist open, wil ik er ook meteen in browsen enzo. Heb ff in de settings gekeken, maar kon niks relevants hier over vinden. (misschien overheen gelezen?)
3. Als ik iets zeg in een chat wordt die regel rood. Vind ik ook loos omdat ik zelf wel door heb dat ik iets zeg en ik dat niet benadrukt hoef te zien. Ik kan nergens vinden waar ik deze kleuren in kan stellen!
Iemand enig idee hoe ik hier een oplossing voor ga vinden??
1. Search spy werkt niet (niet echt belangrijk, maar ik vind het een grappige functie
De gewone search werkt wel, dus heeft niks met active/passive te maken lijkt me.
2. Als ik een filelist van iemand open, wordt-ie achter de chat-vensters geopend, dat vind ik irritant, want als ik een filelist open, wil ik er ook meteen in browsen enzo. Heb ff in de settings gekeken, maar kon niks relevants hier over vinden. (misschien overheen gelezen?)
3. Als ik iets zeg in een chat wordt die regel rood. Vind ik ook loos omdat ik zelf wel door heb dat ik iets zeg en ik dat niet benadrukt hoef te zien. Ik kan nergens vinden waar ik deze kleuren in kan stellen!
Iemand enig idee hoe ik hier een oplossing voor ga vinden??
Rail Away!
Als verstokt bit torrent gebruiker wou ik dit toch wel even proberen. En ja, het ziet er wel goed uit, punt is dat je op goede hubs moet geraken. Ik ga me er is in verdiepen
(*heeft share van 180gib aan bittorrent downloads
)
Waarschijnlijk geen kabel of ADSL?Good Fella schreef op 30 mei 2004 @ 01:10:
Ik vind dit toch een aardige snelheideen persoonlijk record.
[afbeelding]
who beats me
Jep, dik corrupt bestand waarschijnlijk?Good Fella schreef op 30 mei 2004 @ 01:10:
[afbeelding]
who beats me
Overigens zijn dit voor mij gemiddelde snelheden... Met zo'n SURFNet 100mbit lijntje trek je dit altijd
Rail Away!
Verwijderd
idd lijkt dr op dat ie behoorlijk corrupt is geworden/gaat worden
en met 100Mbit zijn idd die snelheden normaal (helaas heb ik dan weer geen 100Mbit
)
alleen ben ik dr nog niet achter of dat een bug in dc is of dat de uploader aan de andere kant iets fouts doet
en met 100Mbit zijn idd die snelheden normaal (helaas heb ik dan weer geen 100Mbit
alleen ben ik dr nog niet achter of dat een bug in dc is of dat de uploader aan de andere kant iets fouts doet
Verwijderd
GokjeGood Fella schreef op 30 mei 2004 @ 01:10:
[afbeelding]
who beats me
Toevallig van helsing
die is fake
heb ze gezien met 15mb/s
't lijkt leuk maar het is niets
Verwijderd
www.fakefiles.tkVerwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 11:32:
[...]
Gokje
Toevallig van helsing
die is fake
heb ze gezien met 15mb/s
't lijkt leuk maar het is niets
hier staan dr een aantal op en staat ook een removable tool voor de gene die van helsing ea hebben gedownload ;-)
Verwijderd
Ik downde laatst een file, en die ging met 550 kb/s, terwijl mijn Chello lijntje dat niet aankan. Het duurde niet zo heel lang, maar de mb's kwamen er wel gewoon bij, en toen de file klaar was werkte het prima. Niks herdownt ofzo.
Ik ben al heel erg blij als ik hier 50kb/s haal terwijl mijn lijntje toch wel een veelvoud aan kan.
Maar moeilijk gaat ook
Dat ik daar eigenlijk niet aan gedacht had!lamko schreef op 28 mei 2004 @ 14:35:
@laagvliegerke
NEE HE!! zijn hier nu ook al van die klote fake filesVerwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 12:07:
[...]
www.fakefiles.tk
hier staan dr een aantal op en staat ook een removable tool voor de gene die van helsing ea hebben gedownload ;-)

Verwijderd
das nog niet allesToolzman schreef op 30 mei 2004 @ 14:52:
[...]
NEE HE!! zijn hier nu ook al van die klote fake files![]()
er is op dc zo veel mogelijk
ook zeer veel fout
maar daar wijd ik nie over uit
Jup , ik verwacht een snelle daling van DC++'s qualiteit binnen enkele maanden. Steeds vaker heb ik valse files. Hopelijk bouwen ze de file-hashing snel in zodat fake files beperkt blijven.
Verwijderd
erg hè, maar gelukkig dat ik de laatste tijd stukke minder download op DCToolzman schreef op 30 mei 2004 @ 14:52:
[...]
NEE HE!! zijn hier nu ook al van die klote fake files![]()
helaas is dr tegen woordig steeds meer fout op DC, het is nog een heel karwij om als Owner/Op een hub schoon te houden, gelukkig zijn dr nog wel eens users die je een handje willen helpen ;-)Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 15:09:
[...]
das nog niet alles
er is op dc zo veel mogelijk
ook zeer veel fout
maar daar wijd ik nie over uitlol
Sinds de laatste reacties in dit topic steeds meer richting non-tech en chat-achtige opmerkingen gaan hebben we besloten dit topic te sluiten. Ook het feit dat er soms golven aan hublijsten voorbijkomen die ongewenst zijn op GoT kost de moderators veel werk. Tech vragen met betrekking tot Direct Connect++ mogen gewoon in een nieuw, eigen topic worden gepost zoals met de rest van de normale applicaties ook het geval is
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit topic is gesloten.