DC++, waarom horen we er zo weinig van?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 6.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:22:

Mense die zeggen dat ze 200k+ van DC afhalen liegen (tenzij ze op LAN zitten:P )
Nee, internet kan natuurlijk niet sneller dan 200k gaan, stel je voor! Wat als je dan een user tegenkomt waarvan je toevallig met 200k kunt downloaden, er is meer dan alleen adsl en kabel hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door blaataaps op 12-04-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, my badedit: oops, double, deletje?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Wat ik zo irritant vind is dat DC++ je files gaat hashen.. Takes ages :P
Het is trouwens ook fijn op lan partys, kun je heerlijk mee downloaden!

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Gouden tip: small send buffers AAN, enable safe and compressed downloads UIT. Zorgt voor veel CPU usage. Weet niet of het al gezegd is geweest. Als je hem dan nog op prioriteit "laag" zet, is het goed te doen op LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en neem ook eens een mod versie van dc++
zo als czdc++, rmdc++, zdc++ etc die doen ht vaak veel leuker en beter dan dc++ normal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
paradoXical schreef op 12 april 2004 @ 09:01:
maar als het systeem eenmaal werkt is het super, nooit meer dat eindeloze gekut om alternatieven te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met hashen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 11:05:
[...]

Wat bedoel je met hashen dan ?
hash id's aanmaken.. probeer de nieuwe versie maar eens en kijk in je filelist bij TTH root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis wel beter de hashes krijg je geen fouten bestanden meer ;)
toppertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Is dat hashen iets nieuws in DC++ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Domus schreef op 12 april 2004 @ 00:16:
Hoezo aso. Ik ga mijn internetverbinding niet om zeep helpen. En ze HOEVEN niet van me te downloaden. Als ze het wel doen dan hebben ze maar geduld. En nee ik trek niet iets van iemand af als ik maar 0.5kbps dwnload heb. Dan zoek ik een snellere gebruiker met een SNELLE internetverbinding die er GEEN last van heeft dat mensen van hem/haar downloaden.
1. installeer netlimiter of netpeeker om er zo voor te zorgen dat je wel 10 slots vrij kan maken, maar geen last hebt van upload beperkingen zoals bij @slome. Zet Hem gewoon op max 5kbps en 0.5kbps per user en dan heb je nergens last van.

2. Selecteer 5-8 hubs (niet meer anders gaat het searchen te langzaam bij mij op de een of andere manier en loopt hij soms vast maar je kan meer proberen)
Hoe bedoel je niet ASO? :(
Inderdaad, ze hoeven niet van jou te downloaden. Maar als ze willen dan maak je het ze bijna onmogelijk, want met 0.5KB/s schiet het echt niet op. In feite ben je gewoon een freeloader, en dat is een soort wat bij P2P netwerken heel laag op gekeken wordt :r

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Laatst online: 12-09 18:50

MF

Take a Seat

Flint schreef op 13 april 2004 @ 11:44:
[...]
Is dat hashen iets nieuws in DC++ ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:15
Werkt dat zoeken op TTH eigenlijk al? want ik krijg er geen resultaten mee, ook niet met files die erg verspreid zijn :?

Enne, discussie over dat aso-gedoe: 0,5 kb/s per user is misschien idd wat weinig, maar het gebruik van Netlimiter vind ik dat zeker niet. Ik wil namelijk wél gewoon door blijven internetten, en dat lukt echt niet zonder Netlimiter. Ik vind ook gewoon dat er in DC++ zelf een optie moet komen om de upload te limiten, eventueel gebonden aan de downloads/slots ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Als je goed leest wat ik schreef ;) zal je zien dat ik ook niet tegen Netlimiter ben, gebruik het zelf ook. Zonder NetLimiter slibt alles helemaal vol, ook met 'send buffer' etc.
Maar wees een beetje sociaal ermee.
Als je maar 15Kb/s upload hebt, open 3 slots bijvoorbeeld, en niet 15.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over dat hashen: als ik in mijn filelist kijk dan zie ik bij mijn files niets staan onder TTH-root. Er heeft bij mij ook nog nooit "iets lang geduurd" in verband met DC++. Ik neem dus aan dat er bij mij niet gehashed is. Hoe kan ik zorgen dat dit wel gebeurd (het lijkt me namelijk een erg goed systeem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:51:
Nog even over dat hashen: als ik in mijn filelist kijk dan zie ik bij mijn files niets staan onder TTH-root. Er heeft bij mij ook nog nooit "iets lang geduurd" in verband met DC++. Ik neem dus aan dat er bij mij niet gehashed is. Hoe kan ik zorgen dat dit wel gebeurd (het lijkt me namelijk een erg goed systeem)?
je client updaten?? welke versie draai je nu? hashen is pas vanaf 0.4 oid??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op 18 april 2004 @ 16:08:
[...]

je client updaten?? welke versie draai je nu? hashen is pas vanaf 0.4 oid??
Dat is het juist; ik draai versie 0.401.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Hashen zie je (eerste keer dat je 0.4 gebruikt) onder in de infobalk en nadien zie je er niets meer van. Zoeken op TTH blijkt nergens te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
TjarkVerhoeven schreef op 13 juni 2003 @ 21:34:
DC++ werkt super.

Maar ja, ik zit alleen op hubs waar je alleen op kan komen als je minstens een 10Mbit verbinding hebt. Ik heb dus geen last van 'sloebers' (sorry) met een adsl/kabel verbinding die maar 200-300Kbit kunnen uppen.

Laat 't maar lekker 'onbekend' blijven: geen RIAA/Buma die ernaar kijkt :)
Lekker arrogant zeg, maar 200/300!? ik ben al blij als ik me volle 1.5mbit benut dat is nog onder de 200/300... Tja niet alle papa's en mama's (sorry) betalen internet he!?

Vraag me af wat voor verbinding je hebt? Neem aan glasvezel/sataliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Nice reply voor een posting van bijna een jaar geleden :Y

Op studentenhuizen kan 10mbit makkelijk, ook op de universiteit. Of als TjarkVerhoeven hmm, je echte naam?, in Zweden woont is 10mbit niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 21:33
Ik lees steeds over hasen, maar wat is daar het voordeel van. Ik gebruik nu nog 0.306 dus ik weet van niks (misschien erg domme vraag..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gomaster schreef op 18 april 2004 @ 20:35:
Ik lees steeds over hasen, maar wat is daar het voordeel van. Ik gebruik nu nog 0.306 dus ik weet van niks (misschien erg domme vraag..) :)
Nee hoor, helemaal geen domme vraag. Ik draai versie 0.401 en bij mij is er NIET gehashed. Ik snap niet waarom, want andere mensen zeggen dat dit automatisch gebeurt.

Trouwens hierbij nog even een linkje m.b.t. het hoe en waarom van hashing:

http://dcplusplus.sourcef...45&catnr=3&prog=1&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 21:33
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:43:
[...]

Nee hoor, helemaal geen domme vraag. Ik draai versie 0.401 en bij mij is er NIET gehashed. Ik snap niet waarom, want andere mensen zeggen dat dit automatisch gebeurt.

Trouwens hierbij nog even een linkje m.b.t. het hoe en waarom van hashing:

http://dcplusplus.sourcef...45&catnr=3&prog=1&lang=en
Aah bedankt :). Ga ik toch maar eens 0.401 gebruiken voor mulltiple sources :Y). Kan ik weer beter downloaden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, je kan nog steeds niet zoals bij kazaa/edonky oid stukjes van een file bij verschillende mensen vandaan halen! Ik weet niet of je dat door had, maar zo kwam et nie over dus help je maaar even uit de droom ;)
Multiple sources hebben hier alleen nut ter bevordering van resumen van een download en om het evt. makkelijker te maken om de snelste bron te vinden (een voor een de gevonden sources proberen). Door het hashen weet je nu gewoon zeker dat de file bij al de sources ook echt hetzelfde is waardoor je dus niet snel corruptie krijgt als je van bron switcht al dan niet vanwege resumen.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2004 17:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ik gebruik dus versie 0.401.

Mijn vraag is: hoe laat ik DC++ hashen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
^^ Kijken of het bij advanced opties aanstaat en je er voor de rest geen zorgen over maken , het werkt toch niet. :)
Well rollback instellen , verminderd corrupte downloads (bij mij zelfs tot 0 herleid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
ff een vraagie: Ik zit met m'n pc achter een router dus heb ik hem ingesteld als passive. Maar kan ik ook een port forwarden op m'n router en dan active doen, of heeft dat geen zin? Momenteel heb ik namelijk vaak zo weinig en langzame downloads :Z
En wat is een goede hublist? Heb momenteel deze: http://www.hublist.org/PublicHubList.config.bz2

^ Welke waarde moet je die rollback geven dan? 1?

[ Voor 10% gewijzigd door kutkip op 19-04-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forwar bv port 1412 naar je lokaal ip bv 192.168.1.100
en zet in je dc++ settings je internet IP en als port 1412
en je bent active
1 meer download
2 meer zoek
3 mischien snellker punt 1
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
mensen, ik snap er geen ene bal van....

ik heb dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevenp.nl.tt/pics/dc++.jpg
*klik*
dit moet toch goed zijn?

specs:
router= speedtouch 510
firewall= noppes
av= norton antivirus 2003

zou goed moeten zijn, toch? :?

alvast bedankt, stevenp

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

het ip dat je in DC++ opgeeft moet het ip zijn dat je van je provider krijgt, je externe, ofwel internet IP, dus niet je interne ipadres!

offtopic:
lees de FAQ van GoT nog eens door voor wat betreft de tags rond je plaatje ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 21:12:
forwar bv port 1412 naar je lokaal ip bv 192.168.1.100
en zet in je dc++ settings je internet IP en als port 1412
en je bent active
1 meer download
2 meer zoek
3 mischien snellker punt 1
:)
Maakt niet uit welke poort je gebruikt, zo lang je het maar goed hebt ingesteld in DC++ en eventueel je router.
Mensen die vanachter hun router niet active kunnen gaan doen helaas toch echt iets verkeerd.

En nog even wat over dat aso gedoe met NetLimiter.
Ik gebruik het zelf ook, maar wanneer ik toch niks anders doe staat ie gecapped op 50kB/s. over 3 slots. (zit meestal maar in 1 hub)
Maar als je 5kB/s over 30 slots aan het verdelen bent heb je echt een gigantisch blok beton voor je kop hoor!
En dan nog doodleuk zeggen dat mensen niet van jou hoeven te downloaden.
Maar als iedereen nou net zo'n dikke plaat voor z'n kop had, kon jij zelf ook niet meer normaal downloaden.
Of dacht je dat de hele p2p community bestaat om jou van gratis zooi te voorzien?
Drol.

[dat was niet tegen jou, AlwaysConnected, maar tegen die Einstein die 5kbps over 30 slots verdeelde.)

[ Voor 7% gewijzigd door Kipcorn op 19-04-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Orion84 schreef op 19 april 2004 @ 21:51:
het ip dat je in DC++ opgeeft moet het ip zijn dat je van je provider krijgt, je externe, ofwel internet IP, dus niet je interne ipadres!

offtopic:
lees de FAQ van GoT nog eens door voor wat betreft de tags rond je plaatje ;)
_/-\o_ ahh tnx dude!! eindelijk, eindelijk werkt het!! >:) hardstikke bedankt! top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 08:49
Heey,

Ik ben bezig met een soort DC++ Active FAQ.

Als je weet hoe het werkt is het niet moeilijk. Ik heb 'm zo gemaakt zodat ik denk dat thuisgebruikers het ook kunnen instellen. Ze zullen alleen moeten weten hoe ze in de router moeten komen, de rest zou allemaal moeten kunnen. Misschien dat je voor sommige dingen zoals ipconfig of winipcfg administrator rechten moet hebben, omdat je geen uitvoeren kan gebruiken als je pech hebt. Maar daarvoor kun je ook met de rechtermuisknop op je desktop kunnen klikken en een snelkoppeling maken naar cmd.exe :)

Direct link: DC++ Active of via
AniMatrix.tk en dan links op DC++ Active

De voordelen als je Active bent:
Je krijgt de zoekresultaten direct van de clients af, bij Passive gaat het allemaal door de HUB heen

Je kunt meer dan 5 resultaten per user krijgen, bij passive krijg je er maar 5 terug

Je kunt van andere users downloaden die passive zijn, als je zelf passive bent kun je niets downloaden van andere passive gebruikers

Deze weet ik niet zeker: Dat het downloaden misschien ook iets sneller is, stabieler lijkt mij wel

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje he.. Iedereen heeft het hier over hublists.. waar haal je die vandaan?? en war zet je die in dc++? Ik gebruik dc++ op het moment alleen op lan partys amar wil het ook wel gewoon als p2p gaan gebruiken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Laatst online: 09:11

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Mijn ervaring met DC++ is dat de hublists er standaard inzitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 11:29:
Een vraagje he.. Iedereen heeft het hier over hublists.. waar haal je die vandaan?? en war zet je die in dc++? Ik gebruik dc++ op het moment alleen op lan partys amar wil het ook wel gewoon als p2p gaan gebruiken.. :)
klik op het meest linkse icoontje in de toolbalk van DC++ (of het eerste item in het View menu, of CTRL+P), dan krijg je een public hublist te zien. In je preferences kan je ergens aangeven welke public hublist je wilt gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 20-04-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
www.hublist.org

die is het beste, je kan op die site ook hubs en users zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

bestaat er een plugin om bij elke hub een andere share te hebben?

Niet elke hub wil dezelfde share hebben nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
pdehoop schreef op 20 april 2004 @ 15:12:
bestaat er een plugin om bij elke hub een andere share te hebben?

Niet elke hub wil dezelfde share hebben nl.
volgens mij komt dat in de toekomst

http://dcplusplus.sourcef...rum/viewtopic.php?t=7919s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hmm, weet iemand een paar bekende mod's van DC++??
want nu het draaid ben ik er toch eigenlijk achter gekomen dat het niet helemaal geweldig is! (de client dan he, het netwerk is zupah! :+ )

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
stevenP schreef op 20 april 2004 @ 21:11:
hmm, weet iemand een paar bekende mod's van DC++??
want nu het draaid ben ik er toch eigenlijk achter gekomen dat het niet helemaal geweldig is! (de client dan he, het netwerk is zupah! :+ )

iemand?
wat is er mis mee? meeste mods zijn gewoon hetzelfde met hier en daar een aanpassing of uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op 12 april 2004 @ 00:16:
[...]

Hoezo aso. Ik ga mijn internetverbinding niet om zeep helpen. En ze HOEVEN niet van me te downloaden. Als ze het wel doen dan hebben ze maar geduld. En nee ik trek niet iets van iemand af als ik maar 0.5kbps dwnload heb. Dan zoek ik een snellere gebruiker met een SNELLE internetverbinding die er GEEN last van heeft dat mensen van hem/haar downloaden.
En nog durven klagen zeker als je gedisconnect word door mensen?
Mensen zoals jij trap ik dus altijd van m'n upload af. Als ik zie dat ik een kwartier op een stabiele 200 b/s aan het downloaden ben weet ik voldoende.
En Ja. Gebruik zelf ook een limiter. Die staat ongeveer 5k onder mijn max upstream. (op 50Kb/s dus)
Dan heb je ook het probleem niet dat je downloads instorten en ben je niet zo aso bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
yup ik heb ook een limiter aanstaan, gewoon op 10kb... (kep ongeveer 50 ook)
's-nachts knal ik meestal dat limit eraf en dan stampt ie lekker door en dan om half acht gaat het weer rustig aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenP

http://dcjungle.sytes.net/ <-dc++ versies bijna alles
http://www.bbfree.com/dcclients/ <---een forum er over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
stevenP schreef op 21 april 2004 @ 07:07:
yup ik heb ook een limiter aanstaan, gewoon op 10kb... (kep ongeveer 50 ook)
's-nachts knal ik meestal dat limit eraf en dan stampt ie lekker door en dan om half acht gaat het weer rustig aan :+
Ow dat moet ik dan ook maar eens doen :) Nu upload ik met 150KB/s en download ik met 5 :X En dan zal ik ook meteen ff Active instellen :) Dan zal het wel een stuk beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoops laat maar :o

Zat een beetje moeilijk te doen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:15:
[...]

En nog durven klagen zeker als je gedisconnect word door mensen?
Mensen zoals jij trap ik dus altijd van m'n upload af. Als ik zie dat ik een kwartier op een stabiele 200 b/s aan het downloaden ben weet ik voldoende.
En Ja. Gebruik zelf ook een limiter. Die staat ongeveer 5k onder mijn max upstream. (op 50Kb/s dus)
Dan heb je ook het probleem niet dat je downloads instorten en ben je niet zo aso bezig.
Jup ik heb ook regelmatig dat ik iemand zie met 30 slots vrij en als je dan gaat downen krijg je 150 bytes p/s, de laatste tijd meld ik dat soort figuren gewoon bij de ops, ga maar lekker naar kazaa als je wil leechen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb vandaag testen gedaan. Op mijn 3.3Mbit down/128Kbit up ADSL lijn, met DC++ v0.401 met small send buffer aan. Met upload gecapped op 1KB/s heb ik 160KB/sec op DC++ ongeveer. Toen ik hem limiteerde op 8KB/sec krijg ik er maar 40-50KB/sec uit. Zelfs van FTP downloaden gaat tussen 15-20KB/sec als DC++ aanstaat met 8KB/sec. Ik heb 5 slots open dus. Ga je me vertellen dat DC++ met 5 slots echt veel meer gebruikt dan BitTorrent met 5 uploads ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jouw probleem, Sharkbyte, komt doordat je verbinding maar half-duplex is. Ik weet niet of je dat wat zegt, maar het komt er op neer dat hij dan alleen maar kan up- OF down-loaden per cycle, dus niet tegelijk zoals bij full-duplex. Hierdoor zal hij dus heel snel up- en download moeten afwisselen.
Als je dan meer gaat uploaden, blijven er minder cycles over voor de download die daardoor dus instort. Dan moet je SDSL nemen. Dat is wel full-duplex.

PS: Ik weet niet of cycles een goede aanduiding is, maar ik bedoel er transfer momenten mee. Snap je? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
tnx alwaysconnect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
stevenP schreef op 22 april 2004 @ 07:12:
[...]

offtopic:
Hoe moeilijk is het om even iemands naam te kopieren, stevenP? ;) Of in ieder geval goed te spellen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
*offtopic*
zucht, was half dood, niet goed opgelet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Room42 schreef op 22 april 2004 @ 03:18:
Jouw probleem, Sharkbyte, komt doordat je verbinding maar half-duplex is. Ik weet niet of je dat wat zegt, maar het komt er op neer dat hij dan alleen maar kan up- OF down-loaden per cycle, dus niet tegelijk zoals bij full-duplex. Hierdoor zal hij dus heel snel up- en download moeten afwisselen.
Als je dan meer gaat uploaden, blijven er minder cycles over voor de download die daardoor dus instort. Dan moet je SDSL nemen. Dat is wel full-duplex.

PS: Ik weet niet of cycles een goede aanduiding is, maar ik bedoel er transfer momenten mee. Snap je? ;)
Yup, ik snapz0r. Ik ben eigenlijk zwaar op zoek naar een fatsoenlijke aansluiting met genoeg upload (minstens 256Kbit/sec) en minsten 20GB limiet. Maar voor 50€ heb je hier in België dus niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
belgie... ja dat word een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08

Initial G

f.k.a. GKLQuake

AniMatrix schreef op 20 april 2004 @ 10:18:
Heey,

Ik ben bezig met een soort DC++ Active FAQ.

Als je weet hoe het werkt is het niet moeilijk. Ik heb 'm zo gemaakt zodat ik denk dat thuisgebruikers het ook kunnen instellen. Ze zullen alleen moeten weten hoe ze in de router moeten komen, de rest zou allemaal moeten kunnen. Misschien dat je voor sommige dingen zoals ipconfig of winipcfg administrator rechten moet hebben, omdat je geen uitvoeren kan gebruiken als je pech hebt. Maar daarvoor kun je ook met de rechtermuisknop op je desktop kunnen klikken en een snelkoppeling maken naar cmd.exe :)

Direct link: DC++ Active of via
AniMatrix.tk en dan links op DC++ Active

De voordelen als je Active bent:
Je krijgt de zoekresultaten direct van de clients af, bij Passive gaat het allemaal door de HUB heen

Je kunt meer dan 5 resultaten per user krijgen, bij passive krijg je er maar 5 terug

Je kunt van andere users downloaden die passive zijn, als je zelf passive bent kun je niets downloaden van andere passive gebruikers

Deze weet ik niet zeker: Dat het downloaden misschien ook iets sneller is, stabieler lijkt mij wel
_/-\o_ dankuwel, ik dacht al dat mijn pc / het hele dc++ netwerk brak was! Nu weer zeer goede snelheden en zoektijden! happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op 22 april 2004 @ 07:12:
[...]

AC, Alwaysconnect, Alwaysconnected, Admin of MMM network
wahts in a name ;)
we all help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 14:08:
[...]

AC, Alwaysconnect, Alwaysconnected, Admin of MMM network
wahts in a name ;)
we all help
hehe ja idd, maagoed, geen gezanik meer! gewoon weer ff ONtopic, DC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja iemand al de nieuwste Rmdc++ 3.06f[4] ? ben er naar op zoek
die [3] if perfect ;) maar wil nog wel eens crashen
iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:04
Ik ben nu dus over gestapt naar de active mode. Maar als ik dan iets wil gaan zoeken dat krijg ik geen zoekresultaten. Met passive mode had ik na 2 a 3 seconden zoekresultaten. Nu met de active mode na 2 minuten nog niks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Ik werk nu ook al een half jaar met DC++ en ben er zeer positief over!

[ Voor 88% gewijzigd door Welleweerd op 23-04-2004 15:46 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GuRu- schreef op 23 april 2004 @ 15:39:
Ik ben nu dus over gestapt naar de active mode. Maar als ik dan iets wil gaan zoeken dat krijg ik geen zoekresultaten. Met passive mode had ik na 2 a 3 seconden zoekresultaten. Nu met de active mode na 2 minuten nog niks. :?
punt 1 kijk of je je IP goed geforward hebt met het juiste port nummer
zie dit plaatjes

http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image2.jpg

punt 2 kijk je je dc++ goed hebt geconfigureerd dus met je Internet IP <--
en niet je lokale IP

zie dit plaatjes
http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image1.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 15:53 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:04
Ik was dus vergeten de UDP ook nog te forwarden, nu werkt ie wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GuRu- schreef op 23 april 2004 @ 16:15:
Ik was dus vergeten de UDP ook nog te forwarden, nu werkt ie wel _/-\o_
zo zie je maar weer ;)
plaatjes zeggen meer dan text ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Initial G schreef op 22 april 2004 @ 10:50:
[...]

_/-\o_ dankuwel, ik dacht al dat mijn pc / het hele dc++ netwerk brak was! Nu weer zeer goede snelheden en zoektijden! happy!
Ik ook. Download nu constand 190kB/s :9~ Toch vindt ik het wel jammer dat sommige hebben ingesteld max zoveel hubs. Nou kun je niet alles ten volle benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die max hubs is bedoeld om mensen te binden aan een of een aantal hubs. Op Direct Connect is niet bedoeling dat je met meer dan 10 hubs verbind. De >50 hub mensen worden ook niet erg op prijs gesteld. Constant 190 KiB/s lijkt me veel, of je download van alles en nog wat of je zit in 10mbit hubs.(of hubs met veel mensen met snelle internet verbindingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 18:15:
Die max hubs is bedoeld om mensen te binden aan een of een aantal hubs. Op Direct Connect is niet bedoeling dat je met meer dan 10 hubs verbind. De >50 hub mensen worden ook niet erg op prijs gesteld. Constant 190 KiB/s lijkt me veel, of je download van alles en nog wat of je zit in 10mbit hubs.(of hubs met veel mensen met snelle internet verbindingen)
zo lang ie niet gebanned of gekicked word heeft ie mazzeL :D
en lekker man 190 kb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
mensen, ik zit met een probleempje:

ik had een file-download aangezet met dc vanochtend...
ik kwam drstraks thuis en keek bij finished downloads, daar stond hij bij! ik blij en ga naar mn incoming map, NEE DUS!
staat daar niet bij :?

ik heb gereboot (windows & DC++) maar dat leverde ook geen resultaten op....

info:
win xp pro
dc++ 0.305
goede internet verbinding (2mbit/320kbit)
goede config (kep al 3 gig binnengesleurd :P [jaja, zonder problemen!])

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

stevenP schreef op 23 april 2004 @ 20:19:
mensen, ik zit met een probleempje:

ik had een file-download aangezet met dc vanochtend...
ik kwam drstraks thuis en keek bij finished downloads, daar stond hij bij! ik blij en ga naar mn incoming map, NEE DUS!
staat daar niet bij :?

ik heb gereboot (windows & DC++) maar dat leverde ook geen resultaten op....
:Y) Heb je misschien 2 mappen ingesteld in DC++? Standaard is er een incoming map waar temporary files in komen, en een finished map, waar gedownloade bestanden heen worden verplaatst. Kijk eens bij:
Settings->Downloads en dan 'Default Download Directory' en 'Unfinished Downloads directory'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Darkvater schreef op 23 april 2004 @ 20:24:
[...]

:Y) Heb je misschien 2 mappen ingesteld in DC++? Standaard is er een incoming map waar temporary files in komen, en een finished map, waar gedownloade bestanden heen worden verplaatst. Kijk eens bij:
Settings->Downloads en dan 'Default Download Directory' en 'Unfinished Downloads directory'
wtf, dit is echt vaag!! hier staan nog wel meer mp3tjes die ik al niet meer kon vinden maar waarvan hij wel toegaf dat ze klaar waren :?

^in mn temp dir

een groot deel van mn downloads zijn dus wel gewoon naar de finished download folder gegaan maar sommige heeft hij dus niet willen moven/renamen...

iemand hoe dit zou kunnen?

/edit: sommige files (iso, rar, zip etc.) zijn damaged maar volgens zijn DC++ zijn ze succesfull gedownload....

[ Voor 10% gewijzigd door stevenP op 23-04-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op 23 april 2004 @ 20:30:
[...]

/edit: sommige files (iso, rar, zip etc.) zijn damaged maar volgens zijn DC++ zijn ze succesfull gedownload....
Dat heb je te danken aan mensen die corrupte files online zetten (gevult met allemaal nullen of eenen.).
Heb het helaas zelf ook meegemaakt. Meestal zie je ook dat die file heel erg snel binnenkomt. (zelfs sneller als je verbindingssnelheid)

Gewoon nog een keer downloaden van een ander persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
*zucht* ..!.. voor die mensen >:)
hehe ok bedankt voor de uitleg zal ik nog maar een keer binnen moeten sleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 20:37:
[...]

Dat heb je te danken aan mensen die corrupte files online zetten (gevult met allemaal nullen of eenen.).
Heb het helaas zelf ook meegemaakt. Meestal zie je ook dat die file heel erg snel binnenkomt. (zelfs sneller als je verbindingssnelheid)

Gewoon nog een keer downloaden van een ander persoon.
dan is hashen toch wel goeie uitkomst :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 21:36:
[...]

dan is hashen toch wel goeie uitkomst :Y)
Gelukkig wel. (en automatisch SFV checking ook trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
[n00b mode]
hashen? :?
[/n00b mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:48

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Best in deel 2 in het begintopic een FAQ te zetten over Hashen, Active/Passive/Router/Firewall, etiquette op DC-netwerk enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

mischien beetje n00b vraag maar ik wil een server joinen en bij elke server zegt hij dat mijn sharesize to small is!! Ik wil wel sharen daar niet van maar hoe kan ik in hemels naam sharen als ik niet op een server kan???

Eigenlijk heb ik een kleine handleiding nodig want ik als ik iets bij zoeken typ krijg ik geen hits... is er ergens een kleine manual?

[ Voor 24% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hehe, b3ta, je moet naar de options gaan en dan bij sharing meot je de mappen toevoegen die je wil sharen (hoe meer hoe beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op 24 april 2004 @ 16:05:
hehe, b3ta, je moet naar de options gaan en dan bij sharing meot je de mappen toevoegen die je wil sharen (hoe meer hoe beter)
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niks te sharen heeft, en ook niks kan downloaden om te sharen omdat hij niet op hubs komt :)
Er zijn wel hubs met 1 gig share, dus misschien kan je daar op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
b3ta schreef op 24 april 2004 @ 15:16:
Eigenlijk heb ik een kleine handleiding nodig want ik als ik iets bij zoeken typ krijg ik geen hits... is er ergens een kleine manual?
check dit:
punt 1 kijk of je je IP goed geforward hebt met het juiste port nummer
zie dit plaatjes

http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image2.jpg

punt 2 kijk je je dc++ goed hebt geconfigureerd dus met je Internet IP <--
en niet je lokale IP

zie dit plaatjes
http://members.lycos.nl/alwaysconnected/dc/Image1.jpg

^tnx to alwaysconnectED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik heb nu 50GB aan mappen geshared.... moet genoeg zijn denk ik! (films/games etc) en ik connect via passive omdat ik een firewall heb! is dat goed verder?

Is wel wat ingewikkelder dan emule...

Is er ook zoiets waar veel GoT mensen komen ??? Of een hollandse server?? zou wel aardig zijn.. :)

[ Voor 54% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige hubs vereisen 70, 80 of 100 GiB. Maar er zijn zat hubs waar je met 50 GiB in komt.
Als je bij public hubs nou eens als filter dutch of nederlands indrukt, dan krijg wel wat nederlandse hubs te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

*gevonden*

[ Voor 164% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ja inderdaad, het is even zoeken naar goede hubs maar als je er eentje hebt dan gewoon even in je favorites zetten >:)

[ Voor 86% gewijzigd door stevenP op 24-04-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
stevenP schreef op 24 april 2004 @ 18:06:
[...]

een nederlandse hub: (van alwaysconnected)

*

best goede hub, ik zit er ook vaak!
* Hubs opsommen is verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ew sorry! :X

btw, ik heb dit uit de sig van alwaysconnected!

[ Voor 4% gewijzigd door stevenP op 24-04-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
stevenP schreef op 24 april 2004 @ 18:15:
ew sorry! :X

btw, ik heb dit uit de sig van alwaysconnected!
Uhm... mja, dat is evengoed fout 8)
Zie startpost, onderaan.

Dan moet alwaysconnected zijn sig ook editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC++ wtf?

Dit progje heet gewoon, Direct Connect hoor..

En ik gebruik het al een jaar of 2/3, ik vind soulseek trouwens prettiger werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 18:56:
DC++ wtf?

Dit progje heet gewoon, Direct Connect hoor..

En ik gebruik het al een jaar of 2/3, ik vind soulseek trouwens prettiger werken
DC++ is een andere (betere) client hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op 24 april 2004 @ 18:25:
[...]

Uhm... mja, dat is evengoed fout 8)
Zie startpost, onderaan.

Dan moet alwaysconnected zijn sig ook editten.
Sig editten waarom ?
tot dat een modje me er niet op aanspreekt blijft ie gewoon staan 8)

staat al bijna 2 jaar zo dus waarom nu ineens :*) wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma nu net gedownload alleen ik snnap het neit helemaal als ik op search klikt gebeurt er helemaal nix:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 14:04:
Ik heb het programma nu net gedownload alleen ik snnap het neit helemaal als ik op search klikt gebeurt er helemaal nix:S
lees de postings hier bonven
je moet active zijn als je achter een router/netwerk/firewall zit
lukt je dat niet ga dan passive

en lees ook deze faq
http://dcplusplus.sourcef..._html2.php?prog=1&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 08:49
Zoals Hellraid al zegt komt een file soms sneller binnen als je verbinding is. Dit komt omdat DC++ een soort compression(zoals WinZIP/WinRAR) heeft, bij DC++ heb je bij je downloads/uploads een veld Ratio. Daar kun je zien hoeveel het bestand is gecompressed.

Dus als het bestand allemaal nullen of enen bevat kan het beter gecompressed(ingepakt) worden en komt het dus veel sneller binnen.

Hoe lager de Ratio hoe beter het is ingepakt.

[ Voor 6% gewijzigd door KoalaBear84 op 25-04-2004 21:35 ]

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 13:55:
[...]

Sig editten waarom ?
tot dat een modje me er niet op aanspreekt blijft ie gewoon staan 8)

staat al bijna 2 jaar zo dus waarom nu ineens :*) wijzigen
Hmm, mja dan wil ik ook wel wat reclame maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rtfm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een manier om te kijken welke hubs snel en welke niet?? of een lijstje?
ik download nl vaak genoeg met 1kb/s :( vooral als ie snachts aanstaat en hij van zo langzaam download kan dit heel frustrerend zijn...
Exe-cuter schreef op 29 april 2004 @ 18:01:
De download snelheid hangt niet zozeer af van de hubs , maar van de mensen vanwaar je download.
jah maar er zijn hubs waar vooral snellere mensen worden toegelaten en niet de mensen die je met 1kb/s laten uploaden

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
De download snelheid hangt niet zozeer af van de hubs , maar van de mensen vanwaar je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik ben er al wel al lang achter dat de mensen in zweden een heeeeerlijke upload hebben :D ik ben dan ook vaste klant in 1 van hun hubs want ik download geregeld met 100kb's en hoger!
USA daarin tegen heeft een wat mindere upload en NL is helemaal 3 x niks op sommige na die een 10 of 100mbit lijntje hebben... alleen wel minder als mensen offline gaan moet je helemaal opzoek gaan naar een andere persoon die precies dezelfde file shared :) ach ik vind het programma nog steeds 10x beter als emule

[ Voor 4% gewijzigd door b3ta op 29-04-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit vaak in [bbb] hubs die zijn er goed, en die lui hebben daar een goede upload
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.