DC++, waarom horen we er zo weinig van?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 6.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:38:
stuk text, netjes geschreven
Acceptabele clients: DC++, CZDC++, BCDC++, DCPRO, andere "eerlijke" dc++ mods
Houdt ook de ontwikkelingen in de gaten en zorg vooral dat je goede bedoelingen hebt.
Een bcdc++ blijkt nu toch in aardig wat hubs gezien te worden als hacked client -> kick/ban.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weet iemand hoe ik in active mode kan komen???

Heb nu in passive staan en om active te krijgen had ik het ip (van whatismyip.com) ingevuld samen met poort 412.
Maar helaas kan ik dan niks zoeken enzo, dus werkt niet.
Heeft iemand tips om het wel werkend te krijgen die active mode?? Dus hoe je modem en router in moet stellen

BVD

Oh ja ik heb een thompson speedtouch 510 van kpn en daarachter een sweex broadbandrouter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 14:31:
Maar weet iemand hoe ik in active mode kan komen???

Heb nu in passive staan en om active te krijgen had ik het ip (van whatismyip.com) ingevuld samen met poort 412.
Maar helaas kan ik dan niks zoeken enzo, dus werkt niet.
Heeft iemand tips om het wel werkend te krijgen die active mode?? Dus hoe je modem en router in moet stellen

BVD

Oh ja ik heb een thompson speedtouch 510 van kpn en daarachter een sweex broadbandrouter
Die port die je hebt ingevuld (412 dus) doormappen. Zowel tcp als udp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat een enkele hub niet gek is op BCDC++, maar ik vindt het wel waart. Ik zie het niet als een hacked client, maar sommige hubs zien alle niet dc++ als hacked clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gomaster schreef op 22 december 2003 @ 15:01:
[...]

Die port die je hebt ingevuld (412 dus) doormappen. Zowel tcp als udp.
Iemand verstand van de config doormappen op de US Robotics Acces Point/router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kun je niet je uploads monitoren in DC++ 0.305?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:30:
[...]

Zo moeilijk zal dat toch niet zijn? Op je routerpagina moet dat toch zo kunnen. Die vind je door het ip van je router in je browser in te tikken. En anders de gebruiksaanwijzing lezen. Of je gaat naar hun website te vinden via google. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een user offline gaat zie ik niet dat er gezocht wordt naar een alternatief.
Heb ik wel aangevinkt in DC++ 0.305 (Automatically search for alternative download locations).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn beetje snelle hubs met nieuw spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De developers zijn nu bezig om hashes te implementeren, op die manier zal het zoeken stukken beter gaan, en er kunnen sharereactor achtige sites voor dc++ worden gemaakt

zie quote
There are almost as many hashes are there are p2p networks out there. (md4, md5, SHA1, TTH, sig2dat, uuhash, various truncated vartiants).

The hashes that DC probably will end up with are TTH (TigerTree Hash) which are found in bitprints (http://www.bitzi.com/, lists a few apps that use them), and I only know of two sites publishing magnets with bitprints in them:

http://www.sharelive.com
http://www.peerweb.org

About the hashtree itself:

http://open-content.net/specs/draft-jchapweske-thex-02.html

You might be able to get a client supporting this here:

http://wza.digitalbrains.com/DC/BCDCpp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal clients met hashes, een daarvan is reverse connect(zDC heeft de feature volgens mij overgenomen) ed2k hashes geimplementeerd(md4), dat is niet bijster goed.(afblijven dus) Betere hashes zijn geimplementeerd eerst in BCDC++ en later in DCPRO, namelijk Tiger Tree Hashes. Het hoofddoel is denk ik niet sharereactor achtige sites mogelijk te maken, maar het kijken of een bestand geschikt is voor vervolgen. Op het moment zouden eigenlijk zoveel mogelijk mensen van BCDC++ of DCPRO gebruik moeten gaan maken, maar grotenschalig gebruik zal pas komen als het in DC++ geimplementeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayz schreef op 16 december 2003 @ 18:15:
Ik ben echt zeer te vreden over dit progje. Ik gebruik de oDC client nu al een tijdje en dat werkt zeer fijn. Het vereis wel even wat doorzettingsvermogen, maar dan heb je ook wat :)

Ik zit hier dan wel met @home basis, maar de grootste tijd trek ik het maximale door mijn lijntje heen.
Waarom prefereer je oDC aan DC++?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan DC++ een melding geven als een download voltooid is?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb ook een DC++ vraagje. Is er een optie (of plugin ofzo) waarmee je je pc kunt laten afsluiten als DC++ klaar is met z'n laatste download?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

spaceboy schreef op 25 december 2003 @ 10:47:
Ik heb ook een DC++ vraagje. Is er een optie (of plugin ofzo) waarmee je je pc kunt laten afsluiten als DC++ klaar is met z'n laatste download?
DC++ is een echte share-programma, en je bent dus ook aan het uploaden. Een beetje aso om dan gelijk te quitten als JIJ klaar bent, maar diegene die iets van je binnenhaalt, NIET, vind je niet?

Een heleboel mensen snappen gewoon niet wat sharen betekent :'(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Darkvater schreef op 25 december 2003 @ 12:45:
[...]

DC++ is een echte share-programma, en je bent dus ook aan het uploaden. Een beetje aso om dan gelijk te quitten als JIJ klaar bent, maar diegene die iets van je binnenhaalt, NIET, vind je niet?

Een heleboel mensen snappen gewoon niet wat sharen betekent :'(
Dat laatste is zeker zo, maar ik ben in elk geval niet zo lame om allerlei trucjes te gebruiken om m'n upstream (die toch een hele respectabele 50kB/sec is) te cappen of data te faken. En als ik een paar dagen van huis ben vind ik het niet asociaal nee om m'n pc op een gegeven moment uit te zetten.

Maar ik heb geen antwoord op m'n vraag gekregen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:30:
[...]

Jep ga naar je router pagina ( default 192.168.123.254) , log in , ga naar virtual server en zet de desgewenste poortrange open voor de desbetreffende pc :)

Overigens vind ik dat hele DC++ ruk :+ , gebruik liever Bittorrent :P

edit : srry voor dat spelfoutje , zo lang geleden dat ik het gebruikte 8)7

en tja BT download nu eenmaal sneller ben ik van mening :D ( en geen dreig mailtjes enz. enz. daar schrok ik me de ***** van :X )

[ Voor 21% gewijzigd door Smarty_6000 op 26-12-2003 00:23 ]

-=Mijn PC Specs=-

• gomaster
Smarty_6000 schreef op 25 december 2003 @ 18:52:
[...]

...

Overigens vind ik dat hele DCC ruk :+ , gebruik liever Bittorrent :P
Je bedoeld zeker DC++. DCC is iets anders ;).
Maar wat is er beter aan bittorent. Ken het niet dus ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat er nou slechter is aan DC++.

Verwijderd

Smarty_6000 schreef op 25 december 2003 @ 18:52:
[...]

Jep ga naar je router pagina ( default 192.168.123.254) , log in , ga naar virtual server en zet de desgewenste poortrange open voor de desbetreffende pc :)

Overigens vind ik dat hele DCC ruk :+ , gebruik liever Bittorrent :P
Smarty_6000.
Heb je zelf ook een US Robotics?
Zou je dan een US Robotics topic willen openen, want dat ding is zo uitgebreid en de documentatie is zo klein dat ik nog met wat vragen zit.

Bijv. wat is dan het verschil tussen de poort openzetten Virtual Server of in de Firewall rule routen naar lokaal IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Smarty_6000.
Heb je zelf ook een US Robotics?
Zou je dan een US Robotics topic willen openen, want dat ding is zo uitgebreid en de documentatie is zo klein dat ik nog met wat vragen zit.

Bijv. wat is dan het verschil tussen de poort openzetten Virtual Server of in de Firewall rule routen naar lokaal IP?
Ik heb overigens alleen een router van US Robotics Model 8000 om precies te zijn :/ , maar om één of meerdere poorten open te zetten zodat je bv DC beter kan gebruiken moet je :

1) http:\\192.168.123.254 .
2) Enter System Password .
3) Ga naar Virtual Server Menu .
4) Nu een schematische weergave van mijn Virtual Server Menu .
ID || Service Poorts || Server IP || Enable ||
1 ||--------*------||-----**----||---***--- ||

* = Voer hier de poort in die open moet staan voor DC ( geloof poort 412 ) .
** = Voer hier het lokale IP in van de PC waarvoor de poort open moet staan ( bv 192.168.123.102 ) .
*** = Zet bij enable een kruisje .
5) Ga nu naar 'Save' en Save de settings .
6) Klik nu op 'Reboot' om de nieuwe settings in gebruik te nemen .

Als het goed is kan er nu wel goed geconnect worden door bv DC en zal je niet langer Passive zijn . Suc6 ;)

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik heb hier idd weinig gehoord over oDC. Naar mijn mening is dit een verbeterde versie van DC++. Het eerste wat mij opviel was dat hij veel stabieler is! Ook ziet hij er naar mijn mening beter uit.

De laatse versies die ik van DC++ gehad heb liepen ze allemaal snel vast bij het zoeken in meerdere hubs zoals eerder vermeld was. In oDC geen last meer mee gehad.

Verder een heerlijk proggie om lekker te downen en een beetje dom te ouwehoeren met andere mensen uit verschillende landen. Kunnen zo leuke discussies ontstaan :D

Up en down is bij meestal 1 op 1 bij edonkey of overnet was dit absoluut niet het geval! En het is sneller. Nadeel is wel dat je wat gedeeld moet hebben of een snelle verbinding om op goede hubs te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Beercase op 26-12-2003 00:49 ]

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik nu al een tijdje DCgui-QT.
en bevalt me prima,
omdat ik aan een limiet zit gebruik ik het meer als een soort kazaa dan wat anders.
(heb dus geen vaste hubs ofzo)
gewoon zoeken en alle hits die ik krijg op downloaden zetten.
vooral is er enorm veel anime te vinden. (fijn enzo)
en de chat rooms zijn soms ook wel grapig :P

voor de rest hebt ik wel gemerkt dat er op DC amper mensen van je uploaden.
(wat wel fijn is als je een limiet hebt :) )

heb DC++ voor de rest nog nooit gebruikt, maar een goede 80% gebruikt het wel of heeft een client die zich als zodanig identificeert. (omdat somige hubs je kicken als je geen DC++ gebruikt (sommige als in 1 op de 10 milioen ofzo) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty_6000 schreef op 26 december 2003 @ 00:11:
[...]

Ik heb overigens alleen een router van US Robotics Model 8000 om precies te zijn :/ , maar om één of meerdere poorten open te zetten zodat je bv DC beter kan gebruiken moet je :

1) http:\\192.168.123.254 .
2) Enter System Password .
3) Ga naar Virtual Server Menu .
4) Nu een schematische weergave van mijn Virtual Server Menu .
ID || Service Poorts || Server IP || Enable ||
1 ||--------*------||-----**----||---***--- ||

* = Voer hier de poort in die open moet staan voor DC ( geloof poort 412 ) .
** = Voer hier het lokale IP in van de PC waarvoor de poort open moet staan ( bv 192.168.123.102 ) .
*** = Zet bij enable een kruisje .
5) Ga nu naar 'Save' en Save de settings .
6) Klik nu op 'Reboot' om de nieuwe settings in gebruik te nemen .

Als het goed is kan er nu wel goed geconnect worden door bv DC en zal je niet langer Passive zijn . Suc6 ;)
Haha, dank voor je stap-voor-stap uitleg, dat kon ik ook wel begrijpen.
Wat ik niet begrijp is het volgende.
Als ik Virtual Server heb geactiveerd en surf naar https://grc.com/x/portprobe=412 dan zegt die poort open (logisch).

Zet ik de poort open via Access -> Firewall Rule
Source WAN * - *
Destination LAN MijnIp - MijnIp * 412
dan werkt DC++ ook active maar roept GRC stealth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

Topicstarter
standaart is 1412 de DC++ poort, niet 412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkele poort is standaard, hij is willekeurig of je moet in file --> settings --> general er een kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 12:38:
Geen enkele poort is standaard, hij is willekeurig of je moet in file --> settings --> general er een kiezen.
Welke poort heb jij gekozen Madman2003?
Maakt het uit welke poort je kiest (mits je dit natuurlijk in DC++ aangeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies wel een poort die vrij is natuurlijk, 1000+ is redelijk veilig.(kans dat daar iets zit is klein) Als je een router hebt kan het handig zijn metteen een hele range poorten te openen voor als je er een paar meer nodig hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Even een heel serieuze vraag waar ik liefst een serieus antwoord op wil :p
Ik heb afgelopen weekend een lan meegemaakt waar ze voor de eerste keer DC++ gebruikten. De organisators hadden zelf snel een hubje opgezet dat draaide op een dual amd-ik-weet-niet-juist-wat processor , die dus zeker meer dan snel genoeg was. Maar ipv de gebruikelijke 6-8MB/s op de lan , haalden we met DC++ maar snelheden van 0.5-3MB/s op veel momenten. Met de ftp was het toen ook niet schitterend gesteld , maar ging het toch allemaal veel vlotter.De hub(s) hadden ongeveer 20-30 mensen die volop aan het sharen waren. Het viel me op dat het downloaden met mensen van mijn eigen switch aan +-3MB/s ging , maar met anderen viel de snelheid drastisch omlaag.

Net voor enkele wars riep men af om DC++ aub af te zetten , omdat sommigen geloofden dat het daaraan lag. De snelheid verdubbelde toen (jaja , ge denkt toch niet dat ik mijn DC++ dan stopzet zeker ;) ) wat natuurlijk ook te maken heeft met het feit dat er gewoonweg minder verkeer was op het netwerk.

Indien je denkt dat DC++ het netwerk niet onnodig belast :
- Waarom ging het netwerk daarom zo traag ?
- Wat kan er aan verbeterd worden ?
- Heb je een voorkeur voor bepaalde hub-versies of instellingen

Indien je weet dat DC++ het netwerk meer belast dan FTP :
- Waarom (welke acties/data heeft DC meer nodig om te downloaden dan bv ftp ?)
- Wat kan er aan gedaan worden
- Maken de gebruikte hub-versies en instellingen veel verschil uit

Ik blijf er bij dat DC++ niet noodzakelijk het netwerk zo sterk kan vertragen , maar ben er wel vrij zeker van de het veel meer data doorstuurt voor en tijdens het downloaden (filelists , pingen , ...) dan FTP. Zelf merkte ik dat door een kleine limiet op de up-en download te zetten en het aantal slots te verminderen mijn processor verbruik bij DC++ van 60% naar 2% daalde en gamen terug optimaal ging.

Iemand een oplossing voor dit teringprobleem , zodat ik het aan de lan-crew kan uitleggen en DC++ volgende keer geen probleem mag geven (in de veronderstelling dat het op dit moment het probleem was) ?
Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Exe-cuter schreef op 29 december 2003 @ 22:27:
Even een heel serieuze vraag waar ik liefst een serieus antwoord op wil :p
Ik ben geen DC++ expert, maar de hub zelf, dus de server, die veroorzaakt bijna geen verkeer. Het enige wat die afhandelt is de chat en de zoekopdrachten verder geven. Daar hoef je geen superPC voor te hebben, vooral niet op een LAN.

Het downloaden zelf, van DC(++) heeft ook erg weinig overhead. De enige die je hebt, is chat, en searchafhandelingen, maar die moet op een LAN van een paar honderd man echt geen problemen zijn.
Het is wel belangrijk imho om een wat limits erop te zetten bij de users zelf (netlimiter ofzo), anders slibt hun hele verbinding vol en blijft er niks over voor spellen. DC++ heeft soms de nare gewoonte dat ie 100% CPU in beslag neemt, misschien hadden jullie daarmee te maken?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14-09 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

is er eigenlijk zoeits als een progje ofzo waardoor je je automatisch bij, bijvoorbeeld 30 hubs aanmeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon even die hubs in je favorites gooien en afvinken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Darkvater schreef op 30 december 2003 @ 00:53:
[...]
Het is wel belangrijk imho om een wat limits erop te zetten bij de users zelf (netlimiter ofzo), anders slibt hun hele verbinding vol en blijft er niks over voor spellen. DC++ heeft soms de nare gewoonte dat ie 100% CPU in beslag neemt, misschien hadden jullie daarmee te maken?
Over die limits heb je idd gelijk. Ik heb een hele tijd zitten spelen met netlimiter en slots om de juiste limieten erop te zetten waardoor mijn pc ontzettend vlot ging werken , met toch nog een behoorlijke down-/upspeed. Het lijkt me wel straf dat je hierdoor het netwerk kan lamleggen ipv enkel je eigen pc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47

Modbreak: naar warez vragen is niet de bedoeling op Gathering of Tweakers, zie daarvoor ook Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

[ Voor 49% gewijzigd door moto-moi op 14-01-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik met zoeken geen resultaten krijg?

Ik ben verbonden met een hub, dan doe ik Search, tik een opdracht in, [enter] of search en dan doet hij nix meer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:

Ik ben verbonden met een hub, dan doe ik Search, tik een opdracht in, [enter] of search en dan doet hij nix meer... :?
Bij sommige hubs kunnen alleen geregistreerde gebruikers zoeken, bij anderen ligt het aan jezelf.
Het kan zijn dat je in passief mode bent, of juist niet, of dat je een andere poort aan DC++ moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 06 januari 2004 @ 18:02:
[...]

Bij sommige hubs kunnen alleen geregistreerde gebruikers zoeken, bij anderen ligt het aan jezelf.
Het kan zijn dat je in passief mode bent, of juist niet, of dat je een andere poort aan DC++ moet geven.
Ok bedankt, ik ga even op zoek naar de oorzaak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 18:00:

Bij een hub met alleen registered users wordt je automatisch gekikt...dus dat is het niet..

als je achter een router of firewall zit, dan moet je of porten forwarden of je met overgaan op passive mode..

dit betekent echter wel, dat je alleen kunt conecten met active users, want p<-->P gaat niet

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

weet iemand het volgende:

stel ik heb een dir in m'n que staan van een cd met meerdere mp3 files dus.
ik doe bij een van die nummers "search for alternates"
volgens mij was het nu normaal zo dat ie dan bij alle overige nummers automatisch ook meerdere users zette (dus dat je niet voor elk mp3tje in die dir "search for alternates " hoeft te doen.)

klopt dit, kan het met een setting te maken hebben die ik veranderd heb ofzo?
of is dit misschien een bug in de nieuwere versie van mijn ++ client ?

want van die hub security berichtjes word ik ook niet blij zo :)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi wordt je ook gek van al die dc++ stealth users :)
en dc++ hiding tag ;)
of andere fake dingen :r

ik heb deze beetje geconfigureerd
http://home.planet.nl/~feer0011/ptokax/DCk-CDM-v2.4.rar :D

je kan er hier http://www.imperialnet.org/forum/viewtopic.php?t=187
hier http://www.imperialnet.org/forum/viewtopic.php?t=164
en hier http://www.ukdnb.dsl.pipex.com/dcpluspluskcdm/
meer informatie over vinden :9~

er staat ook screen caps :9
werkt toppie ;)

en Ops en favo's kan je aangeven dat die niet gecontroleerd en of gekicked worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
^^ Is dit voor op's ofzow. Kan je uitleggen waar het programma juist voor dient en wat er zo handig aan is ? :)

Vreemde vensteropbouw bij die screenshots :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Sharad_R schreef op 06 januari 2004 @ 20:06:
Bij een hub met alleen registered users wordt je automatisch gekikt...dus dat is het niet..
Dat is natuurlijk instelbaar. Bij TropiCo][Arena bijvoorbeeld kan je niet searchen tot je geregistreerd bent, maar je wordt niet gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op 06 januari 2004 @ 21:02:
^^ Is dit voor op's ofzow. Kan je uitleggen waar het programma juist voor dient en wat er zo handig aan is ? :)

Ja dit programma wordt vooral gebruikt door OP's en KVIP's. Het is niet aan te raden om dit te gebruiken als je een gewone gebruiker bent, anders kan je wel eens een heftig reactie van diezelfde OP's verwachten. Bovendien is wat ik er over gehoord heb, het programma niet zo ontzettend stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

greatgonzo schreef op 30 december 2003 @ 09:18:
is er eigenlijk zoeits als een progje ofzo waardoor je je automatisch bij, bijvoorbeeld 30 hubs aanmeld?
30 hubs!? Als ik er meer dan 5 ofzo join dan wordt ik al gelijk gekickt.. hoe join je uberhaupt bij 30 hubs man?!

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

YoG schreef op 09 januari 2004 @ 10:31:
[...]

30 hubs!? Als ik er meer dan 5 ofzo join dan wordt ik al gelijk gekickt.. hoe join je uberhaupt bij 30 hubs man?!
Door een van de gehackte versies van DC++ (zelf gecompileerde) te gebruiken waarbij je het aantal hubs waar je in bent verbergt :X

Erg lame btw, maar je moet het zelf weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

idd, en vernaggel je het hele concept van p2p

Maar het zou wel lekker zijn als het wél mocht en dat je je dan niet hoeft te verbergen. Want ik zit nu dus maar op 4 hubs en ik heb net het gevoel alsof ik DC maar voor de helft gebruik, terwijl er eigenlijk zoveel meer te vinden is buiten die 4 hubs. :(

[ Voor 4% gewijzigd door YoG op 09-01-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

yes, mn eerste dubbelpost :P

[ Voor 93% gewijzigd door YoG op 09-01-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
YoG schreef op 09 januari 2004 @ 11:57:
idd, en vernaggel je het hele concept van p2p

Maar het zou wel lekker zijn als het wél mocht en dat je je dan niet hoeft te verbergen. Want ik zit nu dus maar op 4 hubs en ik heb net het gevoel alsof ik DC maar voor de helft gebruik, terwijl er eigenlijk zoveel meer te vinden is buiten die 4 hubs. :(
Dan disconnedt je toch ff en connect je weer met een ander. Zo veel moeite is dat niet. En het is wel goed omdat anders iemand geen slots per hub geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het performance probleem waar iemand het over had, kan gelegen hebben aan de dc-versie. Welke versie gebruikten jullie op de LAN?
Reden: er werden de laatste 10(?) subversies meer bug-filled versies gereleased dan bugvrije versies! Het betrof zaken als 100% CPU, langzame snelheden, etc, etc...

Ikzelf vind eveneens dat een of andere weirde OP/hubowner mij niet kan verplichten wat ik wel en niet mag. Immers, de hub met de meest stricte regels bepaald wat ik mag (of vooral: wat ik *niet* mag).
Daarom ben ik ruim een jaar geleden overgestapt naar BCDC++, zelfde source als DC++, echter wat extra regels (opties) erbij ingeplakt, zoals: match queue (je downloadqueue wordt gesynced met de nieuwe filelocaties in iemands share), uploadlimiting (maar hiervoor gebruik ik Netlimiter) en nog wat meer handige features die ik niet meer kan missen.
Een hubowner (ik ben er zelf ook een, maar draai de hub via een andere adsl-verbinding) kan overigens niet traceren of je bcdc++ gebruikt, het programma maskeert en zendt een door jou gedefinieerde client tag naar de hub bij de logon.

Let op: ik help het p2p-principe niet om zeep: hou me netjes aan uploadregels. 80kb/sec (dat is 93% van mijn maximale upload, om toch nog normaal te kunnen surfen. Ofwel: 0,29GB per uur) gaat naar 12 slots, ik zit 24/7/365 in 20 dezelfde muziekhubs en share momenteel zo'n 460GB met veelal 'rare' stuff. En als iemand een slotje wil, dan krijgt ie dat ook, na een korte chat. Verder download ik eigenlijk zeer sporadisch, het is voor anderen dat ik in deze hubs inlog. Ben dus zeker geen leecher.

Desondanks zijn er OPs (en dat zijn vaak italianen, om de een of andere wazige reden) die dermate machtswellustig zijn dat ze je letterlijk als een hond behandelen. Dit soort hubs mijdt ik dan ook als de pest. Zo werd ik laatstelijk in een Noorse hub zonder pardon gebanned omdat ik Netlimiter in mijn share had staan. Get a life!
Overigens datzelfde is mij ook al overkomen omdat ik in een chat in the mainchat de URL www.hublist.org had laten vallen. Zelfde verhaal: men probeert de users dom te houden, omdat men bang is dat de user naar een andere hub uitwijkt. Volgens mij gebruiken dictatoriale landen dit principe ook.

Het bovenstaande is tevens het grote nadeel van DC++: je bent overgeleverd aan de nukken van (soms) een paar halve zolen die kicken op de macht, en de daarmee gepaarde gaande irritatie bij de users die er helemaal niets tegen kunnen doen. Dit soort taferelen heb je dus niet bij andere p2p programma's. Desalniettemin blijf ik het houden op DC++: veel toegang tot onbekende muziek, vaak leer je na een praatje met een buitenlandse user weer wat andere bands kennen (waar ik de cd soms wel van koop, indien mogelijk).

Nogmaals: op www.hublist.org vind je trouwens een compleet overzicht van alle DC-hubs!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op 06 januari 2004 @ 21:02:

Yup is speciaal voor de OP / Owner of mod
en over de stabiliteit ;)
heb nu 2.51 en beetje goede config en is stabiel draait nu +- 20 uur _/-\o_
-----

programma is er dus voor op DC++ stealth, BCDC++, DC++ hiding tag, slotlockers
, filelist fakers, upload cappers enz buiten de deur te houden
en dat gaat momenteel aarig :)

op verzoek wil ik wel wat leuke screenies plaatsen al er belangstelling voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:54:
[...]

Yup is speciaal voor de OP / Owner of mod
en over de stabiliteit ;)
heb nu 2.51 en beetje goede config en is stabiel draait nu +- 20 uur _/-\o_
-----

programma is er dus voor op DC++ stealth, BCDC++, DC++ hiding tag, slotlockers
, filelist fakers, upload cappers enz buiten de deur te houden
en dat gaat momenteel aarig :)

op verzoek wil ik wel wat leuke screenies plaatsen al er belangstelling voor is
hoe detecteer je dan of iemand BCDC++ gebruikt? (mits user de appl fatsoenlijk ingesteld heeft, i.e. een normale dc++ - tag, en de hoeveelheid werkelijke slots identiek is aan het aantal in de tag). Ik heb werkelijk nog nooit problemen meegemaakt als gevolg van bcdc++. Overigens, de meeste hubowners weten van mijn andere client, omdat ik hen dit gewoon verteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

gomaster schreef op 09 januari 2004 @ 21:28:
[...]

Dan disconnedt je toch ff en connect je weer met een ander. Zo veel moeite is dat niet. En het is wel goed omdat anders iemand geen slots per hub geeft.
Ja dat trekt mn upload dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC++k cmd op imperial net special info
http://www.imperialnet.org/forum/index.php

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/ptokax/dckupdate.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/123.JPG klik erop om het goed te zien

Lua draadje

http://board.univ-angers....f10a3eedec1319fd60&page=1

en zo check je het dan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:10:
DC++k cmd op imperial net special info
http://www.imperialnet.org/forum/index.php

[afbeelding]
[afbeelding] klik erop om het goed te zien

Lua draadje

http://board.univ-angers....f10a3eedec1319fd60&page=1

en zo check je het dan ;)
Dus als ik dat mod progje moet geloven word ik gebanned zodra ik die server opkom met mijn dc++ client omdat ik DVDR's share, een .bin bestand groter dan 1.5 gB, ze zijn bij mij nog altijd 4.5 gB

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedBart schreef op 14 januari 2004 @ 17:40:
[...]

Dus als ik dat mod progje moet geloven word ik gebanned zodra ik die server opkom met mijn dc++ client omdat ik DVDR's share, een .bin bestand groter dan 1.5 gB, ze zijn bij mij nog altijd 4.5 gB
ik zou zeggen probeer eens :)
zie me sig

en is geen ban maar een kick

en over dvd sharen is in dc++ land veel te doen
mischien gaat dat wel veranderen momenteel krijg je nog vele bans/kics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Ik vind niet dat je iemand kan kicken omdat hij BINs heeft van > 1.5gB. Indien het fake is zullen er heus niet veel mensen dat downloaden en tjah , hij heeft mss wel wat valse share op die manier. Kan je nooit helemaal eruit halen imo.
Als je iemand kickt om zulke redenen , kan je hem mss je emailadres ofzow achterlaten zodat hij in je fav's komt te staan (want die werden zo te zien niet gecheckt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op 09 januari 2004 @ 10:31:
[...]

gewoon als operator of vip ;-) of iets in die richting ;-)

ben zelf in 1 hub OP en in 2 owner
voor de rest van de hubs waar ik in rond hang ben ik iig geregistreerd
en dan haal je vrij makkelijk de 10 tot 15 zonder te worden gekickt

of je gooit gewoon 10 slots open en dan laten ze je meestal ook wel door ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC++K CDM Guide
mischien begrijp je nu iets meer van dc++k cdm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg handige link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
DC++ is wel lekker... voor mij..

Ik zit in Groningen in een selwerd flat (10mbit internet) daardoor kan ik connecten met hubs waar alleen mensen met 10mbit of meer mensen mogen komen.
Dus die downloads zijn altijd snel.

Nadeel is dat er slechts zo'n 400 mensen op die hubs zitten en het aanbod erg beperkt is. Als je dan met een "openbare" hub connect dan is het aanbod groter, maar vaak baal je dan dat je langer dan 15 minuten moet wachten om 600mb te downloaden.. maar ja.. dat is denk ik een luxe probleem :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik vind het alleen erg irritant dat sommige users aangeven dat ze t1 of hoger hebben, vervolgens ga je downloaden van ze en komt de snelheid niet boven de
2 kb/sec, dat schiet dus niet op. Ik kan me herinneren dat in eerdere versies ook de ping van de betreffende user vermeld stond, dan wist je tenminste met wat voor user je te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Inderdaad, erg vervelend.
Trouwens, weet er iemand nog een goede techno-hub? Op EssentialSets zijn er wel interessante sets te vinden maar ik wil meer horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

greatgonzo schreef op 30 januari 2004 @ 14:24:
ik vind het alleen erg irritant dat sommige users aangeven dat ze t1 of hoger hebben, vervolgens ga je downloaden van ze en komt de snelheid niet boven de
2 kb/sec, dat schiet dus niet op. Ik kan me herinneren dat in eerdere versies ook de ping van de betreffende user vermeld stond, dan wist je tenminste met wat voor user je te maken had.
Juist vanwege het vele filesharen, worden op de uni's (vooral de engelse en Amerikaanse) de uploads per conectie gecapt....

KEn zelf ook een aantal T1/3, maar die halen per conectie niet meer dan enkele k's...

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

het gaat me niet om de aantal connecties, maar om de snelheid. Als ik bij een T1 user download, verwacht ik tenminste toch wel een snelheid van rond de 50 kb/sec, en zeker geen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik aan het downloaden ben en de gebruiker gaat offline dan komt de download in de download qeue.

Als ik dan DC++ opnieuw opstart en die gebruiker is weer online dan gaat hij vanzelf weer downloaden. Maar doet hij dit ook als hij al bv. 2 uur aanstaat en dat die gebruiker dan online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:50:
Als ik aan het downloaden ben en de gebruiker gaat offline dan komt de download in de download qeue.

Als ik dan DC++ opnieuw opstart en die gebruiker is weer online dan gaat hij vanzelf weer downloaden. Maar doet hij dit ook als hij al bv. 2 uur aanstaat en dat die gebruiker dan online komt?
Als je je download tot dan niet hebt vervolgd van een andere user, jah, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:52
echt wel beter, ga gewoon 4 hubs op, 700kb/s downen, (8mbit), ken zelfs users die hebben zo'n 200-300 kb/s upload hehehehehe

trekt wel hard ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 00:20

Kpz

Thunk schreef op 05 februari 2004 @ 23:37:
echt wel beter, ga gewoon 4 hubs op, 700kb/s downen, (8mbit), ken zelfs users die hebben zo'n 200-300 kb/s upload hehehehehe

trekt wel hard ja
wat dacht je van die mensen die direct op universiteits-lijntjes staan aangesloten, 100mbit!!

zat gisteren bijna tegen de mb per seconde bij een user :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Welke hubs en hublist gebruiken jullie? Ik heb zo de indruk dat de hubs die ik regelmatig gebruik langzamerhand "vervuild" raken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kpz schreef op 06 februari 2004 @ 11:33:
[...]

wat dacht je van die mensen die direct op universiteits-lijntjes staan aangesloten, 100mbit!!

zat gisteren bijna tegen de mb per seconde bij een user :9~
ik vind 't erg nerderig om te patsen over je bandbreedte, maar even om jullie te pesten dan>:)
http://www.student.tue.nl/p/j.c.l.ooms/hoppakee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 12:47:
[...]

ik vind 't erg nerderig om te patsen over je bandbreedte, maar even om jullie te pesten dan>:)
hela, hoe kom jij nog op de tropico hub? ze hebben de TUE toch gebanned? iedereen krijgt op de TUE een "connection refused by target machine" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:48:
[...]

hela, hoe kom jij nog op de tropico hub? ze hebben de TUE toch gebanned? iedereen krijgt op de TUE een "connection refused by target machine" oid.
haha nee man ze hebben port veranderd.
connect maar eens met surfnet.mine.nu:1418 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:50:
[...]

haha nee man ze hebben port veranderd.
connect maar eens met surfnet.mine.nu:1418 ;)
ow ok 8)7
dat niemand dat dan door had...
/me schaamt zich nogal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:48:
[...]

ik zou zeggen probeer eens :)
zie me sig

en is geen ban maar een kick

en over dvd sharen is in dc++ land veel te doen
mischien gaat dat wel veranderen momenteel krijg je nog vele bans/kics
Ja, dat komt natuurlijk omdat je daarmee een "leuke" share kunt krijgen, maar niemand heeft er iets aan, want ga dat soort files maar eens downloaden met minder dan 50kb/s, wat momenteel nog steeds een interessante snelheid is voor Divxen.
Als straks meer en meer mensen snellere verbindingen krijgen (bijv @home 100mbit??) worden de grote bestanden ook wel toegestaan

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 06-02-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

[...]

Hey! Je leecht van mij!! 8) :D

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:24
ik ben OP op de surfnet -(tropico)- hub.

Het is altijd surfnet.****.**:1418 geweest, alleen slikte de surver andere poorten wel. Maar vanwege problemen met de server is de hub tijdelijk verhuist naar een andere comp op een ander IP en die slikt alleen :1418.

je kan het beste standaard inloggen op surfnet.****.**:1418 (weet niet of ik reclame mag maken, daarom de ***). Mocht je er nog niet inkomen email naar fasthub (at) hotmail (dot) com. Dit heeft alleen zin als je 10mbit of hoger hebt.

smoel aka LuukNouwen

edit: Vob's/dvd's -> in onze hub mag je alleen dvd's sharen als ze gerard zijn ivm multiple dl (en mocht je een missende file hebben dan hoef je alleen de debetreffende rar te dl).

[ Voor 15% gewijzigd door L.N. op 06-02-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op 06 februari 2004 @ 14:22:
[...]
Hey! Je leecht van mij!! 8) :D
haha toeval :D
bedankt nog he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

[21:25] <[OP]Rolle> You are being kicked because: explorer.exe installed.Applications...RRR=Remove.Refresh.Reconnect)
uuuh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Je moet je C:\ drive ook niet sharen he }:O

Of als het niet je C:\ kijk eens waar 'explorer.exe' voorkomt op je shared drives....want dat is natuurlijk fout. Je mag geen geinstalleerde programma's installeren, daar hebben anderen niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

:'( :'( Pest ons er maar mee hoor! :r :'( :+
Over een tijdje (hopelijk snel) komt hier in Almere glasvezel, dan kan ik eindelijk met jullie meedoen :P :+
Ik ben al blij als ik 100 kb/s haal....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is eigenlijk en goede server, ik gebruik al erg lang dc en dc++, en had vroeger een dc server draaien.
maar er zijn er tegenwoordig zo veel, welke draait gewoon heel erg stabiel.
er zijn toch aardig wat hubeigenaar hier die me dat vast wel kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ptokax werkt erg goed :) . De standaard DC-hub moet je eerst MS .net voor installeren en dan heb je nog niet echt veel opties.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 07-02-2004 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Darkvater schreef op 06 februari 2004 @ 22:53:
[...]

Of als het niet je C:\ kijk eens waar 'explorer.exe' voorkomt op je shared drives....want dat is natuurlijk fout. Je mag geen geinstalleerde programma's installeren, daar hebben anderen niks aan.
Nee dat begrijp.. ik had ERD Commander per ongeluk uitgepakt in mn downloadfolder..die dus ook geshared staat, oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoG schreef op 07 februari 2004 @ 10:48:
[...]

Nee dat begrijp.. ik had ERD Commander per ongeluk uitgepakt in mn downloadfolder..die dus ook geshared staat, oeps.
download folder mag je ook niet sharen, omdat er incomplete bestanden in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:52:
[...]

Tempfolder bedoel je dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 10:52:
[...]

Yep. Maar ik denk dat de nieuwste DC++ je download folder (zeg maar waar de incomplete in komen, als je het hebt opgesplitst) ook niet meer sharet. Als je jezelf veel moeite wil besparen, maak je je downloadfolder gewoon 'hidden' en kan je gewoon de hele drive blijven sharen, ipv. alle folders te moeten selecteren. Standaard staat 'share hidden files' uitgevinkt, dus je downloadfolder wordt dan ook niet geshared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Met incompleet bedoelen jullie rar-bestanden? Vind dat maar een zootje worden zo met al die losse bestandjes die je ok nog 's 1 voor 1 moet downloaden. Heb veel liever Bins, in 1 keer klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik bedoelde idd de temp download directory
YoG schreef op 07 februari 2004 @ 11:05:
Met incompleet bedoelen jullie rar-bestanden? Vind dat maar een zootje worden zo met al die losse bestandjes die je ok nog 's 1 voor 1 moet downloaden. Heb veel liever Bins, in 1 keer klaar :)
wat maakt het nou uit of je 20 rar's in je download queue zet, of 1 iso?
die rar's zijn in newsgroups veel handiger, en vanwege de uniformiteit worden ze ook als rar's aangeboden op DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 11:08:
ok ik bedoelde idd de temp download directory

[...]

wat maakt het nou uit of je 20 rar's in je download queue zet, of 1 iso?
die rar's zijn in newsgroups veel handiger, en vanwege de uniformiteit worden ze ook als rar's aangeboden op DC.
Nou ten eerste is het veel makkelijker zoeken naar andere sources.. anders moet je dus 1 voor 1 al die rars af, dat schiet echt niet op. En je download-queue wordt er ook niet bepaald overzichtelijker van.
Ik hoef de rars ook niet uit te pakken, ik kan gelijk de Bin mounten met daemon tools. :)

Het kan aan mij liggen, maar ik kom rars uberhaupt weinig tegen op DC ? Des te meer de Bins..

[ Voor 9% gewijzigd door YoG op 07-02-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

YoG schreef op 07 februari 2004 @ 11:17:
[...]

Nou ten eerste is het veel makkelijker zoeken naar andere sources.. anders moet je dus 1 voor 1 al die rars af, dat schiet echt niet op. En je download-queue wordt er ook niet bepaald overzichtelijker van.
Ik hoef de rars ook niet uit te pakken, ik kan gelijk de Bin mounten met daemon tools. :)

Het kan aan mij liggen, maar ik kom rars uberhaupt weinig tegen op DC ? Des te meer de Bins..
Ik heb veel liever zelf rars. Want als je bins downloadt, kan dat maar van 1 persoon tegelijkertijd, en als die niet je maximale snelheid haalt, dan kan je of gaan zoeken naar een andere, of lang wachten. Met rars zijn het er zoveel bestanden dat er altijd van meerdere sources tegelijkertijd wordt gedownload (van ene .r20, van andere .r24, etc.), dat het altijd veel sneller gaat.

Je hoeft ook alleen maar bij de eerste search-result 'download whole directory' te doen, DC++ matcht de queue bij elke andere user. Als je het zelf wil doen, of die optie uit hebt staan in settings, da zoek je maar bijvoorbeeld alleen op .r20 en selecteer je alle results, en doet 'match queue'.
Een ander voordeel is dat DC++ intern de CRC van de rars kan checken (als er sfv file bij zit), dus als er een corrupt bestand bij zit, hij deze zonder jouw tussenkomst gewoon opnieuw binnenhaalt. Als een bin fout is, kan je gelijk die 700 ofzo mb opnieuw downloaden, terwijl dat bij een rar maar maximaal 1 of 2 fout zijn als je pech hebt.

Meeste serieuze hubs, hebben dan ook het liefst, dat je bestanden in hun originele rar vorm aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Yep helemaal gelijk.. moet ik maar op Rars overgaan.. je doet je sig eer aan :X

Wat wel vreemd is dat als ik specifiek zoek naar een titel (dus niet naar filename) dat ie dan met 90% Bins aan komt zetten en de rest Rars... Zijn Bins gewoon niet populairder of zoek ik verkeerd ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
OxiMoron schreef op 17 januari 2004 @ 15:55:
DC++ is wel lekker... voor mij..

Ik zit in Groningen in een selwerd flat (10mbit internet) daardoor kan ik connecten met hubs waar alleen mensen met 10mbit of meer mensen mogen komen.
Dus die downloads zijn altijd snel.
Ik ook en ik ben eigenlijk zeer geinteresseerd in een paar van die kanalen. Groeten uit de 3rd tower ;)

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
YoG schreef op 07 februari 2004 @ 11:43:

Wat wel vreemd is dat als ik specifiek zoek naar een titel (dus niet naar filename) dat ie dan met 90% Bins aan komt zetten en de rest Rars... Zijn Bins gewoon niet populairder of zoek ik verkeerd ?? 8)7
Ik ben de laatste tijd ook steeds vaker rar's aan het downloaden. Veel veiliger en vaak sneller , maar Bin's worden idd veel meer aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

YoG schreef op 07 februari 2004 @ 11:43:
Ehm, dit snap ik niet :?

Ik geef mijn mening, ik zeg niks over wat jij moet doen hoor. Gelijk aangesproken, zeg :O

zoeken doe je gewoon, ik dan, meestal gewoon op naam. Dan zie je hoe de rars heten, of je weet het al, en kan je gewoon daarop verder zoeken. Nieuwe releases zijn vooral te vinden in rar formaat, de wat oudere dingen is bijna altijd al .bin/.cue...misschien dat je daarom meestal dat vindt

[ Voor 34% gewijzigd door Darkvater op 07-02-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Darkvater schreef op 07 februari 2004 @ 13:34:
[...]

Ehm, dit snap ik niet :?

Ik geef mijn mening, ik zeg niks over wat jij moet doen hoor. Gelijk aangesproken, zeg :O
Dat was eigenlijk meer grappig bedoelt.. haphaphap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
zeikstraal schreef op 07 februari 2004 @ 11:45:
[...]

Ik ook en ik ben eigenlijk zeer geinteresseerd in een paar van die kanalen. Groeten uit de 3rd tower ;)
ik zit altijd op [SurfNet][Tropico][NL-10Mbit (surfnet.tropico.se:1418)]. Dit is dus zo'n hub voor mensen die 10 of 100 Mbps hebben. Die hub wordt trouwens gehost door een kerel uit Selwerd 2, waar ik ook woon :) Zoek op die hub maar 'ns naar [rug.nl]Platypussy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
dank je voor de info.. ga ff een melding maken bij justitie :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 12:44
Darkvater schreef op 06 februari 2004 @ 22:53:
[...]

Dat is ook best lastig, een geinstalleerd programma installeren >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 07 februari 2004 @ 19:21:
ik denk dat die zich wel met serieuzere zaken bezig houden.

je moet denk ik direct de FIOD bellen, die doen nog wel eens warez-invallen. maarja: het compleet oprollen+vervolgen van alle gebruikes van de surfnet tropico resulteert in een complete vernietiging van wat alle universiteiten de afgelopen jaren hebben zitten opleiden. da's pas slecht voor de economie (en waar was die FIOD ook al weer voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Webgnome schreef op 07 februari 2004 @ 19:21:
volgesmij is er niks mis met een hub draaien. Zolang je maar zegt dat het voor legale toepassingen is ;). Waar was die Motd ook alweer voor bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platypussy schreef op 07 februari 2004 @ 19:16:
[...]

ik zit altijd op [SurfNet][Tropico][NL-10Mbit (surfnet.tropico.se:1418)]. Dit is dus zo'n hub voor mensen die 10 of 100 Mbps hebben. Die hub wordt trouwens gehost door een kerel uit Selwerd 2, waar ik ook woon :) Zoek op die hub maar 'ns naar [rug.nl]Platypussy :)
gaat een beetje moeilijk zoeken naar jouw he als we er niet opkomen omdat we geen 10mbit hebben :P
k heb trouwesn 60kb/s upload kun je geen goed woordje voor me doen _/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.