Gelukkig wel ja, weg met die watjes/uitzuiger die zelf niks willen uppen!
Ik heb het nu over de legaliteit van het connecten met een hub. Natuurlijk up ik ook gewoon. Anders zou ik wel uit die hub geflikkert worden. Maar ik reageerde op het ip's verzamelen van connectende mensen. Als je nl niks upt is er niks aan de hand en is dus connecten met een DC hub volgens mij niks illegaals.Exe-cuter schreef op 20 november 2003 @ 17:44:
Het is ook de bedoeling dat je up't he gomaster(en de meesten doen dat ook wel op DC++)
edit:
Gelukkig is er ook geen mogelijkheid tot disabelen zoals GG85 al zegt want dat is nu juist de kracht van het programma [ Voor 16% gewijzigd door gomaster op 20-11-2003 19:17 ]
Als je de hub binnenkomt, dan kan door een bot automatisch je file-list gedownload worden....dat is dus wat je deelt met anderen, en is dus illegaalgomaster schreef op 20 november 2003 @ 19:15:
[...]
Ik heb het nu over de legaliteit van het connecten met een hub. Natuurlijk up ik ook gewoon. Anders zou ik wel uit die hub geflikkert worden. Maar ik reageerde op het ip's verzamelen van connectende mensen. Als je nl niks upt is er niks aan de hand en is dus connecten met een DC hub volgens mij niks illegaals.
edit:Gelukkig is er ook geen mogelijkheid tot disabelen zoals GG85 al zegt want dat is nu juist de kracht van het programma
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Is dat ook zo als ze nog niks van je hebben gedownload? Een filelist is niet illegaal maar de waren die er instaan wel. Dat zou ik nog wel eens willen weten.Darkvater schreef op 20 november 2003 @ 19:55:
[...]
Als je de hub binnenkomt, dan kan door een bot automatisch je file-list gedownload worden....dat is dus wat je deelt met anderen, en is dus illegaal
Iemand trouwens een idee hoe je snel meer sources voor bijv een verzameling *.rarretjes krijgt stel ik heb spel.rar.01 t/m spel.rar.100, als je ze allemaal omstebeurt aanklikt ben je telang bezig en wordt je gekickt voor searchspam. Nu zoek ik per 10 tal maar das ook niet alles dus als iemand een idee heeft?
Ik zie namelijk nog meer search opties naart de gewone search staan alleen geen idee hoe die werken.
Ik zie namelijk nog meer search opties naart de gewone search staan alleen geen idee hoe die werken.
DC werkt prima ja, maar dat je geen uren hoeft te w8 ligt eraan hoeveel slots die gene open heeft en of er uberhoud wel slots open zijn.
Nou, meestal zitten de rars van een bepaald spel/film/prog/etc. in 1 map toch? Selecteer je die ene rar, rechtermuisklik, en doe je 'download whole directory'. SimpelGG85 schreef op 20 november 2003 @ 20:21:
Iemand trouwens een idee hoe je snel meer sources voor bijv een verzameling *.rarretjes krijgt stel ik heb spel.rar.01 t/m spel.rar.100, als je ze allemaal omstebeurt aanklikt ben je telang bezig en wordt je gekickt voor searchspam. Nu zoek ik per 10 tal maar das ook niet alles dus als iemand een idee heeft?
Je moet natuurlijk slim zoeken. Als bijvoorbeeld een spel 'flt-aow.r00' t/m 'flt-aow.r40' heeft, dan zoek je op 'flt-aow.r' En dan doe je bij al die mensen waar je een zinnig searchresult op krijgt (misschien sizeconstraint van minimaal 14MB?) een 'download whole directory'
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Zo doe ik het dus ook alleen mer ik dat je dan nog lang niet alle sources te zien krijgt, stel ik zoek op hoi.r dan vind ik 10 sources per rar terwijl als ik op hor.r40 zoek ik wel 30 sources vind.
Ik moet dus gewoon iets hebben waarmee er automatisch om de 30sec naar een individueel rarretje wordt gezocht.
Ik moet dus gewoon iets hebben waarmee er automatisch om de 30sec naar een individueel rarretje wordt gezocht.
/me Sharad R zucht eens diepgomaster schreef op 20 november 2003 @ 16:28:
Wat willen ze dan met je ip? Persoonlijke info krijg je nu nog niet. Ik zie het gevaar nog niet echt. En verder als je alleen muziek downd en niks up't zit er ook geen gevaar aan. Dan ben je volkomen legaal bezig. Ik vind het maar een rare actie.
Als iedereen zo denkt...wens ik je veel suc6 met je verdere downloads...
Ik weet niet of je de rest van het topic gelezen hebt, of dat je een beetje bekend bent met DC(++), maar ver kom je niet als je niks/fake shared...
VErder kunnen ze veel met je IP... Er wordt een database aangelegd met degene die veel sharen en/of downloaden...In America spannen ze al rechtzaken aan...
VErder kan je ISP door druk bepaalde poorten dicht gaan gooien, etc...(nu kan de gemiddelde tweaker daar makkelijk omheen, maar toch)
The more I learn, the less I know, I just realised
Nou, je kan ook gewoon naar de .nfo file zoeken. En dan download hele map.GG85 schreef op 20 november 2003 @ 20:35:
Zo doe ik het dus ook alleen mer ik dat je dan nog lang niet alle sources te zien krijgt, stel ik zoek op hoi.r dan vind ik 10 sources per rar terwijl als ik op hor.r40 zoek ik wel 30 sources vind.
Zoals je hebt kunnen lezen doe ik dat ook echt wel alleen sta je dan maar bij 1 user in de wacht. Ik zoek dus een manier om naast alle bovengenoemde opties nog sneller aan "mirrors" te komen.
Ja ik gebruik ok DC en ik share ook een boel echte spullen. Maar je hebt wel redelijk gelijk alleen ik probeer aan te geven dat pas wanneer een download gestart wordt dat het dan fout gaat. Dat je dus altijd nog close connection kan zeggen. Niet dat ik dat doe maar dat het kan.Sharad_R schreef op 20 november 2003 @ 20:43:
[...]
/me Sharad R zucht eens diep
Ik weet niet of je de rest van het topic gelezen hebt, of dat je een beetje bekend bent met DC(++), maar ver kom je niet als je niks/fake shared...
VErder kunnen ze veel met je IP... Er wordt een database aangelegd met degene die veel sharen en/of downloaden...In America spannen ze al rechtzaken aan...
VErder kan je ISP door druk bepaalde poorten dicht gaan gooien, etc...(nu kan de gemiddelde tweaker daar makkelijk omheen, maar toch)
Hoop dat het duidelijk is
sorry....wordt de laatste tijd een beetje gek van alle fakers etc in de hubs... vandaar dat ik een beetje pissed wordt van mensjes die wel leechen maar niet sharen..gomaster schreef op 20 november 2003 @ 21:07:
[...]
Ja ik gebruik ok DC en ik share ook een boel echte spullen. Maar je hebt wel redelijk gelijk alleen ik probeer aan te geven dat pas wanneer een download gestart wordt dat het dan fout gaat. Dat je dus altijd nog close connection kan zeggen. Niet dat ik dat doe maar dat het kan.
Hoop dat het duidelijk is
is dus niet personelijk bedoelt...(niet meer...:)) )
hoop dat je mebn reactie begrijpt....
Verwijderd
Is het op een of andere manier mogelijk om een bepaald bestand met DC++ bij meerdere users tegelijk te downloaden?
Dat is op dit moment het enige nadeel wat ik ondervind bij DC++. Als de snelheid van een server inzakt, dan duurt het dus eeuwen voor iets binnen is.
Dat is op dit moment het enige nadeel wat ik ondervind bij DC++. Als de snelheid van een server inzakt, dan duurt het dus eeuwen voor iets binnen is.
meer bronnen zoeken en steeds "remove user from queue" doen totdat je weer een snelle hebt!Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:20:
Is het op een of andere manier mogelijk om een bepaald bestand met DC++ bij meerdere users tegelijk te downloaden?
ok, wat onhandig, maar het werkt wel.
Verwijderd
Er is niet de een of andere downloadaccelerator gemaakt voor dit programma? (Aangezien het opensource is, zal iemand zich toch wel over dit veelgehoorde probleem gebogen hebben?!?)
(Net als dat BCDC++, waar uploadlimieten e.d. in opgenomen zijn)
Ik irriteer me er een beetje aan dat er met 20kb/s gedownload wordt bij mij, maar dat ik zelf steeds rond de 3, 4 hang als ik wat nodig heb!
(Net als dat BCDC++, waar uploadlimieten e.d. in opgenomen zijn)
Ik irriteer me er een beetje aan dat er met 20kb/s gedownload wordt bij mij, maar dat ik zelf steeds rond de 3, 4 hang als ik wat nodig heb!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 20:37 ]
Gebruik dan bv Netlimiter terwijl DC++ opstaat en limiteer je snelheid op bv 15kBps
Verwijderd
Waarom gebruik je geen newsserver? Is vele malen sneller en alle nieuwe dingen zijn er te vinden. En staan ze er niet op, request je het en wordt het dikwijls ook geupped.
En noem jij eens een goeie newsserver dan. Eentje waar veel mixes te vinden zijn. Email staat in mn profiel voor als het hier niet mag.
Waarom niet gewoon in een 10Mbit hub zitten.
Dan gaat het lekker snel en heel veel dingen te vinden, iig alles wat ik zoek.
Dan gaat het lekker snel en heel veel dingen te vinden, iig alles wat ik zoek.
Moet je er wel in kunnen komen
Zelf als oprichter en reclame maker van dit topic mag ik nog niet in een 10 Mbit hub

Verwijderd
Doe ik ook, mn upload limiten.Exe-cuter schreef op 25 november 2003 @ 21:10:
Gebruik dan bv Netlimiter terwijl DC++ opstaat en limiteer je snelheid op bv 15kBps
Niet omdat ik alle bandbreedte voor mezelf wil hebben, maar omdat ik in een studentenhuis woon waar ook andere gebruikers zitten. Als er 1 wil CS-en als ik volle bak upload.....raad zn ping maar
Meestal staat mn up op 10kb, ben ik alleen thuis wil ik hem wel op 20kb zetten.
ik limit ook,20k voor dc++,emule 15k,en de rest voor het normale surfen
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik gebruik het programma ook alweer een jaartje denk ik, ik zit op verschillende grote hubs, waar echt bijna alles te vinden is wat ik altijd zoek.
1 voordeel van mij is dat is connect via een Sock5 server, dus automatisch staat er bij mij een mooi muurtje voor.
zit er 24 uur per dag op en heb nog geen enkele upload gehad, terwijl als ik met deze pc direct op internet zit gelijk 5 uploads hebt
Verder is dit programma voor mij genoeg om te hebben, geen Kazaa, winmx, Emule e.v.a
1 voordeel van mij is dat is connect via een Sock5 server, dus automatisch staat er bij mij een mooi muurtje voor.
zit er 24 uur per dag op en heb nog geen enkele upload gehad, terwijl als ik met deze pc direct op internet zit gelijk 5 uploads hebt
Verder is dit programma voor mij genoeg om te hebben, geen Kazaa, winmx, Emule e.v.a
Dat muurtje is toch gewoon een waarschuwing voor mogelijk slechte connectie
Of is het voor de anderen onmogelijk te uploaden van je ?
Verwijderd
HELPPP, Ik heb DC++ na een format c: opnieuw geinstalleerd, maar nu komt ie telkens met de volgende melding als ik zegmaar in dat scherm van die hublist de lijst wil ophalen.
Download Failed: Connection refused by target machine(http://www.hublist.org/PublicHubList.config.bz2)
kan iemand me please vertellen wat er niet klopt?
ik gebruik win xp Pro
heb een Basic adsl verbinding van xs4all met een ethernetmodem die via een hub verdeeld wordt.
Ik zeg erbij, voor de format werkte het nog wel perfect en toen was die modem en die hub er ook al
[Edit]Never mind
dat vage ding doet et ineens wel
Download Failed: Connection refused by target machine(http://www.hublist.org/PublicHubList.config.bz2)
kan iemand me please vertellen wat er niet klopt?
ik gebruik win xp Pro
heb een Basic adsl verbinding van xs4all met een ethernetmodem die via een hub verdeeld wordt.
Ik zeg erbij, voor de format werkte het nog wel perfect en toen was die modem en die hub er ook al
[Edit]Never mind
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 21:53 ]
Ok vraagje Heb nu DC++ werkt prima 
Maar downloaden gaat soms niet
als ik bijv. een album wil downloaden doe ik eerst get file list zodat ik ken zien wat ik wil downloaden
dan zit ik dus bij die user te kijken en wil ik een directory dwnn maar dan zegt
"slots full"
Terwijl ik dus wel zijn filelist ken kijken
als ik bijv. een album wil downloaden doe ik eerst get file list zodat ik ken zien wat ik wil downloaden
dan zit ik dus bij die user te kijken en wil ik een directory dwnn maar dan zegt
"slots full"
Verwijderd
Yup dat kloptShyne schreef op 06 december 2003 @ 14:53:
Ok vraagje Heb nu DC++ werkt prima
"slots full"
File list is kleiner dan 16kb en die kan je altijd downloaden
dit ivm de controle voor de ops of de users goed shared
je kan ook door dat er altijd 16kb wordt geupload wat je ook doet, ook soms kleine txt files plaatjes downloaden ook al heeft de user geen slots meer open
Verwijderd
met de nieuwe 3.05 gaat mijn dc++ ineens bij iedereen die als alternate source staat, de filelist binnen halen. Zijn er meer mensen met dit probleem??
Dat heet een feature, en je zou het weten als je de changelog door zou lezen:Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 11:43:
met de nieuwe 3.05 gaat mijn dc++ ineens bij iedereen die als alternate source staat, de filelist binnen halen. Zijn er meer mensen met dit probleem??
Dit kan je heel simpel uitzetten onder* Added option to automatically download filelist and match it on autosearch match. This will dramatically speed up autosearching, lessening the strain on the hubs as less searches have to be done.
Settings-->Advanced en dan "Automatically match queue for auto search hits" uit te zetten
Oh, en het is 0.305
[ Voor 4% gewijzigd door Darkvater op 07-12-2003 12:47 ]
DC++ werkt zeker goed, veel beter dan DC van neomodus.
Ik werk er nu bijna 2 jaar mee en werkt perfect.
Als je volledige albums enz wil hebben is DC++ echt aan te raden, weet je ook zeker dat je het goeie heb en niet fake zoals bij kazaa.
Xvids, divx downloaden werkt ook perfect, als je een beetje goeie HUB heb en van een snelle persoon download gaat het als een tiet
Ik werk er nu bijna 2 jaar mee en werkt perfect.
Als je volledige albums enz wil hebben is DC++ echt aan te raden, weet je ook zeker dat je het goeie heb en niet fake zoals bij kazaa.
Xvids, divx downloaden werkt ook perfect, als je een beetje goeie HUB heb en van een snelle persoon download gaat het als een tiet
En toch erger ik me ontzettend zwaar aan de nieuwe versies van DC++
Er zit een ontzettend zware bug in :
Als je na een tijdje op search drukt of "search for alternatives" duurt het +-10sec voordat DC++ reageerd. Doe je dit meermaals zal DC++ ook steeds trager reageren om uiteindelijk vast te hangen (maar op de achtergrond download hij wel rustig door). Deze bug blijkt alleen op te treden wanneer je in meer dan 1 hub zit.
Als je na een tijdje op search drukt of "search for alternatives" duurt het +-10sec voordat DC++ reageerd. Doe je dit meermaals zal DC++ ook steeds trager reageren om uiteindelijk vast te hangen (maar op de achtergrond download hij wel rustig door). Deze bug blijkt alleen op te treden wanneer je in meer dan 1 hub zit.
Dacht dat ik de enige was die dit prob had...ik wijte het dan ook aan mijn systeem...Exe-cuter schreef op 07 december 2003 @ 13:11:
En toch erger ik me ontzettend zwaar aan de nieuwe versies van DC++
(dit is wel bij 0.304)
Heb 0.305 nog niet uitgeprobeert...kan nu niet d/c want ik het een slot van iemand, die er haast nooit een vrij heeft...en heb nog maar 18gig te gaan..:))
Verwijderd
Ik gebruik het nu weer eens sinds tijden en ik moet zeggen dat het met qua snelheid en beschikbaarheid stukken beter is dan kazaa lite. _/-o_
Ik ben een fanatieke gebruiker van het programma en het is in het begin inderdaad even lastig om iets te vinden en dat moet je ook maar net een slot hebben. Wat ik altijd doe is het volgende:
- vink sowieso onder options > advanced de optie "Automatically search for alternative download locations"
- ga in meerdere, qua terabyte, grote hubs. Of je toegang krijgt is meestal afhankelijk van hoeveel je deelt (deel ook netwerk shares enzo).
- als je veel results vind, download dan het bestand wat het meest voorkomt. Zo heb je de grootste kans dat er altijd wel een download locatie is.
- Klik niet willekeurig een source aan maar ga op zoek naar mensen met een T1 of T3 verbinding. Verder heb je nog kans dat er mensen met een redelijk snelle dls verbinding zijn. Je moet ook goed kijken wat er voor de naam staat van users. Dit zegt als redelijk wat over hun verbinding. Hier bij moet je aan [Telia], [BBB], [Bostream], [Speed], [rug.nl], [uu.nl] etc denken.
- Wees niet bang om mensen om een slot te vragen, zeker niet bij mensen met een dikke verbinding. Ik merk zelf namelijk dat, als je het netjes vraagt, ze vaak bereid zijn om je een slot te geven.
- Mocht te toch weinig users vinden of weinig tot geen mensen met een slot probeer het dan eens in andere hubs.
- Ook al ben je aan het downloaden bij iemand met bijvoorbeeld 50kb/sec, blijf dan toch zo af en toe zoeken of er heel misschien nog snellere users zijn die bijvoorbeeld 100 of 300 kb/sec gaan.
net geïnstalleerd, mooi wat geshared en 2 upload slots open gezet, het ziet er voorlopig erg goed uit
Thx voor de tips! Ik gebruik DC++ al langer op lanparty's, maar wilde het nu ook eens voor m'n ADSL gaan gebruiken. Ik kan helaas wat ik wil nog niet vinden (vaak noemen mensen hun bestanden ook niet zo handig, waardoor je moet gaan vragen) maar zal er toch eens vaker een kijkje gaan nemen.Jorick schreef op 07 december 2003 @ 17:06:
Ik ben een fanatieke gebruiker van het programma en het is in het begin inderdaad even lastig om iets te vinden en dat moet je ook maar net een slot hebben. Wat ik altijd doe is het volgende:
[hier staan een hoop tips]
Aan de hand van deze dingen die ik doe heb ik meestal alles in zeer korte tijd, gemiddeld 2 a 3 uur per film of game.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Die staan niet in mijn hublist naar mijn weten , maar die zijn wsl fake , enkel om volk te lokken
DC++ heeft eigenlijk alleen maar nadelen ivm emule als je de snelheid buiten beschouwing laat. Bovendien stikt het er van de fakers en intellectuele eigendoms agents.
[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 09-12-2003 19:55 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Yup fake hub starten , dan hoog in de lijst komenLaagvliegerke schreef op 09 december 2003 @ 18:43:
Wat zijn die hubs met 9999 users eigenlijk?
en dan laten door linken naar jou hub
zo kom jij dus ook vol
heb ik echt nog nooit gedaan
Zou niet weten hoe dat moet
hoe kun je een mirror adden? (dus ik download nu met 10 kbyte/sec en zie een t3 verbinding, kan ik die dan samen laten downloaden?)
Verwijderd
nee, je kan wel verder gaan vanaf die user, maar niet tegelijkmarteltor schreef op 09 december 2003 @ 21:46:
hoe kun je een mirror adden? (dus ik download nu met 10 kbyte/sec en zie een t3 verbinding, kan ik die dan samen laten downloaden?)
Verwijderd
Ik ben in 2 jaar tijd nog nooit een faker tegen gekomen en ik gebruik het toch dagelijksBor_de_Wollef schreef op 09 december 2003 @ 19:54:
DC++ heeft eigenlijk alleen maar nadelen ivm emule als je de snelheid buiten beschouwing laat. Bovendien stikt het er van de fakers en intellectuele eigendoms agents.
DC++ heeft toch heel wat voordelen tov Emule
-sneller (zowel qua downloaden, als het queue systeem)
-hele mappen tegelijk downen
-filelists van users opvragen
-overzichtelijke download queue
etc etc
hoe moet dat dan precies?Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:55:
[...]
nee, je kan wel verder gaan vanaf die user, maar niet tegelijk
downloaden gaat bij mij helaas niet met meer dan 20 kb/sec
Je gaat de huidige download disconnecten (dus rechtermuisklik en dan close connection), en dan gaat ie weer zoeken. Als je zeker wil zijn dat je die source krijgt, moet je alle andere sources weghalen. Dat doe je door het bestand in de download queue aan te klikken met rechs en 'remove source' te zeggen.marteltor schreef op 09 december 2003 @ 23:45:
[...]
hoe moet dat dan precies?
downloaden gaat bij mij helaas niet met meer dan 20 kb/sec
wat je ook kan doen, nadat je de source verwijdert hebt, rechts klikken op diegene waar je van wilt d/l en dan klikken op download to. Wel zorgen dat je eerst gezocht hebt (search for alternetives), want anders kiest DC++ zelf een user voor je uit..:)Darkvater schreef op 10 december 2003 @ 01:36:
[...]
Je gaat de huidige download disconnecten (dus rechtermuisklik en dan close connection), en dan gaat ie weer zoeken. Als je zeker wil zijn dat je die source krijgt, moet je alle andere sources weghalen. Dat doe je door het bestand in de download queue aan te klikken met rechs en 'remove source' te zeggen.
Dat kan bij emule toch ook? Volgens mij kleven er alleen maar nadelen aan. Men hoeft niet te uploaden, er zijn tal van no upload patches / hacks verkrijgbaar. Fake files bij de fleet, fake sharers bij de fleet, enorm veel mensen die gewoon troep (windows folder of install folders) sharen. Zo kan ik nog wel even door gaan.Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:58:
[...]
Ik ben in 2 jaar tijd nog nooit een faker tegen gekomen en ik gebruik het toch dagelijks
DC++ heeft toch heel wat voordelen tov Emule
-hele mappen tegelijk downen
-filelists van users opvragen
-overzichtelijke download queue
etc etc
Ik denk toch echt dat jij nog niet in een goede hub gezeten hebt. Als ik b.v. op zoek ben naar Lounge muziek zijn er 2 a 3 goede hubs waar ik alles eigenlijk wel op vinden kan. Het downloaden gaat goed snel, en fakers worden gebanned. Dus het is helemaal afhankelijk van de policy in een hub hoe goed DC++ is.Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 09:51:
Dat kan bij emule toch ook? Volgens mij kleven er alleen maar nadelen aan. Men hoeft niet te uploaden, er zijn tal van no upload patches / hacks verkrijgbaar. Fake files bij de fleet, fake sharers bij de fleet, enorm veel mensen die gewoon troep (windows folder of install folders) sharen. Zo kan ik nog wel even door gaan.
Daar heb je gelijk in echter zijn er veel users die nog steeds files sharen met een totaal andere inhoud of hun upload gigantisch knijpen. Bij emule weet je gewoon zeker dat het geen fakes zijn. Ik denk dat het daarnaast ook een vorm van persoonlijke voorkeur is. Emule is gewoon iets wat eigenlijk altijd wel werkt en waar heel zeldzame files veel makkelijker te vinden zijn. Bovendien hoef je niet te hub-hoppen om deze files te vinden. Bovendien kun je over meerdere servers zoeken zonder dat je daar online hoeft te zijn.MF schreef op 10 december 2003 @ 10:03:
[...]
Ik denk toch echt dat jij nog niet in een goede hub gezeten hebt. Als ik b.v. op zoek ben naar Lounge muziek zijn er 2 a 3 goede hubs waar ik alles eigenlijk wel op vinden kan. Het downloaden gaat goed snel, en fakers worden gebanned. Dus het is helemaal afhankelijk van de policy in een hub hoe goed DC++ is.
Ik heb de punten even een nummer gegevenBor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 10:07:
1. Daar heb je gelijk in echter zijn er veel users die nog steeds files sharen met een totaal andere inhoud of hun upload gigantisch knijpen.
2. Bij emule weet je gewoon zeker dat het geen fakes zijn. Ik denk dat het daarnaast ook een vorm van persoonlijke voorkeur is.
3. Emule is gewoon iets wat eigenlijk altijd wel werkt en waar heel zeldzame files veel makkelijker te vinden zijn.
4. Bovendien hoef je niet te hub-hoppen om deze files te vinden. Bovendien kun je over meerdere servers zoeken zonder dat je daar online hoeft te zijn.
1. Dat is waar, maar ook hier geld dat je dit in een goede hub niet snel zal hebben. In de hubs waar ik kom dien je je mappen zelfs volgens een bepaalde indeling van een naam e.d. te voorzien. Er zijn hubs die detecteren of je de verbinding aan het knijpen bent. (dit is tegenwoordig een probleem, maar dat is er ook in Emule ivm extern programma's die het tegenwoordig zeer eenvoudig maken)
2. Het voordeel van Emule is idd, dat er aan files bepaalde opmerkingen kunnen worden meegegeven. Dit voorkomt dat je een fake file download. Dit is iets wat ze in dc++ ook wel mogen inbouwen.
3. DC++ werkt ook altijd, het is echter meestal het probleem dat de gebruiker er niet mee weet om te gaan. Tevens is het vinden van zeldzame files ook een makkie. (tenminste op lounge/abient muziek gebied, maar ook hier is het weer afhankelijk van de gekozen hub)
4. Dit kan ook met DC++ (niet met DC++, maar met het netwerk), je kan mbv een tooltje de hele hublist in 1 keer doorzoeken. (dit kost wel even tijd) De naam van het proggie weet ik effe niet, zit op het werk
Nou , DC++ 4 dagen gebruikt.
Mijn ervaringen;
layout
Een beetje onoverzichtelijk, maar alles went
search
Zeer onoverzichtelijk, vind het niet makkelijk dat hij alle results onder elkaar pleurt.
snelheid
Zeer goed, maar ik heb dus al 5 dagen achter elkaar dat er gewoon downloads afgekapt worden
mijn mening over dit progje
Niet voor mij bestemd, ik heb een hekel om te zien dat een download wordt afgekapt omdat ik de user offline gaat.
Ik ben een vervent emule gebruiker, heb het progje eerlijke kans gegeven, maar niet mijn smaak. Maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er gechameerd van zijn
Mijn ervaringen;
layout
Een beetje onoverzichtelijk, maar alles went
search
Zeer onoverzichtelijk, vind het niet makkelijk dat hij alle results onder elkaar pleurt.
snelheid
Zeer goed, maar ik heb dus al 5 dagen achter elkaar dat er gewoon downloads afgekapt worden
mijn mening over dit progje
Niet voor mij bestemd, ik heb een hekel om te zien dat een download wordt afgekapt omdat ik de user offline gaat.
Ik ben een vervent emule gebruiker, heb het progje eerlijke kans gegeven, maar niet mijn smaak. Maar kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er gechameerd van zijn
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
glosearchMF schreef op 10 december 2003 @ 10:16:
[...]
4. Dit kan ook met DC++ (niet met DC++, maar met het netwerk), je kan mbv een tooltje de hele hublist in 1 keer doorzoeken. (dit kost wel even tijd) De naam van het proggie weet ik effe niet, zit op het werk
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat ik erg irritant vind is het volgende:
Als ik met dc++ een hele dir van iemand download plaatst ie de files die klaar zijn in de "klare files" directory. De files die uit de dir die nog aan het downloaden is staan nog in de temp. Ik wil alle files pas in de "klare files" directory hebben als de gehele dir klaar is, niet elk los bestand.
Als ik met dc++ een hele dir van iemand download plaatst ie de files die klaar zijn in de "klare files" directory. De files die uit de dir die nog aan het downloaden is staan nog in de temp. Ik wil alle files pas in de "klare files" directory hebben als de gehele dir klaar is, niet elk los bestand.
3 dagen DC++ in gebruik nu.. Zit op een mini hub [500GB] die alleen in electro muziek grossiert.
Zo werkt het prima.
Als generic download prog vind ik het toch wat te freakerig.. Doe mij dan maar emule.. Stuk trager, maar geen gezeik met policies en de luim van op/admin..
T lijkt me een tussenvorm tussen FXP boards en gewoon P2P.
Wel geinig, maar dan vooral de gespecialiseerde hubs..
Zo werkt het prima.
Als generic download prog vind ik het toch wat te freakerig.. Doe mij dan maar emule.. Stuk trager, maar geen gezeik met policies en de luim van op/admin..
T lijkt me een tussenvorm tussen FXP boards en gewoon P2P.
Wel geinig, maar dan vooral de gespecialiseerde hubs..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Heb het even zitten proberen, vooral omdat bij een van mijn studiegenoten met surfnet zo lekker werkt. Maar met adsl en 5gig aan shares (sorry, meer HEB ik gewoon niet) is het toch verre van optimaal.
Doe mij Slsk maar voor de (obscure)mp3s en als ik een film of iso wil hebben laat ik bovengenoemde klasgenoot hem wel downen en op zn ftp zetten.
Doe mij Slsk maar voor de (obscure)mp3s en als ik een film of iso wil hebben laat ik bovengenoemde klasgenoot hem wel downen en op zn ftp zetten.
ik wilde net een bericht typen met dat ik dcc++ bagger vind, maar nu kijk ik nog eens en ik vind het een top programma
@ 100kb/sec
nou als dat een maatstaf is, dan doe mij emule maar. gemiddeld 75KB zonder dat je halverwege afgebroken wordt.marteltor schreef op 10 december 2003 @ 16:03:
ik wilde net een bericht typen met dat ik dcc++ bagger vind, maar nu kijk ik nog eens en ik vind het een top programma@ 100kb/sec

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik vind dat je met DC++ gewoon goeie zaken vind. Het is eigenlijk alleen goed als je op de gesecialiseerde hubs bent. Ik nl altijd op een hub met alleen maar trance/dance. Nou die muziek vind je dus echt nergens. Ik wil de eerste wel eens zien die veel originele releases vind met kazaa van nummers die nog niet uit zijn, waar dus alleen nog een rip van is. En ook veel die wel uit zijn vind je gewoon nergens anders.
Ik kan me wel voorstellen dat het niet voor regulier gebruik is want je moet wel de juiste hubs kennen. Dus ff snel wat downen is er niet bij. Ik weet bijv ook niet een goeie hub voor films...
Ik kan me wel voorstellen dat het niet voor regulier gebruik is want je moet wel de juiste hubs kennen. Dus ff snel wat downen is er niet bij. Ik weet bijv ook niet een goeie hub voor films...
Of het met trance ook zo is weet ik niet want daar luister ik niet naar, maar met soulseek kan ik prima de laatste d&b releases en vaak ook wel obscure promo's vinden. Daar heb ik DC niet voor nodig. Maar op kazaa is idd over het algemeen alleen de mainstream top 40 zooi te vinden.gomaster schreef op 10 december 2003 @ 19:23:
Ik vind dat je met DC++ gewoon goeie zaken vind. Het is eigenlijk alleen goed als je op de gesecialiseerde hubs bent. Ik nl altijd op een hub met alleen maar trance/dance. Nou die muziek vind je dus echt nergens. Ik wil de eerste wel eens zien die veel originele releases vind met kazaa van nummers die nog niet uit zijn, waar dus alleen nog een rip van is. En ook veel die wel uit zijn vind je gewoon nergens anders.
Verwijderd
Ik gebruik DC++ al heel lang, en het is het beste filesharing programma dat ik ken. Gewoon veel sharen en je kunt van alles downen. En het mooie is, is dat het leecher-proof is. Mocht er ooit een faker tussen zitten, die niet door de bots ontdekt wordt, meldt je het gewoon even aan een op of admin.
En er komen steeds meer hubs, ik zit nu in een hub van 7900 users en 250 TB
Adressen mogen zeker niet?
En er komen steeds meer hubs, ik zit nu in een hub van 7900 users en 250 TB
Ik gebruik dit proggie ook. Perfect!! Ok, af en toe wat zoeken, maar dan heb je ook wat.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
weet je dat BREIN directeur Kuik laatst in de Elsevier heeft gezegd dat ze alleen enkele gevallen die heel veel sharen aan pakken op kazaa. Dat ze thuisgebruikers niks zullen doen, omdat er nog geen download-alternatief is (apple's musicstore is alleen voor VS).Sharad_R schreef op 20 november 2003 @ 20:43:
[...]
/me Sharad R zucht eens diep
ik heb gewoon iemand met een t3 verbinding gevonden die veel hardstyle en coole films sharedBlue_White_Army schreef op 10 december 2003 @ 16:06:
[...]
nou als dat een maatstaf is, dan doe mij emule maar. gemiddeld 75KB zonder dat je halverwege afgebroken wordt.
srry, ik had beter m`n vorige bericht kunnen editten
[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 11-12-2003 00:42 ]
Tja, ik gebruik nu toch al enige maanden DC++ en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk van ben gecharmeerd. Ik kan nagenoeg alles vinden wat ik nodig heb, de snelheid komt niet onder de 1 mb/s (en 8mb/s is geen uitzondering) en dan bedoel ik bytes en geen bits. Dan heb ik het wel over de universiteit en over het universiteitsnetwerk dat zeer goed wordt bijgehouden.
Gaat prima hier, maar thuis hoef je dat dus niet te proberen.
Gaat prima hier, maar thuis hoef je dat dus niet te proberen.
ik zoek een bepaalde user, maar hij is al enige tijd niet meer online op de hubs waar ik op zit. Hoe kan ik deze persoon weer vinden (ervan uitgaande dat hij wel op een andere hub zit)
alleen het zoeken duurt wat lang, maar dat is het wel waard
Verwijderd
CzproVerwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:47:
Ik gebruik DC++ al heel lang, en het is het beste filesharing programma dat ik ken. Gewoon veel sharen en je kunt van alles downen. En het mooie is, is dat het leecher-proof is. Mocht er ooit een faker tussen zitten, die niet door de bots ontdekt wordt, meldt je het gewoon even aan een op of admin.
En er komen steeds meer hubs, ik zit nu in een hub van 7900 users en 250 TB![]()
die link in je signature werkt niet alwasyconnected...
Verwijderd
dat ligt nie aan mijmarteltor schreef op 12 december 2003 @ 19:55:
die link in je signature werkt niet alwasyconnected...
maar aan het forum
Copy paste maar dan zonder dchub:// en / en je komt er wel
ook dan kom ik er nietVerwijderd schreef op 12 december 2003 @ 20:32:
[...]
dat ligt nie aan mij
maar aan het forum
Copy paste maar dan zonder dchub:// en / en je komt er wel

Gisteren is het me ff gelukt , maar vandaag alweer een connection timeout
wat ik wel naar vind, is dat wanneer een behoorlijk grote hub in ga (meerdere honderden TB's), dat dan m`n dc++ vast slaat. Eerst valt het nog mee, dan haalt ie de userlist binnen, en dan begint de ellende
100% cp gebruik en dat blijft zo
bij mij v3.05 heb ik er ook last van dat ie traag reageert enzo bij grote hubs.
hmm net nog ff geprobeerd, maar gewoon een tijd z`n gang laten gaan, en dan werkt ie weer
Die versies 3.02 tot de recentste zijn allemaal 1 hoop brol. Ik heb al vaker een opmerking bij de bug-sectie van DC++ gezet , maar er wordt nog steeds niet naar een oplossing gezocht (of zo lijkt het iig). Als je in meerdere hubs zit en je zoekt , kan DC++ zeer traag of zelfs helemaal niet reageren.
Spijtig dat ik (nog) niet de nodige kennis van C++ heb om er zelf achter te zoeken
Spijtig dat ik (nog) niet de nodige kennis van C++ heb om er zelf achter te zoeken
emule zal wel gewonnen hebben omdat er simpel weg geen gedoe is om te downloaden...Zoefff schreef op 13 juni 2003 @ 21:03:
[...]
Je begrijpt natuurlijk dat ik nogal pro-eMule benmaar omdat je het in je startpost zo expliciet noemde leek het me toch leuk om even zo te reageren.
Ik denk dat eMule en DC(++) niet ver van elkaar staan, maar blijkbaar heeft eMule gewonnen (?) . Waarschijnlijk omdat het nogal een gedoe is met die hub's oid, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik beide gebruikt heb, en eMule toch even prettiger vond werken dan DC++
bij dc++ , als je wat wilt vinden, moet je minimaal 20-30GB sharen anders kom je die hubs niet in... ik houd het dus gewoon lekker bij emule
Gewonnen bij het "gewone" volk of gewonnen qua aangeboden stuff en snelheid ?
Het ligt er gewoon aan hoe je "gewonnen" interpreteerd
Het ligt er gewoon aan hoe je "gewonnen" interpreteerd
Verwijderd
ik vind DC++ goed, ik gebruik het vaak. Heel veel sharen hoeft trouwens niet, ik share 30gb, maar als je 5gb shared kom je ook al op veel hubs. Ik gebruikd DC++ vooral als ik weet wat ik zoek.
Als ik gewoon iets nieuws wil kijk ik tegenwoordig vaak m.b.v. bittorent, die werkt wat makkelijker: gewoon aanklikken, en that is it.
groet.
Drietn
Als ik gewoon iets nieuws wil kijk ik tegenwoordig vaak m.b.v. bittorent, die werkt wat makkelijker: gewoon aanklikken, en that is it.
groet.
Drietn
Ik ben echt zeer te vreden over dit progje. Ik gebruik de oDC client nu al een tijdje en dat werkt zeer fijn. Het vereis wel even wat doorzettingsvermogen, maar dan heb je ook wat
Ik zit hier dan wel met @home basis, maar de grootste tijd trek ik het maximale door mijn lijntje heen.
Ik zit hier dan wel met @home basis, maar de grootste tijd trek ik het maximale door mijn lijntje heen.
Wat is de max van @home basis dan, en welke hub zit je? Mijn max ligt vaak maar rond de 20 kb/sec, uitzonderingen daar gelatenIk zit hier dan wel met @home basis, maar de grootste tijd trek ik het maximale door mijn lijntje heen
[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 17-12-2003 00:11 ]
Ik heb slechte ervaringen met dc++ over het internet. Lees er meer over in onderstaande mail, die ik ontving van mijn provider:
>>> > Sir,
>>> >
>>> > Just a message to inform you that you are detected by "The Motion
>>> > Picture Association (MPA)" that you offer downloads of copyrighted
>>> > motion picture(s) Which is illegal.
>> Kunt u misschien meer uitleg geven over (mogelijke) gevolgen hiervan, en/of
>> waar het precies om gaat? (Peer-to-peer of persoonlijke webspace of ...)
Het gaat om peer-to-peer, een van de gedetecteerde titels is "Daredevil".
Momenteel is het erg lastig in te schatten wat de gevolgen zijn, voorlopig
doen wij niets anders dan de klant informeren dat deze gedetecteerd is.
Zij vermelden daarbij dat ze gerechtigd zijn juridische stappen te ondernemen,
in de praktijk hebben we dit van de MPA nog niet meegemaakt.
Toch lijkt me voorzichtigheid geboden, en mijn geheel persoonlijke,
vrijblijvende advies is om je een periode low-profile te houden, want vroeg
of laat gaan ze een rechtszaak starten als test (amerikaans bedrijf voor
belgische rechter), en het is nooit leuk om in dit soort zaken als
proefkonijn te functioneren.
>>> > Sir,
>>> >
>>> > Just a message to inform you that you are detected by "The Motion
>>> > Picture Association (MPA)" that you offer downloads of copyrighted
>>> > motion picture(s) Which is illegal.
>> Kunt u misschien meer uitleg geven over (mogelijke) gevolgen hiervan, en/of
>> waar het precies om gaat? (Peer-to-peer of persoonlijke webspace of ...)
Het gaat om peer-to-peer, een van de gedetecteerde titels is "Daredevil".
Momenteel is het erg lastig in te schatten wat de gevolgen zijn, voorlopig
doen wij niets anders dan de klant informeren dat deze gedetecteerd is.
Zij vermelden daarbij dat ze gerechtigd zijn juridische stappen te ondernemen,
in de praktijk hebben we dit van de MPA nog niet meegemaakt.
Toch lijkt me voorzichtigheid geboden, en mijn geheel persoonlijke,
vrijblijvende advies is om je een periode low-profile te houden, want vroeg
of laat gaan ze een rechtszaak starten als test (amerikaans bedrijf voor
belgische rechter), en het is nooit leuk om in dit soort zaken als
proefkonijn te functioneren.
welke provider is dat en wanneer is die email ontvangen. Overigens heb je dit natuurlijk ook met andere p2p netwerken waarbij je shared...
Verwijderd
ik draai zelf een hub op direct connect netwerk en bij mij komt dus geen dc++ in de hub,direct connect heeft zelf een fantastisse client en dat is de enigste client die ik support,en waarom geen dc++,omdat die onze server heeft ingepikt als het dan zo'n goeie client is waarom hebben ze zelf geen server genomen,waarom nu de server van direct connect
en wat ik van dc++ vind......het zijn allemaal losers die het gebruiken zitten in 500 hubs met 1 slot open,wie wil zulke users in zijn hub alleen maar pakken niks geven en wat dacht je van de fakeshare die ze erbij gebruiken wat een losers!!!!!
en wat ik van dc++ vind......het zijn allemaal losers die het gebruiken zitten in 500 hubs met 1 slot open,wie wil zulke users in zijn hub alleen maar pakken niks geven en wat dacht je van de fakeshare die ze erbij gebruiken wat een losers!!!!!
Mod-break:
Doe maar niet van dergelijke generaliserende (and might I add, ook grammaticaal niet helemaal correcte) onzinuitspraken die in dit topic totaal offtopic zijn![]()
[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2003 10:27 ]
yeah rightVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 00:43:
ik draai zelf een hub op direct connect netwerk en bij mij komt dus geen dc++ in de hub,direct connect heeft zelf een fantastisse client en dat is de enigste client die ik support,en waarom geen dc++,omdat die onze server heeft ingepikt als het dan zo'n goeie client is waarom hebben ze zelf geen server genomen,waarom nu de server van direct connect
oh ja, hou aub je onzinnige flames voor je
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 17-12-2003 01:44 ]
Bovendien kan jij zien ik welke hubs iemand zit. Dat wordt meegegeven met de tags. Dus je zou zo mensen kunnen kicken op het feit dat ze in meerdere hubs zitten. Ik kom ook op een hub waar je gekicked wordt als je in meer dan drie hubs zit. Om dezelfde reden. Ik zou maar even die flames die nergens op gebaseerd zijn voor je houden want dit gaat echt te ver. Wat je met jou hub doet moet je zelf weten maar dat hoef je niet hier te gaan vertellen.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 00:43:
Ik ben geruime tijd gebruiker geweest van de Neo-modus client , maar ben blij dat ik nu op DC++ zit. De NM-client die ik het laatst heb gebruikt (en ik heb veel versies al gezien) was 1 stuk rommel. De lay-out is brak en qua functies ontbrak het aan alles. Die client is pure basic en enkele bruikbaar als je de vele (kleine) bugs kan omzeilen. Ik denk zelfs dat DC++ een betere beveiliging heeft tegen fake-share , en er is niks dat mij belet om op meerdere hubs te zitten. Het zijn trouwens de hubs en hun bots die het aantal slots , hub-aantal en fakeshare van de gebruikers detecten , heeft DC++ niets mee te maken. Als jij hub wil waar DC++ niet in mag , mij geen probleem , maar zeg dan niet dat andere mensen losers zijn.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 00:43:
Edit :
En wat je zegt over die server van Direct Connect : Ze gebruiken mss wel de server-software , (wat ik eigenlijk nog betwijfel : "YHub version: Beta 0.383 written by Yoshi.") maar het is niet dat ze daarom ook hun netwerk belasten (zie Kazaa-lite). Mijn hublist komt van een onafhankelijke server en heeft eigenlijk 0% met Neo-modus te maken
[ Voor 12% gewijzigd door Exe-cuter op 17-12-2003 11:28 ]
Ik hang toch wel vaak rond de 30kb/sec hier en ik zit dan op zo'n 8 verschillende hubs ingelogd.marteltor schreef op 17 december 2003 @ 00:10:
[...]
Wat is de max van @home basis dan, en welke hub zit je? Mijn max ligt vaak maar rond de 20 kb/sec, uitzonderingen daar gelaten
Deze hubs zit ik momenteel op:
-Dutch Central Hub (cpu-point.no-ip.com)
-TROPICO ][ GÖTEBORG ][ F.T.P (gbg.tropico.se)
-[M-N]Midgård #02 (midgard2.myftp.org)
-TeQuilla-Sunrise (tequilla.udgnet.com)
-X b o X -oOo- P l a n e t (tyke.no-ip.org)
-Real_MOCKBA_CITY (kinoforme2.no-ip.info)
-®YOUR~DREAM~WORLD® - Welcomes all users to a new wonderful day (tottes.no-ip.org)
-ganja (ganja.nl)
-[BBB] [Sweden] Independent [ADSL][#1] (independent.myftp.org)
Ik wordt btw ook een beetje kriegel van al die dreigbrieven van de RIAA en andere fijne instanties die ik hier steeds meer lees
HoliemaN schreef op 17 december 2003 @ 00:35:
Ik heb slechte ervaringen met dc++ over het internet. Lees er meer over in onderstaande mail, die ik ontving van mijn provider:
Niet leuk verhaaltje van de "The Motion Picture Association (MPA)"
[ Voor 28% gewijzigd door Kayz op 22-12-2003 12:18 ]
Volgens mij zitten we daar allemaal- X b o X -oOo- P l a n e t (tyke.no-ip.org)
Ik heb nog niks mee gekregen van brieven e.d.......maar kan me niet voorstellen dat ze iedereen die zulke zaken shared gaan mailen, toch??
Want dat zijn nogal wat mailtjes.......
verder is de nieuwe versie wel wat gebruiksvriendelijker geworden......(alleen werkt nog altijd geen crtl-a
Dont work hard, just party!
laat ze maar mailen
over 2 maanden zit ik toch bij een andere isp
overigens zit ik niet op tyke.no-ip.org hoor
czechchannel ownage
overigens zit ik niet op tyke.no-ip.org hoor
[ Voor 35% gewijzigd door marteltor op 17-12-2003 13:58 ]
Voor mensen die nog een leuke Nederlandstalige hub zoeken.
Ik zit al weer een tijdje op deze.
Dutch Central Hub(cpu-point.no-ip.com)
Ik draai momenteel de oDC client van Direct Connect en ik ben er erg tevreden over
Ik zit al weer een tijdje op deze.
Dutch Central Hub(cpu-point.no-ip.com)
Ik draai momenteel de oDC client van Direct Connect en ik ben er erg tevreden over
Sinds kort share ik meer dan 100 Gig!!!! Bij de public hublist kan ik maar enkele hubs vinden die dit als minimale share 100 GB hebben. Heeft iemand nog enkele van deze hubs in de aanbieding?
(~AreA:51][SwE.100GB~)mol99 schreef op 21 december 2003 @ 16:50:
Sinds kort share ik meer dan 100 Gig!!!! Bij de public hublist kan ik maar enkele hubs vinden die dit als minimale share 100 GB hebben. Heeft iemand nog enkele van deze hubs in de aanbieding?
area51.udgnet.com:411
TropiCo][Arena [100GB]
tropicoarena.no-ip.com:417
Deze twee haal ik zo vlug even uit mijn public hublist
Als ik er nog meer tegenkom post ik ze nog wel hier.
[ Voor 6% gewijzigd door Kayz op 21-12-2003 17:51 ]
Verwijderd
Ik heb nog nooit naar deze thread gekeken, maar ben al meer dan een jaar tevreden gebruiker van direct connect. De Neomodus client is slecht, maar dat wisten jullie al
DC++ is naar mijn idee een goede client, er zijn natuurlijk vele client mods die je zelf zult moeten beoordelen.
Voor de genen die het nog niet doorhadden: direct connect is een systeem bedoeld voor mensen die willen sharen, je mag upload wel managen voor surfen en om de downstream enigzins acceptabel te houden. Maar aan het eind van de dag komt het op neer dat je moet willen sharen, direct connect is ook niet bedoeld om in 100 hubs te gaan hangen. Eigenlijk moet het bij 5 wel ophouden. Je moet ook bereidt zijn hardeschijf ruimte en tijd op te geven om een nette share te maken. Met faken kon je uiteindelijk nergens. Het beste is een kleinschalige hub die je aan staat op te zoeken, kijk vooral naar de RU's(Registered Users) en OP's(Operators) en mogelijk SU's(Support Users), dat zijn meestal de vaste gasten. Je kunt als je iets speciaals zoekt wel eens door andere hubs heen gaan kijken of een programma als MoGlo te gebruiken. Direct Connect vereist een persoonlijker aanpak en je moet het leren, meestal komt het erop neer dat je het prachtig vindt of je vindt het teveel moeite. Effectief komt het meestal op neer dat je op lange termijn meer upload dan download, dat zul je maar voor lief moeten nemen. Direct Connect is een prachtig systeem, maar het give and take principe telt hier zwaarder als bij andere systemen.
Tips:
- Blijf uit de gigantische hubs,(5000+ gebruikers) meestal teveel rotzooi.
- Bouw een goede share op, kwaliteit is beter als kwantiteit.
- Praat met mensen in de hub, dat kan heel leuk zijn.
- Als je spul in rar vorm ontvangt, dan laat het ook zo, niemand houdt van die mensen die dan het uitgepakte spul gaan sharen.
- Doe niet aan faken.
- Zoek een client uit die je aan staat en hou de client redelijk up-to-date.
- Neem niet teveel slots, maar ook niet te weinig.(iemand met 15 kb/s upload hoeft geen 10 slots te hebben, 2 zou beter zijn)
- Blijf ook eens in een hub hangen, als je niet download.
- Als je spul download is het handig dat je dat deelt.
- Hou je share goed op orde, controleer alles, zorg dat je veel rar's hebt(met sfv bestanden erbij) <-- bij het gebruik van rars kun je van meerdere gebruikers downloaden(omdat het verschillende bestanden zijn).
- Als een hub je aanstaat, kom er dan regelmatig en maak een praatje met RU's en OP's.
- Share geen installed files en andere troep, voor de genen die dat express doen, ik hoop dat een OP je er binnen 5 seconden uittrapt.
- Zorg dat je in active mode zit, alleen als er een firewal buiten je controle is, dan is passive acceptabel.
- Luiheid is niet gewenst, mensen die iets simpels willen moeten dat maar ergens anders zoeken.
Acceptabele clients: DC++, CZDC++, BCDC++, DCPRO, andere "eerlijke" dc++ mods
Houdt ook de ontwikkelingen in de gaten en zorg vooral dat je goede bedoelingen hebt.
Voor de genen die het nog niet doorhadden: direct connect is een systeem bedoeld voor mensen die willen sharen, je mag upload wel managen voor surfen en om de downstream enigzins acceptabel te houden. Maar aan het eind van de dag komt het op neer dat je moet willen sharen, direct connect is ook niet bedoeld om in 100 hubs te gaan hangen. Eigenlijk moet het bij 5 wel ophouden. Je moet ook bereidt zijn hardeschijf ruimte en tijd op te geven om een nette share te maken. Met faken kon je uiteindelijk nergens. Het beste is een kleinschalige hub die je aan staat op te zoeken, kijk vooral naar de RU's(Registered Users) en OP's(Operators) en mogelijk SU's(Support Users), dat zijn meestal de vaste gasten. Je kunt als je iets speciaals zoekt wel eens door andere hubs heen gaan kijken of een programma als MoGlo te gebruiken. Direct Connect vereist een persoonlijker aanpak en je moet het leren, meestal komt het erop neer dat je het prachtig vindt of je vindt het teveel moeite. Effectief komt het meestal op neer dat je op lange termijn meer upload dan download, dat zul je maar voor lief moeten nemen. Direct Connect is een prachtig systeem, maar het give and take principe telt hier zwaarder als bij andere systemen.
Tips:
- Blijf uit de gigantische hubs,(5000+ gebruikers) meestal teveel rotzooi.
- Bouw een goede share op, kwaliteit is beter als kwantiteit.
- Praat met mensen in de hub, dat kan heel leuk zijn.
- Als je spul in rar vorm ontvangt, dan laat het ook zo, niemand houdt van die mensen die dan het uitgepakte spul gaan sharen.
- Doe niet aan faken.
- Zoek een client uit die je aan staat en hou de client redelijk up-to-date.
- Neem niet teveel slots, maar ook niet te weinig.(iemand met 15 kb/s upload hoeft geen 10 slots te hebben, 2 zou beter zijn)
- Blijf ook eens in een hub hangen, als je niet download.
- Als je spul download is het handig dat je dat deelt.
- Hou je share goed op orde, controleer alles, zorg dat je veel rar's hebt(met sfv bestanden erbij) <-- bij het gebruik van rars kun je van meerdere gebruikers downloaden(omdat het verschillende bestanden zijn).
- Als een hub je aanstaat, kom er dan regelmatig en maak een praatje met RU's en OP's.
- Share geen installed files en andere troep, voor de genen die dat express doen, ik hoop dat een OP je er binnen 5 seconden uittrapt.
- Zorg dat je in active mode zit, alleen als er een firewal buiten je controle is, dan is passive acceptabel.
- Luiheid is niet gewenst, mensen die iets simpels willen moeten dat maar ergens anders zoeken.
Acceptabele clients: DC++, CZDC++, BCDC++, DCPRO, andere "eerlijke" dc++ mods
Houdt ook de ontwikkelingen in de gaten en zorg vooral dat je goede bedoelingen hebt.
Mooie postVerwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:38:
=>verhaaltje<=
zorg vooral dat je goede bedoelingen hebt.
Vooral voor de mensen die pas beginnen met DC handig om te lezen.
Dit topic is gesloten.