Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Stimpy001 schreef op 30 June 2003 @ 16:33:
[...]

Gebruik je altijd dezelfde instellingen bij het veranderen van de Levels en Color Balance in Photoshop? Ik zit zelf nog steeds te klooien met deze instellingen.
Dat scheelt, dat doe ik ook :) Ik pas het zelf aan met autocolor en autobalans etc. Daar goochel ik wat mee tot ik de imho beste kleuren en contrastverhouding heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

Kheb trouwens nog een vraagje over die lensadapter:
Als ik nou zo'n ding aanschaf in bijv. Duitsland, kan ik dan wel gewoon filters hier kopen? (52mm meen ik? :?) Mijn vader gaat namelijk elke week naar Londen en eens per maand naar de USA of Zwitserland.

Is het een goed idee om hem zon adapter mee te laten nemen en zelf een close-up filter aan te schaffen? Wat was het type btw? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 30 juni 2003 @ 18:39:
Kheb trouwens nog een vraagje over die lensadapter:
Als ik nou zo'n ding aanschaf in bijv. Duitsland, kan ik dan wel gewoon filters hier kopen? (52mm meen ik? :?)
Wat was het type btw? :X
Dat is zeker een goed idee. Die adapter is overal hetzelfde namelijk de LA-DC52C :)

Wat je er aan filters op wilt zetten kun je gewoon bij de lokale winkel halen bij wijze van spreken. Zelf ga ik op vakantie in Frankrijk ook kijken voor een adapter want Nederland wordt voorlopig niet bevoorraad. Filtermaat is 52mm dus dan weet je al voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 30 June 2003 @ 15:56:
[...]
*SPAM* :D ;)

[...]
Welkom @ GoT trouwens :) Ik heb ergens een keer iets gelezen dat het mogelijk moest zijn onder Linux. Denk dat je eens op het powershot forum zou kunnen kijken want ik dacht dat ik het daar eens voorbij heb zien komen, linkje staat in de topicstart. Anders kun je altijd nog met een reader/writer werken mocht het niet lukken :)
bedankt
ik heb ff gekeken, en het schijnt te kunnen zonder reader:) .
voor meer uitleg -- > http://pto.linux.dk/Canon_PowerShot_A70_Linux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik helemaal enthousiast om een a70 te kopen, kom ik erachter dat ie ongeveer bijna overal uitverkocht is ;( en dat ie pas half juli weer binnen komt das echt balen omdat ik over 1,5 week op vakantie ga ;(
weet iemand nog een winkel in de omgeving amsterdam waar ze hem nog op voorraad hebben? :x :(

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 29 juni 2003 @ 16:57:
[...]

`
Ik sta er zelf ook van te kijken! Mooie foto, van hoger niveau als je eerste foto's! Niet veel op aan te merken. Misschien volgende x je Af op 8 zetten voor nog meer scherpte diepte en "lichtsterren" en altijd je image quality op super fine zetten :)
Wat is Af?

en wat zijn de beste instellingen voor mijn a60 om mooie landschap foto's te maken?

en hier een paar leuke foto's die ik zojuist gemaakt heb :) :

http://home.planet.nl/~xsence/pictures/knop.jpg

http://home.planet.nl/~xsence/pictures/roos.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Wie vertelde dat hij pas half juli weer binnen gaat komen? Iets specifieker graag...
Heb je dat gevraagd bij een winkel? Hadden die het van Canon? Etc... :?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:03
vraagje over schoonmaken: ik heb de lens met zo een brillendoekje schoongemaakt, hij is wel mooi schoon, alleen je ziet rare vlekken van het opdrogen van het vocht. als ik het droog boen zeg maar, dan komen er nog steeds van die opdroog strepen, is hier wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:16

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 21:11:
[...]

Wat is Af?

en wat zijn de beste instellingen voor mijn a60 om mooie landschap foto's te maken?

en hier een paar leuke foto's die ik zojuist gemaakt heb :) :

http://home.planet.nl/~xsence/pictures/knop.jpg

http://home.planet.nl/~xsence/pictures/roos.jpg
AF = diafragma :)

Mooie foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 30 June 2003 @ 21:29:
[...]

kom anders ff naar #digicam op irc.tweakers.net

ik denk dat jij wel verstand hebt van deze cams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 weken een a-60 besteld in duitsland met een 256 mb kaartje voor 329 euro inclusief verzendingskosten, wordt deze week geleverd. Blijkbaar toch niet zo'een goede keuze van mij betreffende de garantie op het toestel. Na (zéér) lang lezen van deze 29 pagina's heb ik echter begrepen dat het toestel terug naar duitsland moet voor een eventuele herstelling. })
Iemand al getracht via canon nl of be de garantie te eisen en hoe lang loopt deze?
Ook effe naar de helpdesk gebeld in belgie voor de nl handleiding, voor 10 euro bij de fotohandelaar te verkrijgen binnen de 24 uur.
Ziezo, ik zie er naar uit voor te beginnen, tot ..... vlug met mooie pic's hoop ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn a60 gewoon bij een fotowinkel in nl gekocht voor 309 euro .. dus ook geen probs met garantie enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
dbzfan schreef op 30 June 2003 @ 21:29:
[...]

Av= diafragma
AF = autofocus.
Ken Uw Afkortingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 21:05:
ben ik helemaal enthousiast om een a70 te kopen, kom ik erachter dat ie ongeveer bijna overal uitverkocht is ;( en dat ie pas half juli weer binnen komt das echt balen omdat ik over 1,5 week op vakantie ga ;(
weet iemand nog een winkel in de omgeving amsterdam waar ze hem nog op voorraad hebben? :x :(

:>
Je kan mediamarkt proberen, maar de prijs ligt wel boven de € 400

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Probeer Informatique in Berschenhoek. Ik weet zeker dat zij ze nog op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Mujo schreef op 30 June 2003 @ 21:12:
Wie vertelde dat hij pas half juli weer binnen gaat komen? Iets specifieker graag...
Heb je dat gevraagd bij een winkel? Hadden die het van Canon? Etc... :?
Mijn fotozaak had naar Canon gebeld, en die hadden het over een levertijd van minimaal 5 weken geloof ik (dat was vorige week). Ik hoop vandaag of morgen een pakketje uit Duitsland te ontvangen met mn lensadapter. Ik ga echt geen 5 weken wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvdb1975 schreef op 01 July 2003 @ 08:57:
Probeer Informatique in Berschenhoek. Ik weet zeker dat zij ze nog op voorraad hebben.
net gemaild..
Helaas is de camera op dit moment niet op voorraad, hij is afgelopen 1 tot 2 dagen op gegaan. Wij verwachten dat de levertijd van de volgende zending zeer lang is omdat deze camera helaas zeer moeilijk leverbaar.
jammer want ik ga over 1,5 week op vakantie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's zeker jammer. Dat worden dus de aloude wegwerpcameraatjes.
Ik ga pas begin Augustus dus ik heb nog hoop dat het goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Probeer Alternate eens:
http://www1.alternate.nl/...ml/nodes_info/mk-c28.html
Daar geven ze aan levertijd 3-5 dagen.
Zou wel ff bellen dan heb je zekerheid.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Over 1,5 week naar Frankrijk en dan ga ik daar maar eens fijn kijken naar een lensadapter. Krijg de indruk dat hij overal te krijgen is behalve in Nederland :)

Ik ga iig voor de fotocontest proberen wat foto's te maken met wat filters voor m'n camera (zonder lensadapter dus). Als er wat leuks uit voortkomt zal ik wel wat posten :)

Voor de mensen die willen weten waar een camera op voorraad is, de volgende tip:
Voor vragen tussendoor die niet in het topic zelf horen of omdat je
het leuk vindt om met mede-digicam bezitters te praten kun je terecht
op http://irc.tweakers.net Het kanaal is #digicam
Praat wat makkelijker en scheelt wellicht onnodige vragen in het topic :)

offtopic:
ScOrPiON, wel pic's laten zien hoor als hij/zij er eenmaal is :) , sterkte alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03 12:11
nou ik heb gelukkig mijn A70 kunnen bemachtigen :) .
was wel €429 bij de dynabyte, maar ik hoef geen maand te wachten.

ik heb er meteen 4X2100mA + lader en 4X2000mA Gp powerpack batterijen bij genomen.
en ik hoop vandaag mijn kingston 512Mb CF kaartje te mogen begroeten.
statief heb ik nog, dus ik ben er klaar voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 12:47:

offtopic:
ScOrPiON, wel pic's laten zien hoor als hij/zij er eenmaal is :) , sterkte alvast
Thanx :)

Tja ik zal wel wat nette foto's maken en dan spam ik lekker hier met de foto's (natuurlijk gemaakt met de A70 :*) )

je maakt wel een uitzondering he SmartDoDo ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 01 juli 2003 @ 12:47:
Over 1,5 week naar Frankrijk en dan ga ik daar maar eens fijn kijken naar een lensadapter. Krijg de indruk dat hij overal te krijgen is behalve in Nederland :)

Ik ga iig voor de fotocontest proberen wat foto's te maken met wat filters voor m'n camera (zonder lensadapter dus). Als er wat leuks uit voortkomt zal ik wel wat posten :)
Mooi :) Mijn pa zit nu in Londen en hij zou kijken als hij tijd had (Waarom hebben al die pipo's van Shell het zo druk :X) Ik ben trouwens benieuwd wat je zonder die adapter eruit kan halen. Welke filters heb je? Ik wil een close-up en een polarisatie filter, later misschien nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update Progress.nl (kritische info weggelaten om privacy-redenen voor alle partijen,
maar niets dat we eigenlijk al niet wisten):
LS,

Helaas is er niets te zeggen over de leveringen van de a70, stukje bij beetje komen er per week een camera of 10 binnen, maar helaas staan er nog 190 in 'backorder'. De geruchten zijn dat er nieuwe, grote zendingen onderweg zijn vanuit canon naar de verschillende distributie punten, maar die melding hebben we twee weken geleden ook gehad. Ik durf dus niets met zekerheid te zeggen, het kan nog een maand kommer en kwel zijn, maar evengoed kan ik er volgende week 200 binnenkrijgen.

Ik kan helaas niets anders melden dan dat we moeten afwachten.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,
met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
Progress Automatisering Hengelo B.V.
Mediamarkt in Almere heeft A60's op voorraad (weet niet hoeveel), maar
ook geen A70's meer. Ze "hopen" eind deze week, maar afgaande op
de berichten van Progress, geloof ik dat van de Mediamarkt niet zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

jammer dat je niet kan zien op welke plaats je staat in de backorder van 190...

ik wacht nu (morgen precies) al 4 weken...op naar de 5e....helaas nog geen bericht van Progress.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nitai schreef op 01 juli 2003 @ 14:19:

ik wacht nu (morgen precies) al 4 weken...op naar de 5e....helaas nog geen bericht van Progress.
Ik snap jullie niet: haal hem dan gewoon bij Alternate/Informatique. Ik heb ook weinig poen, maar ik heb hem wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tob tob tob,
Kan hem ergens halen voor 429 pleuri, maar staat nu bij Progress.nl in bestelling voor
circa 365-370 euro, dus kan kiezen of ik 60 euro (= kleine 135 gulden) meer uitgeef voor
precies hetzelfde, of paar weken wacht op de goede afloop bij Progress :) Dilemma dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op 01 July 2003 @ 14:19:

Ik sta later in de backorder dan jij Nitai, want ik wacht "pas" 2 weken.
/edit: excuus dat ik dit niet in de bovenstaande post verwerkt heb.
Ik snap jullie niet: haal hem dan gewoon bij Alternate/Informatique. Ik heb ook weinig poen, maar ik heb hem wel
Die hebben de A70 toch ook niet op voorraad? :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 01 July 2003 @ 14:21:
[...]
Ik snap jullie niet: haal hem dan gewoon bij Alternate/Informatique. Ik heb ook weinig poen, maar ik heb hem wel :)
daar hebben ze hem ook niet meer :(

offtopic:
is got jarig? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou fijn zijn als iemand van Canon zelf eventjes reageert in dit draadje :+
Anyway, ze zijn gemailed, maar nog geen antwoord natuurlijk...
Wat vinden jullie: gok nemen en bij een winkel A70 kopen voor 429 euro of
lekker wachten op levering via Progress? Scheelt ongeveer 60 euro - 7 verzendkosten = 53 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Op zich kan ik mij wel de kritiek voorstellen die iedereen heeft op Progress. Maar wat had je anders verwacht als je kiest voor zo'n aanbieding. De actie heeft namelijk ook wel erg lang geduurd. Het was niet alleen de camera die in de aanbieding was maar er was ervoor of gelijktijdig ook nog een actie met een Lowepro tas en extra geheugen. Het is in ieder geval wel goed dat ze (een aantal personen) bericht doen over de stand van zaken. Ik denk dat ze zich wel een beetje hebben verkeken op deze aanbieding.

Persoonlijk heb ik wel een A70 van Progress gekregen binnen de gestelde termijn van 2 weken. Als het geen haast heeft (geen vakantie, etc), dan zou ik echt wel ff wachten want het is echt een super camera. Geduld is een schone zaak.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen kritiek op Progress. Tot nu toe prima en direct geïnformeerd en
een nette prijsopgave. Nu alleen aan het tobben of ik "in zal grijpen" voor 53 euro meerprijs.
Ik heb in principe nog een maandje nodig voordat ik op vakantie ga, maar dan wil ik hem
ook echt hebben. Zo lang niemand concrete duidelijkheid kan geven over de te verwachten
levertijd, hou ik alle opties open...

Wat betreft je opmerking over "verkeken", dat zal niet alleen aan Progress gelegen hebben,
maar net zo goed aan de andere inkopers, niet in de laatste plaats de productieproblemen
bij Les amies du Canon die zich verslikt hebben in de populariteit van hun product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

429 ??
Ik heb em vorigeweek woensdag mijn A70 bij Informatique gehaald kostte ie 399 .....
En voor die 29 pleuro had ik het wel geweten, mits je van die order afkan natuurlijk anders bennie mooi bearded

LaterZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar bij Informatique zijn de A70's dus nu niet meer. En wordt mijn "meerprijs" dus 53
euro (zie bovenstaande posts). Bovendien heeft die toko waar ik hem gezien heb nog 1
exemplaar liggen voor 429 euro. Blijft vaag dat jij en ik dan 66 gulden verschil betalen
voor iets dat precies hetzelfde is.
Heeft Informatique ook gewoon een winkel (+balie) dan? Wist ik niet. Dacht
dat het alleen een online-shop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Stimpy001 schreef op 01 juli 2003 @ 15:04:
knipperdeknip....
Persoonlijk heb ik wel een A70 van Progress gekregen binnen de gestelde termijn van 2 weken. Als het geen haast heeft (geen vakantie, etc), dan zou ik echt wel ff wachten want het is echt een super camera. Geduld is een schone zaak.
Het is geen kritiek op Progress, hun klantenservice en terugkoppeling is toppie! Ik wil gewoon m'n A70 hebben. Ik heb niet meegedaan aan die actie omdat ik er net te laat achter kwam. Mijn levertijd was ook 2 weken, dus je kan je voorstellen hoe lang ik al wacht. Ze hebben zich niet verkeken op deze aanbieding, het blijkt dat Canon gewoon slecht levert. Afspraken komt Canon blijkbaar niet na.... Ik sta nu op het punt om er max 400 euro voor te betalen (429 is toch te duur voor me), maar niemand heeft die camera meer! Ergens ook wel logisch... Geduld is inderdaad een schone zaak, maar tsja, ongeduld bewijst ook zijn waarde op gezette tijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies het eieren eten: kan nu wel proberen om hem ergens voor minder te scoren,
maar misschien heb je net kans dat ik binnen 2-3 weken aan de beurt ben bij Progress.
Heb je toch 30-55 euro teveel weggegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:27:
Dat is precies het eieren eten: kan nu wel proberen om hem ergens voor minder te scoren,
maar misschien heb je net kans dat ik binnen 2-3 weken aan de beurt ben bij Progress.
Heb je toch 30-55 euro teveel weggegooid...
Wat versta je onder weggooien? Zie het als een investering.

Wanneer jij een CPU koopt, daalt ie al in waarde waar je bij staat. Over 4 weken zou de A70 dus net zo goed een paar tientjes goedkoper kunnen zijn bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Ik ben nu zover dat ik ook een lensadapter wil gaan aanschaffen, om in ieder geval een polarisatiefilter erop te kunnen zetten. (Weet zo niet meer van wie die tip met die link was naar de pagina waar je de Hoya folder kon aanvragen, maar in elk geval bedankt! Erg mooi om ook eens te zien wat voor mogelijkheden er nog meer zijn behalve de overbekende filters. En mooie voorbeelden vooral!)

Het is mij wel duidelijk dat ik 'm niet in Nederland hoef te gaan zoeken, want dan heb ik 'm komende maand zeker nog niet. Ik zag 'm net bij de Duitse toko waar ik ook m'n cam heb gekocht voor 19 euro (+15 verzend) en ik denk dat ik 'm daar maar bestel. Tenzij er iemand een goede tip heeft voor een Belgisch bedrijf, aangezien ik niet al te ver van de grens afwoon.. 8)
(Maar ik heb er nog niemand over gehoord tot nu toe.. valt België ook onder Canon Nederland :r ofzo?)

Raar trouwens dat nog niemand een inkoopactie gestart is met de slechte beschikbaarheid in ons landje.. hehe

Heeft iemand nog tips over welk merk filters ik het beste kan kopen en misschien ook een goed adres hiervoor?

Verder vroeg ik me nog af of het handig is om 52mm filters te kopen. Of is er misschien een maat die gangbaarder is op (SLR)cameras? Want dan koop ik liever eerst een conversiering, zodat ik later (nee ik doe 'm voorlopig nog niet weg! ;) ) wat meer aan de filters heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:05
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:33:
[...]

Wat versta je onder weggooien? Zie het als een investering.

Wanneer jij een CPU koopt, daalt ie al in waarde waar je bij staat. Over 4 weken zou de A70 dus net zo goed een paar tientjes goedkoper kunnen zijn bij de winkel.
Schijnbaar heb je niet opgelet bij de lessen Economie, als je deze al hebt gehad. Als je namelijk nu al weet dat er problemen zijn met de levering door de grote vraag, zal het echt niet zo zijn dat de A70 een paar tientjes goedkoper zal zijn over 4 weken. Grote vraag = hoge prijs.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 01 juli 2003 @ 16:55:
(Weet zo niet meer van wie die tip met die link was naar de pagina waar je de Hoya folder kon aanvragen, maar in elk geval bedankt!
DJSmiley mag je bedanken :)
Heeft iemand nog tips over welk merk filters ik het beste kan kopen en misschien ook een goed adres hiervoor?
Een adres zou ik zo niet weten, maar B+W is iig een merk wat kwalitatief goede filters maakt.
Verder vroeg ik me nog af of het handig is om 52mm filters te kopen. Of is er misschien een maat die gangbaarder is op (SLR)cameras? Want dan koop ik liever eerst een conversiering, zodat ik later (nee ik doe 'm voorlopig nog niet weg! ;) ) wat meer aan de filters heb...
Logische en verstandige gedachte, je filters gaan langer mee dan je camera waarschijnlijk :) Volgens mij is 58 mm al meer een gangbare maat dan 52mm. Zelf gebruik ik dus ook een 52 --> 58 mm ring omdat ik al wat 58mm filters had liggen. De prijs ligt onder de 10 euro dus dat zijn de kosten niet.
Converter ga ik lekker op vakantie kopen in Frankrijk (als het meezit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 01 July 2003 @ 16:55:
Nogmaals het Cokin systeem...

Dit systeem kun je dus ook op je camera gebruiken die je nog hebt liggen (spiegelreflex (onder het stof) bijvoorbeeld...). Je koopt alleen een andere adapter ring en je kunt al je eerder aangeschafte filters nu ook weer voor de andere camera gebruiken! Ideaal lijkt mij...

Voor de digicam zijn er ook speciale houders die je vast kan zetten dmv de schroefdraad onderaan de camera. Handig als je geen schroefdraad mogelijkheid hebt of niet kan gebruiken.
http://www.cokin.fr/ico10-p0B-AN.html

http://www.cokin.fr/ (algemeen)
http://www.cokin.fr/ico10-p0A-AN.html (...speciaal voor digicams...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:03:
[...]

Ik heb het destijds nog overwogen om te gebruiken bij mijn Analoge Canon......toch maar niet gedaan :) De filters zijn bij mijn weten vrijwel allemaal van plastic en het geeft een grote hoeveelheid extra gedoe voorop je lens. Het idee is op zich heel goed en practisch.
Als je enkel 1 of 2 filters wilt hebben, UV en pola bijvoorbeeld, dan kun je imho veel beter gewone kwaliteitsfilters kopen :) Ga je veel rommelen met effecten etc, dan is een Cokin-systeem een uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimpy001 schreef op 01 July 2003 @ 16:57:
[...]

Schijnbaar heb je niet opgelet bij de lessen Economie, als je deze al hebt gehad. Als je namelijk nu al weet dat er problemen zijn met de levering door de grote vraag, zal het echt niet zo zijn dat de A70 een paar tientjes goedkoper zal zijn over 4 weken. Grote vraag = hoge prijs.
Yups, maar als je het echt graag wilt hebben, tel je nou eenmaal meer $$$ neer.
Die paar tientjes zullen me BTW weinig schelen voor zo'n mooi product. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 19:16:
[...]
Als je enkel 1 of 2 filters wilt hebben, UV en pola bijvoorbeeld, dan kun je imho veel beter gewone kwaliteitsfilters kopen :) Ga je veel rommelen met effecten etc, dan is een Cokin-systeem een uitkomst :)
Aha, das nuttige info... daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Tja, dan geloof ik ook wel dat je beter kan kiezen voor kwaliteitslenzen.
En de speciale effecten... ach, daar is Photoshop wel weer voor te vinden... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Heer/Mevrouw,

Deze camera hebben we op dit moment nog niet op voorraad maar komen
waarschijnlijk vrijdag aanstaande bij ons binnen.

Met vriendelijke groet,

Het Alternate Team.
mja waarschijnlijk... daar heb ik wat aan :| :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 14:25:
Tob tob tob,
Kan hem ergens halen voor 429 pleuri, maar staat nu bij Progress.nl in bestelling voor
circa 365-370 euro, dus kan kiezen of ik 60 euro (= kleine 135 gulden) meer uitgeef voor
precies hetzelfde, of paar weken wacht op de goede afloop bij Progress :) Dilemma dilemma.
Je kan hem zo ophalen bij camfilm (A70) Verleden week eerst even gebeld en dan gewoon ophalen. Scheelt je €15 rembours kosten en je hebt hem zo. Zit tussen de overtoom en de kinkerstraat in Amsterdam.
Ik heb hem voor €365,- en volgens mij is die nergens goedkoper.
Wel met duitse handleiding, maar de nederlandstalig pluk je zo van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 17:02:
[...]
DJSmiley mag je bedanken :)
Dank je! Je bent minder lui dan ik. Had geen zin om het terug te zoeken! :)
Thanks DJSmiley!
SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 17:02:
[...]
Een adres zou ik zo niet weten, maar B+W is iig een merk wat kwalitatief goede filters maakt.

[...]
Logische en verstandige gedachte, je filters gaan langer mee dan je camera waarschijnlijk :) Volgens mij is 58 mm al meer een gangbare maat dan 52mm. Zelf gebruik ik dus ook een 52 --> 58 mm ring omdat ik al wat 58mm filters had liggen. De prijs ligt onder de 10 euro dus dat zijn de kosten niet.
Converter ga ik lekker op vakantie kopen in Frankrijk (als het meezit) :)
Nee, inderdaad. Die dingen kosten echt niks.
Maar ik ga nog even kijken welke maat het wordt. Ik zat net even naar m'n videocamera te kijken en die vreet 37mm lenzen, maar heeft een buitenmaat van ongeveer 52mm, dus dat staat misschien toch wel netter dan. Denk dat ik maar even langs de lokale fotograaf ga om wat meer info over filters (en dan vooral de prijzen) te krijgen.

Succes met het vinden van die adapter in Frankrijk! Heb je al enig idee of ie daar beschikbaar is? (Ik lees steeds alleen over Duitsland eigenlijk).
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:03:
[...]

Bedankt. Ik had vorige keer ook al even gekeken op die site. Ik denk niet dat het iets voor mij is. De filters leken mij vrij groot (al kon ik nergens echt terug vinden wat de maten zijn). En het viel me ook al op dat er geen randen ofzo aanzitten, dus echt duurzaam lijken ze me niet. Als ze dan inderdaad ook nog van plastic blijken te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 01 July 2003 @ 20:12:
[...]

Dank je! Je bent minder lui dan ik. Had geen zin om het terug te zoeken! :)
Thanks DJSmiley!
Ik heb blijkbaar een goed geheugen ;)
Succes met het vinden van die adapter in Frankrijk! Heb je al enig idee of ie daar beschikbaar is? (Ik lees steeds alleen over Duitsland eigenlijk).
Ik heb even gesearch op .fr en LA-DC52C en toch redelijk wat hits gekregen. Aangezien je vrijwel overal alleen met een creditcard kan bestellen (wat ik niet heb) kan ik hem bijna nergens aanschaffen. Ondanks dat begrijp ik eruit dat hij wel degelijk al in Frankrijk verkrijgbaar is. Ik heb er gelukkig geen haast mee, maar als ik hem daar kan krijgen neem ik hem wel gelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gaat iedereen voor Progress terwijl je hen binnen een week hebt bij ICD. Ik had hem de 15 besteld en ook al was ie niet op voorraad toch kreeg ik hem de 20 binnen en dat voor 385 incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor wie dicht bij België woont is Canon A60 en A70 makkelijk te leveren bij sdcard.be (regio leuven) voor 398€... :)

Kortom, een centje meer voor een directe levertijd is toch heus de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SmartDoDo zou het geen idee zijn om in de openingspost een aantal (stuk of 10) winkels te vermelden waar de camera's goed te verkijgen zijn?
Wij hebben hem bij ICD en hadden hem snel (een van de eersten 8) )
maar ik lees dat de ene winkel de mensen aan een lijntje houd terwijl de andere de camera's zo levert.

En ja er is zoiets als de shopsurvey, maar nu hebben we een lijstje van users met hun a60/a70, misschien kunnen we dat uitbreiden door bij de gebruikers te vermelden waar ze hem vandaan hebben???

Just my 2 cents :/

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op 01 July 2003 @ 23:03:
SmartDoDo zou het geen idee zijn om in de openingspost een aantal (stuk of 10) winkels te vermelden waar de camera's goed te verkijgen zijn?
Dat kan ja :)
...maar nu hebben we een lijstje van users met hun a60/a70, misschien kunnen we dat uitbreiden door bij de gebruikers te vermelden waar ze hem vandaan hebben???

Just my 2 cents :/
Probleem is alleen dat een winkel mogelijk nú voorraad heeft en volgende week niet, terwijl de winkel die nu geen voorraad heeft dat volgende week mogelijk weer wel heeft. :) Dan blijf je wisselen in de startpost en kun je geheid opmerkingen verwachten dat de topicstart niet klopt. Just my Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/smilies/2cent.gif ;)

offtopic:
Mijn hint is en was ook om vragen over shops via IRC te laten gaan en zo het topic minder te vervuilen met prijs en shopvragen, want dat heeft relatief weinig met ervaringen te maken. Ik begrijp echter wel dat mensen zo snel mogelijk een camera willen hebben :) Wmb kan ik wel een aantal shops in de topicstart opnemen, maar dan blijft er het eigen initiatief van een user om contact met een winkel op te nemen voor de actuele voorraad. Ik wil het wel makkelijker maken, maar wil en kan geen voorraadbeheer gaan houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
SmartDoDo schreef op 01 July 2003 @ 23:18:

offtopic:
Mijn hint is en was ook om vragen over shops via IRC te laten gaan en zo het topic minder te vervuilen met prijs en shopvragen, want dat heeft relatief weinig met ervaringen te maken. Ik begrijp echter wel dat mensen zo snel mogelijk een camera willen hebben :) Wmb kan ik wel een aantal shops in de topicstart opnemen, maar dan blijft er het eigen initiatief van een user om contact met een winkel op te nemen voor de actuele voorraad. Ik wil het wel makkelijker maken, maar wil en kan geen voorraadbeheer gaan houden ;)
offtopic:
jep stem hierbij in. het chat kanaal #digicam is hier beter geschikt voor. Zeker nu het wat drukker word, vragen over hoe je foto is geworden kan je er ook stellen + dat je gelijk antwoord heb, veel makkelijker communiceren dus :)

handig site in nederlands:

http://www.pixelmania.nl/camera.asp?cam1=104 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens tussen het slechte nieuws van de slechte leveringen door, ik liep gister door amsterdam en bij die digitale fotowinkel krijgen ze de lensadapter vandaag binnen en bij de combi (allebij aan de nieuwe dijk) waren ze al. Bij de eerste weet ik niet wat ie ging kosten maar bij die combi was ie 39.95. Ik heb 'm zelf laten liggen omdat een kennis 'm donderdag uit duitsland meeneemt. Maarja wat bij combi in Amsterdam te leveren is is bij elke combi te leveren neem ik aan. Het was echt de LA-DC-52-c

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 09:12:
Jongens tussen het slechte nieuws van de slechte leveringen door, ... Maarja wat bij combi in Amsterdam te leveren is is bij elke combi te leveren neem ik aan. Het was echt de LA-DC-52-c
Bah :( , en dan te bedenken dat ik bij Combi mijn lensadapter had besteld en ze volgens opgaaf van Canon pas in augustus leverbaar zijn..... :| Betekend ook dat ik dus vanmorgen nog langs andere fotozaken ga crossen. Update volgt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 09:12:
[...] lensadapter vandaag binnen en bij de combi [...] 39.95. Het was echt de LA-DC-52-c
Volgens mij heeft deze ze ook al enige tijd in de "etalage" liggen... en voor 27 euro.

http://www.kamera-express.nl/digiCanoncam.htm

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 02 July 2003 @ 09:28:
[...]
Bah :( , en dan te bedenken dat ik bij Combi mijn lensadapter had besteld en ze volgens opgaaf van Canon pas in augustus leverbaar zijn..... :| Betekend ook dat ik dus vanmorgen nog langs andere fotozaken ga crossen. Update volgt iig :)
Ben beniewd ik krijg 'm morgen in elk geval uit duitsland. En dan heel snel filters en lenzen zut kopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, verkopers van een toko willen eerst een folder zien voordat ze mee willen gaan in
een lagere prijs. Wie heeft er folders waar de A70 goedkoper is dan 429 euro? :?

@Nitai: van de ongeveer 160 stuks die in backorder staan bij Progress sta ik
ergens op de helft (80) ofzo. Dus ik acht de kans heel groot dat jij
deze week of volgende week aan de beurt bent.

Progress update:
Na navraag bij inkoop hoor ik dat er een kleine 80 wachtenden voor u zijn.
Vanuit Canon komen er berichten dat er een dezer dagen een paar grote partijen worden vrijgegeven, dit kan betekenen dat ik volgende week de complete bestelling binnen krijg, maar helaas kan het ook zijn dat dit nog twee weken duurt.
Ik kan hier helaas niets over toezeggen.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,
met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
Progress Automatisering Hengelo B.V.
@ScOrPiON: het is niet zo dat de ene shops mensen "aan het lijntje houdt" en
een ander gelijk levert. Je moet niet vergeten dat bijv. bij Progress een heleboel
mensen op die aanbieding zijn gesprongen (kijk naar top 5 in Pricewatch) en
daardoor een veel grotere orderportefeuille hebben open staan. Iedere shop
krijgt maar mondjesmaat en als er bij (in jouw geval) ICD "maar" 30 bestellingen
zijn geplaatst zal je eerder je cammy hebben dan als er 160 zijn geplaatst (zoals
bij Progress op dit moment het geval is).

/off-topic: het lijkt mij nou wel eens interessant hoeveel A60's en A70's er per
dag worden gefabriceerd, waar en hoeveel er naar Nederland gaan en met
welke verdeelsleutels naar welke distributiepunten/kanalen. Tijd voor een
interviewtje bij Canon Nederland? :+

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 20:12:
[...]

Je kan hem zo ophalen bij camfilm (A70) Verleden week eerst even gebeld en dan gewoon ophalen. Scheelt je €15 rembours kosten en je hebt hem zo. Zit tussen de overtoom en de kinkerstraat in Amsterdam.
Ik heb hem voor €365,- en volgens mij is die nergens goedkoper.
Wel met duitse handleiding, maar de nederlandstalig pluk je zo van internet.
leuk is dat...ik vorige week nog gechecked en ze hadden niets.....lijkt alsof ik alle winkels afga die hem niet hebben! :'( de kosten kunnen me nu niets meer schelen...ik wil een A70 hebbe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op 02 juli 2003 @ 12:59:
[...]

leuk is dat...ik vorige week nog gechecked en ze hadden niets.....lijkt alsof ik alle winkels afga die hem niet hebben! :'( de kosten kunnen me nu niets meer schelen...ik wil een A70 hebbe!
same here.. :'(
ik denk dat ik maar een canon digital ixus v3 ga kopen.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 02-10 16:26

E-Rick

I love it :7

Hier meldt zich een zeer tevreden nieuwe eigenaar van een verse A60

en, hoe cliché, de 1e foto die ik ga posten is.... een close-up.... van een bloem :)
foto is onbewerkt, misschien een heel klein beetje minder scherp door de lichte jpeg-compressie. klikbaar voor ware grootte.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io709063/foto/stokroos_thumb.jpg
benieuwd naar jullie meningen en commentaar!

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Block in Hilversum heeft er nog eentje staan A70 voor 429 euro. Ik doe het niet in
ieder geval. Bestelling bij Progress is 360 euro, dat verschil is minus rembours iets
van 50-55 euro en dat vind ik te veel voor hetzelfde. Voor dat geld heb je een 256MB CF
kaartje er bij. Wacht nog wel paar weekjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 09:12:
Jongens tussen het slechte nieuws van de slechte leveringen door, ik liep gister door amsterdam en bij die digitale fotowinkel krijgen ze de lensadapter vandaag binnen en bij de combi (allebij aan de nieuwe dijk) waren ze al. Bij de eerste weet ik niet wat ie ging kosten maar bij die combi was ie 39.95. Ik heb 'm zelf laten liggen omdat een kennis 'm donderdag uit duitsland meeneemt. Maarja wat bij combi in Amsterdam te leveren is is bij elke combi te leveren neem ik aan. Het was echt de LA-DC-52-c
Nou, ik ben weer wijzer :)

Loop een fotozaak binnen en ze hebben netaan wat documentatie over de A70 :| Laat staan dat ze de goede adapter ervoor willen bestellen.... de LA-DC52B.

Maar ik heb navraag gedaan, en volgens Combi komt de LA-DC52C toch pas begin augustus binnen in Nederland en een andere fotozaak kan er voorlopig niet aan komen. Of je hebt niet goed gekeken, of het is een importje geweest via Duitsland/Engeland iod. :)

Nette foto trouwens E-Rick, mooi van kleur :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 02-07-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb net een paar uur rond zitten bellen met fotozaken door heel nederland maar geen a70 te vinden, dus als je er een ziet koop m direct zou ik zeggen.

Overal hetzelfde antwoord: canon zegt dat er over een maand weer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Ik heb gister laat in de middag mijn bestelde Canon A70 via Progress ontvangen.

Ik heb hem eind mei besteld, dus de levertijd was ongeveer 4,5 week. Das misschien een kleine indicatie voor A70-wachtenden hier, hoelang het nog gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:50
E-Rick schreef op 02 July 2003 @ 13:41:
Hier meldt zich een zeer tevreden nieuwe eigenaar van een verse A60

en, hoe cliché, de 1e foto die ik ga posten is.... een close-up.... van een bloem :)
foto is onbewerkt, misschien een heel klein beetje minder scherp door de lichte jpeg-compressie. klikbaar voor ware grootte.

[afbeelding]
benieuwd naar jullie meningen en commentaar!
ik vind um erg mooi :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Das nie mooi van Canon: zo'n cam, zo'n wachttijd :X

Mijn pa komt net terug uit Londen en wat denk je? Geen adapter! In alle winkels keken ze hem vragend aan; ze kende het hele ding nieteens. Ik had hem alleen 'Lens adapter Canon' en 'LA-DC52C' op een briefje meegegeven, maar neem aan dat ze dan wel weten wat ik bedoel.
Wat ik me nou afvraag, is de LA-DC52B ook goed? Ik zie op het net ook weleens de LA-DC52, wat is dat dan? Of is die voor de A10?

Tell me more, ik wil dat ding hebben :) Anders ga ik er wel voor op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Nee, de LA-DC52B is voor de A30/A40 en de LA-DC52 is voor de A10/A20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 02 July 2003 @ 13:51:
[...]
Nou, ik ben weer wijzer :)

Loop een fotozaak binnen en ze hebben netaan wat documentatie over de A70 :| Laat staan dat ze de goede adapter ervoor willen bestellen.... de LA-DC52B.

Maar ik heb navraag gedaan, en volgens Combi komt de LA-DC52C toch pas begin augustus binnen in Nederland en een andere fotozaak kan er voorlopig niet aan komen. Of je hebt niet goed gekeken, of het is een importje geweest via Duitsland/Engeland iod. :)

Nette foto trouwens E-Rick, mooi van kleur :)
Dan denk ik dat ze importje hadden. Ik had 'm zelfs nog op me cam gepast of het 'm wel echt was. Hij vond het zelf dan ook raar. Maargoed als je hem wilt word het een ritje A'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik heb echt mazzel gehad met mijn A70 :)

ik wilde 'm perse bij een zaak gier in de buurt (Eindhoven) bestellen,
dus het werd of BesteKeus.nl in Best
of Internetcamerasdirect.nl in Valkenswaard

aangezien die in Valkenswaard goedkoper is heb ik die 2 weken gelden op een vrijdag gebeld om te vragen of ze op voorraad waren. De dinsdag daarop zouden er nieuwe binnenkomen, dus ik 's avond via internet meteen besteld (€ 385,- ). Donderdag zou die komen met hun eigen bezorgdienst, maar dan zou er niemand thuis zijn dus heb ik ze die donderdag om 9:00 ggebeld. De volgende dag werd ie via TPG bezorgd. :)
Ik had 'm dus binnen 1 week.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terabit
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-04 22:49

Terabit

EOS 400D

eindelijk, a70 in bezit. bestelling bij alternate geannuleerd, dan maar iets meer betalen en naar de makro in Hengelo gaan. Heb ik hem iig voor de vakantie. Daar hadden ze er welgeteld nog 7 op de plank staan :)

hier mijn eerste shots:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Lionheart/photography/fruit_tumb2.jpg

horloge en vlieg wat gecropped
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Lionheart/photography/watch_tumb2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Lionheart/photography/vlieg_tumb2.jpg

voor de rest is er nix mee gedaan,
nog een vraag, veel van jullie zetten zo mooi een naam of handtekening in een gemaakt kader, of in de foto zelf. Hebben jullie een manier om 1x zon naam te schrijven en dat je hem dan als hetware gewoon elke keer kunt 'invoegen'? of moet ik bij elke foto opnieuw tekst invoeren en me naam typen?? is vast wel een maniertje voor, kan zo alleen nix bedenken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 25-09 20:34
veel van jullie zetten zo mooi een naam of handtekening in een gemaakt kader, of in de foto zelf. Hebben jullie een manier om 1x zon naam te schrijven en dat je hem dan als hetware gewoon elke keer kunt 'invoegen'? of moet ik bij elke foto opnieuw tekst invoeren en me naam typen?? is vast wel een maniertje voor, kan zo alleen nix bedenken
Je moet/mag in Photoshop een actie (macro) opnemen, je kan dan aan deze actie een functietoets koppelen. Druk je dan op bijv. F6 dan zit je kader om de foto. Zo te zien weet je al hoe je een kader moet maken :) daarna alleen nog ff je naam erin zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door -ChRiZz- op 02-07-2003 21:32 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

-ChRiZz- schreef op 02 July 2003 @ 21:31:
[...]

Je moet/mag in Photoshop een actie (macro) opnemen, je kan dan aan deze actie een functietoets koppelen. Druk je dan op bijv. F6 dan zit je kader om de foto. Zo te zien weet je al hoe je een kader moet maken :) daarna alleen nog ff je naam erin zetten.
Mss een idee om ook in de startpost te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
Nog een aantal pix met de A70 (mogen wel wat meer gepost worden in dit topic, vind ik :) )

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/ns1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/ns2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/ijsselcentrale1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/lui.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door -ChRiZz- op 02-07-2003 23:14 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Bij Wehkamp zijn nog A60's en A70's op voorraad zag ik net. Zijn wel behoorlijk prijzig, A60 is meen ik € 349,- en de A70 kost € 459,-

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op 01 juli 2003 @ 13:00:
[...]
je maakt wel een uitzondering he SmartDoDo ;)
OMG, ik snap hem nu pas :D
Syzzer schreef op 02 juli 2003 @ 22:49:
[...]

Mss een idee om ook in de startpost te zetten?
offtopic:
Misschien een idee om de search te gebruiken ;) Primair gaat het om de camera's en het fotograferen ermee, macro's in Photoshop is iets wat imho net over de rand (dus niet hier van toepassing) gaat :) Een keer ernaar vragen kan, maar hoort niet specifiek in dit topic
-ChRiZz- schreef op 02 juli 2003 @ 23:13:
Nog een aantal pix met de A70 (mogen wel wat meer gepost worden in dit topic, vind ik :) )
Mooie foto's allemaal. Zijn er nog bewerkingen aan gedaan of komen ze direct van de camera? :)

Ik ga deze en komende week nog eens naar de startpost kijken voor het onwaarschijnlijke geval deel 4 uit gaat komen ;) Nuttige en vooral relevante (ontopic) zaken die aangepast/bijgevoegd zouden moeten worden aan de Topicstart mogen gedumpt worden op mijn e-mail en liever niet in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
http://members.lycos.nl/michieleke02/pics/nachttest.jpg

ik heb een vraagje over deze foto. hoe komt het toch dat de lucht zo korrellig word? is gemaakt met iso 50 sluitertijd 8 sec Fvan 4.8

Ik heb dit ook als ik een regenlucht fotografeer in de auto stand. dan worden de huizen haarscherp en de lucht is weer korrellig

edit:
hier nog 1

http://members.chello.nl/maalst1/got/IMG_0337.jpg

gemaakt met 15 sec sluitertijd statief en focus van 2.8 wat moet ik doen om ze beter te krijgen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
[b
[...]
Mooie foto's allemaal. Zijn er nog bewerkingen aan gedaan of komen ze direct van de camera? :)
Alleen autolevels bij 1tje die van de brug, geloof ik.

Rest is genomen in het uur voor zonsondergang. Dat heet in de foto en film wereld het 'golden' hour. Lekker goudkleurig licht. Werd mij verteld door een collega. 8) dus die term ('tip', puur toeval hehe klopt ongeveer wel qua tijdstip) ga ik verder uitwerken.

Poes ook ff showen :

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/poes.jpg

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 02 July 2003 @ 23:49:
http://members.lycos.nl/michieleke02/pics/nachttest.jpg

ik heb een vraagje over deze foto. hoe komt het toch dat de lucht zo korrellig word? is gemaakt met iso 50 sluitertijd 8 sec Fvan 4.8
Was het niet zo dat behalve een hoge iso-waarde, een lange sluitertijd ook een ruisstimulator kan zijn ?

edit: Je kan ze iig altijd nog door neatimage pompen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:19
-ChRiZz- schreef op 02 July 2003 @ 23:13:

[afbeelding]
offtopic:
w0000000t, die hond is verrrrrrrrssssss!!!!!!!!
zo een wil k later ook! hij lijkt n beetje op degene die we nu hebbe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
ik moet zeggen dat ik heel erg te spreken ben over de marco functie van mijn A70.
heerlijk gewoon :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=182810

alles op auto op 5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat ik een Canon Powershot ga kopen, is al aardig duidelijk (de tests zijn lovend over beide modellen), alleen zit ik nog gigantisch te twijfelen tussen deze A60 en A70, dus of ik de 3.2 Megapixel wel nodig heb. Het is toch zo'n 80 euro meer. Hoge resolutie filmpjes is leuk, maar niet waar ik dat ding primair voor koop. Prachtig dat hier al zoveel mensen zitten die ervaring hebben hiermee, want het zal mijn eerste digitale camera worden en het is toch genoeg geld om goed over na te denken. Het zou anders niet m'n eerste miskoop zijn ;)

Voor de kiekjes die op internet verdwijnen, zal meer dan 1600x1200 niet zo nodig zijn, maar wat ik eigenlijk wil weten van mensen met wat meer ervaring hierin, is in hoeverre het uitmaakt voor afdrukken op fotopapier. Uiteraard zal m'n nieuwe aanwinst naar alle uitstapjes e.d. worden meegenomen en leuke foto's ronddelen/in album/aan de muur is dan vaak toch iets leuker dan met z'n allen achter 1 computerscherm zitten :) bovendien zal er weleens wat rondgestuurd worden naar mensen die geen PC hebben ;)

Hoe zit het dus met de kwaliteit van 15x10 en 30x20 foto's die je met de hoogste resoluties van de camera's (1600x1200 versus 2048x1536) kan laten afdrukken? Hangt wellicht ook af van hoe goed de fotoboer z'n werk doet, maar hopelijk hebben mensen hier ervaring mee. 15x10 moet sowieso perfect eruit komen, maar een 30x20 voor een fotolijstje oid mag van mij ook wel goed uit de verf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
ik denk eigenlijk dat je aan een A60 meer dan genoeg hebt.
en daar komt bij dat je voorlopig toch niet aan een A70 kan komen. dus vakantie shots maken zit er alvast niet in :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Sfynx schreef op 03 juli 2003 @ 02:39:
Dat ik een Canon Powershot ga kopen, is al aardig duidelijk (de tests zijn lovend over beide modellen), alleen zit ik nog gigantisch te twijfelen tussen deze A60 en A70, dus of ik de 3.2 Megapixel wel nodig heb. Het is toch zo'n 80 euro meer. Hoge resolutie filmpjes is leuk, maar niet waar ik dat ding primair voor koop. Prachtig dat hier al zoveel mensen zitten die ervaring hebben hiermee, want het zal mijn eerste digitale camera worden en het is toch genoeg geld om goed over na te denken. Het zou anders niet m'n eerste miskoop zijn ;)

Voor de kiekjes die op internet verdwijnen, zal meer dan 1600x1200 niet zo nodig zijn, maar wat ik eigenlijk wil weten van mensen met wat meer ervaring hierin, is in hoeverre het uitmaakt voor afdrukken op fotopapier. Uiteraard zal m'n nieuwe aanwinst naar alle uitstapjes e.d. worden meegenomen en leuke foto's ronddelen/in album/aan de muur is dan vaak toch iets leuker dan met z'n allen achter 1 computerscherm zitten :) bovendien zal er weleens wat rondgestuurd worden naar mensen die geen PC hebben ;)

Hoe zit het dus met de kwaliteit van 15x10 en 30x20 foto's die je met de hoogste resoluties van de camera's (1600x1200 versus 2048x1536) kan laten afdrukken? Hangt wellicht ook af van hoe goed de fotoboer z'n werk doet, maar hopelijk hebben mensen hier ervaring mee. 15x10 moet sowieso perfect eruit komen, maar een 30x20 voor een fotolijstje oid mag van mij ook wel goed uit de verf komen.
Ik heb er n paar van 10X15 laten afdrukken bij de alber-heijn en die zijn haarscherp. Op andere formaten heb ik het dus nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

YAY! Eindelijk!....nog maar 2 weekjes wachten *zucht* er is nu tenminste wat helderheid. Hulde aan Progress...ze doen echt hun best en de terugkoppeling is echt toppie! naa...nu maar terug schakelen in wacht-modus... :O
Beste Vinod,

Eindelijk goed nieuws !!!

We hebben een bevestiging gekregen voor 75 stuks die onderweg zijn (daarmee kunnen we jouw order ook uitleveren) en tevens daarnaast nog een optie voor 200 stuks.

Hiermee zijn we dus wereldwijd 1 van de weinigen die A70 camera’s krijgen.
Dus gisteren bevestiging gehad, shipping deze week , ergens volgende week bij ons.

M.v.g.

Progress

[ Voor 1% gewijzigd door Nitai op 03-07-2003 09:40 . Reden: Naampie weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:38
Nitai schreef op 03 July 2003 @ 09:36:
YAY! Eindelijk!....nog maar 2 weekjes wachten *zucht* er is nu tenminste wat helderheid. Hulde aan Progress...ze doen echt hun best en de terugkoppeling is echt toppie! naa...nu maar terug schakelen in wacht-modus... :O

[...]
Ik heb hem ook bij Progress gekocht maar had hem binnen twee weken binnen. Mag ik hieruit concluderen dat het heel erg moeilijk is om nog ergens een A70 voor een redelijke prijs uit te halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

??? moet je nou eens kijken op deze site. De A60 voor 289 en de a40 voor 345???? Waarom zit er daar zo'n prijsverschil tussen?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh...75 stuks van Progress die onderweg zijn en ik ben ergens nummer 80 :(
Net niet mee met deze lichting. Dus zal voor mij wel 4 weekjes worden dan ofzo.
Hopelijk nog net voor 8 Augustus. Dat is net iets meer dan een maandje verder.

Happy4U Nitai :) je hebt er lang op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

shameblaster schreef op 03 July 2003 @ 09:55:
??? moet je nou eens kijken op deze site. De A60 voor 289 en de a40 voor 345???? Waarom zit er daar zo'n prijsverschil tussen?
Het heeft niets met de techniek of het materiaal te maken. Ik denk dat het productieprinciepe duurder is van de A40, verder zit er een stukje marketing tussen. Voor de klant is het dus veel beter om een A60/A70 te kopen, maar wie weet dat? Niet iedereen. Verder is de A60/A70 extreem slecht leverbaar, de A40 niet en hij kan erg veel het zelfde dus ja....

Hij was trouwens al langs geweest, je vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze week een A70 aanschaffen met 128 mb geheugen welk merk geheugen kan ik het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet veel uit, check de openingspost, staat een tabel in wat er hier veelal gebruikt wordt --> trek je conclusies. --> SanDisk, Transcend, Dane-Elec, enz.

Om even bot te zijn: waar ga je deze week een A70 'aanschaffen'?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alternate staat ie voor € 375 daar wilde ik vrijdag gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 10:00:
Argh...75 stuks van Progress die onderweg zijn en ik ben ergens nummer 80 :(
Net niet mee met deze lichting. Dus zal voor mij wel 4 weekjes worden dan ofzo.
Hopelijk nog net voor 8 Augustus. Dat is net iets meer dan een maandje verder.

Happy4U Nitai :) je hebt er lang op moeten wachten.
Gonnosoeke, thnx bro! Maar misschien zit jij er ook in toch? scheelt maar 5/6 mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
hint voor de mensen die de a70 zoeken

als je de kans hebt ga naar de harense smid toe die hebben een hele grote lading gekregen...

zijn gewoon op voorraad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de Harense Smid?
/edit: lekker dan: http://www.harensesmid.nl/winkels.html

Allemaal uit de buurt van Haarlem

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een winkel à la BCC, Megapool e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Laatst online: 29-04-2023
nou ja alleen een veeeeeel betere service als die andere winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duur issie daar btw? Vind (misschien slecht gekeken) geen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou vandaag een a70 halen bij Etelcom in Den Haag, zeggen ze tegen mij dat ze daar geen digicams verkopen :? , bel ik ff naar rotterdam ( had een alleen-engels sprekend gast aan de lijn B) ) vroeg ik naar de aanbieding van de a70 voor 349 ballen ( aanbieding geplaatst op 2-7-2003 gister dus) zei hij tegen mij dat het al uit voorraad is :(. Ik vroeg gelijk wanneer dan wel natuurlijk, als antwoord kreeg ik volgende week...

( lekker geregeld dan deze zaak, aanbieding plaatsen over een product dat ze niet eens in voorraad hebben en met een kans dat ik volgende week meer dan 349 ballen moet betalen ( lees euro's ipv ballen, want ik weet niet waar die euro toets zit ^_^ :D ) en niet vergeten _nog_ een grotere kans dat het volgende week weer niet in voorraad is :| )

ik ben niet negatief tegen deze winkel + website, maar ze mogen wel van mij die site updaten zodra een product uitverkocht is, of zelfs die aanbieding z.s.m. weghalen

...nog 7 dagen wachten... had nog wel beloofd voor iemand anders hetzelfde te halen ach ja...sorry mr. koel tis uitverkocht :/ :| ;( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem bij Alternate besteld en daar krijgen ze waarschijnlijk morgen een partij van 500 A70's binnen.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.