Leverbaarheid is geen criterium voor mijn keuze... dan wacht ik wel. Denk trouwens dat het wel een A70 wordt, alleen ga ik het idd moeilijk krijgen gezien de reacties hierjohnny.xxx schreef op 03 July 2003 @ 03:18:
ik denk eigenlijk dat je aan een A60 meer dan genoeg hebt.
en daar komt bij dat je voorlopig toch niet aan een A70 kan komen. dus vakantie shots maken zit er alvast niet in.
gisteren volgens hun site nog niet, maar nu heeft Informatique ze in voorraad... A60 voor 299, A70 voor 399. Ik kijk nog even.
Verwijderd
Zeg Natai,Nitai schreef op 03 juli 2003 @ 09:36:
YAY! Eindelijk!....nog maar 2 weekjes wachten *zucht* er is nu tenminste wat helderheid. Hulde aan Progress...ze doen echt hun best en de terugkoppeling is echt toppie! naa...nu maar terug schakelen in wacht-modus...
[...]
dus wanneer ik hem al op 10 juni heb besteld = 23 dagen (bij progress) dan
zou het zomaar kunnen zij dat ik hem ook komende week krijg?
Ik was ook al geweldig aan het zuchten.
Verwijderd
Ik heb hem rond 17e/18e juni besteld, dus zou goed kunnen dat jij ook bij die lichting
van 75 stuks zit. Aankomende week weten we meer...
van 75 stuks zit. Aankomende week weten we meer...
Verwijderd
heb maandag de A70 besteld bij http://www.internetcamerasdirect.nl/
voor E 385 (geen verzendkosten) en had um woensdag binnen
Verwijderd
...en daarbij zit nog geen CF-geheugen dus... wacht nog wel even mijn Progress bestelling af.
Verwijderd
Ik vind het bericht even hier boven erg interessant, hoe is de afdruk van de A60 op 30x20 formaat, ik bezit zelf een A60 en zou dit graag willen weten voor ik begin met bestellen
Hema bv ?
10*15 zag er netjes uit. Binnen 2 dagen.
10*15 zag er netjes uit. Binnen 2 dagen.
Zelf heb ik nog niks af laten drukken, maar in dit topic is het al vaker besproken en volgens mij vooral in deel 2. Er is zelfs een vergelijking van verschillende zaken gemaakt.
Ik geloof dat de resolutie van de A60 net voldoet voor 10x15 afdrukken, maar voor meer (A4) wel meer gewenst is. Dat is natuurlijk ook heel persoonlijk; welke eisen stel je er zelf aan. (Even snel uitgerekend: je hebt het over een verschil van ongeveer 133DPI, respectievelijk 170DPI op A4, volgens mij..)
Even terugzoeken dus en je komt alles tegen wat je weten wilt..
Ik geloof dat de resolutie van de A60 net voldoet voor 10x15 afdrukken, maar voor meer (A4) wel meer gewenst is. Dat is natuurlijk ook heel persoonlijk; welke eisen stel je er zelf aan. (Even snel uitgerekend: je hebt het over een verschil van ongeveer 133DPI, respectievelijk 170DPI op A4, volgens mij..)
Even terugzoeken dus en je komt alles tegen wat je weten wilt..
[ Voor 13% gewijzigd door Tycoontje op 03-07-2003 15:55 ]
Verwijderd
die's liev
/me is ook dol op zijn katten. alleen zit ik nu op stage, en weet de link niet meer uit mijn hoofd

en nu maar hopen dat SmartDodo niet boos op me wordt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 16:21 . Reden: grrrr, stomme quote ]
its Nitai!Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:37:
[...]
Zeg Natai,
dus wanneer ik hem al op 10 juni heb besteld = 23 dagen (bij progress) dan
zou het zomaar kunnen zij dat ik hem ook komende week krijg?
Ik was ook al geweldig aan het zuchten.

Uhm ik weet niet of je het dan krijgt, ik heb het op 4 juni besteld....ligt eraan op welke positie je staat in de backorder van hun.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
ja dat waren de laatste, ik had gebeld...en 3x raden.....ze hadden hem nietVerwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 14:41:
heb maandag de A70 besteld bij http://www.internetcamerasdirect.nl/
Verwijderd
ik heb net een a70 besteld bij informatique.nl incl 2 x 256 mb CF, nou maar afwachten of ze hem daadwerkelijk op voorraad hebben.. was wel redelijk aan de prijs (399)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 17:31 ]
Zo, na lang (ahum 3 dagen) wachten heb ik dan mn lensadapter. Goede service daar in Duitsland bij www.imaging-one.de hoor! De beste man heeft me nog even opgebeld om te vragen of het allemaal wel klopte (ik had in mijn brandhout-duits er bij geschreven dat ik wel graag een mailtje had als hij het op de post had gedaan). Toppie!!

Zoals misschien wel te zien komt de lens erg dicht bij het filter. Is dit normaal? Het scheelt hooguit 1 mm tussen het filter en de lens. Of ben ik nu te bang (dat de lens tegen het filter aan komt en dan of andere E18 fout gaat geven)?
PS: Sorry voor de slechte pic, maar hij is dan ook niet met een A60/70 geschoten (Olympus C-2040 zoom)

Zoals misschien wel te zien komt de lens erg dicht bij het filter. Is dit normaal? Het scheelt hooguit 1 mm tussen het filter en de lens. Of ben ik nu te bang (dat de lens tegen het filter aan komt en dan of andere E18 fout gaat geven)?
PS: Sorry voor de slechte pic, maar hij is dan ook niet met een A60/70 geschoten (Olympus C-2040 zoom)
Iets beters ja,Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 15:45:
Oh ja, ik gooi er gelijk nog maar één tegen aan, wat is een goede winkel om je digitale foto's af te drukken? Prijs, kwaliteit, snelheid?
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2?limit=999
en zoeken op afdrukken. Voldoende info.
Cool! Ik ga hem daar ook halen denk ik. Wil je trouwens ff die pic opnieuw uppen? ik zie maar 10% namelijkreclamedoos schreef op 03 July 2003 @ 19:09:
Zo, na lang (ahum 3 dagen) wachten heb ik dan mn lensadapter. Goede service daar in Duitsland bij www.imaging-one.de hoor! De beste man heeft me nog even opgebeld om te vragen of het allemaal wel klopte (ik had in mijn brandhout-duits er bij geschreven dat ik wel graag een mailtje had als hij het op de post had gedaan). Toppie!!
[afbeelding]
Tijdens mijn zoekactie naar de lensadapter kwam ik op bij het volgende uit:
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/canon/12811.htm
Heb ze een mailtje gestuurd en blijkt een groothandel achter te zitten die exporteert. Ik vroeg specifiek om de adapter en die kon uit voorraad geleverd worden werd gezegd. Weet niet of ze ook nog camera's in voorraad hebben...
http://www.marktplaats.nl/markt/foto/canon/12811.htm
Heb ze een mailtje gestuurd en blijkt een groothandel achter te zitten die exporteert. Ik vroeg specifiek om de adapter en die kon uit voorraad geleverd worden werd gezegd. Weet niet of ze ook nog camera's in voorraad hebben...
Verwijderd
woei
/me heeft ook een canon powershot A70 in huis..
kwam hem toevallig in amstelveen bij de mega p00l tegen
v00r alle mensen die nu naar de mega pool rennen..
het was de laatste
/me heeft ook een canon powershot A70 in huis..
kwam hem toevallig in amstelveen bij de mega p00l tegen
v00r alle mensen die nu naar de mega pool rennen..
het was de laatste
Heb gisteren mijn A70 binnengekregen (besteld bij Informatique, samen met een 128MB Dane-elec CF-kaartje). Meteen nadat ik besteld had stond er dat ze niet meer leverbaar waren, dus was net op tijd gelukkig
. Nu moet ik binnenkort nog een GP Powerbank rapid + vier 2100 mAh batterijen aanschaffen. Ben bezig de drie A60/A70 topics door te lezen, maar dat kost nogal wat tijd 
Vraagje tussendoor; hoe snel is bij jullie de dataoverdracht van de camera naar de PC via USB? Ik heb ff gemeten, hier is het zo'n 400 tot 600 kb/s.. is dit redelijk?
Verder viel het me op dat de camera het kaartje als 123MB herkent, is die 5MB 'gereserveerd' voor een of ander doeleinde of klopt dit gewoon niet? Niet dat ik me er echt aan stoor ofzo..
Vraagje tussendoor; hoe snel is bij jullie de dataoverdracht van de camera naar de PC via USB? Ik heb ff gemeten, hier is het zo'n 400 tot 600 kb/s.. is dit redelijk?
Verder viel het me op dat de camera het kaartje als 123MB herkent, is die 5MB 'gereserveerd' voor een of ander doeleinde of klopt dit gewoon niet? Niet dat ik me er echt aan stoor ofzo..
[ Voor 16% gewijzigd door Zap op 03-07-2003 21:04 ]
#
Dat kan wel kloppen jaZap schreef op 03 July 2003 @ 21:01:
Snelheid is wel aan de lage kant. Ik geloof dat ik zelf op ongeveer 1.5mb/s uitkwam, volledige USB snelheid. Maar dat kom je nog wel tegen in deel 1Zap schreef op 03 juli 2003 @ 21:01:
Heb gisteren mijn A70 binnengekregen (besteld bij Informatique, samen met een 128MB Dane-elec CF-kaartje). Meteen nadat ik besteld had stond er dat ze niet meer leverbaar waren, dus was net op tijd gelukkig. Nu moet ik binnenkort nog een GP Powerbank rapid + vier 2100 mAh batterijen aanschaffen. Ben bezig de drie A60/A70 topics door te lezen, maar dat kost nogal wat tijd
Die 123mb klopt ook. Bij mij is het 244. Volgens mij zijn het geen echte megabytes, maar 128000000 bytes (deel maar eens door 1048576...)
Ik heb niet echt gekeken, maar wel zitten rekenen. Ik zit ook rond die rate, netjes dusZap schreef op 03 July 2003 @ 21:01:
Ik heb het ook, alleen denk ik dat de cam met 1024KB = 1MB rekent en de fabrikanten doen dat nooit.Verder viel het me op dat de camera het kaartje als 123MB herkent, is die 5MB 'gereserveerd' voor een of ander doeleinde of klopt dit gewoon niet? Niet dat ik me er echt aan stoor ofzo..
Verwijderd
Ik kwam laast bij een klein testje op 0,4 MB/s dus zijn je waarden wel redelijk. Heb alleen wel het idee dat er verschil in snelheid zit met het downloaden van je foto's met Windows Explorer en de bijgeleverde ZoomBrowser EX. Volgens mij gaat het via Windows Explorer sneller. Heb dit nog niet grondig kunnen testen.Zap schreef op 03 July 2003 @ 21:01:
Bij 256 MB Dane Elec ziet ie maar 243 MB....Verder viel het me op dat de camera het kaartje als 123MB herkent, is die 5MB 'gereserveerd' voor een of ander doeleinde of klopt dit gewoon niet? Niet dat ik me er echt aan stoor ofzo..
offtopic:
Wortel vertrekt zaterdag voor 3,5 week naar Nieuw Zeeland
, en hoopt daar 528 MB aan mooie plaatjes te schieten 
Wortel vertrekt zaterdag voor 3,5 week naar Nieuw Zeeland
Verwijderd
wohooo kheb sinds gisteren de A70 + 256mb + tasje + gp powerbank 3, en dit is echt een supersetje 
ik kwam thuis, direct ff 1 snel geschoten, en haarscherp, een macro was het..
alleen vind ik af en toe heel gek bij macro's dat , als je hem half indrukt, dat ie dan scherp stelt alleen dan is het beeld scherp en dan wordt het weer onscherp zegmaar
beetje vaag.. zit ik dan te dichtbij?
Maar hij KAN hem wel scherpstellen alleen daar "springt" ie voorbij
ik kwam thuis, direct ff 1 snel geschoten, en haarscherp, een macro was het..
alleen vind ik af en toe heel gek bij macro's dat , als je hem half indrukt, dat ie dan scherp stelt alleen dan is het beeld scherp en dan wordt het weer onscherp zegmaar
Het is inderdaad een beetje vreemd om te zienVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 23:18:
Verwijderd
goed, nog even checken: een lensadapter is om lenzen op te schroeven. zijn dat analoge lenzen of lenzen voor digitale camera;s?
en waarvoor heb je dan weer de teleconverter nodig? wat doet die als je al een adapter hebt, dan kan je er toch al een andere lens opschroeven?
oja, zijn er ook nog andere merken die lens-accessoires maken voor de canon a60?
alvast bedankt
Daan
ps. sorry dat ik t misschien helemaal verkeerd heb begrepen, maarja.
morgen krijg ik mn a60! 285, afhalen bij pcl computers in r'dam, ze hadden m niet meer maar hebben m bijbesteld van t hoofdkantoor, ze houden er 1 apart. goeie service!
Daan
en waarvoor heb je dan weer de teleconverter nodig? wat doet die als je al een adapter hebt, dan kan je er toch al een andere lens opschroeven?
oja, zijn er ook nog andere merken die lens-accessoires maken voor de canon a60?
alvast bedankt
Daan
ps. sorry dat ik t misschien helemaal verkeerd heb begrepen, maarja.
morgen krijg ik mn a60! 285, afhalen bij pcl computers in r'dam, ze hadden m niet meer maar hebben m bijbesteld van t hoofdkantoor, ze houden er 1 apart. goeie service!
Daan
Paar leuke plaatjes vond ik:
Zwartwit

Jump (voor de peozenliefhebbers onder ons
)

macro (geloof ik
)
Zwartwit

Jump (voor de peozenliefhebbers onder ons

macro (geloof ik

[ Voor 6% gewijzigd door -ChRiZz- op 04-07-2003 00:55 ]
Slache!
Er bestaan filters speciaal voor digitale camera's. Maar gewone filters kun je ook gebruiken. De adapter heb je nodig als je een filter, teleconverter oid op de camera wilt gebruiken. Anders kun je er niets op vastmakenVerwijderd schreef op 04 July 2003 @ 00:51:
Er zijn ook andere filters te gebruiken op de lensadapter. Zolang ze maar de goede maat hebben 52mm.
De benaming filters en lenzen worden nogal door elkaar gebruikt. Zie een filter als een stukje dun glas. Lens wordt meestal gebruikt als benaming voor een objectief. Objectieven kun je niet op de camera bevestigen, filters wel
offtopic:
Je hoeft je naam niet onderaan een post te zetten, niet groeten is niet onbeleefd
Je hoeft je naam niet onderaan een post te zetten, niet groeten is niet onbeleefd
don't mock me boy!
beetje het zout inwrijven....
Dat van die geheugen trouwens, het is normaal dat je niet de capaciteit ten volle benut, is ook met harde schijven zo.
Verwijderd
hm vreemd, ik heb hem gistermiddag besteld en kreeg vannochtend de bevestiging van verzending en de track & trace van tpg dus was gister nog wel leverbaar..waarschijnlijk weer nieuwe voorraad dan.. ik zie op de site dat ze nog wel leverbaar zijn, mijne wordt maandag waarschijnlijk afgeleverd.Zap schreef op 03 juli 2003 @ 21:01:
Heb gisteren mijn A70 binnengekregen (besteld bij Informatique, samen met een 128MB Dane-elec CF-kaartje). Meteen nadat ik besteld had stond er dat ze niet meer leverbaar waren, dus was net op tijd gelukkig.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 11:08 ]
Verwijderd
die poezesprong is mooi!CSCExter schreef op 04 July 2003 @ 00:52:
Paar leuke plaatjes vond ik:
Zwartwit
[afbeelding]
Jump (voor de peozenliefhebbers onder ons)
[afbeelding]
macro (geloof ik)
[afbeelding]
Verwijderd
Misschien is het wat handiger om wat meer on-topic te blijven, want het gaat tegenwoordig meer om besteltaferelen dan wat anders. Misschien dat de bestelverhalen beter via irc uitgesproken kunnen worden, dan is de communicatie ook nog wat duidelijker.
Ik zou hier persoonlijk gewoon liever meer foto's + exif-data + bewerkingstechnieken en tips (en natuurlijk vragen van nieuwe camera-bezitters) zien. Het is tenslotte een ervaringen-topic en niet een "bestel ervaringen-topic".
Niet om te zeuren, maar het mag allemaal wat meer on-topic !!!
Ik zou hier persoonlijk gewoon liever meer foto's + exif-data + bewerkingstechnieken en tips (en natuurlijk vragen van nieuwe camera-bezitters) zien. Het is tenslotte een ervaringen-topic en niet een "bestel ervaringen-topic".
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 12:28 ]
Hoe komt het dat die foto zo wazig is??
offtopic:
Ajax=Ajakkes
Ajax=Ajakkes
Cons:::BB4E
Verwijderd
vanuit de auto gemaaktshameblaster schreef op 04 July 2003 @ 12:33:
[...]
Hoe komt het dat die foto zo wazig is??
offtopic:
Ajax=Ajakkes
en heb nogal vieze ruiten
Verwijderd
Net een klein driepootstatiefje gehaald bij de lokale fotoboer in Enschede. Leek me wel handig voor de vakantie om leuke avondshots te kunnen maken. Heb nu namelijk al een flinke kras
aan de onderzijde van m'n A60 zitten doordat ik hem ergens niet helemaal goed had neergezet.
Het is een klein (12 cm hoog) flezibel statiefje van metaal (pootjes kun je in alle vormen buigen) en koste maar € 4,75. Merk: Vanguard, model VS-40

(statief onder camera)

(detail schroefdraad)
Het is een klein (12 cm hoog) flezibel statiefje van metaal (pootjes kun je in alle vormen buigen) en koste maar € 4,75. Merk: Vanguard, model VS-40

(statief onder camera)

(detail schroefdraad)
Verwijderd
Heej die heb ik ook ! Best een leuk dingetje, maar ik ga denk ik toch nog zo een kijkshop statief erbij halen (luxon ofzo ?)Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 13:16:
Net een klein driepootstatiefje gehaald bij de lokale fotoboer in Enschede. Leek me wel handig voor de vakantie om leuke avondshots te kunnen maken. Heb nu namelijk al een flinke krasaan de onderzijde van m'n A60 zitten doordat ik hem ergens niet helemaal goed had neergezet.
[afbeelding]
(statief onder camera)
[afbeelding]
(detail schroefdraad)
Verwijderd
ik kon kiezen uit dat statiefje, eentje van kodak meen ik.
versus: een of ander 'vast' metalen statiefje, ong. even groot, maar met uitschuifbare pootjes en een beter vergrendelsysteem. beter dus. was ook maar 4 euro. ik zal er eens een fotootje van maken als ik mn a60 heb.
welk groot statief is goedkoop en goed genoeg voor een a60?
versus: een of ander 'vast' metalen statiefje, ong. even groot, maar met uitschuifbare pootjes en een beter vergrendelsysteem. beter dus. was ook maar 4 euro. ik zal er eens een fotootje van maken als ik mn a60 heb.
welk groot statief is goedkoop en goed genoeg voor een a60?
Die heb ik ook, maar dan voor maar 2 euro, bij een fotoboer in Zoetermeer (voor de kenners: dat zaakkie tegenover de kerk in de dorpsstraat)Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 13:16:
Net een klein driepootstatiefje gehaald bij de lokale fotoboer in Enschede. Leek me wel handig voor de vakantie om leuke avondshots te kunnen maken. Heb nu namelijk al een flinke krasaan de onderzijde van m'n A60 zitten doordat ik hem ergens niet helemaal goed had neergezet.
[afbeelding]
(statief onder camera)
[afbeelding]
(detail schroefdraad)
If it ain't broken, play with it till it breaks.
En ik heb m'n lensadapter!
Lekker stukkie voor gereden, maar ach... had toch niks te doen. En nog redelijk mazzel gehad met files.. (of was ik misschien te blij dat ik 'm had?)
Nu nog ergens een circular polarisatie filter scoren...
Lekker stukkie voor gereden, maar ach... had toch niks te doen. En nog redelijk mazzel gehad met files.. (of was ik misschien te blij dat ik 'm had?)
Nu nog ergens een circular polarisatie filter scoren...
Verwijderd
Heb even wat foto's van een dagje Zweden online gezet. Foto's zijn gemaakt met canon A60, verder niet nabewerkt met fotosoep. Alleen geresized van 1600x1200 superfine naar 800x600.
Graag commentaar
foto's van dagje zweden
Graag commentaar
foto's van dagje zweden
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 17:18 ]
Verwijderd
ik vind die scherpte diepte erg leuk! vage achtergronden zuigen je aandacht naar de voorgrond! echt mooi.
Verwijderd
vraagje: ik wil graag op north sea jazz (volgend weekend) fotos maken, zonder de flitser te gebruiken, ik krijg mn a70 maandag binnen en heb ook niet bijster veel ervaring met binnen fotograferen: kan ik redelijke fotos maken met de standaard a70 (zonder extra filters) vanuit een zaal naar een verlicht podium zonder flitser, of wordt dit niks?
ministatiefje lag bij Foka voor 3,50, nog gezocht naar een lens adapter maar niks gevonden in Rdam. groter statief van Luxon was daar 24,95
ministatiefje lag bij Foka voor 3,50, nog gezocht naar een lens adapter maar niks gevonden in Rdam. groter statief van Luxon was daar 24,95
Het zijn wel mooie foto's.Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 17:16:
Heb even wat foto's van een dagje Zweden online gezet. Foto's zijn gemaakt met canon A60, verder niet nabewerkt met fotosoep. Alleen geresized van 1600x1200 superfine naar 800x600.
Graag commentaar
foto's van dagje zweden
Hoe heb je ze gemaakt op auto mode landschap ofso?
Verwijderd
Zowiezo zal je flitser idd niks uithalen aangezien het podium pakken verder dan de 5m (?) is die een flitser aankan.Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 17:47:
vraagje: ik wil graag op north sea jazz (volgend weekend) fotos maken, zonder de flitser te gebruiken, ik krijg mn a70 maandag binnen en heb ook niet bijster veel ervaring met binnen fotograferen: kan ik redelijke fotos maken met de standaard a70 (zonder extra filters) vanuit een zaal naar een verlicht podium zonder flitser, of wordt dit niks?
Het beste is de belichtingstijd (sluitertijd) wat langer te zetten denk ik...dan moet dit wel lukken. Helaas heb je bij een grotere sluitertijd ook meer last van beweging. Als je zitplaatsen hebt kan je het toestel wss wel goed stilhouden maar bij staanplaatsen kan dit wel eens moeilijk worden.
Proberen maar zou ik zo zegge

Verwijderd
Iemand nog zin om de handleiding van de a70 opnieuw te uppen? Ben heel de topic al nagelopen (vanaf deel 1!) maar kan geen enkele URL vinden waar de handleiding (nog) te d/l is.. Someone..? Pretty please?
TIA
Misschien handig voor mensen die lenzen op hun cam willen moet je hier ff kijken.
Als het niks is sorry dan. Ik snap zelf niks van al die lenzen waar jullie het over hebben.
En neo_2K de handleiding staat wel op het forum in deel 2, Maar ik bespaar je het zoeken hij is hier te downloaden.
Ik heb mijn a60 bij informatique gehaald en daar krijg je een nederlandse a60/70 handleiding erbij
Als het niks is sorry dan. Ik snap zelf niks van al die lenzen waar jullie het over hebben.
En neo_2K de handleiding staat wel op het forum in deel 2, Maar ik bespaar je het zoeken hij is hier te downloaden.
Ik heb mijn a60 bij informatique gehaald en daar krijg je een nederlandse a60/70 handleiding erbij
Verwijderd
Foto nummer 1,2,11,17 en 18 zijn in auto mode gemaakt. De rest op landschap. Verder alle foto's White Balance = Auto, AF Mode = Single AF enMetering Mode = Evaluative.shameblaster schreef op 04 July 2003 @ 17:49:
[...]
Het zijn wel mooie foto's.
Hoe heb je ze gemaakt op auto mode landschap ofso?
Na een week weg ben ik er weer om zo goed mogenlijk hier vragen te beantwoorden 
Idd, stom foutje van me.
Vandaag de A70 opgehaald bij de Combi hier in het dorp voor 399 euro, normale prijs was 469, dus klein beetje mazzel gehad. Was ook de enige die ze deze maand hadden binnengekregen
Buiten het feit dat het een beetje veel van het zelfde is, zijn het aardige foto's. Niet bijzonder, maar wel gelukt. Eigenlijk doe je hetzelfde als ik, veel foto's maken van uitzichten e.d. in de hoop dat er wat leuke tussen zitten.Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 17:16:
Graag commentaar
foto's van dagje zweden
Of heb ik het mis?
Bedankt voor je meedenken. Je zit in de richting, maar volgens mij is die adapter voor de A40. De A60/A70 heeft dacht ik de LA-DC52D nodig...shameblaster schreef op 04 July 2003 @ 18:04:
Misschien handig voor mensen die lenzen op hun cam willen moet je hier ff kijken.
[ Voor 34% gewijzigd door Crusader op 05-07-2003 00:11 ]
Verwijderd
Je zit ernaast, het is echt de CCrusader schreef op 05 July 2003 @ 00:09:
[...]
Bedankt voor je meedenken. Je zit in de richting, maar volgens mij is die adapter voor de A40. De A60/A70 heeft dacht ik de LA-DC52D nodig...
Nee, het is de LA-DC52C voor de A60/A70.Crusader schreef op 05 July 2003 @ 00:09:
[...]
Bedankt voor je meedenken. Je zit in de richting, maar volgens mij is die adapter voor de A40. De A60/A70 heeft dacht ik de LA-DC52D nodig...
(LA-DC52B is voor A30/A40 en de LA-DC52 voor de A10/A20).
Het verschil zit 'm geloof ik in de lengte. De aansluiting is waarschijnlijk hetzelfde, maar de lenzen komen niet allemaal even ver naar buiten denk ik.
Daar gaan we dan hard aan trekkenVerwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:28:
Misschien is het wat handiger om wat meer on-topic te blijven, want het gaat tegenwoordig meer om besteltaferelen dan wat anders. Misschien dat de bestelverhalen beter via irc uitgesproken kunnen worden, dan is de communicatie ook nog wat duidelijker.
Verwijderd
ik heb hier een tijdje geleden ook iets over opgemerkt, maar telkens komen er weer nieuwe mensen, die hier niet van op de hoogte zijn, dit topic binnenvallen met als eerste post hun hele bestelverhaal.Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:28:
de nieuwe plannen met besteltopics zijn dan ook een prima initiatief
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 01:36 ]
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vindt bestelperikelen wel degelijk van belang in dit topic! Het mag dan wel "het ervaringen met" topic zijn, maar voor toekomstige gebruikers van deze fantastische camera is het wel relevant om te weten dat de A70 heel moeilijk leverbaar is... Dit is een nieuwe camera en er zijn er maar weinig van in omloop, als ie ruim leverbaar is, dan zullen de bestelperikelen vanzelf verdwijnen, ik haal er iig nuttige info uit....
In mijn beperkte ervaring ben ik niet eerder tegengekomen dat iets wat zo ontzettend populair is ook zo slecht leverbaar is... Beetje gemiste kans van Canon denk ik
Nu ga ik slapen...
In mijn beperkte ervaring ben ik niet eerder tegengekomen dat iets wat zo ontzettend populair is ook zo slecht leverbaar is... Beetje gemiste kans van Canon denk ik
Nu ga ik slapen...
Goed, goed, ik zat ernaast met die type aanduiding van de lensadapter 
Wist het ook niet helemaal zeker meer
Wist het ook niet helemaal zeker meer
Verwijderd
Dat is een mooie zaak; een bestelFAQ zou de lucht al een hoop doen klaren voor de bestellers denk ikSmartDoDo schreef op 05 July 2003 @ 01:06:
[...]
Daar gaan we dan hard aan trekkenIn het licht van Canon A70/A60, kopen, bestellen, waar, hoe! en SmartDoDo in "Niveau van vragen in grote... topics" heb ik besloten voor het aankomende deel 4 een FAQ over de camera's te maken. Ook zullen vragen over de leverbaarheid van camera's niet meer gewenst zijn. Wmb gaat de nadruk weer geheel op: Ervaringen met het gebruik van de camera's

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:48:
[...]
Dat is een mooie zaak; een bestelFAQ zou de lucht al een hoop doen klaren voor de bestellers denk ik(En anders is er natuurlijk altijd de moegelijkheid om zelf wat uit te zoeken voordat je gaat bestellen he
)
offtopic:
Het is iig mijn bedoeling de kwaliteit van het topic wat omhoog te halen. Minder bestelperikelen en meer ervaringen en e.d. Er komt een duidelijker deel Topicregels in (kort hoor
) en ik ga kijken of het mogelijk is mensen met leveringsvragen zo goed mogelijk tegemoet te komen. Verder wil ik het graag hierbij laten en weer back ontopic 
Het is iig mijn bedoeling de kwaliteit van het topic wat omhoog te halen. Minder bestelperikelen en meer ervaringen en e.d. Er komt een duidelijker deel Topicregels in (kort hoor
Verwijderd
als de bestelperikels dan toch hier moeten
ik heb er al 1 besteld (donderdag) wordt maandag geleverd (399+7,50 rembours) door infromatique met nl handleiding en 2x256 mb CF (110)
voor de mensen die er 1 (a70) zoeken, ik zag er gister een stuk of 5 liggen bij Mediamarkt rotterdam centrum, deze hadden ze nog niet op donderdag..
bedankt voor die tip over binnen fotograferen, ik ga lekker veel experimenteren op north sea jazz en zal de beter geslaagde experimenten hier posten.
voor de mensen die er 1 (a70) zoeken, ik zag er gister een stuk of 5 liggen bij Mediamarkt rotterdam centrum, deze hadden ze nog niet op donderdag..
bedankt voor die tip over binnen fotograferen, ik ga lekker veel experimenteren op north sea jazz en zal de beter geslaagde experimenten hier posten.
Je leest niet goed
enathlonkmf schreef op 04 July 2003 @ 15:40:
...Of een product verkrijgbaar is... dat weet alleen de winkels zelf.
De opmerking waar je hem besteld hebt en dat hij aldaar op voorraad is heb ik geen probleem mee. Daar kunnen mensen die een camera zoeken hun voordeel mee doenSmartDoDo schreef op 05 July 2003 @ 01:06:
[...]
Ook zullen vragen over de leverbaarheid van camera's niet meer gewenst zijn. Wmb gaat de nadruk weer geheel op: Ervaringen met het gebruik van de camera's
Ik denk dat ik komende week eens een stukje met de auto ga rijden en dan bij Schiphol uit ga komen. Eens kijken hoe de foto's uitkomen, als het wat is dan zal ik wel gelijk wat beeldmateriaal posten
Verwijderd
Precies, helemaal mee eens. Je bent helemaal geen zeikerd!Orangeman schreef op 05 July 2003 @ 02:22:
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vindt bestelperikelen wel degelijk van belang in dit topic! Het mag dan wel "het ervaringen met" topic zijn, maar voor toekomstige gebruikers van deze fantastische camera is het wel relevant om te weten dat de A70 heel moeilijk leverbaar is... Dit is een nieuwe camera en er zijn er maar weinig van in omloop, als ie ruim leverbaar is, dan zullen de bestelperikelen vanzelf verdwijnen, ik haal er iig nuttige info uit....
In mijn beperkte ervaring ben ik niet eerder tegengekomen dat iets wat zo ontzettend populair is ook zo slecht leverbaar is... Beetje gemiste kans van Canon denk ik![]()
Nu ga ik slapen...
Maar wanneer je een apart topic opent over bestelperikelen
wordt het meteen gesloten. Bedankt SmartDodo & friends.
Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 16:16:
[...]
Precies, helemaal mee eens. Je bent helemaal geen zeikerd!
Maar wanneer je een apart topic opent over bestelperikelen
wordt het meteen gesloten. Bedankt SmartDodo & friends.
Ik heb me vandaag maar even een cir. pol. filter aangeschaft (merk noname, japanse makelij). Hieronder een foto met een een foto zonder het filter er op om het nog maar eens te laten zien voor mensen die het effect nog niet gezien hadden. Foto's gemaakt met mn A70
Met filter

Zonder filter

PS: vanavond is hier een balooning night glow (allemaal luchtballonnen die op de grond blijven staan en in het donker met hun branders gaan spelen oid). Iemand tips om daar mooie pics van te schieten met mn A70 (diafragma instellingen, sluitertijden, etc.)?
Met filter

Zonder filter

PS: vanavond is hier een balooning night glow (allemaal luchtballonnen die op de grond blijven staan en in het donker met hun branders gaan spelen oid). Iemand tips om daar mooie pics van te schieten met mn A70 (diafragma instellingen, sluitertijden, etc.)?
[ Voor 24% gewijzigd door reclamedoos op 05-07-2003 16:47 ]
Leuk om te zien reclamedoos
Zeker bij water kan het verschil echt groot zijn van grote reflectie tot gewoon door het water de vissen zien. Meestal moet er dan wel wat met de hoek waarin je de foto neemt gespeeld worden. Als ik dit zie, dan moet ik toch ook maar snel die lensadapter in handen krijgen
Je hoeft niet te spelen met de hoek. De voorkant van het filter is te draaien. Dan kan je camera dus altijd in de gewenste positie blijven houden. Maar het is wel erg moeilijk op het LCD-scherm te zien of je het filter goed hebt gedraait.SmartDoDo schreef op 05 July 2003 @ 16:47:
Leuk om te zien reclamedoosZeker bij water kan het verschil echt groot zijn van grote reflectie tot gewoon door het water de vissen zien. Meestal moet er dan wel wat met de hoek waarin je de foto neemt gespeeld worden. Als ik dit zie, dan moet ik toch ook maar snel die lensadapter in handen krijgen
reclamedoos schreef op 05 juli 2003 @ 16:49:
[...]
Je hoeft niet te spelen met de hoek. De voorkant van het filter is te draaien. Dan kan je camera dus altijd in de gewenste positie blijven houden. Maar het is wel erg moeilijk op het LCD-scherm te zien of je het filter goed hebt gedraait.
nou hier een aantal ervaringen met de a70.
ik had de cam dus een maand voor onze vakantie naar florida.
in florida heb ik dus 2 weken goed kunnen oefen met fotograferen.
veel binnen opnames/vuurwek/nachtopnames enz enz.
hetgeen allemaal redelijk lukte.
veel geklooi in p/tv/av/m mode waardoor ik vaak niks van de shows zag.
ik vond alleen dat de flits vaak toch binnenopnames en ook buitenopnames een beetje verklooide.
na 2 weken intensief gebruik vind ik het een goeie cam en met wat meer ervaring in de modes kom je een heel eind.
ik had de cam dus een maand voor onze vakantie naar florida.
in florida heb ik dus 2 weken goed kunnen oefen met fotograferen.
veel binnen opnames/vuurwek/nachtopnames enz enz.
hetgeen allemaal redelijk lukte.
veel geklooi in p/tv/av/m mode waardoor ik vaak niks van de shows zag.
ik vond alleen dat de flits vaak toch binnenopnames en ook buitenopnames een beetje verklooide.
na 2 weken intensief gebruik vind ik het een goeie cam en met wat meer ervaring in de modes kom je een heel eind.
[ Voor 8% gewijzigd door jejeh op 05-07-2003 17:47 . Reden: foute url ]
Nou hier zijn weer wat foto's van mijn a60
Kliep is ff door de tuin:

Orgineel 1600*1200
een vaag beestje dat op de tuintafel was geland en heel stil zit, zit er al een uur maar beweegt nog wel
.

Orgineel 1600*1200
Een larve die bij de vijver zat hier was een libelle uitgekomen.

Orgineel 1600*1200
een vaag beestje dat op de tuintafel was geland en heel stil zit, zit er al een uur maar beweegt nog wel

Orgineel 1600*1200
Een larve die bij de vijver zat hier was een libelle uitgekomen.
Keep tryin'
Keep tryin'
Ook ik wil een digicam gaan kopen en de A60 is op dit moment mijn eerste keus.
Enkele vragen:
- Is het mogelijk om een accu in deze cam te plaatsen?
Zo ja, wat is het typenummer (zodat ik de prijs op kan zoeken)?
- Is het mogelijk om een kaartje van 512MB Compact Flash in deze cam te plaatsen?
- Heeft iemand ervaring met www.pick2pay.nl ?
Ze zijn nl. de goedkoopste in de pricewatch (€ 270,- )
Enkele vragen:
- Is het mogelijk om een kaartje van 512MB Compact Flash in deze cam te plaatsen?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
-beesje werkt op gewone AA batterijen, lekker makkelijkRAILGUNNER schreef op 05 July 2003 @ 23:52:
Ook ik wil een digicam gaan kopen en de A60 is op dit moment mijn eerste keus.
Enkele vragen:
-ik heb er een Kingston 512Mb inzitten (ik heb danwel een A70, maar in dat opzicht zijn ze gelijk)
-geen ervaring, shopsurvey een idee?
Is het dan helemaal niet mogelijk om een accu te plaatsen?johnny.xxx schreef op 06 juli 2003 @ 00:11:
-beesje werkt op gewone AA batterijen, lekker makkelijk
-geen ervaring, shopsurvey een idee?
Ik heb 't niet zo op batterijen.
De shopsurvey heb ik gecheckt, maar deze winkel is nog niet echt bekend (15 surveys ofzo).
Ik hoop dat enkele Gotters deze site al gebruikt hebben voor de aanschaf van een A60/A70, zodat ik wat over de wachttijden te weten kom.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
een accu is juist veel lastiger, als je stroom op is loop je gewoon een blokker ofzo binnen om nieuwe batterijen te kopen, gaat bij een accu niet makkelijk.
Koop een lader, plus 1 of meer setjes oplaadbare NiMH batterijen. Een GP PowerBank bijvoorbeeld.RAILGUNNER schreef op 06 juli 2003 @ 00:14:
[...]
Is het dan helemaal niet mogelijk om een accu te plaatsen?
Ik heb 't niet zo op batterijen.
Inderdaad. In principe heb je aan 2 setjes van 4 batterijen genoeg want de batterijen gaan relatief lang mee. Daarbij zijn de batterijen eventueel uitwisselbaar met andere apparatuur, een accu nietSfynx schreef op 06 July 2003 @ 01:11:
[...]
Koop een lader, plus 1 of meer setjes oplaadbare NiMH batterijen. Een GP PowerBank bijvoorbeeld.
ja dat is het nou ik krijg de macro foto's niet zo scherp in de p mode.dbzfan schreef op 05 July 2003 @ 19:10:
Leuk onderwerp, wel is de compositie niks en zijn ze een beetje flets.
Keep tryin'
deze foto is op auto genomen:

orgineel 1600*1200

Zet anders de autofocus op z'n laagst (5 cm) en klik dan.
Clickable:
[url=url van grote plaatje] [img]url van kleine plaatje[/img][/url]
Clickable:
[url=url van grote plaatje] [img]url van kleine plaatje[/img][/url]
Ahhhhhh mijn A70 is kapot!!! 
Op de een of andere manier zit de lens nu scheef, het stuk wat niet hoort te draaien is dus gedraaid
Krijg ook een E18 fout... Hebben meer mensen dit gehad?
Denken jullie dat ik m binnen 2 weken terugheb als ik m opstuur?
Op de een of andere manier zit de lens nu scheef, het stuk wat niet hoort te draaien is dus gedraaid
Er zijn er wel meer geweest, niet veel gelukkig. Wat wachttijd betreft, daar is weinig over te zeggen. Ik had ook een defect aan mijn camera en had binnen een week weer een nieuwe, maar dat was omdat de winkel zelf voorraad had. Als hij eerst naar Canon was gestuurd had het denk ik wel langer geduurd. Voor die vraag zul je toch bij de winkel moeten zijn waar je hem gekocht hebt.insan1ty schreef op 06 juli 2003 @ 12:16:
Verwijderd
Jep zelfde is met mijn camera gebeurt ook die E18 foutmelding maar ik kon er nog wel foto's mee maken. Onscherp dan dat wel.insan1ty schreef op 06 juli 2003 @ 12:16:
Hij word gelukkig gratis gerepareerd, hij is nu al 2 weken weg dus hoelang dat het gaat duren dat weet ik ook niet.
Verwijderd
Ik heb sinds vrijdag een A70 + dane-elec 128 mb geheugenkaart + gp powerbank 3 en een setje extra batterijen + lowepro D-Res 10AW tasje + een kaartreader.
Ik ben zeer tevreden over m´n setje
en wil jullie bedanken voor dit topic, want zo heb ik m´n keuze goed kunnen maken.
Ik zal later wat foto´s posten want de pc is even in onderhoud.
Alleen heb ik op m´n lcd scherm een rood pixeltje zitten sinds het begin maar op de foto´s is gelukkig niets te zien.
Ik ben zeer tevreden over m´n setje
Ik zal later wat foto´s posten want de pc is even in onderhoud.
Alleen heb ik op m´n lcd scherm een rood pixeltje zitten sinds het begin maar op de foto´s is gelukkig niets te zien.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 14:57 ]
Vraagje: Ik hoor van mensen dat ze vaak in de P mode schieten omdat de instellingen dat bewaard blijven, alleen waneer ik een macro maak in de P mode en focus op 5 cm, is na het aan/uitzetten deze instelling weg. Klopt dat?
ja dat klopt dat heb ik ook met mijn camera(A60)
Instellingen zoals Sephia, bestandsgrootte, flitser op automatisch of uit e.d. blijven wel staan. De macro niet, blijkbaar klopt dat.
Ik hoop maar dat ik m op tijd terug heb voor mn vakantie danVerwijderd schreef op 06 July 2003 @ 12:26:
[...]
Jep zelfde is met mijn camera gebeurt ook die E18 foutmelding maar ik kon er nog wel foto's mee maken. Onscherp dan dat wel.
Hij word gelukkig gratis gerepareerd, hij is nu al 2 weken weg dus hoelang dat het gaat duren dat weet ik ook niet.
Morgen dus eerst wegbrengen..
Kan je toevalig een foto posten ik heb ook steeds een e18, of steeds ik denk 1 keer per dag mar de foto's zijn een beetje onscherp ligt dat aan de e18 error?Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 12:26:
[...]
Jep zelfde is met mijn camera gebeurt ook die E18 foutmelding maar ik kon er nog wel foto's mee maken. Onscherp dan dat wel.
Daar zou ik toch wel mee terug gaan. Die error heeft met je lenzen of de motoriek van de lenzen te maken. Zou wel erg zonde zijn als je onscherpe foto's blijft houden daardoorshameblaster schreef op 06 juli 2003 @ 17:06:
[...]
Kan je toevalig een foto posten ik heb ook steeds een e18, of steeds ik denk 1 keer per dag mar de foto's zijn een beetje onscherp ligt dat aan de e18 error?
Ik heb hem 2 weken terug gehaald bij informatique, zij kennen 8 dagen omruil garantie en daarna moet je naar de fabikant canon dus en dat denk ik lang
Zit er eigenlijk nog veel verschil tussen de verschillende foto-effecten (Uit, Levendig, Neutraal, Onscherpte, Sepia en Z/W)? En wat houdt het precies in?
In de handleiding staat bij Sepia wel "Opname met sepiatonen" maar wat mag dat dan wel niet wezen? Ik weet het niet. Volgens mij kan je deze effecten ookwel krijgen met Photoshop of niet?
In de handleiding staat bij Sepia wel "Opname met sepiatonen" maar wat mag dat dan wel niet wezen? Ik weet het niet. Volgens mij kan je deze effecten ookwel krijgen met Photoshop of niet?
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Neutraal en onscherpte merk ik de verschillen niet.
Zwart wit:

Sepia:

Levendig heb ik ff geen voorbeeld.
Zwart wit:

Sepia:

Levendig heb ik ff geen voorbeeld.
Een tip voor mensen die op korte termijn A70 willen aanschaffen:
Bij www.miepkniep.nl onder 'samenkniepjes' staan momenteel al 29 inschrijvingen voor de Canon A70. Hoe meer inschrijvingen hoe goedkoper de camera uiteindelijk wordt aangeboden. Je kan na een inschrijving eventueel altijd nog weigeren. De inschrijving loopt MORGEN af (7-7-2003) !!
Ik heb via miepkniep toendertijd ook mijn A40 gekocht, scheelde toch nog +/- € 20,- met de goedkoopste winkel in pricewatch
misschien al langsgeweest maar ik kwam het tegen en wilde het jullie niet onthouden
Bij www.miepkniep.nl onder 'samenkniepjes' staan momenteel al 29 inschrijvingen voor de Canon A70. Hoe meer inschrijvingen hoe goedkoper de camera uiteindelijk wordt aangeboden. Je kan na een inschrijving eventueel altijd nog weigeren. De inschrijving loopt MORGEN af (7-7-2003) !!
Ik heb via miepkniep toendertijd ook mijn A40 gekocht, scheelde toch nog +/- € 20,- met de goedkoopste winkel in pricewatch
misschien al langsgeweest maar ik kwam het tegen en wilde het jullie niet onthouden
Okej ik heb net gewoon een flinke zet gegeven aan de voorrand van mn lens en nu zit ie weer goed, zo lijkt hetSmartDoDo schreef op 06 juli 2003 @ 12:23:
[...]
Er zijn er wel meer geweest, niet veel gelukkig. Wat wachttijd betreft, daar is weinig over te zeggen. Ik had ook een defect aan mijn camera en had binnen een week weer een nieuwe, maar dat was omdat de winkel zelf voorraad had. Als hij eerst naar Canon was gestuurd had het denk ik wel langer geduurd. Voor die vraag zul je toch bij de winkel moeten zijn waar je hem gekocht hebt.
Zou het zo opgelost zijn?
De foto's zijn iig weer van prima kwaliteit..

Ik merk trouwens dat als de lens uitgeschoven is, er behoorlijk wat speling op het lenzensysteem zit [ongeveer 1mm]. Hebben jullie dat ook?
[ Voor 10% gewijzigd door insan1ty op 06-07-2003 20:02 ]
nope helemaal geen last van, zit muurvastinsan1ty schreef op 06 July 2003 @ 19:47:
[...]
Ik merk trouwens dat als de lens uitgeschoven is, er behoorlijk wat speling op het lenzensysteem zit [ongeveer 1mm]. Hebben jullie dat ook?
Dit topic is gesloten.