Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 09:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Als hij uitgezoomed is zit alles muurvast. Ingezoomed heeft de 'binnenste' ring een mm speling :P

En mijn vader gaat nu ook een a60/70 kopen en wil er gelijk zo'n lensadapter + macro lens enzo bij :+ Mag ik ff uitzoeken wat dat kost en wat de mogelijkheden zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
RAILGUNNER schreef op 06 July 2003 @ 00:14:
[...]

Is het dan helemaal niet mogelijk om een accu te plaatsen?
Ik heb 't niet zo op batterijen.

De shopsurvey heb ik gecheckt, maar deze winkel is nog niet echt bekend (15 surveys ofzo).
Ik hoop dat enkele Gotters deze site al gebruikt hebben voor de aanschaf van een A60/A70, zodat ik wat over de wachttijden te weten kom.
Wat is er mis met 4 accu's dan? Tis iig niet megelijk, of je moet zelf een hele rare accu fabriceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 15:28
Kheb gister opdracht gekregen om een digicam te kopen voor mijn moeder, eigelijk zal het meer voor mezelf zijn en beetje voor haar. Dus ik vind opzich de A70 intressant, ik kan mooie foto's maken en spelen met vele instellingen, maar is de cam ook zó bruikbaar dat mijn moeder hem bv mee kan nemen op vakantie, en hem kan gebruiken zonder eerst de complete handleiding doorgelezen te moeten hebben en voordat ze een foto wilt maken veel verschillende instellingen moet maken?

Kheb in reviews gelezen dat de cam veel auto functies heeft, maar dat er nog wel een paar instellingen zijn die je zelf moet instellen. Welke zijn dit precies, en is dit moeilijk voor iemand met (zeer) weinig kennis van techniek/fotografie?

Arrows are made to fly, so are aeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
screwwie schreef op 06 July 2003 @ 23:11:
Kheb in reviews gelezen dat de cam veel auto functies heeft, maar dat er nog wel een paar instellingen zijn die je zelf moet instellen. Welke zijn dit precies, en is dit moeilijk voor iemand met (zeer) weinig kennis van techniek/fotografie?
Het is niet zo moeilijk om mee om te gaan voor iemand die er niet zoveel vanaf weet. Laat haar zo en zo oefenen met het toestel zodat ze weet wat er gebeurd als ze iets doet. De Auto-stand is in principe altijd goed, flitst wanneer nodig en stelt vanzelf scherp. Alleen als je de macro wilt gebruiken of de flitser expres uit wilt zetten, moet er op een knopje gedrukt worden. :) De P-stand, sluitertijd of diafragmavoorkeurstand, landschapsmode, portretstand etc. worden gekozen dmv het wieltje bovenop en is eenvoudig te bedienen. Iemand die gewoon eenvoudig foto's schieten zet hem op Auto en kan aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

screwwie schreef op 06 juli 2003 @ 23:11:
Kheb gister opdracht gekregen om een digicam te kopen voor mijn moeder, eigelijk zal het meer voor mezelf zijn en beetje voor haar. Dus ik vind opzich de A70 intressant, ik kan mooie foto's maken en spelen met vele instellingen, maar is de cam ook zó bruikbaar dat mijn moeder hem bv mee kan nemen op vakantie, en hem kan gebruiken zonder eerst de complete handleiding doorgelezen te moeten hebben en voordat ze een foto wilt maken veel verschillende instellingen moet maken?

Auto stand zetten en je hoeft eigenlijk alleen de flitser aan of uit te zetten :) Mijn mam had er iig geen enkel probleem mee :P

/edit
Spuit 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
offtopic:
2x Hetzelfde idee is toch ook mooi ;)

Het oefenen op zich kan ook geen kwaad. Ook voor wat betreft leren inzien hoe makkelijk je een foto kunt wissen (per ongeluk dus ook), waar ze op moet letten voor het maken van een geslaagde foto etc. Voordeel van een digitale camera is dus dat je op het display zelf ook vrij goed kunt zien of een foto gaat lukken of niet. Denk daarbij aan veel tegenlicht e.d. :) En leer haar dan gelijk dat het geen probleem is om van iets meerdere foto's te nemen, de beste pik je er later toch wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 15:28
Bedankt voor de snelle en hulpvolle replies :) Was zo en zo al van plan om moeders te laten oefenen zodat ze weet hoe het werkt etc ;)

Arrows are made to fly, so are aeros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 13:04
In het krantje van de Block staat de a70 voor 398 euro. Voor een "gewone" winkel erg goedkoop. Hoop dat ze het toestel wel op voorraad hebben want hij is nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 20:15
Meestal hebben ze dan maar een paar camera's met zo'n actie... :(

Gelukkig heb ik 'm al lang :*)

[ Voor 29% gewijzigd door BigEagle op 07-07-2003 14:47 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 13:43
Op basis van de tevreden reacties in dit en voorgaande topics heb ik ook een A70 besteld bij Gadgetpatrol.com. Was nog geen shop-review van, maar toch de gok gewaagd, omdat ik in de buurt van Amsterdam woon. Woensdag besteld (telefonisch). Donderdagochtend bevestigingsmail gehad en vandaag(maandag) kan ik 'm op komen halen. :9

'k Heb wel effe een beetje lopen pushen door ook vrijdag even te bellen over "wanneer die camera nou geleverd werd", want ik weet dat je er bij die internetshops vaak wel achter aan moet blijven zitten.

Werd altijd netje te woord gestaan, dus tot nu toe ben ik erg tevreden. Mooi pics komen wel in het andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
is er iemand die weet of de A70 werkt met een ibm microdrive????
kan er niets over vinden namelijk

grtjs Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

JJvG schreef op 07 July 2003 @ 15:13:
Op basis van de tevreden reacties in dit en voorgaande topics heb ik ook een A70 besteld bij Gadgetpatrol.com. Was nog geen shop-review van, maar toch de gok gewaagd.
Dan heb je toch een goede keus gemaakt :)

Heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over
met mijn 3 x 128MB compact flash knipper ik er heel wat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michieleke schreef op 07 July 2003 @ 21:26:
is er iemand die weet of de A70 werkt met een ibm microdrive????
kan er niets over vinden namelijk

grtjs Michiel
Smartdodo schrijft in de topicstart: "De IBM Microdrive is bijvoorbeeld niet
geschikt voor de A60/A70 omdat dit een type II geheugen is."

Microdrive werkt dus niet, type I compactflash wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb de pricewatch maar ff geupdate, voor de A70.
De firma Etelcom bied hem op dit moment aan voor € 349.
Zie http://www.etelcom.nl voor meer info.

Ik ga over 3 weken op vakantie en ga er zeker 1 halen.
Iemand nog goedkoper ?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 08:38
Ook hier weer iemand die de A70 heeft aangeschaft!! 8)

Ik heb em voor €375 bij BCC gehaald door middel van de al eerder besproken prijs garantie. Bij alternate is ie namelijk voor 375 te koop, maar ik kreeg geen extra korting of zoiets. Ik heb er ook meteen andere batterijen bij genomen (Varta Photo Accu). Ik d8 dat je ook wel wat kon met die standaard dingen maar die zijn dus idd ECHT slecht (5 foto's).

Ook heb ik meteen extra geheugen besteld via de tweakers shop (256 MB Dane-Elec) en ik ga morgen ook maar eens de stad in om te kijken naar een tasje. Gisteren had ik m'n camera namelijk meegenomen in m'n spijkerbroek wat het lcd toch niet zo prettig vond. Maar over de foto's die ik heb gemaakt ben ik zéér tevreden.

@Smartdodo hulde voor het topic, alleen kan ik die 'tasjestest' nog niet vinden, maar voor de rest heb ik er heel veel aan gehad voor en na de aanschaf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Baggio1666 schreef op 07 juli 2003 @ 22:23:
Maar over de foto's die ik heb gemaakt ben ik zéér tevreden.

@Smartdodo hulde voor het topic, alleen kan ik die 'tasjestest' nog niet vinden, maar voor de rest heb ik er heel veel aan gehad voor en na de aanschaf!!
Fijn dat te horen :)
Wat jouw tasjestest betreft, die komt er niet en was ook nooit de bedoeling ;) Wel een overzicht van een aantal tasjes die sommige tweakers hebben aangeschaft om als voorbeeld te dienen voor mensen die op zoek zijn naar een tasje. Dat zal in deel 4 aan de order komen overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er over om die A70 te halen voor 350euro. Maar ben je dan klaar voor die 350 of moet je er nog geheugen bijkopen enzo.
(ik kan niet vinden in de pricewacht hoeduur zo'n stukje geheugen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 23:24:
Ik denk er over om die A70 te halen voor 350euro. Maar ben je dan klaar voor die 350 of moet je er nog geheugen bijkopen enzo.
Het staat eigenlijk allemaal wel in de startpost. Naast de aanschaf van de camera moet je oplaadbare batterijen hebben, een oplader, geheugen en in principe ook een tasje :)
Het bijgeleverde 16MB geheugen is voor 99 van de 100 mensen veel te weinig iig.
(ik kan niet vinden in de pricewacht hoeduur zo'n stukje geheugen is)
Pick you're choise ;) http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, die zijn niet eens zo duur. Bedankt :)
Morgen maar eventjes langs de ceintuurbaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt en een A60 gekocht 8)7 samen met een 128 MB Dane-Elec CF kaartje :P M'n GP Powerbank en andere zut komt morgen wel, kan ik toch 1 dag aanrommelen met de bijgeleverde batterijen (die moeten ook op tenslotte :P)...

schermpje is lekker helder, en nu lekker aanklooien maar :P

goed, even een update met mijn eigen eerste ervaringen:

- ik had het schermpje niet zó helder en scherp verwacht... een kennis van me heeft een Fuji FinePix A202, en zoiets verwachtte ik bij deze ook... maar die kerel heeft gewoon een slecht schermpje, want dit is stukken beter!

- dead/hot pixel test doorstond ie met glans

- toen ik voor het eerst met dat schijfje draaide, voelde ik me een beetje overdonderd door al die functies, maar dat went aardig snel :)

- de bijgeleverde batterijen zijn nu al bijna leeg :D maar goed, dat ligt aan mij, ik heb dat ding bijna constant aan gehad sinds ik thuis was :+

- het spiegelreflexgeluid regelt!

- ik heb gemerkt dat het nog wel lastig voor me is om het ding goed stil te houden tijdens het afdrukken... maar oefening baart kunst :P

[ Voor 58% gewijzigd door Sfynx op 08-07-2003 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvG
Nou, mijn A70 is binnen! Helaas wel met duitse handeleiding, dus moet de nederlandse nog maar effe ergens vandaag trekken. Gisteravond meteen maar effe lekker er op los geschoten. Echt een super-mooi toestelletje! :9~

Na 100 foto's gisteravond waren de meegeleverde baterijen er helaas toch wel doorheen. Moet dus even op zoek naar goede, oplaadbare baterijen(+reserve) voor weinig. Iemand suggesties?

Verder erg tevreden, al moet ik nog wel effe oefenen op macro-foto's en al die instellingen die je kan doen... Sluitertijd, flitsen enzo gaat wel, maar al die speciale effecten en diagframa's enzo weet ik helaas te weinig van af. Als iemand nog suggesties heeft voor een goede site hierover, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Batterijen suggesties staat in de startpost :) Heb zelf die gp 1800 batterijen en daar kun je makkelijk een dagje uit mee vol schieten (en dan zijn ze dus nog niet op :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

De nederlandse handleiding is hier te downloaden in pdf formaat. De kwaliteit is niet zo mooi maar het is te lezen.

Voor batterijen zelf heb ik nu 4x gp 2000m batterijen en ik heb ook nog 4x 1800 gp batterijen die zeer lang mee gaan. Ik hoefde alleen de batterijen te kopen omdat mijn Pa al een oplader had :P

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
JJvG schreef op 08 July 2003 @ 09:38:
Sluitertijd, flitsen enzo gaat wel, maar al die speciale effecten en diagframa's enzo weet ik helaas te weinig van af. Als iemand nog suggesties heeft voor een goede site hierover, graag!
Cursus Digitale Fotografie
Algemene tips bij fotograferen

Staat daar misschien iets bij? :)
Sfynx schreef op 08 July 2003 @ 00:54:
Ik heb de knoop doorgehakt en een A60 gekocht 8)7
... maar oefening baart kunst :P
Leuk om te horen en idd oefening baart kunst. Zelf heb ik totaal geen last van beweging als ik foto's maak. Zet bijvoorbeeld ook niet te snel de flitser uit, want dit kan voor een lange sluitertijd zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 01-10 15:13

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 08 July 2003 @ 09:45:
[...]
Zelf heb ik totaal geen last van beweging als ik foto's maak. Zet bijvoorbeeld ook niet te snel de flitser uit, want dit kan voor een lange sluitertijd zorgen. :)
Ik moest laatst foto's maken van dansgroepen waarin mijn vriendin zit, nou vergeet het maar. Flitser helpt niet omdat je te ver weg bent en die gasten bewegen erg veel. Ik heb op ISO400 geschoten en jij weet wat je dan krijgt: ruis....

Verder zet ik altijd mijn flitser uit. Ik vind dat je dan zeer onnatuurlijke foto's krijgt: zo bleek. Is hier wat aan te doen behalve wat verder weg gaan staan?

Ik ga trouwens over 2 uurtjes mijn foto's halen van de Kruidvat, want ze waren gister weer dicht om de een of andere reden :(

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja, ook ik heb me gisteren een powershot A70 gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/foto/zuidre.jpg
Origineel

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/foto/bibzuidre.jpg
Origineel

het was in ieder geval een zeer leuke dag en ik ben tot nu toe zeer tevreden over de a70

edit:

even foto's zelf verkleint

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvG
'k Heb in de topicstart over de batterij-info heen gelezen. |:( Ctrl+F bood uitkomst O-)

@shameblaster & @SmartDoDo: Tnx for the info! Ga ik 'ns lekker doorlezen hiero. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

JJvG schreef op 08 July 2003 @ 10:02:
'k Heb in de topicstart over de batterij-info heen gelezen. |:( Ctrl+F bood uitkomst O-)

@shameblaster & @SmartDoDo: Tnx for the info! Ga ik 'ns lekker doorlezen hiero. :Y)
Hehe, ik wou dat ik dat kon: alles lezen voor het eerst :) Maar helaas; ik moet het met max 20 posts per dag doen die nieuw zijn :P

Ik heb trouwens mijn testfoto's terug van de Kruidvat! Ik moet zeggen dat ik even moest kijken voordat ik blij ging worden, want echt superscherp zijn ze niet. Ik heb het kleinste formaat gekozen en nog niet 100% scherp. Er lijkt een klein waasje over de foto's te hangen. Ook kloppen sommige kleurtinten niet! Ik heb deze foto's ook laten afdrukken en dat is echt een drama om te zien, omdat niet alle tinten geel/paars/rose lijken voor te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/foto/thumbnails/img_0981_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/foto/thumbnails/img_0757_thumb.jpg

Wie heeft er eraring met de Hema? Iemand een goede ervaringen met een bekende winkel? (dus niet 'fotozaak om de hoek :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
shameblaster schreef op 08 July 2003 @ 09:44:
De nederlandse handleiding is hier te downloaden in pdf formaat. De kwaliteit is niet zo mooi maar het is te lezen.

[...]
Nu zie ik je voor de 2e keer alleen deel a noemen. Vergeet niet dat de handleiding in 2 pdf's is verdeeld en er dus ook een Deel b is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want vinden jullie van deze foto? Het is een van m'n eerste foto's met m'n A70.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/c.vandam/foto/margrietresize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 08 July 2003 @ 11:49:
[...]
Wie heeft er eraring met de Hema? Iemand een goede ervaringen met een bekende winkel? (dus niet 'fotozaak om de hoek :P)
Foei toch! :P Als je deel 2 had gelezen dan had je geweten dat ik toen foto's bij Dixons en bij de HEMA heb laten afdrukken. Die van de HEMA kwamen er beter uit in scherpte. De kleuren van Dixons vond ik ietsjes beter. De HEMA foto's hebben ook sneller last van roodtinten, vooral zichtbaar bij bijvoorbeeld rode tulpen of huidskleur. Beste kun je het gewoon een keer proberen en kijken wat je ervan vindt :)
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 12:50:
Want vinden jullie van deze foto? Het is een van m'n eerste foto's met m'n A70.
[afbeelding]
Tis nie waar, weer een macro ;)

Foto is niets bijzonders imho, maar wel goed gelukt en daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Tycoontje schreef op 08 July 2003 @ 12:42:
[...]

Nu zie ik je voor de 2e keer alleen deel a noemen. Vergeet niet dat de handleiding in 2 pdf's is verdeeld en er dus ook een Deel b is! :)
|:( Ik ben stom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvG
Geeft niet, handleiding had ik al wel gevonden in het start-topic. Inmiddels gedownload en een beetje gelezen.

Hulde aan degeen die de hele handleiding in heeft lopen scannen. Jammer dat de kwaliteit niet echt hoog is, maar ach, 't is leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschillende winkels gebeld maar niemand heeft de a70 op voorraad, weet iemand nog een winkel waar ik het kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 23:16

dbzfan

Nee.

zAo schreef op 08 juli 2003 @ 11:49:
[...]
Hehe, ik wou dat ik dat kon: alles lezen voor het eerst :) Maar helaas; ik moet het met max 20 posts per dag doen die nieuw zijn :P

Ik heb trouwens mijn testfoto's terug van de Kruidvat! Ik moet zeggen dat ik even moest kijken voordat ik blij ging worden, want echt superscherp zijn ze niet. Ik heb het kleinste formaat gekozen en nog niet 100% scherp. Er lijkt een klein waasje over de foto's te hangen. Ook kloppen sommige kleurtinten niet! Ik heb deze foto's ook laten afdrukken en dat is echt een drama om te zien, omdat niet alle tinten geel/paars/rose lijken voor te komen.

[afbeelding][afbeelding]

Mijn foto's van de hema waren haarscherp, en de kleuren klopten. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de mijne ook opgestuurd vorige nacht naar hema, omdat het bij kruidvat niet lukte, zal er donderdag wrss achter mogen, dus dan zien we wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
Hoi, heb ff wat uigezocht.
Ik berichte gister dat Etelcom dus de laagste prijs had, € 349.
Vandaag de BCC maar even lastig gevallen.
Ik bellen, hallo meneer met meneer moeizaam.
Ik ben geintresseerd in de Canon A70, hoeveel heeft u er op voorraad?
Momentje natuurlijk, komt ie terug, moet bestelt worden.
Nouja, vooruit zeg ik, maar wat kost ie eigelijk, momenteel € 449.
Oohhh! Maar jullie hebben toch laagste prijsgarantie, nou toen werd het stil.
Ik verteld dat hij bij Etelcom voor minder te koop is, nee meneer is geen internetshop. Ok, hij ging hoofdkantoor bellen en zou me terug bellen.

Ongeveer half uur later word ik gebeld, ja meneer dit voldoet aan de regels, we leveren dan ook uit voor die prijs. Maar dan nog de korting eraf, werd ie weer stil.
Dus ik zeg nou bel jij het hoofdkantoor maar dan hoor ik je straks wel.

Werd uiteraard terug gebeld door BCC en jahoor hoofdkantoor keurt het helaas goed. Tenslotte voldoet het aan hun regels.
Bestellen dus geen probleem, levertijd de 22ste.
Maar goed, ik neem er dus 3. Tjakka !

SmartDoDo, bedankt voor alle info.
Heb je toevallig aandelen in Canon? :)
Heb goed gevoel bij beslissing om A70 te kopen, mede door dit topic.

Oja en voor de rest, hoop dat mijn verhaaltje beetje duidelijk is.
Maar wil je een A70, scheur naar een winkel met prijsgarantie, wijs hun op Etelcom of andere goedkope leverancier en betaal minder.
Voor mij heeft het gewerkt.

[ Voor 17% gewijzigd door moeizaam op 08-07-2003 21:37 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
moeizaam schreef op 08 juli 2003 @ 20:20:
Verhaal...

Nee hoor, ben maar een gewoon studentje met teveel tijd ;)
Op zo'n manier is het inderdaad goedkoop aan een camera komen, wat moeite voor doen maar dan heb je er wel wat voor en nog goedkoop ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
Hoe goedkoper hoe beter! Kan me geld beter besteden aan accesoires.
Zoals memory bijvoorbeeld. Ik ben daar dan ook nog niet helemaal over uit.
(ja, alle topics en inleiding gelezen, voor de wijsneuzen)

Geheugen op prijs uitkiezen lijkt me ook niet slim.
Maar wat dan wel. Word Sandisk Ultra CompactFlash ondersteund?
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/img/ultra.GIF

Weet niet of ik het goed begrijp. Ultra 2,8 MB, gewoon de helft.
Op large met superfine schrijf ik dan wel in minder dan een seconde een foto weg.
Foto zijn toch 2 meg volgens info overal. Lijkt me dus veel beter dan normaal.

Worden 1Gb modules ondersteund?
Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/img/products/cons_cf_pict.GIF

Dane Elec memory koop ik voor ergens rond de €50. (256)
Van Sandisk heb ik mijn prijzen nog niet, nog geen tijd gehad.

Nut van een usbreader ontgaat me ook even.
Gaat niet sneller ofzo, bottleneck lijkt me toch de verbinding.
USB vanaf camera of reader, blijft het zelfde.
Voor het gemak dan misschien aan je desktop?

Batterijen zijn bekend. Duidelijk in topic gevonden.
Heb gekozen voor de 2100.

Statief, nee nog niet. Telelens ook nog maar niet.
Tasje, natuurlijk moet ik ook nog regelen. Ik hoor iedereen over de Lowepro.
Ga nog wel ff speuren.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moeizaam schreef op 08 July 2003 @ 21:26:
Nut van een usbreader ontgaat me ook even.
Gaat niet sneller ofzo, bottleneck lijkt me toch de verbinding.
USB vanaf camera of reader, blijft het zelfde.
Voor het gemak dan misschien aan je desktop?
USB cardreader is wel degelijk sneller..... Scheelt ook hoop gedoe met batterijen die leeg getrokken worden. Tevens vind ik het rubberen klepje van de camera niet echt degelijk aanvoelen. Krijg het idee dat als ik deze erg vaak moet openen ivm kabeltje voor usb dat het klepje op termiijn minder goed sluit.
Diverse redenen voor mij om voor een reader/writer te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Voor batterijen:

Kijkshop heeft Hape's 2100Mha voor 10 euro per 4.

Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Zolang je dat klepje steeds weer goed dichtdrukt lijkt het mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 21:44:
[...]

USB cardreader is wel degelijk sneller..... Scheelt ook hoop gedoe met batterijen die leeg getrokken worden. Tevens vind ik het rubberen klepje van de camera niet echt degelijk aanvoelen. Krijg het idee dat als ik deze erg vaak moet openen ivm kabeltje voor usb dat het klepje op termiijn minder goed sluit.
Diverse redenen voor mij om voor een reader/writer te gaan...
Bij mij gaat het overzetten op volle USB snelheid. Enige voordeel kun je volgens mij hebben bij een USB2 reader. Dan wordt de leessnelheid van je CF de bottleneck (wat zo'n 3x meer is met de gemiddelde CF, dus of je dat de moeite vindt is nog maar de vraag, want je moet natuurlijk wel klepje open doen, CF eruit halen, CF in reader en naderhand weer andersom).

Klepje lijkt me niet zo'n probleem. En kan me persoonlijk ook weinig schelen als het er ooit afdondert. Stukken liever dan dat mijn CF slot uitslijt en heel de camera onbruikbaar wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 08 July 2003 @ 21:57:
[...]
Stukken liever dan dat mijn CF slot uitslijt en heel de camera onbruikbaar wordt!
Is dat dan een reeel probleem op termijn ? Het uitslijten van je slot... das dan niet zo mooi :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
even met de deur in huis vallen.
ik heb een a70 gekocht, leuk speelgoed, dat zeker.
nu wil ik hem ook gebruiken als veredelde webcam, en zonder batterijen op mijn stopcontact aansluiten. (ook handig voor fotos bekijken op de cam als er geen pc in de buurt is)
nu heeft canon een "eigen" adapter (Canon ACK600 AC Adapter Kit) en daar mag ik me blauw aan betalen (70 euro ofsow)
magoed, een willekeurige electronica boer kan het vast goedkoper, ik moet alleen wel de specs weten waaraan de adapter moet voldoen. op de cam zelf staat "dc in 4,3 V" is dat alles wat ik moet weten of zijn er meer zaken waar ik op moet letten?

voor hem/haar die eens wat pics wil bekijken die ik heb geschoten:

oe piccies
oe nog meer piccies

het zijn mijn eerste probeersels, feel free to "boor me into de grond"

[ Voor 4% gewijzigd door vage op 08-07-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Laatst online: 07:19
weet iemand nog meer winkels met laagste prijsgarantie? ik weet nu de expert, bcc en steenweg. ik weet niet of ze ze daar op voorraad hebben, dus k ga ze morge ff bellen. weet iemand er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
vage schreef op 08 July 2003 @ 22:23:
even met de deur in huis vallen.
ik heb een a70 gekocht, leuk speelgoed, dat zeker.
nu wil ik hem ook gebruiken als veredelde webcam, en zonder batterijen op mijn stopcontact aansluiten. (ook handig voor fotos bekijken op de cam als er geen pc in de buurt is)
nu heeft canon een "eigen" adapter (Canon ACK600 AC Adapter Kit) en daar mag ik me blauw aan betalen (70 euro ofsow)
magoed, een willekeurige electronica boer kan het vast goedkoper, ik moet alleen wel de specs weten waaraan de adapter moet voldoen. op de cam zelf staat "dc in 4,3 V" is dat alles wat ik moet weten of zijn er meer zaken waar ik op moet letten?

voor hem/haar die eens wat pics wil bekijken die ik heb geschoten:

oe piccies
oe nog meer piccies

het zijn mijn eerste probeersels, feel free to "boor me into de grond"
nou de grond in boren ga ik je niet doen ;) is ook nergens voor nodig, zeker die 1ste serie vind ik sommige echt mooi, maar van die 2e serie snap ik iets niet echt :?

die foto's van die vliegtuigen in de lucht zijn redelijk scherp, maar de foto van bv. de helicopter die imo makkelijker te maken is. zo onscherp is als maar zijn kan???? :|

snap ik niet helemaal, maar verder zitten er best goeie tussen hoor

grtjs Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

offtopic:
Wat ik me nou afvraag, als je met een SLR foto's wil maken, zie je dan gelijk de scherpte? Bij de A60/A70 en andere cams zie je dat niet, bij een oude SLR wel :S

Tell me want ik wil graag meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Heb thuis een feestje gehad die"mexicaans,salsa" getint was en met de gebruikelijke gekleurde lampionnen en versieringen waren er ook nog familie leden die zich kleurrijk hadden uitgedost.
Had 12 foto's naar het Kruidvat verstuurd en later nog een stel naar de Hema,
had 1 foto dubbel laten afdrukken;bij de Hema en Kruidvat.
Bij de Hema kwam hij veel beter uit de bus;de kleuren veel mooier en veller,echt super.
Weet alleen niet hoe ik hier een foto moet plaatsen,anders had ik het verschil kunnen laten zien,heb geen zin om heel de faq na te lezen.
KIES voor de Hema :7

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe de (verticale) kijkhoek van de a60/a70 is? Ik sta nog wel eens in een publiek oid en dan is het handig om de camera hoger te houden dan mijn eigen hoofd. Op dat moment kijk ik dus van onderaf tegen je display aan, ik schat onder een hoek van 70 graden. Bij de mijn Agfa cl30 clik! en een Olympus C3000zoom is dat geen probleem, maar op mijn, helaas te vroeg overleden, A40 zag je dan helemaal niets op het scherm en moest ik de camera op zijn zij houden). Is dat nog steeds zo erg?

En ik heb in één enkele review via een vage verwijzing gelezen dat er in de A70 (niet in de A60) een sensor zou zitten voor de oriëntatie van de camera, is dat waar? en zo ja, wat doet hij met die info? Wordt de foto meteen (in stappen van 90 graden neem ik aan) gedraaid of word dat alleen maar opgeslagen in de exif info?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
RolandWitvoet schreef op 09 juli 2003 @ 08:17:
Kan iemand mij vertellen hoe de (verticale) kijkhoek van de a60/a70 is? Ik sta nog wel eens in een publiek oid en dan is het handig om de camera hoger te houden dan mijn eigen hoofd.

En ik heb in één enkele review via een vage verwijzing gelezen dat er in de A70 (niet in de A60) een sensor zou zitten voor de oriëntatie van de camera, is dat waar? en zo ja, wat doet hij met die info? Wordt de foto meteen (in stappen van 90 graden neem ik aan) gedraaid of word dat alleen maar opgeslagen in de exif info?
Net even geprobeerd maar hoe die hoeken gerekend worden heb ik geen verstand. Zelfs wanneer je onder de camera staat, zie je nog steeds beeld. Te weinig om een compositie te kunnen maken natuurlijk en ook de hoeveelheid lichtval op het scherm zal invloed hebben op wat je ziet. Het scherm blijft iig erg lang goed zichtbaar, zowel horizontaal als verticaal. Wat die sensor betreft, nog nooit van gehoort of iets van gemerkt ook niet in de EXIF data. Overigens, àls de A70 dat al zou hebben dan heeft de A60 dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joehooeee.... mijn camera is binnen. Ik had hem besteld via via een inkoper bij een bedrijf (dat normaal niet in digicams doet)... maar ze kregen het ding rechtstreeks van canon nederland opgestuurd. Dit betekend dus dat Canon weer A70's aan het versturen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik ook zeer binnenkort een van de gelukkigen :X.
Mailtje naar Progress is inmiddels onderweg. Kijken hoeveel ze binnen
hebben gehad.

@Nitai: al iets binnen/bericht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

@Gonnosoeke, nope helaas...wilde net je mail adres opzoeken en je mailen of je al wat had gehoord, daar men dit soort berichten niet apprecieert in deze topic :) Vorige week kreeg ik te horen van Frank (de directeur) dat hij persoonlijk er voor zou zorgen dat ik in de komende lichting zou zitten....lol, ik heb ze echt gek gemaakt geloof ik...lol

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

I love canon. w00t

Ik had een ramp a40. Voor de 3e keer opgestuurd en verzoek om vervanging, bel ik gister. Meneer, de camera wordt vervangen en komt morgen. Maak ik vandaag het pakje open, een A60!!!!!!

Canon roelt!!!! Woei

Schrijf mij ook maar op dat lijstje in de startpost :D

* zandpaddo is de vakantie weer zoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo de indruk dat als ik de digitale zoom gebruik, de foto's zwaar vergalt worden

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/foto/bloemverre.jpg
Origineel

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/error/foto/bloemre.jpg
Origineel

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
File Name
    bloem.jpg
Camera Model Name
    Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
    9/07/2003 11:10:38
Shooting Mode
    Program AE
Photo Effect Mode
    Off
Tv( Shutter Speed )
    1/40
Av( Aperture Value )
    4.8
Metering Mode
    Evaluative
Exposure Compensation
    +1/3
ISO Speed
    100
Lens
    5.4 - 16.2mm
Focal Length
    16.2mm
Digital Zoom
    x 3.2
Image Size
    2048x1536
Image Quality
    Fine
Flash
    Off
White Balance
    Auto
AF Mode
    Single AF
AF Range Mode
    Macro
File Size
    492KB
Drive Mode
    Self-Timer Operation
Owner's Name
    Pieter Van den Berghe

heeft iemand tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zandpaddo schreef op 09 July 2003 @ 10:04:
Schrijf mij ook maar op dat lijstje in de startpost :D
Dat vervangen voor een A60 is heel netjes idd :)
offtopic:
Gebruik je daar ook nog geheugen bij en zo ja, welk merk en welke grootte? :)
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 11:29:
ik heb zo de indruk dat als ik de digitale zoom gebruik, de foto's zwaar vergalt worden

heeft iemand tips???
De digitale zoom uitzetten, doet de kwaliteit zeker geen goed. Ik hoop dat je geen macro hebt genomen met een ingezoomde lens? Want dan kun je geen goede macro's maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet mij ook maar in het lijstje heb een A70 + Dane-Elec 128 mb kaartje is dit genoeg info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 11:51:
Zet mij ook maar in het lijstje heb een A70 + Dane-Elec 128 mb kaartje is dit genoeg info?
offtopic:
Ja, dat is genoeg :) De volgende die me niet mailt (staat netjes in de topicstart ;) )met deze vraag zet ik er express als topicdombo bij ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Laatst online: 07:19
moeizaam schreef op 08 July 2003 @ 20:20:
Hoi, heb ff wat uigezocht.
Ik berichte gister dat Etelcom dus de laagste prijs had, € 349.
Vandaag de BCC maar even lastig gevallen.
Ik bellen, hallo meneer met meneer moeizaam.
Ik ben geintresseerd in de Canon A70, hoeveel heeft u er op voorraad?
Momentje natuurlijk, komt ie terug, moet bestelt worden.
Nouja, vooruit zeg ik, maar wat kost ie eigelijk, momenteel € 449.
Oohhh! Maar jullie hebben toch laagste prijsgarantie, nou toen werd het stil.
Ik verteld dat hij bij Etelcom voor minder te koop is, nee meneer is geen internetshop. Ok, hij ging hoofdkantoor bellen en zou me terug bellen.

Ongeveer half uur later word ik gebeld, ja meneer dit voldoet aan de regels, we leveren dan ook uit voor die prijs. Maar dan nog de korting eraf, werd ie weer stil.

Werd uiteraard terug gebeld door BCC en jahoor hoofdkantoor keurt het helaas goed. Tenslotte voldoet het aan hun regels.
Bestellen dus geen probleem, levertijd de 22ste.
Maar goed, ik neem er dus 3. Tjakka !

Heb goed gevoel bij beslissing om A70 te kopen, mede door dit topic.

Oja en voor de rest, hoop dat mijn verhaaltje beetje duidelijk is.
Maar wil je een A70, scheur naar een winkel met prijsgarantie, wijs hun op Etelcom of andere goedkope leverancier en betaal minder.
Voor mij heeft het gewerkt.
Ik heeft net ook ff contact opgenomen met BCC (lees: ook lastiggevallen) en ik zou die A70 kunnen krijgen met de prijs van etelcom min de verschilkorting. Alleen vraagt die gast om n prijsgarantie, en dat zeg jij ook al in je post, maar wat voor iets zou dat kunnen zijn? een folder of iets uitgeprint ofzo? (k woon nie zo dicht bij rotterdam namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 09 July 2003 @ 11:35:

[...]
De digitale zoom uitzetten, doet de kwaliteit zeker geen goed. Ik hoop dat je geen macro hebt genomen met een ingezoomde lens? Want dan kun je geen goede macro's maken ;)
deed ik dus wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
IPV te zoomen moet je de camera gewoon zo dichtbij als mogelijk houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Even aan het experimenteren geslagen, hier 2 macrofoto's

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kjz/123_2392klein+.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kjz/123_2387klein+.jpg

Volle grootte:

http://www.xs4all.nl/~kjz/123_2392+.JPG
http://www.xs4all.nl/~kjz/123_2387+.JPG

Exif data staat in de volle grootte files

Bewerkingen:

Foto1: alleen autobalance

Foto2: niets

[ Voor 3% gewijzigd door zandpaddo op 09-07-2003 13:33 . Reden: url's zijn case-sensitive ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik ben net terug uit california en heb daar een canon a60 gekocht voor 250 dollar en 59 voor 128 geheugen. geheugen was wel een beetje duur en de prijs van de camera viel mij opzich ook nog wel wat tegen, maar aangezien de dollarkoers toch gunstig was heb ik m maar gekocht. weet iemand waar je hdruimte kan krijgen voor je fotos op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

deze site gebruik ik voor webspace. Je hebt 50 mb voor foto's of andere dingen.

----------------------------------------------------------------------------

A.s Zaterdag is er een voetbal wedstrijd bij ons in het dorp. Regio team tegen Fc Utrecht!! Ik gaat daar natuurlijk naartoe en neem dan mijn camera mee.
Ik wil actie foto's van de spelers gaan maken. Denken jullie dat ik met de auto instellen fast shutter genoeg heb of moet ik het doen met de m mode of de tv mode, als het in die mode moet welke sluitertijd kan ik dan het beste instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

shameblaster schreef op 09 July 2003 @ 14:50:
dezeA.s Zaterdag is er een voetbal wedstrijd bij ons in het dorp. Regio team tegen Fc Utrecht!! Ik gaat daar natuurlijk naartoe en neem dan mijn camera mee.
Ik wil actie foto's van de spelers gaan maken. Denken jullie dat ik met de auto instellen fast shutter genoeg heb of moet ik het doen met de m mode of de tv mode, als het in die mode moet welke sluitertijd kan ik dan het beste instellen?
Ik heb ook vaker voetbal pics gemaakt met Sport mode, maar echt lekkere pics kreeg ik niet vond ik .... hoe wel? Geen idee, tell me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-03 11:42
Ik ben dus sinds vandaag ook een gelukkige bezitter van de A70. Helmond afgezocht en gelukkig hadden ze bij de Harense Smid nog zo'n ding liggen. Ik vroeg me alleen af of je misschien ook een soort folietje kan kopen, wat je net als bij een nieuwe gsm op je schermpje doet? En kan ik dit dan gewoon bij de fotospeciaalzaak krijgen?
Verder prima apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
PLozekoot schreef op 09 July 2003 @ 16:51:
Ik vroeg me alleen af of je misschien ook een soort folietje kan kopen, wat je net als bij een nieuwe gsm op je schermpje doet? En kan ik dit dan gewoon bij de fotospeciaalzaak krijgen?
Die bestaan er wel degelijk ja :) Ik meen dat hier 2 pagina's (100 p/post) terug nog een link over is gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
and we bought a winner :)

niet dat we het nie wisten, maar toch:
http://www17.tomshardware.com/consumer/20030709/index.html

dit vis ik net op van de FP, toch tof om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh.. kreeg gisteren E18-foutmelding, toen ik foto's van vrijgezellenfeestje op tv wilde bekijken. :( Nu heb ik gelezen (volgens mij in deel 1 of 2) dat deze melding ook te maken kan hebben met een volle flashkaart. Iemand dezelfde ervaring gehad? Of zou het kunnen liggen aan het aansluiten op de tv (tijdens het feestje heel voorzichting gedaan met cam 'tuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

shameblaster schreef op 09 July 2003 @ 14:50:
deze site gebruik ik voor webspace. Je hebt 50 mb voor foto's of andere dingen.

----------------------------------------------------------------------------

A.s Zaterdag is er een voetbal wedstrijd bij ons in het dorp. Regio team tegen Fc Utrecht!! Ik gaat daar natuurlijk naartoe en neem dan mijn camera mee.
In de Tv mode, sluitertijd van 1/250ste ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
PLozekoot schreef op 09 July 2003 @ 16:51:
Ik ben dus sinds vandaag ook een gelukkige bezitter van de A70. Helmond afgezocht en gelukkig hadden ze bij de Harense Smid nog zo'n ding liggen. Ik vroeg me alleen af of je misschien ook een soort folietje kan kopen, wat je net als bij een nieuwe gsm op je schermpje doet? En kan ik dit dan gewoon bij de fotospeciaalzaak krijgen?
Verder prima apparaatje!
dat zat er bij mij al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Misschien dat ik er laat mee ben, maar de GP 2000 mAh batterijen zijn in de aanbieding bij Dynabyte: 4 voor € 9,95 (geldig tot 31 juli)
Heb gelijk maar 8 stuks gehaald :Y)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik had ze een paar weken geleden gehaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
moeizaam schreef op 08 July 2003 @ 20:20:...
Maar dan nog de korting eraf, werd ie weer stil.

Volgens mij voldoe je NIET aan de voorwaarden voor de korting:
http://www.bcc.nl/_public/prijsgarantiecertificaten.pdf
Als ik de voorwaarden lees, zou je de camera bij BCC gekocht moeten hebben en hem dan ergens anders goedkoper kunnen vinden om in aanmerking te komen voor de 25% korting-regeling.

Je hebt onwijze mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vage schreef op 08 July 2003 @ 22:23:
....
....
Ik heb met m'n a70 al even een paar adapters uitgeprobeerd:
voltage maakt niet zoveel uit: 4.3-4.6 V (wel gelijkspanning natuurlijk)
stroom is wel een probleem, alle adapters die ik tot nu toe gezien heb geven niet meer dan 1000mA!! Dit is dus echt te weinig.
M'n sterkste adapter (1200 geloof ik) geprobeerd en daar deedtie het 2 seconden op, dan valttie uit (in foto-stand) in bekijk-stand doettie het wel.

Je moet dus een adapter zien te vinden die minimaal 1500 (liever 1700) mA kan geven, en die heb ik nog niet gevonden, maar misschien issie wel gewoon te koop bij de electrozaak

En over die webcam functie, dat lukt volgens mij alleen als je het via de tv-out van de a70 naar de tv-in van je computer doet. Volgens mij werkt het niet met de usb kabel --> ik hoop dat er iemand nog een keer zo creatief is om iets te maken dat dit wel werkt (een capture programma wat het schermpje van de remote shooter real-time kan capturen?? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah ik kan niet wachten tot mijn a70 komt, heb hem al 2,5 week geleden besteld bij demion
Echt jammer die leveringsproblemen :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
hij is gewoon te populair haha :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Onder het motto creatief met Canon! ( A70) Lange sluitertijd en dit is het resultaat ongesoept :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tvdleur/IMG_0660klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:53
Ik ben me voor de vakantie (als de belastingteruggave eindelijk binnen is :( ) aan het orienteren op een leuke digitale camera, waaronder de A70.
Ik zat eigenlijk met de volgende camera's: Canon A70 en de Fuji S403 als het meer gaat voor de kwaliteit van de foto's dan het design (niet dat dit lelijke camera's zijn hoor). Wanneer ik meer voor het design ga dan gaat de keuze tussen een Canon Ixus V3 of een Fuji F410.

Wat is nou wanneer de beste keus? Dat is natuurlijk voor een groot deel persoonlijk, maar kwalitatief gezien is dat misschien makkelijker te bepalen. Mijn vader heeft een S403 en als ik zie hoe die foto's eruit zien dan lijken die vele malen scherper dan de foto's die ik van een Ixus of een A70 op de forum zie. Lijkt dat enkel zo of is dat ook gewoon zo.

Ik hoop dat ik niet te veel offtopic ga, maar dit leek mij beter dan een nieuw topic te openen.
Overigens heb ik voor bij mijn mp3-speler 2x 64mb Smartmedia. Is daar ook nog een optie voor? (kan bijna alleen maar een oudere Fuji zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 09-07-2003 23:17 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
dank u :), ik zal eens gaan zoeken wat ik kan vinden in het gat genaamd Enschede

en je kan (helaas) wel eens gelijk hebben over de tv-etc. misschien webcam software installen en zeggen dat het een cam is :P wie weet stinkt Bill erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
AlterEgo,

Dan snap ik het even niet.
Dan reken hem eerst af bij de kassa en dan gaan we dan de korting bespreken.
Blijft toch het zelfde? :?

Chriztiaan,

Ik heb dit telefonisch besproken, vertelde hem over www.etelcom.nl.
Hij keek daar gelijk op, blijkbaar een verbinding, en zag inderdaad hun prijs staan op internet-site. Hij piepte nog over internetshop.
Maar dat zijn ze dus niet, ze hebben namelijk gewoon 3 winkels.
Overigs had ik zelf ook nog nooit gehoord van dat bedrijf.
Zie ook zojuist dat mijn toevoeging van de prijswatch verdwenen is.
Waarom zou dit kunnen zijn dan, omdat ze geen voorraad hebben?

----------------------------------------------

Heb vandaag ook mijn CF in de bestelling gegooid.
Volgende week heb ik dan 2x 256 ultra cf, volgens kennis zou dit moeten werken.

En gisteravond klaagde ik nog over het nut van een usb cardreader. :)
Vandaag heb ik maar een pcmcia-uitlezer gekocht.
Puur theoretisch zou dit namelijk wel sneller moeten gaan met uitlezen van mijn CF. Iemand meer verstand hiervan?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 20:51:
Aaah ik kan niet wachten tot mijn a70 komt, heb hem al 2,5 week geleden besteld bij demion
Echt jammer die leveringsproblemen :((
Betaal je daar? Volgens prijswatch € 365.

Weet je waar ik nou geen ruk van snap.
Prijs bij de distie is € 320. Daar moet transport, btw, marge ect dan nog bij.
Hoe kunnen ze dit ding dan voor rond de € 350 verkopen?
Normaal gezond bedrijf zal toch min. € 400 moeten vragen.
En dan verdien je nog geen klote.

Lekker zo'n grijs kanaal. Zal Canon blij mee zijn.
Overigs valt het me op dat ze wel goed in de markt liggen momenteel.
Oftewel ze zijn goed bezig.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeizaam
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 20:41:
[...]Je moet dus een adapter zien te vinden die minimaal 1500 (liever 1700) mA kan geven, en die heb ik nog niet gevonden, maar misschien issie wel gewoon te koop bij de electrozaak
Dit is toch wat je zocht?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik wilde net zeggen dat je m als webcam kunt gebruiken als je bijvoorbeeld de AV kabel in je cam propt en het andere eind in je TV-kaart/videoplank TV-IN... Paar keer op DISP duwen zodat er geen textjes in beeld zijn... De frame sizes zijn misschien wel veel te groot om nog tot een acceptabele framerate te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
hmmm in principe wel, alleen is er 1 van 4 V met max 1500 mAh en das :? de lage kant ?

magoed, het gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Universal Creations schreef op 09 July 2003 @ 23:16:
Ik zat eigenlijk met de volgende camera's: Canon A70 en de Fuji S403 als het meer gaat voor de kwaliteit van de foto's dan het design (niet dat dit lelijke camera's zijn hoor).
Wat is nou wanneer de beste keus? Dat is natuurlijk voor een groot deel persoonlijk, maar kwalitatief gezien is dat misschien makkelijker te bepalen. Mijn vader heeft een S403 en als ik zie hoe die foto's eruit zien dan lijken die vele malen scherper dan de foto's die ik van een Ixus of een A70 op de forum zie. Lijkt dat enkel zo of is dat ook gewoon zo.
Als ik naar mijn eigen en andermans foto's kijk, dan moet ik zeggen dat ik de meeste toch vrij scherp vindt. Ik meen me te herinneren dat er in sommige reviews wel gezegd is dat de A60 en A70 wat zachte foto's maken t.o.v. sommige andere toestellen. In de praktijk merk ik er iig vrij weinig tot niets van.
Ik kan overigens op dpreview nergens iets van een S402 vinden, maar voor vergelijken van die toestellen kun je wellicht beter in Welke dig. camera tussen 250 en 500 €? terecht :)

Heb je hier al eens naar de officïele Canon voorbeeldfoto's gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 20:15
@SmartDoDo: Ik heb een Victory type 7 tas voor mijn A70. Wil je een pic hebben voor deel 4?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BigEagle schreef op 10 July 2003 @ 11:59:
@SmartDoDo: Ik heb een Victory type 7 tas voor mijn A70. Wil je een pic hebben voor deel 4?
offtopic:
Darn, daar ben je vlot mee :P Mail me maar even een linkje naar de site, dan kan ik hem nog net in deel 4 vrotten ;)

Ik heb nog maar 4 camera's in mijn overzichtje staan. De Lowepro D-Res 8, 10AW en 20AW en de Caselogic DC50. Iemand die een tas gebruikt voor z'n camera èn daar een link van heeft, mag me die link mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moeizaam schreef op 09 July 2003 @ 23:47:
[...]

Betaal je daar? Volgens prijswatch € 365.

Weet je waar ik nou geen ruk van snap.
Prijs bij de distie is € 320. Daar moet transport, btw, marge ect dan nog bij.
Hoe kunnen ze dit ding dan voor rond de € 350 verkopen?
Normaal gezond bedrijf zal toch min. € 400 moeten vragen.
En dan verdien je nog geen klote.

Lekker zo'n grijs kanaal. Zal Canon blij mee zijn.
Overigs valt het me op dat ze wel goed in de markt liggen momenteel.
Oftewel ze zijn goed bezig.
Ik heb mijn A70 bij www.etelcom.nl besteld voor €349.- (is wel een aanbieding). Ik ben erg benieuwd of er een NL handleiding en dergelijke bijzitten. Op diverse duitse sites wordt de A70 trouwens voor €330 aangeboden (een A60 zit zo rond de €249 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik belde van de week die twee nummers van Etelcom (Rotterdam en Amsterdam)
en bij eentje kreeg ik na tig keer overgaan een of andere vage zakjapanner aan
de lijn. Gaf totaal GEEN vertrouwd gevoel.
Gebrekkig Nederlands van hier tot, inderdaad, Tokyo.

Doch kon ik uit zijn woorden opmaken dat alle A70's in ieder geval
vertrokken waren en hij geen uitsluitsel kon geven wanneer deze weer
binnen zouden komen (om en nabij het weekend/volgende week).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

w00t, mijn A60 is eindelijk binnen.... gelijk maar ff een macro'tje geschoten van een geknalde fietsband:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~nolten/images/new/100_0011.jpg

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:16:
Ik belde van de week die twee nummers van Etelcom (Rotterdam en Amsterdam)
en bij eentje kreeg ik na tig keer overgaan een of andere vage zakjapanner aan
de lijn. Gaf totaal GEEN vertrouwd gevoel.
Gebrekkig Nederlands van hier tot, inderdaad, Tokyo.

Ik kreeg inderdaad ook een engelssprekende man aan de telefoon (had toen al besteld). Deze vertelde mij hooguit eind volgende week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:16:
heheh kom op Gonnosoeke, je hebt al zo lang gewacht, hou het nog even vol ;) Ik kreeg net een mailtje van Progress (heb ze vandaag gemaild, supersnel beantwoord door hun, petje af!). Ze zeiden dat ze de zending nog niet binnen hebben gehad. Volgens track & trace konden ze zien dat de zending wel onderweg was en volgens hen maandag toch echt wel binnen zou moeten zijn.

Gezien mijn order zou dan ook mijn camera bij die zending zitten. Natuurlijk onder voorbehoud, want ze waren zelf een beetje sceptisch over of de beloofde aantal camera's ook daadwerkelijk geleverd zouden worden door Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Nog een vraagje mbt. het benaderen van de camera in Windows..

Wanneer ik m'n A70 via USB aansluit en vervolgens op het pictogram in deze computer klik krijg ik de eerste keer geen overzicht te zien. Wanneer ik het scherm vernieuw (F5) lukt dit wel, het gaat dan naar mijn idee echter wel wat moeizaam. Meer mensen die hier 'last' van hebben? Wederom niet echt storend, maar ik ben toch nieuwsgierig..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op 10 July 2003 @ 15:25:
[...]

heheh kom op Gonnosoeke, je hebt al zo lang gewacht, hou het nog even vol ;) Ik kreeg net een mailtje van Progress (heb ze vandaag gemaild, supersnel beantwoord door hun, petje af!). Ze zeiden dat ze de zending nog niet binnen hebben gehad. Volgens track & trace konden ze zien dat de zending wel onderweg was en volgens hen maandag toch echt wel binnen zou moeten zijn.

Gezien mijn order zou dan ook mijn camera bij die zending zitten. Natuurlijk onder voorbehoud, want ze waren zelf een beetje sceptisch over of de beloofde aantal camera's ook daadwerkelijk geleverd zouden worden door Canon.
Ja maar dat is het hem nou net :) Jij hebt een lager nummer. Ik ga mijn
boterhammetjes met ArcticSilver3 besmeren als ik bij dezelfde lichting zit
als jij ;) Dat gaat namelijk nevernooit gebeuren.

Antwoord op mijn meest recente mailing was ook: eind volgende week...
Maar je zegt het zelf al, ze zijn zelf sceptisch over het beloofde aantal.

Canon houdt de inkopers aan het lijntje en de inkopers moeten de eindkopers
dus wel aan het lijntje houden (ongewild).

/Off-topic: ondertussen al voor 250 euro waterkoelingszooi gekocht, dus even
wachten komt ook wel beter uit nu :+ i.v.m. gat in de knip.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

ik twijfelde vandaag zelfs om niet een andere camera te halen......maar toen werd ik om m'n oren geslagen door Tom's Hardware...*zucht*. Als ik die A70 nu zou tegenkomen voor onder de 400 euro (waarbij ik heb ook gelijk kan meenemen) dan had ik dat allang gedaan. Je zit in een fase, die ik al heb doorlopen...lol, je komt er wel doorheen. Ik hoop dat men dit niet als offtopic geblaat ziet.

Offtopic:
lol ik dacht er ook even aan om een HT systeem te halen...en dan wachten tot m'n salaris wordt gestort om de A70 vervolgens te halen. ;) Je bent niet de enige dus...

[ Voor 20% gewijzigd door Nitai op 10-07-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nitai schreef op 10 July 2003 @ 15:35:
Ik hoop dat men dit niet als offtopic geblaat ziet.
Eigenlijk wel ;) Maar omdat deel 3 nu wel afgesloten mag worden, ga ik geen TR aanmaken hiervoor :> ;)

Wat mij betreft kunnen we dus verder in Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 4 :)

Voor mensen die gelijk willen gaan posten, lees de topicstart even door. We gaan proberen het wat meer over ervaringen te hebben en wat minder over de aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 4

Gaat allen heen uit deze draad!
Gij zijt bedankt maar der is een deel 4.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.