Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Weet iemand een programma waarmee je meerdere foto's in 1 keer kleiner kunt maken?

Dus bijv. een folder met daarin 20 foto's van 1600x1200 in 1 keer 75% kleiner maken.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op 26 June 2003 @ 16:07:
Weet iemand een programma waarmee je meerdere foto's in 1 keer kleiner kunt maken?

Dus bijv. een folder met daarin 20 foto's van 1600x1200 in 1 keer 75% kleiner maken.
Irfanview, is nog freeware ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net even bij de lokale Dixons geweest (Utrecht), maar die wilden onder geen beding meegaan met de prijs van hun collega's in Rotterdam. Zeiden zelfs dat Dixons een landelijk prijsbeleid voert en dat de prijs van 399,- dus een 'foutje' moest zijn. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een vraagje aan de experts. Ten eerste is dit mijn eerste digitale camara (A70), waarmee ik 3 dagen in vianden heb doorgebracht en de gebruiksaanwijzing van begin tot eind ben doorgeworsteld.
( foto's zijn te bewonderen op www.xs4all.nl/~oetz )

Ik snap niet: 8)7 Waarom mijn explorer (windows 2000 proffesional) de foto's niet kan inlezen.

Ik snap niet: 8)7 Als ik mijn foto's met acdsee inlaad de bestandsgrootte van foto's gemaakt op superfine kleiner is dan op de normale stand.

En graag een reactie wat jullie vinden van mijn foto's (vooral de laatste, even opslaan als en dan proberen de lasnaden te vinden).

Gr. Alex

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die panorama is best goed gelukt, ik zie de naden wel, maar ik doe t ervoor :)

de rest van de vragen weet ik geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 17:33:
Hier even een vraagje aan de experts. Ten eerste is dit mijn eerste digitale camara (A70), waarmee ik 3 dagen in vianden heb doorgebracht en de gebruiksaanwijzing van begin tot eind ben doorgeworsteld.

Ik snap niet: 8)7 Waarom mijn explorer (windows 2000 proffesional) de foto's niet kan inlezen.

Ik snap niet: 8)7 Als ik mijn foto's met acdsee inlaad de bestandsgrootte van foto's gemaakt op superfine kleiner is dan op de normale stand.

En graag een reactie wat jullie vinden van mijn foto's (vooral de laatste, even opslaan als en dan proberen de lasnaden te vinden).

Gr. Alex
Ziet er okee uit :)

Gebruik jij een programmaatje om die HTML files te laten maken, of heb je zelf die pagina's in elkaar geflanst?

edit:

AAAHhhhhhhhhhhhh!!!!

Ik ben echt scheel hoor, het staat gewoon onderaan de pagina... |:(

http://www.digitaldutch.com/arles/

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 26-06-2003 18:25 . Reden: scheel! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 17:33:
Hier even een vraagje aan de experts.

Gr. Alex
Allereerst, welkom @ GoT :)

Wat explorer betreft onder W2K zou ik het niet weten, gebruik zelf XP. Heb je al eens bij Canon gekeken voor een driver oid?

De bestandsgrootte verschilt wel per genomen foto. Zo is de ene foto in een bepaalde stand (resolutie) groter dan een andere foto in dezelfde stand genomen. Maar er zit bij mijn weten wel een redelijk verschil in normaal en superfine.

edit: Dorie, vergeet ik nog iets over de foto's te zeggen :X Zien er netjes uit, ook de panorama. De overgangen zijn wel te zien. Welk programma heb je voor het stich werk gebruikt?

offtopic:
Groeten hoeft niet hier, niet groeten is niet onbeleefd. Er wordt vanuit gegaan dat dat ongeschreven gebeurd :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 26-06-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
lama :X

[ Voor 99% gewijzigd door SmartDoDo op 26-06-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 25 June 2003 @ 18:01:
[...]

dixons voor 399
of

internet winkel voor 379 + 10 verzend is 10euro geodkoper maar 2 weken wachten . tis maar wat je wil
Bij Informatique 299 pleurootjes voor de A60, gisteren gehaald, toen hadden ze er nog 37 op voorraad.....
Prefecte zaak, perfecte prijs...
IK geef hem overmorgen aan mijn vriendin kado..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 26 juni 2003 @ 18:27:
[...]
Allereerst, welkom @ GoT :)

Wat explorer betreft onder W2K zou ik het niet weten, gebruik zelf XP. Heb je al eens bij Canon gekeken voor een driver oid?

De bestandsgrootte verschilt wel per genomen foto. Zo is de ene foto in een bepaalde stand (resolutie) groter dan een andere foto in dezelfde stand genomen. Maar er zit bij mijn weten wel een redelijk verschil in normaal en superfine.

edit: Dorie, vergeet ik nog iets over de foto's te zeggen :X Zien er netjes uit, ook de panorama. De overgangen zijn wel te zien. Welk programma heb je voor het stich werk gebruikt?

offtopic:
Groeten hoeft niet hier, niet groeten is niet onbeleefd. Er wordt vanuit gegaan dat dat ongeschreven gebeurd :)
Voor de het plakken heb ik Canon Utilities PhotoStitch Version 3.1 gebruikt.

Toch nog even dit over de bestandsgrote. Ik heb mijn camara op een statief geplaatst. Eerst een photo op de normal stand. Gelijk daar achter aan op de superfine stand. Met het inladen via de zoombrowser klopt de bestandsgrote. Als ik met acdsee inlaad is de normal echt groter. (iets van 280 kb om 250 kb)
Dit terwijl ik ze met dezelfde compressie methode inlaad. Snap niet hoe dat kan.
Dit terwijl de camara aangeeft dat hij op de superfine stand minder foto's kan maken, dus dat zit wel goed. Dacht eerst dat misschien de functies waren omgedraaid. Heb je trouwens gezien hoe klein de foto's met arles worden waardoor het laden van de webpagina zeer snel verloopt. Was zelf verbaast over de bestandsgrote tov de kwaliteit. Nog geen eens 100 kb (op de panorama na dan)

Kom jou naam vaak tegen in dit forum. Fotograaf van beroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:09:
[...]

Bij Informatique 299 pleurootjes voor de A60, gisteren gehaald, toen hadden ze er nog 37 op voorraad.....
Prefecte zaak, perfecte prijs...
IK geef hem overmorgen aan mijn vriendin kado..
Hoi in welke taal was de handleiding die je erbij kreeg bij informatique?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ook nog een leuke voor de mensen die de batterijen actie bij dynabyte gemist hebben.
ik was vandaag bij kijkshop eindhoven: 4xhape nimh 2100 mah, 9,99 €
op de kijkshop site kon ik nix vinden, maar het kan toch de moeite waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
FlowDesign schreef op 26 juni 2003 @ 16:07:

Ik gebruik zelf Image Resizer. Dit is een onderdeel van de WindowsXP Powertoys.
Installeren en je kunt simpelweg bestanden selecteren in WindowsVerkenner, rechtermuis 'Resize Pictures' selecteren en dan het nieuwe formaat opgeven en Ok
Werkt erg makkelijk en doet precies wat je wil, niet meer en niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22

Crusader

Arc Nature

shameblaster schreef op 26 juni 2003 @ 21:46:
[...]

Hoi in welke taal was de handleiding die je erbij kreeg bij informatique?
Ongetwijfeld in het nederlands.
Tenminste, als ik Informatique een beetje ken qua service.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:55:
[...]

Voor de het plakken heb ik Canon Utilities PhotoStitch Version 3.1 gebruikt.
Zelf gebruik ik The Panorama Factory en ik heb de indruk dat deze het iig beter doet dan het door Canon bijgeleverde programma :) Mocht je de mogelijkheid hebben, dan kan ik je aanraden het programma eens te proberen.
Kom jou naam vaak tegen in dit forum. Fotograaf van beroep?
LOL :P
Nee, ik ben een professioneel n00b hier ;) Ook wat betreft foto's. Maar aangezien ik de TopicStarter ben moet ik me regelmatig laten horen ;)

Ik heb vandaag mijn B+W 5+ close-up lens in bezit mogen nemen voor het mooie bedrag van 41 euro :X Helaas heb ik nog geen lensadapter dus foto's maken is lastig en ik heb vandaag ook nog geen tijd gehad om serieus wat te proberen. Hopelijk lukt het me om morgen een paar mooie foto's te maken zodat ik het verschil tussen macro en macro met close-up filter kan laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen of er op de a60 een batterij status optie zit?
ik kan em niet ontdekken namelijk, ik zie alleen zo'n indicatie schermpje als de batterij bijna leeg is...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 00:01:
kan iemand mij vertellen of er op de a60 een batterij status optie zit?
Dat is een beetje knullig imho, maar op het moment dat je batterijen vrijwel op zijn, zie je een accu met een streep erdoorheen op het LCD schermpje verschijnen. Het wordt dus tamelijk laat aangegeven en iig niet in fases zoals je bijvoorbeeld wel met een mobiele telefoon hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 17:33:

Gr. Alex
heh, heb er ook ff mee zitten worstelen. er zijn 2 mogelijkheden. de eerste is via de twain driver. hij laadt ze dan opnieuw in, alsof het een soort van scanner is. die optie wil je dus niet gebruiken.
als je de software van de zwarte cd (CD1) inlaadt en daarna je camera verbind, dan krijg je de zoombrowser. daarmee kan je je foto's downloaden van de camera

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Naar aanleiding van het eerste A60/70 topic op GoT heb ik in April al een Canon A60 aangeschaft. Dit is mijn eerste digicam, maar moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Volg dit topic dus al een tijdje en moet zeggen dat het nog steeds boeiend is om alle ervaringen te lezen. _/-\o_

Voor de statistieken ook direct maar ff het lijstje wat ik sindsdien nog meer heb aangeschaft :Y) :

- 256 MB Dane-Elec
- 256 MB Transcend 30x
- GP Powerbank Rapid
- 8 stuks GP 2000 mAh
- 4 stuks GP 1800 mAh
- SuperPro tasje

(offtopic: Smartdodo, zou je mij ook willen toevoegen aan de startpost?)

Bij het downloaden van de foto's van de camera naar de pc merkte ik op dat er verschil in snelheid zat tussen Windows Explorer en de bijgeleverde Zoombrowser EX. Net dus ff een testje gedaan

Testomstandigheden:
Windows XP Professional
256 Dane-Elec
10 foto's, totale bestandsomvang 6,51 MB

Windows Explorer: 16,2 seconden (ongeveer 0,4 MB/s)
Zoombrowser EX: 21,6 seconden (ongeveer 0,3 MB/s)

Verschil bij 10 foto's is dus al 5 seconden. Ben benieuwd wat het tijdsverschil gaat zijn bij een volle geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraagje over het programma RemoteCapture, die krijg ik namelijk niet aan de praat, hij kan de camera niet vinden geeft ie als foutmelding als ik op connect drukken,

iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:04:
Hallo allemaal!

Naar aanleiding van het eerste A60/70 topic op GoT heb ik in April al een Canon A60 aangeschaft. Dit is mijn eerste digicam, maar moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Volg dit topic dus al een tijdje en moet zeggen dat het nog steeds boeiend is om alle ervaringen te lezen. _/-\o_

Voor de statistieken ook direct maar ff het lijstje wat ik sindsdien nog meer heb aangeschaft :Y) :

- 256 MB Dane-Elec
- 256 MB Transcend 30x
- GP Powerbank Rapid
- 8 stuks GP 2000 mAh
- 4 stuks GP 1800 mAh
- SuperPro tasje

Bij het downloaden van de foto's van de camera naar de pc merkte ik op dat er verschil in snelheid zat tussen Windows Explorer en de bijgeleverde Zoombrowser EX. Net dus ff een testje gedaan

Testomstandigheden:
Windows XP Professional
256 Dane-Elec

Verschil bij 10 foto's is dus al 5 seconden. Ben benieuwd wat het tijdsverschil gaat zijn bij een volle geheugenkaart.
Misschien wil je bij die 10 foto's ook ff een binary compare doen. Heb een keer ergens langs zien komen dat WinXP de Exif informatie wijzigde bij het downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:09:
ik heb even een vraagje over het programma RemoteCapture, die krijg ik namelijk niet aan de praat, hij kan de camera niet vinden geeft ie als foutmelding als ik op connect drukken,

iemand suggesties??
Heb je de camera wel in viewmode staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoAC schreef op 27 June 2003 @ 12:19:
[...]

Misschien wil je bij die 10 foto's ook ff een binary compare doen. Heb een keer ergens langs zien komen dat WinXP de Exif informatie wijzigde bij het downen
Heb de Exif info van bede sets even vergeleken en ik zie geen verschillen.

---------------
Sorry zal volgende keer ff de edit knop gebruiken ipv twee keer te posten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
Hallo allemaal!

- 256 MB Dane-Elec
- 256 MB Transcend 30x
- GP Powerbank Rapid
- 8 stuks GP 2000 mAh
- 4 stuks GP 1800 mAh
- SuperPro tasje

Testomstandigheden:
Windows XP Professional
256 Dane-Elec

Je kan smartdodo mailen om te worden toegevoegd.
En welkom op GOT natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:09:

iemand suggesties??
De camera moet inderdaad in view mode staan. Wat ik alleen niet begrijp, is hoe je daarmee om een vooraf bepaalde tijd foto's kunt maken.
Bij deze gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:24

Nitai

Live the life you love.

snik....en ik wacht nog steeds...sorry offtopic ik weet....maar ik moest het ergens kwijt...
heeft iemand zijn A70 al binnen van Progress?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Laatst online: 15-07 12:59
Kwam net een weinigzeggende 'test' tegen op MSN, waarin de A70 bij de 3MP pixels als beste naar voren komt. Ik dacht, zal het even melden:

http://www.msn.nl/Computers/products/testen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle wachtenden: ik ben net op de bonnefooi langsgeweest bij Mediamarkt Alexandrium, en daar hadden ze net weer een aantal A70's binnengekregen voor de prijs van 399 euro. Ik heb hem maar meegenomen, voor die 25 euro ga ik niet nog langer wachten. Advertentie van Alternate (375) oogstte geen succes, omdat daar geen Nederlandse handleiding bij zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

tweakerbee

dus..?

Dolfijnfoto nabewerkt met Levels + Color Balance in Photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://cbierman.speed.planet.nl/images/dolf_eq.jpg

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/barbatruuk1900/dolf_kl.jpg

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

In computer idee staat deze maand ook een test van digicams: http://www.computeridee.n...314/Testoverzicht2003.xls
dit kon ik vinden, het is alleen het overzicht voor de test moet je ut blad kopen voor €1.

@ tweakerbee: Mooi nabewerkt, ik weet niet of het aan mij ligt maar zijn de deolfijnen nu niet te licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 13:09:
Voor alle wachtenden: ik ben net op de bonnefooi langsgeweest bij Mediamarkt Alexandrium, en daar hadden ze net weer een aantal A70's binnengekregen voor de prijs van 399 euro. Ik heb hem maar meegenomen, voor die 25 euro ga ik niet nog langer wachten. Advertentie van Alternate (375) oogstte geen succes, omdat daar geen Nederlandse handleiding bij zou zitten.
bah, dat had ik ook allang gedaan, maar het zou mij 50 euro schelen, en dat is toch veel....10 euro bijleggen en je hebt er een CF kaartje bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op 27 June 2003 @ 14:14:
[...]

bah, dat had ik ook allang gedaan, maar het zou mij 50 euro schelen, en dat is toch veel....10 euro bijleggen en je hebt er een CF kaartje bij...
Als het je 50 euro scheelt is het veel ja, maar bij Progress betalen de meesten toch 370-375 inclusief verzenden. Dan is het het overwegen waard vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
tweakerbee schreef op 27 June 2003 @ 13:23:
[afbeelding]

Origineel:
[afbeelding]
zozo dat ziet er beter uit zo.

zou je misschien kunnen vertellen waar ik deze opties vind, want zie ze neit bij filters staan, of ik kijk scheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op 27 juni 2003 @ 11:26:
[...]

heh, heb er ook ff mee zitten worstelen. er zijn 2 mogelijkheden. de eerste is via de twain driver. hij laadt ze dan opnieuw in, alsof het een soort van scanner is. die optie wil je dus niet gebruiken.
als je de software van de zwarte cd (CD1) inlaadt en daarna je camera verbind, dan krijg je de zoombrowser. daarmee kan je je foto's downloaden van de camera

suc6
Zoombrowser vindt ik in vergelijking tot acdsee minder.
Nog andere progs zoiets als acdsee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48

dbzfan

Nee.

Ik heb gisteren 2 foto's af laten drukken bij de HEMA, op 13xnogwat. Ziet er erg goed uit. Ik ga het later nog een x proberen met een groter formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Mmmm ook toevallig ik heb net gister 4 van mn foto's bij appie heijn opgehaald.
Alle 4 op 10x15. Zag er beter uit als op de monitor. Ik denk dat ik al mn beste foto's gewoon laat afdrukken door een online print service. Die kwaliteit haalt onze printer gewoon niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Mooi, want ik wilde ook net wat testjes gaan doen met afdrukken bij Hema/Kruitvat :)

Ik zal mn ervaringen wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 08:08

tweakerbee

dus..?

DE_Michiel schreef op 27 June 2003 @ 16:34:
[...]

zozo dat ziet er beter uit zo.

zou je misschien kunnen vertellen waar ik deze opties vind, want zie ze neit bij filters staan, of ik kijk scheel
Staat ook onder Image...Adjustments

Filters zijn soms wel grappig, maar deze tools (onder Adjustments) zijn veel krachtiger als het gaat om verbeteren van je foto's.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:16:
Ik heb weer een uniek euvel aan mn cam hoor :(

Hoewel ik er harstikke zuinig mee ben geweest is er op de een of andere manier stof/vuil onder het glasplaatje van het display terechtgekomen, echt heel irritant. Ook verslijten de randen van dat plaatje supersnel, terwijl hij de meeste tijd in mijn lowepro-tas doorbrengt.

Gelukkig zei de verkoper dat het wel onder de garantie viel; hij zou morgen met canon bellen. Ik hoop dat ie meteen omgeruild wordt, maar reparatie is ook niet zo erg, aangezien het repaircenter in mijn woonplaats is :)
Dinsdag dus langsgeweest met het euvel, vandaag een nieuwe cam bij ritel opgehaald.... chill ! 8). Heb dus al na 3 dagen een nieuwe cam, mijn weekend is weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

ik ook. Had blijkbaar een aantal dode pixels of zo, maar er zat een vette vlek op de foto's. Terug naar informatique afgelopen dinsdag en donderdag, vandaag gehaald, kon ik een nieuwe ophalen! beter! hulde aan informatique en canon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
tweakerbee schreef op 27 June 2003 @ 17:46:
[...]

Staat ook onder Image...Adjustments

Filters zijn soms wel grappig, maar deze tools (onder Adjustments) zijn veel krachtiger als het gaat om verbeteren van je foto's.
omg die dingen werken echt goed. zitten er nog 1 of 2 bij, ga dit voortaan altijd doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn tasje... de Lowepro D-Res 8. Bijzonder moeilijk te krijgen vind ik, maar mijn favoriete outdoor zaak (Zwerfkei te Woerden) had er nog eentje!
DE A60 en 4 batterijen passen er goed in. Prettig tasje, wel wat prijzig (27 euri).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Nou ik heb hem :D

Blijkt dat er 5 dooie pixels in het lcd scherm zitten
Morgen dus weer terug naar informatique om hem om te ruilen
Ik heb 2 foto's gemaakt echt heel mooi geen een dooie pixel kijk maar:
http://members.lycos.nl/shameblaster

een macro van sigaretten
en een a4tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
ligt het aan mij , of is het gewoon pokkemoeilijk om mooie ( stabiele, zuivere ) foto's te maken met lange sluitertijd ??? kben daarnet even bij de kermis in het dorp gestopt , en wat foto's genomen, maar zonder statief is dat haast onbegonnen werk ( tenzij je elke paal of bank als statief gebruikt ). ofwel tril ik zo hard, ofwel is een ( soort van ) statief nodig bij nachtfoto's. nu snap ik waarom jullie elke keer 5 foto's nemen van iets :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt niet aan jou. Dat is inderdaad bijna onbegonnen werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang kan die canon A70 eigenlijk op 1 setje van 4 oplaadbare nimh batterijen 1800mAh ofzoiets? hoeveel foto's met scherm aan kun je ermee schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

@LOST: ik moet binnenkort naar Woerden. Hadden ze nog meer van die D-Res 8 tasjes bij
die Outdoor-zaak? (Zwerfkei? heb je adres/telefoonnummer/url?).
/edit: laat maar: http://www.zwerfkei.nl/cgi-bin/page.pl?index

@Nitai: ik wacht ook nog steeds op m'n A70 van Progress.nl (sinds circa 17 juni) nu dus
bijna twee weekjes voorbij. Misschien dat jij en ik hem in dezelfde 'lading' krijgen.
Keep me updated!

Wel vreemd dat Informatique er zoveel op voorraad heeft. Waren dat alleen A60's, of
hadden ze al een berg vooruit besteld, of wat? :?
Raar dat Progress er dan maar zo mondjesmaat wat binnenkrijgt...

[ Voor 12% gewijzigd door Mujo op 28-06-2003 00:06 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

snap het ook niet want volgens mij hebben ze nog niet een volledige voorraad. Misschien hebben ze van canon een aantal gekregen voor ruil acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n D-Res 8 tasje is echt perfect. In het 'interne vakje' kun je zelfs nog een memorycard en 4 penlites kwijt!

Wel een beetje duur idd maar bij een camera van €385 (A70) mag je ook wel investeren in de bescherming ervan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn vraag nog maar een keer ga stellen :)

Hoe kun je met de camera aan de PC aangesloten om de, vooraf bepaalde tijd, foto's nemen? Ik begrijp dat het met RemoteCapture moet, maar ik kan nergens een tijdsinterval instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:19:
[...]

Als het je 50 euro scheelt is het veel ja, maar bij Progress betalen de meesten toch 370-375 inclusief verzenden. Dan is het het overwegen waard vind ik...
hmm....ik kom op 368 euro om te betalen...., nog steeds 30 euro zeg maar....ik ga maar eens lang de mediamarkt vandaag..

edit: no bother, ze hebben ehm niet meer....

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 28-06-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 28 June 2003 @ 10:55:
Ik denk dat ik mijn vraag nog maar een keer ga stellen :)

Hoe kun je met de camera aan de PC aangesloten om de, vooraf bepaalde tijd, foto's nemen? Ik begrijp dat het met RemoteCapture moet, maar ik kan nergens een tijdsinterval instellen :?
Zie je ook niet de tijdsinterval die nodig is TIJDENS het opnemen ?
Want die is er wel degelijk....

Hoe je de handel afsteld om over pakweg 3 uur aan de slag te gaan... dat weet ik niet, maar dat is vrees ik wel wat je bedoelt ?
Interval Timer Shooting
RemoteCapture can be set to capture a set number of images at the interval you select.

Select [Interval Timer Shooting] tab in Shooting window. The Interval Timer Shooting tab window will display.

Use this window to set the interval and number of frames to be shot. If you set the interval to 10 minutes, for example, and the number of frames to 3, the first frame will be shot when you click the [Start] button, the second will be shot 10 minutes later and the third another 10 minutes later.

Notes:
The camera power must be left on during interval timer shooting. Use of an AC adapter is highly recommended.

If your computer is set to enter sleep mode (standby mode), interval timer shooting results cannot be guaranteed. Turn off or disable the sleep mode before setting RemoteCapture to interval timer shooting.

Do not touch any camera buttons or dials during interval timer shooting.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 11:14:
[...]

Zie je ook niet de tijdsinterval die nodig is TIJDENS het opnemen ?
Want die is er wel degelijk....
Nope, die zie ik dus niet :)

Voor de duidelijkheid:

• Camera aansluiten op de PC,
• Camera in de view mode zetten,
• RemoteCapture starten,
• Camera staat in view mode.

Opties in het programma:

• Camera Settings,
• Camera Display Serrings,
• Camera Rotation Settings.

Na 1 foto gemaakt te hebben verschijnt het Save - RemoteCapture window, waar ik wel weer een preference Tab heb, maar ook geen tijdsinterval kan instellen. Ik heb begrepen dat dit dus wel ergens moet kunnen, uit de uitleg van de handleiding kom ik niet iig :/
Select [Interval Timer Shooting] tab in Shooting window. The Interval Timer Shooting tab window will display.
Die staat er bij mij dus niet bij :?

Ter illustratie :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/interval.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 28-06-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
'Detail Setting' does the trick
Duurde bij mij ook ff voordat ik het vond :)

[ Voor 45% gewijzigd door Kresh op 28-06-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kresh schreef op 28 June 2003 @ 12:27:
Nu wordt ik gek.... bij detail settings geen interval bij mij... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Kresh schreef op 28 juni 2003 @ 12:27:
Perfectemundo :) Daar zat het inderdaad onder. Fijn dat het in de handleiding ook zo duidelijk stond 8)7 Volgens mij had ik wel een keer onder detail settings gekeken.....nou ja, het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 13:44:
[...]

Nu wordt ik gek.... bij detail settings geen interval bij mij... 8)7
Je krijgt 5 tabs erbij:
- Angle Adjustment
- Shooting Modes Adjustment
- Shooting Settings (overzicht van de settings)
- Interval Timer Shooting, waar je minuten/seconden en het aantal foto's kunt kiezen en vervolgens "Start". Er wordt dan meteen een foto gemaakt en steeds na de ingestelde tijd nog eentje tot het aantal ingestelde foto's bereikt is.
- Timer Shooting, waar je kunt zeggen "maak over x seconden een foto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ff een vraag die misschien al eerder is gesteld, maar ik kon het niet vinden.

Kun je de Poweshot A70 ook als Webcam gebruiken?
Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
FlowDesign schreef op 28 June 2003 @ 14:18:
ff een vraag die misschien al eerder is gesteld, maar ik kon het niet vinden.

Zo ja, hoe?
Je kunt softwarematig meerdere foto's maken, maar niet streaming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
FlowDesign schreef op 28 June 2003 @ 14:18:
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, maar als iemand het tegendeel bewijst..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Met de cam aan de kabel, RemoteCapture en een simpel uploadscriptje kom je best ver..
Oja.. en een adapter is dan ook wel handig gok ik ;)

Hmmm. Ik zou het bijna even gaan proberen.
Maarja, ik gebruik mijn videocamera al als webcam, via firewire. *grinnik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb nu ook sinds een paar dagen een Canon Powershot A60. Hij bevalt me erg goed, maar ik heb heel erg gauw last van ruis. Nu kan het aan mij liggen (geen über fotograaf)... of aan de toestand buiten...
Misschien moet ik wel wat harder oefenen
Afbeeldingslocatie: http://www.krullebol.nl/data/forum/IMG_0730kl.jpg

De foto op zich is leuk geworden vond ik.
En dat het idee niet vernieuwend is... is natuurlijk wel bekend...;)

[ Voor 8% gewijzigd door Krullebol.nl op 28-06-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik ben vandaag terug gegaan en ik heb nu een nieuw:D:D:D:
Binnenkort volgen foto's nu nog ff oefenen/spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Krullebol schreef op 28 juni 2003 @ 15:16:
Hij bevalt me erg goed, maar ik heb heel erg gauw last van ruis.

Jammer dat de Exif data verloren is gegaan bij het bewerken :) Wellicht een te hoog ISO genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

sorry voor weer een nieuw post.
Ik was wat aan het spelen :) met mijn camera en ineens error 18 :( en hij gaat uit. Ik zet hem weer aan en hij doet het weer perfect 8)7 . wat is dat precies error 18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
SmartDoDo schreef op 28 June 2003 @ 16:07:
[...]
Jammer dat de Exif data verloren is gegaan bij het bewerken :) Wellicht een te hoog ISO genomen?
De originele foto staat als hyperlink achter deze...
daarvan is de Exif data nog wel aanwezig, maar op een of andere manier geeft windows die niet weer..
Maar als ik het goed heb was het ISO 200...
Misschien inderdaad next time maar terug naar 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Krullebol schreef op 28 June 2003 @ 16:36:
[...]

De originele foto staat als hyperlink achter deze...
Misschien inderdaad next time maar terug naar 100
Ik had hem al bekeken, maar er is maar een deel van de EXIF data aanwezig. Zoombrowser geeft iig niets weer....
Ik denk dat je maximaal op 100 moet gaan zitten, hoger ga je ruis krijgen is mijn indruk :)

Shameblaster, die E18 error heeft volgens mij te maken met de lens. Heb even gezocht maar zo niets relevants kunnen vinden. Wellicht dat er op het Powershot forum meer over te vinden is :)

[ Voor 19% gewijzigd door SmartDoDo op 28-06-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Je hebt inderdaad gelijk... Mijn batterijen waren ook ineens leeg toen ik ze van mijn camera aan het verplaatsen was... ik kan van de rest van de foto's die ik gister gemaakt heb (zijn er 112) van de meesten geen Exif meer halen...
Stom.. Maar in ieder geval bedankt voor de tip(van de ISO-rating)..
Every information could prove useful

[ Voor 4% gewijzigd door Krullebol.nl op 28-06-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Oke bedankt Smartdodo.
Ik heb net ook ff geprobeert om een macro foto te maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/strontvlieg.JPG
alleen dat is niet egt gelukt
In welke instelling hebben jullie hem staan als je een macro maakt ik bedeoel dan in welke shooting mode. deze is op auto genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

shameblaster schreef op 28 June 2003 @ 17:00:
Oke bedankt Smartdodo.
[afbeelding]
In welke instelling hebben jullie hem staan als je een macro maakt ik bedeoel dan in welke shooting mode. deze is op auto genomen
De meeste, waaronder ook ik, schieten macro's in de P-stand. Ik zet dan de afstand op minimaal (2x macro-knopje in drukken) en kijk goed hoe de foto gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 28 June 2003 @ 17:00:
Oke bedankt Smartdodo.
Meestal gebruik ik de P-mode en zet ik gelijk de AiAF uit. Hierdoor wordt er scherpgesteld op het gedeelte wat in het middenkader valt. Ook kun je het ISO dan op 50 zetten. Als ik bijvoorbeeld een foto wil die zo veel mogelijk scherp is, dan gebruik ik de macro in Av-stand :)
Bij macro's ook niet inzoomen en niet té dichtbij gaan zitten anders kan hij hem echt niet scherp stellen :) Het is en blijft vaak ook gewoon even proberen en oefenen dan heb je op een gegeven moment zelf wel door wanneer het een nette foto wordt en wanneer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Krullebol schreef op 28 June 2003 @ 15:16:
Ik heb nu ook sinds een paar dagen een Canon Powershot A60. Hij bevalt me erg goed, maar ik heb heel erg gauw last van ruis. Nu kan het aan mij liggen (geen über fotograaf)... of aan de toestand buiten...
Misschien moet ik wel wat harder oefenen
[afbeelding]

En dat het idee niet vernieuwend is... is natuurlijk wel bekend...;)
In de P mode schieten, en iso handmatig op 50 zetten. Ik ga nooit hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Op de terug weg van informatique zag ik een wagen met een squad bike of hoe dat ook heet rijden. ik mijn camere op snelle sluiter gezet (automatische shooting mode) en genomen. Alleen staat de bike er niet op nou ja een stukje dan alleen de 8terkant kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/squad%20bike.jpg
Ik vind hem opzich wel gelukt de, scherpte dan.
De foto is gerisized van 1600*1200 naar 600*450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 13:17

BoAC

Memento mori

dbzfan schreef op 28 juni 2003 @ 18:10:
[...]

Gebruik je dan altijd een statief om je foto te maken? :?
Anders moet je altijd in een wat minder donkere situatie een groot diafragma gebruiken wat je niet altijd wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Zo'n ding heet een quad :)

En ja, de scherpte vind ik ook erg goed, maar als je een korte sluitertijd neemt hoef je je geen zorgen meer te maken over onscherpte ivm beweging. Wat ik altijd wel moeilijk vind bij het maken van foto's van bewegende objecten is debelichting, omdat die vaak van moment tot moment verschilt.

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

BoAC schreef op 28 juni 2003 @ 19:04:
[...]

Gebruik je dan altijd een statief om je foto te maken? :?
Anders moet je altijd in een wat minder donkere situatie een groot diafragma gebruiken wat je niet altijd wil.
Ik kom bijna nooit in de situatie dat ik de iso moet opkrikken. Als een groot diafragma ook niet kan, moet het wel iso 100 of 200 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22

Crusader

Arc Nature

shameblaster schreef op 28 juni 2003 @ 16:13:
sorry voor weer een nieuw post.
Ik was wat aan het spelen :) met mijn camera en ineens error 18 :( en hij gaat uit. Ik zet hem weer aan en hij doet het weer perfect 8)7 . wat is dat precies error 18?
Error 18 was dacht ik dat de zoomlens geblokkeerd is geraakt. Maar als ie het nu weer doet heb je misschien geluk.

Overigens lijkt bij mij het probleem van het niet-sluitende lenskapje steeds minder vaak voor te komen. Geduld is een schone zaak... in elk geval beter dan die non-service van Canon waarbij je je cam al gauw twee maanden kwijt bent 8)7

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

shameblaster schreef op 28 June 2003 @ 18:39:
Op de terug weg van informatique zag ik een wagen met een squad bike of hoe dat ook heet rijden. ik mijn camere op snelle sluiter gezet (automatische shooting mode) en genomen. Alleen staat de bike er niet op nou ja een stukje dan alleen de 8terkant kijk maar:
[afbeelding]
Ik vind hem opzich wel gelukt de, scherpte dan.
De foto is gerisized van 1600*1200 naar 600*450
Wat enig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Wat fijn dat jij ook altijd van die goed onderbouwde reacties geeft.
Dat het 1 keertje gebeurt vindt ik best, maar jou reacties bestaan bijna altijd uit 1 of 2 woorden of hooguit een zinnetje.

EDIT: No offense maar t valt me gewoon op

[ Voor 8% gewijzigd door Siluro op 29-06-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dit zijn de laatste 2 reacties die ik heb gegeven.
dbzfan schreef op 28 juni 2003 @ 19:19:
[...]

Ik kom bijna nooit in de situatie dat ik de iso moet opkrikken. Als een groot diafragma ook niet kan, moet het wel iso 100 of 200 worden.
dbzfan schreef op 28 juni 2003 @ 18:10:

Niet meer dan behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
shameblaster schreef op 28 juni 2003 @ 17:00:
Oke bedankt Smartdodo.
[afbeelding]
Heb je de vlieg geprobeerd vast te branden ofzo voor je macro ;)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey luitjes, ben ik weer terug van vakantie. Ik heb nu echt kunnen spelen onder diverse omstandigheden en vooral het zonlicht was mooi. Ik stond met me bek vol tanden toen ik de shoots zag met een mooie strakke blauwe lucht.
Ik heb hier ook mijn eerste nachtfoto gemaakt. Graag wil ik jullie comments om de technieken te verbeteren!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/balkon.jpg

Shooting Mode
Manual
Photo Effect Mode
Vivid
Tv( Shutter Speed )
15
Av( Aperture Value )
5.0
Metering Mode
Evaluative
ISO Speed
50
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
5.4 mm
Digital Zoom
None
Image Size
2048x1536
Image Quality
Fine
Flash
Off
White Balance
Tungsten
AF Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 16:44:
Hey luitjes, ben ik weer terug van vakantie. Ik heb nu echt kunnen spelen onder diverse omstandigheden en vooral het zonlicht was mooi. Ik stond met me bek vol tanden toen ik de shoots zag met een mooie strakke blauwe lucht.
Ik heb hier ook mijn eerste nachtfoto gemaakt. Graag wil ik jullie comments om de technieken te verbeteren!

[afbeelding]

Shooting Mode
Manual
Photo Effect Mode
Vivid
Tv( Shutter Speed )
15
Av( Aperture Value )
5.0
Metering Mode
Evaluative
ISO Speed
50
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
5.4 mm
Digital Zoom
None
Image Size
2048x1536
Image Quality
Fine
Flash
Off
White Balance
Tungsten
AF Mode
`
Ik sta er zelf ook van te kijken! Mooie foto, van hoger niveau als je eerste foto's! Niet veel op aan te merken. Misschien volgende x je Af op 8 zetten voor nog meer scherpte diepte en "lichtsterren" en altijd je image quality op super fine zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 29 June 2003 @ 16:57:
[...]

`
Ik sta er zelf ook van te kijken! Mooie foto, van hoger niveau als je eerste foto's! Niet veel op aan te merken. Misschien volgende x je Af op 8 zetten voor nog meer scherpte diepte en "lichtsterren" en altijd je image quality op super fine zetten :)
Tx en begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
@ Fly High: Idd de belichting is goed! Je zou de volgende keer kunnen proberen om de horizon wat meer uit het midden te halen. Dus iets meer naar boven of naar beneden. Geeft ook vaak een iets beter effect.

@ Dbzfan: [offtopic] Voel je niet te veel aangesproken door mijn opmerkingen. Ik doelde ook niet op de opmerkingen waarbij je behulpzaam bent. Maar ik had eerder dit topic wat andere opmerkingen gezien maar zoveel boeit ut me niet. Ik zeg t alleen maar ff. [offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Heeft iemand de nederlandstalige handleiding van de Canon Powershot A70 op z'n cd-rom staan. Ik heb hier enkel de engelstalige en die is niet altijd even begrijpelijk :? .

Ik heb reeds de gescande versie van de handleiding die te vinden is op http://www.ricocom.cistron.nl/a70/Canon_A70a.PDF, maar die is nogal onduidelijk om af te drukken :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luvan schreef op 29 June 2003 @ 17:45:
Heeft iemand de nederlandstalige handleiding van de Canon Powershot A70 op z'n cd-rom staan. Ik heb hier enkel de engelstalige en die is niet altijd even begrijpelijk :? .

Ik heb reeds de gescande versie van de handleiding die te vinden is op http://www.ricocom.cistron.nl/a70/Canon_A70a.PDF, maar die is nogal onduidelijk om af te drukken :'( .
Check startpost...

Of is die ook te onduidelijk om af te drukken?

Edit: nvr mind...dat is dezelfde :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
luvan schreef op 29 June 2003 @ 17:45:

Niks mis mee hoor... Heb 'm hier uitgeprint liggen.
De voor/achterkant op ware grootte en de rest zelfs op halve grootte. Perfect te lezen! En als er een originele pdf was, zou die allang in de startpost staan. Daar ben ik van overtuigd!

Poeh, was er eerst trouwens niet een betere mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
vraagje tussendoor: wat is het verschil tussen resizen van 1600x1200 naar 640x480 of meteen de foto's maken op 640x480 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
CSCExter schreef op 30 June 2003 @ 00:33:
vraagje tussendoor: wat is het verschil tussen resizen van 1600x1200 naar 640x480 of meteen de foto's maken op 640x480 ?
Het eerste duurt langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 29 juni 2003 @ 19:08:
[...]

Niks mis mee hoor... Heb 'm hier uitgeprint liggen.
De voor/achterkant op ware grootte en de rest zelfs op halve grootte. Perfect te lezen! En als er een originele pdf was, zou die allang in de startpost staan. Daar ben ik van overtuigd!

Poeh, was er eerst trouwens niet een betere mirror?
!! pas op met de uitgeprinte pdf!! Hij is aardig vertaalt, alleen ze zijn vergeten de zwarte blokjes onder beschibare functies in de verschillende opnamenmodi vergeten te arceren. Dit betekent dat je geen overzicht heb van de instellingen die via knoppen en menu hebt gewijzigd die dan allemaal tegelijk naar de standaardwaarden ingesteld kunnen worden. Natuurlijk met uitzondering van datum, tijd, taal en video. })

Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen door gewoon de orginele buitenlandstalige er even naast te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf, ben een ook een trotse bezitter van een goedwerkende A60! Helaas heeft een vriend van me minder geluk.

Hij was afgelopen week op vakantie in Zwitserland en heeft daar een A60 gekocht; was goedkoper dan hier + hij wilde het mooie landschap fotograferen. Op de terugweg kreeg zijn cam 'last' van het welbekende E18-probleem: zijn lens gaat niet meer open.

Vandaag belde hij naar Canon NL en legde alles eerlijk uit. Wat blijkt nou: in het buitenland gekochte camera's vallen hier niet onder de garantie. Canon NL schijnt namelijk uit het EWS (european warranty system) gestapt te zijn.

Dit is toch onzin, Canon is toch overal gewoon Canon? Hebben jullie enige tips wat hij nu kan doen? We hebben de serie-nummers vergeleken, en alleen de laatste 4 cijfers zijn anders. Op de gok naar Canon NL sturen, en zeggen dat ie 'm hier heeft gekocht? Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zijn de serie-nummers anders. Je zou het idd kunnen proberen door te zeggen
dat het bij een fotozaak is gekocht waar je normaal gesproken niet komt. Wens je
succes. Er zit trouwens een groot pand van Canon hier op het bedrijventerrein in Hoofddorp.
Ik weet niet waar het repair-centre zit, maar ik zou es een paar medewerkers over de
balie kunnen sleuren :+

/edit:
Wilt u apparatuur ter reparatie aanbieden,
dan kunt u bellen naar: 023-56 81 681
Jah, da's duidelijk een nummer in Hoofddorp dus ook hetzelfde pand.
Ik ben alleen bang dat je voor het claimen van garantie wel een bonnetje
van een van hun dealers zal moeten kunnen laten zien :(

Keep us updated...

/edit2: repaircentre is in Roosendaal volgens SirWilliam (dank)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:24:
Ik zelf, ben een ook een trotse bezitter van een goedwerkende A60! Helaas heeft een vriend van me minder geluk.

Hij was afgelopen week op vakantie in Zwitserland en heeft daar een A60 gekocht; was goedkoper dan hier + hij wilde het mooie landschap fotograferen. Op de terugweg kreeg zijn cam 'last' van het welbekende E18-probleem: zijn lens gaat niet meer open.

Vandaag belde hij naar Canon NL en legde alles eerlijk uit. Wat blijkt nou: in het buitenland gekochte camera's vallen hier niet onder de garantie. Canon NL schijnt namelijk uit het EWS (european warranty system) gestapt te zijn.

Dit is toch onzin, Canon is toch overal gewoon Canon? Hebben jullie enige tips wat hij nu kan doen? We hebben de serie-nummers vergeleken, en alleen de laatste 4 cijfers zijn anders. Op de gok naar Canon NL sturen, en zeggen dat ie 'm hier heeft gekocht? Bij voorbaat dank :)
Dat is dan behoorlijk belachelijk.
Dan kunnen ze beter niet meer in het buitenland verkopen.
Garantie is toch 1 van de belangrijke dingen lijkt me.
Mischien kan je de consumentenbond erover bellen, ik heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen maar ik zou t ff probere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:35:

Jah, da's duidelijk een nummer in Hoofddorp dus ook hetzelfde pand.
Ik ben alleen bang dat je voor het claimen van garantie wel een bonnetje
van een van hun dealers zal moeten kunnen laten zien :(

Keep us updated...
Het repaircentre zit in roosendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gegroet
Ik was ook van plan om zo`n a70 te kopen, ik vraag me alleen af of dr ook drivers voor linux zijn om mn foto`s van me camera te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 15:25:
gegroet
Ik was ook van plan om zo`n a70 te kopen, ik vraag me alleen af of dr ook drivers voor linux zijn om mn foto`s van me camera te downloaden.
Hier staan iig geen Linux-drivers bij:
http://ww2.canon-europe.c...cgi?catid=6&productid=309

en in de handleiding kan ik er ook niets over vinden. Misschien weten andere users het, of anders even contact opnemen met Canon zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk daarom ben ik blij dat ik nu de A70 heb! :) Met andere digicam (1 of andere sony) lukte me dit nooit en was het een hoop gekut, maar met deze cam lukte ze allemaal _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/sander.bisschops/assets/images/jump.jpg

Ik wijs jullie nog ff een keer op irc kanaal #digicam, kan denk veel drukker worden daar! Alles over digicams enzo! Dus kom ook ff langs en kom dan zeker terug! Niet gelijk weggaan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 15:41:
Ik wijs jullie nog ff een keer op irc kanaal #digicam, kan denk veel drukker worden daar! Alles over digicams enzo! Dus kom ook ff langs!
*SPAM* :D ;)
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 15:25:
gegroet
Welkom @ GoT trouwens :) Ik heb ergens een keer iets gelezen dat het mogelijk moest zijn onder Linux. Denk dat je eens op het powershot forum zou kunnen kijken want ik dacht dat ik het daar eens voorbij heb zien komen, linkje staat in de topicstart. Anders kun je altijd nog met een reader/writer werken mocht het niet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 16-09 22:05
tweakerbee schreef op 27 June 2003 @ 13:23:
[afbeelding]

Origineel:
[afbeelding]
Gebruik je altijd dezelfde instellingen bij het veranderen van de Levels en Color Balance in Photoshop? Ik zit zelf nog steeds te klooien met deze instellingen.

Kan iemand mij zeggen wat de beste instellingen hiervoor zijn.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.