Wel wat duur? 420 voor dat alles vind ik ontzettend goedkoop, ik kom niet goedkoper dan iets van 490 euro (370 voor camera, 70 voor GP lader en 50 voor 256 MB CF)Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 22:55:
Sinds afgelopen vrijdag beschik ik over een heuse A70, gekocht bij de Micro Electro. A70+GP lader + tasje (kijkshop) + 128 SanDisk geheugen. Prijs na afdingen totaal: 420 euro's. Is wellicht wat duur maar ik wilde het snel hebben en niet weken hoeven te wachten.....
Gekocht met name door het lezen van alle ervaringen en meningen in dit topic. En ik ben er reuze tevreden over !!!!!
Binnenkort zal ik me eens wat fotos gaan uploaden, maar eerst dit toestel eens goed onder de knie krijgen. Uberhaubt is de fotografiewereld redelijk nieuw voor me (met name ervaring met vakantiepics..) dus er staat me nog een ontdekkingstocht te wachten.
Daarom, hebben jullie nog tips and tricks. Wat moet je vooral doen, wat moet je vooral laten? Wat is nou een goede foto? Wanneer ga je voor de auto functie, wanneer nu voor handmatig? Dat soort zaken.... Ik realiseer me dat ik vooral zelf aan de slag moet maar een tipje van de sluier is welkom....
Die zat in de kosten...heb eigenlijk niet zoveel geld voor 'zo'n uitgave...
Nu maar hopen dat ik die camera binnen een maand binnen heb...dan ga ik namelijk op vakantie...maar ja, ik had al gehoord dat progress (en niet alleen zij) problemen hadden met de leveringen van de A70...
yep, progress doet er echt lang over, mijn levertijd was 2 weken en morgen is het precies 3 weken... zie m'n post een paar posts terug, heb ik een mailtje van hun in deze topic gezet.
Ik word bijna gek van het wachten....ik heb mezelf kunnen bedwingen om hem niet ergens anders te kopen (niet zonde van het geld, maar wel van het wachten...iets dat ik heel moelijk kan..lol)
Ik word bijna gek van het wachten....ik heb mezelf kunnen bedwingen om hem niet ergens anders te kopen (niet zonde van het geld, maar wel van het wachten...iets dat ik heel moelijk kan..lol)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik ook...Nitai schreef op 24 June 2003 @ 11:23:
yep, progress doet er echt lang over, mijn levertijd was 2 weken en morgen is het precies 3 weken... zie m'n post een paar posts terug, heb ik een mailtje van hun in deze topic gezet.
ik vind alles best...als ik 'm maar voor 25 juli kan ophalen...(dus dan hebben ze nog een maand.....)
ze hebben op de site nu staan een levertijd van 3 weken...tja..onzin natuurlijk weer
[ Voor 8% gewijzigd door El Reino op 24-06-2003 12:47 ]
GVDCSCExter schreef op 23 June 2003 @ 15:38:
Kijk hier voor een foto"reportage" van de C1000 BBQ, gemaakt met mn A60, 50% door anderen genomen en dat zie je soms
http://www.c1000eersel.nl/fotos/BBQ/BBQ.html
PS: ik ben t mannetje in bruin/beige dickies shirt
He lachuh! Ik woon in de Groningestraat achter de hoogvliet zeg maar! In de bouw vlak bij jou kan je ook leuke foto's maken, zeker met dit mooie weer!Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 04:28:
[...]
ook toeval! dat mannetje staat hier 2 straten verderop te balanseren op t dakik woon ook in alphen aan den rijn / kerk en zanen
Hmmm... je zou met RemoteCapture volgens mij om om de zoveel seconden een foto kunnen maken en die dan met een of ander scriptje uploaden. Streaming kun je vergeten.FRoSTy schreef op 24 June 2003 @ 10:24:
Is het alleen mogelijk om via de tv-out van deze cam als webcam te gebruiken, of kan het ook via het usb kabeltje. Want anders moet ik speciaal een tv-kaart of zo aanschaffen en dan kan ik toch beter een 'gewone' webcam' aanschaffe.
wat nieuwe info mbt progress, ze zijn wel snel met antwoorden en het is buiten hun schuld om lijkt me. Maar ik wil gewoon m'n camera hebbuh
snik...
Gang van zaken met betrekking tot levering Canon A70 Digitale Camera’s:
Geachte relatie,
Door de enorme vraag naar de Canon A70 en de wereldwijde tekorten is onze leverancier
niet in staat geweest om alle bestelde A70 camera’s in 1 keer te leveren.
Hierdoor hebben wij een vertraging opgelopen in de uitlevering waarvoor onze excuses.
Op dit moment ontvangen wij wekelijks wel A70 camera’s, maar veel te weinig om alle
bestellingen mee uit te kunnen leveren.
Op basis van binnenkomst van bestelling leveren wij deze camera’s uit dus ondanks de
schaarste kan het heel goed zo zijn dat u wel geleverd krijgt !
Onze verwachting is echter (en dit is mede gebaseerd op berichten van onze leverancier en
diverse andere leveranciers) dat de achterstand in uitleveringen met 1 a 2 weken ingelopen
is omdat er weer diverse grote zendingen verwacht worden.
Het staat u natuurlijk vrij om de bestelling te annuleren en elders de camera te bestellen.
Echter ook wij hebben in Nederland en Europa gekeken naar de A70 camera’s en zijn die
niet tegengekomen.
Nogmaals onze excuses voor de vertraagde levering.
U ontvangt direct bericht zodra er concrete leverdata hard toegezegd kunnen worden.
Vertrouwende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groeten,
Frank van der Hoeven
Directeur
PROGRESS Automatisering Hengelo B.V.
Verwijderd
Kijk, dat vind ik nog eens netjes uitleggen hoe, wat en waarom.
Netjes van Progress.nl
Kwam die reactie op een mail van jou of is die vandaag naar alle wachtenden
gestuurd? In dat laatste geval ga ik vanavond effe mijn mailbox omspitten.
Geen vaag gedoe etc. of zelfs helemaal niets beantwoorden. Ik zit
zelf ook nog "in de wachtrij" bij Progress met een bonnetje van 17 juni
Ik heb de A70 pas nodig begin Augustus, dus ik heb een wat langere
'adem' als ik de meesten hier zo zie. Blijft rot natuurlijk, maar ik hoop liever
dat ie heelhuids te laat aankomt dan te snel en kaduuk.
Netjes van Progress.nl
Geen vaag gedoe etc. of zelfs helemaal niets beantwoorden. Ik zit
zelf ook nog "in de wachtrij" bij Progress met een bonnetje van 17 juni
Ik heb de A70 pas nodig begin Augustus, dus ik heb een wat langere
'adem' als ik de meesten hier zo zie. Blijft rot natuurlijk, maar ik hoop liever
dat ie heelhuids te laat aankomt dan te snel en kaduuk.
hehe ik ben een emailspammerVerwijderd schreef op 24 June 2003 @ 15:40:
Kijk, dat vind ik nog eens netjes uitleggen hoe, wat en waarom.
Netjes van Progress.nl
Zo ik heb hem ook gekocht, bij dixons, de prijs was gedaald naar 399, vond ik nog wel gaan im de pricewatch is die rond 380 en dan nog verzend kosten.
ik zit nu te wachten tot batterijen opgeladen zijn
ff een vraaggie over de instelling..
wat is het verschil tussen superfine/fine/normal op max resolutie?
is het écht beter om op 2048 superfine ipv 1600 op superfine?
of is 2048 fine ong gelijk aan 1600 superfine?
Aankomende vrijdag avond of zaterdag ga ik um (a60) ook halen bij alternate
Op de site staat dat hij er binnen 48 uur is nu maar hopen dat het waar is en dan meteen bestellen
.
Op de site staat dat hij er binnen 48 uur is nu maar hopen dat het waar is en dan meteen bestellen
Cons:::BB4E
Het heeft te maken met de jpeg compressie. Bij superfine gaat er de minste informatie verloren bij het compressen, dus de kwaliteit (contrast, detail en dergelijke) blijft gewoon beter. Het heeft er een beetje mee te maken wat je wilt en waarvoor je foto's maakt. Als je ze gebruikt als illustratie op een webpage kan ik me voorstellen dat je ze in een lagere kwaliteit maakt. Aan de andere kant, als je ze wilt bewerken is het vaak handig om een zo goed mogelijke foto te hebben, zodat je er nog alle kanten mee uit kunt.DarkChylde schreef op 24 June 2003 @ 16:09:
ff een vraaggie over de instelling..
Wil je ze echter plaatsen specifiek als foto's of zelfs laten afdrukken, dan zou ik altijd de hoogste kwaliteit nemen.
Zelf neem ik alles op de hoogste resolutie en met superfine, zodat ik er nog alle kanten mee uit kan. Het kost dan wel meer plaats op het geheugenkaartje. Maar ik vind dan ook dat je daar niet op moet bezuinigen en gewoon een redelijk flink kaart moet aanschaffen (minimaal 256mb wat mij betreft).
[ Voor 18% gewijzigd door Tycoontje op 24-06-2003 16:25 ]
ik heb ook daarom een cf van 256 mb. maar het verschil tussen 2048 en fine / superfine in niet aanwezig. er staat verder ook nergens vermeld welke compressie met welke stand overeenkomt. (kwam er net trouwens achter dat van het weekend iemand tijdens het spelen met mijn camera de resolutie op 640x480 had gezet
)
Het verschil is waarschijnlijk ook maar minimaal. Met welke "stand" het overeenkomt, is waarschijnlijk moeilijk te zeggen. Iedereen gebruikt zo'n beetje z'n eigen standaard lijkt het wel. Bijvoorbeeld photoshop van 0-12, in php functies van 0%-100%, op Canon cams dus blijkbaar Fine, Superfine, etc..DarkChylde schreef op 24 June 2003 @ 16:33:
ik heb ook daarom een cf van 256 mb. maar het verschil tussen 2048 en fine / superfine in niet aanwezig. er staat verder ook nergens vermeld welke compressie met welke stand overeenkomt. (kwam er net trouwens achter dat van het weekend iemand tijdens het spelen met mijn camera de resolutie op 640x480 had gezet)
Verwijderd
ik heb zojuist een a60 gekocht en ben er al erg blij mee. ik heb er meteen een setje oplaadbare batterijen bijgenomen en ga nog een 256mb cf kaartje en een mooie tasje kopen.
Ik ga dus de a60 kopen maar ik wil op a4 formaat afdrukken kan dit zodat de foto scherp blijft en zo nee wat is het maximale formaat dat ik kan afdrukken(ik stuur het gewoon online op naar fotozaak).
Door velen hier is A4 voor de A60 afgeraden, het max is de helft: A5. Voor de A70 is A4 wel goed, supergoed zou ik niet zeggen.shameblaster schreef op 24 juni 2003 @ 16:56:
Ik ga dus de a60 kopen maar ik wil op a4 formaat afdrukken kan dit zodat de foto scherp blijft en zo nee wat is het maximale formaat dat ik kan afdrukken(ik stuur het gewoon online op naar fotozaak).
Ik zou het lekker gewoon proberen met 1 foto en dan zien wat je ervan vind. Desnoods een foto hiervandaan plukken en afdrukken voordat je een cam koopt.
De A70 bij dixons voor 399? Welke dixons is dat dan, want op dixons.nl is deze anders 459 euro...DE_Michiel schreef op 24 juni 2003 @ 16:05:
Zo ik heb hem ook gekocht, bij dixons, de prijs was gedaald naar 399, vond ik nog wel gaan im de pricewatch is die rond 380 en dan nog verzend kosten.
Nope
Ben ik de enige die em niet werkend krijg onder xp???
Op m'n laptop lukte het wel in 1x.
driver update gedaan.
Camera wordt niet herkend.
iemand de oplossing??
driver update gedaan.
iemand de oplossing??
debeerzietzevliegen.nl
klopt was in rotterdam, ze sloegen hem ook voor 459 aan, maar in de etalage stond er 399, was omdat de concurentie veel lager zat. ik zeg ja, en dat is niet alleen met die camera's hierBjorker schreef op 24 June 2003 @ 17:17:
[...]
De A70 bij dixons voor 399? Welke dixons is dat dan, want op dixons.nl is deze anders 459 euro...
ok, heb men eerste afbeeldingen gemaakt lukt best goed
ik heb alleen een vraag, kan zelf niet echt het verschil ontdekken, maar wat geeft nou beter beeld: de auto mode of zelf ingesteld op 200iso levendig beeld half bewolkt (vandaag was dat hier) en effect op levndig
Vergeet m niet op afspeelmode te zetten.debeer schreef op 24 juni 2003 @ 17:22:
Ben ik de enige die em niet werkend krijg onder xp???
driver update gedaan.
iemand de oplossing??
Mooie lucht!Siluro schreef op 24 June 2003 @ 17:27:
Hier 2 plaatjes die ik jullie niet wil onthouden.
Het eerste de originele foto en in de tweede is de vlaggenmast weggesoept.
Ze zijn gemaakt met mn A60 en klikbaar.
Comments graag![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien is het nog mooier als je die lantaarnpaal wegsoept, als je dan toch bezig bent. Ik vind die vlaggenmast eigenlijk wel wat hebben, met dat licht erachter.
Ik zou het niet doen omdat je het soepen nu al goed kan zien. Ik zou het orgineel houden, ook ik vind die lightsplitsing wel mooi
Lol die lantaarnpaal wilde ik nog maar ff laten staan omdat ie niet midden in de zon zit.Tycoontje schreef op 24 juni 2003 @ 17:32:
[...]
Mooie lucht!
Misschien is het nog mooier als je die lantaarnpaal wegsoept, als je dan toch bezig bent. Ik vind die vlaggenmast eigenlijk wel wat hebben, met dat licht erachter.
Maar mijn moeder zei ook al dat het origineel ook leuk was en blijkbaar vinden meer mensen dat dus
EDIT: Het soepen van zo'n lucht is idd erg lastig om goed te doen je blijf t tog wel zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Siluro op 24-06-2003 17:46 ]
heb me ook laten verleiden tot het kopen van een canon-cam, de A70 wel te verstaan,voor slechts €349 was ik in het bezit van dit prachtbeessie. ik ben nog niet zo thuis in alle functies van de cam zelf, vandaar dat ik jullie vraag of er ergens een quickmanual te vinden is over de functies, want me duitse manual(heb de cam in DLD bij mediamarkt gekocht) is niet te lezen voor iemand die slecht is in duits
In het begin van dit topic staat een linkie naar de gebruiksaanwijzing in het nederlands.
Daar heb ik hem ook vandaan (de gebruiksaanwijzing dan).
De camera (a70) heb ik voor 300 pleuro gekocht.
ISO zou ik niet boven de 100 doen, het liefst 50.DE_Michiel schreef op 24 June 2003 @ 17:28:
[...]
klopt was in rotterdam, ze sloegen hem ook voor 459 aan, maar in de etalage stond er 399, was omdat de concurentie veel lager zat. ik zeg ja, en dat is niet alleen met die camera's hier![]()
ok, heb men eerste afbeeldingen gemaakt lukt best goed![]()
ik heb alleen een vraag, kan zelf niet echt het verschil ontdekken, maar wat geeft nou beter beeld: de auto mode of zelf ingesteld op 200iso levendig beeld half bewolkt (vandaag was dat hier) en effect op levndig
Ik weet dat de lensadapter (LA-DC52C) moelijk leverbaar is, maar toch wil ik de vraag hier stellen:
Weet er iemand een winkel waar ze hem op voorraad hebben? De prijs maakt me niet zo heel veel uit, maar mijn fotozaak had het over een levertijd van minimaal 5 weken en zo lang kan ik toch echt niet wachten (kwam er achter dat er bij mn pa zn spiegelreflex allemaal 52mm filters zitten
)
Ik heb _ergens_ in een van de topic gelezen dat iemand er 1 heeft, ik weet alleen niet meer wie dat was en waar hij/zij hem vandaan heeft gehaald.
Weet er iemand een winkel waar ze hem op voorraad hebben? De prijs maakt me niet zo heel veel uit, maar mijn fotozaak had het over een levertijd van minimaal 5 weken en zo lang kan ik toch echt niet wachten (kwam er achter dat er bij mn pa zn spiegelreflex allemaal 52mm filters zitten
Ik heb _ergens_ in een van de topic gelezen dat iemand er 1 heeft, ik weet alleen niet meer wie dat was en waar hij/zij hem vandaan heeft gehaald.
300? waar? zonder btw?Jolige_Joffer schreef op 24 June 2003 @ 18:36:
In het begin van dit topic staat een linkie naar de gebruiksaanwijzing in het nederlands.
ok, dit is al 100x gevraagd maar welke programma is er het beste (liefst echt speciaal voor gemaakt) om een foto te reseizen naar een echte foto grootte 10x15 ofzo, en er een kader omheen te doen. Zoek een programma die dit met 1 klik bij alle foto's tegelijk doet
is ie in amerika egt zo goedkoop?volgende maand ben k daar namelijk
Verwijderd
dat is djsmiley, maar die heeft alles in duitsland besteldreclamedoos schreef op 24 June 2003 @ 19:40:
Ik weet dat de lensadapter (LA-DC52C) moelijk leverbaar is, maar toch wil ik de vraag hier stellen:
Weet er iemand een winkel waar ze hem op voorraad hebben? De prijs maakt me niet zo heel veel uit, maar mijn fotozaak had het over een levertijd van minimaal 5 weken en zo lang kan ik toch echt niet wachten (kwam er achter dat er bij mn pa zn spiegelreflex allemaal 52mm filters zitten)
Allemaal leuk, maar je garantie is dan ook in de States ALLEEN. Ik kon er ook voor kiezen, maar niet gedaan. Canon is het enige merk dat zo dom doet btwChriztiaan schreef op 24 June 2003 @ 20:22:
qua garantie zit t wel goed dan, k blijf dr tog n jaarzAo schreef op 24 June 2003 @ 20:28:
[...]
Allemaal leuk, maar je garantie is dan ook in de States ALLEEN. Ik kon er ook voor kiezen, maar niet gedaan. Canon is het enige merk dat zo dom doet btw
Ik ben nu 3 dagen terug uit de US. Ik heb em daar gekocht bij de eerste de beste fotozaak voor $299,- + tax.Chriztiaan schreef op 24 June 2003 @ 20:22:
Met de huidige koers is rond de 270 euro. Tax kun je in sommige staten terugkrijgen als buitenlander (iig in Liousiana).
Met een beetje zoeken kun je em ook wel voor $250 vinden, in New York is ie me voor die prijs aangeboden, na wat afdingen, maar toen twijfelde ik nog welke cam ik wilde. Op de laatste dag van m'n vakantie wilde ik em toch persee hebben, maar ik was toen niet meer in New York, dus was ie iets duurder.
[ Voor 7% gewijzigd door RickN op 24-06-2003 20:36 ]
He who knows only his own side of the case knows little of that.
Verwijderd
ik heb de a60 vandaag incl nl handleiding enz gekocht voor 309 euro.
echt een hele goeie prijs vond ik zelf...
heb hem overigens gewoon bij een fotowinkel gekocht.. dus niet online ofzo.
echt een hele goeie prijs vond ik zelf...
heb hem overigens gewoon bij een fotowinkel gekocht.. dus niet online ofzo.
ok nog een vraagje
bij deze foto, en weer meer zie je links boven door de zon helemaal niks meer. is dit gewoon normaal of komt het omdat die de schaduw (donkere ruimte) gemaakt is ofzo.
http://members.chello.nl/maalst1/got/2.jpg
ik maak fotos met de auto stand, misschien is dit door eigen instellingen te verhelpen, zoja welke
bij deze foto, en weer meer zie je links boven door de zon helemaal niks meer. is dit gewoon normaal of komt het omdat die de schaduw (donkere ruimte) gemaakt is ofzo.
ik maak fotos met de auto stand, misschien is dit door eigen instellingen te verhelpen, zoja welke
Klopt, ik heb die lensadaptor. Kostte me 24 EUR. Maar goed, in NL zal ie dat ook wel gaan kosten.Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 20:22:
[...]
dat is djsmiley, maar die heeft alles in duitsland besteld
Ik heb 'm uit Duitsland gehaald idd, bij Imaging-one.de
Verzend/orderkosten zijn 14 eur. Maar goed, tesamen met een Lowepro tasje a 21 EUR (10AW)
Goed, wel vrij prijzig, maar ik zag dat gezeik met die adaptor aankomen ("eind juni"... Canon kennende wordt dat dus later...)
Dan maar iets meer betalen en meteen klaar zijn, ipv superlang wachten en eens 10 eur besparen. Nu heb ik 't ook mooi in huis, hoef ik nergens naar toe
Aangezien ik vrijdag weg ga wou ik m'n zooi op tijd hebben: Heb mn lensadaptor dus ook al weer een tijdje liggen
Levering was snel: Ma. besteld, vrijdags in huis.
Vrijdag vertrek ik dus: 2 weken Hongarije, en daarna door naar de Loveparade (waarschijnlijk, of t moet in hongarije gezellig zijn, dan blijf ik daar nog ff)
3 setjes GP 2000mah accus, een powerbank smart lader, moet lukken
verder 256Mb CF, en een laptopje met 6Gb hdd... dus ik vermaak me wel
Verwijderd
Ik heb weer een uniek euvel aan mn cam hoor 
Hoewel ik er harstikke zuinig mee ben geweest is er op de een of andere manier stof/vuil onder het glasplaatje van het display terechtgekomen, echt heel irritant. Ook verslijten de randen van dat plaatje supersnel, terwijl hij de meeste tijd in mijn lowepro-tas doorbrengt.
Gelukkig zei de verkoper dat het wel onder de garantie viel; hij zou morgen met canon bellen. Ik hoop dat ie meteen omgeruild wordt, maar reparatie is ook niet zo erg, aangezien het repaircenter in mijn woonplaats is
Hoewel ik er harstikke zuinig mee ben geweest is er op de een of andere manier stof/vuil onder het glasplaatje van het display terechtgekomen, echt heel irritant. Ook verslijten de randen van dat plaatje supersnel, terwijl hij de meeste tijd in mijn lowepro-tas doorbrengt.
Gelukkig zei de verkoper dat het wel onder de garantie viel; hij zou morgen met canon bellen. Ik hoop dat ie meteen omgeruild wordt, maar reparatie is ook niet zo erg, aangezien het repaircenter in mijn woonplaats is
Vandaag *net* mijn A60 ontvangen. Gelijk maar ff een shot maken van een bloem (voorspelbaar). Dit toestel rulez! Gelijk maar ff iedereen bedanken die me dit toestel aanraadden
Ja, als je nog naar school gaat kan het best een forse uitgave zijn. Ik denk trouwens niet dat je er spijt van gaat krijgen. Dan hoop ik natuurlijk wel dat je hem nog voor de vakantie in huis hebt.El Reino schreef op 24 June 2003 @ 10:33:
[...]
Die zat in de kosten...heb eigenlijk niet zoveel geld voor 'zo'n uitgave...
Nu maar hopen dat ik die camera binnen een maand binnen heb...dan ga ik namelijk op vakantie...maar ja, ik had al gehoord dat progress (en niet alleen zij) problemen hadden met de leveringen van de A70...
Verwijderd
DE_Michiel,
Kijk voor het resizen van een 4:3 foto naar 3:2 eens op deze site http://cropit.entrysoft.com/
Met het programma Cropit kun je per foto het kader kiezen dat je afgedrukt wilt hebben!
Succes!
Kijk voor het resizen van een 4:3 foto naar 3:2 eens op deze site http://cropit.entrysoft.com/
Met het programma Cropit kun je per foto het kader kiezen dat je afgedrukt wilt hebben!
Succes!
Geef die kerels daar ff een schop onder hun kont, ik wacht al een maand op mijn toestel die terug zou komen van de reparatieVerwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 22:16:
Ik heb weer een uniek euvel aan mn cam hoor
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Welke MediaMarkt?OGangstah schreef op 24 June 2003 @ 18:30:
heb me ook laten verleiden tot het kopen van een canon-cam, de A70 wel te verstaan,voor slechts €349 was ik in het bezit van dit prachtbeessie. ik ben nog niet zo thuis in alle functies van de cam zelf, vandaar dat ik jullie vraag of er ergens een quickmanual te vinden is over de functies, want me duitse manual(heb de cam in DLD bij mediamarkt gekocht) is niet te lezen voor iemand die slecht is in duits
Staat niets van op www.mediamarkt.de.
Verwijderd
Hebben er meer mensen problemen met de avond/nacht stand op de camera. Ik krijg hem namelijk heel erg moeilijk scherp door het bewegen. Ook al denk ik niet te bewegen dan is hij nog niet echt goed. Een statief is een oplossing ja, maar dat kan ook niet altijd. Iemand tips voor me?
In een ander topic staan nog wat foto's die ik gemaakt heb met m'n A60, zie: dit topic
In een ander topic staan nog wat foto's die ik gemaakt heb met m'n A60, zie: dit topic
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 01:07 ]
Verwijderd
tsja, bij lange sluitertijden mag je gewoon niet bewegen, dus is een statief een must. kan gewoon niet anders.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 01:05:
Hebben er meer mensen problemen met de avond/nacht stand op de camera. Ik krijg hem namelijk heel erg moeilijk scherp door het bewegen. Ook al denk ik niet te bewegen dan is hij nog niet echt goed. Een statief is een oplossing ja, maar dat kan ook niet altijd. Iemand tips voor me?
al moet ik zeggen dat ik met de normale nachtstand nog wel uit de hand kan schieten. wie weet welke sluitertijd de nachtstand hanteerd?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 02:02 ]
Dat is afhankelijk van de lichtsomstandigheden. Als je m op klaarlichte dag in de felle zon op nachtstand zet, pakt ie alsnog 1/500 of1/1000 probably...Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 02:01:
[...]
tsja, bij lange sluitertijden mag je gewoon niet bewegen, dus is een statief een must. kan gewoon niet anders.
al moet ik zeggen dat ik met de normale nachtstand nog wel uit de hand kan schieten. wie weet welke sluitertijd de nachtstand hanteerd?
Kijk maar: in nightstand genomen, 1/1000...

[ Voor 12% gewijzigd door insan1ty op 25-06-2003 03:55 ]
Misschien zijn er mensen die het leuk vinden of net als ik nog amateur zijn. Ik heb een pdf-je gevonden van meer dan 100 pagina's over natuurfotografie.
is hier te downloaden http://home2.planetintern...uurfotografie%201dot2.pdf
Verwijderd
Ik zie dat je dus de 10 AW hebt, maar kun je daar dan ook je lensadapter, Filters, Batterijen en geheugenkaart nog in kwijt. Als dat zo is weet ik me verjaardagscadeau.DJSmiley schreef op 24 June 2003 @ 21:59:
[...]
Ik heb 'm uit Duitsland gehaald idd, bij Imaging-one.de
Verzend/orderkosten zijn 14 eur. Maar goed, tesamen met een Lowepro tasje a 21 EUR (10AW)
Kzag net dat de a60 bij bcc vor 349 euro stond. Ik dus bellen en zeggen dat hij bij alternate ''veel'' goedkoper was. Zegt zij tegen mij als je dat kan aantonen in een foldertje ofzo niet iets van internet uitgeprint verkopen wij hem je ook voor die prijs. Dus mijn vraag: wij zijn lid van computer totaal en achterin staat altijd een prijslijst van alternate zouden ze dat goedvinden?
Verwijderd
internetwinkels niet, maar bij de block en mediamarkt is ie iets van 319 euro dat zijn wel "winkels"
DE_Michiel schreef op 25 juni 2003 @ 09:18:
Misschien zijn er mensen die het leuk vinden of net als ik nog amateur zijn. Ik heb een pdf-je gevonden van meer dan 100 pagina's over natuurfotografie.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Verwijderd
Bij "Arena" (Ken ik zelf niet) kost de A60 € 312,--. Hiervan weet ik zeker dat de BCC dat accepteerd.shameblaster schreef op 25 juni 2003 @ 10:18:
Kzag net dat de a60 bij bcc vor 349 euro stond. Ik dus bellen en zeggen dat hij bij alternate ''veel'' goedkoper was. Zegt zij tegen mij als je dat kan aantonen in een foldertje ofzo niet iets van internet uitgeprint verkopen wij hem je ook voor die prijs. Dus mijn vraag: wij zijn lid van computer totaal en achterin staat altijd een prijslijst van alternate zouden ze dat goedvinden?
mooie foto, gewoon op de auto stand ??Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 11:07:
Van het weekend naar Harderwijk geweest, het dolfinarium dus.
Hier een leuk shot van een stel spelende dolfijnen:
Clickable:
[afbeelding]
Hij is gemaakt met een Canon Powershot A70
of verkorte sluitertijd ofzo
Verwijderd
Ik heb ff een chatkanaal geopend op tweakers.net irc zodat we ook hier kunnen praten over onze geliefde camera's
Het kanaal is #digicam
Op irc.tweakers.net
Misschien wel leuk
Het kanaal is #digicam
Op irc.tweakers.net
Misschien wel leuk
Verwijderd
Hij is gewoon genomen in de Auto-mode, de A70 is gewoon een super digi-cam!DE_Michiel schreef op 25 juni 2003 @ 11:14:
[...]
mooie foto, gewoon op de auto stand ??
of verkorte sluitertijd ofzo
voor de noobsVerwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 11:20:
Ik heb ff een chatkanaal geopend op tweakers.net irc zodat we ook hier kunnen praten over onze geliefde camera's![]()
Het kanaal is #digicam
Op irc.tweakers.net
Misschien wel leuk
http://irc.tweakers.net
Het kanaal is #digicam
http://members.chello.nl/maalst1/got/1.jpg
http://members.chello.nl/maalst1/got/3.jpg
http://members.chello.nl/maalst1/got/4.jpg
wie wil mij even commentaar geven over deze foto's
naa mijn idee zijn ze nog wat vaag of hebben ze te veel (zon)licht
al het commentaar is welkom voor deze beginnen
http://members.chello.nl/maalst1/got/3.jpg
http://members.chello.nl/maalst1/got/4.jpg
wie wil mij even commentaar geven over deze foto's
naa mijn idee zijn ze nog wat vaag of hebben ze te veel (zon)licht
al het commentaar is welkom voor deze beginnen
Verwijderd
als richtlijn :Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 01:05:
een sluitertijd totenmet 1/60 : uit de hand fotograferen mogelijk
langere sluitertijden --> statief gebruiken
Ik ook..Radical1980 schreef op 24 June 2003 @ 22:41:
[...]
Ja, als je nog naar school gaat kan het best een forse uitgave zijn. Ik denk trouwens niet dat je er spijt van gaat krijgen. Dan hoop ik natuurlijk wel dat je hem nog voor de vakantie in huis hebt.
ach tja, nu is het een grote uitgave (was het IBG maar 's wat genereuzer
...verwachten dus...ben benieuwd
Verwijderd
Yep, dat is in principe voldoende. Ze bellen dan naar Alternate om te kijken of het klopt en voila... daar is je prijs.shameblaster schreef op 25 June 2003 @ 10:18:
Voorwaarde is wel dat de winkel (Alternate in dit geval) in hetzelfde gebied/regio zit ... Succes.
dixons voor 399El Reino schreef op 25 June 2003 @ 17:43:
[...]
Ik ook..
ach tja, nu is het een grote uitgave (was het IBG maar 's wat genereuzer), over een paar jaar verdien ik genoeg en stelt 't niets meer voor (dat hopen we dan maar)...Progress zegt trouwens (mail is hier al eens in het topic voorbij gekomen geloof ik) dat ze over 1 a 2 weken weer een grote zending van Canon verwachten
...verwachten dus...ben benieuwd
of
internet winkel voor 379 + 10 verzend is 10euro geodkoper maar 2 weken wachten . tis maar wat je wil
Verwijderd
Arena shop zit in Alphen aan den Rijn...Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 11:03:
[...]
Bij "Arena" (Ken ik zelf niet) kost de A60 € 312,--. Hiervan weet ik zeker dat de BCC dat accepteerd.
Verwijderd
Ik vind de camera wat duur, als ie nou rond de 200 - 250 zou kosten zou ik em wel halen. Ik weet wel dat de camera al z'n geld waard is, maar toch vind ik het wat veel, als je bekijkt dat de HP735 meer waar voor z'n geld bied. Maar mijn ambities gaan eigenlijk uit naar canon
Waar haal je dat 'meer voor zijn geld' vandaan? Als je goed kijkt naar de foto's zul je zien dat het zeker niet zo is. Verder kun je vanalles instellen op de Canon, op de HP niet.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 18:22:
Ik vind de camera wat duur, als ie nou rond de 200 - 250 zou kosten zou ik em wel halen. Ik weet wel dat de camera al z'n geld waard is, maar toch vind ik het wat veel, als je bekijkt dat de HP735 meer waar voor z'n geld bied. Maar mijn ambities gaan eigenlijk uit naar canon
NFI, maar ik zou maareens goed kijken voor je gaat fikkiestoken
HP735 is idd goedkoper, maar is ook meer een point-and-shoot camera.
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Als ik de geposte foto's bekijk in het C735 topic hier en die vervolgens vergelijk met de A60 pics van mezelf, kom ik toch tot de conclusie dat de PowerShot ze toch wel voorbij streeft eerlijk gezegd. Maar tis maar een mening. In ieder geval verschilt de prijs maar rond de €40 volgens mij. Je kunt het eens overwegen. Je bent zeker beter uit. Het blijft een Canon hé.Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 18:22:
Als je hem te duur vind, koop je hem niet. Hij bied wel degelijk waar voor z'n geld.
Hmm las net dat A60 nu voor €289 bij de Mediamarkt in Leeuwarden te koop is. Zaterdag maar es naar toe
dixons is geen 399 (alleen rotterdam las ik)...en internet is 367...zonder verzendkosten, want ik kan 'm zelf op komen halen...dus dat scheelt toch al 30 pleuri (als dixons idd 399 is)...tja, neem ik dat wachten maar op de koop toeDE_Michiel schreef op 25 June 2003 @ 18:01:
[...]
dixons voor 399
of
internet winkel voor 379 + 10 verzend is 10euro geodkoper maar 2 weken wachten . tis maar wat je wil
Nou ik hem mijn a70 terug gebracht naar informatique. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat mijn cam gemaakt is of een retour krijg. Wat zijn de ervaringen hier met kapotte of niet goed functionerende a70's die ter reparatie worden aangeboden? Doet canon goed zijn werk?
lator!
lator!
In de 10AW kan ik m'n cam kwijt, een 4-tal (is dus 1 setje) batterijen en een extra CF kaart.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 09:24:
[...]
Ik zie dat je dus de 10 AW hebt, maar kun je daar dan ook je lensadapter, Filters, Batterijen en geheugenkaart nog in kwijt. Als dat zo is weet ik me verjaardagscadeau.
Mn lenzenzut past er niet in.
Ik heb een klein koffertje besteld (ook in Duitsland), zo'n aluminum ding, alleen dan een stuk kleiner.
Daar komt in: Mn laptopje (een erg klein ding, P133, 10" TFT en 6Gb, als image-wallet), een CDRW (Die mod ik er denk ik in als backup), en een stuk schuim voor mn lensadaptor + lenzen en misschien de flitser. (moet eerst die slave-trigger nog in elkaar solderen).
Mn 10AW tasje is dan voor "algemeen gebruik", de te bouwen fotokoffer gaat mee als ik alles bij me wil hebben
Heey, ik heb een vraagje:
Als julllie foto's schieten met de camera, in welke resolutie schieten jullie ze? in de maximale stand of kleiner? Want 1024x680 ofzo is al groot zat lijkt mij voor digitaal. En in welke 'fijn'-stand?
Ikzelf heb nu een A60 met 128 MB geheugen, en zit me dus af te vragen wat t beste is om te doen, veel foto's of minder foto's maar dan in groot formaat...
Als julllie foto's schieten met de camera, in welke resolutie schieten jullie ze? in de maximale stand of kleiner? Want 1024x680 ofzo is al groot zat lijkt mij voor digitaal. En in welke 'fijn'-stand?
Ikzelf heb nu een A60 met 128 MB geheugen, en zit me dus af te vragen wat t beste is om te doen, veel foto's of minder foto's maar dan in groot formaat...
Met je A60 gewoon in de mooiste stand schieten met de hoogste resolutie, dan kun je nog 200 foto's op je 128mb kaart kwijtcazzer22 schreef op 25 June 2003 @ 21:47:
Heey, ik heb een vraagje:
Verwijderd
Nope... 122 foto's op een 128 MB card. Met 256 mb kun je 246 foto's kwijt op de hoogste resolutie (Ls).Syzzer schreef op 25 June 2003 @ 21:50:
[...]
Met je A60 gewoon in de mooiste stand schieten met de hoogste resolutie, dan kun je nog 200 foto's op je 128mb kaart kwijt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 21:52 ]
Hmm, dan staat mijn cam toch niet in SuperFineVerwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 21:52:
[...]
Nope... 122 foto's op een 128 MB card. Met 256 mb kun je 246 foto's kwijt op de hoogste resolutie (Ls).
* Syzzer gaat toch maar eens de handleiding lezen
Verwijderd
Succes, want het is echt waar. Zie tabel op handleiding pagina 215Syzzer schreef op 25 June 2003 @ 21:55:
[...]
Hmm, dan staat mijn cam toch niet in SuperFine. Die zegt namelijk dat er 220 foto's oid op passen...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:02 ]
Verrek dacht dat t 50 versus 120 was, maar dus toch beter!Syzzer schreef op 25 June 2003 @ 21:55:
[...]
Hmm, dan staat mijn cam toch niet in SuperFine. Die zegt namelijk dat er 220 foto's oid op passen...
Dan ga ik mn fotos in de grotere resolutie schieten, in fine modus. kan ik er 219 kwijt in theorie. Das wel genoeg voor 3 weken scandinavië!
Vandaag weer wat pics geschoten met m'n A70, zie hier de resultaten:
http://www.insane-hq.org/~nestor/fotos/dagjepimpen
http://www.insane-hq.org/~nestor/fotos/dagjepimpen
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

beetje zitten klooien met psp8 en hier het resultaat, mooi kader erom heen
[ Voor 58% gewijzigd door Mich op 25-06-2003 23:17 ]
In afwachting van de lensadapters toch maar even een link opgooien naar filters e.d. 
Op http://www.thkphoto.com/products/hoya/index.html zijn een aantal voorbeelden te bewonderen. Misschien leuk voor mensen die niet weten wat allemaal mogelijk op zo'n lensadapter te zetten is.
Zou zomaar kunnen dat deze link al een keer gepost is
/me Er is een kanaal geopend op irc.tweakers.net waar over digicams gepraat kan worden
Dit is niet alleen voor de A60 en A70 bedoelt, maar algemeen. Kan dus ook erg handig zijn voor mensen die willen weten waar een camera te krijgen is en voor hoeveel geld (hint
) of voor snelle tussendoor vragen. kanaal is #digicam
Op http://www.thkphoto.com/products/hoya/index.html zijn een aantal voorbeelden te bewonderen. Misschien leuk voor mensen die niet weten wat allemaal mogelijk op zo'n lensadapter te zetten is.
Zou zomaar kunnen dat deze link al een keer gepost is
/me Er is een kanaal geopend op irc.tweakers.net waar over digicams gepraat kan worden
Die link is dus exact de folder die ik hier heb.SmartDoDo schreef op 26 June 2003 @ 00:53:
In afwachting van de lensadapters toch maar even een link opgooien naar filters e.d.
http://www.transcontinenta.nl/hoya/e-mail.htm
Daar kun je die folder bestellen (gratis)
Verwijderd
Voor een zeer variabel filter systeem zou ik willen verwijzen naar het merk Cokin. Eenmaal de juiste maat cokin-adaptering met filterhouder kopen voor je camara en je kunt vervolgens gebruik maken van alle filters uit het assortiment. Deze kun je dan in het frame plaatsen... Veel keus in kleuren en effecten ! (zo'n 160 variaties)SmartDoDo schreef op 26 June 2003 @ 00:53:
Dit systeem kun je dus ook op je camera gebruiken die je nog hebt liggen (spiegelreflex (onder het stof) bijvoorbeeld...). Je koopt alleen een andere adapter ring en je kunt al je eerder aangeschafte filters nu ook weer voor de andere camera gebruiken! Ideaal lijkt mij...
Voor de digicam zijn er ook speciale houders die je vast kan zetten dmv de schroefdraad onderaan de camera. Handig als je geen schroefdraad mogelijkheid hebt of niet kan gebruiken.
http://www.cokin.fr/ico10-p0B-AN.html
Er is ook een close-up filter ! (... zou het wat zijn ?)
http://www.cokin.fr/ico8-p15.html
En er is de mogelijkheid voor een kapje voor over je LCD schermpje:
http://www.cokin.fr/ico6-p2.html
En een starters setje...
http://www.cokin.fr/ico10-p0C-AN.html
http://www.cokin.fr/ (algemeen)
http://www.cokin.fr/ico10-p0A-AN.html (...speciaal voor digicams...)
En met wat zoeken en bladeren kun je nog veel meer zien op de site....
(...nog een review van het starters setje... http://www.ephotozine.com...estdetail.cfm/test_id/146 )
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 09:34 ]
FF op de Set knop drukken als je de "picture-size" aanpast in het menuSyzzer schreef op 25 June 2003 @ 21:55:
[...]
Heb me ook het ape-suur gezocht.
[ Voor 10% gewijzigd door BoAC op 26-06-2003 10:05 ]
De a60 is nu bij informatique op vooraad. Bij alternate staat al sinds zondag binnen 48 uur binnen wat dus nie klopt. Bij informatique is hij wel tien euro duurder dan bij alternate=289, informatique=299. Dus zaterdag of informatique of alternate
Verwijderd
Eer dat jij klaar bent met twijfelen, lopen wij al met een 6MP camera rond volgens mijshameblaster schreef op 26 June 2003 @ 11:53:
De a60 is nu bij informatique op vooraad. Bij alternate staat al sinds zondag binnen 48 uur binnen wat dus nie klopt. Bij informatique is hij wel tien euro duurder dan bij alternate=289, informatique=299. Dus zaterdag of informatique of alternate
Verwijderd
Mag ik vragen welke vestiging dat was? Dan ga ik even langs daar. Ik sta ook reeds vanaf 31 mei in de wacht bij Progress, en hoewel ze er niets aan kunnen doen raakt mijn geduld een beetje op.[b]klopt was in rotterdam, ze sloegen hem ook voor 459 aan, maar in de etalage stond er 399, was omdat de concurentie veel lager zat. ik zeg ja, en dat is niet alleen met die camera's hier
Ja dat is zo, neej ik weet voor 110% dat ik de a60 neemVerwijderd schreef op 26 June 2003 @ 12:02:
[...]
Eer dat jij klaar bent met twijfelen, lopen wij al met een 6MP camera rond volgens mij
Als ik jou zo hier en daar zie posten geloof ik het pas wanneer je een cam hebtshameblaster schreef op 26 juni 2003 @ 12:32:
[...]
Ja dat is zo, neej ik weet voor 110% dat ik de a60 neem
Maar ik denk dat je nu wel overtuigt kunt zijn dat het een goede camera is, zeker voor het geld
Spijtig maar helaas zuigt canon zwaar met reparaties of vervangingen, ik wacht al meer dan een maand op mijn kapotte A70 die ik teruggestuurd is.RD schreef op 25 juni 2003 @ 21:09:
Nou ik hem mijn a70 terug gebracht naar informatique. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat mijn cam gemaakt is of een retour krijg. Wat zijn de ervaringen hier met kapotte of niet goed functionerende a70's die ter reparatie worden aangeboden? Doet canon goed zijn werk?
lator!
Bij de winkel doen ze ook moeilijk met geld terug geven --> lees hier [rml][ Ervaring]Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?[/rml]
Ik hoop dat jij meer geluk hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-06-2003 12:50 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Bij deze wil ik even mijn gal spuwen
:
Net bij de fotozaak langsgeweest kreeg ik te horen dat de lensadapters pas begin augustus uitgeleverd worden. Terwijl ze hadden gezegd dat hij al bij de leverancier lag
Heb mijn bestelling maar afgezegd en ga maar eens op zoek naar een andere mogelijkheid om eraan te komen. Wat ik nu wel binnen heb is een B+W Close-up lens. Ik ga vanmiddag eens proberen er een foto mee te maken (zonder adapter).
Net bij de fotozaak langsgeweest kreeg ik te horen dat de lensadapters pas begin augustus uitgeleverd worden. Terwijl ze hadden gezegd dat hij al bij de leverancier lag

hehe lekker lulligSmartDoDo schreef op 26 June 2003 @ 14:25:
Bij deze wil ik even mijn gal spuwen:
Net bij de fotozaak langsgeweest kreeg ik te horen dat de lensadapters pas begin augustus uitgeleverd worden. Terwijl ze hadden gezegd dat hij al bij de leverancier lagHeb mijn bestelling maar afgezegd en ga maar eens op zoek naar een andere mogelijkheid om eraan te komen. Wat ik nu wel binnen heb is een B+W Close-up lens. Ik ga vanmiddag eens proberen er een foto mee te maken (zonder adapter).
Dat canon leveringsgezeik zag ik al aankomen: heb dus ook geen enkele spijt van de 14 eur verzendkosten die ik kwijt was in Duitsland.
Morgenavond vertrekken, met lensadaptor
Verwijderd
Bij welke toko (site?) in Duitsland heb jij hem ook al weer vandaan DJSmiley?
Aangezien Mike Peek al sinds 31 mei in de wachtrij staat bij Progress.nl en ik
sinds half juni
Aangezien Mike Peek al sinds 31 mei in de wachtrij staat bij Progress.nl en ik
sinds half juni
ik heb een dilemma.....over 5 weken ga k naar amerika, voor n jaar. als ik daar ben koop ik een A70, die zijn daar een stuk goedkoper dan hier en ook beschikbaar.maar 5 weken is nog bes lang.zou het kunnen dat ik m al bij bijv. Amazon bestel. als er dan iets mis is, kan ik dan als ik in de states ben, gebruik maken van mn garantie?
Dit topic is gesloten.