Mooie foto's. Mooie cam. Wat heb je in photoshop ge-edit?Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 13:12:
Laat ik ook eens 2 foto's submitten
[afbeelding]
Standbeeld van Thoetmosis III genomen in het Luxor Museum zonder statief met een sony F707 sluitertijd stond op 1/15 sec diafragma op 2.8
[afbeelding]
Foto van de vlam van een luchtbalon Gemaakt met een Sonsy F707
Verwijderd
ik heb in de eerste foto de neus iets donkerder want die was iets overbelicht en de achtergrond helemaal zwart gemaakt (maar dat was hij bijna al helemaal) , de 2de foto heb ik niets mee gedaan behalfe gecropt dan .
Verwijderd
Nog maar een roos-fotootje gemaakt. Dezelfde roos als gisteren maar nu is ie wat verder open:

Aan de randen een beetje geblurred in PS.

Aan de randen een beetje geblurred in PS.
Leuk, ik heb een paar maanden geleden voor exact hetzelfde beeld gestaanVerwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 13:12:
Laat ik ook eens 2 foto's submitten
[afbeelding]
Standbeeld van Thoetmosis III genomen in het Luxor Museum zonder statief met een sony F707 sluitertijd stond op 1/15 sec diafragma op 2.8
[afbeelding]
Foto van de vlam van een luchtbalon Gemaakt met een Sonsy F707

Gemaakt met een a70
Ja ik weet het dat ik deze ook in het a60/a70 ervaringen topic heb gepost. Maar ik wil graag comments hebben waar ik van kan leren
[ Voor 43% gewijzigd door AkroBatik op 14-06-2003 19:12 ]
.
Verwijderd
AkroBatik, die eerste is echt een strakke pic, de laatste 2 vind ik niet echt geweldig, waarom heb je in hemelsnaam je eigen schaduw erbij staan? Had dan een iets andere hoek ofzo gekozen. Vooral bij die eennalaatste wordt het contrast nogal abrubt verstoord.
nog eens een paar van mij, ik post hier eigenlijk nooit
Wat ik ook probeer, mijn dimage 5 geeft echt vaak overbelichtte resultaten. Dit zie ik altijd pas thuis, dus dat is echt jammer
Maarja, aan t sparen voor een Nikon D100 
Mn nichtje 2x

Neefje de Boswachter

Boender

En ik heb eens met mn d5 de maan te fotograferen, en dat ging best redelijk
Wat ik ook probeer, mijn dimage 5 geeft echt vaak overbelichtte resultaten. Dit zie ik altijd pas thuis, dus dat is echt jammer
Mn nichtje 2x

Neefje de Boswachter

Boender

En ik heb eens met mn d5 de maan te fotograferen, en dat ging best redelijk

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
hey die pano is mooi Tele! Als je goed kijkt zie je mn zus ergensTele schreef op 14 June 2003 @ 20:31:
Na een hele tijd weer eens een foto uit m'n 6900 in dit topic:
[afbeelding]
[afbeelding]
En een panorama van 30 a 40.000 man publiek(13-06 , Brouwersdam)
Dit vind ik een prachtfoto.BaRF schreef op 14 June 2003 @ 19:31:
nog eens een paar van mij, ik post hier eigenlijk nooit![]()
Wat ik ook probeer, mijn dimage 5 geeft echt vaak overbelichtte resultaten. Dit zie ik altijd pas thuis, dus dat is echt jammerMaarja, aan t sparen voor een Nikon D100
Neefje de Boswachter
[afbeelding]
Niet vanwege de kleuren maar omdat deze pure verveling uitstraalt. Kijk hem nu eens zitten daar op die boomstronk met een tak in zijn hand, het bos door kijkt omdat hij meer wil zien. Dat is het gevoel wat ik bij deze plaat krijg.
Klasse.
Nummer ze voortaan ff... da's makkelijker voor iedereenAkroBatik schreef op 14 June 2003 @ 19:10:
Edit.....
Gemaakt met een a70
Ja ik weet het dat ik deze ook in het a60/a70 ervaringen topic heb gepost. Maar ik wil graag comments hebben waar ik van kan leren
1 erg mooi effect!!!!
5 trouwens erg mooie kleuren!!! goeie shot...
Wat is de exif van 5 trouwens?? (aperture en shuttertime)

net ff genomen, heb deze cam pas sinds gisteravond en nooit eerder een digicam gehad dus moet nog veel leren, alleen geresized naar 1024 x 768 oh ja de cam is een nikon coolpix 3100
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Eigenlijk moet je voor dit soort foto's een heel sterke bril nemen en dan op de letters focussen.... dat lijkt me cool..
Mooie foto overigens... goeie compo
Jij hebt idd nog heeel veel te leren...CO_VF213 schreef op 14 June 2003 @ 22:59:
[afbeelding]
net ff genomen, heb deze cam pas sinds gisteravond en nooit eerder een digicam gehad dus moet nog veel leren, alleen geresized naar 1024 x 768 oh ja de cam is een nikon coolpix 3100
http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm
http://www.mir.com.my/rb/.../apershutter/exposure.htm
http://proto.thinkquest.nl/~llb259/start.php
deze links zul je het een en ander leren... (ben je wel leergierig??
Deze foto vond ik trouwens....... niets an...
Probeer zoiets als wij doen... maakt niet uit of het ná-gè-aapt is... maar dan kunnen wij beoordelen of je vooruit gaat
En je daar leer je tenslotte het meeste van... deed ik ook namelijk
[ Voor 60% gewijzigd door FireArrow op 14-06-2003 23:18 ]
ik ben zeker leergierig, heb niet voor niks 400 pleuro voor dat ding betaald en had zo snel niets beters te knippen behalve die fles die nog langs me staat, moet idd ook nog even rtfm e.d. hoe alles precies in elkaar zitFireArrow schreef op 14 June 2003 @ 23:15:
[...]
Eigenlijk moet je voor dit soort foto's een heel sterke bril nemen en dan op de letters focussen.... dat lijkt me cool..
Mooie foto overigens... goeie compo
[...]
Jij hebt idd nog heeel veel te leren...
http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm
http://www.mir.com.my/rb/.../apershutter/exposure.htm
http://proto.thinkquest.nl/~llb259/start.php
deze links zul je het een en ander leren... (ben je wel leergierig??)
Deze foto vond ik trouwens....... niets an...
Probeer zoiets als wij doen... maakt niet uit of het ná-gè-aapt is... maar dan kunnen wij beoordelen of je vooruit gaat
En je daar leer je tenslotte het meeste van... deed ik ook namelijk
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
mmm...verrrry nice...Firecow schreef op 14 June 2003 @ 00:39:
firecow gaat ook maar weer eens posten.
beoordeel maar... tips kan ik altijd wel gebruiken
de 1e en de 2e zijn compositorisch erg sterk en dan met name de 1e.
Die van die hommel is gewoon bruut door het feit dat de vleugeltjes onmiskenbaar bewijzen dat het ding vliegt.
Alleen die CA...
Weet je wat het met jou is?
Jij hebt gewoon een DSLR nodig
Die Fuji ken je onderhand door en door en je perst daar erg vette foto's uit. Ik heb sterk het vermoeden dat je na een half jaartje knoeien met een DSLR echt uber-foto's gaat produceren
Sparen voor een dikke macrolens en Remco komt met z'n kont niet meer tussen de bloemen en de bijtjes vandaan
Hehe waar denk je dat ik voor spaaar
allleen ik zit erg in 2fout...
in september komt me oom vanuit de usa een weekie hier naar toe en ik zit te denken om hem geld te geven en dat hij ff een 10d koopt omdat het daar zo goedkoop is als wat vergeleken met hier dan.... of toch maar voor een 2ehandse te gaan waar erg veel nadeeltjes aan zitten.... maja dat is voor later...
net nog 2 gare pics gemaakt van de maan... moet ik natuurlijk wel mijn statief mee nemen he !

en nog een soepje
in september komt me oom vanuit de usa een weekie hier naar toe en ik zit te denken om hem geld te geven en dat hij ff een 10d koopt omdat het daar zo goedkoop is als wat vergeleken met hier dan.... of toch maar voor een 2ehandse te gaan waar erg veel nadeeltjes aan zitten.... maja dat is voor later...
net nog 2 gare pics gemaakt van de maan... moet ik natuurlijk wel mijn statief mee nemen he !

en nog een soepje

Canon EOS 80D En wat glaswerk
ik heb al veeeeel beter van je gezien, maar dat waren andere onderwerpen.Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 21:01:
Almere wilgenbos en lepelaars plassen.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4. Wilde paarden.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Zo zie je maar dat landschappen niet 'ff te nemen zijn'.
Er zitten een paar bij die potentie hebben (3,4,7) maar daar heb je een sterkere compositie voor nodig.
Bij 3 is het bruggetje te ver en verdrinkt het in het groen. Dichterbij en wat elementen die bewijzen dat het een brug is zouden helpen. (schuin door de brugleuning zodat je nog een eendje ziet oid)
4 heeft al een goed perspectief door die schuine lijn van de dijk maar mist kracht door het harde licht. Volgende keer eens in de vroege ochtend of de late avond hetzelfde shot maken met een laagstaande zon waardoor je warmer licht hebt en langere schaduwen die weer diepte aangeven. Compositie is in beginsel wel OK.
5 vraagt om een dikke telelens om zo'n vleugel-drogende Aalscholver te isoleren. Kun je gelijk de mooie kop met witte zijvlakken en blauwe oogjes op de plaat zetten
6 zou je dichter bij die losse boom kunnen maken met een laag camerastandpunt omhoog gericht waardoor je de omringende bossages kwijt raakt en er uit het hoge gras 1 enorme boom opdoemt. Beetje op de 1/3 verhoudingen letten en dan kan dat best een mooi shot worden.
7 zoooo jammer van die bossages om die 3 losse bomen heen...als je die alleen had gehad met dat grasland met een laag zonnetje..smullen. elke boom heeft een eigenschap: de 1 is hoog en vol, de ander middelhoog en kalig, de ander klein en middelvol. Ik denk dat je die moet benaderen op de wijze zoals ik bij 6 noemde alleen krijg je een overmatig perspectief door de afstandverschillen van de bomen...
Als finishing touch ff Velvieren* in photoshop en je hebt en fingerlicking reeks
* Velvieren: de fotokleuren verzadigen als ware het een Fuji Velvia analoge diafilm.
Verwijderd
Heb je specs van foto #2 ? Ik heb gisteren ook ens wat foto's proberen te nemen van de maan, maar dat mislukte wel heel erg..Firecow schreef op 15 June 2003 @ 00:37:
Hehe waar denk je dat ik voor spaaarallleen ik zit erg in 2fout...
net nog 2 gare pics gemaakt van de maan... moet ik natuurlijk wel mijn statief mee nemen he !![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en nog een soepje
[afbeelding]

weet niet denk 1/40ste ofzo @ 2.8 maar stond hoop wind op de dijk dus was moeilijk stilhouden wel
wat is er dan mis met 2e hands voor jouw idee?Firecow schreef op 15 juni 2003 @ 00:37:
Mijn goed gebruikte D60 doet het naar behoren hoor
Mocht je serieus (en dat doe je) wat meer met je fotografie gaan doen dan is een DSLR de uurtjes extra vakantiewerk oid zeker waard; sterker; jij bent um waard
die 2e is lekker door dat wolkje voor de maan... ik krijg spontaan zin om m'n wolvengehuil eens op te zettennet nog 2 gare pics gemaakt van de maan... moet ik natuurlijk wel mijn statief mee nemen he !![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en nog een soepje
[afbeelding]
de laatste is iid bewogen maar wel grappig.
Al had ie scherp geweest dan had het nog geen killerpic geweest puur omdat de maan wegvalt in de omgeving. Doe je weinig aan..typisch zo'n geval van 'met 2 ogen is het prachtig'
matige foto; wat is het onderwerp?
je horizon is erg scheef....
kortom; nakko.
* Wekkel ontving daar ook het heilige licht

mijne is ook net na opkomst gemaakt waardoor hij veel minder licht geeft dus 10 x zo moeilijk er op te krijgen is... jouwe is inmiddels al 3 uur op ofzo waardoor hij weer gaar wit van kleur wordt... maar het is idd een nice 1Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 01:37:
Hier dan mijn maan-shot ... Beter dan die van FireCow imo :-))
[afbeelding]
comments welcome
teveel kleur...
De geschutstorens van Redsand. De rivier de Theems is aan de monding zo breed dat je vanaf de kant de rivier niet kunt verdedigen...Duitse vliegtuigen vlogen gewoon over het midden van de monding en konden zo niet neergeschoten worden. De oplossing was 2 groepen van deze geschutstorens.
De Theems Barriere...vergelijkbaar met die in de Nieuwe Waterweg, alleen iets stijlvoller als ik eerlijk moet zijn.

De geschutstorens van Redsand. De rivier de Theems is aan de monding zo breed dat je vanaf de kant de rivier niet kunt verdedigen...Duitse vliegtuigen vlogen gewoon over het midden van de monding en konden zo niet neergeschoten worden. De oplossing was 2 groepen van deze geschutstorens.

De Theems Barriere...vergelijkbaar met die in de Nieuwe Waterweg, alleen iets stijlvoller als ik eerlijk moet zijn.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
is die laatste toevallig de (kerk)toren van Ransdorp?Firecow schreef op 15 juni 2003 @ 00:37:
net nog 2 gare pics gemaakt van de maan... moet ik natuurlijk wel mijn statief mee nemen he !![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
en nog een soepje
Verwijderd
Powered by Harley Davidson

Maan van een paar dagen geleden:

Maan van een paar dagen geleden:

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 13:33 ]
Die maan foto, wat voor lens heb jij op de 10D zitten man
Verwijderd
Dat wist ik niet ... Sorry :-))Firecow schreef op 15 June 2003 @ 11:10:
[...]
mijne is ook net na opkomst gemaakt waardoor hij veel minder licht geeft dus 10 x zo moeilijk er op te krijgen is... jouwe is inmiddels al 3 uur op ofzo waardoor hij weer gaar wit van kleur wordt... maar het is idd een nice 1
bazs2000 schreef op 14 juni 2003 @ 20:37:
[...]
Dit vind ik een prachtfoto.
Niet vanwege de kleuren maar omdat deze pure verveling uitstraalt. Kijk hem nu eens zitten daar op die boomstronk met een tak in zijn hand, het bos door kijkt omdat hij meer wil zien. Dat is het gevoel wat ik bij deze plaat krijg.
Klasse.
Vooral die tweede kruisje ziet er erg goed uit.Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 16:14:
Poging 2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hopelijk zijn deze wat beter
Wat zijn de instellingen ?
Verwijderd
Erm misschien handig als je de link wilt bekijken om er blabla.jpg van te maken ipv blablajpgCholler schreef op 15 June 2003 @ 16:52:
[...]
Vooral die tweede kruisje ziet er erg goed uit.
Wat zijn de instellingen ?
enne site is nog niet online zoals je zelf al ondervonden heb
nou dat zou je niet zeggen...Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 17:16:
ik heb vandaag van me pa ze ouwe Ricoh Rdc-7 gekregen omdat ik me examen had gehaaldt![]()
Dit was me eerste foto die ik had gemaakt uit de losse hand.
[afbeelding]
comments?
ps. klik erop dan klopt de beeldverhouding beter
verder vind ik dat de foto de filename niet echt eer aan doet, maar het is dan ook de eerste.
[ Voor 10% gewijzigd door SEFje op 15-06-2003 17:34 ]
Gisteren met mijn Sony F717 een hoop succesvolle pics gemaakt op de kermis in Geleen. Gebruik gemaakt van verschillende sluitertijden en diafragma waarden. Vandaag heb ik een nieuwe reeks gemaakt maar ik vraag me 1 ding af. Hoe kan ik overdag met goed weereen foto maken met een lange sluitertijd 1/25 en F2.0 zonder dat deze overbelicht raakt zoals onderstaande pic?
[ Voor 3% gewijzigd door Sheik op 15-06-2003 17:37 ]
Verwijderd
Die spellingsfout heb ik wel is vaker typ dan wat te snel maarja het is vakantie dus gouw ff school vergeten
En ja ik moest die foto toch een naam geven he
En ja ik moest die foto toch een naam geven he
Verwijderd
Neem een hogere Diafragma, F11 ofzo..Sheik schreef op 15 June 2003 @ 17:37:
Gisteren met mijn Sony F717 een hoop succesvolle pics gemaakt op de kermis in Geleen. Gebruik gemaakt van verschillende sluitertijden en diafragma waarden. Vandaag heb ik een nieuwe reeks gemaakt maar ik vraag me 1 ding af. Hoe kan ik overdag met goed weereen foto maken met een lange sluitertijd 1/25 en F2.0 zonder dat deze overbelicht raakt zoals onderstaande pic?
[afbeelding]
Verwijderd
als je echt zo'n groot diafragma wilt gebruiken dan zit er niets anders op dan onder te belichten (-1/2/3 EV) en anders een density filter op je lens....Sheik schreef op 15 June 2003 @ 17:37:
[afbeelding]
Ach shit ja....dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb een ND filter bij me maar heb hem niet gebruikt
Groter diafragma gaat niet, maximaal F 8.0. Dus met een ND filter moet het beter gaan...

Groter diafragma gaat niet, maximaal F 8.0. Dus met een ND filter moet het beter gaan...
Ok mijn pogingen... Ik ben nog steeds een n00b, dus commentaar is zeer welkom.
Een boutje

Bloemmeke

Gebouw(niks speciaals eigenlijk)
Een boutje

Bloemmeke

Gebouw(niks speciaals eigenlijk)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd

Vond dit wel een leuke crop, katje van de buren in onze tuin...

Daar issie weer

En z'n pootje

Vond deze wel aardig, een camera, ikke, een raam, een tuin, een keuken en een moeder in één foto!

Hoeveel stops heeft jouw ND filter????Sheik schreef op 15 June 2003 @ 18:04:
Ach shit ja....dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb een ND filter bij me maar heb hem niet gebruikt![]()
en nog een algemeen vraagje:
Hoe krijg je van die lichtstralen door je foto zonder dat ie overbelicht raakt???
Heeft een ND filter stops? Zo ja, dat wist ik niet
Door langere sluitertijden te kiezen en de EV waarde iets te verlagen -1/-2. Maar verder dan dat kom ik ook niet, dus buiten het feit dat schijnbaar een ND filter hierbij kan helpen, zie ik tips graag tegenmoet
Vakantie gehad op Texel. Gelijk maar een beetje creatief geweest met schelpjes...
Fotos zijn genomen met een Olympus C3000 camera

Fotos zijn genomen met een Olympus C3000 camera

[ Voor 12% gewijzigd door Myrdhin op 15-06-2003 20:58 ]
Maar met wat voor een sluiter tijd/diafragma kan je het best een motor fotograferen overdag in de zon? Want hij wordt al gauw onderbelicht bij mij.
.
Verwijderd
Dat is uitproberen, ligt er aan waar ie in de zon staat, welke angle je de foto neemt ... Schiet 50 foto's van diverse hoeken, en kijk welke het beste is... En zet je cam gewoon op auto, en daarna pas spelen met sluitertijd e.d
Verwijderd
Nee, echt recht om andermans foto's af te zeiken had je niet. Een koe. In een wei. Leuk.dbzfan schreef op 15 June 2003 @ 21:48:
Iemand comment? Click on the thumbnails.
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.xerax.nl/index...foto&gallery=fotos/Leiden
Ik heb een paar foto's neergezet... gaarne te kijken
Commentaar is uiteraard altijd welkom
Ik heb een paar foto's neergezet... gaarne te kijken
een torentje hoort niet net scheef te staan. Probeer kreatiever met beeldverdeling om te gaan. Je werkt nu wat te symmetrisch. Bijvoorbeeld bij de koeien meer lucht nemen door foto liggend te nemen of meer weiland. Bij plafond vind symmetrie wel ok terwijl het torentje uit het midden waarschijnlijk beter zou uitkomen.[b]Ik heb een paar foto's neergezet... gaarne te kijken
Lees eens op de sites die net ook al voorbij kwamen. Je foto's vind ik in aanzet prima en hopelijk komt mijn kritiek opbouwend over
Verwijderd
Bedankt voor je reaktie en nuttige tips! Daar kan ik mooi mee aan de slagHangloozz schreef op 15 juni 2003 @ 00:46:
[...]
ik heb al veeeeel beter van je gezien, maar dat waren andere onderwerpen.
Zo zie je maar dat landschappen niet 'ff te nemen zijn'.
Er zitten een paar bij die potentie hebben (3,4,7) maar daar heb je een sterkere compositie voor nodig.
Bij 3 is het bruggetje te ver en verdrinkt het in het groen. Dichterbij en wat elementen die bewijzen dat het een brug is zouden helpen. (schuin door de brugleuning zodat je nog een eendje ziet oid)
4 heeft al een goed perspectief door die schuine lijn van de dijk maar mist kracht door het harde licht. Volgende keer eens in de vroege ochtend of de late avond hetzelfde shot maken met een laagstaande zon waardoor je warmer licht hebt en langere schaduwen die weer diepte aangeven. Compositie is in beginsel wel OK.
5 vraagt om een dikke telelens om zo'n vleugel-drogende Aalscholver te isoleren. Kun je gelijk de mooie kop met witte zijvlakken en blauwe oogjes op de plaat zetten
6 zou je dichter bij die losse boom kunnen maken met een laag camerastandpunt omhoog gericht waardoor je de omringende bossages kwijt raakt en er uit het hoge gras 1 enorme boom opdoemt. Beetje op de 1/3 verhoudingen letten en dan kan dat best een mooi shot worden.
7 zoooo jammer van die bossages om die 3 losse bomen heen...als je die alleen had gehad met dat grasland met een laag zonnetje..smullen. elke boom heeft een eigenschap: de 1 is hoog en vol, de ander middelhoog en kalig, de ander klein en middelvol. Ik denk dat je die moet benaderen op de wijze zoals ik bij 6 noemde alleen krijg je een overmatig perspectief door de afstandverschillen van de bomen...
Als finishing touch ff Velvieren* in photoshop en je hebt en fingerlicking reeks
* Velvieren: de fotokleuren verzadigen als ware het een Fuji Velvia analoge diafilm.
Hier een kleine uitleg van mijn kant, die zeker geen excuus zijn voor de niet al te hoge kwaliteit van de foto's.
Ik ben o.a. een natuur liefhebber en kom erg graag in de gebieden die ik gepost heb. Foto 1 & 2: Deze foto's geven precies weer wat ik mooi vind aan deze locaties: weinig opvallends, maar het is er mooi en rustig.
Foto 3, klinkt goed ga ik zeker eens doen.
Foto 4: Had helemaal niet aan het perspectief door de schuine lijn van de dijk gedacht. Deze gaat zeker ook over.
Foto 5: Daar vraagt ie zeker om
Foto 6: Goed idee, ga ik wel laarzen meenemen.
Foto 7: Mee eens, heb geprobeerd om de afstanden tussen de drie bomen gelijk te krijgen met zo min mogelijk last van de zijbomen. Helaas. Maar vandaag een betere locatie gespot, dus dat wordt weer fietsen.
Photoshop hm.... Voor mijn gevoel zegt de noodzaak van het gebruik van photoshop iets over de tekortkomingen van een digitale camara (en soms die van de fotograaf). Ik vind het vreemd vinden dat foto's die uit een 1000+ euro camera komen eerst nog bewerkt moeten worden.
Laat ik er ook maar eens wat fototjes tegenaan gooien, deze zijn gemaakt in Oostenrijk met een PowerShot A5 Zoom., ergens in '99:

Nijmegen: Scheepswerf Gelria

Canon PowerShot A20
4 Foto's op High Quality (1600x1200) met Photostitch aan elkaar gezet

Canon PowerShot A20
4 Foto's op High Quality (1600x1200) met Photostitch aan elkaar gezet
[ Voor 3% gewijzigd door [eNeRGy] op 15-06-2003 23:33 ]
Verwijderd
@chaos:
een stel erg mooie foto's moet ik zeggen, geen foto's voor in een museum maar wel mooie plaatjes. En ze doen zeker voor mij veel herinneringen opwaaien
waar zijn die ergens gemaakt?
@harry:
vooral die 1e erg strak!
@energy:
mooi! vooral omdat de lengte van die schepen zo mooi duidelijk wordt
een stel erg mooie foto's moet ik zeggen, geen foto's voor in een museum maar wel mooie plaatjes. En ze doen zeker voor mij veel herinneringen opwaaien
@harry:
vooral die 1e erg strak!
@energy:
mooi! vooral omdat de lengte van die schepen zo mooi duidelijk wordt
Het Karwendelgebergte, in de buurt van de Lamsenjochhütte geloof ik.Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:35:
@chaos:
een stel erg mooie foto's moet ik zeggen, geen foto's voor in een museum maar wel mooie plaatjes. En ze doen zeker voor mij veel herinneringen opwaaienwaar zijn die ergens gemaakt?
Nog een vlindertje...

@Yellowcube, die 2e foto voegt echt wat toe aan de beelden. De andere 2 zou zelfs ik zo genomen hebben 
Misschien een beetje zeikerig, maar heeft er iemand nog wat commentaar op mijn foto's hierboven?
Misschien een beetje zeikerig, maar heeft er iemand nog wat commentaar op mijn foto's hierboven?
Verwijderd
Een serie zoals ik hem gisteren schoot en al postte op Dutch Photo Zone:
Vandaag was het dan toch zo ver. De omstandigheden waren perfect. Om half 5 ging de wekker en ondergetekende ging ervoor: de zonsopgang en andere ochtend-zaken schieten op de Hilversumse Heide. Hier de highlights:
Zo net voor zonsopgang zag het er spooky uit op de heide:
1:

2:

Dan gebeurt het! De zon komt op. Het enige dat ontbreekt is een bombastisch klassiek stuk. Ik moet zeggen dat de zonsopgang met totale stilte en werkelijk NIEMAND om je heen best indrukwekkend is!
3:

4:

5:

Naar achteren kijkend is de hei nog steeds in nevelen gehuld
6:

7:

Even een backlit shotje. De opkomende zon achter de boom gehouden
8:

9:

Ineens zijn ze er. Wat een horens!
10:

Even kijken of er geen gehoornde vriend achter me staat en dan nog een doorkijkje schieten
11:

Ze zijn er ook in het wit, exclusief horens:
12:

De adem van de enorme wilde koeien komt dampend naar buiten omdat het nog aardig koud is:
13:

Deze koe probeert verstoppertje met me te spelen maar dat lukt niet echt geweldig:
14:

Dan is het 7.00am... Ruim 50 digitale foto's en anderhalf rolletje Fuji Velvia verder ga ik weer naar huis om tevreden terug in bed te kruipen. Ik was aardig tevreden over de digifoto's en verwacht nog meer van de Velvia slides. Stay tuned!
Vandaag was het dan toch zo ver. De omstandigheden waren perfect. Om half 5 ging de wekker en ondergetekende ging ervoor: de zonsopgang en andere ochtend-zaken schieten op de Hilversumse Heide. Hier de highlights:
Zo net voor zonsopgang zag het er spooky uit op de heide:
1:

2:

Dan gebeurt het! De zon komt op. Het enige dat ontbreekt is een bombastisch klassiek stuk. Ik moet zeggen dat de zonsopgang met totale stilte en werkelijk NIEMAND om je heen best indrukwekkend is!
3:

4:

5:

Naar achteren kijkend is de hei nog steeds in nevelen gehuld
6:

7:

Even een backlit shotje. De opkomende zon achter de boom gehouden
8:

9:

Ineens zijn ze er. Wat een horens!
10:

Even kijken of er geen gehoornde vriend achter me staat en dan nog een doorkijkje schieten
11:

Ze zijn er ook in het wit, exclusief horens:
12:

De adem van de enorme wilde koeien komt dampend naar buiten omdat het nog aardig koud is:
13:

Deze koe probeert verstoppertje met me te spelen maar dat lukt niet echt geweldig:
14:

Dan is het 7.00am... Ruim 50 digitale foto's en anderhalf rolletje Fuji Velvia verder ga ik weer naar huis om tevreden terug in bed te kruipen. Ik was aardig tevreden over de digifoto's en verwacht nog meer van de Velvia slides. Stay tuned!
Afgelopen weekend foto's wezen schieten op de Maasvlakte (hopelijk niet te layout-verneukend):

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Marco: schitterende foto's met de mystiek van de ochtendnevel. Ook wel eens geprobeerd te vangen, maar zo vasthoudend als jij (dagenlang de wekker erg vroeg en hopen op mooi weer) ben ik niet: kijk liever naar de voorspellingen van Erwin Krol voor ik besluit de wekker te zetten
. En dan ook nog liever in de winter: dan is een wat meer christelijke tijd van half zeven ook voldoende
. Maar de foto's zijn zeker het offer van het vroege opstaan waard!
Nestor: ik zie op de meeste foto's een klein beetje vignettering in de hoeken. Is dit van een filter dat erop zit of zo? Anders misschien een heel klein tikje minder uitzoomen. En misschien kan je je foto's nummeren, is wat makkelijker beoordelen
.
Nestor: ik zie op de meeste foto's een klein beetje vignettering in de hoeken. Is dit van een filter dat erop zit of zo? Anders misschien een heel klein tikje minder uitzoomen. En misschien kan je je foto's nummeren, is wat makkelijker beoordelen
Verwijderd
Idd je wist het al maar deed het toch....Nestor schreef op 16 juni 2003 @ 09:51:
Afgelopen weekend foto's wezen schieten op de Maasvlakte (hopelijk niet te layout-verneukend):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die meeuwen had je makkelijk 90% kunnen croppen, want er is niet veel aan te zien, plus dat de layout niet omzeep had gegaan...
Je hebt 15 plaatjes geschoten, en ook allemaal maar effe hierin gegooid...is IMO allemaal wat overdreven...
ze kunnen allemaal wel wat photoshop gebruiken (meer contrast en ietsje meer kleur)
Maar goed, ik hoop dat je blij bent met je cam...
Valt mij ook wat tegen, 't is namelijk gewoon een Canon A70 camera en bij maximaal inzoomen krijg je dus vignetting soms. Had ik niet verwacht van de A70 en het gebeurt ook niet in alle omstandigheden volgens mij.sjroorda schreef op 16 June 2003 @ 10:27:
Nestor: ik zie op de meeste foto's een klein beetje vignettering in de hoeken. Is dit van een filter dat erop zit of zo? Anders misschien een heel klein tikje minder uitzoomen. En misschien kan je je foto's nummeren, is wat makkelijker beoordelen.
bakman: eventjes aangepast, verder ze zijn 'maar' met een canon a70 geschoten, vind sommige plaatjes ook helemaal niet echt scherp. Dit zijn trouwens nog de mooiste foto's vond ik zelf, dus niet zomaar 'ff' hier wat in gedumpt
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
och, je weet niet half wat ze allemaal uitvoeren met je fotorolletje voordat je ze mee krijgt in een mapje bij de 1-uurservice of de HemaVerwijderd schreef op 15 June 2003 @ 22:51:
Photoshop hm.... Voor mijn gevoel zegt de noodzaak van het gebruik van photoshop iets over de tekortkomingen van een digitale camara (en soms die van de fotograaf). Ik vind het vreemd vinden dat foto's die uit een 1000+ euro camera komen eerst nog bewerkt moeten worden.
Ik zou me er geen zorgen om maken.
En dat een camera van 1000 euro nog nabewerking behoeft is niet helemaal waar, immers: je kunt ze af laten drukken en het ziet er best OK uit.
Toch neem ik daar geen genoegen mee en zorg dat ik het neste uit de foto's haal voordat ik ze laat afdrukken of op het net zet
Oke nu ff heel wat anders dan beestjes, bloemetjes etc. Niet dat ik daar wat op tegen heb. 
Na een aantal weken ruzie met mijn computer te hebben gehad zijn we inmiddels weer vrienden geworden en kan ik weer foto's posten.
Een aantal hele mooie foto's zijn niet gelukt omdat ik de handmatige instellingen niet helemaal goed had staan
. Ik dacht dat ik met een sluitingstijd rond de 1/250 en 1/500 snel genoeg was, maar dat bleek dus niet zo achteraf
Ik had een sluitingstijd van minimaal 1/1000 nodig, maar dat zag ik pas toen ik ze op de computer kon bekijken.
Dit zijn een aantal foto's die wel redelijk gelukt zijn. het zijn er best veel, maar aangezien dat ze allemaal onder de 50 kb zijn is dat geen probleem toch...?
De quality van de foto's zijn slecht, doordat ik onder die 50kb moest blijven. De quality ligt rond de 25% er zitten er een paar tussen van 18% dat vind ik persoonlijk veels te laag.
Iemand een hind waar ik misschein iets meer kb per foto kan uploaden?
Genoeg geluld, hier de foto's...
De motor

De enige foto van mijzelf die gelukt is... De rest heb ik zelf gemaakt. Dit is trouwens de bocht die je neemt voordat je een sprong maakt.

Deze 2 zijn tegen de zon in genomen daardoor is het onderwerp wat donkerder.

Deze is cool

Dit is een andere dag en een andere boot.

En dan nu de bloopers!!!

Dit gaat zo hard... volgas en dan nog in de buitenbocht

En dan de aller coolste

Biertje....
Na een aantal weken ruzie met mijn computer te hebben gehad zijn we inmiddels weer vrienden geworden en kan ik weer foto's posten.
Een aantal hele mooie foto's zijn niet gelukt omdat ik de handmatige instellingen niet helemaal goed had staan

Dit zijn een aantal foto's die wel redelijk gelukt zijn. het zijn er best veel, maar aangezien dat ze allemaal onder de 50 kb zijn is dat geen probleem toch...?

De quality van de foto's zijn slecht, doordat ik onder die 50kb moest blijven. De quality ligt rond de 25% er zitten er een paar tussen van 18% dat vind ik persoonlijk veels te laag.

Genoeg geluld, hier de foto's...
De motor

De enige foto van mijzelf die gelukt is... De rest heb ik zelf gemaakt. Dit is trouwens de bocht die je neemt voordat je een sprong maakt.

Deze 2 zijn tegen de zon in genomen daardoor is het onderwerp wat donkerder.

Deze is cool

Dit is een andere dag en een andere boot.

En dan nu de bloopers!!!

Dit gaat zo hard... volgas en dan nog in de buitenbocht

En dan de aller coolste

Biertje....

Ik kan het ook niet laten om eens een plaatje te posten.
Er zit teveel jpeg-compressie overheen, maar ik heb hier nu niet de juiste proggies bij de hand, alleen een hele kale w2k-install. Niets nabewerkt, alleen geresized.

De foto is geschoten met een Canon PowerShot G2 met een sluitertijd van 2 of 2.5 seconden om een uurtje of half 12 ergens in het noorden van friesland.
Er zit teveel jpeg-compressie overheen, maar ik heb hier nu niet de juiste proggies bij de hand, alleen een hele kale w2k-install. Niets nabewerkt, alleen geresized.

De foto is geschoten met een Canon PowerShot G2 met een sluitertijd van 2 of 2.5 seconden om een uurtje of half 12 ergens in het noorden van friesland.
[ Voor 7% gewijzigd door CrazyA op 16-06-2003 12:04 ]
Whahaha, die heb ik vorige week ook geschoten, maar dan met iets minder zoom

Woei ik doe ook mee
alleen zat er nog een verrot deeltje in me lens toen.

vette pics david !!! bij ijburg in dat binnenmeertje zeker ? ik zie wel eens vaker jetskie's en bootjes hard gaan daarzo

vette pics david !!! bij ijburg in dat binnenmeertje zeker ? ik zie wel eens vaker jetskie's en bootjes hard gaan daarzo
Inderdaad met die grote boot waren we bij ijburg en met die andere boot waren we op het jagersplas in Zaandam.
Verwijderd
Ik vind het wel vrij veel van hetzelfde
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 13:07 ]
Verwijderd
Ben weer op pad geweest met de 10D & Sigma 180mm macro...
Deze beestjes zijn toch zo fotogeniek, echt fantastisch
Voor de waterlelie de 100-400 IS gebruikt...

Deze beestjes zijn toch zo fotogeniek, echt fantastisch
Voor de waterlelie de 100-400 IS gebruikt...

Wat is dat voor onzin? Denk je dat een top fotograaf zo ze rolletje Velvia/Superia whatever bij de kruidvat in levert en zegt "afdrukken maar!". Photoshop is gewoon de digitale donkere kamer, en daar kan je (net zoals in een gewone donkere kamer) van een goeie foto (goed gecomposeerd, goed belicht etc.) een top foto maken door hem net een beetje te tweaken.Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 22:51:
[...]
Foto's uit sommige camera's hoef je je fotos niet meer te photoshoppen, dat doet de camera namelijk al voor je. Das handig, heb je helemaal geen controle meer!
Jezus bakman, wat een fotoskills, wat een camera. Canon 10D, is dat een digitale SLR ? Wat kosttie die als ik vragen mag ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Thanks !Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:18:
Hey bakman echt pracht fotos![]()
zie ik mij nog niet zo snel doen met me ricoh
Beesies zijn ook erg klein
pricewatch: Canon EOS 10D (6.3MP)Arfman schreef op 16 juni 2003 @ 15:25:
Jezus bakman, wat een fotoskills, wat een camera. Canon 10D, is dat een digitale SLR ? Wat kosttie die als ik vragen mag ?
En dan heb je alleen de body, en nog geen lenzen...
Verwijderd
Thanks...Arfman schreef op 16 June 2003 @ 15:25:
De camera kost in Nederland rond de 2000 euro, en dan heb je nog geen lens
Dus de platen mogen er dan ook wel aardig uitzien
Lenzen zijn trouwens de duurste onderdelen, dan nog wat compactflash erbij (beetje formaat natuurlijk 512mb-1g) en dan ook niet 1 maar 3 ofzo. Dan wil je nog een remote-control, oh ja misschien nog een statief met goeie kop erop.
Dus als je zo 6000 gulden hebt uitgegeven kun je leuke plaatjes schieten, maar dan heb je nog geen bijzondere lenzen denk ik....
Ik vertel dan ook niet wat mijn 10D, 50mm, Sigma 24-70/2.8, Canon 50mm 1.8, Sigma 180mm, Canon 70-200/4 en 100-400IS bij elkaar hebben gekost (ik heb gelukkig zo'n beetje de helft van de Nederlandse prijs betaald, mijn lenzen en camera komen uit USA)
maar goed, het is een hobby (een beetje uit de hand gelopen) en ben er zeer gelukkig mee en zeker geen spijt
OMX200:
je vroeg commentaar op je foto's, dus ik geef je even mijn mening.
De ideeen zijn leuk, maar je moet ze beter uitwerken.
Die foto van die bout is op zich erg tof om daar iets mee te doen. De bout zit in een soort van grindmuur wat prima als achtergrond door kan gaan. Dus daar heb je het eerste punt: Kies alleen de muur als achtergrond en niet het steegje wat nog rechtsachter op de foto zit.
Vervolgens kun je misschien met zwart-wit en het contrast pielen en let daarbij ook op de belichting. Daarmee maak je de foto interessant.
Hetzelfde geld voor de bloem...zorg ervoor dat je een iets andere achtergrond kiest. Zet er van wat betreft een stuk gekleurd karton achter zodat de rode bloem er meer uitkomt. Neem een kleur die lekker contrasteert met het rood (een andere primaire kleur bijvoorbeeld.)
De foto van het gebouwtje is er 1 die ik ook zo zou nemen alhoewel ik niet zo'n gebouw zou kiezen...een gebouw steekt al snel lekker af tegen een blauwe lucht en levert (zoals je ziet) vaak leuke perspectieven op.
Ik zeg deze dingen niet omdat ik je foto's af wil zeiken, maar gewoon om je wat tips te geven.
TheMarco...die zonsopgangfoto's zijn heel mooi. Ochtenlicht is altijd mooi en fris.
En bakman...die lelie is waanzinnig mooi. Een object hoeft niet altijd in het midden van een foto te staan IMHO.
Ik ben ook erg jaloers op je camera...Ik heb nu wel een SLR camera, maar daar kun je de lenzen niet van verwisselen terwijl ik nog een beest van een macrolens heb liggen. Pruil.
Oh well, ik moet niet zeiken.
Die foto van die bout is op zich erg tof om daar iets mee te doen. De bout zit in een soort van grindmuur wat prima als achtergrond door kan gaan. Dus daar heb je het eerste punt: Kies alleen de muur als achtergrond en niet het steegje wat nog rechtsachter op de foto zit.
Vervolgens kun je misschien met zwart-wit en het contrast pielen en let daarbij ook op de belichting. Daarmee maak je de foto interessant.
Hetzelfde geld voor de bloem...zorg ervoor dat je een iets andere achtergrond kiest. Zet er van wat betreft een stuk gekleurd karton achter zodat de rode bloem er meer uitkomt. Neem een kleur die lekker contrasteert met het rood (een andere primaire kleur bijvoorbeeld.)
De foto van het gebouwtje is er 1 die ik ook zo zou nemen alhoewel ik niet zo'n gebouw zou kiezen...een gebouw steekt al snel lekker af tegen een blauwe lucht en levert (zoals je ziet) vaak leuke perspectieven op.
Ik zeg deze dingen niet omdat ik je foto's af wil zeiken, maar gewoon om je wat tips te geven.
TheMarco...die zonsopgangfoto's zijn heel mooi. Ochtenlicht is altijd mooi en fris.
En bakman...die lelie is waanzinnig mooi. Een object hoeft niet altijd in het midden van een foto te staan IMHO.
Ik ben ook erg jaloers op je camera...Ik heb nu wel een SLR camera, maar daar kun je de lenzen niet van verwisselen terwijl ik nog een beest van een macrolens heb liggen. Pruil.
Oh well, ik moet niet zeiken.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
weer ff fotos gemaakt
Bloemetje in de tuin

Kwam ik gisteravond tegen, toen ik een stukje fietste

Bloem waar ik veel meer tijd aan had moeten besteden

En dan nog even een foto van me pa ze canon a70

edit: klik maar gewoon op de fotos ik krijg dat formaat maar niet goed
Bloemetje in de tuin
Bloem waar ik veel meer tijd aan had moeten besteden
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 17:03 ]
Verwijderd
lijkt net of er een beetje rare waas over die bloem zit..Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 17:02:
weer ff fotos gemaakt
Bloemetje in de tuin
[afbeelding]
[afbeelding]
Bloem waar ik veel meer tijd aan had moeten besteden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

is dat niet toevallig een gevolg van digitale zoom?
Of anders gewoon niet goed scherpgesteld.
Of anders gewoon niet goed scherpgesteld.
Huh? een SLR zonder verwisselbare lenzenYellowCube schreef op 16 juni 2003 @ 16:24:
Noem eens een type want ik wist niet dat die bestonden..
Een pentax EL2000 (gelijk aan HP912).
Aardige camera met een prima spiegelreflex-systeem. Nadeel is alleen dat er bij te weinig licht veel ruis ontstaat.
Aardige camera met een prima spiegelreflex-systeem. Nadeel is alleen dat er bij te weinig licht veel ruis ontstaat.
bij de HP912 is het toch wel mogelijk om lenzen te verwisselen? Of heb je het alleen over het OS wat de camera gebruikt 

[ Voor 22% gewijzigd door SEFje op 16-06-2003 17:49 . Reden: plaatje ]
ff wat snapshots van vandaag had niet echt zin om te gaan beetje warm :d

Warm

rijgertje

Boe

ff zelf de bommen er bij denken

Buizerd met kerktoren

En een crop bijna van die vogel kwam jammer genoeg niet echt dichter bij

Warm

rijgertje

Boe

ff zelf de bommen er bij denken

Buizerd met kerktoren

En een crop bijna van die vogel kwam jammer genoeg niet echt dichter bij
Nee tnx... Hier heb ik zeker wat aan... Ik wil eerst mijn skills improven met de S30, en dan uiteindelijk overstappen op een camera met meer mogelijkheden...YellowCube schreef op 16 June 2003 @ 16:24:
OMX200:
.
Dit topic is gesloten.